89-18A
89-18A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Nejvíc
máte
z
toho
že
tají
tou
záření
se
mnou
pro
to
je
vám
všechno
jasno
rozum
a
usne
tak
to
tvůj
rozum
neudržel
by
neudržel
tak
je
lepší
že
vo
to
lépe
že
vo
tom
neví
nejsi
vázán
rozumovým
pochopením
takže
je
to
dobrý.
A
to
je
dobrý
je
to
teďka
je
to
dobře
ačkoliv
jsem
tento
spis
po
čela
psát
proti
vlastní
vůli
jak
jsem
řekla
na
počátku
přece
jen
po
jeho
u
končení
jsem
velmi
potěšen
a
pokladem
tu
námahu
za
dobře
vydalo
ženou
ačkoliv
přiznává
že
ji
bylo
velmi
málo
přizná
vám
že
ji
bylo
velmi
málo
že
vona
to
stačila
zatemněnost
denním
po
tři
měsíce
dodělat
když
po
myslím
na
velkou
zavřeno.
To
je
spaní
né
pobavení
ona
říká
na
velkou
uzavřenou
konci
veden
do
vůči
en
samo
to
byste
taky
dal
přeložit
na
mnoho
žalářováni
a
já
jsem
to
tak
nepřekládám
protože
na
to
nechce
říkat
otevřeně
tak
tak
to
taky
já
neřeknu
a
na
nepatrné
pobavení
které
máte
mé
sestry
i
na
to
že
se.
On
některých
vašich
některé
všech
krátce
hřích
ani
nedostává
co
náleží
tu
se
mi
zdá
že
vám
bude
útěchu
potěšit
se
tímto
vnitřním
hadem
když
i
bez
povolení
představený
ch
umíte
vejít
i
přes
povolení
přetaveny
umíte
vejít
do
toho
hradu
a
kdykoliv
se
v
něm
procházet
je
ovšem
pravda
že
ne
vlastní
silami
se
dostanete
do
všech
komnaty
se
vám
zdálo
že
síly
jsou
značné
nepovažuji
vás
nepovolal
vás
pán
hradu
sám
proto
vám
radím
abyste
zneužívali
násilí
když
kdybyste
shledali
nějaký
odpor
protože
byste
pána
rozdělí
že
by
vás
již
nikdy
do
komnat
nepustil
neboť
pán
je
velkým
přítelem
pokory
nebudete
li
se.
Podkládat
za
hodny
ani
toho
abyste
vešli
do
třetího
komnat
získáte
už
velmi
brzy
jeho
přízeň
že
se
dostanete
až
do
pátý
ch
a
budeteli
vytrvale
a
často
navštěvovat
ti
komnaty
dosahnete
i
toho
že
vás
vezme
i
do
komnaty
kde
si
ví
sám
odtamtud
pak
když
nevyjdete
než
byste
byli
voni
převodu
neboť
chce
velký
ten
pan
abyste
plnil
jej
její
vůli
jako
by
to
byla.
Jeho
vůle
samotného
tady
jsem
vám
říkal
já
to
ještě
není
konec
že
ta
řehole
byla
jejich
události
hlavní
až
je
posly
poslechnout
tu
řeholi
to
znali
tu
převodu
třebas
v
radíš
špatně
je
velice
důležité
aby
bylo
zdržování
protože
se
porozumí
nakonec
těm
událostem
přesto
si
to
když
tam
měla
takové
nehodné
ho
zpovědi
a
který
sváděl
do
postele
a
vono
ho
poslouchal
ne
s
tou
posteli
ale
poslechl
jako
kdyby
měl
pravdu
že
jí
radil
třebas
jiné
věci
než
tudleto
tak
ona
ho
odvolá
z
tohoto
světa
ne
že
by
mu
to
byla
přála
pan
umřel
protože
mu
nebylo
dovoleno
aby
ubyla
to
co
chtěl
a
od
prosil
před
smrtí
a
skončil
jako
svatý.
To
ona
toto
všechno
nepoznává
ale
do
tý
kuchyni
vidíme
tak
víme
že
vona
obrátila
takového
velkého
hříšníka
který
se
před
ničím
dostavil
ani
před
tou
svatou
tváří
té
terezie
ale
viděl
hezkou
tváří
tak
se
na
toho
zamiloval
no
už
to
bylo
to
nevadilo
vona
přetah
a
jeho
a
ne
voni
taková
je
síla
té
milosti
boží
čili
události
i
v
tom
klášteře.
I
ten
událostem
bylo
třeba
nějak
rozumět
jinak
že
pocházejí
od
boha
a
musí
se
božským
způsobem
řešit
a
ne
lidským
že
božské
se
má
řešit
pokud
možno
božský
a
ne
lidsky
když
podle
svých
snah
to
řešíme
jenom
té
málo
tam
lidská
vůle
nepomohlo
ona
se
musela
opřít
o
vůli
boží
ale
v
našem
životě
ve
světě
je
to
mnohem
těší
protože
tam
není
jenom
takového
zpovědníka
tam
jsou
lidi
daleko
horší
mi
záměr
a
nebo
mají
příkazy
odněkud
oděno
nešlo
pána
boha
a
je
a
řídí
se
přednostně
jimi
protože
jiný
ani
neznají.
