Waveform view
prevzate-kotouc-80-06AB
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Po
smrti
a
to
něčeho
nepude
tak
křesťani
si
pomáhat
že
si
říkají
dostaneme
tělo
tak
na
oslavenému
oslavenému
těle
jako
ho
měli
ježíš
kristus
se
s
bohem
spojíme
a
to
bude
to
v
těle
vzkříšení
ano
to
osla
tak
až
sem
mluví
ta
křesťanská
oba
samozřejmě
s
tím
nesouhlasím
protože
oni
nemají
představu
o
tom
co
je
to.
Neosobní
vedení
a
s
tím
spojené
zažívání
boha
voni
jenom
občas
říkají
to
co
se
a
taky
to
říká
milý
pan
molinos
že
to
co
se
mystiku
projevovalo
byla
jenom
střední
fáze
vývojová
že
osobně
se
s
bohem
stýkali
a
to
způsobovalo
extaze
a
co
se
vyhození
těch
kteří
nespáchal
to
stavu
u
nevědomosti
nebo
do
stavu
opuštěnost
nebo
jsem
oddělenosti
pocitu
oddělenosti
od
boha
o
pominou
si
pomíjí
že
mě
někde
s
ním
spojení
a
tohleto
nepovažuji
tedy
ten
ten
stav
tělesného
spojení
za
vrchol.
Čili
jestliže
se
modlím
třebas
těla
vzkříšení
tak
si
říkám
ano
že
si
že
je
nedostaneme
v
těle
kříž
není
tak
vůbec
nikdy
se
nevzkřísí
protože
ty
jako
člověk
při
tom
stvořen
aby
se
v
tomto
těle
s
bohem
spojil
ovšem
přidávám
že
se
při
koněm
svatému
pavlu
kteří
ká
jsem
měl
toto
extazi
za
to
bylo
v
těle
nebo
mimo
ně
na
tom
to
nemohou
vědět
to
nevím
to
znamená
těla
potřeboval
k
tomu
abyste
se
stalo
čili
byl
vtělení
ale
na
to
bylo
za
toto
pociťoval
v
těle
nebo
ne
pocit
tělesnosti
při
tom
nebyl
to
už
je
trošičku
kousek.
Jestliže
to
vzkříšení
v
těle
není
spojeno
s
pocitem
tělesnosti
tak
už
se
může
tomu
dodávat
nějaká
víra
protože
my
kolikrát
víme
že
se
spojujeme
s
věcmi
bez
pocitu
tělesnosti
máme
o
něco
zájem
třeba
tak
zapomínáme
na
svou
tělesnost
a
se
s
tím
duševně
spojení
ano
a
já
si
myslím
že
to
co
je
tady
dole
platné
že
platné
i
nahoře
že
pro
tu
zaujatost
která
se
nás
stupňuje
a
proto
tažení
ze
strany
boží
nakonec
to
může
dopadnout
tak
že
ten
člověk
je
s
ním
jakoby
takhle
v
těle.
Já
a
bez
něho
byl
nemohla
postatě
naopak
kdyby
to
tělo
bylo
chatrné
a
nevyprodukovala
by
neuneslo
být
tu
zaujatost
tak
by
to
spojení
nenastal
tak
já
s
tím
by
takhle
nad
jinak
ne
ovšem
abych
myslel
že
všechno
staré
z
mrtvých
a
bude
se
stýkat
s
tím
bohem
že
si
na
sebe
oblékl
tak
tělo
které
tady
mělo
to
ne
ale
je
to
ten
příbytek
svým
u
boha
je
tady
míněn
to
je
to
tělo
nové
příbytek
budo
znamená
individualita
s
vědecká
individualita
lidská
zachována
to
byl.
Kdybych
třebas
já
říkám
dyby
třebas
se
chci
potřeboval
něco
dovědět
osud
duchovního
vůdce
ty
je
třeba
by
byl
v
indii
k
tomu
znamená
fyzicky
ne
dosažitelné
ne
tak
nebylo
by
třeba
abych
si
ho
přivolal
ani
by
nebylo
třeba
abych
tam
do
té
indie
duševně
začel
vůbec
ne
my
se
setkáme
na
neutrální
poli
o
které
je
těžko
mluvit
si
je
to
v
indii
nebo
v
evropě
to
je
prostě
v
jiné
oblasti
kde
prostor
čas
nehraje
tak
velkou
roli
jako
tady
a
čím
větší
vyšší
úroveň
vedení
tím
menší
úlohu
tam
hlas
a
prostor
čili
si
že
je
to
vedení
naprosto
dokonalé
tak
tam
vůbec
čas
a
prostor
žádnou
úlohu
nehraje
třeba
já
považuju
ten
moment
to
v
tom
koncentráku
potom
přepadení
tím
gestapákem
za
dokonale
vedení
boží
jo
které
mu
nepřekáželo
nic
mě
proto
bylo
dokonale
se
mu
nepřekážel
donese
vzdal
sama
sebe.
A
takže
mně
byla
otevřená
třebas
jeho
mě
o
té
no
celé
poznání
smysl
ježíšova
života
kte
všemi
těmi
dovětky
které
tady
se
pracně
snažím
přeložit
do
češtiny
nebylo
tam
ani
slovně
nebyl
toho
obsažen
ani
můj
dotaz
ve
své
se
nikoho
není
neptal
to
jako
sedmnáct
let
se
není
nestal
jsem
se
jenom
odevzdat
čili
jestliže
se
člověk
odevzdá
správně
bohu
odevzdám
všechno
co
má
má
podtrhuju
vlastní
má
tak
v
tom
případě
je
tady
ihned
spojení
s
bohem
v
těle
v
těle
a
to
pravé
spojení
s
bohem
těle
jakoby
tělo
nebylo
ale
to
tělo
nepochybuj
prostřední
je
nutným
neboť
aspoň
poprvně
by
to
nenastalo
bez
pomocí
toho
těla
jak
je
to
potom
po
smrti
když
to
tělo
neexistuje
to
je
jiná
jestliže
to
tělo
oslabeno
myslím
že
my
přeceňujeme
tělesnost
po
té
stránce
že
si
říkáme
bez
ní
to
dál
nejde
já
si
myslím
že
je
to
dočasný
prostředek.
Ke
spojení
s
bohem
který
je
vyměněno
za
příbytek
u
boha
což
je
po
tomto
spojení
jakoby
v
těle
člověk
to
může
pociťovat
jako
svatá
veze
líčí
v
tom
hradu
nitra
takový
tělesně
ocitla
v
tom
a
v
tom
příbytku
ne
bez
terno
ocitla
se
tam
tělesně
nebylo
ani
možné
aby
se
tam
odtělen
protože
to
je
bezčasové
zařízení
tam
je
pána
boha
k
a
není
možné
tam
tělesně
vůbec
vstoupit.
Protože
ale
to
těle
to
tělo
její
i
s
rozumem
i
chápání
normálním
lidským
toho
bylo
svědkem
tak
může
říct
a
mohla
porodit
že
je
to
vzkříšení
v
těle
v
těle
nebo
tělesné
tak
mohla
to
klidně
tvrdit
a
nedělá
moc
velkou
chybu
přestože
to
tělo
nemělo
podobu
těla
ale
svými
účinky
se
choval
jako
tělo
jako
živé
tělo
to
znamená
jako
tam
byli
já
živ
teď
zde
na
tomto
světě
mezi
těmito
lidmi
tak
potom
jsem
živ
u
boha
a
mezi
jeho
svatými
prosím
tě
jestli
jsem
tam
takhle
živ
u
toho
boha
tak
mohu
to
považovat
za
vzkříšení
v
těle
o
ně
protože
sem
tam
zrovna
tak
živ
mezi
nimi
jako
jsem
tady
živ
teďka
mezi
vámi.
Jenomže
mám
tu
výhodu
že
všechno
jejich
poznání
je
mi
otevřené
ne
do
chápou
nýbrž
existenci
že
tam
existuju
ku
a
ne
že
tam
pocházím
čili
toto
tělesnost
má
jinou
povahu
než
povahu
pohybovou
má
povahu
obsahovou
a
po
této
stránce
je
to
tělo.
Neboť
do
těla
také
nakonec
to
dost
všechno
obsahově
na
přeci
ty
třebas
nějak
uvědomím
postupně
slovně
ale
pak
my
zůstane
obsah
já
věřím
že
třebas
to
vždycky
na
to
ukazuju
když
umím
násobit
jo
to
obsahově
mě
obsaženo
že
já
obsahově
více
to
násobit
a
potom
když
mně
dají
to
násobit
slovně
tak
to
jenom
převádím
přetlumočím
do
slovního
vyjádření
ale
podstata
mně
je
obsahová
jo
sedmkrát
sedm
mistře
devět
to
tam
je
nějak
zapsáno
obsahově
a
nepletu
se
a
převedu
do
to
do
české
řeči
sedmkrát
sedm
měst
se
takhle
já
myslím
že
vypadá
to
spojení
s
bohem
v
těle.
Já
otázku
koncentrace
bez
skutečnosti
jakékoliv
projevy
hmoty
například
tělesný
organismus
je
určitý
projev
konglomerátu
hmotných
prvků
nějak
organicky
zase
do
skloubené
ch
je
vlastně
takovou
soustavou
soustředění
řek
bych
na
nějakou
ku
se
navázali
ostatní
a
vytvořilo
to
dohromady
tohleto
všechno
to
je
strašně
zjednodušeně
řečeno.
Ale
jak
tady
všichni
jsme
tak
představujeme
určité
soustředění
vesmírových
prvků
já
bych
to
řekl
ještě
jak
to
říkal
klid
v
tom
spisu
sejdeme
se
v
nekonečný
a
tam
říkal
můžeme
říci
že
jsme
vědami
zrození
a
neboť
si
není
v
nás
žádného
nebojí
koho
a
tomu
který
by
byl
už
dříve
neexistoval
mě
na
nějaké
planetě
nebo
na
nějakém
slunce
které
už
dávno
zmizel
z
vesmíru
a
u
nás
se
objevilo
jako
základ
naší
tělesné
soustavy.
Čili
po
tomto
po
této
stránce
jsme
dětmi
vesmíru
mé
věz
ze
svého
rozený
čili
opravdu
v
tom
vesmíru
to
vlita
divně
soustředění
organizmy
se
znovu
vyskytuje
to
znamená
kvalita
to
té
hvězdy
byla
jiná
než
je
kvalita
lidského
organizmu
my
jsme
zase
ta
hvězda
ale
kolektivně
už
na
vyšší
úrovni
neboť
máme
vědomí.
A
soustředění
jako
takové
by
mělo
být
zase
dovolit
aktivním
povýšení
stavu
mysli
ne
tedy
ponížení
nýbrž
kvalitativním
povýšení
stavu
mi
to
znamená
bychom
vlastně
na
tom
tvůrčím
smyslu
vesmíru
bořitelem
po
v
té
když
se
soustředíme
bychom
v
té
soustředěnosti
pokračoval
je
to
pokračování
tedy
tvůrčí
činnosti
boží
když
se
soustřeďuje
tak
člověk
pokračuje
ve
tvůrčí
činnosti
boží
na
to
vás
musím
vůbec
velice
radikálně
upozornit
protože
si
valdo
těmi
sl
že
soustředěním
se
dostaneme
k
poznání
boha
což
tedy
není
možné
protože.
