84-28A-p_do_613-b
84-28A-p_do_613-b
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Svatý
jan
ten
měl
právo
lásku
protože
to
nedělal
pro
sebe
nýbrž
proto
když
se
krista
kterého
miloval
proto
se
ocitl
pod
křížem
protože
mu
o
něho
vůbec
nešlo
od
toho
jana
bylo
bylo
o
něho
lota
by
byl
zmizel
jako
ten
svatý
petr
aby
nepřišel
taky
k
té
smrti
že
on
se
nebál
protože
o
sobě
nevěděl
ne
ta
láska
jeho
byla
nikoliv
pro
jana
nýbrž
pro
toho
boha.
A
to
se
je
s
radil
modlit
radil
minulý
boha
svého
srdce
duše
těla
v
síly
a
tak
dále
tak
to
je
asi
vysvětleno
to
li
se
bude
to
velice
akademický
zpověď
protože
navíc
si
jako
i
při
tom
že
se
na
to
máme
ještě
možná
hodinu
času
bych
nestačil
já
bych
se
do
toho
pustil
a
bylo
by
toho
velice
hezké
silo
pojednání
možná
ale
o
to
nám
to
nejde
nám
jde
o
praktický
za
ch
do
věci.
Říkáte
mi
mámli
bolest
zubů
nemohu
si
říkáním
toho
že
není
trpícího
nemohu
se
zbavit
bolesti
zubů
bolest
zubů
trvá
když
se
dostal
do
koncentráku
nezbavil
se
z
toho
koncentráku
jsem
si
říkal
ty
si
vnitřně
svobodný
ne
že
to
nebyla
pravda
že
ti
byl
vězněm
jsem
se
přes
cítí
být
vězněm
tak
je
vězněm
na
cti
tu
bolest
cítí
tou
s
se
svým
tělem
ale
totiž
tím
že
spočívat
když
mě
bolí
zub
protože
mu
se
aspoň
s
tím
zem
a
který
bolí
tak
je
těžko
si
nalhávat
že
není
trpícího
je
trpícího.
Ale
kdybyste
kdykoliv
třebas
přechodně
se
ocitli
v
takovém
stavu
vědomí
jako
třebas
ramakrišna
když
ho
operovali
s
tím
krkem
měl
rakovinu
krku
ne
oni
ho
neopravil
se
koně
operoval
je
něco
na
rukou
mu
řekli
tak
a
nestane
já
udělat
to
při
vědomí
a
odeberu
s
té
ruky
své
vědomí
odevzdal
jste
ruky
vědomí
a
oběto
to
nebolelo
ne
ovšem
ten
měl
jogické
schopnost
protože
se
nestvořil
svým
tělem
s
které
části
lekli
části
těla
odebrat
své
vědomí.
To
je
kdyby
mně
volil
zub
tak
to
bych
nedokázal
odebrat
se
zubu
zrovna
vědomí
to
bych
kázal
možná
celé
hlavně
o
ale
pak
bych
ztratil
vědomí
úplně
a
byl
ho
by
tak
asi
by
to
bylo
správné
a
jestli
bych
taky
přitom
nezemřel
já
to
prostě
neumím
ramakrišna
to
uměl
a
možná
že
bych
to
měl
palcem
rukou
to
je
možné
ale
lékaři
mě
to
naučili
že
jsem
zapomněl
pro
bolest
z
ruku
v
ruce
která
přesahovala
míru
nosnosti
na
celé
tělo
na
celé
tělo
a
to
mně
napovídá
jednu
věc
kdo
to
byl
který
zapomněl
na
to
tělo
do
to
byl
který
netrpěl.
To
nebyl
trpící
to
byl
ten
ve
některý
netrpí
čili
nás
je
pořád
někdo
kdo
netrpí
v
každém
z
nás
stačí
se
v
okamžiku
utrpení
už
si
pod
jeho
střechu
a
netrpěli
že
to
bolest
zubu
nemusíte
jako
ramakrišna
vzdalovat
třebas
od
ruky
svoje
vědomí
to
není
zapotřebí
ale
je
otázka
jestli
by
to
o
případě
zubu
bylo
účelné
todleto
že
bolest
zubů
a
to
musím
mít
taky
rozum
je
tady
proto
aby
mně
upozornil
že
se
máte
zkn
nebo
vytrhnout
nebo
se
takovýho
bolest
vůbec
není
nic
špatného
když
se
to
fyzická
bolest
nýbrž
upozorňuje
mně
o
nějaký
nepořádek
který
za
kterým
bych
měl
aby
ho
zlepšil
a
tak
je
to
taky
z
bolestí
v
běžném
světě
duševní
to
je
upozornění
té
signál
že
tady
má
něco
vylepšit
tak
když
jde
například
o
duševní
bolest
už
něco
jiného
tak
já
jdu
za
tím
důvodem
proč
tu
bolest
duševní
mám
a
jestliže
přijdu
k
tomu
na
kloub
a
odstraní
příčiny
té
duševní
choroby
tím
že
začnu
jednat
jinak
ne
aby
to
neza
to
nezpůsobil
na
tu
bolest
ale
o
to
že
to
nebude
způsobovat
bohem
tak
tam
bude
přestane
okamžitě
přečti
se
znovu
že
není
nikoho
trpícího
podstatě
ovšem
musím
na
to
umět
jít
bych
tak
řekl
nebo
musím
se
umět
vzdát
sama
sebe
se
dá
tam.
