84-08A
84-08A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Tak
především
mantrická
cvičení
způsobují,
když
jsou
správně
prováděná,
způsobují
a
rovnou
že
vysvětlit
co
je
to
správně
provádí
mantrická
cvičení
způsobují
že
se
všechny
buňky
v
těle
stanou
baterie
do
série
jo
takže
v
nich
říká
svou
nasazení
jedním
nastraženýma
směrem
začnou
výš
usměrnění
dyť
prožíváte
velmi
mocným
nábojem
je
víš
jako
eticky
náboj
se
to
nějaká
statické
etika
nebo
já
nevím
co
to
to
by
to
mohlo
být.
O
tom
nemám
ještě
no
ale
dává
to
rány
tedy
když
se
někdo
mimo
volně
dotkne
toho
člověka
který
má
takhle
tu
koncentraci
je
v
ní
a
ovšem
tohleto
usměrnění
všech
pohybu
nebo
ovládání
všeho
v
těle
nečtli
nebo
nemíří
k
tomu
aby
se
člověk
dostal
do
nejvyššího
stupně
poznání
on
zvládne
řek
bych
tu
stránku
tvůrčí
nebo
stvořitelku
nebo
existenční
eště
lépe
takže
existence
začíná
být
něčím
novým
něčím
jiným
než
jim
než
čím
byla
před
tím
on
už
není
tím
člověkem
pro
tu
chvíli
který
byl
předtím
znamená
roztěkaný
příliš
svým
a
tak
dále
to
už
není
ale
je
to
jenom
malá
příprava
k
tomu
vlastním
poznání
my
víme
že
tito
jogini
kteří
tohleto
dělají
že
ne
získával
tímto
způsobem
vrcholné
duchovní
poznání
to
znamená
poznání
vlastní
nesmrtelnosti
to
se
nedostavuje
a
proč
protože
není
tady
motivy
duševní.
Který
by
to
způsobil
není
tady
zaujatost
vůči
tomu
nejvyššímu
poznání
například
indové
mě
o
tom
říkali
asi
takhle
proč
ty
si
tímtéž
mám
ramen
dosáhl
v
krátkosti
poznání
takového
které
se
u
nás
nedostavuje
protože
nejsou
správně
motivováno
já
vám
to
řeknu
ještě
podrobněji
abyste
věděli
co
tím
myslím
oni
dejme
tomu
když
otevírají
lotos
muladhara
aby
z
něho
uvolnil
hadí
silou
nahoru
tak
to
ještě
splátky
vidět
čerpal
a
na
každém
pak
je
nějaká
slabika
ty
se
musí
přeříkávat
motivy
otevřít
muladharu
totéž
dělají
ve
svadhistaně
totéž
dělají
manipuře
a
anahatě
a
ve
všech
prostě
dalších.
Proto
se
nikde
není
motivy
poznáním
věčného
života
k
tomu
to
mířím
ale
takhle
stupňovitě
oni
si
netroufají
vnuknout
člověku
myšlenku
že
by
hned
může
ho
e
zaujal
nemu
takový
postoj
duševní
kde
by
si
přál
věčný
setkat
se
s
věčným
životem
nebo
patřit
no
nebo
porodit
se
do
něho
to
ne
oni
se
nosí
postupně
vědecky
krok
za
krokem
že
to
je
strašně
zdlouhavý
protože
tady
chybí
ta
motivace
ježíš
kristus
byl
proti
tomuto
stylu
ovšem
nemluvil
proti
joze
samozřejmě
ale
fakticky
by
by
tomu
sil
je
říkal
vedete
teprve
království
boží
a
ne
nějaký
otevírání
lotosu
rozumíš.
A
tato
motivace
hledejte
teprve
klálovství
boží
ta
vede
k
opačným
výsledkem
nebo
přímým
nebo
dáme
tam
se
lišící
než
to
je
to
poznání
velice
rychle
narůstá
kdežto
tam
narůstají
sidhis
schopnosti
zázračné
které
kterými
můžete
člověk
ovládat
na
konec
i
pro
tělo
a
potom
ho
zmůže
tak
že
se
dostane
do
té
věčnosti.
Tak
myslím
že
jsem
odpověděl
proč
to
působí
a
kdy
to
nepůsobí
že
ta
motivace
za
zaujatost
hraje
tady
největší
roli
tam
je
zabito
protivení
třebas
lotosu
a
tady
je
zaujatost
pro
odevzdání
se
bohu
jo
je
zaujat
to
odevzdanosti
ten
člověk
když
to
správně
dělá
mystice
takže
on
třebas
dělá
indické
mantram
říká
ale
pro
to
aby
se
jím
dostal
od
sebe
od
sebe
k
bohu
ano.
A
to
je
ne
pro
sebe
k
bohu
od
sebe
k
bohu
když
má
tuhletu
správnou
motivaci
tak
poznání
stoupá
když
třebas
se
mu
ne
nemůže
dostat
poznání
jsou
pak
stoupá
jaký
smyslu
stoupá
že
se
najednou
ten
pán
bůh
který
ho
dovědí
o
který
ho
nepociťuje
nějaká
nevnímá
smysly
se
star
zajímá
o
to
nebo
se
snaží
o
to
aby
k
tomu
člověku
sebral
jeho.
Oddělenou
existenci
to
znamená
to
já
které
se
mě
vypěstoval
takže
ten
člověk
má
dojem
že
přijde
o
vědomí
o
život
bojí
se
zbytečně
ale
nedá
se
mu
to
za
zlý
a
protože
neví
co
potom
následuje
ří
tam
opravdu
bude
nic
a
nebo
se
tam
něco
přijde
nového
to
on
neví
takže
já
jsem
jak
jsem
říkal
mockrát
z
toho
utekl
z
tohoto
stavu
když
mě
pán
bůh
bral
k
sobě
já
jsem
měl
sta
že
přijdu
vo
sebe
to
to
se
měl
zkrátka
nějakým
způsobem
rád
a
kdy
jsem
neměl
tušení
co
potom
následek
to
jsem
vám
potřeboval
říct
jaký
je
rozdíl
mezi
jogu
a
mezi
mystikou
s
jiným
obsahem
motivace.
