EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
125

[2]
sení a opuštění příčin k nabytí dobrého, a opuštění modliteb,
[3]
rad neužívání.

[4]
Jakým úmyslem kteří chápají se lakomství.

[5]
Některých se samých nezřízené milování i svých dětí. Proto
[6]
zajisté se dobývá, aby sobě člověk povolil v jídle, v piti, v mék-
[7]
kém lehání aneb některých, aby sobě shromáždili ku potomku
[8]
bojíce se nouze těla.

[9]
Též chování dětem z milosti tělesné.

[10]
Také při svododných učitelích pro zaneprázdnění někdy
[11]
pilná opuštění bývá často pilnějších věcí, a z toho škody.

[12]
Lékařství proti lakomství.

[13]
Opraveni toho vnitřní sám Bůh všemohoucí dávaje v du-
[14]
chu známost a přitrhuje k milování svému, odtrhuje srdce od
[15]
milování těla, světa a t. d.

[16]
Zevnitfni pak ti, jenž jsou jiným předložení, aby se v tom
[17]
pilně ohledali, k čemu lid vedou, aby jemu v tom na příklad
[18]
se vydávali. A v čemby sami sebe nestíhali, aby jiným sobě
[19]
předloženým rádi poddání byli.

[20]
Dále s modlitbou ku Pánu Bohu podle moci a umění i
[21]
milosti, jakžby komu co podle jeho povolání příleželo dáti,
[22]
laskavé a pokorné ukazování s připomínáním dobrodiní Bož-
[23]
ských, i potrestání k opravení, tak aby jakž při kterých úraz
[24]
zjeven byl, téZ 1 opraveni.

[25]
Takć 1 rada, a to rozliéóné, 1 mista zménéní, v zboru za
[26]
pomoc žádání, statku, čeledi umenseni. A pakliby i v zboru
[27]
potřebí bylo, vyobeování, aby i jiní bázeň měli, a aby také
[28]
zjevné bylo, že takovému zjevnému zlému mezi sebou místa
[29]
nedáváme.

[30]
Také při kterýchžby se tyto věci ukazovaly, aby při nich
[31]
soud pravý činice, ohledovali z kterýchby se příčin ti rato-
[32]
lesti ukazovaly.

[33]
Z lakomé žádosti, čili z nouze potřeb tělesných, aby po
[34]
dle toho jim lékařství činěno bylo. Item. Připomínána býti
[35]
jim památka své vlastní smrti, a že nic jsme nepřinesli na
[36]
svět, ovšem nie neodneseme. Item. Nebezpečenství a osidla
[37]
mnohá. Item. Že z každého šartu počet vydati mají. A aby
[38]
vykupovali hříchy navrácením, což nespravedlivě dobývali, al-
[39]
mužnami hojnými a posloužením v nouzi.

[40]
Z snému leta 1494.

[41]
Při věcech pak světských a tělesných, totiž při obchodech
[42]
lidských a jich živnostech, kterak bychom se měli míti. Takto


Text viewFacsimile