Waveform view
prevzate-kotouc-74-03A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Tak
jsme
si
zatím
řekli
že
je
původní
starověké
kultury
aspoň
ty
velké
si
vyznačovat
jedno
tou
to
znamená
nebylo
rozdílu
hodnocení
náboženských
záležitostí
a
zcela
světských
záležitostí
všechno
bylo
vzájemně
skloubené
řekli
jsme
si
také
že
jedinou
takovou
kulturu
známe
detailně
protože
se
zachovalo
písemně
prohlášení
oni
v
podobě
véd
nejsnazších
ve
da
nebyla
vlastně
náboženským
spise
nýbrž
právě
dokumentuje
nám
jednotu
kulturu
kultury
tím
že
tam
od
neděli
ovšem
lékařství
ovšem
dohromady
a
také
o
náboženství
řekli
by
se
také
že
už
v
těchto
kultur
stávalo
nebezpečí
že
se
oděli
jednotlivé
složky
od
sebe
mysím
že
tomuto
nebezpečí
při
tom
rozséváno
společnosti
a
řek
bych.
S
tím
prosím
to
při
takovém
to
dění
vzájemných
podmínek
styku
neboť
ji
začlo
být
víc
a
při
takové
dělbě
práce
která
byla
nutná
abyste
založila
jelikož
jeden
z
byl
závislejší
na
tom
druhém
nebo
jedna
rodina
nebo
jeden
rozvedu
tak
bylo
třeba
ty
úkoly
rozdělit
co
znamená
společnost
specializovaná.
Vrchol
takové
specializace
společnosti
a
to
už
je
velice
pod
ní
společnosti
nacházíme
třeba
v
indii
podle
toho
králi
a
ho
ale
šoky
a
ka
rozdělil
nýbrž
to
se
moudrý
vládce
rozdíl
celou
společnost
na
kasty
ty
kasty
neměli
smysl
někoho
nadřadili
jinému
nýbrž
měli
ten
smysl
specializovaná
celé
takové
řek
bych
obce
nebo
celá
společenství
lidí
tak
aby
pomocí
této
specializace
jak
rychleji
kupředu
dostal
kulturní
hospodářsky
všestranně
a
nábožensky
celý
rok
div
že
ty
těch
početí
se
mu
to
velice
dobře
dařilo
protože
například
když
se.
Které
generace
věnovali
třeba
řezbář
tví
byli
to
by
to
celá
tak
oni
to
takové
páter
se
strachoval
takovým
způsobem
že
my
se
neska
podivuje
to
je
nádhera
indických
stavem
z
toho
řezbář
si
které
tam
je
samozřejmě
to
doby
a
šoky
s
vámi
zachovalo
ale
protože
v
té
tradici
těch
tatrách
se
dále
pokračovalo
tak
i
dneska
ty
kasty
už
to
dohořívá
více
ale
mají
ještě
podus
se
věnovat
určité
věci
jenom
v
tom
získával
bravurně
schopnosti
který
ne
si
si
myslet
že
šlo
o
nějakou
tří
dní
společnost
vůbec
ne
jak
jsem
vám
to
líčí.
To
nešlo
o
cíli
to
šlo
od
dělba
práce
o
nic
víc
že
to
později
vrhl
třídi
společnosti
to
už
je
jiná
věc
to
už
je
u
osud
každé
kultury
že
časem
z
ní
vyprchal
to
co
z
ní
v
ní
bylo
podstatného
nebo
pro
sobě
a
složena
nebo
prostě
bylo
by
třeba
no
jí
reorganizovali
aby
se
tam
vyskytl.
Takový
abych
vám
tyto
takové
pochopení
věci
které
odpovídá
daném
stavu
pokroku
proto
indové
říkají
je
to
obsaženo
jejich
védách
že
dycky
tak
asi
dva
tisíce
až
dva
tisíce
pět
set
let
za
takových
za
tento
počet
se
vždycky
každá
kultura
tak
opotřebuje
že
je
nutno
do
ní
vlít
zásah
vyššího
druhu
ve
nestačí
na
to
pouze
lidé
nýbrž
že
to
musí
být
člověk
který
je
spojen
s
podstatou
věcí
a
ne
pouze
s
jejími
následky
a
v
tom
takovým
člověku
říkají
avatar
vtělení
boží
my
si
to
musíme
vysvětlit
styky
nikoliv
takhle
nábožensky
protože
oni
to
také
jenom
takhle
nábožensky
nebrali
si
to
udělám.
A
oni
například
lidem
tohoto
učení
pochopili
a
všichni
jsou
v
tom
zajedno
v
indii
že
ježíš
kristus
byl
s
tímto
avatarem
a
že
tedy
ty
starověké
kultury
postavil
na
nový
základ
a
že
správné
pochopení
ježíši
kristu
není
být
náboženským
nýbrž
by
být
moderně
kulturní
tak
jak
to
ta
doba
potřebu
a
tak
je
v
tom
jeho
náboženství
toto
všechno
obsaženo
tam
jsou
připomínku
celému
prostředí
člověka
ke
všem
jeho
konání
nejenom
k
nějaké
modlitbě
o
té
modlitbě
je
tam
strašně
málo
jenom
modlit
se
otčenáš
dost
všechno
ostatní
se
týká
běžného
světského
života
jak
to
bylo
v
těch
starých
kultur
ach
všechno
takhle
obsaženo.
Ale
teď
bych
chtěl
začít
novou
láskou
a
začnu
vysvětlování
mythu
čest
to
věcem
existoval
zůstal
lidové
podání
toho
to
věděli
mudrci
o
tom
jak
se
má
dycky
život
lidí
je
dal
za
úroveň
zvířecího
když
normálně
se
lidský
život
po
podobá
zvířecím
v
tom
smyslu
že
ve
k
rozvine
ten
svůj
život
se
trošičku
jinak
než
víře
ale
stejní
způsobem
umírá
jako
zvíře
to
znamená
ztrácí
všechno
co
tady
nabyl
se
vědělo
podle
té
moudrosti
která
tehdy
byla
zcela
běžná
že
toto
není
smyslem
života
že
smyslem
života
je.
