prevzate-kotouc-80-07AB
prevzate-kotouc-80-07AB
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Tak
mám
tady
dotaz
totiž
odpovídám
na
si
který
jsem
učil
dávno
že
se
nějak
blíže
vyjádřím
k
tomu
jak
to
udělat
aby
tažení
které
přichází
od
boha
nás
nerušil
a
lidské
činnosti
a
aby
lidská
činnost
nás
nerušila
zase
v
tom
tažení
k
bohu
tedy
jedno
je
důležité
si
uvedu
této
tohoto
výkladu
že
totiž
jestliže
člověk
neví
jak
svou
činnost
zapojit
do
cesty
k
bohu
pak
ho
vždycky
ta
vnitřní
modlitba
bude
v
jeho
činnosti
rušit
nedá
se
tomu
zabránit
že
on
bude
vědět
jak
z
duchovní
svoji
cestu
k
bohu
a
jednoduchý
recept
je
být
na
poli
hospodářově.
Jestli
je
neví
jak
tohleto
provést
a
dělá
řekne
je
správně
modlitbu
duchovní
se
sebou
odevzdat
tou
modlitbou
tak
se
mu
stane
to
co
mně
na
začátku
cesty
že
jsem
nechtěl
sebou
odevzdat
ale
úplně
je
to
vyřadil
běžného
lidského
života
já
jsem
byl
nemožný
přátelé
absolutně
a
jsem
se
s
tím
se
už
kolikrát
kluci
čili
já
mám
důkazy
o
tom
že
tažení
boží
člověka
vysazuje
a
když
se
dívám
na
některé
z
vás
zase
vidím
že
lidská
činnost
vysazuje
člověka
z
toho
tažení
božího
znemožňuje
abych
byl
člověk
tažen
bohem
to
také
to
za
zkušenost.
S
tím
že
se
stýkám
s
jinými
lidmi
kteří
na
to
šli
s
opačného
k
a
pak
je
třeba
začínat
správně
se
znalosti
sama
sebe
a
tam
začíná
a
to
spočívá
v
tom
že
vím
co
jsem
já
jsem
třeba
rybář
nebo
já
jsem
dělník
já
jsem
řekne
já
jsem
léta
jsem
tak
dále
a
vědět
že
tady
musím
dokonale
svou
činnost
tak
aby
měla
duchovní
základ
abych
i
dělal
pokud
možno
odosobnění
z
ohledem
na
kvalitu
na
službu
bližnímu
a
tak
dále
že
i
když
nedovedu
tou
činností
svou
působit
přímo
jako
vůči
bohu
tak
bych
mohl
třebas
kdybych
byl
lékařem
nebo
určitém
působit
zde
klidem
a
ten
bližní
mi
zástupcem
toho
boha
na
zemi
a
to
by
mělo
stačit
takové
to
duchovním.
Když
ten
bližní
by
byl
na
místě
boha
pro
mě
tak
bych
byl
opravdu
správně
na
poli
hospodářově
zaměstnán
ano
a
brzo
by
se
to
změnilo
v
modlitbu
všechno
co
dělám
a
to
je
ctil
té
věci
čili
takovýmto
způsobem
duchovním
jí
lidské
činnosti
ne
odstupňovány
od
ní
bych
se
měl
dostat
k
tomu
aby
mě
tažení
nerušilo
neboť
já
bych
se
těšil
na
to
co
budu
dělat
v
tomto
světě
se
v
dělal
svědky
teď
duchovně
za
jiným
cílem
totiž
v
jiném
duchu
protože
seno
protože
proč
se
to
na
to
těšit
protože
mně
to
bude
přibližovat
k
bohu
vědomě
zřejmě
hmat
které
mě
bych
tak
řekl.
To
je
ta
je
první
branka
a
druhá
stránka
jak
způsobit
aby
ta
modlitba
mě
nerušila
v
lidské
činnosti
to
už
je
otázka
těší
se
kterou
si
nevědí
mnozí
lidé
rady
protože
tam
totiž
záleží
na
způsobu
modlitby
velice
mnoho
jestliže
ta
modlitba
se
příliš
rozchází
zle
životem
činnosti
toho
člověka
tak
bych
řekl
že
je
téměř
nemožné
zabránit
tomu
aby
mě
ta
modlitba
neodvádělo
od
etické
činnosti.
Jestliže
ale
ta
modlitba
nějakých
způsobem
vyplývá
z
mé
činnosti
pak
neodvádím
jakým
způsobem
má
modlitba
vyplývat
z
činnosti
anebo
činnost
má
vyplývat
potom
samo
sebou
modlitby
pochopitelně
jakým
způsobem
má
být
to
o
tabor
modli
se
a
pracuji
z
jedno
jediné
to
je
záležitost
individuální
že
každý
jsme
nejenom
z
jiného
masa
a
ale
tak
je
jsme
z
jiné
strany
k
tomu
bohu
šli
nebo
jdeme
se
jinde
na
té
palubu
v
jedné
a
téže
lodi
která
k
bohu
spěje
a
máme
tam
jiný
úkol
my
musíme
se
snažit.
Tu
svou
modlitbu
tak
provádět
aby
odpovídal
naší
činnosti
je
to
potom
by
čteš
tak
teďka
bych
se
říct
ještě
tady
mám
takový
požadavek
že
celá
ta
cesta
spočívá
v
tom
že
vždycky
všechno
na
ní
sebe
vykonávat
stoprocentně
v
každé
fázi
ne
že
by
to
fakticky
bylo
stoprocentní
že
se
ale
bude
chtít
stoprocentně
toho
vykonávat
ale
když
tady
ta
vůle
není
všechno
to
stoprocentně
vykonat
že
to
není
vůbec
úspěšné
ano
rozuměl
jsem
tomu
tak
to
je
správné
a
s
tím
všichni
souhlasíme
a
já
taky
ale
upozorňuju
vás
na
tom
že
je
to
relativní
to
z
těch
sto
procent
protože
se
člověk
nezná
ne.
Kolikrát
jsem
se
přesvědčil
o
sobě
a
já
nebudu
mluvit
osoby
abych
abych
to
mohl
dál
toho
a
je
to
onu
přesvědčil
se
o
tom
učedníci
páně
že
vstoupili
do
služeb
ježíšových
a
mysleli
si
že
udělali
dost
opravdu
posvě
si
to
mysleli
nevrátil
se
ke
svým
rodina
všechno
zanechali
neříkal
si
kdy
jsme
svůj
život
obětovali
pro
tuto
myšlenku
a
nebyla
to
pravda
že
se
dokonale
neznali
my
to
víme
podle
jidáše
který
zkrachl
na
jiné
na
jiném
poli
než
petr
a
kromě
jana
zkrachovaly
všichni
neuměli
se
neuměli
se
odevzdat
bohu
k
tomu
přijmu
ci
jak
měli
neuměli
mu
patřit
jak
měli
nezáleželo
jim
přece
jenom
tolik
na
něm
jako
na
sobě.
A
čili
řečeno
jinak
činným
já
rozhodnutí
že
celou
svou
bytostí
pudu
k
bohu
nikdy
to
není
zárukou
toho
že
opravdu
celou
bytostí
půjdu
ten
to
rozhodnutí
mám
udělat
ale
musím
ho
čas
od
času
překontrolovat
do
jaké
míry
je
to
pravda
co
jsem
se
rozhodl
protože
nikdy
se
nedokážu
rozhodnout
tak
abych
to
mohl
stoprocentně
realizovat
to
není
možné
a
potom
k
čemu
jsem
se
rozhodl
vůbec
nevím
a
ty
protože
kdybych
já
se
třebas
rozhodl
vědomě
se
spojit
s
bohem
přátelé
nevím
co
to
je
kdybych
já
se
rozhodl
zbavit
sama
sebe
nevím
co
to
je.
Teprve
až
k
tomu
dojde
odosobnit
se
vzít
svůj
kříž
zapři
sama
sebe
které
potom
poznávám
co
to
já
že
je
to
je
co
jiné
než
jsem
si
pod
tím
představoval
čili
já
mohu
celé
jít
jenom
podle
svých
vlastních
představ
ta
cesta
má
být
po
této
stránce
poctivá
podle
vlastních
představ
mám
se
dát
celý
na
tu
cestu
ne
polovičně
nebo
devadesáti
devíti
procentním
nýbrž
to
procenta
bych
měl
se
přesvědčit
a
jestli
to
se
nestane
je
to
veliká
chyba
na
cestě
byl
se
neřeči
že
jsem
to
neučinil
že
jsem
nechtěl.
A
že
jsem
se
neznal
například
dejme
tomu
ti
učedníci
páně
si
mysleli
že
když
odevzdali
o
svých
rodin
o
svým
nechali
všechny
svoje
dětičky
a
manželky
a
všechno
stranou
a
svůj
národ
ne
že
je
to
dost
a
ono
se
ukázalo
že
ne
že
se
nakonec
tělo
na
tom
petrovi
aby
odevzdal
svůj
život
a
to
on
nebyl
ochoten
že
jo
osobní
život
fyzický
život
nebyl
ochoten
prosím
vás
jak
je
to
možné
protože
on
tím
že
se
odevzdal
ze
začátku
odevzdal
se
jenom
do
té
míry
jak
se
znal.
Jak
vzal
čím
je
on
znal
že
toto
je
moje
já
si
tak
a
zval
se
jenom
z
malinké
míry
nevěděl
vůbec
o
těch
záludným
lidské
bytosti
která
čí
a
na
to
aby
zase
byla
vlastní
na
mě
zase
nemusela
jít
kupředu
aby
zůstala
pro
sebe
aby
to
bylo
všechno
pro
ni
už
bok
maličtí
věc
toho
že
učedníci
poštvali
své
matky
aby
se
si
po
zeptat
jak
to
bude
v
tom
království
nebeském
do
tam
bude
mít
lepší
křeslo
no
zaručeně
nešlo
jenom
to
nebylo
jenom
z
hlavy
těch
matek
nýbrž
to
bylo
z
hlavy
taky
těch
apoštolů
kteří
zřejmě
stáli
vo
to
aby
byl
největší
v
království
božím
a
tady
se
na
to
kdo
bude
větší
království
boží
e
takže
svoji
také
o
to
tu
vlastní
osobní
prestiž
a
všechno
ostatní
ze
začátku
to
stačilo
na
učednictví
to
stačilo
na
dělání
zázraků
některých
ne
všech
ale
dál
to
už
nestačilo
a
tak
bych
říkal
přestože
mi
tady
tvrdíte
že
po
částkách
se
nedá.
Odpoutávat
já
tvrdím
že
to
bohužel
de
facto
po
částkách
jde
a
jedině
po
částka
ovšem
ne
že
by
to
člověk
uměli
já
budu
dělat
po
částka
on
to
si
a
totálně
rozumíte
ale
on
se
kladeno
dál
ně
nedělá
já
to
počátku
a
jakmile
od
bude
tu
první
část
tak
zase
se
totálně
odevzdá
ale
fakticky
zase
jenom
po
částka
a
kterého
malinkou
část
se
sebe
a
tak
to
ne
pořádá
po
těch
malinkých
částkách
a
asi
tak
ještě
bych
takže
myslím
že
je
v
tom
shodujeme
že
na
každé
úrovni
jít
celý
znamená
něco
jiného
ten
člověk
musí
jenom
upřímně
celý
a
jednu
důležitou
věc
být
tomu
tělesnou
není
li
co
odevzdat
zbytečně
se
odevzdáváme.
