prevzate-kotouc-74-03
prevzate-kotouc-74-03
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Tak
my
si
zatím
řekli
že
původní
starověké
kultury
aspoň
ty
velké
s
vyznačovat
jedno
tou
to
znamená
nebylo
rozdílu
možno
cení
náboženských
záležitostí
a
chce
na
světských
záležitostí
všechno
bylo
vzájemně
skloubené
řekli
jsme
si
taky
že
jedinou
takovou
kulturu
známe
detailně
protože
se
zachovalo
písemně
prohlášení
o
ni
podobě
véd
nejsnazších
idea
nebyla
vlastně
náboženským
spise
nýbrž
právě
dokumentuje
nám
jednotu
kulturu
kultury
tím
že
tam
od
věděl
stý
ovšem
lékařství
ovšem
dohromady
a
také
o
náboženství
že
řekl
sebe
také
že
už
je
těchto
kultur
tato
nebezpečí
že
se
oděli
jednotlivé
stovky
od
sebe.
A
my
si
že
tomuto
nebezpečí
při
tom
rozhodování
společnosti
a
řekl
bych
to
při
takovém
to
běžní
vzájemných
podmínek
styku
neboť
i
začlo
být
víc
a
při
takové
dělbě
práce
která
byla
nutná
abyste
založila
jelikož
jeden
z
byl
závislejší
na
tom
druhém
nebo
jedna
rodina
nebo
jeden
rok
a
druhem
rodu
tak
bylo
třeba.
Ty
úkoly
rozdělit
to
znamená
společnost
řeci
litovat
vrchol
takové
specializace
společnosti
a
to
už
je
velice
pod
společnost
nacházíme
třeba
v
indii
podle
toho
králi
a
o
krále
a
šoky
ašóka
rozdělil
ty
byl
byl
se
moudrý
vládce
rozdělil
celou
společnost
na
kasty
ty
kasty
neměli
smysl
někoho
nad
řadit
jinému
nýbrž
měli
ten
smysl
specializovaná.
Celé
takové
řek
bych
obce
nebo
celá
společenství
lidí
tak
aby
pomocí
této
specializace
jak
rychleji
kupředu
dostal
kulturní
hospodářsky
všestranně
na
nábožensky
celý
pokrok
a
myslím
že
v
těch
početí
se
mu
to
velice
dobře
dařilo
protože
například
když
se
celé
generace
věnovali
třeba
řezbář
sví
byl
to
by
to
ce
váš
tak
oni
to
takové
páter
se
tedy
trati
obaly
takovým
způsobem.
Že
my
se
dneska
podivuje
me
to
je
nářez
indických
stavem
to
řezbář
si
to
tam
je
samozřejmě
to
doby
a
šoky
sem
nezachovalo
ale
protože
v
té
tradici
a
těch
strach
se
dále
pokračovalo
tak
i
dneska
ty
kasty
to
už
to
dohořívá
víte
ale
mají
ještě
povinnost
se
věnovat
určité
věci
jenom
v
tom
získával
bravurně
schopnosti
který
ne
si
si
myslet
že
šlo
o
nějakou
tří
dní
společnost
vůbec
ne
jak
jsem
vám
to
líčí
to
nešlo
o
cíli
to
šlo
od
dělba
práce
o
nic
víc
že
to
později
vrhl
tříd
společnosti.
To
už
je
jiná
věc
to
už
je
u
osud
každé
kultury
že
časem
z
mý
vy
prchá
to
co
z
ní
by
z
ní
bylo
podstatného
nebo
pro
co
byla
složena
nebo
prostě
bylo
by
třeba
nový
reorganizovali
aby
se
tam
vyskytl
takový
aby
vám
tykal
takové
pochopení
věcí
které
odpovídá
daném
stavu
pokroku
proto
indové
říkají
je
to
obsaženo
jejich
védách
že
dycky
tak
asi
dva
tisíce
až
dva
tisíce
pět
set
let
za
takových
za
tento
počet
e
se
vždycky
každá
kultu
na
tak
opotřebuje.
Že
je
nutno
do
ní
vlít
zásah
vyššího
druhu
že
nestačí
na
to
pouze
lidé
nýbrž
že
to
musí
být
člověk
který
je
spojen
s
podstatou
věcí
a
ne
pouze
s
jejími
následky
a
v
tom
takovým
člověku
říkají
avatar
vtělení
boží
my
si
to
musíme
vysvětlit
lidsky
nikoliv
takhle
nábožensky
protože
voni
to
také
jenom
takhle
nábožensky
nebrali
asi
to
uděláme
oni
například
vlivem
tohoto
učení
pochopili
a
všichni
jsou
v
tom
zajedno
v
indii
že
ježíš
kristus
byl
tímto
avatarem
a
že
tedy
ty
starověké
kultury
postavil
na
nový
základ
a
že
správné
pochopení
ježíši
kristu
není
být
náboženským.
Nýbrž
by
být
moderně
kulturní
tak
jak
to
ta
doba
potřebu
a
tak
je
v
tom
jeho
náboženství
toto
všechno
obsaženo
tam
jsou
připomínku
celému
prostředí
člověka
ke
všem
jeho
konání
ne
jenom
k
nějaké
modlitbě
o
ten
ryby
je
tam
strašně
málo
jenom
modle
se
otčenáš
dost
všechno
ostatní
se
a
týká
běžného
světského
života
jak
to
bylo
v
těch
starých
kultur
ch
všechno
tak
překáželo
teď
bych
chtěl
začít
novou
láskou
a
začnu
vysvětlování
mythu.
To
je
tradicí
ch
existoval
lidstvo
lidové
podání
toho
co
věděli
mudrci
o
tom
jak
se
má
lidský
život
lidí
je
dal
za
úroveň
zvířecího
když
normálně
se
lidský
život
to
podobá
zvířecím
v
tom
smyslu
člověk
rozvine
ten
svůj
život
se
trošičku
jinak
než
víře
ale
stejným
způsobem
umírá
jako
zvíře
to
znamená
ztrácí
všechno
co
tady
nabyl.
Ono
se
vědělo
podle
té
moudrosti
která
tehdy
byla
zcela
běžná
že
toto
není
smyslem
života
že
smyslem
života
je
byti
víc
než
zvíře
to
znamená
protože
má
člověk
vůli
může
si
vzít
do
hlavy
že
třeba
nemusí
umřít
nebo
že
může
v
tom
životě
něco
provést
na
co
by
víře
nepřišlo
to
dělá
čistě
to
co
mu
jeho
druh
přikazuje
to
znamená
jeli
to
ještě
radila
všechno
co
dělají
ještě
lite
tisící
tem
lety
a
a
tak
dále
když
to
mile
si
můžeme
vzpomenout
začít
dělat
něco
nového
vod
přehrada
letadla
a
tak
dále
toto
jak
vidíte
zvířata
na
to
nikdy
nepřišla
my
sice
je
můžeme
naučit
třebas
něco
napodobovat
po
lidech
ale
toho
je
málo
tak
málo
že
do
vynalézat
to
má
ještě
moc
daleko
tak
ne
jedné
straně
vznikala
taková
že
bych
vznešená
nauka
která
byla
pro
jedince
a
která
ani
nepotřebovala
odívat
všechno
do
nějakého
dějové
ho
obalu
a
na
druhé
straně
tady
byla.
Nauka
která
bez
toho
neobešla
protože
člověk
který
byl
zvyklý
žít
jenom
v
ději
a
v
času
jako
jsme
my
všichni
všechno
ráno
začíná
večer
končí
a
takhle
tak
nedovedl
si
to
vůbec
vysvětlit
to
co
jste
mu
překládal
v
těch
vznešených
naukách
bez
děje
a
bezčasu
takže
se
mu
to
třebas
vykládal
ve
formě
pohádky
kdo
takovou
pohádku
je
třeba
život
ježíše
krista
v
tom
smyslu
že
on
nemluví
o
tom
co
člověk
dělá
od
narození
do
smrti.
Nýbrž
co
člověk
vydělal
vydělal
říkám
kdyby
to
dokázal
nebo
kdyby
to
chtěl
dokázat
kdyby
šel
dál
za
normální
lidský
život
kdyby
si
troufal
překročit
hranice
smrti
už
během
života
samozřejmě
po
smrti
to
nejde
to
jak
někdo
zemře
tak
je
amen
takže
tohleto
co
třebas
ukazu
ježíš
kristus
to
není
život
jak
je
nám
pochopitelně
když
si
jíme
odevzdat
a
otec
stáni
a
potom
jordánu
a
narození
v
betlémě
to
není
nic
co
se
s
námi
děje.
Ale
podle
zkušeností
víme
že
je
to
všechno
co
se
s
námi
je
jakmile
nastoupím
tu
nadstavbu
a
opravdu
my
dneska
víme
že
člověk
může
jakémkoliv
smyslu
nadstavbu
nastupovat
vždy
ti
je
třeba
ještě
ve
stovky
se
církev
bránila
k
tomu
aby
vznikla
nějaké
vynálezy
považovali
to
za
ďábelského
nástroj
například
gradovat
dělat
když
by
tahl
daleko
hned
aby
ho
neupadali
že
ale
dneska
už
na
to
i
církev
lidí
na
samozřejmě
musela
se
tyto
i
protože
člověk
má
opravdu
možnost
jít
za
hranice
toho
člověka
který
si
žije
tak
postaru
jako
zvíře
který
proseb
vynalézá
něco
co
není
vůbec
dosahu
zvířecích
způsobu
života
na
toto
co
ježíš
kristus
ukázal
to
vůbec
není
dosahu
říci
způsobu
života
to
ani
není
dosahu
člo
lidských
způsobu
života
že
on
ukazuje
že
člověk
se
musí
za
čas
na
této
cestě
předělat
na
něco
jeho
než
na
pouhého
člověka
já
se
vám
říkal
že
třebas
té
evropě.
Byla
už
předtím
rozvinutá
za
to
neříká
teďka
si
říkám
mytologie
podobného
rázu
jakou
se
dojít
o
jaké
se
dočítáme
života
ježíše
krista
například
po
celé
evropě
až
k
pletu
existoval
kult
metrů
vy
trasu
pokud
my
víme
k
metr
tak
roku
dvě
stě
padesát
před
kristem
před
ní
asi
a
římané
když
dobyli
malou
asii
tak
se
tohoto
kultu
zmocnili
jako
něčeho
co
pro
ně
bylo
velikou
vymožeností
protože
tento
mythu
na
vlas
podobný
kristovi
ty
povalování
život.
