EN | ES |

84-08A

84-08A


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Tak především mantrická cvičení způsobují, když jsou správně prováděná, způsobují a rovnou že vysvětlit co je to správně provádí mantrická cvičení způsobují že se všechny buňky v těle stanou baterie do série jo takže v nich říká svou nasazení jedním nastraženýma směrem začnou výš usměrnění dyť prožíváte velmi mocným nábojem je víš jako eticky náboj se to nějaká statické etika nebo nevím co to to by to mohlo být. O tom nemám ještě no ale dává to rány tedy když se někdo mimo volně dotkne toho člověka který takhle tu koncentraci je v a ovšem tohleto usměrnění všech pohybu nebo ovládání všeho v těle nečtli nebo nemíří k tomu aby se člověk dostal do nejvyššího stupně poznání on zvládne řek bych tu stránku tvůrčí nebo stvořitelku nebo existenční eště lépe takže existence začíná být něčím novým něčím jiným než jim než čím byla před tím on není tím člověkem pro tu chvíli který byl předtím znamená roztěkaný příliš svým a tak dále to není ale je to jenom malá příprava k tomu vlastním poznání my víme že tito jogini kteří tohleto dělají že ne získával tímto způsobem vrcholné duchovní poznání to znamená poznání vlastní nesmrtelnosti to se nedostavuje a proč protože není tady motivy duševní. Který by to způsobil není tady zaujatost vůči tomu nejvyššímu poznání například indové o tom říkali asi takhle proč ty si tímtéž mám ramen dosáhl v krátkosti poznání takového které se u nás nedostavuje protože nejsou správně motivováno vám to řeknu ještě podrobněji abyste věděli co tím myslím oni dejme tomu když otevírají lotos muladhara aby z něho uvolnil hadí silou nahoru tak to ještě splátky vidět čerpal a na každém pak je nějaká slabika ty se musí přeříkávat motivy otevřít muladharu totéž dělají ve svadhistaně totéž dělají manipuře a anahatě a ve všech prostě dalších. Proto se nikde není motivy poznáním věčného života k tomu to mířím ale takhle stupňovitě oni si netroufají vnuknout člověku myšlenku že by hned může ho e zaujal nemu takový postoj duševní kde by si přál věčný setkat se s věčným životem nebo patřit no nebo porodit se do něho to ne oni se nosí postupně vědecky krok za krokem že to je strašně zdlouhavý protože tady chybí ta motivace ježíš kristus byl proti tomuto stylu ovšem nemluvil proti joze samozřejmě ale fakticky by by tomu sil je říkal vedete teprve království boží a ne nějaký otevírání lotosu rozumíš. A tato motivace hledejte teprve klálovství boží ta vede k opačným výsledkem nebo přímým nebo dáme tam se lišící než to je to poznání velice rychle narůstá kdežto tam narůstají sidhis schopnosti zázračné které kterými můžete člověk ovládat na konec i pro tělo a potom ho zmůže tak že se dostane do věčnosti. Tak myslím že jsem odpověděl proč to působí a kdy to nepůsobí že ta motivace za zaujatost hraje tady největší roli tam je zabito protivení třebas lotosu a tady je zaujatost pro odevzdání se bohu jo je zaujat to odevzdanosti ten člověk když to správně dělá mystice takže on třebas dělá indické mantram říká ale pro to aby se jím dostal od sebe od sebe k bohu ano. A to je ne pro sebe k bohu od sebe k bohu když tuhletu správnou motivaci tak poznání stoupá když třebas se mu ne nemůže dostat poznání jsou pak stoupá jaký smyslu stoupá že se najednou ten pán bůh který ho dovědí o který ho nepociťuje nějaká nevnímá smysly se star zajímá o to nebo se snaží o to aby k tomu člověku sebral jeho. Oddělenou existenci to znamená to které se vypěstoval takže ten člověk dojem že přijde o vědomí o život bojí se zbytečně ale