[1] |
|
---|
[2] |
stvu postíženou ohněm späliti kázal, an toho o jiných ne-
|
---|
[3] |
|
---|
[4] |
3. Boží řeč je u proroka: Poněvadž ty pohrdl uměním,
|
---|
[5] |
pohrdnu i já tebou, aby mi kněžství nekonal, Ozeáš 4. v 6.;
|
---|
[6] |
a opět: Protože posluhovali před ukydanými bohy a byli
|
---|
[7] |
domu israelskému příčinou pádu v nepravosti, protož přisáhl
|
---|
[8] |
sem jim, praví panovník Hospodin, že ponesou nepravost
|
---|
[9] |
svou, aniž přistoupí ke mně, aby úřad konali, ovšem aby
|
---|
[10] |
přistupovati měli k kterým svatým věcem mým, neb k nejsvě-
|
---|
[11] |
tějším, neb ponesou pohanění své atd. Ezechiel 44. v. 12, 15.
|
---|
[12] |
A tentýž soud i o jiných podobných, nalezli-li by se, činěn
|
---|
[13] |
býti má. Pakli by při kterých shledáno bylo, že ze mdloby
|
---|
[14] |
padli a v pádu svém neleželi, ale časně povstali pokáním,
|
---|
[15] |
opravdovost svou osvědčili, a statečným díla Božího děláním
|
---|
[16] |
vychýlení své nahražovati by chtěli, a církev by jejich služeb
|
---|
[17] |
potřebovala, zůstáno, aby jak pán sv. Petra po pádu s exa-
|
---|
[18] |
menem tuhým přijal a ovce své jemu poručil, tak i tito s hoj-
|
---|
[19] |
nějším nad jiné pokáním v počet služebníků aby přijímáni byli.
|
---|
[20] |
O impressi. Když p. Bůh minulých dnů B. Matouše
|
---|
[21] |
Krokocinského impressora, z světa vzal, zvolen za impressora
|
---|
[22] |
též impressi B. Daniel Vetterus, tak aby od té chvíle péče o
|
---|
[23] |
ni se ujal, pod počet a rejstříky všecko uvedl, a jak při tom po-
|
---|
[24] |
třebí, tak o tento Jednoty klinot věrně se staral, což on k sobě
|
---|
[25] |
i přijal. Zatím pak k dodělání řádu Jednoty, a bylo-li by co
|
---|
[26] |
víc potřebí za pomocníky mu zanecháni B. Krokocinského sy-
|
---|
[27] |
nové, jimž co by za práci jejich odtud vycházeti mělo, to se
|
---|
[28] |
k rozeznání a mezi nimi toho spofádáni B. Matéjovi Proko-
|
---|
[29] |
povi s pomocniky jeho v Lešně poroučí.
|
---|
[30] |
O kázeň zboru Lešenského. Žádal rady v Pánu
|
---|
[31] |
milý B. Martin Gertichius, co by příčinou rozmahajicich se
|
---|
[32] |
hříchů některých zvláště tanců a smilstva, když vrchnost kázní
|
---|
[33] |
politickou pomahati zanedbává a církevní kázeň mnohým
|
---|
[34] |
zvšedněla, činiti bylo. Snešení jest, aby se s vrchností, když
|
---|
[35] |
se pan sudí domu z sněmu vrátí, jmenem celé rady o to mlu-
|
---|
[36] |
vilo, povinnost její držením nad zákonem Božím stráže při-
|
---|
[37] |
pomenula, k přetrhování neřádu pro ujití Božího hněvu na-
|
---|
[38] |
pomenutí učinilo, za pilnější cum ministrio consens a tak
|
---|
[39] |
jedním ramenem řádu dobrého vzdělání požádáno bylo. K če-
|
---|
[40] |
muž dva z conseniorů spolu s B. Martinem obrání býti mají.
|
---|
[41] |
A tu napřed poděkování aby učiněno bylo za propůjčené před
|
---|
[42] |
tím k odpravení synodu tohoto dovolení a při tom udělené
|
---|
[43] |
rady, čemuž že P. Bůh pomahal, a naměření to k šťastnému
|
---|
[44] |
|
---|
[45] |
O naučení dání soldatům jednomyslným. Roz-
|
---|
[46] |
mlouváno o některých z soldatů českých, že se vtom i jiném
|
---|