Když
člověk
prodělá
to
co
on
navrhoval
to
znamená
když
prodělá
nějakou
vnitřní
proměnu
a
ta
vnitřní
proměna
se
v
jejich
kultu
mi
drastickým
znázorňoval
něčím
co
bychom
my
doslova
nazvali
drží
svatou
že
totiž
se
tam
člověk
dostavil
do
toho
shromáždění
lidi
tam
protože
se
neuměl
celí
obětovat
pro
tu
věc
toho
věčného
života
toho
ještě
nedokážeme
nikdo
z
nás
tak
on
tam
přinesl
nějaký
dar
a
ten
zpodobnil
oběť
jeho
jako
by
to
byl
on
on
říká
tak
potom
dávám
místo
sebe
protože
sám
sebe
neumím
ještě
odevzdat
tam
třebas
odevzdal
se
křesťani
to
potom
opakovali
po
těch
nitrech
a
co
ten
mě
udělal
s
tím
hadem.
On
ten
chléb
od
něho
vzal
a
ten
chléb
obětoval
my
ro
po
při
tom
přesvědčuju
říkal
dělal
na
tom
nezáleží
to
při
tom
říkal
dělal
ale
hlavně
že
ten
do
tam
přinesl
chléb
měl
dojem
že
z
jeho
obětí
se
něco
děje
že
se
proměňuje
stačí
se
aby
měl
dojem
nemuselo
se
vůbec
tou
obětí
jít
a
protože
ten
dojem
měl
a
protože
se
s
tím
ztotožňoval
s
tou
obětí
tak
po
duševní
stránce
musel
tento
proces
mít
odezvu
v
jeho
nitru
musel
jít
já
bychom
to
potom
kdybyste
chtěli
vysvětlil
proč
tomu
tak
musí
být
a
nakonec
když
proměnil
ten
kněz
mi
tady
ský
ten
chléb
toho
člověka
který
to
tam
přinesl
v
tělo
my
ti.
A
dále
to
tomu
člověku
nazpátek
pojíst
tak
ten
člověk
aspoň
pociťoval
jaké
si
zvýšením
nebo
že
bych
posvěcení
pojídáním
toho
svého
běžného
pojídá
neboť
si
říkal
je
už
nepůjde
pouhých
let
je
už
pojídám
mythu
ne
sebe
přejímá
něco
božského
vidíte
že
to
je
hotová
pohádka
ale
totéž
jsme
převzali
my
do
katolické
še
a
to
se
děje
až
do
dneška
to
všechno
kopírovalo
z
bytu
tento
mythus
byl
rozšířené
tak
že
jeho
kulhal
až
na
ba.
To
znamená
až
do
dorostlo
a
tam
všude
se
nachází
zbytky
mi
my
tragického
kultu
neboť
oni
měli
kamene
oltáře
okolo
toho
se
dálky
a
vždycky
to
mělo
stejné
stejné
zařízení
to
se
tradování
takže
se
to
stavěl
že
na
jedno
kopyto
já
sám
si
myslím
že
to
co
jsem
našel
na
skočí
skočické
hoře
vodna
že
ono
se
to
považuje
za
keltský
oltář
ale
já
jsem
to
na
žádné
jiného
ře
neviděl
kde
jsem
byl
v
těch
keckách
sídlit
se
podívat
jsou
zbytky
tady
velice
pěkné
někde
a
nikdy
tam
není
ten
oltář
a
ty
se
daly
jako
my
trasu
já
si
myslím
že
ten
mistr
etické
us
byl
ku
ku
bylo
šířeno
u
nás
a
že
tedy
i
to
my
jsme
znali.
A
tomu
nasvědčuje
také
naše
řekl
bych
vzpomínka
na
různé
pohádkové
děje
kterou
křesťané
zapomněli
vymazat
lidské
paměti
protože
ji
nepovažovali
za
pohanské
ale
tato
vzpomínka
na
ty
mystické
děje
jako
na
řekla
ten
honzu
to
je
vzpomínka
která
je
starší
než
křesťanství
tato
pohádka
například
dlouho
nový
který
šel
osvobodit
princeznu
ta
je
rozšířená
od
terezie
až
po
vinno
s
malinkými
proměna
podle
toho
jak
ten
kraj
si
to
žádal
jak
to
v
tom
kraji
bylo
možné
udělat.
Ale
pořád
je
to
též
ten
honza
napřed
jiný
de
osvobozovat
princeznu
a
že
stá
být
lidi
a
za
určitých
okolností
které
jsou
tam
vždycky
stejným
způsobem
líčeny
on
tu
princeznu
nachází
a
osvobozuje
a
co
tam
třeba
eště
někdy
některých
těch
druhých
podle
to
tak
třeba
v
našich
to
eště
dva
jeho
bratři
kteří
to
nedělali
jako
ona
tu
princeznu
ne
osvobodili
já
to
proti
tu
vylíčím
i
s
těmi
vy
nabrat
kterým
se
nepodařilo
osvobodit
tu
princeznu
a
proč
odůvodnit
to.
Tak
je
vám
dobře
známo
že
v
jednom
království
se
se
na
to
má
ale
tu
pokusně
toto
tý
smysl
zrovna
takový
jako
mysli
o
tom
rodným
těmi
staršími
jenom
krást
se
ztratila
princezna
a
marně
hledali
král
vypsat
odměnu
myslím
že
to
pomatený
známa
musím
rozkládat
že
kdo
ji
najde
dostane
půl
království
a
ještě
tu
princeznu
za
ženu
mnoho
lidí
se
k
tomu
hasne
ale
někdo
princeznu
ne
našel
ta
správná
se
dostala
až
do
nejzazším
končiny
říše
a
také
do
jedné
malé
vesnice
kde
žili
tři
bratři
se
svými
rodiči
ty
dva
bratři
byli
takový
normální
to
znamená
doma
pomáhali.
A
byli
zkrátka
řádným
občanem
kteří
se
hodily
do
toho
prostředí
ve
kterém
žili
kdežto
ten
třetí
ten
honza
ten
nebyl
k
ničemu
vůbec
k
ničemu
když
ho
tedy
do
něčeho
šťouchl
připomíná
naše
manu
tak
on
to
udělal
a
když
ho
do
toho
neko
nech
nepsali
k
tomu
tak
zůstal
na
té
pece
a
měl
jinak
dobré
vlastnosti
jenom
že
z
toho
vzepřel
třeba
vždycky
sundal
o
aby
něco
udělat.
A
teď
samo
sebou
když
se
v
rodině
rozhodoval
o
tom
kdo
půjde
tu
princeznu
nedat
že
z
řeklo
se
že
se
půjde
tak
na
honzík
do
ní
nevzpomněl
protože
ten
sotva
slezl
pece
ty
dva
bratři
se
obnova
násilí
najednou
že
půjdou
pět
se
nedala
že
udělej
velké
štěstí
domů
že
potom
už
se
samo
sebou
nevrátí
že
budou
kralovat
někde
na
tak
rodiče
jim
to
odbývali
dali
nějaké
ty
buchty
a
peníze
a
poslal
je
do
světa
ji
napřed
po
takových
končinách
které
byly
schopné
to
znamená
potom
království
které
znali.
Ale
dostali
si
říkám
na
hranice
toho
svého
státu
nebo
toho
okrasu
a
nějak
by
to
nazval
a
tam
začal
stý
les
a
na
pokraji
toho
hustého
lesa
marně
hledali
cestu
která
by
kte
nevedla
dál
protože
věděli
tady
kde
všichni
jeden
od
druhého
v
tady
ta
přesná
nemůže
být
protože
by
se
to
nějak
říkalo
kde
je
a
že
nikdo
nic
neví
tak
to
bude
asi
zatím
lesem
to
je
to
bude
zále
se
do
tak
jak
se
přestane
dostat
to
nevěděli
protože
tam
nevedla
žádná
cesta
to
kde
jsem
vzal
tu
jsem
záležet
na
řek
a
říká
jim
chlapce
mám
hlad
a
oni
říkali
desku
ty
máš
hlad
tak
tak
se
na
ale
nemám
z
čeho
nevypadá
na
to
že
by
se
měl
z
čeho
lids
přeci
se
ti
hodí
normálně
a
všecko.
Jen
neříkej
máme
sami
moc
málo
jídla
že
sem
to
dostat
se
stane
ten
les
a
kdybychom
tě
něco
dali
ze
svého
ty
jsi
můžeš
tady
jí
že
bratře
do
vesnice
tak
bychom
sami
neměli
potom
nestane
dosti
strany
vidění
nedáme
on
ten
statek
říkal
té
škoda
kdybych
vám
velice
nápomocen
a
co
ty
dětskou
byli
na
být
nápomocen
to
nám
neříkej
koukej
zmizet
a
dali
se
na
tak
bůh
ne
sem
dlouho
bloudili
až
čtyři
ti
nějaké
chaloupce
kde
byla
nějaká
babička
tam
se
situace
opakovala
těla
od
nich
nějakou
službu
oni
řekli
no
my
na
to
nemáme
čas
nemusíme
dál
na
vás
tady
jenom
přestat.
A
druhý
den
ty
zase
k
nějakému
jinému
takovému
stavení
přišli
ne
zase
ji
někdo
na
ně
něco
chtěl
a
tak
to
se
třikrát
opakovalo
nikdy
nikomu
nic
dobrého
neudělali
a
ty
ale
pořád
dám
přišli
k
tomu
zámku
a
tam
zjistili
že
ta
princezna
na
tam
je
a
že
ji
vydá
drak
a
kromě
toho
bezvadný
čaroděj.
No
a
tak
nezbylo
ani
jedno
než
překonat
toho
co
rodina
toho
draka
protože
jak
se
tak
dověděli
ten
drak
hlídá
tak
dokonale
že
nikoho
tam
nepustí
a
ten
čaroděj
vy
dokonce
každému
kdo
se
přiblíží
k
tomu
hradu
opravdu
nejste
na
dáli
tak
ten
čaroděj
se
objevil
před
hladem
a
říká
jim
tak
má
ten
si
co
se
tady
jako
přejdete
od
nás
a
voni
že
princeznu
a
proto
řekl
tak
to
byste
museli
udělat
nějaké
tři
úkoly
a
vy
se
o
tom
dalo
mluvit
a
oni
řekli
proč
bychom
nedělali
tři
úkoly
dejte
si
pozor
protože
to
nejsou
obyčejné
úkoly
když
je
nevykoná
te
tak
už
ře
vědí
ten
nebo
s
kamení
toho
roku
a
kdo
běžnýho
ne
to
je
pohádkách
dělá
a
tak
samo
sebou
při
nebližší
příležitosti
kameni
li
a
bylo
po
všem
co
mám
marně
čekali.
Že
se
vrátí
a
když
se
to
roku
nevrátil
tak
on
to
řekl
je
mi
sice
líto
že
jste
pece
musím
lest
ale
já
zatím
mi
bratry
už
mu
ani
nešlo
o
tu
princeznu
tolik
jako
od
ty
bratry
protože
říkal
oni
chudáci
byli
přeci
jenom
lepší
než
já
chtěl
na
princeznu
já
jsem
se
vůbec
neodvážil
mně
byla
milejší
pes
no
ale
tady
jsou
konkrétní
ba
bratři
kteří
potřebujeme
pomoci
já
se
musím
po
ni
pohlédnout
a
si
budu
vám
že
vám
ty
bratry
převedu
ty
břehu
princeznu
té
těžké
to
je
těžko
myslitelné
ale
ale
kdybych
náhodou
při
tom
spasil
tu
princeznu
tak
vás
upozorňuju
že
do
toho
královského
zámku
bych
si
vás
vzal
sebou
a
šel
na
paralela
už
to
teďka
zkrátím.