Já
musím
napřed
něco
mít
abych
to
moh
odevzdat
nebojte
se
něco
mít
to
není
nic
řízného
jak
já
tady
pořád
předstírám
je
vám
možná
ten
z
toho
dojem
že
to
nevlastní
něco
ten
ten
tam
vrchol
neřesti
ne
napřed
musím
mít
abych
to
mohl
dát
když
bych
vůbec
nic
neměl
ani
to
málo
to
mě
a
ta
dávno
bych
to
nemohl
odevzdat
mámli
toho
mnoho
je
nebezpečí
že
to
budu
těžko
říkat
to
je
pravda
i
toho
málo
je
nebezpečí
že
to
bude
ba
a
tereza
říkal
ty
málem
co
já
dokážu
jako
ten
co
mě
jenom
jednu
hřivnu
tak
po
této
stránce
by
vám
doporučoval
abyste
nikdy
se
nezažili
o
to
mít
málo
a
co
tím
myslím.
Abyste
se
mohli
toho
zříci
nebuďte
při
tom
záludným
nebuďte
při
tom
národní
opravdu
chtěje
to
mít
jenom
proto
aby
se
z
toho
mohli
říct
to
znamená
chtěje
rozvinout
svůj
život
já
tomu
říkám
tak
abyste
rovni
z
tvého
života
mohli
vejít
k
bohu
z
jiné
pozice
ne
z
rozvinutého
života
nemůžete
vejít
to
není
možné
a
mít
rozvi
a
být
v
rozvinuté
pozici
znamená
mít
tu
schopnost
ten
život
rozvinout
vždycky
co
člověk
se
schopen
rozvinout
má
vinou
aby
to
mohl
odevzdat
jestli
si
to
odevzdá
předčasně
ještě
nerozvinutý
tak
neudělal
ani
ten
malý
krok.
No
a
za
to
cesta
má
zásadně
dvě
stránky
já
jsem
říkal
trpnou
a
aktivní
ale
také
stránku
řemesla
a
stránku
umění
tato
cesta
celá
je
umění
královský
k
tomu
říká
plným
právem
jaký
si
druh
radžajógy
to
co
hlásal
ježíš
kristus
to
znamená
královský
cestou
ale
máli
se
toto
umění
správně
pěstovat
tak
musí
za
ním
stát
zvládnutí
řemesla
přátel
a
to
zvládl
zdí
řemesla
se
dá
rozumovou
činnost
jedině.
A
nevěřte
že
rozumně
tak
ničemu
ty
zvlášť
bych
tomu
neměl
věřit
protože
ten
rozum
tím
rozumem
tím
zvládl
své
řemeslo
a
dál
jsem
mnohá
řemesla
rozumem
zvládnout
ano
jakmile
toto
zvládnutí
řemesla
rozumem
nestojí
příkon
ce
toho
umění
tak
se
pořád
laborovat
řešeními
problémy
které
už
by
dávno
existovat
neměli
já
vás
tady
seznamuji
z
řemeslem
problémy
fakt
cos
to
umění
musíte
provést
sami
to
že
to
je
individuální
záležitost
žádný
umělec
není
kována
ze
stejného
kou
a
ze
stejného
materiálu
každý
si
to
své
umění
provádí
po
svém
jednak
v
oboru
svém
a
jednak
ještě
zase
v
tom
oboru
po
svém
že
ano
a
toto
se
se
taky
nebylo
dvou
stejných
lidí
v
tomto
oboru
mystiky
všichni
byli
došli
čili
já
se
spoléhám
na
to
že
že
vás
naučím
řemeslu
pochopíte
řemeslo.
Že
že
se
budete
moci
umělecky
vyžít
ale
to
řemeslo
musí
být
trvá
samozřejmosti
proto
odpovídám
tak
ochotně
na
všechny
otázky
a
třebas
to
krát
dokolečka
tutéž
v
co
si
možná
všimli
z
velikou
trpělivostí
protože
si
to
zasloužit
trpělivost
ne
že
bych
ji
měl
ale
že
vím
že
se
to
za
sluhou
trpěli
že
já
jsem
přesvědčen
že
do
nezvládne
řemeslo
že
nemůže
být
umělcem
ano
to
platí
nejenom
o
reprodukční
to
platí
o
maličtí
ovšem
o
každém
aktivním
i
sportu
a
tak
dále
řemeslo
se
musí
ovládat
tak
tě
to
umění
prosím.
To
řemeslo
je
závislé
na
schopnost
technických
které
nejsou
jenom
rozumovými
schopnostmi
pochopitelně
ale
jsou
to
vůbec
schopnosti
duševní
tělesné
čili
ty
schopnosti
jsou
vedení
rozumem
jestliže
ten
rozum
je
tam
vůdcem
těchto
schopností
jestliže
zaváděla
špatně
na
špatnou
cestu
tak
je
to
proto
že
tomu
řemeslem
se
nemučili
ve
správné
škole
že
jsme
nechodil
do
spády
a
že
jsme
prostě
nebyli
tak
kde
se
měli
být
že
to
co
si
o
za
školu
nebo
tak
nějak
tak
je
to
možné
že
špatného
učitele
to
už
já
nemohu
tady
vyřešit
tímto
symbolem
vy
musíte
mít
důvěru
třebas
ježíše
krista
že
je
to
správný
učitel
a
že
z
toho
i
životem
řekl
že
to
je
správné
a
napodobitelné
že
se
obdobně
musíte
chovat.
A
jestliže
to
pochopíte
co
von
od
vás
chtěl
tak
to
musí
vycházet
tak
zvadnete
minimálně
řemeslo
a
to
umění
do
toho
přijde
protože
v
tom
je
určitá
už
milost
jak
se
tomu
říká
že
do
toho
řemeslné
ho
projevu
se
najednou
dostane
nějaký
prvek
kterému
říkáme
umělecký
co
něco
navíc
oproti
řemeslu
ne
také
na
tom
přechodu
někde
umělecká
řemesla
vite
a
v
tom
umění
je
ale
je
to
součást
organická
součást
řemesla
eště
že
ano
ale
i
tam
kde
nemluvím
o
umělecký
řemeslem
je
to
v
každém
případě
že
že
se
to
každý
do
se
učit
třebas
na
klavír
je
nebo
nějak
tak
ví
co
je
to
za
řemeslo
že
než
se
to
naučil
to
tak
a
to
platí
o
všem.
Konali
do
druhý
to
celá
ta
cesta
pochopitelně
je
závislá
na
živém
organismu
to
si
uvědomte
a
není
nic
lepšího
co
máte
dispozici
ne
že
to
živý
lidský
organismus
a
proto
čím
přirozeněji
jdete
tím
lépe
to
znamená
jestliže
vy
násilím
upírá
té
něco
tomu
organizmu
co
on
potřebuje
tak
to
nepovažuju
za
okleštění
života
já
jsem
vám
naopak
radil
abyste
život
rozvinuli
a
když
jsem
radil
rozvinout
život
sem
tím
myslel
že
nemůžeme
všechno
dělat
na
světě
to
není
žádný
rozvine
rozptylování.
Ale
ne
naje
co
se
soustředit
tak
aby
v
tom
dokázal
nějakou
dokonalost
to
měrou
relativní
jak
je
člověk
schopen
aby
se
člověk
pod
v
tom
vyžíval
lidsky
vžíval
já
mám
dojem
že
všichni
ti
co
byli
obrácení
ježíšem
na
víru
a
na
učednictví
že
se
vyžíval
ten
matouš
v
tom
chlast
a
v
těch
nevěstka
a
ten
petr
v
tom
líbí
že
byli
opadla
výtečný
si
v
těchto
svých
oborech
a
protože
rozvinuli
ten
svůj
život
tak
mohli
měli
co
obrátit
ke
kristu
kdežto
když
ní
s
někdo
nemá
nemůže
to
dát
kdo
má
k
tomu
je
přidáno
kdo
nemá
ten
i
to
co
má
bude
mu
vzato
přátelé
pamatujete
si
na
ta
slova
a
jsem
mockrát
vysvětloval
ale
z
tohoto
hlediska
jim
to
ještě
nevysvětlil.
Protože
to
se
dá
znovu
hledí
se
k
vysvětlit
to
je
velice
obtížná
záležitost
a
kdybych
já
měl
jednou
ten
magnetofon
tak
by
to
opravdu
tam
napsal
celým
rozsahu
jednou
to
nevadí
ale
to
tím
to
není
to
možné
tak
je
to
řeknu
jenom
takhle
jestliže
člověk
má
něco
už
v
hlavě
jestliže
se
ničím
už
řídíš
ten
život
už
je
něčím
veden
někam
cíli
někam
míří
tak
může
mu
být
v
tom
něco
přidáno
protože
ovšem
i
když
mezitím
nastane
to
že
on
to
uvede
do
jiných
kolejí
patřičným
tam
to
patří
ne
jestliže
ale
nemá
nic
na
té
dráze
eště
zalekne
tak
nikam
se
nedostane
nemá
co
by
dal
znamená
i
to
co
maličko
co
má
k
tomu
bude
tato
čili
kdo
nemá
k
tomu
i
to
co
má
bude
vzato
to
znamená
každý
člověk
který
se
drží
jenom
svého
života
tomu
pozemského
života
ten
vlastně
ještě
nic
nemám
protože
to
jednou
všechno
pustí
ale
do
v
tom
životě
už
něco
našel
co
stojí
za
to
aby
za
tím
šel
tomuto
přesvědčení
on
musí
mít.
A
přišli
a
to
přesvědčení
maří
magdaleny
a
nebo
přesvědčení
vědce
který
je
za
svou
věc
to
už
je
jedno
nebo
řemesla
za
skvělým
řemeslem
jestliže
toto
v
životě
už
má
tak
on
může
s
tímhletím
jít
k
bohu
když
to
teď
bude
dělat
jako
práci
na
poli
ne
jako
práce
na
poli
hospodářově
já
vím
že
v
tomto
pojmu
práce
na
poli
hospodářově
je
propastný
rozdíl
mezi
tím
co
jsem
se
to
šela
před
tím
pro
sebe
tam
že
si
mě
nějaká
mezera
jak
tomu
najednou
rozumět
to
si
tak
na
to
ukázat
nebo
se
přemlouvat
nebo
si
připomínat
já
jsem
na
poli
stane
o
nepomáhá
vůbec.