A
jak
s
těmito
kdyby
se
vypořádat
když
vidím
vyloženě
špatný
úmysl
tak
prostě
na
to
nedám
a
přímo
tomu
člověku
řeknu
to
je
není
úmysl
ctnostný
nebo
dobrý
nebo
správný
nebo
to
postaví
politicky
jak
se
mi
to
hodí
aby
aby
ho
přebylo
nějakým
způsobem
a
on
odejde
a
když
ho
odevzdám
bohu
to
je
to
nejhorší
sou
můžu
udělat
tak
vono
umře
nebo
vodejde
mýho
úřadu
nebo
je
přeložen
někam
jinam
jako
třebas
byl
inspektora
v
plzni
který
mě
nechtěl
pustit
do
plzně
protože
se
nábožensky
založen
tak
týden
před
tím
než
jsem
přišel
na
tu
školu
se
zeptat
proč
mě
odmítli
on
třebaže
doví
ryby
prosím
vás
nějaký
inspektora
spor
byl
přeložen
do
výrobě
a
na
jeho
místo
nastoupil
můj
přítel
dobrý
sobotu
který
se
mnou
studoval
na
vysoké
škole
a
telefon
mě
do
gottwaldova
ty
tady
máš
napsáno
že
si
nábožensky
založen
on
tě
proto
nebudu
nemůžou
být
synem.
On
se
stal
si
nábožensky
založen
syn
orání
já
jsem
říkal
sem
normální
tak
tě
beru
já
jsem
teďka
inspektora
víš
on
byl
do
omyl
přeložen
do
výroky
co
to
mě
přijal
a
já
jsem
tam
byl
si
čtrnáct
dní
oni
přišli
na
to
že
mylně
jednali
a
vrátili
ho
na
inspektora
místo
jak
ten
zrušil
to
se
neberte
představit
tak
takhle
jsou
takhle
jsou
řízení
ty
lidé
když
se
člověk
řízen
bohem
jsem
to
má
všechno
v
hrsti
prosím
vás
poledne
se
věřte
mudrci
že
má
obrovskou
moc
co
nemůžete
opravdu
zařídit
nesnaží
to
začít
nějak
úsilím
následova
tady
říká
žádný
násilí
se
tomu
nedostanete
do
musíte
se
odevzdat
tomu
bohu
tam
kde
se
máte
odevzdat
kde
může
něco
něco
udělat
to
musí
udělat
já
jsem
například
nelezl
a
když
mě
umřel
ten
můj
strýc
nor
šedesát
to
jsem
byl
ještě
gottwaldově.
Že
jsem
nastoupil
tady
až
září
šedesát
tak
já
jsem
použil
toho
umrtví
ho
dne
nebo
toho
pohřbu
výhody
tě
se
podíval
to
školská
mě
odmítl
a
tam
auto
s
lidmi
od
jídla
na
lže
že
časem
a
byl
v
tom
profesor
aha
že
ta
a
čtyry
byl
jsem
ne
koncentráku
dal
zastavit
to
jsou
vteřinky
já
zastavit
a
řekl
pavle
se
tu
děláš
hledá
místo
tady
jsem
byl
odmítnut
při
si
byl
odmítnut
to
místo
budeš
mít
a
on
tam
s
tím
řiditelem
oral
takovým
způsobem
že
to
nebylo
hezký
já
to
to
vy
tele
se
úplně
sliboval
tak
vy
z
toho
nepřijali
to
mi
ne
to
mi
ne
po
inspektora
spo
inspektora
a
tak
a
může
se
může
můžete
ho
příjem
nemáme
na
to
právo
to
bychom
museli
mít
znovu
všechny
žádosti
žejo
všechen
ten
všechnu
tu
dokument
ac.
A
museli
bychom
mít
takové
tak
silného
stránka
aby
to
prosadil
a
tím
ten
aha
tím
byl
takovým
svým
stavem
ten
byl
na
tím
řiditelem
to
tě
větle
celou
školou
ano
e
on
mu
říkal
to
votevřela
mě
poslechne
ne
a
tak
ten
na
sem
říkal
moh
všechny
dokumenty
opise
dal
se
mu
to
a
on
už
to
zařídil
sám
že
já
jsem
byl
přijat
prosím
vás
když
tolik
le
návod
se
stane
tak
to
není
náhoda
ne
tak
já
tam
musím
vidět
sílu
boží.
No
ale
vás
asi
překvapím
že
to
byl
ten
svý
stejně
viděl
neviditelný
ho
nebo
ne
necítil
ten
posteli
tam
to
bylo
a
proto
měl
tento
úkol
po
smrti
mě
takhle
pomoci
a
tak
co
se
dověděl
že
ten
člověk
po
smrti
působí
protože
já
jsem
využil
jeho
pohřbu
dem
pohřbu
a
nebýt
jeho
pohřbu
kde
by
ti
ho
smrti
tak
jsem
tam
nepřišel
do
tý
prvně
a
ještě
dodneška
bych
byl
v
gottwaldově.
Že
jeho
úroveň
nepomáhal
ta
úroveň
na
které
by
já
nevím
který
byl
ale
moc
daleko
nepovedou
náboženství
kdy
nevěnoval
já
no
ale
tak
byl
to
poctivý
člověk
tak
i
to
je
něco
dobrého
ne
a
pomáhá
po
smrti
nám
pomáhá
pomáhejte
těm
družičkách
se
modlíme
vedeni
modlitby
aby
a
i
pomáhali
oni
nám
až
my
jednou
bude
umírat
a
tak
se
nějak
v
volnými
slovy
řečeno
to
je
tam
modlíme
no
prostě
vám
při
nějaké
písni
noste
dlouho
podle
z
jejího
rozkladu
té
převod
dycky
vám
pán
nechá
dveře
otevřeny
kdykoliv
se
vrátíte
jakmile
si.