To
se
pokračuje
v
rozvíjení
tvůrčího
aktu
božího
to
znamená
to
nás
bůh
pouští
dál
od
sebe
dál
se
rozvíjíme
ve
vesmíru
vytvářením
nového
cel
kvalitativně
vyššího
takže
soustředěním
vytvoří
teprve
kvalitativně
vyšší
celek
připravený
na
druhou
funkci
spasitelské
bych
a
bez
tohoto
předběžného
soustředění
nemožné
to
další
ale
kdyby
se
chyby
se
jenom
soustředili
jak
se
s
bohem
nesetkám.
To
je
toto
nedbali
furt
nevěděl
a
soustředění
považoval
za
vrchol
všeho
co
člověk
musí
dělat
a
je
to
vrchol
přípravě
jenom
kterou
člověk
může
dělat
je
to
ta
aktivní
stránka
věci
kdežto
koncentrace
mystická
to
by
se
také
nemělo
už
nazývat
to
je
trpné
napojení
člověka
na
to
co
soustředěním
aktivním
provedl
a
ty
tak
ano
čili
tam
vždycky
nastává
při
tom
takzvaném
soustředění
dvojí
že
napřed
člověk.
A
nějakým
výběrovým
řízením
se
provede
výběr
takový
že
se
do
něho
nenudí
jiného
než
co
tam
v
té
v
tomto
výběr
mít
třebas
jediná
členy
to
je
jedna
věc
to
ještě
s
bohem
nespojuje
a
druhá
věc
že
tuto
myšlenku
opustím
aniž
by
ztratil
vědomí
protože
tato
myšlenka
má
vždycky
tvůrčí
charakter
a
dokud
nepustím
tvůrčí
charakter
veškerého
stvoření
nemůžeme
se
ocitnout
nestvořeném
a
ocitnout
se
bohu
za
menšinu
se
nestvořeném
znamená
nesmíme
pokračovat
jenom
tvůrčí
činnosti
boží
nebo
smí
jak
doplňovat
nějakým
soustředěním
nebo
jakýmkoliv
způsobem
jim.
Tak
to
by
byla
asi
tak
moc
o
tom
soustředění
například
vyslovování
jména
božího
jeho
vá
bylo
židů
zakázáno
a
to
z
toho
důvodu
aby
se
jim
vštípil
do
hlavy
že
kdyby
ho
vyslovovali
tak
by
pokračovali
tvůrčím
charakteru
tohoto
jména
božího
čili
kdy
se
od
boha
vlastně
vzdalovali.
A
jelikož
to
jméno
boží
mělo
k
bohu
přivádět
tak
nesmělo
být
vysloveno
to
znamená
nesměl
být
při
za
byl
k
tomu
sprovozovat
jména
nebo
tak
jak
by
to
takle
prvek
tvůrčí
a
to
je
například
lidská
ře
to
tvůrčí
prvek
nebo
povídavá
mysl
takže
dejme
tomu
vyslovování
jména
božího
mělo
člověka
přivést
do
stavu
trpného
který
následuje
po
správném
vnitřním
beze
slov
nno
duševním
vyslovování
v
duchu
vyslovování
tohoto
jména
jestli
člověk
správně
vyslovuje
do
to
jméno
boží
totiž
při
tak
ale
soustřeďování
a
to
ještě
soustřeďování
je.
Tak
musí
dojít
k
fázi
vlito
nemůže
vyslovovat
kdy
mu
to
prostě
nejde
protože
by
měl
odpor
vůči
tomu
a
že
mu
to
nejde
a
já
jsem
byl
z
toho
zoufalý
že
mně
to
nešlo
se
nevěděl
tyto
věci
se
neznal
ale
vono
to
nejde
z
toho
důvodu
že
tady
vyšší
síla
zabrzdí
tvůrčí
princip
a
nasadí
princip
spasitelský
na
návrat
k
bohu
a
to
už
není
silách
lidských
aby
to
sám
dokázal
to
už
je
tak
říkají
křesťani
vlitá
milost
dal
od
boha
že
jestliže
člověk
opravdu
touží
se
tím
vyslovování
jména
božího.
Do
boha
dostat
to
znamená
od
sebe
k
němu
jde
a
ne
nepřejete
se
aby
moh
přišel
člověk
to
taky
velká
chyba
při
soustředění
jestliže
si
přeje
od
sebe
k
bohu
jít
pomocí
toho
jména
sedne
na
to
jako
na
to
jméno
boží
jako
na
prostředek
dopravní
bych
tak
řekl
tak
to
je
jedná
správně
ale
jenom
do
určité
doby
do
jaké
to
jde
vůbec
vyslovoval
jakmile
to
nejde
tak
rozvinul
tvůrčí
prvek
který
obsažen
v
tomto
jménu
do
krajnosti
a
do
ten
kraj
dál
nemůže
přejít
protože
stvoření
dál
nejde
to
má
to
meze
a
musí
to
z
toho
kraje
odjinud
zjiš
ani
nejde
jít
nazpátek
k
tomu
bohu.
Tam
nastává
to
řekl
přirovnáním
i
o
podobenství
že
krista
vzpomínka
otcovský
dům
a
ta
vzpomínka
na
otcovský
dům
zvláštní
charakter
že
vymaže
tvůrčí
prvek
který
tam
byl
předtím
v
tom
soustředění
obsažen
a
člověk
se
vrací
tím
způsobem
že
už
nemyslí
slovně
že
už
nemyslí
tvůrčím
způsobem
že
vůbec
nemyslí
v
našem
smyslu
slova
že
je
bez
konkrétní
myšlenky
a
odebírám
se
k
tomu
abstraktnímu
pojetí
božím.
To
je
ve
zkratce
o
koncentraci
by
to
říct
samozřejmě
že
já
jsem
si
pomohl
příkladem
nejsnáze
vysvětlitelný
které
písmenová
koncentrace
jak
se
tomu
říkalo
u
vnuk
protože
tam
se
to
na
mater
ně
předvést
opouští
sem
jméno
které
se
vyslovuje
ne
na
místo
něho
nastupuje
nějaká
nová
skutečnost
kterou
se
nazval
spasitelským
tažení
tak
řekl
kterému
se
nedá
odolat
a
které
musí
člověk
trpně
se
podvolit
pokud
se
trpně
nepovolal
všechno
zmaří
a
bude
se
opravdu
jenom
soustřeďovat
ale
nikdy
se
s
bohem
nesetká
když
tuhletu
druhou
stránku
nevezme
trpně.
A
eště
by
mohlo
to
druhé
nebezpečí
že
by
při
tomto
zlou
usnul
a
třetí
nebezpečí
že
by
potom
to
znovu
neměl
dost
sil
udržet
se
při
vědomí
to
nejenom
usnul
a
už
jsem
se
při
takovém
vědomí
které
by
ho
vedlo
že
tam
ho
vede
potom
čisté
vědomí
svoje
už
zdrojové
a
jeho
se
přidržovat
je
velice
obtížné
z
toho
důvodu
že
lidská
vůle
tady
ještě
hraje
pořád
nějakou
roli
a
není
úplně
vymazána
a
musí
přizvukovat
musí
souhlasit
s
tímto
bůh
člověku
dělá.
A
tak
bych
se
kul
jiné
formy
soustředění
které
weinfurter
menuje
tichá
koncentrace
neboť
tuhletu
placen
trati
nevymyslel
sice
on
ani
kdo
v
evropě
vymyslel
jí
patandžali
neboť
on
říká
soustředění
je
zamezí
změn
myslícího
principu
to
znamená
zavedení
popírání
myšlenek
zastavení
myšlenek
čili
zastavení
člověk
považoval
za
soustředění
ovšem
upozorňuji
jednu
věc
jestliže
se
podaří
zastavit
proud
tok
myšlenek.
Není
ještě
tím
řečeno
že
by
se
člověk
dostal
do
spojení
s
bohem
jestli
se
ten
proud
myšlenek
představuje
tvůrčí
činnost
přestavuje
stvořitelský
úkol
nebo
podílení
se
na
politické
úkolu
božím
to
je
pravda
jestli
se
nám
podaří
zastavit
což
je
tedy
galské
úkol
tento
proud
tvůrčí
činnosti
boží
jak
jsme
ho
svědkem
u
nás
ve
svém
nitru
tak
to
není
ještě
tím
řečeno
že
bychom
se
vrátili
nazpátek
nýbrž
že
se
jenom
zastavili
tvůrčí
činnost
boží
samo
sebou
protože
tvůrčí
činnost
boží
ustavičně
trvá
a
člověk
není
tak
mocný
aby
mohl
zastavit
to
znamená
šest
trůn
dnů
a
sedmý
den
odpočinku
božího
ustavičně
probíhají
se
může
vot
o
průběhu
vůbec
proč
to
všechno
jde
jednou
ruku
v
ruce
tak
ho
to
vzájemně
to
mělo
vlastně
rušit
nebo
tak
nějak
protože
pořád
probíhá
tak
že
kdybychom
to
zastavili
nějak
třebas
jenom
v
sobě
tak
by
to
mělo
neblahý
následek
že
bychom
zrušili
tuto
svoji
existenci.
Tak
jestli
je
to
to
nemá
stát
tak
potom
to
zastavení
mysli
musí
nastat
zase
budu
mluvit
jenom
obrazně
zpětný
pohyb
do
otcova
domu
jak
se
tam
mluví
v
tom
přirovnání
o
narada
né
synu
to
znamená
ihned
je
třeba
nastoupit
zpětný
po
otci
to
znamená
že
člověk
se
musí
podvolit
tažení
které
nemá
funkci
tvůrčí
to
znamená
nejeví
se
jako
řeč
nýbrž
se
jeví
jako
magnet
činnost
magnetu
jako
řek
bych
nadpřirozená
poutanost
jak
tomu
říkají
křesťané
jestliže
se
v
tomto
momentu
neobjeví
nadpřirozená
poutanost
které
člověk
nedovede
nedovede
odolat
a
nebojí
se.
Tak
je
to
chybné
ten
člověk
si
myslel
že
se
vyprázdnil
ale
nevyprázdnil
se
potom
celá
ta
koncentrace
nevede
zase
nikam
zjistit
si
jestli
se
člověk
vyprázdnil
nebo
nevyprázdnil
to
je
velice
obtížná
záležitost
není
dost
soudní
a
nemá
dost
prostředek
k
tomu
aby
se
o
tom
mohl
přesvědčit
lidsky
a
to
z
toho
důvodu
že
něco
je
v
nás
čeho
si
nejsme
vědomí
a
to
je
podvědomí
a
toho
podvědomí
je
daleko
více.