Tak
zkrátka
a
dobře
tam
vypadá
to
jako
rozporné
když
se
na
jedné
straně
říká
že
člověk
si
nemůže
otevřít
že
musí
být
otevřeno
ne
a
on
ale
musí
klepat
na
druhé
straně
je
je
tady
třeba
zase
řečeno
království
boží
násilím
trpí
a
násilím
je
dobýváno
tak
jak
to
je
dobýváno
nebo
není
dobýváno
co
je
pravda
z
toho
zase
je
obojí
pravda
vydr
ti
tou
aristotelovskou
jogou
na
to
nestačíme
abychom
protože
nemáme
když
moci
nic
než
ale
statek
logikou
na
jinou
se
mi
v
evropě
nezam
na
lepší
indickou
na
to
se
nedalo
je
nám
zdá
nebo
čínské
tak
my
si
musíme
přebrat
k
tomuto
jsem
ten
kompromis
navrhoval
život
ježíše
krista
abychom
pochopili
jak
to
fakticky
je
a
že
si
to
neodporuje
a
já
napřed
řeknu
vysvětlím
to
království
boží
násilí
trpí
a
násilím
je
dobýváno
a
zase
to
ještě
rozvíjeno
tě
části
násilí
trpí
tak
jestliže
já
na
to
zase
analyticky
a
potom
přijdu
k
žiju
život
je
tak
to
bylo
synteticky.
Vono
to
někdy
je
opačně
většinou
život
ježíšův
i
analitika
no
ale
tento
radou
udělám
o
převoz
opačně
možná
a
jak
na
to
přijdu
to
jak
mi
to
přijde
na
jazyk
ale
že
to
království
boží
násilí
trpí
on
přeci
ježíš
kristus
přišel
na
svět
aby
ukázal
jaké
utrpení
musí
přinést
že
aby
se
to
království
boží
uskutečnilo
že
musí
trpět
obrovské
násilně
násilí
jaký
sem
na
člověku
může
spáchal
že
se
zabije
ne
eště
potom
potírá
při
tom
že
se
nezná
tam
kde
by
měl
být
uzná
že
ano
všecky
možné
všechno
možná
příkoří
zažil
ten
ježíš
kristus
a
takže
plakal
nad
jeruzalémem
který
ho
takhle
zavrhl
a
to
bylo
co
říct
u
ježíše
že
nad
něčím
tak
nenaplakal.
A
toto
všecko
je
výrazem
toho
že
království
boží
násilí
trpí
tak
to
už
je
myslím
že
je
to
to
dá
nepotřebuje
násilí
trpí
ale
já
s
tím
nebudu
spokojen
já
jenom
chci
ještě
říci
že
my
si
neuvědomuju
ani
že
v
našem
životě
pořád
království
boží
násilí
trpí
jestliže
já
celkový
poznání
za
stanu
částečným
poznáváním
pomocí
smyslů
a
rozumovým
zpracování
tak
činím
nesmírné
násilí
na
království
božím
zatím
jenom
násilí
eště
to
nedbám
ale
čím
veliké
násilí
protože.
To
je
nechci
říct
nepravda
jak
to
pociťuju
ale
to
je
takový
malinký
zlomek
pravdy
co
já
mohu
vnímat
smysly
a
z
toho
vyvozovat
něco
rozumového
že
to
v
tom
duchovním
poznání
nestojí
ani
za
řeč
je
to
jako
nic
čili
já
tou
svou
živost
nevědomou
činím
veliké
násilí
že
tomu
království
božímu
a
dokonce
jsem
ochoten
do
sedmnácti
let
sem
byl
ochoten
se
pro
ně
mu
stavět
ne
a
říct
není
tak
dobou
pán
bůh
neexistuje
to
není
pravda
takové
násilí
tolik
to
největší
nás
ne
většina
v
že
se
držím
jenom
tohoto
života
a
umírám
jako
zvíře
čili.
To
království
boží
už
mě
zval
a
já
jsem
z
toho
se
unikl
proto
zhlédnuti
se
sám
v
sobě
no
to
je
obrovské
násilí
konaná
na
tom
kdo
mě
dělá
dobro
to
je
nepochopení
to
co
von
dělá
jako
jako
pro
ježíše
krista
bylo
nepochopení
to
co
tam
dělali
ten
národ
tak
to
je
ta
první
fáze
že
bych
to
mohl
i
tu
vycho
rozezná
ale
nechám
toho
tím
že
je
to
tak
aspoň
zhruba
jasné
násilí
trpí
a
násilím
je
dobýváno.
Zase
já
už
tentokrát
to
nebudu
tak
ne
zlo
ale
vykládat
že
bych
tady
musel
dostat
se
sobě
a
to
nechci
já
vím
že
by
se
mi
ten
vě
dary
ale
to
nechci
tak
podívejte
se
násilí
mě
dobýváno
ježíš
kristus
říká
napřed
co
řeknu
slovy
a
pak
to
řeknu
zase
jeho
událostmi
jeho
života
vy
se
netroufáte
toho
boha
požádal
o
to
aby
se
s
vámi
sdělil
aby
vám
patřil
aby
vám
ten
chléb
věčný
dal
po
kterém
se
neumírá
to
děláte
velikou
chybu
zdali
pak
syn
který
požádá
otce
o
chléb
dostane
místo
toho
ránu
kamenem
to
se
nestane
ale
a
takovou
věc
nevíte
sice
to
činíte
vůbec
to
si
myslel
co
to
tam
neříká
to
bude
konat
pro
vás
neúnosný
zase
příliš
mnoho
nebude
třeba
schopni
to
unést
jako
já
jsem
nebyl
schopen
to
unést.