Jednou
viďte
užívat
toho
hradu
najdete
při
všech
i
sebe
trojí
věcech
klid
a
naději
že
se
tam
opět
vrátíte
a
ten
klid
vám
nikdo
nebude
moci
vzít
ačkoliv
se
tu
po
jedná
jen
o
sedmý
komnat
přece
je
při
každé
nahoře
i
dole
i
po
stranách
mnoho
jiných
místností
z
krásným
za
radami
a
studánka
mi
a
vzbudit
a
s
věcmi
tak
rozkoší.
Že
tak
to
je
moc
zdlouhavé
no
ale
ještě
to
čtu
že
za
toužíte
rozplynout
se
ve
chvílích
ve
chvályho
do
na
velkého
boha
který
ten
hrad
stvořil
a
podle
svého
obrazu
a
podobenství
najdete
li
něco
dobrého
zpočátku
v
jakém
vám
tu
v
bohu
mluví
věřte
opravdu
že
je
to
se
o
to
jen
slova
tady
vám
to
čtu
a
víte
že
to
není
tak
ještě
vytříben
čeština
já
to
budu
muset
ještě
vždycky
proto
tak
do
otrava
opisování
as
to
musíme
ještě
znovu
přečíst
to
srovnat
s
tím
originálem
který
pořád
mám
po
ruce
a
znovu
tam
něco
není
na
někdy
musím
mít
moc
protože
se
mi
to
nelíbí
česky
ten
spis
jsem
byl
dokončený
v
klášteře
svatého
josefa.
Roku
patnáct
set
sedmdesát
sedm
s
před
večer
svatého
on
ře
je
dvacátého
devátého
listopadu
ke
cti
a
slávě
boha
který
žije
a
klove
na
věky
věku
a
menší
ti
kroky
výkladu
křesťanské
cesty
oddanosti
kroky
bude
to
kroky
ab
o
a
prvně
si
myslete
oficiální
církevní
výklad
ten
má
piráti
hradu
nitra
jak
je
poddán
závěru
překladu
od
toho
slo
říká
doslova
že
snazším
porozumění
díla
poznamenám
že
je
to
algoritmy
pojednání
o
různých
stupních
modlitby
duše
je
hadem
z
komnat
am
modlitba
je.
Přesto
ani
ve
které
jsem
v
tom
hradu
z
té
sedm
hlavních
komnat
je
sedm
stupňů
na
nich
se
duše
ocitá
při
rozmanitých
stupních
modlitby
první
tři
jsou
v
oblasti
křesťanské
a
s
ke
své
která
je
vyznačena
trojím
stavem
v
počátkům
pokrokem
a
dokonalosti
jinak
to
jsou
to
jmenují
oslovit
cestou
očisty
osvícení
a
spojení
duše
u
vypra
prvé
duše
u
vykládány
ale
je
vydán
ještě
příležitost
tem
ke
hříchu.
A
za
před
na
do
tohoto
světa
do
pot
má
starosti
a
rozkoší
za
člověka
velebnost
boží
to
jsou
ty
proti
vite
tam
začnou
fungovat
za
druhé
duše
se
počíná
cvičit
ve
vnitřní
modlitbě
ale
není
ještě
první
předností
tato
modlitba
a
to
je
boji
ďáblem
a
zbraň
v
boji
je
kříž
říkají
v
závorce
za
třetí
duše
je
pevně
odvolána
pokračovat
a
proto
se
cvičím.
V
pokání
a
ctnostech
vyslýchá
se
i
všední
hříchů
ale
ještě
ji
schází
na
prostá
naprosté
odpuštění
od
světa
vidíte
já
vám
něco
řeknu
když
oni
se
takhle
absurdum
snaží
o
to
dokonalost
mravní
to
je
hezké
ale
za
tolik
práce
si
na
tom
dají
že
jak
jsem
vám
tady
ukazoval
denně
vám
to
ukazuju
já
jim
pohrát
způsobem
já
jsem
nebo
jim
být
hříšným
člověkem
tak
v
takovým
umím
stavu
já
jsem
to
tady
nejeví
jako
nějaký
svatý
člověk
zaručeně
ne
že
taky
nejsem
to
je
on
svatý
a
já
ne
já
záležet
na
tom
abych
tak
nevypadalo.
A
jestliže
oni
si
dávali
na
tom
záležet
tak
voni
ztrácí
strašně
moc
času
tím
oním
co
ti
protože
dokonalost
nedostanu
ze
své
vlastní
vůle
dosahuji
to
není
možný
za
čtvrté
dále
e
jiš
vstoupí
do
druhé
oblasti
která
se
jmenuje
křesťanskou
mystikou
tedy
vod
čtvrtý
zvláštní
milosti
modlitbě
u
sebe
nosti
je
a
úkol
e
čili
klidu
přece
však
je
to
v
tomto
oboru
teprve
první
stupeň
a
proto
se
přirozeně.
Ještě
prolíná
snad
přirozeným
a
možná
že
to
přirozené
ještě
převažuje
za
páté
v
prosté
uvozovkách
sjednocení
srovnává
se
vůle
člověka
s
vůlí
boží
ale
smysly
tělesné
nejen
ještě
úplně
taji
ale
to
podobenství
o
motivace
močovýho
nedá
dní
a
co
všechno
musí
udělat
než
umře
za
šesté
extatické
spojení
duše
s
bohem
čili
nastoupení
následuje
potom
zase
mé
nebe
na
zemi
duše.
