Waveform view
prevzate-kotouc-88-10-J
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Jenomže
člověk
se
v
něm
často
snadno
zabydlí
a
já
jak
pozoruju
na
někom
že
se
v
něm
právě
zabydlí
je
ne
natrvalo
ale
v
tu
chvíli
jsem
neměl
zabili
tak
já
velice
pokud
se
reagujete
nech
toho
nechte
a
zanech
toho
ty
část
vydává
za
celek
na
to
nemohu
viset
dál
ale
kdykoliv
je
z
vás
ti
kdo
část
vdával
cel
a
s
tím
ochraňuj
situaci
která
vznikla
ta
neprávem
to
je
kacíř
duchovní
slova
smyslu
tak
to
netrpí
prostě
toho
vodkrouhnou
já
jsem
tohleto
ho
člověka
v
té
první
vod
kromě
tam
ale
zase
konzert
a
tam
az
půl
hodiny
jak
jsme
šli
pomalinku
analyzovat
svoji
situaci
když
to
na
to
ani
bylo
dobrého
a
co
je
špatného
čili
rozlišoval
správně
a
teď
mě
požádal
abych
ještě
v
tom
syn
pokračoval
že
máš
ně
něco
na
srpna
dost
venku.
Ne
netrpím
to
když
takhle
vydržel
půl
hodiny
analyzovat
tak
já
už
se
vám
poslouchat
nebudu
odejdi
neznám
ten
těch
jakmile
odešel
tak
jsem
dělal
ho
špatně
a
dodneška
už
špatně
pořád
on
se
z
toho
dostane
to
sem
nezavinil
já
a
já
sem
ho
stroze
na
úrovni
z
úrovně
na
které
cítil
doma
na
sta
zabydlil
a
když
člověk
nemá
ještě
nové
bylo
a
ze
starého
ho
vydali
tak
já
to
chudák
špatně
a
já
jsem
odsoudil
k
tomu
bez
tří
řeší
to
já
nechci
s
vámi
udělat
nikým
pochopitelně
ale
v
nejhorším
případě
to
dělám
ne
protože
to
třebas
jinak
nejde
dž
vidím
že
on
znovu
a
znovu
zalez
a
zalez
jenom
do
své
logiky
čím
si
zachovává
svoji
mrtva
že
nezačíná
být
živý
tak
ho
odtamtud
dostanu
to
zakáže
a
já
mu
to
v
ten
případě
nezakaz.
Když
se
to
opakuje
třebas
jako
toho
zmínka
léta
tak
mu
to
zakáže
tou
mocí
která
ve
mně
způsobila
poznávání
správného
a
v
nich
v
něm
to
poznání
správného
nezpůsobí
nýbrž
ven
to
způsob
jenom
vymaněn
se
z
toho
bohu
ve
kterém
za
tím
žije
a
to
je
veliké
plus
jeho
že
by
se
mohlo
stát
že
mě
ten
zde
něk
na
trhu
opustí
řekne
tak
já
mám
dobré
dobrou
vůli
někam
se
dostat
a
mě
takhle
utne
že
ano
to
je
možné
od
toho
to
bude
vadilo
to
to
udělá
na
toho
nebudu
za
něj
ani
zlobit
nemile
takový
fanatismem
to
věci
že
on
to
neudělá
no
bohužel
to
neudělal
kdyby
to
udělal
tak
bych
to
pořádně
prožil
to
bez
třích
řeší.
Ale
já
vám
tady
vysvětlím
jednu
vysvětluju
jednu
jedinou
věc
tím
člověka
prosím
kterýkoliv
syn
člověka
který
kterákoliv
cena
člověka
nemá
na
tomto
světě
kam
by
hlavy
sklonil
nemá
to
nemyslel
na
sebe
jak
to
křesťani
berou
myslel
nemluvil
o
synu
božím
on
třeba
menoval
sebe
synem
božím
a
petr
ho
taky
tak
podobalo
za
to
pochválil
ale
on
teďka
ne
o
synu
člověka
že
si
člověka
nemá
zde
na
světě
bydlo
a
to
je
poznání
které
kde
už
vlastně
končí
sebe
výchova
tak
bych
to
řekl.
A
tam
už
nemůže
být
vychováván
člověk
z
vlastní
iniciativy
chtít
se
eště
dál
do
vychovat
nejde
nýbrž
musí
se
odevzdat
já
jsem
předal
ten
život
ten
správný
způsob
ovšem
dal
zisk
z
donucení
na
na
dobrovolně
to
zase
na
tom
nesprávné
byste
přirozeně
měli
opustit
sami
sebe
a
tím
se
dostanete
z
oblasti
sebe
výchovy
a
to
je
oblas
velice
těžká
protože
nerozumíte
ten
těm
výchovný
proseb
který
řád
zvnějšku
rozumíte
jenom
ty
co
přicházejí
z
vašeho
mínění
že
z
vašeho
podnětu
nebo
z
vaší
vůle
tomu
rozumíte
ale
co
se
do
my
vaší
vůli
a
toho
je
většina
v
tom
vůbec
rozumíte
že
k
tady
se
mi
poráží
nohy
tady
je
situace
proti
mně
a
tak
podobně
takhle
mluvíte
to
je
chybné
hodnocení
ale
to
nebudu
tady
taky
řešit
to
je
zase
druhá
šedá
tak
takhle
ne.
Nýbrž
přechod
ze
sebe
výchovy
do
výchovy
bohem
do
výchovy
věčnosti
to
je
vlastně
první
vstup
do
věčného
života
který
by
neměl
být
rušen
jestliže
je
rušen
tím
že
já
přejdu
z
toho
stavu
kdy
jsem
vědomě
bohem
vychováván
k
dalšímu
pokroku
zase
do
stavu
sebe
výchovy
že
chci
něco
udělat
tak
podobně
tak
se
ocitnu
dalších
těžkostech
a
ve
větší
než
jsem
se
nich
ocitl
předtím.
A
to
je
co
když
někdo
spadne
s
extaze
tak
je
to
jeden
z
nejnešťastnější
lidí
na
světě
a
byl
při
tom
spojen
s
bohem
tady
je
ten
rozdíl
prosím
a
už
namátkou
to
tak
říkám
mezi
spojením
a
mezi
manželstvím
manželství
v
duchovně
je
nerozvedl
né
a
kromě
toho
trvá
ještě
před
tím
než
bylo
vědomě
zavřeno
ano
takže
je
věčné.
To
asi
ten
základní
rozdíl
mezi
manželstvím
a
spojení
o
spojení
může
být
navázáno
já
se
užít
rozvázal
tak
za
jak
sem
se
je
takové
svázáni
má
rozvázat
takového
stavu
spojení
a
jestliže
rozvázal
tak
už
nikdy
se
člověk
nemůže
stát
s
tím
spokojen
s
člověkem
jaký
byl
předtím
jisté
daleko
spokojenější
než
by
byl
kterýkoliv
člověk
který
prošel
ta
a
zvadl
že
poprvně
v
životě
je
spadli
do
vězení
poprvně
vědomě
věděl
tady
není
můj
domov
nýbrž
můj
domov
je
tam
odkud
já
jsem
spadl
adam
nevím
jak
nazpátek.
Tak
když
se
mě
třebas
tam
jak
jsem
podle
ví
že
bhagavadgitu
já
jsem
síla
koncentrační
stalo
že
jsem
si
uvědomil
že
tam
je
můj
domov
tak
prosím
vás
ono
to
bylo
vědění
a
tedy
vycházelo
z
nějakého
stavu
ale
vědění
trvalé
já
vím
vod
té
doby
že
je
tam
můj
domov
čili
já
jsem
to
necítil
tolik
jako
vězení
jako
normální
extatik
který
to
zažívá
obrazem
já
jsem
nikdy
žádnou
stavu
z
obrazem
nezažíval
tento
cítí
jako
veliký
utrpení
není
většího
utrpení
tasit
než
vypadnout
z
tohoto
stavu.
A
teď
vás
upozorněn
ještě
na
jednu
věc
protože
nebudu
možnost
takhle
s
vámi
o
tom
debatovat
celý
týden
že
svatá
terezie
poprvně
to
čtu
literatuře
křesťanské
rozeznává
kde
ten
pán
bůh
v
tom
člověku
je
tam
kde
je
špatně
řečeno
ale
v
jakém
stavu
je
ten
bůh
v
tom
lidském
tvoru
že
je
ve
stavu
láli
není
tam
ve
stavu
nebe.
