Waveform view
prevzate-kotouc-80-01B-80-02A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Protože
už
se
sebe
znám
jestli
ne
totiž
sebe
znám
dokonale
ne
jak
jsem
ochoten
od
sebe
odstoupit
tak
si
nechám
něco
pro
sebe
a
nejdu
celý
já
musím
mít
tím
jak
se
znám
celí
k
bohu
jak
sebepoznávání
že
to
jsem
já
neboť
toto
já
ten
sloužilo
k
živení
automatismu
jedna
a
teď
pro
já
má
vstoupit
do
služeb
automatismu
dvě
to
znamená
máte
stát
služebníkem
ježíšovým
že
je
se
nestane
pomocníkem
jeho
vědomím
jeho
pomocník
znamená
po
v
jeho
duchu
jedná
tak
nejde
tou
cestou
správně
a
já
nevím
jestli
třeba
když
se
toho
chopí
i
a
nevezme
na
sebe
je
všechny
požadavky
ne
nějakého
pokřtění
to
všechno
formalisticky
požadavky
faktické
ježíšovi.
Jestli
on
vůbec
dokáže
to
aby
se
dostal
k
tomu
kříži
a
k
tomu
ostatní
mluvit
o
tom
může
hezky
ale
jestliže
on
nebude
v
pravým
slova
smyslem
učedníkem
v
tom
smyslu
že
se
nepřestane
starat
že
že
se
že
se
nepře
o
jeho
sílu
že
bude
aktivně
tou
silou
působit
mimo
sebe
od
začátku
mimo
sebe
do
jaké
míry
mu
dát
k
tomu
bůh
moc
že
ano
on
bude
mít
pořád
tendenci
za
vinou
se
do
sebe
dělat
něco
pro
sebe
čili
dostane
to
na
té
nižší
úrovni
než
byl
tím
učedníkem
a
to
je
málo
my
se
musíme
v
každém
případě
celý
rozhodnutí
třebas
když
to
nejde
najednou
stát
učedníkem
ježíšovým
jsem
se
učedníkem
menším
stal
teprve
za
devět
let
svý
cesty
to
bylo
hrozné
bídě.
Devět
jsem
nechtěli
ani
pít
protože
jsem
byl
pln
indie
a
řekl
jsem
si
že
je
to
lepší
rozumnější
srozumitelnější
vydatnější
že
jsem
zapomněl
že
je
to
za
staral
že
nový
člověk
po
kterého
ježíš
kristus
mluvil
je
člověk
který
musí
jít
daleko
kolektivně
jím
životem
než
někdo
ve
starověku
kdy
mohl
jít
odejít
někam
do
kláštera
nemluvim
středověku
ve
člověku
to
bylo
možné
při
malém
množství
lidí
také
že
a
ve
starověku
to
bylo
zásadně
zásadní
do
buddha
vých
a
tak
krize
odcházeli
ne
ale
vy
se
se
právě
obuvi
přesvědčili
o
tom
že
ten
odchod
ze
světa
sám
o
sobě
nebyl
nejlepším
řešením
když
se
teprve
když
se
buddha
zřekl
toho
odchodu
ze
světa
tak
měl
tu
jednání
že
jíš
kristus
ukázal
že
ten
člověk
se
musí
zříkat
tím
způsobem
že
jak
to
brali
klášterní
že
musí
pro
ten
svět
něco
dělat.
Mocí
boží
něco
dělat
od
začátku
toho
učednictví
myslím
že
tohleto
u
toho
bhagavána
je
dobré
že
on
je
nutí
trošku
si
pozitivní
cestě
přeci
jenom
toto
si
asi
s
krista
vzal
že
ty
staří
indové
až
po
ty
největší
zařizovali
jenom
až
vámi
kdežto
od
ramakrišny
začíná
je
ramakrišnou
zařizuje
se
duchovní
činnost
pro
celek
ano
ne
pro
nějakou
uzavřenou
společnosti
já
myslím
že
toto
je
největší
přednost
bhagavána
že
máte
budem
to
že
to
dělá
pro
kolektiv
ano.
Ne
ale
já
mám
ten
dojem
tak
prosím
já
jsem
to
nepoznal
jako
ty
nejenom
z
toho
krátkého
povídání
to
je
veliké
vstříc
ší
kristu
tohleto
protože
jak
říká
správně
jesudian
je
to
první
kristus
je
prvním
avatarem
který
ukazoval
kolektivní
cestu
a
při
tom
množství
lidí
které
tady
dneska
je
na
světě
a
stále
růst
není
naděje
na
záchranu
myslím
vůbec
lidstva
nejenom
jakou
spásu
na
nebi.
Než
kolektivní
lepší
způsob
života
než
jak
ji
dosud
vedeme
jestliže
tedy
například
jsem
říkal
že
automatismus
jedna
ty
přivlastní
všechny
schopnosti
člověka
a
zařídí
si
je
podle
svého
tak
jsem
chtěl
říci
že
tyto
schopnosti
takzvané
lidské
mají
také
v
sobě
obsaženy
jiné
možnosti
než
na
jaké
jsme
zvyklí
mohu
se
vy
vidět
jiným
směrem
a
to
tím
že
mohou
být
potravou
pro
automatismus
dvě.
Tak
jak
se
dneska
vyvinuli
vyvinuli
po
okamžiku
narození
na
tomto
světě
slouží
nebo
jsou
služebníky
toho
automatismu
jedna
je
to
řek
bych
využití
lidských
schopností
na
minimum
na
minimální
procento
kdežto
kdyby
ho
tyto
vlastnosti
při
způsobili
jak
nám
to
radí
ježíš
kristus
tak
by
mohli
se
stát
napřed.
No
ne
řeči
ty
služebníky
přáteli
toho
ježíše
a
potom
rovnocennými
partnery
jeho
rovnocennými
partnery
to
znamená
že
by
mohl
dělat
to
co
dělal
on
na
tomto
světě
a
pro
tento
svět
kteří
pro
tento
svět
si
myslíme
že
můžeme
jednat
jenom
tehdy
když
používáme
všech
svých
schopností
tak
jak
si
to
svět
představuje
ovšem
představy
světa
jsou
jiné
než
představy
ježíšovi
a
to
o
tom
bychom
si
měli
promluvit
ježíš
kristus
tam
totiž
říká
že
například
svatýmu
petrovi
dosud
si
lovil
ryby
ale
teď
už
přestane
šlo
vy
který
by
byl
lovit
duše.
A
to
znamená
že
tyto
vlastnosti
které
člověk
má
připraveny
pro
to
aby
na
tom
světě
sloužil
podle
formulky
hospodařit
pro
sebe
pro
se
tím
ho
sloužit
také
hospodařit
pro
hospodáře
pro
to
mohou
a
musí
být
nějakým
způsobem
přizpůsobení
pro
to
hospodaření
nelze
je
pýchou
žít
tak
jak
jsou
a
jestli
jste
si
mysleli
že
když
já
teďka
mluvím
třebas
cestě
lásky
že
opakuju
čistokrevné
lásku
tak
to
by
byl
omyl
je
jenom
chci
říci.
Že
láska
jak
si
to
představoval
ježíš
kristus
má
mít
vedoucí
postavení
protože
i
v
těch
vlastnostech
lidských
těch
schopnostech
má
být
nějaký
řád
a
v
tom
řádu
něco
má
být
zepředu
a
něco
má
být
tady
nemůže
být
předepsáno
aby
u
každého
ten
řád
byl
stejný
to
on
ukazoval
na
svých
apoštoly
že
ji
neměl
za
zlé
že
každý
z
nich
je
uspořádá
po
svém
ne
ale
prozradil
že
ten
kdo
ho
miluje
že
tento
má
uspořádáno
nejlépe
čili
když
já
dneska
mluvím
o
cestě
lásky
tak
mluví
o
optimálně
uspořádány
lidských
schopností
tak
to
berte
nikoli
jako
že
by
to
měla
být
výhradně
láska
nýbrž
o
řádu
hodnot
ve
kterých
je
vedoucí
hodnotou
láska
a
jestliže
se
člověk
naučí
tento
řád
hodnot
správně
v
sobě
ono
by
se
mohl
říci
že
tvém
propagovat
to
znamená
rozvíjet.
Pomocí
lásky
tak
ona
si
uspořádá
svou
mocí
všechny
ostatní
schopnosti
tuto
schopnost
uspořádat
nemá
v
takové
míře
žádná
jiná
lidská
schopnost
že
to
ti
žá
nemluvím
už
o
nějakých
ctnostech
nýbrž
ani
o
schopnostech
protože
dejme
tomu
člověk
má
schopnost
něco
dělat
a
to
nemusí
být
ctnost
nýbrž
to
je
schopnost
to
je
víc
než
ctnost
jak
jsme
si
už
včera
říkali
v
tom
řádu
hodnot
který
se
má
jak
se
má
uspořádala
musí
být
schopnost
nějaká
dominuje
to
vždycky
jestliže
není
jestliže
tam
na
tom
vrcholu
je
několik
těch
hodnot
tak
je
opravdu
jisté
že
ten
člověk.
Nevyroste
do
takové
výše
jako
kdyby
tam
navrch
byla
jenom
jedna
hodnota
vedoucí
to
je
asi
růst
do
šířky
a
ne
do
výšky
bych
tak
řekl
ano
nedá
se
s
tím
dělat
to
že
lidi
jsou
obyčejně
takové
takový
že
mají
spíš
tendenci
do
šířky
se
rozhodnutí
a
naše
kultura
moderní
má
tuhletu
tendenci
hloubky
žádné
výšky
žádné
šiku
obrovskou
že.
A
dostat
už
z
tohoto
systému
který
dneska
vládne
ve
světě
člověka
do
nějakých
výšek
už
samo
o
sobě
velice
obtížné
a
proto
musíme
dolovat
tu
lásku
třebas
všem
mi
možnostmi
všemi
jinými
schopnostmi
které
by
ti
podporoval
proto
musíme
umět
třebas
spravedlivost
oslabit
láskou
bych
tak
řekl
nebo
dejme
tomu
činnost
ostatní
lásku
vůbec
takhle
všechny
schopnosti
které
člověk
má.
