Waveform view
prevzate-kotouc-78-06A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
to
bych
rád
kdybyste
až
se
vrátíte
a
bude
si
třeba
probírat
hlavě
nebo
pomoci
maje
to
pásky
to
co
tady
bylo
řečeno
abyste
si
uvědomili
že
toto
co
tady
bylo
řečeno
panna
část
toho
co
tady
bylo
řečeno
nebylo
mé
moci
řečeno
že
jsem
k
tomu
měl
propůjčenu
moc
že
jsem
vypadal
jako
strašně
mocné
matce
jinak
pyšný
ke
kterým
se
nedalo
smlouvat
protože
jsem
byl
svědkem
moci
která
vás
miluje.
A
proti
té
své
nedá
nic
dělat
ani
vy
kteří
jste
se
mockrát
provinili
chce
způsobili
ani
v
nejmenším
že
by
vás
byl
přestal
milost
to
je
dojemné
já
odcházím
čím
vždycky
do
do
jasnější
pokaždé
protože
vás
vidím
jako
lidi
se
všemi
těžkosti
i
malichernostmi
to
poznám
podle
toho
kdyžs
klidu
pustím
z
této
moci
boží
o
čem
se
baví.
Čili
vidím
že
jste
normální
lite
takový
přízemní
jako
ostatní
lidé
a
on
vás
přesto
miluje
musíte
si
musíte
mi
prominout
je
vás
takhle
posuzuje
nám
prozrazuje
co
jsem
neměl
vít
to
sebe
teho
teďka
bát
mluvit
normálně
jako
ostatní
lidé
nebojte
se
já
vás
ujišťuji
že
pán
bůh
vás
má
rád
protože
se
čte
milovat
a
dejte
si
co
chce
do
té
požitkář
te
o
ženský
nemluvili
prosim
mluvíte
obalu
musíte
o
malicherný
stech
ale
buďte
si
vědomi
toho
že
hospodaříte
s
mocí
boží.
Které
se
říká
uvědomovací
síla
když
ověřujete
ostrov
vaší
životy
já
toto
zmoci
boží
a
z
téže
moci
boží
sem
k
vám
já
mluvil
že
si
ale
netroufal
mluvit
o
ostří
žily
nýbrž
o
tom
co
jsem
vyčetl
z
jeho
tváře
plné
lásky
a
to
jsem
nevyčetl
jenom
tady
nýbrž
od
té
chvíle
co
jsem
v
tom
koncentráku
zažil
to
osobně
nebo
to
sebe
vzdání
proto
bych
vám
radil
abyste
poznávali
míru.
V
tom
kam
až
můžete
se
od
boha
vzdálit
to
je
velice
důležité
víte
já
jsem
tak
ustrašený
člověk
že
se
bojím
daleko
odejít
od
otcova
domu
že
mě
tam
něco
sežral
a
to
jsem
já
který
se
se
vy
za
mějte
tento
druh
strachu
nevzdalovat
se
mnoho
od
otcova
domu
jediných
strach
který
jediná
starost
která
je
na
cestě
k
bohu
dovolena
všechny
ostatní
starosti.
Které
člověk
má
sou
ke
škodu
věci
a
ježíš
nepřestával
proti
nim
bojovat
proti
těmto
starost
ale
o
jedné
starosti
mluvil
a
tu
doporučoval
hledejte
především
království
boží
hledejte
starostlivě
pečlivě
hospodařte
ve
hřivnou
kterou
máte
v
ruce
pořád
beze
ani
špetku
z
toho
vynechá
vejce
pro
sebe
to
je
v
té
starost
velice
velká
tedy
to
je
starost
nikdo
z
ty
vlasti
tak
moc
nebere
a
kterou
kdybyste
měli
tak
vytěžíte
velice
prudce
hospodář
přichází
nečekané
a
zúčtovává
jak
je
v
tom
podobenství
napsáno
i
o
tom
že
ni
chovali
dne
ani
hodiny.
Neměli
toho
oleje
zavřely
se
dveře
a
byli
zase
v
temnotách
té
noci
toho
nepoznání
a
já
vám
řeknu
mě
na
té
cestě
duchovní
nedrží
vůbec
nějaké
duchovní
cvičení
po
mám
dávno
za
sebou
nějaká
modlitba
nebo
nějaké
zvláštní
úkony
nic
jim
nevynikal
mě
na
ní
drží
to
že
se
nevzdal
jím
dát
je
tím
byla
poznamenán
moje
cesta
od
samého
začátku
že
se
prvních
chvílích
když
jsem
za
ní
vstoupil
v
těch
sedmnácti
letech
jsem
se
bál
udělat
krok
který
by
byl
světský
prosím
vás
to
zase
přehání
tady
učíme
na
cestě
činnosti
posvěcovat
i
světské
věci
světské
kroky
tou
božími
ost
protože
to
posvěcení
spočívá
v
tom
že
já
to
dělám
jako
práci
na
poli
no
a
když
se
potom
mluvil
o
cestě
lásky
tak
to
posvěcení
ještě
větší
já
to
dělám
lásky
proti.