Víte
to
je
ta
oběť
toho
boha
že
on
sestupuje
do
stavu
ráje
v
tom
lidském
nitru
a
v
tom
dění
zevním
sestupuje
ještě
dál
to
potom
se
s
tím
nebudeme
spolu
bavit
ale
v
tom
nitru
je
ve
stavu
a
naje
a
jakmile
já
jednou
se
ocitnu
při
dete
anahatě
až
čtvrtého
lotosu
v
tom
ráji
heslem
by
mě
museli
tlačit
vel
abych
je
dobrovolně
odtamtud
vypadl
nedobrovolně
tedy
vypadl
že
mě
se
potom
tu
nechce
já
znamená
dva
lidi
který
se
tam
dostali
a
nikomu
se
odtamtud
nechtělo
první
to
znáte
to
je
miloše
druhý
víc
který
ho
taky
znáte
je
stáňa
kalibán
ale
dostat
je
odtamtud
to
bylo
těžké
a
voni
mě
prosili
totiž
to
je
ani
není
neprosil
protože
ten
mu
toho
tak
zabořen
sem
prostě
ho
musel
zmlátit
a
aby
se
odtamtud
dostal
to
byl
stáňa
jak
mu
tam
má
být
o
věta
pánem
bohem.
On
se
ptal
proč
mě
do
toho
tě
nic
není
ale
tady
není
tvůj
novo
tam
je
domov
boží
v
nás
tam
už
je
ale
není
to
náš
domov
jestliže
by
třeba
dejme
tomu
bylo
tomu
tak
tak
by
byl
nelíbil
ježíš
na
kříži
tomu
lotrovi
ještě
dnes
on
mohl
jako
to
vy
způsobit
nebo
příslib
jenom
přechodný
stav
nemohu
způsobit
nebo
přímo
stav
trvalý
ovšem
no
to
byl
za
to
rád
pochopitelně
kdežto
nikde
se
neříká
když
vstoupil
na
nebe
se
vstoupil
do
ráje
to
sem
to
ten
omyl
sebe
opouští
stoupla
nebesa.
A
opravdu
vstoupila
nebe
do
stavu
nebe
odkud
přišel
tam
vstoupil
a
proto
je
nám
vzorem
od
začátku
až
do
konce
a
myslím
že
jsem
ten
úvod
říkal
já
bych
jako
byl
rád
kdybyste
se
k
tomu
nějak
vyjádřili
třebas
a
mekky
to
mě
nevadí
přijde
to
že
má
rozumět
že
ten
čínan
nebo
ten
japonci
nebo
ten
ind
že
na
to
jinak
než
evropa
že
totiž
on
nám
až
po
jak
na
to
ne
a
potom
a
potrestat
to
opíral
ale
za
někdy
zbytečná
protože
už
to
znáte
ten
ind
považuje
toto
na
moje
já
za
neskutečné
a
proto
se
jí
nezbývá
jako
že
se
ničím
neskutečná
na
se
zabývat
ne
protože
duch
nezval.
A
proto
má
poje
pojetí
toho
vnitřního
já
jiné
než
ten
křesťan
kdežto
ten
křesťan
toto
považuje
ten
temnost
si
že
ska
ženou
že
jo
tím
ďáblem
a
tím
ale
to
část
a
proto
se
jim
zabývá
čím
víc
že
se
jim
za
pátým
do
toho
hnoje
se
kterým
se
teďka
setkávám
výškou
on
mít
smrtí
ten
hnulo
říká
moje
babička
dohoní
dobře
tou
hadí
on
páchne
říká
otrávil
tady
k
to
hezky
říká
moje
to
by
byla
jedinečná
filozofa
prostá
zákona
měla
jenom
obecný
školy
ale
tato
měla
říct
páč
a
každý
mu
no
tak
to
je
takhle
jestliže
ten
křesťan
to
považuju
za
skutečnost
to
svoje
já.
Si
se
v
každé
no
tak
se
snaží
o
to
aby
ta
zkušenost
aby
ta
skutečnost
svého
malé
já
nebylo
zkažený
aby
se
zlepšovalo
aby
člověk
nehřešil
ne
například
by
bavil
těžký
jich
a
potom
lehkých
a
tak
aby
se
tím
pádem
jak
se
zbavíte
hříchu
dostal
pánubohu
tady
je
jen
omyl
že
on
se
tímto
způsobem
panu
nedostane
von
se
stal
jenom
meze
že
před
tím
vstupem
a
ta
mezera
devadesát
let
pro
set
všech
lidí
poctivý
kostele
ná
neví
co
s
tou
mezerou
a
tomu
se
v
přestání
říká
smrt
na
kříži
a
indové
říkají
nás
křesťanství
naučíte
nastat
věřit
v
ježíše
krista
v
jeho
zmrtvýchvstání
smrt
proč
mi
to
nepotřebujeme
to
je
zbytečný
to
strašný
trápení
přeci
já
k
tomu
duchovnímu
nositelem
ne
přímé
když
to
vydržím
to
ho
drezúra
s
ní
dostane
k
tomu
vědomí
nesmrtelnosti
mají
pravdu
ale
ať
si
nemyslí
že
někdo
z
nich
se
bez
toho
hřivny
obejde
když
považuje
on
to
svoje
malé
já
za
neskutečné
tím
se
nevymaní
ukřižování.
Bude
to
ukřižování
méně
skutečné
tak
jak
za
za
jakého
považuje
to
svoje
malé
já
nebude
užívá
bohužel
bude
stejně
skutečné
takže
dejme
tomu
ten
mezi
takovou
významné
inda
třebas
budu
bylo
jeho
křižování
méně
snadné
než
křižování
kterékoliv
křesťanského
mystika
hrozné
křižování
každý
mistrem
vyhodil
jako
jako
neschopného
a
nakonec
že
von
si
sám
založil
až
nám
kde
žádný
mi
století
nevládl
voni
se
sami
sebe
výchovou
řídili
učim
přísným
zády
zase
zjistil
po
několika
letech
třebas
po
sedmi
že
to
nejde
ano
a
tomu
se
říká
křižování
dejte
se
přitom
na
kříž
ale
dojde
se
k
situaci
ke
které
na
kříži
došli
ježíš
kristus
bože
proč
jsi
mě
opustil.
A
tam
se
tomu
dává
konkrétnější
podoba
než
v
evropě
slyší
tamní
první
vně
spaseni
kdo
na
kříži
to
je
omyl
ale
tam
v
té
indii
ten
buddha
ten
ještě
gotama
se
vzdal
své
askeze
jako
něčeho
co
není
schopno
ho
někam
do
vést.
Ale
provedl
to
důkazný
způsobem
že
malinko
pojedl
na
víc
než
normálně
to
on
nehnete
ve
úplně
ne
tentokrát
se
maje
malinko
naje
jakmile
se
maje
malinko
nese
byl
symbol
toho
se
vzdáváte
své
askeze
dělal
žádný
hříchy
kterou
malinko
nějakou
ví
od
nabýt
si
dal
ale
to
byl
symbol
toho
že
se
celé
té
askeze
vzdal
neměl
s
tendenci
dělat
nějaký
hřích
ale
dal
se
toho
systému
jak
se
vzdal
toho
citu
protože
už
byl
v
něm
úplně
sjednocen
byl
něčím
co
bychom
řekli
asketou
a
ničím
jiným
než
asketou
a
teď
toho
asketismus
vzdal
a
byl
jenom
asketou
a
ničím
vedle
tím
už
nebyl
tak
okamžitě
cítil
že
na
něho
něco
lezl
co
neznal.
Se
to
si
pokon
nový
strom
a
zažil
nirvánu
vymazání
svého
já
no
tak
tady
by
měla
být
u
odpověď
na
to
co
se
mě
ptali
já
vím
jestli
je
tam
ale
proč
je
tomu
jinak
u
toho
inda
protože
on
snáze
vymazán
než
my
to
neskutečné
já
je
to
neskutečné
ale
přesto
to
skutečně
překáží
ne
ale
kdežto
evropani
za
skutečné
to
já
a
tak
s
tím
bojuje
daleko
krutě
ji
ne
a
protože
ta
představa
hraje
velkou
roli
no
a
má
s
tím
veliký
potíže
daleko
dramaticky
než
ten
ind
ten
i
se
odevzdává
svému
mistru
pokud
to
nedopadlo
s
ním
jako
s
ním
budou
tam
o
každý
mistrovy
hodil
na
to
by
se
nám
stalo
všem
jak
tady
sedíme
mě
taky
by
vyhodil
by
mu
nehodil.
Není
tedy
rozdílu
mezi
indickou
českou
japonskou
cestu
a
mezi
evropský
není
již
mi
tyto
mistři
říkají
že
je
rozdíl
rozděleno
v
tom
že
to
co
je
nelogické
a
mělo
být
ještě
logické
na
straně
indie
a
číny
je
že
neskutečného
mu
se
dostat
do
skutečnosti
to
je
nelogické
jenom
rovné
s
rovným
se
stýká
zásadně.
Ne
rovné
se
spolu
nesetká
duchovních
na
duchovní
cestě
takže
já
musím
mít
skutečnost
to
to
musí
být
skutečné
abych
se
tím
mohl
dostat
k
tomu
věčnému
a
tu
si
cením
právě
tu
svatou
terezii
která
se
odvažovali
říct
že
v
této
skutečnosti
si
bůh
že
v
té
vnitřní
duši
uvnitř
nejnaděj
gomoře
je
bůh
a
tam
jeho
sílu
ovšem
když
to
o
začala
takhle
časo
prostorově
tak
to
moc
mála
lidí
tedy
moc
člověk
kdo
to
nezažil
ten
si
myslí
že
je
třebas
umýt
způsobu
je
ten
bůh
a
voni
to
též
tvrdí
indové
noty
na
to
do
jinak
říkají
uprostřed
ty
jsou
je.