Že
očištění
sebezáporem
je
za
hrob
milostí
na
rozlou
slučitelné
spojení
no
to
nepřečtu
tak
víte
moc
jako
daleko
krok
b
u
některých
křesťanství
převažuje
osobní
mystická
zkušenost
nad
zevní
poučenost
ale
jen
málokteří
z
nich
se.
Mohli
soustavně
zúčastnit
této
zkušenosti
v
době
svaté
terezie
už
nebylo
možno
se
hlásit
k
této
osobní
zkušenosti
na
za
placen
nemohu
nic
ze
svý
vůle
provést
o
to
nejde
to
vidím
tak
také
rozum
od
haha
tak
na
to
musím
když
mám
zdravý
rozum
a
ten
mě
velí
nezasahuje
do
toho
protože
na
to
nestačí
tak
od
toho
odejdu
a
radši
řečtí
dřív
než
později
kdybych
ti
začal
a
z
nich
vim
že
v
tom
nic
nedokážu
tak
to
radši
nezačíná
kasete
si
jednoduše
si
ten
život
co
na
co
jsem
nestačil
od
toho
jsem
prostě
zásadně
odcházel
nářa
někdy
ale.
Když
sem
neodcházel
čas
tak
jsem
byl
donucen
aby
vodešel
z
čas
z
toho
soudím
že
to
je
správný
způsob
jednání
třebas
v
tom
konce
když
jsem
byl
zajat
v
té
různí
tak
se
dostali
jediný
světicí
jistě
tu
ránu
do
toho
uká
neslyšel
jsem
vůbec
nic
a
oni
mezi
tím
hlásili
že
kdo
jeho
to
já
jsem
byl
o
to
ne
to
potom
může
vodejít
měl
jsem
sebou
index
o
se
ho
předložit
ale
je
tam
závěrem
zkoušku
zdaleko
bez
vysvětlení
se
neměl
co
jsem
nechal
doma
no
ale
byl
bych
se
dostal
okamžitě
pryč
a
jsem
neslyšel
tak
zase
nedostal
tak
do
čeho
se
nemohla
sahnout
to
do
toho
se
menoval
já
jsem
na
týkat
nemohl
sáhnout
aby
tam
staneli
toho
přede
mnou
že
jo
nemoh
vůbec
nastavoval
kdyby
se
mu
do
toho
malinko
byl
etak
mě
zastřelil
věřte
mi
to
tomu
to
taky
rozum.
Rozhodující
rozum
člověk
třeba
ona
povídá
okolí
je
intonuji
je
taky
rozum
je
také
rozumný
musím
uvážit
jestli
rozumné
nebo
ne
tak
to
neposlechnout
je
to
velice
jednoduché
že
to
bude
nejvyšší
člověk
je
to
nerozumné
tak
to
neposlechnout
sem
mohli
tojá
dožrat
o
to
že
se
neposlou
zásadní
věcech
tak
například.
Ona
podívejte
se
tyto
rozpory
se
nikdy
tedy
v
životě
neměl
co
říkal
partner
dycky
říkal
jinak
než
já
ten
můj
výborný
partner
moje
manželka
na
na
všechno
jiné
mínění
než
já
naštěstí
nebyla
řečnická
manžel
nemějte
se
mě
doba
váženějším
míří
kde
já
jsem
nehodoval
se
například
v
těch
základní
se
do
výchovu
dětí
se
nehodoval
ona
taky
by
byla
bývala
se
neshodl
s
tím
že
já
jsem
od
nešel
do
plzně
než
vona
byla
v
mé
kůži
byl
tam
ustavičné
pronásledován
ne
a
já
jsem
věděl
že
tak
policie
těžko
pan
a
že
mě
nebude
tak
to
následovat
plzni
a
měl
jsem
tady
taky
velký
možnosti
vytváří
daleko
věčný
že
ho
páně.
Tak
to
bylo
všechno
to
byly
rozumové
důvody
které
tady
hraje
roli
te
jsem
naprosto
ji
neposlouchá
ona
se
jenom
jednou
vzepřel
a
říká
tak
když
cesta
se
pojede
do
plno
tam
budeme
bit
a
všecko
stratí
a
zaměstnání
a
nebudeš
pronásledován
o
tom
pronásledoval
tak
to
směla
takže
tyto
věci
mně
byly
prostě
přidány
proto
jsem
věděl
vy
mam
být
oddán
a
kdy
mám
odporovat
to
já
jsem
věděl
jasně
jsem
měl
schopnost
rozlišovací
taky
trošičku
po
prospro
aby
tě
pomohl
v
tom
rozlišení
tím
mockrát
pomůže
protože
není
v
úmyslu
božím
abyste
byl
na
rozpacích
to
že
se
ten
způsob
neklid
ty
způsobuje
že
je
může
na
cestě
udělat
ani
krůček
kupředu
vnikli
které
já
jsem
vždycky
měl
při
tom
pronásledování
a
věděl
jsem
že
například
dejme
tomu
ty.
