40
v nuzné potřebě, kdyžby se času nedostávalo, můž jednoho
dne i od samé ouzké rady působeno býti, aneb s povolením
od tří starších řádu kněžského neb od dvou neb jednoho s po-
volenim nejniż starsiho řádu kněžského, činěno byti. A kdyZby
svrchu jmenované volení mělo býti, sluší napřed předložiti
všem sněm přerovský i zákon přirozený, psaný v Kristu.
Sněm přerovský 1494. V němžto potřebu jednoty napra-
vujíce, řád pro snadší skonání věcí nesnadných a pro spomo-
žení Jednoty, podali se všichni k tomu dobrovolně, ti spolu
času toho sebrani, chtice väichni i jedenkaždý na se vziti bez
výminky, co by na koho vloženo bylo nad moc i nad rozum
jich a t. d.
Potom tudíž sněm byl v Rychnově, na němžto vše ozná-
meno a Bratří všichni k tomu zavazani, aby, coż na koho
vloženo neb mu ujato bude přijal.
K tomu se dobrovolně všichni jednomyslně ozvali i poddali.
Zákon přirozený.
Co chcete, aby vám lidé činili, čiňtež i vy jim. A opět:
chtíti všem prospěti příleží.
Zákon Kristův.
Toto vám přikazuji, abyste se milovali. Po tom poznají
všichni, že moji učedlníci jste, budete-li mé milování miti mezi
sebou. A svatý Pavel: Jeden druhého břemena neste a tak
naplníte zákon Kristův. Opět: Lib se každý blížnímu svému
v dobrém. A blížní první Kristus a po něm Jednota. A kdož
vidí nouzi bratra svého a zavře střeva svá od něho, kterak
láska Boží jest v něm? Ale kdož miluje blížního, zákon na-
plnil, z Boha se narodil, zná i má Boha a přenesen z smrti
do života milován bude od Otce.
Svolení osob ouzké rady.
Svolení aby každý pro spomožení její, cožkoli vzloženo
bude na koho, přijal dobrovolně s zapřením sebe. A že k tomu
dávno svolili i zavázali se nejednou, protož přítomné povolení
k tomu nemá žádáno býti, leč pro samo oznámení vůle ptána
býtí má ana kohož přijde, přijítí. Má za pilné, prvé пей listky
dávati budou, všem předloženo býti volencům, aby znali po-
třebu místa, práce a službu, a tak aby žádné hodné osoby pro
nechuť neb pro případnost ňákou neopomítal; ani zase osoby