Waveform view
89-16B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ovšem
způsobit
to
nějak
nemůže
ani
není
prostředku
aby
opět
přivolila
ten
stav
je
tak
že
bych
chtěl
pán
a
pak
se
nijak
nebrání
a
když
ten
stav
naděje
dne
si
na
někde
to
dovedete
těžko
i
nadále
pohrát
duše
světem
více
než
dříve
taky
třebas
ne
podle
toho
jestli
je
to
stav
za
stvořeným
bez
tvaru
a
bez
obrazu
tak
se
učí
nepohodou
tak
se
učí
světlu
se
přiblížit
a.
Být
tak
nepohyblivý
světem
jako
byl
ježíš
kristus
ten
nikdy
světem
nepohrdlo
toto
je
vhodné
aby
říkala
pro
klášterníci
ty
musí
podat
světem
to
že
ona
je
musela
udržovat
situaci
kdy
si
váží
že
jsou
založení
mi
zdi
chápete
ji
situaci
a
kdyby
neuhájíte
ten
dej
stav
že
je
lepší
než
ve
světě
tak
toto
mohla
složit
všecko
a
to
tedy
se
nesměla
stát
já
bych
se
nad
ještě
dostal
do
konce
týkat
litovat
dovolte
abych
šel
kousek
dál
eště
tedy
pohled
se
té
více
než
dříve
protože
vidí
že
nic
na
světě
je
z
její
trýzně
nepomohlo
je
mnohem
odpoutání
stvoření
neboť
vidí
že
jediný
stvořitel
ji
může
potěšit
a
na
sytit.
O
odpoutanost
o
stvoření
zase
dvojího
druhu
začáteční
krávou
tos
je
že
to
bylo
všechno
špatně
jak
sem
žil
to
jsem
do
sedmnácti
letech
zažíval
a
byl
jsem
odpoután
protože
to
bylo
mizerné
všechno
bídné
živé
prolhaný
pro
mrhání
času
a
všeho
a
ta
vyšší
odpoutanost
počítá
v
tom
že
se
ocitnu
základu
toho
stvořeného
a
tam
je
bůh
a
já
jsem
odpoután
od
řikají
projevů
odporujícími
tomu
základu
já
je
nevidím
jako
křivě
si
odporujícími
nýbrž
jako
pohybujícím
se
chobot
chobot
ice
a
ten
základ
zůstává
třebas
klidný
z
toho
klidu
vycházím
k
tomu
pojmu
jím
se
chobot
nebo
co
to
svobodna
to
má.
Co
chápalo
a
se
ještě
nepřicházel
do
protože
ten
světský
člověk
po
všem
chabá
všechno
sice
vlastnit
ptát
nabývá
na
sem
vlastnictví
a
čím
víc
vlastní
tím
je
spokojení
tak
a
to
je
mně
to
jemu
protivné
samosebou
ale
jiný
způsob
je
odpoután
ježíš
kristus
byl
proti
vlastnictví
tě
a
proto
řekl
tomu
s
mládence
který
ji
na
činil
dobře
rozdej
všechno
chudým
Ale
jinak
s
každým
trpěl
a
nebyl
odpoután
tak
že
byl
z
něho
utekl
že
bych
řekl
jsem
tebe
je
mu
bylo
do
malomocné
ho
stejně
jako
do
plačící
matky
jako
do
setníka
kterýho
se
viděli
že
já
tady
na
blátě
který
úžasně
věřil
a
říkal
prosím
tě
ty
mi
říkáš
že
se
ke
mně
přijdu
domu
abys
vyléčil
jeho
služebník
a
který
to
se
nemocen
to
nedělá
jsem
taky
nadřízený
do
vojsku
římském
a
tam
nemusím
všudy
jít
kam
pošlu
svého
služebníka
svého
voják
obyčejných
ty
máš
taky
těch
služebníků
to
já
sice
nevidím
a
on
to
dožil
je
má
řekni
si
mu
služebníků
řeknem
slovo
a
můj.