Ale
potom
se
stane
něco
co
vás
učiní
schopným
to
znamená
budete
násilí
třebas
zbaveni
když
se
pociťujete
modlit
o
to
abyste
do
království
boží
našli
vy
si
to
pro
sebe
to
je
k
chyba
omyl
to
my
vůbec
vymezený
vyvedeni
protože
budete
zbavování
sami
sebe
ne
násilím
třebas
a
a
tak
budete
ty
se
pro
pro
vás
to
není
já
vám
tady
na
mysli
pořád
nějakého
pana
rychlík
který
napřed
byl
veden
indicky
vůbec
netrpěl
pavel
veden
ježíše
krista
a
začal
trpět
nemírně
trpět
a
trpěl
až
do
skonání
svýho
života
a
to
z
toho
dolu
že
nepochopil
že
musí
být
ničím.
No
ale
to
zase
trošičku
stranou
a
teprv
když
pochopil
že
už
to
nedokáže
že
to
nejde
tak
byl
patrně
osvobozen
a
zemřel
asi
ve
spojení
s
bohem
toho
já
nevím
ale
předpokládám
to
tak
násilí
trpí
a
násilím
je
dobýván
ty
mám
to
nás
dobrým
dobýváno
podívejte
se
jakým
násilím
ježíš
kristus
dobývat
pro
lidi
to
království
boží
všimněte
si
toho
od
začátku
jeho
života
to
byl
proud
násilností
sotva
se
narodil
už
herodes
zavraždil
padesát
a
sedl
šedesát
dětí.
Byl
kvůli
ši
kristu
to
je
tak
že
člověk
má
mnoho
složek
svýho
já
tak
to
myst
to
chápe
to
zabrzdí
těch
mláďátek
a
kolik
těch
nepravých
já
musí
být
zabito
to
hrozné
násilí
než
to
pravé
věčné
já
se
dostane
navrch
to
už
nemusím
držet
a
tak
berte
na
řídí
že
toto
hrubé
násilí
které
člověk
koná
na
tom
co
má
od
boha
všechno
je
od
boha
je
hrubé
násilí
proti
království
božímu
to
co
od
boha
přišlo
musí
být
za
hubně
aby
mohlo
se
objevit
to
co
je
přímo
božího
ne
co
jenom
jenom
od
něho
ano.
No
a
tak
kdybych
to
dál
posuzoval
tak
bych
si
všiml
že
ježíš
kristus
prostě
bez
ohledu
na
to
že
ho
neuznávali
tak
do
toho
království
se
vrátil
udělal
násilí
zase
na
tom
co
od
boha
měl
by
jeho
život
byl
od
boha
a
von
to
byl
dobře
věděl
že
od
boha
má
my
to
nevíme
ale
on
to
zase
a
on
ho
bohu
on
ho
věnoval
ho
oponoval
klidně
bylo
obrovské
násilí
na
tom
co
mě
od
boha
že
takhle
tomu
se
nebrat
ale
ono
to
dál
že
by
ještě
daleko
srozumitelněji
násilím
dobýváno
totiž
tak
že
když
člověk.
Nezapřel
sebe
a
k
tomu
potřebuje
veliké
násilí
že
jde
do
tím
bohem
řek
bych
násilně
v
tom
smyslu
že
ne
a
co
je
mi
do
tebe
člověče
násilí
to
co
od
boha
má
všechno
co
od
boha
má
on
se
ten
takové
nic
které
kde
už
nás
si
le
není
možné
ani
a
to
je
dokonalé
tedy
násilí
na
království
božím
a
jak
se
ocitne
v
tom
nic
taky
království
boží
to
byto
a
dokud
toto
následují
se
nepovede
až
do
poslední
tečky
až
do
končení
všech
těch
věcí
tak
to
království
není
dobyto
teprve
kristus
byl
absolutně
bezmocen
když
všecko
odevzdal
když
na
ně
se
provedlo
všechno
násilí
na
tom
co
bylo
od
boha
na
tom
synu
božím
všechno
se
provedlo
takle
toto
násilí
prosím
se
povedlo
tak
že
svatý
pavel
se
zatím
zastavuje
říká
jako
lásku
musel
mít
otec
vůči
lidem
když
svého
jediného
syna
obětoval
kvůli
těm
lidem
a
já
s
tím
úplně
nesouhlasím
s
tím
výrokem
na
tom
nezáleží
tak
ty
pavel
měl
jistě
svým
způsobem
pravdu
ježíš
já
to
chápu
zase
jinak.
On
říká
je
to
nepochopitelný
jinak
to
by
mě
pochopitelné
než
že
násilím
nějakým
se
ten
ježíš
kristus
dal
nazpátek
do
toho
království
ze
kterého
zase
násilím
vešel
že
on
musel
dejme
tomu
ne
bych
my
tomu
říkáme
dobrovolně
a
on
musel
se
vymknout
z
toho
společenství
kde
mu
nic
nechybělo
s
tím
otcem
a
bych
se
být
menším
než
je
otec
na
nějaký
třicet
tři
let
ne
aby
se
mohl
pátek
vrátit
to
bylo
veliký
násilí
to
kdyby
si
člověk
to
to
dovolil
tak
se
tím
zavrhnu
plně
to
nemůžete
takový
bůh
udělat
že
o
bych
ukázat
na
všem
tom
dění
se
ježíše
okolí
e
k
snažil
to
násilí
který
který
je
království
boží
ne.