A
tím
posilujete
jedno
jediné
tu
lásku
a
tou
potom
prosíme
je
důležité
kudy
prorazím
kterou
schopností
protože
to
potom
má
za
následek
že
celá
naše
cesta
dostane
určitý
rád
že
my
sami
se
v
ní
vyznáme
snáze
a
že
i
světským
má
tu
čest
například
o
ježíše
ježíši
kristu
nikdo
nepochyboval
že
to
přišla
na
světla
ska
přišel
nepřišla
jenom
láska
né
ale
kdyby
se
chtěl
chrakterizovat
jednou
větou
a
by
se
řeklo
na
svět
přišla
k
samozřejmě
chrakterizovat
to
tak
jako
svatý
pavel
je
trošičku
jednostranné
že
bůh
miloval
otec
milovat
tak
svého
syna
jednorozeného
obětoval
ne
tak
miloval
svět
to
myslím
že
jednostranné
protože
to
je
pohled
člověka
který
byl
jak
se
mu
zdálo
z
milosti
boží
obrácen
a
sám
nebyl
schopen
se
obrátit
a
kdyby
byl
ten
zásah
boží
nenastal
tak
by
se
byl
neobrátil
myslím
že
tohleto
je.
Omyl
který
se
potom
traduje
v
celém
křesťanství
že
totiž
musí
zasáhnout
bůh
zázračným
způsobem
aby
člověk
něco
takové
jako
je
první
nebo
druhé
nebo
další
obrácení
vůbec
zažil
to
není
pravda
ten
svatý
pavel
se
dokonale
připravil
aniž
dělal
jak
si
to
tak
podle
svého
názoru
vysvětlím
on
když
pronásledoval
ty
křesťany
tak
viděl
že
jsou
ochotni
dát
za
to
svoje
vyznání
i
život.
A
ten
že
šavel
jak
jsem
se
jmenoval
čím
dál
tím
více
byl
rozpacích
koho
to
vlastně
dává
zabijete
jaké
dny
a
sám
se
přestal
být
tím
hodinou
zabíjejí
postupně
dochází
mu
dech
a
v
okamžiku
kdy
byl
asi
přesvědčen
že
by
to
nemělo
být
že
by
tohleto
neměl
dál
dělat.
Když
se
v
něm
asi
už
svědomí
hnulo
si
říkal
tak
kdybych
tohleto
moh
opustit
kdybych
tohoto
měl
zanechat
byl
bych
rád
v
tom
okamžiku
byl
volný
byl
svobodný
v
tom
okamžiku
byl
připraven
splnil
podmínky
o
kterých
já
ustavičně
mluvím
a
ježíš
kristus
stát
před
ním
schopnosti
které
tady
jsou
nejenom
že
jsou
využívání
jiným
směrem
než
jak
si
to
představuje
ježíš
kristus
že
by
měli
být
využívána.
Ale
nemají
v
sobě
uspořádány
mezi
sebou
to
je
proč
se
protože
používání
jejich
v
tomto
světě
je
chrakterizovat
tím
že
se
o
použity
tam
kde
je
je
zapotřebí
menší
nebo
větší
míře
a
různým
směrem
čili
to
není
nějaká
baterie
seřazena
tak
se
to
nepůsobí
zde
v
tom
v
té
možnosti
toho
vrcholného
náboje
který
v
tom
je
kdyby
se
to
nějak
seřadilo.
A
kdežto
ježíš
kristus
říká
všechno
se
musí
podřídit
jednomu
jedinému
hledejte
království
boží
především
ale
dává
k
tomu
dispozice
jak
se
řadit
všecko
jak
podřídit
tomuto
vrcholnému
snažení
nebo
této
vůli
hledejte
té
obsah
vůle
toto
vůli
pozdějších
no
ostatní
ano
samozřejmě
její
to
že
i
když
člověk
ve
své
vůli
toto
považuje
za
vrchol
toho
co
si
přeje
tak
se
může
také
vrcholně
klamat
protože
si
jenom
představuje
že
si
to
přeje
já
jsem
se
teprve
po
devíti
letech
v
této
cesty
dověděl
že
si
to
nepřeju
tolik
jako
jiné
věci
třebas
být
na
tomto
světě.
To
bylo
rozčarování
jakmile
jsem
se
do
toho
dověděl
že
si
říkal
tak
po
tolika
zkušenostech
akce
nejsi
schopen
milovat
boha
bude
sebe
se
si
nevzpomněl
že
to
vyvedli
taky
učedníci
páně
to
by
byly
vlnkou
ne
sem
si
ale
mně
nepřišlo
na
mysl
že
taky
petra
ostatní
se
rozutekli
se
opravdu
rozutekli
do
všech
těch
konců
kde
sem
se
dříve
ne
nalézt
tam
se
nikdy
neutíkal
před
sebou
já
jsem
si
všiml
kolik
postranních
ulice
je
v
lidské
bytosti
k
duši
lidské
tam
všude
může
člověk
zalez
ze
strachu
třebas
kam
už
nikdy
předtím
nelezl
protože
nepotřeboval
a
teď
najednou
byl
v
takovém
poutě
temné
své
bytosti
že
se
styděl
že
takový
temný
ko
vůbec
existuje.
Tohleto
je
něco
čemu
říká
svatý
jan
z
kříže
temná
noc
smyslů
a
ten
národ
ducha
že
tím
že
člověk
nes
organizmu
je
všech
lidské
schopnosti
tak
aby
je
podřídil
a
vědomě
podřídil
jednomu
cíli
a
aby
ten
cíl
pokud
možno
byl
cíl
cíl
láskyplný
soustavně
tak
ten
člověk
se
musí
smířit
s
tím
že
ho
by
to
co
chvíli
zaleze
někam
kde
si
člověk
nepřeji
mít
a
není
schopen
člověk
sám
proti
tomu
něco
udělat.
A
tím
méně
se
spojit
s
bohem
tomu
daleko
uniká
protože
měl
předtím
k
tomu
třebas
velice
blízko
protože
abych
tak
řekl
jestliže
ten
lidský
motto
představuje
nějakou
kapacitu
tažnou
která
má
obrovskou
moc.
Jestliže
ten
tento
motto
je
zapřažen
do
nějakých
postranních
agregát
on
je
utá
nechce
ale
řek
řek
bych
ta
je
z
toho
člověk
zoufalý
co
to
zrovna
já
táhnu
co
to
sebou
vleku
proč
to
letu
čím
se
to
zabývám
to
v
letu
silou
své
bytosti
o
které
jsem
předtím
nebyl
přesvědčen
tatáž
síla
by
mohla
vlést
člověka
k
bohu
a
rovnou
ho
s
ním
spojit
je
tam
nějaká
taková
spojka
že
kterou
já
neužívám
když
zaměřím
když
prostě
ten
svůj
stroj
lidský
spojím
s
kteroukoliv
jinou
oblasti.
Víte
učedníci
páně
se
museli
přesvědčit
od
začátku
že
spojit
sebe
své
takzvané
lidské
schopnosti
z
mocí
boží
a
to
je
tam
tam
v
tom
boží
je
v
té
spojce
právě
že
nestvořená
spojka
že
to
znamená
hned
z
mnoho
násobit
lidské
schopnosti
je
to
způsobeno
také
tím
že
ten
člověk
si
našel
směr
od
sebe
pryč
protože
jestliže
ten
člověk
se
napojuje
svými
schopnosti
zase
na
sebe
tak
znemožňuje
vůbec
vstup
toho
nižšího
do
toho
vyššího
to
se
vůbec
nepropojuji.
Kdežto
když
se
neobrací
zase
k
sobě
tak
ty
jeho
všechny
schopnosti
vy
síle
v
duchu
a
čekají
na
propojení
někam
jinam
tohleto
dělá
v
člověku
veliké
neplechy
to
zažívali
křesťanští
světci
by
prohlašování
ďáblem
ne
svým
já
protože
neuměli
to
propojil
někam
jinam
ale
jestliže
to
dokážou
to
propojení
k
té
věc
přípravy
tak
proběhne
něco
čemu
se
říká
obrácení
nebo
spojení
s
bohem
protože
jak
chcete.
Aniž
by
třeba
člověk
věděl
jak
to
mohlo
dojít
nebo
aniž
by
si
mohl
správně
vysvětlit
třebas
dokonce
života
stalo
svatýmu
pavlovi
asi
proč
k
tomu
došlo
on
není
třeba
by
znal
býval
ty
příčiny
jenom
to
neměl
psát
protože
církev
svatá
se
toho
chopila
a
podle
toho
zařídil
celé
svoje
učení
jenže
jak
jsme
si
včera
říkali
zařídit
učení
podle
svatého
pavla
je
nebezpečné
ne
že
by
nemluvil
pravdu
a
že
to
bylo
už
odvozené
řešení
od
základního
vzorce
podle
odvozeného
řešení
je
málokdo
se
dovede
propracovat
původnímu
vzorci
a
z
něho
znovu
postupovat
on
totiž
když
jsem
třebas
nazval
svatýho
pavla
a
míru
s
jednooký
na
druhou
to
se
nějakým
způsobem
řeší
ne.
Jestliže
by
z
tohoto
řešení
někdo
dokázal
se
dostat
k
původní
a
mínu
z
bé
do
závorky
na
druhou
je
to
v
nejlepším
pořádku
ale
kdo
to
dokáže
celá
křesťanská
tradice
toto
nedokázal
zvláště
ne
evangelíci
kteří
se
chopili
svatýho
pavla
a
postavil
ho
na
místo
ježíše
krista
jak
to
říkám
tak
to
je
ano
se
stalo
veliká
chyba
si
s
ježíšem
kristem
nevěděli
aby
nemohli
se
ani
vidět
tady
protože
tedy
ho
život
nechápali
tak
jak
jsme
si
kruk
zákrokem
neviděli
v
tom
krok
k
kroky
že
se
snažil
abyste
viděli
kroky
ježíši
kristu
ne
který
udělal
ježíš
kristus
ale
které
děláte
vy
a
jestliže
se
po
těchto
krocích
nepokračuje
tak
se
dělají
skoky
skoky
protože
člověk
dlouho
na
některém
místě
stojí.
A
věci
se
v
něm
připravuje
a
potom
skokem
se
kvalita
mění
eckhart
je
toho
názoru
že
toto
je
nejlepší
cesta
prosím
nechme
ho
přitom
protože
opravdu
člověk
neumí
jinak
aspoň
v
té
době
co
on
tyto
věci
kázal
nebyl
nikdo
z
jeho
okolí
schopen
jinak
než
skoky
kupředu
jít
on
ukazuje
na
svatého
pavla
právě
že
ten
udělal
ok
ukazuje
že
dali
skoky
a
to
že
je
nejlepší
s
s
pozná
cesta
říká
eckhart
není
tou
nejlepší
cestou
protože
jim
tam
chybělo
do
tohoto
povah
způsobu
mnoho
vědět
což
tedy
není
jejich
vina.