Služebník
bude
uzdraven
a
tam
jste
viděli
v
tom
se
mu
to
ve
zkratce
jak
to
setníka
nebo
už
čekají
jeho
služebníci
příkladem
říct
jak
o
dokáže
o
toho
ježíše
nebo
ježíš
říkal
neviděl
jsem
takové
víry
v
tom
izraeli
a
na
účes
to
vod
něj
a
jeho
služebníky
zdráv
protože
víra
jeho
pána
uzdravila
ne
toho
služebníka
a
tam
to
nebyla
dobře
řečeno
tak
už
mu
vycházeli
vstříc
tomu
setníkovi
říkají
von
se
uzdravil
a
voni
ho
trhaly
o
těch
učedník
vod
těch
služebníků
a
chtěl
osel
vrátit
a
chtěl
po
kleknout
takhle
poděkovat
mu
to
nedovolil
oni
ho
trhal
a
to
alenky
řečeno
a
vedle
ho
k
tomu
se
přeci
není
záleží
na
tak
se
dělají
podívat
že
je
to
pravda
že
on
tomu
věřil
vono
to
nepotřebuje.
No
jediný
stvořitel
a
opravdu
to
je
tomu
tak
může
potěšit
a
na
sytit
když
se
k
němu
dostanete
ovšem
také
se
více
boží
a
pečuje
o
to
aby
ho
neurazil
protože
vidí
že
ji
může
právě
tak
mučit
jako
po
těší
na
této
stránce
duchovního
života
jsme
podle
mého
soudu
jsou
podle
mého
soudu
dvě
věci
které
mohou
přivodit
nebezpečí
smrti
první
sou
ona
muka
která
jsou
skutečným
a
nemalým
nebezpečí
druhou
je
přemíra
rozkoší
a
to
je
ještě
nebezpečnější
přes
tě
že
mě
nikdy
připadla
ale
při.
Extazi
s
obrazem
nemůžete
se
vyvarovat
rozkoší
do
smrti
jsou
strašně
velké
tak
že
člověk
z
toho
vyjde
tak
zdecimovaný
protože
nesnese
určitou
přes
určitou
míru
rozkoší
to
je
každá
rozešli
zase
a
tak
že
se
unavíte
to
rozpojit
ta
rozkoší
pro
vás
neexistuje
a
že
to
chlast
to
pohlavní
tak
se
cokoliv
vy
se
unaví
tím
ale
tuhleto
se
vás
žije
pořádá
ta
rozkoktala
rozpočet
vás
žije
a
to
není
normální
stav
co
je
extatický
stav
a
to
nevydržíte
přes
určitou
dobu
a
tak
to
má
za
následek
smrt
nebo
takové
vyčerpání
máme
takový
příklad.
Svatý
kateřina
jaký
ne
sienská
že
ona
se
čas
tím
extázemi
umordoval
a
neuměla
si
to
k
tomu
zabránit
my
jsme
měli
v
brně
obdobného
člověka
i
žil
na
člen
neznáte
honí
pán
na
dnes
to
byl
že
padl
z
toho
co
že.
On
byl
na
úvaze
a
ten
člověk
nedovedl
zabránit
následků
v
té
extaze
do
kterých
se
dostavil
se
často
a
tak
ta
extaze
působila
v
jeho
těle
že
ho
z
mrtvola
takže
on
řekl
kali
já
potřebuju
se
dostat
z
toho
stavu
který
je
v
celým
těle
a
tak
jsem
říkal
všelicos
jsem
radil
ale
myslím
že
se
mu
do
smrti
poraděno
on
byl
živost
osmdesáti
let
tak
že
nic
se
moc
nestalo
ale
by
bylo
tento
nepříjemný
stav
po
extázích
byly
přišel
takže
vidíte
že
jste
měli
brně
řekou
extatika
nikdo
o
něm
neví
že
jo
jenže
neuměl
jednu
věc
zabránit
následků
extaze.
Se
nedá
tu
vidíte
sestry
že
se
měla
pravdu
když
jsem
tvrdila
že
je
potřeb
odvahy
a
kdybyste
pána
tyto
věci
prosili
mohl
by
se
vám
vás
zeptat
podobně
jako
matky
synu
vede
vy
byste
ptali
po
těch
co
bude
po
smrti
a
co
bude
tak
to
bude
na
tom
nebi
a
to
tehdy
matouš
je
to
k
němu
přistoupil
a
matka
synu
vede
vých
se
svými
syny
klaněl
se
mu
a
chtěla
ho
o
něco
požádal
tu
řekl
co
chceš
řekla
stanovit
to
dva
moji
synové
jeli
místo
jeden
po
tvé
pravici
a
druhý
po
tvé
levici
ve
tvém
království
ježíš
jak
odpověděl
nevíte
od
žádáme
protože
to
nemohl
vysvětlovat
jako
to
říkám
já.