nedá se mu to za zlý a protože neví co potom následuje ří tam opravdu bude nic a nebo se tam něco přijde nového to on neví takže jsem jak jsem říkal mockrát z toho utekl z tohoto stavu když pán bůh bral k sobě jsem měl sta že přijdu vo sebe to to se měl zkrátka nějakým způsobem rád a kdy jsem neměl tušení co potom následek to jsem vám potřeboval říct jaký je rozdíl mezi jogu a mezi mystikou s jiným obsahem motivace. Když jsem vám tady vykládal že to musím opakovat promiňte že považuji za skutečnost dvojí existenci a to existenci která je sta že si která se stává existencí tak tuto věc nemusím doufat doufám dlouze vykládat asi rozumíte to je zdrojová existence jako je zdrojové vědomí a zdrojová a ráno se takovýho to všechno jeden balík ovšem to je si to sebe odděleného a. To je to z čeho všechno pochází a potom je něco co odtamtud vychází dostává se to do pohybu a vytváří to tuto skutečnost kterou před sebou vidíme v malém pasáž víme tedy v této skutečnosti je mnohem více pohybové zkušenosti je mnohem více takže když se díváme třebas nejdokonalejším do daleko hladem do vesmíru a shledáme tam a všechny planety a všechny stálice ani kraje miliardy třebas to je jedno. Tak toto vidět se říkám nemůžeme že v této v tomto časoprostoru jsou zcela jiné sféry vědomí které nejsou na účes ab ano naší uteče a my tam můžeme pozorovat v tom vesmíru jenom to co můžeme smyslově vnímat ne a rozumově zpracovávat to se nám tomu boží nějaký přístroje můžeme strašně natahoval že za ty vědomosti potože prosit tu úseku ab vědomostmi ale víc víc ale kromě toho kdyby se to tak nějak představili tak rady ce to vyzařování z toho nehnutá vypadá tak že to není jenom přímo šířeno nýbrž jiní na všechny strany tak řekl. Takže dejme tomu jako se dneska říkání se rozpínání vesmír takže se vzdal od sebe jednotlivé galaxie nejenom soustavy sluneční tak taky platí tady že každá ta sféra míří dál od sebe takže dejme tomu dneska je daleko vzdálenější tak no třetí nebe svatýho pavla od našeho vědomí než byla za dob svatýho pavla to se strašně od sebe vzdal jo rychle tyto sféry protože to pořád z téhož před vychází. Ale to na věci nic nemění protože jestli že se že dostane dost zdroje tak nezáleží na tom jak jsou tam někde dneska daleko při tom vy záření vod sebe že on se dostane do druhé a potom si svede oni kam se ne takže ale když nejde dost zdroje dívej se na moji ruku nýbrž je tadyhle někde vy záře a chce se dostat do tamhle toho do tam úrovně vědomí která vyženeme sem tak dneska musí daleko větší s prostoru časoprostorovou vzájemnost zdolat než třebas když to bylo před vymanit a tak bylo tepla a von byl tady to byla krátká za dona my taky vidíme že stanovisku ste lidi se snáze stýkali s těmi bohy ne a zlým bytostmi to je proto že to vy záření a dneska velice vzdálil ale bych chtěl trošičku poopravit tento strašně primitivně vysvětlení fakt to vzdalování není. Jak tak byste mohli tušit to je výkladu dáno tím že se to časoprostor věcí to taky ale hlavně tím že se mění kvalita každé úrovně a tím se to vzdaluje například kvalita lidského poznání to znamená obsah úsečka ab u vzdělaný ch lidí je dneska jiný než byl tehdy před dvěma tisíci lety a tím se vzdalujeme od jiné úsečka jinak vy za jinam vy záře rozumíte takže to je daleko důležitější faktor vzdalování než jiný ano e mi rozumět a takže. Taky je tady ještě faktor kvantitativní ale o tom něják nebudu mluvit bych řekl jenom chtěl říct jestliže tedy člověk v tomto světě prožije událost ve které se vzdálím vědomí tohoto světa ale neztratí než trati vědomí co to znamená že