EN | ES |

Facsimile Lines

354


< Page >

[1]
126

[2]
8. Důvody protivníků kalicha vzaty jsou jen 2 části řeči Kristovy
[3]
(o chlebé téle), a ne z řeči celé (o téle i o krvi): Takéž máš právě o těle
[4]
a krvi Boží zlý, hanebný duovod, ješto vezmúce sobě jedno slovo,
[5]
tím se zamítají a jiného nechají, prý: Však jest řekl: Kdož tento chléb,
[6]
živ bude na věky! Jáť mám na tom dosti, netřeba mi více!* A tamto nepro-
[7]
hlédne dále, že : Nebudete-li jísti tělo Syna Člověka a píti jeho drahé
[8]
krve, nebudete míti života věčného!' A nebo opět toto vezmau:
[9]
Jest-li tu Kristus pod první zpüsobau cely?' Dí&-li jemu, an
[10]
jest, u pry: Mámť na tom dosti, když jest tu celý Kristus, ne
[11]
tfeba mi vícel* Vezmi proti tomu takto: ,Pravda-li, Ze df, že v
[12]
dvú přikázání zavírají se jiná přikázání: Milovati budeš Pána Boha
[13]
z celého srdce etc. a bližního jako sám se? Jest-liž na tom dosti,
[14]
proto-liž mám jiná přikázání opustiti, kteráž mi jest Buoh přikázal ?
[15]
Nebo přestaupím-li jediné, bych všechna naplnil, nic mi to platno
[16]
nebude. Zlít jsau to jich hanebni duovodové... (203%;
[17]
pod. 246%, 339^, 3739).

[18]
9. Jiný špatný důvod protivníků kalicha jest, še se odvolávají
[19]
na množství, že oněch (pod jednou) jest mnoho, atěchto (pod
[20]
obojí) málo“.(386"). Rokycana namítá: Pomníte-li, jaká vojska
[21]
bývala z Míšně i od jinud chtíce to zahladiti, a vždy milý Buoh po-
[22]
máhal, že málo bylo Čechův a velmi veliká vojska pře-
[23]
máhali; a pravili, že chtěli sedly zemi českú poklásti! Papež byl
[24]
kfí7 vydal na Gechy!" (886*—387:).

[25]
10. Protivnici krve Kristovy vymlouvají se prý nejapně na ustálený
[26]
obyčej, přijímati pod jednou, ana ustanovení svatého Otce: My máme tento
[27]
obyéej a tak sme navykli a otec müj tak чей!!! by otec
[28]
tvůj v pekle byl, jehož Buoh nedaj, chtěl-li by za ním? Onino prý:
[29]
Otec svatý tak velí! A co vy chcete býti maudřejší než toto
[30]
množství jiných kardinalův, biskupův, prelatüv? Viet
[31]
jest to dáblovo jednání! A ti všichni předčí před Ježíšem. Oh, mily
[32]
Bože, co jest slepoty nyní! (90%).

[33]
11. Protivníci mluví proti kalichu, ale smrtelných hříchů ne-
[34]
kárají: ,Pohledte na ty hampýsy a nevéstky zjevné, na ty tance,
[35]
kolby, nerády, kéZ se tu na to tak dábel hnévá, kéZ na to knéZí
[36]
odporní volají!? Než kdyžby se člověk s pláčem krve Boží
[37]
napil, tuť jich dábel jako ostrohama pobádá, tut jim dábel ústa
[38]
otvird! (367°),

[39]
12. Protivníci kalicha naříkají, Ze otázka přijímání pod obojí
[40]
«püsobila války a jiná neštěstí, ale nepomyslí, že to sami gavinili:
[41]
Ano se rmautí: А, а, jakž to zniklo (t. přijímání pod obojí), tak


Text viewFacsimile