To
je
můžete
být
kalich
který
já
vám
který
já
mám
být
řekli
mu
můžeme
kdepak
pravým
můj
kalich
můžete
pít
ale
udělat
místa
po
mé
pravici
ani
ten
kali
všichni
pít
nemohou
jenom
počátku
místo
po
mé
pravici
či
po
levici
není
má
věc
ta
místa
patří
těm
kterým
je
připravil
můj
asi
otec
za
mohou
pít
kalich
a
tak.
To
je
pro
mám
číst
to
dobře
zda
mohou
pít
kalich
který
má
být
on
my
všecky
to
byste
si
museli
propojil
s
tou
větvi
to
už
já
nebudu
dělat
my
všecky
všichni
bychom
se
strmé
tuším
odpověděli
že
můžeme
v
ten
kalich
pít
a
zcela
právem
neboť
jeho
velebnost
dává
sílu
těm
o
kterých
ví
ne
z
vlastní
síly
ale
dává
sílu
těm
o
kterých
ví
že
ji
mají
potřeby
a
to
je
taky
ponesu
dále
ve
všem
takové
duše
brání
hájí
dále
ve
všem.
Takové
duše
brání
a
hájí
proti
omluva
on
brání
to
tam
jsem
větu
nespojil
pomlouvá
pronásledování
jako
obhajoba
i
magdalénu
to
tam
bylo
hezky
řečeno
v
tom
podobenství
včera
tam
tady
na
té
obrázku
lukáš
se
má
kapitol
čtyři
a
čtyřicet
pak
se
obrátil
k
ženě
a
řekl
všimni
pohleďte
tu
ženu
vešel
jsem
do
tvého
domu
ale
vodou
vodu
na
nohy
si
mě
nepodal
ona
však
kroky
mé
nohy
v
slzami
a
třeba
je
svými
vlasy
a
kdyby
nebylo
slovy
toho
ježíše
krista
k
ní
jeho
jí
sem
člověk
dozraje
a
a
bylo
by
to
skutky
a
nakonec
ještě
než
mřou.
Odmění
vše
zároveň
jak
není
uvidíte
on
budiž
navěky
pože
a
chvalte
ho
všichni
tvorové
toto
chválí
totiž
je
druh
modlitby
kterou
oni
musí
nahražoval
to
že
nejsou
ve
světě
musí
ustavičně
chali
boha
upřímně
my
chválím
boha
skutky
to
děláme
správně
oni
neměli
tomu
příležitost
takže
museli
aspoň
soudní
na
a
to
byla
otázka
jestli
to
dělali
vopravdu
dycky
srdečně
a
nebo
jenom
formálně
a
tak
ona
se
snažila
ji
to
vysvětlit
že
to
nemáte
s
ní
formálně
být
pojítka
poly
kapitola
první
pojednával
o
velký
milost
tech
které
bůh
prokazuji
duším
vstoupíš
do
sedmýho
komnat.
Dokonce
že
podle
jejího
mínění
je
jaký
jsi
rozdíl
mezi
duší
a
duchem
ať
obě
jedno
jest
ob
jedno
jest
jsou
to
věci
hodné
paměti
ducha
duše
není
sou
jedno
pochopitelně
protože
duše
špatně
definována
jak
nám
to
ale
zatím
stačilo
definovat
je
souhrn
duševní
vlastnosti
to
lidských
vlastností
pro
produkovat
ch
na
mentální
úrovni
bych
tak
řekl
kdežto
duch.
Je
to
duch
lidský
je
to
co
je
přidáno
k
tomu
co
má
ve
výjimku
duše
během
života
je
to
přidáno
takže
dejme
tomu
ježíš
kristus
se
musel
zbavovat
ducha
svýho
a
nejenom
duše
duše
né
všeho
musela
doprovodil
přes
práh
smrti
do
toho
vzkříšení
ale
ten
duch
to
znamená
co
do
toho
vložil
tomu
nesmělo
dále
patřit
protože
by
mu
to
bylo
bránila
v
té
smrti
kdyby
neodevzdal
svého
ducha
tak
neumřel
na
kříži
nebo
by
umřel
ale
bez
těch
následků
vzkříšení
což
bylo
stejně
špatné
že
to
do
definováno
doufám
dete.