Než
o
čem
víme
že
ve
vědomí
je
a
toto
někde
z
jak
se
říká
za
bokem
číhá
takže
je
nebezpečí
že
jak
polem
řek
bych
v
tom
na
jí
svého
vědomí
směřující
určitém
určitým
směrem
tak
se
vyvalí
na
nás
celé
to
podvědomí
a
jestliže
jsme
byli
za
ti
třebas
nábožensky
to
máme
znát
jeví
víme
ježíše
krista
pannu
marii
a
ne
všechny
ty
svatý
požene
to
za
veliké
plus.
Za
vznešeném
stav
ale
ve
skutečnosti
jenom
stvůrčí
dílny
jsme
něco
dalšího
vznešenějšího
vzali
není
to
potom
nejsem
křesťanští
mystici
to
zažívali
ale
není
to
nic
jiného
než
zastávku
na
cestě
zastávku
která
byla
velice
užitečná
promysli
protože
oni
odtamtud
brali
sílu
k
dalšímu
postupu
protože
je
vedení
totiž
muselo
přestat
to
nemohlo
dlouho
trvat
to
nedrželi.
Ale
co
vyprodukovali
v
člověku
to
byla
síla
k
dalšímu
kroku
aby
se
to
zjevení
třebas
opakovalo
mockrát
takže
už
samo
ta
nově
nebo
opravdově
přestalo
vydalo
všechno
co
ji
sílu
bych
tak
řekl
vydalo
ji
do
jiného
prostředí
do
jiného
médiem
prostředku
postupu
a
to
je
do
síly
soustřeďovací
do
síly
která
člověka
dokáže
dovést
k
tomu
bohu
nazpět
čili
tady
ten
moment
nastává
poněkud
obě.
Obvykle
způsobu
proti
tamtomu
soustřeďování
písmenovému
tady
se
to
spíše
vyhraňuje
do
obrazové
činnosti
a
nebo
když
ne
do
obrazové
tak
do
nějaké
zvrhle
vo
jakého
prvého
stavu
že
ten
člověk
za
sebou
usíná
nebo
ztrácí
sílu
dalšímu
postupu
a
to
se
stává
většinou
tohleto
protože
tam
je
to
všechno
na
ostří
nože
a
přejít
přes
to
na
druhou
stranu
je
velice
obtížné
ale
v
každém
případě
jestliže
to
podaří
jestliže
z
toho
ticha
se
neocitnu
v
takovém
řek
bych
stavu
o
kterém
by
se
dalo
říct
že
je.
Mouchy
se
že
to
mě
na
jak
říct
nýbrž
bez
ta
tažení
že
se
tam
neocitnu
v
tomto
stavu
tažení
tak
jsem
nedorostl
do
tohoto
způsobu
soustředění
neměl
bych
se
dále
tímto
způsobem
kupředu
drát
jak
správně
s
pravý
svatá
terezie
neměl
bych
se
znovu
namáhat
mohl
být
by
definitivně
v
tomto
smyslu
odmítnut
měl
bych
zvolit
tedy
jiný
způsob
soustředění
co
sem
ticha
za
tichá
koncentrace
a
to
tykal
furt
ta
vyžaduje
opravdu
odborné
vedení
takové
esi
také
vedeni
jako
zpovědi
toho
kdo
se
také
soustřeďuje
s
tím
kdo
to
už
dokázal
aby
si
konfrontoval
výsledky
aby
se
tam
tento
jemný
pod
ticha
překročil.
Neboť
správně
pravý
křesťané
že
existuje
nazírání
získaný
a
nazírání
vlité
takže
dejme
tomu
modlitba
tiché
koncentrace
jako
taková
je
získaná
vlastnost
vlivem
té
činnosti
toho
člověka
ale
není
to
ta
vlastnost
boží
která
není
získaná
nýbrž
je
daná
vod
boha
a
ta
má
na
matka
tuto
získa
no
vlastnost
tím
že
se
opustí
všecko
co
se
získalo
a
jenom
výslednice
toho
nechci
říct
odpad
výslednice
toho
se
použije
pěkném
pochodu
do
boha
tak.
Samozřejmě
že
každá
lidská
činnost
vyžaduje
určitou
míru
soustředění
každá
není
nikde
řečeno
že
by
se
tak
musel
soustřeďovat
zrovna
na
boha
aby
dosáhl
tohoto
stavu
o
kterém
já
tam
mluvím
o
tom
by
stal
toho
přelomu
k
tomu
zřetelné
mu
tažení
jestliže
se
proto
je
proto
říkám
že
správný
duch
činnosti
jestli
je
ně
důležitý
jako
správný
duch
modlitby
jestliže
člověk
vystihne
a
on
to
vystihl
toto
případě
správného
ducha
činnosti
tak
to
tažení
se
samočinně
dostavuje.
A
já
bych
řekl
ještě
k
tomu
další
využít
tohoto
tažení
je
zase
otázka
jiná
mysli
o
tom
muset
ze
zvláštní
přednášce
potom
omluvit
protože
to
není
to
se
nedá
vod
být
já
jsem
se
teprve
v
tom
psaní
o
správném
duchu
činnosti
do
stalo
začátek
ne
já
tohleto
znám
samozřejmě
bych
to
je
jak
se
mohl
radit
a
mohu
říct
jak
si
s
tím
zacházet
jak
s
tím
počínat
že
člověka
by
to
nemělo
vyřadit
z
jeho
běžném
činnosti
a
nemělo
by
to
zase
toto
tažení
vyřadit
také
čili
jak
to
udělat
to
je
vopravdu
fyzická
záležitost
kterou
budem
se
vyřešit
se
para
ano
proč
se
vrátil
ne
že
by
to
bylo
tajemné
ale
že
pro
každého
je
to
jiné.
Já
si
budu
muset
když
budu
chtít
odpor
aby
ho
abych
vám
na
to
odpověděl
sebrat
od
vás
zkušenosti
za
jakých
okolností
se
to
stalo
si
tej
pozor
na
to
na
pak
a
já
podle
toho
poznám
kterého
pokud
se
tam
razili
a
podle
toho
budu
pokračovat
aby
totiž
zaostalé
jaký
takový
zlo
doprava
doleva
ne
aby
se
to
pořád
stejným
směrem
vono
kupodivu
když
se
jde
do
otcova
domu
te
kupodivu
se
dosa
tak
se
pořád
stejným
stylem.
Vono
to
nejde
nazpátek
a
se
tam
mluví
v
tom
přirovnání
v
tom
podobenství
to
je
tam
pak
opřeno
se
to
nedá
jinak
říct
ne
se
ne
od
boha
pryč
a
proto
se
reparace
ale
to
není
ani
tam
ani
nazpátek
že
ve
vesmíru
už
taky
není
nahoru
ne
a
do
že
ano
a
tady
vůbec
ne
to
se
nejmenoval
to
de
pořád
jedním
směrem
znamená
v
činnosti
se
pokračuje
tak
jako
bych
nedělal
asi
tak
tam
potom
nastává
to
co
jsem
vám
říkal
mýma
rukama
pracuje
kristus
mýma
nohama
chodí
tam
to
je
ten
přechod
kdežto
když
se
člověk
odeberete
činnosti
a
upadl
do
nějakého
transu
to
je
nesprávné
to
neuznává
ano
to
opravdu
zpáteční
cestou
pátou
to
je
veliký
zápor
na
lidský
organismus
potom
kterému
může
podlehnout
životě.
Kde
on
to
se
v
každém
případě
na
sebe
je
tam
nějaký
akt
ze
nebo
tak
až
se
kdybych
šel
stejným
směrem
že
má
jako
se
nenastane
nýbrž
nastane
prohloubení
lidské
činnosti
řek
bych
moudře
ní
dycky
činnosti
a
musím
po
té
stránce
že
se
člověk
nemusí
dál
namáhat
a
že
výsledek
nečinnosti
je
kvalitativně
mnohem
vyšší
neříkám
nejvyšší
ale
postupně
vyšší
asi
tak
a
tak
obecně
dá
říct
ale
jinak
zatím
je
třeba
to
detailně
tě
propracovat
no
jestliže
je
ta
činnost
říká
mi
tady
napovědět
nerada
se
mi
efekt
vnější
než
byla
předtím
tak
to
má
zase
za
následek
prohloubení
toho
tažení.
Upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
to
prohloubení
tažení
nesmíte
z
toho
strach
toho
prohloubení
toho
tažení
není
nevede
do
extaze
nýbrž
to
prokletí
toho
tažení
vede
ke
kvalitě
ke
kvalitě
nejenom
té
činnosti
ale
toho
člověka
toho
jeho
vědomí
on
totiž
člověk
jak
jsem
vám
tady
říkal
že
ska
může
přemýšlet
povídavě
může
přemýšlet
obsahově
ale
to
je
teprve
druhý
stupeň
a
může
přemýšlet
bez
obsahově
to
je
třetí
stupeň
já
ovšem
ten
stupeň
daleko
vyšší
že
totiž
vůbec
nepotřebuje
obsahu
vnitřní
žádné
žádnou
páru
a
ono
to
jde.
A
provede
věc
o
které
jsem
potom
diví
že
jí
provedl
se
to
sem
von
tu
věc
probere
provede
ovšem
upozorňuju
tě
a
já
mohu
si
musím
bože
na
vás
abyste
trpně
přiblížili
von
zapnu
automatismus
dvě
a
automatismu
dvě
má
jednu
charakteru
vlastnost
kterou
nemá
o
tom
tim
jedna
že
totiž
propojuje
člověka
z
jeho
okolí
a
s
událostmi
časoprostorové
jak
prostorově
tak
časově
takže
v
ten
člověk
začne
jednat
ostatních
lidech.
To
je
zase
von
ten
automatismus
může
jednat
jako
ježíš
jednal
v
jiných
lidech
on
se
sám
zmařil
na
kříži
nikdo
by
mu
byl
vlásek
ne
křížený
hlavě
kdyby
on
byl
nechtěl
zemřít
na
kříži
on
říkal
přeci
tomu
svatýmu
petrovi
prosím
tě
co
mě
chrání
se
těmi
kdo
mě
za
týkají
kde
bych
mohl
na
požádali
dostat
aby
andělů
který
by
mě
ochránil
já
to
nechci
já
se
do
přeci
zmařit
toto
dílo
nesmíš
rušit
on
to
řekla
ke
dlouze
ne
na
jednom
to
rozvádím
abych
vám
zdůvodnil
proč
mu
možno
nutil
aby
ho
nebránil.
Ten
ježíš
jednal
v
těch
kteří
ho
popravovali
jednal
těch
který
o
zrazovali
jak
ste
si
všimli
v
tom
já
slovy
dal
to
sousto
ve
všech
jednal
které
automatismus
dvě
nejedná
jenom
člověku
samém
jako
komentuje
k
jedna
nýbrž
jedná
v
celé
všem
okolí
do
takovými
v
jaké
zapotřebí
on
dobře
ví
že
ho
tam
kam
až
má
jít
a
kde
ta
pravomoci
o
končí
počinem
tam
a
tam
končí
právě
kam
až
je
třeba
to
zařídit
tak
ty
máš
dojem
že
událost
ti
do
na
ruku
a
je
to
automatismus
dvě
který
je
živý
který
není
živý
způsobem
oddělenosti
bych
tak
řekl
ano
tady
dotaz
karma
te
veliký
velice
široký
pojem.
