Waveform view
prevzate-kotouc-88-07-Tereza
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
To
byla
chyba
vkládat
tam
ten
rozbor
nýbrž
bylo
by
dobře
přijímat
to
tak
jak
to
přichází
jestli
je
to
rovnou
chápu
že
pak
už
když
tam
dneska
se
rozbor
tak
neodchází
te
pravdu
tak
široký
jako
když
to
rovnou
přijímáte
já
bych
vám
radil
pokud
můžete
to
nerozebírejte
pokud
opravdu
tomu
rozumíte
tak
že
vám
to
samozřejmé
a
nic
vaše
nitro
proti
tomu
neříká
vaše
mistr
se
nespí
tak
je
lepší
tu
analyza
nadávat
jo
ale
když
ji
tedy
dáváte
tak
pak
se
vystavujete
jinému
nebezpečí
že
vás
to
zaujme
tak
že
bychom
vás
tady
odsud
taky
mohli
vodnest
já
přeberete
to
jsem.
Tato
jednota
níž
mystika
směřuje
je
mnohem
bohatí
než
původní
ztracena
jednota
neboť
dostat
dál
není
totéž
co
ne
dovolen
přivlastnění
ří
ta
ta
pátá
bez
patnácti
a
já
sem
ho
teď
právě
předvedl
a
na
tuto
věku
navazuji
dál
předpokládal
e
že
už
tam
to
ste
přijali
a
že
už
nebudete
muset
o
tom
tom
výkladům
dál
doma
že
už
to
budete
brát
příměji.
Já
to
budete
jenom
při
žalovat
nová
jednota
jež
byla
nalezen
milostí
krista
a
jeho
darem
víry
je
jednota
za
níž
se
ježíš
modlil
při
poslední
večeře
je
žádal
od
ce
aby
byli
všichni
jedno
jako
ty
otče
ve
mně
a
já
v
tobě
aby
ji
oni
jedno
v
nás
byli
aby
svět
uvěřil
že
ty
jsi
neposlal
jan
sedmnáctkrát
opíral
ve
dvacátý
první
toto
vysvětlení
staví
mystiku
bylo
samého
středu
křesťanského
života
mystický
život
se
stává
křesťanským
životem
a
proto
chápeme
proč
se
v
něm
může
odívat
úvodní
volání
mystiky
samozřejmě
křesťanská
mystika
je
postavena
na
dalším
prostředku
který
já
tady
ve
vás
nepěstuju
že
sám
jim
nevládnou
a
to
je
víra
ale
vysvětloval
nezříkejte
naopak
doplníte
si
to
co
já
tady
neříkám
a
tomu
vás
nevedu
vírou
já
vás
nevedu
k
víře.
Já
vám
já
vás
pořád
ztotožňuju
se
svou
zkušeností
já
vás
vede
ke
ztotožnění
tam
pořád
říkám
toto
jsem
zažil
tamto
se
stalo
aby
protože
mě
berete
vážně
se
svým
ztotožňuje
a
to
je
podle
mého
názoru
lepší
než
víra
to
je
ztotožnění
nikoliv
vírou
nýbrž
faktem
že
já
jsem
to
zažil.
Například
učedníci
páně
nepotřeboval
jít
věřit
že
mezi
mi
ježíš
kristus
protože
to
tam
mysleno
měli
a
tak
já
chci
do
třeti
to
abyste
uvěřili
že
je
tady
měli
zamiloval
který
tuto
zkušenost
má
a
nemuseli
už
k
tomu
věřit
poprvně
tomu
se
vystavte
s
tím
smířil
tak
už
to
brali
že
je
to
fakt
a
pak
odpadne
celá
řada
reminiscencí
vašich
a
ta
a
vědí
celá
řada
povrchové
analýza
může
se
odebrat
daleko
hlubině
popisu
psychologie
procesu
jímž
se
tato
jednota
uskutečňuje
chodit
užívali
filozofie
platón
aristotela
podle
nich
lidská
duše
má
schopnost
má
schopnosti
noze
číslo
na
bývalé
vnitřní
smysly
paměť
pochopení
a
vůli
zatím
to
podstatou
duše
je
z
velké
tajemství
které
nazýváme
bůh.
Protože
to
schopnosti
nejsou
využívání
musí
být
není
prože
tříbeni
a
probuzení
co
tady
dělám
já
vám
tříbí
ctnosti
smrtelné
duše
by
schopnosti
kaší
smrtelné
duše
pro
mě
víte
že
se
stýkám
s
tou
manželkou
její
duší
smrtelnou
tak
tam
nemá
tělo
ale
má
tam
pohromadě
všechny
schopnosti
zraku
všechny
smysly
všechen
rozum
všechen
si
a
dokonce
tam
má
k
dispozici
něco
navíc
určitou
míru
překonání
času
a
prostoru
nebo
člověk
se
postupně
k
tomuto
vžít
i
svou
kličkou
smrtí.
Musí
být
není
to
ne
vytříben
a
probu
neschopnosti
smrtelné
duše
aby
se
jednou
mohli
soustředit
na
boha
jenž
jejich
centrem
tak
smrtelná
duše
je
zástupy
nesmrtelné
duše
aby
tady
nemohla
ani
prstem
hnout
by
neměla
jejich
za
postu
pytel
ský
úřad
a
ta
se
zase
opírá
o
smysly
a
tělo
a
rozum
každé
ono
je
to
velice
obtížné
aby
to
přímo
čelo
a
je
to
v
pořádku
protože
to
stvořené
se
nemá
je
tak
obcházet.
Tato
vytříben
ost
již
ze
dosáhnout
temnot
tou
již
vzdát
temnotu
žízní
most
a
prázdnotou
o
nich
jsme
ji
hovořil
vede
k
úžasné
harmonii
neboť
vytříben
osoba
má
víru
v
intelekt
naděje
a
paměti
a
lásku
ve
vůli
její
vytříben
smysly
pocitu
jí
světlo
a
teplo
milovanému
je
židli
v
našem
nitru
já
tady
potřebuju
vysvětlit
jak
tak
hodím
na
vás
aspoň
slovo
má
víru
ucelenou
by
tak
ty
a
eště
jasné
lásku
vezli
všichni
tady
máte
lásku
ve
vůli
neboť
si
přejete.
To
co
já
tady
kážu
aby
se
stalo
té
láska
ve
vůli
to
není
omyl
vůle
a
přesto
naučil
stupni
je
to
omyl
vůle
stáňo
přes
to
přeju
kdy
už
si
to
nemám
psát
tak
mě
to
brzdí
výstavbě
to
doháněl
najednou
kam
těla
jsou
tolik
přeju
a
ono
se
to
nedostal
protože
ta
ta
láska
ve
vůli
má
tu
ten
dostatek
že
ta
vůle
lidská
a
tedy
láska
je
také
lidská
a
není
věčná
není
nekonečná
takže
má
nějaké
mezera
byste
s
tím
mezemi
setkáváme
jako
ve
formě
už
nemohu
dál
eště
v
nich
formátu
taky
v
utrpení
v
těžkostech
nemocen
podobně.
Že
by
tím
jenom
těmto
zrakem
těmito
smysly
zevními
ale
tou
druhou
polovinu
tím
vším
se
setkávám
s
tou
nedostačující
láskou
ve
vůli
a
její
vytříben
smysly
poskytují
světlo
to
musím
opakovat
protože
tam
tam
budeme
ze
a
tam
se
to
nechali
anebo
vytříben
osoba
řek
bych
vytříben
smrtelná
duše
má
víru
k
intelekt
naději
a
paměti
a
lásku
ve
vůli
její
vytříben
smysly
poskytují
světlo
a
teplo
milovanému
jenž
lí
v
našem
nitru.
Kteří
proces
není
ničím
jiným
než
postění
člověka
než
se
stal
dovím
kristem
a
dost
tý
víty
nem
duch
jenž
to
je
to
o
sobě
ví
oblažuje
a
volá
a
ba
otče
uznávám
se
co
učení
ale
raději
dávám
přednost
jiné
schod
kterou
považuje
za
v
přístupní
pro
muže
a
ženy
neska
na
to
psychologie
mluví
spíše
o
stavech
či
vrstvách
vědomí
než
o
schopnostech
duše
kdyby
měl
pravdu
v
tomto
smyslu
tak
by
se
mohlo
vyškrtnout
z
toho
přikázání
ježíšova
milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celé
duše
své
to
znamená
z
těch
schopností
všemi
schopnostmi
lidskými.
A
protože
tam
vyšle
tak
on
taky
nemá
v
této
větě
v
této
fázi
věty
pravdu
o
takových
si
tam
asi
bude
víc
ale
on
říká
že
je
to
nepravda
to
musím
jako
říct
to
říká
že
je
nám
bližší
to
s
tímto
počítat
ale
protože
nám
to
bližší
tak
to
chyba
právě
naopak
není
tobě
všemi
schopnostmi
by
se
snáze
dalo
jít
než
kdykoliv
předtím
to
věkem
neboť
my
ty
schopnosti
rozvíjíme
na
takovou
míru
nějakou
ji
nerozvinulo
žádné
předcházející
pokolení
než
na
dnešní
člověku
přimět
si
co
čemu
se
učit
obecné
škole
se
chce
daleko
více
než
dříve
a
život
vůbec
myslet
o
člověka
větší
pozornost
větší
zaměřeno
na
něj
a
větší
poslušnost
než
dřívější
věky.
Vy
jste
neska
ve
větším
otroctví
než
byl
otrok
otrok
za
doby
otrokář
my
ne
otroky
dnešní
společnosti
a
jakýmkoliv
režimu
nemysli
nějaký
socialismu
nebo
kapsičky
ležím
nebo
narozen
zrozuje
zamyslet
na
tom
nejvíce
tady
v
tom
kapitalismu
nebo
v
tom
soustřeďovali
mám
ne
tam
se
vzájemně
štycha
jí
do
dří
atakdále
a
to
je
celý
bohu
pro
ty
obyčejný
lidi
že
jo
který
to
musí
jenom
snést
oni
se
zbaví
o
tom
že
si
budou
atomovým
nebo
ne
a
ale
my
se
o
tom
nemůžeme
my
tomu
že
jenom
schvalovat
že
jo
že
se
o
tom
baví
své
hrůza
to
je
vyobcována
kam
se
hrabou
votroci
ty
se
mohli
starat
taky
svobodnými
vobčas
taky
se
stávají
osvobození
o
pro
jaký
to
byl
vyprostili
tele.
Nebo
je
to
a
to
se
nám
nestane
ten
že
on
to
uznává
ale
omylem
si
myslí
že
dnešní
schopnosti
lidské
duše
vědomí
o
nich
je
méněcennější
než
to
ostatní
mystické
životě
člověka
na
své
vnitřní
cesty
prochází
jedné
vety
za
druhé
až
k
jádru
ale
je
to
bůh
jejž
nemůžeme
ani
pořádně
poznat
ani
ho
vidět
a
jen
sem
přebývá
naprosté
temnotě
prosím
vás
je
to
pravda
že
přebývá
naprosté
temnoty
a
nemějte
z
toho
strach
vy
si
říkáte
dneska
jako
normální
lidé
k
čemu
je
takové
dosažení
takové
temnoty
že
to
absolutně
temné.