pořád vědomí do něho prýští z toho zdroje ale nedívá se tou chvílí. Nezastavuje se tou chvílí ve vidění a vnímání tohoto světa jo není poután v chvíli tato odpoutanost od žení této nepatrné částečky skutečnosti vy záření přináší sebou možnost se dotknout něčeho jiného tomu říkám rozšířit vědomí dotknout se třebas třebas u tého světla bílého světla nebo jiné úrovně. Takže dejme tomu když uvolnili moje vědomí zbavili ho pocitu tělesnosti a s tím související ho vidění tohoto světa a zažívání tohoto světa a jsem prostě tento svět nezažíval tak jsem začal zažívat jiný svět bylo možno zažívat jiný svět na tomto faktu je postaveno nepostarali extáze ne to dal nerovná všech jsem to tedy zažíval pochopitelně na vyšší úrovni ale extazi umožněno tím že přestanu vnímat tento svět a člo vnímat jiný svět ano a to svět a to je svět když to extaze svět představ o tom po čem za čím třebas byl jenom protože ty sestava mají obrovskou moc že pouta skutečnost vyšší než je ta představa když je představa moje dostatečně do to vázat pro ni třebas proto pro boha. Tak shora zase do představy vstupuje ten bůh bych tak řekl ano ode ta zaujatost a jako protiváha bůh s ta od a setkají a v rámci své představy toho boha zažívám činní vám toho boha jako takového nýbrž v rámci ze své představy než je ta představa o bohu je lidská tak do takové lidské představy se vejde to mně málo toho pána boha a promiňte že takhle umím to je strašně primitivní řeč ale chci aby to že to je první lekce toho obalu aby tomu do dobře rozumět kdybych mluvil další lekci tak že bych mu umíte něj sem to zvykl na tento způsob myšlení a tak to nevdávají nikde vtisk prosím vás toto by se divili pití mluvím ale chci aby to bylo za každou cenu rozumět ano proto třeba dejme tomu jakákoliv extaze křesťanských mystiků oděná do lidské představy o bohu nepřinášelo vůbec téměř vůbec žádné poznání přinášela lásku protože ten křesťanství představoval že ten bůh je láskyplný. Ale celý to je jeho moudrosti na tu silu ve netroufal a protože si troufal na tu lásku boží tak taky připoutali z druhé strany tu lásku rozumíte rovný s rovným se setkává neboť ta láska toho člověka byla vy záření od boha a je taky láska nevy záření přes zdroji a z toho pomoc setkal asi tak to je to mu rozumíte a kdyby na to šel jiným způsobem třebas cestou poznání tak by se setkal s poznáním nevyznám od boha a kdybych šel cestou existenční tak existencí nevyznal se znamená existencí boží přímo by se setkal ne a to by zíral co to je že jo. To mu to by mu vzalo tibet opravdu ale podívejte se teď jestli jsem mluvil o nějakým žlutém světle tak to znamená že jsem ho mohl zažít a každý to byl ten s k smrti je ho mohl se zažít teoretický každý volání tak pravda ale kterou každýho mohl zažít protože se uvolnil z vědomí tohoto světa a byl volný a mohl se ho mohla se dotknout jiná sféra on se nešířil přímočaře nýbrž na tom co neplatil do šířky že se rozvětvila do šířky a a ty tu nadstavbu na tou svou přímou zachycování všechno tak dále že se stýkal třebas pekle jak my tomu říkáme křesťansky nebo zebe m což je stránce že on to ne nerozlišoval křesťanů jak mi. Ale teď ta existence žlutého světla je známkou k určité úrovni ta úroveň jako tahleta úroveň vědomí ustavičně prýští z boha ustavičně čili jest ním ve spojení zrovna jako tady ta úroveň s nim nespojí je snazší se dostat k vědomí o bohu z žluté úrovně a nebo z lidské kde to u světlo nevidím že tu úroveň se s nestýkám bych řekl že sice snazší se dostat z toho žlutého světla z úrovně vyšší k tomu bohu to je snazší protože dejme tomu že