EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
84

[2]
čin sloužících k svodu a k oklamání, jakož apoštol: Ob-
[3]
novte se duchem mysli vaší; a opět: Oblecte se v nového člo-
[4]
věka, a obnovte se v novotě smysla vašeho. A Jeremiáš :
[5]
Zořte sobě ouhor, a nesejte mezi trní; obřežtež se, a odejměte
[6]
neobřízku srdcí vašich, aby nevyšlo jako oheň rozhněvání ,
[7]
a zapaleno by bylo, a nebylby kdoby uhasil. A pin nižádný
[8]
nevlévá vína nového v sudy staré, jinak vino nové rozpudi
[9]
sudy a vyteče; ale víno nové lito bývá v sudy nové, a obé
[10]
bývá zachováno. A to obnovení ničímž jiným nejde nežli
[11]
pravdou. A podle toho můž držáno i upraveno býti, že se
[12]
stalo obnovení svolání bratrství neb církve částky skrze od-
[13]
stoupení od bludu žádosti porušující a skrze přistoupení k pravdě
[14]
podle toho, jakž Bůh a lidská pochopnost, zákonem hřícha ne
[15]
zaklopená, pochopiti a piijiti mohla, jenž své činy dál obno-
[16]
vuje v poZiváni pravdy. A ztoho obnovení vpoznání pravdy
[17]
i svodu pošel původ kněžství skrze volení i potvrzení kněze
[18]
obnoveného římského svěcení v smyslu, v úmyslu, v dověrnosti,
[19]
atd., v osobách též pravdy a v upřímnosti srdce.

[20]
A z též i při též pravdě služebnosti obnoveny, jako slovo
[21]
i svátosti od bludův, pokudž tedy možné bylo v moci úřadné
[22]
v pravdě. A z toho Pán Bůh mnohý lid v Jednotě obnovil
[23]
v známosti Antikrista i Krista a vůle Boží k spasení, a mnohé
[24]
z těch obnovil zákony Ducha svatého věrou živou i pokánim,
[25]
a i podnes činí, kde a kdy a jak ráčí. A že to žádný div
[26]
neni, žeby obnovení celé a dokonalé nepřišlo, ale s mnohým
[27]
zatměním a nedostatky se stalo, když jedno základ a počátek
[28]
z Boha jest byl, srdce upřímost a vůle hotovost, známost víry
[29]
a z víry Pána Boha všemohoucího i pocty jeho, známost Pána
[30]
Krista i zásluhy jeho, církve svaté i zavedení, i pravdy ve
[31]
mnoze známost, i práce, i zřízení skutečně a t. d. Nebo i za
[32]
apoštolův ne i hned vše způsobeno v církvi při sluhách, při
[33]
služebnostech i při lidu. A než se počalo jedno konati,
[34]
se jiné počalo z druhé strany kaziti, jakoż v listech apo-
[35]
štola i v zjevení známo. A chrám Salomounü zbofeny pro
[36]
překážky za sedmdesát let dělán s boji, s překážkami i s pra-
[37]
cemi. A lid z vězení vyšlý z pohaniny, kteréž v Babiloně na-
[38]
byl, ne i hned se z vykašlal, ale za čas některý v tom tr-
[39]
val. A apoštol některým přijatým dávno: Obnovte se du-
[40]
chem mysli vaší. A opět, že byste měli prý čas býti mistři; a
[41]
opět: Pakli ještě v čem jináče smyslíte, nežby náleželo, i toť
[42]
vám Bůh zjeví. V tom pak dobrém, k čemu jste přišli podle
[43]
bezpečně dověrného smyslu, při jednostejném pravidle trvejte.


Text viewFacsimile