A
za
druhé
tímto
pomocným
způsobem
se
člověk
vystavuje
nebezpečí
že
rozmělnit
cestu
tak
jako
rozměrů
celý
svůj
život
má
to
své
nevýhody
tedy
že
to
nebude
cesta
velkorysá
velkodušný
a
jenom
taková
cesta
může
člověka
dovést
k
bohu
jiná
ne
čili
to
mně
vlastně
tady
říkáte
vy
všichni
jo
ty
který
si
dělal
nějaký
skoky
nebo
skoky
aspoň
to
by
se
to
mluví
vono
to
bez
těch
skoků
asi
nejde
říkáte
mně
jde
ale
je
tady
jsou
tady
jiná
nebezpečí
při
tom
než
při
těch
sochy
při
těch
koc
je
největší
nebezpečí
v
tom
že
člověk
tomu
skoku
nerozumí
vůbec
že
si
ho
vysvětluje
špatně.
Že
nedovede
využít
toho
požehnání
toho
skoku
pro
harmonickým
způsob
života
a
to
všecko
byli
nedostatky
a
sou
ne
statky
mé
cesty
čili
nedokáže
to
co
ježíš
kristus
ukázal
sladký
mythem
že
jeho
cesta
není
sladkým
jhem
nýbrž
je
to
velice
těžkopádné
mlácení
sebe
po
cestě
kdežto
ježíš
kristus
byl
proto
abyste
šlo
cestou
úzkou
úzké
cestě
při
úzké
cestě
člověk
se
neplatí
sem
a
tam
on
jde
úzkým
koridoru
takže
tam
se
nemůže
ani
ctít
k
tomu
je
třeba
veliká
disciplína.
Aby
člověk
mohl
jít
tou
cestou
kterou
já
tady
navrhuju
protože
bez
této
disciplíny
člověk
umenšuje
velikých
kroků
až
vůbec
kupředu
nejde
kdežto
při
těch
sochy
nemá
co
umenšovat
jestliže
se
připravoval
ani
třebas
věděl
jak
skok
najednou
tady
je
a
on
je
jeho
svědkem
co
může
menší
nic
on
může
jenom
špatně
využít
toho
skoku
to
se
stává
takže
dejme
tomu
svatý
pavel
byl
zasvěcencem.
Ale
špatně
použil
svého
zasvěcení
mimochodem
ještě
by
bylo
důležité
vám
říci
rozdíl
mezi
svět
sem
a
zasvěcencem
to
jsem
si
nikdy
netroufal
a
tak
to
udělám
svatý
pavel
než
se
dostal
do
spár
u
ježíše
krista
tak
byl
zasvěcencem
rovněž
tak
samou
david
o
kterým
teče
mluvili
byli
zasvěcenci
zasvěcence
ne
každý
i
v
malém
oboru
třebas
je
dobrým
řemeslníkem
tak
je
zasvěcen
do
teho
přednesla
prosím
ale
jak
ho
to
nedisponuju
ke
svatému
životu
ani
ho
to
nezavazuje
k
tomu
aby
svatě
žil
žádné
zasvěcení
třebas
platon
který
byl
zasvěcen
zem
nemělo
k
tomu
aby
žil
z
tato
nebylo
zapotřebí.
On
byl
zasvěcen
do
určitý
tajemství
a
ty
pochopil
ano
a
zrovna
tak
dejme
tomu
nebo
použil
ona
tak
dejme
tomu
svatý
pavel
tak
to
bylo
ale
mohli
přitom
vraždit
kdežto
světec
ten
něco
jiného
ten
zasvěcení
které
dostane
okamžitě
aplikuje
do
svého
života
tak
aby
se
to
shodovat
se
svatostí
boží
tak
řekl
pokud
má
o
ni
nějakou
představu
správnou
proto
ježíš
kristus
přišel
na
svět
bychom
měli
o
tom
nějakou
lidskou
představu
napřed
lidskou
duchovní
tu
duchovní
tu
bych
tak
řekl
aspoň
napřed
jako
náhražka
toho
pravého
poznání
velikosti
boží
a
jestliže
tenhleten
člověk
je
jenom
zasvěcen
a
jenom
udivuji
svými
schopnostmi
tak
může
být
přitom
velice
nectnostný.
A
tomu
zasvěcení
to
vůbec
nevadí
přátelé
kdežto
u
světce
který
se
snaží
třebas
malé
zasvěcení
třebas
jenom
daleko
menší
než
mě
tam
ten
zasvěcenec
hned
aplikovat
na
bližního
na
své
okolí
na
sebe
kterém
žije
u
toho
by
to
byla
katastrofa
kdyby
nežil
podle
toho
co
ta
žil.
Protože
my
jsme
si
často
říkali
že
musíme
rozlišovat
mezi
zážitkem
a
to
je
té
vě
zasvěcení
a
mezi
životem
mezi
uskutečňováním
zážitku
a
byl
jsem
pro
uskutečňování
zážitku
řekl
jsem
zažil
tak
není
tolik
rozhodující
jako
uskutečňování
toho
co
ježíš
kristus
chtěl
protože
to
u
něho
to
byl
zážitek
a
jestli
se
na
to
si
na
to
spolehnu
tak
můžu
uskutečňovat
to
co
on
mě
radil
uskutečňovat
a
tím
se
nedostanu
ovšem
zasvěcení
ne
tak
to
to
vázne
třebas
jde
tak
je
kupředu
ale
jenom
druhém
sledu
ale
přibližuji
se
k
svatosti
boží
a
to
je
to
co
od
nás
ježíš
kristus
chtěl
nehřeš
více
jestliže
totiž
zasvěcení
používám
jenom
proto
abych
sebe
uspokojil
jako
to
dělali
třebas
zasvěcenci
platon
se
proviňuji
proti
tomuto
příkazy
ježíše
krista
že
nic
z
toho
co
bůh
člověku
poskytuje
na
této
cestě
nemá
sloužit
jemu
samému
nýbrž
má
sloužit
bližnímu.
A
to
je
asi
ten
hlavní
rozdíl
mezi
zasvěcencem
a
světcem
že
světec
toho
boha
poznává
ve
svém
bližním
kdežto
ten
šalamoun
nepotřeboval
tohleto
a
taky
to
nedělá
a
neprohřešila
protože
byl
zasvěcencem
nebyl
světem
říkali
že
člověk
je
zasvěcen
do
toho
nebo
že
ty
rozený
probíhá
tak.
Jak
do
toho
vstoupil
to
znamená
jestliže
před
tím
se
člověk
připravoval
třebas
v
přírodě
tak
je
zasvěcen
přírodovědecky
to
znamená
byl
z
něho
lepší
příliv
se
někdo
se
třeba
předtím
poučoval
o
něčem
jiném
třebas
o
druh
lás
tví
a
přitom
se
snažil
žít
třebas
životem
pro
boha
v
tom
druhá
sví
hledal
cestu
promiňte
na
temnotách
do
že
ježíš
kristus
byl
takový
v
té
staří
a
ten
je
zasvěcen
osvícen
pardon
osvícen
v
tom
svém
trávě
napřed.
Takže
on
se
druhá
tví
dělá
osvíceně
a
jestli
kdyby
například
někdo
byl
lékařem
levo
ji
svoji
lékařskou
službu
zasvětit
bližnímu
bez
ohledu
na
sebe
a
tedy
byla
by
to
cesta
následkem
toho
aniž
by
to
věděl
cesta
k
bohu
přijímáte
takovou
tak
by
zažil
jednou
zas
osvícení
které
by
se
potom
zračila
v
jeho
lékařské
praxi
ano
a
nikde
jinde
než
lékařské
praxi
nebo
především
lékařské
praxi
nemůže
říct
nikde
jinde
ale
především
lékařské
tak
on
byl
osvícený
lékařem
jako
je
třebas
paní
kamenická
ano
to
je
osvícen
lékař.
A
tak
je
tomu
ve
všem
osvícení
má
dycky
osoby
tý
charakter
no
a
jestliže
já
to
osvícení
použiju
chybně
pro
sebe
už
mohu
totiž
já
se
tím
nechci
říct
chlubit
ale
já
se
tím
oděje
sebe
tak
se
vracím
i
pomocí
toho
osvícení
k
sobě
a
ty
konce
jsou
horší
než
byli
začátky
to
je
pád
lže
tím
všem
jsem
byl
osvícen
začnu
vycházet
ze
sebe.
V
soustavně
radosti
poznal
že
sebe
vycházel
abych
od
sebe
odcházel
tím
tak
se
sem
se
ze
mě
stane
světem
ano
prosto
světce
nikoliv
nezůstává
zasvěcencem
to
říkám
že
to
jen
do
světe
přecházíme
zasvěceno
do
svatosti
ovšem
chcili
být
světcem
pravésvětlo
musím
dojít
v
tom
svém
takové
se
cestě
tak
daleko
že
poznám
že
veškerá
svatost
moje
pochází
od
boha
že
nic
z
toho
co
mám
dispozici
není
mé.
Že
to
je
zasvěcenec
si
pořád
může
až
do
konce
myslet
že
je
to
jeho
to
to
je
nedostatek
zasvěceno
kdežto
u
osvícení
které
vede
ke
svatosti
musí
se
člověk
umenšovat
jak
říká
svatý
pavel
až
z
něho
vůbec
nic
nezbyde
ale
ne
jenom
v
tom
smyslu
nějakým
teoretický
ale
faktickým
že
třebas
on
jako
by
něco
dělal
jak
se
zdá
lidem
jako
by
dokonce
dělal
víc
než
jiní
lidé
ale
on
podivu
nic
nedělá
on
je
si
toho
dobře
vědom
dobře
vědomi
s
nedělá
protože
pociťuje
jakým
proudí
ta
síla
přes
tu
spojku
kteří
tady
mluvili
samovolně
ta
spojka
otevřená
pořád
napojena
na
tohleten
zevní
svět
no
prostě.
Jak
se
sem
svatýho
pavla
jsem
vám
ukázal
jaký
je
rozdíl
nezi
zasvěcení
a
osvícením
tak
svatý
pavel
byl
zasvěcen
dříve
než
byl
jak
ježíšem
kristem
ale
to
co
se
mu
stalo
se
doma
ke
jako
povalil
ježíš
kristus
koně
to
bylo
osvícení
že
zásah
boží
do
jeho
života
období
zásah
ale
který
už
zažil
svatý
pavel
dříve
když
osobě
praví
byl
jsem
ve
třetím
nebi
a
zdali
v
těle
nebo
mimo
ně
těžko
říci
čili
opravdu
bych
tak
řekl
jestliže
dejme
tomu
bez
starověku
měli
ve
zvyku
zasvěcovat
lidi.