Když
jsem
prý
řekl
že
je
tam
správný
překlad
ten
že
království
je
dobýváno
nás
a
ne
dobyto
to
dobytí
kde
to
otevření
dveří
které
provádí
bůh
za
nás
ne
ale
ono
je
pravda
i
to
že
je
zároveň
dobyto
i
dobýváno
z
toho
smys
tom
smyslu
že
my
sami
ze
sebe
to
neděláme
to
je
něco
naše
prostředky
to
nejsou
naše
schopnosti
a
je
dobýváno
bohem
nedoví
ano
tak
rozumíte
a
bohem
je
dobyto
neboť
ten
kdo
zvítězil
to
už
není
to
smrtelné
já
nýbrž
této
nestát
nesmrtelná
individualita
absolutně
ztotožněna
s
bohem
jenom
má
tu
vlastnost
vedle
boha
kterou
bychom
marně
my
hledali
my
hledali
v
bohu
že
bůh
nemusí
sebe
dosahovat
a
my
i
v
tomto
stavu
ustavičně
dosahujeme
toho
boha
že
to
konvergence
prostě.
To
hezká
otázka
viď
se
tady
jsem
někde
napsal
že
člověk
má
plně
být
zaujat
věcí
kterou
dělá
plně
má
tomu
patřit
a
na
druhé
straně
jsem
asi
psal
i
já
pochopitelně
že
má
být
trošičku
nad
tou
věcí
kterou
dělá
že
nemá
tak
patřit
tomu
že
má
patřit
v
tomu
za
kterým
jde.
A
tady
jsem
rád
že
my
tahleta
otázka
byla
pokladna
protože
ta
vyžaduje
opravdu
k
rovnou
odpověď
a
tak
by
měla
si
bude
na
kloudná
ale
tak
by
měla
měla
znít
asi
takhle
že
totiž
jestliže
by
se
člověk
nepřipoutali
svou
pozornosti
k
tomu
co
dělá
tak
že
by
té
věci
úplně
nepatřil
tak
by
se
nenaučil
vycházet
sám
ze
sebe
jo
a
kdyby
se
nenaučil
vycházel
sám
ze
sebe
nebyl
by
nebyla
by
jeho
činnost
tréning
na
to
sobě
nepatřil
takže
on
v
sobě
nepatří
když
jde
za
bohem
pochopitelně
že
jo
takže
záleží
teďka
na
tom
co
právě
dělá
jestli
dělá
tréning
anebo
dělá
už
něco
po
tréninku
když
běží
závod
jo.
Když
dělá
trním
a
náš
kdy
život
na
poli
je
trním
měm
k
tomu
co
potom
děláme
v
tom
domě
rozumíte
tak
když
já
jsem
na
poli
tak
musím
se
plně
věnovat
tomu
poli
já
nesmím
myslet
na
hospodáře
jestliže
tam
večer
na
jim
si
odpočinul
nebo
jan
sou
všechno
s
tam
dobře
budu
mít
nebo
nebo
jak
to
bude
je
na
s
mě
přijme
já
nemusím
na
hospodáře
vůbec
pomyslet
jenom
v
tom
smyslu
na
něm
budou
muset
že
tady
mám
úkol
a
ten
se
mám
soustředit
a
plně
a
to
je
nejlepší
příprava
k
tomu
abych
až
přijdu
do
toho
domu
hospodářova
abych
tam
taky
byl
případně
pozváni.
Jo
takže
obojího
je
zapotřebí
a
teď
je
ale
to
není
tak
duše
odpovědi
e
je
to
byl
žete
kloudnou
odpověď
ty
ježíš
kristus
řekl
modlete
se
neustále
jestliže
tedy
člověk
je
potom
ustavičně
modlím
se
vědomě
no
že
přeříkávána
modlitby
on
se
modlí
jinak
tím
že
uctíváno
boží
o
svou
činností
například
v
posvěcuje
mnohých
svou
činností
tak
pak
samozřejmě
ten
ten
člověk.
Musí
dělat
na
nás
dojem
a
není
to
jenom
dojem
bys
to
skutečnost
že
je
vždycky
trošičku
nad
věcí
povznese
ano
jako
by
té
věci
nepatřil
jako
by
se
ji
plně
nevěnoval
jako
by
nebyl
jí
zaujat
já
vám
to
napřed
převedlo
ježíši
kristu
protože
třebaže
to
na
obyčejný
své
vůle
dost
probrat
ježíš
kristus
léčil
těžce
nemocné
nevší
nemocné
a
křísí
mrtvých
tak
kde
by
člověk
vůbec
neuspěl
ani
lékař
nejlepší
že
a
dělal
to
bez
hnutí
brvy
a
bez
násilí
byl
nad
tím
by
byl
bez
nebyl
býval
nad
tím
tak
to
neudělal.
Kdyby
byl
do
toho
vstoupil
ne
svou
mocí
nýbrž
mocí
té
víry
toho
který
chtěl
by
například
uzdraven
a
říkám
jenom
jedem
příklad
jo
on
bude
eště
jiný
důvody
proč
to
ale
já
se
mu
tohoto
abych
to
ukrátil
tak
by
byl
nevyléčil
ale
on
když
začal
třebas
běžně
to
byli
ty
nejběžnější
způsoby
léčení
ne
nějaké
lepší
a
dyby
i
podali
tak
že
on
se
ptal
toho
do
těla
třebas
být
uzdraven
svého
své
slepoty
co
si
převedl
dobře
co
chce
ale
způsobil
jak
jsem
několikrát
služ
vykládal
že
vůle
toho
kdo
chtěl
být
uzdraven
ten
věřící
přenesl
nebo
ta
vůle
přešla
a
ježíše
krista
ano
takže
on
potom
směl
tou
silou
té
víry
působit.