Když
jsem
vám
tady
vykládal
že
já
to
musím
opakovat
promiňte
že
považuji
za
skutečnost
dvojí
existenci
a
to
existenci
která
je
sta
že
si
která
se
stává
existencí
tak
tuto
věc
nemusím
doufat
doufám
dlouze
vykládat
asi
rozumíte
to
je
zdrojová
existence
jako
je
zdrojové
vědomí
a
zdrojová
a
ráno
se
takovýho
to
všechno
jeden
balík
ovšem
to
je
si
to
sebe
odděleného
a.
To
je
to
z
čeho
všechno
pochází
a
potom
je
něco
co
odtamtud
vychází
dostává
se
to
do
pohybu
a
vytváří
to
tuto
skutečnost
kterou
před
sebou
vidíme
v
malém
pasáž
víme
tedy
v
této
skutečnosti
je
mnohem
více
té
pohybové
zkušenosti
je
mnohem
více
takže
když
se
díváme
třebas
nejdokonalejším
do
daleko
hladem
do
vesmíru
a
shledáme
tam
a
všechny
planety
a
všechny
stálice
ani
kraje
miliardy
třebas
to
je
jedno.
Tak
toto
vidět
se
já
říkám
nemůžeme
že
v
této
v
tomto
časoprostoru
jsou
zcela
jiné
sféry
vědomí
které
nejsou
na
účes
ab
ano
naší
uteče
a
my
tam
můžeme
pozorovat
v
tom
vesmíru
jenom
to
co
můžeme
smyslově
vnímat
ne
a
rozumově
zpracovávat
to
se
nám
tomu
boží
nějaký
přístroje
můžeme
strašně
natahoval
že
za
ty
vědomosti
potože
prosit
tu
úseku
ab
vědomostmi
ale
víc
víc
ale
kromě
toho
kdyby
se
to
tak
nějak
představili
tak
rady
ce
to
vyzařování
z
toho
nehnutá
vypadá
tak
že
to
není
jenom
přímo
vé
šířeno
nýbrž
jiní
na
všechny
strany
tak
řekl.
Takže
dejme
tomu
jako
se
dneska
říkání
se
rozpínání
vesmír
takže
se
vzdal
jí
od
sebe
jednotlivé
galaxie
nejenom
soustavy
sluneční
tak
taky
platí
tady
že
každá
ta
sféra
míří
dál
od
sebe
takže
dejme
tomu
dneska
je
daleko
vzdálenější
tak
no
třetí
nebe
svatýho
pavla
od
našeho
vědomí
než
byla
za
dob
svatýho
pavla
to
se
strašně
od
sebe
vzdal
jo
rychle
tyto
sféry
protože
to
pořád
z
téhož
před
vychází.
Ale
to
na
věci
nic
nemění
protože
jestli
že
se
že
dostane
dost
zdroje
tak
nezáleží
na
tom
jak
jsou
tam
někde
dneska
daleko
při
tom
vy
záření
vod
sebe
že
on
se
dostane
do
druhé
a
potom
si
svede
oni
kam
se
ne
takže
ale
když
nejde
dost
zdroje
dívej
se
na
moji
ruku
nýbrž
je
tadyhle
někde
vy
záře
a
chce
se
dostat
do
tamhle
toho
do
tam
té
úrovně
vědomí
která
už
vyženeme
sem
tak
dneska
musí
daleko
větší
s
prostoru
časoprostorovou
vzájemnost
zdolat
než
třebas
když
to
bylo
před
vymanit
a
tak
bylo
už
tepla
a
von
byl
tady
to
byla
krátká
za
dona
my
taky
vidíme
že
stanovisku
ste
lidi
se
snáze
stýkali
s
těmi
bohy
ne
a
zlým
bytostmi
to
je
proto
že
to
vy
záření
a
dneska
velice
vzdálil
ale
já
bych
chtěl
trošičku
poopravit
tento
strašně
primitivně
vysvětlení
fakt
to
vzdalování
není.
Jak
tak
byste
mohli
tušit
to
je
výkladu
dáno
tím
že
se
to
časoprostor
věcí
to
taky
ale
hlavně
tím
že
se
mění
kvalita
každé
té
úrovně
a
tím
se
to
vzdaluje
například
kvalita
lidského
poznání
to
znamená
obsah
té
úsečka
ab
u
vzdělaný
ch
lidí
je
dneska
jiný
než
byl
tehdy
před
dvěma
tisíci
lety
a
tím
se
vzdalujeme
od
jiné
úsečka
jinak
vy
za
jinam
vy
záře
né
rozumíte
takže
to
je
daleko
důležitější
faktor
vzdalování
než
jiný
ano
e
mi
rozumět
a
takže.
Taky
je
tady
ještě
faktor
kvantitativní
ale
o
tom
něják
nebudu
mluvit
já
bych
řekl
jenom
chtěl
říct
jestliže
tedy
člověk
v
tomto
světě
prožije
událost
ve
které
se
vzdálím
vědomí
tohoto
světa
ale
neztratí
než
trati
vědomí
co
to
znamená
že
pořád
vědomí
do
něho
prýští
z
toho
zdroje
ale
nedívá
se
tou
chvílí.