Je
to
jeden
ze
zákonů
který
se
dá
poměrně
nejsnáze
vystopovat
ve
veškeré
dění
jeden
zákon
božích
a
proto
není
divu
že
lidé
přibližuji
karmě
větší
úlohu
než
jakou
fakticky
má
nebo
že
úlohu
karmy
odděluju
od
úlohy
jiné
zákonitosti
která
tady
taky
existuje
řekl
jsem
že
těch
hlavních
zákonů
takle
dohromady
svázaných
na
sebe
závislý
kde
jeden
působí
na
druhý
je
asi
šestnáct
a
jeden
z
nejbližších
zákon
který
doplňuje
karmu
a
který
nám
poněkud
praví
poněkud
opravy
náš
pojem
karmy
je
zákon
harm.
Já
nebudu
karmu
vykládat
v
tom
v
té
šíři
jak
oni
mluví
indové
prosím
vás
to
by
byla
strašně
dlouhé
pojednání
ale
budu
ji
kam
jak
potřebuju
k
tomu
abych
vysvětlil
karmu
takže
až
se
podíváte
naučenou
tak
vidíte
že
karma
je
něco
neříkám
jiného
ale
něco
daleko
obsažnějšího
než
jak
já
to
tady
líčím
já
to
jenom
budu
aplikovat
na
lidský
život
a
řeknu
asi
toho
člověk
je
svým
založeným
svým
nadání
svým
charakterem
předurčen
k
něčemu
čemu
říká
karmické
předurčení
ve
skutečnosti
jsou
to
dispozice
nikoliv
ještě
zákon
že
by
to
muselo
tak
být.
Podle
kterých
když
se
řídí
v
životě
tak
jeho
život
probíhá
co
možná
nejlepším
způsobem
za
cenu
nejmenšího
odporu
že
mu
to
jde
téměř
samo
že
to
zrození
básníkem
ženo
tak
to
básnický
mu
nedořekl
ho
k
tomu
pustím
a
tak
dále
že
to
člověk
zurčí
třebas
řemeslo
tak
musíme
tomu
řemeslo
za
těžkostem
ale
běda
když
tomu
řemeslníka
který
je
zrozen
takhle
který
má
tyto
dispozice
ne
dovolíme
aby
to
řemeslo
provozovala
ani
třebas
jako
melou
nebo
ani
jako
nějakou
zálibu
osobní
po
zájmu
nějakou
jako
za
možnost
ho
otrhaná
od
jeho
dary
od
jeho
povolanosti.
A
přivolává
me
na
něho
karmu
von
je
to
to
tvrdě
zkoušen
že
ne
vykonává
co
k
čemu
je
připraven
ano
až
do
přestane
niko
nával
to
k
čemu
je
svým
vývojem
předešlým
tomu
říkám
řekami
kým
chyba
je
připraven
tak
nastupuje
zákon
karmy
teprve
teď
a
s
tíha
za
to
ono
mu
to
nejde
on
má
přitom
veliký
překážky
a
tak
dále
a
tak
dále
a
třebas
i
umírá.
Jestliže
by
třebas
někdo
byl
vyhraněný
bytostí
která
by
se
přímo
dra
za
něčím
a
jeho
okolí
toho
člověka
by
mu
nedovolil
aby
se
vyžil
v
tomto
oboru
v
této
činnosti
tak
ho
odvolají
ze
světa
od
blaho
žádným
způsobem
protože
on
nezemře
tím
že
třeba
zoufalý
že
nemůže
dělat
to
a
to
řemeslo
to
ne
ale
von
třebas
přejede
auto
nebo
nebo
dostane
jakou
chorobu
která
nesouvisí
s
tím
povoláním
a
na
nich
zemře.
A
takhle
to
vypadá
s
člověkem
který
nemůže
vykonávat
to
k
čemu
je
povolání
čili
správně
říká
svatá
terezie
jakýkoliv
duchovní
pokrok
je
závislý
na
znalosti
sama
sebe
jestliže
člověk
zná
sebe
do
té
míry
že
ví
co
má
dělat
k
čemu
se
hodí
nehrne
se
do
toho
k
čemu
se
nehodí
naopak
rozvíjí
se
v
tom
v
čem
se
ho
od
v
čemu
se
hodí
pak
do
krajnosti
rozvine
svoji
lidskou
bytost
kterou
by
jinak
rozvinout
nemohl
a
z
této
krajní
pozice
rozvinuté
lidské
bytosti
je
nejsnazší
přístup
k
bohu
z
jiného
místa
dokonce
ten
přístup
tady
není.
To
znamená
plnění
zákona
karmě
nesmírně
důležité
pokud
se
více
lidské
činnosti
aby
ten
člověk
vůbec
dospěl
k
tomu
co
se
nazývá
duchovní
zájmy
jestliže
je
někomu
sme
transponoval
ze
sebe
nějaké
duchovní
zájmy
musíme
se
postarat
o
to
aby
plnil
svoji
daru
jestliže
nesplní
spojí
horu
tak
marně
se
snažíme
aplikovat
nějaké
duchovní
tažení
na
něho
to
aplikace
nevyjde
pak
když
mu
dovolíme
aby
se
rozvinul
tak
bez
jakýchkoliv
potíží
bez
utrpení
on
vstoupí
na
duchovní
cestu
bez
násilí.
Protože
karma
každého
člověka
jest
spojit
se
s
bohem
na
konci
ale
musí
být
musí
tomu
předcházet
rozvinutí
tvůrčí
činnosti
boží
v
tom
směru
jak
je
člověk
k
tomu
disponován
my
se
nemůžeme
rozvinout
všestranně
toho
to
pusť
mez
hadu
my
se
musíme
rozvinout
jednostranně
tak
abychom
všechno
co
ode
dispozici
použili
celé
té
pletu
barev
kterou
máme
k
dispozici
abychom
využili
a
pak
je
naděje
že
bez
bolestně
a
samovolně
samozřejmě
přistoupím
k
duchovním
záležitostím
dokud
tohleto
neuděláme
tak
i
když
je
duchovně
založení
tak
tam
jednoho
dne
si
sedneme
jak
se
říká
na
obe
a
říkáme
dal
a
dal
nemohu
že
nám
brání
je
splněna
darmo.
Plný
hamy
odtrhuje
karmu
tady
bylo
řečeno
to
znamená
do
do
mluveno
jestliže
já
splním
do
posledního
puntíku
to
se
mi
nepodaří
ale
poměrně
do
posledního
až
na
tebe
k
ke
konci
všechno
co
co
mohu
vykonat
takže
nemám
těžké
svědomí
že
jsem
to
neudělal
tak
se
uvolňuju
z
karmy
tak
přestávám
být
vázán
symptomů
a
jsou
sounáležitostí
s
tím
co
jsem
měl
vykonat
já
se
uvolňuje
zvláštním
způsobem
tím
že
to
vykonám.
Vono
je
totiž
těžko
se
uvolnit
karmy
tím
že
to
nekonám
se
od
toho
vzdaluju
třebas
se
toho
bojím
že
to
ne
vykonává
to
je
velice
obtížná
cesta
taky
se
dá
po
ní
takle
ale
nedoporučuju
té
cesta
veliké
utrpení
tak
udělali
křesťanští
světci
tohleto
takhle
oklesťovat
lidské
bytosti
kdežto
u
poznal
jsem
že
daleko
snazší
je
dostat
se
nakonec
jedné
cesty
a
odtamtud
nastoupit
další
nedělat
skok
tam
někde
na
tom
přelomu
nýbrž
dostat
se
až
pod
schod
na
kterým
vystoupím
tak
řekl
a.
Nebo
jestliže
já
například
plním
úkol
jenom
proto
abych
se
visel
z
karmy
není
to
nic
špatného
na
to
mám
plné
právo
van
by
řek
povinnost
protože
bez
bez
tohoto
zatížení
je
mohu
jít
dál
mě
bych
se
bezohledně
na
to
že
mám
nějaký
duchovní
úkol
to
sebou
snažit
splnit
hru
a
proto
například
dejme
tomu
indové
radí
ve
středním
věku
se
voženil
děti
všechno
zaři
rodinou
a
teprve
potom
se
odeberu
do
soukromý
tak
to
je
dali
způsob
myšlení.
Protože
jestliže
to
tomu
člověku
potom
tlačí
mysli
že
neudělal
to
nebo
že
že
neměl
ty
děti
a
že
že
že
se
nevylil
ne
tak
ho
to
potom
brzdí
v
tom
starém
věku
než
to
u
toho
člověka
který
všechno
vykonal
co
mohl
vykonat
tom
středním
věku
produktivním
potom
zase
už
tohleto
nebrzdilo
samozřejmě
má
to
určitou
nevýhodu
že
když
to
dělá
jenom
proto
aby
se
vyžil
že
tam
nedá
v
pravým
slova
smyslu
duchovní
síly
kdežto
když
má
na
mysli
jako
inda
na
mysli
to
duchovní
zpět
tak
to
dělá
z
důvodů
duchovní
ano
a
proto
mají
volní
tak
veliké
potíže
s
tou
poprat
u
nich
že
si
že
je
to
duchovní
úkol
to
nemohl
mít
to
odbourat.
A
pokud
to
náboženské
myšlení
bude
takové
tak
to
ne
odbourali
prosím
většina
lidské
z
vykládá
to
že
svůj
život
rozplameňuje
do
jednotlivých
úkolů
a
ty
úkoly
vidí
člověk
potom
často
a
nemůže
si
pomoc
aby
tak
neviděl
odděleně
jeden
od
druhého
odděleně
vidí
úkol
zdraví
po
úkolu
jiných
povinností
zase
jednotlivé
povinnosti
díváš
povinnost
matky
povinnost
manželky
povinnosti
já
nevím
občanskou
státu
ví
to
všechno
zvlášť
povinnosti
bohu
neví
zase
zvlášť.
A
není
možné
aby
se
tyto
úkoly
řešili
jeden
za
druhým
odděleně
a
aby
nenastaly
třeti
mezi
těmi
úkoly
vzájemné
proti
tah
že
něco
řeší
třebas
řeší
úkol
povolání
a
na
zdraví
s
tím
škodí
to
je
běžná
záležitost
nebo
řeší
svoje
zdraví
a
nedbá
mapou
volání
nedbá
třeba
s
rodinu
a
tak
dále
a
tak
bych
řekl
obecně
tuhletu
věc.
Pokud
může
člověk
bylo
by
dobře
kdyby
pokud
může
kdyby
přije
hledal
království
boží
protože
pak
milou
bylo
přidáno
všecko
ostatní
on
by
totiž
zabránil
jedné
velice
sice
špatné
že
se
špatnému
způsobu
myšlení
a
jednání
že
by
přestal
řešit
všechno
odděleni
jedno
od
druhého
že
by
přestal
mít
rozparcelovává
život
že
by
to
bylo
všechno
pospojováno
tím
hledej
království
boží
vono
pokud
člověk
nemá
všechno
v
sobě
něčím
postojem
říkám
zrovna
tuhleti
něčím
pospojováno
všecko
tak
řeší
dycky
už
všecko
špatně
protože
jedno
řeší
proti
druhém.
