prevzate-kotouc-79-07A
prevzate-kotouc-79-07A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Ale
buď
jestli
to
začíná
být
nerozumné
co
dělám
anebo
jestli
to
začíná
být
bezohledné
tak
to
nedělám
to
z
toho
plánu
vypustit
nemusím
se
ani
snažit
to
příliš
starostlivě
rozlišovat
protože
mně
bude
samotnému
pomáhat
ten
bůh
kterého
budu
poslouchat
jo
já
poslouchám
prostě
jeho
dyž
vykonával
něco
a
to
je
kvalitativně
vyšší
činnost
rozumíte
a
tím
se
z
vaší
našeho
obzoru
ztratí
věci.
Které
vás
buď
vyčerpávalo
nebo
jsou
nerozumné
nebo
jsou
bezohledné
nikdo
mínění
kdy
neza
dává
a
když
mně
někdo
náhodou
za
dá
tak
ho
někdo
vezme
za
rameno
a
řekne
co
si
to
dovoluje
ty
nevíš
s
tím
máš
čest
udělá
to
za
mě
to
je
tak
práce
pro
mě
řekne
ten
dotyčný
prosím
vás
taková
cena
se
neděje
já
to
co
se
děje
symbolicky
převádím
do
slov
fakticky
to
někdo
bez
mez
mých
rukou
udělá
to
když
by
to
bylo
neklidný.
A
když
on
je
na
takové
úrovni
že
mu
ta
kvalita
nevadí
nebo
že
mu
takové
ta
náleží
že
o
ně
třebas
martou
ne
například
tady
o
tomhletom
člověku
vím
že
by
měl
kvalitně
jednat
né
protože
že
by
neměl
být
jenom
martou
a
proto
se
pořád
s
tím
hádám
aby
nastoupil
vyšší
kvalitu
pokud
může
pokud
to
jde
pokud
si
na
to
neosvo
okolí
takhle
jedná
ne
ale.
Jisto
je
že
je
to
chyba
jestliže
člověk
se
netroufá
kvalitně
jednat
znamená
poslušný
jednat
já
který
jsem
člověk
neposlušným
a
radím
vám
toto
tak
o
to
je
to
jaksi
padneš
protože
mohu
říct
že
pokud
jsem
poslušný
tak
to
má
tenhleten
dopad
že
bůh
mě
úžasně
pomáhá
a
že
nejde
jde
k
situaci
vyčerpaností
nebo
situaci
takového
rozporu
s
okolím
a
takového
něco
je
neklidný.
A
jakmile
přejdu
na
nižší
kvalitu
tak
těm
rozporů
dochází
a
ta
nižší
kvalita
by
například
to
řek
konkrétně
vypadal
takhle
co
se
do
toho
hrne
když
už
když
už
nemůže
vypadá
nabrat
mě
třebas
někdo
řekne
nech
toho
prosím
tě
život
toho
k
tomu
nesmí
dojít
to
znamená
já
jsem
začal
dělat
činnost
menší
kvality
třeba
jsem
se
při
tom
to
je
všechno
hezké
ale.
To
byla
činnost
nižší
kvality
se
a
dobře
vím
a
k
tomu
by
nemělo
dojít
že
byste
pochoval
aby
toto
konkrétně
viděli
před
sebou
takovou
věc
ale
aspoň
máte
takový
pojem
už
teď
co
je
to
činnost
vyšší
kvality
činnost
kde
neposlouchám
do
tápání
nýbrž
jenom
jednoho
ať
si
tam
ten
o
sobě
myslí
že
poroučí
ať
si
to
myslí
a
já
mu
to
nesmím
brát
že
by
ho
urazil
a
já
vím
koho
poslouchám
než
to
on
neví
co
dělá
já
mu
to
nesmí
mít
za
zlý
o
něco
slepý
a
to
nesmí
dát
najevo
že
slepý
samozřejmě.
Co
situace
do
na
rozpozná
jestli
to
co
mám
dělat
je
ve
vůli
boží
nebo
není
že
ano
jestliže
nerozpoutá
tak
to
dělá
radši
než
abych
to
nedělal
pochopitelně
by
nám
přednost
tomu
to
dělat
protože
pak
to
dělám
z
dopuštění
božího
za
svého
říká
ne
ale
upozorňuju
tě
že
to
světlo
se
do
toho
vůlí
je
protože
dělám
odhodlanost
do
toho
necítil
hned
ale
stavu
chvíli
se
dycky
do
toho
byli
je
tak
že
já
jsem
už
zavržen
moje
uka
se
zadrží
činnosti
anebo
se
pustí
nebo
začnu
chápat
proč
to
je
tak
to
už
vím
ano
asi
tak
to
je
třeba
nebát
jo
že
já
myslím
že
se
správně
jedná
člověk
který
pořád
se
ohlíží
jestli
tak
skrupule
jestli
je
to
správné
nebo
není
stane
to
strašně
zdržuje
v
činost
jestliže
mám
dojem
že
je
to
správné
že
to
neodporuje
vůli
boží
tak
to
dělám.