Byti
víc
než
zvíře
to
znamená
protože
má
člověk
vůli
může
si
vzít
do
hlavy
že
třeba
nemusí
umřít
nebo
že
může
v
tom
životě
něco
provést
na
co
by
zvíře
nepřišlo
to
dělá
čistě
to
co
mu
jeho
druh
přikazuje
to
znamená
jeli
to
ještě
kazil
všechno
co
dělají
ještě
lekce
tisící
ne
ten
leta
a
tak
dále
že
to
mýlili
můžeme
vzpomenout
začít
dělat
něco
nového
vod
přehradu
slaná
a
tak
dále
toto
jak
vidíte
zvířata
na
to
nikdy
nepřišla
my
sice
je
můžeme
naučit
třebas
něco
napodobovat
po
lidech
ale
toho
je
málo
tak
málo
že
do
vynalézá
vot
to
máš
tě
moc
daleko
a
tak
ne
jedné
straně
vznikala
taková
řek
bych
vznešená
nauka
která
byla
pro
jedince.
A
která
ani
nepotřebovala
odívat
všechno
do
nějakého
dějové
ho
obalu
a
na
druhé
straně
tady
byla
nauka
která
bez
toho
neobešla
protože
člověk
který
byl
zvyklý
žít
jenom
v
ději
a
v
času
jako
že
se
mi
všichni
všechno
ráno
začíná
večer
končí
a
takhle
tak
nedovedl
si
to
vůbec
vysvětlit
to
co
se
mu
překládal
v
těch
vznešených
naukách
bez
děje
a
bezčasu
takže
se
mu
to
třebas
vykládal
ve
formě
pohádky
jednou
takovou
pohádkou
je
třeba
život
ježíše
krista
v
tom
smyslu
že
on
nemluví
o
tom
co
člověk
dělá
od
narození
do
smrti.
Nýbrž
co
člověk
by
dělal
vydělal
říkám
kdyby
to
dokázal
nebo
kdyby
to
chtěl
dokázat
kdyby
šel
dál
za
normální
lidský
život
kdyby
si
troufal
překročit
hranice
smrti
už
během
života
samozřejmě
po
smrti
to
nejde
to
tak
někdo
zemře
tak
je
amen
a
takže
tohleto
co
třebas
ukazu
ježíš
kristus
to
není
život
jak
je
nám
pochopitelně
když
přijímá
od
zázracích
a
ten
všem
tvých
stáni
a.
Po
tom
jordánu
a
narození
v
betlémě
to
není
nic
co
se
s
námi
děje
ale
podle
zkušeností
víme
že
je
to
všechno
co
se
s
námi
děje
jakmile
nastoupím
tu
na
stavu
a
opravdu
my
dneska
víme
že
člověk
může
v
jakémkoliv
smyslu
nadstavbu
nastupovat
vždyť
je
třeba
ještě
ve
středověku
se
církev
bránila
tomu
aby
vznikly
nějaké
vynálezy
považovali
to
za
já
bez
nástroj
například
kalijuga
jim
to
dělat
když
tahle
daleko
hned
aby
ho
neplnili
že
ale
dneska
už
na
to
i
církev
lidí
na
samozřejmě
musela
se
říct
působit
protože
je
člověk
má
opravdu
možnost
jít
za
hranice
toho
člověka
který
si
žije
tak
postaru
jako
zvíře
který
proseb
vynalézá
něco
co
není
vůbec
dosahu
zvířecích
způsobu
života
na
toto
co
ježíš
kristus
ukázal
to
vůbec
není
dosahu
věcí
způsobu
života
pro
ně
není
dosahu
člo
lidských
s
způsobu
života
že
on
ukazuje
že
člověk
se
musí
za
čas
na
této
cestě
předělat
na
něco
jeho
než
na
pouhého
člověka.
A
o
čem
já
sem
říkal
že
třebas
té
evropě
byla
už
předtím
rozvinutá
za
to
neříká
a
teď
si
říkám
mytologie
podobného
rázu
jakou
se
dočítáte
jaké
se
dočítáme
života
ježíše
krista
například
po
celé
evropě
až
k
patu
existoval
kult
metrů
vy
trasu
pokud
my
víme
k
etak
pokud
věřte
padesát
před
kristem
před
ní
asii
a
římané
když
dobyli
malou
asii
tak
se
tohoto
kultu
zmocnili
jako
něčeho
co
pro
ně
bylo
velikou
vymožeností
protože
tento
mythu
na
vlas
podobný
kristovi.
Nepoval
věčný
život
když
člověk
prodělá
to
co
on
navrhoval
to
znamená
když
proti
lá
nějakou
vnitřní
proměnu
a
ta
vnitřní
proměna
se
jejich
kultu
my
rajském
znázorňoval
něčím
co
bychom
my
doslova
nazvali
drží
svatou
že
totiž
se
tam
člověk
dostavil
do
toho
shromáždění
lidi
tam
protože
se
neuměl
celý
obětovat
pro
tu
věc
toho
věčného
života
z
toho
ještě
nedokážeme
nikdo
z
nás
tak
on
tam
přinesl
nějaký
dar
a
ten
zpodobnil
oběť
jeho
jako
by
to
byl
on
to
říkat
tak
toto
dávám
místo
sebe
protože
sám
sebe
neumím
ještě
odevzdat
tam
třebas
odevzdal
se.
