[1] |
|
---|
[2] |
povědíno podobně, a při tom usouzeno za dobré toto: Nejprv
|
---|
[3] |
aby biskupi zpravovali kněží podle svědomí. Item. Kdyžby
|
---|
[4] |
měl kdo ordinován býti, aby staršímu nad jinými, pod nímž
|
---|
[5] |
jest, zpravoval svědomí i obnovil je, a v tom rozsouzen byl,
|
---|
[6] |
nebylaliby překážka jaká při něm škodlivá.
|
---|
[7] |
|
---|
[8] |
Väickni za jednoho člověka smluvili jsme se, abychom
|
---|
[9] |
spolu jediného Pána služebníci a jediné pravdy dělníci byli,
|
---|
[10] |
pomáhajíce sobě věrně vyhledávati té předrahé pravdy spa-
|
---|
[11] |
sení lidského, nic v tom svého neobmýšlejíc, ani předky svými
|
---|
[12] |
(s ujmou pravdy) sobě překážejíc, a zástěry jimi činíc; ale
|
---|
[13] |
přítomné příčiny před očima majíc, postavené pilně abychom
|
---|
[14] |
vážili a rozsuzovali, spatřujíce vůli Pána svého.
|
---|
[15] |
Až i strany spisu Jednoty srovnali a na tom spolu zů-
|
---|
[16] |
stali jsme, aby žádný z kněží tak tvrdě k těm spisům a zprá-
|
---|
[17] |
vám nebyl dotiskán: ale zákon Boží s lidem obecným v po-
|
---|
[18] |
vinnostech svých aby dlužní byli plniti, pod zbavením milosti.
|
---|
[19] |
Než spisúv nemá žádný hančti, potupovati, ovšem zamitati :
|
---|
[20] |
ale v nich což pravého jest vyhledati a pilně rozsuzovati, coby
|
---|
[21] |
v nich napsáno bylo, můžli těchto časův všecko dobře státi,
|
---|
[22] |
a před nepřátely pravdy Boží bezpečné býti. To sluší kaž-
|
---|
[23] |
dému z nás upřímě činiti. Také jich žádný nemá chvaliti a
|
---|
[24] |
velebiti s potupou pravdy, ovšem jimi se tarasovati proti pravdě,
|
---|
[25] |
na svém zámyslu chtě státi neustupně s pohoršením mnohým:
|
---|
[26] |
ale což pravého, to oblíbiti a čest v tom Boží obmýšleti, to
|
---|
[27] |
hodné 2 spravedlivé jest. Pakliby co nedostatečného nalezeno
|
---|
[28] |
bylo, k svému neumóni se přiznati a skutečně napraviti, opu-
|
---|
[29] |
stíc všecky omluvy nespravedlivé: ne aby pro nedostatek za-
|
---|
[30] |
vrhl užitečnou pravdu na větším díle.
|
---|
[31] |
Potom dále potaz učiněn, čemuby se všickni v Jednotě
|
---|
[32] |
učiti měli podle rozdílných stupňů a povolání? I stalo se je -
|
---|
[33] |
dnomyslné svolení, že mají se všickní hojně čemu vždycky
|
---|
[34] |
učiti, a nejpry mládenci chtějící a žádající dojiti ouřadu; druhé,
|
---|
[35] |
přijímající ouřady, neb kteří jsou je již přijali; třetí, coby po-
|
---|
[36] |
třebí bylo těm, kteříž v prvotnosti k zprávě vší Jednoty po-
|
---|
[37] |
stavení jsou? I přečten o tom spisek vnově učiněný a přijat;
|
---|
[38] |
potom druhý čtyř bratří rozmlouvání o spasení celém, potom
|
---|
[39] |
kázání, učiněné k přijímání slova Božího, a k tomu agenda
|
---|
[40] |
k témuž přijímání přečtena jest, a potom kázání k přijímání
|
---|
[41] |
křtu a agenda přečtena jest. Potom před posluhováním ká-
|
---|
[42] |
zání i kanon přečten. Nejposléze čtlo se kázání k přijímání
|
---|
[43] |
padlých a agenda na to. I oblíbili ty všecky věci a přijali
|
---|