Možnosti
gotvaldově
se
zaměstnání
svý
dětí
byli
jenom
s
lid
ne
a
to
se
mi
nezdálo
být
správné
to
byla
otroka
potom
taková
je
na
otroka
na
škodovce
to
je
a
je
tam
přes
jenom
větší
výběr
a
už
uli
tomu
jsem
nemířil
k
tomu
abych
tam
zůstal
jo
také
proto
že
bylo
tolik
důvodů
že
jsem
nemusel
se
rozpaků
běž
se
do
té
plzně
a
další
důvod
byl
že
tady
byla
maminka
v
plzni
která
se
při
svém
stáří
že
jo
který
byl
šedesát
pět
let
nechtěla
už
ho
stěhovat
a
já
jsem
protože
nám
velice
dobře
sloužila
chtěl
taky
stáří
posloužit
jsem
se
stěhoval
za
ní
a
u
dál
jsem
její
by
jako
svůj
kolik
to
nebyla
pravda
a
tak
si
nic
se
stěhoval
z
toho
našeho
postoji
jak
já
dneska
celý
poschodí
čtyři
pusy
jedna
že
a
tak.
A
už
za
jeho
života
to
měl
štyři
tu
se
ta
ne
až
po
jejich
smrti
na
eště
bych
moh
mnoho
důvodů
říct
ale
že
se
kristovo
rozumné
žádný
není
nějak
nadřazen
všechno
je
to
velice
přirozené
podle
přirozených
podle
přirozeného
pohledu
na
věci
se
se
chytil
nečekal
jsem
na
nějaký
nadřazen
řeší
nějaký
zázrak
nikdy
v
životě
nečekám
závad
a
oni
se
děly
ustavičně
se
viděli
přírodě
doktorky
soustava
zázrak.
No
tak
to
je
prosím
všecko
asi
je
muselo
být
všechno
přidáno
jinak
ježíš
lhářem
a
protože
lhářem
není
tak
chyba
je
někde
u
mě
že
nehledám
se
jesi
to
království
boží
a
ty
si
takový
pilný
hledal
člověče
já
se
divím
že
to
tam
nemáme
v
čem
to
tam
může
váznout
co
si
ještě
rozmysli
dokonce
jo
pobytu
který
se
do
zen
do
mi
to
řekni
jak
si
stromy
sle
tak
bych
rád
tomu
rozuměl
že
to
vy
mně
pomohlo
velice
se
poprat
já
proti
já
jsem
prát
odjakživa
nejsem
klidný
člověk
dělá
kde
nemohl
by
a
já
si
myslím
že
v
tomto
ohledu.
Jsem
velice
podobno
svatý
terezii
jak
tady
mluví
tak
trpně
tak
se
v
životě
nejevil
ona
ji
musí
ukázat
lepší
stránku
věci
než
jakou
sama
prováděla
ona
do
všeho
šla
ší
ně
ona
stala
se
na
se
stala
to
tady
zapaluje
té
době
kdy
tohleto
psala
byla
představený
všech
takže
vona
už
rozhodoval
moji
bytí
a
nevidí
a
ovšem
co
se
tam
dělo
v
tom
klášteře
takže
ona
se
nebál
vedoucího
postavení
upozorňuju
a
to
je
jako
kdyby
byla
v
běžném
životě
tak
vona
tam
nebyla
pouhou
spolupracovnice
která
poslouchá
nýbrž
spoluprace
která
taky
řídí
stejnou
měrou
ano.
Samovolně
ta
nemusím
tuto
úvahu
se
nikdy
nedělal
úplný
se
tak
ty
události
v
tom
gomora
že
bylo
nutno
vodejít
a
dlouho
jsem
já
jsem
nebude
šel
až
až
bylo
jisto
že
tam
nevydržím
že
tam
nemůže
být
držet
jenom
jedna
a
za
velikých
potíží
a
nebylo
to
stěhování
snadné
to
výše
stěhovat
jo
na
toho
bylo
mě
k
ní
že
bylo
čtyřicet
pět
veden
no
to
to
byl
nabytým
ten
stěhovat
no.
Ale
stalo
se
tam
jedna
věc
manželka
držela
ten
tedy
ten
náš
mezi
není
zde
žila
v
náruči
kleci
z
vedeme
asi
dvou
literou
a
jeli
jsme
prahy
do
plzně
už
na
takové
otázce
i
to
vypadalo
s
náruče
polohy
to
trošičku
ale
bylo
se
to
všechno
bylo
potom
vtom
se
ti
uklidit
a
já
dopadat
přenes
toho
med
a
jakmile
se
tohleto
stalo
to
je
moje
vedení
události
zásadní
že
já
mám
přitom
a
to
by
vám
neměl
utajit
vedení
událostmi
jak
se
toto
stalo
já
jsem
věděl
že
až
se
to
stane
podruhý
tak
vona
zemře.
No
tak
především
sem
nenechal
do
sit
amet
pochopitelně
a
dělal
jsem
všechno
možný
aby
se
to
byl
to
nestalo
ten
med
se
u
nás
vyskytovalo
ale
já
jsem
měl
výhradní
právo
s
ním
manipulovat
on
ho
nesměl
dávat
ani
na
stůl
toho
na
nikde
neznevažovat
uhaslo
načepovala
pod
mým
dozorem
ale
nesměla
vyhnout
lev
ale
přeci
nese
že
ne
okamžiku
roku
osmdesát
jedna
osmdesát
rok
před
smrtí
ten
metody.
