Waveform view
prevzate-kotouc-76-06a-nekval
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Kterou
by
zvolil
nedostačuje
k
tomu
aby
se
s
ní
spojil
nýbrž
ho
jenom
disponuje
k
tomu
čili
on
opravdu
rozeznával
přesně
co
je
to
klepání
a
to
byla
ta
metoda
a
co
je
to
otevření
které
není
v
síly
člověka
slávě
ka
bude
člověku
otevřeno
čili
nezáleželo
mu
na
to
jestli
v
té
koncentraci
mu
bude
otevřeno
záleží
a
mu
na
to
aby
správně
klepal
a
tuto
metodu
vypracoval
velice
podrobně
to
metodu
klepání
a
není
to
tak
chybné
že
to
vypracoval
že
on
věděl
že
člověk
nemůže
víc
udělat
kdyby
si
byl
myslel
že
tím
klepáním
zároveň
si
otevře
tak
by
se
k
tomu
aspoň
sedl
aby
nespadl
zvysoka
že
ano
že
se
tomu
ale
nesedl
tak
nepředpokládal
že
si
otevře.
Že
to
že
toto
cvičení
duchovní
považoval
za
spojovací
účincích
to
znamená
ne
okamžitě
ale
nečekaně
účinky
se
dostaví
protože
člověk
se
disponuje
čili
ten
rozeznával
to
co
my
nerozeznáváme
klepání
od
otevírání
klepání
je
moje
schopnost
otevírání
je
milost
boží
která
je
pro
každého
připravena
bych
chtěl
něco
říct
my
si
po
my
si
možná
mylně
myslíme
a
vy
to
tak
ho
nepřiznáme
že
musíme
bohu
prohlašovat
svoji
věrnost
prohlašovat
svoji
lásky
proč
to
to
oddanost
a
já
nevím
co
a
svoji
vůli
obsah
své
vůle
jako
by
to
nevěděl
on
to
všechno
vy.
Čili
jestliže
my
je
nějakou
deklaraci
provádíme
tak
je
to
jenom
formulace
lidského
rozhodnutí
někdy
o
to
formulace
není
k
zahození
protože
člověk
když
si
formuluje
své
rozhodnutí
upřesní
je
a
to
rozhodnutí
je
třeba
závažnější
obsažnější
více
je
strhne
na
svou
stranu
ale
všimněte
si
že
něte
si
jak
rozhodnutí
dělali
ti
kteří
uspěli
syn
rozhodnutí
a
na
maria
staň
se
ne
to
znamená
velice
prostě.
A
já
dívka
páně
staniž
my
se
podle
slova
tvého
když
to
chcete
říct
to
znamená
ona
radostí
překypovala
to
nepotřebovala
bohu
vyznávat
ona
prostě
měla
radost
že
je
děvečkou
páně
to
znamená
že
jeho
služkou
a
že
tedy
může
se
stát
předmětem
jeho
vůle
nebo
uskutečňovatelem
jeho
vůle
nebo
vezměme
třeba
ty
apoštoly
protože
máme
o
tom
známku
poznámku
v
bibli
v
novém
zákoně
jakým
způsobem
šli
za
ježíšem
když
je
získával
beze
slov
my
ho
byli
prohlašovali
já
budu
tohleto
a
tak
dále
víte
že
v
tom
je
veliké
nebezpečí
protože
když
to
jednou
prohlašoval
petr
jak
to
dopadlo
viďte.
To
my
se
neznáme
lépe
je
co
nejmíň
prohlašovat
protože
se
stává
že
máme
třeba
dobrou
vůli
a
začneme
zase
prohlašovat
tuto
vůli
a
místo
aby
se
u
nás
vystupňovala
tak
ona
se
zmenšuje
a
nezbyde
z
ní
nakonec
úplně
je
rozdělíme
ji
deklaraci
promarníme
jim
slovy
víte
síla
duchovní
kterou
v
sobě
pociťujeme
se
nejsnáze
promarní
jakýmkoliv
pohybem.
Jakoukoliv
činností
jakmile
to
si
pocítíte
musíte
odejít
pokud
možno
bez
pohybu
jak
slovního
mentálního
tak
fyzického
k
činnosti
a
na
chvilinku
se
uklidnit
i
přesto
činnosti
a
tím
tuto
touhu
nebo
tuto
milost
která
se
vám
projevuje
převedete
do
do
sebe
do
svého
já
nemohu
radit
to
co
říkali
středověcí
mystici
ale
aspoň
se
o
tom
zmíním
že
oni
říkali.