Kdežto
když
má
v
sobě
řád
hodnot
a
tou
nejvyššího
do
to
poměřuje
ty
nižšího
noty
tak
už
to
samo
je
zárukou
určité
harmonie
jeho
života
využívání
lepšího
všech
sil
a
snazší
ho
plnění
té
dary
čili
kdyby
si
například
někdo
dneska
vzpomněl
zlepšit
své
zdraví
tak
by
samozřejmě
neuspěl
třeba
protože
to
hukot
oddělený
od
ostatních
úkolů
on
si
musí
vzpomenout
také
ještě
na
jiný
třebas
důležitější
úkol
a
kvůli
němu
musí
ctít
to
zdraví.
Takhle
to
po
spojovat
s
tím
posílí
ten
úkol
zdravý
nesmírně
ho
posílí
znal
jsem
případy
že
matka
která
chtěla
zůstal
naživu
kvůli
dítěti
zůstala
na
živou
a
kdyby
nebylo
to
kvůli
ději
tak
na
to
tadleta
kdyby
hleděla
jenom
na
své
zdraví
ano
a
kdyby
to
spojila
eště
jiným
úkolem
tak
by
to
bylo
ještě
lepší
prostě
je
to
v
nás
všechno
pospojováno
a
my
to
uměle
rozpojuje
me
a
tím
si
způsobem
něco
čemu
říkáme
karma
a
nese
se
to
v
rozpojili
sme
něco
von
ten
pán
bůh
nezažil
se
věci
jak
my
si
myslíme
že
následky
a
nějaké
utrpení
ale
my
si
ho
vytváříme
tím
že
například
prsou
jdeme
své
úkoly
ne
a
že
si
vybírám
co
se
nám
hodí
za
nebál
se
na
hodí
a
tak
dále
a
tím
si
způsobem
takzvanou
karmu
ne
obecně
by
tak
stačilo.
Někdy
se
stává
že
něco
běhu
událostí
se
zadrhne
a
přestane
to
jít
něco
tam
opomene
tak
těžko
řecky
do
je
tím
vinen
protože
může
se
ukázat
tento
zavinil
ale
opatrně
opatrný
vypadá
to
tak
že
jeho
že
bychom
mohli
říct
ano
ten
zanedbal
to
a
to
třebas
lékař
z
toho
von
že
jo
že
vede
a
to
jsou
hromosvod
doví
že
máme
a
ale
ne
ne.
Tam
totiž
se
dá
obecně
říci
jenom
jedna
věc
slepý
slepého
beze
ten
kdo
špatně
zakročil
byl
slepý
ten
co
na
něm
ten
zakopl
projev
byl
slepý
a
všichni
jsou
slepý
a
slepě
dají
neboť
jednají
podle
rozumových
pravidel
podle
své
logiky
jak
nebyli
třebas
dovedou
a
to
je
málo
mně
dělá
velikou
potíž
zbavit
se
člověka
který
slepě
chce
něco
dobře
vykonat
který
se
opravdu
má
nejlepší
vůli
dobře
to
vykonal
a
nedá
se
říct
si
to
dobře
svádělo
a
já
vím
že
je
to
špatně
eště
do
věci
je
to
správné.
A
a
zavrhl
by
to
taky
způsobem
protože
to
slepé
jednání
protože
neví
co
potom
neví
co
předtím
protože
slepý
ne
těm
je
třeba
odpouštět
protože
oni
to
nezavinil
z
toho
že
to
chtěli
nějak
zavinil
nýbrž
prostě
že
jsou
slepý
touto
slepotu
lidskou
se
způsobují
tyhlety
věci
to
žádná
karma
nýbrž
pra
obyčejná
slepá
kdyby
byli
ti
co
zavraždili
nebo
vraždili
ježíše
krista
nebyli
bývali
slepý
tak
by
ho
byli
nezavraždil
tak
von
se
musel
za
je
modlit
odpustím
otče
neboť
nevědí
co
činí
sou
slepý.
A
odpouštěl
i
těm
lidem
kteří
ho
poslouchal
neboť
mají
uši
a
neslyší
mají
vočima
nevidí
byli
slepý
byli
ruší
tak
když
z
toho
nevyvodili
patřičné
důsledky
nic
se
nestalo
a
tak
člověk
někdy
nevyvozujete
z
událostí
které
potkává
patřičné
důsledky
protože
je
se
přidaný
a
tím
se
dostává
do
nějaké
šlamastiky
a
kdyby
ovšem
nebyl
takový
tak
by
něco
z
toho
vyvodil
takže
je
to
velice
snadné
ukázat
na
někoho
on
to
zavinil
ale
to
je
stejná
chyba
jako
když
se
řekne
tuto
válku
zabil
lite
není
pravda.
To
je
složitá
záležitost
utonou
tnout
července
devatenáct
set
osmdesát
této
otázce
několik
chyb
zásadních
otázka
je
karel
a
tedy
špatně
a
špatně
kladenou
otázku
neze
dobře
odpovědět
je
třeba
napřed
otázku
napravit
opravit
a
my
si
opravdu
si
v
tomto
smyslu
bůh
je
to
fakt
ale
ne
že
bych
on
jediný
byl
to
je
ten
základní
omyl
který
při
vzniká
při
povrchní
četbě
indický
spisů
že
ostatní
je
všechno
plán
ne
že
všechno
je
mája
a
on
je
jediná
skutečnost
oni
skutečnost
na
určité
úrovni
pochopitelně
jediná
na
určité
úrovni
on
je
skutečnost
na
té
úrovni
nic
Jako
bůh
pro
nás
neexistuje
na
naší
úrovni
zrovna
tak
mi
neexistuje
mé
na
jeho
úrovni
tak
skutečně
jako
dne
nemůže
mluvit
zapo
a
pochopitelně
ale
zaručeně
kdyby
nás
měl
vnímat
tak
s
takovým
pocitem
oddělenosti
jako
my
sebe
vím
ale
vzájemně
vnímáme
tak
by
přestal
být
bohem
a
nemoh
nestačil
by
na
takovou
práci
to
by
se
opravdu
lítat
uběhla
ustaral
a
podobně
on
musí
nějakým
jiným
způsobem
nás
v
sobě
mít
nás
uvědomovat
než
jak
my
si
sebe
uvědomujeme
takhle
o
tom
nebudu
teďka
tady
se
bavit
já
si
jenom
napravit
tu
chybu
která
byla
obsažena
v
té
otázce
že
protože
on
jediný
jest
to
není
pravda.
Na
jeho
úrovní
on
jediný
je
jinak
je
to
pantheismus
se
které
nemohu
souhlasit
protože
bych
se
slova
si
s
tím
že
dílo
nějakého
umělce
je
ten
uměle
to
není
pravda
je
tady
umělec
a
je
to
je
je
tady
jeho
dílo
ano
a
zasel
taky
s
bohem
dílo
uměl
co
je
stejně
reálné
jako
umělec
prosím
dokonce
v
tom
smyslu
které
já
ne
že
když
není
třebas
momentálně
prováděno
reprodukován
tak
existuje
třebas
dvořáka
je
napsán
natáh
a
kdyby
ho
nikdo
nenapsal
nikdo
nepropagoval
tak
by
existoval
to
dílo
ale
dokonce
bude
existovat
i
kdyby
ho
nenapsal
do
těch
no
protože
jestliže
on
na
to
myslel
to
napsal
do
no
tak
už
to
začlo
existovat
ano
neztratilo
se
to.
To
jsem
si
uvědomil
teď
v
takové
né
maličkosti
kterou
popisuju
nebo
budu
popisovat
teď
v
tom
sladkém
po
měl
jsem
v
ruce
tu
malou
petruško
ona
byla
prostě
chystala
se
ke
spánku
a
měl
jsem
ji
podržet
matka
její
mě
tu
petruško
svěřil
záměrně
chtěla
abych
si
ji
po
vážil
trošičku
mi
dala
do
ruky
a
musím
říci
že
se
mně
podařilo
v
tom
momentu
si
přečíst
zápis
v
její
duši
je
to
daleko
snazší
než
zápis
ve
vaší
duši
protože
jeden
zápis
pamětný
je
přikrývá
dalšími
a
dalšími
zápis
pamětným
takže
já
bych
se
třebas
z
vaší
mysli
vůbec
nedopátrá
jak
to
s
vámi
dopadlo
že
se
se
narodil
na
tento
svět
já
sem
tam
dopátrat
vám
jak
to
bylo
s
tou
petru
ší
když
vstoupil
a
tento
svět
to
je
to
byl
velice
zajímavý
zážitek
který
se
nikdy
předtím
nezažil
ani
ne
u
sebe
protože
to
je
dost
těžké
sebe
jelikož
člověk
už
je
starý
a
ten
jeho
zápis
machr
narození
je
překrýt
ně
činím
ne.
A
jestliže
se
před
přes
moment
narození
že
dostává
třebas
do
minulých
vtělení
a
tak
dále
tak
to
proběhne
zlomkovitý
vteřině
nebo
tak
nějak
že
to
nezůstane
paměti
nestane
to
na
mysli
já
vám
to
říkám
jenom
proto
abyste
si
uvědomili
že
tady
je
mnoho
věcí
na
které
si
nikdo
nemůže
vzpomenout
které
nikdo
nemůže
vidět
ani
smysly
hmatat
nebo
čichat
nebo
ně
smyslově
to
nevnímat
el
že
třeba
textu
existoval
jenou
v
představě
někoho
a
vono
už
to
tady
je
čili
moc
věcí
tady
jediná
než
jak
jsme
zvyklí
něco
je.
Mnohé
věci
jsou
tu
jinak
než
jak
jsme
si
tomu
říkat
toto
je
a
tamto
není
ano
prosím
vás
to
je
základní
chyba
se
říkat
toto
není
tamto
je
to
nemůžeme
o
ničem
říct
tak
definitivně
protože
nevíme
co
tady
fakticky
všechno
je
to
by
se
musím
výslovně
do
učí
a
to
nejsme
nejsem
pánem
bohem
čili
bůh
tu
jest
stejně
jako
jsou
tady
jím
stvořené
věci
to
je
první
oprava
za
druhé
nic
se
nedá
na
tento
svět
promarnit
protože
boha
to
vyšlo
doba
nebo
musí
vrátit
ten
ten
proces
boha
to
vyšlo
a
doba
v
tom
se
vrátit
to
je
proces
promarňování
a
nás
navrácení
jestliže
by
nebylo
nic
projeveného
nic
stvořeného
tak
bys
měl
pravdu
ale
ono
se
dočasně
něco
mého
vědomí
z
mé
mysli
může
ztratit
dočasně
a
zase
to
dá
nabýt
nebo
zase
k
tomu
dává
ti.
