EN | ES |

prevzate-kotouc-74-03

prevzate-kotouc-74-03


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Tak my si zatím řekli že původní starověké kultury aspoň ty velké s vyznačovat jedno tou to znamená nebylo rozdílu možno cení náboženských záležitostí a chce na světských záležitostí všechno bylo vzájemně skloubené řekli jsme si taky že jedinou takovou kulturu známe detailně protože se zachovalo písemně prohlášení o ni podobě véd nejsnazších idea nebyla vlastně náboženským spise nýbrž právě dokumentuje nám jednotu kulturu kultury tím že tam od věděl stý ovšem lékařství ovšem dohromady a také o náboženství že řekl sebe také že je těchto kultur tato nebezpečí že se oděli jednotlivé stovky od sebe. A my si že tomuto nebezpečí při tom rozhodování společnosti a řekl bych to při takovém to běžní vzájemných podmínek styku neboť i začlo být víc a při takové dělbě práce která byla nutná abyste založila jelikož jeden z byl závislejší na tom druhém nebo jedna rodina nebo jeden rok a druhem rodu tak bylo třeba. Ty úkoly rozdělit to znamená společnost řeci litovat vrchol takové specializace společnosti a to je velice pod společnost nacházíme třeba v indii podle toho králi a o krále a šoky ašóka rozdělil ty byl byl se moudrý vládce rozdělil celou společnost na kasty ty kasty neměli smysl někoho nad řadit jinému nýbrž měli ten smysl specializovaná. Celé takové řek bych obce nebo celá společenství lidí tak aby pomocí této specializace jak rychleji kupředu dostal kulturní hospodářsky všestranně na nábožensky celý pokrok a myslím že v těch početí se mu to velice dobře dařilo protože například když se celé generace věnovali třeba řezbář sví byl to by to ce váš tak oni to takové páter se tedy trati obaly takovým způsobem. Že my se dneska podivuje me to je nářez indických stavem to řezbář si to tam je samozřejmě to doby a šoky sem nezachovalo ale protože v tradici a těch strach se dále pokračovalo tak i dneska ty kasty to to dohořívá víte ale mají ještě povinnost se věnovat určité věci jenom v tom získával bravurně schopnosti který ne si si myslet že šlo o nějakou tří dní společnost vůbec ne jak jsem vám to líčí to nešlo o cíli to šlo od dělba práce o nic víc že to později vrhl tříd společnosti. To je jiná věc to je u osud každé kultury že časem z vy prchá to co z by z bylo podstatného nebo pro co byla složena nebo prostě bylo by třeba nový reorganizovali aby se tam vyskytl takový aby vám tykal takové pochopení věcí které odpovídá daném stavu pokroku proto indové říkají je to obsaženo jejich védách že dycky tak asi dva tisíce dva tisíce pět set let za takových za tento počet e se vždycky každá kultu na tak opotřebuje. Že je nutno do vlít zásah vyššího druhu že nestačí na to pouze lidé nýbrž že to musí být člověk který je spojen s podstatou věcí a ne pouze s jejími následky a v tom takovým člověku říkají avatar vtělení boží my si to musíme vysvětlit lidsky nikoliv takhle nábožensky protože voni to také jenom takhle nábožensky nebrali asi to uděláme oni například vlivem tohoto učení pochopili a všichni jsou v tom zajedno v indii že ježíš kristus byl tímto avatarem a že tedy ty starověké kultury postavil na nový základ a že správné pochopení ježíši kristu není být náboženským. Nýbrž by být moderně kulturní tak jak to ta doba potřebu a tak je v tom jeho náboženství toto všechno obsaženo tam jsou připomínku celému prostředí člověka ke všem jeho konání ne jenom k nějaké modlitbě o ten ryby je tam strašně málo jenom modle se otčenáš dost všechno ostatní se a týká běžného světského života jak to bylo v těch starých kultur ch všechno tak překáželo teď bych chtěl začít novou láskou a začnu vysvětlování mythu. To je tradicí ch existoval lidstvo lidové podání toho co věděli mudrci o tom jak se lidský život lidí je dal za úroveň zvířecího když normálně se lidský život to podobá zvířecím v tom smyslu člověk rozvine ten svůj život se trošičku jinak než víře ale stejným způsobem umírá jako zvíře to znamená ztrácí všechno co tady nabyl. Ono se vědělo podle moudrosti která tehdy byla zcela běžná že toto není smyslem života že smyslem života je byti víc než zvíře to znamená protože člověk vůli může si vzít do hlavy že třeba nemusí umřít nebo že může v tom životě něco provést na co by víře nepřišlo to dělá čistě to co mu jeho druh přikazuje to znamená jeli to ještě radila všechno co dělají ještě lite tisící tem lety a a tak dále když to mile si můžeme vzpomenout začít dělat něco nového vod přehrada letadla a tak dále toto jak vidíte zvířata na to nikdy nepřišla my sice je můžeme naučit třebas něco napodobovat po lidech ale toho je málo tak málo že do vynalézat to ještě moc daleko tak ne jedné straně vznikala taková že bych vznešená nauka která byla pro jedince a která ani nepotřebovala odívat všechno do nějakého dějové ho obalu a na druhé straně tady byla. Nauka která bez toho neobešla protože člověk který byl zvyklý žít jenom v ději a v času jako jsme my všichni všechno ráno začíná večer končí a takhle tak nedovedl si to vůbec vysvětlit to co jste mu překládal v těch vznešených naukách bez děje a bezčasu takže se mu to třebas vykládal ve formě pohádky kdo takovou pohádku je třeba život ježíše krista v tom smyslu že on nemluví o tom co člověk dělá od narození do smrti. Nýbrž co člověk vydělal vydělal říkám kdyby to dokázal nebo kdyby to chtěl dokázat kdyby šel dál za normální lidský život kdyby si troufal překročit hranice smrti během života samozřejmě po smrti to nejde to jak někdo zemře tak je amen takže tohleto co třebas ukazu ježíš kristus to není život jak je nám pochopitelně když si jíme odevzdat a otec stáni a potom jordánu a narození v betlémě to není nic co se s námi děje. Ale podle zkušeností víme že je to všechno co se s námi je jakmile nastoupím tu nadstavbu a opravdu my dneska víme že člověk může jakémkoliv smyslu nadstavbu nastupovat vždy ti je třeba ještě ve stovky se církev bránila k tomu aby vznikla nějaké vynálezy považovali to za ďábelského nástroj například gradovat dělat když by tahl daleko hned aby ho neupadali že ale dneska na to i církev lidí na samozřejmě musela se tyto i protože člověk opravdu možnost jít za hranice toho člověka který si žije tak postaru jako zvíře který proseb vynalézá něco co není vůbec dosahu zvířecích způsobu života na toto co ježíš kristus ukázal to vůbec není dosahu říci způsobu života to ani není dosahu člo lidských způsobu života že on ukazuje že člověk se musí za čas na této cestě předělat na něco jeho než na pouhého člověka se vám říkal že třebas evropě. Byla předtím rozvinutá za to neříká teďka si říkám mytologie podobného rázu jakou se dojít o jaké se dočítáme života ježíše krista například po celé evropě k pletu existoval kult metrů vy trasu pokud my víme k metr tak roku dvě stě padesát před kristem před asi a římané když dobyli malou asii tak se tohoto kultu zmocnili jako něčeho co pro bylo velikou vymožeností