Dnes
nepřemýšlím
nouze
víš
to
je
nejlépe
a
to
samozřejmě
jenom
systémem
který
se
nedá
poradit
protože
to
je
to
už
vláčnost
já
když
někdo
něco
radí
ovšem
si
nejsem
jist
že
se
člověk
správné
tak
to
rozsuzuju
dvojím
způsobem
je
třeba
udělat
nebo
to
není
třeba
dělat
to
jeden
způsob
a
druhý
zastavím
se
nad
tím
a
předám
to
co
mně
řekl
bohu
ne
aby
to
udělal
jenom
to
odevzdám
činnost
mu
odevzdám
pane
bože
toto
činnost
kterou
nastupujete
odezva.
To
ti
odevzdávám
rozumíte
nemusím
vůbec
říkat
já
vím
jak
to
dělá
to
zastavím
naším
a
ne
nám
všimněte
si
jak
jsem
to
kvali
třeba
předváděl
že
tady
o
musel
několikrát
říkat
té
s
otázku
nebo
to
bylo
dneska
není
to
teda
sice
vám
ukázal
že
byla
milion
v
tomto
ustalo
že
když
nevím
jestli
jsem
se
zmocnili
situace
tak
jak
jsem
se
měl
moci
tak
ji
musím
znovu
kladnou
boží
tu
situaci
oni
osoba
tatínkovi
ale
tak
to
platí
o
každém
situace
třebas
která
je
neslo
ní
kraje
faktická
jak
se
říká
sou
vtipy
slovní
a
soustu
ano
tak
situaci
taky
mohu
takovýmto
způsobem
odevzdávat
ne
slova.
A
tolikrát
ji
znovu
a
znovu
odevzdávám
bohu
až
buď
vím
co
mám
dělat
v
jeho
moci
anebo
mohu
klidně
do
toho
odstoupit
protože
už
to
vyřešeno
to
nechám
rozpracované
to
nerad
čili
si
tady
že
se
snažím
pokud
čili
stačí
interpretace
stačí
lépe
řečeno
věci
do
řeče
řeším
dycky
nedá
se
odpovídat
tuto
věc
třebas
nevím
kolikrát
už
ne.
A
dycky
to
dopadlo
tak
že
něco
navíc
se
třeba
vy
řekne
protože
z
jiného
hlediska
po
že
z
toho
živého
vy
to
potřebujete
žijete
si
že
mluvím
kolikrát
z
toho
vašeho
hlediska
trest
třeba
jsme
řekli
protože
když
to
odevzdám
tak
působí
ne
a
on
mě
to
středisko
na
hodí
výsledek
je
to
to
východisko
nad
hodí
on
mě
do
toho
uvede
na
říkám
do
slov
přílišný
slovní
proto
že
to
si
vysvětlit
ale
nejde
mě
otáz
od
deklaraci
a
to
všechno
co
často
vám
připomínám
že
si
jde
o
správný
Ten
můj
správný
postoj
osobuje
vyšší
kvalitu
jednání
nebo
nižší
že
mám
postoj
člověka
který
je
poslušen
bohu
tak
z
toho
vyplynout
jiné
situace
přátel
se
neocitnu
před
takovými
těžkosti
jako
kdyby
toho
boha
nebyl
poslušen
já
jsem
vždycky
ukazoval
na
případ
žerarda
majeli.
Tady
byl
absolutně
poslušen
to
samo
o
tom
a
genetiky
poslušen
a
jestliže
voni
ztratili
ten
klíč
ochrání
a
nemohli
sloužit
mši
svatou
a
nikdo
jim
nepodařil
jak
jsem
klíč
tý
studny
kam
padl
omylem
dostat
tak
nakonec
byl
tady
prosťáček
žerarda
maje
la
a
zeptal
se
ho
jak
co
si
myslíš
jak
to
máme
udělat
a
on
říkal
se
ptal
a
co
myslíte
přeje
si
pán
bůh
abychom
mu
sloužili
abychom
pochválili
dneska
jako
včera
v
tom
chrámu
o
jednohlasně
řekli
ano
tak
pak
ten
klíč
potřebujeme
a
je
to
vůle
boží
abychom
ho
měli
a
pak
ten
kříž
budeme
mít
nezáleží
na
tom
jak
se
k
němu
dostaneme
ale
budeme
ho
mít
ten
kříž
byl
vest
pluk
studni
vzal
sešlu
ježíška
přivázal
na
provaze
a
vytáhl
klíč.
To
se
dějou
zázraky
prosím
vás
jestliže
člověk
je
poslušen
boha
a
ti
jeho
miluje
že
přesvědčen
o
jeho
pomoc
je
veliká
chyba
protože
tak
prostý
se
staneme
tím
že
sme
poslušni
to
úžasný
prostor
jelikož
se
přesvědčíš
že
všechno
moc
je
od
boha
copak
si
myslíš
že
ten
mája
si
myslel
že
ho
vypadne
na
provázku
jenom
že
on
byl
jenom
převeden
o
tom
že
bůh
si
to
přeje
aby
ten
křísili
a
tak
co
ho
napadlo
to
bylo
pro
něho
od
boha
to
bylo
pro
něho
vnuknutí
od
boha
čili
to
nebyl
on
celý
jednal
a
taky
to
z
toho
bylo
vidět.