Čili
pro
mě
je
ztracené
to
co
nemohu
mít
ve
svém
vědomí
to
je
pro
mě
ztracené
deseti
že
nemám
bez
to
vědomí
boha
tak
pro
mě
neexistuje
a
nějak
to
nemám
žádnému
ateista
vy
za
zlé
že
pro
něho
bůh
prostě
neexistuje
tomu
ví
pravdu
pro
něho
bůh
není
přestože
ty
sám
říkáš
že
on
je
jediný
který
jest
on
vás
stejně
takhle
špatně
pravdu
že
on
je
jediný
který
není
ano
oba
dva
nemá
ani
jeden
ani
vás
ani
jeden
druhý
ne
ani
jeden
ani
druhý
nemá
pravdu
a
jestliže
se
tam
zlobil
ten
který
nebyl
marnotratný
ten
syn
tak
je
to
jenom
proto
že
všechno
to
co
je
tam
líčeno
je
dramatizováno
dramatizováno
tak
aby
to
snáze
bylo
pochopitelné
tam
je
to
líčeno
jako
drama.
Které
probíhá
které
má
určitý
ší
a
kolem
až
na
toho
syna
který
tam
rozčiluju
že
ano
že
tam
ten
si
přišel
a
předtím
byl
takový
marnotratný
a
oni
se
s
ním
takhle
paklíkem
vás
tohleto
že
on
se
rozčiluju
to
je
jenom
dokument
ae
toho
co
ježíš
kristus
jenom
prozradit
že
ten
kdo
zůstane
trčet
na
úrovni
rajské
má
čeho
litovat.
Protože
neprošel
tím
procesem
promarnění
a
znovu
nabýt
to
je
vlastně
smysl
všeho
stvořeného
promarnit
a
znovu
na
víc
ovšem
tomu
promarnění
dává
bůh
jedinečnou
příležitost
kdyby
byl
a
toto
velké
pokušení
které
od
něho
pochází
jedna
část
to
velké
pokušení
že
totiž
kdyby
byl
člověku
nedal
k
dispozici
to
dědictví
ne
tak
ten
neměl
co
promarnit
ten
marnotratný
syn
nebyl
promarní
je
to
vina
boží
přes
to
musel
předvídat
co
ten
syn
udělal
on
to
předvídal
že
to
promarní
zaručeně
a
co
přitom
předvídá
že
tím
momentem
jak
to
promarní
si
na
něho
znovu
vzpomene
celé
to
stvoření
má
tento
smysl
aby
člověk
když
promarní
si
vzpomněl.
Neboť
kdyby
nepromarnil
tak
si
nevzpomene
a
to
by
bylo
zle
nože
propaguju
myšlenku
že
ustavičně
probíhá
proces
tvoření
ne
a
že
ustavičně
probíhá
také
proces
toho
klidu
a
ustavičně
probíhá
proces
spasitelský
ne
na
to
vtahován
všeho
do
boha
zpět
a
že
se
to
vzájemně
všechno
prolíná
že
vlastně
není
ani
okamžik
kdyby
něco
z
toho
neexistovalo.
Že
je
to
taková
rovnováha
jakou
například
vidíme
v
naší
soustavě
sluneční
že
tady
je
harmonicky
svázán
přitažlivost
ne
ke
slunce
s
tou
vahou
toho
těle
a
zemského
které
oponuje
te
přitažlivosti
a
drží
se
určité
vzdálenosti
od
slunce
a
nikdy
do
něho
nespadne
že
já
rozdáme
přitažlivosti
ostražitost
že
a
tak
nás
je
to
tady
je
tak
něco
takového
se
dá
představit
jenom
jak
já
si
pomohu
takhle
snadným
způsobem
že
to
taky
v
této
oblasti
je
že
teďka
pozor
tady
v
oblasti
hmotné
vidíme
gravitace
ne
a
protiváhu
proti
toto
gravitace
v
té
ostří
le
to
jsou
hmotné
síly
kdežto
tady
v
této
oblasti
stvořeného.
A
spasitel
něho
nebo
co
ke
spasení
míří
a
co
míříte
proto
stvoření
je
sice
obdobná
rovnováha
ale
nejsou
to
hmotné
síly
jenom
které
zde
působí
nýbrž
hmotné
síly
které
z
toho
souká
co
jenom
posledním
takovým
znakem
toho
co
se
děje
v
zákulisí
a
zákulisí
probíhají
jsili
na
jiných
úrovních
než
nemocné
a
proto
je
tak
těžké
to
vysvětlit
tak
jednoduše
jako
gravitace
ne
jako
tam
a
ta
síla
od
teda
takže
já
bych
si
pomohl
asi
tímto
způsobem
jestliže
člověk
je.
Tvorem
který
roste
třebas
jako
tahle
pavla
tak
se
vůbec
neproviňuje
proti
tomu
stvořitelské
mu
úkolu
ani
spasitelskému
když
se
snaží
něčemu
se
třebas
naučit
něco
pochopit
ne
a
něco
prostě
něco
dokázat
rozvinout
se
ale
začne
se
proviňovat
proti
tomuto
tehdy
když
už
jednou
se
rozvine
do
té
míry
že
už
dál
nemůže
když
by
to
například
té
pavle
začlo
dělat
nesmírné
potíže
aby
se
v
něčem
ještě
dostala
dál
tak
by
se
mělo
uvažovat
o
tom
jestli
by
toho
neměla
nechat.
Ale
nepovažuje
sliby
když
ne
nechat
jestli
by
se
neměla
spokojit
to
úrovni
na
které
je
a
měla
by
k
tomu
přidat
ještě
vyhovění
tomu
spasitelskému
tažení
že
jestliže
by
tohleto
neudělala
v
pravý
okamžik
tak
z
toho
já
které
se
rozvinulo
u
ní
to
jsem
často
u
psal
by
se
v
tom
okamžiku
stal
satan
nic
odporem
její
bytosti
slova
tele
všech
všech
neštěstí
a
všech
pokušení
a
všeho
možného
no
se
říká
ten
člověk
neví
roupama
co
dělat
opravdu
člověk
který
na
té
úrovni
na
které
se
ocitl
dále
nemůže
jít
například
dítě
třebas
na
této
úrovni
nemůže
jít
pozornosti
tak
daleko
jako
my.
To
nemá
tu
stálost
o
tu
trpělivost
a
nesmíme
to
mít
za
zlý
a
kdybychom
od
něho
chtěli
od
toho
dítěte
aby
tu
pozornost
prokazoval
tak
mu
křivdí
a
my
ho
svým
způsobem
předčasně
křižuje
me
taky
sem
s
ní
předčasně
člověk
odvádět
ho
stvořeného
bohu
toho
právě
křesťani
dělají
největší
chybu
v
tomto
oboru
že
nechápali
smysl
například
té
netrpěli
ost
toho
dítěte
to
má
smysl
mysle
dívali
na
pavlíku
jak
se
budu
žije
jak
vy
dáváte
pozor
se
vidět
co
to
dítě
sebou
takhle
ší
to
je
nejlepším
pořádku
protože
dítě
této
náleží
ta
nerozvinul
to
potrpěl
vot
a
tu
pozornost
jako
my
nemůže
ještě
rozvinout
v
tom
věku
tak
musí
těla
ještě
něco
jiného
aby
se
zaujal
ne
se
zaujmout
třebas
sama
sebou.
V
nejlepším
pořádku
ale
my
už
kdybychom
na
této
úrovni
které
jsme
dělali
této
no
tak
se
proviňuje
proti
tomu
co
se
tady
říká
tady
se
totiž
vám
přednášíme
smysl
spasitelském
úkolu
a
to
byste
nemohli
pochopit
kdybyste
určitou
míru
pozornosti
tomu
nevěnoval
jestliže
například
dejme
tomu
ježíš
kristus
někomu
něco
kázal
tak
tě
aby
ty
lidi
byli
pozor
ne
třebas
k
tomu
nerozuměli
ještě
ale
vyžadoval
od
nich
pozornost
a
to
pozornost
sama
už
způsobovala
že
začalo
lidech
fungovat
to
spasitelské
dílo
to
tady
je
ale
aby
mohlo
převažovala
člověku
tak
musí
ten
člověk
být
na
určité
úrovni
pozornosti
tou
i
ne
a
toho
všeho
co
s
tím
souvisí
jak
nemá
tu
touhu
po
tom
poznání
jak
nemá
taky
tu
míru
trpělivosti
pozornosti
a
krále
tak
nemůže
u
něho
nastoupit
ten
spasitelský
úkol
čili.
Závěr
z
toho
všechno
sice
plyne
vedle
sebe
a
zároveň
ale
něco
z
toho
převažuje
podle
úrovně
toho
kdo
to
kdo
je
přijímat
čem
anebo
je
my
síla
čem
ano
čili
u
člověka
třebas
růst
ají
ho
nebo
u
člověka
který
se
něčemu
učí
převažuje
učí
se
věcem
světským
totiž
myslím
převažuje
stvořitelský
úloha
boží
a
o
tu
on
se
člověk
opírá
aniž
ví
že
se
o
ní
opírá
a
tou
je
možný
aby
vytvořil
nové
hodnoty
takzvané
nového
do
ty
tedy
v
tomto
světě.
Jestliže
ale
se
dostane
na
úroveň
ze
které
už
nemůže
dál
třebas
je
to
chvilkové
že
nemůže
dál
tak
v
tu
chvíli
by
neměl
si
zoufat
ale
měl
by
nasadit
na
spasitelský
úkol
to
znamená
měl
by
s
tím
odejít
k
bohu
já
to
to
se
to
není
sladké
jho
to
je
zlatý
klíč
že
chvilinku
na
ty
věci
nemyslet
teprv
tak
se
znovu
do
nich
dál
takhle
si
odpočinout
ne
a
tím
se
navodí
spasitelský
úkol
u
toho
člověka.
No
čili
probíhá
obojí
stejně
zároveň
ale
ne
ve
stejné
intenzitě
a
na
stejné
úrovni
čili
u
toho
marnotratného
syna
napřed
probíhal
úkol
tvůrčí
on
vstoupil
do
toho
světa
promarnit
tam
všechno
co
prosím
vás
taky
tvůrčí
činnost
neboť
když
někdo
něco
vytváří
toto
styk
kolik
hodnoty
ať
už
dělá
boty
a
nebo
rodí
děti
to
je
jedno
to
je
pokračování
v
tvůrčí
činnosti
boží.
A
tohleto
samo
o
sobě
znamená
že
nakonec
vede
k
úplnému
vyčerpání
to
jedince
pochopitelně
pro
mrhání
toho
všeho
a
pak
by
měl
nastoupit
opačný
smysl
všech
věcí
pochopitelně
není
tomu
tak
před
té
školsky
jak
já
to
říkám
neboť
ono
se
to
vzájemně
prolíná
i
v
tom
smyslu
že
chvilinku
člověk
si
odpočívá
a
je
trpný
trošičku
ze
začátku
to
dovede
jenom
tím
způsobem
bohužel
že
to
co
v
tom
světě
dobyl
promarňuje
svou
sebelásku
že
uspokojen
nad
tím
co
dokázal
tím
samozřejmě
je
sice
trpný
ale
promarňuje
to
co
dokázal
tomto
světě
ve
smyslu
duchovním
znamená
nemůže
to
projevit
na
vyšší
úrovni
už
vzal
odměnu
svou
tím
svým
uspokojením.