Šest
proč
tu
moc
pupku
je
bod
který
se
mi
je
bindu
to
znamená
bez
prostoru
bod
bez
prostoru
a
tam
si
ví
tam
je
střed
duše
a
odtamtud
se
dá
dospěl
tomu
boha
má
pravdu
z
toho
smyslu
když
tomu
věří
že
odtamtud
on
se
nejsnáze
vlivem
se
představili
k
tomu
bohu
a
stává
když
ji
nemá
tak
živou
tak
se
tam
nedostane
ještě
něco
k
tomu
že
na
druhým
že
tam
v
té
indii
představa
neni
naopak
ta
představa
stejně
buďné
jako
v
té
evropě
to
není
tam
se
začíná
bez
představy
žádný
indi
tě
neporadí
aby
začal
bez
představy
i
bhagavatgíty
říká
napřed
představu
a
potom
bez
představy
jiný
pochod
není
než
tenten.
Ale
zapomněla
že
žije
jiný
boj
už
za
to
mělo
le
nepovažujete
za
vhodné
aby
se
to
by
obecně
hlásal
je
stejně
dobře
možný
bez
představy
představě
v
čem
ta
představa
o
tom
není
nebezpečná
už
kdežto
tady
jak
říkáš
správně
ta
představa
nebezpečná
v
tom
smyslu
že
navádí
neboť
se
mám
mu
vědět
o
té
představuje
jestli
je
správné
nebo
nesprávné
těžko
ovšem
moh
bych
posuzovat
tu
představu
jako
stranu
tehdy
kdyby
mně
dodává
nějakou
sílu
odvahu
a
schopnost
uskutečnění
a
podobně
že
ano
ale
to
je
otázka
ještě
takových
řek
bych
relativní
dosahování.
Jestli
ten
bod
který
má
tím
dosáhnu
je
obsa
absolutním
bodem
dosažení
a
nebo
je
to
jenom
přibližování
se
nějakému
vrcholu
ano
a
on
je
to
jenom
ono
je
to
jenom
přibližování
jak
ta
zkušenost
naznačuje
potom
by
se
de
dál
že
jestli
se
tvrdil
si
máš
se
nese
tvrdil
že
bez
představy
je
to
lepší
tak
promění
ne
to
není
pravda
vono
by
to
ve
věčně
případu
to
dovede
se
ani
v
lidi
procentech
bez
představy
vůbec
nešlo
a
co
já
tady
dělám
že
vás
pěstují
představu
kterou
se
nikdy
neměl
ne.
To
že
vím
že
to
bez
představy
normálně
nejde
dyť
ta
moje
cesta
byla
nenormální
to
nebyla
cesta
kristova
která
byla
normální
a
to
byla
cesta
vyvolaná
nepříznivé
tomu
říkáte
osudu
ale
nepřiznám
situace
mi
neboť
nemůžeme
považovat
takovou
operaci
za
vědomí
zapři
živou
záležito
že
ano
to
není
možný
že
to
potom
mělo
za
následek
příznivý
dopad
to
jedině
ale
v
té
fázi
jak
se
to
dělat
co
bylo
krajně
nepřímým
já
jsem
ho
to
tisku
smrtí
a
to
vám
budiž
důkazem
že
tomu
věřili
i
lékaři
že
nechali
mé
matce
podepsala
že
mohou
mít
ten
den
co
chtějí
že
o
nás
se
říká
hodit
ve
prospěch
nebo
do
rukou
těch
lékařů.
A
vona
se
zřekla
asi
mě
říkal
než
píti
o
jedné
u
tak
ať
třebas
nepře
to
tam
není
přímo
řečeno
v
tom
samozřejmě
ale
vona
mě
tvrdil
to
řekla
on
z
toho
chopili
tak
říkal
tak
to
co
mě
bude
dělat
s
tou
tím
je
ten
to
bude
něco
čemu
se
říká
vy
vize
ce
zažíval
pitvali
a
za
život
mě
pitvali
a
voni
nevěděli
že
ta
vymyslet
chce
to
pivní
zaživa
vede
tak
daleko
to
už
nevěděli
že
se
to
živé
takzvaně
živé
ano
to
fakticky
mrtvé
odbourá
a
když
to
moc
se
odbourá
zbyde
jenom
to
živé
voni
by
mě
odbourali
tu
soustavu
toho
mrtvého
a
tím
se
pod
tím
samovolně
povel
živé.
Už
se
to
tam
tak
jsem
chtěl
říct
že
tato
realita
tohoto
světa
je
proto
pro
nás
reálný
protože
ten
svět
považujeme
za
něco
reálné
ho
a
je
do
té
míry
reálné
že
z
ní
muže
vyplynout
daleko
vyšší
realita
ne
skutečnější
ale
vyšší
realita
než
je
toto
realita
hmotného
světa
to
je
plodná
představa
že
je
reálnou
tohoto
světa
mě
umožňuje
daleko
lépe
než
tomu
indovi
který
považuje
třeba
toto
za
máju
za
sám
iluzi
daleko
lépe
umožňuje
abych
na
základě
této
jistoty
že
toto
jediná
cože
no
šel
dál
kdybych
já
to
považoval
za
máju
za
iluzi
tak
já
se
nebudu
stavět
k
tomu
jako
k
solidní
základní
oni
nestaví
se
k
této
hmotě
jako
k
solidní
základní
kdežto
pro
mě
je
materialismus
jedna
z
nejlepších
jedno
z
nejlepších
učení.
To
je
divné
že
ale
je
protože
jestliže
ten
to
ateisti
něco
dobrého
udělal
tak
první
hledě
udělal
to
dobré
že
toto
nám
postava
jako
skutečnost
a
ostatní
jako
neskutečné
a
to
je
v
pořádku
já
mám
nejsnazší
práci
s
každým
ateismu
a
musí
být
kovaný
ateista
tomu
prostě
toho
donutí
aby
opravdu
uplatnil
tu
láli
tu
aby
fakticky
uplatňovat
ne
aby
voni
mluvil
jako
o
jediné
realitě
filozofa
o
o
ní
té
použít
je
to
pouhé.
Když
studoval
do
dní
to
je
pouhý
analyticky
analitika
a
to
se
dostane
zatím
za
to
ale
jakmile
věří
že
to
hmota
jediné
skutečné
a
veme
doruky
motyku
a
pro
se
až
do
úpadku
protože
věří
že
je
to
správné
že
v
té
motyku
něco
dokázat
tam
můj
modlit
aby
to
bylo
to
to
neumíte
né
to
může
být
ta
oblasti
duševním
tak
prosím
ten
se
doví
co
je
to
syntéza
já
to
řeknu
vlastně
příkladu.
Není
tady
ten
byl
student
oliver
to
jsem
rád
já
jsem
to
potom
neříkal
a
já
jsem
na
vysoké
škole
co
jsem
mohl
švindloval
to
není
váš
případ
ti
jenom
jednou
při
dovol
víckrát
ne
ale
on
on
nešel
do
vůbec
ani
jednou
a
to
to
je
hrozný
případ
nepříkladný
příklad
pro
mě
já
který
jsem
žil
masa
kosti
tak
musím
říct
že
já
jsem
napřed
je
to
učednictví
nějakým
způsobem
uměl
jste
střední
školy
tak
že
já
jsem
ty
úlohy
tak
psal
jenom
jakými
to
vyšlo
ne
já
sem
musel
odvádět
pídě
do
toho
stavu
hotové
úlohy
který
nám
za
dali
a
jednou
se
mně
vzbudilo
svědomí.
A
já
jsem
tu
úlohu
opravdu
vypracoval
přátele
to
se
nevy
já
jsem
to
dělal
do
jedno
div
na
to
byl
jsem
nebyl
dbáte
takhle
pracoval
slušně
solidněji
musel
otevřít
ty
skryta
a
ty
přírody
všech
abych
se
dověděl
že
se
to
má
řešit
a
já
jsem
to
vyřešil
a
to
je
jedno
divy
okamžitě
jak
jsem
to
vyřešil
tak
jsem
zažíval
vědomé
spojení
s
bohem
do
toho
že
se
a
nevěděl
sem
já
jsem
jenom
úvodní
nevěděl
si
to
nastane
jednou
veden
se
udělal
poctivě
budou
za
rok.