Dělá
to
pořád
pro
sebe
tak
dlouho
a
vzpomeňte
si
na
přirovnání
na
podobenství
o
hřivnách
dělá
to
pro
sebe
tak
dlouho
dokud
ho
nevybídne
hospodář
tady
máš
hřivnu
kterou
bude
do
podařit
pro
mě
jo
a
jenom
pro
mě
čili
zpočátku
to
dopadá
té
cestě
tak
že
jenom
o
něčem
nezem
životě
víme
že
by
se
tím
dalo
hospodařit
toho
sprá
tam
totálně
nepřejdete
na
jednou
na
poli
podaří
ve
všech
věcech
a
ale
nejsnáze
přijete
v
tom
co
děláte
nejlépe
pro
sebe.
V
tom
co
děláte
nejlépe
pro
sebe
nejsnáze
přijdete
na
pole
hospodářovo
a
děláte
to
pro
něj
já
bych
tak
řekl
asi
to
takhle
prakticky
člověk
něco
dělal
už
dobře
že
už
lépe
nemohl
třebas
lidské
pevného
a
zamane
si
prosím
zamane
si
toto
dělat
teďka
pro
toho
hospodáře
a
proto
ho
pohan
tak
si
řekne
pro
něho
to
musím
udělat
ještě
lépe
rozumíte
a
on
už
lidsky
nemůže
on
se
ale
o
to
bude
snažit
rozumíte
a
jenom
toto
snahu
navíc
udělat
to
ještě
ted
když
už
lidsky
nemůže
přinést
e
požehnání
boží
že
to
bude
ještě
něco
navíc
ve
kterém
už
poznání
vnu
samočinně
pozná
tu
hřivnu
a
nikdo
mu
to
nevyroste
to
bude
vidět
téhleté
zásah
boží
jo
dejme
tomu
měl
jsem
touhu
dělat
přírodní
vědy.
To
byla
touha
a
řekne
správná
zaměřená
jednou
věc
to
bylo
pro
mě
záchranu
jinak
by
se
mi
na
ty
to
duchovní
věci
nedostal
že
jsem
jedinému
patřil
ale
navíc
udělat
z
těch
přírodních
vědách
se
mi
nedařilo
protože
jsem
prakticky
v
něm
dost
pak
jsem
se
mi
podařilo
udělat
teprve
protože
jsem
poznal
že
ta
příroda
má
nějaký
zdroj
ne
ty
to
byl
přírodovědec
takže
to
byla
experiment
příliv
ne
mě
pán
bůh
ukázal
tady
já
jsem
zdrojem
celé
té
přírody
celého
toho
přírodního
dění
že.
A
to
navíc
způsobilo
že
jsem
vod
tý
doby
mohl
na
hospodářově
poli
bít
rozumíte
že
jsem
udělal
tu
chybu
že
jsem
si
to
přivlastnil
to
je
moje
schopnost
na
tom
mu
narodilo
to
byla
čistě
soto
boha
který
mě
takhle
navštívil
který
mě
takhle
zavolal
který
mě
dal
hřivnu
do
ruky
tak
hřivna
nebyla
nikdy
moje
já
jsem
si
jí
je
jsem
si
ji
nepřivlastňoval
okamžitě
to
byla
hned
moje
za
to
nedělejte
to
je
chyba
prvního
stupně
že
jakmile
se
dostanete
do
tohoto
stádia
že
rozvinete
svůj
život
nějakým
oboru
takže
dál
se
nemůžete
na
ně
dostat
a
teď
ho
třebas
odevzdáte
bohu.
Tak
abyste
mohli
lépe
ne
abyste
nic
nedělali
lépe
v
tom
oboru
fungovat
ale
tentokrát
pro
něho
a
niž
pochopíte
pomoc
pište
litovat
třebas
kantoři
udělat
pro
to
jednou
když
to
je
dobroty
lidi
to
nemůžete
vědět
kterak
se
to
může
stát
nemusí
být
známo
panny
marie
do
taky
ne
nedošlo
tak
se
to
může
stát
že
jste
mi
narodí
bůh
narodí
se
z
vás
bůh
já
vás
tady
převádím
jenom
po
té
stránce
pochodu
tmě
re
ke
skoku
ano
nic
jiného
ražen
to
nějaký
vah
nahoru
možná
je
to
ale
není
to
skok
ale
upozorňuju
vás
na
to
že
duchovní
cesta
která
se
neumírá
kupředu
po
skutcích
není
pravou
duchovní
cestou
jít
tam
jenom
po
vono
cestou
nahoru
jak
jste
to
chápali
to
nelze.
To
je
pravý
opak
duchovní
cesty
to
nikam
nevede
jenom
k
ní
nově
jenom
spotřebování
všech
sil
já
vždycky
musím
záměrně
mířit
ke
skoku
který
ho
nejsem
schopen
o
kterém
byste
měli
napřed
věděl
a
proto
vás
poučuju
že
jeho
schopen
ve
vás
udělat
bůh
když
k
tomu
z
jednáte
podmínky
tomu
když
se
prostě
vy
rozběhl
te
já
se
ta
byste
rozdělí
při
tom
výkonu
bych
tak
řekl
abyste
na
tu
tam
půlku
za
skočili
běhu
asi
tak
nějak
řekou
byl
dostatečně
vysoký
a
daleký.
Takže
my
pořád
vidíme
mile
si
moje
milarepy
že
se
od
něho
chtělo
aby
sebezapíral
aby
ty
věci
dělal
pro
někoho
jiného
já
myslím
že
by
milarepa
byl
nedokázal
ty
baráky
stav
pro
sebe
proč
taky
ale
dělal
to
pro
toho
svýho
mistra
že
ovšem
sliboval
s
tím
od
toho
osobní
zasvěcení
pochopitelně
ne
něco
za
něco
to
byl
ještě
kšeft
tam
ze
začátku
je
to
možné
a
je
to
dovoleno
a
někam
to
vede
ovšem
vede
to
někam
až
tehdy
jak
to
krásně
na
tom
životě
milarepy
je
vidět
a
ten
člověk
se
úplně
řekne
sama
sebe
a
už
to
dělá
o
o
téměř
beznadějné
extáze
chromý
u
toho
bez
muka
bez
cesty
že.
Proto
dělal
čistě
už
setrvačně
ale
přeci
to
dělá
že
už
mu
to
šlo
samo
tady
pro
já
myslím
že
ten
milarepa
když
už
to
dělal
po
tolika
ty
že
už
to
dělal
a
nepomyslel
vůbec
kdybych
byl
pomyslel
na
sebe
tak
mu
to
bylo
nešlo
čili
při
téhleté
cestě
při
této
fázi
je
třeba
jedné
ctnosti
přeci
jenom
a
to
je
sebe
nelitovat
když
to
když
jde
o
tuhletu
věc
nelitovat
sebe
já
si
myslí
o
sobě
že
kdyby
člověk
sebe
litoval
že
to
začátek
konců
nemyslím
by
bezohledný
to
jsem
se
sebe
zabíjet
ale
lítost
je
druh
stav
ti
přátelé
nejnebezpečnějších
druh
starost
který
to
snad
se
bo.
Nedoporučuju
lítost
kdybych
sebe
litoval
tak
tady
mezi
námi
nejsem
že
jste
mi
to
protože
se
musí
své
nelítostně
tak
to
jsem
to
je
první
věc
na
té
jisti
ježíšova
života
já
tu
historii
berou
zeširoka
začíná
tady
e
v
ru
ne
je
vidět
že
všechno
se
na
této
cestě
označuju
skoky
cestou
a
skoky
z
poprvní
byl
že
sem
něco
opustil
co
jsem
měl
v
městě
ur
abram
došel
sem
po
nějaké
rovině
do
palestiny
tam
se
udělal
nový
zkoušel
jsem
na
sebe
vzdal
závazek
od
boha
neboť
mojžíš
se
halil
do
božího
zjevení
že
ano
od
boha
nebyl
to
můj
výmysl
žádnýho
toho
člověka
který
to
plnil
jeho
mistr
to
nebyl
bylo
to
úmysl
boží
jak
oni
si
mysleli
takovou
to
povahu
má
vždycky
to
co
dělám
navíc.
Že
to
není
z
mého
výmysl
a
jestliže
například
křesťanská
morálka
není
můj
výmysl
mohu
jít
klidně
celou
pěstovat
mohu
to
je
taky
stylizace
jenomže
to
málo
že
vona
je
velice
levá
ta
křesťanská
morálka
a
nedo
myšlená
bohužel
čili
ono
je
ona
nezajímá
totiž
celé
ty
balíky
činnosti
které
mě
říkáme
neutrální
a
jaké
je
ještě
ne
a
to
je
tam
třeba
zamontovat
čili
je
třeba.
V
každém
případě
popadnout
celý
život
a
jestliže
ne
popadnu
celý
život
a
nevedu
vo
novým
směrem
nedá
mu
nový
smysl
tak
se
od
stavbou
židlích
a
moje
cesta
nikam
nevede
protože
jsem
rozpolcen
jedině
celý
člověk
může
jít
k
bohu
a
tu
sem
u
jednoho
problému
co
je
to
celý
člověk
celý
člověk
je
ten
jak
sebe
zná
když
sebe
znám
desíti
procent
tak
to
jsem
já
celý
člověk
jenom
co
mám
ve
vědomí
za
to
ručím
za
nic
jiného
co
nemám
vědomí
neručím
o
čem
nevím
to
nejsem
ještě
já
já
si
je
sebe
vědom.
A
s
tím
jedině
mohu
jít
já
tam
mu
odevzdat
jenom
sebe
ne
od
nějaké
podvědomí
nebo
něco
takového
to
co
vás
nechce
nic
nemožného
se
nechce
jakmile
ale
odevzdám
to
co
si
myslím
že
je
že
jsem
celý
dycky
stoprocentně
všechno
musím
udělat
obětovat
co
je
sebe
celého
tak
pak
se
najednou
objeví
tedy
dalším
výše
námi
ra
sebepoznání
jako
umě
těch
sedmnácti
letech
ne
a
jsem
předtím
jenom
taky
něco
věnoval
ale
neměl
čemu
dosaženou
míru
sebepoznání
tam
jsem
měl
najednou
zvýšenou
míru
co
je
poznání
že
já
jsem
v
podstatě
nesmrtelná
bytost
vnitřně
kde
a
že
toto
nesmrtelné
se
musí
a
navrch
a
nevíte
někde
vespod
podáno
sem
vidění
tohoto
světa
to
znamená
pod
úrovní
na
které
já
vnímám
na
které
já
rozumujeme
starám
se
a
podobně
to
je
úroveň
číslo
jedna.
A
po
ní
se
mi
objevil
zdroj
této
úrovně
prosím
vás
nepodezřívejme
mně
z
nějakého
pantheizmu
protože
já
jsem
tam
jasně
viděl
zdroj
a
úroveň
odkud
bere
ona
tu
sílu
ze
zdroje
ano
si
vidět
sem
dvě
věci
a
bohužel
se
mi
je
viděl
chybně
přesto
to
osvícení
jsem
toto
považoval
za
ni
tona
jako
mnozí
indové
za
máju
jako
klam
nebo
za
pokušení
jak
chcete
a
ten
zdroj
sem
považoval
její
zažijou
skutečnost
což
je
omyl
toto
je
také
skutečnost
tato
úroveň
že
úroveň.