Co
prosím
my
máme
ducha
božího
ducha
lidského
a
duši
smrtelnou
duši
nesmrtelnou
že
ano
když
to
chceme
škatulku
a
když
na
to
deme
tím
způsobem
rozklad
neboli
analytickým
neboli
mizerným
žena
kou
kouká
tak
stěně
protože
dokud
analýzu
tak
se
tak
si
umožňuje
být
na
povrchu
tak
budeš
strašně
šťasten
na
to
vysvětlím
ale
dostanu
tě
na
úplně
na
povrch
věcí.
Potom
prosím
tě
mě
požádali
další
otázku
abych
to
dostal
pod
povrch
já
za
tím
vyhovujete
a
ta
se
mi
síně
neřekl
je
škatulku
at
dál
aby
to
bylo
rozumně
pochopitelné
ale
vono
je
to
nerozumné
totiž
no
tak
to
už
potom
je
jiná
věc
není
nejvyšším
králem
vůbec
ne
to
je
je
tady
k
tomu
odchodu
v
tomto
si
relativně
správně
nebo
taky
se
rozhodnu
to
už
je
tady
nebudeme
uvažovat
k
tomu
co
se
má
dělat
na
tomto
světě
co
se
má
pochopit
aby
se
to
mohlo
provést
vůbec.
Takže
když
se
člověk
narodí
na
musím
takhle
víš
tak
k
tomu
přistupuje
nesmrtelná
duše
ty
tady
nebyl
dopoledne
mi
tam
nebudeš
odporovat
já
jsem
to
trošičku
jako
rozšířil
a
říkal
jsem
je
to
tak
úplně
není
byste
že
ten
vývojový
proces
který
končí
tím
že
celá
nesmrtelná
duše
přistupuje
v
okamžiku
narození
k
té
smrtelné
dávají
právo
existovat
né
vyvíjet
se
z
její
síly
a
podobně
a
se
špatně
dopadne
tak
že
z
toho
satan
a
on
i
když
to
dobře
dopadne
tak
to
je
taky
satan
jenomže
s
tím
rozdílem
že
taky
o
to
ježíše
z
toho
byl
taky
satan
ale
nebyl
z
toho
jenom
satan
ale
vzniká
z
toho
ještě
něco
dobrého.
Duševní
vlastnosti
se
vyvíjejí
takže
můžeme
u
dospělého
mentálně
starého
člověka
se
dopustit
té
chyby
že
neřekneme
že
duše
lidská
je
souhrn
vlastností
kterým
říkáme
duševní
to
znamená
mentální
vlastnosti
projev
projev
člověka
po
stránce
duševní
no
tak
to
je
ovšem
špatná
definice
ale
nám
stačila
potom
už
nám
dneska
dopoledne
sem
nestačil
museli
jsme
jí
rozšířit
ale
rozšířím
ji
dneska
odpoledne
o
něco
jiného
protože
nám
ani
ta
definice
dopoledne
nestačilo
by
teďka
nestačil.
A
to
ji
oči
víme
o
ducha
lidského
tak
prosím
do
toho
všeho
dění
duševního
vstupuje
du
boží
o
svou
obrovskou
mocí
já
jsem
ho
poprvně
zažil
po
těch
operacích
pokaždé
z
těch
operací
a
potom
až
do
roku
sedmnáctého
mimo
zastával
to
jasné
vědomí
já
jsem
vnitřně
nesmrtelný
to
zastával
dokonale
když
to
bylo
zapotřebí
tento
tu
boží.