Tak
kdybych
já
po
zůstal
na
této
úrovni
na
které
on
se
tady
pohybuje
tak
bych
všechny
od
radil
a
proto
křesťanství
mluví
správněji
věčné
blaženosti
a
ne
o
nějaké
temnotě
neboť
přestup
temnotu
se
musí
projít
je
to
sice
velice
pracné
a
nepochopitelné
ale
na
rozhraní
mezi
zákonem
dvojnosti
tam
zákon
končí
dvojnosti
na
rozhraní
mezi
ním
a
svobodu
si
je
temnota.
Na
rozhraní
každé
úrovně
mezi
každou
rovině
temnota
protože
starých
prostředků
se
musím
pustit
a
nových
ještě
neumím
užívat
čemu
to
může
vést
jenom
v
temnotě
a
vy
si
to
dělám
tak
důkladně
jako
svatý
jan
z
kříže
tak
napřed
pusť
zase
se
dostaví
temnota
temná
noc
smyslů
to
znamená
jsem
opustil
smysly
já
jsem
si
řekl
ty
smysly
mně
naváděl
a
tak
jsem
je
uzavřel
to
zavřel
jsem
se
smyslové
činnosti
zbavil
jsem
se
smyslových
vjemů.
A
potom
ten
národ
ducha
následuje
protože
svatýho
já
zkříží
zbavil
jsem
se
toho
ducha
to
znamená
toho
co
jsem
svým
inteligentní
chápání
života
do
věci
vložil
do
díla
vložil
toho
je
nutno
se
vzdát
teprve
v
okamžiku
smrti
na
kříži
to
je
tam
se
ježíš
zbavuje
svého
ducha
ke
to
dlouhá
cesta
než
vy
projděte
s
tou
duch
smrti
ducha
nebo
temnotě
ten
notu
to
neprojdeme
dřív
než
se
ocitne
na
kříž
v
tom
stavu
de
vás
bůh
opustí
a
čili
tato
ten
ten
nás
ducha
trvala
podle
návodu
slavný
jana
z
kříže
hrozně
dlouho
a
byla
temně
jí
než
ten
nosil
a.
Rovná
se
jste
to
temnotě
starověkých
číňan
a
jiných
národů
víte
kdyby
toto
byl
zákon
to
co
voni
píšou
tohle
bylo
špatné
tam
prvek
časoprostoru
při
té
smrti
na
kříži
když
se
to
dostaví
včas
a
ten
má
noc
ducha
hraje
tak
nepatrnou
roli
že
on
na
tom
kříži
by
jenom
chvilinku
nepatrnou
část
tého
života
zbaven
v
pocitu
že
jedno
s
bohem
otcem.
Kdežto
když
to
berete
takhle
po
země
nahoru
jako
to
radí
svatý
jan
z
kříže
to
si
panečku
přijdete
na
svý
to
je
utrpení
veliké
to
by
vás
to
ho
taky
umordovat
jak
o
tom
umordoval
jej
takže
já
bych
toto
myšlení
nedoporučoval
jako
správné
a
on
to
jako
správně
doporučují
doporučuju
promiňte
to
je
můj
názor
lidské
vlastnosti
ty
chopit
chopit
je
a
nechat
nebo
způsobit
nebo
dovolit
pán
bohu
aby
je
spouta.
Jestliže
a
ono
to
má
sílu
jestliže
on
je
poutá
pak
jste
prošli
temnou
nocí
ducha
jestliže
předtím
spoutává
še
smysly
to
se
stane
napřed
tak
poutá
tak
překonáte
temnou
noc
smyslů
tak
jak
jsem
překonal
tomuto
smyslu
že
se
mě
myšlenky
nedostával
do
mé
koncentrace.
Neměli
tam
seděla
ani
se
tam
nemohli
dostat
udát
že
i
to
co
jsem
si
zvolil
jako
správné
a
věděl
jsem
přestane
správné
opakování
jména
božího
i
po
tám
nemělo
mít
stav
jsem
s
tím
dycky
znovu
a
znovu
musel
musel
začít
a
musím
se
také
smířit
pružně
s
tím
že
to
vždycky
znovu
nebude
platit
tisíckrát
to
znovu
neplatilo
on
říkám
jenom
obraz
obrazně
nějaké
číslo
o
toho
dobírat
já
sem
tisíckrát
znovu
s
tím
prostředkem
nastupoval
a
už
jsem
napřed
věděl
že
on
do
hraje
velice
brzo
roli
ale
já
jsem
šel
znovu
na
to
zespoda
ačkoliv
mně
bylo
pomoženo
shora
ale
když
nepropojíš
co
jde
zdola
s
tímto
co
je
horo
tak
se
to
nesetká
vy
to
musíte
harmonicky
propojil
na
abyste
to
to
postavit
proti
sobě
pro
pojem
si
paralelně
vedle
sebe
jít.
Rozumíte
mně
to
jsou
zkušenosti
já
to
řeknu
tohleto
který
jsou
draze
za
placen
tím
lidským
životem
važte
si
je
za
sebe
protože
jsou
to
pro
vás
u
šesti
na
pro
mě
já
už
jsem
nám
za
sebou
a
já
už
jsem
odtamtud
dokonce
pak
z
těchto
prostředků
jako
je
třebas
ten
ná
smyslů
ten
nám
ducha
to
by
bylo
pro
mě
úplně
nepochopitelné
proč
bych
to
měl
zažívat
je
to
cesta
týká
zále
tento
autor
která
nikdy
nekončí
to
je
správné
a
s
ní
setkáváme
v
mystice
všech
význačných
náboženství
je
to
cesta
k
jednotě
při
více
vědomí
neustále
rozšiřuje
a
údaj
z
nevědomí
o
dal
nevědomí
zatímco
celá
osobnost
je
absolvo
do
velkého
tajemství
do
boha
abste
do
boha.
To
je
to
nejnesmyslnější
co
můžete
na
tom
světě
zažít
nic
méně
jsem
si
ten
mého
nezažijete
protože
vy
absolutno
do
boha
je
absolvována
pro
řečeno
ono
se
to
absolvo
jeho
mocí
v
šest
čím
se
dosud
žili
všecko
do
poslední
momentu
zatím
na
ze
začátku
vnitřně
ale
jenom
ponechán
to
zevní
abyste
mohli
tady
žít
abyste
mohli
dál
jednat
a
podobně
ale
vnitřně
už
se
vo
to
přišli
takže
já
jsem
třebas
v
sedmnácti
letech
vnitřně
přišel
o
všechno
procesem
žil
na
tomto
světě
vědomě
o
všechno
čili
řečeno
lidově
číně
nebavilo.
A
to
co
kdyby
zůstalo
tak
by
to
dala
se
ten
člověk
není
schopen
vůbec
myslet
a
minimálně
blázen
a
maximálně
smrt
že
tak
sem
měl
na
anděla
stát
matku
která
mě
z
toho
dostala
jak
v
těch
o
až
letech
tak
v
těch
sedmnácti
letech
třeba
by
vůbec
došel
třebas
do
školy
tak
musela
se
mnou
lotova
já
jsem
byl
ještě
ráno
extázi
tak
musel
něco
pro
budit
abych
se
z
ní
dostal
a
abych
se
ve
chvíli
jak
se
říkáte
na
moravě
aby
byl
schopen
do
tý
školy
dojít
a
tam
jsem
švindloval
tou
bhagavdgitu
podle
jak
jsem
vám
říkal
takže
se
zase
z
tý
školy
neměl
moc
a
ne
o
pokusit
převrat
v
lidském
životě
vlivem
představy.
Všimněte
si
že
já
vám
tady
vnucuju
nějaké
nové
představy
které
jste
předtím
třebas
neměl
jako
teďka
jsem
vám
tady
uzavřenou
soustavu
představ
přednesl
když
jsem
vám
jiným
způsobem
než
je
to
líčí
doslova
bible
předvedl
stvoření
světa
a
nebo
pád
lépe
řečeno
pád
toho
adama
vize
je
viďte
to
je
možná
není
to
pro
vás
asi
novinka
by
se
to
vyklá
mohl
utkat
já
jsem
to
koupil
tím
ostatním
ale
tato
představa
neska
už
dva
tisíce
let
a
předtím
další
dva
tisíce
let
před
kristem
strašila
napřed
židovský
národ
a
teď
straší
křesťanskou
tradici
protože
oběvi
tradice
to
brali
doslova
ve
stavu
to
obstála
protože
nebyla
věda
která
by
se
byla
vzepřel
že
to
za
šest
dní.
Ale
že
se
to
neobstojí
takže
je
třeba
být
i
budovat
představu
novou
a
já
tady
budu
představu
novou
já
jsem
si
vědom
toho
že
je
to
jenom
představa
to
že
to
je
to
obraz
pravdy
že
to
není
pravda
sama
ale
jestliže
ta
představa
je
ze
všech
stran
dobře
odůvodnění
hlavně
logicky
já
jsem
se
o
to
snažil
aby
se
vám
zastav
mně
kdyby
tam
byla
nějaká
logická
mezera
nebyla
tam
jsme
zastavili
já
doufám
že
se
nespadl
že
se
mi
dostali
já
jsem
vás
buď
co
a
k
tomu
abyste
první
hodinu
dávali
pozor
abyste
se
hned
zapřeli
protože
potom
už
to
těžko
budeme
hledat
kde
tam
někde
je
nějaká
logická
mezera.
Ale
vono
je
to
takhle
jak
jsem
vám
řekl
za
tím
je
to
asi
nejvyšší
způsob
poznání
tohoto
v
této
věci
a
taková
představa
může
být
vůdčím
principem
třebas
pro
celý
život
například
já
přicházím
jako
adam
do
světa
poznamenán
hříchem
mimo
říká
medvědi
tím
způsobem
že
jsem
hned
odkázán
na
to
abych
řešil
já
jsem
jako
zdědil
hřích
bych
tak
řekl
to
je
na
nedovedou
než
hříšní
žíti
a
já
nevím
to
ještě
mohl
vyjádřit
tak
když
sem
si
vědom
toho
že
to
zavinil
adam
já
který
se
tady
na
narodil.
Tak
také
musím
vědět
z
téže
představy
kterou
tam
rozváděl
svatý
pavel
že
mám
povinnost
psanou
samozřejmě
jemně
přeneseno
jemně
požadovat
vy
brně
shlazeni
která
z
ní
od
toho
adama
se
dostat
až
k
jeho
protějším
ježíši
kristu
to
znamená
k
věčnému
životu
a
kdybych
tuto
představu
učinil
základnou
pro
svůj
následek
si
život
tak
by
měla
převratného
tak
by
nějak
převratný
vliv
neboť
já
bych
nevycházel
z
adama
kterých
řeší
nýbrž
síle
ke
kterému
jdu
lépe
jest
mít
na
mysli
cíl
přestože
ho
eště
nevidím
než
svý
namysli
cestu
kterou
jsem
už
překonal
prosím
vás
to
je
obojí
nedokonale
ale
tam
v
tom
myslet
na
to
za
čím
už
jsem
je
hlouběji
než
to
druhé
protože
ani
vteřina
se
mi
nevrátí
z
mého
života
takže
litovat
co
jsem
probendila
to
je
rozumné
ale
ne
ji
nerozumné
mířit
za
tím
jediným
spasitelem
ježíšem
kristem.
