EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
61

[2]
jížto vlastně jsou. První podstatná pravda, jako druhé naro-
[3]
zení duchovní Kristem zasloužené, z víry darem Ducha sva-
[4]
tého dané, zpúsobení pokrmu a nápoje chleba živého, tčla a
[5]
krve jeho v umučení a v smrti z milosti a dání, z víry a
[6]
z poslušenství víry účastnosti, i požívání jeho k životu včč-
[7]
nému. Tčmito pravdami nejsou svátosti podstatnč, ale posvátnč,
[8]
mocně a právě. Pravda pak příležící jim vlastně jest moc
[9]
a svědectví jisté v poselství Krista Ježíše, způsobení pravdy,
[10]
dání i užívání v úsudku jeho. A ta moc původ z ustavení
[11]
Pána Krista, z úmysla přímého přítomného, z služby, modliteb
[12]
i z slov smysla zdravého, skrze něž hodným svědčí se pokoj,
[13]
a naděje utvrzuje se v Kristu v svědomí dobrém у rozmno-
[14]
žení milosti, osvícení hojnější víry,i milování k Bohu ik blíž-
[15]
ním vzbuzenější, i procítění žádosti k věčným věcem, odkudž
[16]
bedlivost svědomí, rozsuzování i zkušení, pravdy nabývání, po-
[17]
kání i opravování, ospravedlňování, povinností sluh i obecných
[18]
činění, a tak o jiných milostech, jenž je Kristus činí skrze
[19]
službu tomu, jenž podstatu svátosti a způsobuje hodně
[20]
k posvátnému přijímání.

[21]
Z sněmu přerovského1849. Vkterém smysle
[22]
býti slouženo? Otázka s odpovědí. V tomli smysle
[23]
svátostmi slouženo býti, že komuž jimi slouženo, že pravdu
[24]
Krista a církve svaté jimi přisvědčujeme, čili že to v Kristu
[25]
Ježíši připraveno věřícím svědčíme, což živlové svou příklad-
[26]
ností posvátným způsobem v sobě zavírají. Než oni sebe zkuste
[27]
co jsou, kdež nám krátko když se nebezpečenství předloží jim,
[28]
napomenuti jsouc a vystfeZeni, aby byli trpíní a poručení Bohu
[29]
asobě, doníž zjevně a důvodně nebude hříchu shledáno při nich.

[30]
Odpověď. K tomu svátostmi slouženo býti k obému,
[31]
než při kterýchžby osobách bázeň byla, že snad pravdy svá-
[32]
tosti podstatné podstatně nedošli, u vnitřním opraveni i ze-
[33]
vnitřním obcování, aby obláštně jich nebezpečenství bylo před-
[34]
kládáno, jakož svrchu dotčeno, aby k soudu sobč nejedli.
[35]
Než co se tkne tajností nám nevědomých, ty mají Bohu po-
[36]
ručeny býti.

[37]
0 přijímání.

[38]
Přijetí jest troje. Jedno k poslušenství Jednoty a řádu
[39]
jejího v celém přisluhování a zprávě duchovní, druhé do zboru
[40]
k slyšení slova Božího, třetí k svátostem. Máli přijat býti kdo
[41]
k poslušenství, přijímání naučení, napomínání, výstrah i tre-
[42]
stání, musí dověrnost míti o Jednotě , že v pravda slu-
[43]
žebná Kristova jest, jíž poddán býti , pro niž 1 v býti.
[44]
Též máli do zboru přijat býti, proto jíti, aby slovo Boží


Text viewFacsimile