Zase
je
základem
ducha
lidského
to
znamená
co
z
toho
ducha
božího
vyplyne
to
se
dostane
do
ducha
lidského
to
znamená
když
se
řekne
o
někom
no
ten
člověk
ten
má
ducha
to
znamená
do
toho
vyplynulo
z
ducha
božího
hodně
on
byl
otevřenou
ná
dobou
do
které
se
vešlo
hodně
ducha
božího
a
von
si
to
zpracoval
po
svém
ježíš
kristus
si
potřeboval
zpracovat
po
svém
to
abstraktní
bych
tak
řekl
učení
boží
nebo
otcovo
toho
jeho
abstraktní
působení
protože
nikdo
toho
stvořitele
nevidí
a
von
tvoří
pořád
a
to
mu
sem
měla
učinit
přítrž
ono
mělo
být
vidět
že
nejenom
sám
tvoří
ale
že
je
to
zázračné
tvoření
a
že
když
se
z
lidských
vlastností
stanou
vlastností
zázračné
to
znamená
když
se
člověk
a
to
musí
ženou
opakovat
proměny
tam
něco
bylo
moc
myslí
tak
to
řeknu
když
ten
člověk
opustí
to
co
měl
nejradši
jako
ty
učedníci
opustili
své
rodiny
tak
z
obyčejných
vlastností
tím
pádem
té
to
hezký
slovíčko
lidských
vlastností
se
stanou
vlastnosti
zázračné.
A
v
tom
ch
těch
zázračnýho
vlastnostech
už
daleko
snáze
působí
duch
než
těch
obyčejných
lidských
vlastnostech
čili
v
tom
působení
apoštolská
těch
určitým
účedníků
ještě
v
té
době
tří
let
bylo
mnoho
ducha
božího
ale
ten
už
byl
vlivem
činnosti
jejich
převedený
do
ducha
lidského
ona
oni
ve
správ
správným
způsobem
lidským
duchem
šli
na
ten
zázrak
a
nějak
ho
provedl
ale
já
bych
to
řekl
radši
ještě
na
tom
ježíši
kristu
tam
je
to
ještě
snáz
na
jestliže
ježíš
kristus
byl
spojen
vědomě
s
otcem
tak
on
z
toho
ducha
božího
si
musel
umět
vybrat
pro
tu
svou
činnost
která
byla
jenom
relativně
správná
jenom
to
co
relativně
správná
činnost
unese
on
kdyby
třebas
byl
býval
ježíš
kristus
na
někoho
převedl
odpuštění
hříchu.
A
on
toho
nebyl
hoden
ten
člověk
tak
by
ten
člověk
na
to
zemřel
protože
by
nevěděl
co
s
tím
dělat
to
by
prostě
nebylo
by
tam
ta
spojka
lidského
ducha
ale
když
například
někomu
odpustil
hříchy
který
vo
tom
vůbec
nežádal
a
je
musím
nic
nestalo
ani
se
neuzdravil
z
té
své
chromosti
od
mládí
to
byl
ten
chromý
jo
ani
tedy
ta
hormonu
nobel
odpuštěn
jak
se
tomu
říká
česky
ani
se
nezhroutí
nýbrž
naopak
normální
ani
nebude
že
je
všechno
opuštěno
to
si
nebyl
vědomí.
A
tak
ten
prostě
o
něm
věděl
ježíš
kristus
že
je
schopen
unést
odpuštění
hříchu
a
proto
aniž
se
o
to
žádal
ten
dotyčný
mu
byli
v
nich
odpuštění
odpouštějí
se
ti
hříchy
byla
tam
řečeno
to
znamená
ty
jsi
ve
stádiu
vývoje
kdy
už
nepotřebuje
řešit
to
už
jsem
vymanit
z
toho
mechanismus
dualismu
ano
kdežto
jiným
se
museli
odpustit
hříchy
jenom
za
určitých
okolností
a
musel
být
ten
člověk
tomu
připraven.
Samo
sebou
on
tehdy
si
neopustil
ježíš
kristus
říci
že
odpouštět
hříchu
je
víc
než
dělat
kterýkoliv
jiný
zázrak
ale
abyste
věděli
že
to
že
ho
učiním
že
ho
uzdravím
je
maličkost
proti
tomu
odpuštění
hříchu
tak
vstaň
a
choď
a
on
vstal
a
chodil
a
byl
zdráv
čili
to
nijak
nepůsobilo
karmicky
to
že
mu
odpustil
hříchy
jak
my
chápeme
karmu
podle
indie
on
pořád
byl
chromý
aby
jim
odpuštěny
hříchy
té
vnitřní
stav
a
né
zevní
následek.