protože tento mythu na vlas podobný kristovi ty povalování život. Když člověk prodělá to co on navrhoval to znamená když prodělá nějakou vnitřní proměnu a ta vnitřní proměna se v jejich kultu mi drastickým znázorňoval něčím co bychom my doslova nazvali drží svatou že totiž se tam člověk dostavil do toho shromáždění lidi tam protože se neuměl celí obětovat pro tu věc toho věčného života toho ještě nedokážeme nikdo z nás tak on tam přinesl nějaký dar a ten zpodobnil oběť jeho jako by to byl on on říká tak potom dávám místo sebe protože sám sebe neumím ještě odevzdat tam třebas odevzdal se křesťani to potom opakovali po těch nitrech a co ten udělal s tím hadem. On ten chléb od něho vzal a ten chléb obětoval my ro po při tom přesvědčuju říkal dělal na tom nezáleží to při tom říkal dělal ale hlavně že ten do tam přinesl chléb měl dojem že z jeho obětí se něco děje že se proměňuje stačí se aby měl dojem nemuselo se vůbec tou obětí jít a protože ten dojem měl a protože se s tím ztotožňoval s tou obětí tak po duševní stránce musel tento proces mít odezvu v jeho nitru musel jít bychom to potom kdybyste chtěli vysvětlil proč tomu tak musí být a nakonec když proměnil ten kněz mi tady ský ten chléb toho člověka který to tam přinesl v tělo my ti. A dále to tomu člověku nazpátek pojíst tak ten člověk aspoň pociťoval jaké si zvýšením nebo že bych posvěcení pojídáním toho svého běžného pojídá neboť si říkal je nepůjde pouhých let je pojídám mythu ne sebe přejímá něco božského vidíte že to je hotová pohádka ale totéž jsme převzali my do katolické še a to se děje do dneška to všechno kopírovalo z bytu tento mythus byl rozšířené tak že jeho kulhal na ba. To znamená do dorostlo a tam všude se nachází zbytky mi my tragického kultu neboť oni měli kamene oltáře okolo toho se dálky a vždycky to mělo stejné stejné zařízení to se tradování takže se to stavěl že na jedno kopyto sám si myslím že to co jsem našel na skočí skočické hoře vodna že ono se to považuje za keltský oltář ale jsem to na žádné jiného ře neviděl kde jsem byl v těch keckách sídlit se podívat jsou zbytky tady velice pěkné někde a nikdy tam není ten oltář a ty se daly jako my trasu si myslím že ten mistr etické us byl ku ku bylo šířeno u nás a že tedy i to my jsme znali. A tomu nasvědčuje také naše řekl bych vzpomínka na různé pohádkové děje kterou křesťané zapomněli vymazat lidské paměti protože ji nepovažovali za pohanské ale tato vzpomínka na ty mystické děje jako na řekla ten honzu to je vzpomínka která je starší než křesťanství tato pohádka například dlouho nový který šel osvobodit princeznu ta je rozšířená od terezie po vinno s malinkými proměna podle toho jak ten kraj si to žádal jak to v tom kraji bylo možné udělat. Ale pořád je to též ten honza napřed jiný de osvobozovat princeznu a že stá být lidi a za určitých okolností které jsou tam vždycky stejným způsobem líčeny on tu princeznu nachází a osvobozuje a co tam třeba eště někdy některých těch druhých podle to tak třeba v našich to eště dva jeho bratři kteří to nedělali jako ona tu princeznu ne osvobodili to proti tu vylíčím i s těmi vy nabrat kterým se nepodařilo osvobodit tu princeznu a proč odůvodnit to. Tak je vám dobře známo že v jednom království se se na to ale tu pokusně toto smysl zrovna takový jako mysli o tom rodným těmi staršími jenom krást se ztratila princezna a marně hledali král vypsat odměnu myslím že to pomatený známa musím rozkládat že kdo ji najde dostane půl království a ještě tu princeznu za ženu mnoho lidí se k tomu hasne ale někdo princeznu ne našel ta správná se dostala do nejzazším končiny říše a také do jedné malé vesnice kde žili tři bratři se svými rodiči ty dva bratři byli takový normální to znamená doma pomáhali. A byli zkrátka řádným občanem kteří se hodily do toho prostředí ve kterém žili kdežto ten třetí ten honza ten nebyl k ničemu vůbec k ničemu když ho tedy do něčeho šťouchl připomíná naše manu tak on to udělal a když ho do toho neko nech nepsali k tomu tak zůstal na pece a měl jinak dobré vlastnosti jenom že z toho vzepřel třeba vždycky sundal o aby něco udělat. A teď samo sebou když se v rodině rozhodoval o tom kdo půjde tu princeznu nedat že z řeklo se že se půjde tak na honzík do nevzpomněl protože ten sotva slezl pece ty dva bratři se obnova násilí najednou že půjdou pět se nedala že udělej velké štěstí domů že potom se samo sebou nevrátí že budou kralovat někde na tak rodiče jim to odbývali dali nějaké ty buchty a peníze a poslal je do světa ji napřed po takových končinách které byly schopné to znamená potom království které znali. Ale dostali si říkám na hranice toho svého státu nebo toho okrasu a nějak by to nazval a tam začal stý les a na pokraji toho hustého lesa marně hledali cestu která by kte nevedla dál protože věděli tady kde všichni jeden od druhého v tady ta přesná nemůže být protože by se to nějak říkalo kde je a že nikdo nic neví tak to bude asi zatím lesem to je to bude zále se do tak jak se přestane dostat to nevěděli protože tam nevedla žádná cesta to kde jsem vzal tu jsem záležet na řek a říká jim chlapce mám hlad a oni říkali desku ty máš hlad tak tak se na ale nemám z čeho nevypadá na to že by se měl z čeho lids přeci se ti hodí normálně a všecko. Jen neříkej máme sami moc málo jídla že sem to dostat se stane ten les a kdybychom něco dali ze svého ty jsi můžeš tady že bratře do vesnice tak bychom sami neměli potom nestane dosti strany vidění nedáme on ten statek říkal škoda kdybych vám velice nápomocen a co ty dětskou byli na být nápomocen to nám neříkej koukej zmizet a dali se na tak bůh ne sem dlouho bloudili čtyři ti nějaké chaloupce kde byla nějaká babička tam se situace opakovala těla od nich nějakou službu oni řekli no my na to nemáme čas nemusíme dál na vás tady jenom přestat. A druhý den ty zase k nějakému jinému takovému stavení přišli ne zase ji někdo na něco chtěl a tak to se třikrát opakovalo nikdy nikomu nic dobrého neudělali a ty ale pořád dám přišli k tomu zámku a tam zjistili že ta princezna na tam je a že ji vydá drak a kromě toho bezvadný čaroděj. No a tak nezbylo ani jedno než překonat toho co rodina toho draka protože jak se tak dověděli ten drak hlídá tak dokonale že nikoho tam nepustí a ten čaroděj vy dokonce každému kdo se přiblíží k tomu hradu opravdu nejste na dáli tak ten čaroděj se objevil před hladem a říká jim tak ten si co se tady jako přejdete od nás a voni že princeznu a proto řekl tak to byste museli udělat nějaké tři úkoly a vy se o tom dalo mluvit a oni řekli proč bychom nedělali tři úkoly dejte si pozor protože to nejsou obyčejné úkoly když je nevykoná te tak ře vědí ten nebo s kamení toho roku a kdo běžnýho ne to je pohádkách dělá a tak samo sebou při nebližší příležitosti kameni li a bylo po všem co mám marně čekali. Že se vrátí a když se to roku nevrátil tak on to řekl je mi sice líto že jste pece musím lest ale zatím mi bratry mu ani