je to úroveň třetí z těch pěti možných třeba a řeknu že pět abyste si nějak dohodli to je věc do hody že takový škatulky tam nikde není ne. To je přechod kontinuální jedné úrovni do druhé jako asi přestane se to jako duhu přechod bez mezer z jedné barvy do druhé že to to je podle líp přechod tak je to tady s těmi úrovněmi taky ovšem je snazší si se dostat k bohu totiž mít vědomí o bohu nebo dokonalejší vědomí o bohu z úrovni žluté než tady dejte pozemské ale to je všechno to ve mně může dokonce vůli domine s ním stýkám. Ale to je dojem klaní mám jenom k němu blíž proto například dejme tomu kdyby byl na úrovni rajské což není úroveň utá nýbrž řekněme že to úroveň bývá aspoň tak se jeví každý anděl jako oslňující milost a ne jako nějakou nějaká žluté barvička nám se to na se mu zase tak jeví třebas lidi oslepuje tou bytí která se takhle jeví ten anděl dojem že komunikuješ s bohem a přenáší poslo sem po tyto sitolik ale to spojení není dokonale on je si vědom jenom toho co od něho pán bůh chce totiž jinak řečeno jaký jeho úkol na jeho úrovni tak. A to jeho styk s bohem takže on že třebas andělem straně nebo nevím co co dělat a to je jeho tah našemu světu a taky ním světů jiným úrovním a tak dále a proč tedy přestože je tam blíž v tom žlutém světle člověk bohu proč to není tak snadné nebo vůbec není možné odtamtud se dostat k bohu jako z této úrovně protože vidění této úrovně tohoto úseku je způsobeno tím že člověk stojí na celém základu vesmíru a celý základ vesmíru je v malém lidské živé dospělé tělo. Kdežto když jsem ve žlutém světle nestojím na celém živém základu že jsem z něho vypočtou odtamtud dostat informace které na bych se tady vůbec zmohl mu dostat sílu uskutečnění něčeho jako se stalo v útlém mládí jsem jednal správně nebo se že se dělat ani se k tomu sílu ale nemohu se setkat na této úrovni s bohem těla ještě do mluvím tohleto podle své zkušenosti když jsem potom z této úrovně aspoň zjistil co je správné nebo dovědí dal jsem se okruhem co je správné a dostal jsem moc to rozlišovat a jednat podle toho tak jsem žádal na této hmotné úrovni která nebyla vůbec utá a jsou žádné žluté světlo neviděl. Včera jsem řekl bych poklad který na růst po střechu žluté úrovně a překročil ji do stavu poznání teď vrátíme se k tomu toku časoprostorové mu který vyvěrá z boha. Upozorňuju vás že když mluvím o časoprostorové toku který vychází z bezčasovosti že je to převážně záležitost existenční to je tvůrčí činnost boží čili ti postihuje všechno co z toho boha pochází pořád vychází ne postihuje tím poznání ne postihuje tím lásku se k uměle školsky budu chvíli dotýkat jenom stránky toho co vychází z boha která se týká existence ano takže jsem se dneska ocitl v tom proudu který vychází z existence. V podobě člověka vývoje který se nazývá člověkem a ten člověk tady začal žít a život dokončil zase čili na této vy záře existenci je to děj který probíhá od narození k smrti a tak ho budu od této chvíle a to je se dnešní přednášce nazývat děje člověk je pro děj děj kterému říkáme člověk no jsou jiné děje které kterým říkáme kámen jiné děje kterým říkáme rostlina jiné děje kteří k zvíře a a a tak dále a to taky děje a kromě těhletěch dějů. Řek bych časoprostorových jsou ještě asi to by bylo předčasnému to ještě nebudu vykládat ale jestliže tomu takhle je pokud si moh myslet že to takhle je tak mohu s tím dějem nějakým způsobem manipulovat manipulovat může mohu s ním proto že ten můj děj je opatření zlem k biologické mu vývoji vědomím jasným vědomím pokusem v bdělém stavu a to mně umožňuje manipulovat