Karma
mluví
jenom
o
zevním
následků
doufejme
že
vnitřního
stavu
a
není
dycky
tomu
tak
to
je
nedokončené
ten
domyšlený
to
je
prostě
vydrželo
to
ale
tisíc
let
na
tak
co
bych
jim
do
toho
mluvili
ať
se
dalších
světec
tím
batolí
oni
budou
shlazeni
s
povrchu
vy
vy
nes
to
nezměnily
tak
bude
po
nich
veta
po
jich
náboženství
zatím
to
vychází
jim
jako
těm
volám
sou
primitiv
mi
tím
ten
je
to
zatím
únosné
no
ale
musí
se
zavřít
nejenom
jedno
okolo
aby
ty
voči
a
i
už
vokna
na
nohách
všechno
tak
prosím
vás
berte
na
vědomí
že
když
dejme
tomu
ježíš
kristus
dělal
zázraky.
Tak
tomu
potřeboval
aby
ducha
božího
převedl
ducha
lidského
protože
se
spojoval
s
duchem
lidským
s
touhou
toho
člověka
se
uzdravit
třebas
kdyby
ta
touha
tam
na
druhé
straně
nebyla
a
kdyby
tomu
neodpovídalo
adekvátní
touha
lidská
v
tom
ježíši
kristu
která
ovšem
pocházela
vědomě
ducha
božího
tak
bych
ho
byl
neuzdravil
to
není
tak
je
duch
z
z
víra
tvá
tě
uzdravila
to
se
dá
vysvětlit
velice
lehce
ale
poměrně
složitě
tímto
způsobem
že
to
jde
přes
ty
dvě
ty
ste
si
dva
duch
a
tím
se
ty
mezery
mezi
tím
upraví
zmizí
a
podobně
takže
ten
duch
lidský
způsobil
u
ježíše
krista
že
udělal
rázu
kromě
jiného.
A
teď
samozřejmě
když
byl
na
tom
kříži
tak
bylo
nutno
se
tohoto
lidského
ducha
vzdát
protože
on
dělal
jenom
relativní
dobro
tím
lidským
duchem
třeba
že
to
bylo
přeneseno
s
absolutního
ducha
božího
relativní
do
a
tím
byl
menší
než
otec
a
měli
stát
z
mrtvých
a
neměli
být
závislý
na
těle
nesměl
být
ani
závislý
na
lidském
duchu
který
je
odvozen
už
to
zná
stvořen
stvořen
je
tvořen
z
ducha
božího
který
není
stvořen
rozumíte
tady
je
další
oázu
přechodu
nesmrtelné
duše
je
smrtelné
a
tak
dále
věčnosti
do
stvořeného
a
tak
tady
tady
se
napovídá
ne
z
jiné
strany
jak
to
přechody
padá
v
čem
pozůstává
a
když
tedy
na
zkříží
řekl
ježíš
kristus
odevzdán
ti
svýho
ducha
s
tím
si
usnadnil
nebo
umožnil
vůbec
zemřít
tak
aby
vstal
z
mrtvých
kdybyste
si
na
to
nedo
vzpomněl.
A
kdybyste
měli
co
odevzdávat
obojí
musí
být
splněno
tak
byste
v
okamžiku
smrti
to
to
řekli
až
mám
pode
o
že
o
kejhák
tak
byste
vstal
z
mrtvých
prosím
pozval
ale
musel
bys
to
napřed
napsat
písemně
aby
vás
zbytečně
neposbírali
a
svými
by
se
stali
zmrtvých
každý
z
vás
já
i
vy
to
to
mi
nedělejte
ale
je
tady
jedna
zábrana
aby
se
to
neudělala
neudělali
totiž
že
jste
toho
tolik
nevyvedlo
jako
ježíš
kristus
a
to
asi
ne
takže
to
vaše
vzkříšení
z
mrtvých
jako
jsem
mnohokrát
už
na
šlo
že
ten
člověk
se
probudil
po
pohřben
a
ukázalo
se
že
byl
živ
zase
to
přece
z
křísil
z
mrtvých
jenomže
toho
to
je
zásluhy
lidského
ducha
měl
tak
málo
že
to
nevydržel
a
právem
zase
zemřel
báni
se
třebas
chtěl
bych
a
chtěl
chodit
a
nešlo
to
kdežto
u
ježíše
krista
toho
co
udělal
odvozený
lich
duchem
lidským
to
znamená
to
udělal
relativního
dobra
milost
strašně
moc
tak
že
když
se
vzdal
toho
ducha
lidského.