A
ono
ji
padalo
moc
čas
to
všechno
z
rukou
to
je
po
něm
po
ní
je
moje
celá
danuška
to
je
po
té
že
to
to
okolo
že
všechno
vypadne
z
rukou
jo
já
když
ono
je
u
nás
týden
tak
vždycky
sečítám
střep
a
to
je
milován
dva
hračky
dva
talíře
a
tak
do
dvojici
to
vždycky
jde
moc
rozvi
věcí
a
m
a
ty
synové
a
se
něco
pokazí
uhodit
a
no
a
tak
dál
to
je
všechno
v
pořádku
taky
musí
být
po
někomu
ne
ale
strany
nemám
za
ji
to
nevyčítám
ale
takhle
jsem
byl
veden
událostmi
že
se
moh
bezstarostně
s
tou
manželkou
je
a
zařídit
si
to
tak
aby
ten
menoval
rozví
sem
věděl
že
až
rozvíjet
tak
podle
ze
světa
pryč.
Rozebírá
ho
roku
osmdesát
a
dostávala
záhadného
tečky
kteří
lékaři
no
vona
roku
osmdesát
ono
to
sedmdesát
je
odmítl
operaci
konečným
ku
s
těmi
milost
se
byla
nestyděl
před
lékaři
tak
tady
dneska
byla
pochopitelně
sem
byla
volená
mladší
než
já
jesliže
proto
že
se
styděl
si
sat
na
konečný
no
tak
nebyla
v
jeho
pera
v
čase
dostal
z
toho
nádor
který
byl
karty
že
ano
tak
dále
a
potom
už
vlastně
bylo
všechno
pozdě
no
tak
ještě
by
bylo
se
roku
osmdesát
mohlo
nějak
zakročit
ale
ona
ten
m
jako
rozbil
tak
jsem
dělal
všechno
aby
byla
zachránila
slepičky
a
a
všechno
jsem
co
jsem
mohl
to
ale
zachránila
nebyla
do
rok
a
bylo
po
ní
pryč.
Že
jsem
byl
zásada
řízen
my
se
například
se
do
plzně
tak
mě
bylo
všechno
ukázáno
že
sem
to
teďka
lišil
potřeboval
já
jsem
se
starat
najednou
jsem
věděl
že
to
tý
plzně
mám
už
konečně
jít
když
tam
mám
místo
aby
nemele
reálné
myslící
člověk
v
tom
mám
zařízeno
tak
tam
jdu
na
nemám
zařízeno
tak
tam
nejdu
a
to
se
může
postavit
v
okolo
na
hlavu
toto
do
toho
mění
není.
Já
vím
že
ti
svý
podle
toho
když
se
události
to
pozná
když
mě
tak
ty
události
šli
na
ruku
jsem
a
já
jsem
nežádal
jeden
rok
já
jsem
žena
deset
ten
do
plzně
že
jsem
byl
deset
let
už
pro
nás
o
jak
sem
začalo
to
pronásledování
tak
jsem
za
žádal
poprvně
že
když
on
mi
pořád
pod
tajné
nějak
podává
sleduju
tak
to
není
příjemné
a
stěhuje
se
proti
vám
dostane
bit
aby
na
mě
viděl
ne
takže
se
na
mě
dívá
kam
jdu
a
jakmile
někam
vodejdu
už
je
připravena
vodejde
se
mnou
to
je
příjemný
o
to
se
nikdy
jsem
to
vydržel
jenom
deset
let
událostí
nemusí
se
to
starat
protože
my
se
musíte
starat
nebo
a
se
vyřízeni
události
a
nabýt
vás
vedl
bůh
a
von
se
vždycky
najde
prostředky
jakými
vás
povede
a
budete
jim
dobře
rozumět
rozumět
nejenom
vidět
se
něco
nadpřirozena
toto
nic
napřed
nevidím
já
jsem
říkal
to
je
řízení
boží
který
je
přirozené
bůh
se
o
mě
stará
neboť
já
jdu
za
ním
ne.
To
je
přirozené
někoho
miluješ
tak
on
má
splácí
lásku
to
je
přeci
přirozené
se
v
správce
nestojíte
o
to
jsem
přeci
si
nemoh
zařídit
aby
ten
auto
budo
a
volil
v
tu
vteřinu
já
jsem
přišel
v
plzni
před
puškou
to
se
mnou
fyzika
někde
z
gotvaldova
jsem
přijal
z
gotvaldova
ten
den
je
den
ten
předtím
jenomže
jsem
měl
jistotu
já
mám
takový
jistoty
nějaký
že
tam
bude
více
místa
a
jedna
paní
umřela
jedna
se
vodstěhovala
chce
ři
a
ti
týkala
se
to
byly
to
byli
třetí
tam
byli
vynálezci
v
tom
poschodí
vedle
nás
a
čtyři
by
ty
maminka
mě
na
jeden
a
tři
by
ty
další
a
oni
se
všechny
drakovi
stěhoval
no
tak
to
já
jsem
věděl
že
to
takhle
dopadne
ne
že
by
byla
prasata
stará
paní
jako
před
smrtí
ale
ona
než
ona
tam
neumřela
u
nás
ona
šla
ke
své
sedi
nějak
někoho
kdo
by
ochrana
ne
to
jsem
věděl
že
to
udělá.