A
když
to
kdybychom
k
tomu
přidali
se
vstupování
nebo
nějaké
poznání
to
to
dělám
poznání
z
poznání
že
on
je
jediným
činitelem
a
že
on
je
jediným
milujícím
že
ne
já
je
co
dělám
když
mlátím
rukama
ne
já
miluju
když
prokazuji
veliké
skutky
lásky
ale
je
to
on
který
miluje
a
tohleto
se
co
se
mi
zdá
promiňte
mi
velice
bezpečné
protože
nevstoupí
člověku
do
hlavy
nemůže
přivlastňovat
já
celou
tuhletu
cestu
kterou
vám
líčím
mám
poznamenáno
ustavičným
tušením
na
vlastnictví
vite
prostředí
vším
to
z
důvodů
se
typ
zdání
o
které
přímo
nemluvím
ale
na
té
se
ukazuje
že
kdo
bych
chtěl
poznávat
a
něco
málo
ještě
při
tom
vlastnil
nepoznává
nedokáže
poznávat.
Nýbrž
pana
do
temnot
vnějších
kde
je
opravdová
temnota
i
toho
poznal
i
poznávací
které
no
tak
nejenom
že
nesvítí
sluníčko
ale
von
není
schopen
poznávat
vy
mě
ten
kdo
se
vzdává
všeho
do
nevlastní
ten
je
být
hoden
soustavně
učednictví
ježíšova
on
to
řekl
od
nenávidí
sebe
nenávidí
příbuzných
dokonce
do
nenásilně
v
tom
smyslu
je
to
nenávist
a
jak
to
někdo
není.
Tady
jediný
je
hoden
být
mi
tušení
a
a
to
by
si
při
všichni
přejete
nám
proč
na
vás
chci
to
vděčnost
samozřejmě
bůh
vděčnosti
na
potřebuje
bůh
to
nepotřebuje
ale
potřebujeme
to
my
protože
jestliže
něco
od
boha
bereme
a
my
všichni
bereme
od
boha
neuvědomit
si
něco
cestu
do
statky
které
tady
ne
a
my
to
zase
myslím
nehospodaříme
a
nevracíme
to
znásobení
tak
se
proviňuje
především
proti
sobě
protože
se
tím
vylučuje
me
z
té
komunikace
s
bohem.
Neboť
on
musí
přijít
jak
se
tam
znázorněno
a
musí
nás
zavrhnout
do
temnot
vnějších
přes
sme
nepochopili
úkol
který
před
sebou
mám
čili
dve
vděčnosti
věčnost
představuje
určitou
část
a
značnou
část
pochopení
úkolu
který
je
nám
svěřeno
jiná
definice
věčnosti
všechno
řekl
přeci
protože
co
si
myslíte
ti
kteří
hospodařili
pro
toho
hospodáře
s
těmi
hřivnami
když
on
odešel
myslíte
že
to
dělali
jenom
z
donucení
on
nad
nimi
nebyl
oni
ho
nějak
milovali
oni
byli
nějak
mu
vděčni
mi
to
bylo
asi
hlavní
smysl
jejich
jednání
není
to
tam
dál
do
vedeno
ale
v
jiných
takových
podobenstvích
je
mluveno
o
té
lásce.
Že
je
to
hlavní
mocí
a
jeli
co
je
který
vděčen
neuměli
přímo
milovat
boha
ale
aspoň
vděčen
tak
už
ho
miluji
protože
se
stala
s
kněza
jí
a
protože
bych
šel
přál
všem
abyste
se
přes
radili
s
největší
míry
možné
na
tu
cestu
lásky
to
znamená
na
cestu
která
by
vás
zbavovala
utrpení
která
by
vytvářena
z
vašeho
života
nesení
sladkého
jha
pro
to
vám
také
radím
ženství.
Protože
křesťanství
se
pokora
to
že
to
jednu
hlavních
ctností
a
protože
se
do
radí
aby
se
člověk
nejenom
vyvaroval
hříchů
ale
aby
jako
protiváhu
se
snažil
nabýt
co
největší
svý
st
a
v
těch
se
vzdělával
pro
to
odjakživa
jako
hlavní
cvičení
ctnost
ve
ctnostech
bylo
ničení
se
v
kokol
ze.
Takže
od
prvního
vstupu
na
duchovní
cesty
každý
člověk
měl
povinnost
se
cvičit
pokoře
a
dospělo
se
kolikrát
k
takovému
stavu
že
člověk
který
se
cvičil
delší
dobu
v
této
ctnosti
vypadá
na
povrchu
dokonale
pokorný
ale
je
zajímavé
že
fakticky
nebyl
jak
se
to
poznalo
on
sice
pokorně
vykonával
všecko
co
se
od
něho
tělo
já
vám
si
záležet
na
tu
aby
nikdy
ne
přestoupil
vůli
svých
představený
aby
poslouchal
boha
tak
dále
ale
nemohl
zabránit
jedné
maličkosti
že
jeho
život
by
měl
povahu
malicherný
života
že
jeho
rozhodnutí
i
úkony
pokory.