Byl
tam
já
to
řeknu
ekonomicky
nesto
ten
do
investoval
tu
sílu
svou
do
ducha
lidského
a
to
byl
duch
boží
a
tím
duchem
božím
on
stál
ten
duch
tý
mu
se
musel
směl
v
tom
překážet
jenomže
bylo
toho
lidského
ducha
tolik
co
odevzdal
že
to
stačilo
po
předán
zpět
uzavřeli
okruh
letý
okruh
a
ten
člověk
ježíš
vstal
z
mrtvých
to
uzavření
velkého
okruhu
ke
kterému
ježíš
mířil
svým
životem
ne
k
tomu
abychom
zemřeli
a
doufal
že
někdy
na
konci
světa
staneme
z
mrtvých
v
těle
to
ne.
On
mě
byl
by
on
byl
náročnější
no
ale
není
to
jsem
to
chtěl
odpovídat
je
to
odpovězeno
vlastnosti
duševní
schopností
a
to
musí
být
pomoc
dvou
partnerů
ducha
božího
a
lidských
vlastností
lidských
schopností
ti
také
vyplynul
z
ducha
božího
jenomže
mají
konkrétní
obsah
kdežto
ten
duch
lidský
vyplynul
z
ducha
božího
má
moc
k
té
celý
konkrétní
obsah
moc
takovou
že
ježíš
kristus
obratem
ruky
kříži
třebas
nebo
léčil
nebo
tak
to
lidské
vlastnosti
to
schopnost
nemají
rozumíš
toto
já
to
tak
můžu
škatulku
nemají
tu
osobnost
ty
nemáš
zázračné
schopnosti
ale
ten
duch
lidský
vyprýštěné
ducha
božího
no
prosím
tě
ten
tu
schopnost
má.
Smazat
že
bylo
už
od
této
duchovní
cestě
tolik
řečeno
že
není
možno
něco
dodat
taková
myšlenka
by
byla
velmi
pošetilé
neboť
velikou
velikost
boží
nemá
mezi
a
proto
jich
nebudou
mít
ani
jeho
skutky
do
vypráví
jeho
milosrdenství
a
skutky
jeho
topit
bydlet
je
to
nemožné
a
proto
ne
žasne
se
nad
tím
co
bylo
a
ještě
bude
po
vědění
poněvadž
je
to
je
nepatrná
část
toho
co
by
se
mohlo
povědět
o
bohu
bůh
nám
prokazuji
velké
milosrdenství
když
oznámil
ty
věci
některými
den.
A
pes
ona
některými
em
abychom
se
z
nich
dověděli
a
tak
ani
aby
von
se
o
ni
dověděli
a
tak
čím
víc
se
známe
jak
se
z
jiný
svým
tvorům
tvorům
tím
více
budeme
moci
velebit
něho
velikost
a
tím
více
budeme
usilovat
aby
se
neznevažovat
duše
ve
které
má
pán
takové
zalíbení
vždyť
každá
znát
má
duši
ale
protože
si
ji
necením
tak
jak
zasluhuje
stvořené
učiněn
k
obrazu
božímu
nechápeme
velká
tajemství
které
jsou
v
ní
rád
boží
velebnost
líbí
li
se
jí
to
vést
me
pro
a
dej
mi
poznat
jak
by
vám
po
věděla
aspoň
něco
z
mnohého
co
zbývá
říci
a
co
s
jevu
je
bůh
k
tomu.