Křesťani
to
potom
opakovali
po
tím
těch
ptáte
a
co
ten
kněz
udělal
s
tím
hadem
on
ten
chléb
od
něho
vzal
a
ten
chléb
obětoval
my
roli
to
při
tom
světu
říkal
dělal
na
tom
nezáleží
to
při
tom
říkal
dělal
ale
hlavně
že
ten
do
tam
nesl
chléb
měl
dojem
že
z
jeho
obětí
se
něco
děje
že
se
proměňuje
stačí
se
aby
měl
dojem
nemuselo
se
vůbec
tou
obětí
jít
a
protože
ten
dojem
měl
a
protože
se
s
tím
ztotožňoval
s
tou
obětí
tak
po
duševní
stránce
musel
tento
proces
mít
odezvu
v
jeho
nitru
musel
st.
Já
bych
na
to
potom
kdybyste
chtěli
vysvětlil
proč
tomu
tak
musí
být
a
nakonec
když
proměnil
ten
kněz
mi
tady
ský
ten
chléb
toho
člověka
který
to
tam
přinesl
v
tělo
my
ti
a
dále
to
tomu
člověku
nazpátek
pojíst
tak
ten
člověk
aspoň
pociťoval
jaké
si
zvýšením
nebo
že
bych
posvěcení
pojí
dání
toho
svého
běžného
pojednání
nebo
ty
si
říkal
je
už
pojídám
pouhých
lépe
je
pojídám
metru
když
jste
sebe
přejímat
něco
božského.
Vidíte
že
to
je
hotová
pohádka
ale
totéž
jsme
převzali
my
do
katolické
vše
a
to
se
děje
až
do
dneška
ten
všechno
o
kopírovalo
z
bytu
tento
mistra
ismus
by
rozšířené
tak
že
jeho
kulhal
až
na
bál
to
znamená
až
do
to
roztéká
tam
když
kde
se
nachází
zbytky
nic
my
tady
etického
kultu
neboť
oni
měli
kamene
oltáře
okolo
toho
se
dak
a
dycky
to
mělo
stejné
stejné
zařízení
to
se
tradování
nakoupit
já
sám
si
myslím
že
to
co
jsem
našel
na
skočické
hoře
vodna
že
ono
se
to
považuje
za
keltský
oltář
ale
já
jsem
to
na
žádné
jiného
ře
neviděl
kde
jsem
byl
v
těch
keckách
sídlit
se
podívat
to
jsou
zbytky
tady
velice
pěkné
někde
a
nikdy
tam
není
ten
oltář
a
ty
se
nač
jako
my
trámu
já
si
myslím
že
ten
mistr
taký
kus
byl
ku
ku
by
šířeno
u
nás
a
že
tedy
i
to
my
jsme
znali
tomu
nasvědčuje
také
naše
řekl
bych
vzpomínka
na
různé
pohádkové
děje
kterou
křesťané
zapomněli
vymazat
lidské
paměti
protože
ji
nepovažovali
za
pohanské
ale
tato
vzpomínka
na
ty
mystické
děje.
Jako
na
třebas
cena
honzu
to
je
vzpomínka
která
je
starší
než
křesťanství
tato
pohádka
například
o
honzovi
který
šel
osvobodit
princeznu
ta
je
rozšířená
od
starší
je
až
povinnost
malinkými
proměna
mi
podle
toho
jak
ten
kraj
si
to
žádal
jak
to
v
tom
kraji
bylo
možné
udělat
ale
pořád
je
to
též
ten
honza
napřed
jiný
de
osvobozovat
princezna
přestává
být
lidi
a
za
určitých
okolností
které
jsou
tam
vždycky
stejným
způsobem
líčeny
on
tu
princeznu
nachází
a
osvobozuje
a
co
tam
třebas
ještě
někdy
některých
těch
duších
podle
to
tak
třebas
v
naší
to
ještě
dva
jeho
bratří
kteří
to
nedělali
jako
ona
tu
princeznu
ne
osvobodili
já
to
proti
vylíčím
i
s
těmi
ty
nabrat
kterým
se
nepodařilo
osvobodit
tu
princeznu
a
proč
odůvodnit
to.
Tak
je
vám
dobře
známo
že
v
jednom
království
se
pro
ne
na
to
má
tu
boku
sobě
o
to
tý
smysl
zrovna
takový
jako
mysli
o
tom
víme
těmi
staršími
jenom
krást
se
ztratila
princezna
a
marně
hledali
a
král
vypsat
odměnu
myslí
že
to
po
matka
jenom
všeobecně
známa
nemusím
rozkládat
že
kdo
ji
najde
dostane
půl
království
a
ještě
tu
princeznu
taženo
mnoho
lidí
se
k
tomu
chápe
ale
někdo
klice
tam
našel.
A
ta
správné
se
dostala
až
do
nejsnazších
končim
říše
a
také
do
jedné
malé
vesnice
kde
žili
tři
bratři
že
se
svými
rodiči
ty
dva
bratři
byli
takový
normální
to
znamená
doma
pomáhali
a
byli
zkrátka
řádným
občanem
kteří
se
hodily
do
toho
prostředí
ve
kterém
žili
kdežto
ten
třetí
ten
honza
ten
nebyl
k
ničemu
vůbec
k
ničemu
když
ho
tedy
do
něčeho
šťouchl
m
připomíná
našemu
a
on
to
udělal
a
když
ho
do
toho
nekone
nepř
při
vsadili
k
tomu
tak
zůstal
na
té
pece
a
jinak
dobré
vlastnosti
jenom
že
z
toho
vepře
to
třeba
vždycky
sundal
o
aby
něco
udělat.
