Waveform view
prevzate-kotouc-88-08-J
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
No
tak
to
se
nevěděl
samo
sou
ze
svého
rozumu
to
to
věděl
stý
milosti
boží
a
k
tomu
říká
terezie
a
zdarma
dané
ale
ještě
bych
vám
chtěl
něco
říct
v
čem
se
ona
liší
právě
a
celá
musím
opravit
když
budu
vykládat
tu
cestu
oddanosti
na
rozdíl
od
křesťanských
svých
svatých
od
toho
voni
nejsou
vinni
voni
prostě
jsou
odevzdali
voni
jsou
prostě
věřící.
A
když
to
já
se
na
to
šel
opačně
bez
víry
a
teprve
jsem
tu
víru
přijal
jako
správnou
určitých
momentech
a
ve
všem
né
protože
byla
pochybená
vlivem
nějakého
vývoje
ale
já
vám
budu
mít
citovat
ten
dopis
vod
tý
jeptišky
milosrdný
sester
hrabe
volně
dostala
vode
mě
myslí
si
že
to
dost
vode
mě
to
svatou
terezii
a
nitra
česky.
A
písem
jako
po
těkavá
ani
se
ee
představit
jaké
dobro
ste
učinil
já
jsem
jim
to
ale
neučil
na
si
myslí
že
to
napřed
já
to
je
v
pořádku
jaké
doroste
učinil
pro
nás
e
jste
nám
to
knížka
dispozici
my
nemáme
vůbec
žádnou
literatura
musím
vám
říci
že
bychom
to
nevydrželi
on
to
ale
bez
vytratit
dá
vydržet
když
máme
dvě
dva
dary
zdarma
daný
vod
boha
všichni
to
to
poctivě
bereme
máme
ty
dva
dary
poctivě
když
děláme
svoji
řeholi
tak
je
máme
k
dispozici
a
ty
nás
drží
nahoře
nad
tím
úpadku
to
je
milosrdenství
a
kontemplace
to
znamená
vnitřní
modlitba.
A
teďka
bychom
ještě
potřebovali
svatýho
jana
z
kříže
těm
mě
tak
za
tři
za
čtyři
se
ho
nějaká
pana
nařa
ne
alžběta
nýbrž
jiná
svým
plakat
chodí
těm
sestrám
na
své
to
je
nábožensky
a
říká
tady
máte
vod
nich
dopis
poděkoval
je
tam
napsal
že
jich
potřeboval
svatýho
jana
že
ano
tak
to
já
tady
mám
celýho
komplexního
tak
ho
dostanu
tak
už
ho
dneska
mají
toho
svatýho
jana
zkříží
a
napřed
se
ho
jste
samo
sebou
paní
tesař
a
říká
tam
jsou
poklady
v
tom
janovi
a
ne
jsou
tam
ale
sou
tam
taky
bludy
protože
on
poctivě
bral
jenom
to
co
mu
církev
nařizoval
a
to
je
to
není
špatně
ale
je
to
málo.
Takže
já
jsem
psal
ty
to
tam
ale
když
si
bylo
musím
větší
než
ta
vaše
já
sem
mu
já
jsem
psal
který
sestře
odpověď
todleto
sestra
já
jsem
nebyl
dosud
si
vědom
toho
že
vy
ty
svoje
ctnosti
které
tam
v
tom
klášterem
jste
prokazovat
že
tě
mrzáka
a
nějakým
zákon
na
starosti
a
imbecilové
o
si
stopa
desátky
tam
mají
lich
tam
je
na
něj
tam
šestnáct
jich
sester
ne
tak
to
je
práce
vám
řekl
si
myslel
že
to
děláte
z
vlastní
iniciativy.
Že
jsem
na
to
prostě
dali
z
vlastní
vůle
ne
oni
se
na
to
dali
proto
že
byli
povoláni
od
boha
to
je
práci
panečku
jsem
říkal
to
je
pro
mě
objev
vy
to
berete
jako
od
boha
danou
věc
zdarma
danou
a
kdyby
byl
kdyby
to
považovali
za
své
bys
ji
hospodařili
jako
se
svým
tak
nejste
v
tom
řádu
schopni
ty
věci
dělat
vůbec
to
víme
když
to
rovná
obyčejnou
sestrou
a
řádový
jak
tato
dělá
pokud
to
bere
jako
charisma
dáno
od
boha
a
ne
neděláte
jako
svoji
schopnost
toto
že
jako
by
do
úpadek
to
pro
neupadne
přitom
dokáže
to
ja
desetkrát
nebo
stokrát
víc
než
normální
žádá
sestra.
A
je
to
zaviněno
tím
že
to
beru
jako
charisma
sem
říkal
to
je
pro
mě
veliký
objev
jsem
říkal
že
by
to
berete
jako
dar
vod
boha
si
to
nepřišel
jeto
na
kabát
to
esi
nemyslete
že
je
to
vaše
schopnost
naše
přednost
před
ostatními
křesťani
kteří
toto
nedělají
tak
sem
jim
napřed
takhle
mazal
ne
vokolo
huby
jak
se
říká
a
pak
se
jim
to
letěl
vánek
takový
protiva
ne
a
říkal
jsem
v
našem
řádu
jak
si
to
přebere
to
jedno
máme
jenom
jedno
charisma
přem
máme
jenom
jedno
charisma
ale
je
to
charisma
není
to
něco
co
bychom
si
sami
sobě
jako
mohli
přičítat.
A
tím
charismatem
je
celý
lidský
život
ten
lidský
život
nám
byl
dán
z
příkazu
božího
a
ten
příkaz
ní
takhle
přestože
on
vládne
že
ani
nevíme
že
vládne
to
je
milosrdné
vládnutí
ten
příkaz
zní
přihází
sem
na
svět
a
dostáváš
tělesnost
k
dispozici
která
má
tu
schopnost
všechno
čas
to
celé
celý
vesmír
časný
přeměnit
protože
celý
vesmír
ne
to
by
v
malém
obsažen
na
věčné
to
znamená
vrátit
se
do
věčnosti
individuálním
třeba
do
věčnosti
a
to
je
příkaz
z
věčnosti
přichází
a
do
věčnosti
se
máš
vracet
ani
o
tom
třebas
nevíš.
A
na
tom
nezáleží
protože
já
vládnu
tak
že
nikdo
neví
že
se
mu
vládne
to
je
správná
vláda
boží
to
říká
ale
předtím
šest
cestu
šest
let
před
kristem
pravá
vláda
je
taková
vláda
při
ní
lid
ani
neví
že
se
mu
vládne
a
nemyslí
na
lidi
myslí
na
lidské
vlastnosti
je
to
se
musí
všechno
vracím
poli
jak
se
to
bere
jako
o
záda
a
politická
to
vůbec
nesedí
taková
aby
zkrachovala
kdyby
nevěděl
lid
že
se
mu
vládne
to
se
mu
musí
pořádně
mě
ho
třískal
abych
věděl
aby
vůbec
něco
udělal
že
jo
podobným
to
namnoze
nejde.
Ale
to
se
mu
na
to
něco
musí
asi
slíbit
to
taky
ní
podobrém
že
jo
větší
odměnou
neska
například
se
musí
definovat
nově
odměny
protože
voni
nejsou
schopni
dělat
líp
než
lajdák
ne
že
dostanou
jako
leda
za
placen
na
jedná
na
lajdák
jak
to
jedno
na
to
se
nemůže
dále
dělat
takhle
to
vidíme
už
dneska
dobře
ale
u
toho
pána
boha
to
takhle
není
to
je
vláda
která
není
patrná
na
zevnějšek
ale
my
si
potom
později
v
té
přednášce
řekneme
proč
a
jak
je
to
jestliže
tomu
takhle
je
pak
tedy
člověk
když
nepoznává
ten
svůj
úkol
je
bez
viny.
A
je
potom
veden
jenom
tím
životem
jak
se
před
ním
rozvíjí
tím
dějem
ale
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
důležitou
kterou
si
pamatujte
jako
druhou
důležitou
vy
touto
se
ska
řekl
že
bůh
není
něčím
co
by
bylo
časově
prostorově
vázáno
nikdo
ho
nikde
nenajde
proto
ježíš
kristus
říkal
když
vám
někdo
řekne
království
boží
je
tady
nebo
tam
nevěřte
tomu
to
to
není
tak.
To
je
mezi
vámi
říct
ve
vás
uvnitř
to
je
všude
a
tato
svatá
terezie
z
avily
správně
říká
hledáte
někde
království
boží
mimo
sebe
jste
na
umyl
on
tam
nedovede
přeložit
o
to
smazávám
autor
aby
jako
se
neprovinil
von
byl
horší
než
inkvizitoři
ten
český
překladatel
ský
je
španěl
já
mu
závidí
to
jehož
španělština
bych
polovičku
toho
tak
vás
nepřerazil
ale
když
mu
to
se
nesedí
on
si
to
přeložím
volně
aby
ten
pan
inkvizitoři.