To
se
jim
nerozumné
protože
on
v
nás
žije
na
úrovni
ráje
jak
jsem
se
dověděl
o
svatý
terezie
z
avily
ano
úrovni
na
to
to
je
úžasné
že
stá
vědomost
on
žije
na
úrovni
to
znamená
že
my
se
tam
nemůžeme
pokud
nejste
jenom
tři
sápat
do
toho
ráje
nemůžeme
ctít
zůstat
tam
to
je
jenom
pro
ty
a
já
doufám
že
jenom
lodi
nejste
že
se
taky
lidé
kris
snaží
o
nějakou
ctnost
a
ne
až
na
kříži
tak
bych
vám
radil
abyste
šli
nikoliv
do
ráje
za
tím
kristem
nýbrž
do
nebe
a
on
tomu
říká
hledejte
království
boží
to
musím
ovšem
konkrétní
podobu
který
se
království
boží
je
zapři
sama
sebe
se
je
to
v
tomto
smyslu
ne
v
jiném
mysle
to
má
větší
hlubší
a
širší
o
co
co
je
to
v
tomto
smyslu
zapřít
sama
sebe
zapřít
dosavadní
přístup
k
životu.
Když
si
aby
nějaká
představa
způsobila
převratné
životě
tak
musím
za
zapřít
se
stavu
dosavadní
která
vedla
anebo
způsobovala
můj
způsob
života
jaká
to
byla
představa
třebas
zla
neúnosná
to
je
jedno
ale
způsoboval
že
mě
byla
světlem
že
toto
je
jediný
úkol
který
na
tom
světě
mám
abych
třebas
řádně
vykonával
své
povolání
aby
byl
řádným
manžel
a
ne
to
všechno
bych
mohl
dělat
aby
prostě
sloužil
tomuto
světu
tomuto
pomíjející
mu
světu
a
teď
ten
obraz
musí
když
tu
představu
jsem
správně
pochopil
co
já
jsem
tady
ska
přednášel
musí
vypadat
takhle.
To
že
správně
žiju
pro
rodinu
pro
tento
svět
a
tak
dále
není
cílem
nýbrž
prostředkem
k
tomu
cíli
věčnému
a
bez
toho
já
bych
nemoh
toho
cíle
věčného
dosáhnout
kdybych
tento
prostředek
správně
neprováděl
kdybych
já
se
mu
nevěnoval
kdybych
já
se
mu
kdybych
se
plně
neangažovat
v
tomto
světě
bych
tak
řekl
já
se
musím
a
nazvat
za
to
scházelo
říkal
svaté
mezi
muselo
střeva
řádu
modlete
v
něm
navrch
nebyl
nebo
před
ním
prostředkem
nebyl
život
ve
světě
protože
v
něm
nežila
nýbrž
to
další
a
to
byla
modlitba
a
cnost
stačí
tohleto
vždycky
dojít
změně
změně
postoje.
Co
dříve
například
bylo
prostředkem
nesve
cílem
se
bylo
cílem
musí
se
stát
prostředkem
jak
se
to
cíle
stane
prostředkem
tak
tady
stává
naděje
že
ten
prostředek
nemusí
být
vždycky
prostředkem
činným
ho
ze
tak
jdou
opustit
ale
nes
ho
nikdo
neopustí
pokud
je
cílem
tomu
člověku
že
život
světský
život
ve
světě
je
mu
cílem
a
zatím
nedovedu
někde
jednak
život
po
smrti
nebo
si
od
věčný
ale
když
tento
život
nezasvětí
my
prostředkem
třebas
nezbytná
nic
jinde
ním.
Tak
se
mohu
časem
dostat
jiným
nebo
přitom
jiné
prostředky
které
jsou
stejně
účinné
a
tak
dále
toto
tedy
taková
změna
postoje
síle
prostředek
znamená
uvolnění
určitá
míra
osvobození
neboť
když
se
něco
už
něco
přestane
být
cílem
až
to
být
jenom
prostředkem
tak
se
dostávám
v
té
první
části
té
z
toho
požadavku
ježíše
krista
chceli
do
zam
přijít
já
jsem
za
tím
šel
za
tímto
světem
a
nechtěl
přijít
tomuto
světu
mohu
výhoda
dále
to
mohu
pořád
ale
nesmí
to
být
můj
cíl
především
vlité
království
boží
si
tohleto
v
celé
za
mnou
nikdo
přijíti
musím
já
především
ctít
čili
to
je
převratné
myšlení
med
představu
může
způsobit
převrat
jenom
myšlení
ale
také
v
mém
životě
jakmile
já
totiž
budu
tento
svět
chápat
jako
prostředek
sle
tělo
a
všechny
své
bližní
tak
oni
se
ke
mně
budou
muset
chovat
muset
chovat
a
vtělí
nebo
nechci
jí
jako
prostřední
ci
a
předtím
nemuseli
že
já
jsem
hloupě
vzali
a
za
cíl
voni
m
odpadl
odpadla
tato
povinnost
a
se
jim
okolnostmi
nevnucoval.
A
teď
najednou
zjistím
jako
listí
každý
mystický
žák
že
všichni
mu
slouží
von
si
to
nepřeje
a
oni
mu
všichni
slouží
na
té
jeho
tu
svíce
on
přímo
nemůže
se
to
říkat
se
diví
každý
na
každým
kroku
proč
mě
všichni
sloužíme
tak
věřte
je
to
tím
že
jste
změnili
představu
měnili
jste
cíl
svého
života
a
k
tomu
vám
bylo
všechno
přidáno
že
to
ověřeno
ne
o
čem
mám
mluvit
do
deset
dva
nebo
tři
shromáždil
jenom
mé
tam
já
jsem
uprostřed
nich
a
ne
tedy
sám
tam
být
nýbrž
dva
nebo
tři
ve
jménu
mém.
Nezapomeňte
na
slovo
ve
jménu
mém
to
že
oni
musí
tohleto
společenství
dvou
ne
med
tří
posvětit
jménem
kristovým
jménem
božím
a
posvěť
se
jméno
tvé
musí
tedy
napřed
realizovat
čili
do
světím
jméno
boží
tam
o
tom
platí
že
nemá
zůstávat
sám
protože
jesiže
se
naučil
světit
jméno
boží
jak
se
na
něm
vyžaduje
v
tomto
požadavku
jeho
že
se
dva
nebo
tři
ve
jménu
množit
je
strašný
sobcem
nebo
byl
by
strašně
co
se
kdyby
zůstával
sám
já
zůstávám
tady
sám
jenom
pro
to
a
na
chvilinku
protože
v
lidském
životě
nesmí
být
zem
shromažďováním.
To
znamená
obcování
základní
jedni
jedničky
nýbrž
musí
tam
být
také
množství
to
znamená
to
je
taková
obdoba
dualismu
já
v
tom
dualismu
potřebuju
nic
a
jednu
nic
a
jedno
a
jednu
byste
tady
jedna
já
jsem
ti
nic
a
je
to
v
pořádku
ale
když
někdo
už
na
této
úrovni
je
tak
by
měl
dbát
na
to
aby
na
ni
nebyl
sám
nýbrž
aby
byl
s
bližním
dva
nebo
tři
minimálně
aby
se
mohl
o
tento
stav
svůj
podělit
ano
tak
je
tomu.
Tady
se
nedost
je
správné
že
já
denně
ráno
se
modlitbou
a
upřímně
zaručeně
pane
bože
požene
není
naše
shromáždění
abychom
měli
něco
z
toho
něco
klamného
duchovního
stoho
si
stali
co
je
nám
tam
přenášení
ano
vám
řeknu
že
to
je
pro
kočku
protože
takhle
vzývali
ducha
svatýho
všechny
koncily
a
vždycky
nebo
nikdy
se
jim
nepodařilo
toho
ducha
svatého
pozvat
nýbrž
se
jim
dycky
podařilo
ho
odmítnut.
Protože
duch
svatý
působí
proti
lidské
vůli
ne
ve
shodě
s
lidskou
vůlí
je
to
hezké
že
máš
vůli
lidskou
přizvat
toho
ducha
božího
to
je
na
tom
dobré
ale
chybné
je
na
tom
že
si
myslíš
že
musíš
pozvat
když
ani
neví
jak
se
zve
ten
do
to
se
to
z
toho
prozradil
ten
duch
svatý
své
ani
nevíš
že
je
to
zbytečné
tak
já
řeknu
to
první
nevíš
jak
se
ten
duch
svatý
ve.
Co
tím
myslím
že
oni
by
byli
bývali
v
tom
němu
já
nebudu
mluvit
o
tobě
teďka
fakticky
pozvali
do
casa
tého
kdyby
byli
bývali
předtím
se
postily
kdyby
se
byli
od
říkali
něčeho
co
měli
strašně
rádi
ale
viděli
že
to
není
správné
se
k
tomu
věnovat
a
vy
byli
navíc
ještě
přidali
co
taky
dělali
neradi
nebo
co
bylo
podle
čest
tak
dejme
tomu
byli
to
sami
vznešený
hodnostáři
duchovní
jako
že
ano
byli
měsíc
předtím
si
orat
kopat
pole
nebo
do
dolů
no
tak
to
by
možná
bylo
stačilo
aby
pozvali
ducha
svatýho
neboť
byli
by
tam
šli
do
toho
dolů
jenom
proto
aby
dokazoval
bohu
jak
si
váží
toho
ducha
božího.
Dokazoval
to
svoji
svým
odříkáním
svým
sebezáporem
bůh
nepotřebujete
důkaz
ale
člověk
ten
důkaz
potřebuje
aby
se
otevřel
té
milosti
my
se
to
té
milosti
otevíráme
tím
že
něco
přidávám
ke
své
činnosti
co
jsme
tam
dosud
neměli
a
co
je
zřejmě
bohu
li
bohu
lidem
jako
třebas
to
kope
v
tom
dolů
který
mám
nerad
rasem
tam
byl
jenom
jednou
a
jenom
na
měsíc
aby
byl
jsem
toho
plný
zuby
stravě
na
druhou
viníkem
ale
nechtěl
bych
tam
podruhý
ž
to
je
prostě
jsem
líný
člověk
tak
jestliže
oni
by
dělal
něco
co
je
užitečné
při
tím
koncilem
a
tak
dlouho
dokud
by
to
nevzala
příkoří
nebo
jako
něco
co
až
tito
bylo
samovolné
tak
už
toho
mohou
nechat
a
dělej
to
jenom
kvůli
tomu
aby
uvolnili
v
sobě
novou
prostoru
pro
to
aby
tam
ten
duch
mohl
vstoupit
to
znamená
když
oni
se
od
říkají
nějakého
toho
krátkého
života
někde
bohatý
komnat
ach
a
svatí
víře
a
čiší
tak
a
teďka
svou
doleva
o
chlebu
a
vod
tak
prosím
to
se
vod
říkají
co
se
se
to
se
zapírají
a
tak
tam
může
vzniknout
mezera
nějaká
do
které
se
ten
duch
vejde
když
tam
ta
mezera
není
tak
hubně
vzývat
toho
ducha
svatýho
to
absolutní
nesmysl.