To
na
určitá
úroveň
než
to
existuje
něco
jako
úrovně
a
něco
nad
úrovněmi
nebo
za
úrovně
jako
existuje
cesta
zkusit
a
nad
gunami
to
znamená
i
vedena
tamas
radžas
satvas
a
pomocí
nichž
se
někam
šplhá
člověk
musí
těchto
bu
a
potom
nad
gunami
kdy
už
se
pomocí
těhletěch
lidských
ctností
a
nectností
dále
než
šplhá
ani
by
se
nemohl
do
plat
ježíše
krista
tato
fáze
byla
ukázána
v
okamžiku
kdy
oni
uznali
v
té
zahradě
getsemanské
a
nemohl
se
už
dále
o
ně
opřít
a
ostatní
se
rozprchli
pochopitelně
a
kdy
on
odbavil
i
toho
svatýho
jana
že
ho
věnoval
z
té
mate
tam
končí
lidské
vlastnosti
ve
své
působnosti.
Takže
jestliže
člověk
potom
ve
spojení
v
pravém
spojení
trvale
spojí
s
bohem
funguje
tak
musí
pavel
stavem
že
svatým
pavle
říct
už
jsem
živ
ne
já
nýbrž
ve
živě
nemě
kristus
veden
působí
z
něho
ten
bůh
nepůsobí
ten
člověk
sám
i
není
sám
rozumíte
on
to
může
může
být
prostředníkem
pochopitelně
tomu
když
má
živý
tělo
tak
musí
jim
být
jak
by
to
nešlo
tak
by
to
bylo
dost
abstraktního
co
čeho
nikdo
nic
neměl
ale
nemůže
už
jednat
nikdy
sám
nejde
to
spojit
to
je
spočívá
především
v
tom
že
sám
ten
člověk
není
a
že
nemůže
ani
pochopit
jak
tak
dlouho
mohu
být
tak
takové
pustiny
na
takové
samotě
ve
které
žil
předtím
ba
krutých
samoty
teď
dál
tak
nebo.
Tady
se
mám
názor
že
teď
pro
ten
výklad
aby
by
vůbec
možný
potřebuje
se
posouvat
po
stupních
kdybych
já
uznal
že
všechno
je
bůh
ne
tak
jak
je
pak
stupně
a
nemohl
by
se
to
vůbec
vysvětlit
to
co
se
má
životem
ježíšovi
vysvětlit
že
on
stupňovitě
kráčel
že
napřed
od
boha
sem
dolů
a
potom
zdola
zase
nahoru
nebo
si
jsem
si
přišel
pro
člověka
aby
s
ním
vyšel
nahoru
to
byl
do
spasitelský
úkol
a
máte
názor
možná
že
tam
někde
v
nekonečnou
až
se
ocitneme
že
tam
budeme
všichni
vědět
že
on
je
jediná
skutečnost.
A
že
vedle
té
zkušenosti
vůbec
nic
jiného
není
než
on
že
tedy
budeme
všichni
pantheisti
já
vám
upozorňuju
že
k
tomu
nikdy
nedojde
že
každý
pan
tři
sta
který
tady
byl
stoprocentním
pater
jsou
tam
už
jim
nebude
protože
on
si
zjistí
že
on
nikdy
bohem
nebude
jestliže
ježíš
kristus
řekl
bohové
jste
tak
to
myslel
jako
že
bohové
jste
nýbrž
že
nýbrž
ne
že
jste
bůh.
Nebo
že
jste
bohové
proz
a
upozorňuju
vás
to
svého
nějaký
rizika
tady
pro
stupňuju
vás
jedno
za
to
že
to
je
veliký
rozdíl
opravdu
tam
budete
koncertovat
do
bohu
tam
teprve
tady
se
občas
nařídíte
k
tomu
by
se
k
němu
přiblížili
ale
tam
jsem
vůbec
te
věčně
přibližovat
to
je
úděl
bohužel
člověka
budete
věčně
poznamenání
jeho
stvořitelský
úkolem
a
dobře
nám
tak
jinak
bychom
nemohli
v
tom
jeho
požitek
úkolu
fungovat
na
věky
a
ono
se
od
nás
chce
abychom
navěky
v
něm
fungovaly
o
nás
nepotřebuje
jenom
abychom
byli
spasitele.
On
na
to
třeba
jeho
li
spoustu
tele
spolu
stvořitele
abychom
v
jeho
stvoření
pokračovali
jako
jsme
podíl
tady
je
ti
tím
se
stával
spoluspasitelem
tak
potom
se
abychom
zplodili
duchovní
bytosti
budeme
dělat
totéž
to
je
pro
ni
pořád
budeme
proti
ale
na
jiné
úrovni
do
to
plzeň
na
jiné
úrovni
ale
soustavné
už
bez
mezer
bude
naše
nebe
prosím
vás
i
nebudeme
nebudeme
vůbec
pantheisti
naprosto
ne
o
tom
nebudeš
mi
vykládat
já
tam
byl.
Čím
dodal
stoupá
této
cestě
naznačené
bohem
se
kristem
pardon
tím
se
cítí
být
ne
na
sice
vnějším
v
té
cesty
a
toho
přibližování
asi
tak
jako
magnet
který
je
vzdálen
od
tří
ky
že
vezme
tahne
poměrně
málo
ale
když
je
to
získa
přiblíží
tahne
tak
mocně
že
ta
třískal
neodolám
ano
tak
asi
tímto
způsobem
se
to
děje
člověkem
jenomže
ten
toto
přirovnání
neklape
v
tom
smyslu
ten
magnet
při
tahleta
stříšku
a
je
to
vyřízeno
kdežto
tento
magnet
věčný
to
je
nekonečná
hloubka
čili
to
tažení
probíhá
na
jiné
úrovni
než
jak
my
jsme
zvyklí
než
než
co
bychom
tažení
nazvali.
Je
to
ustavičným
přeplýváním
lidské
mysli
pokud
jsme
chtěl
do
nechci
říct
mysli
boží
ale
do
poznávání
božího
v
jeho
lásky
kdo
jeho
existence
vědomé
přeplývání
což
se
může
dít
na
věky
ano
a
to
už
potom
ani
v
očích
zevních
pozorovatelů
nemá
povahu
tažení
ani
do
toho
zažívá
nýbrž
ten
už
tam
prostě
je
v
tomto
stavu
za
se
poprvně
o
ocitl
v
tom
sedmnáctém
protože
tam
byl
v
té
věčnosti
nebyl
jsem
byl
o
zen
pochopitelně
že
tam
nepatřil
ještě
extatický
jenom
tam
patřil
ale
ne
jinak
patřit
někam
extatický
něco
jiného
než
jinak
dva
tam
patřit
extatik
totiž
se
předtím
sebe
nezřekl
tím
totálním
způsobem
když
ho
se
tam
jenom
zeptat
musel
potom
země
tak
by
to
zase
opadla
to
se
musel
vrátit
kdežto
ten
kdo
se
vzdal
sebe
ee
už
neplní
nýbrž
ten
už
tam
je
neboť
ten
už
je
od
sebe
prázden.
A
tak
a
to
je
ten
stav
budoucnosti
bych
tak
řekl
podívejte
se
protože
to
vás
pořád
zpu
poznávání
lidské
poznávání
těchto
věcí
protože
vím
že
je
to
dobrý
prostředek
kterým
se
může
někam
šplhal
nebo
utíkat
určitým
správným
směrem
myšlenkově
se
taky
útěk
taky
pochod
nic
po
nějaké
rovně
k
nějakému
schodu.
Ale
jakmile
se
ocitne
po
tím
schodem
tak
máte
na
něj
skočit
musí
si
uvědomit
že
nic
nevíte
on
to
byl
dobrý
prostředek
kterým
se
pochod
dostali
ale
bude
vám
otevřeno
vy
si
neotevřete
to
je
i
na
cestě
poznání
toto
platí
že
i
nemůžeme
podceňovat
to
co
víme
o
tom
ale
dycky
se
stane
že
nakonec
poznáme
že
nic
nevíme
že
to
nebylo
nic
já
jsem
nikdy
se
nedostal
do
takové
fáze
který
mohl
říct
ano
jak
jsem
si
to
představoval
tak
to
je
nebo
dokonce
dneska
jak
to
říkám
tak
to
je
já
vím
že
jak
to
říkám
tak
to
je
jenom
velice
málo
po
někud
ano
protože
to
nedá
lidsky
vyjádřit.
A
ale
stačí
to
k
tomu
aby
člověk
mohl
jít
víc
si
od
toho
nepřejete
získat
kdybychom
o
těchto
prvků
se
snažili
získat
s
něk
načerpat
více
než
než
tu
sílu
k
tomu
pochodu
tak
bychom
si
přáli
nemožné
my
musíme
vědět
dosah
všech
věcí
dosah
rozumového
vnímání
který
je
určen
jenom
pro
vnímání
tohoto
světa
po
a
pro
navození
nasměrování
tohoto
života
věčnosti
navíc
ne
nasměrovaný
v
tom
že
bych
si
toho
nebyl
vědom
tak
si
se
sám
bylo
to
nebavím
já
hledím
nasměroval
ano.
To
je
všechno
se
může
udělat
nic
a
za
tak
láskou
a
někdy
neříká
někde
schopen
milovat
sebe
třebas
jako
bližního
nebo
boha
především
není
schopen
ale
už
se
tam
nasměroval
to
může
například
si
to
vím
životem
jak
to
primitivně
dělali
křesťany
to
mi
při
tím
citem
pěstování
citů
umělým
vy
bičování
citů
nasměroval
svůj
život
samosebou
mělo
to
reakci
tvrdou
protože
si
se
nedrží
na
určité
úrovni
a
vám
známo
pro
to
by
ten
rovnoprá
tím
citem
to
by
se
v
něm
něco
po
holou
že
se
zbláznil
takovýho
si
vydrží
určitou
dobu
a
pak
opadne
a
tím
taky
nastane
nějaká
notu
smyslů
nebo
jak
se
to
zažívají
moc
ducha
nebo
tak
to
svatý
jan
z
kříže
nazývá.
Ale
ta
láska
směr
k
té
lásce
se
navodil
a
ta
ska
se
potom
dostavila
a
ste
o
ní
přesvědčeni
že
to
není
láska
vaše
a
to
je
ten
skok
se
do
příklad
tam
dost
jako
sice
to
není
moje
láska
já
jsem
si
předtím
myslel
že
je
miluju
ale
od
té
doby
si
to
vůbec
nemyslím
a
když
si
to
myslím
teď
jsem
udělal
láskyplný
služeb
tak
si
rovnou
uvědomuje
se
mýlím
nebo
že
si
něco
křtít
co
mě
přičítat
nemá
že
on
jediný
miluje.
O
to
je
pantheismus
todleto
v
pravém
slova
tady
napadnout
napadá
podívejte
se
v
obecně
řečeno
ty
skoky
se
připravuju
vždycky
na
jiné
úrovni
než
hmotné
na
to
vás
upozorňuju
třebas
dejme
tomu
a
brali
po
tom
abrahamovi
se
zjevil
bůh
a
zvěstoval
mu
že
má
jít
do
země
zaslíbené
to
bylo
připraveno
něco
na
jiné
úrovni
a
on
se
to
dověděl
od
toho
boha
že
ta
země
pro
ně
tam
připravena.