Nezastavuje
se
tou
chvílí
ve
vidění
a
vnímání
tohoto
světa
jo
není
poután
v
té
chvíli
tato
odpoutanost
od
žení
této
nepatrné
částečky
skutečnosti
vy
záření
přináší
sebou
možnost
se
dotknout
něčeho
jiného
já
tomu
říkám
rozšířit
vědomí
dotknout
se
třebas
třebas
u
tého
světla
bílého
světla
nebo
jiné
úrovně.
Takže
dejme
tomu
když
uvolnili
moje
vědomí
zbavili
ho
pocitu
tělesnosti
a
s
tím
související
ho
vidění
tohoto
světa
a
zažívání
tohoto
světa
a
jsem
prostě
tento
svět
nezažíval
tak
jsem
začal
zažívat
jiný
svět
bylo
možno
zažívat
jiný
svět
na
tomto
faktu
je
postaveno
nepostarali
extáze
ne
to
dal
nerovná
všech
jsem
to
tedy
zažíval
pochopitelně
na
vyšší
úrovni
ale
extazi
umožněno
tím
že
já
přestanu
vnímat
tento
svět
a
člo
vnímat
jiný
svět
ano
a
to
svět
a
to
je
svět
když
to
extaze
svět
představ
o
tom
po
čem
za
čím
třebas
byl
jenom
protože
ty
sestava
mají
obrovskou
moc
že
pouta
skutečnost
vyšší
než
je
ta
představa
když
je
představa
moje
dostatečně
do
to
vázat
pro
ni
třebas
proto
pro
boha.
Tak
shora
zase
do
tý
představy
vstupuje
ten
bůh
bych
tak
řekl
ano
ode
mě
ta
zaujatost
a
jako
protiváha
bůh
s
ta
od
a
setkají
a
já
v
rámci
té
své
představy
toho
boha
zažívám
činní
vám
toho
boha
jako
takového
nýbrž
v
rámci
ze
své
představy
než
je
ta
představa
o
bohu
je
lidská
tak
do
takové
lidské
představy
se
vejde
to
mně
málo
toho
pána
boha
a
promiňte
že
takhle
umím
to
je
strašně
primitivní
řeč
ale
já
chci
aby
to
že
to
je
první
lekce
toho
obalu
aby
tomu
do
dobře
rozumět
kdybych
mluvil
další
lekci
tak
že
bych
mu
umíte
něj
já
sem
to
zvykl
na
tento
způsob
myšlení
a
tak
to
nevdávají
nikde
vtisk
prosím
vás
toto
by
se
divili
pití
mluvím
ale
já
chci
aby
to
bylo
za
každou
cenu
rozumět
ano
proto
třeba
dejme
tomu
jakákoliv
extaze
křesťanských
mystiků
oděná
do
lidské
představy
o
bohu
nepřinášelo
vůbec
téměř
vůbec
žádné
poznání
přinášela
lásku
protože
ten
křesťanství
představoval
že
ten
bůh
je
láskyplný.
Ale
celý
to
je
jeho
moudrosti
na
tu
silu
ve
netroufal
a
protože
si
troufal
na
tu
lásku
boží
tak
taky
připoutali
z
druhé
strany
tu
lásku
rozumíte
rovný
s
rovným
se
setkává
neboť
ta
láska
toho
člověka
byla
vy
záření
od
boha
a
je
taky
láska
nevy
záření
přes
zdroji
a
z
toho
pomoc
setkal
asi
tak
to
je
to
mu
rozumíte
a
kdyby
na
to
šel
jiným
způsobem
třebas
cestou
poznání
tak
by
se
setkal
s
poznáním
nevyznám
od
boha
a
kdybych
šel
cestou
existenční
tak
existencí
nevyznal
se
znamená
existencí
boží
přímo
by
se
setkal
ne
a
to
by
zíral
co
to
je
že
jo.
To
mu
to
by
mu
vzalo
tibet
opravdu
ale
podívejte
se
teď
jestli
já
jsem
mluvil
o
nějakým
žlutém
světle
tak
to
znamená
že
jsem
ho
mohl
zažít
a
každý
to
byl
ten
s
k
smrti
je
ho
mohl
se
zažít
teoretický
každý
volání
tak
pravda
ale
kterou
každýho
mohl
zažít
protože
se
uvolnil
z
vědomí
tohoto
světa
a
byl
volný
a
mohl
se
ho
mohla
se
dotknout
jiná
sféra
on
se
nešířil
přímočaře
nýbrž
na
tom
co
neplatil
do
šířky
že
se
rozvětvila
do
šířky
a
a
ty
tu
nadstavbu
na
tou
svou
přímou
zachycování
všechno
tak
dále
že
se
stýkal
třebas
pekle
jak
my
tomu
říkáme
křesťansky
nebo
zebe
m
což
je
stránce
že
on
to
ne
nerozlišoval
křesťanů
jak
mi.
Ale
teď
ta
existence
žlutého
světla
je
známkou
k
určité
úrovni
ta
úroveň
jako
tahleta
úroveň
vědomí
ustavičně
prýští
z
boha
ustavičně
čili
jest
ním
ve
spojení
zrovna
jako
tady
ta
úroveň
s
nim
nespojí
je
snazší
se
dostat
k
vědomí
o
bohu
z
té
žluté
úrovně
a
nebo
z
té
lidské
kde
to
u
té
světlo
nevidím
že
tu
úroveň
se
s
ní
nestýkám
já
bych
řekl
že
sice
snazší
se
dostat
z
toho
žlutého
světla
z
té
úrovně
vyšší
k
tomu
bohu
to
je
snazší
protože
dejme
tomu
že
je
to
úroveň
třetí
z
těch
pěti
možných
třeba
a
řeknu
že
pět
abyste
si
nějak
dohodli
to
je
věc
do
hody
že
takový
škatulky
tam
nikde
není
ne.