Kdežto
jiný
člověk
třebas
ne
promrhá
ten
tvůrčí
úkol
který
zvládl
uspokojením
nýbrž
odevzdáním
toho
bohu
toho
účinku
třebas
i
to
uspokojení
bohu
tobě
patří
za
to
dík
bože
asi
v
tom
smyslu
nemusí
to
takhle
vykládat
si
slovně
ale
v
tom
duch
toho
je
tenhleten
a
pak
nastavuje
na
úkol
spasitelský
se
tam
už
neveto
je
nevadí
to
je
to
eště
řeknu
jedno
byl
tady
dotaz
když
jsem
tady
rozdělil
školsky
všechno
co
člověk
může
na
tom
světě
podnikat
buď
navazuje
na
stvořitelský
úkol
boží
a
nebo
navazuje
na
jeho
spasitelský
úkol.
Tak
pak
musíme
mě
všechno
zařadit
by
do
toho
prvního
nebo
do
toho
druhého
jak
je
to
úkol
když
člověk
bojuje
proti
bohu
starý
proti
a
teta
boje
proti
němu
stavíte
proti
něho
v
každém
případě
tuto
otázku
ne
odpovědět
jedno
z
nejednou
protože
on
neví
co
dělá
jsou
věci
o
kterých
můžeme
aspoň
relativně
říci
že
víme
co
děláme
například
dejme
tomu.
Když
já
tady
piju
tento
čá
tak
si
úkol
svoji
žízeň
vím
co
dělám
z
přitom
myslím
ale
když
někdo
boje
proti
bohu
kterého
nezná
že
nemohl
znát
my
taky
neprotěžovat
tak
opravdu
neví
co
dělá
on
opravdu
je
někým
kdo
se
podílí
na
soudu
na
jakém
si
soudu
který
na
který
nestačí
ano.
Asi
jako
kdyby
někdo
ustupoval
o
něčem
co
čemu
nerozumím
jednoduchým
způsobem
se
dá
usoudit
to
co
se
čemu
nerozumím
tak
to
blbí
ne
se
řekne
to
je
hloupé
protože
tomu
nerozumím
tak
to
říkají
hloupí
lidé
to
nerozumí
to
hloupé
a
celý
se
také
nerozumí
tomu
ale
nemůže
to
ani
pochopit
ve
své
situaci
nebo
nechce
to
pochopit
a
tak
je
proti
tomu
a
tak
to
potírá
co
to
je
i
negatívně
že
je
to
pokračování
v
tvůrčí
činnosti.
Nebo
určitýho
si
boží
že
tvůrčí
čím
boží
spočívá
v
tom
že
se
všechno
zase
je
vá
do
oblasti
dvojnosti
dobra
a
zla
všech
protikladu
všech
párů
dvojic
a
on
slouží
tomu
jednomu
páru
dvojic
lépe
by
bylo
kdyby
to
nemusel
dělat
pro
něho
byloli
ne
jako
se
dejme
tomu
vyjádřil
ježíš
o
jidášovi
že
by
bylo
lépe
kdyby
se
byl
narodil
ale
když
to
udělal
bylo
to
přes
to
v
nejlepším
pořádku
protože
kdyby
to
byl
neudělal
tak
když
se
dostal
na
kříž
a
tak
dále
to
sem
tady
kolikrát
vykládali
aby
ho
nutná
by
na
ten
kříž
dostal
ovšem
pro
toho
jidáše
samotného
bylo
lépe
aby
to
aby
se
byl
narodil
aby
to
byl
totiž
nemohu
vůbec
dělat
ne
pro
něho
osobně
čili
musím
říct
se
pokračuje
pučí
činnosti
boží
ale
bylo
by
lépe
kdyby
to
nemusel
dělat
asi
tak
to
to
jinak
ne.
Že
je
ještě
jinak
ten
člověk
který
je
proti
bohu
ani
neví
že
mu
slouží
protože
jedině
rozvinutá
lidská
mysl
jedině
rozvinutá
lidská
činnost
jedině
prostě
stav
krajní
umožňuje
člověku
aby
se
z
něho
dostal
do
škálu
a
já
myslím
že
nemáme
málo
případů
historii
lidstva
kdy
takové
krajní
pozice
někdo
dostal
za
nejdál
neříkám
že
svatý
pavel
byl
a
cesta
ale
budeme
a
proti
ty
st
což
je
prakticky
totéž
prakticky
té
facto
ne.
A
ta
se
žákem
ježíšovým
nebo
kristovým
lépe
řečeno
a
víme
toto
o
mnoha
jiných
lidech
svatý
augustin
nový
svatým
františku
a
jiných
kteří
byli
proti
a
pak
se
staly
nejlepším
zastánci
toho
boha
kterého
napřed
to
následovali
čili
je
vidět
že
se
dostali
do
krajního
bodu
to
je
stvořitelské
při
slučování
stvořitelské
ho
lidskému
úkolu
ze
kterého
byl
snadný
přes
ucha
opačnou
stranu
do
spasitelské
ho
úkolu
protože
on
možná
ten
ateista
nebo
ten
prostopášníků
byl
třebas
svatý
augustin
to
dělá
opravdu
upřímně
on
si
myslí
že
to
tak
má
být
a
to
je
na
tom
to
nejkrásnější
na
tom
velice
celé
neboť
on
se
přitom
může
přirozeným
způsobem
se
rozvinout
nemá
překážek
vnitřních
nemá
zábran
lite
kdežto
jiný
člo
těch
z
těch
zavrhovat
mnoho
a
ne
roznese
takhle
dokonale.
I
když
to
třeba
za
zvali
no
v
tom
smyslu
že
se
třebas
věcí
rozumí
dokonce
ale
říká
si
moje
porozumění
věcem
má
své
meze
každý
poctivý
vědec
je
úžasně
skromný
je
říká
já
na
té
své
úrovni
samozřejmě
nemohu
ty
věci
říkat
tak
suverénně
já
nemohu
tvrdit
ano
nebo
ne
já
si
být
vědom
a
měl
by
si
exist
pravý
vědec
do
té
relativnosti
všech
věcí
že
ano
a
mluví
z
velikou
velikým
despektem
nebo
řek
bych
z
před
pravdou
a
takovou
rezervace
rezervováno
že
sám
sebe
nevytahuje
ne.
Takhle
vědec
jedná
pravý
vědec
tak
se
jsem
poznával
bylo
pravý
vědec
od
nepravého
že
si
není
tak
úplně
jist
tím
co
říká
to
protože
kdyby
si
byl
tak
úplně
jist
tak
opravdu
už
nemůže
z
toho
svého
bodu
jít
dál
ano
to
platí
o
rozumovém
způsobu
chápání
on
si
musí
uvědomovat
jestli
je
dost
daleko
že
rozum
má
své
meze
a
to
je
na
tom
to
nejkrásnější
co
si
právě
uvědomuje
ta
fakta
která
objevil
ale
toto
omezení
rozumové
té
výtečné
čili
on
má
tady
otevřenou
cestu
nazpátek
k
tomu
spojili
tomu
spasiteli
pardon
to
mě
tedy
každém
momentu
je
to
ten
kdo
se
jako
věda
devatenáctém
století.
Ten
do
se
obalí
do
to
nádherné
ho
roucha
oděje
se
ti
narada
o
ten
dokonalosti
zákonů
třebas
fyzika
h
ne
tak
si
myslí
že
za
tím
už
nic
není
a
to
mě
nerozvineli
a
tak
dále
ne
tak
to
se
tak
teďka
ilona
tento
mezi
to
si
byli
tím
úplně
jisti
protože
toho
to
klapalo
jedno
na
druhé
navozovalo
kdo
takle
století
bohužel
už
ne
vite
a
to
z
toho
důvodu
že
přišli
na
meze
rozumové
činnosti
a
od
tohoto
mysli
nejvíc
slibujeme
do
badá
e
v
těchto
jiných
věcech
že
ten
relativismus
bude
dále
pronikat
do
všech
oblasti
a
že
se
z
něho
zrodí
touha
po
něčem
absolutně
jí
co
je
za
tím
rozumovým
poznáním.
Já
jsem
si
dobře
vědom
toho
že
například
když
když
se
mi
dostali
nějaké
vnuknutí
že
to
absolutní
pravda
ale
jsem
zoufalý
z
toho
když
to
reprodukuju
čili
vidím
že
ten
stav
neschopnost
lidská
tady
zůstává
i
při
té
dokonalosti
boží
která
za
tím
je
ne
čili
to
mě
udržuje
jaksi
na
té
cestě
že
po
ní
mohu
jít
dál
ale
byla
kdybych
si
řekl
jak
jsem
já
vám
to
tady
vyjádřil
této
nejdokonalejší
co
se
od
té
věci
mohlo
říct
a
jak
se
to
mohlo
vůbec
vysvětlit
v
té
tento
mile
konec
moment
cestě
vůbec
jsem
padl
nikam
jsem
nedošel
dokázal
jsem
že
tomu
nerozumím
že
jsem
to
nepochopil
že
jsem
do
toho
nepronikl
že
jsem
neměl
žádná
vnuknutí.
Protože
ten
svatý
pavel
který
měl
tak
obrovská
hnutí
přeci
věděl
že
se
pořád
musel
zmenšovat
ne
a
dokonce
žili
by
se
byl
ne
zmenšoval
tak
ten
ježíš
kristus
nemohl
být
se
v
něm
narůstat
si
v
sobě
musíme
upravit
místo
na
toho
boha
a
to
se
může
jenom
tím
že
si
vědomi
své
nedokonalosti
ale
to
vás
by
ta
žena
jako
jak
to
smiluje
říkal
tak
do
tak
já
nebudu
nic
dělat
to
ne
ale
budu
odevzdaní
to
je
velikosti
boží
budu
ji
více
ctít
duše
ho
dělat
více
pro
slávu
jeho
ne
a
tak
dále
nebudu
se
pořád
ohlížet
jenom
po
sobě
a
pokud
můžu
tak
se
taky
řídit
tos
dokonalý
tu
reprodukcí
ovšem
to
bude
problematická
první
té.
Když
šestého
července
roku
tisíc
hoden
ti
ste
ho
desátého
je
tu
dotaz
proč
ježíš
kristus
ustalo
ustanovil
právě
svatého
petra
představitelem
číslo
jedna
v
církvi
když
řekl
petře
je
si
skála
na
to
je
skále
postavení
církev
sou
a
dány
pekel
neji
nepřemohou
důvodů
proč
to
učinil
bylo
jistě
hodně
protože
by
to
byl
neučinil
ale
některé
z
nich
bychom
si
tady
měli
vysvětlit
protože
vám
toho
ta
hlavou
tak
především
bych
vysvětlil
to
slovo
skála
proč
je
skálou
a
kdo
může
být
skálou
svatý
petr
byl
rybářem.