Panna
maria
se
dověděla
ten
na
dalším
stupni
že
má
zrodit
ze
sebe
syna
božího
namaluje
symbolem
nesmrtelné
duše
to
znamená
je
tady
a
vím
o
nesmrtelné
duše
že
se
něco
bude
dít
tedy
bude
něco
rodit
a
je
k
tomu
třeba
devět
měsíců
on
známo
než
jsem
to
potom
narodilo
to
svolení
za
vás
se
děje
na
vyšší
úrovni
proto
že
jste
předtím
třebas
dva
tisíce
let
se
od
říkali
tak
se
tam
v
tom
starým
zákoně
o
co
to
asi
set
třicet
před
kristem
ten
odchod
říše
asyrské
ne
ale
tak
dejme
tomu
řeknu
to
sice
do
musel
let
to
je
ta
doba
to
je
ta
doba
kdy
tyto
věci
dozrají.
A
nebuďte
ne
trpělivý
ta
doba
se
nedá
dost
dobře
urychlilo
i
když
není
pravé
že
by
se
vůbec
nedalo
na
ní
nějak
působit
protože
záleží
na
intenzitě
počínání
na
každém
tom
stupni
víte
že
máme
já
bych
to
nějak
přirovnal
uměle
lehne
že
ano
rana
brambory
by
to
vane
někde
pod
klíčem
a
zeleninu
tak
dále
a
tam
se
překračuje
a
goethe
lhůtu
že
asi
něco
podobného
na
vás
chce
ježíš
kristus
já
neboť
on
za
jeden
jiný
život
se
by
se
to
všechny
ty
huby
překročili
tak
aby
to
nemuselo
být
tisíce
vtělení
že
aby
to
mu
být
život
jeden.
Ale
jestliže
potom
se
dospěje
tím
počínáním
který
se
radí
ve
starým
zákoně
stylizace
života
a
který
vysvětluje
ježíš
kristus
ten
styl
neboť
naplňuje
to
co
tam
bylo
řečeno
aby
vy
viděli
jak
se
to
má
tedy
stylizovat
moderně
ji
lépe
aby
v
tom
byl
duch
a
nikoliv
forma
to
chtěl
neboť
duch
toho
vyprchal
už
v
té
době
tam
že
ježíš
kristus
forma
zůstala
to
bylo
málo
tak
to
bylo
tato
byla
ta
náplň
která
do
toho
kterou
do
toho
vložil
jestliže
ježíš
kristus
přišel
tak
napřed
na
ten
svět
tedy
to
dovědět
lidského
vědomí
rozumějte
tolik
do
do
nás
samý
samých
byl
vložen
svým
vědomím
abychom
se
uvědomili
tak
k
tomu
je
třeba
aby
napřed.
To
začlo
někde
působit
naší
nesmrtelné
duši
ona
musí
být
svědkem
toho
že
věci
dozráli
ona
jediná
celé
to
izraelské
a
zase
k
těm
toho
že
doba
dozrála
že
jsem
má
narodit
ježíš
kristus
a
že
je
třeba
aby
někdo
se
obětoval
proto
narození
a
to
byla
ona
ona
se
právě
obětuje
neboť
ona
řeknete
na
duše
je
takovou
spojku
a
jsme
si
pořád
říkali
že
sponou
mezi
námi
a
bohem
čili
ona
teď
musí
hlouběji
vstoupit
do
toho
stvořeného
musí
se
přiblížit
tomu
člověku
toho
jeho
mu
jeho
běžnému
vědomí.
A
musí
zařizovat
věci
tak
jak
je
to
v
tom
evangeliu
napsáno
různá
zjevení
jo
a
tak
dále
to
znamená
najednou
se
tady
objevuje
vědomí
něčeho
co
ještě
není
vědomý
boha
nýbrž
co
se
má
do
vědomí
dostat
bílej
se
do
lidského
vědomí
prvky
které
tam
říct
nebyly
a
kterých
můžeme
stoprocentně
říct
že
toto
není
země
a
jestliže
ve
vašem
životě
se
objevují
prvky
které
nejsou
z
vás
tak
to
je
znakem
připraveného
skoku
který
je
připraven
nesmrtelné
duši
vona
svolí
pochopitelně
to
nepochybujte
jakmile
má
k
tomu
příležitost
jakmile
tomu
vydáte
příležitost
vydáte
patřičným
klid
a
všechno
co
tam
je
zapotřebí
pro
to.
A
ten
ježíš
kristus
se
ve
vás
narodí
upozorňuju
vás
znovu
že
to
narození
je
vám
prostředku
je
nevy
po
vy
daří
způsob
poznání
ne
vypovídací
něco
nemluvně
to
znamená
vy
poctivé
váhu
toho
nového
života
jenom
váhu
to
znamená
vy
to
budete
hodnotit
jako
něco
cennější
ho
než
co
dosud
z
té
žili
ale
nebudete
z
toho
mít
konkrétní
zkazit
nebo
informace
o
tom
co
máte
na
každém
kroku
své
cestě
la.
Kola
ukazováno
jenom
ty
hlavní
kroky
v
takových
hrubých
mise
jeli
josef
vezmi
dítě
a
odít
s
ním
nebo
odved
ho
do
egypta
a
tak
dále
při
vědělo
nazpátek
podobně
to
jsou
jenom
takové
momentální
zásah
které
se
do
vašeho
vědomí
dostanu
a
to
všechno
mezi
tím
musíte
vyplnit
svou
implantovat
o
dobrou
vůli
lépe
řečeno
na
této
cestě
hraje
na
této
fázi
radou
vůle
velikou
roli
i
se
o
tom
zmínil
je
svým
lásky
letech
pak
já
nemusím
být
v
tom
co
je
mého
otce
to
je
ta
dobrá
vůle
která
narostl
už
do
toho
trapně
naroste
do
toho.
Že
už
člověk
musí
být
v
tom
rozumíte
tuto
dobrou
vůli
musíte
vypěstovat
soustavně
tam
to
odříkání
je
odříkání
volní
že
já
chci
a
tak
dlouho
chci
až
už
musím
být
jo
a
to
je
nejlepší
příprava
tomu
abych
se
mohl
oprostit
od
prostředí
ve
kterém
jsem
toto
dokázal
a
mohl
vstoupit
do
jordánu
samozřejmě
vstoupit
do
jordánu
znamená
považovat
sebe
za
už
ne
za.
Člověka
patřit
o
k
tomuto
světu
nýbrž
za
někoho
který
z
boha
neby
boha
vychází
bohu
de
bohu
se
vrací
a
tak
dále
čili
tady
musíte
simulovat
vy
jste
v
jordánu
ne
vstoupili
a
prože
musíte
napřed
potom
vás
tou
napřed
vědět
co
se
v
tom
jordánu
ovšem
představově
si
to
nevede
představit
ale
mít
po
vědomí
o
tom
odpadly
de
aspoň
že
tady
jde
o
to
abyste
přestali
být
syni
této
země
ne
dřív
zaseli
být
syny
božími
rozumíte
a
nic
k
tomuto
skoku
nedošlo
a
to
nemůže
dojít
vlastní
vlastní
vnitřně
aktivitu
že
dorostete
volen
volen
dorostete
tak
pak
budete
moc
vzít
na
sebe
vůli
boží.
Předtím
nemůžete
podle
vůle
boží
jednat
jednat
podle
vůle
své
ale
to
musí
být
usměrnění
tu
musíte
osobně
směrově
jak
vám
tady
radím
a
bude
vám
pomáhat
jedině
ta
váhat
toho
nového
života
kterého
jste
no
nositelem
to
hodnocení
nové
hodnocení
od
té
doby
těch
sedm
se
a
nově
hodnotil
jinak
jsem
hodnotil
že
toto
hodnocení
způsobuje
že
já
nemohu
něco
hodnotit
jako
dříve
že
se
tomu
následkem
toho
nemohu
tolik
věnovat
že
mě
to
nebude
zastíňována
to
hlavní
co
potřebuje
aby
bylo
co
potřebuje
aby
bylo
vykonáno
že
to
nebude
přikryto
nějakou
zbytečné
starostí
a
tady
mu
musí
nastoupit
právě
ta
disciplína
to
ji
tak
utrh
jsem
mluvil
že
jo
nemyslitelným
věcech
nejednal
by
ten.
A
je
na
ohledu
plně
a
protože
při
tom
by
mohl
celé
zapomenout
na
tu
ohledu
pro
to
byla
veliká
chyba
jestliže
tuto
disciplinu
si
o
svojí
na
této
cestě
tak
se
ocitne
před
jordánem
zaručeně
když
jsem
tady
mluvil
dlouze
o
volním
zaměřením
než
se
dostane
člověk
byl
jordánu
tak
jsem
v
těle
říci
že
vodítkem
mě
musí
být
na
každém
kroku
hodnota
kterou
jsem
získal
při
narození
v
betlémě
nový
život
který
nebyl
sice
vy
povídavý
ale
který
vážil
něco
který
měl
nějakou
hodnotu
kterému
se
dával
přednost
před
vším
ostatním
jestliže
vy
jste
schopni
dávat
soustavně
přednost
něčemu
duchovnímu
přesvědčím
tak
z
té
zažili
narození
ježíše
v
betlémě
upozorňuju
vás.
Že
tady
musíte
dát
dobře
pozor
ne
v
každém
se
rodí
stejným
způsobem
ježíš
kristus
tam
se
může
narodit
vede
desetin
a
nebo
ze
dvou
deseti
nebo
celý
to
se
u
nikoho
nestane
svatý
františek
z
assisi
měl
tu
schopnost
že
vždycky
viděl
že
ve
svém
snu
když
přijímá
novýho
žáka
tíži.
Kterou
přidával
tomu
novému
žáku
on
buď
pil
nebo
více
se
na
ty
nebo
to
vy
vil
toho
nepřijal
pochopitelně
nebo
to
byl
všechno
sobě
divy
po
na
venku
a
nikdo
jiný
ne
toto
udělal
potom
svým
zástupcem
po
své
smrti
tak
dětí
řečeno
že
to
znovuzrození
ty
v
tom
betlémě
a
postupuje
namnoze
etapovitě
jesiže
je
u
vás
nejasné
jako
že
u
vás
u
každého
je
a
třebas
nejasné
je
znamená
že
mu
se
přizvat
další
část
své
bytosti
která
by
tam
také
přešlo
to
toho
do
této
úrovně
že
tam
celou
svou
bytostí
na
tu
úroveň
nepatříte.