To
je
přechod
kontinuální
jedné
úrovni
do
druhé
jako
asi
přestane
se
to
jako
duhu
mě
přechod
bez
mezer
z
jedné
barvy
do
druhé
že
to
to
je
podle
ná
líp
přechod
tak
je
to
tady
s
těmi
úrovněmi
taky
ovšem
je
snazší
si
se
dostat
k
bohu
totiž
mít
vědomí
o
bohu
nebo
dokonalejší
vědomí
o
bohu
z
té
úrovni
žluté
než
tady
dejte
pozemské
ale
to
je
všechno
to
ve
mně
může
dokonce
vůli
domine
s
ním
stýkám.
Ale
to
je
dojem
klaní
já
mám
jenom
k
němu
blíž
proto
například
dejme
tomu
kdyby
byl
na
úrovni
rajské
což
není
úroveň
utá
nýbrž
řekněme
že
to
úroveň
bývá
aspoň
tak
se
jeví
každý
anděl
jako
oslňující
milost
a
ne
jako
nějakou
nějaká
žluté
barvička
nám
se
to
na
se
mu
zase
tak
jeví
třebas
lidi
oslepuje
tou
bytí
která
se
takhle
jeví
ten
anděl
má
dojem
že
komunikuješ
s
bohem
a
přenáší
poslo
sem
po
tyto
sitolik
ale
to
spojení
není
dokonale
on
je
si
vědom
jenom
toho
co
od
něho
pán
bůh
chce
totiž
jinak
řečeno
jaký
jeho
úkol
na
té
jeho
úrovni
tak.
A
to
jeho
styk
s
bohem
takže
on
ví
že
třebas
andělem
straně
nebo
já
nevím
co
co
má
dělat
a
to
je
jeho
tah
našemu
světu
a
má
taky
ním
světů
jiným
úrovním
a
tak
dále
a
proč
tedy
přestože
je
tam
blíž
v
tom
žlutém
světle
člověk
bohu
proč
to
není
tak
snadné
nebo
vůbec
není
možné
odtamtud
se
dostat
k
bohu
jako
z
této
úrovně
protože
vidění
této
úrovně
tohoto
úseku
je
způsobeno
tím
že
člověk
stojí
na
celém
základu
vesmíru
a
celý
základ
vesmíru
je
v
malém
lidské
živé
dospělé
tělo.
Kdežto
když
jsem
ve
žlutém
světle
nestojím
už
na
celém
živém
základu
že
jsem
z
něho
vypočtou
odtamtud
dostat
informace
které
na
té
bych
se
tady
vůbec
zmohl
mu
dostat
sílu
uskutečnění
něčeho
jako
se
stalo
v
útlém
mládí
jsem
jednal
správně
nebo
se
že
se
dělat
ani
se
k
tomu
sílu
ale
nemohu
se
setkat
na
této
úrovni
s
bohem
těla
ještě
do
mluvím
tohleto
podle
své
zkušenosti
když
jsem
potom
z
této
úrovně
aspoň
zjistil
co
je
správné
nebo
dovědí
dal
jsem
se
okruhem
co
je
správné
a
dostal
jsem
moc
to
rozlišovat
a
jednat
podle
toho
tak
jsem
žádal
na
této
hmotné
úrovni
která
už
nebyla
vůbec
utá
a
jsou
žádné
žluté
světlo
neviděl.
Včera
jsem
řekl
bych
poklad
který
na
růst
až
po
střechu
té
žluté
úrovně
a
překročil
ji
do
stavu
poznání
teď
vrátíme
se
k
tomu
toku
časoprostorové
mu
který
vyvěrá
z
boha.
Upozorňuju
vás
že
když
mluvím
o
časoprostorové
toku
který
vychází
z
bezčasovosti
že
je
to
převážně
záležitost
existenční
to
je
tvůrčí
činnost
boží
čili
já
ti
postihuje
všechno
co
z
toho
boha
pochází
pořád
vychází
ne
postihuje
tím
poznání
ne
postihuje
tím
lásku
já
se
k
uměle
školsky
budu
chvíli
dotýkat
jenom
té
stránky
toho
co
vychází
z
boha
která
se
týká
existence
ano
takže
já
jsem
se
dneska
ocitl
v
tom
proudu
který
vychází
z
té
existence.
V
podobě
člověka
vývoje
který
se
nazývá
člověkem
a
ten
člověk
tady
začal
žít
a
život
dokončil
zase
čili
na
této
vy
záře
né
existenci
je
to
děj
který
probíhá
od
narození
k
smrti
a
tak
já
ho
budu
od
této
chvíle
a
to
je
se
dnešní
přednášce
nazývat
děje
člověk
je
pro
mě
děj
děj
kterému
říkáme
člověk
no
jsou
jiné
děje
které
kterým
říkáme
kámen
jiné
děje
kterým
říkáme
rostlina
jiné
děje
kteří
k
zvíře
a
a
a
tak
dále
a
to
taky
děje
a
kromě
těhletěch
dějů.
Řek
bych
časoprostorových
jsou
ještě
asi
to
by
bylo
předčasnému
to
ještě
nebudu
vykládat
ale
jestliže
tomu
takhle
je
pokud
si
moh
myslet
že
to
takhle
je
tak
já
mohu
s
tím
dějem
nějakým
způsobem
manipulovat
manipulovat
může
mohu
s
ním
proto
že
ten
můj
děj
je
opatření
zlem
k
biologické
mu
vývoji
vědomím
jasným
vědomím
pokusem
v
bdělém
stavu
a
to
mně
umožňuje
manipulovat
s
tímto
dějem
je
mu
říkám
člověk.
