206
jakymis opatrnostmi, a teprv tam dokládáte, Ze od Jednoty
nemůžete odstoupiti. A to rozlićnś pletete, tu stranu pod obojí
proti smyslu obecnému divně znadívavše k přistrojení sobě
kozich vrátec. Čemuž již i svět srozuměl a vám z toho těž-
kosti přibylo a přibývá. A my vězte před domácími i těmi,
jenž vně sou, pro opatření Jednoty, _kdezby potřeba toho ká-
zala, osvědčovati se musíme, že s naším vědomím ovšem radou
ste nečinili ; ano ani k tomu vyznání víry o večeři Páně v té
formě slov, od vás proti artikulům arciknížecím položené, při-
znati se nemůžeme.
Odtud i odjinud vidí se, že vy již s Jednotou v svaté
jednomyslnosti nestojite, ale z ní ste vykročili. Druhé též
zřetedlné jest již, že ani v řádu nestojíte, nebo s oudy Jednoty
jinými k soudu ouzké rady nechcete státi, ale jakés starstvi
sobé pfipisujete, a jakys oufad nad nami dany, a že bychom
my byli povinni, rozkazy vaše plniti, též i soudů svých tam
vam do vězení podávati, a požehnání odtud čekati, posvěcení
odtud bráti, což vše psaní vaše šíře obsahují. A to všecko
proti úsudkům a svatým zápisům Jednoty i proti příkladu
prvotní církve, nýbrž i proti svým vlastním mnohým nám o
takových věcech psaním, jakž vám to světle jest a nepfemo-
ženě ukázáno prvé. 1 z té príčiny my vás již Pánu Bohu
spravedlivému soudci poroučíme, on sudiž mezi vámi i námi.
Za tím my všickní jednomyslně, mocí Pána našeho Ježíše
Krista cirkvi danou a tak i Jednotě, odní ode vší radě ouzké,
vší totiž pospolnotí naší (kterouž vy pobihäte a ji pohrdáte,
již i ducha Kristova odsuzujete, nad ni za hlavu se nezfizenć
stavějíce) tomu všemu konec již činíme, a vám pravíme, abyste
nám a Jednotě pokoj dali, a o zpravování, opatrování i vyvo-
zování pře její se nestarali atd. A to dotud, dokudž koli toho
ducha, z kteréhož se vyvésti po dnes ste nedali, zůstáváte a
zůstávali byste, a dokudž při vás zřetedlného pokání a ná-
pravy se nespatří.
S tím mějtež se dobře. A Pán všemohoucí račiž oči vaše
otevříti, i duchem pokory a poniZenosti darovati, a byla-liby
vüle jeho svatá, 1 z toho vézeni tesklivého vysvoboditi pro
čest a slávu jmena svého i potěšení vaše i naše, za čež my
důvěrně prositi jeho milosti Božské nepřestáváme. Z strany
pak věcí tělesných, tuť se obláštně ohlašujeme, že podle naší
nejvyšší možnosti, čehož byste koli v svém vězení potřebovali
od nás, v tom se vám rádi s ochotností propůjčovati hotovi
sme nic méně jako i prvé vždycky.
Celá kapitola vám známých.
Při tom pilně také rozjímáno a souzeno bylo o našem
se s evangelíky kterými koli srovnávání neb nesrovnávání, po-