Byl
na
výši
ne
aby
měl
do
toho
co
mluvit
takže
to
je
po
plic
českého
překladatel
přeloženo
a
proto
vona
jako
je
toho
názoru
že
když
jsem
té
španělštině
od
těch
svých
jednadvaceti
let
věnoval
tolik
času
takže
bych
neměl
to
ji
velel
zanechat
tak
v
takovém
stavu
v
jakém
je
že
vím
přeci
dobře
že
ho
psal
ve
vězení
a
že
nesměla
všechno
napsat
že
to
musel
jenom
naznačit
a
já
to
co
naznačováno
dopovězeno
protože
mě
nikdo
dneska
nepronásleduje
když
to
nikomu
nedává
k
dispozici
než
jim
nejvyšším
přátelům
čili
já
vám
svobodu
úžasnou
proti
ní
že
musím
napsat
co
si
chci
jenom
musím
na
ni
dávat
pozor
a
já
vám
řeknu
já
vás
k
ujišťuju
že
ona
na
mě
dává
pozor
protože
jestli
mě
na
ní
něco
votrav.
Tak
mě
na
ní
vodtrhuje
to
že
ona
nespí
tam
v
tom
nebi
v
tom
stavu
nebe
už
se
neunavuje
člověk
na
ničím
není
unavená
ani
unaven
když
mě
celou
noc
budí
já
jiný
chlap
dycky
když
něco
řeknu
podle
ní
a
napíšu
to
tak
si
ho
neblahou
aby
se
taky
vyspal
ne
jakmile
si
lehnu
sotva
ho
už
vza
sesouvá
psát
dál
že
jsem
to
nedořekl
neslyším
žádný
hlas
pozor
já
vím
a
té
víc
než
slyšet
hlas
já
vím
co
vám
tak
stanu
a
napřed
říkal
na
to
bude
naposled
napíšu
to
lehnu
a
vona
mě
do
ráda
budí
rozumíte
a
já
když
to
potom
z
kontrolu
po
sobě
já
jsem
napsal
třebas
půldruhým
stránky
a
vono
mi
to
diktovala
od
večer
do
rána.
To
znamená
to
mnoho
obsažené
já
jsem
stáhl
do
takových
maličkosti
a
ona
už
přesto
s
tím
byla
rozumět
a
ona
se
s
tím
zpokojil
a
ona
věděla
že
nejsem
větší
ho
schopen
ničeho
lepšího
schopen
tak
odešla
už
no
tak
tohleto
je
na
ní
otravné
že
voni
tamhle
tuhleti
tam
v
nebi
ne
a
že
o
každém
vědí
například
ví
o
tom
co
já
tady
mluvím
že
ano
a
neposlouchá
za
vrahem
ale
ví
o
tom
protože
mě
za
tím
účelem
poslala
sem
takže
si
nemyslete
že
já
jsem
sem
přišel
ten
pravda
já
tady
nejsem
jo
to
berte
to
slova
symbolicky
tak
akto
říkám
tady
to
může
být
doslova
protože
já
jsem
tady
tělesně
ale
ona
říká
jestliže
si
někde
tělesně
a
myslí
že
si
tam
tělesně.
Tak
to
tedy
ti
řeknu
si
tam
k
ničemu
po
stránce
duchovní
protože
tam
nejsi
svým
duchem
neztotožňuje
se
s
tou
tělesností
to
nejsi
ty
té
obal
který
potřebuje
jenom
k
tomu
aby
tě
to
někam
umožnilo
něco
dělat
někde
já
bych
to
no
moderní
technice
řekl
takhle
z
různých
lehce
jsou
tady
všude
rádi
ve
vlny
ale
my
potřebuje
aparát
přijímací
odpadá
to
je
lidské
tělo
které
by
při
naladěn
na
určitou
vnu
nám
vystihl
to
co
chceme
právě
slyšet
to
je
lidská
vůle
to
co
chceme
si
která
vůle
ale
ono
je
to
všechno
někde
obsaženo
již
o
tom
vůbec
nic
nevíme.
Takhle
na
to
musíme
hledět
čili
když
jsme
si
vykročili
v
tom
rádi
tu
vodu
kterou
jsem
poslouchat
udělali
jsme
něco
na
té
vysílání
ovlivnilo
jsme
ji
nějak
vůbec
ne
my
jenom
jsme
to
přijali
a
tak
je
to
s
námi
a
třetí
důležitá
věta
na
počátku
toho
výkladu
zní
tak
to
veškerá
nad
rozumová
něco
říkáme
metafyzická
zkušenost
pochází
z
ze
stavu
absolutní
trpnosti.
Kdyby
v
tom
byl
jenom
zádech
vlastní
vůle
co
člověk
vnitřně
chápe
a
ne
jenom
rozumem
tak
by
se
to
smazal
vůbec
by
to
nemohl
existovat
víte
to
by
to
asi
taky
o
kdybyste
mluvili
do
vyslechl
stylu
my
síly
když
máte
svoji
příjmat
sám
by
to
došlo
to
by
kdyby
se
tam
směli
mluvit
tak
by
to
nikdo
jiný
nemoh
poslouchat
než
vy
byl
by
tam
války
s
tou
vysluž
to
nemůžeme
pánu
bohu
městech
nemůžeme
mluvit
když
sem
tady
tak
to
dělám
z
disciplíny
já
už
dneska
neposlouchám
lidi
že
mě
tady
chce
chtějí
mít
to
je
nerozhodující
rozhodující
že
mě
tady
se
mít
pán
bůh.
A
to
je
mi
příkazem
jo
to
je
jiš
příkaz
celkového
příkladu
z
věčnosti
pochází
a
dovolíš
tam
se
vejdeme
mnoho
dílčích
příkazů
jedině
hřích
jich
příkladů
je
to
že
tady
momentálně
sem
jako
se
vám
to
tak
zdá
že
tady
jsem
ale
kdybych
tady
byl
jenom
tělesně
tak
je
to
k
ničemu
že
to
div
ještě
jenom
řeknu
čtvrtou
větu
která
je
důležitá
na
ten
úvod
abyste
to
dalšímu
vůbec
chápat
a
ta
zní
takhle
jestliže
všechno
co
vám
tady
říkám
správně
pochopíte
budete
tomu
rozumět
a
přijmete
to
za
správné.
Zůstanete
po
mém
odchodu
tak
mrtví
jako
jste
byli
předtím
kdybyste
to
přijali
a
ono
vás
to
oživil
tak
by
to
dopadlo
takhle
já
to
teďka
řeknu
slovy
úzkého
toho
japonský
zenbudhisty
slovy
kterými
končí
ten
díl
já
končím
za
jeho
pomoci
ten
díl
se
typu
zní
a
on
tam
říká
on
tam
mluvil
nějakým
oso
rakovina
tak
oso
číňan
a
ten
čínan
tři
roky
se
modlil
ve
své
poustevnu
a
vono
to
nikam
nevedlo
tak
opustil
poutem
naše
po
břehu
řeky
až
přišel
k
poustevnu
jiného
poustevníka
a
viděl
že
je
to
mistr
tak
ho
říkal
mistře
rozptylují
po
chybnost
které
mám
o
cestě
mít
umět
to
nikam
nevede
jsem
pořád
stejný.
A
ten
mistr
neřekl
ani
slovo
na
to
stal
s
na
nějakou
rukavice
kterou
měl
obaleno
asi
tam
byla
zima
ruku
a
dal
jednu
ránu
tomu
oso
do
prsou
do
středu
prsou
a
v
tu
chvíli
se
v
něm
oživil
že
by
věčný
život
já
toto
bylo
svědek
a
radou
a
ramakrišnou
a
on
říká
ten
ona
v
té
chvíli
jsem
poprvně
viděl
že
je
slunce
kult
no
takhle
mluví
číňani
já
vám
to
vysvětlím
a
byl
jsem
nejšťastnější
člověk
mezi
lidmi
se
poprvně
slunce
kult.
A
ten
suzo
který
to
vysvětluje
říká
nedejte
se
mýlit
není
je
důležitější
že
by
byl
že
byl
nejšťastnější
mezi
lidmi
ale
důležité
je
že
viděl
poprvně
kulatost
to
slunce
kult
vidíme
vod
narození
jenže
mimo
vidíme
mrtvi
a
viděl
živě
jako
něco
co
bůh
oživuje
a
čím
bůh
nám
dodává
život
takže
jak
to
poznáte
říká
ten
sou
ky
v
závěru
že
se
to
taky
živě
poznali
když
to
diví
poznáte.
V
tak
od
té
chvíle
nemáte
žádnou
nemoc
žádný
strach
žádné
potřeby
osobní
z
té
vrcholně
šťastní
klidný
soustředění
jestliže
tyto
příznaky
nebudete
mít
až
vode
mě
tady
vodejdete
a
mrtvý
jste
přišli
a
mrtví
odcházíte
jako
o
zaručuju
že
mrtvý
vodejdete
ono
vás
to
to
není
ale
zbytečný
celá
tady
říkám
ono
vás
to
upozorňuje
jako
mě
dosud
nátlaku
milionkrát
upozorňoval
že
tady
něco
je
jsem
tomu
eště
na
název
bůh
co
jsem
vás
ta
a
co
názor
na
každém
kroku
co
to
ukazuje
co
je
správné
nebo
takže
správnou
věc
to
je
pravda
a
takže
do
té
studny
tereza
být
beze
na
ale
no
má
jeden
kamene
upadl.
Co
to
znamená
že
voda
stoupla
a
až
tam
těm
těch
maminku
bude
tolik
že
přece
do
vašeho
zevního
vědomí
tak
to
je
chvíle
kdy
to
unesete
syn
se
mým
vědomím
von
to
nevěděl
protože
byste
byli
nehodný
nebo
ale
že
je
pán
bůh
milosrdný
že
kdyby
v
sedumnáctém
roce
zažil
to
první
setkání
s
tou
věčností
tak
to
mělo
za
následek
úplně
mrtvý
já
jsem
se
nemohl
místa
hnout
sem
tam
dobrý
stoiky
seděl
a
nebyl
jsem
schopen
hnout
tu
úkonu
nohou
teprve
pak
jsem
se
dostal
k
sobě
jaksi
takhle
to
odebírám
život
tomu
co
je
mrtvé.