nešlo o tu princeznu tolik jako od ty bratry protože říkal oni chudáci byli přeci jenom lepší než chtěl na princeznu jsem se vůbec neodvážil mně byla milejší pes no ale tady jsou konkrétní ba bratři kteří potřebujeme pomoci se musím po ni pohlédnout a si budu vám že vám ty bratry převedu ty břehu princeznu těžké to je těžko myslitelné ale ale kdybych náhodou při tom spasil tu princeznu tak vás upozorňuju že do toho královského zámku bych si vás vzal sebou a šel na paralela to teďka zkrátím. Potkal toho dědečka běžně ten dědeček se ho ptá kam jde a jestli bych mu nedal jíst honza říká tak podívej se zbavil ten ranec uchem říkal tady mám ty rozdělíme se na polovičku rozdělil se polovičku vědou vy toho neslo do krku tak prudce že honza jsem nestačil koukat tak říkal je skutečný asi dlouho ne naštěstí přitom se svých bohem a on říkal že pak není zapotřebí tam se ti jenom zkoušel jestli nedostaneš ztrátě s taky taky ty tvoje se najedli dost ale váš dobré srdce a takovým lidem my řekl my můžeme pomáhat a zkrátka a dobře. Věděl napřed že chce princeznu a tady byl tvý za bratři a ty se zachovali úplně jinak řekli tekl a proto jsem ji nemohl pomoct a proto se nemohou taky vrátit je von se ptal teso že sou asi na tom základem zámku kde je ta princezna tam slova si kameni protože neměli k tomu možnosti aby neměli schopnosti neměli vlastnosti které by jim umožnili aby se dostali přestávky které tam čaroděj na strašila ty ž poslechne tak se přešel představy dostaneš osvobodíš svoje bratry i na jde skupinou to musí se nevěřil tak bych tady se k tomu že všechno vědět a proto tam nejde osvobodit princeznu ale byl rád že mu někdo poradil a co tak se co dělat o říkat teď nic jiného než pysky to neděje přes ten les sám by si ani neznal cestu ale sedí si ji na toto koníka kterého tady přivádí tamhle stojí u stromu. A on tam dovede k tomu zámku on cestu zná a nemusíš vůbec nedat jest to je ta velká výhoda co se podívá toho koníka říká no a to je ale hájit ono to kulhá ne to prašivý tečku můžu si na to vůbec sednout a on říkal když ani byste to neradil ale za čas se z toho vyklubal příkon vyšší pořád to vy se za měl možnost nico i na pasou kobylku a takže ono to trošíčku jako zchátrat to zvíře ale když ty jidáš pořádně napást tak ona se dostane brzo do normálního stavu že ti unese a tak honza šel s nějakou tu louku ko byl k se napásl a. Řekla najednou lidským hlasem nepospíchejte honzo když mně po ruce zdola takový prostor že normální kopyto nikdy za tu dobu ne zdolal jak dove mas jenom je trpělivost a není každou noc celou noc o samotě abych se mohla pást. Čím vy se pásl tak tím byla lepší a ta těší nakonec troufalý ho za na toho koně sednout a užil dál to taková tedy znala zřejmě cestu protože se protiva a jste kam které byly málo chudé a dostala se k první babičce ta chtěla nějaký úkol honza ho splnil babička mu zapomněl dala a řekla mu tato budeš později potřebovat a on totiž taky ten dědeček říkal teď je nad si lidi postupně neber si od nich nic drahocennou utnete třebas dva to nebo nějaké zázračné schopnosti ber si jenom od prvního třeba že v ne k takové běžné malinké věci a druhého třebas nějakou nějaký proud. A to je to poslední to ti budou chtít dát že budou to vymlouvat že mám tady lepší věci podívej se když mám nešlo lidem tak to je nám třebas dokáže to by to vy si směl vzít k tomu že na cestě potřebovat ale ty musíš se zvládnout a žádný lidem na uká ty nesmí brát musíš místo toho žitý se viny nebudu točit víc i ty symbolice jsou pude jiný jiné terezii a tisku ale je to takhle po obdobně líčeno v pohádka starší než křesťanství tohleto to je asi tak to z doby toužim to bude ale ten soud a s mu zvládl terezii asi dva tisíce pět set let před naším letopočtem čili to může být hodně staré ono jsem neví kdy taková pohádka zněla samozřejmě tady je starší než naše kultura evropský. No a on tímto způsobem získal tři věci které potom později opravdu potřeboval když se dostal do toho hradu ten čaroděj mu dal tři úlohy on pomocí těch věcí ty tři úlohy splnil pomocí kobylku taky samo radila nebudu vykládat tři věci co to bylo a nakonec ten čaroděj musel kapituloval a musel mu vydat princeznu se mu vydá ale zánět nařídil svému svému drakovi aby je nazpátek cestě pronásledoval do honil minimálně sežral ne zkrátka nepustil ne tak se opravdu pustil do toho pronásledování oni seděli na kobce dva tak to bylo dost také zatížení tak nemohli drakovi stačit každou chvíli drak ital na teď ten koník radil velice dobře hodně za sebe napřed třebas hřebínek. Hodil za sebe hřebínek a vynesla obrovská skála a dra tak jak byl tak pěkně on léčený to bys tomu říct tak praštil čem do skály a zvali se podíval tam tak asi půl hodiny podílet že je to žije doby než se pamatoval bych že se hodně daleko a pak třeba zase zahodil když se blížil drak říkal vždycky ten koník podívej se honzo dozadu něco slyším že ano tyto neslyší neslyším i slyším něco něco se blíží to je nějaký nějaká bouřka ne to není bouřka to je drak to se ti to vy to takle bych pluje pom ponese vzdá jako bouřka jako blesk do musí zastavit za ho za sebe pro utek ale on za říkal vy jak ten pout je dobrý to čemu nám pomohl musí a teď nám pomůže jenom tím že ho zahodí. Na hodil tedy ten proud tak a poslal třeba tak vysokého stý e že byli drak něm zabloudila co tam přišel ho tam nepřesto neviděla nedo viděl jenom les tak zůstal stát a hledal na dle se vlita a nedal cestu kudy kudy asi o sem šli nebo jeli no a tak to bylo sto třetí věci kterou také musel zahodit tady je důležité že to musí všechno zahodit a že nakonec se dostal i s tím oním na pokraji toho lesa odkud svou cestu nastoupil a tam ho čekal dědeček a říkal tak vidíš to všechno krásný vykonal lidí se rozlouče. Von říkal ten honza a toho koníka si veme ne toho koníka si nevezmu tomu vykonáš to přání které od tebe bude chtít a jen si poslechni a než by byl mohl dědečkovi poděkovat ješi bude pryč a koník mu řekl lidským hlasem teď vezmi meč taky mezí dostal mezi že musím prostředků ale tam v tom od toho čaroděje si to dal se stěny to jsem napoví a říkat to je taky vysvětlit říká věc jenže kdybych to všechno chtěl potom ty symboly vykládat se být do večera samozřejmě. A jesli byste si jaký to tu bok smysl všecko a tímto mečem mně musí sednout tím mečem toho čaroděje musí setnout hlavu po říkám a to sítě za to sousto kterou ti dělal tak jak vrostli ten kdyby to neuděláš tak všechno pokazí vůbec nedo jdeš do toho království u že tam nemůžeš na na mim hřbet je tady to končí a potřebuju abys udělal to lžu protože je to to je pro nejlepší služba jako můžeš udělat tak on mu tu hlavu setnul obrátil na únosné aby to neviděl upadla hlava jako zralá husa ze stromu a ten konce sval a říká se pohádka někde v křesťanství tam jít jinde ne ale křesťanství byla holubice stoupá do nebe ne ale jinde ne v verzi se takhle o tom nemluví jenom že ho stal to vystačil s křesťani při tom