Že
jste
něco
kdy
se
transformační
jenom
část
té
síly
která
tam
přešla
nebo
přechází
a
nepracoval
se
celou
ovšem
upozorňuju
vás
že
tam
se
na
celou
se
vám
patrně
nepodaří
a
jestliže
jsem
mě
to
vlivem
okolností
nemusí
podařilo
těch
sedmnácti
letech
ze
těch
podmínek
které
jsem
splnil
nedosa
jak
to
unášení
říkal
a
psal
tak
to
mělo
neblahé
následky
zase
měl
jsem
tento
střed
podceňoval
protože
to
neskutečný
takdále
učitelský
třeba
to
má
taky
své
nevýhody
činný
si
z
toho
nedivte
že
je
tak
jako
postupuje
te
že
jenom
částečně
po
poznáváte
a
částečně
tam
vstupujete
že
se
to
kolikrát
třebas
ani
sami
to
nepoznáte
to
je
v
nejlepším
pořádku
protože
je
to
toho
času
únosné
pro
ten
organismus
ano
a
je
to
často
ukazovalo
být
neúnosné
proto
jsem
od
toho
ustupoval
já
jsem
to
chápal
jako
strach
ale
to
byla
závěr
faktu
že
jsem
při
tom
opravdu
mohl
přijít
vo
život
při
tom
postupu
ale
v
tom
jordánu
se
o
život
přichází
To
mě
žádnou
to
co
se
dospěje
tak
daleko
touto
volní
stránkou
ve
stavení
se
volný
stran
i
směrem
k
určitým
že
v
jeruzalémě
jordánu
přestanu
existovat
pro
tento
svět
a
začnu
existovat
prostě
druhý
to
znamená
já
se
se
v
těle
sem
tady
chodím
myslím
jednám
ale
už
nemám
matku
nemám
domov
ale
fakticky
ne
jako
ježíš
kristus
ho
neměl
k
tomu
je
třeba
ještě
jiné
věci
překonat
satan.
To
znamená
je
třeba
se
vypořádat
se
svým
já
to
já
si
pořád
přeje
aby
mu
bylo
slouženo
i
v
tom
případě
že
hledáte
spásu
to
je
služba
vašemu
já
prosím
vás
prosím
jenom
te
to
je
ta
nejvznešenější
služba
vašemu
já
a
nevybaví
a
nejistotě
si
ší
nemůže
být
vrcholného
sobec
vrcholně
jí
o
sobě
ví
když
přát
sice
bez
pásu
to
je
tedy
vrchol
sobec
a
z
tohoto
všeho
je
třeba
v
jordáně
odejít.
Neboť
to
je
domov
který
dopouštíte
ten
domov
už
nesmíte
příště
mi
a
proto
musíte
překonat
své
já
které
si
toto
přeje
klaní
se
mě
já
jsem
ten
ty
tě
toto
všechno
poskytuje
a
tak
dále
to
to
si
můžete
přešli
v
bibli
tam
všechno
krásně
napsáno
jestliže
to
já
potom
se
stane
služebníkem
božím
a
ne
služebníkem
toho
člověka
který
jeho
nositelem
tak
je
vyhráno
ten
člověk
potom
je
my
si
ježíš
kristus
plní
vědomě
vůli
boží
jenom
mě
protože
teď
už
je
v
něm
místo.
Které
zaujímal
předtím
jeho
já
voni
jako
buddha
říkají
že
se
vymaže
nirvána
to
tedy
to
nemá
dání
opatrně
s
tím
protože
to
vymazání
mě
takové
povahy
že
buddha
té
vymazal
svoje
já
potom
začal
vrcholně
působit
ve
světě
vázaný
člověk
jaké
to
pozná
jakým
způsobem
vymazaný
přiveďte
si
to
na
správnou
míru
vymazáno
jiného
druhu
tak
to
chápe
ní
budí
toto
chápeš
špatně
nový
než
kam
všichni.
Čili
vymazání
v
tom
smyslu
že
já
už
není
vedoucím
činitelem
že
už
je
sluhou
jeden
z
prostředků
důležitých
prostředků
který
slouží
k
bohu
ano
k
tomu
dalšímu
poznání
upozorňuju
vás
že
když
o
tom
koná
ten
člověk
který
v
tomto
stavu
jedině
vůli
boží
bez
ohledu
na
sebe
to
ježíš
kristus
zdůrazňuji
dlani
co
pro
sebe
nevěřte
mi
se
dělá
bez
ohledu
na
sebe
tak
to
není
nejvyšší
fáze
tady
se
kdekdo
klamal
říkal
si
tady
už
jsem
bohem.
Ježíš
kristus
se
nekonal
říkal
jsem
menší
než
otec
prosím
upozorňuju
že
on
se
nikdy
nepropadl
tomu
co
klamu
jsem
menší
už
otec
a
myslím
že
to
mnohým
křesťanům
dodneška
vadí
tam
je
to
výrok
nezapomněli
smazat
oni
to
měli
asi
zapomenout
na
to
by
bylo
velice
vyhovovalo
oni
považoval
ježíše
za
stejně
na
stejné
úrovni
jako
bůh
otec
veme
on
byl
menší
než
otec
do
tý
doby
dokud
nepřekonal
tu
fázi.
Závislosti
na
se
neboť
do
je
stejný
jako
ten
na
kterým
byl
dříve
závislý
na
stejné
úrovni
ten
už
je
rovný
tomu
na
kterém
byl
dříve
dál
vysvětlí
temně
a
už
potom
na
něm
závislý
neměl
ale
musel
se
vzdát
toho
na
kterém
byl
závislý
a
to
uděláš
ta
říši
je
to
pravda
bože
proč
mě
opustil
a
dávám
se
t
při
vodu
ha
či
odevzdávat
hotovo
jestližes
každý
pochod
na
určité
úrovni
je
nepokojná
neboť
se
někam
mířím
ne
je
to
cesta
někam
nějakému
schodu
jak
jsme
si
řekli
tam
nemůže
být
pokoj
ta
nemůže
být
klid
které
zápas.
Ten
zápas
není
samotným
cestu
tem
to
je
jenom
příprava
na
vzestup
já
to
považuju
za
to
důležit
za
to
nejdůležitější
a
do
toho
prvotní
a
za
ten
pravý
znak
pokroku
že
zápas
má
ustoupím
a
vopravdu
zatím
jdu
ale
nic
se
neudělal
než
jsem
kráčel
po
určité
úrovni
kupředu
pochopitelně
jakmile
se
ale
dostanu
tam
kde
už
nemohu
dále
kráčet
už
tím
nepokojná
se
nemohu
posouvat
kupředu
tak
je
mi
elán
pokoj
to
takové
úrovni
na
kterého
potřebuju
já
potřebuju
pokon
nižší
úrovni
aby
se
ve
mně
jíš
zrodil
a
vyšší
úrovně
aby
zemřel
na
kříži.
A
vyšší
úrovně
abyste
zla
ducha
svatýho
a
eště
nebo
mezitím
všechny
ty
věci
čili
co
to
zase
stupně
v
pokoji
pochopitelně
a
je
to
ale
jeden
tentýž
pokory
jenomže
kvalita
s
růst
ano
všechny
ty
ty
věci
jsou
otázky
kvality
všechny
stupně
jsou
stejné
obdobné
pardon
ale
kvalitativně
jiné
ano
takže
mohu
odpovědět
v
to
jeden
a
tentýž
pokoj
jenom
že
člověk
není
pro
něj
přichystáno
tak
aby
ho
mohl
celý
pojmout
sebe.
Jeden
je
přísný
takové
míry
že
může
jenom
část
je
pout
a
stačí
to
k
tomu
aby
proběhl
nějaký
akt
schodu
nějaký
a
chodu
postupu
skokem
takže
dejme
tomu
pokoj
lidem
dobré
vůle
a
to
je
řečen
ten
tak
je
to
to
má
dít
po
měli
dobrou
vůli
když
před
tím
tělo
ježíš
u
toho
spasitele
je
ten
první
se
poklad
při
kterém
nastává
pokoj
za
něj
za
něm
příjem
se
rodí
ježíš
na
světě
ne
v
tom
lidském
já
a
tak
to
jde
potom
dál
já
to
už
dále
musím
zvali
to
je
jenom
tak
řečen
neříkám
to
stačí
ne
tak.
Podívej
se
tady
je
otázka
co
si
mohli
se
třebas
v
jordánu
ten
pokoj
kdyby
byl
za
tím
janem
stylem
přišel
bratranec
jeho
tak
v
něm
nemohl
poznat
někoho
komu
není
hoden
ani
za
vázat
opánky
nebo
něco
takovýho
jo
tam
je
řečeno
že
von
něm
najednou
viděl
někoho
kdo
nebyl
jeho
bratra
sem
do
nebyl
jeho
příbuzný
nebo
někoho
nýbrž
někoho
velice
vznešeného
pro
tu
přípravu
kterou
mezí
prodělal.
Tak
tady
to
byl
základem
pokoje
to
tento
stav
to
nebyl
ve
stavu
normálním
on
nebyl
ve
stavu
normálně
vnímají
ho
člověka
byl
na
vysoké
úrovni
v
té
chvíli
neříkám
pořád
takže
když
on
potom
tyto
věci
kázal
nathanaelovi
bartoloměj
a
janovi
svým
žákům
tak
oni
co
on
viděl
tu
holubice
tak
dále
za
ten
hlas
nebe
to
je
ideí
jana
křitele
nikoho
jiného
ne
svědectví
ježíše
krista
ale
ten
jan
křitel
té
době
měl
tyto
dva
žáky
kteří
potom
přesvědčíš
kristu
a
tyto
a
jeden
i
to
napsal
nedostanu
a
dáno
jeho
právě
on
ten
jan.
Neboť
mu
to
ten
jeho
mistr
říkal
a
tím
ho
získal
pro
ježíše
krista
že
ten
musel
pro
tento
stav
který
zažíval
život
úžasný
pokoj
vnitřní
neboť
to
muselo
být
to
muselo
být
znakem
toho
vznešeného
stavu
toho
z
bratří
člověka
s
bohem
v
tak
řekl
nebo
poslušní
jak
to
chcete
nazvat
jestliže
člověk
má
objevit
na
jiné
úrovni
tak
musím
mít
pokoj
od
této
úrovně
která
byla
potil
to
že
se
musí
zbavit
po
tomu
říká
vytržení
ono
to
bylo
svým
způsobem
vytržení
nebo
extáze
nebo
jak
chcete
ale
to
to
něco
ještě
víc
pochopitelně
to
byl
vtělený
bůh
ale
zaručeně
to
nebyl
ježíš
bratranec
který
tam
povaloval
v
tom
by
byl
veliký
nepokojná
to
že
můj
bratranec
přichází.
Nýbrž
on
mu
říkal
já
nejsem
hoden
co
to
ke
mně
chodí
to
znamená
o
něm
poznával
tu
vznešenost
věcí
a
když
ho
ten
donutil
aby
to
udělal
tak
ten
pokoj
se
rozvi
i
do
něho
který
se
živa
ten
ježíš
kristus
že
on
měl
vidění
o
se
podílet
na
tom
po
sino
vš
těn
ježíše
krista
že
tím
viděním
toho
ducha
svatýho
asi
tak
to
vidění
není
možný
při
vnímání
tohoto
světa
on
vnímal
jiný
svět.