Neboť
by
ta
hl
si
to
takové
něco
je
nemožné
že
ta
prostota
toho
majeli
ho
nebyla
jeho
to
dobře
věděl
to
byl
dar
vod
boha
který
si
ta
sloužil
jenom
svou
poslušnosti
zase
pokladem
větší
je
na
poslušnosti
by
znamenala
větší
míru
styku
s
bohem
a
řešení
to
do
by
přidáno
jako
přidáno
snazší
řešení
všech
libosti
jako
věc
předaná
a
kdyby
nebyla
přidána
tak
je
to
ve
vůli
boží
jak
je
to
v
pořádku
kdyby
tam
nastaly
komplikovat
ré
bych
nedokázal
že
se
tedy
mě
zužoval
tak
bych
musel
být
vrcholně
vděčen
za
to
že
ty
komplikovalo.
A
to
by
koukal
by
to
dopadlo
kdybych
kázal
samozřejmě
ale
kdyby
byl
poslušen
tak
by
to
dokázal
spletl
a
byl
poslušen
za
všech
okolností
že
být
poslušen
za
říkat
spící
situací
je
snadné
ale
být
poslušen
takových
pekel
svatý
je
velice
nesnadné
a
tam
se
právě
mohu
osvítit
to
je
potutelně
mu
chce
abych
se
osvědčil
v
poslušnosti
minimální
poslušnosti
asi
že
tam
zachovám
poslušnost
to
nejlepším
pořádku
podle
by
přidáno
daleko
více
ono
mání
případy.
Jsem
se
do
toto
přiřazuje
ne
jak
jsem
teprve
tam
nebude
mít
to
pro
sebezápor
sebezápor
nemá
ky
nebo
na
vyšším
stupni
charakter
že
od
něčeho
utíkám
nebo
něčeho
se
za
říkám
těžkopádně
že
mám
sebe
brž
sebezápor
má
charakter
na
vyšším
stupni
zapomnění
na
sebe
kde
jenom
o
věc
protože
jestliže
mu
jednou
přemohl
sebe
někdy
můžete
potřeba
neměli
přemáhat
by
se
musí
mít
o
věci
že
mu
jde
o
věc
tak
tak
to
byl
nazírá
tekla
když
pracuje.
A
ty
to
myslíš
na
pána
boha
vůbec
tak
se
to
bezvadně
zapírá
jestli
se
to
jedno
za
druhým
bere
do
ruky
a
provádí
já
myslím
že
moderní
činnost
lidská
vede
úžasné
mu
sebezáporu
pokud
si
vyžaduje
celého
člověka
pokud
ne
tak
se
to
to
ucho
míchá
velkou
část
bytostí
stranou
a
on
si
musí
že
zahrával
ještě
stolu
ostatním
činností
nebo
zcestně
lítat
to
je
chyba
když
se
do
toho
musí
vložit
aby
to
uskutečnil
té
bezvadný
sebezápor.
Opravdu
ten
středověký
způsob
myšlení
který
sebezápor
byl
sebe
tím
nebo
mučení
atak
ho
něco
násilí
na
sobě
to
už
dneska
nedo
ním
pojetí
mám
místo
jenom
pro
začátečníka
který
si
nevíra
nebo
nezná
pravou
kvalitu
sebezáporu
daleko
lépe
se
zapřete
modré
odstoupit
od
sebe
bez
hlesu
bez
řeči
to
jsem
poznal
v
tom
koncentráku
kdybych
byl
slova
pronesl
já
se
ti
bože
odevzdávám
tak
bylo
pozdě
protože
jsem
to
slovo
pronesl
a
ten
gestapak
je
ve
zabil
já
jsem
to
ani
neprojeven
fakticky
bude
stát.
Nemoh
vít
ani
komu
ta
se
toho
života
dál
že
události
byl
tak
prudké
že
nebylo
čas
ani
pane
bože
já
si
to
odevzdám
ani
tato
nebylo
čas
vadilo
to
tak
kvalitativní
netrpěla
pak
vůbec
se
mohlo
splnit
to
zatím
umět
to
bude
dokonalejší
já
nevím
jak
jsem
taky
mi
dokonale
se
nikdy
neodevzdal
ne
tedy
ten
život
o
to
bezeslovní
mých
složek
de
záko
zapomene
zapomenutí
na
sebe.
A
tím
se
toto
syn
na
se
polovina
je
plně
nestalo
ale
ona
pak
ovšem
mě
musí
jít
obě
té
ta
druhá
polovina
za
proti
to
na
sebe
je
nutné
aby
to
že
u
obě
je
druhá
nutnost
obecně
řečeno
a
svou
věc
ne
ale
tyto
dvě
složky
sebezáporem
je
to
ne
věcné
tak
to
není
pravý
sebezápor
abych
já
dejme
tomu
zapomínal
na
sebe.