Co
co
to
vůbec
není
slyšet
to
není
vůbec
vidět
na
to
že
se
ne
raduje
shora
proč
se
nereaguju
protože
není
kam
by
se
dostal
takže
tyto
ho
ducha
nevzývá
rozumíš
vůbec
neříkal
se
to
skládá
ze
dvou
částí
že
muselo
by
tomu
předcházet
nějaké
sebez
řeknu
tí
a
to
se
bez
nenutí
spočívá
ve
dvojí
věci
buď
že
něčeho
se
řeknu
co
jsem
předtím
dělal
co
by
nebylo
správné
a
za
druhé
že
něco
dělám
navíc
co
z
se
mi
nepříjemnou
dělat
ale
vím
že
je
to
užitečné
abych
to
dělal
tyto
dvě
věci
musím
předtím
dívání
ducha
svatého
říkat
a
pak
si
můžu
dovolit
vzývat
ducha
vašeho
a
jak
si
potom
dovolím
vzývat
ducha
svatého
tak
okamžitě
poznáte
jsem
byl
vyslyšen
nebo
ne
to
stačilo
odvedli
tak
se
trošku
jinak
než
se
vzývá
ducha
aby
se
něco
moudrého
vyvedlo
tak
se
zmocnilo
nevíme
vyvádí
nýbrž
člověk
tam
to
stojí
o
tam
to
jedno.
Když
se
modlíme
před
zřídlem
tak
se
navádí
svou
druhého
nýbrž
jenom
oddalujeme
jídlo
toto
oddálení
jídla
vzpomínkou
na
boha
je
užitečné
po
několika
stránkách
že
já
myslím
před
poživačnosti
také
na
něco
co
prožitkem
není
na
boha
a
za
druhé
pěstuje
v
sobě
vděčnost
já
tam
bych
měl
tu
modlitbu
formulovat
tak
aby
byl
výraz
věčnosti
a
nebo
že
děkujeme
se
to
dary
které
nám
tady
předkládá
svou
moci
svou
silou
svým
požehnáním
a
prosím
aby
strom
aby
nám
to
požehnáním
udělil
abychom
nejenom
jedli
ale
abychom
přijímal
tohle
požehnání
s
tímto
lidem.
Tak
to
a
podobně
by
měla
vypadat
taková
modlitba
před
odbyde
nebo
sedí
ten
jestli
takhle
vypadá
a
myslím
to
vážně
a
vím
o
co
se
modlím
nemám
nějakou
formu
ku
která
je
mechanická
a
celou
přeříkávám
kasta
dělalo
tak
pak
to
fakticky
je
vžívání
ducha
svatého
a
já
tam
už
ne
jenom
po
nich
ku
nýbrž
já
tam
se
přibližuju
tím
dílem
k
tomu
daru
který
přichází
od
boha
a
nepřímo
tedy
k
bohu
že
to
stačí
to
že
se
formulace
před
tím
léto
třeba
nějak
formovat
víte
nepodceňujte
formulaci
protože
když
to
člověk
zformulovali
tak
to
přiblíží
skutečnosti
myšlenka
už
je
blízko
test
než
když
než
když
nebyla
ještě
vyslovená
já
bych
řekl
že
toto
stvořené
všechno
něm
myšlenkou
boží
a
proto
je
to
tak
skutečné
a
kdyby
v
tom
nebyla
ta
vědomá
myšlenka
boží
tak
by
to
asi
vůbec
neexistoval
tak
prostě
to
má
formulovat
abych
přivedl
na
svět
svoji
nebo
obnovil
svůj
poměr
k
bohu.
Takže
pokud
já
potřebuju
posílit
svůj
poměr
k
bohu
nechť
formuluji
ale
ať
formuluje
a
formu
tak
že
mě
to
opravdu
posiluje
můj
poměr
k
bohu
a
né
že
mě
to
uspává
nějaké
formalit
aby
to
nebylo
mechanické
čili
já
jsem
pro
to
aby
se
modlili
jako
evangelíci
pokaždý
smyslový
a
ne
jako
katolíci
naučeným
formulka
mi.
Prosím
chcili
posvětit
svůj
poměr
k
bohu
mohu
použít
pře
oněch
prostředků
nemusí
to
být
jenom
modlitba
taková
jako
tady
mluvil
prosebná
že
by
třebas
hudba
puzen
nějakého
citu
nebo
tak
já
vám
to
odpovím
zvláštním
způsobem
my
to
být
také
sekala
boha
ale
musí
to
být
se
pořádný
protože
pane
bože
vynechává
pro
mě
nechá
takhle
mezerou
vy
nevedou
vinou
pořádně
vás
nenechá
ní
vteřinu
z
mračen
von
je
velice
citlivý
ale
když
my
když
my
ho
máme
na
vedlejší
kolejí
když
mi
ho
nemilujeme
jako
člověka
to
na
má
strašně
za
zlé
tak
nás
nechá
i
zmrzačení
podivte
se
na
mě
mě
taky
nechám
protože
já
ho
neberu
tak
vážně
jako
člověka.
Kdybychom
bral
tak
vážně
jako
člověk
a
tak
jsem
musel
jako
s
panem
jesi
když
jsem
správ
ne
nebudu
protože
ho
takhle
neberu
tak
lidsky
přístupni
bych
tak
řekl
já
jsem
vám
toto
citoval
možná
že
vám
ne
ale
tady
těm
ostatním
že
jednou
se
i
feidias
tur
zjevil
zau
v
podobě
ji
ho
manžela
zatímco
jí
manžel
byl
bitvě
nemohl
se
tam
objevit
dost
dále
toho
místa
ale
von
se
tak
proměnil
na
jeho
manžela
že
ona
ho
při
víta
jako
svého
manžela
ale
teď
jsem
pozastaví
a
říká
jak
to
že
nejsi
v
té
bytě
vy
ta
vytváří
a
ty
jsi
tady
sami
pochybnostmi
že
je
to
on
a
zříká
lidi
lidi
vy
nás
nemilujete
jako
mile
ten
mezi
sebou
sebe
a
to
je
chyba
my
jsme
vám
vzdálený
a
proto
se
nejsme
vám
nakloněn
a
zmizel
zkrachl
chudák.
No
tak
mít
poměr
k
bohu
takový
a
přestat
ho
ze
slova
dokud
nemám
a
k
bohu
takový
poměr
jako
kterémukoliv
jinému
tvoru
krí
poměr
abych
bez
toho
poměru
nemohl
být
živ
koho
mám
rád
bez
toho
nemohu
být
živ
a
bohužel
ty
může
být
živ
já
to
řeknu
jako
musím
abych
se
nepoznal
na
koho
to
je
ty
můžeš
být
bez
toho
pána
boha
protože
má
své
utrpení
a
proti
stačí
ne.
Ale
to
je
nesprávné
dítě
kterého
kterému
je
co
bolí
tak
dlouho
pláče
dokud
ho
tlačí
dokud
ho
matka
nevezme
za
ruky
za
ruku
a
neposlou
tu
bolí
sku
samozřejmě
pochoutka
holých
ku
prospělo
člověka
neznamená
pokrat
mě
bolístkou
mě
to
bude
bolet
pořád
ale
dítě
je
ten
to
má
správný
poměr
k
matce
ta
je
pro
něho
bohem
ta
je
pro
něho
všemohoucí
a
takže
pochop
bojí
sku
a
bolí
ska
přestane
bolet
vy
tam
bourá
jako
ho
a
přes
to
bolet
že
ano.
Tak
mě
poměr
máme
ní
bohu
proto
má
dítě
lichotí
nebeském
nechte
přijíti
ke
mně
ale
není
ještě
v
něm
jenom
má
blíz
jak
říká
ježíš
kristus
není
tak
záko
dospělých
člověk
nepoužil
dospělý
lidé
a
tak
si
nemáme
vybírat
prostředky
nýbrž
co
nás
právě
bolí
ucházet
se
o
přízeň
otce
mne
bo
matky
boží
jako
to
činí
dítě.
Důvěrou
k
němu
a
to
je
tedy
jedinečné
já
jsem
taky
zapomněl
vám
říct
k
tomu
jak
sem
nedával
tím
panem
listy
dohromady
tak
dokonale
tady
se
mu
potom
musel
zdůvodnit
proč
jsem
tak
dokonale
nadával
tak
jsem
tak
musel
říct
tuhletu
věc
abych
já
jsem
nadával
proto
tak
dokonale
že
jsem
se
snažil
být
dítětem
a
dě
protože
vrcholně
vědomé
látám
kde
byla
dospělý
člověk
nemohl.
A
já
jsem
se
v
mysli
taky
do
toho
dětství
člověka
tomtoto
svatí
jsem
říkal
to
pořádku
tak
to
je
asi
všechno
mu
ty
hory
a
to
všechno
nebudu
říkat
dycky
představa
pokud
je
dobře
vytvořena
bezezbytku
dopracováno
má
význam
náhradní
ho
slunce
si
sami
přidáte
to
sem
před
tím
říkal
takže
my
roztáhl
této
představy
k
novému
životu
například
při
modlitbě
pokud
to
eště
potřebujeme
formulaci
je
taková
která
odpovídá
formulaci
našeho
života
jestli
já
jsem
životě
chovám.
Jakože
brát
tak
musí
mít
povahu
že
že
prací
ho
tvora
sto
být
prosebná
modlitba
ve
které
prosím
jestliže
se
ale
že
se
mám
tendenci
o
nikoho
nikoho
se
o
nic
neprosil
jako
třebas
tady
antonín
a
formuluji
svou
modlitbu
jako
prosebnou
tuto
za
vlasti
přitažené
a
a
naprosto
chybné
to
je
odděleno
od
života
prosebná
modlitba
a
já
na
kolik
formulace
při
modlitbě
musí
odpovídat
stylu
toho
života
prosebníka
nebo
modlit
si
ho
se
a
pak
je
to
správná
formulace
já
to
musel
odpovědět
jenom
obecně
protože
jinak
jestli
nevidíte
jakým
stylem
žijete
nebo
a
život
bez
stylu
tak
to
si
vás
budete
tu
formulaci
de
o
denně
muset
měnit
protože
jinak
okamžitě
se
o
opravte
se
mechanickou.
A
když
to
bude
odpovídat
vašemu
stylu
tak
ta
formulace
bude
podporovat
ten
váš
nalezený
styl
života
protože
ho
zlepšovat
prosím
abych
si
se
stal
cestě
svým
životem
jedna
formulace
formulace
abych
se
ti
otevřel
aby
ži
více
pro
tebe
nebo
tak
nějak
podobně
nebo
abych
tě
miloval
víc
než
cokoliv
jiného
ale
upozorňuju
vás
na
tu
věc
že
tady
při
tak
vznešených
formulací
které
mysli
že
třeba
poctivě
musíte
být
opatrní.