A
budu
vem
toho
vědomí
vůli
vlastní
ne
sklony
k
něčemu
odpor
k
čemu
a
tak
dále
a
tím
začnu
vmanévrován
s
tím
dějem
a
toto
ho
toho
si
byl
dobře
vědom
jíš
kristus
když
říkal
že
není
předepsaný
nějaký
osud
a
proto
dělal
také
ty
zázraky
hlavně
proto
dělal
ty
za
víno
pro
to
aby
přesvědčil
se
učedníky
že
je
bohem
ale
aby
je
udržel
při
víře
ale
hlavně
taky
proto
aby
zdůraznil
že
stojí
proti
osudu
že
pro
něho
neexistuje
žádný
osud
pro
boha
neby
se
si
žádný
osud
a
že
on
může
jakýkoliv
osud
vrátit
i
když
je
to
lidská
smrt.
Takže
to
je
důležitý
moment
při
tom
výkladu
abyste
si
uvědomovali
že
vy
máte
do
určité
míry
a
do
větší
mi
když
následujte
že
krista
tutéž
moc
dost
jako
on
zvrátit
ten
svůj
osud
to
znamená
ten
děj
není
je
normálně
my
probíhal
od
narození
přes
dospělost
k
ke
smrti
ale
ono
může
on
může
taky
probíhat
jiné
alternativ
od
narození
dospělosti
a
k
poznání
boha
třebas.
A
tento
zvrat
můžete
vlivem
vědomí
které
máte
lidem
vztahu
k
věcem
a
klidem
pozměnit
jak
říkal
ježíš
kristus
draze
míry
že
se
můžete
vědomě
spojit
s
bohem
to
je
už
není
jenom
otázka
časoprostorová
to
je
otázka
vědomí
což
je
ní
otázka
se
to
prostoru
a
vědomí
také
prýští
z
boha
ale
není
to
není
obsaženo
není
obsahem
časoprostoru
to
čeopou
to
vědomí
se
na
různých
úrovních
potuluje
v
podobě
nějakých
těch
balíků
jak
jsem
říkal
no
a
když
se
k
té
genetické
základně
kterou
se
zrozuje
musí
přidat
a
vždycky
se
přidá
nějaký
nějaké
vědomí
něčeho
myslím
že
to
vtělení
to
je
jedno
vědomí
je
čeho
tak
z
toho
vznikne
z
jednolitá
soustava
které
říkáme
individualita
lidská
tato
individualita
je
něčím
začínající
a
něčím
končím
to
není
ta
pravá
individualita
která
je
věčná.
Čili
tuto
individualitu
já
musím
ztratit
až
jí
nebudu
potřebovat
upozorňuju
protože
není
pravda
že
co
vzniklo
v
času
a
prostoru
jako
ten
ty
balíky
se
o
se
mluvím
že
by
to
bylo
věčné
a
že
by
to
mělo
nějaký
věčný
smysl
nýbrž
to
má
jenom
smysl
atalyto
urychlovače
dělí
a
já
tedy
musím
se
s
tím
nějak
vypořádat
a
nejlépe
by
bylo
tak
že
bych
ho
to
použil
ke
spojení
s
bohem
to
znamená
k
odevzdání
toho
balíku
když
já
v
té
ztotožňuji
s
tím
tělem
a
se
vším
co
s
tím
souvisí
když
já
a
já
se
toho
vzdám.
Tak
způsobím
že
žádný
balík
nám
bytu
nemám
mám
k
dispozici
jenom
vědomí
a
existenci
že
a
pak
ta
má
přístup
stav
bohu
taky
a
tady
záleží
na
představě
lidské
si
opravdu
touží
po
tom
bohu
jestli
je
zaujatý
před
tím
když
je
zaujatý
tak
to
přilákal
nebo
umožní
bohu
aby
se
do
vědomí
lidského
vlil
ten
člověk
se
vrací
aspoň
na
chvíli
třebas
do
otcova
domu
nebo
znají
pomine
tak
nějak
jsem
si
na
něj
vzpomněl
třebas
v
sedmnácti
letech
poprvně
že.
Ale
patnáct
vzpomínka
byla
v
tom
že
když
že
jsem
chtěl
dělat
třebas
i
správně
v
předškolním
věku
už
to
byla
matka
spojen
se
to
takhle
nemohl
definovat
ale
pak
už
jsem
si
to
definoval
jasně
že
to
je
vzpomínka
na
otcovský
dům
a
že
jsem
toužil
všemi
svými
buňka
mi
potom
se
do
něho
vrátit
já
bych
nejradši
tady
to
přerušil
abys
abych
se
zeptal
jestli
jak
je
to
taky
mít
to
srozumitelné
do
jaké
míry
jsou
tam
mezery
abyste
mě
doplnili
protože
já
přednášku
dělám
poprvně
je
přivtě
a
já
na
to
nejsem
připraven
pochopitelně
to
se
na
to
na
vás
zkouší
tak
to
bude
na
vás
vliv
a
teprve
potom
to
dokonalým
asi
tímto
způsobem
budu
opravy
komentovat
tu
fiore
protože
jinak
bych
nemohl
vyvrátit
a
jako
že
chci
vyvrátit
to
že
je
to
převtělování.
To
si
může
dovolit
jenom
člověk
který
myslí
nýbrž
se
my
se
na
převtělování
který
my
si
pocitu
oddělenosti
já
teďka
jsem
dostal
do
ruky
dalšího
panna
jesudian
a
on
tam
v
úvodu
pravý
anglicky
já
to
hezky
říkal
ten
bytosti
to
byste
si
to
se
tady
smály
ale
on
tam
říká
anglicky
sám
sem
se
po
nesčetněkrát
se
zrozovat
sám
jsem
zase
umíral
a
tak
dále
a
na
konci
těchto
nako
nekonečného
koloběh
husa
to
zakončím
tím
že
stanu
na
prahu
věčnosti
a
s
ní
se
spojím
s
ní
splynu.