Protože
se
jestli
se
alenka
sum
ne
čtyřikrát
tak
se
nic
nestane
základ
dobrý
že
ten
se
mnou
se
o
tom
nerad
protože
to
musíte
mít
v
jistotu
já
sem
měl
dycky
ovšem
jistota
od
boha
tu
jistotu
dostanete
vode
mě
ne
já
jsem
položení
ten
není
na
mistra
čeřínek
tří
osm
Ten
van
ruysbroeck
vykládá
a
to
se
bude
týkat
asi
dali
výklad
můj
vykládá
jenom
jednu
větu
z
podobenství
o
deseti
pana
a
protože
ale
ta
věc
a
souvisí
s
celým
text
který
předchází
i
tomuto
podobenství
a
ještě
něčemu
co
potom
podobenství
následuje
tak
mám
teďka
čas
abych
to
citoval
a
zároveň
vyložil
tak
je
to
matouš
dvacátá
čtvrtý
kapitola
ve
to
podobenstí
až
pětadvacáté
kapitole
podobenství
o
věrnost
služebníků
když
pán
ustane
na
svou
čele
služebníka
aby
jim
včas
dával
pokrm.
Který
služebník
je
věrný
a
rozumný
byla
se
tomu
služebník
kterého
pán
při
svém
příchodu
nalezne
že
ta
činí
a
mantram
vám
kdo
ho
stanoví
nade
vším
co
mu
patří
no
eště
jednou
amen
pravím
vám
že
ho
stanoví
nade
vším
co
mu
patří
když
si
však
špatnost
ožení
řekne
můj
pán
nejde
když
je
to
s
tím
souvisí
a
začne
být
své
služebník
spolu
služebníky
shodovat
a
pít
opilci
tu
pán
toho
služebníka
přijde
v
den
vy
to
čeká
a
v
hodinu
kterou
netuší
vyžene
ho
a
vy
káže
mu
úděl
mezi
po
krycí
tam
bude
zase
pláč
a
skřípění
zubů
to
je
pořád
se
to
opakuje
ty
po
krycim
pláču
a
skřípe
z.
Je
tady
řečeno
něco
co
se
nedá
vysvětlit
při
normálním
křesťanským
způsobu
myšlení
že
totiž
ten
příchod
že
nich
nebo
pán
nebo
hospodáře
jak
chcete
do
našeho
vědomí
je
nepředvídal
vy
si
můžete
myslet
jak
my
k
tomu
přijdeme
že
se
to
nezažili
nevíte
opravdu
kdy
se
toto
stane
příkladem
jsem
já
který
svoboda
do
sedmnácti
let
nevěděl
že
něco
takového
v
životě
čeká
muži
byl
celá
zcela
obrácen
daleko
dokonaleji
než
váš
do
zevního
světa
s
tý
chemie
nic
není
v
tom
vnitřním
světě
to
je
všechno
bádání
rozumové.
A
to
zaujalo
moje
srdce
přitom
bylo
moje
srdce
nejenom
můj
rozum
a
van
ruysbroek
správně
říká
že
ten
život
ve
světě
je
posvěcen
srdcem
že
bez
srdce
by
vůbec
se
nedalo
žít
to
samozřejmě
protože
se
takle
ne
ale
že
je
v
tom
nějaké
posvěcení
to
mohlo
dět
ran
ruysbroek
protože
věděl
něco
co
křesťanství
do
té
doby
nevědělo
do
dneš
to
neví
nebo
asi
to
nepřipoutali
to
tak
doslova
mělo
být
že
totiž
ustavičně
z
boha
všechno
bereme
a
ten
příchod
že
nich
a
je
ustavičný
jenomže
je
proveden
tak
že
ho
ve
vědomí
nemáme
tím
se
nijak
neruší
takže
kdybych
to
vzal
hodně
zhruba
a
hodně
v
tom
odbyl
tak
bych
řekl
od
okamžiku
narození
to
je
velice
hlubinu
způsob
mluvení
ten
bůh.
Ustavičně
vstupuje
do
toho
našeho
pozemského
života
samozřejmě
to
musím
trošičku
zlepšit
protože
to
je
velice
hrubý
pohled
z
pocitu
oddělenosti
člověka
od
přírody
a
celého
vesmíru
a
ten
bytu
neměl
se
trpět
už
dneska
ve
dvacátém
století
a
tak
bych
řekl
člověk
když
se
narodí
tak
je
spočinout
veškerého
vývoje
celého
vesmíru
je
závislý
nejenom
na
sluneční
soustavy
a
existenci
dala
je
a
celého
vesmíru
tam
to
všechno
plyne
jedním
směrem
jak
si
dneska
už
astronomové
všimli
to
je
takzvaný
kladný
smysl
otáček
jak
říkal
dekárt
no
a.
Když
tedy
říkám
že
bůh
od
okamžiku
našeho
života
ustavičně
do
nich
vstupuje
tak
voda
něj
do
něj
vstupuje
tím
že
udržuje
celý
vesmír
prosím
vás
toto
si
domyslet
soukromě
že
tomu
tak
je
a
on
by
se
byl
sestupovat
našeho
života
kdyby
nevstupoval
do
střelil
života
do
života
celého
vesmíru
a
to
se
je
taky
ustavičně
a
to
se
děje
před
časem
a
přerosteme
to
znamená
jestli
to
jednou
nebylo
tak
on
všude
kam
mohl
vstoupit
on
není
oni
při
přítomný
v
každém
případě.
A
tohleto
už
je
pojetí
řek
bych
tak
vylepšení
že
se
můžeme
o
ně
opřít
když
budeme
v
těžkostech
o
kterých
si
bude
myslet
že
jsou
neřešitelné
situace
našem
životě
často
dopadají
tak
že
se
nám
nezdá
že
bychom
z
nich
někdy
mohli
vybřednutí
nebo
stáváme
se
zoufalým
nebo
se
nám
zdají
být
nevy
nevyřešíte
prostě
to
je
chybný
názor
a.