Protože
tam
shora
se
to
bere
všechno
smrtelné
vážně
když
se
k
tomu
otevřete
tak
to
dopadne
s
vámi
jako
se
mnou
devět
let
jsem
se
modlil
formuloval
sem
já
sem
měl
jenom
jednu
formu
vina
jsem
neformuloval
ať
miluju
boha
víc
než
cokoliv
jiného
a
než
sebe
především
boha
a
devět
let
to
pán
bůh
vydržel
s
tou
tomu
obrací
a
nic
z
toho
nezpůsobil
devět
let
a
za
devět
let
jsem
se
při
důkladně
formulována
tohoto
druhu
ocitl
koncentráku
a
já
jsem
řikal
pane
bože
dyť
já
jsem
se
modlil
za
to
aby
tě
miloval
více
cokoliv
na
světě
já
jsem
nejenom
to
nedokázal
těmi
lopat
ani
trošku
jsem
tě
nemiloval
se
mýlil
se
mužem
a
jsem
ale
poctil
si
myslel
že
jsem
ho
nemiloval.
Ani
jsem
nebyl
omilostněn
tak
když
když
mě
vo
to
tolik
šlo
že
by
byl
ušel
své
milosti
a
opustím
že
tomu
že
s
ním
opustil
že
tady
uvedo
takového
temného
žaláře
jak
je
tohleto
možné
odpověď
nastala
teprve
po
třech
ne
nebo
po
stavech
sedmnácti
let
zajel
ale
na
noc
a
nebo
ráno
bez
dopad
a
jednadvacátého
se
stalo
dejme
tomu
tři
dni
a
teprve
potřebný
se
stal
odpověď
faktem
neboť
bůh
to
je
tak
nic
méně
než
fakt
tak
ten
měl
jsem
být
zabit
ne
co
se
vám
dokáže
jí
to
vám
nebudu
dál
vykládat.
Ale
zároveň
to
jsem
měl
být
zabit
tak
jsem
poznal
kromě
jiného
co
tady
vykládal
že
toto
se
mnou
dělo
ty
tři
dni
ve
nejvyšší
projev
lásky
protože
mně
to
dostalo
až
na
hranici
když
jsem
byl
obe
ochoten
sebe
bez
lítosti
obětovat
ne
čili
to
mě
otevřel
vědomí
kdo
miluje
a
že
já
nikdy
nebudu
milovat
že
jsem
vo
to
dál
než
kterýkoliv
platí
který
se
snažil
o
milování
že
miloval
snažil
se
o
lásky
takový
žalovat
to
je
to
já
ne
ale.
Opravdu
myslím
si
že
je
vím
z
hlavních
při
hlavních
příčin
protože
se
stal
setak
ne
celá
příčina
byla
v
tom
spočívala
v
tom
nebo
byla
způsob
bylo
to
způsobeno
tím
že
jsem
se
modlil
o
lásku
boží
o
to
abychom
miloval
a
já
sem
ho
potom
konečně
miloval
neboť
jsem
začal
zjišťovat
že
ho
nemiluju
a
že
on
je
to
který
miluje
a
to
je
pravá
láska
pravá
láska
je
láska
boží
a
jí
jen
se
jí
otevřít
otevřít
se
jí
můžeme
když
sebe
se
vzdáme
ne.
Prosím
se
tam
na
to
jsou
otázku
to
jsou
otázku
se
tam
dal
navrhl
ně
tady
aby
byl
tvrdí
v
tom
že
by
vám
nedovolil
klást
otázku
které
jsou
třebas
nemíní
nebo
nepatří
do
konce
tu
a
který
toužící
a
podobně
ale
já
vám
říkám
nemohu
být
trčí
z
toho
důvodu
že
jsem
trčí
jenom
tam
kde
z
vašeho
nepochopení
já
něco
vykládám
synteticky
a
bylo
to
zavřené
analyticky
v
tom
smyslu
já
a
jak
víš
radikálně
zakročí
jindy
ne
když
máte
stejný
úmysl
jako
já.
A
ne
mě
analýzy
nevědomě
podrážet
nohy
té
syntéze
ne
mě
ale
té
syntéze
tak
pak
vám
to
za
vrhnou
ale
jinde
nemám
právo
protože
to
není
zdržování
to
je
jenom
třebas
provádí
té
syntézy
my
tady
provádíme
syntézu
při
že
by
to
napřed
si
to
sebrat
a
pak
to
ti
syntézu
jem
když
to
rozebíráme
tak
se
ještě
nemodlíme
společně
když
to
syntézu
tak
už
se
společně
modlíme
tam
už
je
mezi
námi
kristus
neboť
jsme
dva
nebo
tři
veme
o
jeho
syntéza
tej
posvěcení
s
nějakým
způsobem
posvěcení
vůle
boží.
Sem
to
za
duchovní
pochopitelně
tak
já
jsem
nechal
ovlivnit
vaším
názorům
že
jsem
si
to
není
to
není
pravda
já
nemám
trpělivost
nejsem
to
ať
a
nikdo
mě
nezdržují
a
když
se
držel
tak
vám
to
hned
řeknu
a
neměl
jsem
příležitost
dostat
protože
já
kupodivu
nepovažuje
zvažování
toho
že
třebas
mluvíte
z
cestě
proto
já
taky
tak
mluvím
o
čas
nýbrž
je
to
považuju
za
zvláštní
druh
kroužení
se
červ
který
je
napíchni
na
háček.
A
jak
to
myslím
každý
jsme
napíšu
snaha
čoek
této
toporné
skutečnosti
kterým
říkáme
svět
a
vesmír
a
koupíme
se
tam
tak
bych
já
vidět
člověk
stan
krouží
a
na
se
to
se
s
to
chytl
tak
přeci
ho
nebudu
pokřikovat
to
je
trpící
červ
víte
trpící
mu
člověku
má
člověk
vít
říct
jestli
to
chápe
správně
to
ježíšovo
evangelium
a
já
ho
považuju
za
trpícího
přestože
ho
on
si
to
jako
utrpení
nebere
on
třebas
si
myslí
že
se
ptá
jenom
ze
zvědavosti
ne.
On
se
ptá
protože
trpí
a
že
neví
že
trpí
to
je
to
nejhorší
na
věci
protože
vy
si
nemyslíte
že
trpíte
tím
že
patří
to
jenom
na
tento
svět
a
pro
tento
svět
užijete
jenže
vy
tím
hrozně
trpíte
to
já
vím
a
nejhorší
na
tom
je
že
to
nevíte
takže
já
budu
pořád
v
dokolečka
a
že
von
to
to
krku
ponese
poleze
o
tom
jak
si
usnadnil
cestu
a
jak
tam
dojde
jak
jak
nabýt
ho
po
tom
věčném
životě
abych
vám
to
utrpení
zkrátil
abych
vám
otce
s
intenzivně
ale
zkrátil
především
tak
dále
k
něčemu
mu
to
ano.
Jsem
na
to
indicky
abych
aby
mně
nebylo
vůbec
nic
do
toho
že
je
přede
mnou
mrzák
my
jsme
tady
všichni
mrzáci
nás
dva
vidíte
zmrzačení
ale
když
se
na
tom
o
to
že
sebe
jako
mrzáky
nevidíte
a
vy
jste
my
jsme
proti
vám
závod
ní
ty
ty
a
vy
protože
to
to
nevíte
že
se
zmrzačení
jednostranný
pohledem
na
tento
svět
tak
se
chováte
jako
zdraví
lidé
jako
věčné
bytosti
taková
neponesete
vašeho
bohatého
klidu
vůbec
nic
ani
moje
pramen
náš
řeč
tam
bylo
dvě
prosím
vás
jestli
pamatovat
vono
řeknu
seminářích
věděli
že
na
to
du
veliký
důraz
na
toto
plameni
na
tuto
plamenem
ost
jo
a
proč
to
takhle
si
z
toho
dělám
synu
toho
z
toho
dělám
psinu
z
toho
důvodu
abyste
věděli
že
nejste
dostala
dost.
Nejste
dost
radostní
vy
byste
měli
především
kdybyste
mě
dobře
rozuměli
být
radostný
při
mě
tady
jste
říkám
ze
se
chechtal
ale
abyste
měli
radost
že
tady
se
konečně
bez
mezer
jedná
nebo
mluví
o
něčem
o
čem
co
se
jenom
v
jiném
ostatním
životě
za
náš
písem
vite
aspoň
opravuji
mamince
vy
neděláme
ale
ta
usebe
a
taky
třeba
že
to
byl
aby
to
jezdil
tak
že
bude
v
udržet
pokračovat
prosím
já
ti
v
plzni
říkám
že
představa
je
největší
překážku
pokroku
a
ta
jenom
říká
že
přestavuje
nejplodnější
záležitostí
když
je
zvolen
na
podle
stylu
života
tak
prosím
by
takhle
neměl
mluvit
protože
von
si
neuvědomíme
jednu
věc
že
já
nikdy
ne
trhu
myšlenku
z
kontextu
když
jsem
v
plzni
tak
oni
mají
dojem
že
jsem
tam
rok
dva
roky
dneska
už
dvacet
osm
let
a
pořád
tím
kážu
čili
já
jim
stylizuju
život
a
proto
se
nepotřebuju
utíkat
představa.
Neboť
styl
je
víc
než
představa
sil
že
výsledkem
představy
přeci
jak
já
mohu
stylizovat
život
když
nemám
o
tom
napřed
představu
ale
pokud
vás
si
dělám
jenom
představu
tak
se
ještě
nezačíná
modlit
tak
jsem
eště
neze
stalo
al
život
ale
mohu
já
spolehnout
na
to
že
já
tady
budu
moci
stylizovat
život
nemohou
tak
tam
posílám
jejich
představu
by
si
vy
pomohli
rozumíte
tak
prosim
spadl
se.
Křesťanství
svatí
šli
přes
tu
představu
obecně
za
to
tak
to
bylo
ano
a
proč
tedy
to
takhle
šlo
a
proč
to
vedlo
k
nějakým
výsledkem
v
některých
vy
mezích
případech
topí
set
kolo
protože
voni
byli
odkázáni
pro
nedostatek
vůdců
duchovních
kterým
se
dokonce
zakazovalo
působit
jako
duchovní
vůdce
sem
zakazoval
kočka
člověk
to
zakazuje
předávání
duchovní
síly
se
před
zakazuje
a
to
církev
tisíce
let
tak
to
je
dost
dlouho
tak
ti
to
křesťanští
světci
byli
odkázáni
na
představu
neboť
ta
je
vůči
činitelem
lidského
života.
Ale
kdyby
přestala
být
duchovním
životě
vůči
čin
čin
kterém
tak
by
ho
postavila
stranou
tohoto
života
a
jestliže
má
přečíst
představit
tohoto
světa
tak
jenom
lepší
představa
může
tu
špatný
tou
nebo
horší
nebo
méně
cenu
přebito
rozumíš
čili
oni
tady
z
křesťanští
mystikové
stavěli
na
představách
řád
hodnot
jo
takže
ježíš
kristus
jim
řád
hodnot
představách
předestře
třebas
v
podobě
otčenáše
to
já
jsem
si
to
vědom
že
je
to
že
to
soustava
představ.