A
dává
to
život
nebo
přidává
to
život
k
tomu
co
je
živé
posiluje
to
tu
život
člověku
a
takhle
se
ježíš
kristus
snažil
o
to
po
tři
roky
aby
oživil
své
učedníky
voni
si
chudáci
mysleli
že
když
ty
zázraky
dělají
už
moci
boží
že
to
je
jako
něco
na
věky
už
dobré
že
to
budu
dělat
asi
u
člověk
je
na
tom
nebi
nebo
tak
nějak
že
bude
takhle
zázračně
sloužit
lidem
to
se
nesmírně
mýlili
on
je
učil
jenom
jak
se
probudil.
Jak
jak
se
oživit
tři
roky
dělat
oživovat
cviky
s
nima
jako
dejme
tomu
dýchání
z
nou
do
nos
nebo
z
úzce
tak
nějak
něco
takovýho
svého
prováděl
a
teprve
janem
pokolikátý
ještě
během
těch
tří
let
se
stalo
jedna
věc
která
je
měla
upozornit
že
na
tom
nejsou
dobře
že
byla
bouřka
na
jezeře
genezaretském
a
oni
se
báli
o
život
protože
ježíš
tam
s
nimi
sice
byla
tele
ale
spal
tak
ho
probudili
a
ten
jediný
moment
kdy
dostali
vynadáno
ježíše
kri
ale
prostě
co
se
bojíme
v
zbavili
dyť
já
jsem
s
vámi.
Bůh
je
s
námi
ale
my
si
to
nejsme
vědomi
protože
bychom
více
neunesli
než
co
uznávám
svým
rozumem
co
čemu
přiznáme
že
to
tak
je
co
co
uznáte
za
správné
to
je
v
pořádku
asi
odnesete
a
to
je
přidáno
vody
do
vaši
studny
života
ale
víc
to
nebude
protože
kdybyste
jako
o
živili
se
tímhletím
což
se
nestane
tak
rovnou
přestanete
být
svý
rovnou
a
rovnou
ať
je
to
kdokoliv
z
vás
se
tady
se
mnou
rozloučit
a
řeknete
viděli
jsme
se
na
pohled
protože
ten
život
který
si
nám
kázal
toho
sem
já
nositelem.
A
byl
bych
projevem
kdybych
hledal
světlo
uvaří
ka
sen
sem
slova
smyslu
už
přeneseným
světlo
když
já
ho
mám
přímé
ne
takže
bych
já
se
hluboce
poklonili
před
každým
z
vás
pobyl
by
mu
nohy
a
nechal
bych
ho
vodejít
a
byl
bych
rád
že
už
logická
neuvidím
a
vono
se
mi
to
nestane
se
a
nikdy
se
mi
to
nestalo
a
kážu
víc
větší
ve
věčným
mlčím
míře
těm
plzeňák
třebas
nezkušení
nebo
osmadvacet
let
ne
a
tady
vezme
kázal
dvacet
let
no
a
nikdy
se
mi
tohleto
nestalo
a
je
to
vypadá
to
strašně
beznadějně
není
to
pravda
ty
moji
přátelé
říkají
prosím
tě
jde
bereš
tu
trpělivost
o
to
pořád
dokolečka
vykládá
mit
víme
že
to
dokonal
my
to
rádi
slyšíme
že
přestože
se
protože
nás
dycky
to
řekneš
jako
by
nově
nic
a
my
to
něco
nějaký
takovou
prosil
v
tom
cítíme
ale
že
máš
to
trpělo
když
ji
že
neuděláme
ani
krok
kupředu
jak
to
můžeš
mít
jsem
říkal
přátelé
především
nejsem
trpělivý
tu
vlastnost
nemám
neovládá
a
nemám
jí
zapotřebí.
Já
mám
zapotřebí
jenom
disciplínu
a
ta
disciplína
mně
velí
jsem
tě
pán
bůh
poslal
tak
on
je
tady
s
tebou
vše
ty
s
tam
taky
tělesně
to
je
vedlejší
to
my
jeden
muž
čela
říkal
no
už
přeci
bychom
měli
pít
rozumu
že
jsem
přicházíš
a
platí
tu
jídla
tak
a
že
to
něco
stojí
a
že
máš
penze
že
že
na
to
nemáš
třebas
peníze
jsem
říkal
co
to
mluvíš
za
nesmysl
kdybych
do
toho
něco
vkládal
tak
bych
opravdu
ty
peníze
neměl
na
to.
Co
my
si
šel
do
toho
klam
a
to
by
se
vkládám
ani
sebe
a
tím
méně
peníze
tak
ty
ty
jako
to
my
neříkal
to
už
přidávám
ty
ježíš
na
černý
to
už
neříkal
prosím
já
mám
tedy
setkat
tak
já
nemohu
lhát
a
to
to
říkal
antonín
před
tadyhle
víte
a
já
jsem
mu
říkal
ne
jezdím
to
už
jsem
neříkal
to
nikam
vám
ne
tím
na
černý
ale
když
hledám
království
boží
musíme
být
všechno
ostatní
přidáno
co
vode
mě
pán
bůh
ce
a
bych
při
tom
hledání
dělal
co
si
tam
dal
zvlastní
vůle
na
to
mě
nedá
ani
korunu
ale
co
nedělám
za
svýmu
je
a
toto
já
nedělám
z
vlastní
vůle
na
to
mě
poskytne
všecko
tak
ať
je
napadne
mě
něco
dávat
nebo
udělat
na
mě
sbírka.
Voni
tuhlety
chlap
udělal
mě
z
víru
a
sedám
pádem
narození
nám
mně
dali
nějaký
věci
to
se
sebrali
to
já
vím
že
to
se
brali
tak
taky
kupříkladu
uměl
tři
dni
a
ono
už
nefunguje
tadyhleten
dejme
tomu
ne
že
by
byl
takový
je
na
jaký
nešika
nebo
dejme
tomu
ten
ho
líčí
přístroje
to
je
křehká
záležitost
to
ten
náš
starý
daleko
lepší
než
to
ten
nový
co
mě
věnovali
a
proč
se
to
to
děje
proč
jsem
to
v
kazil
s
zaručeně
tak
špatný
vyrob
není
z
to
za
třikrát
já
jsem
to
tři
dni
měl
někde
na
nějakém
školení
a
babylonu
a
bavilo
tam
se
mi
to
stalo
a
já
jsem
to
zabíralo
najednou
se
to
kří
to
nejde
zavést
děje
protože
já
jsem
to
bral
otá
jak
je
to
možný
že
uděláš
takovouhle
chybu
člověče
že
všechno
bude
z
rukou
božích
a
najednou
si
tohleto
vzal
od
sal
tak
z
toho
nebudeš
mít
nic
ty
chlap
jeden
protože
přeci
bere
všecko
ode
mě
když
tam
děláš
nějakou
výjimku
tak
najednou
si
někým.
A
ty
si
ničím
kdyby
něco
malinko
je
opřel
třebas
velicí
přístroji
tak
pro
to
holt
přístroji
si
něčím
já
nevím
jestli
takhle
berete
tuhleto
být
ničím
takhle
ale
takhle
se
to
musí
brát
já
nemám
nic
nastane
nemohou
mě
chybět
řítí
peníze
chápejte
protože
já
je
nemám
kdybych
je
měl
ustavičně
mně
budou
chybět
kdybych
měl
zdravý
ustavičně
bude
chybět.
Kdybych
měl
sedmdesát
pět
let
kdybych
je
měl
ustavičně
budu
ze
stáli
tak
že
bych
tyto
věci
nemohl
konat
mě
by
to
už
nemyslel
já
bych
nebyl
schopen
to
jí
dy
a
tak
dále
protože
nemám
pět
a
sendesát
let
to
že
sem
věčná
bytost
a
to
je
von
ve
mně
to
je
moje
pravá
podstata
a
je
to
prá
podstata
všech
vás
proto
já
ty
věci
mohu
udělat
to
dalo
pokud
voni
budou
chtít
to
ten
pán
bůh
něco
chce
já
se
musím
říct
jeho
vůlí
a
to
je
disciplína
lidská
vůle
nesmí
být
zničeno
ale
musí
být
absolutně
podřízená
a
to
je
pátá
věta
do
toho
vašeho
vínku
musí
být
absolutně
podřízeno
vůli
boží
když
třebas
beru
dar
vod
svých
přátel
bezostyšně
ho
seberu
protože
jim
za
to
nesmím
být
vděčen.