Potkal
toho
dědečka
běžně
ten
dědeček
se
ho
ptá
kam
jde
a
jestli
bych
mu
nedal
jíst
honza
říká
tak
podívej
se
zbavil
ten
ranec
uchem
říkal
tady
mám
ty
rozdělíme
se
na
polovičku
rozdělil
se
polovičku
vědou
vy
toho
neslo
do
krku
tak
prudce
že
honza
jsem
nestačil
koukat
tak
říkal
je
skutečný
asi
dlouho
ne
naštěstí
přitom
se
svých
bohem
a
on
říkal
že
pak
není
zapotřebí
tam
se
ti
jenom
zkoušel
jestli
nedostaneš
ztrátě
s
ní
taky
taky
ty
tvoje
se
najedli
dost
ale
váš
dobré
srdce
a
takovým
lidem
my
řekl
my
můžeme
pomáhat
a
zkrátka
a
dobře.
Věděl
už
napřed
že
chce
princeznu
a
už
tady
byl
tvý
za
bratři
a
ty
se
zachovali
úplně
jinak
řekli
tekl
a
proto
jsem
ji
nemohl
pomoct
a
proto
se
nemohou
taky
vrátit
je
von
se
ptal
teso
že
sou
asi
na
tom
základem
zámku
kde
je
ta
princezna
tam
slova
si
kameni
lí
protože
neměli
k
tomu
možnosti
aby
neměli
schopnosti
neměli
vlastnosti
které
by
jim
umožnili
aby
se
dostali
přestávky
které
tam
čaroděj
na
strašila
ty
ž
mě
poslechne
tak
se
přešel
představy
dostaneš
osvobodíš
svoje
bratry
i
na
jde
skupinou
to
musí
se
nevěřil
tak
bych
tady
se
k
tomu
že
všechno
vědět
a
proto
tam
nejde
osvobodit
princeznu
ale
byl
rád
že
mu
někdo
poradil
a
co
tak
se
co
má
dělat
o
říkat
teď
nic
jiného
než
pysky
to
neděje
přes
ten
les
sám
by
si
ani
neznal
cestu
ale
sedí
si
ji
na
toto
koníka
kterého
tě
tady
přivádí
tamhle
stojí
u
stromu.
A
on
tě
tam
dovede
až
k
tomu
zámku
on
cestu
zná
a
nemusíš
vůbec
nedat
jest
to
je
ta
velká
výhoda
co
se
podívá
toho
koníka
říká
no
a
to
je
ale
hájit
ono
to
kulhá
ne
to
prašivý
tečku
můžu
si
na
to
vůbec
sednout
a
on
říkal
když
já
ani
byste
to
neradil
ale
za
čas
se
z
toho
vyklubal
příkon
vyšší
pořád
to
vy
já
se
za
měl
možnost
nico
i
na
pasou
kobylku
a
takže
ono
to
trošíčku
jako
zchátrat
to
zvíře
ale
když
ty
jidáš
pořádně
napást
tak
ona
se
dostane
brzo
do
normálního
stavu
že
tě
ti
unese
a
tak
honza
šel
s
nějakou
tu
louku
ko
byl
k
se
napásl
a.
Řekla
najednou
lidským
hlasem
nepospíchejte
honzo
má
když
mně
po
ruce
já
zdola
takový
prostor
že
normální
kopyto
nikdy
za
tu
dobu
ne
zdolal
jak
tě
dove
mas
jenom
je
trpělivost
a
není
každou
noc
celou
noc
o
samotě
abych
se
mohla
pást.
Čím
vy
se
pásl
tak
tím
byla
lepší
a
ta
těší
nakonec
troufalý
ho
za
na
toho
koně
sednout
a
užil
dál
to
taková
tedy
znala
zřejmě
cestu
protože
se
protiva
a
jste
kam
které
byly
málo
chudé
a
dostala
se
k
té
první
babičce
ta
chtěla
nějaký
úkol
honza
ho
splnil
babička
mu
zapomněl
dala
a
řekla
mu
tato
budeš
později
potřebovat
a
on
totiž
taky
ten
dědeček
říkal
teď
je
nad
si
lidi
postupně
neber
si
od
nich
nic
drahocennou
utnete
třebas
dva
to
nebo
nějaké
zázračné
schopnosti
ber
si
jenom
od
prvního
třeba
že
v
ne
k
takové
běžné
malinké
věci
a
druhého
třebas
nějakou
nějaký
proud.
A
to
je
to
poslední
to
ti
budou
chtít
dát
že
budou
tě
to
vymlouvat
že
já
mám
tady
lepší
věci
podívej
se
když
mám
nešlo
lidem
tak
to
je
nám
třebas
dokáže
to
by
to
vy
si
směl
vzít
k
tomu
že
na
cestě
potřebovat
ale
ty
musíš
se
zvládnout
a
žádný
lidem
na
uká
ty
nesmí
brát
musíš
místo
toho
žitý
se
viny
já
já
nebudu
točit
víc
i
ty
symbolice
jsou
pude
jiný
jiné
terezii
a
tisku
ale
je
to
takhle
po
obdobně
líčeno
v
té
pohádka
starší
než
křesťanství
tohleto
to
je
asi
tak
to
z
doby
toužim
to
bude
ale
ten
soud
a
s
mu
zvládl
už
terezii
asi
dva
tisíce
pět
set
let
před
naším
letopočtem
čili
to
může
být
hodně
staré
ono
jsem
neví
kdy
taková
pohádka
zněla
samozřejmě
tady
je
starší
než
naše
kultura
evropský.
No
a
on
tímto
způsobem
získal
tři
věci
které
potom
později
opravdu
potřeboval
když
se
dostal
do
toho
hradu
ten
čaroděj
mu
dal
tři
úlohy
on
pomocí
těch
věcí
ty
tři
úlohy
splnil
pomocí
té
kobylku
taky
samo
radila
nebudu
vykládat
tři
věci
co
to
bylo
a
nakonec
ten
čaroděj
musel
kapituloval
a
musel
mu
vydat
princeznu
se
mu
vydá
ale
zánět
nařídil
svému
svému
drakovi
aby
je
nazpátek
cestě
pronásledoval
do
honil
minimálně
sežral
ne
zkrátka
nepustil
ne
tak
se
opravdu
pustil
do
toho
pronásledování
oni
seděli
na
té
kobce
dva
tak
to
bylo
dost
také
zatížení
tak
nemohli
drakovi
stačit
každou
chvíli
drak
ital
na
teď
ten
koník
radil
velice
dobře
hodně
za
sebe
napřed
třebas
hřebínek.
Hodil
za
sebe
hřebínek
a
vynesla
obrovská
skála
a
dra
tak
jak
byl
tak
pěkně
on
léčený
to
bys
tomu
říct
tak
praštil
čem
do
skály
a
zvali
se
podíval
tam
tak
asi
půl
hodiny
podílet
že
je
to
žije
doby
než
se
pamatoval
bych
že
se
hodně
daleko
a
pak
třeba
zase
zahodil
když
se
blížil
drak
říkal
vždycky
ten
koník
podívej
se
honzo
dozadu
já
něco
slyším
že
ano
tyto
neslyší
neslyším
i
slyším
něco
něco
se
blíží
to
je
nějaký
nějaká
bouřka
ne
to
není
bouřka
to
je
drak
to
se
ti
to
vy
to
takle
bych
pluje
pom
ponese
vzdá
jako
bouřka
jako
blesk
do
musí
zastavit
za
ho
za
sebe
pro
utek
ale
on
za
říkal
vy
jak
ten
pout
je
dobrý
to
čemu
nám
pomohl
musí
a
teď
už
nám
pomůže
jenom
tím
že
ho
zahodí.
Na
hodil
tedy
ten
proud
tak
a
poslal
třeba
tak
vysokého
stý
e
že
byli
drak
něm
zabloudila
co
tam
přišel
ho
tam
nepřesto
neviděla
nedo
viděl
jenom
les
tak
zůstal
stát
a
hledal
na
dle
se
vlita
a
nedal
cestu
kudy
kudy
asi
o
ní
sem
šli
nebo
jeli
no
a
tak
to
bylo
sto
třetí
věci
kterou
také
musel
zahodit
tady
je
důležité
že
to
musí
všechno
zahodit
a
že
nakonec
se
dostal
i
s
tím
oním
až
na
pokraji
toho
lesa
odkud
svou
cestu
nastoupil
a
tam
ho
čekal
dědeček
a
říkal
tak
vidíš
už
to
všechno
krásný
vykonal
lidí
se
rozlouče.
Von
říkal
ten
honza
a
toho
koníka
si
veme
ne
toho
koníka
si
nevezmu
tomu
vykonáš
to
přání
které
od
tebe
bude
chtít
a
jen
si
poslechni
a
než
by
byl
mohl
dědečkovi
poděkovat
ješi
bude
pryč
a
koník
mu
řekl
lidským
hlasem
teď
vezmi
meč
taky
mezí
dostal
mezi
že
musím
prostředků
ale
až
tam
v
tom
od
toho
čaroděje
si
to
dal
se
stěny
to
jsem
napoví
a
říkat
to
je
taky
vysvětlit
říká
věc
jenže
já
kdybych
to
všechno
chtěl
potom
ty
symboly
vykládat
se
být
do
večera
samozřejmě.
A
jesli
byste
si
jaký
to
má
tu
bok
smysl
všecko
a
tímto
mečem
mně
musí
sednout
tím
mečem
toho
čaroděje
mě
musí
setnout
hlavu
po
říkám
a
to
sítě
za
to
sousto
kterou
ti
dělal
tak
jak
vrostli
ten
kdyby
to
neuděláš
tak
všechno
pokazí
vůbec
nedo
jdeš
do
toho
království
u
že
tam
už
nemůžeš
na
na
mim
hřbet
je
tady
to
končí
a
já
potřebuju
abys
ně
udělal
to
lžu
protože
je
to
to
je
pro
mě
nejlepší
služba
jako
můžeš
udělat
tak
on
mu
tu
hlavu
setnul
obrátil
na
únosné
aby
to
neviděl
upadla
hlava
jako
zralá
husa
ze
stromu
a
ten
konce
sval
a
říká
se
pohádka
někde
v
křesťanství
tam
jít
jinde
ne
ale
křesťanství
byla
holubice
stoupá
do
nebe
ne
ale
jinde
ne
v
verzi
se
takhle
o
tom
nemluví
jenom
že
ho
stal
to
vystačil
s
křesťani
při
tom
du
do
mysleli
to
už
tam
ani
moc
nepatří.