Je
kteří
nebyli
připraveni
jinak
na
to
zasvěcení
než
tím
že
na
to
měli
třebas
peníze
nebo
měli
k
tomu
příležitost
aby
se
ale
zasvětit
třebas
cézarovi
čí
je
to
se
dá
zasvětit
v
zasvěcen
jaký
těch
místech
řeckých
cicero
měl
tu
převest
můj
milovat
jiné
které
bych
to
zasvěcence
nepovažovali
by
ne
tato
měl
tu
příležitost
kdybych
byl
nepocházel
tak
vznešené
rodiny
ten
plat
kteří
měli
na
to
peníze
styky
tak
by
se
byl
k
tomu
zasvěcení
vůbec
nedostal
a
zrovna
k
myslím
svatý
pavel
kdyby
neměl
býval
příležitost
se
dostat
do
školy
gamaliela
lovit
to
znamená
to
byli
osobní
styky
tak
nebyl
zasvěcen
a
co
ten
do
marie
s
tím
udělal
jako
před
někdo
jiný
toho
tato
na
tr
do
třetího
nebe
mu
ukázal
něco
do
čeho
ten
člověk
nedorostl.
Nic
a
ten
člověk
z
toho
nabyl
vědomosti
nebo
pojem
o
tom
co
za
člověkem
ještě
všechno
je
to
zatím
to
člověk
ví
ještě
je
to
není
k
zahození
ale
zasto
ho
vyvodí
po
tom
důsledky
a
jaké
to
už
závisí
na
tom
zasvěcenci
samotném
svatý
pavel
sto
vyvodil
nebo
to
byl
ti
šavel
promiňte
mně
oni
z
toho
ty
du
ský
že
začal
pronásledovat
křesťany
že
pochopil
že
ti
kteří
mě
dopravili
do
stavu
poznání
boha
třeba
jedna
chvíli.
Ti
mají
pravdu
ti
křesťani
je
tam
dopravili
a
nejsou
spokojeni
s
tím
co
se
u
nás
děje
jak
jste
mi
zasvěcování
jakou
moudrost
jaká
moudrost
naše
náboženství
je
pak
jsou
to
kacíři
je
třeba
je
vymýtit
že
třeba
je
by
hladit
že
nám
to
jsou
červ
to
je
tady
hledají
v
tom
v
čem
se
nemá
hledat
a
proto
je
dával
zabíjet
to
byl
vrah
takhle
může
se
může
vést
zasvěcen
zasvěceno
ten
člověk
si
s
tím
může
on
dělat
co
chce
kdežto
osvícení
který
získal
svatý
pavel
před
tam
masem
je
jiného
druhu
je
výsledkem
dlouhodobý
přípravy
i
když
člověk
neví
k
čemu
ta
příprava
povede
to
je
jedno
k
dlouhodobý
případy
a
proto
já
jsem
pro
ty
krůčky.
Jestliže
ta
příprava
jako
třebas
u
mě
trvala
vod
těch
tří
let
dejme
tomu
v
těch
sedmnácti
byla
dlouhodobý
a
dost
soustavná
aby
mě
někam
k
něčemu
připravila
připravil
ovšem
třeba
zásah
boží
správně
říkáš
aby
se
to
osvícení
stalo
ne
jenomže
zase
je
to
zevní
nebo
přiveden
životu
automatismu
dvě
a
to
zrovna
takový
kořistí
jako
automatismus
jedna
chová
se
suverénně
všechno
chce
pro
sebe.
Se
se
je
to
svou
dítě
nedá
tedy
mi
jíst
tak
já
umřu
to
máte
dojem
o
každém
malinkém
dítěti
máš
í
ze
křičí
má
hlad
křičí
tento
nový
organismus
křičí
jak
mi
mu
nedáte
jíst
a
kříži
to
do
až
se
křičí
třebas
když
mu
nedáte
tak
to
vypadá
na
úrovni
osvícení
takže
se
může
stát
že
ten
člověk
který
poslechne
hlas
boží
nebo
co
to
je
automatismus
dvě
jednání
boží
individualizovaná
v
člověku
když
ho
poslechne
tak
se
ba
vynechá
celý
tento
svět
si
jenom
pro
toho
boha
tu
tendenci
se
měl.
Ta
veliká
chyba
a
bylo
třeba
mě
zase
připravit
do
takové
situaci
jako
ta
situace
v
tomto
světě
abych
pochopil
smysl
z
tohoto
světa
vůbec
to
velice
těžké
je
tam
dostat
ovšem
co
je
těžké
u
boha
těžko
říct
že
podařilo
se
to
dostali
mě
do
toho
takže
já
se
od
té
chvíle
věděl
o
to
roku
třicátého
devátého
za
devět
let
tedy
že
tento
svět
má
smysl
že
to
není
žádné
tajemství
že
to
že
to
má
smysl
rozvinutého
života
božího
v
času
prostoru
a
že
to
ne
že
to
není
správné
jsem
to
rozvinutý
život
se
vrací
k
sobě
nýbrž
že
se
vrací
ke
svému
máte
vrátit
toto
svému
stvořiteli
ano.
A
platit
se
ke
svému
posteli
znamená
pořízení
znamená
napojit
se
na
druhou
funkci
boží
první
funkce
je
stvořitelovo
a
druhá
funkce
téhož
boha
je
spasitelovo
funkce
svatý
ten
pomohlo
svatý
jakub
když
tam
bojoval
s
tím
bohem
noci
řekni
bojoval
se
stvořitelem
aby
ho
přemohl.
Každý
z
nás
usne
přes
přemoci
sobě
boha
stvořitele
abychom
tam
našli
boha
spasitele
tohoto
jsou
velice
voře
věci
proto
se
o
nich
se
netroufal
dlouho
mluvit
ale
musím
to
jednou
takhle
říci
protože
opravdu
ten
spasitel
byl
nutný
protože
shora
ze
stanoviska
stvořitele
není
možné
provést
se
je
možné
provést
zdola
ze
stanoviska
spasitele
ten
spasitel
pronikat
našeho
života
a
bere
si
ho
bere
si
ho
tam
do
toho
domu
otcova
a
to
nemůže
provést
ve
funkci
stvořitele
to
znamená
funkci
toho
který
rozvíjí
tento
život.
Nýbrž
ve
funkci
toho
který
rozvinutý
život
bere
nazpátek
k
sobě
to
je
ten
toto
kořistí
tví
toho
automatismu
dvě
ano
prosím
já
bych
chtěl
říct
jestliže
člověk
v
tomto
světě
dělá
to
co
ostatní
lidé
napodobuje
ostatní
lidi
kteří
pracují
ke
ztrátě
tohoto
života
oni
nevědí
když
podnikat
to
nebo
ono
že
někde
ji
nic
jiného
než
pracují
ke
ztrátě
tohoto
života
malinko
něco
střádají
to
je
pravda
ale
nepatrně
ale
zaručeně
mřou
jako
každé
zvíře
že
zavazují
se
do
úrovně
zvířecího
života
nemilosrdně
mřou
bez
milosti.
Kdežto
když
si
řeknu
ježíš
kristus
nám
tady
podal
návod
k
věčnému
životu
který
má
nastat
nebo
jehož
si
mám
začít
být
vědom
tak
lépe
řečeno
než
umřu
fyzicky
a
když
já
budu
dělat
to
co
on
mě
radí
tak
stačí
to
dělat
ani
to
nemusím
věřit
tomu
účinku
to
nemusím
věřit
dělat
to
a
ono
to
nastane.
Proto
vám
tady
říkám
nevěřil
jsem
na
boha
a
řídil
jsem
se
rada
jiných
lidí
jak
má
život
lidský
vypadat
protože
jsem
se
řídil
ji
radami
a
ne
sám
sebou
co
bych
já
byl
chtěl
nýbrž
co
ode
mě
chtěli
lidé
abych
takový
byl
to
mě
nechci
říct
dokonale
ale
dost
připravilo
k
tomu
čemu
já
říkám
první
osvícení
by
tam
ještě
ji
nemáme
jiné
ale
to
byl
jeden
z
momentů
velice
důležitých
přípravný
proto
takzvané
první
osvícení
těch
sedmnácti
letech
co
to
bylo
vnést
do
svého
života
řád.
A
tomuto
řádu
všechno
podřídit
všechno
bez
rozdílu
dělat
tak
jako
bych
třebas
chtěl
být
osvícena
ale
mi
o
to
vůbec
nešlo
tím
v
strměji
to
to
je
osvícení
protože
ho
to
nešlo
to
bylo
při
tom
my
možná
velice
důležité
to
je
veliké
nebezpečí
cesty
kdy
člověk
jde
za
osvícením
protože
on
si
nemůže
otevřít
jemu
bude
otevřeno
on
si
nemůže
otevřít
ono
bude
jenom
otevřeno
o
se
může
jenom
k
těm
dveřím
připravovat.
To
je
tak
zvaná
matematicky
konvergence
se
že
on
se
tam
nekonečně
přibližuje
a
nikdy
do
toho
sám
nevstupuje
rozumíte
ten
kdo
způsobuje
že
se
tam
vstoupí
někdo
jiný
ano
ale
my
to
přibližování
se
k
tomu
můžeme
nekonečně
dokonale
provést
znamená
můžeme
stále
zdokonalovat
to
přibližování
ano
a
jed
ze
způsobu
z
toho
zdokonalování
toho
přibližování
je
jedna
myslet
jak
od
nás
celých
kristus
znamená
první
řadě
třeba
žít
ctnostně.
To
je
velice
důležité
abych
se
snažil
o
ten
ctnostný
život
spravedlivý
život
láskyplný
život
přestože
mě
to
třeba
nejde
na
tom
nezáleží
jestliže
se
o
to
poctivě
snažím
tak
možná
čím
méně
mně
to
jde
tím
více
sem
zoufalý
z
toho
že
mě
to
nejde
a
tím
jsem
blíže
tomu
stavu
umělého
probrán
a
tím
se
dostanu
dříve
než
jako
smysl
že
to
zralost
k
tomu
že
si
vzpomenu
na
otcovský
dům
nemyslím
si
že
sedmnáctých
letech
jsem
měl
všechno
promrháno
to
už
si
dneska
nemyslím
ale
my
se
sem
si
tehdy
že
jsem
všechno
promrhá
myslel
jsem
se
to.