Sám
u
tý
řečen
pánu
bohu
ovšem
já
jim
při
tom
mohu
vynadal
proč
to
dělají
protože
oni
to
dělali
jako
že
mně
to
dávají
to
se
dopouští
veliké
chyby
tak
vina
dat
musím
pochopitelně
co
mi
to
dává
co
musí
žádnému
svůj
aparáty
to
samosebou
řeknu
ale
beztak
napravím
oni
jsou
prostě
svý
až
bylo
ničím
to
si
oddychnu
panečku
to
si
oddychnu
ale
vod
tý
chvíle
taky
od
nich
nedostanu
na
ně
jeden
dál
to
bude
výborný
taky
nebudu
muset
nikam
jezdit
že
ano
to
bude
ještě
výborně
ší
protože
upozorňuju
vás
že
pro
mě
daleko
příjemnější
na
tahnout
si
tyhlety
ačkoli
teďka
vidíte
moje
domácnost
doma
a
nejsem
já
závidí
té
svaté
terezii
která
toto
napsala
za
pět
závi
do
z
úvozovkách
pochopitelně
za
pět
měsíců
když
byla
ve
vězení.
A
když
byla
přístav
po
zádech
a
mučen
a
vyslýchá
na
protože
tam
měla
absolutní
klid
já
ho
nemám
já
musím
být
například
musím
být
protože
to
sem
jako
pochopili
že
život
má
taky
nějaký
význam
s
tím
dějem
já
musím
třebas
týden
na
moravě
víte
znamená
že
ten
žák
zde
na
světě
si
prodlužují
o
ten
týden
a
jestliže
já
jsem
tady
od
ro
od
roku
šedesát
osmdesát
šest
devátýho
listopadu
navíc
tak
já
si
ten
žaláře
jde
prodlužují
už
dneska
od
va
roky
dejme
tomu
no
no
to
je
radost
tedy
jenže
když
já
to
beru
jako
svůj
žaláře
tak
to
je
nesnesitelné
ale
teď
se
budete
myšlenku
číst
šest
že
tady
se
žaláře
bůh.
A
já
s
ním
tento
žá
jenom
podílí
s
vlastním
způsobem
že
on
se
obětuje
pán
je
obětí
a
ne
já
moje
oběti
přidaný
to
je
oběti
boží
a
kdyby
on
s
silnou
neobětoval
marně
bych
lezl
na
kříž
marně
bych
se
obětoval
nikam
my
to
nevedlo
to
satani
a
tak
poznal
blahoslavená
svatá
terezie
že
konečně
síto
došlo
ale
kdyby
to
bylo
nedošlo
tak
toto
nemohla
napsat
to
už
napsal
potom
jisto
tak
chtěl
jsem
říci
že
brát
všecko
z
oku
božích
to
není
u
měj
protože
to
nikdo
nedokáže
já
taky
ne
když
se
pánbůh
na
dvou
smiloval
že
sedmnácti
letech
mě
patřil.
Takové
nutkání
jemu
patřit
takou
zaujatost
pro
něho
jak
se
tomu
přišel
když
vteřinu
předtím
než
to
nastalo
jsem
vůbec
vo
bohu
nic
nevěděl
a
já
jsem
není
nevěřil
jak
k
tomu
aspoň
a
teď
to
nastalo
takovým
vrcholným
způsobem
že
od
té
chvíle
jsem
se
jenom
třískal
do
hlavy
kolem
jak
jsem
ve
své
víry
mohl
sedmnáct
let
živ
být
a
jak
to
bylo
všechno
plané
myl
jsem
se
pochopitelně
kdyby
to
bylo
bývalo
plané
tak
jsem
se
k
tomu
sedmnáctýmu
roku
nedostal
něco
lidského
do
to
musí
být
také
vloženo
něco
málo
musí
do
toho
možno
ten
lidský
život
má
význam.
Že
před
tváří
boží
je
to
skutečnost
odvozená
ale
skutečnost
není
to
žádná
iluze
jak
si
myslí
kteří
indové
ano
ghos
ten
se
v
tom
nemýlí
ale
někteří
indové
si
myslí
že
toto
je
iluze
iluze
není
možno
jít
do
skutečnosti
já
jsem
ve
skutečnosti
a
odvozené
že
jim
všich
odvozené
zkušenosti
skutečnosti
tak
to
je
myslím
všechno
na
úvod
to
sem
řekl
kroků
od
k
tomu
že
v
cestě
oddanosti
upozorňuju
vás
ale
a
teď
to
zmatku
stavím
říct
některých
správný
záležitosti.
Jsem
si
všimněte
konce
té
cesty
já
totiž
hned
na
konci
té
cesty
je
něco
čemu
vona
říká
matky
molo
spiritual
manželství
duchovní
ale
dál
o
tom
nemluví
a
ježíš
kristus
když
o
tom
manželství
duchovním
mluví
tak
mluví
tak
že
tomu
nikdo
nerozumí
z
těch
sestava
tom
nikdo
nemoh
rozumět
stavte
si
to
vám
řeknu
to
jeho
podobenstí
bylo
pět
moudrých
a
pět
nemoudrých
pane
a
byli
pozváni
na
svatá
družičky
ne
jako
nevěstky
a
mně
si
přednost
ne
sebou
lampičky
s
olejem.
A
všechny
usnuly
všechny
i
ty
moudré
i
ty
nemoudré
neboť
že
my
se
nedostavil
včas
a
najednou
se
rozkřiklo
ženich
přichází
probudili
se
všechny
ale
těch
pět
nemoudrých
neměly
už
olej
a
ty
mou
vy
tam
ještě
měli
zásobě
olej
doly
si
to
nebo
měli
dost
oleje
a
ten
ženich
je
při
vzal
do
toho
do
tý
ladem
místně
ale
jestli
po
stejně
vy
postrádali
že
tam
není
nevěsta
kde
se
ztratí
já
nevím
sta
deset
užitek
jeden
že
li
nevěsta
někde.
Takhle
ta
jemně
vykládal
ježíš
kristus
maturitního
spiritual
duchovní
manželství
neboť
tomu
nevěstou
a
to
vona
ví
dobře
tomu
nevěstou
ji
duše
lidská
jo
proto
tam
nemůže
být
uváděna
jako
nějaká
osoba
a
tak
dále
ale
tak
prostě
na
to
potom
rozumem
takhle
vysvětlím
a
ale
co
jako
na
víc
vona
řekneš
špatně
co
tam
nechám
toto
když
bude
říkat
to
to
je
tak
to
je
ještě
v
pořádku
ale
když
to
bude
říkat
ten
překladatel
já
nemám
nic
ního
dispozici
nějaký
na
tak
uče
a
jestli
mi
to
přijde
stejně
my
nebo
nepřijde
ne
když
to
nepřide
tak
to
nechám
být
takže
je
to
tam
upozorňuju
já
tam
upozornim
tato
kapitol
není
přeloženo
s
originálu
nýbrž
je
přeloženo
přepsat
opsána
z
op
českého
překladu
ano.
No
tak
co
to
je
jak
to
že
to
tam
chybí
tak
pak
je
to
svatba
bez
bez
dvě
stě
jo
prosim
vás
to
je
nenápadná
poznámka
o
tom
že
my
o
své
vnitřní
duše
nevíme
těchto
vysvětluje
ideálně
von
nevíme
my
se
dovídáme
o
tom
že
nichu
to
už
se
do
já
me
dřív
než
o
své
vnitřní
duši
to
nám
nedojde
ne
tak.
Neboť
tato
fáze
která
je
tam
zmiňována
v
tomto
podobenství
je
přípravná
fáze
teprve
sou
z
báni
na
tu
tu
když
se
veme
to
jinou
takovou
svatbu
se
nemysli
že
to
náhoda
se
tam
nějak
evangelista
pletl
ne
pořád
dal
král
svatbu
hody
svatební
a
pozval
všechny
své
přátele
aby
se
na
někdo
stavěli
všichni
se
vymluvili
tak
on
na
potom
ze
všech
křižovatce
mrzáky
a
žebrák
a
oni
přišli
a
kdo
měli
svatební
oděv
to
je
ten
olej
nitru
ne
a
pak
na
to
máme
přijít
že
jo
tak
ty
tam
mohly
zůstat
a
do
ten
olej
neměl
ty
li
velice
jiným
způsobem
vysvětleno
znovu
totéž
ale
hledejte
tam
tu
nevěstou
ta
tam
není.
To
je
nedop
to
už
je
to
po
druhý
tak
to
nedopatření
prosím
vás
není
nedostatek
je
někde
jinde
v
našem
výkladu
že
to
doslova
vysvětlujeme
byli
pozváni
my
sme
všichni
pozváni
jenomže
nemáme
oleje
a
proto
tu
stane
mrtví
my
jsme
vykázat
na
sebe
ale
je
to
naše
zásluhy
živý
není
já
jsem
ve
stádiu
probouzí
se
že
ano
no
a
víte
co
už
toho
na
kecá
a
kdybych
byl
úplně
živý
jako
třeba
svatá
terezie
tak
to
by
asi
vůbec
nemluvil
ona
už
mě
jenom
budí
nemluví
přitom
než
španělsky
se
ho
nemluvil
ale
tentokrát
španělsky
mluvil
když
s
tím
bral
jsem
to
měl
vysvětlit
a
říká
krva
napíšu
a
piš
a
diktovala
slovo
za
slovem
kde
tak
knížka
je
že
se
mýlí
bránil.
A
teď
to
řeknu
doslova
jak
se
to
stalo
že
jsem
vyňal
s
lístek
kde
jsem
se
ve
bylo
napsáno
kde
tak
knížka
ne
a
on
říká
a
ty
se
tak
dlouho
říkal
čím
nechceš
jak
je
to
taháš
ano
říká
tam
za
nos
protože
se
musel
napřed
osvědčit
víte
ten
chromý
u
toho
jezera
u
toho
rybníka
bethesdy
že
sem
tam
byl
možná
dvacet
sedm
možná
cit
let
a
vydržel
a
protože
vydržel
přišel
ježíš
kristus
kdyby
nevydržel
nepřišel
že
utek
den
předtím
tak
uneslo
že
ano
no
tak
to
je
asi
tato
tento
dovětek
tam
byl
zapotřebí
když
na
ten
to
je
pořád
ten
úvod
tak
já
jsem
vám
říci
že.