Kdyby
byl
ten
normální
slepý
se
neodevzdal
tomu
ježíši
v
té
své
víry
že
on
to
ten
ježíš
dokáže
ten
když
kristus
to
nedokázal
proto
nešel
do
nazareta
že
za
něho
nevěřili
protože
věděli
že
to
syn
tesaře
ne
to
by
to
tady
může
říct
na
neudělal
jeden
zázrak
a
tam
nešel
za
taky
protože
by
se
i
ty
nekompromitoval
ale
to
je
ti
lidé
kteří
mu
uvěřili
ty
museli
tu
svou
víru
složit
k
nohám
ježíše
krista
ve
velkém
to
bylo
vysvětleno
jak
to
udělali
učedníci
v
okamžiku
smrti
ježíšovi
oni
se
vzdali
své
víry
je
to
obdobné
prosím
oni
přestali
věřit
ten
do
chtěl
být
uzdraven
léčení
třebas
v
slepoty
nemusel
už
dál
věřit
chápete
nebylo
třeba
a
bylo
by
otrokaření
o
to
už
bylo
slabé
příliš
on
tu
víru
předal
té
moci
ježíšovi
a
ta
moc
tačil
působit
rozumíte
mně
ale
byla
to
síla
toho
vyčíhl
ježíš
kristus
nelhal
to
je
víra
tě
uzdravila
opravdu
pomoct
k
bylo
Může
také
působit
víra
prostřední
stejně
jako
víra
toho
zase
přímo
uzdraven
a
to
bylo
případě
setníka
on
sám
uvěřil
ne
a
ten
služebník
o
tom
vůbec
neměl
zdání
že
ten
třebas
že
ten
jeho
pán
šel
k
tomu
ježíši
samo
sebou
já
jsem
vykládal
že
teď
vám
budu
vykládat
jenom
na
nejbídnějšího
zázracích
tam
byly
zázraky
které
byly
druhé
kategorie
a
třetí
kategorie
a
to
zase
na
nevykládám
tak
a
není
a
se
dokonce
života
do
toho
nedostanu
bylo
by
to
moc
hezké
a
všichni
by
se
v
tom
báječně
vyznal
ale
já
to
nemám
čas
ale
tak
vám
řeknu
aspoň
tuhletu
věc
jestliže
tady
například
uvěřil
ten
setník
a
ona
existuje
spojitost
mezi
tím
setník
a
mezi
tím
ho
služebníkem.
Ve
formě
lásky
jo
pouta
lásky
tak
potom
to
poutu
lásky
se
to
přenese
na
toho
za
koho
to
bylo
uděláno
to
je
zcela
běžná
záležitost
a
tím
si
taky
vysvětlujeme
že
například
působí
mše
za
za
posmrtný
z
nějakého
po
smrti
člověka
a
tak
dále
a
tak
dále
zástupná
oběti
možná
a
tak
podobně
ano
že
například
já
to
v
hoře
na
hlavu
ale
ne
krajně
to
schválně
podá
tak
z
kraji
je
totiž
možno
dokonce
obětovat
bohu
chléb.
A
by
tím
k
němu
přivede
za
těch
okolností
že
já
se
ztotožňuji
s
tou
obětí
toho
chleba
takle
by
to
mělo
být
při
mši
svaté
že
já
totiž
tam
přicházím
se
svým
chlebem
se
svou
tělesnost
a
říkám
pane
bože
tady
mě
máš
a
já
s
tebou
vstupuju
a
ten
oltář
a
přeju
se
abys
mě
proměnil
ve
svůj
život
věčný
jestliže
takovýmto
způsobem
na
to
jdeme
tak
ta
proměna
buď
částečně
nebo
úplně
probíhá
jak
to
ten
člověk
snese.
Tak
to
je
tak
ten
krajní
případ
o
toho
vysvětlení
to
je
věci
ale
já
vám
říkám
to
není
nejvyšší
kategorie
zázraků
o
té
tady
bavíme
nejvyšší
jako
je
zázraků
je
ta
že
ten
ježíš
kristus
opouští
hříchy
a
ne
tomu
kdo
si
přeje
aby
mu
byli
odpustili
to
ještě
je
to
je
nejvyšší
kategorie
to
je
dost
vysoká
kategorie
ale
ještě
ne
na
nejvyšší
ta
ježíš
kategorie
ta
je
odpouštíš
hříchy
chromému
který
si
vůbec
nepřeje
aby
mu
byli
hříchy
odpustili
vůbec
si
to
nepřeje.
On
tam
prostě
vstupuje
za
přítomnosti
chali
a
čista
jasna
říká
protože
má
na
mysli
taky
ty
farizeje
se
na
ně
působit
odpouštějí
se
ti
hříchy
tomu
chromému
i
voni
se
podívej
na
chromého
a
vidí
že
pořád
chromí
tak
mu
říkají
protože
oni
věřili
na
převtělování
no
prosím
tě
tento
má
z
miluje
vtělení
že
je
chromý
od
mládí
ne
to
my
nebudeš
vykládat
sme
odpustil
hříchy
třetí
to
snadno
říká
ale
to
by
přestal
taky
mít
následky
těch
hříchů
který
si
spáchal
buď
von
před
zmizí
nebo
jeho
rodiče
nebo
takový
jaký.
A
oni
na
to
odpověděl
velice
snadno
oni
říkal
vy
si
myslíte
že
to
nějak
souvisí
to
že
je
člověk
chromý
s
tím
že
jsem
odpouštějí
říci
tos
pod
vůbec
nesouvisí
odpuštění
vých
něco
úplně
jiného
než
zbavení
nějakých
neduhů
to
je
úplně
svůj
to
nesouvisí
žádným
proviněním
protože
je
do
chromý
a
nebo
žádným
předcházejícím
vtělením
to
ne.