Prožívání
ctnostní
jak
si
to
představovat
katolická
církev
měl
v
sobě
ten
špatný
prvek
že
to
bylo
ustavičný
vracení
se
obě
sebepoznání
a
člověk
mě
od
toho
sebe
pozorovat
odejít
a
oni
nevěděli
že
to
takhle
má
dopadnout
a
jestliže
ovšem
ve
víme
nich
případech
toto
sebe
pozorovat
vedlo
k
tomu
že
člověk
se
považoval
za
nic
to
bylo
dobré
ale
běda
jestli
se
považoval
za
něco.
Pak
toto
sebepoznávání
nevedlo
k
osvícení
a
tím
méně
ke
spojení
s
bohem
a
byl
to
říct
případ
že
člověk
při
té
technice
kterou
o
ní
navrhuji
vymaže
před
sebou
celou
nastanou
přeloženo
že
většinou
skončil
v
tom
sebe
pozorovat
a
nerozvinul
se
nevymanil
se
z
toho
ne
já
myslím
že
ten
marta
mý
syn
v
okamžiku
kdy
mu
tam
už
se
nedostává
otrava
že
přestal
sebe
pozorovat
že
od
sebe
toužil
odejít
od
to
znamená
od
toho
stavu
ve
kterém
byl
být
toho
zase
z
toho
pryč
chtěl
ze
sebe
vít
to
eště
že
je
a
nevyvede
se
vrátím
otcova
domu
to
bylo
víc
že
sama
sebe
to
znamená
na
jedné
straně
viděl
propastný
nemožnost
vlastní.
A
na
druhé
straně
milost
která
mu
vzdáleně
kynulo
z
toho
otcova
domu
že
on
si
nebyl
jistém
jestli
tam
jestli
ho
otec
příjme
jako
si
no
no
to
tam
je
předtím
tak
naznačeno
ale
kdyby
byl
býval
měl
možnost
být
nejmenším
služebníkem
mezi
jeho
služebníky
toho
otce
bylo
by
se
mu
bývalo
dařilo
lépe
ne
vidíte
že
ještě
při
tomto
prvním
osvícení
předek
myslím
na
sebe
víte
tam
ještě
je
zamontováno
sobectví
a
je
tam
trpěnou
tam
při
tom
vstupu
do
otcova
domu
už
do
obecný
trpěnou
nebude
protože
tam
je
řečeno
o
tom
druhém
synu
který
tam
zůstal
u
toho
otce
že
byl
velice
zarmoucený
znechucen
tím
jak
se
jedná
z
masem
který
se
vrátil
jak
já
tomu
přijdu
který
tady
sem
sloužím
otci
ustavičně
že
se
se
mnou
nejedná
jako
století
takže
zabije
tele
a
dal
se
mu
nový
šatem
mu
prsten
na
jedna
cením
jako
do
výšky
na
to
je
to
ubohý
marnotratný
syn.
Že
totiž
on
tenhleten
syn
jak
vám
dobře
známo
který
tam
zůstal
neprodělal
ten
vývoj
neprošel
celou
tou
fází
stvořitelku
to
je
ta
zralost
která
se
nabývá
to
je
jiná
zralost
než
který
jsme
svědky
my
my
jsme
jednou
lidmi
jestliže
máme
všech
pět
pohromadě
tak
jsme
všichni
zralí
všichni
kdyby
tomu
tak
nebylo
tak
doby
ježíš
kristus
neřekl
jeruzaléme
jeruzaléme
ne
ty
někdo
z
jeruzaléma
nýbrž
ty
celý
jeruzaléme
já
jsem
tobě
přišel
jako
kvočna
která
se
zachránit
ne
jenom
někoho
prosím
vás
já
musím
stát
za
tím
že
ježíš
kristus
nelhal
že
být
člověkem
znamená
obecně
být
připraven.
Pokud
člověk
dospělý
má
všech
pět
pohromadě
není
blázen
není
méněcenný
vy
všichni
jste
stejně
připravený
jako
jsem
byl
a
více
než
jsem
byl
já
v
těch
sedmnácti
letech
více
mnohem
více
že
já
jsem
nebyl
dospělý
abyste
dospěli
ne
připraveni
jí
máte
rozvinutý
život
máte
své
povolání
které
konáte
svým
způsobem
jistě
že
poměrně
dobře
a
dotoho
do
svědomí
že
ale
jestliže
tomu
takhle
je
tak
musíte
mi
přeci
nějaký
dojem
o
tom
že
do
nekonečna
to
rozvíjet
nepude
a
jakmile
byste
ale
v
tom
pokračoval
jenom
v
tom
nám
nepokračuje
ale
jenom
v
tom
konstant
rozvíjení
tak
to
vaše
já
sem
vám
stane
satanem
a
ne
už
někým
kdo
vám
slouží
toto
já
totiž
je
nezbytná
sluhou.
Nebýt
až
tam
kam
se
dá
rozvíjet
tento
život
jakmile
se
ale
tento
život
dá
rozvíjet
nedá
tak
teprve
potom
se
začne
jevit
jako
satan
satan
pro
člověka
je
satanem
teprve
na
poušti
až
člověk
zlační
chápejte
že
toto
zlačnění
na
poušti
nějaká
taková
obdoba
toho
koryta
ale
na
vyšší
úrovni
na
tuto
paralelou
si
stavy
doma
proveďte
ve
své
hlavě
satan
na
poušti
zlačnění
ježíše
krista
a
koryto
marnotratného
syna.
Jak
je
v
tom
rozdíl
před
tím
tady
bylo
vstup
do
jordánu
vite
tady
u
toho
ježíše
jak
křest
prodělal
ten
marnotratný
syn
taky
pro
dělal
křest
tou
bídou
a
to
není
křest
v
založení
a
u
to
budu
nechci
říct
může
vyvolat
uměle
ale
můžeme
jí
navodit
správným
rozhodnutím
kterého
jsme
schopni
vždycky
ne
někdy
když
jednáme
podle
návodu
ježíše
krista
to
nás
naroste
tak
tak
zvaná
připravenost
protože
fakticky
už
nepřipravenost
tím
že
jsme
lidmi
oblíkat
nejsme
připraveni
že
někdo
žije
jenom
jako
zvíře
protože
člověk
není
připraven
v
tu
chvíli
když
je
jako
jako
víře.
Ale
jestliže
nežije
už
jako
zvíře
tak
je
připraven
to
znamená
fakticky
ono
se
nedá
žít
jako
zvíře
pořád
i
když
někdo
je
zvířecí
povaha
prosím
vás
tak
jako
zvíře
pořád
nežije
to
jsou
výjimky
chvilky
když
si
třeba
že
se
o
chlastal
jak
se
říká
jako
zvíře
že
by
to
neudělal
ale
možná
že
zkažená
člověkem
by
to
udělalo
to
možné
a
člověk
je
takový
zvíře
v
každém
člověkem
asi
tak
nějak
takže
schopen
tohoto
ale
to
jsou
výjimky
my
jsme
všichni
připraveni
převážet
to
na
vědomí
že
o
otázce
připravenosti
není
možno
vůbec
debatovat
ta
je
dána
biologickým
vývojem
který
zde
proběhl
na
této
zemi
my
jsme
lidmi
jsme
připraveni
že
kristus
nelhal
celý
jeruzaléme
zval
k
sobě.
A
prosím
vás
my
jsme
si
kdysi
mluvili
o
tom
že
kdyby
byli
židy
nestylizovali
po
staletí
svůj
život
třebaže
ne
podobrém
a
kolikrát
velkými
chybami
a
velikým
mládeže
ním
těch
jejich
zasvěcenců
zas
a
vědců
i
ze
světec
světců
který
oni
občas
a
jmenovali
dokonce
kdyby
byli
nezůstal
na
této
cestě
krizový
života
to
je
svým
způsobem
ctnostného
bylo
život
určitým
řádem
ctností
že
tak
by
se
byli
nedočkali
narození
mesiáše
a
tak
taky
člověk
jestliže
nestylizovali
tak
prosím
vás
poslouchá
jenom
v
jogické
o
záznamu
a
to
je
záznam
zvířecí.
To
znamená
i
při
vší
opa
nosti
a
starostlivosti
zemře
a
stratí
tento
život
a
právě
protože
byl
starostlivý
jako
to
zvíře
je
starostlivě
pečlivé
o
svůj
život
se
to
starají
to
je
to
máme
dojem
že
to
zvíře
nežije
jako
my
že
žije
aby
jedno
a
ne
i
jí
aby
žilo
kdežto
normální
lidský
život
takový
ten
dobrý
by
měl
znamenat
aby
člověk
ho
žil
ne
proto.
Že
by
ho
žil
jenom
pro
sebe
nýbrž
abych
ho
žil
tak
aby
to
sloužilo
nějakému
vyššímu
objektivní
mu
celku
třebas
společnosti
jestliže
člověk
dejme
tomu
ten
žije
tak
že
si
je
vědom
že
pro
společnost
dělá
víc
než
pro
sebe
a
je
to
ochoten
bez
reptání
dělat
a
dělat
to
lépe
aby
to
mělo
vůbec
nějaký
smysl
to
se
třeba
to
dělat
co
nejdokonaleji.
Tak
pak
se
mílovými
kroky
přibližuje
k
bohu
neboť
žije
ctnostným
životem
to
je
ta
ctnost
to
ta
té
ta
ctnost
kterou
měl
na
mysli
ježíš
kristus
jinou
neměl
na
mysli
jestliže
dejme
tomu
ten
mladík
byl
ctnostný
od
svého
útlého
mládí
ale
nebyl
schopen
jít
za
jiš
kristem
nýbrž
tu
ctnostně
pro
sebe
to
byl
jeho
majetek
a
toho
majetku
se
nedokázal
vzdát
tak
byl
pro
ježíše
krista
a
povedu
se
sto
ztracen
že
jo.
Kdežto
tenhleten
člověk
náš
který
vůbec
nevěří
v
boha
ale
je
ochoten
pro
společnost
něco
udělat
bez
ohledu
na
sebe
nebo
jenom
s
malým
úměrným
ohledem
na
sebe
s
úměrným
prosím
vás
aby
přitom
nekradl
ne
si
to
neshrabal
pro
sebe
na
mírně
na
úkor
ostatních
ten
člověk
je
na
správné
cestě
k
bohu
my
si
ani
dneska
neuvědomuju
že
celistvou
dneska
mílovými
kroky
nejenom
tady
socialismu
ale
i
jinde
kapitalismu
kráčí
k
bohu
že
vrcholně
skvěle
připravován
protože
ta
závislost
jedince
na
kolektivu
je
dneska
daleko
větší
už
byla
minulosti
než
byla
zno
ježíšových
tady
něco
pracuje
ku
porodu
boží
a
aby
se
zrodil
kristus
uvnitř
lidstva
rychlým
ten
ten.
