[1] |
|
---|
[2] |
cvangelium svatým dala a svátostmi podlé zákona Božího a
|
---|
[3] |
církve první; neb nikdež neznati, by se kde dála v které Jed-
|
---|
[4] |
notě, ano ani se slouhy k ní řídí, ale zpět, a ani sloužiti do-
|
---|
[5] |
pouštějí, ale mordují a t. d. A že jináč znajícím pravdu nelze
|
---|
[6] |
bylo k spasení zřízenému přijíti; protož oddělení z té druhé
|
---|
[7] |
příčiny jest pro pravdu víry zřízeného spasení, o níž písma
|
---|
[8] |
svatá svčdectví vydávají.
|
---|
[9] |
|
---|
[10] |
Původ dvojí věc zavírá: jedno shromáždění Jednoty,
|
---|
[11] |
druhé řád kněžský a moc šafování služebnostmi Páně.
|
---|
[12] |
0 původu Jednoty Bratrské.
|
---|
[13] |
Původ Jednoty Bratrské, podle dověrnosti k pravdě při-
|
---|
[14] |
sluhování i požívání jejímu jest z Boha.
|
---|
[15] |
Toho důvod se klade v sněmu leta Páně tisícího étyr-
|
---|
[16] |
stého devadesátého sedmého, kdež takto stojí psáno: Ten pů-
|
---|
[17] |
vod z Boha jest, kterýž ve jmeno Pána Krista z hodných pří-
|
---|
[18] |
čin, čistým a upřímým úmyslem pro spasitedlný konec t. pro
|
---|
[19] |
vzdělání víry, lásky a naděje začíná se zřízeně. Této pak Jed-
|
---|
[20] |
noty podle dověrnosti svaté jest takový; tehdy z Boha jest.
|
---|
[21] |
Jakož z hodných příčin az nuzné potřeby spasení, že se stalo
|
---|
[22] |
oddělení, důvod svrchu položen při příčinách odděleni. A že
|
---|
[23] |
čistým úmyslem stalo se to, svědkové toho jsou ti, kteříž za-
|
---|
[24] |
Ginali Jednotu tuto, kdežto v sněmu jako zakletí jsouce, aby
|
---|
[25] |
z mnohých křivých svědků nenadělali; v znamenitém sněmu
|
---|
[26] |
přede všemi vyznali, že nic v tom jiného nehledali než spasení.
|
---|
[27] |
A to můž známo býti z skutků našich; poněvadž pohanění
|
---|
[28] |
mnohá sme nesli, statkův sme nenabývali, ale sme na to vy-
|
---|
[29] |
nakládali, s hrdly v nebezpečenství jsouce. Rozkoše života sme
|
---|
[30] |
nevedli, ale mnoho práce a nebezpečenství života sme podstu-
|
---|
[31] |
povali. A tak že sme nebyli vedeni ani žádosti očí ani žádo-
|
---|
[32] |
stí těla ani pejchou života. Těmi a jinými řečmi úmysl svůj
|
---|
[33] |
přimý zpravovali a jiným vysvětlovali.
|
---|
[34] |
Ten zajisté původ z Boha jest, kterýž z osob víry pravé
|
---|
[35] |
křesťanské skutečně se shromažďuje. A že tento takový jest
|
---|
[36] |
důvod (neb se počínal z osob víry v Boha Otce i v Krista
|
---|
[37] |
Ježíše i v Ducha svatého, az církve svaté obecné oudův skrze
|
---|
[38] |
shromáždění osob z řádu kněžského i obecného lidu bohabo-
|
---|
[39] |
jících, Krista v pravdě milujících a cirkve svaté, zřízené ob-
|
---|
[40] |
covani svatym vécem a nenävidicich antikrista i jeho zbé&fi,
|
---|