du do mysleli to tam ani moc nepatří. No a to šli do a do hradu a potom byla svatba a ten ho zase vzal ty bratry osvobodil protože tím proudem tam arský ty ty tři kameni a voni s ožil a oni ty tři potom šli píšou em domů nedostavili se potom a tak dále tak to jsem nechal jako vedlejší proces ale za si ty brodě sebou na ten hrad zkazky tak to je zatím pohádka pohádka to je vlastně druh snu je to když řeknu že je to druh snu tak tím myslím. Rozložením lidské bytosti na jednotlivé složky ve snu totiž se naše rozkládá na jednotlivé složky to znamená když v tom snu funguje třeba z ta tak to se dědeček to jsem kdo jsem nějaká jiná stránka samotného tohleto rozdělení na kousky které jedině správné psychologie vysvětlení snu bez nějakého snáze upozorňuju vás že napřed že také lidský život je rozdělení věčnosti na kousky je to úplně obdoba snu a proto my tam celek nevidíme proto my se nestýkáme z věčnosti a je se bohem. Protože máme před sebou jenom takou v tomto smyslu zažíváme pohádku proto jsem se troufal mu vy od mythu pohádce protože fakticky pohádky zažívám než že by to bylo neskutečné co zažíváme ale je to mystické po stránce že to neprozrazuje podstatu věci že to prozrazuje jenom jeden kousek za druhým to znamená že například když vidím ten nebo onen strom tak pro něj nikdy nevidím celý les zásadně ne nikdy se dívám na nejbližší stromy okolo sebe ale celý lesní. A to je to neštěstí to největší pokušení že potom jednotlivé stromy nebo jednotlivé prvky toho svého života považuji za celou skutečnost za jedinou skutečnost a to způsobuje že třebas nevěřím a ti to nikdo nevnuknu abych věřil na nějaký věčný život a jestli myslím že je to to jediná skutečnost je to největší pokušení na které zapomněla ježíš kristus když říkal modlitbě otčenáš neuveď nás v pokušení že bůh nás tímto způsobem že skrze smysly máme tento svět uvádí to obrovského pokušení že je to není na skutečnosti protože tragedie opravdu ale my teďka právě v pohádce budeme snažit po spojovat. Tyhlety součásti pohádky vědom celek tak jak by to člověk měl dělat ve svém životě by po spojoval celý život do jednoho jediného smyslu tak je to pohádku léčen nadání princezny což je vlastně život větší a jak by tohleto začal dělat tak od začátku by se aspoň začal stýkat nějakým dědečkem a tak by to šlo potom dál by se to vystupovalo osvobození prti to znamená osvobození vlastní nesmrtelné podstaty tak aby byla ona navrch a ne někde vespod neznámá zakletá tím čarodějem a a tak dále tak myslím že tohleto je srozumitelné a proto pohádka vaše tahleta která je vedle pohádek nekopli takzvanou komplexní pohádkou to znamená nelíčí detailně některý úsek vývojový nýbrž líčí celý vývoj pořád zet tak pro nás sice význam komplexního výkladu ale zase opomíjí třebas některé detaily které jsou v jiných pohádkách bezvadně vylíčeny tak že my nemůžeme. Ani oponovat pohádkami které mají některý výsek toho děje bezvadně podrobně vysvětlen proti jeli je třeba podobného vysvětlení abychom pohádce kterou prožíváme když takhle mohu mluvit abychom tomu mythu který prožíváme rozuměli v tom smyslu jak nám to do pomáhat a za jakých okolností nám to může do pomáhat to nalezení věčnosti teď přijdu k výkladu který by měl být srozumitelný pro všechny především ti dva bratři to jsou takové lidské vlastnosti které nedávají předpoklad k tomu. Aby člověk mohl získat to co vyššího se mu v životě nabízí jsou to vlastnosti špatné celý čí nabrat tři špatné ne v tom smyslu oni byli pracovat špatné v tom smyslu že voni ono jim nejde o to aby princeznu osvobodili je tam řečeno nýbrž jim jde o to aby se zmocnili aby se mocněji toho bohatství čili my bychom mohli zlo definovat jako něco co se snaží něco uchopit pro sebe něco vlastně do je to nás co nás k tomu abychom vlastnili to je nejlepší definice zla jakou na kdežto toho honzy a je ukázáno že je to vlastnost která si nepřeje vlastní která si přeje jenom osvobozovat a za takovouto vlastní ce možnost se postavit a to je možno se projít do věčnosti tak to je základ samosebou kdybych to psychologie vzal tak bych říkal to jsou složky jedné a téže bytosti mám v sobě špatné vlastnosti a mám sobě dobré vlastnosti. Nesmíte si myslet že by to bez těch špatných vlastnost člo protože kdyby on to vy totiž nešlo o to se zmocnit nějakého bohatství nebo království jemu šlo především o to aby osvobodil ty svoje ba bratry pořád mu šlo o osvobození aby ti byla bratři tam někde nezemřeli nějakou krutou smrtí a odebral se je do toho světa hlavně proto aby je osvobodil čili že člověk chce se zbavit zla totiž že chce osvobodit to zlo o ceho to je těžko vyklubal z toho symbolu že že nechce aby to zlo ho trápilo v tom smyslu že když samo je uvězněno v tom člověku tak je to všechno jeden člověk celá ta pohádka pořád o jednom člověku jak princezna tak oni k pořád tentýž jeden člověk. Tak musí se snažit nějakým způsobem uvolnit toho a proto ježíš kristus říkal co se udělat jidáš udělali rychle snaží se provést to zlé velice rychle když to nejde to je obdoba jenom do dál teďka ten honza přišel k lesu totiž jestliže člověk se se dostat věčnosti musí projít tím co čemu se říká zevní svět. To znamená musí se nesmí ztratit orientace tomhletom světě nesmí v něm vidět jenom proniknu temnou davu nebo moře stromů nýbrž musí v tom vidět jenom překážku a také hledat v tom cestu která umožňuje tu překážku překonat musí si být taky dobře vědom že všichni před ním. Zemřeli a tuto překážku nepřekonal o mnozí nebo většina nepřekonal a že tedy jestliže překonat tuhletu překážku toho hustého lesa toho zevního světa který se mu nabízí jako jediná skutečnost se všemi možnými že se mi těmi možnostmi které v sobě jeden jediný den každý strom představuje takovou možnost jestli to překonat že to nebude moci dělat jako to dělali ti lidé před ním že se nikoho neznali že s nikým neporadí že do toho nevložil všechno co měli do toho se musí krát všechno co mám zrovna jako každý vynález e vloží celý svůj život do svou vynález je to jedno a který by za něco stanete citovat manželku jov že že by na pokraji tamti jak prudce vynalézat zapomínali i jíst a to je takový krásný vzor toho jak se na věc musí. No a tak se tomu dědečkovi dědeček to je symbol duchovní moudrosti duchovní odroste pro každého připravena tu vlastně člověk vinu jenomže oni ji neví neví o proto že se k chová tak jako ti dva bratři že ji nedá najíst přestože ona jíst nepotřebuju ona jenom přestává ladí jenom proto protože člověk se potřebuje umět rozdávat. A člověk je ochoten rozdávat se všemu konkrétnímu ale takovému něčemu abstraktnímu což je například moudrost pro tu obyčejně nemá vůbec čas tak vás to kolikrát trápí že musíte ve škole která vy určitou dobu že ta moudrost mám leze z krku ne ale ta pohádka krásně ukazuje jak pro tu moudrost musíme rezervace ty nejpodstatnější věci neboť ty bůh ty v rámci toho ranci toho honzy znamenaly možno dostat se přestane bez jídla