Jakákoliv
činnost
někteří
z
nich
ti
tak
takzvaní
modlitební
co
tam
je
nedělali
jakákoliv
činnost
člověka
odvrací
od
boha
do
tvé
pojetí
mystiky
které
někomu
dokonce
vyhovovalo
a
já
sem
slova
si
jenom
po
té
stránce
že
základ
toho
je
pravdivý
oni
to
dobře
vypozorované
že
když
už
na
mě
něco
takového
jde
tak
se
nesnažím
ani
do
toho
promlouvat
ani
se
pohybovat
uklidním
se
trčím
se
lehnu
sednu
cokoliv
nejkratším
stylem
se
dostanu
do
polohy
kde
to
mohu
zažívat.
A
zaručeně
s
nikým
nemluvit
ani
se
sebou
máme
vnitřní
a
vnější
klid
zachovávat
vnější
v
té
málo
si
zachovávat
i
vnitřní
tyto
a
nevedu
dialog
ne
to
znamená
ani
kontrolní
myšlenky
ani
nějaké
povzbuzování
sebe
sama
dalšími
střelnými
modlitbami
když
to
tady
na
mě
přichází
tak
není
třeba
přede
která
modlitba
naopak
ta
střelná
modlitba
v
tomto
případě
by
porušila
tu
vzrůstající
třebas
lásku
ta
on
mi
modlitba
vzrůstajících
afektů
čili
lásky
ta
právě
nesmí
být
rušena
slovy
může
za
čas
začít
třebas
podněcování
ale
pak
jak
jednou
se
rozpoutá
ten
příliv
tak
už
potom
musí
se
mu
člověk
odevzdat.
Tak
to
by
asi
řekli
jsme
si
tady
že
ta
cesta
nebo
to
klepání
se
skládá
ze
listí
klepámli
vlastně
žádám
aby
mně
bylo
otevřeno
bylo
by
dobře
chápat
ten
můj
přístup
za
klepání
pochopit
v
něm
klepání
a
nepředstírat
si
že
chci
něco
jiného
já
klepám
přeci
proto
aby
mně
bylo
otevřeno
a
neměl
bych
do
toho
vměšovat
sebeotevírání
nebo
otevírání
vlastními
silami
to
že
žádám.
To
je
klepání
to
není
sice
v
rozporu
s
tím
vpuštěním
naopak
to
to
mě
disponuje
ale
není
to
odevzdat
není
to
v
pravém
slova
smyslu
řezali
myslíte
já
tady
učím
odevzdanosti
a
vy
si
myslíte
že
tím
že
někam
se
soustřeďujete
že
tím
se
odevzdáváte
ono
vám
to
vpravdě
nejde
jsem
si
všiml
a
to
proto
že
nevíte
neumíte
toho
prostředku
použít
jak
jsem
to
říkal
jako
nástroje.
To
klepání
je
nástroj
k
tomu
aby
vám
bylo
otevřeno
a
nejlepší
použití
toho
nástroje
kterým
nejvíc
disponuje
je
že
je
tím
nástrojem
že
si
na
to
je
se
totožný
že
to
jsem
já
který
klepe
a
ne
moje
ruka
ne
nějaké
slovo
páně
nebo
na
to
co
jsem
celý
já
který
klepe
není
nic
ve
mně
už
nezbývá
nic
jiného
než
ten
kdo
klepe
tím
se
ztotožním
s
prostředkem
kterým
klepu
tím
se
ztotožním
třebas
s
tím
jmenováním
jména
božího
nebo
s
tím
vcházením
do
nitra
tím
začíná
sebeobětování
to
už
je
přechod
sebeobětování
ovšem
člověk
se
má
tak
dalece
rád
že
nikdy
by
se
neobětoval
to
si
jenom
předstírá
že
by
byl
ochoten
tomu
potřebuje
sílu
od
boha
aby
se
obětoval
on
mu
musí
vnuknout
sílu
která
mu
dovolí
aby
překonal
sama
sebe
to
musím
žít
že
jsem
první
devět
let
dělal
tu
chybu
soustavně
že
jsem
do
tohoto
sebe
odevzdávání
šel
tam
no
sice
nějakým
poznáním
či
taky.