Byli
čin
dál
malicherně
jí
on
šel
do
takových
podrobností
že
ta
jeho
pokora
rozdrobí
jako
vůli
a
či
nijak
z
něho
člověka
neschopného
jakékoliv
činnosti
to
se
stalo
hlavně
proto
že
on
vůbec
nejednal
podmínky
pravé
pokory
že
mu
mi
to
poradil
to
to
nemohl
jak
pravou
pokoru
a
být.
Nikdo
totiž
ne
nabude
pravé
pokory
kterou
chtěl
aby
měli
učedníci
ježíš
tělo
mě
učedníci
než
ten
kdo
nabude
poznání
o
kterém
ježíš
mluvil
to
znamená
on
byl
pro
to
pokorný
že
poznával
že
veškerou
moc
má
od
otce
že
se
vzdal.
A
nejenom
upřímně
vzdal
veškeré
své
moci
osobní
a
že
ji
opravdu
ztratil
totiž
on
když
přemohl
satana
na
poušti
tak
tím
vlastně
se
vzdal
této
obrovské
moci
našeho
já
která
mu
nikoliv
živě
ale
pravdivě
nabízela
pozemské
blaho
chlebem
počíná
je
a
mocí
pozemskou
končí.
Čili
on
neměl
k
dispozici
to
co
mají
ní
lidé
to
svoje
sobecké
já
to
zemřelo
tehdy
na
té
poušti
a
o
tom
na
to
no
ovšem
touto
symbolicky
jako
že
satana
potřel
a
za
to
měl
na
odměnu
na
to
měl
moc
boží
o
o
cestě
do
od
té
doby
sjednocení
jasně
věděl
od
koho
má
tu
moc.
A
protože
to
věděl
proto
byl
pokorný
protože
věděl
že
sám
vod
nemá
té
se
vzdal
o
té
osobní
moci
která
je
nepatrná
v
celý
člověk
pyšní
na
každým
kroku
oproti
tedy
netrvá
s
bo
mocí
boží
jenomže
když
se
povrchní
pozorovatel
který
neviděl
to
jeho
nitra
dívá
jeho
počínání
jak
suverénně
vládl
satanem
třeba
nedohonil
zprostředka
těch
celýho
těla
jmenovat
nebo
učit
ránem
tak
ho
nemohli
nebo
vyslyšení
které
jeho
výroky
proti
farizeům
tak
ho
nemohli
považovat
za
pokorného
všemi.
Protože
ježíš
kristus
si
byl
vědom
moci
otcovy
v
něm
ale
my
si
také
vědom
ztratil
svou
osobní
moc
a
že
tedy
vlivem
toho
nebyl
hoden
této
moci
jedině
tím
že
se
své
vlastní
zbav
to
jsem
něco
jiného
čili
sobě
nepřičítal
nic
z
toho
co
dělal
ani
to
že
dostal
třebas
učedníky
které
jak
se
na
povrchu
znalosti
vyvolil
o
neděl
že
vyvolil
pomocí
jeho
poznání
otec
pomoci
poznání
ježíšova
otec
totiž
ježíš
poznal
něde
a
který
jeho
učení
šel
pro
ni
označil
ho
pozval
ho
přesvědčil
ho
nebrala
když
to
sám
dělá
kdyby
byl
neřekl
že
otec
si
je
vyvolil
to
se
vám
řekl
ty
jsme
byli
přitom
že
tam
tou
poznal
u
studny
a
tamtoho
na
celník
dále
tamto
do
postojem
víte
v
té
klamné.
Čili
první
podmínka
té
dokonalé
pokory
u
něho
byla
to
bylo
to
poznání
moci
kterou
vládl
že
není
jeho
nýbrž
boží
čili
zase
syn
způsobem
nevlastnění
to
je
první
podmínka
pravé
pokory
a
druhá
podmínka
pravé
pokory
je
tak
jestliže
někdo
nemiluje
nemůže
být
pokorný
láska
je
pokorná
proto
že
se
pokorně
odevzdává
milovanému
a
on
se
vůli
boží
pokorně
podal
sledoval
napřed
křižovat
například
o
toho
bylo
víc.