Tak
to
je
to
s
čím
já
se
s
indii
neshoduju
a
tím
padá
také
tak
kontinuita
kterou
byste
a
dověděli
těch
životů
co
prosím
já
to
já
to
nebudu
jak
na
tohleto
když
tady
je
řečeno
jidáš
je
to
co
to
je
kde
se
to
vzalo
je
to
něco
věčného
samozřejmě
že
nikoliv
to
bys
to
si
sami
s
tělo
dovídáte
protože
v
tom
dualismu
je
zapotřebí
zla.
Jinak
v
tom
dualismu
nedojde
k
tomu
řízené
mu
vývoji
jak
je
to
naplno
áno
to
znamená
když
to
vemu
podle
toho
přirovnání
o
rozsévači
a
od
tý
roz
sil
dobré
semeno
a
přišel
nepřítel
a
zasel
tam
špatné
semeno
a
učedníci
nebo
služebníci
toho
hospodáře
a
copak
tam
nezanedbá
sem
ano
já
jsem
zase
dobrá
nepřide
přišel
v
noci
a
ta
mě
tam
dal
semeno
špatné
a
ze
kou
konto
hospodáři
abychom
vytrhali
ten
koukol
a
on
říkal
nikoliv
co
byste
pošlapali
i
tu
pšenici
nechte
všechno
až
do
žní
a
tak
dále
to
už
je
to
jenom
dobře
známo
proč
jim
nenechal
to
převedu
z
toho
symbolu
pošlapali
byste
proč
si
nenechal
vytrhat
ten
koukol
bylo
by
té
pšenice
možná
kdy
opatrně
obcházel
aby
to
možná
ne
pošlapali
protože
na
této
úrovni
já
jsem
se
vůbec
úrovni
ještě
nedostal
svých
ruku
úrovních
na
této
úrovni
platí
zákon.
Že
po
krok
na
ní
je
možný
je
dualistickým
systémem
zlo
dobro
párem
dvojic
nekonečným
párem
dvoj
se
to
posouvá
pojem
jo
a
tak
oni
pojem
mezi
páry
dvojic
to
všechno
posouvá
kupředu
to
zlo
slouží
dobro
dobru
tomu
relativní
dobro
a
relativní
zlo
a
tím
mu
dobro
a
opačně
jo
takže
opravdu
kdybyste
to
převedl
na
tuto
úroveň
myšlení.
Tak
ten
jidáš
sloužil
tomu
ježíši
a
ježíš
to
potřeboval
proto
mu
dal
moc
k
tomu
aby
ho
zradil
takže
ježíš
záměrně
k
tomu
aby
se
zmařil
ne
že
jinak
jeho
spolsky
úkol
by
vůbec
nevinni
ke
se
nebyl
zřejmé
co
co
je
to
vlastně
je
co
by
to
zahalit
tajemství
že
by
potom
ježíš
kristus
vůbec
nebýt
jidáše
tak
po
kristu
nezůstala
nejmenší
stopa
bychom
nebyli
křesťané
vůbec
a
lidem
jidáš
se
všechno
posun
úžasně
kupředu
že
například
eště
po
dvou
cítícího
sou
dokonce
nějací
křesťané
že
jo
tak
prosím
jidáš
je
něco
se
stalo
nikoliv
co
je.
A
co
se
stává
na
této
úrovni
na
které
je
je
žijeme
se
stávají
věci
tak
že
dobro
se
zlem
se
vyvalí
vzájemně
pomáhali
ci
mají
něčemu
jinému
co
není
ani
ty
relativním
dobrem
ani
tím
relativním
zlem
nahoru
do
vyšší
úrovně
ano
to
je
zákonitost
této
úrovně
ano
je
to
jasný
čili
není
to
nic
věčného
protože
je
to
stvořené
je
to
stvořená
úroveň
tahleta
úroveň
stvořená
ze
které
my
vidíme
z
této
úrovně
vidíme
malinkou
nepatrnou
část
i
z
této
úrovně
nevnímáme
nepatrnou
část
to
co
můžeme
zpracovat
svým.
Svým
rozumem
ovšem
už
dneska
přiznává
věda
že
je
tak
mimo
smyslové
vnímání
že
a
tak
taky
by
mohlo
být
jenže
není
mimo
rozumové
vnímání
toho
věda
se
přiznám
mimo
smyslovém
vnímání
ale
mimo
smyslové
zpracování
eště
nepřizná
to
taky
za
dvě
stě
let
ona
přizná
ne
ale
my
měla
to
nemůžeme
čekat
my
si
představujeme
tak
že
že
když
je
mimo
smyslovém
vnímání
tak
je
mimo
silami
slova
zpracování
ten
film
do
vo
tom
mluví
jako
o
nějakém
vnímání
pomocí
čeho
jak
on
tam
říká
jako
to
jmenuje
anglicky
ne
to
je
konečně
jedno
já
to
řeknu
česky
ne
to
není
to
intuice
nýbrž
vstup
vstup.
No
na
vstup
taky
vstup
do
jiné
úrovně
vnímání
tady
vnímáme
na
naší
úrovni
úvahou
než
to
na
té
úrovni
tamní
vnímáme
bez
úvahy
vstupem
supramentální
nazírání
no
on
to
nazývá
to
ten
cizí
výraz
tý
musel
se
těle
vyhnout
a
říkám
že
to
vstup
nahý
vstup
do
do
jiné
úrovně
vnímání
ano
to
v
těl
přeložit
víš.