V
tom
sedumnáctém
roce
když
jsem
jako
zažil
to
první
obrácení
jak
se
tomu
říká
začátek
znovuzrození
to
je
taky
proces
který
pokračuje
delší
dobu
není
nikdy
úkon
se
já
ho
nemoh
ukončený
ten
proces
já
jsem
nemůžu
vytahovat
to
je
proces
který
u
vás
u
všech
jako
u
mě
u
vás
tak
ti
u
mě
taky
pořád
dokud
neboť
žijeme
a
kdybychom
nevěřili
tento
život
vede
k
znovuzrození
tak
nevěříme
nerozumíme
životu
a
jestliže
tomu
takhle
je
že
celým
životem
jdeme
k
tomu
bohu
aniž
víme
aniž
chceme
tak
je
to
nejlepší
způsob
v
každém
případě
nejlepší
způsob
jak
k
tomu
bohu
jít
protože
si
to
nepřejeme.
Ale
přeješ
si
to
ta
vláda
v
nás
ta
vláda
boží
je
to
přeje
a
vona
si
nás
ze
na
pravém
místě
v
pravý
čas
a
pravou
měrou
jakou
uneseme
kdybychom
byli
ještě
ve
stavu
třebas
bralo
saver
imeldy
lambertíny
se
vám
říkal
a
nebyli
ještě
kompletním
transformátorem
tak
na
to
zahynete
já
jsem
málem
na
to
zahynul
v
těch
sedmnácti
letech
protože
jsem
byl
těsně
na
nestali
dospělosti
nekoná
jednou
nohou
teprve
a
proto
tak
to
těžké
pro
mě
to
přežít.
Ale
co
se
to
na
mě
chtěli
o
něj
a
vona
se
mi
ona
se
mi
zjevila
v
záhy
potom
a
říkala
já
tě
budu
hlídat
protože
aby
se
neos
kterou
já
jsem
šla
neboť
naše
cesty
jsou
podobné
a
ona
mně
do
opravdu
dokonale
hlídala
a
hlídá
takže
dejme
tomu
mě
řekla
teď
si
přečti
moje
dílo
napřed
moje
dílo
ne
to
a
tele
nitro
to
poslední
nýbrž
to
předešlé
vy
jaře
teprve
on
se
stal
dokonalosti
to
je
cestě
dílo
které
jsem
se
na
pro
své
sestry
záda
je
tam
celá
řada
chyb
jednak
proto
že
mě
to
intuice
nedovolila
aby
to
tam
všechno
psala
ale
jednak
taky
proto
že
se
ještě
některé
věci
nevěděl
ale.
Psala
jsem
to
zařízení
já
sem
to
nepsal
a
vlastní
vůle
to
mně
bylo
jimi
představený
tím
priorem
toho
řádu
tím
sumery
ode
nech
se
tomu
říká
nařízeno
tak
jsem
to
napsal
a
toto
dílo
tak
napsal
zařízení
ona
na
straně
byla
pro
následována
inkvizicí
na
druhé
straně
měla
tak
mocný
přátelé
že
ty
měli
honit
do
toho
jejího
vězení
se
dostat
především
tam
papír
a
pušku
a
indové
a
ona
to
napsala
že.
Takže
ona
měla
vám
ba
ve
dvou
bohnic
že
ale
všechno
to
psala
nařízení
taky
vono
tam
nepíší
já
to
taky
přeložím
na
nebi
nechám
znalý
ze
nařídilo
se
mi
to
že
to
je
nařízeno
my
a
madam
nařídil
abych
toto
psal
a
svůj
život
je
právě
podobné
mému
životu
protože
ho
žiješ
jako
něco
co
je
tím
nařízeno
ne
a
ne
jako
co
si
sám
přeješ.
To
je
základ
z
té
cesty
oddanosti
nedovedeš
nedovedl
si
nikdy
být
oddán
bohu
to
byla
moje
největší
slabost
že
jsem
chtěla
být
oddán
bohu
ve
všem
protože
jsem
si
myslel
že
to
moje
schopnost
a
já
se
do
toho
musea
a
potom
nakonec
zdát
ježíš
kristus
za
mě
musel
znovu
na
kříž
a
znovu
se
musela
učit
abych
já
mohl
vstát
z
mrtvých.
Nikdy
do
z
křesťanský
keců
na
kříž
nevedl
dycky
za
něho
velíš
kristus
a
to
je
to
věčné
že
svou
krví
ne
někdy
předem
a
tisíciletí
ale
teď
ustavičně
pasuje
lidi
ano
rozumíte
tomu
takhle
to
musíme
my
křesťani
opravit
ne
tomu
se
aktualizovat
neby
to
bylo
něco
se
stalo
nýbrž
něco
co
se
děje
po
to
chodím
svatýmu
přijímání
aby
se
to
dělo
aby
ho
se
do
toho
vmyslili
aspoň
představu
protože
představu
nesmíme
podceňovat
to
něco
velice
živého
a
velice
přibližuje
které
ce.
No
a
tak
dejme
tomu
vedla
příklad
jenom
jak
mě
vedla
když
mě
poslal
do
té
oni
ho
abych
si
učil
jasné
pasek
si
tak
je
řeka
na
straně
to
šedesát
čtyři
je
ta
a
ta
chyba
na
to
ala
měj
španělsky
já
jsem
a
nelitoval
ně
jak
je
tam
napsáno
a
tak
já
jsem
to
poznal
to
se
mu
to
tam
to
obojí
napsal
a
napsal
jsem
to
španělsky
nově
jak
to
ona
si
přeje
ne.
A
vona
řekla
víc
tam
toho
psát
nebudeš
než
tuto
jednu
větu
protože
by
to
bylo
pokaždé
né
a
voni
by
na
to
mohli
přijít
do
tam
že
sou
spisu
ješ
kdyby
se
dneska
při
není
to
je
tam
možná
v
tom
eses
najdete
tohleto
moji
poznámku
eště
prosím
asi
netouž
je
se
do
vlastní
cesty
oddanosti
my
se
sem
rodíme
příkazu
božího
a
ten
zní
e
je
to
opakuje
rodin
stýkal
božího
a
ten
zní
tímto
životem
se
máš
dostat
do
věčnosti
do
vědomě
ži
té
věčnosti
napřed
bych
měl
říci
proč
je
to
zapotřebí.
Proč
to
máme
uvědomit
že
jsme
věční
a
do
věčnosti
odcházíme
to
není
pro
nás
to
není
míněno
jako
řek
bych
něco
co
by
nám
mělo
posloužit
nýbrž
to
je
míněno
jako
něco
co
by
posloužila
vesmíru
vesmíru
a
ne
člověku
jako
takový
prášky
ve
vesmíru
vesmíru
to
vesmírový
úkol
a
toto
musím
na
úvod
vysvětlit
že
totiž
člověk
má
v
sobě
to
se
transformátoru
uzavřený
celý
vesmír
celý
časo
časoprostor
a
jestliže
on
odvede
sebe
z
toho
časoprostoru
do
bezčasovosti
boží.
Protože
není
nic
ve
vesmíru
od
sebe
odděleno
to
je
jenom
náš
in
dojem
že
to
je
odděleno
my
popotáhne
celý
vesmí
rozumíte
tomu
k
tomu
bohu
ale
pokud
si
toho
nejsme
vědomi
tak
ho
nebo
po
tahne
tomu
jsme
vědomě
dosáhnout
vy
to
musíme
vědomě
udělat
eště
ho
musím
vysvětlit
úvodem
to
není
cesta
oddanosti
to
cesta
poznání
jak
se
to
jeví
mě
na
cestě
poznání
se
to
mě
bylo
dramatické
způsobem
že
je
totiž
jakmile
jsem
se
dostal
k
tomu
vyčištění
mysli
že
jsem
už
neměl
žádnou
myšlenku
ale
měl
jsem
to
nutkání
bohu
patřit
to
tam
zůstalo
ale
už
bude
slovní
bez
formulace
a
tak
nebylo
v
tom
ani
to
mantram
tedy
jsem
předtím
říkal.
Tak
to
mělo
ten
následek
že
jsem
začal
překonávat
vesmír
čas
a
prostor
já
řeknu
to
je
trápení
nepoznal
jsem
většího
trápení
než
tohleto
nebo
člověk
je
srst
časem
a
prostorem
teď
udělal
tamto
teď
je
tady
teď
bude
dělat
tohleto
a
tak
tak
to
pořád
den
bez
mezer
jak
je
ve
stavu
bdělém
po
celý
život
říkám
jak
je
ve
stavu
tělem
a
pokud
je
bez
stavu
bdělém
když
mě
ve
stavu
v
tělem
tak
si
od
pole
toho
vod
tý
práce
a
to
je
to
trvá
cho
to
je
ta
práce
vod
toho
strašnýho
utrpení
pomáhá
ve
spánku
si
musíte
vodpočinout
vod
toho
to
o
té
soustředěnosti
na
to
co
děje
probíhá
protože
vyjdete
někam
co
nemá
děj.
