EN | ES |

1081

1081


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   < Page >

62

slyšel a skrze podstaty víry, lásky a naděje došel u vnitř- ním životu, a došlé se dověděl a požíval, skrze co i ku při- jeti k svätostem mél by pfijiti.

K třetímu přijímání pravdu podstaty míti víry živé v plnosti její, a v úmluvu učiniti a posvěcen býti, a podle toho i přijat k požívání svátosti, a skrze svědectví posel- ství Krista Ježíše účastnosti j církve svaté. A kdožkoli toho pořádku neotříhá, nemůž hodně a užitečně a v pravdě přijat býti. A tu příčina znamenitá dává se kněžím, že toho neostří- hají rozdílu velmi potřebného, protož musejí i s lidem blouditi.

Soud, podle čeho lidé nejníž měliby přijímání býti.

Co jest obecného, podle něhož se oudové církve shromáž- duji, jesto pii komž by se to nalezlo, každý by měl v tova- ryšství a Jednotě ochráněn býti, než proto nemoci a vyvinutí aby trestány byly.

Odpověď. Toto jakož svrchu napsáno, že částka církve svaté obecné jest shromáždění lidí u víře Pána Ježíše Krista podle nynější přítomné spravedlnosti: a tak, když člověk zvě- stování pravdy neb učení Pána Krista přijímá i jemu, věří a chce jeho činitel býti, k naučení také i ktrestání se poddává, a částkou toho dokazuje a k budoucímu poslušenství se zava- zuje, dokudž v tom zůstává jsa přijat, za ouda církve držán býti. Pakli není přijat a bylby v tom stály, mélby přijat býti. Než v jakém pak kdo srdci se ozývá, k tomu Boží soud jest. Byli li jsou za oudy cirkve Ananiáá s Zafirou a Simon čarodějník? Ačkoli zprávce a učitele dokonalého rozeznání mezi zlým a dobrým nemají, však dokudž se koli lidé poddávají, mají je učiti, napominati i trestati, pokudź by k jich opravení rozuměti mohli; než u víře proto i v ctno- stech nemocné aby přijímali. Také nedošlé rozumu, ješto by dobrému rádi povolni byli, kdyžby jediné rozuměli. Pakliby kdo z takových v nejednomyslnost všel proti těm, jimž se v poslu- šenství poddal a zavázal, a vtom by trval směle a neustupně, anebo od nepravosti sobě známé, již jest každý povinnem od- volati, nepřestal skutkem neb nejméň odvolením, aby se proti tomu bojem postavoval, anebo jsa trestán i nechtěl podán býti, mohou se jeho odčísti.

Rozdíl mezi oudy nemocnými našimi a světskými nábožnými.

Otázka. Čím jsou nemocní a nepoctiví oudové církve rozdílni od světských poctivých a dobrých, poněvadž takoví


Download XMLDownload textManuscript line viewFacsimile