EN | ES |

Facsimile view

792


< Page >

376 A. V. Dopisy Táborské od r. 1442.

odpowédi w nich žádají, odpowědí nedáwali! Leč sobě muož nčkto co chce na nás smysliti, ježto my tiem winni nejsme, a my nemuožem jim hájiti, aby nemluwili.

TiZ poslowé, jakoZ nám winu dáwaji pro Jihlawské, Ze sme jim pobrali oc. O tof sme my s Jihlawskÿmi smiteni pod zarutenym zäkladem, markrabstwi Mo- rawského podkomorím p. Benešem, a p. Zdeňkem Sádeckým. A poněwadž nám oni toho míru dobrými lidmi učiněného nedržie, a proti práwuom zemským mir zdwihaji, s žalobami se na nás utíkajíce, ježto wšecky kyselosti a nechuti mezi námi měly pominůti wedle listuow zapsanych : myt Jihlawskć z zakladu upominati chceme; neb jest to mnoho dobrým lidem swědomo, jakožto knězi proboštowi - nickému, p. Mikulásowi Trékowi, p. Moéihubowi, ježto také při tom míru w Pelhrimowé byli.

It. Tiz poslowé wznesli na nás, kdyZbychom se se pány a s zemí srownali, žeby nám chtěli radni i pomocní býti k sprawedlnosti, jako spoluobywateluom země : poněwadž což žádali na nás na sněmu walniem, učinili sme, a w mir kie- sťanský s zemí, tudiež se pány jejími, wěrně bohdá wstúpili sme, a ten bohdá wérné drZímy a drZeti mienime: newieme kterakbychom se měli se pány neb s zemi srownati. Wšak to shledáno byti, Zet my s zemi waleti nemienimy, lečby nás kto moci swéwolně chtěl od zápisuow naších, kteréž mámy od C**M* slawné paměti tisknůti. Tehdy oswědčiece to dobrým lidem, a bohu wšemohů- ciemu byloby to známo, žebychom chtěli rádi pokoje požiti, ten nemohlliby nás potkati, musilibychom se proti takowým swému bezprawi s pomocí boží a dobrých lidí brániti.

b) Omluwa knéz Táborskjch, proti winám, kteréz gim priljtdny byly. »Odpor knézi Táborskych.«

U wécech, které zwlástné duchownich wéci se dotýčí, jichž od čtyř kra- jiew skrze jich posly obci Táborské jest podáno, dwé wéci se zawieraji: jedna, což se jich kněžím připisuje, žeby proti sedmere swátosti kostelnie a proti ráduom kostelním kázali: druhá, k čemu nadepsaní jich kneZie se ponukaji, aby se sje- dnali s mistry a s jinými kněžími wedle kompaktat.

Ku prwniemu knéZie Táborsti i jini jich ptidrZiece se takto odpowiedaji: že sedmeru swátost kostelni od Krista ustanowenü, a kteréZby w jeho zikone byly práwě a upřímě založeny, měli a mají úmysl zachowáwati a držeti, od- wrhnúce wšecky wěci w témž zákoně nezaložené, při podstatě týchž swátostí - Zicie; zwláště, poněwadž we wšech wzniklých wěcech chtie státi usüzeni südce mezi králowstwim Českým a sněmem Basilejskym z jednostajného swolenie we Chbě umluweného, jenž jest zakon bożi, skutkowć Kristowi zawaziici, a apośtolsti,



Text viewManuscript line view