Jestli
to
symbolizuje
holubicí
to
je
čistě
náhodná
věc
on
s
nějakým
obrazem
musel
pomoci
že
duchovní
cesty
mohl
nějaká
jistota
nastat
musí
předcházet
nejistota
a
v
tom
je
veliká
moudrost
moudrost
nejistoty
upozorňuju
vás
že
tento
spis
dostanete
do
ruky
přeložen
setni
předpisuje
ano
já
jsem
to
nepřežil
moudrost
nejistoty
se
to
má
mě
skvělý
spis
o
dvacet
je
přeložen.
Co
je
to
moudrost
nejistoty
a
kdyby
tohoto
si
byli
křesťanští
věci
mystici
vědomi
tak
by
byli
tou
svou
viním
nejistoty
šli
právě
k
bohu
považovali
to
za
veliké
požehnání
ne
za
temnou
noc
nýbrž
a
osvětlené
věci
že
já
sebe
konečně
můžu
považovat
za
nic
z
té
báječný
že
já
konečně
jsem
se
od
sebe
vyprázdnil
i
od
toho
co
jsem
potřeboval
abych
někam
došel
já
už
od
toho
jsem
se
vyprázdnil
i
to
už
musím
odhodit
ježíš
kristus
potřeboval
rodiny
své
a
svého
prostředí
aby
se
dostal
do
jordánu
ale
kdyby
to
byl
nedodal
při
té
chvíli
ne
když
to
de
nuže
tak
do
něho
nevstoupil
kdyby
se
vrátil
k
rodině
nebude
a
vůbec
zdrojové
jenom
nešel
ne
tam
šel
protože
už
před
tím
odešel
od
té
rodiny
a
mínil
se
k
nikdy
nevrátil
nebo
nemile
k
nevrátíme
tohleto
je
důležité.
Že
on
jde
do
nejistoty
budoucnosti
a
za
tu
jistotu
kterou
má
už
ale
za
sebou
vymaňuje
nějakou
nejistotu
kterou
má
před
sebou
že
on
dobře
věděl
že
sám
povede
ježíš
kristus
sám
von
vtělený
bůh
on
si
nemůže
způsobit
křest
že
on
se
nemůže
stát
vědomě
synem
božím
na
to
je
třeba
někoho
jiného
který
se
sem
sem
sám
byl
přesvědčen
že
není
hoden
a
taky
že
není
hoden.
Ale
je
to
někdo
jiný
to
je
důležité
přitom
tento
jiným
té
buď
vaše
duchovní
cvičení
které
v
té
chvíli
řikáte
nebo
vaše
prostředí
nebo
okolí
u
mě
například
tím
jiným
který
nebyl
hoden
byl
ten
gestapák
že
mě
tam
křtil
se
bavili
o
křesťanském
náboženství
ale
máli
se
odpovědět
a
takové
věci
jako
třebas
jak
mi
to
otázky
tady
poklad
o.
Jak
je
to
například
v
elementární
mi
bytostmi
kam
oni
patří
a
jaká
je
jich
funkce
a
jak
se
mohou
zaplet
našeho
života
proč
se
to
vždycky
tragické
a
já
nevím
co
on
prostě
von
je
na
každém
ranku
dovedou
ne
a
takový
jinými
zjevy
tak
vám
musím
říct
něco
jiného
prosím
to
a
musím
to
navodit
indicky
protože
křesťani
na
to
nemají
odpověď
protože
tuhlety
bytosti
řadě
kam
do
dělals
nebo
takových
neprávem
ale
indové
říkají
jestliže
člověk
se
chce
přirozenou
cestou
ne
jogou
dostat
k
moc
to
znamená
k
osobní
spáse
tak.
Musí
rovnovážně
dostát
své
karmě
k
tomu
se
říká
karma
potom
a
a
a
tam
oblast
kam
je
oblast
těch
mentální
bytostí
my
totiž
když
si
překládám
tyhlety
pojmy
já
ještě
nebude
třeba
všechny
tři
oblasti
to
je
jedno
máme
dost
času
má
po
pásek
když
překládám
kam
jako
chtít
jako
se
dosud
weinfurtera
překládá
tak
to
není
správně
přeloženo
protože
že
sanskritu
překážet
je
velice
obtížné
když
to
přeložit
jako
v
tíž
tak
je
to
jenom
jedna
část
pochopení
kam
kam
je
citový
život
pro
indy
ne
chtít
a
tíže
součástí
citového
života
pro
indy.
Takže
voni
jestliže
copak
jeho
moci
osobní
spásu
ne
spásu
velitel
i
svou
osobní
spásu
tak
říkají
musíš
správně
citově
žít
pusy
se
citově
vyžít
musíš
tedy
také
žít
pohlavně
samozřejmě
i
tu
svoji
klamu
že
svoje
chtít
če
uplatňovat
ne
aby
ses
stal
asketou
tyhlety
věci
jsme
dosud
chápali
jinak
když
si
u
nás
nepovažujeme
kam
za
za
božskou
voni
oni
všechno
z
osobní
ne
ta
moje
u
nich
božství
tento
to
božství
podle
nich
má
stát
bytostí
kterými
vládne
a
my
je
nazýváme
mentální
mi
bytosti
u
nás
v
evropě
mezi
ně
patří
tedy
duchové
body.
Duchové
ohně
duchové
vzduchu
chovej
země
a
všechny
mají
v
evropskému
své
názvy
tak
by
znáte
zaručeně
duch
ohně
sou
sama
i
vy
vyznáte
zaručeně
uchy
vzduchu
to
jsou
silovém
ne
a
vyznáte
zaručeně
je
duch
body
a
to
jsou
víry
ne
a
tak
dále
nebudu
to
tady
dál
rozvádět
tihleti
tyhlety
bytosti
pokud
tedy
existují
touze
dá
takhle
šedou
osobní
takovou
nic
tam
v
indii
dělají
tak
ty
nikdy
neprošli
tím
vývojem
kterým
prošel
člověk
to
znamená
od
stvoření
v
ráji
k
pádu
z
ráje
a
zase
vstup
na
nebe
oni
nebyli
stvoření
v
ráji
nýbrž
byli
stvoření
v
přírodě
rozumíte
jako
mocní
přírody
je
z
o
je
pán
bůh
stvořil
bych
tak
řekl
my
bychom
měli
jako
o
bohu
jako
stvořiteli
a
proto
když
se
taková
víra
zamíchá
z
člověkem.
Tak
zamíchá
jiný
druh
osudu
se
svým
v
to
nemůže
dělat
dobrotu
protože
nemůže
ten
člověk
následovat
víru
a
ta
ve
nemůže
na
se
a
člověka
že
odjinud
přichází
a
jiném
do
rozumíte
mi
dobře
tak
já
bych
se
ještě
měl
když
mi
dovolíš
krátce
od
těch
ostatních
co
žáci
které
jsou
né
k
tomu
aby
člověk
se
dostal
k
osobní
spáse
jak
na
to
jdou
indové
tedy
indové
kteří
nedoporučuju
jógu
to
znamená
jako
je
pro
jenom
pro
lidi
v
indii
kteří
mají
duchovního
vůdce.
Je
ta
není
pro
nikoho
do
nemá
duchovního
vůdce
v
indii
to
je
vyučen
cesta
jako
pro
některé
jako
pro
toho
půl
léta
v
evropě
mystika
tady
přes
ni
kou
četli
tihleti
normální
indové
kteří
v
mládí
se
naučí
nábožensky
myslet
potom
uplatňuje
ten
spravedlivý
způsob
myšlení
nebo
správný
způsob
myšlení
normálním
běžném
životě
rozvinutí
toho
života
dostali
teprve
cest
naší
odebrat
se
do
samoty
a
ulice
pokud
možno
ve
spojení
s
bohem
ne
tak
to
vypadá
normální
člověkem
a
k
tomu
je
třeba
aby
plnili
karmu
to
znamená
aby
plnili
všechno
co
mají
na
drobnou
z
minulých
životů
všechno
co
dozrál
z
minulých
životů
lépe
řečeno
protože
ono
všechno
ne
dozraje
jenom
to
co
do
zrálo
tím
to
je
výrazem
jich
života
to
dozoru
to
charakteru
ji
život
my
jsme
tomu
říkali
co
se
zápisu
nesmrtelné
duše
vejde
do
tohoto
života
uskutečníte
podobě
charakteru
nadání
sklon
člověka
to
je
jeho
karma
sou
samarytán
do
člověka
to
znamená
vlivy
minulých
vtělení
které
člověka.
Toto
musí
člověk
splnit
měl
by
znát
svoji
karmu
proto
si
tyto
indové
dávají
vyložit
svoji
minulost
a
záleží
na
předešlý
vtělení
a
záleží
také
na
astrologie
aspektu
voni
jsou
výborný
astrologové
a
dělá
to
má
tak
si
každý
dát
dělat
horoskop
nich
aby
mohli
ještě
mají
tu
dobrou
vůli
plnit
svoji
karma
viděli
co
mají
ten
protože
chceme
člověk
nevyzná
když
ví
ale
jak
je
a
ta
astrologie
mu
to
řekne
ne
tak
se
podle
toho
zařídí
a
dělá
a
jedná
tak
a
myslí
tak
jak
má
jednat
čili
správné
karmické
jednání
je
jednání
takové
jaké
by
měl
člověk
rozvinout
jakém
směru
bije
měl
rozvinout
aby
mu
karma
nepřekážel
rozumíte
mně.
Jinak
karma
tvrdě
překáží
a
poráží
člověku
nohy
když
to
nedělá
tím
způsobem
jak
má
říkají
indové
prosím
vás
by
to
na
indii
a
druhá
věc
je
aha
aha
to
je
za
střední
materiální
podstaty
života
to
znamená
ten
člověk
nejenom
má
dělat
co
má
dělat
se
mu
určeno
jeho
osobním
založeným
ale
má
se
postarat
o
to
aby
jeho
fyzická
podstata
byla
uspokojen
temná
aby
se
najedl
napil
a
neumim
živobytí
a
mě
zaměstnání
aby
se
něčemu
naučil
a
podle
týká
vej
to
jednoduše
jsou
vyšší
čili
je
to
materiální
stránka
života
je
to
tamto
je
mentální
karma
je
taková
zařízení
mentální
stránky
jeho
tak
jak
na
to
duševně
a
to
je
to
je
jak
to
fyzicky
provést
to
je
ara.
My
totiž
obyčejně
známe
jenom
karmu
a
neznáme
a
tu
a
neznáme
farmu
hra
to
je
zákon
který
taky
boží
že
ano
který
mluví
o
tom
jak
ten
člověk
milostem
tam
hru
před
tím
asi
nezapomněl
jsem
ve
chyba
na
se
na
cesta
ke
spáse
vede
přes
správně
ten
karmy
a
h
a
hamy
těchto
tří
a
to
vede
dohromady
a
tam
čtyřicet
a
to
vede
k
tomu
muka
neboli
mu
rty
nebo
ke
spáse
to
marto
je
proti
zákon
karmy.