To
že
někdo
chromý
v
tomto
případě
ne
v
jiném
vinen
z
důvodů
souvisí
s
tím
že
já
zde
musím
ukázat
že
zázrak
uzdravení
je
nižším
zázrakem
než
zázrak
odpuštění
hříchů
a
že
nejvyšším
zadrhne
on
tomu
do
sto
nepřeje
tadyhle
je
důležité
tohleto
moh
dost
toto
ani
to
nepřeje
že
totiž
já
si
myslím
že
svatý
pavel
si
vůbec
nepřál
aby
bylo
odpuštěno
že
vraždil
křesťany.
On
to
považoval
své
provinění
a
věděl
že
není
hoden
aby
byl
křesťané
vo
to
na
to
vůbec
nepomyslel
ale
v
tom
v
tom
v
té
chvíli
protože
v
tom
nějak
v
tom
nějak
na
to
molo
tech
už
to
přerostlo
přes
něj
a
tak
mu
to
napověděl
že
ty
si
hotový
nic
co
tady
děláš
víš
jak
voni
umírají
hrne
ne
a
ty
si
teď
dělá
něco
úplně
špatné
ty
se
ano
před
bohem
když
se
stal
ničím
jakmile
se
stal
ničím
už
tu
byl
ježíš
kristus
že
ano
a
už
ho
vzal
k
sobě
za
učedníka
a
nedbal
na
to
že
vraždil
křesťany
neba
na
to
a
to
by
si
měla
církev
uvědomovat
že
není.
Vysvětlení
cesty
v
tom
že
místo
nectností
dělám
ctnosti
je
to
dobrá
věc
jenom
dobrá
ale
jenom
dobrá
nevede
to
ke
spáse
jako
to
nevedou
toho
bohatého
mládence
když
dělal
dobré
od
mládí
to
nestačí
ale
následování
krista
to
znamená
zapřením
sama
sebe
to
je
ta
konečná
fáze
která
už
v
té
spáse
vede
a.
Já
myslím
že
to
dál
nemusím
vysvětlovat
prosím
to
mě
ježíš
kristus
si
pozici
k
tomu
aby
udělal
to
uzdravení
ještě
k
tomu
odpuštění
hříchu
a
že
odpustil
a
si
to
nepřál
to
měl
to
pravé
co
málo
dost
vás
chce
pochopit
že
záměru
boží
je
abychom
se
všichni
k
němu
vrátili
a
že
si
to
přejeme
té
maličkost
vedle
toho
sto
přeje
bůh
ten
si
to
přeje
jinak
a
tomu
se
nedá
odporovat
ano
on
tam
ukázal
na
tom
chromý
kterému
napřed
odpustil
hříchy
že
ve
vůli
boží
je
aby
všichni
k
němu
šli
i
ti
kteří
si
to
nepřeju
a
že
někdy
ti
kteří
si
to
nepřeju
mají
k
němu
blíž
mě
ti
kteří
jste
šel
co
museli
prožívat
jeho
učedníci
kteří
to
přáli
museli
projít
velikou
krizí
kterou
nemusel
projít
ten
který
mu
byly
odpuštěny
hříchy.
Kde
jim
byly
odpuštěny
chy
teprv
když
jim
dal
ten
pokoje
když
mně
se
ta
ducha
svatí
to
teprv
bylo
odpuštění
hříchu
nebo
už
při
tom
pokoji
ale
dřív
ne
když
to
to
tomu
hned
protože
on
na
něm
ukázal
slávu
božím
a
on
potřeboval
na
celé
to
učení
o
bohu
předvést
do
všech
podrobností
že
když
si
třebas
myslím
no
já
mám
touhu
po
bohu
já
jsem
na
tom
líp
než
tamhleten
který
u
toho
hnát
sem
na
velkým
byl
bůh
má
tu
touhu
po
mé
duše
aby
se
k
němu
vrátila
jo
to
je
větší
než
kterákoliv
moje
touha
a
já
jenom
se
musím
této
ze
otevřít
a
pak
se
projeví
ano
tím
sebezáporem
se
otevřít
potom
veličina
než
se
zapřít
sebe
sama
a
to
je
byl
celý
recept
na
to
aby
se
stal
tento
zázrak
ten
chromý
který
si
nepřál
poznám
berte
tuhleto
stereo
protože
se
to
asi
nebudete
umět
vysvětlit
který
si
nepřál
aby
mu
byl
odpuštěny
hříchy
ani
si
nepřál
aby
byl
zbaven
chromosti
tento
dělal
líp
než
kterýkoliv
jiný
do
si
to
přeje.
Kterýkoliv
jiným
než
si
přeje
než
ten
ty
si
přeje
ale
byl
uzdraven
své
chromosti
anebo
aby
bylo
odpuštěny
hříchy
právě
proto
že
si
to
nepřeje
tak
bůh
může
projevit
své
vlastní
přání
to
je
asi
tak
jako
s
tou
osvítí
toho
ba
láma
když
ba
nechtěl
promluvit
tak
mluvila
o
sle
tam
je
klíč
těmto
pravdám
ano
že
totiž
bůh
působí
ať
si
toho
jsme
vědomi
nebo
ne
k
tomu
aby
se
všechno
k
němu
vrátilo
to
správně
věděl
svatý
jan
v
tom
zjevení
všechno
udobřovat
dále
ovšem
viděl
nějakou
vzdálenou
budoucnost
no
já
když
vám
řeknu
viděl
vzdálenou
budoucnost
tak
vědomě
lžu
promiňte
mně
ale
neumím
to
jinak
říct
než
hlavě.
On
viděl
přítomnost
viděl
skutečnost
nynějších
skutečnost
on
viděl
ten
stav
je
cesta
ale
není
nikoho
kdo
by
po
té
cestě
kráčel
ten
stav
sobě
zažíval
a
tedy
viděl
ne
budoucnost
ale
přítomnost
kterou
zažíval
tu
jedinou
věčnou
přítomnost
na
které
je
už
není
cesta
proti
tam
se
už
došlo.