Čili
druhou
důležitou
podmínkou
je
láska
já
to
kdy
je
za
tím
na
té
nejvyšší
úrovni
všechno
by
to
bylo
zcela
jasné
nulové
a
je
to
na
nižší
úrovni
ta
pokora
ale
vždycky
tyto
složky
hrou
nějakou
roli
že
například
dejme
tomu
se
někdo
ve
středu
trénoval
v
pokoře
a
netrvá
se
úměrně
lásce
netrvá
se
úměrně
nabýval
úměrně
poznání
tak
nemohl
být
pokorný
třetí
po
ní
neméně
důležitou
je
sebezápor
i
když
je
ochoten
někdo
milovat
ale
umí
se
zapřít
nemůže
být
pokorný
on
se
musí
zapřít
všude
tam
kde
jeho
poznání
a
jeho
láska
u
napovídají
že
je
to
pořádku
a
nesmí
být
pokorný
tam
že
mu
napovídají
že
u
kazil
tím
lidi
je
nebo
že
by
jim
neposlou
nebo
že
by
jim
lhal.
Tam
nesmí
být
pokorný
čili
včím
takovým
prvkem
přece
jenom
poznání
ale
kdyby
neznáteli
nějakou
roli
láska
a
sebezápor
tak
by
ta
pokora
byla
přes
veškerou
pokoru
nemilosrdná
na
to
byste
mohli
najít
kam
že
z
tohoto
výkladu
jasně
vyplynulo
že
podporu
jako
samostatná
ctnost
nemůže
existovat.
Pokora
také
neobstojí
hřísné
počínání
pochopitelně
a
v
této
bouři
vane
umenšuje
se
čili
to
je
věc
se
sebe
za
okolo
to
už
tam
bylo
vlastně
řečeno
pokoje
vždycky
má
když
se
tedy
pěstuje
zvlášť
máte
pěstovat
k
tomu
latu
ten
jinými
složkami
ctností
křesťanských
a
je
to
marné
pěstovat
vede
to
k
jak
vám
říkám
malichernosti
pokora
pokorný
malichernosti
že
je
ve
zbytečný
věcech
pokorný
za
velkých
věcech
se
ukazuje
že
je
nepokojná
a
to
z
toho
důvodu
že
nemá
v
sobě
zakoření
škálu
hodnot.
To
správné
hodnocení
které
vzniká
teprve
poznání
věcí
indičtí
říkají
že
teprve
po
samadhy
člověk
má
správnou
schopnost
rozlišovat
to
znamená
že
v
ní
jak
užít
pokory
taky
a
co
je
pokora
než
to
předtím
tuto
rozlišovací
schopnost
nemá
a
proto
také
neví
jak
má
pokorou
hospodařit
ono
se
musí
se
vším
ty
sou
lstí
ta
není
na
plýtvání
ta
je
jenom
jako
to
má
být
služkou
na
cestě
dokonalosti
není
dokonalost
sama
není
dokonalost
samou
nýbrž
je
obyčejnou
služkou
vedle
ostatních
ctností
mořem
že
pokoře
jako
ostatní
moc
platí
že
pokrok
v
nich.
Se
musím
snažit
docílit
všemi
lidskými
prostředkem
to
je
to
získaná
tedy
pokora
potom
patří
do
ctností
získaný
ch
sice
tou
lidskou
nohou
ale
na
druhé
straně
to
prová
pokorný
já
jsem
tady
mluvil
to
pokora
veliká
cizí
daná
tomu
říkáš
tahne
ano
to
znamená
že
je
součástí
nedílnou
poznání
lásky
a
všech
těch.
Vlastností
které
nepochází
s
duchovním
slova
smyslu
člověka
nýbrž
například
duchovní
poznání
pochází
z
boha
ne
ale
nechci
tím
podceňovat
nic
kterak
nosti
získaný
kdybyste
totiž
člověk
nestaral
od
získaný
prosti
kdybych
se
nestaral
aby
získal
to
to
to
je
aby
i
tedy
kdyby
mohl
disponovat
aby
aby
m
nabyl
v
tom
smyslu
ne
vlastnil
nýbrž
aby
jí
vynikal
té
řek
aby
prostě
nebyl
špatný
že
až
byl
dobrý
v
tom
smyslu
aby
se
líbil
bohu
povinnost
se
bohu
zalíbit
neboť
ho
miluje
ne
každý
milovaný
se
vždycky
důsledky
trošičku
ne
to
je
vlastně
po
smrti
a
to.
Která
se
dělá
před
setkání
s
milovaný
ne
rozumíte
mně
jako
do
smrti
on
musí
provést
jinak
je
lajdák
přichází
nehezké
mouše
na
tu
hostinu
nebo
na
to
setkání
tak
tím
si
říci
že
kdykoliv
se
zanedbá
lidská
možnost
výše
pokory
tak
se
nenabudu
ani
pokora
vlitá
nebo
že
se
člověk
nestarám
o
své
ctnosti
jeho
vývoji
se
třebas
bere
jinou
cestou
třebas
cestou
poznání
a
ty
ctnosti
pokulhávají
ale
jsme
lidi
třebas
dosti.