by se byl před neseslal a on toto své jídlo musí obětovat moudrosti to znamená on musí se aspoň na polovičku rozdělit tak že si musí říct na tu neživým proto abych se najedl. Nýbrž tu žiju taky pro to abych byl moudrý nebo abych sloužil prostě abych sloužil tam kde kde je hlad po těch po tak to znamená kde se nedostává na co jsem dříve jako nedbá nebo na co jsem vůbec nedal a ten dědeček který představuje moudrost která když je nasycena když o víme když se od nich staráme ona se bohatě ji po stará o nás to znamená za jeden krok na zrno učení třebas minimálně sedm který je se to velice vyplatí to tam bylo vidět všem co nám ta naše moudrost může zpočátku nabídnout ta naše moudrost kterou máme k dispozici na může ze začátku nabídnout jenom ubohého koníčka který třebas kulhá je prašivý to znamená my tu moudrost ze začátku nemůžeme postihnout jinak než svým prašivý kulhavý rozumem který na všech to nestačí a který nás daleko nedonese. My ho musíme ale návodu toho dědečka neboť ten říkal dej to kobylku na jíst ne a tak to potom dostala poprvně najít o tom de tak samo mluvila lidský rasem alá si to i nadále musíš tu mysl takovým způsobem krmit aby pokoj se mohla pást ne pobýváním po lese po tom světě to znamená ty musíš pěstovat vnitřní klid to je to jídlo které tady připadá úvahu víte že jsme si říkali že největším hříchem na této cestě je neklid starostlivost a tak dále strach a kdo se proviňuje proti tomuto tak samosebou nenechá tu svou kobylku tupou mysl klidně opásat nemá dispozice k tomu aby ho převedla přes ten tomhle se musí váznout. Pak samozřejmě v tom lese ještě víc vymožeností nesmíte si myslet že les jenom budit ve se sou taky občas nějaké chaloupky ve cestou tak k nějaké chaloupky slovo také nějaká světa ale klamné protože ta světla mají vždycky dosah směrem do světa a směrem nahoru my se můžeme téhož světla chopit dvojím způsobem správně říkal ramakrišna všechna světla tohoto světa se podobající se kterou si můžeme svítit při četbě svatých písem anebo můžeme si vít abychom vy kradli poklad boží je možné to se to může ke špatným i dobrým věcem posloužit a tak taky tím ty babičky a různý si to tam byli v těch chaloupka byli nebezpečný v tom smyslu že kdyby byl se cestě o využít pro momentální svůj prospěch všechno co se tam je co co nabízeli tolika chtěl mít to šestého s bohatou tak můžete světlem toho rozumu které máte se dostat hodně daleko v tomto světě. Ale za ten ne za ten svět ne za hranice toho pomíjejícího kdežto když opovrhne te tím momentálně prospěchem který jsem vám tady nabízí že nemůžete něco mít a zaměníme ho za prospěch budoucích který neslouží k řím vám nýbrž slouží princezně toho co jste nikdy ještě neviděli v životě a za čím dete a vůbec nevíte jak to vypadá na ten věčný život neznáte co to je taky si že dáte přednost tomuto vzdálené ale vysoce vznešenému protože to nazvalo princezna tak udělali jste dobře zkrátka výsledek toho správného zacházení hodi s těmi dary těch kterým sloužil ne z jistě. Byl že dostal tři zdánlivě bezvýznamné věci k dispozici které momentálně se vůbec nedali ničemu použít ale sliboval se že v budoucnosti budou velice užitečné a zanedbal honza při tom ty dary nebo nedbal na nebo nevzali je které musí obaly momentální užitek to bohatství život šťastný a tak dále zaměnil tyto jasné cíle za cíle které jsou názorně jako věčné protože do jsou zahradnici my časných cíl a to je na to se nemůže být znázorněno konečně přichází na ten hrad. Hrad sám je symbolem našeho celého a našeho nitra my jsme takový hrad nitra je říká to dáte že z lite který mám v sobě určité stupně a nejvyšší stupeň je v tom taklen to znamená to božské které je v nás takleto v pravém slova smyslu takleto asi v tomhletom způsobu jsem vám to eticky vysvětloval že je tady nějaká kontinuita životní že totiž člověk si nemůže z tohoto světa odejít. A uzavřít účty tak aby se nemusel s nimi dále vypořádávat nikdo odtud neodejde dokud nezaplatíš posledního haléře samozřejmě neplatí na jeden lidský život to by tady byli všichni na věky nevejdeš odtud dokud posledního ale den nezaplatíš prosím vás viděli jste někoho že by byl neodešel dokud nezaplatíš poslední hasne nic ne zaplatili to znamená tady je velice moudře vysvětleno že člověk se buď převtěluje anebo že ten život pokračuje dál jako třeba katolíci říkají kde do očistce ne to je jedno jak co si o tom myslím na tom zážitek je techniky za technika se tady nebo jinde on ne ale zaplatí se do posledního halíře a máli to tamto takhle probíhat tak musí tam být taková nějaké zařízení v nás kde se zaznamenala dluh abyste mohli vůbec platit. A toto zro znamená mání druhů v nás to to se děje v rámci trávě princezny ta princezna takhle tam na tom zámku to jsou ty sluhy naše dluhý zniči nesmrtelnosti to naše soustavné povinovány se vůči nesmrtelnosti musí nesmrtelné podstatě věcí ne tím že pro ni vůbec nic neděláme že vlastně spolupracujeme s tím čarodějem ten čaroděje příroda to je to co tady vidíme to nám staví před nás iluzi ve které jediná skutečnost do který začarovaný pomocí toho čaroděje za klín pomocí satori. Že totiž když považujeme toto za skutečné tak tam nemůžeme potřebovat živou prý se z to možno prý se buď ta být svobodná anebo toto být svobodné nebo toto se toho protože tohleto je pro nás všecko tak my klidně se spokojíme s tím že princezna je u nás zakletá že voni vůbec nic ani nevíme ani neslyšíme proto prostě je tam nejsnazší ji nebo za tou nejvyšší branou a nejvyšší věří jak chcete to je jedno ale zkrátka nikdo oni zástěn protože ji hlídá drak a říkají pří naše lidská přirozenost to je ten čaroděj říkám před pěti smysly rozumem to všechno dokonale uhlídáte neboť to na prostředku je jenom tenhleten svět a žádnou princeznu. A tím je ona uvězněn a celý ten obal ten hrad a se vším tím dohromady to jsou na konci v našeho života to jsou dojmy z toho života který ta princezna si musí dál žít sebou a hledí se dojmů a se zbavit řekneme to indicky že se vtělí do nového člověka a tím všechny se ty dojmy platí. Že se jich zbaví vytvoří novou bytost z podobnými sklony jako by a tam ta minulá a to může splácet na splátky řekl že jo tak to byste rozuměli tomu hradu k tomu draku a k tomu čaroděj ten drak samozřejmě to jsou naše vášně především které se musí zvlášť si hlídat které nás tykal jsou schopni uhonit chytit a teď jsme u poslední fáze že ten čaroděj klade nějaké podmínky pro to vzetí bavit podmínky pro osvobození princezny jsou. Nesmíte si myslet že takzvaný přírodní zákon života a smrti že se překročit beztrestně že my si můžeme ze sebe klidně dneska udělat by se temnou bytost a že to můžeme jako dělám tak snadno aniž by ho toto něco zaplatili me něčeho sedám a něco musíme umět ono nezáleží ani na tom tolik co dělá jako čím zdá protože je kdybychom beztak bez těch zvláštních milostí které jsou podobně ne v těch dech třech který který dostal ten konzert cestě o je babiček různých