A
nešlo
mně
o
ni
při
tom
oni
velkorysého
o
nic
co
by
můj
život
zaujalo
to
by
prostě
mě
od
vedlo
tak
já
bych
se
okruhem
k
sobě
vrátil
a
sebe
za
chvilku
napomenu
protože
spánek
je
taky
moment
na
sebe
zapomíná
a
nikam
to
nevede
to
nesmí
být
to
musí
být
bystré
di
domů
to
ne
abyste
se
zabaleno
byl
nebyl
voknem
tím
tak
se
mu
pro
sebeuspokojení
takže
ten
do
devět
já
bych
řeknu
o
věc
tak
my
si
ne
pro
sebe
uspokojení
než
od
které
objektivně
nutná
ano
se
na
to
vědomí
objektivně
nutné.
A
provede
toto
oděli
prosím
pravda
vite
auta
nic
to
protivní
způsob
jednání
to
kdybyste
se
všeho
zbavili
tak
jste
se
nic
myslím
fyzicky
se
ničem
ještě
nezbavil
upozorňuju
vás
byste
možná
měli
to
ten
televizor
mý
nebo
to
co
to
bavili
komu
to
by
bylo
horší
než
vy
to
máte
doma
že
kdykoliv
toho
satanášku
svýho
to
síla
po
bavit
ne
protože
ona
taky
dobře
ho
ukolíbal
tak
opravdu
pánem
esence
pořád
mu
tu
hru
i
ten
chléb
on
taky
potřebuje
žít
jeho
nutně
potřebujeme
i
vlastnímu
sebezáporu
potřeme
já
ten
náš
nejlepší
služebník.
Tak
mu
něco
taky
přeje
se
ale
si
bývá
na
celé
život
a
provést
domine
to
míří
řecku
řeknu
vede
k
dobrému
na
to
fáze
a
takhle
tam
je
a
jestliže
je
něco
diktováno
láskou
tak
je
to
vylepším
pořádku
to
přidáno
že
tomu
přidány
slé
a
hry
co
vůbec
neškodí
protože
je
nutné
zachovávat
míru
život
nesmí
být
musí
že
musí
být
radostný.
A
měli
na
radosti
je
jednou
z
věr
rozumný
kterou
by
měl
co
je
to
trvat
přijete
si
že
jsem
člověk
hmotným
a
protože
kdybych
vás
viděl
smutné
tak
tomuto
důkazem
že
to
dělám
špatně
to
nás
nemá
ze
smutný
opatrná
prozrazovat
to
celá
tady
dělám
nemá
vnitřně
ho
ne
se
díváte
na
nějakou
ruce
revizi
protože
víc
vám
to
nedá
jelikož
tak
se
teprve
způsobí
obraz
neposlouchá
ní
s
tím
ona
orientace
jo
tady
si
poskytuje
me
aniž
víc
než
orientace
otázka
jestli
jste
ochotni
se
tím
svět
a
jestli
když
jste
ochotni
taky
máte
sednete
světu
sílu
a
ve
se
obs
tu
pomoc
boží
abyste
to
mohli
uskutečnit
to
říkám
pro
člověka
který
má
touhu
být
poslušen.
A
opravdu
umí
odrozovat
té
poslušnosti
proto
ho
stačí
abych
vede
co
nemá
dělat
to
stačí
on
bude
dělat
oblékáte
dcerami
protože
nebude
dělat
to
co
nemá
dělat
že
se
kolikrát
říkali
vím
že
nemám
koupit
tak
ne
kouření
a
tak
dále
takových
věcí
kromě
kouření
strašná
fůra
nebo
vám
je
protože
když
je
nemám
dělat
a
tím
že
nedělám
i
ti
které
nemám
dělat
se
dostanu
k
věcem
které
má
mít
dělat
to
přímočaré
že
se
mi
osvětlí
cesta
k
tomu
co
mám
dělat.
Protože
jsem
sebe
obal
to
byl
druh
sebezáporu
velice
účinný
že
jsem
nedělal
to
nemám
dělat
to
je
taky
jeden
z
duchu
velice
učiní
du
sebezápor
ten
sebe
za
popravu
povahu
mnoho
stranou
že
ten
se
nedá
vyjádřit
to
před
vámi
to
byl
ku
ve
kterou
zapsáno
ve
které
je
zapsáno
jakými
stupni
se
člověk
může
ubírat
po
cestě
lásky
evagelia
třeba
svatého
marka
není
do
s
van
že
tam
v
kapitole
dvanáctém
ve
začátky
devátý
až
třicátý
první
do
úrovně
lásky
když
on
uv
o
látce
k
bohu
celým
cosem
svým
a
tak
dále
až
na
konec
veškerou
chvil
u
svou
že
to
je
o
stoupání
po
je
bříšku
lásky.
Toho
to
je
jedna
z
největších
tragedie
kterou
si
neuvědomil
katolická
tradice
že
když
to
všechno
měla
do
takové
balíku
a
pak
samozřejmě
nestačil
než
své
žáky
nebo
své
věřící
by
hádat
s
tím
co
bylo
nejsnazší
a
to
dycky
cit
se
srdce.