A
ne
soustava
skutečnosti
nýbrž
představ
ale
sme
z
představ
správný
ch
ani
obrazů
správného
skutečnosti
a
proto
se
to
doporučuje
a
propracovat
se
ježíš
kristus
v
tomto
smyslu
je
představa
nepostradatelná
jdou
ce
sdola
a
dole
zeši
ze
stanoviska
života
pozemského
nebo
smiluj
se
se
k
bohu
s
pozemského
života
z
té
toho
zpod
existence
musíme
jít
nahoru
z
představu
ale
pak
se
musíme
smířit
s
tím
že
jakou
představu
se
měli
o
bohu
zezačátku
si
nemůžu
mít
veprostřed
ano
že
mě
na
konci
že
to
tak
že
to
cestou
musíme
změnit
například
ze
začátku
může
mít
představu
já
žebrák
a
ty
dárci
ne.
To
je
v
pořádku
ale
nemůžeme
s
tím
až
do
konce
vydržet
protože
stav
je
správná
pro
sedí
modlitba
je
správná
a
jenom
dokud
máme
postoj
žebráka
který
nám
vyhovuje
pokud
tam
ten
poměr
vyhovuje
tomu
si
litovat
našemu
postavení
duševním
jestli
takový
nějaký
člověk
který
tady
sedí
mezi
námi
se
štítí
že
brát
jako
že
se
štítí
a
ho
znám
tak
ty
ho
formulace
že
brát
to
znamená
prosebná
modlitba
v
podobě
že
brání
nemá
úspěch
protože
to
nepřirozené
kdyby
to
byl
jeho
životní
styl
to
být
koukal
jak
taková
představa
žebráka
žebrací
ho
k
směrem
k
pánu
by
byla
účinná
ale
podle
a
uměle
to
e
to
vytváří
a
sám
takový
není
tak
já
nestačím
ty
jeho
formulaci
posílat
že
ano.
Ale
nebudu
je
potírat
žebrákovi
který
žebra
na
ulici
neboť
takové
žebrákem
bych
mluvil
zcela
jinak
a
když
to
ne
žebra
takové
ulici
asi
z
toho
živ
jak
ho
z
toho
budeš
moct
být
živ
o
dokonce
života
já
jsem
dokonce
může
se
na
hádat
no
ale
co
o
posmrtným
tak
já
ti
radím
aby
je
bral
taky
u
pána
boha
musíš
to
že
brání
i
tam
to
je
jeho
přirozenost
žebra
vot
tam
by
to
bylo
sobotu
cestu
že
branou
prosebnou
prosebnou
modlitbu
doporučovat.
Ale
jenom
bych
doporučoval
představu
rozjímavě
a
tamhletomu
v
tom
rohu
bych
nedoporučoval
příliš
toho
kons
rozjímat
protože
on
se
dostává
rozjímáním
na
povrch
bohužel
protože
von
svým
rozjímáním
vždycky
musel
případ
konkrétnímu
řešení
v
tomto
světě
a
ne
v
duchovním
on
jako
lékař
musel
si
věci
porozjímat
a
pak
se
do
toho
musel
pustit
a
po
že
v
tom
rozjímání
ale
v
desku
praxi
a
de
mu
to
i
do
dneška
velice
dobře
tak
už
to
je
tak
krátké
rozjímání
že
o
to
nepovídá
rozjímání
ale
je
to
povrchní.
Takže
já
ho
musím
z
toho
o
pojímáním
občas
dostat
nám
protože
na
k
syntéze
prudké
syntéze
ke
si
při
které
se
musí
říkat
už
co
to
zase
rozjímám
tím
se
přestává
totiž
modlit
proto
jsem
vám
dneska
nebo
včera
předvedl
jak
to
vypadá
když
rozjímám
v
otčenáši
že
to
ještě
není
modlitba
a
přestaneme
jak
použijeme
to
rozjímání
na
nějaký
výsledky
ne
nějaký
výsek
otčenáš
jako
podstatné
chápání
té
věci
jako
otce
takže
to
teprve
čí
ná
být
modlitba
rozumíte
mi
dobře
potírání
rozjímání
u
tebe
ne
u
nimi
není
obsaženo
nic
víc.
Než
touha
tebe
rozjímací
ho
zabít
jenom
toho
rozjímací
ho
opravit
odstranit
ho
z
toho
povrchu
a
dostanu
do
nitra
že
i
krátké
rozjímání
by
bylo
bývalo
stačilo
před
tváří
ježíše
krista
aby
ho
mohl
odkázat
stranou
voni
tam
ty
nemoudré.
Panny
které
šli
jako
družičky
na
svatbu
když
viděli
že
nemají
oleje
ta
rodu
velice
krátce
porozjímal
že
si
před
ho
koupím
ale
museli
si
to
nějak
rozmyslet
honem
koupit
olej
abychom
se
tam
ještě
dostali
než
zavře
ale
věř
tomu
vždycky
když
mezi
to
vsuneš
rozjímání
jako
tuhlety
a
když
něco
nakupí
vlivem
toho
rozjímání
že
realizace
toho
rozjímání
tak
nerealizoval
to
pravé
nejsi
puštěn
a
co
tedy
potom
to
to
není
v
mé
odpovědi
obsaženo
co
potom
protože.
Na
této
cestě
sice
označen
co
potom
to
je
pravda
to
je
v
životě
ježíšově
dostatečně
od
zřejmé
životě
ne
v
jeho
podobenství
jestliže
to
tam
nevidíš
tak
silně
pochybuju
že
to
uvidí
z
mé
odpovědi
to
je
jedna
věc
ale
na
že
bych
se
za
dovědět
co
potom
ale
druhá
věc
daleko
důležitější
by
se
dala
formulovat
takhle.
Co
myslíš
plánu
je
nějak
bůh
budoucnost
vesmíru
to
je
vůbec
něco
co
dělá
ten
ten
je
lidský
naplňování
opravdu
ten
by
se
do
toho
socialismus
nebo
vole
vola
ato
mluvit
ale
prostě
von
neplánuje
on
ví
a
proto
nemusí
plánovat
jestli
něco
víš
jakože
ano
při
se
o
to
bez
pardonu
a
bez
rozjímání
tím
nezmenšuje
nou
ten
okamžik
dyť
tě
on
přijme.
Ale
jakmile
on
přichází
a
ty
za
tím
š
rozjímat
třebas
krátce
a
velice
duchaplně
a
to
je
rychle
tak
zmešká
to
že
von
zapírá
komnatu
a
už
jsou
tam
jenom
ty
který
už
měl
rozvíjeno
ty
musíš
mít
rozvíjeno
máli
něčím
osvícen
a
ty
máš
něčím
osvícen
o
to
se
opírají
a
v
čem
né
máš
se
to
o
to
se
neopírala
nemusím
napovídat
protože
to
co
se
opírat
nemůžeš
ale
eště
pořád
pekle
o
co
jiného
by
se
moh
opřít
o
té
otázka
je
tím
nezanedbávat
o
co
se
opřít
můžeš
že
esi
dostatečně
důvěřuje
tomu
o
co
se
můžeš
právem
opřít
a
kdyby
se
se
od
toho
opřel
tak
by
to
měl
okamžitý
úspěch
tom
smyslu
že
by
to
byl
krok
dál
že
by
to
byla
změna
stavu.
My
jdeme
dost
změny
stavu
vědomí
že
a
takhle
na
věci
musíš
pohlíží
říká
že
ta
představa
křesťanského
mystika
je
zřejmě
něčím
nepostradatelným
protože
on
tu
představu
má
tak
živou
že
si
vytvoří
představu
třebas
o
bohu
pomocníků
nebo
milujícím
bohu
ne
a
on
potom
se
s
tou
představou
svou
stýká
tak
živě
že
mu
ta
představa
pomáhá
aby
se
opravdu
bohu
do
dostal
tak
já
nechci
říct
že
jsem
názor
dostanu
ho
ale
přeci
jenom
moc
se
mu
blíž
než
dejme
tomu
tomu
do
tu
představu
má
protože
jsem
nikdy
neměl
ale
čím
něte
si
toho
totapuri.
Který
bez
představy
šel
k
bohu
a
ukázal
se
že
to
je
mrtvé
si
si
si
toho
ramakrišnu
který
se
představou
o
matce
káli
a
jak
to
oživí
ona
pro
něho
byla
skutečnosti
nakonec
takže
on
nakonec
nebyl
závislý
ani
na
té
představě
když
mu
ji
sebral
ten
totapuri
sám
byl
na
mezi
tento
pri
ale
on
ne
ta
přestalo
zůstala
živa
už
neměla
podobu
matky
káli
ale
přeci
byla
já
vás
možná
překvapím
když
vám
řeknu
že
nestojím
o
to
aby
se
mi
zjevil
ghos
přestože
ním
spolupracuju
úzce
a
je
třicet
osm
let
po
smrti
von.
Já
si
to
nepřeju
protože
to
bych
považoval
já
bych
mu
klad
hned
otázku
co
jsem
to
vyvedl
že
jsem
mně
zjevu
ješ
čím
jsem
se
provinil
a
nenechal
by
ho
promluvit
dokud
by
mně
nevysvětlil
s
se
provinil
pro
mě
kdyby
se
objevilo
to
nejsvětější
v
nějaké
podobě
což
je
představa
tak
bych
to
považoval
za
trest
například
kdyby
se
mně
co
zdálo
mě
to
obsažená
jednou
třeba
za
dva
za
tři
roky
tak
vím
že
se
něco
vyvedl
obrazové
se
mi
to
zdá
se
něco
vyvedl.
Tak
hned
to
hledím
napravit
to
po
dobrý
že
se
mi
to
zdálo
vy
to
tak
se
stal
byla
užitečná
i
po
to
se
stavu
nemá
tak
například
dejme
tomu
když
se
mi
zdá
se
zmešká
nějaký
vlak
a
tak
si
vzpomínám
co
jsem
to
zase
byl
jakým
vašem
zmeškali
a
přítomna
to
jaký
lesem
zmešká
a
tak
tak
sestava
vtělená
toho
vstupy
pomocníkem
i
pro
mě
který
představuje
nemá
ale
pro
mě
má
jak
víte
vyklá
daleko
větší
velikost
se
cokoliv
na
světě
vlak
že
a
když
ho
zmešká
tak
na
ty
vaše
koutu
bez
nereaguju
protože
kdybych
je
meškat
a
že
by
kladný
že
a
ale
prosím
vás
je
to
tak
že
ta
představa
u
každého
člověka
hraje
nějakou
roli
a
velikou
roli
u
mě
roli
trestné.
Protože
nejpodstatnější
věci
těch
se
chápu
bez
představy
a
kdybych
se
museli
chápat
představou
tak
bych
omezil
účinnost
toho
uchopení
neboť
to
uchopení
něčeho
bez
představy
není
vůbec
pochopením
přátelé
neboť
vy
tam
mate
v
to
nech
chápete
to
je
představy
jako
pomocníka
ne
to
já
se
při
tom
vůbec
nechápu
představy
a
tedy
nemám
pomocníka
čili
já
jsem
jenom
odevzdávám
a
to
je
rozdíl
a
ještě
bych
to
ještě
jsem
to
neřekl
dobře
odevzdávám
potom
němž
se
po
kazit
zpo
a
komu
má
představu
říkal
vytáhl
antonín
komu
se
toho
odevzdává
když
jsem
ale
se
stavu
komu
protože
i
to
slovo
odevzdávám
se
je
chybně
postavené.