A
že
sou
při
tom
porodní
bolesti
to
to
je
samozřejmé
svět
bude
v
těžkostech
ku
porodu
pracovat
říkal
svatý
jan
tam
někde
dokud
nezrodí
ze
sebe
krista
ho
ho
rodí
a
nemusí
přitom
věřit
na
něj
ale
jenom
v
těžkostech
ku
porodu
pracuje
to
si
buďte
někde
protože
nastoupili
cestu
ze
který
už
není
východiska
jiného
než
kristus
o
kterém
nikdo
nic
neví
a
na
kterého
nikdo
nevěří
na
tom
nezáleží
vůbec
jednají
správně
když
pracují
pro
kolektív
a
čím
dál
každý
z
nás
víc
prokletí
pracujeme.
Já
jsem
říkal
netroufám
i
při
svém
pokročilém
věku
nepracovat
prokletí
protože
nejsem
ještě
daleko
abych
mohl
stylizovat
svůj
život
tak
jak
to
má
citovat
každý
člověk
teprve
když
jsem
dneska
pochopil
že
člověk
toto
dělá
pro
boha
i
když
o
něm
neví
tak
nemohu
od
toho
opustit
kdy
jsme
tě
pane
dali
jíst
kdy
jsme
tě
pane
dali
napít
kdy
jsme
tě
navštívili
nemocného
nebo
v
žaláři.
Nemuseli
ty
to
byli
spaseni
o
tom
vůbec
nevěděli
ty
co
byli
spaseni
nevěděli
že
pracuji
pro
krista
že
pracuji
pro
toho
svýho
spasitele
přátelé
ste
si
tohleto
mějte
toto
na
vědomí
pořád
není
třeba
vědo
věřit
jak
se
tomu
říká
to
nic
není
tahleta
víra
to
bohužel
jsme
si
příliš
cenili
něčeho
co
nemá
vůbec
nebo
ten
mě
žádnou
hodnotu
a
jsme
si
bydlení
zoufal
že
se
nám
to
bere
nikdo
by
neměl
právo
nám
brát
něco
co
je
zdravé
v
tomto
řádu
přirozeném
jenom
rozhraní
né
zvíře
je
požíráno
jinými
nebo
neschopné
se
bránit
tak
jako
dříve
dokud
bylo
dokud
bylo
zdravé
ano
nic
se
na
něj
vrhal
ostatní
a
bohu
že
bude
bita
tato
víra
dobře
se
stalo
že
nebyla
živá.
Proto
já
totiž
život
nosti
beru
daleko
šířeji
než
jak
vy
si
myslíte
to
nemusí
být
střižené
podle
katolického
receptu
ale
bylo
by
chyba
abychom
se
nepoučil
ze
všeho
co
oni
tak
těžce
dali
dohromady
například
měli
definici
nosti
to
je
bezvadně
definováno
každá
to
se
bezvadně
definována
jenomže
oddělená
bohužel
uměle
od
schopností
lidských
který
jsou
objev
něčím
daleko
větším
a
je
vyčleněna
ze
schopnosti
nemá
být
ta
vedle
ostatní
schopnosti
nemůže
vůbec
existovat
tak
se
obrátí
proti
člověku
že
se
tím
oděje
ne
a
shlídne
se
v
tom.
Kdežto
jestliže
tato
ctnost
je
organickou
součástí
lidských
schopností
které
ať
to
ví
nebo
neví
vedou
člověka
k
bohu
neboť
tím
že
je
člověk
člověkem
je
připraven
poznat
boha
jak
jsme
si
řekli
jestliže
tomu
takhle
je
tak
pak
je
nutné
být
ctnostným
semeno
tím
jsme
my
které
zůstane
semene
je
ztraceno
semeno
který
padne
do
úrodné
pudy
a
tou
chvílí
postupně
přestává
být
semene.
Samosebou
je
to
semeno
které
má
užitek
z
to
násobit
by
dává
už
tech
stonásobně
protože
už
není
sám
sebou
sebenepatrném
to
je
správné
kdyby
tu
nebylo
k
tedy
na
bylo
našeho
já
nejde
to
dál
nejde
nemůžeme
dál
že
jsme
lidmi
to
výhoda
na
druhé
straně
musí
padnout
do
úrovni
pro
to
znamená
musí
se
zničit.
Hledejte
si
semeno
tam
kde
už
roste
obilí
ne
ne
jdete
ho
jenom
jakou
sluhu
to
bych
jenom
touto
nic
uši
je
nová
rostlina
že
nový
život
a
tak
je
to
celým
duchovním
životem
člověka
živ
jsem
už
ne
já
nýbrž
že
mě
kristu
že
už
není
žit
v
tomto
dobře
věděl
a
taktika
už
nevládl
sebou
veliká
nesvoboda
kterou
cítil
na
tom
největší
svobodu
jaký
člověk
vůbec
může
být
svědkem
a
člověku
existuje
že
není
tam
kdybych
chtěl
být
nýbrž
jde
chce
bůh
aby
byl
ano
já
to
bez
ohledu
na
sebe.
To
šestnáct
na
do
nejenom
říci
že
člověk
nemůže
si
žádat
od
boha
aby
mu
patřil
jestliže
si
to
přeje
aby
mu
patřil
tak
se
něco
začne
stát
tak
je
se
zase
dít
ale
není
to
to
pravé
protože
stojí
mezi
bohem
a
člověkem
to
lidské
já
které
si
to
pro
sebe
přeje
teprve
když
to
lidské
já
odpadne.
Tak
ten
bůh
k
tomu
bohu
my
dovolíme
aby
se
s
námi
spoje
totiž
máme
od
boha
svůj
ženou
míru
vůle
od
boha
vyčleněnou
boží
vůle
bych
tak
řekl
a
ta
brání
přirozeným
způsobem
bohu
v
tom
aby
se
s
námi
vědomě
spojil
ta
naše
míra
svobody
jsme
ná
spojení
s
bohem
je
přímo
závislá
na
tom
do
jaké
míry
si
uvědomujeme
ale
fakticky
uvědomujeme
naší
závislost
na
bohu
takový
svatý
pavel
byl
si
vědom
toho
že
je
úplně
závislý
na
bohu
nebo
na
kristu
jak
chcete
a
proto
už
vlastně
neexistoval
pro
sebe.
Kdežto
my
kteří
si
myslíme
že
sme
závislí
na
různých
jiných
věcech
a
taky
na
bohu
máme
k
němu
ještě
velice
daleko
a
nemůžeme
se
s
ním
spojit
kdyby
člověk
totiž
v
okamžiku
například
modlitby
dis
spojovací
si
myslel
že
něco
závisí
na
někom
i
jiným
než
na
tom
rozhodnutí
tomu
bu
úplně
patřit
uvě
sebe
vzdát
tak
by
tam
pletl
prvky
lidské
které
by
bránily
tomu
spojení
myslím
že
to
bude
lepší
potom
to
tetě.
K
před
velice
obtížný
úkolem
který
chci
zvládnout
proto
že
my
všichni
jsme
odkázáni
při
studiu
náboženství
a
při
praktikování
náboženského
života
jsme
odkázáni
na
středověké
prameny
a
já
bych
vám
napřed
chtěl
říci
v
čem
jejich
přednost
a
v
čem
co
jejich
nedostatky
promiňte
mi
že
to
trošičku
začínám
vědecky
protože
na
nás
na
všech
je
abychom
se
v
tom
měli
orientovat
abychom
se
nedali
od
radit
některými
myšlenkami
v
pravdě
středověkém
kdy
vládl
za
velké
temno
po
celé
evropě
abychom
si
nemysleli
že
to
byli
nějací
primitivové
ty
byli
prostě
nuceni
tak
myslet
to
byl
tehdy
sedí
systém
myšlení
a
i
ty
největší
svět
jako
třeba
svatá
terezie
a
svatý
jan
z
kříže
a
jiní
byli
odkázáni
na
tehdejší
úroveň
vědy
a
na
tehdejší
úroveň
myšlení
a
mezi
čteme
jejich
spis
třeba
radit
svatý
terezie
tak
musíme
umět
to
číst
dnešním
způsobem
myšlení
a
to
je
veliká
potíž.
A
proto
že
jste
odkázán
na
to
prameny
zvláště
třeba
to
jsou
terezii
tak
vás
musím
do
toho
trošičku
vést
a
říct
tam
to
nevěděli
a
co
my
víme
co
například
nevěděl
takový
třebas
ke
komenský
jak
je
to
byl
velký
vědec
a
ono
už
to
ví
dneska
dítě
sedmé
třídy
obecné
u
nás
a
on
to
nevěděl
tak
a
na
základě
toho
nemohl
určité
paralely
při
té
srovná
určitá
srovnání
vůbec
provést
si
nemohl
věci
představit
jako
se
představím
my
a
nemohl
do
nich
proniknout
tak
snadno
jako
my
kultura
totiž
evropský
vůbec
světová
má
tendenci
rozrůstal
se
po
jedné
jediné
úrovni
do
šířky.
Ale
má
tendenci
pronikat
do
hloubky
té
úrovně
čili
za
cenu
rozšíření
znalostí
do
obrovských
ší
řek
a
dále
třebas
daleko
lev
vesmíru
a
tak
dále
za
tuto
cenu
toho
velkého
rozšíření
mysli
znemožňujeme
vstup
do
hloubky
to
znamená
na
hranici
této
úrovně
s
jinou
úrovni
hloubka
a
víc
to
jako
pro
mě
technicky
výraz
hranice
nějaké
úrovně
každá
úroveň
má
svou
hloubku
a
výšku
a
my
vůbec
do
žádné
hloubky
nejdeme
ani
žádné
výšky
té
že
by
se
stane
co
dělat
abychom
po
té
úrovni
toho
našeho
živ
světa
hodného
se
dostali
do
patřičným
šíře
které
by
odpovídali
dnešnímu
stadiu
technického
myšlení
protože
tak
utajena
technickou
cestou
a
jestliže
má
zvládnout
třeba
rozvíjení
a
to
mu
nebo
něco
takového
tak
musí
z
veliké
šířky
na
to
jít
musí
se
sbírat
jenom
do
značně
řek
kdežto
středověký
alchymista
dí
dělal
totéž
jako
dnešní
rektory.