No
a
to
šli
do
a
do
hradu
a
potom
byla
svatba
a
ten
ho
zase
vzal
ty
bratry
osvobodil
protože
tím
proudem
tam
arský
ty
ty
tři
kameni
a
voni
s
ožil
a
oni
ty
tři
potom
šli
píšou
em
domů
nedostavili
se
potom
a
tak
dále
tak
to
já
jsem
nechal
jako
vedlejší
proces
ale
za
si
ty
brodě
sebou
na
ten
hrad
zkazky
tak
to
je
zatím
pohádka
pohádka
to
je
vlastně
druh
snu
je
to
když
řeknu
že
je
to
druh
snu
tak
tím
myslím.
Rozložením
lidské
bytosti
na
jednotlivé
složky
ve
snu
totiž
se
naše
já
rozkládá
na
jednotlivé
složky
to
znamená
když
v
tom
snu
funguje
třeba
z
té
ta
tak
to
se
já
dědeček
to
jsem
já
kdo
jsem
já
nějaká
jiná
stránka
mě
samotného
tohleto
rozdělení
já
na
kousky
které
jedině
správné
psychologie
vysvětlení
snu
bez
nějakého
snáze
upozorňuju
vás
že
napřed
že
také
lidský
život
je
rozdělení
věčnosti
na
kousky
je
to
úplně
obdoba
snu
a
proto
my
tam
celek
nevidíme
proto
my
se
nestýkáme
z
věčnosti
a
je
se
bohem.
Protože
máme
před
sebou
jenom
takou
v
tomto
smyslu
zažíváme
pohádku
proto
jsem
se
troufal
mu
vy
od
mythu
pohádce
protože
fakticky
pohádky
zažívám
než
že
by
to
bylo
neskutečné
co
zažíváme
ale
je
to
mystické
po
té
stránce
že
to
neprozrazuje
podstatu
věci
že
to
prozrazuje
jenom
jeden
kousek
za
druhým
to
znamená
že
například
když
já
vidím
ten
nebo
onen
strom
tak
pro
něj
nikdy
nevidím
celý
les
zásadně
ne
nikdy
já
se
dívám
na
nejbližší
stromy
okolo
sebe
ale
celý
lesní.
A
to
je
to
neštěstí
té
to
největší
pokušení
že
já
potom
jednotlivé
stromy
nebo
jednotlivé
prvky
toho
svého
života
považuji
za
celou
skutečnost
za
jedinou
skutečnost
a
to
způsobuje
že
já
třebas
nevěřím
a
ti
to
nikdo
nevnuknu
abych
věřil
na
nějaký
věčný
život
a
jestli
myslím
že
je
to
to
jediná
skutečnost
je
to
největší
pokušení
na
které
zapomněla
ježíš
kristus
když
říkal
modlitbě
otčenáš
neuveď
nás
v
pokušení
že
bůh
nás
tímto
způsobem
že
skrze
smysly
máme
tento
svět
uvádí
to
obrovského
pokušení
že
je
to
není
na
skutečnosti
protože
tragedie
opravdu
ale
my
teďka
právě
v
té
pohádce
budeme
snažit
po
spojovat.
Tyhlety
součásti
pohádky
vědom
celek
tak
jak
by
to
člověk
měl
dělat
ve
svém
životě
by
po
spojoval
celý
život
do
jednoho
jediného
smyslu
tak
je
to
pohádku
léčen
nadání
princezny
což
je
vlastně
život
větší
a
jak
by
tohleto
začal
dělat
tak
od
začátku
by
se
aspoň
začal
stýkat
nějakým
dědečkem
a
tak
by
to
šlo
potom
dál
by
se
to
vystupovalo
osvobození
té
prti
to
znamená
osvobození
vlastní
nesmrtelné
podstaty
tak
aby
byla
ona
navrch
a
ne
někde
vespod
neznámá
zakletá
tím
čarodějem
a
a
tak
dále
tak
já
myslím
že
tohleto
je
srozumitelné
a
proto
má
pohádka
vaše
tahleta
která
je
vedle
pohádek
nekopli
takzvanou
komplexní
pohádkou
to
znamená
nelíčí
detailně
některý
úsek
vývojový
nýbrž
líčí
celý
vývoj
pořád
zet
tak
má
pro
nás
sice
význam
komplexního
výkladu
ale
zase
opomíjí
třebas
některé
detaily
které
jsou
v
jiných
pohádkách
bezvadně
vylíčeny
tak
že
my
nemůžeme.
Ani
oponovat
pohádkami
které
mají
některý
výsek
toho
děje
bezvadně
podrobně
vysvětlen
proti
jeli
je
třeba
podobného
vysvětlení
abychom
té
pohádce
kterou
prožíváme
když
takhle
mohu
mluvit
abychom
tomu
mythu
který
prožíváme
rozuměli
v
tom
smyslu
jak
nám
to
má
do
pomáhat
a
za
jakých
okolností
nám
to
může
do
pomáhat
to
nalezení
té
věčnosti
teď
už
přijdu
k
výkladu
který
by
měl
být
srozumitelný
pro
všechny
především
ti
dva
bratři
to
jsou
takové
lidské
vlastnosti
které
nedávají
předpoklad
k
tomu.
Aby
člověk
mohl
získat
to
co
vyššího
se
mu
v
životě
nabízí
jsou
to
vlastnosti
špatné
celý
čí
nabrat
tři
špatné
ne
v
tom
smyslu
oni
byli
pracovat
špatné
v
tom
smyslu
že
voni
ono
jim
nejde
o
to
aby
princeznu
osvobodili
je
tam
řečeno
nýbrž
jim
jde
o
to
aby
se
jí
zmocnili
aby
se
mocněji
toho
bohatství
čili
my
bychom
mohli
zlo
definovat
jako
něco
co
se
snaží
něco
uchopit
pro
sebe
něco
vlastně
do
je
to
nás
co
nás
má
k
tomu
abychom
vlastnili
to
je
nejlepší
definice
zla
jakou
na
kdežto
toho
honzy
a
je
ukázáno
že
je
to
vlastnost
která
si
nepřeje
vlastní
která
si
přeje
jenom
osvobozovat
a
za
takovouto
vlastní
ce
možnost
se
postavit
a
to
je
možno
se
projít
až
do
té
věčnosti
tak
to
je
základ
samosebou
kdybych
to
psychologie
vzal
tak
bych
říkal
to
jsou
složky
jedné
a
téže
bytosti
mám
v
sobě
špatné
vlastnosti
a
mám
sobě
dobré
vlastnosti.
Nesmíte
si
myslet
že
by
to
bez
těch
špatných
vlastnost
člo
protože
kdyby
on
to
vy
totiž
nešlo
o
to
se
zmocnit
nějakého
bohatství
nebo
království
jemu
šlo
především
o
to
aby
osvobodil
ty
svoje
ba
bratry
pořád
mu
šlo
o
osvobození
aby
ti
byla
bratři
tam
někde
nezemřeli
nějakou
krutou
smrtí
a
odebral
se
je
do
toho
světa
hlavně
proto
aby
je
osvobodil
čili
že
člověk
chce
se
zbavit
zla
totiž
že
chce
osvobodit
to
zlo
o
ceho
to
je
těžko
vyklubal
z
toho
symbolu
že
že
nechce
aby
to
zlo
ho
trápilo
v
tom
smyslu
že
když
samo
je
uvězněno
v
tom
člověku
tak
je
to
všechno
jeden
člověk
celá
ta
pohádka
té
pořád
o
jednom
člověku
jak
princezna
tak
oni
k
té
pořád
tentýž
jeden
člověk.
Tak
musí
se
snažit
nějakým
způsobem
uvolnit
toho
a
proto
ježíš
kristus
říkal
co
se
udělat
jidáš
udělali
rychle
snaží
se
provést
to
zlé
velice
rychle
když
už
to
nejde
to
je
obdoba
jenom
do
dál
teďka
ten
honza
přišel
až
k
lesu
totiž
jestliže
člověk
se
se
dostat
té
věčnosti
musí
projít
tím
co
čemu
se
říká
zevní
svět.
To
znamená
musí
se
nesmí
ztratit
orientace
tomhletom
světě
nesmí
v
něm
už
vidět
jenom
proniknu
temnou
davu
nebo
moře
stromů
nýbrž
musí
v
tom
vidět
jenom
překážku
a
také
hledat
v
tom
cestu
která
umožňuje
tu
překážku
překonat
musí
si
být
taky
dobře
vědom
že
všichni
před
ním.
Zemřeli
a
tuto
překážku
nepřekonal
o
mnozí
nebo
většina
nepřekonal
a
že
tedy
jestliže
má
překonat
tuhletu
překážku
toho
hustého
lesa
toho
zevního
světa
který
se
mu
nabízí
jako
jediná
skutečnost
se
všemi
možnými
že
se
mi
těmi
možnostmi
které
má
v
sobě
jeden
jediný
den
každý
strom
představuje
takovou
možnost
jestli
to
má
překonat
že
to
nebude
moci
dělat
jako
to
dělali
ti
lidé
před
ním
že
se
nikoho
neznali
že
s
nikým
neporadí
že
do
toho
nevložil
všechno
co
měli
do
toho
se
musí
krát
všechno
co
mám
zrovna
jako
každý
vynález
e
vloží
celý
svůj
život
do
svou
vynález
je
to
jedno
a
který
by
za
něco
stanete
citovat
manželku
jov
že
že
by
na
pokraji
tamti
jak
prudce
vynalézat
zapomínali
i
jíst
a
to
je
takový
krásný
vzor
toho
jak
se
na
věc
musí.
No
a
tak
se
tomu
dědečkovi
dědeček
to
je
symbol
duchovní
moudrosti
duchovní
odroste
pro
každého
připravena
tu
vlastně
má
člověk
vinu
jenomže
oni
ji
neví
neví
o
ní
proto
že
se
k
ní
chová
tak
jako
ti
dva
bratři
že
ji
nedá
najíst
přestože
ona
jíst
nepotřebuju
ona
jenom
přestává
ladí
jenom
proto
protože
člověk
se
potřebuje
umět
rozdávat.
A
člověk
je
ochoten
rozdávat
se
všemu
konkrétnímu
ale
takovému
něčemu
abstraktnímu
což
je
například
moudrost
pro
tu
obyčejně
nemá
vůbec
čas
tak
vás
to
kolikrát
trápí
že
musíte
ve
škole
která
vy
určitou
dobu
že
ta
moudrost
mám
leze
z
krku
ne
ale
ta
pohádka
krásně
ukazuje
jak
pro
tu
moudrost
musíme
rezervace
ty
nejpodstatnější
věci
neboť
ty
bůh
ty
v
rámci
toho
ranci
toho
honzy
znamenaly
možno
dostat
se
přestane
bez
jídla
by
se
byl
před
neseslal
a
on
toto
své
jídlo
musí
obětovat
moudrosti
to
znamená
on
musí
se
aspoň
na
polovičku
rozdělit
tak
že
si
musí
říct
na
tu
neživým
proto
abych
se
najedl.