Samozřejmě
když
na
prvním
na
první
úrovni
která
už
poznala
ší
člověka
na
úroveň
lidskou
nad
úroveň
lidskou
která
spočívá
v
tom
že
miluje
boha
kvůli
sobě
aby
z
něho
měl
nějaký
prospěch
už
na
tomto
prostoupí
je
nej
dos
pozdě
nad
sebe
citem
to
znamená
částečně
sebe
opustit.
Tak
pak
samozřejmě
to
si
vysvětlíme
na
těch
vyšších
úrovních
je
to
ještě
dokonalejší
a
na
to
byla
i
zvládnuta
úroveň
nižší
ona
za
člověkem
nějakým
způsobem
těžko
slovy
by
se
italem
stojí
dělám
podstavec
nebo
od
radost
myslím
takhle
dojem
přestali
že
když
člověk
vzbudil
v
sobě
nějaký
cit
třebas
vůči
nějaké
osoby
které
miluje.
Že
tento
cit
k
jako
se
sem
při
ní
nedovoluje
aby
proti
ní
dělal
něco
svou
myslí
třebas
to
je
ta
se
ten
tišina
už
vlastní
lásky
nebo
aby
veškerou
svou
silou
něco
proti
němu
dělal
to
není
možné
naopak
kdyby
chtěl
třebas
kdyby
ho
to
tomu
onou
klo
tak
on
narazí
na
tuto
základnou
citovou
která
mu
to
nedovolí
tím
má
poměr
k
tomu
člověku
on
to
nemůže
udělat
je
to
tak
čili
je
srozumitelné
že
tyto
stupně
jsou
opravdu
stupni
a
že
to
měla
brát
že
na
vědomí
že
když
se
naplní
určitá
úroveň
na
nižším
stupni
že
je
dobrý
odrazový
ského
stupeň
vyšší.
A
že
tedy
měla
vědět
že
třeba
jak
to
dělá
o
na
ten
stupeň
citový
budovat
poměrně
solidně
ale
nespokojit
se
s
tím
dž
okamžitě
z
něho
startovat
dál
a
to
už
ji
nešlo
a
to
z
toledu
ho
důvodu
že
milovat
veškerou
duší
není
milovat
pomocí
kostí
jak
si
na
představuje
duše
vždycky
to
jsou
všechny
lidské
schopnosti
které
jsou
lidských
schopností.
A
tedy
je
to
všemi
dycky
schopnostmi
se
my
si
vy
veškerou
duší
a
ty
schopnosti
se
neprojevuje
jenom
v
ctnostech
že
po
její
v
činnosti
a
ve
způsobu
odpočinku
nečinnosti
ve
všem
cem
způsobu
životu
se
schopnosti
lidské
projevu
a
čili
kde
nedovede
citem
napřed
k
bohu
jít
nebo
přidá
že
by
mě
poslali
citem
tvář
klidným
nesim
nebude
tváří
staré
ani
pomocí
všech
svých
jeho
vlastností
to
není
možné
správně
jste
mi
tady
na
míti
že
tadyhle
ježíš
kristus
si
netroufá
od
boha
od
člověka
chtít
víc
než
lidské
totiž
aby
opravdu
k
tomu
bohu
šel
na
podkladě
toho
svého
pocitu
vlastnictví.
On
ví
že
ten
člověk
a
odvolá
ten
pocit
vlastnictví
dokud
toho
nedosáhne
sám
h
tou
se
člověk
šiva
nahoru
na
strašná
také
pomocí
pocitu
vlastnictví
to
je
marná
sláva
a
to
musí
být
proto
lidskosti
zásadně
říká
celou
duší
svou
celou
myslí
svou
celou
silou
svou
znamená
vědomě
samu
tak
řek
ruku
své
síly
svou
duši
svou
mysl
svůj
cit
protože
víc
učinit
nemůže
a
jak
svatá
terezie
správně
poznala
všechno
zřeknu
všechno
u
sebe
ne
jak
vono
tomu
říkala
a
věnuješ
to
bohu
tak
nakonec
musí
musíš.
Při
těm
koncům
při
kterých
zjistí
že
protože
to
bylo
v
tak
tím
nemůžeš
prosadit
se
na
cestě
k
bohu
ty
nemůžeš
u
něho
zůstat
ty
nemůže
vnitřně
umřít
protože
to
vlastní
vítě
přidržuje
při
tobě
proto
ona
říkala
hrůzou
zjišťuju
že
nemůže
umřít
přestože
chci
to
znovuzrození
je
možné
jenom
tehdy
když
se
opravdu
stratí
sám
sebe
a
znovu
se
hodí
nový
nový
základech
jak
tady
straně
by
to
říkal
že
ano
přesně
tak
na
nový
základech
které
už
nejsou
z
tohoto
světa.
A
já
bych
vás
nejenom
ti
že
není
v
tom
žádná
řek
bych
ti
ho
ze
strany
boží
nebo
žádná
tvrdost
jeho
stran
naopak
v
tomhletom
on
tady
říkám
je
obsažena
úžasná
mělo
ze
strany
boží
protože
jestliže
zam
jednou
sebe
sebe
se
sebe
jako
vlastní
tak
sem
se
tam
také
všeho
co
jsem
k
tomu
bohu
jako
vynesl
nebo
čím
se
se
tomu
povznesl
teď
se
by
chtěl
je
říci
že
jestliže
dejme
tomu
to
bylo
citem.