Jestliže
já
správně
dělám
to
co
karmicky
je
mi
předepsáno
tak
já
ruším
karmu
no
to
je
velice
důležité
toto
vědět
indové
to
to
zase
důležité
protože
jinak
se
karma
na
mě
sice
a
když
já
sem
plni
čem
dary
tak
karma
nemáme
temnou
moci
neblahé
moci
osudové
pouta
ano
čili
správně
vykonávání
hamy
o
nás
svého
povolání
bych
tak
řekl
je
protiváha
karmické.
Prosím
vás
tyhlety
věci
už
mám
napsaný
vod
roku
padesát
asi
a
zase
znovu
napíšu
ale
takhle
srozumitelně
jako
to
teďka
říkám
to
ještě
se
tomu
odplata
to
je
všechno
je
to
co
mako
tady
je
ten
dotaz
jak
já
můžu
vůbec
pomýšlet
na
to
že
by
se
mohl
pojetí
bohem
svoji
s
tím
bych
s
ním
mohl
spolupracovat
že
bych
se
mohl
stát
jeho
učedníkem
když
já
na
tom
světě
mám
velké
bohatství
přes
které
já
se
k
němu
nemohu
dostat
že
kdykoliv
von
ke
mně
přijde
a
on
přichází
ta
dycky
já
se
smutným
protože
se
nedovedu
vzdát
svého
majetku
je
to
tak.
A
ale
já
ti
radím
nebuď
smutný
že
máš
majetek
nýbrž
buď
radostní
že
on
přišel
a
on
přichází
různých
po
dobách
i
teďka
tady
e
on
nemusí
vždycky
vstoupit
do
toho
domu
něj
jenom
tu
radost
z
jeho
přítomnost
a
ta
jeho
přítomnost
je
způsobeno
také
tím
ji
následek
e
ten
také
ten
že
ty
vůbec
žiješ
a
že
tu
dýchá
že
tady
mezi
námi
že
si
mezi
milující
mi
bytostmi
které
máš
právem
rád
mu
se
nemusí
stydět.
Protože
to
co
on
ukazuje
ježíš
kristus
tam
na
těch
svých
žácích
to
není
jediný
způsob
cesty
než
ukazuje
ukazuje
běžně
jiný
způsob
se
sty
který
je
jiného
druhu
než
těch
jeho
dvanáct
učedníků
vy
moc
tam
zachea
který
měl
veliké
bohatství
a
půlku
si
směl
nechat
on
musí
jenom
být
vždycky
ochoten
když
mu
ten
ho
ten
bůh
vybídne
mu
všechno
dál
příkaz
abrahama
aby
s
bohem
aby
obětoval
svého
propojené
prvorozeného
syna
izáka
že
netáhl
vzal
šatu
dříví
na
záda
dýku
a
syna
a
šel
ho
za
nic.
Nechce
ne
činnost
se
toho
něj
a
tím
zabíjel
chtěla
se
připravenost
toho
člověka
k
tomu
bohu
odevzdat
svůj
majetek
a
já
mám
dojem
že
tato
připravenost
u
tebe
je
a
prosím
tě
není
třeba
aby
tě
pán
bůh
zkoušel
vest
to
fakt
musíš
trošičku
důvěřoval
že
i
slabost
kterou
oplývá
me
všichni
je
součástí
naší
bytosti
a
že
kdybychom
nechali
stranou
a
pomocí
ní
než
slibu
že
se
k
němu
nikdy
nedostaneme
my
musíme
k
němu
jít
takoví
jací
jsme
já
myslím
že
když
si
von
vybral
třebas
matouše
kterými
potom
co
mastí
tak
si
ji
vrací
něho
a
o
zralého
celý
ta.
Kdyby
ten
celník
síně
a
ožralý
se
byl
a
tím
pozastavil
nad
tím
výběrem
jako
by
se
to
takové
po
jíš
krista
to
by
se
byl
nikdy
nestali
jeho
učedníkem
ale
on
v
tom
spatřovaly
jeho
obrovskou
ku
že
si
jeho
vybral
a
víme
se
vybral
při
příležitosti
že
vykládal
tam
minut
jeho
přítomnosti
přítomnosti
nevěstka
klasu
vů
a
on
mluvil
jeho
srdci
ty
si
taky
marnotratný
a
já
si
tě
proto
vybírám
my
promarníme
každý
z
nás
nesčíslného
příležitostí.
Ale
protože
bůh
je
nekonečně
trpělivý
tak
musíme
si
uvědomovat
že
každou
novou
chvíli
máme
novou
příležitost
nikdy
z
nás
nikdo
dosud
nebyl
zavržen
všechny
hříchy
jsou
odpustil
nikdo
proti
duchu
jakýmu
ne
a
toho
se
dopustit
nemůžeš
se
s
ním
nejsi
spojen
čili
nemusíš
mít
obavy
že
se
s
něčím
provinil
nebo
že
si
nějaký
slabost
který
pro
tu
slabost
nemůže
k
bohu
jít
nebo
že
ho
nemiluješ
já
sem
po
tak
nemiloval
a
on
si
mě
vybral
já
vám
tady
opravdu
upřímně
radím
všechny
podmínky
na
kterých
záleží
aby
vás
milost
boží
přepadl.
Jeho
vstoupit
do
svého
srdce
po
sleposti
tím
se
mu
neuzavřel
ani
svou
slabostí
a
opakuje
se
ty
se
mu
o
specialně
uzavírá
svou
slabostí
řikáš
pro
tyhlety
a
tyhlety
vlastnosti
já
nemohu
být
tím
učedníkem
není
pravda
prosím
tě
do
té
chvíle
než
před
ním
maří
magdalena
padla
byla
v
něčím
silná
ničem
né
žádné
cnost
a
matou
zrovna
tak
ne
to
je
protějším
magdaleny
mužského
pohlaví
nevěl
ten
neměl
jedno
čistou
vlastnost
za
tím
za
tím
ježíšem
šli
možná
jenom
tři
čistý
lidé
to
byl
to
byly
dva
učedníci
které
ja
ctil
a
svatý
petr
to
byli
prostí
ty
vada
ten
petr
byl
prostý
čistý
člověk
v
ven.
Ale
pro
sebe
volající
a
ten
svatý
jan
s
tím
napsaná
let
bartoloměj
zřejmě
také
pro
sebe
hospodařili
pokud
si
na
svatým
janem
mstitele
a
potom
to
nějak
obrátili
teprve
z
milosti
boží
z
jeho
dopuštění
z
jeho
síly
jeho
pomoci
prosím
tě
věř
mi
aspoň
jednu
věc
já
ti
je
si
ničím
nezasloužil
nikdy
jsem
netoužil
po
bohu
sem
byl
jeho
touhou
tak
jak
nehodný
po
padesáti
letech
nedokážu
vymanit.
Já
bych
toto
každému
přál
a
proto
vykládám
podmínky
které
tě
nezabil
nezávisí
ani
k
víře
ani
ká
ce
ani
k
poznání
nýbrž
určitému
jednání
už
se
mu
postoji
učení
který
když
zaujme
splnil
si
podmínky
jenom
nesmíš
vidět
okamžik
který
nastává
něco
co
by
se
dalo
o
točit.
Každého
mání
boží
nebo
žádné
volání
boží
nevydrží
nesnese
to
je
k
řekne
po
té
stránce
že
nesnese
svými
otálení
kdykoliv
pocit
že
tě
pán
bůh
volám
musíš
všeho
nechat
a
za
ním
jít
prostředkem
který
znáš
třebas
mystickou
koncentrací
ta
jemnost
nebo
nějakým
dobrým
zem
neučím
kolik
co
tě
napadne
to
byl
nějakou
střed
modlitbou
cokoliv
chceš
pustíte
snažit
i
musí
být
čímkoliv
co
ti
právě
napadne
co
máš
právě
moc
ruce
plače
tak
kladem
ale
nepromarnil
okamžik
do
okamžitě
nešel
a
chtěl
čas
pochovat
ví
ho
otce
ten
už
tam
rovnou
zůstat
toto
se
neopakuje
jenom
jedenkrát
u
člověka
kouše
tisíckrát
takhle
zradit
a
neposlechnout
on
znovu
trpělivě
se
svou
hlásku
přichází
temu
prahu
a
znovu
a
říká
chcešli
budeš
zdráv.
Protože
já
jsem
tvůj
bůh
já
jsem
tvůj
otec
ten
po
tobě
nehodí
tam
moment
ani
ani
by
to
neudělal
otec
světský
tím
méně
to
dělám
já
chtěl
říct
na
tudleta
způsobem
my
dovolíme
aby
vůle
boží
s
tou
blaho
života
chodem
určitou
míru
vůle
boží
my
necháváme
v
každém
případě
dopadat
na
svůj
život
ale
té
taková
míra
malá
že
my
nemůžeme
pociťovat
jeho
přítomnost
a
jednat
jeho
silou
jeho
mocí
jeho
láskou
jeho
poznání
protože
nám
překáží
ta
obrovská
přemíra
vlastní
vůle
z
něho
ustavičně
vyčleňovat
po
našeho
já
které
je
něco
prosazuju
ano.
Tady
vás
začínám
mě
si
všímáte
učit
trpnosti
protože
se
mi
o
to
řekli
já
jsem
jenom
čekal
na
hodný
okamžik
ten
úvod
celý
sen
tady
ty
uváděl
to
byl
úvod
trpnosti
ničemu
jinému
předtím
že
si
ho
v
duchu
a
budete
mít
opravdu
dobře
udělaná
úvod
neprosili
ovšem
nestojí
za
to
aby
byl
zapsán
protože
by
to
vypadalo
jinak
by
to
nebylo
takhle
neživá
mě
řečeno
kdyby
to
bylo
napsané
to
prostředí
by
tam
chybělo
na
té
pásce
a
proto
by
to
nebylo
ono
takže
já
teďka
budu
být
tak
jak
se
vám
to
nebude
zdá
být
tak
příhodné
ale
bude
to.
Mimochodem
pravou
trpnost
můžete
zažít
jenom
tehdy
když
v
té
absolutně
odpoután
od
sebe
když
vám
záleží
jedině
na
vůli
boží
a
to
mám
obyčejně
bude
zpočátku
záležet
jenom
tehdy
když
vám
poteče
do
bot
bohužel
protože
když
už
nemůže
se
nic
dělat
tak
von
nezbývá
než
se
opřít
o
vůli
boží
ale
jeho
jeho
požehnání
a
to
všechno
aby
se
stalo
to
on
si
přeje
že
my
už
si
to
přát
nemůžete
to
se
to
nedá
realizovat
tak
tenhleten
okamžik
bys
nepovažoval
za
žádoucí
aby
to
nejel
ale
musel
jsem
s
tímto
krokem
začít
tože
já
jsem
taky
vždycky
až
k
tomuto
roku
se
dostal
jelikož
jsem
nějaké
úrovně
se
opět
ocitl
někde
dole
to
bylo
u
mě
běžné
ale
nikdy
to
nekončilo
nějakým
tak
prudkým
odliv
abych
byl
na
holičkách
jsem
si
uvědomil
a
a
teď
si
dole
tak
musí
znovu
začít.
Download XML • Download text
• Waveform view