Jako
dnešní
badat
rozvíjení
a
tomu
tak
on
si
počíná
zcela
jinak
na
mě
to
krásně
se
dá
znázornit
my
na
to
deme
velikými
náboje
elektrický
tato
rozvíjení
rozum
si
to
bujeme
veliké
rychlost
a
tak
dále
od
střední
tam
takové
střed
v
máme
obrovské
na
to
abychom
to
vyloučil
se
to
rozložil
kdežto
on
takového
nic
neměl
žádnou
techniku
neměl
po
ruce
on
vám
tohleto
co
my
děláme
velkými
narozením
energie
on
tohleto
všecko
dělal
pomocí
obyčejné
destilací
vody.
Ustavičně
opakoval
destilací
vody
mockrát
a
asi
až
vytvořil
těžkou
vodu
která
je
nám
známa
dal
němci
na
kladete
těžké
vody
chtěl
dělat
a
novou
a
už
byli
blízko
jenomže
jim
to
tam
americe
bombardoval
v
tom
bosko
někde
na
takže
nemohli
v
tom
pokračovat
ale
byli
by
nás
překvapil
co
prosím
možnost
dobře
to
je
systém
středověký
a
máme
podezření
že
se
toho
mocněji
od
alchymisti
kteří
na
to
napsali
návody
a
ty
návody
se
dneska
zlatém
platí
protože
přirozeným
způsobem
kte
lidi
který
dostávali
do
hloubky
věcí
a
ne
po
povrchu.
A
totéž
platí
třeba
o
starých
kultur
ch
keckách
a
slovenský
možná
a
a
řeckých
a
indických
a
která
při
přečká
dnešní
doby
že
voni
dovedli
přes
úroveň
tuhletu
jít
na
úroveň
jinou
my
sice
si
nemůžeme
dovolit
nej
na
jinou
úroveň
když
usínáme
tak
z
úrovně
první
se
dostane
na
úroveň
druhou
každý
den
ale
to
se
děje
samovolně
nevíme
proč
to
je
jak
je
to
zařízeno
nevíme
jak
se
dostat
do
toho
spánku
aniž
bychom
neusnul
jak
se
dostat
na
tu
druhou
úroveň
aniž
bychom
usnuli
to
je
to
to
už
nám
to
to
vědomí
už
nemáme
toto
schopnost
už
nemáme
kdežto
dejme
tomu
i
tu
schopnost
má
že
on
může
být
na
úrovni
druhé
svadhistana
tohleto.
Muladhara
úroveň
indicky
řečeno
a
tamto
je
svadhistana
a
von
když
nespí
a
je
na
té
druhé
úrovni
tak
jsem
to
si
to
jaká
je
to
vymoženost
jak
a
to
nás
čekat
to
se
musíme
taky
zmocnit
než
tam
se
musím
jenom
individuali
jenom
jedna
některá
takový
vrcholy
řek
bych
těch
lidí
tak
tak
jestli
vinit
neska
mi
takový
tisíc
lidí
tak
je
to
moc
a
on
tam
eště
set
miliónů
obyvatel
že
ano
tak
ti
li
si
vidí
umí
nespadl
obsahem
svého
vědomí
se
stýkat
s
obsahem
vědomí
mých
lidí
to
znamená
oni
nepotřebuju
znát
jazyk
to
to
se
tak
je
to
vymoženost.
To
je
na
tom
žádná
magie
to
jenom
přechod
jednu
úrovně
na
druhou
ale
když
vy
něco
myslíte
v
nějakém
jazyku
tak
znáte
toho
obsah
tedy
rozumíte
to
není
jinak
možné
bez
obsažné
nemyslíte
to
pro
má
vdova
má
nějaký
obsah
a
z
této
úrovně
se
zmocnit
toho
obsahu
takže
on
si
viďte
když
na
té
úrovni
ten
obsah
toho
vašeho
myšlení
a
rozumí
tomu
jako
kdyby
se
mluvilo
s
ním
takže
kdykoliv
by
se
já
stýkal
na
této
úrovni
třebas
nebo
vy
s
nějakým
ind
nepotřebujete
učit
indiáni
a
on
se
nepotřebuju
si
češtinou
aby
si
bezvadně
rozumíte
ale
lépe
než
by
se
to
vysloužili
lépe
žádná
lidská
řeč
ne
zastoupí
toto
obsahové
myšlení
té
dokonalejší
rychlejší.
Když
si
staré
babičky
musím
kázat
já
postavím
na
kafe
nebo
tak
to
hrozně
pomalé
té
vidět
už
z
kerou
za
kdežto
při
tom
obsahové
myšlení
té
myšlení
zcela
neklepali
té
čiperná
myšlení
vy
obsahového
myšlení
najednou
pochopíte
věci
které
kdybyste
si
rozkládat
rozumově
anebo
nějak
povídavě
tak
to
trvá
třebas
které
hodiny
možná
dní
možná
roky
a
takový
ind
toto
dovede.
Podívejte
se
pánu
bohu
nelze
rozumět
a
to
je
to
čím
bych
chtěl
začít
proč
mu
nelze
rozumět
proč
se
s
ním
nelze
setkat
proč
ho
nelze
vidět
to
bych
chtěl
odpovězte
joze
proto
že
existuje
bůh
který
je
vlastně
trojjediný
to
vědí
indové
to
vědí
evropani
to
vidí
křesťani
to
ti
všichni
na
světě
i
staří
národové
to
věděli
sumerové
co
to
je
ta
trojjedinost
my
si
řekneme
otec
duch
a
za
syn
a
tímto
odpadní
vyřídím
nic
sme
tím
nevysvětlili
a
jsme
za
temně
věc
protože
jsou
to
řek
bych
školsky
rozdělené
funkce
jednoho
a
téhož
boha
funkce
čili
úkoly
které
na
sebe
vzal
nebo
ustavičně
bere
jeden
a
tentýž
bůh
ten
na
totiž
už
má
úkol
stvořitelský
celí
ustavičně
tvoří.
A
tentýž
bůh
má
úkol
spasitelský
že
to
stvořené
k
sobě
táhne
teď
si
už
no
představte
jak
je
těžké
porozumět
jednání
takového
boha
který
zároveň
ustavičně
co
od
sebe
zdola
posílá
do
světa
od
sebe
pryč
a
zároveň
z
toho
světa
to
táhne
k
sobě
jak
se
za
jedno
od
jak
to
oddělit
z
toho
byli
věřící
v
koncentráku
úplně
vedle
všichni
věřící
který
se
nastal
si
říkali
jak
se
na
tohleto
vrstva
může
dívat
pán
bůh
jak
mně
může
nechat
takhle
na
holičkách
já
jsem
přeci
by
vždycky
boží
člověk
a
já
tady
takhle
trpím
bez
pomoci
a
takový
zvíře
gestapáky
má
na
mě
všechna
práva
a
bůh
ani
prstem
nene
pro
mě.
A
kdykoliv
jsem
s
nimi
souhlasili
a
takhle
se
myslel
dycky
dostal
nějaký
kopanec
voni
který
ho
toho
toho
gestapák
a
zrovna
přesně
toho
řízen
od
pána
boha
vopravdu
abych
věděl
že
pán
bůh
tím
absolutně
souhlasí
že
takhle
se
od
člověka
nestará
ale
vedle
tohoto
le
těchto
dvou
principů
božích
stvořitele
a
spasitel
existuje
třetího
princip
a
to
jest
oni
říkají
křesťani
potěšit
le
ale
lépe
bylo
řečeno
osvětitel
že
opravdu
ten
člověk
vlivem
toho
božího
působení
v
něm
může
být
čím
dál
osvícenější.
Že
nemusí
slepě
jít
ani
od
toho
boha
pryč
ani
k
tomu
bohu
nazpátek
nýbrž
může
plně
splním
vědomím
vědět
co
dělá
to
je
velice
nutné
aby
tento
třetí
princip
tam
taky
existoval
u
toho
boha
upozorňuju
vás
že
k
tuhletomu
třetímu
principu
o
ten
se
nikdy
nebudu
němec
jich
přitem
sice
daleko
ale
o
tomto
třetím
principu
se
nebudu
mít
vášni
kde
místo
že
nemám
na
to
to
povolení
plat
na
tomto
se
dosud
v
lidstvu
nepracuje.
Takže
budu
předstírat
předstírat
že
jsou
principy
dva
budu
si
s
nimi
stačit
ten
to
sem
spisování
ovšem
mezi
námi
budu
mluvit
o
tom
třetím
pochopitelně
ale
jenom
mezi
řádka
mi
jinak
ne
ono
je
to
dost
těžké
zamontovat
tam
ty
dva
principy
dohromady
ale
já
se
chopím
toho
prvního
bůh
stvořitel
my
jsme
si
přečtli
ve
starém
zákoně
že
šest
dní
bůh
něco
stvořil
a
sedmý
den
odpočíval
toto
je
psáno
jako
historická
záležitost
která
tam
někde
končila.
Dneska
už
vlivem
tlaku
který
se
na
ně
provádí
i
katolická
církev
uznává
něco
čemu
dneska
říká
krásou
prkotina
to
znamená
soustavné
tvoření
že
totiž
to
stvoření
té
tam
znázorněno
jako
že
končilo
někde
že
ustavičně
jde
kupředu
že
já
tu
sem
na
tom
světě
protože
bůh
mě
ustavičně
tvoří
a
dotvořuje
a
já
bych
tady
na
tom
světě
ani
nemohl
být.
Kdyby
přestal
v
této
činnosti
on
mě
tou
svou
tvůrčí
činnosti
udržuje
v
této
existencí
v
té
míře
lásky
kterou
mám
v
té
míře
poznání
kterou
mám
mě
udržuje
svou
tvůrčí
činnosti
tohoto
kdyby
si
byli
bývali
člově
ci
mystici
vědomi
tak
by
byli
celou
tu
svou
soustavy
postavily
na
jinou
inici
principech
a
nebyli
by
museli
bývali
tolik
trpět
ale
prosím
vás
jak
to
že
vy
to
dneska
víte
a
budete
trpět
tak
jak
je
to
možné
je
to
možné
proto
že
z
toho
musí
člověk
vyvodit
praktické
důsledky
už
z
tohoto
a
v
tom
vyhození.