A
tím
se
on
se
o
mě
se
se
byl
plní
žák
ať
si
to
myslí
o
to
by
to
bysme
jako
bych
se
trati
předtím
brantona
nechci
taky
práce
já
jsem
byl
pilný
jenom
dotýkat
jo
tak
tu
ne
no
to
taky
nesmí
vědět
ale
já
jsem
byl
pilný
způsobem
že
jsem
plně
studoval
vedli
upanišády
a
takový
činost
ale
víře
sem
nastol
do
solidně
takže
já
jsem
se
přitom
neulovil
já
jsem
jenom
pracovat
na
kolik
na
té
jsem
pracovat
neměl
no
nitky
bavilo
to
co
se
nemělo
dělat
ne
a
takže
v
tomhletom
smyslu
člověk
nesmí
být
lenošností
že
jestli
jsem
měl
nějaké
špatné
vlasti
jako
že
je
mám
a
jedinou
kterou
nemám
je
lenivost
jsem
nedivím.
Protože
lenivost
ně
napovídá
zůstaň
doma
v
bačkorách
a
já
přesto
je
u
do
katolíka
ale
modlení
vo
celou
mí
celým
tělem
a
duši
lou
a
já
musím
prodělat
veliký
boj
abych
vůbec
vyšel
z
baráku
o
že
pro
mě
by
bylo
nejsnazší
zabořen
do
tu
letech
věcí
a
za
chvilinku
být
vůbec
nechodil
to
mně
jedině
zachraňuje
protože
já
vím
že
by
mě
se
svatou
ochabuje
ne
já
se
musím
říci
rozpojit
tohoto.
Tak
tam
jsem
se
věci
podle
tady
je
říká
jeden
z
vás
protože
jenom
skutečné
se
může
spojit
skutečně
se
skutečností
jinou
zase
skutečné
skutečným
rovni
rovným
tak
to
tato
skutečnost
která
je
také
skutečností
toto
hmotná
se
sem
že
spojit
také
zkušeností
věčnou
tak
takhle
bych
já
si
to
nepovažoval
za
dopovězeno
protože
jsou
okolnosti
za
celý
se
že
toto
odvozený
věčné
toto
odvozené
z
věčnosti
do
toho
hmota
spojit
s
tou
ne
odvozenou
čili
trojkou
no
když
ten
cíl
jenom
zatím
za
těch
okolností
že
já
dospěju
touto
skutečností
odvozenou
a
pán
kde
už
se
dále
z
vlastní
vůle
dospět
nedá.
Jestliže
já
nedospěju
až
tam
tam
se
z
vlastní
vůle
dospět
dá
tak
já
se
ocitnu
už
přichází
to
je
výborný
jo
ocitnu
se
před
tak
hlubokou
propasti
že
a
ji
ne
přeskočí
to
platí
to
kdo
stále
se
snaží
toho
můžeme
slasti
říkal
ten
anděl
toho
věta
no
čili
on
se
musí
poctivě
snaží
on
říká
dokonce
štreben
vedli
poctivě
se
pečlivě
chce
snaží
toho
můžeme
spasit
jiného
ne
není
ke
spasení
člověk
který
si
jenom
vyžívá
tu
skutečnost
to
tože
to
skutečnosti
je
to
nikam
nevede
ale
je
spasitel
ten
do
té
skutečnosti
vyvodí
všecko
co
může
vyvodit
tak
například
sem
komunista
v
těch
napajedlích
jak
jsem
o
něm
často
mluvil.
Ten
pronásledoval
křesťany
protože
byl
přesvědčen
že
je
to
správné
že
oni
jsou
bludaři
a
dělal
všecko
možné
byly
dány
a
přistupoval
té
straně
a
všemu
to
musí
zem
a
v
okamžiku
smrti
zažíval
vědomé
spojení
s
bohem
protože
ver
imr
štreben
sie
bemyt
do
se
poctivě
snaží
a
není
řečeno
kde
v
čem
toho
mi
spasí
me
to
je
zákon.
Čili
máš
to
jenom
po
té
stránce
že
musí
se
někam
kam
až
se
nejdál
dá
dospět
to
je
relativní
někdo
může
málo
prospět
někdo
víc
ne
nemá
u
se
jenom
jednu
hřivnu
někdo
d
je
někdo
pět
to
je
správný
posuzovali
věci
nezáleží
na
tom
s
má
jednu
nebo
dvě
nebo
pět
on
je
nesmí
nikdy
zakopat
a
nesmí
zahodit
nebo
s
nimi
hospodaří
pro
sebe
a
pokud
s
tou
realita
člověk
hospodaří
pro
sebe
tak
je
absolutně
neschopen
přestože
je
to
reálnou
se
dostat
vyšší
ráno
protože
ji
obraz
k
sobě
nezaujala
roz
rozsah
toho
okruhu
až
k
bohu
nýbrž
od
sebe
k
sobě
takhle
přestat
duchovní
nemá
vyprat
mě
na
mě
někdy
budíte
dojem
že
od
sebe
neteklo
a
ne
od
sebe
by
bohu
od
sebe
máme
k
bohu
a
tam
už
máme
nechat
na
bohu
co
s
aby
dál
udělá.
My
se
nemůžeme
od
boha
nebo
nemáme
se
opa
svou
vůlí
trhat
nebo
od
něho
odcházet
to
on
provede
sám
je
u
nás
podle
jenom
extazi
a
pak
se
vrátíme
nebo
na
provede
upraven
tamní
zkušenosti
a
pak
se
odtamtud
nikdy
nevracíme
například
ghos
žil
v
takové
supramentální
ku
že
jeho
sti
utečte
a
vůbec
už
nepotřeboval
nic
extaze
a
svatá
terezie
taky
přestal
jí
veškeré
extaze
protože
už
se
dostal
za
tu
přechodnou
o
přechodné
období
ustavičný
pád
z
toho
spojení
do
toho
no
našeho
stavu
už
vám
možná
vyplývá
z
toho
co
jsem
předtím
jenom
naznačil
jaký
je
rozdíl
mezi
spojením
a
mezi
manželstvím
duchovním.
To
není
rozvedený
a
protože
to
katolická
i
té
málo
toho
vý
dokonale
toto
ví
dokonale
se
o
to
ví
dokonale
tak
to
napodobuje
a
nechce
rozvádět
manželství
rozumíte
protože
si
myslí
že
to
manželství
je
dohromady
ukutá
před
bohem
a
že
se
nesmí
zisk
vůle
rozdělit
no
něco
na
tom
je
protože
je
to
zásada
která
platí
shora
a
neplatí
zdola
když
já
něco
rozvedu
zdola
tak
vono
se
tolik
toho
nestane
jako
jako
smysly
ta
církev
jsou
z
toho
nějaké
trablí
se
to
nestane
není
to
takový
hrozný
jak
to
církevní
vydává.
To
tak
to
je
otázka
jestli
duchovní
svatba
a
supramentální
působnost
jedno
a
totéž
a
já
jsem
odpověděl
vypadá
to
tak
čili
odešel
sem
a
pásku
sem
vezmou
tak
není
ale
protože
nechci
to
rozvádět
že
to
budu
rozvádět
de
mi
to
tak
ještě
jednou
až
esli
budeš
tam
ovšem
čeřínku
protože
já
jsem
samozřejmě
rád
že
to
mohu
vysvětlit
ale
věčnými
to
že
nemohu
tyhlety
jemný
věci
vysvětlit
do
tak
krátkou
dobu
vy
jste
všechno
chtěli
být
ono
na
tapetě
když
chudák
svatá
terezie
která
byla
čiperka
to
nedokázala
vysvětlit
ani
v
ní
setra
má
dvě
stě
padesát
stránek
a
když
to
ježíš
kristus
dokázal
jenom
svým
životem
a
žádným
slovem
a
více
ten
vode
mě
abych
to
slovem
vyjádřil.
To
ode
mě
chcete
mít
než
od
ježíše
krista
to
je
asi
to
velice
ctím
že
mě
považuje
za
lepší
ho
ale
von
to
svým
slovem
jiné
nevysvětlil
bavil
nevěřte
vynechal
a
najednou
to
znamená
on
to
neřešitelnou
to
slovně
si
tedy
tak
berte
na
vědomí
a
ne
poslední
dělat
to
mě
která
které
si
která
neni
že
si
jenom
zkušenostech
let
jako
nešlo
své
rodiny
neměl
už
kam
by
hlavy
sklonil
měl
neměl
je
ani
do
těch
třiceti
let.
Tedy
on
musel
být
v
tom
co
je
jeho
otce
i
do
těch
cítit
ale
byl
poslušen
své
rodině
protože
to
poslušnost
rodině
nebo
společnosti
a
osvobození
se
od
této
poslušnosti
tak
na
tom
musí
tejden
byl
ještě
poslušen
té
společnosti
širší
než
je
rodina
do
těch
třiatřiceti
ano
tak
ský
zásah
ty
vavříny
a
tak
dále
prosím
tě
vo
tom
mi
nebo
to
já
nepřijímám.