Nýbrž
já
tu
žiju
taky
pro
to
abych
byl
moudrý
nebo
abych
sloužil
prostě
abych
sloužil
tam
kde
kde
je
hlad
po
těch
po
tak
to
znamená
kde
se
nedostává
na
co
jsem
dříve
jako
nedbá
nebo
na
co
jsem
vůbec
nedal
a
ten
dědeček
který
představuje
moudrost
která
když
je
nasycena
když
o
ní
víme
když
se
od
nich
staráme
ona
se
bohatě
ji
po
stará
o
nás
to
znamená
za
jeden
krok
na
zrno
učení
třebas
minimálně
sedm
který
je
se
to
velice
vyplatí
to
tam
bylo
vidět
všem
co
nám
ta
naše
moudrost
může
zpočátku
nabídnout
ta
naše
moudrost
kterou
máme
k
dispozici
na
může
ze
začátku
nabídnout
jenom
ubohého
koníčka
který
třebas
kulhá
je
prašivý
to
znamená
my
tu
moudrost
ze
začátku
nemůžeme
postihnout
jinak
než
svým
prašivý
kulhavý
rozumem
který
na
všech
to
nestačí
a
který
nás
daleko
nedonese.
My
ho
musíme
ale
návodu
toho
dědečka
neboť
ten
říkal
dej
to
kobylku
na
jíst
ne
a
tak
to
potom
dostala
poprvně
najít
o
tom
de
tak
už
samo
mluvila
lidský
rasem
alá
si
to
i
nadále
musíš
tu
mysl
takovým
způsobem
krmit
aby
pokoj
ně
se
mohla
pást
ne
pobýváním
po
lese
po
tom
světě
to
znamená
ty
musíš
pěstovat
vnitřní
klid
to
je
to
jídlo
které
tady
připadá
úvahu
víte
že
jsme
si
říkali
že
největším
hříchem
na
této
cestě
je
neklid
starostlivost
a
tak
dále
strach
a
kdo
se
proviňuje
proti
tomuto
tak
samosebou
nenechá
tu
svou
kobylku
tupou
mysl
klidně
opásat
nemá
dispozice
k
tomu
aby
ho
převedla
přes
ten
tomhle
se
musí
váznout.
Pak
samozřejmě
v
tom
lese
ještě
víc
vymožeností
nesmíte
si
myslet
že
les
jenom
budit
ve
se
sou
taky
občas
nějaké
chaloupky
ve
cestou
tak
k
nějaké
chaloupky
slovo
také
nějaká
světa
ale
klamné
protože
ta
světla
mají
vždycky
dosah
směrem
do
světa
a
směrem
nahoru
my
se
můžeme
téhož
světla
chopit
dvojím
způsobem
správně
říkal
ramakrišna
všechna
světla
tohoto
světa
se
podobající
se
kterou
si
můžeme
svítit
při
četbě
svatých
písem
anebo
můžeme
si
vít
abychom
vy
kradli
poklad
boží
je
možné
to
se
to
může
ke
špatným
i
dobrým
věcem
posloužit
a
tak
taky
tím
ty
babičky
a
různý
si
to
tam
byli
v
těch
chaloupka
byli
nebezpečný
v
tom
smyslu
že
kdyby
byl
se
cestě
o
využít
pro
momentální
svůj
prospěch
všechno
co
se
tam
je
co
co
nabízeli
tolika
chtěl
mít
to
šestého
s
bohatou
tak
můžete
světlem
toho
rozumu
které
máte
se
dostat
hodně
daleko
v
tomto
světě.
Ale
né
za
ten
ne
za
ten
svět
ne
za
hranice
toho
pomíjejícího
kdežto
když
opovrhne
te
tím
momentálně
prospěchem
který
jsem
vám
tady
nabízí
že
nemůžete
něco
mít
a
zaměníme
ho
za
prospěch
budoucích
který
neslouží
k
řím
vám
nýbrž
slouží
princezně
toho
co
jste
nikdy
ještě
neviděli
v
životě
a
za
čím
dete
a
vůbec
nevíte
jak
to
vypadá
na
ten
věčný
život
neznáte
co
to
je
taky
si
že
dáte
přednost
tomuto
vzdálené
ale
vysoce
vznešenému
protože
to
nazvalo
princezna
tak
udělali
jste
dobře
zkrátka
výsledek
toho
správného
zacházení
hodi
s
těmi
dary
těch
kterým
sloužil
ne
z
jistě.
Byl
že
dostal
tři
zdánlivě
bezvýznamné
věci
k
dispozici
které
momentálně
se
vůbec
nedali
ničemu
použít
ale
sliboval
se
že
v
budoucnosti
budou
velice
užitečné
a
zanedbal
honza
při
tom
ty
dary
nebo
nedbal
na
ně
nebo
nevzali
je
které
musí
obaly
momentální
užitek
to
bohatství
život
šťastný
a
tak
dále
zaměnil
tyto
jasné
cíle
za
cíle
které
jsou
názorně
jako
věčné
protože
do
jsou
zahradnici
my
časných
cíl
a
to
je
na
to
se
nemůže
být
znázorněno
konečně
přichází
na
ten
hrad.
Hrad
sám
je
symbolem
našeho
celého
já
a
našeho
nitra
my
jsme
takový
hrad
nitra
je
říká
to
dáte
že
z
lite
který
mám
v
sobě
určité
stupně
a
nejvyšší
stupeň
je
v
tom
taklen
to
znamená
to
božské
které
je
v
nás
takleto
v
pravém
slova
smyslu
takleto
asi
v
tomhletom
způsobu
já
jsem
vám
to
eticky
vysvětloval
že
je
tady
nějaká
kontinuita
životní
že
totiž
člověk
si
nemůže
z
tohoto
světa
odejít.
A
uzavřít
účty
tak
aby
se
nemusel
s
nimi
už
dále
vypořádávat
nikdo
odtud
neodejde
dokud
nezaplatíš
posledního
haléře
samozřejmě
neplatí
na
jeden
lidský
život
to
by
tady
byli
všichni
na
věky
nevejdeš
odtud
dokud
posledního
ale
den
nezaplatíš
prosím
vás
viděli
jste
někoho
že
by
byl
neodešel
dokud
nezaplatíš
poslední
hasne
nic
ne
zaplatili
to
znamená
tady
je
velice
moudře
vysvětleno
že
člověk
se
buď
převtěluje
anebo
že
ten
život
pokračuje
dál
jako
třeba
katolíci
říkají
kde
do
očistce
ne
to
už
je
jedno
jak
co
si
o
tom
myslím
na
tom
zážitek
je
techniky
za
technika
se
tady
nebo
jinde
on
ne
ale
zaplatí
se
do
posledního
halíře
a
máli
to
tamto
takhle
probíhat
tak
musí
tam
být
taková
nějaké
zařízení
v
nás
kde
se
zaznamenala
dluh
abyste
mohli
vůbec
platit.
A
toto
zro
znamená
mání
druhů
v
nás
to
má
to
se
děje
v
rámci
trávě
té
princezny
ta
princezna
takhle
tam
na
tom
zámku
to
jsou
ty
sluhy
naše
dluhý
zniči
té
nesmrtelnosti
to
naše
soustavné
povinovány
se
vůči
nesmrtelnosti
musí
nesmrtelné
podstatě
mý
věcí
ne
tím
že
pro
ni
vůbec
nic
neděláme
že
vlastně
spolupracujeme
s
tím
čarodějem
ten
čaroděje
příroda
to
je
to
co
tady
vidíme
to
nám
staví
před
nás
iluzi
ve
které
jediná
skutečnost
do
který
začarovaný
pomocí
toho
čaroděje
za
klín
pomocí
satori.
Že
totiž
když
považujeme
toto
za
skutečné
tak
tam
nemůžeme
potřebovat
živou
prý
se
z
ní
to
možno
prý
se
buď
ta
má
být
svobodná
anebo
toto
má
být
svobodné
nebo
toto
se
má
toho
protože
tohleto
je
pro
nás
všecko
tak
my
klidně
se
spokojíme
s
tím
že
princezna
je
u
nás
zakletá
že
voni
vůbec
nic
ani
nevíme
ani
neslyšíme
proto
prostě
je
tam
nejsnazší
té
ji
nebo
za
tou
nejvyšší
branou
a
té
nejvyšší
věří
jak
chcete
to
je
jedno
ale
zkrátka
nikdo
oni
zástěn
protože
ji
hlídá
drak
a
říkají
pří
naše
lidská
přirozenost
to
je
ten
čaroděj
říkám
před
pěti
smysly
rozumem
to
všechno
dokonale
uhlídáte
neboť
to
na
prostředku
je
jenom
tenhleten
svět
a
žádnou
princeznu.
A
tím
je
ona
uvězněn
a
celý
ten
obal
ten
hrad
a
se
vším
tím
dohromady
to
jsou
na
konci
v
našeho
života
to
jsou
dojmy
z
toho
života
který
ta
princezna
si
musí
dál
žít
sebou
a
hledí
se
tě
dojmů
a
se
zbavit
řekneme
to
indicky
že
se
vtělí
do
nového
člověka
a
tím
všechny
se
ty
dojmy
platí.
Že
se
jich
zbaví
vytvoří
novou
bytost
z
podobnými
sklony
jako
by
a
tam
ta
minulá
a
to
může
splácet
na
splátky
já
řekl
že
jo
tak
to
byste
rozuměli
tomu
hradu
k
tomu
draku
a
k
tomu
čaroděj
ten
drak
samozřejmě
to
jsou
naše
vášně
především
které
se
musí
zvlášť
si
hlídat
které
nás
tykal
jsou
schopni
uhonit
chytit
a
teď
už
jsme
u
té
poslední
fáze
že
ten
čaroděj
klade
nějaké
podmínky
pro
to
vzetí
té
bavit
podmínky
pro
osvobození
té
princezny
jsou.
Nesmíte
si
myslet
že
takzvaný
přírodní
zákon
života
a
smrti
že
se
dá
překročit
beztrestně
že
my
si
můžeme
ze
sebe
klidně
dneska
udělat
by
se
temnou
bytost
a
že
to
můžeme
jako
dělám
tak
snadno
aniž
by
ho
toto
něco
zaplatili
me
něčeho
sedám
a
něco
musíme
umět
ono
nezáleží
ani
na
tom
tolik
co
dělá
jako
čím
zdá
protože
je
kdybychom
beztak
bez
těch
zvláštních
milostí
které
jsou
podobně
ne
v
těch
dech
třech
který
který
dostal
ten
konzert
cestě
o
je
babiček
různých
a
ty
potom
nakonec
už
jsou
rozhodující
že
totiž
zázračným
způsobem
vlastně
bych
tak
řekl
ta
milost
působí
ovšem
zázračným
úvozovkách
kdyby
ten
honza
nebýval
byl
jim
posloužil
ten
stařenka
nebo
tak
tak
je
neměli
spoloči
to
je
ta
otázka
metody
a
bez
metody
metodou
to
nejde
a
bez
metody
také
někdy
byl
zásadně.