Bez
boha
a
dejme
tomu
kdo
to
poznání
nemá
tak
jde
úplně
sám
to
je
úplně
ztracené
napřed
se
do
věčnosti
a
ty
se
mi
nepovede
já
se
musím
umět
připojit
k
oběti
ježíšově
proto
je
mým
spasitelem
že
kdokoliv
se
k
němu
připojí
k
jeho
oběti
tak
on
se
za
něho
znovu
obětuje
on
se
za
něho
znovu
obětuje
proto
ježíš
řekl
svaté
terezii
vezmi
si
moje
utrpení
na
kříži
a
znovu
ho
odevzdej
to
znamená
on
se
znovu
s
tou
terezií
obětoval
na
kříži
a
ona
to
tak
pociťovala
tady
se
ježíš
obětuje
za
mě
a
už
pro
tu
vděčnost
a
proto
všecko
se
k
němu
připojila
a
stala
z
mrtvých
na
tomto
světě
rozumíte
mně
dobře
my
vlastně
musíme
udělat
totéž.
Milost
kterou
dostáváme
je
velice
záva
závažná
záležitost
protože
právě
milost
způsobuje
že
se
posouváme
kupředu
že
jsme
si
řekli
že
ovšem
se
asi
vyjádřeno
je
to
milost
ne
to
vyjádřili
s
tím
bolí
jinýho
náboženství
slovními
symboly
jiná
náboženství
aby
se
to
milostem
no
valdo
třeba
zásah
boží
zásah
prozřetelnosti
tak
ten
se
neděje
nikdy
bez
bez
toho
že
by
to
neznamenalo
závazek
toho
komu
ta
milost
byla
udělena.
Já
vám
to
řeknu
jinak
když
třebas
jonášovi
hospodin
říkal
že
ninive
padne
pro
svou
ostudnost
ne
pro
své
špatné
mravy
a
že
mu
dává
asi
šest
neděl
na
polepšení
tak
to
byla
milost
kterou
on
získal
nejenom
mými
ve
mělo
tu
milost
ale
také
ji
měl
jonáš
ninive
kupodivu
tou
milostí
nepohrdlo
nýbrž
vzalo
to
jako
závazek
a
polepšilo
se
jenomže
milému
panu
jonášovi
to
nebylo
vhod
protože
to
byla
pro
něho
ostuda
když
jednou
řekl
z
moci
boží
začnete
dělat
po
vás
bude
veta
a
voni
šest
neděl
přežili.
Tak
odešel
z
ninive
zahanben
tomu
taky
smáli
tak
je
to
moc
to
ne
to
tam
bibli
není
spolkla
ho
ve
vy
tak
to
znamená
musel
přežít
několik
dní
v
temnotách
to
je
symbol
v
temnotách
na
moři
to
také
symbol
znamená
ponořen
v
těch
hlubinách
temných
temného
poznání
a
teprve
pak
byl
vyvržen
až
tedy
tam
prodělal
svou
smrt.
Až
ten
proces
kterým
měl
projít
pomocí
milosti
musel
projít
násilí
v
něm
ano
a
pak
zase
byl
jonášem
jakým
měl
být
žili
tady
jsem
najednou
uchem
příkladu
ukázal
jak
milost
je
závazkem
a
nikoliv
dojnou
krávou
kdybychom
se
milosti
chtěli
chopit
a
ji
využívat
to
třeba
o
se
ani
nezdá
že
ten
jonáš
ji
chtěl
využít
ke
své
slávě
viďte
ale
on
chtěl
on
si
žil
taky
vytáhnout
to
přitom
neměl
dělat.
A
už
pro
tu
maličkost
byl
trestán
přestože
podstatě
všechno
splnil
on
tomu
městu
řekl
správně
co
má
dělat
všechno
jim
to
kázal
správně
všechno
splnil
ale
nesplnil
tuhleten
základní
požadavek
že
milost
nesmí
být
vlastněna
že
žádný
i
takovým
přeneseným
slova
smyslu
vzdáleným
jako
on
že
se
chtěl
jí
ozdobit
tak
není
pro
ozdobu
ta
je
proto
že
člověk
se
má
podle
ní
zařídit
má
podle
ní
dále
se
odosobnit
a
za
milost
milost
zase
tím
jaké
prostě.
