Facsimile view
994
139
tu žádné naděje nenie.
1590 neZ pláé a zubóv skiipenie,
tma ústavná, věčné hore;
ale na nebi na hore.
tam jest svétlo bez prestánie,
V boZstvi pfedivné kochánie.
1595 vždy jest tam den, nikdy noci,
žalost nemá žádné moci
ani který nedostatek,
o němž mój jest smysl krátek.
Pro nějž praviti ukráci
1600 à k svétu sé zase navráci,
jenž jest na prostředku obi
nebo má peklo pod sebů
a pod nebem jest, jakž vědě;
o tom vám něco povědě.
1605 Svět jest toho založenie,
v ném nie ustavičného nenie,
tit védie, kterak sé dédie.
ježto jeho vuoli plodie,
ktož bydlé v tomto životě.
1610 kak jest poddán mnohé psoté.
Ač kto kdy ščestie nabude.
dlüho v tom trvati nebude.
aZ sé kamosi ukradne,
neSéestie zase připadne.
1615 Svét jest v sobé pravá vojna,
řiedkoť v něm chvíle pokojná,
jasný čas, a potom mračný.
fowet fe wzdy wniem mienie Tit wiedie kterakowet gt czenie
Wtomto ktoz bydli zywotie atd.; také v A poukazuje k něja-
kému snad porušení jednak nesprávný rým dědie : plodie,
jednak nejasný smysl! slova dědie sé; hodil by se sem význam
déditi — trvati (v. Jungm. Sl.), ale zvratné sé k významu
přechodnému (dědit — získati v dědictví) ukazuje; ve v. 969
a 970 rýmuje se nehodí : plodí, a ježto se rýmy často opa-
kuji. możno se domnivati, że i zde mó býti hodie m. dédie.
— 9?) B má místo verše 1612 Blazen gelt acz geho zbude,
t. J. opakovaný verš 816. — ) až ve smyslu a už, a hle; v.
Jungm. Sl. pod až = a hle, ano. .