Než
šel
za
tou
službou
té
věčnosti
tak
by
si
byl
od
těch
středem
bral
něco
pro
sebe
a
když
si
vo
nich
nevzal
nic
pro
sebe
věčnost
to
není
to
sice
nic
tak
se
dostal
dál
a
to
se
mu
pořád
ukazuje
jako
veliké
dobro
tak
a
teďka
deme
dál
takže
když
on
měl
tyhlety
dány
ty
pozici
tak
on
si
moh
troufat
pomocí
jich
všechna
ta
přání
toho
čaroděje
splnit
my
se
musíme
nějakým
způsobem
uvolnit
z
toho
čaroději
necho
takhle
se
to
vlastně
my
které
umoří
volně
ve
svou
vlastním
podstatu
co
to
myšlení
tři
zkoušky.
Ta
trojka
hraje
symbolice
světové
symbolice
význam
tak
by
nikoliv
plnění
ale
symbol
zaslíbení
sedmi
ska
se
prvním
naplnění
a
trojka
je
si
volali
to
znamená
jestliže
vykonáš
to
co
všechno
může
vykonat
i
za
pomoci
různých
milostí
tak
je
naděje
máš
právo
si
odvezu
plyne
ubít
věčně
že
to
tak
nějak
ale
jenom
máš
právo
ještě
to
není
splněno
když
se
musí
tě
potýkat
s
tím
svým
psem.
To
znamená
s
tím
svými
lidskými
vášněmi
které
ti
pořád
naše
stávají
když
ty
se
vy
mile
věčnému
životy
zanedbává
něco
tady
v
tom
světě
k
to
chvíli
tě
něco
dohoní
a
řekne
si
ještě
by
si
měl
užít
tamto
ještě
tamto
tak
ne
já
jako
se
shledává
u
všech
lidí
s
tím
že
mě
říkají
když
až
já
tamhle
to
udělám
já
nemám
na
to
čas
až
já
se
s
tamtím
pořád
až
jenom
být
času
třebas
až
budu
na
penzista
já
si
opravdu
jaké
opravdu
moc
rád
vysledovat
jedině
tomu
cestu
uznávám
za
správnou
a
na
jinou
by
se
nedal
ale
teď
dovol
abych
ještě
ne
udělal
to
nebo
to
to
je
to
co
ježíš
kristus
říkal
nech
nechoď
pochovat
cho
otce
nechať
mrtví
pokání
mrtvé
nechoď
do
ona
pole
nic
rovnou
za
mnou.
To
znamená
oni
musí
za
tím
králem
tou
princeznu
u
již
bez
ohledu
na
na
to
na
ty
vášně
které
člověka
podle
následují
které
o
její
si
pod
manit
jako
poslední
zbytek
protože
kdyby
člověk
z
jeho
lidství
obyčejného
kdyby
totiž
člověk
neměl
tyto
vášně
až
do
posledka
mu
přestalo
chutnat
to
tomu
potopí
přestalo
by
mu
chutnat
třebas
spát
aby
se
zničil
on
toho
draka
se
potřebuje
mít
pasáž
a
nikdy
ho
nesmíte
tak
do
hodně
rozumíte
ale
musí
ho
mít
svatost
teprve
musí
zvýšit
přesně
až
předtím
královským
zákon
že
tam
už
je
živé
věčnosti
přímo
tak
je
to
tak
děje
rozhraní
toho
království
ten
drak
je
zničen.
No
a
tak
já
myslím
že
jsem
to
všechno
do
bylo
žil
s
tím
mečem
ten
meč
znamená
zničení
lidské
mysli
napřed
se
zničily
ty
vášně
to
ten
drak
byl
zničen
a
nakonec
se
třeba
zničit
lidskou
mysl
až
nakonec
kterou
lidskou
my
povídavou
lidskou
mysl
která
mu
říkala
uděláš
to
bylo
to
tam
to
neuděláš
a
tak
dále
dobře
mu
radila
pořád.
Ale
povídavým
způsobem
další
rady
už
nemohou
povídavým
způsobem
probíhat
neměli
by
vůbec
žádný
smysl
protože
to
se
dá
dále
napovědět
nemůže
být
bez
vysloveno
se
tak
se
že
to
vysloveno
nemůže
být
a
jak
se
to
vy
vysloví
tak
to
ztrácí
on
unešena
že
se
to
odít
nanejvýš
do
symbol
a
těm
jak
vidíte
je
dost
těžko
rozumět
protože
každý
se
tomu
rozumí
po
svém
a
nebo
tomu
nerozumíte
tak
hluboce
aby
ho
to
někam
dovedlo
to
zabít
toho
koníka
znamená
to
za
říká
že
se
vám
duše
pak
je
plivat
nebe
ne
že
si
člověk
musí
zmocnit
bůh
a
té
mysli.
Která
který
patří
do
nebe
se
říká
některý
pohádkách
to
znamená
pravá
mysl
není
to
co
my
známe
jako
myslící
tobě
co
nám
napovídá
toto
udělej
tam
to
neudělal
a
co
si
nás
povídat
není
to
ani
obsahová
myslet
že
obsahem
je
to
pochopíme
i
to
je
jenom
mezi
stupeň
pravé
mysli
pravá
mysl
jak
správně
říkají
číňani
je
ne
mysl
ne
my
se
to
znamená
najednou
bez
jakýhokoliv
poučování
najednou
víte
na
poznáváte
aniž
jste
potřebovali
o
tom
doma.
A
jak
byste
začli
malinko
doba
o
něčem
tak
byste
toto
poznání
nebo
li
mít
tak
byste
ztratili
tuhletu
mysl
protože
jak
my
začal
doma
o
těchto
věcech
na
takové
úrovni
na
kterou
nemohu
tím
obec
mysli
lidskou
dělat
na
něj
že
bych
pomocí
pronikl
tak
chci
uchopit
to
co
se
uchopit
nedá
silní
to
se
vlastnit
nedá
a
jakmile
si
do
to
vlastní
tak
to
ztrácí
okamžitě
že
k
vlastnictví
to
vůbec
nepatří
to
je
tam
krásně
té
pohádce
vysvětleno
protože
ten
honza
opravdu
s
tím
koník
nebo
až
to
toho
královna
jiných
pořádek
stanoví
om
určitou
pasáž
podrobněji
a
některou
z
těch
sto
to
je
to
de
rámcová
pohádka
to
té
rámcová
pohani
pak
se
určitý
úsek
rozpracovává
ale
ne
všechny
pohádky
mají
takový
dispozic
smysl
takový
vnitřní
smysl
to
ne
které
mají
třebas
jenom
pravou
čí
místo
se
na
navozená
ale
dejme
tomu
takové
pohádky
které
a
nebo
Některé
pohádky
které
třeba
sebrali
bratří
kdy
mu
vést
mají
nebo
spásy
sice
a
jedné
noci
ty
mají
tenhleten
vnitřní
smysl
ledna
pane
příkaz
na
takový
teď
by
se
dalo
vysvětlit
slovo
za
slovem
podle
tohoto
typu
který
jsem
teď
se
k
se
přibližovalo
k
nosti
na
každém
kroku
proto
že
přestože
nemohl
dostanou
te
tu
princeznu
dělal
pořád
všecko
co
k
tomu
postižen
té
puzen
vede
než
to
my
třebas
ten
svůj
život
kousky
je
tak
že
dneska
dělám
jenom
to
co
potřebujeme
udělat
pro
tu
chvíli
ale
neužívám
toho
co
máme
pro
tu
chvíli
udělat
s
úmyslem.
Aby
nám
aby
to
byla
služba
té
princezně
to
znamená
té
naší
vnitřní
poklad
já
sem
například
dejme
tomu
neučím
proto
abych
rozvinul
svoji
by
to
svoji
mysl
protože
vím
že
bez
rozvinuté
mysli
a
bez
dovídal
života
nemohu
přejít
do
věčnosti
nýbrž
já
se
učil
třebas
pro
to
aby
užíval
maturitu
nebo
abych
měl
pěkný
známky
a
to
je
mrhání
zase
to
to
jsou
takhle
to
znázornit
dva
bratři
kteří
to
dělali
jenom
pro
momentální
cíl
abyste
něčeho
zmoci
kdežto
já
kdybych
dneska
studoval
ne
jako
že
už
jako
jsem
na
tady
tak
nebudu
ale
tak
byste
víme
bych
to
že
bych
při
tom
pomýšlel
především
především
lite
především
království
boží
je
tam
jsem
nikoliv
až
po
tom
přemýšlet
jak
rozvinu
se
dokonale
svou
lidskou
bytost.
Aby
se
brzo
ocitl
na
rozhraní
ze
kterého
je
možno
přejít
do
věčnosti
dokud
já
rozvinu
nemohu
do
věčnosti
přejít
samosebou
a
se
nemohu
všemu
naučit
na
tom
světě
ale
co
mně
momentálně
okolnosti
předkládají
učení
tak
to
nepovažuju
za
náhodné
nýbrž
to
považuji
za
krok
na
cestě
nemusím
tomu
konkrétního
rozumět
proč
je
to
zrovna
ten
pokrok
já
se
nepovažuje
nic
za
náhodné
jsem
třebas
nejeví
ce
tak
to
považuju
za
cestu
do
věčnosti
ale
pak
se
to
zrovna
jako
alenka
učím
pořádně
narozdíl
od
alenky.
Se
tomu
učím
tak
abych
to
abych
měl
jisto
že
jsem
všechno
udělal
pro
rozvinutí
své
mysli
dál
že
to
nejde
neboť
teprve
když
se
dostanu
do
takového
pravýho
ovládání
je
si
že
to
dělám
vůbec
to
znamená
aniž
na
tom
myslím
že
by
to
bezděčně
například
to
čím
padesátého
rodit
tak
už
jí
řeším
jako
by
to
klofnout
vo
to
ten
způsob
jako
bych
nic
nedělal
to
vypadá
když
mu
si
jsem
to
dlouze
trénoval
a
takže
už
mi
to
nedělá
žádné
starosti
jak
to
vyřešit
rozumíte
mně
a
takhle
to
má
celý
životem
vypadám
a
ten
život
je
takového
druhu
že
už
ho
dělám
aniž
bych
se
musel
přitom
starat
aniž
by
musel
přemýšlet
protože
jsem
to
dlouho
které
nová
l
tak
pak
jsem
úplně
uvnitř
tohoto
dycky
hodin
což
tak
se
mnou
rozběhnout
zase
dál
ale
dokud
nemám
tuhletu
základnu
ve
to
znamená
toho
to
zvláštního
druhu
nicnedělání
mání
se
dělání
tak
já
nemohu
pomýšlet
na
to
jít
dál
všichni.