s tímto dějem je mu říkám člověk. A budu vem toho vědomí vůli vlastní ne sklony k něčemu odpor k čemu a tak dále a tím začnu vmanévrován s tím dějem a toto ho toho si byl dobře vědom jíš kristus když říkal že není předepsaný nějaký osud a proto dělal také ty zázraky hlavně proto dělal ty za víno pro to aby přesvědčil se učedníky že je bohem ale aby je udržel při víře ale hlavně taky proto aby zdůraznil že stojí proti osudu že pro něho neexistuje žádný osud pro boha neby se si žádný osud a že on může jakýkoliv osud vrátit i když je to lidská smrt. Takže to je důležitý moment při tom výkladu abyste si uvědomovali že vy máte do určité míry a do větší mi když následujte že krista tutéž moc dost jako on zvrátit ten svůj osud to znamená ten děj není je normálně my probíhal od narození přes dospělost k ke smrti ale ono může on může taky probíhat jiné alternativ od narození dospělosti a k poznání boha třebas. A tento zvrat můžete vlivem vědomí které máte lidem vztahu k věcem a klidem pozměnit jak říkal ježíš kristus draze míry že se můžete vědomě spojit s bohem to je není jenom otázka časoprostorová to je otázka vědomí což je otázka se to prostoru a vědomí také prýští z boha ale není to není obsaženo není obsahem časoprostoru to čeopou to vědomí se na různých úrovních potuluje v podobě nějakých těch balíků jak jsem říkal no a když se k genetické základně kterou se zrozuje musí přidat a vždycky se přidá nějaký nějaké vědomí něčeho myslím že to vtělení to je jedno vědomí je čeho tak z toho vznikne z jednolitá soustava které říkáme individualita lidská tato individualita je něčím začínající a něčím končím to není ta pravá individualita která je věčná. Čili tuto individualitu musím ztratit nebudu potřebovat upozorňuju protože není pravda že co vzniklo v času a prostoru jako ten ty balíky se o se mluvím že by to bylo věčné a že by to mělo nějaký věčný smysl nýbrž to jenom smysl atalyto urychlovače dělí a tedy musím se s tím nějak vypořádat a nejlépe by bylo tak že bych ho to použil ke spojení s bohem to znamená k odevzdání toho balíku když v ztotožňuji s tím tělem a se vším co s tím souvisí když a se toho vzdám. Tak způsobím že žádný balík nám bytu nemám mám k dispozici jenom vědomí a existenci že a pak ta přístup stav bohu taky a tady záleží na představě lidské si opravdu touží po tom bohu jestli je zaujatý před tím když je zaujatý tak to přilákal nebo umožní bohu aby se do vědomí lidského vlil ten člověk se vrací aspoň na chvíli třebas do otcova domu nebo znají pomine tak nějak jsem si na něj vzpomněl třebas v sedmnácti letech poprvně že. Ale patnáct vzpomínka byla v tom že když že jsem chtěl dělat třebas i správně v předškolním věku to byla matka spojen se to takhle nemohl definovat ale pak jsem si to definoval jasně že to je vzpomínka na otcovský dům a že jsem toužil všemi svými buňka mi potom se do něho vrátit bych nejradši tady to přerušil abys abych se zeptal jestli jak je to taky mít to srozumitelné do jaké míry jsou tam mezery abyste doplnili protože přednášku dělám poprvně je přivtě a na to nejsem připraven pochopitelně to se na to na vás zkouší tak to bude na vás vliv a teprve potom to dokonalým asi tímto způsobem budu opravy komentovat tu fiore protože jinak bych nemohl vyvrátit a jako že chci vyvrátit to že je to převtělování. To si může dovolit jenom člověk který myslí nýbrž se my se na převtělování který my si pocitu oddělenosti teďka jsem dostal do ruky dalšího panna jesudian a on tam v úvodu pravý anglicky to hezky říkal ten bytosti to byste si to se tady smály ale on tam