V
tom
přirovnání
o
hřivnách
jasně
řečeno
v
hospodařil
s
jednou
hřivnou
dobře
a
nic
si
z
ní
vůbec
nenechal
tím
po
všech
stránkách
v
přeneseném
původním
slova
smyslu
dostal
za
to
jedno
město
a
pak
ovšem
zase
když
jedině
se
hospodařilo
stala
se
další
a
tak
dále
to
znamená
milost
za
milost
menší
větší
a
tak
to
jde
dál
a
tak
taky
ti
jeho
učedníci
když
za
tu
milost
kterou
přijali
převzali
tím
že
je
to
se
stali
jeho
učedníci.
Tady
je
to
jenom
závazek
chápali
to
jako
závazek
vůči
bližnímu
kázali
křtili
dělali
zázraky
to
znamená
a
nakonec
se
obětovali
tak
to
bylo
v
nejlepším
pořádku
a
kdokoliv
z
nich
to
nebylo
jako
závazek
nýbrž
jako
na
prosazování
vlastní
vůle
jak
chtěl
jidáš
ten
zradil
tuto
milost
té
úplný
zrádce
ale
to
taková
maličkost
jenom
měl
svou
vlastní
vůli
milost
zase
znamená
další
okleštění
vlastní
vůle
vždycky
další
stupeň
milosti
další
okatí
vlastní
vůle
další
přechod
na
další
stupeň
ne
tak
sme
si
to
líčili
v
tom
v
té
symbolice
ježíšova
života.
Svatý
augustin
řekl
že
já
to
říkám
volně
samozřejmě
že
je
nositelem
světla
které
v
něm
hoří
a
že
míra
toho
světla
se
řídí
tím
jak
se
chová
chováli
se
chybně
nectíli
toto
světlo
nechováli
se
podle
toho
jak
si
to
světlo
přeje
to
světlo
se
umenšuje
a
protože
těžce
nese
tmu
ve
které
jiní
lidé
klidně
si
žijí
že
neznají
světlo.
Ale
on
který
zná
ten
rozdíl
je
nešťasten
proto
se
snaží
dělat
dobrotu
a
není
už
to
řek
bych
jeho
předností
že
je
že
dělá
dobrotu
není
tedy
dobrý
nýbrž
jenom
řekl
bych
hnusně
vypočítavý
protože
je
by
se
zbavil
milosti
která
roste
jemu
odpovídají
jí
odpovídajícím
harmonickým
životem
se
život
tomu
neodpovídá
ta
milost
klesá
ta
má
odliv
v
tom
životě
člověka
čili
každý
kdo
nějakou
milost
přijme
musí
podle
ní
žít
neboť
ona
má
jasně
zřetelný
obsah.
To
není
nic
jiného
jak
než
jak
se
dal
dávat
e
takže
každý
ví
co
z
toho
vyplývá
když
například
dejme
tomu
ti
učedníci
měli
tu
milost
že
se
potkali
s
ježíšem
tak
z
toho
vyplýval
závazek
chodit
jenom
s
ježíšem
s
nikým
jiným
než
s
ježíšem
ne
s
nějakou
konkurencí
která
v
tomto
případě
nebyl
nějaký
duchovní
vůdce
jiný
ale
rodina
se
dělo
s
tím
z
čeho
odešli
s
tím
už
nesměli
chodit
oni
musí
chodit
s
ježíšem
a
tak
dále
pak
to
šlo
ještě
dá
že
tak
vždycky
ta
milost
která
podle
stupně
jak
jsem
projevila
zase
chtěla
další
a
důraznější
a
všestrannější
závazek
protože
přinášela
také
já
to
byl
druhý
důsledek
milosti
určité
sebepoznání
ze
kterého
vyplývaly
právě
tyto
závazky
člověk
dokonaleji
sebe
nepoznával
tak
by
také
neměl
větší
závazky
jenom
tím
že
poznává
věci
jinak
než
předtím
tak
také
podle
poznání
se
má
zařídit.
Čili
poznání
a
uskutečňování
máli
ruku
v
ruce
nemá
se
lišit
vivéka
od
boha
a
říkají
indové
chtěl
závěrem
našeho
se
dání
de
v
kalech
připomenout
jednu
zásadní
větu
u
ježíše
kterou
jsme
si
sice
mockrát
vykládali
ale
po
této
stránce
po
které
dneska
potřebuji
vyložit
se
ještě
nevyložil
je
to
výron
obecně
známý.