No
a
to
je
tedy
to
není
intenzita
prostě
vstup
já
se
tady
neztotožňuju
s
pojem
intuice
jako
že
by
toto
mohla
vysvětlit
to
je
co
jinýho
to
je
něco
zákonitý
ho
to
není
něco
náhodného
nebo
je
to
jednou
má
nějaký
někdo
nějaký
sen
do
platí
a
má
nějaký
vidění
to
ne
intuitivně
zřením
to
není
intonaci
ale
jenom
obdobného
tak
jestliže
takhle
člověk
je
schopen
přejít
z
jedné
úrovně
nebo
jiných
prostředků
vnímat
vnímání
do
jiných
prostředků
vnímání
tak
pak
taky
je
schopen
na
této
úrovni
lidské
se
ocitnout
třebas
až
u
boha
ne
a
je
to
závislé
na
tom
do
jaké
míry
odložím
prostředky
vnímání
kterému
sloužili
k
jenom
k
vidění
tohoto
této
úrovně
nebo
vnímání
této
úrovně.
To
znamená
když
zapřel
sama
sebe
odložím
všechny
prostředky
kterými
se
stýkal
s
tímto
světem
začne
se
a
vědomí
zachová
vy
mi
to
do
obětmi
že
vědomí
je
něco
co
je
za
základního
co
ustavičně
prýští
v
boha
a
není
závislé
na
tom
kam
se
vtělilo
nýbrž
je
závislé
na
tom
čeho
vyplývá
ne
a
jestliže
tomu
tak
je
tak
se
může
setkat
s
bohem
tímto
způsobem
ano
tak
já
nevím
je
to
odpověděl
že
jsem
to
když
šli
aurobindo
vysvětluje
tohleto
já
tady
říkám
jako
vstup.
Do
nějakého
jiného
způsobu
vnímání
než
smyslového
ne
když
to
nazývá
supramentální
nazírání
tak
říká
pra
nad
mentálně
myslí
to
je
vnímání
pomocí
něčeho
co
je
nad
mysli
nazírání
by
tak
vypadalo
to
je
dost
jako
česky
dost
špatný
překlad
toho
anglického
já
to
u
mě
to
francouzsky
kontenplacio
on
tam
pasou
není
nazírání
my
to
ale
neumíme
jinak
přeložit
to
s
pohledem
nemá
nic
společného
to
je
spíš
soustředění
rozumíte
soustředění
se
bez
mezer
na
něco.
Takže
kdybych
to
teďka
přeložil
do
češtiny
to
supramentální
nazírání
tak
bych
řekl
že
je
to
zastavení
mysli
pro
to
aby
mysl
nepřekážela
v
tom
co
bez
této
povídavé
mysli
je
možno
vnímat
ano
a
pak
se
to
vnímá
bez
této
povídavé
mysli
když
ona
se
zastaví
když
jsme
nad
ní
jsme
za
ní
nebo
se
jí
překonali
no
a
to
mu
je
těžko
říkat
instrumentářka
říkat
intuice
který
něco
mnohem
vznešenějšího.
Protože
to
má
za
následek
že
vědomí
je
zachováno
že
nastupují
nové
prostředky
vnímání
a
ty
nové
prostředky
jsou
mimo
to
nemáme
dosud
dobrou
páru
co
něčím
co
přímočařeji
vyzařuje
moha
ne
přes
naší
úrovni
nýbrž
na
naší
úrovni
my
se
šplhá
me
k
těmto
prostředkům
na
této
supramentální
nad
naší
mysl
na
to
vaše
povídá
my
se
na
těšil
taktně
udržuje
ve
vědomí
tohoto
světa
do
bohu
mně
o
něčem
uvažujeme
jako
vy
třebas
to
uvažujte
o
tom
co
já
říkám
tak
mohu
on
zabezpečuje
se
žádným
bohem
nesetkáme
a
že
můžete
mít
jenom
dobrý
dojem
že
jste
něco
pochopili
ale
to
je
všechno
žádným
studiem
to
znamená
rozumovým
pochodem
se
nedá
k
bohu
dospět
ano.
Toto
supramentální
nazírání
shledá
přeložit
ani
jako
soustředění
to
já
vím
to
to
je
nepřesně
zval
jako
to
předešlé
a
já
jsem
jenom
tak
na
na
řekl
protože
soustředění
tě
opak
ke
m
toho
co
se
tady
děje
soustředíme
zúžení
zúžení
toho
vědomí
na
předmět
na
který
se
soustředí
kdežto
tohleto
supramentální
nazírání
by
rozšíření
vědomí
z
toho
z
té
oblasti
kterou
na
kterou
teďka
nazírám
nebo
na
k
tomu
se
vůbec
dá
nazírat
smyslově
a
je
to
tedy
vystoupení
z
vězení
že
takhle
nemůžu
překládat
vystou
osvobození
noty
tak
se
to
dalo
správně
nazvat
ano
aby
taky
bych
nerad
aby
se
z
toho
co
jsem
teďka
řekl
měli
dojem
že
člověk
dokonale
rozptýlen
tím
se
tomu
dostane
že
když
to
není
soustředění
tak
je
to
prostý
není
ne
a
to
taky
není
zase
rostlin
to
je
těžko
definovat
tyhlety
věci.
Se
nedají
definovat
proto
že
neodpovídají
rozumový
způsobu
myšlení
odpovídají
zkušenosti
kterou
tihleti
lidé
mají
a
ta
už
není
rozumná
ta
je
za
rozumem
no
za
zastavení
mysli
a
za
tím
vším
nad
myslí
supramentální
mentální
to
je
rozumové
že
ano
kdežto
supramentální
nad
rozumem
čili
nerozumné
bych
tak
řekl
to
se
dá
rozumově
zdůvodnit
kdybych
řekl
že
je
to
rozptýlení
kterýkoliv
soustředění
tak
bych
opravdu
k
tomu
křivdil
tomu
stavu
ten
stav
je
přeci
jenom
soustředění
ale
jak
širším
měřítku.