říká anglicky sám sem se po nesčetněkrát se zrozovat sám jsem zase umíral a tak dále a na konci těchto nako nekonečného koloběh husa to zakončím tím že stanu na prahu věčnosti a s se spojím s splynu. Tak to je to s čím se s indii neshoduju a tím padá také tak kontinuita kterou byste a dověděli těch životů co prosím to to nebudu jak na tohleto když tady je řečeno jidáš je to co to je kde se to vzalo je to něco věčného samozřejmě že nikoliv to bys to si sami s tělo dovídáte protože v tom dualismu je zapotřebí zla. Jinak v tom dualismu nedojde k tomu řízené mu vývoji jak je to naplno áno to znamená když to vemu podle toho přirovnání o rozsévači a od roz sil dobré semeno a přišel nepřítel a zasel tam špatné semeno a učedníci nebo služebníci toho hospodáře a copak tam nezanedbá sem ano jsem zase dobrá nepřide přišel v noci a ta tam dal semeno špatné a ze kou konto hospodáři abychom vytrhali ten koukol a on říkal nikoliv co byste pošlapali i tu pšenici nechte všechno do žní a tak dále to je to jenom dobře známo proč jim nenechal to převedu z toho symbolu pošlapali byste proč si nenechal vytrhat ten koukol bylo by pšenice možná kdy opatrně obcházel aby to možná ne pošlapali protože na této úrovni jsem se vůbec úrovni ještě nedostal svých ruku úrovních na této úrovni platí zákon. Že po krok na je možný je dualistickým systémem zlo dobro párem dvojic nekonečným párem dvoj se to posouvá pojem jo a tak oni pojem mezi páry dvojic to všechno posouvá kupředu to zlo slouží dobro dobru tomu relativní dobro a relativní zlo a tím mu dobro a opačně jo takže opravdu kdybyste to převedl na tuto úroveň myšlení. Tak ten jidáš sloužil tomu ježíši a ježíš to potřeboval proto mu dal moc k tomu aby ho zradil takže ježíš záměrně k tomu aby se zmařil ne že jinak jeho spolsky úkol by vůbec nevinni ke se nebyl zřejmé co co je to vlastně je co by to zahalit tajemství že by potom ježíš kristus vůbec nebýt jidáše tak po kristu nezůstala nejmenší stopa bychom nebyli křesťané vůbec a lidem jidáš se všechno posun úžasně kupředu že například eště po dvou cítícího sou dokonce nějací křesťané že jo tak prosím jidáš je něco se stalo nikoliv co je. A co se stává na této úrovni na které je je žijeme se stávají věci tak že dobro se zlem se vyvalí vzájemně pomáhali ci mají něčemu jinému co není ani ty relativním dobrem ani tím relativním zlem nahoru do vyšší úrovně ano to je zákonitost této úrovně ano je to jasný čili není to nic věčného protože je to stvořené je to stvořená úroveň tahleta úroveň stvořená ze které my vidíme z této úrovně vidíme malinkou nepatrnou část i z této úrovně nevnímáme nepatrnou část to co můžeme zpracovat svým. Svým rozumem ovšem dneska přiznává věda že je tak mimo smyslové vnímání že a tak taky by mohlo být jenže není mimo rozumové vnímání toho věda se přiznám mimo smyslovém vnímání ale mimo smyslové zpracování eště nepřizná to taky za dvě stě let ona přizná ne ale my měla to nemůžeme čekat my si představujeme tak že že když je mimo smyslovém vnímání tak je mimo silami slova zpracování ten film do vo tom mluví jako o nějakém vnímání pomocí čeho jak on tam říká jako to jmenuje anglicky ne to je konečně jedno to řeknu česky ne to není to intuice nýbrž vstup vstup. No na vstup taky vstup do jiné úrovně vnímání tady vnímáme na naší úrovni úvahou než to na úrovni tamní vnímáme bez úvahy vstupem supramentální nazírání no on to nazývá to ten cizí výraz musel se těle vyhnout a říkám že to vstup nahý vstup do do jiné úrovně vnímání ano to v těl přeložit víš. No a to je tedy to není intenzita prostě vstup se