Dejme
tomu
svatí
takhle
ovládali
život
že
jim
nedělal
vůbec
žádné
potíže
takovému
donu
okovy
do
dělalo
potíže
vůbec
se
postarat
třebas
o
skupiny
padesáti
rošťák
pro
které
neměl
vůbec
žádnou
stravu
a
nic
ne
ale
on
si
to
neměl
porovnání
už
v
tom
dovedl
chodit
on
totiž
to
nedělal
pro
nikoho
jiného
než
pro
pána
boha
o
chch
svých
rošťácký
viděl
děti
boží
a
odvolal
to
pocházelo
bohu
toho
které
ne
je
nýbrž
o
straně
to
muselo
že
jinak
to
nejde
jak
můžeš
bylo
van
boha
když
nemiluješ
tého
bližního
on
miloval
ty
bližní
té
krvi
se
to
dá
snáze
dávat
tomu
bohu
a
nepotřeboval
ani
jak
nebudeme
třeba
ani
věřit
tomu
na
toho
že
za
ním
něco
jako
božského
ale
že
jsou
prostředníkem
jsou
prostředí
i
tomu
dosažení
něčeho
vyššího
takže
ho
když
například
třebas
měl
něčeho
málo
tak
dostal
toho
nakonec
tolik
že
to
měl
dycky
já
jsem
takového
člověka
v
životě
měl
čest
poznat
takovéhle
kde
na
bosko
moci
toho
vážím
byl
to
nemyslitelné
a
člověk
neměl
ten
se
staral
o
ci
roky
nebo
o
bezkrizově
pražské
sedmi
sty
ježíšově
za
první
že
to
je
války
a
neměl
na
to
vůbec
to
se
mu
všichni
mají
říkali
že
na
to
vezmeš
pro
ně
budovat
dům
že
se
staráte
vždyť
je
to
jenom
nějaký
ten
byl
on
ne
a.
On
to
všecko
čas
a
bylo
byla
to
proto
taková
situace
že
jsem
stavitel
mu
říkal
já
nezahálí
tam
budu
ku
do
zítřka
za
ran
budu
mít
sedmdesát
tisíc
kou
do
těch
se
desátý
sí
korun
neměl
a
přemyslet
ti
ten
prozradil
já
ty
peníze
zítra
mít
budu
a
co
děláš
pro
to
a
vy
si
je
mně
nic
ve
vašich
očích
nic
já
nepovídá
po
lidech
aby
dali
semitský
všem
kteří
vědí
že
co
podnikám
ty
už
to
vědí
a
když
to
má
být
tak
já
si
ten
stav
do
stavu
je
dostal
a
on
je
včas
do
dal
se
to.
To
nebyly
maličkosti
ty
zázraky
na
každém
kroku
jenom
že
to
dělal
tak
starosti
a
jakou
produkuje
se
ten
ska
musíte
podívat
na
ten
líčí
vy
se
menuje
a
jinak
je
to
užitku
ne
se
to
užitku
ta
ulice
prase
na
tiše
byste
se
bará
ten
postavil
zvolím
rukama
se
mi
neměla
nic
korunu
se
člověk
dodnes
při
nenastřádal
ani
korunu
když
jsme
si
tedy
vyložil
tu
pohádku
ne
tak
se
vám
jistě.
Tady
vyskytne
otázka
nebo
zamane
že
že
totiž
kde
vlastně
ten
honza
který
jste
všechno
možného
jednotlivé
složky
toho
honíte
tady
vykládají
měl
čověk
jeho
do
způsobem
kobylku
je
honza
bratři
jsou
ona
všechno
jenom
za
najednou
ta
je
taky
on
se
jako
takový
no
to
je
ta
stránka
lidská
která
se
nám
zatím
projevuje
jenom
tak
že
my
si
tu
žije
jako
věčná
bytost
že
to
tak
se
na
tak
se
napřed
jeví
ten
ono
když
všimněte
si
že
vám
nenapadne
ji
kdy
se
nese
znamená
že
kdyby
vás
ní
nechodili
okolnosti
tak
si
budete
myslet
tak
budete
jednat
jako
kdybyste
byli
věčné
bytosti
to
je
veliké
pokušení.
Chovat
se
jako
věčná
bytost
zdalipak
tady
dejme
tomu
co
to
dítě
po
myslí
na
tom
že
je
pomíjející
to
by
bylo
i
své
kdyby
na
to
myslel
to
by
bylo
nezdravý
daří
organismus
na
sebe
nevyslovím
méně
myslím
na
to
ví
za
sebe
nebude
existovat
to
vůbec
hlavě
ne
straší
to
na
nás
starší
teprve
když
je
nám
třebas
něco
ale
tomu
hodnotíte
chybí
totiž
na
pes
nechybí
a
tak
se
cítí
fakticky
věčnou
bytostí
takovýhle
lenošit
cíli
nebo
žít
i
s
jenom
pro
tu
tetu
ne
naprosto
pro
ten
blahobyt
takový
normální
nepříliš
náročný
prosím
to
je
něco
jiného
to
není
náročný
blahobyt
muset
takový
stačí
všechno
na
hadí
mu
všecko
se
všichni
pokoje
že
mu
sežerte
ne
ne
a.
To
je
on
za
tom
původním
stavu
o
to
že
von
to
se
pociťuje
vinni
jako
no
teď
proč
si
tuhletu
protože
tam
tato
vlastnost
ukázáno
jako
velice
významná
té
pohádce
protože
je
to
jediné
co
vědomě
z
věčnosti
musí
ne
jediné
že
se
cítíme
věčnou
bytostí
fakticky
jako
byste
tady
na
věčný
mě
líbí
jako
by
to
co
dneska
začlo
nikdy
nekončilo
nitra
se
zase
pro
prý
to
bude
si
zase
za
stole
asi
zase
že
na
to
vůbec
nepřemýšlíte
že
ne
to
by
to
na
potřebný
tedy
nezná
vy
se
fakticky
když
je
te
věčnosti
ten
pocit
je
žiju
z
věčnosti
v
sobě
každý
má.
A
to
je
základ
možností
do
věčnosti
nese
kdybych
já
nebyl
takle
spojen
s
věčností
základně
tak
bych
nemohl
pomýšlet
na
to
vědomé
spojení
to
to
je
takové
jako
je
polohou
kristem
ne
vlastně
vědomé
spojení
jenomže
definovat
ne
každý
zkrátka
pokud
sme
zdravý
chováme
jako
věčná
by
ten
honza
na
té
přeci
se
chovat
k
věčná
bytost
tam
bylo
nechali
k
i
do
věčnosti
tam
byl
stav
tak
to
je
ten
ho
a
já
jsem
vám
tady
říkal
nebylo
by
možné
spojení
s
věčností
kdyby
už
neexistovalo.
Jenže
vono
kvalitativně
existuje
jinak
zatím
rozumíte
že
my
si
ho
ani
tak
ne
definuje
me
jako
že
to
je
po
její
ale
vono
existuje
takže
když
se
potom
dostanete
kdokoliv
z
vás
do
vyšší
kvality
spojení
tak
si
spíte
že
užitá
koryta
spojení
a
nakonec
až
se
stane
ten
napravo
vyčteme
vždyť
já
sem
odjakživa
věčný
vám
vymluvit
že
jste
se
cítili
být
do
čas
protože
to
potom
považuje
budete
považovat
to
jako
nás
jsem
se
mýlil
to
spojení
váže
není
okamžik
ve
vlastní
životě
kdybyste
to
vykonal
je
mohla
třeba
svatá
terezie
nikoliv
avily
ale
ježíš
kována
tam
mladá
nedaří
etika
když
jsem
se
cítila
okamžitě
přemostění
dával
tvoje
když
jsem
pociťovala
opuštěnost
od
boha
od
otce
ostrý
tady
jsem
nepocítil
já
opuštěnost
od
ani
marie
to
znamená
od
své
nesmrtelné.
Tam
jiného
postila
a
proto
všem
v
doby
se
to
je
vrcholně
správný
úsudek
todleto
a
zkušenost
když
to
řekla
ta
tak
dívka
podíl
to
je
tak
několik
hodin
ses
města
to
jistě
je
pravda
že
totiž
moje
vě
nesmrtelná
podstata
tam
znázorněná
tou
sednout
a
nikoliv
skále
živa
mam
říkají
dovést
tak
ta
žije
a
existuje
temně
i
když
oni
nevím.
A
fakticky
mně
musí
pomá
o
to
se
pohádky
boha
patřím
bolení
ne
ale
pomáhá
otče
jak
je
způsobem
nepomáhá
že
si
přeje
být
poutanost
je
obrovská
když
potom
začnu
pomáhat
té
slovně
tak
mám
jít
za
sebou
ona
mě
vlastní
nemůže
osobně
zakročit
ale
že
její
touha
se
shoduje
s
mou
touhou
po
tom
osvobození
tak
to
je
vlastně
setkáme
ví
hle
než
se
osobně
se
tam.
Takže
ten
honza
který
nakonec
tu
princeznu
osvobozuje
už
je
to
lidské
já
které
prošlo
všemi
těmi
zkouška
mi
které
se
vzdal
se
toho
osobního
prospěchu
překonává
ne
ne
a
to
to
všechno
ta
věčnost
pořád
ten
honza
a
tento
honza
může
vejít
do
království
boží
o
té
ta
individua
tak
která
může
na
věčnost
tisíc
otázka
zní
zdali
je
možno
tu
pohádku
pozměnit
v
tom
smyslu
tu
lidskou
pohádku
lidskýho
dosahování
v
tom
smyslu
že
člověk
by
mohl
některou
tu
fázi
přeskočit
na
začnu
a
přes
takle
mírně
ne
že
by
skočil
ne
do
toho
hradu
na
tom
opise
no
a
že
by
třeba
něco
mohl
přeskočit
a
že
by
mohl
přejít
až
k
tomu
osvobozování
samotnému.
Řeknuli
ano
tak
je
to
stejný
správné
jako
když
řeknu
ne
já
vám
to
musím
vysvětlit
že
já
vám
řeknu
ano
aby
s
tím
jak
to
tak
je
jak
je
to
možné
to
neřeknu
né
a
proč
proč
ne
ale
to
nechci
říkat
vyber
se
si
co
chcete
nýbrž
budete
sami
vidět
z
toho
mého
výkladu
proč
jednou
ano
a
proč
jednou
ne
ano
to
už
to
nebude
takový
všelijaký
popsán
v
tak
vypadá
na
první
pože
by
jako
nechtěl
vůbec
odpovědět
vůbec
ne
povinně
ano
přestože
budou
poda
jak
jako
že
to
nejde
a
jako
že
to
jde
naučte
prosím
vás
téhleté
nelogičnost
která
je
kterou
se
dá
daleko
lépe
všechno
vysvětlit
než
pouhou
logikou
aristotelovskou
to
už
se
nedá
vysvětlit
notak
napřed
proč
to
jde
ano
jde
to
aby
člověk
rovnou
osvobodil
tu
sice
no
bez
tohoto
předešlého
protože
vedle
zevních
prostředků
to
znamená
prostředků
postupný
jak
je
líčeno
šel
do
lesa
a
tam
a
tak
dále
to
všechno
dělal.