A
teď
samo
sebou
když
se
v
rodině
rozhodoval
o
tom
kdo
bude
tu
myslet
na
dat
že
z
řeklo
se
že
se
půjde
tak
na
do
ní
nevzpomněl
protože
ten
sotva
slezl
pece
ale
ty
dva
bratři
se
obal
následek
najednou
že
budou
mít
se
vedla
že
udělej
velké
štěstí
domů
že
potom
už
se
samo
sebou
nevrátí
že
budou
kralovat
někde
na
tak
rodiče
jim
to
odbývali
dali
nějaké
ty
buchty
a
ten
ze
a
poslali
je
do
světa
si
ji
napřed
po
takových
končinách
které
byly
schopné
to
znamená
potom
království
které
znali
ale
dostali
se
někam
na
hranice
toho
svého
státu
nebo
toho
okrasu
a
neví
jak
by
to
nazval
a
tam
začal
stý
les.
A
na
pokraji
toho
hustého
lesa
marně
hledali
cestu
která
by
kte
nevedla
dál
protože
věděli
tady
kde
všichni
jeden
od
druhé
ví
tady
ta
přes
na
nemůže
být
protože
by
se
to
nějak
říkalo
kde
je
a
před
do
nic
neví
tak
to
bude
asi
zatím
lesem
duše
to
bude
zále
sem
do
tak
jak
se
přestane
dostat
to
nevěděli
protože
tam
nevede
žádná
cesta
to
de
se
vzal
tu
sem
záležet
na
řek
a
říká
jim
aby
mám
hlad
a
oni
říkali
dětskou
ty
máš
hlad
tak
tak
se
na
ale
nemám
z
čeho
nevypadá
na
to
že
by
se
měl
z
čeho
lid
přeci
se
ti
hodí
normálně
a
všecko
je
neříkej
máme
sami
moc
málo
jídla
sem
se
dostat
se
stane
ten
les
a
kdybychom
tě
něco
dali
ze
svého
ty
jsi
můžeš
tady
jít
že
bratře
do
vesnice
tak
bychom
sami
neměli
potom
přestali
dosti
stavy
vidění
nedáme
on
ten
stačit
říkal
té
škoda
kdyby
vám
velice
nápomocen
až
to
ty
dětskou
byli
na
mít
napomocen
to
nám
neříkej
koukej
zmizet
a
dali
se
nařizuje
toho
bloudili
až
čtyři
i
nějaké
chaloupce
kde
byla
nějaká
babička
tam
se
situace
opakovala
těla
od
nich
nějakou
službu
oni
řekli
no
my
na
to
nemáme
čas
musíme
dál
jak
vás
tady
jenom
přestat.
A
druhý
den
čtyřa
se
nějakému
jinému
takovému
stavení
přišli
ne
zase
jim
někdo
na
ně
něco
chtěl
a
tak
to
se
třikrát
opakovalo
nikdy
nikomu
nikdo
bude
ho
neudělali
a
šli
ale
pořád
dám
přišli
k
tomu
zámku
a
tam
zjistili
že
ta
princezna
tam
je
a
že
ji
vydá
drak
a
kromě
toho
bezvadný
čaroděj
no
a
tak
nebyla
nejenom
než
překonat
toho
čaroděj
a
toho
draka
protože
jak
se
tak
dověděli.
Ten
drak
hlídá
tak
dokonale
že
nikoho
tam
nepostí
a
ten
čaroděj
ví
dokonce
o
každém
kdo
se
přiblíží
k
tomu
hradu
opravdu
ne
jste
na
dáli
tak
ten
čaroděj
se
objevil
před
hadem
a
říká
jim
tak
má
ten
si
co
se
tady
jako
přejete
od
nás
a
voni
že
princeznu
a
on
řekl
tak
obětmi
udělat
nějaké
tři
úkoly
pak
by
se
o
tom
dalo
mluvit
a
voni
takle
proti
bychom
dělali
tři
úkoly
to
dejte
si
pozor
protože
to
nejsou
obyčejné
úkoly
když
je
nevykoná
tak
mu
zevní
te
nebo
zkamenit
ho
roku
neprospěšný
ho
ne
co
je
pohádkách
dělá
a
tak
samo
sebou
při
nebližší
příležitosti
s
kameni
a
bylo
po
mše
to
mám
marně
čekali
že
se
vrátí.
A
když
jste
to
oko
nevrátil
tak
on
se
a
řekl
je
mi
třicet
líto
že
té
pece
musím
lest
ale
já
za
těmi
bratry
du
už
mu
ani
nešlo
vo
tu
princeznu
tolik
jako
od
ty
bratry
protože
říkal
oni
chudáci
byli
přeci
jenom
lepší
než
já
chci
dat
princeznu
na
sem
se
vůbec
neodvážil
je
byla
mi
nejí
pece
tady
jsou
konkrétní
babi
kteří
potřebují
ne
pomoci
já
se
musím
po
ni
pohlédnout
a
slibuji
vám
že
vám
ty
bratry
při
vedu
kdyby
se
nedo
princeznu
té
těžké
to
těžko
myslitelné
ale
ale
kdybych
náhodou
při
tom
spasil
tu
princeznu
tak
vás
upozorňuju
že
do
toho
královského
zámku
bych
si
vám
dal
sebou
a.
Šel
na
pak
na
pokraji
toho
lesa
a
už
to
teďka
zkrátím
potkal
toho
dědečka
běžně
ten
dědeček
se
ho
ptá
kam
jde
a
jestli
by
mu
nedal
jíst
honza
říká
tak
podívej
se
rozbil
ten
ranec
uchem
a
říkal
tady
mám
boty
rozdělíme
se
na
polovičku
rozdělil
se
polovičku
tělo
vy
toho
to
do
krku
tak
prudce
že
honza
jsem
nestačil
koukat
tak
říkal
je
skute
si
asi
toho
ne
naštěstí
přidám
ze
svých
bůh
a
on
říkal
paní
zapotřebí
tam
jsem
ti
jenom
zkoušel
jestli
nedostaneš
tratě
s
ní
taky
taky
ty
tvoje
jsem
najeděným
dost
ale
máš
dobré
srdce
a
takovým
lidem
my
řekl
my
můžeme
pomáhat
a
zkrátka
a
dobře.