A
já
vám
pravím
že
já
jsem
ta
cesta
i
pravda
i
život
a
nikdo
nepřichází
k
otci
než
skrze
mě
tohleto
znamenalo
když
to
nepochopili
křesťané
že
si
mysleli
že
mohou
v
rámci
tohoto
výroku
a
kdyby
mě
mu
a
pro
špatné
pochopení
tohoto
výroku
i
vraždit
nepřátele
křesťanství
neboť
každému
přáli
aby
se
dostal
k
otci
a
kdo
nechtěl
tak
to
bylo
na
svého
zavraždí
přišel
dostal
se
do
pekla
nebo
někam
jinam
to
by
to
dá
opravdu
žiš
si
tak
troufal
že
si
myslel
že
sám
jediný
je
schopen
někoho
k
bohu
přivést
a
musím
vám
říci
že
měl
pravdu
ačkoliv
takhle
pochopeno.
Je
to
špatně
pochopeno
a
jak
to
nebudu
vůbec
vykládat
já
jsem
cesta
pravda
život
a
vy
a
ty
jenom
to
že
nikdo
nepřichází
k
otci
než
skrz
něj
čili
my
jsme
si
řekli
že
už
jsme
vystopovali
u
ježíše
krista
že
něco
dělal
z
vlastní
iniciativy
tak
například
šel
do
jordánu
na
to
musel
být
v
tom
toho
otce
byl
poddán
a
něco
dělal
bezplatně
cti
a
my
jsme
si
tuto
věc
například
že
by.
Na
kříži
ukřižován
to
nebyla
jeho
iniciativa
to
za
citu
iniciativa
židů
a
jiné
věci
třeba
že
byl
pokřtěn
k
to
je
ta
cesta
po
které
se
nedá
kráčet
sme
si
řekli
ano
že
to
druhé
stránka
je
cesta
po
které
se
kráčet
dá
a
toto
je
když
to
dání
jsme
si
tady
hleděli
v
kalech
ozřejmit
je
totiž
velice
důležité
abychom
si
věděli
abychom
si
byli
vědomi
toho
kolik
od
každého
prostředku
který
užíváme
na
cestě
můžeme
očekávat
nejhorší
zklamání
jsou
taková
že
nasadíme
prostředek
a
očekávané
výsledky
se
nedostavují.
A
to
tedy
děláme
že
to
asi
vlivem
toho
že
je
to
nějak
střádá
nebo
že
se
nějak
musíme
odosobňovat
nebo
že
jsem
nejsme
dost
připraveni
a
to
obyčejně
bývají
neříkám
vždycky
ale
obyčejně
bývají
špatné
argumenty
vymlouvání
nebo
utěšování
a
je
škoda
při
tomto
způsobu
myšlení
zůstávat
hlavním
důvodem
proč
nemáme
úspěch
s
určitými
prostředky
nebo
proč
se
dostavují
jenom
určité
úspěchy
spočívá
v
tom
že.
Ten
prostředek
má
jenom
určitý
dosah
kam
nás
může
dovésti
a
že
představuje
cestu
kterou
můžeme
sami
vykonat
vlastním
ti
to
znamená
že
se
po
ní
dá
kráčet
kte
říká
tou
čili
že
to
ještě
není
ta
pravá
cesta
k
se
tam
také
říká
pravé
cesta
je
taková
po
níž
se
kráčet
nedá
říkají
oni
to
znamená
to
skutečné
dosahování
které
fakticky
dosahováním
tedy
není
protože
to
to
nedá
dosáhnout
když
ono
to
samo
přijde.
Kdyby
m
připravenosti
toho
co
jsme
předtím
dělali
tak
takováhle
cesta
ta
není
vyznačena
žádným
prostředkem
aktivním
nýbrž
trpným
prostředkem
pořád
jsem
vás
upozorňoval
že
cesta
bohu
není
jenom
aktivní
nýbrž
čím
výše
který
deme
tím
více
se
od
nás
vyžaduje
trpnosti
a
na
to
to
nás
stránka
kterou
bychom
jemu
všemi
mohli
napa
odevzdal
je
důležitá
proto
že
právě
ona.
Ona
nás
přivádí
přes
přechody
které
bychom
jak
jsme
na
to
zvyklí
chtěli
také
provést
sami
protože
si
myslíme
že
si
to
musíme
zasloužit
a
ve
skutečnosti
těchto
přechodů
si
nikdo
nezasluhuje
i
ježíš
kristus
ukazoval
na
svém
vlastním
životě
na
těchto
přechodech
že
tomu
tak
je
a
že
byl
vystaven
klidně
na
které
neměl
vliv
jako
osobnost.