Poznávající
nikam
ne
mě
na
dosti
poznávající
ale
některé
nosti
úplně
chtěli
které
vidět
tam
vznikla
nějaká
nerovnová
že
jste
se
nestarali
rozvoj
ctností
napřed
lidskými
silami
a
proto
jim
nemohlo
být
přidáno
k
tomu
i
dalšího
nic
zamění
přidáno
čeho
nemáme
lidské
základy
na
lidských
základech
ne
předáváno
ne
na
ničem
ničeho
nic
nedostaneme
my
se
musíme
třeba
dobře
nebo
nedokonale
snažit.
A
ostatní
nám
bude
přidáno
nedejte
a
tak
dále
té
míra
snahy
který
napřed
lidského
hlediska
musí
být
proveden
tam
se
není
jde
neříká
nemusíte
ani
nedat
pánbůh
to
za
vás
udělá
pak
to
znamená
z
určité
české
schopnosti
abyste
našli
a
taky
v
těch
ctnostech
ježíš
tam
to
z
toho
ochotní
kázání
ty
ctnosti
vyžaduje
přímo
nadlidské
to
znamená
všechno
lidské
možnosti
zapřáhnou
do
toho
získa
určitou
ctnost
nabízí
na
vidíme
čtou
zkušenosti
a
teprve
pak
je
naděje
že
přeroste
do
nosti
velice
samozřejmě
to
vlitá
to
je
ctnost
navíc
zvaná
a
člověk
by
si
neměl
dělat
nikdy
právo.
A
my
ji
měl
protože
pak
už
není
člověka
a
jest
možnosti
se
přivlastnit
ale
pak
padá
on
s
ní
padá
potom
ty
cesta
lidsky
na
bytost
co
na
upozorňují
čili
je
to
potom
hrozný
pád
vlastnit
lidské
vlastnosti
to
je
lidské
a
celkem
bez
trestné
ale
vlastnit
to
co
člověku
bylo
navíc
dáno
to
je
to
se
velice
krutě
této
ježíš
kristus
ukazuje
že
se
musel
umět
vzdát
všech
stý
učedníků
se
svých
tehdejší
přátel
se
před
ním
musel
zdiskreditovali
svou
slabostí
po
tři
jem
to
dech
člověka
a
to
všecko
ukázal
proto.
Abychom
věděli
že
se
musíme
umět
vzdát
všeho
nejenom
tohoto
sme
lidsky
se
naučili
nabývat
nýbrž
to
sme
nabyli
i
ducha
boží
pomocí
jinak
nepřejdeme
přes
tu
poslední
fázi
když
se
čověk
má
stát
bůh
přes
kříž
mrtvých
straní
ano
desetin
myslím
že
by
bylo
velkým
omylem
myslet
si
že
na
někoho
spadne
ctnost
jako
taková
souhrn
jestliže
člověk
se
cvičil
lidsky
v
pokoře
spadne
na
něho
vlitá
pokora
a
ostatní
nosti
mi
tak
úměrné
výši
aby
ona
se
udržela
jako
ctnost
takže
ctnost
jako
celek
netvoří
fronta
která
by.
Jako
taková
jedině
mohla
sní
volat
proto
že
existují
individuality
svatých
jeden
je
být
se
pokorný
je
více
milující
jeden
je
lépe
poznávající
to
dále
svatý
ideál
lépe
poznávající
že
například
svatý
františek
z
assisi
sem
zase
více
milující
a
více
pokorný
než
byl
i
ná
zvolit
v
čem
kdo
se
lidsky
napřed
vzdělával
k
tomu
mi
bylo
přidáno
to
je
ještě
pregnantně
jí
ještě
zřejmě
tehdy
když
to
je
poletuje
do
stavu
spojení
s
bohem.
Tam
totiž
odtamtud
si
odnáší
vždycky
to
co
tam
zrodí
přinesl
nikdy
ne
celé
poznání
protože
toho
není
prostě
člověk
schopen
to
by
neunesl
pod
tím
by
se
zabil
to
by
se
smazal
že
z
toho
stvořeného
to
by
se
vymazal
to
byste
nezničil
v
tom
smyslu
jak
by
to
jak
bych
jsme
to
byli
toho
svědky
ale
vymazal
by
se
toho
rámce
stvořeného
to
není
možné
čili
já
bych
to
chtěl
upravit
tedy
to
vaše
mínění
v
tom
smyslu
že
může
být
někdo
přednostně
pokorný
a
ostatní
stech
nemusí
tolik
vynikat.
On
už
je
to
také
vhodné
pro
to
aby
to
tomu
tak
bylo
aby
ten
člověk
nic
nepřerostl
toho
bohu
se
hlavu
a
ne
že
by
se
že
by
z
toho
bůh
přál
ale
že
je
to
dobré
pro
toho
užitečné
pro
toho
člověka
do
věčnosti
kdy
může
být
sobě
věčem
vděčnosti
se
také
dá
vzdělávat
třebu
to
je
totiž
ctnost
také
na
křesťanství
ctnostní
která
méně
dokázala
proto
se
jim
řešení
nevěnujete
ale
být
vděčný
za
to
co
mě
zdánlivě
škodí
a
co
bych
mohl
být
jet
ce
to
pro
mě
ponižujícím
třeba
nebo
degradujícího
škodlivé
být
za
to
vděčen
já
vám
řeknu
z
jakých
důvodů
potom.