Jestliže
touha
skládá
do
úst
tvých
čím
víc
do
chce
tím
méně
mu
to
jde
tak
mluví
duše
ge
protože
te
si
uvědomoval
že
mnoho
toho
chtěl
a
že
vždycky
musel
umět
ze
své
vůle
slevit
ale
ne
tak
aby
rezignoval
to
se
jiným
způsobem
sleduje
než
že
se
od
toho
odejde
to
se
neodejde
já
jsem
toto
poprvně
pochopil
když
jsem
v
předškolním
věku
zradil
cestu
mravenci
který
šel
do
svého
mraveniště
a
on
chvilinku
sápal
obešel
a
pak
pokračoval
cestou
mraveniště.
No
nese
se
za
ta
když
vy
pustíte
holub
on
se
vrací
do
svého
hnízda
tak
je
to
člověkem
se
vrací
k
bohu
a
chce
nebo
nechce
a
chce
to
ten
holub
on
to
cítí
jako
správné
když
totiž
ten
géte
nakonec
opustil
své
chtění
tak
najednou
se
v
něm
objevilo
to
co
je
za
chtěním
a
to
je
ta
schopnost
lidské
duše
která
je
vnitřně
spojena
beztak
s
bohem
se
bohu
vracet
a
vona
se
se
i
k
těm
problém
které
třebas
nejsou
přímo
bohem
ale
které
chtěl
řešit
a
než
lovil
on
to
on
to
nějakým
způsobem
předurčoval
když
na
to
myslel
to
chtěl
přesto
slova
tomu
cestu
jak
se
tomu
má
dojít
a
někdy
je
třeba
cestu
k
tomu
neurčitou
vůlí
a
dojde
se
k
tomu
rozumíte
tak
to
asi
myslel
vět
no
pro.
A
jak
to
všechno
se
shoduje
že
on
tam
na
ně
zadarmo
dává
někomu
něco
von
všechno
návodem
zadarmo
beztak
tomáš
pochopit
víš
vím
já
vím
že
je
tady
zkouší
jak
to
srovnat
tím
větvi
vemte
si
be
mít
den
kennen
by
z
se
pořád
snadně
snaží
pilně
snaží
toho
my
spíme
můžeme
spasit
a
ne
nenechám
no
zavrhnout
nemá
ho
on
není
v
pekle
do
tý
doby
dokud
se
snaží
jak
se
to
stane
snažit
tak
je
v
pekle
tak
si
to
ten
ďábel
může
vzít
málo
ve
svým
já
pro
to
je
ten
ďábel
jo
ale
on
tam
tímto
výrokem
jemně
mysli
ten
neříká
a.
Že
by
jako
ten
člověk
měl
najít
zalíbení
v
té
věci
to
říká
na
jiném
místě
když
se
zastaví
a
bere
zalíbení
v
tom
tak
to
je
to
je
to
neblahé
ale
von
se
může
přestat
snažit
když
uzná
že
je
to
nehodné
ale
zalíbení
v
tom
nemusí
mít
pokud
svou
nemá
zalíbení
tak
se
neprovinil
do
samo
uznat
to
je
neschopnost
to
to
si
mně
dovoleno
ne.
Ale
tím
se
nedostává
do
stavu
blaženosti
naopak
do
stavu
velice
zlýho
rozpoložení
vnitřního
a
toho
nutí
k
tomu
aby
zase
co
tam
do
toho
znovu
pustil
a
mu
ten
sekt
přejde
ano
rozumu
to
je
taky
pořád
člověk
ze
který
se
pořád
snaží
jo
vypadl
z
toho
že
se
pořád
snaží
katolický
kterou
ok
dobrý
nám
říká
není
chybné
že
člověk
na
té
cestě
nedokazuje
nic
ale
je
chybné.
Že
to
ho
nelituje
proti
je
chybné
že
toho
že
toho
neteče
mu
to
jedno
tak
je
mu
to
nesmí
být
jedno
a
tomu
dosahuje
na
cestě
mu
to
není
jedno
ono
to
nebylo
jedno
ani
těm
učedníkům
páně
zkrachli
a
nebylo
jim
to
jedno
a
proto
byli
spasitel
ní
a
někdo
z
vás
myslí
na
toho
hříšníka
že
on
tomu
takle
snadno
vyrazit
nebude
vážit
nemyslete
si
jakmile
někomu
je
svou
odpuštění
říci
tak
začne
tak
na
poznání
že
to
von
nesmírně
vážit
tato
není
obsaženo
ne.
Jestliže
ten
ježíš
kristus
vymítl
ďábli
člověka
a
ty
se
vrhl
dopra
a
která
potom
zahynulo
v
nějakým
nějakým
i
to
jezeře
tak
co
to
je
za
pořádek
že
takhle
se
zachází
s
tím
zlem
které
přeci
má
v
dualismu
já
to
řeknu
jinak
než
vy
také
nějakou
platnost
a
vedle
toho
dobra
zlo
musí
fungovat
aby
se
zjednal
nějaká
rovnováha
a
zlem
jenom
pomocí
té
rovnováhy
se
de
dál
a
tak
je
tam
nerovnovážné
stav
tak
to
nedělá
dobrotu
jak
toto
samo
ch
ježíš
kristus
dovolit
něco
takového
provést
no
tak
na
to
je
odpověď
takováhle
on
musel
ukázat
že
bojuje
boží
mocí
proti
zlu
a
tato
boží
moc
by
mohla
kdybych
si
to
přál
jako
tady
v
malém
si
to
přála
zlo
popravit
ale
když
to
srovnáte
z
jeho
celým
životem
tak
zjistíte
že
jidáš
se
popravil
až
když
se
popravil
tak
zjiš
kristus
že
ano
nepopravili
se
dřív
ježíšovy
tu
neopravil.