a ty potom nakonec jsou rozhodující že totiž zázračným způsobem vlastně bych tak řekl ta milost působí ovšem zázračným úvozovkách kdyby ten honza nebýval byl jim posloužil ten stařenka nebo tak tak je neměli spoloči to je ta otázka metody a bez metody metodou to nejde a bez metody také někdy byl zásadně. Než šel za tou službou věčnosti tak by si byl od těch středem bral něco pro sebe a když si vo nich nevzal nic pro sebe věčnost to není to sice nic tak se dostal dál a to se mu pořád ukazuje jako veliké dobro tak a teďka deme dál takže když on měl tyhlety dány ty pozici tak on si moh troufat pomocí jich všechna ta přání toho čaroděje splnit my se musíme nějakým způsobem uvolnit z toho čaroději necho takhle se to vlastně my které umoří volně ve svou vlastním podstatu co to myšlení tři zkoušky. Ta trojka hraje symbolice světové symbolice význam tak by nikoliv plnění ale symbol zaslíbení sedmi ska se prvním naplnění a trojka je si volali to znamená jestliže vykonáš to co všechno může vykonat i za pomoci různých milostí tak je naděje máš právo si odvezu plyne ubít věčně že to tak nějak ale jenom máš právo ještě to není splněno když se musí potýkat s tím svým psem. To znamená s tím svými lidskými vášněmi které ti pořád naše stávají když ty se vy mile věčnému životy zanedbává něco tady v tom světě k to chvíli něco dohoní a řekne si ještě by si měl užít tamto ještě tamto tak ne jako se shledává u všech lidí s tím že říkají když tamhle to udělám nemám na to čas se s tamtím pořád jenom být času třebas budu na penzista si opravdu jaké opravdu moc rád vysledovat jedině tomu cestu uznávám za správnou a na jinou by se nedal ale teď dovol abych ještě ne udělal to nebo to to je to co ježíš kristus říkal nech nechoď pochovat cho otce nechať mrtví pokání mrtvé nechoď do ona pole nic rovnou za mnou. To znamená oni musí za tím králem tou princeznu u již bez ohledu na na to na ty vášně které člověka podle následují které o její si pod manit jako poslední zbytek protože kdyby člověk z jeho lidství obyčejného kdyby totiž člověk neměl tyto vášně do posledka mu přestalo chutnat to tomu potopí přestalo by mu chutnat třebas spát aby se zničil on toho draka se potřebuje mít pasáž a nikdy ho nesmíte tak do hodně rozumíte ale musí ho mít svatost teprve musí zvýšit přesně předtím královským zákon že tam je živé věčnosti přímo tak je to tak děje rozhraní toho království ten drak je zničen. No a tak myslím že jsem to všechno do bylo žil s tím mečem ten meč znamená zničení lidské mysli napřed se zničily ty vášně to ten drak byl zničen a nakonec se třeba zničit lidskou mysl nakonec kterou lidskou my povídavou lidskou mysl která mu říkala uděláš to bylo to tam to neuděláš a tak dále dobře mu radila pořád. Ale povídavým způsobem další rady nemohou povídavým způsobem probíhat neměli by vůbec žádný smysl protože to se dále napovědět nemůže být bez vysloveno se tak se že to vysloveno nemůže být a jak se to vy vysloví tak to ztrácí on unešena že se to odít nanejvýš do symbol a těm jak vidíte je dost těžko rozumět protože každý se tomu rozumí po svém a nebo tomu nerozumíte tak hluboce aby ho to někam dovedlo to zabít toho koníka znamená to za říká že se vám duše pak je plivat nebe ne že si člověk musí zmocnit bůh a mysli. Která který patří do nebe se říká některý pohádkách to znamená pravá mysl není to co my známe jako myslící tobě co nám napovídá toto udělej tam to neudělal a co si nás povídat není to ani obsahová myslet že obsahem je to pochopíme i to je jenom mezi stupeň pravé mysli pravá mysl jak správně říkají číňani je ne mysl ne my se to znamená najednou bez jakýhokoliv poučování najednou víte na poznáváte aniž jste potřebovali o tom doma. A jak byste začli malinko doba o něčem tak byste toto poznání nebo li mít tak byste ztratili tuhletu mysl protože jak my začal doma o těchto věcech na takové úrovni na kterou nemohu tím obec mysli lidskou dělat na něj že bych pomocí pronikl tak chci uchopit to co se uchopit nedá silní to se vlastnit nedá a jakmile si do to vlastní tak to ztrácí okamžitě že k vlastnictví to vůbec nepatří to je tam krásně pohádce vysvětleno protože ten honza opravdu s tím koník nebo to toho královna jiných pořádek stanoví om určitou pasáž podrobněji a některou z těch sto to je to de rámcová pohádka to rámcová pohani pak se určitý úsek rozpracovává ale ne všechny pohádky mají takový dispozic smysl takový vnitřní smysl to ne které mají třebas jenom pravou čí místo se na navozená ale dejme tomu takové pohádky které a nebo Některé pohádky které třeba sebrali bratří kdy mu vést mají nebo spásy sice a jedné noci ty mají tenhleten vnitřní smysl ledna pane příkaz na takový teď by se dalo vysvětlit slovo za slovem podle tohoto typu který jsem teď se k se přibližovalo k nosti na každém kroku proto že přestože nemohl dostanou te tu princeznu dělal pořád všecko co k tomu postižen puzen vede než to my třebas ten svůj život kousky je tak že dneska dělám jenom to co potřebujeme udělat pro tu chvíli ale neužívám toho co máme pro tu chvíli udělat s úmyslem. Aby nám aby to byla služba princezně to znamená naší vnitřní poklad sem například dejme tomu neučím proto abych rozvinul svoji by to svoji mysl protože vím že bez rozvinuté mysli a bez dovídal života nemohu přejít do věčnosti nýbrž se učil třebas pro to aby užíval maturitu nebo abych měl pěkný známky a to je mrhání zase to to jsou takhle to znázornit dva bratři kteří to dělali jenom pro momentální cíl abyste něčeho zmoci kdežto kdybych dneska studoval ne jako že jako jsem na tady tak nebudu ale tak byste víme bych to že bych při tom pomýšlel především především lite především království boží je tam jsem nikoliv po tom přemýšlet jak rozvinu se dokonale svou lidskou bytost. Aby se brzo ocitl na rozhraní ze kterého je možno přejít do věčnosti dokud rozvinu nemohu do věčnosti přejít samosebou a se nemohu všemu naučit na tom světě ale co mně momentálně okolnosti předkládají učení tak to nepovažuju za náhodné nýbrž to považuji za krok na cestě nemusím tomu konkrétního rozumět proč je to zrovna ten pokrok se nepovažuje nic za náhodné jsem třebas nejeví ce tak to považuju za cestu do věčnosti ale pak se to zrovna jako alenka učím pořádně narozdíl od alenky. Se tomu učím tak abych to abych měl jisto že jsem všechno udělal pro rozvinutí své mysli dál že to nejde neboť teprve když se dostanu do takového pravýho ovládání je si že to dělám vůbec to znamená aniž na tom myslím že by to bezděčně například to čím padesátého rodit tak řeším jako by to klofnout vo to ten způsob jako bych nic nedělal to vypadá když mu si jsem to dlouze trénoval a takže mi to nedělá žádné starosti jak to vyřešit rozumíte mně a takhle to celý životem vypadám a ten život je takového druhu že ho dělám aniž bych se musel přitom starat aniž by musel přemýšlet protože jsem to dlouho které nová l tak pak jsem úplně uvnitř tohoto dycky hodin což tak se mnou