Neboť
já
se
vzdávám
a
pak
není
třeba
vědět
komu
já
jsem
prostě
vzdávám
to
co
jsem
dosud
myslel
za
čím
jsem
šel
toho
se
vzdávám
komu
já
se
vzdal
naší
do
tohoto
života
v
tom
koncentráku
jednoho
jedenáctý
ale
kdybych
řekl
že
jsem
to
odevzdal
pánu
bohu
že
jsem
to
někdy
řekl
tak
by
promiňte
to
jsem
vám
chtěl
jenom
pomoci
při
vaší
představě
že
to
musí
nějak
jako
představovat
to
musí
velice
já
jsem
to
pánu
bohu
nevzdal
já
jsem
to
pánu
bohu
nedal
já
jsem
to
nepředloží
ne
ne
já
jsem
to
prostě
opustil
ten
život
jsem
opustil
a
nikomu
jsem
to
nepředl.
Opustil
jsem
vzdal
jsem
se
toho
a
proto
to
bylo
tak
účinné
prosím
proč
jít
k
bohu
s
představou
když
to
do
rozpřede
proč
používat
toho
prostředku
když
to
nebe
prostředku
ale
zdá
se
to
v
dokonalejší
kterou
otázka
na
kterou
jsem
měl
odpověď
třemi
slovy
ale
jsem
je
nezapomněl
tak
že
to
bys
to
by
asi
deseti
větami
já
jsem
je
za
to
bylo
tak
řízné
by
tady
musel
být
pušku
a
papír
a
byl
by
to
odpověděl
těmi
třemi
slovy
bylo
by
ti
to
dokonale
stačilo
protože
by
to
byl
anály
si
o
a
ale
jestliže
už
jsem
zapomněl
tak
si
říct
tohleto
představa
je
nutná
proto
že
existuje
vesmír.
Já
si
že
to
nestačí
tak
to
ještě
rozpadu
já
už
to
ště
dotazovat
nebo
je
vám
to
proti
srsti
protože
v
tom
vesmíru
člověk
by
došel
tak
daleko
že
si
vytváří
od
svého
narození
představy
a
no
a
dokonce
před
narozením
podle
téže
vesmírové
nějaké
představy
se
rodí
do
člověka
se
vrozuje
postupně
se
přeměňuje
až
se
stane
člověkem
i
v
tom
matčině
těle
nebyl
předtím
by
tam
mělo
budou
a
tak
to
šlo
dál
ale
jakmile
se
stane
už
jednou
člověkem
jak
se
narodí
tak
je
bombardoval
představami
kterému
vnucují
smysly
a
tím
vlastně
ho
životě
utvářen
představou
a
protože
je
ustává
ten
představou
tak
se
neobejde
ani.
Bez
představy
když
se
má
ukáže
poměr
k
bohu
že
máli
se
účinně
postavit
proti
představě
kterou
má
o
tomto
světě
představa
o
bohu
tam
musí
být
živější
než
představou
o
tomto
světě
a
to
je
co
říct
tak
tady
těžkostí
této
cesty
je
že
málokdy
se
nám
podaří
tak
živou
představu
s
v
sobě
vzbudit
ale
byla
živější
než
představa
o
tomto
světě
a
než
poměr
k
tomuto
této
představě
kterou
mám
o
tomto
světě
ano
čili
ta
přes
cesta
z
představuje
velice
svízelné
já
vím
proti
mé
cestě
nejste
svízelné
ale
je
srozumitelnější
to
taky
něco
znamená.
Takže
tam
opravdu
na
ni
existujou
veliké
perioda
odliv
to
se
příliv
no
a
to
je
časově
velice
náročné
a
taky
na
trpělivost
a
na
poslušnost
kdežto
na
té
mé
cestě
o
poslušnosti
nemůže
být
ani
řeč
protože
já
nejsem
poslušný.
A
jsem
nejpodrobnější
ze
všech
do
mají
představu
o
bohu
protože
on
je
to
který
mě
vnutil
to
poslušnost
a
takovou
silou
že
už
jsem
ani
v
útlém
mládí
nemohli
odolat
všeho
jsem
nechal
i
to
vyzván
a
toho
rovní
a
šel
jsem
za
tou
skutečností
která
mě
vnukl
tu
sílu
abych
jí
realizoval
aby
realizovalo
nějakou
situaci
takže
já
jsem
se
tehdy
dovídal
vlastně
ale
jsem
to
nevěděl
že
se
to
dovídám
že
jsem
byl
spolutvůrcem
a
každý
člověk
ve
nemá
představu
ma
spolutvůrcem
božím
já
vám
řeknu
na
rozdíl
od
platon
jeho
ideí
ten
svět
vznikl
bez
představy
boží
sem
tady
někoho
vzbudil
že
jo.
To
je
lidská
záležitost
představa
na
úrovni
na
kterém
jsme
bez
představy
své
obejdeme
ale
bych
pán
bůh
musem
představu
o
tom
co
chce
stvořit
to
by
to
dopadalo
panečku
to
měl
hlavu
jako
koš
kolik
stavby
musel
mít
aby
vytvořil
červ
a
z
člověka
a
alkantary
a
jiné
galaxie
a
možný
on
nemá
představu
o
tom
taky
nepotřebuje
skutečnost
kterou
on
je
a
ze
které
to
všechno
staví
tak
už
je
existence
ze
které
von
staví
všechno
co
se
stává
tak
už
je
a
proto
je
nemusí
ani
si
představovat
ani
nemusí
vytvářet
ani
nemusí
plánovat
taky
to
nedělá
to
je
lidské
pojetí
boha
a
jeho
všemohoucnost
chudák
pán
bůh
kdyby
takhle
měl
jednat
to
by
to
dopadalo.
No
tak
nemáte
vůbec
představu
o
tom
a
nemůžete
si
udělat
já
taky
ji
nemám
jak
bůh
řídí
tento
svět
protože
říká
správně
laoc
pravá
vláda
je
taková
vláda
že
ani
neví
že
se
mu
vládne
tak
vládne
že
to
nepozná
že
vládne
to
je
samovolná
vláda
může
tomu
ale
rozumět
že
ten
o
tom
představu
jako
ve
mně
ten
automatismus
věda
vládne
srdcem
střeva
se
váma
sekreci
snížím
samovolně
a
bez
našeho
přičinění
já
dýchám
aniž
se
křičel
ju
svou
vůlí
o
to
aby
dýchal
a
on
to
bezvadně
funguje
tak
jednoznačně
fungovat
ten
automatismus
dvě
a
zase
svou
vůlí
se
nepříčí
a
zase
to
bude
něco
co
je
už
u
boha
ten
automatismus
je
je
už
u
boha
já
jenom
se
mu
otevírá.
Stačí
se
mu
otevřít
a
už
tady
je
jeho
funkce
jo
funkce
nastupuje
dokonce
kořistnicky
nastupuje
proti
té
funkci
automatismus
jedna
a
je
to
jeden
automatismus
ale
jeden
kořistí
na
druhým
nedá
zabránit
svatých
přechodech
k
tak
to
je
nejmilejší
hloubka
jaká
existuje
kdybych
tu
hloubku
tou
se
uvedly
asi
kdybych
pravou
nějakou
úlohu
tady
nějak
způs
nějakým
svém
vyjádřil
tak
za
prvé
tou
chvílí
bych
přestal
mluvit
bylo
by
to
vyjádřeno.
Si
žádné
slovo
tu
hloubku
opravdu
neobsáhne
tu
pravou
a
co
obsáhne
co
je
hotová
měla
a
takže
tady
je
to
relativní
záležitost
ano
tak
to
jsem
jenom
věřit
já
vám
psal
protože
jsem
si
byl
vědom
toho
prosím
vás
to
tam
já
jsem
tolik
toho
napsal
že
si
byl
vědom
toho
že
přeci
jednou
musí
nastat
okamžik
já
nebudu
moc
mluvit
ne
že
umřu
fyzicky
ale
že
by
to
nebude
mluvit
pro
se
nechcete
krát
ale
se
mě
dostavila
mysl
tady
jste
to
přenese
do
běžného
stavu
něho
bdělého
stavu
tak
já
nebudu
moc
promluvit
o
těchto
věcech
tak
jsem
to
rychle
psal
a
hloupě
psal
jenom
jak
jsem
to
toho
času
věděl
no
ale
je
to
napsané
a
řikal
jsem
aspoň
něco.
Jenomže
jsem
nevěděl
že
až
se
to
dostane
do
takzvané
supramentální
fáze
že
moje
řeč
se
stane
samovolnou
řečí
až
to
to
čeština
tam
není
samovolná
ale
ten
obsah
je
samovolný
tak
jestliže
je
samovolný
tak
nevadí
že
já
nemám
proto
slov
nebo
je
špatně
hledám
těžce
hledám
nýbrž
je
důležité
že
znám
obsah
a
ten
je
tak
od
bytě
nutkavým
že
ho
musím
říct
tak
že
i
v
ve
chvíli
kdy
stojí
moje
mysl
já
ještě
mluvím.
Prosím
to
je
otázka
a
jít
představa
nebo
ze
těch
stavy
jestli
by
řeč
ná
otázka
protože
když
si
bez
představu
tak
mám
představit
že
to
bez
bez
představy
jedině
de
a
je
to
tak
správně
tak
to
je
představa
o
tom
že
to
neby
jenom
bez
představy
i
už
jsem
měl
představu
že
je
to
vždycky
cestou
je
si
myslí
že
jenom
by
se
stane
není
to
pravda
to
je
blud
protože
jestliže
nechci
jít
do
to
nestojí
vůbec
do
nevím
že
by
se
mělo
někam
jít
tak
taky
o
tom
nemám
představy
a
já
jsem
nikdy
nechtěl
nikdy
sem
nevěděl
že
jsem
někam
de
že
nějaká
věčnost
existuje
prosím
vás
mě
navštěvovali
za
to
věčnost
vědomém
vědomí
od
nebo
od
čtyř
let
maximálně
až
za
sedumnácti
jenom
chvilkami
pochopitelně
a
já
sem
nevěděl
že
je
to
pán
bůh
já
jsem
neměl
o
tom
žádnou
představu
a
já
jsem
měl
my
dojem
že
je
to
přirozená
vlastnost
člověka
která
se
tady
projevuje
žádné
nou
by
jak
na
to
a
obrovskou
mocí.
Ta
o
čet
přirozená
vlastnost
člověka
tak
měl
sem
o
tom
představu
pravou
vůbec
ne
špatnou
představu
nebo
vůbec
žádnou
protože
to
co
jsem
si
o
tom
myslel
to
je
vedlejší
protože
to
by
bez
tak
všechno
špatně
nevadilo
on
to
přes
to
bylo
tak
že
člověk
žije
si
na
tomto
světě
a
je
to
všecko
špatně
jak
si
to
představuje
tak
že
indové
říkají
že
to
iluze
není
to
pravé
to
jenom
spatně
patě
v
tom
smyslu
že
já
se
omezuje
žá
jsem
ve
vězení
ne
nevím
o
tom
taky
že
jsem
vězení
to
mě
omlouvá
a
tím
se
znemožním
si
nemůžu
přístup
k
bohu
ne
tak
to
je
na
tom
špatně
já
vám
tady
zakazuje
opravovat
bhagavadgitu.