Berte
dycky
prosím
na
potaz
celý
ježíšův
život
a
bude
vám
mnoho
odpovězeno
budete
vědět
proč
například
do
prase
vyhnal
ty
z
vduch
to
znamená
ty
součásti
lidského
já
které
brání
tomu
člověku
i
v
tom
že
by
byl
normálně
živ
a
že
by
byl
normálně
myslel
že
jo
už
je
tedy
nějaká
silně
nebo
já
nevím
co
to
bylo
u
toho
dotyčného
posedlost
to
by
a
ne
a
když
se
díváte
na
takovýho
nějakýho
silen
a
dost
posedlosti
způsobem
by
jiného
to
není
a
on
ho
tímto
způsobem
zbavil
ale
řekl
při
tom
když
tě
zbavím
jenom
těch
řídí
duchů
pozor
na
to
bude
v
tobě
prázdno
a
může
tam
místo
toho
jednoho
vejít
sedm
horší
ch
ne.
Čili
přát
si
být
bez
hříšný
to
že
tady
vrchol
neřesti
křesťanské
to
si
o
nich
šch
ni
přejou
samoúčelné
to
nemá
cenu
já
musím
umět
na
místo
toho
prázdné
na
místo
toho
prázdno
v
té
prázdnoty
pozvat
v
sobě
boha
když
to
neudělám
v
tom
být
něco
horšího
já
budu
horší
než
jsem
byl
předtím
pozor
na
to
to
by
měl
každý
zpovědník
na
toho
upozorňoval
že
toto
hrozí
i
dobře
se
vzpomínají
mu
člověku
kde
se
uzdravil
mámení
jeden
přišel
poděkovat
tak
tím
řekl
to
je
si
jak
malá
lidská
věčnost
ne.
A
když
řekl
na
druhé
straně
říká
to
nikomu
co
je
tady
stalo
tak
ctím
chtěl
říct
já
tady
nejsem
pro
dělání
zázraků
já
tady
dělám
zázraky
jenom
proto
abych
vás
upevnila
ve
víře
to
je
místní
záležitost
které
třebas
se
nebude
věřit
ani
za
za
dvacet
dařit
set
let
a
to
to
až
to
lidi
sebe
nebudou
vidět
kdy
ti
učedníci
páně
že
jakmile
přestali
vidět
zázraky
ježíšovi
tak
se
stali
věřit
to
je
velice
labilní
záležitost
on
si
byl
toho
dobře
vědomí
ježíš
kristus
a
proto
nečisté
to
po
této
stránce
to
není
to
hlavní
já
dělám
to
co
já
dělám
že
vedu
vás
do
království
božího
pře
se
jimi
učedníky
pojďte
za
mnou
zapře
se
sama
sebe
to
je
to
hlavní
a
ne
nějaký
zázrak
ne
brtnové
vína
osmdesát
čtyři.
Když
většina
lidí
a
tím
to
totiž
že
nejsou
schopni
milovat
ale
že
jsou
schopni
drž
zaujmou
zaujmout
se
tak
láskou
aby
mohl
jí
klára
svou
hlavní
vlastnost
ale
jsou
schopni
pochopit
že
když
něco
špatného
udělají
že
na
to
dostanou
špatnou
odplatu
a
když
dobrého
tak
dobrou
odplatu
jak
se
konečně
už
traduje
ve
starém
zákoně
ne
to
není
nic
nového
že
každý
den
ze
odplatu
svou
a
tak
na
to
nepotřebujou
zákon
lásky
nýbrž
se
to
potřebuju
logickou
úvahu
a
ono
je
to
vede
ke
správnému
ze
strachu
třebas
ke
správnému
způsobu
jednání
nebo
k
lepšímu
než
kdyby
tu
karmu
neznali
takže
já
každého
zákon
karmy
neberu.
A
kdo
tomu
věří
tomu
zákonu
tak
jsem
mu
to
podle
toho
zákona
všechno
vede
protože
víra
ta
dělá
divy
a
dovede
přizpůsobit
všechny
zákonitosti
té
víře
toho
člověka
například
dneska
nebo
předevčírem
mě
psala
dopis
nějaká
ta
z
hněvá
danuška
co
říkám
tady
protože
tady
jsou
erozi
a
píše
mi
že
je
jejich
syn
teďka
v
pátém
ročníku
medicíny
manasu
chorobu
a
že
bych
měl
jestli
bych
byl
tak
ohně
jemu
taky
o
té
choroby
pomoci
jako
jsem
pomohl
nějaké
vnucen
já
se
růže
ona
se
vo
to
nevěděla
po
týhleto.
Tak
já
jí
pokud
mu
to
neřekne
to
pokud
je
neřekněte
telefon
já
ji
napíšu
že
já
jsem
neléčil
žádnou
vnučku
hrů
ani
nikoho
jiného
ani
dceru
nikoho
jiného
nýbrž
že
to
byla
víra
ve
mně
v
té
rodině
která
způsobila
různé
zázraky
že
například
tady
máš
pan
manžel
mě
tak
věřil
že
já
jsem
nemohl
jinak
než
dát
tomu
průchod
já
jsem
jenom
otevřel
vrata
a
tadyhle
víc
svou
vírou
zapůsobila
působil
jak
třebas
na
svou
dceru
alenku
na
jedné
straně.
Download XML • Download text
• Waveform view