rozběhnout zase dál ale dokud nemám tuhletu základnu ve to znamená toho to zvláštního druhu nicnedělání mání se dělání tak nemohu pomýšlet na to jít dál všichni. Dejme tomu svatí takhle ovládali život že jim nedělal vůbec žádné potíže takovému donu okovy do dělalo potíže vůbec se postarat třebas o skupiny padesáti rošťák pro které neměl vůbec žádnou stravu a nic ne ale on si to neměl porovnání v tom dovedl chodit on totiž to nedělal pro nikoho jiného než pro pána boha o chch svých rošťácký viděl děti boží a odvolal to pocházelo bohu toho které ne je nýbrž o straně to muselo že jinak to nejde jak můžeš bylo van boha když nemiluješ tého bližního on miloval ty bližní krvi se to snáze dávat tomu bohu a nepotřeboval ani jak nebudeme třeba ani věřit tomu na toho že za ním něco jako božského ale že jsou prostředníkem jsou prostředí i tomu dosažení něčeho vyššího takže ho když například třebas měl něčeho málo tak dostal toho nakonec tolik že to měl dycky jsem takového člověka v životě měl čest poznat takovéhle kde na bosko moci toho vážím byl to nemyslitelné a člověk neměl ten se staral o ci roky nebo o bezkrizově pražské sedmi sty ježíšově za první že to je války a neměl na to vůbec to se mu všichni mají říkali že na to vezmeš pro budovat dům že se staráte vždyť je to jenom nějaký ten byl on ne a. On to všecko čas a bylo byla to proto taková situace že jsem stavitel mu říkal nezahálí tam budu ku do zítřka za ran budu mít sedmdesát tisíc kou do těch se desátý korun neměl a přemyslet ti ten prozradil ty peníze zítra mít budu a co děláš pro to a vy si je mně nic ve vašich očích nic nepovídá po lidech aby dali semitský všem kteří vědí že co podnikám ty to vědí a když to být tak si ten stav do stavu je dostal a on je včas do dal se to. To nebyly maličkosti ty zázraky na každém kroku jenom že to dělal tak starosti a jakou produkuje se ten ska musíte podívat na ten líčí vy se menuje a jinak je to užitku ne se to užitku ta ulice prase na tiše byste se bará ten postavil zvolím rukama se mi neměla nic korunu se člověk dodnes při nenastřádal ani korunu když jsme si tedy vyložil tu pohádku ne tak se vám jistě. Tady vyskytne otázka nebo zamane že že totiž kde vlastně ten honza který jste všechno možného jednotlivé složky toho honíte tady vykládají měl čověk jeho do způsobem kobylku je honza bratři jsou ona všechno jenom za najednou ta je taky on se jako takový no to je ta stránka lidská která se nám zatím projevuje jenom tak že my si tu žije jako věčná bytost že to tak se na tak se napřed jeví ten ono když všimněte si že vám nenapadne ji kdy se nese znamená že kdyby vás nechodili okolnosti tak si budete myslet tak budete jednat jako kdybyste byli věčné bytosti to je veliké pokušení. Chovat se jako věčná bytost zdalipak tady dejme tomu co to dítě po myslí na tom že je pomíjející to by bylo i své kdyby na to myslel to by bylo nezdravý daří organismus na sebe nevyslovím méně myslím na to za sebe nebude existovat to vůbec hlavě ne straší to na nás starší teprve když je nám třebas něco ale tomu hodnotíte chybí totiž na pes nechybí a tak se cítí fakticky věčnou bytostí takovýhle lenošit cíli nebo žít i s jenom pro tu tetu ne naprosto pro ten blahobyt takový normální nepříliš náročný prosím to je něco jiného to není náročný blahobyt muset takový stačí všechno na hadí mu všecko se všichni pokoje že mu sežerte ne ne a. To je on za tom původním stavu o to že von to se pociťuje vinni jako no teď proč si tuhletu protože tam tato vlastnost ukázáno jako velice významná pohádce protože je to jediné co vědomě z věčnosti musí ne jediné že se cítíme věčnou bytostí fakticky jako byste tady na věčný líbí jako by to co dneska začlo nikdy nekončilo nitra se zase pro prý to bude si zase za stole asi zase že na to vůbec nepřemýšlíte že ne to by to na potřebný tedy nezná vy se fakticky když je te věčnosti ten pocit je žiju z věčnosti v sobě každý . A to je základ možností do věčnosti nese kdybych nebyl takle spojen s věčností základně tak bych nemohl pomýšlet na to vědomé spojení to to je takové jako je polohou kristem ne vlastně vědomé spojení jenomže definovat ne každý zkrátka pokud sme zdravý chováme jako věčná by ten honza na přeci se chovat k věčná bytost tam bylo nechali k i do věčnosti tam byl stav tak to je ten ho a jsem vám tady říkal nebylo by možné spojení s věčností kdyby neexistovalo. Jenže vono kvalitativně existuje jinak zatím rozumíte že my si ho ani tak ne definuje me jako že to je po její ale vono existuje takže když se potom dostanete kdokoliv z vás do vyšší kvality spojení tak si spíte že užitá koryta spojení a nakonec se stane ten napravo vyčteme vždyť sem odjakživa věčný vám vymluvit že jste se cítili být do čas protože to potom považuje budete považovat to jako nás jsem se mýlil to spojení váže není okamžik ve vlastní životě kdybyste to vykonal je mohla třeba svatá terezie nikoliv avily ale ježíš kována tam mladá nedaří etika když jsem se cítila okamžitě přemostění dával tvoje když jsem pociťovala opuštěnost od boha od otce ostrý tady jsem nepocítil opuštěnost od ani marie to znamená od své nesmrtelné. Tam jiného postila a proto všem v doby se to je vrcholně správný úsudek todleto a zkušenost když to řekla ta tak dívka podíl to je tak několik hodin ses města to jistě je pravda že totiž moje nesmrtelná podstata tam znázorněná tou sednout a nikoliv skále živa mam říkají dovést tak ta žije a existuje temně i když oni nevím. A fakticky mně musí pomá o to se pohádky boha patřím bolení ne ale pomáhá otče jak je způsobem nepomáhá že si přeje být poutanost je obrovská když potom začnu pomáhat slovně tak mám jít za sebou ona vlastní nemůže osobně zakročit ale že její touha se shoduje s mou touhou po tom osvobození tak to je vlastně setkáme hle než se osobně se tam. Takže ten honza který nakonec tu princeznu osvobozuje je to lidské které prošlo všemi těmi zkouška mi které se vzdal se toho osobního prospěchu překonává ne ne a to to všechno ta věčnost pořád ten honza a tento honza může vejít do království boží o ta individua tak která může na věčnost tisíc otázka zní zdali je možno tu pohádku pozměnit v tom smyslu tu lidskou pohádku lidskýho dosahování v tom smyslu že člověk by mohl některou tu fázi přeskočit na začnu a přes takle mírně ne že by skočil ne do toho hradu na tom opise no a že by třeba něco mohl přeskočit a že by mohl přejít k tomu osvobozování samotnému. Řeknuli ano tak je to stejný správné jako když řeknu ne vám to musím vysvětlit že vám řeknu ano aby s tím jak to tak je jak je to možné to neřeknu a proč proč ne ale to nechci říkat vyber se si co chcete nýbrž budete sami vidět z toho mého výkladu proč jednou ano a proč jednou ne ano to to nebude takový všelijaký popsán v tak vypadá na první pože by jako nechtěl vůbec odpovědět vůbec ne povinně ano přestože budou poda jak jako že to nejde a jako že to jde naučte prosím vás téhleté nelogičnost která je kterou