Kdo
má
o
mě
nějakou
představu
v
této
představy
mě
najde
a
v
představuje
se
se
mnou
setká
nebude
to
něco
jinýho
be
to
jeho
představa
na
posvěcená
bude
trošku
jiná
větší
než
jak
si
to
představ
škála
je
to
něco
jiného
ale
bude
to
ta
sestava
posvěcená
to
milosti
boží
pochopitelně
a
pak
mně
pozná
napřed
třebas
po
představu
toho
potom
toho
potom
tam
toho
boha
a
ne
jako
tam
v
indii
to
bývá
že
se
pře
táboře
jednou
na
druhého
a
potom
mě
pozná
bez
představy
ne
a
tak
dále
neopravňuje
mně
bhagavdgitu
prosim
vás
já
vím
že
to
nebylo
vědomá
oprava
nýbrž
jenom
že
se
s
nevzpomněl
že
to
tam
takhle
je
napsáno
bezvadný
ta
nelže
prosím
čtení
jestli
si
myslíte
že
na
tomto
světě
něco
co
nezpůsobil
bůh
tak
jste
na
omylu
jestli
myslí
že
se
v
něčem
nejmenším
že
se
ocitnout
mimo
jeho
dosah
moci
se
na
omylu
vy
se
jenom
ocitá
te
v
takovém
stavu
kdy
o
jeho
moci
nevíte
tak
myslíte
že
je
třeba
bu
když
je
to
představa
nebo
tak.
V
to
není
tak
například
on
o
sobě
řekl
já
jsem
tady
citoval
já
jsem
síla
koncentrační
tak
to
byste
se
neměli
vůbec
koncentrovat
protože
von
je
síla
když
nebude
ta
síla
jeho
tak
mají
pacienti
ná
ne
nebude
lite
se
snažit
koncentrovat
tak
neuděláte
ani
krok
na
cestě
k
tomu
by
ta
síla
se
do
vás
vylila
a
budeteli
se
chtít
jenom
koncentrovat
veškerou
svou
silou
tak
neuděláte
ani
krok
k
tomu
aby
se
do
vás
byla
obojí
je
špatné
relativně
špatné
protože
ono
to
vmetu
nejde
a
bez
metody
z
taky
nejde
tak
by
musel
vědět
o
mezích
metody.
Snažte
se
soustřeďovat
veškerou
silou
a
když
vám
to
nejde
tak
místo
toho
abys
se
znechutili
to
vám
neradím
přestaňte
až
vám
přestane
to
znechucení
nebo
ten
dojem
špatný
z
toho
že
on
to
nejde
začněte
znovu
podobat
se
tomu
mrzák
na
břehu
rybníku
bethesdy
každý
den
se
tam
znovu
nechal
donést
ani
jeden
nevynechal
co
pod
by
náhodou
ten
zrovna
tam
nikdo
nebyla
já
jsem
se
tam
dostal
čas
do
toho
rybníka
a
anděl
mě
uzdravil
denně
nově
začínal
doufat
v
noci
nemohl
protože
sp.
Čili
když
se
někdo
koncentruje
správně
a
ono
mu
to
vůbec
nejde
protože
on
ji
silou
koncentrační
on
se
snaží
správně
koncentrovat
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
protože
chromý
u
lidí
a
a
jestliže
to
vydrží
my
nevíme
jak
dlouho
se
to
musí
být
držet
to
není
v
tom
to
řečeno
on
tam
třebas
byl
třicet
let
pouze
tak
s
tím
že
máme
takovou
trpělivost
a
naše
naděje
neustává
cesta
naděje
jednou
z
hlavních
cest
kterou
nejdou
indové
ale
do
křesťané
a
jsem
takové
člověka
znal
výtečný
člověk
a
už
jsem
se
ale.
Tak
jdeme
cestou
naděje
a
ta
vede
k
vědomému
spojení
s
bohem
ano
jakou
jaký
dosah
má
představa
abyste
věděli
kam
až
sahá
a
tam
už
se
a
nemůže
to
ramakrišna
vám
známou
průtok
nebo
symbol
nebo
takovou
takové
vysvětlení
dějem
že
byl
jednou
jeden
světem
a
ten
měl
žáka
který
mu
na
sil
stravu.
Dával
se
převážet
přes
řeku
ale
jednou
řeka
byla
rozváděna
a
nikdo
ho
nechtěl
převést
ale
on
se
mu
mistrovi
chtěl
donést
stravu
tak
říkal
a
vždyť
je
to
mistr
tak
ubývat
jeho
jméno
to
bylo
jeho
představa
a
přejdu
suchu
rohu
přes
řeku
přešel
shonu
přes
řeku
a
dal
tu
stravu
k
nohám
mistra
mistr
se
po
divil
že
si
před
takovou
že
se
ho
někdo
převedl
a
říkal
kdo
tě
to
převedl
přes
řeku
a
žák
mu
řekl
co
tak
já
potřebuju
po
vodna
je
se
vždycky
dal
převážet
ale
soudím
sem
to
krát
nepotřeboval
že
je
že
vzpomněl
že
můj
mistr
potřebuje
jíst
a
tedy
mě
dá
i
sílu
k
tomu
abych
se
přestože
dostal
tak
jsem
vyslovoval
tvoje
jméno
a
to
mělo
takovou
si
u
žá
jsem
ucho
nohou
přesto
rozváděno
řeku
přešel
nejste
říkal
sem
kabrňák
a
až
odešel
se
jeho
žák
vstoupil
do
vody
a
málem
se
utopil
protože
se
jeho
jmen
on
ma
dobře
to
svoje
nanovo
dobře
o
to
nefungovala
to
je
mez
představy.
Bez
představy
je
hloubka
míry
víry
že
že
se
tu
představu
věřím
až
tam
mě
ta
víra
dovede
tam
ta
představa
dobře
působí
tam
už
ne
nedovede
tak
že
sobě
se
u
to
mladí
se
utočí
na
člověka
na
jeho
mysl
aby
si
představu
o
všem
udělal
nohy
lidé
vám
správně
odporují
něco
nechtějí
provést
na
vaší
žádost.
O
tom
já
nemám
představu
já
nevím
jak
na
to
on
to
říkají
takhle
to
formuluj
protože
nemají
představu
jak
na
to
jo
má
o
tom
představu
ne
neudělá
to
nebo
to
děláš
špatně
protože
neměl
stranou
představu
a
tak
dále
relativně
z
toho
před
sebou
neměl
tak
berte
na
vědomí
že
nevzniká
představoval
podvědomí
ale
může
se
stát
že
konglomeráty
představ
které
jsou
ve
mně
já
pod
je
domě
spojuju
tak
jak
mi
to
si
kolik
stav
věcí
doporučuje
dovoluje
zdržování
představ
nikam
nová
představa
která
zdali
bere
nebyla
ne
nebo
že
si
od
své
představy
jak
sem
na
věc
těl
odpočinout
spánkem
sem
ráno
moudřejší
zůstal
po
spoje
něco
co
by
se
byla
nepostavil
neboť
jsem
to.
Proviňoval
svou
vůlí
a
tam
jsem
vůlí
do
toho
nesou
jak
se
to
po
spojoval
najednou
nově
nikdo
z
toho
nádherný
tep
nový
ne
čili
proto
já
ráno
moudřejší
večer
říkají
uvě
prosím
já
to
tak
počátku
bylo
slovo
to
slovo
bylo
a
slova
nic
není
co
nebylo
vytvořeno
st
krze
mě
neviňte
se
to
za
mě
a
to
se
to
máte
to
vrací
zbývají
střeše
co
je
tam
mluveno
o
představě
nic
neříká
se
na
počátku
bylo
bylo
slovo
si
říká
se
když
to
volně
přeložím
na
počátku
bylo
příkaz
a
z
toho
příkazu
všechno
vzniklo.
Takže
nás
životě
takovým
příkazem
slovo
to
je
obrovská
síla
to
se
podobá
příkazu
když
to
slovo
bylo
u
mě
vysloveno
v
sedmnácti
letech
nic
se
neslyšel
ale
bylo
to
tak
silně
smějí
slovo
že
mě
to
rázem
přeměnil
na
jiného
člověka
tak
je
to
to
cestu
popsal
jako
cestu
člověka
je
hledá
stopy
dobytčete
musel
bych
ji
popsat
ještě
jinak
použitím
jiných
symbolu
především
zde
musím
připomenout
že
mámeli
nějaké
vnitřní
rozpory
je
to
částečně
způsobeno
rozpor
celým
vědomí
vědomé
a
nevědomé
mysli
říkám
nevědomé
ale
jak
se
již
poznamenal
duši
neexistuje
nic
nedom
to
co
existuje
to
jsou
vyšší
hlubší
hlasy
které
zpíval
poli
tak
to
možná
špatně
přeloženo.
No
tak
to
asi
vplývají
by
mělo
bych
tato
policie
se
někdy
blíží
spíše
bys
harmonii
kdy
vyšší
hlasy
se
upírají
jedním
směrem
a
nižší
druhým
vyšší
hlasy
směřuje
k
jedné
věci
kdežto
nižší
hlasy
zastávají
pozadu
mé
vědomí
má
vědomá
mysl
například
chce
zdraví
ale
má
nevědomé
mysl
celému.
Má
má
vědomá
mysl
snad
se
odpustit
ale
má
ne
vědomá
mysl
odmítá
spolupracovat
a
samém
jádru
mého
bytí
to
nejhlubší
je
nejhlubší
hlas
ze
všech
jenže
hlasem
ducha
často
tento
hlas
ani
neslyším
nebo
mu
nevěnuju
pozornost
čili
nedovedu
rozpoznal
od
jinému
a
od
jiných
hlas
kým
toho
je
opět
samo
mystické
léčen
této
vnitřní
rozpolcen
dosti
začíná
von
lásky
jádru
meditaci
centrum
duše.
Je
to
hlas
ducha
jenž
živý
dít
jednotě
a
to
zvláštní
pocitem
přítomnosti
či
hlubokých
vnitřním
tichem
nebo
touhou
po
samotě
nebo
prostoru
touhou
po
bohu
poslechnutí
tohoto
hlasu
vlastně
jiš
nastupuje
na
tuto
vnitřní
cestu
která
je
radostná
neboť
je
naplněna
láskou
ale
je
i
volená
protože
obdobně
jako.
Abrahám
mus
jejich
postupovat
o
známého
k
neznámému
ze
stavu
vědomí
které
ne
do
potud
oblažováni
příjemným
věcmi
do
stavu
vědomí
které
dává
přednost
jiným
věcem
nevím
kam
jdu
vstupuji
na
pudu
duše
která
by
dívá
nevy
užitá
na
svou
chrám
hlubším
hlasem
mé
žití
oko
které
do
postup
več
násl
probouzet
následkem
toho
dochází
k
velkým
změnám
začínám
věci
vidět
zcela
novým
způsobem
jak
sám
sobě.
Text view •
Help