To
je
záměna
následků
za
příčinu
já
chci
vědět
jestli
něco
víš
o
příčině
když
nevíš
eskulapovi
španělsky
si
viděná
zbaveno
viny
hezký
říkat
extase
říkat
zbavena
viny
veslovat
mají
hezky
do
tam
Že
to
je
no
a
tak
já
budu
drží
a
to
změnilo
ten
postoj
příčina
zase
zase
je
to
zase
je
to
následek
vysvětlení
následkem
příčiny
a
já
se
s
tím
nespokojen
co
je
změna
co
bylo
změnou
toho
postoje
já
zase
odpově
se
nemá
tím
že
mě
lékaři
úspěšně
léčili
a
jsme
začarovaném
kruhu
a
vůbec
je
takovým
způsobem
neobalamutíme
někdo
nikdo
to
je
marné
to
já
sem
nedáme
říká
neklid
je
vlastnost
která
odvrací
od
člověka
se
vývoji
znemožňuje
mu
ho
aspoň
ten
vyšší
vývoj
a
proto
proto
každé
utrpení
které
vede
k
neklidu.
Nemůže
být
jako
stálý
východiskem
pro
vyšší
úroveň
nýbrž
naopak
brzdou
tak
tady
si
to
musíme
vysvětlit
že
totiž
přechod
znamená
sice
neklid
ale
jeho
překonání
znamená
postup
ne
takže
ne
ten
dojem
neklidný
postupuje
ale
ten
neklidu
znakem
že
se
chystá
u
n
v
jeho
životě
nějaké
přechodu
já
jsem
to
dneska
líčil
právě
tuhletu
situaci
jak
je
neklidný
housenka
než
se
zakuklí
jo
to
je
vono.
Ale
jakého
se
neklid
má
začne
být
někde
na
po
určitém
touhu
ty
du
té
kuse
když
se
má
stát
třebas
moci
ano
zase
být
neklidný
totéž
platí
o
aničku
je
tam
klid
dokud
sem
nemá
vyniká
ne
že
tam
neklid
se
ten
nechte
stupeň
do
když
úrovně
ne
života
a
tak
tady
taky
takže
nemůžeme
takhle
samotná
ty
věci
jsme
vytrhnout
z
kontextu
jo
ty
věci
ne
klepám
o
sobě
jako
takový
je
špatně
ale
je
taky
znakem
nějakého
přechodu
tři
ne
úrovni
to
když
se
to
člověku
bych
jedl
tak
ten
neklid
ve
sme
za
za
správnou
stranu
jo
a
nezaměstnán
ano
to
důležité
čili
záleži
také
na
postoj
toho
člověka
velice
no.
To
jako
třeba
ne
ne
pokoj
tím
totiž
opravdu
každá
cesta
a
je
to
cesta
pokání
nebo
cesta
tak
si
nebo
cesta
poznání
musí
nesmí
se
zříkat
se
říkat
učení
poznání
ten
člověk
má
určité
poznání
že
to
je
přechodné
a
nutné
na
tom
přechodu
tak
vlastně
vystihuje
přirozenou
přeložený
stavět
když
já
se
musím
se
svou
a
klidu
někam
odebrat
tak
je
to
jistě
určitým
způsobem
osten
nemusím
přeju
a
překážky
někam
jinam
ne
aby
se
tam
dostal
takže
po
této
stránce
neklid
není
špatným
nýbrž
je
zprávu
protože
já
bych
v
něm
mi
takové
poznání
že
vím
aha
začne
něco
překonávat
proto
jsem
neklidný.
Nemá
je
používat
vlastní
vůle
neboť
dejme
tomu
andělů
sil
říká
by
s
mě
jenom
kousek
vlastní
vůle
dostatek
ost
nebeskýho
že
a
to
má
plnou
pravdu
ale
ono
je
to
doneseme
jako
vytrhnout
z
kontextu
jenom
tuhletu
větu
je
špatné
používat
vůle
a
dobré
používat
bude
správné
touží
vlastní
vůle
na
určité
úrovni
i
počíná
v
tom
že
člověk
má
snahu
tu
svoji
vůli
podřídili
boží
a
staví
se
o
to
nikoliv
jenom
myšlenkově
že
jo
to
facky
poklade
nýbrž
k
syntézi
opravdovým
činem
jestliže
všechnu
svoji
vůli
nasadí
k
tomu
aby
něco
provedl
tak
ta
vůle
mne
napřekážku
nýbrž
slouží
u
pokroku
ovšem
jenom
do
určité
doby
například
dejme
tomu
ježíš
kristus
radil
a
neradil
on
to
nařizoval
milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celé
to
co
ste
svého
z
celé
mysli
své
z
celé
duše
své
mysli
své
síly
své
a
co
myslíte
kdo
začal
u
těch
učedníků
začal
vstou
silou
veškerou
silou
svou
oni
museli
do
toho
jít.
Protože
on
tu
jejich
sílu
posílil
svou
silou
boží
a
oni
potom
jít
hledali
větší
než
normální
lidská
síla
a
potom
mohli
dohromady
dát
veškerou
silou
svou
až
ale
po
zmrtvýchvstání
páně
a
po
nanebevstoupení
a
protože
s
vámi
ducha
svatýho
dřív
to
nešlo
ale
přeci
jenom
tato
cesta
i
pro
mě
byla
vždycky
nejsnáž
jsem
někde
se
musí
začít
se
začal
veškerou
sílou
svou
i
při
emoce
trati
a
prosím
vás
kdybyste
byli
tak
dobří
a
vím
že
toto
pomněte
ale
připomněli
mě
co
je
jaký
předností
mají
ty
lidi
kteří
jdou
veškerou
silou
svou
na
té
duchovní
cestě
a
ty
to
je
užití
vůle.
Jenomže
když
mám
nařizuje
bůh
veškerou
silou
jsou
tak
už
to
přestává
být
vlastní
vůle
že
do
toho
investuje
š
proto
všechno
vůlí
protože
bůh
si
to
přeje
s
neříká
buď
tak
dobrý
a
investuju
toho
všechnu
svoji
sílu
já
ti
nařizuju
milovati
budeš
ne
jestli
chceš
pána
boha
se
také
z
veškeré
síly
své
větší
nevýhoda
svatý
terezie
z
avily
že
si
dlouhou
dobu
myslela
že
dělá
záslužně
věc
když
celý
život
věnuje
tomu
bohu
ne
se
k
němu
při
poctivě
a
říká
když
už
ji
nosily
prostě
rada
byla
ochrnutí
na
set
neříká
pane
bože
já
už
tě
nemohu
nic
dát
když
kristus
jí
prozradil
vnitřně
nikdy
nedala.
To
všechno
je
byla
moje
síla
tak
se
sebe
vzdej
vnitřního
o
nic
jiného
nejde
o
na
sebe
zdola
a
vzala
na
sebe
křižování
ježíše
krista
on
za
ní
znovu
na
kříž
a
tím
se
ocitla
bez
stavu
trvalého
spojení
vlastně
v
tom
stavu
manželství
s
ježíšem
protože
on
potom
byl
s
ní
tak
trvale
spojen
ze
její
mnoha
a
chodila
jí
matka
a
pracovat
né
to
už
není
obyčejné
spojeným
stavem
že.
Ono
cesta
od
dosti
velice
příhodný
název
něčeho
v
čem
se
nejvíc
vyznáme
ničem
se
tak
nevyznáme
jako
v
oddaností
prostě
nemyslím
oddanost
člověka
už
člověku
to
ne
ale
obecně
myslím
že
jsme
oddáni
tomuto
světu
a
životu
v
něm
protože
jestli
se
člověk
vydrží
sám
se
sebou.
Žít
celý
život
tak
já
myslím
pokud
jo
to
kritický
člověk
že
je
to
nejde
vnější
tvor
protože
to
co
během
života
vyvede
člověk
ve
srovnání
s
zvířetem
nebo
zrozeno
s
kamenem
to
vůbec
se
nedá
srovnávat
to
je
daleko
větší
hlouposti
provede
protože
má
daleko
více
prostředků
k
tomu
aby
ty
hlouposti
vykonával.
A
čili
je
nesčetněkrát
se
sebou
nespokojen
a
zase
to
se
sebou
vydrží
přes
tuto
místní
nespokojenost
ano
čili
to
svědčí
o
jeho
vrcholně
oddanosti
tomuto
světu
čili
i
když
si
to
nejde
funuse
jako
oddanost
tak
vono
to
oddanost
je
přátelé
veliká
od
já
myslím
že
ani
jiné
od
nos
je
jsme
schopni
než
této
oddanosti
k
tomuto
světu
ve
kterém
žijeme
a
protože
o
tom
umíme
už
chodit
této
jedem.
Tak
proto
že
ta
cesta
mý
sní
ze
všech
cest
to
evropa
a
není
nebo
pro
západě
na
člověka
nebo
po
křesťani
slušněji
cesta
než
cesta
oddanosti
na
jiné
cestě
nemohu
mít
tak
dobrou
průpravu
v
oddanosti
jako
když
se
věnuje
tomuto
světu
a
ať
se
to
věnována
si
povolání
a
nebo
životem
manželským
nebo
z
těmi
nebo
tak
nebo
soužití
s
přírodou
nebo
uměleckou
činností
tak
je
to
vždycky
trénink
na
tu
vyšší
oddanost
které
nejsem
schopen
do
tý
míry
a
do
té
doby
dokud
se
nenaučím
být
oddaný
tomuto
světu
já
mohu
za
to
vadit
se
s
vámi
že.