Věděl
už
napřed
že
chce
a
princeznu
a
už
tady
byl
význam
a
tři
a
ty
se
zachovali
úplně
jinak
řekli
tak
a
proto
jsem
nemohl
pomoc
a
proto
se
nemohou
taky
vrátit
je
on
se
ptal
kde
sou
si
na
to
zaklepe
zámku
kde
je
ta
princezna
a
tam
jsou
asi
kamení
protože
neměli
k
tomu
možnosti
aby
neměli
schopnosti
neměli
vlastnosti
které
by
ujmul
aby
se
dostali
přestávky
které
tam
rodina
strašilo
ale
ty
když
mě
poslechne
tak
se
přešel
překážky
dostaneš
osvobodí
si
svoje
bratry
i
na
jde
stupni.
On
to
musí
se
nevěřil
tak
bych
tady
se
k
tomu
že
všechno
vědět
a
po
sám
nejde
osvobodit
princeznu
ale
byl
rád
že
mu
někdo
poradil
a
co
je
tam
se
co
má
dělat
to
říkat
teď
nic
jiného
než
pysky
to
neděje
přes
ten
let
sám
by
si
ani
neznal
cestu
ale
sedí
si
i
na
tohleto
koníka
kterého
tě
tady
přivádí
tamhle
stojí
u
stromu
a
on
tě
tam
dovede
až
k
tomu
zámku
on
cestu
zná
a
nemusíš
vůbec
nedat
cestu
to
je
ta
velká
výhoda
co
se
podívá
toho
koníka
říká
no
nazdar
to
je
ale
hra
ono
to
kulhá
ne
to
prašivý
tečku
budu
si
na
to
vůbec
sednout
a
on
říkal
když
já
ani
by
tě
to
neradil
ale.
Tak
jsem
z
toho
vyklubal
lepší
kon
vyšší
a
pořád
to
vy
já
jsem
neměl
možnost
nich
odít
na
pasů
s
tou
kobylku
a
takže
ono
to
trošičku
jako
stalo
to
zvíře
ale
když
ty
jidáš
pořádně
napást
tak
ona
se
dostane
brzo
do
normálního
stavu
že
tě
ti
unese
tak
honza
šel
s
na
nějakou
tu
louku
kobylku
se
na
pána
a
řekla
najednou
lidským
hlasem
nepospíchejte
má
mně
po
ruce
já
zdola
takový
prostor
že
normální
uni
nikdy
za
tu
dobu
ne
zdolal
jak
je
dove
mrak
jenom
petr
a
ne
ně.
Každou
noc
celou
noc
o
samotě
abych
se
mohla
pást
a
čím
vy
se
pásl
tak
tím
byla
pří
a
tak
vnější
nakonec
to
kvalita
na
toho
koně
sednout
a
užil
dál
to
ta
kobylku
tedy
vzala
zřejmě
cestu
protože
se
prodělal
stezka
které
byly
málo
chudé
a
dostala
se
k
té
první
babičce
tak
těla
nějaký
úkol
honza
ho
splnil
babička
mu
za
to
něco
dala.
A
řekla
mu
tato
bude
později
potřebovat
a
on
totiž
taky
ten
dědeček
říkal
teď
jdeš
na
tři
lidi
postupně
neber
si
od
nich
nic
vrozeného
například
u
tě
abyste
třebas
dva
to
nebo
nějaké
zázračné
schopnosti
ber
si
jenom
o
prvního
třebas
hřebínek
takové
běžné
malinké
věci
a
od
druhého
třebas
nějakou
nějaký
pout.
A
tohleto
poslední
za
ti
budou
chtít
dát
že
budou
ti
to
vymlouvat
že
já
mám
tady
lepší
věci
podívej
s
tady
když
mám
než
toto
lidem
tak
mě
nám
třebas
důkazy
že
to
by
to
vy
syna
vzít
to
můžeš
na
cestě
potřebovat
ale
ty
musíš
se
zvládnout
a
žádný
lidem
nedokáže
nesmí
brát
musíš
místo
toho
vite
o
obyčejný
hřebínek
a
to
já
nebudu
řešit
víty
symbolice
jsou
všude
jiné
terezii
a
dětsky
ale
je
to
takhle
po
obdobně
líčeno
to
je
pohádka
starší
než
křesťanství
tohleto
to
je
asi
tak
to
z
doby
soudem
to
bude
ale
ten
sodomu
vládl
už
terezii
asi
dva
tisíce
pět
set
let
před
naším
letopočtem
čili
to
může
být
hodně
staré
ono
se
neví
ty
taková
pohádka
vznikla
samozřejmě
a
je
starší
než
naše
kultura
evropa.
No
a
on
tímto
způsobem
získal
tři
věci
které
potom
později
opravdu
potřeboval
když
se
dostal
do
toho
hradu
ten
celí
mu
dal
tři
úlohy
on
pomocí
těch
věcí
ty
tři
úlohy
splnil
pomocí
té
kobylku
taky
samo
radila
nebudu
je
vykládat
tři
věci
co
to
bylo
a
nakonec
ten
čaroděj
musel
kapituloval
a
musel
mu
vydat
princeznu
se
mu
vydá
ale
zálibně
nařídil
svému
svému
drakovi
aby
je
nazpátek
cestě
pronásledoval
do
honil
minimálně
sežral
ne
zkrátka
nepustil
a
není
to
jak
se
opravdu
pustil
do
toho
pronásledování
oni
se
děly
na
té
kobce
dva
tak
to
bylo
do
tak
zatížení
tak
nemohli
drakovi
stačit
každou
chvíli
je
drak
ital
na
teď
ten
koník
radil
velice
dobře
hodně
za
sebe
napřed
třebas
hřebínek.
