EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
1

[2]
cvangelium svatým dala a svátostmi podlé zákona Božího a
[3]
církve první; neb nikdež neznati, by se kde dála v které Jed-
[4]
notě, ano ani se slouhy k řídí, ale zpět, a ani sloužiti do-
[5]
pouštějí, ale mordují a t. d. A že jináč znajícím pravdu nelze
[6]
bylo k spasení zřízenému přijíti; protož oddělení z druhé
[7]
příčiny jest pro pravdu víry zřízeného spasení, o níž písma
[8]
svatá svčdectví vydávají.

[9]
0 původu Jednoty.

[10]
Původ dvojí věc zavírá: jedno shromáždění Jednoty,
[11]
druhé řád kněžský a moc šafování služebnostmi Páně.

[12]
0 původu Jednoty Bratrské.

[13]
Původ Jednoty Bratrské, podle dověrnosti k pravdě při-
[14]
sluhování i požívání jejímu jest z Boha.

[15]
Toho důvod se klade v sněmu leta Páně tisícího étyr-
[16]
stého devadesátého sedmého, kdež takto stojí psáno: Ten -
[17]
vod z Boha jest, kterýž ve jmeno Pána Krista z hodných pří-
[18]
čin, čistým a upřímým úmyslem pro spasitedlný konec t. pro
[19]
vzdělání víry, lásky a naděje začíná se zřízeně. Této pak Jed-
[20]
noty podle dověrnosti svaté jest takový; tehdy z Boha jest.
[21]
Jakož z hodných příčin az nuzné potřeby spasení, že se stalo
[22]
oddělení, důvod svrchu položen při příčinách odděleni. A že
[23]
čistým úmyslem stalo se to, svědkové toho jsou ti, kteříž za-
[24]
Ginali Jednotu tuto, kdežto v sněmu jako zakletí jsouce, aby
[25]
z mnohých křivých svědků nenadělali; v znamenitém sněmu
[26]
přede všemi vyznali, že nic v tom jiného nehledali než spasení.
[27]
A to můž známo býti z skutků našich; poněvadž pohanění
[28]
mnohá sme nesli, statkův sme nenabývali, ale sme na to vy-
[29]
nakládali, s hrdly v nebezpečenství jsouce. Rozkoše života sme
[30]
nevedli, ale mnoho práce a nebezpečenství života sme podstu-
[31]
povali. A tak že sme nebyli vedeni ani žádosti očí ani žádo-
[32]
stí těla ani pejchou života. Těmi a jinými řečmi úmysl svůj
[33]
přimý zpravovali a jiným vysvětlovali.

[34]
Ten zajisté původ z Boha jest, kterýž z osob víry pravé
[35]
křesťanské skutečně se shromažďuje. A že tento takový jest
[36]
důvod (neb se počínal z osob víry v Boha Otce i v Krista
[37]
Ježíše i v Ducha svatého, az církve svaté obecné oudův skrze
[38]
shromáždění osob z řádu kněžského i obecného lidu bohabo-
[39]
jících, Krista v pravdě milujících a cirkve svaté, zřízené ob-
[40]
covani svatym vécem a nenävidicich antikrista i jeho zbé&fi,


Text viewFacsimile