Ten
to
se
poznal
k
bohu
tak
bych
už
napřed
měl
vědět
že
tímto
způsobem
se
nemohu
k
němu
povznést
natrvalo
nýbrž
jenom
chvilkově
a
jestliže
nedokážu
nic
víc
než
citem
svým
nepoznáte
k
bohu
a
dělám
to
opravdu
celobytostně
že
totiž
do
toho
srdce
vložím
sebe
celého
tak
roste
sebe
ztrácím
svým
způsobem.
Sem
schopen
extatické
o
nepití
čili
většina
extazí
jsou
extaze
jsou
původu
citového
je
že
na
si
extatickou
pokusu
jí
křesťanští
světy
jsou
si
to
do
původu
a
dále
to
nešlo
čili
marně
čekáme
že
oni
budou
osvíceni
potom
až
se
odtamtud
vrátí
tak
je
v
oblasti
jiné
než
citové
oni
to
osvíceni
potom
v
oblasti
citové
se
ví
extaze
a
nemohu
pocit
který
byl
oživen
jednou
bohem
proti
tomu
si
tu
jednat
to
je
taková
solidní
odložte
jednání
že
k
nejed
propadnout.
Kdyby
ale
tam
byly
vstoupili
celou
duší
svou
to
znamená
všemi
svými
schopnostmi
které
mají
té
máme
to
budu
pocit
by
se
ti
mě
tak
byli
samosebou
kterákoliv
se
to
schopností
kterou
tam
když
vešli
stála
potom
mezi
člověkem
hříšným
a
mezi
bohem
a
člověk
by
nemohl
dolů
propadnout
protože
by
narazil
na
tuto
schopnost
o
živeno
bohem
asi
tak
že
se
potom
tam
člověk
že
celou
svou
myslí
tak
samozřejmě
nemá
sílu
člověka
žádná
myšlenka
tak
velkou
jako
tak
která
byla
bohem
oživen
že
to
bylo
dneška
na
boha.
A
celou
svou
myslí
tedy
k
bohu
se
člověk
odebral
tak
pak
na
tom
myšlenka
je
tak
silná
že
je
se
nic
než
všechny
ostatní
hnutí
mysli
a
ona
mu
nedovolí
aby
miloval
tutéž
péči
aby
bylo
příklad
starostlivý
aby
byl
bázlivý
aby
se
mohl
trvale
zabývat
něčím
co
není
jeho
to
není
boží
a
to
nesouvisí
s
bohem
nebo
aby
moh
ten
řád
hodnot
zase
pozměnit
v
tom
smyslu
jak
ho
teď
oživil
bůh
že
napřed
tam
do
té
mysli
vyvozuju
sebe
jako
na
první
sto
a
tže
by
tu
sílu
pilně
tak
ta
síla
jednou
obrácena
k
bohu
veškerá
lidská
sil
obrácena
k
bohu
se
vrací
potom
ke
člověku
i
když
je
to
třebas
jenom
etické
dovršení
se
vrátil
že
jak
tím
způsobem
že.
Síly
člověk
má
nějak
rozmrzen
najednou
v
sobě
co
co
předtím
neměl
tak
že
věci
boží
mu
jdou
strašně
snadno
a
věci
které
by
byli
proti
tomuto
plánu
budou
strašně
těžko
a
tak
těžko
že
je
vůbec
nemůže
dělat
že
je
tak
slabý
při
tom
jestli
dělat
něco
třebas
co
je
jeho
co
slouží
jemu
že
to
ani
nemůže
provést
jako
kdyby
byl
zbaven
veškeré
osobním
síly
já
jsem
tuhletím
každý
čte
převedeme
těl
jenom
říci
že
tuto
stupně
sou
podle
mé
zkušenosti
opravdovým
úrovněmi
lásky.
A
úroveň
dosažená
v
tomto
oboru
je
zárukou
že
se
na
ní
dá
stavět
dál
ještě
bych
chtěl
se
dotknout
aspoň
takové
krátce
té
druhé
stránky
té
pravé
strany
tabulka
úrovně
lásky
k
bližnímu
tam
to
samozřejmě
je
jenom
obdobné
protože
člověk
kterého
milujeme
nikdy
není
tak
dokonalý
abychom
nenacházel
tisícero
překážek
v
tom
abychom
milovali
jako
boha.
Ono
to
vidění
tělesnosti
lidské
nás
zbavuje
to
možnosti
čisté
lásky
a
já
si
myslím
že
milovat
bližního
je
po
této
stránce
aspoň
na
těch
vyšších
stupních
o
mě
toho
citu
daleko
těžší
než
na
těch
vyšších
stupních
na
cestě
lásky
k
bohu
protože
si
říkáme
on
toho
ten
člověk
ne
hoden
ano
a
on
by
toho
zneužil
nebo
to
by
bylo
házení
ted
té
sviním
tak
nějak
to
vymlouváme
a
ona
že
máme
také
pravdu
a
že
by
nebylo
správné
tak
bez
už
mě
milovat
byly
bychom
možná
i
směšný
a
nebylo
by
to
správné
proto
kdybyste
dovolili
abych
později
o
té
vás
se
vidím
promluvil
trošku
jinak
než
podle
té
do
tabulka
protože
ježíš
kristus
chtěl
zabránit
tomu
to
přílišné
srovnání
záko
k
bohu
přestože
účinek
je
stejný.