To
je
to
přináší
velikou
míru
sebezáporu
a
je
to
velice
už
má
proto
vlastnost
mě
s
je
jako
taková
naučená
věčnost
je
užitečná
proto
že
ona
nejdokonaleji
vede
k
sebezáporu
a
nejrychleji
spojuje
s
bohem
cem
velice
vědomě
protože
ponechává
člověku
to
co
patří
bohu
a
bohu
patřit
vděčnost
za
všechno
co
von
nejenom
dopustil
zařídil
nýbrž
to
i
dopustil
to
znamená
měl
by
být
člověk
vděčen
vždycky
bohu
za
všechno
se
s
ním
děje
ale
neměl
by
být
vděčen
člověku
který
špatně
jedna.
Přitom
by
měl
být
vděčen
ale
bohu
i
když
někdo
špatně
jedná
musí
tomu
člověku
i
za
toto
se
špatného
na
něm
dělo
na
tom
se
něco
je
by
vděčen
bohu
bez
svého
že
to
pro
něho
bylo
špatné
rozumíte
mi
todleto
vyžaduje
obrovskou
oblasti
sebezápor
ano
toto
se
může
dělat
době
kdy
člověk
eště
vůbec
není
poznalý
k
tomu
se
může
sám
přimět
k
tomu
se
může
nutit
který
může
sebe
zapřít
neboť
jestliže
na
vás
chci
abyste
na
cestě
lásky
celý
život
jak
mám
přichází
nebrali
z
rukou
těch.
Kteří
jsou
nástroj
bez
rukou
božích
pak
ovšem
mluvíte
být
za
všechno
bohu
vděčni
ne
těm
nástrojem
ale
jemu
bohu
čili
kde
noste
nutná
za
všech
okolností
vůči
bohu
podívejte
se
tady
s
tou
smrtelnou
duší
říkáte
že
vona
vono
je
to
vlastně
vědomí
tohoto
světa
které
začíná
a
taky
pomíjí
a
že
tedy
mou
smrtí
patrně
toto
všechno
skončí
musíte
si
myslet
že
je
toto
já
je
také
světském
tentokrát
je
svědkem
tohoto
života
tohoto
z
tohoto
světa.
A
tento
svědek
tento
svědek
jestliže
přejde
do
svědectví
o
bohu
nezahyne
jestliže
zůstane
by
svědkem
jenom
nic
jim
víc
ne
svědkem
tohoto
světa
zahyne
rozumíte
čili
je
třeba
abych
toho
svědka
který
je
smrtelný
po
té
stránce
a
tehdy
jenom
když
vnímá
jenom
tento
svět
a
nepřejde
z
vnímání
tohoto
světa
dál
tak
jestliže
tento
světem
svědek
zůstane
jenom
tímto
světem
tohoto
světa
tak
musí
zahynout
jestliže
ale
tento
svědek
se
stane
svědkem
boha
věčnosti
a
to
právě
je
ta
veliká
vymoženost
kterou
máme
k
dispozici
tak
nezemře
na
věky
a
z
té
smrtelné
duše
se
vy
křesle
desítek
se
oděli
od
smrtelné
duši
rozumíte
přejdeme
smrtelné
jinak
ten
svědek
který
tady
je
svědkem
tohoto
světa
musí
svědčit
beztak
při
nějakém
soudu
jakoby
to
je
tak
symbolicky
řečeno
v
okamžiku
smrti.
Aby
vydal
svědectví
o
tomto
životě
to
znamená
aby
se
učil
záznam
o
tomto
životě
nesmrtelné
duši
a
z
tohoto
záznamu
on
se
potom
zase
vtěluje
jo
dá
duše
zase
dává
povel
novému
vtělení
a
část
z
toho
svědectví
uplatňuje
ale
že
se
to
svědectví
stav
prosí
jedno
za
druhým
různých
vtělení
takže
podle
okolností
ona
si
vybere
to
co
jste
odkud
hodí
takže
tímto
způsobem
i
když
ztrácíme
vědomí
toho
čínu
byli
že
jsme
se
u
převtělovali
i
tímto
způsobem
poněkud
jak
si
jsme
nesmrtelný
ne.
Takže
ani
ta
smrtelná
duše
není
tak
úplně
nesmrtelná
protože
ten
svědek
musí
vydat
ze
sebe
svědectví
před
bohem
v
okamžiku
smrti
a
to
z
něho
zůstane
na
věky
ale
že
se
to
všecko
jakmile
se
vyrovná
takzvaná
karma
to
znamená
jak
si
to
všechno
co
sloužím
jak
už
na
to
nelpím
takže
nelze
opravdu
vy
opravn
pane
sva
místu
o
věčném
životě
tohoto
smrtelného
toho
všechno
a
ne
ale
já
jako
svědek
musím
zůstat
na
věky
jestli
to
dokážu
ne
nebo
se
stanu
jenom
předmětem
záznamu
a
to
je
špatné
já
na.