A
až
do
nekonečna
protože
já
teďka
vysvětlím
všemohoucnosti
boží
nebo
tě
vedou
nosti
boží
bůh
je
si
vědom
všeho
tím
že
všechno
z
něho
vyzařuje
a
má
to
s
ním
spojitost
takže
o
té
po
on
po
této
linii
vy
záření
ovšem
ví
to
jeho
vševědoucnost
všemohoucnost
že
kdyby
to
nedělal
tak
by
to
neexistovalo
si
to
způsobem
nespadne
ni
vlas
z
hlavy
člověka
není
to
žádná
předurčenost
ale
to
tohleto
prosím.
V
toto
šlo
povídání
to
převtělování
o
těch
úrovních
a
to
má
ten
význam
že
my
když
se
vybavím
z
toho
pocitu
oddělenosti
to
jistě
je
mé
še
zároveň
svým
způsobem
svůj
genera
mu
říká
žijeme
nech
úrovních
a
žijeme
taky
za
nimi
v
tom
nestvořeném
a
jeli
tomu
tak
že
žijeme
zároveň
na
všech
úrovních
ale
vědomě
jenom
na
téhleté
úrovni
a
ve
snu
vědomě
na
úrovni
astrální
a
po
smrti
vědomě
na
úrovni
astrální
z
to
román
dopadne
normálně
to
znamená
bez
velkého
úspěchu
duchovního
tak
pak
je
opravdu
dobré
že
víme
kde
to
vlastně
žijeme
a
pak
se
nebudeme
divit
že
třebas
zažíváme
na
jednou
něco
co
nepatří
do
naší
úrovně
a
musíme
se
s
tím
umět
nějakým
způsobem
pořádat
když
tady
mluvím
třebas
o
žlutém
světle
tak
nemyslím
tím
žluté
světlo
ačkoliv
se
nám
to
jako
je
víte
to
úrovni
jsem
vám
to
jeví
jako
žluté
světlo
ale
je
to
zkrátka
příznak.
Námi
vnímat
celým
příznak
jiné
úrovně
s
jinou
zákonitostí
ano
a
proč
a
tohleto
má
právě
velký
význam
protože
jakmile
já
přejdu
z
této
úrovně
svým
vědomím
do
jiné
úrovně
vědomí
jako
jsem
ji
stalo
v
koncentráku
tak
zákonitosti
této
úrovně
přestávali
na
mě
platit
začnou
platit
zákonitosti
jiné
úrovni
ano
to
se
fakticky
je
vyletím
že
já
jsem
už
byl
mimo
nebezpečí
v
tom
koncentráku
jak
se
toto
stalo
se
přechod
jak
se
stal
nebude
se
napadán
mě
sem
na
neměl
jsem
žízeň.
A
věděl
jsem
na
té
úrovni
na
které
jsem
byl
že
je
to
bůh
který
miluje
skrze
mně
že
tomu
který
skute
nepoznává
že
je
to
bůh
který
skrze
mě
existuje
ano
a
to
trvalo
by
měsíců
takže
já
nemohu
utajit
že
toto
má
nějaký
význam
protože
by
se
nekouřit
si
mohlo
stát
kdybys
pak
každému
by
se
stalo
kdyby
se
vzdal
sama
sebe
že
by
se
ocitl
taky
no
jiné
úrovni
a
musel
by
a
bylo
by
dobře
kdyby
ne
musel
by
bylo
by
dobře
kdyby
se
tam
choval
jinak
než
já
protože
já
jsem
potom
když
jsem
vypadl
z
koncentráku.
Zjistil
jsem
na
svobodě
to
nevím
e
m
to
ho
napadnout
a
z
té
úrovně
že
jsem
spadl
tím
prostým
sem
si
se
taky
si
říkali
teď
jsi
na
svobodě
to
to
se
vás
ne
já
jsem
tomu
domu
podlehl
a
tento
dojem
zase
z
těch
dojmů
tolik
už
nedělám
že
jo
tento
dojem
způsobil
že
jsem
byl
úplně
kde
jinde
a
takhle
člověk
získává
i
takzvané
dojmy
z
minulých
vtělení
to
všechno
s
velice
právě
u
tý
fiore
dovídám
jak
snadný
člověk
spadne
do
nějakého
dojmu
a
jak
se
to
ten
dojem
může
zmoci
tak
může
máma
si
ho
životem
zase
jak
nemusí
vam
to
vymluvit
je
po
dojmu
a
je
po
vtělení
je
po
vlivu
z
minulých
vtělení
před
to
sme
no
a
tak
tohleto
všecko
dohromady
jsem
chtěl
jako
závěr
říct
že
je
přeci
jenom
důležité
protože
není
pravda
že
by
člověk
byl
v
područí
nějakého
převtělování
nýbrž
je
pravda
že
v
tomto
životě
může
se
vědomě
spojit
s
bohem.
Protože
když
říkám
že
žijeme
nevědomě
na
všech
úrovních
a
dokonce
nad
nimi
že
nevědomě
tak
proč
to
vůbec
říkám
jaký
to
má
smysl
když
podléháme
jenom
zákonitosti
té
úrovně
na
které
právě
žijem
jak
správně
říkáš
jak
to
má
myslet
že
je
to
to
vůbec
říkám
proč
se
pro
zatím
stojím
že
žijeme
protože
nejsme
oddělenou
bytostí
a
ty
to
úrovně
na
nás
mají
vliv
my
to
každý
můžeme
pozorovat
když.
Download XML • Download text
• Waveform view