A
jaké
když
mě
bůh
ustavičně
tvoří
když
mě
ustavičně
udržuje
při
tomto
vědomí
a
v
této
existenci
a
jak
by
usnul
tak
já
přestanu
existovat
tak
já
se
na
něm
absolutně
závislý
aniž
to
vím
a
on
o
to
nestojí
abych
já
o
tom
věděl
že
jak
bych
o
tom
začal
vědět
tak
bych
se
tak
by
bylo
nebezpečí
že
já
přestanu
tady
existovat
to
tě
nebudu
neska
vysvětlovat
to
musím
se
na
to
do
toho
pustit
až
někdy
jindy
ale
to
by
sem
do
toho
ráma
ale
já
musím
být
v
určité
míře
nevědomosti
abych
mohl
ten
tvůrčí
princip
boží
zažívat
ale
jestliže
chci.
Z
toho
tvůrčího
princip
to
znamená
z
toho
pochodu
z
otcova
domu
které
stav
do
opačného
pochodu
do
otcova
domu
tak
musím
bohužel
dělat
něco
navíc
musím
si
být
vědom
závislosti
na
tom
otci
a
z
toho
ježíše
hynu
se
podivejte
se
znovu
připomínám
promiňte
že
tolikrát
už
to
podobenství
o
marnotratném
synu
dokud
se
mu
dařilo
dobře
měl
v
kabeli
peníze
o
to
rodičů
od
otce
nevzpomněl
si
na
otce
a
až
všechno
promrhal
a
toho
eš
bylo
strašně
zle
tak
si
vzpomněl
že
v
otcově
domě
by
se
měl
přeci
jenom
vít
než
se
má
když
ji
těmi
vepři
vzpomněl
si
a
šel
vzpomněl
si
a
šel
to
znamená
v
té
určitá
disciplina.
Já
vám
tady
nechávám
vzpomenout
ovšem
vy
ste
si
sami
nevzpoměli
v
že
si
tak
to
nemá
tu
sílu
a
kdyby
si
sami
vzpomněli
jak
já
jsem
si
vzpomněl
v
sedmnácti
letech
tak
by
to
mělo
v
sobě
takovou
sílu
od
boha
že
byste
ji
neodolali
a
museli
byste
do
toho
otcova
domu
jít
já
jsem
od
tý
doby
nic
ji
nadělal
že
se
do
toho
co
mu
šel
a
nebylo
síly
která
by
mě
byla
od
toho
mohla
odvrátit
to
byla
si
a
tak
veliká
že
sem
ani
ve
dne
ani
v
noci
do
dneska
jí
nemohl
odolat
a
takže
tady
si
plyne
se
mi
prováděla
velice
snadno
musel
jsem
ovšem
ten
lidský
prvek
také
chytit
zapadnou
jakmile
jsem
toho
člověka
nechat
bylo
i
citelné
tak
to
je
důležité
abyste
věděli
že.
Jestliže
člověk
chce
být
v
tomto
světě
svobodnější
než
jsme
my
tady
normálně
tak
musí
jít
do
otcova
domu
a
v
tom
je
to
musí
mít
směr
svýho
života
nemůže
být
roztěkaný
do
šk
já
máme
zvyku
a
my
všichni
dohromady
ten
svůj
denní
program
režim
tosce
a
teď
stanu
teď
se
nesmí
dán
teď
de
nám
to
ale
toho
potom
do
práce
dělám
to
a
to
a
tím
nehodnotit
celého
člověka
v
jeho
celistvosti
neříkám
že
by
si
člověk
neměl
tento
program
dělat
ale
ten
musí
být
řek
bych
takovým
malinkým
přídavek
k
tomu
hlavnímu
programu
a
tím
je
jít
k
otci
vším
tím
co
dělám
vším
tím
co
myslím
tím
že
s
ní
dám
s
tím
že
do
do
práce
tím
že
tam
něco
dělám
to
je
práce
tohleto
mně
do
dneška
dělá
velikou
potíž
celovesmírové
se
snažil
tyto
věci
vám
přiblížit
poprvně
v
tom
spisu
úlohy
a
upozorňuju
vás
na
tu
kapitolu
postavení
služebníka
tam
si
to
znovu
přečtěte
to
nemám
čas
neska
to
znovu
předvádět
ale
jestliže
člověk.
To
dělá
tak
že
v
tomto
světě
je
jako
na
poli
hospodářově
a
ne
na
svém
tak
se
liší
koneckonců
od
zvířetem
konečně
jinak
pokud
hospodaří
pro
sebe
de
nebo
pro
své
spatří
buďné
se
je
rodiny
do
prostou
národ
nebo
projev
tak
to
je
pořád
ještě
zvíře
je
taky
by
třebas
nejenom
pro
sebe
ale
taky
pro
svůj
rod
že
třeba
stádový
jako
my
lidé
že
je
nestálo
vě
tak
to
je
prostě
zvířecí
způsob
života
já
jsem
teď
řekl
že
vlastně
tady
cítí
spočívá
v
něčem
čem
se
netušili
že
spočívá.
A
bych
se
potřeboval
ještě
změnit
o
tom
jak
je
to
tedy
s
tím
vývojem
a
proto
taky
ti
svatí
tři
věci
nevěděli
a
my
už
dneska
vlivem
pokroku
věci
to
víme
a
můžeme
se
o
to
opřít
můžeme
se
opřít
objevit
bádání
archeologicky
bádání
trp
logická
bádání
všechny
možným
druhý
věd
se
můžeme
opřít
a
víme
tohleto
že
na
tom
světě
se
vyvíjel
i
napřed
jednoduché
jednodušší
tvorové
ale
vždycky
současně
zvířecí
z
ví
říše
rostlinou
tato
symbioza
mezi
zvířetem
a
rostlinou
existuje
moc
začátku
toho
života
na
tomto
světě.
Víte
takže
nedegraduje
rostlinu
na
úroveň
po
víře
to
je
směr
jdoucí
jinam
než
kam
jde
zvířecí
život
tyto
dva
musí
být
vedle
sebe
se
specializovanými
úkolem
aby
to
vůbec
všechno
mohlo
fungovat
bez
zvířat
by
nebyla
rostlina
a
bez
rostlin
by
nebylo
zvíře
tak
to
asi
zjednodušeně
je
na
to
dělal
všechno
velice
zjednodušeně
školsky
bez
těch
dvou
by
nebyl
zase
člověk
to
taková
nadstavba
nad
tím
neklid
ovšem
člověk
je
na
straně
těch
zvířat
nikoli
na
to
ně
rostlin.
Ale
u
tak
teďka
především
bych
byl
rád
kdybyste
viděli
že
do
této
vývojové
teorie
nemá
vůbec
co
mluvit
povídání
s
genese
ze
starého
zákona
že
za
šest
dní
bůh
něco
stvořil
a
sedmý
den
odpočívat
vůbec
vo
tom
se
tam
nemluví
když
tam
jasně
řečeno
napřed
bylo
to
potom
bylo
tamto
to
vůbec
nemá
souvislost
dnešním
pokrokem
vědy
a
nic
to
nemluví
proti
dnešnímu
pokroku
vědy
ráda
se
dostaví
jedno
proti
druhému
ale
je
to
tam
je
to
líčení
stavu
a
tady
je
to
líčení
situace.
Že
naší
věda
si
kou
má
situaci
vývoji
situací
kdežto
tamto
se
tam
se
mluví
o
stavová
situace
stavem
stavu
já
bych
to
to
řekl
takhle
jestliže
by
člověku
neexistovalo
na
té
úrovni
na
které
je
on
je
šest
dní
tvůrčích
božích
a
sedmý
den
odpočinku
božího
tak
von
jako
člověk
by
nemohl
ani
prstem
hnout
směrem
ze
své
úrovně
on
by
se
nemoh
by
nemohl
svýho
hlavu
bohu
to
vidíme
například
u
zvířete
že
ono
nemůže
pomyslet
na
boha
on
nemůže
pomyslet
na
vás
to
může
jenom
člověk
protože
jenom
v
člověku
je
do
děláno
v
šest
všech
šest
té.
Tvoření
a
sedmá
se
a
odpočinku
je
v
něm
probíhající
toho
boha
takže
člověk
potřebuje
se
v
tom
svém
vývoji
opřít
o
těch
všech
ver
vzestupu
a
od
tou
o
tu
sedmou
své
ru
odpočinku
kdybyste
nenalezli
ve
své
duši
kori
marně
byste
se
snažili
poznat
boha
ten
stojí
před
vámi
teprve
tehdy
když
zažíváte
ten
pokoj
a
proto
první
to
ježíš
kristus
udělal
když
se
vrátil
z
toho
svýho
splatíte
ského
úkolu
na
kříži
těm
si
apoštolům
první
co
udělal
řekl
pokoj
vám
světe
si
to
bylo
to
nejdražší
co
ji
moh
poskytnout
ten
sedmý
den
svým
pil
do
jejich
zkušenosti
duchovní
bych
tak
řekl.
A
teď
bych
chtěl
tedy
říci
člověk
jestliže
má
z
této
úrovně
ve
bych
šesté
puste
dne
kterou
neužívá
bohužel
ví
na
nahoru
k
bohu
tak
musí
opravdu
mít
těchto
šest
úrovní
rozvinutýho
nemůže
jít
nahoru
dokud
není
těch
šest
úrovní
u
něho
rozvinutosti
tou
bytostí
lidskou
takže
pro
dítě
je
toto
co
tady
říkám
uzavřen.
Nemůže
dítě
se
spojit
vědomě
s
bohem
protože
nemá
rozvinutý
celý
ten
systém
automatismu
který
existuje
u
člověka
dospělého
vnitřní
i
poloviční
zevní
sekrece
jaký
že
život
a
dále
ovšem
není
v
něm
dospělé
takže
on
není
úplný
a
on
ji
úplný
vesmírem
a
jenom
vesmír
v
malém
ale
úplně
může
za
tím
bohem
jít
podívejte
se
tak
bych
především
ještě
mluvil
o
tom
o
té
úrovni
člověka
řekl
jsem
vám
nebo
jsem
to
napověděl
aspoň.
Že
velice
těžké
se
dostat
přes
hranice
této
úrovně
když
nejsem
na
jim
konci
když
se
nedostanu
k
její
svejm
stromu
ze
stromu
se
nemusí
skákat
vyskakovali
z
toho
stopu
jedné
úrovni
se
dá
překročit
na
úroveň
druhou
proto
je
důležité
aby
člověk
rozvinul
tento
život
po
všech
stránkách
a
tady
se
dělá
veliká
chyba
že
betonu
chápali
zpráva
za
správný
způsob
považovali
že
se
má
život
oklestit
že
se
má
zbavit
člověk
hříchu
to
znamená
že
se
má
někam
odebrat
do
kláštera
kde
už
přestane
nějakým
způsobem
žít
jako
ostatní
lidé.
Text view •
Help