tady neztotožňuju s pojem intuice jako že by toto mohla vysvětlit to je co jinýho to je něco zákonitý ho to není něco náhodného nebo je to jednou nějaký někdo nějaký sen do platí a nějaký vidění to ne intuitivně zřením to není intonaci ale jenom obdobného tak jestliže takhle člověk je schopen přejít z jedné úrovně nebo jiných prostředků vnímat vnímání do jiných prostředků vnímání tak pak taky je schopen na této úrovni lidské se ocitnout třebas u boha ne a je to závislé na tom do jaké míry odložím prostředky vnímání kterému sloužili k jenom k vidění tohoto této úrovně nebo vnímání této úrovně. To znamená když zapřel sama sebe odložím všechny prostředky kterými se stýkal s tímto světem začne se a vědomí zachová vy mi to do obětmi že vědomí je něco co je za základního co ustavičně prýští v boha a není závislé na tom kam se vtělilo nýbrž je závislé na tom čeho vyplývá ne a jestliže tomu tak je tak se může setkat s bohem tímto způsobem ano tak nevím je to odpověděl že jsem to když šli aurobindo vysvětluje tohleto tady říkám jako vstup. Do nějakého jiného způsobu vnímání než smyslového ne když to nazývá supramentální nazírání tak říká pra nad mentálně myslí to je vnímání pomocí něčeho co je nad mysli nazírání by tak vypadalo to je dost jako česky dost špatný překlad toho anglického to u to francouzsky kontenplacio on tam pasou není nazírání my to ale neumíme jinak přeložit to s pohledem nemá nic společného to je spíš soustředění rozumíte soustředění se bez mezer na něco. Takže kdybych to teďka přeložil do češtiny to supramentální nazírání tak bych řekl že je to zastavení mysli pro to aby mysl nepřekážela v tom co bez této povídavé mysli je možno vnímat ano a pak se to vnímá bez této povídavé mysli když ona se zastaví když jsme nad jsme za nebo se překonali no a to mu je těžko říkat instrumentářka říkat intuice který něco mnohem vznešenějšího. Protože to za následek že vědomí je zachováno že nastupují nové prostředky vnímání a ty nové prostředky jsou mimo to nemáme dosud dobrou páru co něčím co přímočařeji vyzařuje moha ne přes naší úrovni nýbrž na naší úrovni my se šplhá me k těmto prostředkům na této supramentální nad naší mysl na to vaše povídá my se na těšil taktně udržuje ve vědomí tohoto světa do bohu mně o něčem uvažujeme jako vy třebas to uvažujte o tom co říkám tak mohu on zabezpečuje se žádným bohem nesetkáme a že můžete mít jenom dobrý dojem že jste něco pochopili ale to je všechno žádným studiem to znamená rozumovým pochodem se nedá k bohu dospět ano. Toto supramentální nazírání shledá přeložit ani jako soustředění to vím to to je nepřesně zval jako to předešlé a jsem jenom tak na na řekl protože soustředění opak ke m toho co se tady děje soustředíme zúžení zúžení toho vědomí na předmět na který se soustředí kdežto tohleto supramentální nazírání by rozšíření vědomí z toho z oblasti kterou na kterou teďka nazírám nebo na k tomu se vůbec nazírat smyslově a je to tedy vystoupení z vězení že takhle nemůžu překládat vystou osvobození noty tak se to dalo správně nazvat ano aby taky bych nerad aby se z toho co jsem teďka řekl měli dojem že člověk dokonale rozptýlen tím se tomu dostane že když to není soustředění tak je to prostý není ne a to taky není zase rostlin to je těžko definovat tyhlety věci. Se nedají definovat proto že neodpovídají rozumový způsobu myšlení odpovídají zkušenosti kterou tihleti lidé mají a ta není rozumná ta je za rozumem no za zastavení mysli a za tím vším nad myslí supramentální mentální to je rozumové že ano kdežto supramentální nad rozumem čili nerozumné