A
my
se
musí
z
toho
děje
dostat
k
bohu
který
nemá
děj
ten
nezačal
nekončí
mě
věčně
stvořitelem
věčně
spasitelem
ještě
osvětitelem
to
je
věčná
záležitost
ale
dostat
se
přes
tu
mezeru
která
tady
je
mezi
časoprostorem
a
mezi
tím
bezčasovým
znamená
překonal
hranice
vesmíru
a
víte
co
to
dá
lidem
práce
jaký
úžasný
kvantu
energie
potřebujou
aby
odpálil
třebas
družice
která
jenom
obíráte
země.
Kdyby
potřebovali
se
dostat
dál
třebas
na
měsíc
jako
že
už
to
udělali
nebo
někam
na
vás
tak
potřebuju
daleko
větší
ještě
nevím
mockrát
většině
víme
o
určený
objektem
a
na
mě
se
chtělo
a
na
každém
z
nás
se
chce
když
pocitu
jde
aby
zrušil
všechnu
příkazy
o
zem
sku
a
přidalo
v
celého
vesmíru
a
to
je
přitažlivost
kombinovaná
to
není
obyčejná
příteli
sem
za
takže
to
všechno
musíte
zrušit
ten
přítel
dosti
vesmírové
já
bych
nějak
chtěl
osvětli
co
to
je.
To
jsou
naše
lidské
vlastnosti
to
je
příležitost
vesmírová
a
já
tohleto
všecko
musím
překonat
miluji
veškerou
duší
svou
to
je
vysvětlení
ovšem
pro
mě
když
jsem
se
dostal
za
to
jak
překonat
příkazy
o
vesmírovou
tuhleto
kdybych
moh
vysvětlit
tam
někde
v
tom
že
řím
tak
byl
moc
rád
no
to
nevadí
to
nejsem
ponese
a
to
je
kapitola
velice
důležitá.
Takže
se
de
když
s
má
být
člověk
oddaný
bohu
tak
se
jde
z
oddanosti
k
tomuto
světu
do
odolnosti
bohu
a
já
jsem
se
dostal
z
oddanosti
tomuto
světu
například
těm
přírodním
vědám
to
zjednoduším
o
něho
ti
bohu
zdánlivě
ke
mezer
to
není
pravda
a
za
nebe
bez
těžkostí
to
taky
není
pravda
protože
já
jsem
přeci
vypadl
gymnázia
to
bylo
patnáct
že
ta
se
podivoval
do
školy
to
jsem
byl
tak
slabý
je
nevzdali
škole.
A
víte
jsem
pořád
tak
my
taky
by
to
dá
slabý
že
jo
a
teďka
já
jsem
rok
a
tři
čtvrtě
jsem
někdy
pořád
tajně
ted
studoval
ve
vědecké
koně
samosebou
nestudoval
jsem
tu
školu
kterou
jsem
měl
studovat
mě
bavili
ty
přírodní
a
teprve
když
okamžiku
jak
jsem
vám
říkal
mockrát
jsem
se
přestal
vítovo
že
přírodovědcem
nebudu
a
že
je
nebudu
moc
studovat
protože
věděl
že
to
je
nevědecký
co
dělám
na
to
to
mě
došla
ž
rok
a
tři
čtvrtě
a
že
nemám
vůdce
přírodovědce
který
by
mě
uvedl
tak
do
toho
abych
v
tom
nedělal
vylomeniny
tak
jsem
se
vzdal
přírodních
věd
v
tom
momentu
jsem
sezdal
jediné
lásky.
Tak
bylo
třeba
dvojího
abych
se
byl
v
tom
osvědčil
a
to
se
osvědčil
neboť
jsem
tomu
jedinému
patřil
to
z
té
osvědčení
se
do
se
neosvědčí
v
malém
nemůže
se
osvědčit
ani
ve
velkém
já
se
v
tom
malém
osvědčil
a
proto
jsem
za
rok
a
tři
čtvrtě
překonal
mezeru
sem
se
mohl
osvědčit
v
tom
co
ještě
jsem
neznal
ta
mezera
spočívala
v
tom
že
já
jsem
nevěděl
co
dál
ten
život
byl
pro
mě
bez
cenný
neboť
jsem
nebyl
přírodní
vědách
a
nemohl
sem
se
jim
věnovat.
A
své
to
nevědomosti
nebylo
nic
dokud
jsem
se
nepřestal
litovat
a
jak
jsme
se
přestali
toho
tu
chvíli
to
nebyla
vteřina
v
tu
chvíle
pán
bůh
ukázal
mě
cesta
další
to
cesta
těm
mějte
rušení
řečeno
čili
jediná
překážka
je
aby
se
člověk
dostal
z
toho
no
jediná
dvojí
překážka
je
v
tom
já
by
tam
mluví
o
té
jedné
že
člověk
nedělá
správně
poctivě
celá
tom
světě
správně
a
postila
paní
i
kdyby
například
dejme
tomu
z
te
pře
svým
svědomím
nemohla
přenést.
Ten
svůj
dosavadní
život
česky
pojatý
že
jste
třeba
sloužila
té
ani
nebo
někomu
jinému
nebo
helence
nebo
třetí
manželovi
ne
kdybyste
kdyby
tam
vznikla
nějaká
obav
že
jste
něco
zanedbával
že
jste
neudělal
a
všechno
co
jste
udělat
mohla
tak
byste
nemohla
udělat
ani
krok
na
cestě
k
té
vyšší
oddanosti
první
podmínka
aby
se
ten
krok
mohl
udělat
je
poctivě
konat
všechno
co
tento
svět
ode
mě
chce
a
já
vím
že
je
to
správné
když
ne
nesprávné
dělat
nesmí
ale
co
z
toho
si
vyčlením
jako
správné
to
musím
dělat
jako
pomáhat
třebas
vnoučata
ne
to
bylo
správné
že
prosím
tohleto.
Je
největší
jednu
z
největších
překážek
na
cestě
k
té
pravé
oddanosti
bohu
neboť
neosvědčíme
se
v
tomto
malém
říká
ježíš
kristus
nemohou
se
osvědčit
v
tom
velikém
a
to
veliké
to
je
tak
velké
že
já
tě
nedo
ne
dohlédnu
co
to
je
nevidím
tomu
konce
že
ano
to
prostě
neznám
to
nepoznávám
to
to
je
to
přerůstáme
a
takže
já
jsem
řekl
úvodní
větu
že
tento
život
máme
brát
smrtelná
co
něm
poznáme
jako
správné
tak
to
musíme
dělat
není
například
nesprávné
že
jsem
třebas
nějak
zaměstnán
že
toto
dostanu
peníze.
A
že
tím
musel
uživit
svoji
rodinu
to
není
nesprávné
to
správné
neboť
hoden
je
dělník
v
vy
své
ale
nebylo
by
správné
bych
já
například
za
kněžství
bral
peníze
proto
jsem
na
to
nešel
jo
to
je
služba
bohu
to
už
je
na
jiné
úrovni
než
světské
šli
a
to
mě
má
dělat
když
by
neměl
peníze
to
je
jiná
věc
to
já
tady
teďka
nebudu
řešit
v
rámci
je
to
přednášky
to
včera
spolu
řešili
co
prosím.
Takže
tady
je
otázka
velice
důležitá
nikoliv
hloupá
že
když
třebas
někdo
dělá
správně
věci
tak
se
musí
o
mě
starat
a
má
to
plnou
hlavu
a
už
se
mu
tam
víc
nevejde
a
kdyby
se
mu
tam
ještě
něco
víc
vešlo
tak
by
to
nedělal
asi
správně
měl
by
ještě
nějaký
postavení
výkyv
nějakým
třebas
osobní
radosti
nebo
tak
něják
ulíval
by
se
sou
to
nedoví
někde
o
té
své
povinnosti
to
nesmí
být
on
musí
být
starostlivý
a
pečlivý
já
bych
to
mohl
si
sprostě
vono
by
to
bylo
velice
působivost
by
tam
dát.
Se
mluví
o
té
jezeře
mezi
to
starostlivostí
a
mezi
tou
bezstarostnosti
která
na
této
cestě
má
panna
to
je
bezstarostnost
zvláštního
druhu
přestože
si
to
jak
ten
ježíš
kristus
dbal
na
to
aby
v
tom
chrámu
nebyli
penězoměnci
a
obchodní
ci
byla
to
péče
byla
to
starostlivost
jak
je
vyháněli
tě
před
tím
ji
nevyhnal
on
první
se
na
ně
obol
a
vyhnal
je
z
horní
řádění
to
jim
prostě
za
důtky
to
se
ví
že
měl
ruce
důtky
a
vyhnali
důtkami
a
do
těch
de
vložil
svoji
moc
a
toto
náramně
bolelo.
Takže
to
se
dá
těžko
nazvat
něčím
jako
rovno
dost
nebo
jako
ne
zájem
nebo
ne
pečlivost
nebo
bezstarostnost
ve
starým
zákoně
se
ukazuje
jako
jedn
jeden
z
příznaků
toho
vtělení
božího
péče
chrám
očistou
chrámu
božího
ho
bude
sžívat
panečku
takhle
tam
stalo
věci
řečeno
a
ono
ho
to
zří
on
to
tam
nenechal
být
jako
to
staletí
tam
nechávali
být
ne.