Existují
prostředky
vnitřní
a
to
jsou
prostředky
které
nejsou
vázáni
na
co
kdyby
to
vnitřní
tak
vnitřní
přechod
do
té
věčnosti
byl
tak
silný
tak
prostě
mocný
kdybychom
do
toho
vložili
opravdu
celou
lidskou
bytost
všecko
kterou
zeti
je
to
možné
řek
co
má
kdy
do
toho
vloží
a
kdyby
se
toho
že
i
to
co
nemám
to
se
tím
že
to
nemá
ne
jako
to
nemůžu
svaté
terezii
a
byli.
Kdyby
toto
všechno
do
toho
vložil
tak
nic
nestojí
v
cestě
okamžitým
osvobození
byli
případy
prosím
že
lidé
takhle
rovnou
skočili
do
nebe
já
si
myslím
do
nebe
v
tom
tito
někde
na
nebi
nýbrž
to
stavu
absolutní
svobody
já
si
myslím
že
tuhletím
způsobem
skočí
na
do
stavu
absolutní
svobody
z
blahoslavená
imelda
lambertíny
toho
roku
tisíc
tři
sta
tři
a
třicet
dělání
když
pojedl
tělo
páně
i
tím
zázračným
způsobem
jsem
vám
to
líčil
a
okamžitě
zemřel
vůbec
bylo
si
výtečné
aby
tady
dál
že
já
si
platila
všechno
tím
útlum
radikální
vnitřní
tou
absolutní
víru
ani
sebe
neznala.
A
jenom
věřil
tak
silně
stavět
věřil
neprosili
misijní
pokladu
otevřený
království
boží
budete
do
maličkých
těch
bychom
takový
dovedli
víc
i
ty
složitosti
to
nedovedeme
ani
tuhletu
by
to
nedovedou
moc
loži
prosím
to
dovedeme
tak
to
obyčejně
také
ne
tak
to
je
to
je
to
ze
jaký
tak
kterého
to
dete
mluvit
dál
který
proč
to
nejde
tak
nejde
tak
se
říct
proto
že
člověk
nevloží
nikdy
do
toho
vnitřního
přechodu
který
jediný
rozhodující
na
tom
přitem
je
tak
měnit
mě
na
světla
do
toho
nevloží
všechno.
Něco
malinko
si
nechá
pro
sebe
a
to
buď
úmyslně
a
pak
padne
zase
mrtev
to
znamená
bude
takový
jako
byl
předtím
anebo
neumyl
ně
tak
to
dělám
já
že
se
neznám
a
pak
sice
nepadne
mrtev
ale
zůstane
někde
trčet
a
není
jeho
tak
vědomě
věčná
bytost
a
nevědomé
nedá
všeho
co
člověk
má
k
dispozici
je
téměř.
Ne
ten
protože
člověk
se
neznám
i
už
několikrát
životě
myslel
jsem
všechno
do
toho
vložil
jo
a
při
té
poslední
operaci
nebo
by
se
čeho
toho
v
září
na
tom
jestli
se
vrátím
o
to
tatam
všechno
vložit
ale
jsem
se
potom
prase
opět
bylo
tady
vidět
že
sem
tam
překonat
moc
se
tam
vláda.
Že
když
člověk
něco
vnitřního
zažívá
tak
se
jako
výsledek
toho
dostavuje
z
těch
určitá
radost
dost
věší
třeba
než
normální
a
protože
pomocí
té
vlastnosti
si
vlastně
přivlastnil
mé
tu
vlastní
bychom
chtěli
totiž
mít
to
to
chtěli
podržet
si
přivlastňujeme
tak
pomocí
té
vlastnosti
zase
dostáváme
k
něčemu
jako
čemu
se
říká
udržení
uchopení
a
jak
něco
u
chopím
v
této
oblasti
ducha
tak
to
mizí
tak
se
to
promrhávat
tak
měl
by
se
člověk
vlastně
toho
obávat
a
měl
by
z
toho
rychle
se
dostat
vymanit
no
samozřejmě
je
pravda
že
ježíš
kristus
řekl
radujte
se
za
radujícími
ale
neříkal
lite
se
se
sami.
On
vždycky
říkal
více
radujícími
všimněte
si
to
není
náhoda
neříkejte
tak
asi
tak
ovšem
radujte
se
opět
pravím
vám
radujte
se
ale
myslel
v
tom
smyslu
trošičku
jiném
já
vám
to
vysvětlím
ono
je
ono
se
nedá
všecko
promrhat
jeho
jsem
vám
to
upozorňuju
kdybych
se
z
toho
radoval
třebas
nemít
pořád
si
vyžíval
tu
radost
a
nic
jiného
nedělal
než
se
radoval
pro
to
co
jsem
zažil
tak
já
bych
nikdy
všechno
nepomohu.
Samo
sebou
bych
si
způsobil
že
by
se
ten
stav
ze
kterého
ta
radost
pocházelo
už
se
nevrátil
to
je
s
to
bych
promrhal
ale
určitou
míru
užitku
kterou
by
produkt
z
toho
měl
bych
ne
promrhal
já
už
jsem
se
tím
dostal
na
určitou
úroveň
že
jsem
něco
vnitřně
zažívat
a
jak
pamětně
tak
nějak
vnitřně
je
to
nesmazatelná
jenomže
jsem
si
zabrzdil
rychlejší
postup
asi
tak
by
to
bylo
správně
ji
vysvětleno
ano
není
to
úplné
promrhaný
není
možno
například
něco
věčného
a
toto
je
věčný
zásah
promrhat.
Ona
jako
není
možno
promrhat
svoji
vnitřní
nesmrtelnou
podstatu
neboť
každý
hřích
je
odpustitelný
nou
svých
proti
duchu
svatému
nikoliv
a
ten
spáchal
nemůžeme
být
vždycky
duchu
svatýmu
bez
nic
nevíme
ten
se
dostavuje
až
tam
někdy
povstání
lite
to
je
dost
dlouho
to
do
toho
máme
ještě
dost
daleko
nemůžeme
se
váže
a
proti
duchu
svatýmu
nějak
řešíme
co
se
nám
nestane
proto
fakticky
můžeme
se
prakticky
všechno
je
odpustitelné
i
tohleto
je
odpustitelné
já
vás
tedy
k
tomu
zase
na
druhé
straně
vít
odvolávat
to
co
jsem
před
tím
řekl
říkal
tak
se
jenom
radujte
toho
a
ukryté
v
tom
rovní
to
neví
vydržet
to
je
to
je
opravdu
chyba
protože
to
se
vám
líčil
na
případu
toho
filipinách
která
zažívala
ty
extazi.
Neboť
místo
toho
tradování
se
přítomnosti
boží
bylo
důležitější
v
té
fiore
ži
lidi
napravovat
ani
tomu
taky
přiměl
tak
já
nevím
jesi
jestli
bych
měl
říkat
kdybych
vám
poradil
ukryté
se
starostlivě
z
toho
zbavit
to
byl
bylo
hlásné
ale
možná
že
vám
víc
záleží
na
tom
co
s
tou
radostí
máte
správně
dělat
že
tu
já
si
tedy
počínám.
Ovšem
musím
si
přiznat
že
to
dělám
vlivem
určité
ho
poznání
nevím
jestli
všichni
to
poznání
máte
sami
poznáte
jestli
jste
toho
schopni
já
si
takovou
radostí
pomáhání
způsobem
že
jí
s
někým
dílem
že
si
s
tím
zvířem
ale
ne
tím
způsobem
říkám
víš
já
se
na
to
huse
nesmí
samozřejmě
to
byl
ni
abych
mu
to
dosti
to
způsobem
ani
nesdělilo
byste
třebas
opilce
to
mám
za
radosti
ne
se
by
se
mě
za
to
vážil
že
vám
takové
takové
prameny
radosti
a
já
bych
mu
i
esli
já
můj
děkuji
tím
z
sem
pokud
to
nedovedu
tedy
odevzdat
bohu
atman
třebas
nepůjde
ze
začátku
ne
že
víte
jak
tak
to
odevzdám
nějakým
bližním
odevzdám
mu
to
odevzdám
tu
svoje
rancem
ho.
Na
té
radosti
podíl
a
teď
je
otázka
jestli
že
se
dovedli
to
radost
předat
tak
takové
podílení
se
se
svou
radostí
s
bližním
vypadá
prakticky
tak
že
když
celý
se
si
vstou
to
radostí
podílet
se
svým
bližním
to
znamená
že
pokud
tato
radost
ve
mně
trvá
tak
já
v
touto
radostí
něco
pro
toho
vybídl
co
bych
normálně
prvního
neudělal
bylo
by
to
zbytečné
protože
to
nepotřebujete
dokud
tak
do
strmá
pro
něho
něco
vstoupil
radosti
budu
dělat
protože
platí
tady
co
říkají.
Kristus
cokoliv
jste
učinili
nejmenšímu
z
bratří
mých
jste
učinili
já
to
tímto
způsobem
vracím
totiž
bohu
když
to
neumím
přímo
vrátit
bohu
tak
protože
udělám
touto
rostina
komu
něco
bližního
bližnímu
tak
jsem
to
vrátil
bohu
rozumíte
mi
že
to
logicky
ne
že
cokoliv
jste
udivuji
mu
zatímco
učinili
ovšem
musí
to
s
touto
dosti
a
tak
radostně
když
on
se
na
to
dívá
jako
já
jsem
se
zbláznil
to
už
to
touto
radostí
dělat
tím
samozřejmě
o
touto
radosti
na
stačíme
být
tento
vztah
to
vracení
přes
bližního
tomu
bohu
přímo
vracet
bohu
že
vás
upozorňuju
na
jednu
maličkost
já
bych
vám
ani
neradil
abyste
se
začátku
to
mu
takhle
přímo
dělali
š
proč
protože
by
se
mohlo
takže
by
si
něco
předstíral.
Kde
o
to
abyste
se
sami
se
ta
nezklamali
že
totiž
něco
dekorum
prohlašuje
me
a
ono
to
není
to
pravé
kdybyste
to
kdyby
to
nebylo
nějakou
deklaraci
tak
je
to
jedinečný
jedinečný
jen
aby
to
nebyla
pouhé
prohlášení
pane
bože
já
tě
to
vrací
když
když
vy
si
řeknete
pane
bože
já
tě
to
vlastní
to
slepec
nevrátil
upozorňuju.
Download XML • Download text
• Waveform view