Hodil
za
sebe
hřebínek
a
vynesla
obrovská
skála
a
dva
tak
bylo
tak
pěkně
on
levný
vystoupit
tak
praštil
čem
do
skály
a
svolil
se
podívá
by
tam
tak
asi
půlhodiny
podílet
že
bez
vědomí
že
než
se
konto
bylo
zase
hodně
daleko
a
pak
třeba
zase
zahodil
když
se
blížil
drak
říkal
vždycky
ten
koník
podívej
se
honzo
dozadu
já
něco
slyším
že
ano
tyto
neslyší
neslyším
i
slyším
něco
něco
se
blíží
to
nějaký
nějaká
bouřka
ne
to
není
bouřka
pojato
se
tě
to
vy
to
takhle
byl
pluje
pom
po
nebýt
ze
studánky
bohu
jako
blesk
nemusí
zastavit
za
ho
za
sebe
pro
utek
ale
on
za
říkal
víš
jak
ten
prostě
je
dobrý
to
k
čemu
nám
pomohl
musí
a
teď
už
nám
to
může
jenom
tím
že
ho
zahradí.
Na
hodil
tedy
ten
proud
tak
a
poslal
třebas
tak
vysokého
stý
les
že
byli
drak
něm
zabloudila
co
tam
přišel
o
tam
nepřesto
neviděla
nedo
viděl
jenom
les
tak
zůstal
stát
a
hledal
na
dle
sem
lkal
a
vydal
cestu
kudy
kudy
asi
o
ni
tím
zase
šli
nebo
jeli
no
a
tak
to
bylo
vstoupet
věci
kterou
také
musel
zahodit
tady
je
důležité
že
to
musel
všechno
zahodit
a
že
nakonec
se
dostal
i
s
tím
oním
až
na
pokraji
pochodu
svou
cestu
nastoupil
a
tam
ho
čekal
dědeček
a
říkal
tak
vidí
už
to
všechno
krásně
liknavě
nis
rozluč
a
von
říkal
ten
honza
a
toho
koníka
si
je
mez
ne
toho
koníka
si
nevezmu
tomu
vykonáš
to
přání
které
od
tebe
bude
chtít
a
jen
si
poslechni
a
než
by
byl
mohl
dědečkovi
poděkovat
ješi
byl
pryč.
A
koník
mu
řekl
lidským
hlasem
teď
vezmi
meč
taky
mezi
tím
dostaneme
ctnosti
prostředků
ale
až
tam
v
tom
od
toho
čaroděje
si
ho
vzal
se
stěny
to
jsem
napovím
na
říkat
to
je
taky
vysvětlit
říká
věc
že
dělá
kdybyste
všechno
chtěl
potom
ty
symboly
vykládat
to
se
být
do
večera
samozřejmě
ale
že
sliby
ste
si
jaký
to
má
tuto
smysl
seco
a
tímto
mečem
mě
musí
setnout
s
tím
mečem
toho
čaroděje
mě
musí
se
setnout
hlavu
příkořím
tě
za
to
sousto
kterous
dělal
tak
já
ti
rusi
na
hlavu
ne
to
není
myslitelné
že
když
to
neuděláš
tak
všechno
pokazí
vůbec
nedojde
do
toho
královského
ro
že
tam
už
nemůžeš
ten
nám
na
mém
hřbet
je.
Tady
to
končí
a
já
potřebuju
abys
ně
udělal
tuto
službu
protože
je
to
pro
mě
nejlepší
služba
jako
můžeš
udělat
tak
on
mu
to
mohu
setnout
obrátil
na
na
zpětně
aby
to
neviděl
upadla
hlava
jako
za
ruka
ze
stromu
a
ten
konce
svolila
říkal
se
v
pohádkách
někde
v
křesťanství
tam
jinde
ne
ale
křesťanství
zbývá
holubice
stoupá
do
nebe
ne
ale
jinde
ne
terezie
také
o
tom
nemluví
jenom
že
ho
stal
to
by
stačilo
křesťani
při
tom
do
do
mysleli
co
už
tam
ani
moc
nepatří
To
šli
do
ka
do
hradu
a
potom
byla
svatba
a
ten
ho
zase
vzal
tu
bratry
osvobodil
protože
tím
poutem
tam
na
maska
ty
ty
tři
kameni
a
oni
použili
a
oni
ty
patří
potom
šli
polem
domu
nedostavili
se
potom
a
tak
dále
tak
to
já
jsem
vynechal
jako
vedlejší
protože
ale
za
si
ty
zrodit
sebou
na
ten
rakouské
tak
to
zatím
pohádka
to
je
vlastně
druh
snu
je
to
když
řeknu
že
je
to
druh
snu
tak
tím
myslím
rozložením
lidské
bytosti
na
jednotlivé
složky.
Ten
tuto
ti
se
naše
já
rozkládá
na
jednotlivé
složky
to
znamená
když
v
tom
snu
funguje
třebas
teta
tak
to
se
v
já
dědeček
to
jsem
já
o
to
jsem
já
nějaká
jiná
stránka
mě
samotného
tohleto
rozdělení
já
na
kousky
té
jedině
správné
psychologie
vysvětlení
snu
bez
nějakého
snáze
upozorňuju
vás
že
napřed
že
také
lety
život
je
rozdělení
věčnosti
na
kousky
je
to
úplně
obdoba
snu
a
proto
my
tam
celek
nevidíme
proto
my
ne
se
nestýkáme
z
věčnosti
sám
se
s
bohem.
Protože
máme
před
sebou
jenom
takou
my
v
tomto
smyslu
zažíváme
pohádku
proto
jsem
se
troufal
mu
vy
odmítl
o
pohádce
protože
fakticky
pohádku
zažíváme
ne
že
by
to
bylo
neskutečné
co
zažíváme
ale
je
to
mystické
po
té
stránce
je
to
neprozrazuje
podstatu
věci
že
to
prozrazuje
jenom
jeden
kousek
za
druhým
to
znamená
že
například
když
já
vidím
ten
nebo
onen
strom
tak
pro
něj
nikdy
nevidím
celý
les
zásadně
ne
nikdy.