Jenom
kdybyste
z
našeho
hlediska
a
to
dovedli
hledět
tak
víte
že
je
to
zkouška
ve
které
se
tam
výšin
předvídá
další
milost
takhle
si
to
prosím
vás
definice
všechny
zkoušky
jsou
příznakem
přicházející
milosti
to
potom
tam
jako
tady
u
těch
služebníků
který
k
pokud
se
opíjeli
když
pán
nebyl
doma
a
nedbali
na
to
že
mají
rozdělovačem
potraviny
z
nějakého
centra
tak
ty
se
provinili
vy
se
proviňoval
proti
tomuto
vědění
které
neměli
že
ta
nepřítomnosti
v
tom
našem
vědomí
rozumějte
toho
boha
že
přichází
ustavičně.
Je
způsobena
tím
a
jedině
tím
že
nás
připravuje
k
větší
milosti
že
totiž
nečekaně
přijde
to
je
ta
větší
milost
a
to
platí
o
životě
každého
člověka
myslím
že
by
to
stačilo
k
tomu
co
předchází
vlastnímu
podobenství
jestli
ne
tak
řekněte
mate
to
že
teď
jakékoliv
utrpení
je
příznakem
přicházejícím
milosti
tím
nechci
forzíruje
ale
chci
kom
ukázat
že
je
to
příznak
něčeho
úplně
jiného
než
co
se
v
jak
jsem
vám
to
jeví.
Prosím
vás
toto
říkám
ze
zkušenosti
protože
byl
jsem
vyhozen
chemie
a
to
řeknu
rovnou
a
nedělalo
mi
to
dobře
a
ta
nesmírná
bolest
že
jsem
ztratil
jedinou
lásku
způsobila
příchod
páně
to
jsem
neměl
tušení
já
jsem
myslel
jenom
že
jsem
vyhozen
ze
školy
že
celý
život
už
prožije
někde
v
kanceláři
což
promiňte
mi
že
takový
fajnovka
se
pro
mě
byl
konec
světa
a
jít
za
potom
jsem
dělal
ještě
horší
věci
než
po
být
v
kanceláři
no
ale
už
to
tak
nedopadalo
protože
už
se
měl
za
sebou
nějakou
zkušenost.
Tu
sedmnácti
letech
že
nebýt
toho
velkého
utrpení
které
se
mi
stalo
že
sem
byl
podle
mého
názoru
bez
správně
vyhozen
ze
studia
by
byl
propadal
tak
v
pořádku
a
že
jsem
se
přestal
nakonec
litovat
tyto
dvě
podmínky
byly
splněny
prosím
mělo
za
následek
okamžitý
příchod
páně
ale
okamžitý
bez
meškání
ale
kdyby
se
byl
litoval
do
dneška
tak
nepřišel.
Jestliže
například
litujete
že
nějakou
situaci
nemůžete
řešit
jak
si
přejete
nemůže
přijít
ta
situace
ve
které
pán
přichází
v
ce
absolutní
klid
jinak
nemůže
přijít
náš
absolutní
klid
a
ten
se
zjednává
přirozeným
způsobem
prosím
vás
vy
nepřirozeně
se
stavíte
proti
situaci
svým
neklidem
to
se
máte
stavy
proti
situací
který
vám
nejdou
svou
péčí
a
to
rozdíl
a
ne
neklidem
teče
má
být
daleko
větší
než
normálně
když
vám
něco
nejde
abyste
to
napravili
to
se
musí
dělat
ne
abyste
rezignovali
prosím
vás
nikdy
se
nerezignoval
a
neradím
to
taky
nikomu
aby
rezignoval
já
jsem
nerezignoval
na
chemii
když
mě
vyhodili
ze
školy
já
jsem
rok
a
přivtě
studoval
v
tom
musel
udál
ovšem
hloupě
neměl
jsem
vedení
až
jsem
poznal
že
to
nikam
nevede.
A
to
by
nestačilo
já
jsem
poznal
že
se
nesmíme
vy
toho
a
já
jsem
nevěděl
že
že
pán
bůh
to
všechno
řídí
a
něco
připravit
že
při
prže
obrovskou
milost
o
které
se
vám
do
dneška
nezdá
protože
nesplnili
se
ty
podmínky
o
kterých
já
tady
mluvím
neměli
jste
jenom
jednu
lásku
máte
lásce
moc
vy
nemáte
jedno
té
vy
máte
stát
dost
zlatých
telat
promiňte
mi
že
jsem
takový
sprostý
a
dneska
je
to
na
minima
pátek
tak
že
si
to
může
dovolit
dneska
budu
strašně
sprostý
dokud
nerozvíjí.
Protože
ono
je
to
třeba
říct
po
lopat
moje
mysli
je
totiž
roztříštěn
on
nepatří
jedné
věci
jako
patřila
tam
u
mě
po
tisícero
věcem
jdete
drobné
starosti
do
jiné
drobné
starosti
to
je
co
pytel
roztříštění
té
osobnosti
na
takové
kousky
že
ona
se
nikdy
nemůže
najít
celá
u
boha
a
vona
se
uva
ne
jedině
celá
jinak
tam
nemůže
vstoupit
není
ten
vstup
připraven
pro
kousek
lidské
bytosti
nýbrž
pro
celou
proto
ten
lidský
život
jako
celek
má
ten
smysl
vy
to
je
příprava
ke
vstupu
do
náruče
boží
nic
jiného
pro
to
diskusí
o
samo
sebou
jinak
je
to
moc
né
k
věcí.
Download XML • Download text
• Waveform view