To
by
se
to
se
s
někým
stupni
musí
být
člověk
aby
už
byl
tím
pohádkovým
honzo
který
se
dá
ten
se
zno
pozoruju
vás
že
nemusí
být
na
ní
nějak
vysokém
stupni
protože
my
hledáme
ani
že
tě
víme
ani
ještě
mě
detailněji
ten
a
on
se
nic
fázích
ne
a
tedy
vono
jakmile
pojmem
úmysl
k
bohu
tak
se
tam
ho
do
někdo
vědomě
plní
podmínky
které
vedou
ke
spojení
s
bohem
jeden
spojení
s
bohem
e
říkáte
tak
už
je
to
vlastně
milost
že
to
je
schopen
nevědomě
plnit.
No
tak
to
je
tak
celý
náš
život
je
takovou
milostí
víte
nemůžeme
říct
to
je
kde
to
začíná
ne
to
je
těžko
říct
a
jestliže
člověk
nevědomě
plní
podmínky
tak
je
to
vina
je
to
vinen
on
sám
v
tom
smyslu
že
vnitřně
dorostl
do
toho
nevědomého
způsobu
plnění
podmínek
to
znamená
někdo
je
třeba
eticky
založen
li
se
někdo
je
daleko
bezpáteřní
nebo
zase
na
na
ně
kam
vítr
tam
plášť
já
nevím
jak
to
s
jak
nazval
no
tak
tito
lidé
neplní
ani
nevědomě
podmínky
vstup
ale
když
někdo
už
je
založen
tak.
Že
je
eticky
založené
a
podobně
opačně
než
tuhleti
na
levici
tak
už
vytváří
kolem
sebe
i
zevní
podmínky
které
němu
znali
přistupuju
z
vnějšku
proto
abyste
s
ní
ta
věčnost
vědomě
spojili
chcili
zase
nejde
o
milost
v
tom
smyslu
jako
je
to
nějaká
zvláštní
volba
nýbrž
třebas
vlivem
výchovy
se
mu
dostane
lepší
příležitosti
a
podobně.
No
my
se
na
to
svědky
toho
my
sme
se
o
to
se
ti
toho
že
ten
člověk
nemá
výchovu
ale
přirozeně
je
dobrý
bychom
tak
řekli
že
takových
je
hodně
například
dejme
tomu
umělecký
život
některých
lidí
je
právě
vzorem
takového
přirozeného
správného
přístupu
k
lidem
toho
že
ten
člověk
se
ubírá
třeba
krásou
tím
se
zjemňuje
výchovu
jinak
nemá
než
ta
krása
toho
umění
ho
přibližuje
k
bohu
a
někdy
velice
a
utnete
stoupá
do
jednoho
schodu
na
druhý
musí
se
sice
vyhnout.
Ale
musím
mít
pozici
druhou
nohu
která
ještě
stojí
na
tom
minulém
protože
jsme
omezení
zákonitostí
této
hmoty
stát
pevně
na
této
půdě
této
hmoty
to
je
ta
vymoženost
že
můžeme
druhou
rozvinout
rozumíte
si
na
jedné
straně
to
vypadá
jako
omezení
že
já
vám
tou
jednou
nohou
ty
na
druhé
straně
je
to
veliká
vymoženost
že
mohu
tu
druhou
zdvihnout
a
nakonec
i
ta
která
tam
musela
být
a
ta
není
na
podporovat
až
to
nebude
zapotřebí
tak
také
se
zdvihne
za
tou
prvním
září
devatenáct
set
sedmdesát
osm
já
bych
tě
i
něco
jak
vystopovat
utrpení
svém
vo
a
jiných
lidí
že
totiž.
My
pochopitelně
snažíme
se
o
lásku
k
bližnímu
a
tak
se
tedy
také
snažíme
o
to
abychom
jim
pomohli
tím
způsobem
že
prosíme
boha
za
pomoc
pro
toho
bližního
i
ty
ženám
to
bůh
nemá
za
zlé
ale
my
si
nikdy
nesmí
hrát
na
pozici
někoho
kdo
by
pánu
bohu
radil
a
teď
vysvětlím
proč
protože
to
měli
se
stát
pomocníkem
božím
a
to
obyčejně
tak
bývá
že
kdybychom
chtěli
od
boha
něco
o
čem
bychom
nechtěli
být
nápomocen
tak
přeci
nemáme
ani
právo
to
od
boha
chtít
my
musíme
napřed
dokázat
svou
dobrou
vůli
že
ze
sebe
se
ochotni
vydat
všecko
co
v
klidu
vydatný
můžeme
jestliže
ze
sebe
pro
toho
bližního
třeba
ta
kterého
prosíme
uděláme
všecko
co
lidsky
klidu
můžeme
udělat
tak
tam
teprve
začíná
naše
právo
na
pomoc
boží
ti
že
nějak.