A
tak
tedy
souhrnně
by
se
dalo
říct
jestliže
například
třeba
člověk
žije
ctnostným
životem
a
i
to
člověk
jestli
se
ten
život
představuje
chtění
zákona
nad
sebou
to
znamená
zbavení
se
vlastní
vůle
dělání
nedělání
tedy
toho
co
by
si
člověk
přál
pro
své
osobní
uspokojení
nýbrž
dělání
toho
co
mu
káže
vyšší
zákon
i
když
je
někdo
nepříjemné
tak
tímto
ctnostným
životem
takhle
uspořádaným
a
na
to
že
to
podezřením
se
nedostane
člověk
dál
než
ke
zrození
ježíše
ale
teď.
Nikoliv
že
by
zrodil
toho
ježíše
čili
po
zrození
samotné
je
cesta
trpná
jak
nám
skvěle
ukázala
panna
maria
která
trpně
uznala
staň
se
vůle
tvá
čili
já
jsem
tomu
dřív
říkal
přivolení
to
myslím
že
je
dost
slušně
vyjádřeno
se
tím
myslí
toto
přivolení
potom
na
každém
vyšším
stupni
hrálo
plně
důležitou
roli
že
ježíš
například
před
ještě
svou
smrtí
na
kříži
přivolil
aby
se
stala
vůle
otcova
se
vůle
tvá
opět
to
staň
se
tam
znovu
vyskytuje
tak
nechtít
od
žádného
prostředku
více
než
na
může
dát
a
nepodceňovat
ten
prostředek
totožná
nemůže
dovést
až
ke
konci
aktivní
cesta
a
my
jsme
zvyklí
na
aktivitu
ve
svém
životě
nás
nikoho
nemůže
přivést
k
výs
tomu
výslednému
věčnému
životu.
Tak
vemte
si
toto
na
vemte
to
na
vědomí
a
nemějte
sobě
za
zlé
že
se
soustřeďujete
a
jak
se
vám
zdá
nikam
to
nevede
to
ovšem
někam
vede
ale
to
jsou
všechno
stavy
které
jsou
řek
bych
nespojovací
nemystické
když
například
dejme
tomu
zažíváte
teplo
zimu
když
zažíváte
nějaká
vi
máte
nějaká
vidění
takového
něco
to
všechno
nemá
s
mystikou
nic
společného.
Aby
to
tedy
průvodní
zjevy
na
té
cestě
jeli
tou
tady
proto
aby
se
vám
ukázal
že
někam
do
tedy
jsou
logickou
příčinou
toho
se
někam
soustřeďujete
pak
je
tam
buď
teplo
v
místě
anebo
jsou
průvodními
zjevy
vzestupu
třebas
hadí
síly
a
tak
dále
ale
s
pravou
mystikou
to
nemá
nic
společného
že
to
ne
takové
ostatní
to
které
do
skutečnosti
málokdy
přinášejí
poznání
například
dejme
tomu.
Kolik
lidí
říkalo
že
při
stoupala
nějaký
síly
slyší
cítí
velikou
bolest
na
konci
páteře
že
vidí
světlo
veliké
že
slyší
totální
cvrčků
nebo
že
velkou
bouřku
slyší
která
neexistuje
pro
ostatní
lidi
nebo
po
takové
různé
projevy
ale
když
si
je
člověk
vyzpovídá
kolik
poznání
z
toho
získali
tak
žádné
to
byl
projev
byl
ten
znamenal
jenom
řek
bych
něco
tak
málo
jako
ta
hadí
síla
malinko
jehova
vyčkat
ještě
neznamená
poznání
některé
z
nich
cítili
jak
to
plodí
a
dohrály
třebas
a
a
taky
to
nebylo
nic
víc
než
malinké
nepatrné
stoupání
a
které
nemělo
za
následek
žádné
poznání
nebo
nýbrže
pociťoval
velký
klid
mír
ale
poznání
žádné
lásku
žádnou
povišoval
to
lásku
ani
poznání
čili
když
to
nemoh
tyto
znaky
zásadní
tak
to
nejsou
spojovací
stavy
každý
spojovací
stav
přináší
výše.
Text view •
Help