Tím
že
ukázal
že
máme
milovat
bližního
jako
sebe
a
tím
vlastně
to
vyřešil
nemusíme
tam
rozlišovat
je
to
stupně
tak
úzkostlivě
jako
tady
ještě
sem
vám
klidu
že
než
se
tím
a
ještě
nepustil
to
fakt
si
oporu
je
nedostupný
než
se
prostě
ho
rozloučit
to
totiž
se
ještě
zmíním
o
tom
že
aspoň
by
se
mělo
vědět
že
jsou
obdobné
dvě
další
cesty
cesta
existenční
a
cesta
poznání
a
ty
mají
také
své
úrovně.
A
samozřejmě
dokud
tam
člověk
do
tím
svým
to
cestě
poznání
tak
je
to
také
cesta
která
nevede
až
k
bohu
nýbrž
na
práh
božství
až
k
tomu
vědomému
spojení
s
bohem
a
tam
musí
přijít
pomoc
na
rozdíl
od
této
cesty
lásky
má
tahleta
cesta
třebas
cesta
poznání
tu
nevýhodu
že
na
ní
neexistují
podložené
z
nižší
úrovni
a
nejsou
cesta
bez
příčit
tam
jenom
někdo
padá
tak
padá
na
dno
to
nejde.
Já
myslím
že
je
vám
jasno
že
svatý
jan
nemohl
nemilovat
ježíše
když
mu
šlo
o
život
on
musel
narodit
oči
ostatních
protože
byl
se
stránky
prokázat
že
mu
nejde
o
něho
nýbrž
domu
že
od
toho
ježíše
krista
nebo
musí
tu
lásku
prokázat
že
to
vůbec
asi
u
něho
nebyl
problém
jít
tam
pod
ten
kříž
zaručeně
ne
a
o
sebe
a
si
něho
bez
neexistoval
zapomněl
na
sebe
musel
na
sebe
zakotvena
kdybyste
byl
malým
opomněl
že
přijde
třebas
o
život
tam
byl
nešel
třebas
ale
co
von
vůbec
sobě
nevěděl
ta
kapse
nevede
dokonale
zapomenout
kdežto
při
tom
poznání
o
cestě
poznání
tam
zapomeneme
jenom
pokud
jsme
věci
oddáni.
A
po
veme
na
sebe
víme
u
velkých
výzkumu
vy
uměl
že
oni
zapomenou
okamžiku
inspirace
na
sebe
jakmile
i
své
a
se
přejde
padat
úplně
nado
co
se
týče
té
cesty
existenčním
bych
řekl
jednu
věc
která
vylila
do
mluveno
dokonce
tak
by
byla
tak
odvážná.
Že
by
mohla
vést
nějakým
omylům
já
bych
řekl
že
cesta
existenční
má
odložte
v
tom
že
člověk
je
člověkem
že
už
není
že
být
my
jedná
na
to
zvíře
se
říká
zbyde
nemůže
být
že
může
se
ovšem
stát
že
tím
že
je
člověkem
že
to
to
že
se
stal
nějaké
síly
jeho
vinou
největší
vinou
že
je
člověka
mají
to
tak
nedal
člověkem
stává
nemůže
to
lidství
jeho
může
být
mu
předností
někdy
někdy
může
být
velikou
vinou
když
nejedná
podle
toho
že
je
člověk
ale
zaručeně
nemůže
propadnout
někam
hlouběji
než
do
svého
lidství
nazpátek.
Ale
jestliže
jste
se
dostat
touto
cestou
nahoru
tak
zaručeně
musí
nějaký
systém
nějakou
metodou
nějakým
systém
nějakou
metodou
na
to
jít
metodou
do
všech
důsledků
propracováno
nikoliv
malichernou
velkory
sou
která
člověka
celého
zaujme
oni
to
dobře
neděli
starozákonní
proroci
a
všichni
tedy
zase
ten
ital
zákon
neboť
ty
vedly
náro
zralý
existenční
cestou
a
dala
přesné
předpisy
co
má
dělat
co
neoděl
nemá
taková
to
cesta
je
pro
ohledem
pro
větší
uzavřena.
Na
mnoho
zámků
protože
nedokáže
dnešní
složitosti
poměrů
žít
podle
nějakých
předpisů
by
by
směšný
a
byl
by
nemožní
není
společnosti
a
proto
se
tento
systém
existenční
cesty
trošičku
obchází
systémem
vnitřní
koncentrace
takovou
řek
bych
radžajógu
ne
které
o
které
zevní
svět
nemusí
vědět
a
že
ona
hraje
tak
velkory
životě
člověka
že
ho
celém
zaujímá
a
že
je
středem
jeho
života
ta
jeho
vnitřní
modlitba
tak
tak
to
může
jít
existenční
cesta
která
bohu
vede
zase
i
na
této
existence
stě
neexistují
příčí.