Já
se
dívám
na
nejbližší
stromy
okolo
sebe
ale
celý
les
nevidí
a
to
je
to
neštěstí
této
největší
pokušení
že
já
potom
v
jednotlivé
stromy
nebo
je
takové
prvky
toho
svého
života
považuji
za
celou
skutečnost
za
jedinou
skutečnost
a
to
způsobuje
že
já
třebas
nevěřím
a
ti
ti
to
nikdo
nevnuknu
abych
věřil
na
nějakých
věčný
život
a
jestli
myslím
že
toto
jediná
skutečnost
je
to
největší
pokušení
na
ten
nezapomněla
ježíš
kristus
když
říkal
modlitbě
otče
náš
neuveď
nás
v
pokušení
že
bůh
nás
tímto
způsobem
že
skrze
smysly
vnímáme
tento
svět
uvádí
to
obrovské
pokušení
že
je
to
jediná
skutečnost
protože
ztratil
ty
je
opravdu
ale
my
teďka
právě
v
té
pohádce
budeme
snažit
po
spojovat.
Tyhlety
součásti
pohádky
veden
celek
tak
jak
by
to
člověk
měl
dělat
ve
svém
životě
by
po
spojoval
celý
život
do
jednoho
jediného
smyslu
tam
je
to
pohádku
věčné
se
dání
princezny
což
je
vlastně
život
větší
jak
by
tohleto
a
dělat
tak
od
začátku
by
se
aspoň
začal
stýkat
nějakým
dědečkem
a
tak
by
to
šlo
potom
dál
abys
to
vystupovalo
osvobození
té
prizma
znamená
osvobození
vlastní
nesmrtelné
podstaty
tak
aby
byla
ona
navrch
a
ne
někde
vespod.
Neznámá
tahleta
tím
čarodějem
a
a
tak
dále
tak
já
myslím
že
tohleto
je
srozumitelné
a
proto
má
pohádka
vaše
tahleta
která
je
tele
pohádek
ne
komplexní
takzvanou
komplexní
pohádkou
to
znamená
nelíčí
detailně
některý
úsek
vývojový
nýbrž
líčí
celý
vývoj
pořád
zet
tak
má
pro
nás
sice
význam
komplexního
výkladu
ale
zase
opomíjí
třebas
některé
detaily
které
jsou
v
jiných
pohádkách
bezvadně
vylíčeny
takže
my
nemůžeme
ani
oponovat
pohádkami
které
mají
některý
výsek
toho
děje
bezvadně
podrobně
vysvětlen
proti
jeli
je
třeba
podobného
vedení
abychom
té
pohádce
kterou
prožíváme
když
tak
sebou
ho
mluvit
abychom
tomu
mythu
který
prožíváme
rozuměli
v
tom
smyslu
jak
nám
to
má
do
pomáhat
a
za
jakých.
Okolností
nám
to
může
do
pomáhat
nalezení
které
věčnosti
a
teď
už
přijdu
k
výkladu
který
by
měl
být
srozumitelný
pro
všechny
především
ti
dva
bratři
to
jsou
takové
lidské
vlastnosti
které
nedávají
předpoklad
k
tomu
aby
člověk
mohl
získat.
To
co
vyššího
se
mu
v
životě
nabízí
jsou
to
vlastnosti
špatné
celý
čí
starati
špatné
ne
v
tom
smyslu
do
ní
byli
pracovat
špatné
v
tom
smyslu
že
voni
ona
jim
nejde
o
to
aby
princeznu
osvobodili
je
tam
řečeno
než
tím
jde
o
to
aby
se
jí
zmocním
aby
se
mocněji
toho
bohatství
čili
my
bychom
mohli
zlo
definovat
jako
něco
co
se
snaží
něco
uchopit
pro
sebe
něco
vlastní
je
to
v
nás
co
nás
má
k
tomu
abychom
vlastnili
to
je
nejlepší
definice
zla
jakou
nám
kdežto
toho
honzy
a
je
ukázáno
že
je
to
vlastnost
která
si
nepřeje
vlastní
která
si
přeje
jenom
osvobozovat.
A
za
takovouto
vlastní
ctí
je
možno
se
postavit
a
to
je
možno
se
projít
až
do
té
věčnosti
tak
to
je
základ
samosebou
kdyby
to
přechody
vzal
tak
bych
říkal
to
jsou
složky
jedné
a
téže
bytosti
mám
sobě
špatné
vlastnosti
a
mám
sobě
dobré
vlastnosti
nesmíte
si
myslet
že
ti
že
by
to
bez
těch
špatných
vlastnost
člo
protože
kdyby
on
to
vy
totiž
nešlo
o
to
se
zmocnit
nějakého
bohatství
nebo
království
je
mu
šlo
především
o
to
aby
osvobodil
ty
svoje
baráky
pořád
u
slovo
osvobození
aby
to
byla
bratři
tam
někde
nezemřeli
nějakou
krutou
smrtí
a
odebral
se
ne
do
toho
světa
hlavně
proto
aby
je
osvobodil.
Čili
že
člověk
chce
se
zbavit
za
totiž
že
chce
osvobodit
to
zlo
jeho
to
je
těžko
vyklubal
že
že
nechce
aby
to
zlo
ho
trápilo
v
tom
smyslu
že
když
samo
je
uvězněno
v
tom
člověku
tak
je
to
všechno
jeden
člověk
celá
ta
pohádka
té
pořád
o
jednom
člověku
jak
princezna
tak
oni
k
té
pořád
tentýž
den
člověk.