A
ten
rybář
jistě
dobře
živil
svoji
rodinu
nebo
jí
uživil
aspoň
se
dál
a
dal
se
přesvědčit
ježíšem
kristem
že
musí
přestat
lovit
ryby
aby
užil
svou
rodinu
a
musí
se
stát
učedníkem
pána
ježíše
a
to
mě
v
tom
okamžiku
mu
říká
o
dalším
programu
ježíš
kristus
že
od
této
chvíle
petr
nemá
lovit
ryby
brž
málo
být
duše
tím
mu
vysvětluje
že
své
zkušenosti
z
tohoto
světa
má
umět
převést
na
zkušenosti
duchovní.
Ne
se
jich
zříci
těchto
zkušeností
nýbrž
je
uvést
na
zkušenosti
duchovní
kterej
na
důležitá
poučka
druhá
spočívá
v
tom
může
svatý
petr
neboť
toto
stalo
dříve
než
než
umřel
ježíš
kristus
na
než
ho
zapřel
petr
později
se
stalo
to
že
na
těchto
zásadách
nebo
na
této
zkušenosti
na
této
zásadě
svatý
petr
chtěl
sloužit
ježíši
kristu
k
těm
sloužit
svými
silami
svými
schopnostmi
přetavený
na
duchovním.
A
teď
ho
musel
ježíš
kristus
naučit
další
fázi
cesty
že
těmito
silami
se
sice
může
v
tomto
světě
mnoho
dokázat
a
není
to
nic
špatného
když
se
dokáže
duchovním
světě
je
třeba
umět
od
toho
co
je
mé
třebas
to
bylo
nejlepší
ustoupit
vzdát
se
toho
jako
něčeho
co
nemůže
tady
sloužit
pokud
je
to
žito
jako
osobní
ho
vlastnictví
jako
vlastnosti
která
patří
člověku
který
je
užívat
tele
této
vlastnosti.
Tohleto
je
velice
důležitá
záležitost
na
duchovní
cestě
neboť
my
nedosahujeme
většinou
království
boží
jenom
z
toho
důvodu
že
ho
chceme
dosáhnout
tím
způsobem
jako
se
dosahu
věci
na
tomto
světě
popadnout
ne
ježíš
kristus
ukázal
že
ten
kdo
ještě
chce
popadnout
království
boží
ten
není
hoden
a
ten
nemůže
se
ho
zmocnit
sice
říká
království
boží
násilím
je
dobýváno
násilím
trpí
a
my
si
vysvětli
jinde
a
to
nebudu
dneska
znovu
se
trvat
jak
to
myslel
ale
na
druhé
straně
ukázal
svatýmu
petrovi
že
to
násilí
je
začátkem
věci
a
není
na
konci
cesty.
A
na
tom
konci
že
je
opuštění
sama
sebe
zapřením
sama
sebe
a
kdo
nedokáže
sebe
zapřít
ten
nemůže
do
toho
království
vstoupit
a
to
je
třeba
říct
něco
velice
důležitého
se
zapřít
něco
co
napřed
člověk
nemá
nedá
svatý
petr
musel
něco
mít
on
měl
rybář
dobrého
rybář
na
kterého
se
spoléhal
že
umí
vy
který
by
on
měl
možná
jiné
vlastnosti
o
kterých
byl
přesvědčen
že
jsou
správné
proto
tvrdil
já
tě
nezapřel
já
za
sebou
po
až
na
kříž
nebo
kamkoliv
budeš
jít
tak.
V
tom
se
musí
člověk
zklamat
ne
že
by
to
bylo
že
by
se
mýlil
těmi
vlastnosti
které
člověk
má
může
v
onom
světě
mnoho
dokázat
ale
na
té
duchovní
cestě
může
jim
mi
dokázat
jenom
tehdy
říkám
jimi
to
tady
jenom
tedy
se
jich
zdání
že
se
jich
vzdá
tak
z
nich
vyplyne
síla
která
za
ním
stála
a
to
je
síla
boží
zůstane
z
nich
jenom
ta
síla
boží
která
není
člověka
toho
boha
který
způsobil
že
já
mohu
tu
sílu
vůbec
i
vlastnit
třebas
nebo
je
nějak
vládnout
protože
svatý
petr
svým
životem
si
dokázal
obojí.
Jak
to
pevné
postavení
jenom
to
že
jako
rybář
třebas
tak
i
toto
že
tímto
způsobem
se
nedá
království
boží
dobýt
tak
měl
v
ruce
všechny
klíče
ke
království
nebeském
to
znamená
rozvinutý
lidský
život
a
odstoupení
od
tohoto
života
v
tom
smyslu
že
se
využít
podstatné
síly
které
jsou
za
na
pozadí
této
mé
schopnosti
nebo
naší
schopnosti
jakékoliv
to
je
ta
dvoj
stránka
duchovní
cesty
to
je
jedinečný
zastoupen
aby
svatý
petr
on
se
musel
tedy
přesvědčit
že
sám
není
schopen
že
co
si
o
sobě
myslí
že
v
dobře
u
něho
funguje
a
že
to
platné
že
to
k
něčemu
je
protože
na
této
cestě
není
pravé
není
správné
a
nedá
se
tím
dojít
k
nikam.
A
proto
se
stal
stalo
na
jedné
straně
pevně
stál
na
na
zemi
a
tam
dosahoval
co
potřeboval
takového
člověka
on
potřeboval
v
čele
ke
kristu
a
držel
se
museli
že
toto
všechno
má
od
boha
a
že
to
de
nadstavba
nad
tím
že
závislá
čistě
na
bohu
čili
že
v
podstatě
on
je
bůh
činitelem
který
stojí
za
tím
co
člověk
odvozen
z
jeho
činitelé
funkce
dělá
čili
on
na
jedné
straně
je
představitelem
ten
svatý
petr
rozvinutého
života
znamená
rozvinuté
činnosti
tvůrčí
boží
do
do
strany
rozvinuté
tvůrčí
činnosti
spasitelské
pardon
obojího
dohromady.
O
to
tže
toho
ducha
svatého
to
tady
zatím
nechal
být
protože
nám
to
ten
klad
myslím
stačí
něco
totéž
neprosím
mám
ty
k
tomu
něco
do
říci
ještě
že
totiž
nebylo
tam
v
té
řeči
dost
důrazně
prže
člověk
který
nedá
svou
vlastní
spásu
může
zpočátku
i
pro
sebe
hledat
to
je
nedá
ost
začátečníka
ale
měl
by
co
nejdříve
pokud
možno
dříve
že
se
dostat
k
takovému
způsobu
myšlení
ve
kterém
by
svoji
práci
hodnotil
jako.
Článek
který
patří
do
celo
společenského
dění
že
ty
věci
i
když
je
ze
začátku
dělal
pro
sebe
od
určitého
okamžiku
musí
vědomě
dělat
pro
společnost
ve
které
žije
jako
ježíš
kristus
si
byl
vědom
toho
že
ty
věci
které
on
dělal
ty
zázraky
nedělal
pro
určitého
jedince
pro
kterého
zázrak
udělal
nýbrž
pro
širší
společnost
abych
tak
to
vyjádřil
ne
toho
začátku
těch
zázraků
jeho
když
třebas
o
nudil
zázrak
rozmnožení
změní
té
vody
do
toho
vína
v
kani
galilejské
tak
zdánlivě
to
udělal
pro
tu
společnost
která
neměla
co
pít
ne
ale
ve
skutečnosti
to
mělo
dopad
na
apoštoly
na
vlast
na
všech
etické
vlastnosti
člověka
ale
taky
na
všechny
ty
apoštoly
také
existovaly
neboť
uvěřili
v
něho
učedníci
tam
praví
dál.
Čili
jestliže
člověk
jde
tou
cestou
sice
ze
začátku
sám
pro
sebe
tak
nemůže
se
vyhnout
tomu
dopadu
na
lidskou
společnost
která
žije
vedle
něho
protože
ta
se
na
jeho
dívá
ta
hodnotí
i
když
neprozradil
člověk
kam
jde
hodnotí
jeho
skutky
a
zjistit
že
mých
je
něco
co
třebas
běžném
životě
není
toto
si
na
něm
začne
třebas
hodnotit
našeho
třebas
napodobovat
nebo
tak
výš
právě
u
dětí
při
výchově
dětí
není
možno
působit
lepším
způsobem
než
příkladem.
A
křesťan
je
tady
právě
proto
aby
příkladem
působil
na
společnost
ve
které
žije
a
myslím
že
tohle
je
důležitá
vlastnost
kterou
měl
svatý
petr
že
si
oboustranný
m
příkladem
oddanost
ježíši
kristu
neschopnosti
vlastním
lidskými
silami
jít
a
schopností
opřít
se
o
toho
ze
kterého
ví
že
všechno
pramení
opřít
se
o
svoje
zkušenosti
na
tomto
světě
stoprocentně
jich
využít
na
cestě
duchovní
opravdu
je
aplikovat
doslovně
se
lovit
jak
tady
bylo
řečeno
duše.
A
tak
to
jako
myslím
že
je
způsob
který
pro
který
byl
svatý
petr
zvolen
tím
představitelem
církve
číslo
jedna
tedy
ještě
jednou
tomu
svatému
petru
vám
se
ani
je
asi
to
že
on
podle
názoru
ježíše
krista
neměl
přestat
být
petrem
že
měl
to
své
rybář
sví
pozvat
na
duchovní
úrovni
a
to
bychom
měli
považovat
za
jednu
z
vlastností
kterou
které
bychom
se
měli
modlit
i
my
jestliže
totiž
si
myslíme
že
změnou
svého
postavení
změnou
povolání
nebo
změnou
situace
okolo
sebe
vyměnil
kteří
vedle
mě
žijí
nebo
tak
nějak
nebo
změnou
zdravotních
podmínek
já
dokážu
víc
tak
se
mýlíme.
My
dokážeme
jedině
tím
více
když
na
téže
bazi
na
které
jsme
pracujeme
duchovně
a
ne
ne
pro
osobní
účely
takže
dejme
tomu
jsmeli
rybáři
zůstaneme
rybáři
ale
na
duchovní
úrovni
esiže
dejme
tomu
pracuju
v
továrně
tak
pracuje
jako
na
poli
hospodářově
často
říkal
jestli
se
modlím
tak
né
proto
abych
si
vymodlil
pána
boha
ale
abych
k
tomu
bohu
směl
vejít
abych
mu
chtěl
patřit
to
je
to
to
duchovní
dokud
já
se
modlím
pánu
bohu
abych
aby
on
mě
patřil
tak
to
jsem
pořád
na
hmotné
úrovni
duchovní
té
modlitby
ta
modlitba
nemůže
mít
spojovací
charakter
a
když
se
modlím
proto
abych
já
patřil
bohu
tak
to
začíná
mít
opačný
charakter.
Text view •
Help