[1] |
|
---|
[2] |
8. Důvody protivníků kalicha vzaty jsou jen 2 části řeči Kristovy
|
---|
[3] |
(o chlebé — téle), a ne z řeči celé (o téle i o krvi): „Takéž máš právě o těle
|
---|
[4] |
a krvi Boží zlý, hanebný duovod, ješto vezmúce sobě jedno slovo,
|
---|
[5] |
tím se zamítají a jiného nechají, prý: „Však jest řekl: Kdož jí tento chléb,
|
---|
[6] |
živ bude na věky! Jáť mám na tom dosti, netřeba mi více!* A tamto nepro-
|
---|
[7] |
hlédne dále, že dí: Nebudete-li jísti tělo Syna Člověka a píti jeho drahé
|
---|
[8] |
krve, nebudete míti života věčného!' A nebo opět toto vezmau:
|
---|
[9] |
Jest-li tu Kristus pod první zpüsobau cely?' Dí&-li jemu, an
|
---|
[10] |
jest, u pry: „Mámť já na tom dosti, když jest tu celý Kristus, ne
|
---|
[11] |
tfeba mi vícel* Vezmi proti tomu takto: ,Pravda-li, Ze df, že v tú
|
---|
[12] |
dvú přikázání zavírají se jiná přikázání: Milovati budeš Pána Boha
|
---|
[13] |
z celého srdce etc. a bližního jako sám se? Jest-liž na tom dosti,
|
---|
[14] |
proto-liž mám jiná přikázání opustiti, kteráž mi jest Buoh přikázal ?
|
---|
[15] |
Nebo přestaupím-li jediné, bych všechna naplnil, nic mi to platno
|
---|
[16] |
nebude. Zlít jsau to jich hanebni duovodové...” (203%;
|
---|
[17] |
|
---|
[18] |
9. Jiný špatný důvod protivníků kalicha jest, še se odvolávají
|
---|
[19] |
na množství, že „oněch (pod jednou) jest mnoho, atěchto (pod
|
---|
[20] |
obojí) málo“.(386"). Rokycana namítá: „Pomníte-li, jaká vojska
|
---|
[21] |
bývala z Míšně i od jinud chtíce to zahladiti, a vždy milý Buoh po-
|
---|
[22] |
máhal, že málo bylo Čechův a velmi veliká vojska pře-
|
---|
[23] |
máhali; a pravili, že chtěli sedly zemi českú poklásti! Papež byl
|
---|
[24] |
kfí7 vydal na Gechy!" (886*—387:).
|
---|
[25] |
10. Protivnici krve Kristovy vymlouvají se prý nejapně na ustálený
|
---|
[26] |
obyčej, přijímati pod jednou, ana ustanovení svatého Otce: „„My máme tento
|
---|
[27] |
obyéej a tak sme navykli a otec müj tak чей!!! Až by otec
|
---|
[28] |
tvůj v pekle byl, jehož Buoh nedaj, chtěl-li by za ním? Onino prý:
|
---|
[29] |
„Otec svatý tak velí! A co vy chcete býti maudřejší než toto
|
---|
[30] |
množství jiných kardinalův, biskupův, prelatüv? Viet
|
---|
[31] |
jest to dáblovo jednání! A ti všichni předčí před Ježíšem. Oh, mily
|
---|
[32] |
Bože, co jest té slepoty nyní!“ (90%).
|
---|
[33] |
11. Protivníci mluví proti kalichu, ale smrtelných hříchů ne-
|
---|
[34] |
kárají: ,Pohledte na ty hampýsy a nevéstky zjevné, na ty tance,
|
---|
[35] |
kolby, nerády, kéZ se tu na to tak dábel hnévá, kéZ na to knéZí
|
---|
[36] |
odporní volají!? Než kdyžby se člověk s pláčem krve Boží
|
---|
[37] |
napil, tuť jich dábel jako ostrohama pobádá, tut jim dábel ústa
|
---|
[38] |
|
---|
[39] |
12. Protivníci kalicha naříkají, Ze otázka přijímání pod obojí
|
---|
[40] |
«püsobila války a jiná neštěstí, ale nepomyslí, že to sami gavinili:
|
---|
[41] |
„Ano se rmautí: ‚А, а, jakž to zniklo (t. přijímání pod obojí), tak
|
---|