I
k
důvodů
a
chci
říct
lenivosti
pohodlnou
ale
třebas
i
nevědomosti
neuděláme
to
co
můžeme
udělat
pro
bližního
sami
já
říct
pane
bože
u
dali
to
za
mě
abych
tak
řekl
lidově
nic
se
nestane
nebudeme
by
slyšen
ale
nebudeme
kolikrát
vyčetli
ani
tehdy
když
prosíme
za
něco
co
nevíme
jestli
je
správné
že
se
stane
podle
naší
vůle
protože
my
častokráte
neby
nejste
poučeni
o
tom
jak
pomáhat
bohu
v
tom
smyslu
že
neznáme
jeho
záměru
a
obvykle
neznáme
na
nevíme
proč
sedět
to
a
protože
je
ono
pod
on
dělá
to
a
nedělá
tamto
a
to
už
ve
starověku
jak
ježíš
ukazuje
se
tohleto
nevědělo
ne
to
nikdy
nikdo
neví
čili
kdybychom
měli
pokud
se
ne
navíc
udělat
něco
co
sami
nedokážeme
ze
svých
vlastních
sil
kdybychom
nabízl
to
udělat
tak
musíme
se
vždycky
opřít
o
znalost
vůle
boží
a
měli
bychom
napřed
si
dát
líbit
to
aby
nám
pán
bůh
kázal
jestli
chceme
pomáhat
co
máme
dělat
a
ne
už
vlastními
cti
si
dělat
co
chceme.
Tak
dejme
tomu
já
vám
tady
ukazoval
a
tak
to
josefa
že
on
si
dal
poradit
ten
tu
pannu
marii
učíš
em
do
egypta
a
jak
mu
bylo
poraděno
tak
tak
jedna
neříkám
že
je
každý
musí
mít
hlas
nějaký
boží
nebo
anděl
musí
k
němu
promluvit
to
není
pravda
ale
rozumově
napřed
může
posoudit
jestli
je
to
správné
nebo
nesprávné
to
je
první
světlo
a
za
druhé
máme
tady
řízení
okolnostmi
které
nám
bezpečně
poradí
co
máme
dělat
já
si
myslím
že
v
tomto
ohledu
velice
jako
podceňujeme
možnost
vedení
protože
my
si
myslíme
že
okolnosti
a
události
které
k
nám
při
tou
jsou
něco
co
my
nemůžeme
ovlivňovat
to
naopak
my
každém
případě
ovlivňuje
a
nic
se
nám
neděje
co
si
sami
nezažil
e
nevysvětlíme
nebo
nepůsobím
nebo
jak
by
to
neřek
asi
ještě
době
způsobem
co
si
nenarodí
i
když
si
myslíme
že
to
zdánlivě
přišlo
vněšku
že
to
někdo
způsobil
to
jsem
se
na
omylu
my
jsme
vybídku
vším
by
mi
a
jestliže
se
máme
k
té
viny
dostat
mimo
oblast
viny
tak
musíme
tu
vynucuju
vás.
A
teprve
pak
může
přestat
ten
účinek
který
na
sobě
zažíváme
účinek
naší
viny
a
tohleto
my
neděláme
to
čím
minut
mě
napřed
vyčistil
ve
vlastním
domě
než
zase
čistý
těch
kde
jinde
a
my
bychom
o
ale
to
k
pohodlnější
vyčistil
někde
jinde
jenom
kdybychom
nemuseli
usebe
tohleto
jsou
chyby
které
stojí
mnoho
utrpení
protože
vzniká
nerovnováha
mezi
vlastním
vlastní
cestou
a
přáním
po
nějaké
nápravě
nemůžeme
pánu
bohu
pomáhat
když
sedíme
na
jaké
jsem
ani
to
vzít
ty
nerozumíme
jeho
záměru
když
nevíme
co
on
si
přeje
takže
je
mám
být
drzí
a
ty
si
přát
vědět
co
on
si
přeje
v
každém
případě
to
není
zapotřebí
to
by
nás
zakazovalo
to
je
závazné
vědomostí
a
jestliže
na
rozhodnutí
někomu
pomoci
tam
kde
nikdo
jinak
nemůže
pomoc
než
jak
se
říkáme
pán
bůh
tak
pak
musíme
se
opřít
o
vůli
boží
jakmile
toto
neuděláme
tak
se
proviňujeme
i
proti
tomu
komu
chceme
pomoci
i
proti
sobě
no
oba
nabyde
strany
na
uva
veliké
nebezpečí
utrpení
protože
jsme
se
postavili
možná
proti
vůli
a
říkám
možná
to
musíte
vždycky
být
proti
vůli
boží
a
rájem
na
stojí
na
které
hádám.
Text view •
Help