Kdybych
byl
nebyl
oddán
přírodním
vědám
tak
jsem
nebyl
oddán
taky
tomu
bohu
a
v
tom
nebylo
vůbec
nic
duchovního
než
to
že
sem
se
v
této
oddanosti
osvědčil
v
tom
smyslu
že
jsem
byl
jedině
tomu
oddán
ano
to
byl
jeden
důvod
proč
jsem
se
dostal
do
vyššího
dans
a
druhý
důvod
byl
v
tom
že
jsem
byl
to
co
jsem
je
nejradši
a
v
čem
se
už
byl
oddán
že
mě
to
bylo
odňato
a
to
se
děje
v
každém
životě
lidském
nejenom
v
mém
že
nejde
hodině
smrti
jemu
odňato
to
co
čím
mohl
vládnout
ovšem
vono
je
to
fakticky
víckrát
tam
se
rozlišuju
opravdu
tři
období
jasně
do
ohraničená
obrovský
období
dospělosti
období
stáří.
Co
v
tom
období
dětství
že
si
to
dítě
dovolit
to
si
nemůže
dospělý
člověk
dovolit
to
by
byla
ostuda
veliká
že
ano
a
kdyby
si
toto
dítě
nedo
nedovolil
tak
by
nedospěl
ono
se
přes
soustavu
kutnu
nepěkně
hodností
dostane
do
dospělosti
nesčetných
omylů
přes
nešel
omyly
přestává
že
kolikrát
to
dítě
neumí
třebas
násobilku
že
to
jsou
omyly
čili
já
bych
řekl
že
na
této
cestě
se
postit
protože
sestupuje
způsobem
relativního
omylu
vůle.
Že
dítě
mylně
si
myslí
třebas
o
sobě
že
to
dětství
je
dobré
správné
že
ti
staří
ho
nechápou
správně
a
von
je
že
má
taky
i
pravdu
toto
je
si
myslí
dospělý
člověk
o
dítě
ti
když
se
dívá
na
zpět
že
nebyl
rozumný
že
nebyl
sice
že
nebyl
dospělý
dívá
se
na
to
spatra
aby
jim
vůbec
mohl
být
dospělý
jestli
si
cení
svého
dětství
víc
než
to
je
dospělosti
tak
nikdy
není
fakticky
za
zpěli
on
musí
přejít
do
té
dospělosti
tak
plně
že
si
ji
cení
tu
dospělost
jako
daleko
vyšší
stav
než
stav
děti
a
ve
stáří
to
je
nejtěžší
já
myslím
že
ten
člověk
který
ve
všem
upadá
pohybové
stránce
mentálně
stránce
ve
všech
stránka
upadá
že
nebo
i
v
tom
přátelství
že
mě
že
opouštěn
tak
je
mi
a
tak
podobně
je
podceňovat
i
v
tom
se
musí
umět
spojovat
tak
že
je
smířen
spokojen
a
uklidněn
tím
stavem
který
zažívá
a
v
tom
je
tedy
veliké
umění
dostali
se
do
žít
a
umět.
V
něm
klidně
vycházet
z
s
tím
dědictvím
mládí
a
děti
dospělosti
to
je
křtu
a
já
vám
řeknu
toto
asi
zasvěcenců
uměl
jedině
ta
laoce
že
to
že
sem
vysokého
věku
anebo
svatý
jan
svatý
jan
miláček
páně
já
mu
mi
asi
no
svatý
jan
miláčka
páně
protože
ten
se
dožil
věku
devadesáti
pěti
let
jenomže
v
tom
věku
devadesáti
pět
let
už
mu
to
nemyslela
a
byl
to
pořádný
svatý
poctivý
a
ces
z
bohem
spojený
ale
on
už
říkal
svým
učedníkům
tento
výrok
se
zachoval
prostřed
milá
ř
si
nechtěli
té
vode
mě
už
nic
víc
než
aby
vám
řekl
jedno
milujte
se
ve
spolek.
To
vám
musí
stačit
a
co
toho
krásného
napsal
a
ovšem
byl
schopen
než
jim
říkat
tu
zásadní
te
se
ve
spolek
a
že
to
nebyla
ta
genialita
toho
svatým
se
oděla
ten
tady
člověk
se
musí
užít
s
tím
že
se
stěhuje
ta
jeho
schopnost
rozlišovací
a
ten
jeho
elán
do
života
někam
na
druhý
břeh
kde
mu
bude
muset
že
to
včas
převtěluje
dít
daleko
z
větším
elánem
než
tady
já
různou
konstatuju
že
bych
nemohl
žít
ani
chvilinku
na
úrovni
svaté
terezie
já
si
přeci
jenom
musím
lehnout
musím
si
odpočinout.
A
vona
si
nespočívá
vona
mě
na
ně
dává
najevo
že
nespí
že
není
unavená
no
a
proč
protože
tady
z
toho
života
odešla
absolutně
vyčerpaný
dočerpal
všechny
možnosti
které
zde
měla
vem
okolnosti
ve
který
žil
a
ne
tím
že
jako
žila
s
ježíšem
kristem
ale
tak
mi
ho
žila
si
ježíše
kristem
až
prostě
už
nežila
sama
se
sebou
a
přesunul
celý
celé
to
těžit
těch
svých
schopností
a
spojeno
do
toho
věčná
a
proto
nepotřebovala
se
jak
řikaj
do
vtělovat
nýbrž
je
věčná
vědomá
bytost
prosím
na
tom
nečetl
důkaz
že
tak
obětí
ona
je
a
že
tedy
my
si
chceme
někam
dospět
tak
musíme
stejným
způsobem
si
počínat
jako
svatá
terezie
jenom
že
jich
tom
jeden
háček
přátelé
a
to
si
dobře
pamatujte
že
svatá
terezie
sakristii
předem
nepřála
žít
v
té
věčnosti
ale
když
viděla
ten
obrázek
u
té
půl.
Jak
ježíš
nehodné
ženě
nabídl
život
věčný
tak
z
toho
poznal
ne
uvěřil
poznal
že
pro
ni
ten
život
věčný
vědomě
žitý
také
existuje
a
to
pozná
bylo
tak
mocné
že
ji
přemohlo
a
už
jí
nenechal
vrátit
se
k
sobě
samé
rozumíte
čili
ono
to
to
nemohla
za
tu
oddanost
na
tu
pravou
oddanost
bohu
nikdo
nemůže
esli
to
živá
oddanost
to
je
shora
a
ta
není
vysloužená
jak
se
to
a
to
vysloužil
šesti
letech
svatá
terezie.
A
přeci
nějak
a
tedy
holi
byli
velice
pobožně
po
boží
a
vedli
k
tomu
náboženskému
životu
a
ona
byla
ji
poslušna
a
tato
poslušnost
na
to
oddanost
rodičů
způsobila
tady
dostal
do
nosti
pořád
způsobuje
že
byla
oděná
potom
toho
bohu
ale
tak
že
voni
se
nad
tím
hrozily
a
svými
až
budeš
to
spěla
protože
do
toho
klástěra
to
ti
si
budeme
terezko
taky
tam
dostali
měla
s
tím
větší
trápení
než
si
představoval
že
sem
se
je
v
tom
klášteře
byl
vlita
se
byl
ale
na
to
cesta
nahoru
takže
tím
se
liší
od
vás
kteří
si
přejeme
jak
na
doporučuje
ježíš
kristus
chcešli
kdo
za
mnou
přijíti
to
znamená
nad
po
napovídám
přeji
si
to
za
mnou
přijít.
A
potom
říká
zapři
sama
sebe
vezmu
kříž
následuje
ne
takže
ona
prostě
dala
na
to
co
ježíš
šiku
řikal
a
už
tomu
nepotřeboval
věřit
nýbrž
věděla
že
tomu
tak
je
to
je
dobré
takhle
bychom
měli
postupovat
my
jestliže
víme
že
to
je
správné
ovšem
na
to
věděla
shora
a
nikoliv
z
boha
a
proto
říkal
že
moje
cesta
je
podobná
že
jí
tak
ono
jim
to
šlo
snáze
než
nám
snáze
v
tom
smyslu
že
to
trvalo
přeci
jenom
desítky
let
než
se
dostal
na
takovou
úroveň
kdy
neměla
těch
potíží
nás
začátečník.
Protože
je
to
prostě
permanentní
vzestup
a
taky
pády
mezitím
které
člověka
vedou
k
té
dokonalosti
ve
kterém
je
ten
člověk
spojen
vědomě
s
bohem
já
bych
ještě
maličko
promluvil
o
této
věci
tady
s
tím
dítětem
abyste
byli
jak
já
bych
šel
na
děti
jo
když
se
menuje
jak
jsem
jak
tak
dobrý
a.