se daleko lépe všechno vysvětlit než pouhou logikou aristotelovskou to se nedá vysvětlit notak napřed proč to jde ano jde to aby člověk rovnou osvobodil tu sice no bez tohoto předešlého protože vedle zevních prostředků to znamená prostředků postupný jak je líčeno šel do lesa a tam a tak dále to všechno dělal. Existují prostředky vnitřní a to jsou prostředky které nejsou vázáni na co kdyby to vnitřní tak vnitřní přechod do věčnosti byl tak silný tak prostě mocný kdybychom do toho vložili opravdu celou lidskou bytost všecko kterou zeti je to možné řek co kdy do toho vloží a kdyby se toho že i to co nemám to se tím že to nemá ne jako to nemůžu svaté terezii a byli. Kdyby toto všechno do toho vložil tak nic nestojí v cestě okamžitým osvobození byli případy prosím že lidé takhle rovnou skočili do nebe si myslím do nebe v tom tito někde na nebi nýbrž to stavu absolutní svobody si myslím že tuhletím způsobem skočí na do stavu absolutní svobody z blahoslavená imelda lambertíny toho roku tisíc tři sta tři a třicet dělání když pojedl tělo páně i tím zázračným způsobem jsem vám to líčil a okamžitě zemřel vůbec bylo si výtečné aby tady dál že si platila všechno tím útlum radikální vnitřní tou absolutní víru ani sebe neznala. A jenom věřil tak silně stavět věřil neprosili misijní pokladu otevřený království boží budete do maličkých těch bychom takový dovedli víc i ty složitosti to nedovedeme ani tuhletu by to nedovedou moc loži prosím to dovedeme tak to obyčejně také ne tak to je to je to ze jaký tak kterého to dete mluvit dál který proč to nejde tak nejde tak se říct proto že člověk nevloží nikdy do toho vnitřního přechodu který jediný rozhodující na tom přitem je tak měnit na světla do toho nevloží všechno. Něco malinko si nechá pro sebe a to buď úmyslně a pak padne zase mrtev to znamená bude takový jako byl předtím anebo neumyl tak to dělám že se neznám a pak sice nepadne mrtev ale zůstane někde trčet a není jeho tak vědomě věčná bytost a nevědomé nedá všeho co člověk k dispozici je téměř. Ne ten protože člověk se neznám i několikrát životě myslel jsem všechno do toho vložil jo a při poslední operaci nebo by se čeho toho v září na tom jestli se vrátím o to tatam všechno vložit ale jsem se potom prase opět bylo tady vidět že sem tam překonat moc se tam vláda. Že když člověk něco vnitřního zažívá tak se jako výsledek toho dostavuje z těch určitá radost dost věší třeba než normální a protože pomocí vlastnosti si vlastně přivlastnil tu vlastní bychom chtěli totiž mít to to chtěli podržet si přivlastňujeme tak pomocí vlastnosti zase dostáváme k něčemu jako čemu se říká udržení uchopení a jak něco u chopím v této oblasti ducha tak to mizí tak se to promrhávat tak měl by se člověk vlastně toho obávat a měl by z toho rychle se dostat vymanit no samozřejmě je pravda že ježíš kristus řekl radujte se za radujícími ale neříkal lite se se sami. On vždycky říkal více radujícími všimněte si to není náhoda neříkejte tak asi tak ovšem radujte se opět pravím vám radujte se ale myslel v tom smyslu trošičku jiném vám to vysvětlím ono je ono se nedá všecko promrhat jeho jsem vám to upozorňuju kdybych se z toho radoval třebas nemít pořád si vyžíval tu radost a nic jiného nedělal než se radoval pro to co jsem zažil tak bych nikdy všechno nepomohu. Samo sebou bych si způsobil že by se ten stav ze kterého ta radost pocházelo se nevrátil to je s to bych promrhal ale určitou míru užitku kterou by produkt z toho měl bych ne promrhal jsem se tím dostal na určitou úroveň že jsem něco vnitřně zažívat a jak pamětně tak nějak vnitřně je to nesmazatelná jenomže jsem si zabrzdil rychlejší postup asi tak by to bylo správně ji vysvětleno ano není to úplné promrhaný není možno například něco věčného a toto je věčný zásah promrhat. Ona jako není možno promrhat svoji vnitřní nesmrtelnou podstatu neboť každý hřích je odpustitelný nou svých proti duchu svatému nikoliv a ten spáchal nemůžeme být vždycky duchu svatýmu bez nic nevíme ten se dostavuje tam někdy povstání lite to je dost dlouho to do toho máme ještě dost daleko nemůžeme se váže a proti duchu svatýmu nějak řešíme co se nám nestane proto fakticky můžeme se prakticky všechno je odpustitelné i tohleto je odpustitelné vás tedy k tomu zase na druhé straně vít odvolávat to co jsem před tím řekl říkal tak se jenom radujte toho a ukryté v tom rovní to neví vydržet to je to je opravdu chyba protože to se vám líčil na případu toho filipinách která zažívala ty extazi. Neboť místo toho tradování se přítomnosti boží bylo důležitější v fiore ži lidi napravovat ani tomu taky přiměl tak nevím jesi jestli bych měl říkat kdybych vám poradil ukryté se starostlivě z toho zbavit to byl bylo hlásné ale možná že vám víc záleží na tom co s tou radostí máte správně dělat že tu si tedy počínám. Ovšem musím si přiznat že to dělám vlivem určité ho poznání nevím jestli všichni to poznání máte sami poznáte jestli jste toho schopni si takovou radostí pomáhání způsobem že s někým dílem že si s tím zvířem ale ne tím způsobem říkám víš se na to huse nesmí samozřejmě to byl ni abych mu to dosti to způsobem ani nesdělilo byste třebas opilce to mám za radosti ne se by se za to vážil že vám takové takové prameny radosti a bych mu i esli můj děkuji tím z sem pokud to nedovedu tedy odevzdat bohu atman třebas nepůjde ze začátku ne že víte jak tak to odevzdám nějakým bližním odevzdám mu to odevzdám tu svoje rancem ho. Na radosti podíl a teď je otázka jestli že se dovedli to radost předat tak takové podílení se se svou radostí s bližním vypadá prakticky tak že když celý se si vstou to radostí podílet se svým bližním to znamená že pokud tato radost ve mně trvá tak v touto radostí něco pro toho vybídl co bych normálně prvního neudělal bylo by to zbytečné protože to nepotřebujete dokud tak do strmá pro něho něco vstoupil radosti budu dělat protože platí tady co říkají. Kristus cokoliv jste učinili nejmenšímu z bratří mých jste učinili to tímto způsobem vracím totiž bohu když to neumím přímo vrátit bohu tak protože udělám touto rostina komu něco bližního bližnímu tak jsem to vrátil bohu rozumíte mi že to logicky ne že cokoliv jste udivuji mu zatímco učinili ovšem musí to s touto dosti a tak radostně když on se na to dívá jako jsem se zbláznil to to touto radostí dělat tím samozřejmě o touto radosti na stačíme být tento vztah to vracení přes bližního tomu bohu přímo vracet bohu že vás upozorňuju na jednu maličkost bych vám ani neradil abyste se začátku to mu takhle přímo dělali š proč protože by se mohlo takže by si něco předstíral. Kde o to abyste se sami se ta nezklamali že totiž něco dekorum prohlašuje me a ono to není to pravé kdybyste to kdyby to nebylo nějakou deklaraci tak je to jedinečný jedinečný jen aby to nebyla pouhé prohlášení pane bože to vrací když když vy si řeknete pane bože to vlastní to slepec nevrátil upozorňuju.

Download XMLDownload textWaveform view