Tam
když
jste
člověk
povznese
je
své
existence
trošku
ze
své
lidské
e
jsem
se
trošku
výše
nebo
říkat
jakým
způsobem
tak
zase
se
do
té
lidské
existence
dostane
já
bych
řekl
jestli
oň
aby
to
naznačil
že
si
člověk
stane
dejme
tomu
bezstarostný
ne
protože
stane
ladem
nýbrž
že
má
nějaké
poznání
že
je
v
rukou
božích
se
svou
tělesností
kou
boží
jako
se
to
třeba
poznali
na
tom
tom
jsem
trámu
nemaje
tělesnost
byla
věku
jedno
žít
neboť
se
dostal
ni
dáno
určitýho
okamžiku
tak
pak
samozřejmě
má
tady
nějakou
oporu
v
tomto
vědomí
toho
ano
a
víc
oporu
nemůže
mít
a
to
málo.
Tak
to
je
asi
o
těch
před
cesta
a
myslím
že
tak
dejte
se
ten
klid
skvělý
námi
tak
proti
tomu
že
to
to
jsou
stupně
z
té
lásce
si
že
snítky
celkem
tak
staré
jako
je
tato
tradice
která
o
tomhletom
pochybuje
že
to
stupně
jsou
od
začátku
o
tomto
chlubit
to
z
toho
důvodu
jak
tady
správně
říkáte
že
si
říká
jestliže
někdo
miluje
citem
nebo
dokonce
veškerý
tím
si.
Tak
přeci
k
tomu
si
přizvat
mnoho
lidských
schopností
to
znamená
svou
duši
ta
nemůžeme
něk
být
někde
vedle
musí
k
tomu
přizvat
také
svou
mysl
ta
mysl
musí
být
citem
tak
zaujat
že
vůbec
nemůže
tykat
kdo
miluje
ten
ne
těká
smí
stranou
nýbrž
ten
cit
ho
tak
zaujme
že
ho
táhne
nedovoluje
aby
mi
se
nejste
napřed
mě
toho
citu
a
samozřejmě
není
ani
pochyby
o
tom
že
tam
do
toho
vkládá
tu
sílu
kterou
může
čili
já
se
nedivím
vůbec
tradici
že
toto
nepovažovala
za
stupně
lasky
za
úrovni
ky
by
dokonala
za
vyjádření
celistvosti
cesty
že
člověk
celý
má
k
bohu
jít.
Nejenom
právě
nejenom
tím
srdcem
nýbrž
zároveň
tou
duší
zároveň
tou
myslí
zároveň
tou
duší
tou
silou
a
jenom
v
konkretnosti
dá
říci
on
jde
celou
svou
bytostí
celobytostně
vším
co
jemu
vlastní
ne
tak
jenom
ten
je
schopen
se
spojit
s
bohem
prosím
tohleto
je
pojetí
církve
bylo
by
to
pojetí
správné
kdyby
mezitím
nestálo
ohromné
nepochopení
toho
co
je
třeba
udělat
aby
ten
člověk
mohl
takhle
celobytostně
nebo.
Když
totiž
člověk
tam
převážně
té
citem
nebo
cíle
takovým
takovou
povím
pohádkou
bude
se
cit
něm
to
možné
vod
něho
to
musí
začít
ne
že
on
se
sice
tak
není
tím
někdy
řečeno
že
by
ostatní
stránky
jeho
bytosti
proti
tomu
nestačíme
být
zaujat
ale
protože
já
jsem
si
řekli
občas
ochabuje
nabyde
navrch
navrch
vostatní
celá
jeho
ostatní
bytost
toho
člověka
a
ukáže
se
že
ten
cit
byl
příliš
malý
protože
byl
úplně
přebytek
vám
těmi
ostatními
složkami
lidské
duše
tady
se
pavle
ukazuje
že
cit
je
nedostačující
i
když
von
dovede
na
chvíli
přizvat
nebo
ovládnout
celou
lidskou
bytost
já
uznávám.
Tak
zase
je
nucen
tu
celou
bytost
pustit
ze
svých
o
tě
ží
jakmile
opadne
sám
a
tam
se
jíme
se
pro
dopad
protože
přirozenosti
lidské
není
a
není
ta
schopnost
aby
a
není
ta
schopno
aby
si
trvale
existoval
žádný
cit
trvalým
že
by
si
to
už
z
toho
bodu
že
přirozenost
lidská
to
nedokáže
to
je
nad
její
schopnosti
tak
by
se
zlámal
s
tím
citem
ten
cit
totiž
zároveň
člověka
odstupuje
to
je
asi
tak
jako
jako
smyslová
činnost
se
odstupuje
tím
že
se
smysly
něco
používá
dejme
tomu
když
jíte
polívku
tak
první
víte
nejchatrnější
nemá
už
méně
chutná
ostatní
víte
jenom
už
abyste
naplnili
zaujato
poli
po
dobré
ano
e
tak
je
ne
mých
Download XML • Download text
• Waveform view