Ale
větší
my
tě
měli
od
útlého
mládí
učit
tomuto
ty
se
un
narodila
proto
že
my
sme
si
přáli
aby
se
během
toho
svého
života
do
věděla
když
sise
s
tímto
tělem
které
máš
pochází
z
nás
to
se
mnou
hodil
mamince
ale
tím
co
je
za
tím
tvé
duše
vlastnosti
a
všechno
znamení
tomu
říkáme
duše
to
se
nenarodilo
mamince
to
tam
ještě
vůbec
nebylo
teprv
okamžiku
když
se
narodil
tak
se
začlo
formovat
teprv
za
za
mi
teprve
duši
která
o
které
dneska
víš
jak
pro
kterou
se
pomá
si
myslí
že
si
hada
to
si
si
v
okamžiku
smrti
nevěděl
nežiju
to
nevěděla
že
se
narodila
že
si
ho
to
o
tom
mohli
říkat
haničkou
hnát
nebo
já
ne
jak
se
mohli
říkat
na
to
si
nereagovaly
ani
si
nekouká
kolem
sebe.
Ale
přesto
si
pocházela
z
věčnosti
tak
duše
nemě
co
co
začne
existovat
v
okamžiku
smrti
nýbrž
co
existoval
života
i
smrti
ale
to
sou
existuje
dávno
o
bolesti
po
této
smrti
a
já
to
ovšem
sta
velice
ve
zkratce
k
tomu
dítě
by
se
to
neřekl
daleko
pomaleji
já
doufám
že
to
manžel
a
je
potom
rozvedu
a
to
dítě
se
musí
smířit
s
tím
že
za
s
začne
asi
tak
ze
čtrnáct
dní
vidět
kolem
sebe
svět
když
se
narodí
také
slepé
my
nevidí
a
smiřuje
s
tím
že
to
co
vidíte
pravda
to
je
skutečnost
uctívá
se
na
svou
maminku
na
své
okolí
patro
že
se
mu
napřed.
Oživí
pro
tento
svět
má
a
chuť
to
jsou
smysly
které
napřed
máš
napřed
musíš
mít
chuť
teprve
potom
z
rád
a
všechno
ostatní
ale
kdyby
tě
nechutnalo
mlíko
tak
se
neuži
že
musí
dozadu
chuť
a
já
ti
řeknu
to
je
velice
těžké
mít
začátku
života
chuť
protože
jakou
chuti
potřeboval
mít
mateřském
těle
když
tam
devět
měsíců
povídala
a
z
té
obecné
žili
nebo
se
tomu
říká
sly
pořád
do
tebe
teklo
těla
celá
otrava
a
to
nebyla
jenom
léčen
otrava
vůbec
ne
to
nebyla
mylná
potravu
v
té
mamince
si
užívala
všecko
co
tam
maminka
jedla
z
toho
všechno
si
bral
a
má
za
to
samo
nemusela
si
potom
stavu
a
to
ruku
byla
si
ti
živena
a
byla
si
tím
vyvíjela
on
si
to
vyvíjelo
tebe
a
my
si
věděl
že
se
to
děje
ale
já
si
teďka
musím
ještě
odvésti
co
dál.
My
jsme
součástí
ty
a
všichni
lidé
nejsme
jenom
součástí
své
rodiny
myslíš
ale
vy
jste
v
širším
měřítku
součástí
tohoto
státu
její
si
jedním
jednou
z
občanskou
tohoto
stát
ale
tento
stát
by
nemohl
sám
o
sobě
vůbec
existovat
kdyby
nebyl
součástí
všech
stát
na
světě
čili
my
jsme
také
součástí
všech
těch
státu
dohromady
že
to
že
tam
nežijeme
na
tom
nezáleží
ty
jsou
na
sobě
závislé
a
všichni
ze
mě
isidy
tě
řekli
že
neví
ostatní
státu
tak
že
nás
život
státní
by
se
nehájím
musíme
spolupracovat
ostatními
státy
abychom
měli
tu
úroveň
kterou
máme
to
je
tak
mohutná
spolupráce
která
se
pořád
zvětšuje
pořád
ne
víc
ne
závislý
ze
na
druhým
že
už
dneska
si
nemůžeme
postavit
nějakou
hlavičku
mezi
národy
musíme
se
smířit
s
že
třeba
je
jinak
oni
myslí
tak
my
s
nimi
musíme
spolupracovat.
Tak
ty
se
musíš
v
tomto
světě
napřed
naučit
myslet
jako
člověk
který
má
spolupracovat
napřed
se
se
mi
spolu
zač
kam
se
svou
maminkou
a
tak
se
ke
ale
tam
se
nesmí
zastavit
nýbrž
musí
žít
ke
spolupráci
z
uměním
ke
spolupráci
s
technikou
to
znamená
musí
se
naučit
hrát
zpívat
to
učit
počítat
všecko
co
to
už
na
aby
mohla
dále
jít
za
to
dál
a
kdyby
se
zastavil
u
té
techniky
u
toho
že
on
mít
počítat
a
nebo
že
mu
mí
dobře
hrát
tak
by
mohla
být
dobrou
hudební
tí
mohla
byste
třebas
být
dobrou
matematikou
nebo
čímkoliv
jiným
ale
co
by
to
bylo
platné
tam
by
se
zastavil
batolí
pro
život.
Že
se
nikdy
nesmí
zastavit
já
ti
to
řeknu
pohádkou
jo
dovolíš
jednou
honza
šel
do
světa
ale
ne
proto
aby
tam
hledal
štěstí
ale
šel
tam
proto
že
se
chtěl
něco
dovědět
na
říkal
tady
já
všechno
už
znám
o
jim
ohradu
byli
venkovský
rodiny
umí
mnou
všecko
umím
co
se
doma
udělal
mě
to
nebaví
proto
že
už
to
umím
já
nechci
u
toho
že
se
naučit
jiným
věcem
a
šel
a
přijde
na
jedno
místo
kde
v
nějaké
chaloupce
žije
nějaká
babička
a
říká
on
to
kam
pak
jdeš
já
jdu
na
naučenou
do
světa
a
řekla
to
je
dobré
umět
se
toho
hodně
naučíš.
Tak
je
tady
by
drž
u
mě
a
babička
naučila
tolika
věcem
kterým
se
doma
nemohl
naučit
les
například
kožky
to
vona
doma
tam
neměla
po
doma
neměl
příležitost
nebo
umět
šetřit
koně
a
mnohé
jiné
věci
a
jednoho
dne
řekl
ten
honza
babičko
já
jsem
šel
do
světa
pro
to
aby
se
něčemu
novému
naučil
ale
já
už
všechno
umím
čemu
s
mě
učila
postě
dál.
A
babička
řekla
no
to
je
chvályhodné
se
kte
naučit
jistě
více
věcem
podíl
se
ale
mně
to
stačí
dokonce
života
a
ty
chceš
jestli
něco
že
to
čili
ještě
víc
proti
takový
pyšný
tak
se
říct
něco
víc
vět
na
než
jsem
s
jak
toužím
po
tom
něco
víc
vědět
toto
budí
pro
tebe
takovou
radí
silou
životě
pořád
to
už
jít
dál
a
babička
řekla
ale
musí
dostat
nějakou
výuky
za
to
že
si
u
mě
sloužil
no
já
jsem
se
novému
naučil
to
je
dostatečný
víc
očko
ano
to
je
pravda
ale
já
ti
něco
dám
a
tady
můžeš
volit
mám
tady
moc
věcí
já
to
nebudu
říkat
a
co
co
mu
že
ho
nabízela
ale
mám
tady
taky
toho
koníka
kterého
si
chodil
pást
toho
ti
dám.
A
na
toho
si
sedni
umíš
už
ovládat
a
její
dát
mé
sestře
to
je
tisíc
kilometrů
tu
to
je
veliká
vzdálenost
a
kdyby
neměla
tohoto
koně
kdybyste
měl
tohoto
koně
tak
se
tam
vůbec
nedostaneš
tisku
metrů
to
bys
každého
koně
utahal
a
tohleto
o
neukázal
eticky
napást
a
rovno
se
skočí
to
dál
kousek
a
tak
to
pude
nenese
ne
a
on
si
na
toho
koně
sedl
a
ten
ku
začal
na
jeho
mluvit
lidskou
mysl
řečí
a
honza
říkal
přoč
co
si
to
zákoně
to
co
člověk
ne
a
ne
kul
ten
kuře
tomu
honzovi
víš
co
sem
kdy
se
na
to
nepřišel
o
říkal
nepřišel
já
jsem
tvoje
skákal
mysl.