Tak
musí
se
snažit
nějakým
způsobem
plnit
to
co
potom
ježíš
kristus
říkal
co
se
udělat
jidáš
jerich
to
to
zlé
velice
rychle
když
už
to
nejde
to
obdoba
jenom
vydá
teďka
ten
honza
přišel
až
k
lesu
totiž
jestliže
člověk
se
se
dostat
k
té
věčnosti
musí
projít
tím
co
čemu
se
říká
zevní
svět.
To
znamená
musí
se
nesmí
ztratit
orientace
tomhletom
světě
nesmí
v
něm
už
vidět
jenom
proniknu
temnou
pravou
nebo
moře
stromů
nýbrž
musí
v
tom
vidět
jenom
překážku
a
také
hlad
v
tom
cestu
která
umožňuje
tu
překážku
překonat
musí
si
být
taky
dobře
vědom
že
všichni
před
ním.
Zemřeli
a
tuto
překážku
nepřekonají
bo
mnozí
nebo
většina
nepřekoná
a
že
tedy
jestliže
má
překonat
tu
překážku
toho
hustého
lesa
toho
zevního
světa
který
se
mu
nabízí
jako
jediná
skutečnost
se
všemi
možnými
že
se
mi
ten
my
možnostmi
které
má
v
sobě
jeden
jediný
se
každý
strom
představuje
takovou
možnost
když
se
to
má
překonat
že
to
nebude
moci
dělat
jako
to
dělali
si
lidé
před
ním
že
se
nikoho
neznali
že
s
nikým
neporadí
že
do
toho
nevložil
všechno
co
měli
to
to
se
musí
krát
všechno
co
mám
zrovna
jako
každý
vynález
té
boží
celý
svůj
život
do
svou
vynález
pokud
je
to
jedna
a
který
by
za
něco
stanete
říkat
manželku
jov
že
že
by
na
pokraji
smrti
jak
prudce
vynalezl
zapomínali
i
jíst.
A
to
je
takový
krásný
vzor
toho
jak
se
na
věc
musí
no
a
tak
šel
k
tomu
dědečkovi
dědeček
to
je
symbol
duchovní
moudrosti
duchovní
modrost
je
pro
každého
připravena
tu
vlastně
má
člověk
vínku
jenomže
oni
ji
neví
neví
oni
proto
že
se
k
ní
chová
tak
jako
ty
ba
bratři
že
ji
nedá
najíst
přestože
ona
jíst
nepotřebný
jenom
předstírá
že
má
tak
tím
natom
proto
protože
člověk
se
potřebuje
umět
rozdat.
A
kolik
je
ochoten
rozdávat
se
všemu
konkrétnímu
ale
takovému
něčemu
abstraktnímu
což
je
například
moudrost
pro
tu
obyčejně
nemá
vůbec
čas
tak
vlastní
kolikrát
trápí
a
musíte
ve
škole
která
vy
určitou
dobu
že
ta
moudrost
mám
neze
z
krku
ne
ale
ta
pohádka
krásně
ukazuje
jak
pro
tu
moudrosti
musíme
rezervace
ty
nejpodstatnější
věci
neboť
ty
ústy
v
rámci
toho
v
ranci
toho
honzy
znamenaly
možno
postatě
přestanete
jídla
by
se
byl
přes
den
dostal
a
on
toto
své
jídlo
musí
obětovat
moudrosti
to
znamená
on
musí
se
aspoň
na
polovičku
rozdělit
tak
že
si
musí
říct
já
tu
neživou
proto
abych
se
najedl
nýbrž
já
to
žiju
taky
pro
to
abych
byl
moudrý
nebo
abych
sloužil
prostě
abych
sloužil
tam
kde
je
kde
je
hlad
po
těch
moh
tak
to
znamená
kde
se
nedostává
na
co
jsem
dříve
jako
nedbá
nebo
na
co
se
vůbec
nedal
a
to
dědeček.
Tedy
je
přestavuje
moudrost
která
když
je
nasycena
když
o
ní
víme
když
se
o
ní
staráme
a
ona
se
bohatě
ji
po
stará
o
nás
to
znamená
za
jeden
krok
na
to
učiní
třebas
minimálně
sedm
celý
ve
ste
to
velice
vyplatí
to
tam
bylo
vidět
všem
co
nám
ta
naše
moudrost
muže
zpočátku
nabídnout
ta
naše
moudrost
kterou
máme
k
dispozici
na
může
ze
začátku
nabídnout
jenom
ubohého
koníčka
který
se
a
kulhá
je
prašivý
to
znamená
my
to
mohl
budu
ze
začátku
nemůžeme
postihnout
jinak
než
svým
prašiví
kulhavý
rozumem
který
na
všech
to
nestačí
a
který
nás
daleko
nedonese.
My
mu
musíme
ale
návodu
toho
dědečka
neboť
ten
říkal
teď
tu
kobylku
na
jíst
a
tak
bych
potom
dostala
poprvně
najít
o
tom
ví
tak
už
samo
mluvila
lidským
rasem
žádá
si
to
i
nadále
musíš
tu
mysl
takovým
způsobem
krmit
aby
pokoj
ně
se
mohla
pást
ne
pobýváním
poleze
po
tom
světě
to
tomá
ty
musíš
pěstovat
vnitřní
klid
to
je
to
jídlo
které
tady
připadá
v
úvahu
víte
že
jsme
si
říkali
že
největším
hříchem
na
této
cestě
je
neklid
starostlivost
a
tak
dále
strach
a
kdo
se
proviňuje
proti
tomuto
tak
samosebou
nenechá
tu
svou
kobylku
tu
svou
mysl
který
mně
opásat
a
nemá
dispozice
k
tomu
aby
ho
převedla
přes
ten
ve
tomhle
se
musí
váznout
pak
samozřejmě
v
tom
lese
ještě
víc
vymožeností
nesmíme
si
myslet
že
lesem
budit
zase
sou
taky
občas
nějaké
chaloupky
ve
se
svou
tak.
Text view •
Help