Čili
já
vám
teďka
řeknu
je
to
s
tou
bezstarostnosti
jak
je
to
jak
tam
tam
bezstarostnost
nastupuje
ta
bezstarostnost
normálně
nastupuje
tech
jako
u
něho
to
uvedu
u
sebe
napřed
potom
to
rozhoduje
jak
by
to
bylo
měl
mělo
být
u
vás
ta
bezstarostnost
nastala
tím
způsobem
že
já
vlivem
té
milosti
která
mě
sestoupila
v
tom
sedmnáctém
roce
a
víte
za
jakých
okolností
jsem
najednou
nestal
o
nit
jinýho
než
patřit
bohu
a
ostatní
starosti
jsem
nechal
stranou
o
to
je
konec
věcí
všechno
u
mě
jako
šlo
opačně
rozumíte
já
říká
potom
ukáže
jak
na
to
pomalu
ne
ale
já
jsem
na
to
nešel
nějakým
stylem
nýbrž
mě
ta
účast
na
tomto
světě
byla
vzata.
A
os
oči
jsem
se
najednou
na
cestě
k
bohu
na
cestě
pravé
oddanosti
já
jsem
nevěděl
že
to
oddanost
protože
to
ve
mně
působila
síla
boží
já
jsem
k
tomu
nic
nepřidal
e
se
svýho
přičinění
ze
své
vůle
se
na
to
ani
nezažil
ale
já
jsem
nemohl
dělat
to
co
předtím
nemohl
jsem
být
starostlivý
tak
bezstarostnost
byla
tak
hluboká
že
jsem
nepotřeboval
jíst
to
je
bezstarostnost
nepotřebovat
jíst
to
není
nemoc
to
nezam
nemoc
to
byl
absolutní
nezáleželo
svět
nepotřeboval
jsem
pít
nepotřeboval
jsem
spát
neboale
sem
se
studovat
nebo
se
na
jsem
znát
matku.
Já
jsem
znovu
neznal
matku
to
se
stalo
předtím
mezi
druhým
a
čtvrtým
rokem
když
jsem
po
každém
operaci
nepoznával
svoji
matku
nebo
za
vl
jsem
ti
lékaři
jako
své
tele
ne
a
teďka
jsem
najednou
poznával
a
ne
maminka
měla
zkušenosti
dítětem
dvou
a
čtyři
letý
jha
to
je
zase
něco
nesprávného
von
ten
kluk
dělá
já
ho
sou
musím
dostat
tak
se
mnou
lotova
ne
až
to
země
vy
klepal
ne
a
já
jsem
říkal
no
tak
já
se
nají.
Tak
jsem
se
najedlo
tak
já
jsem
napiju
tak
já
si
půdu
lehnout
do
všeho
mě
musela
takle
vpravil
tom
kolik
mí
se
to
pravil
ale
pak
naše
naší
extaze
už
jsem
tam
byl
zase
znovu
a
tak
ona
řekla
to
to
nejde
stebou
to
s
tebou
bodu
lékaři
duší
to
znamená
ke
kněze
ten
tě
přemluví
na
něž
stav
prosby
se
nehodil
už
teďka
ve
studium
ty
se
neodklání
život
tebe
tam
musí
v
tom
kráčet
ošetřovat
pečovat
o
tebe
si
zaujat
bohu
a
to
to
ti
nemohu
mít
za
zlý
naopak
to
je
musí
dělat
dobře
ne
tak
šla
se
mnou
karta
nový
a
já
jsem
jak
vidíte
se
knězem
nestal
z
toho
důvodu
že
on
mě
prozradil
že
za
to
berou
peníze
jsem
říkal
za
službu
bohu
nebo
za
cestu
k
bohu
nesmí
jít
ani
korunu.
A
tak
jsem
ji
tak
sem
říkal
ne
já
jsem
nevstoupí
protože
nemohu
za
to
žít
peníze
to
bych
nemohl
poté
cestě
jít
o
to
samo
sebou
měl
jsem
pravidlo
pro
sebe
ne
pro
ty
kněze
že
to
musí
jít
peníze
ale
já
ne
tak
byl
jsem
na
obráceně
cesty
já
jsem
šel
shora
dolů
vidět
zdola
já
to
teďka
řeknu
zdola
nahoru
jak
to
půjde
zdola
nahoru
tam
nespadne
z
nebe
na
člověka
najednou
nějaká
milost
která
bylo
zbavena
veškeré
starosti
jako
se
stalo
tomu
ošacení
nejednou
přestane
mi
veškerou
stalo
sester
strach
ve
zpěv
tak
smrti
nebo
o
život
o
všechno
a
byli
časným
člověkem
na
světě
já
jsem
ještě
nebyl
řečeny
člověk
je
na
světě
ale
přeci
jenom
jsem
byl
daleko
šťastně
ne
kdokoliv
lidí
a
přestože
jsem
o
ni
se
stará
jak
je
to
u
vás
tedy.
U
vás
je
to
tak
jak
píše
svatá
terezie
já
to
nebudu
moc
detailně
tak
provádět
tady
sám
za
to
krátkou
přednášku
ani
za
ten
týden
se
mi
to
nepodaří
ale
budu
to
dejme
tomu
půl
roku
když
to
dokážu
stejným
stylem
jako
svatá
terezie
dělat
a
budete
mít
sebou
se
trpělivost
až
to
budete
číst
že
to
budu
nebudu
pomalinku
poslat
zdola
nahoru
jako
k
zapomněl
že
já
jsem
nikdy
takhle
nešel
nikdy
ne
se
zvoleno
to
že
jsem
se
vztekal
jako
dítě
ale
když
jako
ten
ste
už
nebyl
únosný
ho
moc
ne
a
pěna
vod
huby
s
odpuštěním
že
jo
to
přeháním
pochopitelně
ale
už
jsem
dál
nemohl
se
být
ztekat
tak
se
ve
mně
všechno
zastavilo
jako
ty
lékaři
to
zastavili
když
jsem
neunesl
tu
bolest
ne
a
já
jsem
najednou
začal
vnímat
správné
ale
ne
prosazoval
jsem
to
co
jsem
ti
tím
vztekem
chtěl
prosadit
nikdy
ne
situace
přede
mnou
utíkal
a
byla
jiná
než
to
je
chvíli
když
jsem
se
vztekal
takže
já
jsem
ohlédl
na
tento
svět
nově
novým
očima
živým
a
očima
co
to
znamená
živě
pohlédnout
na
svět
že
jsem
tu
událost
viděl
z
jejího
zákulisí.
Ta
událost
má
význam
vnitřní
ale
ne
jak
se
na
mě
ví
prosím
vás
to
sem
vám
vysvětlil
na
tom
branou
já
jsem
ho
nechal
mluvit
a
chtěl
nechal
sem
ho
mě
vnucovat
že
jo
co
má
pro
mě
udělat
a
já
jsem
věděl
že
to
je
zevní
stránka
vnitřní
záležitostí
že
nitro
jeho
ho
nutí
a
jeho
učím
byla
ta
svatá
terezie
že
ho
to
vůbec
neměl
páru
sem
potom
divili
jsem
v
tom
měl
hotový
připraven
na
papíru
že
jo
to
jsou
otevřeli
voči
a
říkal
to
hračka
moje
taky
věděl
že
jsem
to
bude
díval
a
jediná
babička
to
byla
moudrá
žena
ta
věděla
že
to
u
kani
kdy
nic
nebude
a
opravdu
kdyby
tomu
bylo
dříve
než
k
tomu
bylo
tak
to
bylo
výborné
z
toho
kluka
a
z
nikoho
z
nás
nesmí
být
aby
byl
něčím
aby
byl
u
bohatí
nejmenším
království
božím
nesmí
být
ničím
a
čili
vy
tomu
dorůstáte
pomalu
ale
přirozeným
způsobem
svatá
terezie
se
říká
napřed
se
musíme
zbavit
těžký
hřích.
No
prosím
vás
to
je
hezké
já
s
ní
souhlasím
jenom
do
této
míry
že
vona
byla
v
klášteře
a
ty
sestry
kterým
to
říkala
byl
také
v
klášteře
oni
nebyli
ony
nebyli
schopni
se
dopouštět
těžkého
hříchu
tím
že
by
ho
prováděli
nýbrž
jenom
v
myšlenkách
a
to
je
stejné
provinění
jako
když
to
provádějí
ne
říká
ježíš
kristus
kdo
chce
krást
ten
už
ukladl
bych
řekl
slov
ježíše
krista
abych
nemluvil
tak
prostivě
to
smrt
pořád
že
to
byste
mě
podezřívali
že
do
víc
na
co
myslím
ale
on
by
to
o
to
myslel
takhle
obecně
kdo
už
ponese
za
toužil
už
to
udělal
no
a
těžký
hřích
je
za
touží
po
něčem
co
jako.
Je
proti
zákonu
božímu
do
té
míry
že
už
není
většího
co
by
se
mu
protivilo
tak
například
nenávidět
bližního
nenávist
hlavní
jeden
z
hlavních
hříchů
z
těžkých
že
ano
když
on
by
by
někoho
nenáviděl
tak
nemůže
žít
vesmír
rozumíte
tak
a
ani
když
on
musí
milovat
rovno
duše
všechno
dobré
i
zlé
ano
aby
to
moh
vůbec
řídit
ale
ne
protože
někoho
více
někoho
méně
takže
já
se
protiví
bohu
když
nenávidím
rozumíte
přímo
se
proti
jeho
vůli
a
tyto
přímý
tato
přímá
protivovi
jeho
vůli
a
jeho
řádu
to
je
těžký
hřích
samozřejmě
ona
to
takhle
nemohla
brát
protože
ona
měla
tradici
a
ta
je
vymenoval
těžké
hříchy
já
vám
řeknu.