To
je
pohádce
všechno
má
symbol
v
pohádce
není
nic
takové
jak
to
tam
líčí
to
byl
znak
jeho
pobývá
mysli
ale
nemysli
si
že
já
ti
dovedu
za
těch
neměl
až
k
tomu
síly
po
kterém
tyto
užít
já
tě
tam
nedovedu
já
tě
dojde
k
té
sestře
dál
už
nemohu
a
opravdu
krátké
době
ten
kůň
dovedl
toho
honzu
až
v
té
druhé
sestře
a
tak
říkala
no
tebe
posílá
moje
sestra
aby
dělal
přesně
co
ta
sestra
naučila
toho
honzu
a
ty
než
tady
jsem
proto
aby
se
naučil
dalším
věcem
ale
já
ti
něco
řeknu
já
ti
naučím
mnoho
věcí
nových
toho
koně
pošle
pryč
to
nemůže
dále
potřebovat.
Ale
já
ti
naučím
mnoho
jiných
věcí
a
který
věci
mě
naučíš
já
tě
naučím
hledat
a
jedna
co
je
správné
a
on
se
a
řekl
to
je
nějaké
jiné
hledat
se
správné
ta
tvoje
sestra
mně
nikdy
tak
kou
úlohu
nedala
abych
dal
co
je
správné
tam
mě
prostě
správného
učila
rovnou
radši
mě
už
ce
správné
ne
nikdo
z
lidí
nemůže
mít
vědomí
o
tom
co
je
správné
jedině
já
která
už
jsem
strašně
stará
už
jsem
se
během
životem
naučila
poznávat
správné
od
nesprávného
tak
teprve
já
tě
pustím
dál
až
ti
naučím
rozeznávat
správné
až
tě
naučím
známa
správné
tak
tě
pustím
abys
to
správné
poznal.
A
on
říkal
babičko
a
kdypak
to
bude
ochutnávání
čistě
na
tobě
kdy
to
bude
když
mně
budeš
ve
všem
poslouchat
tak
to
bude
brzo
když
mě
nebudeš
poslouchat
tak
to
budu
vůbec
nebude
a
nebo
tebe
trvat
velice
dlouho
a
on
říkal
babičko
doslova
tím
bude
poslouchat
protože
já
chci
jednat
správně
to
je
správné
řekla
babička
jenom
jestli
vydržíš
a
vono
mu
dávala
úkoly
které
jako
o
těžko
vykonat
na
řekla
my
tady
máme
studánka
a
ta
studánka
nedává
vodu
a
já
jsem
do
té
stránky
dycky
chodila
pro
vodu
a
teď
už
není
vody
tak
já
musím
do
řek
já
to
není
dobrá
voda.
To
co
nám
ku
vyčistí
a
přenes
mi
z
ní
bodu
to
musí
tě
počet
až
se
usadí
ta
špínu
a
pak
je
tu
čistou
přinést
poznám
si
ten
první
úkol
vykonal
e
si
že
tady
nemluvím
už
o
běh
mysli
nýbrž
o
studánka
odlit
mysli
a
von
vyčistil
tu
studánka
a
přijdi
se
čistou
no
na
to
odívala
dělá
oda
je
absolutně
čistá
a
ono
to
si
vykoná
správně
dostaneš
dalším
úkol
bude
daleko
těžší
a
řekla
tady
mám
takovou
vysokou
skálu
na
té
skále
denně
se
objeví
orel.
Který
tam
přináší
nějakou
věc
kterou
tam
nechá
a
druhý
den
pílí
při
přichází
druhý
orel
a
to
je
si
tu
vědomě
sebere
nikdo
neví
o
tu
věc
odkud
přinesla
o
to
to
přinesl
a
tam
mi
se
ten
druhý
orel
náš
ty
tam
pudeš
ale
tak
abych
ti
ten
první
orel
neviděl
on
tam
přeneseno
věc
ty
se
k
té
věci
mocní
a
budeš
se
snažit
utéci
té
skály
dokud
nepřijde
ten
druhý
oral
a
přenese
s
mě
tu
věc.
On
to
babičce
slíbil
a
dával
pozor
tam
přiletí
ona
nevěděl
to
je
to
ale
asi
si
letící
pro
něco
nebo
ten
který
tam
je
to
přidáš
tak
se
užíval
na
doba
a
on
něco
ozdobu
měl
tak
to
byl
orel
který
tam
něco
přináší
se
vypadnou
a
ten
orel
od
těl
rychle
aby
nepřevedl
ten
druhý
ne
sebe
a
moc
zase
ale
byl
na
poloviční
cestě
a
přešel
toho
asi
to
sebral
tak
musel
druhý
den
znovu
do
toho
zase
tam
ten
první
přinesl
něco
a
ale
on
že
byl
na
poloviční
cestě
na
té
skále
tak
už
se
tam
dostal
dříve
než
ten
druhý
orel
co
si
pro
to
přinesl
přišel
a
sebral
to
a
vodnesl
let
babičce
a
babička
to
vzal
ruky
a
řekla
tak
v
tomhletom
je
potom
mě
tomu
je
poselství
pro
nás
pro
lidi.
A
on
za
řekl
a
můžeme
že
si
to
přečíst
babička
řekla
můžeme
si
to
předejít
rozumět
tu
schránkou
najdeš
tam
s
mit
otevřel
tu
spánku
po
jsem
takový
svý
na
tý
patra
babička
řekla
čti
on
říkal
no
jsem
se
naučil
číst
ve
školách
toto
já
nerozumíte
nějaká
jiná
než
takové
kritika
tomu
rozumím
babičko
předtím
mi
to
on
říkal
na
to
já
tady
nejsem
abych
ji
to
přečetla
dím
sestře
a
ona
ti
to
přečte
ale
ta
moje
sestra
je
deset
tisíc
kilometrů
de
mě
a
ty
už
nemáš
koně.
Neví
jak
se
tam
dostaneš
a
nik
to
když
je
to
nikdo
nic
nepřečte
já
tě
taky
nepřečtu
až
jsem
před
ta
moje
cesta
která
to
jiná
ničí
tak
se
dá
na
té
cestě
po
poznání
nebo
za
to
abych
se
něco
poznat
nedostaneš
a
on
si
vzpomněl
že
to
je
babičce
udělal
jednu
dobrou
věc
že
ji
oklestit
tu
sudánu
vyčistil
a
přinesl
babičce
vodu
a
řekli
co
by
se
já
taky
napil
napil
se
plnil
jsem
na
to
studánka
napl
jak
se
na
byl
jednou
se
sly
povstala
víla
a
říkal
kdo
to
je
mé
studánky.
A
on
za
říkal
to
je
ten
který
osvobodil
tvůj
pramen
takže
znovu
dává
budu
ho
jsili
to
ti
kteří
mě
osvobodil
od
toho
mrcho
to
čemu
tak
já
jsem
ochotna
jedno
přání
tys
to
nit
no
to
se
rád
ne
že
to
bude
přání
těžké
já
se
potřebuju
no
tak
sestře
té
té
babičky
neboť
ta
jediná
ničí
tenleten
vite
a
tam
je
napsáno
jaký
je
další
můj
úkol.
Tak
nevadí
vám
to
že
vám
tak
eroze
vypráví
vy
na
to
vysvětlil
to
byste
zírali
panečku
a
tak
ona
on
ten
honza
řekl
prosím
tě
já
tady
budu
držet
tak
si
tak
a
ty
mně
dopravili
k
té
sestře
té
babičky
neboť
ona
umí
jediná
ten
svět
ek
a
ta
víra
řekla
myla
ti
to
udělám
ale
musíš
něco
udělat
co
ti
nenapoví.
Co
ti
ne
napovím
ani
slovem
a
když
to
doděláš
nepomohu
tě
a
víckrát
nikdo
nepomůže
on
se
podíval
na
tu
víru
podíval
se
na
tu
studánka
a
říkal
si
kde
může
být
odpověď
co
mám
udělat
sklonil
se
na
to
studánka
a
znovu
se
napil
ta
víra
zmizela
a
on
se
ocitl
před
chaloupku
té
třetí
sestry
trefil
se
bylo
to
správné
toho
něho
chtěla
ta
studánka
se
mu
oplatil
za
to
že
ji
tak
osvobodil.
A
ta
třetí
se
ztra
řekla
já
už
na
tebe
čekám
neboť
má
splnit
třetí
úkol
rozvinete
světe
on
rozvinul
ten
svět
ek
a
říkal
dyť
já
tomu
rozumím
být
já
to
čtu
a
najednou
tomu
rozuměl
a
vy
mně
to
je
sestra
říkala
že
nikdo
jiný
tomu
nerozumí
ani
kdo
jim
to
nepřestane
ty
její
sestra
a
já
tomu
rozumím
já
tebe
vůbec
nepotřebuju
a
říká
a
ty
nevíš
proč
tomu
rozumíš
pročpak
si
to
dříve
tomu
nerozuměl
proto
protože
v
neuměl
přečíst
pro
jsem
tady
nebyla
já
protože
jsem
tady
já
tak
tomu
rozumíš
a
tak
to
můžeš
číst
čti
dokud
jsem
tady
nebo
já
to
z
chvilinku
nebudu
on
četl
ztratila
se
princezna
dívají
a
on
říká.
Text view •
Help