bych tak řekl to se rozumově zdůvodnit kdybych řekl že je to rozptýlení kterýkoliv soustředění tak bych opravdu k tomu křivdil tomu stavu ten stav je přeci jenom soustředění ale jak širším měřítku. A do nekonečna protože teďka vysvětlím všemohoucnosti boží nebo vedou nosti boží bůh je si vědom všeho tím že všechno z něho vyzařuje a to s ním spojitost takže o po on po této linii vy záření ovšem to jeho vševědoucnost všemohoucnost že kdyby to nedělal tak by to neexistovalo si to způsobem nespadne ni vlas z hlavy člověka není to žádná předurčenost ale to tohleto prosím. V toto šlo povídání to převtělování o těch úrovních a to ten význam že my když se vybavím z toho pocitu oddělenosti to jistě je še zároveň svým způsobem svůj genera mu říká žijeme nech úrovních a žijeme taky za nimi v tom nestvořeném a jeli tomu tak že žijeme zároveň na všech úrovních ale vědomě jenom na téhleté úrovni a ve snu vědomě na úrovni astrální a po smrti vědomě na úrovni astrální z to román dopadne normálně to znamená bez velkého úspěchu duchovního tak pak je opravdu dobré že víme kde to vlastně žijeme a pak se nebudeme divit že třebas zažíváme na jednou něco co nepatří do naší úrovně a musíme se s tím umět nějakým způsobem pořádat když tady mluvím třebas o žlutém světle tak nemyslím tím žluté světlo ačkoliv se nám to jako je víte to úrovni jsem vám to jeví jako žluté světlo ale je to zkrátka příznak. Námi vnímat celým příznak jiné úrovně s jinou zákonitostí ano a proč a tohleto právě velký význam protože jakmile přejdu z této úrovně svým vědomím do jiné úrovně vědomí jako jsem ji stalo v koncentráku tak zákonitosti této úrovně přestávali na platit začnou platit zákonitosti jiné úrovni ano to se fakticky je vyletím že jsem byl mimo nebezpečí v tom koncentráku jak se toto stalo se přechod jak se stal nebude se napadán sem na neměl jsem žízeň. A věděl jsem na úrovni na které jsem byl že je to bůh který miluje skrze mně že tomu který skute nepoznává že je to bůh který skrze existuje ano a to trvalo by měsíců takže nemohu utajit že toto nějaký význam protože by se nekouřit si mohlo stát kdybys pak každému by se stalo kdyby se vzdal sama sebe že by se ocitl taky no jiné úrovni a musel by a bylo by dobře kdyby ne musel by bylo by dobře kdyby se tam choval jinak než protože jsem potom když jsem vypadl z koncentráku. Zjistil jsem na svobodě to nevím e m to ho napadnout a z úrovně že jsem spadl tím prostým sem si se taky si říkali teď jsi na svobodě to to se vás ne jsem tomu domu podlehl a tento dojem zase z těch dojmů tolik nedělám že jo tento dojem způsobil že jsem byl úplně kde jinde a takhle člověk získává i takzvané dojmy z minulých vtělení to všechno s velice právě u fiore dovídám jak snadný člověk spadne do nějakého dojmu a jak se to ten dojem může zmoci tak může máma si ho životem zase jak nemusí vam to vymluvit je po dojmu a je po vtělení je po vlivu z minulých vtělení před to sme no a tak tohleto všecko dohromady jsem chtěl jako závěr říct že je přeci jenom důležité protože není pravda že by člověk byl v područí nějakého převtělování nýbrž je pravda že v tomto životě může se vědomě spojit s bohem. Protože když říkám že žijeme nevědomě na všech úrovních a dokonce nad nimi že nevědomě tak proč to vůbec říkám jaký to smysl když podléháme jenom zákonitosti úrovně na které právě žijem jak správně říkáš jak to myslet že je to to vůbec říkám proč se pro zatím stojím že žijeme protože nejsme oddělenou bytostí a ty to úrovně na nás mají vliv my to každý můžeme pozorovat když.

Download XMLDownload textWaveform view