To
je
hrozně
mile
děvče
ta
svatá
terezie
protože
toho
je
tak
jedna
milion
ti
na
z
toho
se
zhora
tak
boží
mocí
se
nebyl
schopen
dělat
vůbec
nic
co
by
se
protivilo
vůli
boží
se
ta
to
šel
shora
nebylo
možné
a
ona
ještě
říká
ne
ten
hřích
lék
do
ven
a
to
znamená
lehkých
hřích
to
eště
jako
na
tom
prvním
stupni
se
toleruje.
To
když
nedělá
š
těžký
hřích
tak
ješ
už
se
dostaneš
tou
chou
modlitbou
a
novou
vypořádejte
no
o
modlitbě
v
co
je
to
je
úzce
se
dostaneš
do
toho
do
té
první
komnaty
tam
se
že
se
ještě
nemůžeš
stýkat
s
bohem
vědomě
ale
už
si
jíš
jeho
blízkost
a
už
jako
ti
to
posiluje
já
to
jak
vidíte
budu
muset
celé
ne
předělat
ale
doplnit
protože
ona
nepsal
pro
lidi
mimo
klášter
napsal
pro
své
sestry
to
není
aby
se
to
nepovažoval
za
něco
proti
ní
to
je
doplněn
jako
bhagavdgitu
je
prostě
ského
člověka
a
já
to
budu
psát
pro
světského
člověka
žití
ho
v
tomto
světě
takže
já
musím
vám
taky
říci
že
to
jak
nás
svádí
ty
naše
smysly
a
jak
to
v
pasován
rozum.
V
tom
smyslu
že
to
považuje
za
jedinou
skutečnost
to
není
naše
vina
nad
z
té
první
komnatě
samosebou
v
tom
začátku
správné
modlitby
to
není
naše
vina
šli
na
někde
jinde
si
při
tom
neřekl
kde
jinde
to
potom
připomeňte
já
teďka
musím
vysvětlit
proč
to
není
naše
vina
protože
kdo
nás
opatřuje
smysly
kdo
nás
opatřit
rozumem
bůh
takže
to
je
pokušení
od
něho
pocházející
a
proto
my
se
na
konci
otčenášem
modlíme
neuveď
nás
v
pokušení
ale
žádný
ďábel
nýbrž
bůh
když
mi
na
to
přistoupím
a
jsme
oddáni
těm
svým
smyslům
tak
jsme
podlehli
pokušení
podle
hranice
tomuto
pokušení
že
pomocí
smyslů
všechno
vykonáme
a
rozumem
všechno
vykonáme
to
není
žádný
těžký
vých
nýbrž
to
jenom
sme
podlehli
pokušení
té
pochází
od
boha
ale
teprve
až
se
dostaneme
za
ty
smysly
za
schopnost
odjinud
než
že
smyslů
a
ne
z
toho
rozumového
svazování
teprve
potom
můžeme
votevřít
zrak
vidět
z
to
živě
do
té
doby
ne.
Takže
jestliže
jsme
oddán
tomuto
světu
tak
je
ze
začátku
zapotřebí
aby
ta
oddanost
byla
úplná
česky
přeloženo
cokoliv
děláš
a
smysly
svým
rozumem
vědom
toho
nebo
joze
taky
od
pána
boha
že
je
to
správné
co
děláš
může
se
mýlit
až
si
být
jistě
to
je
správné
si
to
umět
představit
jako
správnou
věc
to
je
důležité
že
omyl
tady
nehraje
žádnou
roli
jestliže
tomu
takhle
dostáváš
jestli
to
takhle
děláš
tak
pak
si
správně
na
první
na
prvním
stupni
a
už
ti
chybí
k
tomu
aby
se
tam
zakotvila
jedině
správná
modlitba
která
odpovídá
tomuto
prvnímu
stupni.
A
takže
že
jsem
byl
o
správný
ch
činech
ano
poctivě
dělat
co
děláme
pokud
je
to
správné
pokud
to
považujeme
za
správné
tak
poctivě
to
dělat
když
něco
z
toho
okrajem
a
neděláme
to
prostě
plácám
to
že
tak
nemůžeme
se
s
první
komnaty
vůbec
dostat
prosím
na
to
zase
upozorňuju
nemůžeme
dál
jestliže
ale
to
děláme
správně
tak
ty
už
nám
zbývá
jenom
tak
beze
správně
modlil
takže
ježíš
kristus
říká
modli
se
a
pracuj
nejenom
modli
se
modlit
a
pracuji
čili
o
té
práci
sem
řekl
abych
mluvil
o
té
modlitbě
se
ta
strana
modlitba
se
ta
terezie
v
tom
prvním
v
té
proti
říká
správně
modlitbou
vypadá
takhle.
My
se
modlíme
pánu
bohu
tak
je
jako
se
jedná
otrokem
ovšem
vo
na
té
ještě
za
noc
to
otrokářstvím
a
co
je
to
otrok
s
tím
se
mluví
jako
s
někým
podřízení
jako
s
někým
na
se
na
konám
nezáleží
já
to
teďka
doplním
tomu
na
nepíšu
když
se
modli
otčenášem
se
nebesích
posvěť
se
jméno
tvé
tak
se
nemodlí
pánu
bohu
jako
s
někým
sobě
nadřízený
nýbrž
jako
se
svým
pozvěte
nebo
na
kterým
těm
vůbec
nezáleží
se
řekneš
otčenáš
a
ty
nejvíc
že
si
řekla
otče
je
nemožné
co
to
přeci
s
uměl.
Otčenáš
neznamená
co
musí
okamžitě
vědět
že
se
to
má
dopad
na
mě
že
můj
otec
a
že
já
musím
jako
dítě
otcovo
se
chovat
čili
to
další
říkám
to
už
je
výsledkem
mého
vědomého
dětství
takhle
já
se
semeni
a
tak
pomalinku
se
musím
a
tak
vědomě
se
musím
otčenáš
modlit
tak
ona
říká
modlete
se
vědomě
a
víte
co
se
modlíte
ať
je
vaší
modlitbě
není
ani
slovo
o
kterým
by
se
nevěděla
co
ste
to
říkali.
A
řeknu
než
jsem
se
začal
takhle
modlit
otčenáš
přestože
už
jsem
uměl
se
soustřeďovat
to
nedalo
práci
abych
to
začátku
a
dokonce
zůstal
vědomí
si
toho
co
tam
v
tom
otčenáši
je
protože
člověk
to
zná
nazpaměť
a
u
soto
vedle
k
tomu
mechanismus
ale
to
nesmí
být
mechanické
takže
ono
je
proti
mechanické
modlitbě
a
prosím
to
je
začátek
stránek
a
správné
modlitby
no
já
myslím
že
nebudu
si
ty
druhé
komnaty
smět
už
říkat
protože
to
bych
jako
nestačil
ale
ona
říká
ve
druhé
komnatě
aspoň
tohleto.
Tak
by
to
de
na
druhém
stupni
se
musíš
osvědčit
už
ve
vytrvalosti
když
si
například
věci
nejdou
protože
je
to
věc
práce
já
to
musím
převádět
ovšem
ne
vážit
a
tam
neříká
ale
říkal
aby
to
kdyby
nemluvila
jenom
ke
svým
sestrám
že
jo
to
já
jsem
si
jist
když
něco
unavuje
ta
práce
a
ty
nemůžeš
dělat
to
si
unaven
a
musíš
přesto
zůstat
vytrvalý
při
té
své
práce
že
je
se
práci
tak
to
dělej
takhle.
S
do
té
své
práci
mezeru
pozorovalo
aby
to
samotné
dílo
nerušilo
přesvědčí
se
o
tom
že
ta
mezera
nemusí
být
dlouhá
ale
že
si
musíš
odpočinout
když
neznáš
za
správné
odpočinek
při
práci
tak
ani
práci
nebo
dělat
straně
boží
unaven
to
znamená
zneklidněn
a
to
nebude
práce
která
by
vedla
do
dalších
komnat
a
bohu
že
řeší
být
taková
únavou
a
jestliže
nemáš
být
řekli
nová
novou
tak
musíš
se
od
tý
na
umět
odbavit
a
to
děláš
i
ten
se
zastaví.
Vzpomínám
si
měl
z
učili
napřed
zvířata
a
potom
teprve
lidé
že
přeškolním
věku
jsem
bral
svoje
šos
sedmi
věčné
na
prost
takhle
styčný
a
ono
z
toho
prstu
nejsnáze
zvonilo
tíže
už
zmítat
plocha
rovné
roviny
ale
z
toho
podsta
ovcí
moment
velice
dobrý
ale
letěl
dycky
nebíčka
ale
já
jsem
to
sledoval
okruhem
takovým
spadl
na
zem
nedaleko
jsem
za
ním
šel
našel
jsem
ho
vedl
jsem
ho
pustil
s
voře
neochotně
šlo
na
ten
prst
protože
bylo
unaven
tímhletím
nemá
moc
dobré
srdce
pokud
nějakým
vůbec
má
unaví
se
že
a
takže
nemůže
letět
a
spadne
dolů
bychom
protože
nemůže
dát
unavil
by
se
bylo
navrhl.
Text view •
Help