Koho
uvádí
do
této
komnaty
velmi
jsem
se
od
sem
o
to
prosila
jeho
velebnost
která
ví
že
je
mou
snahou
působit
aby
nezůstala
skryta
jeho
milosrdenství
aby
jeho
jméno
bylo
tím
více
chválou
a
oslavován
toto
nebudu
komentovat
co
jenom
karta
si
ho
benevolenci
za
druhé
mám
naději
že
mi
to
milost
de
dělí
ne
pro
mě
nýbrž
pro
vás
sestry
abyste
pochopili
jak
důležité
je
pro
vás
samé
aby
váš
nou
bere
netáhl
slavil
s
vámi
duše
mi
duchovní
začnou
ben
které
přináší
tolik
dobra
jak
uhlídáte
já
nebudu
to
zbytečně
komentovat
protože
bude
to
potom
tuhleto
toto
momentálně
bude
v
tom
ruysbroeck
velký
bože
cítím
jak
se
chvěli
když
mám
mluvit
já
být
na
něja
být
ne
stvoření
o
věci
tak
neznáme
kterou
chápat
se
mnoho
dna
je
pravda
že
jsem
byla
na
velkých
rozpacích
když
jsem
pomyslel
zda
by
nebylo
lépe
ukončit
tuto
komnatu
jen
několika
slovy.
To
mi
že
se
lidé
budou
domnívat
že
to
vím
ze
zkušenosti
o
to
aby
se
nedívali
a
že
je
pro
mně
velice
zahanbuje
o
tom
mluvit
jen
abych
z
toho
byla
hodna
jako
bych
toho
blaho
na
dělat
ze
sebe
vhodnou
těch
věcí
po
druhé
stránce
se
mi
to
zdálo
být
pokušení
a
slabostí
nechci
promluvit
jen
proto
že
s
klidem
pomluvu
ať
si
nám
nepo
křikem
celý
svět
to
byla
odhodlanost
jen
když
bůh
bude
vrchu
více
poznává
a
ve
lebens
nestrachuj
se
toho
tím
více
že
snad
jež
půjdu
mrtva
než
někdo
spatří
tento
spis.
Buď
po
ženám
ten
který
žije
a
bude
žít
na
věky
amen
silnou
říci
že
ta
roku
patnácti
let
sedmdesát
sedm
a
zemřela
patnáct
set
osmdesát
dva
ten
spis
byl
do
té
doby
schváleno
že
ona
se
dočkal
schváleno
toho
spisu
tak
jak
ho
není
vidíte
a
naopak
když
jsem
třebas
ten
překlad
toho
kyslík
tak
je
tam
mnoho
ještě
přidáno
k
tomu
to
tady
předkládám
a
to
z
toho
důvodu
že
za
života
v
té
svaté
terezie
církev
donutila
svatou
terezii
jako
ji
před
tím
učil
aby
to
nepsal
dovolte
na
to
terezia
přidala
tolik
aby
to
bylo
srozumitelnější
aby
to
vyhovovalo
více
té
církevní
tady
takže
vede
kapitole
nedavno
já
tam
končím
osmnáct
ko
a
tam
v
tom
překladu
to
očisty
e
dvacet
ko
na
tom
tam
samo
sebou
nedal
to
sem
věděl
do
toho
to
způsobil
todleto
ale
aby
si
se
nedivil
že
jsem
ta
něco
vynechal
kdybyste
měli
od
ina
tak
byste
viděli
to
tam
nebylo
pohodlnou
ale
svatá
terezie
nechtěla
aby.
To
vypadalo
jako
z
jejich
zkušenosti
protože
ví
dobře
jak
tady
říká
pozvi
sem
zkušeností
je
ale
já
za
to
nemohu
a
nejsem
nejsem
toho
hodna
to
je
milost
od
boha
která
na
mě
se
stoupá
bych
si
neměla
přivlastňovat
ne
jako
karel
makoň
který
si
privace
během
devíti
jenom
u
toho
práci
ale
během
devíti
let
byl
svatý
kdežto
vona
svatá
terezie
svatá
nebyla
ve
svých
očích
nebyla
ona
se
odvolává
na
mnohé
svaté
kteří
v
jejich
očích
byli
svatí
jako
třebas
žijící
ještě
petr
v
alkantary
byl
v
jejich
očích
svatý
ale
vona
sebe
za
svatou
nepovažuje
a
taky
plným
právem
neboť
kdyby
to
byla
udělala
tak
si
to
přivlastnila
to
je
moje
tohoto
lidského
já
to
není.
Když
se
zalíbilo
našemu
pánu
citovat
se
na
duší
která
trpí
a
trpěla
touhou
po
něm
a
kterou
si
také
vybral
za
svou
venku
napřed
než
se
provedl
duchovní
sva
nějak
uvádí
do
své
komnaty
která
je
tou
sedmou
upozorňuju
vás
že
to
je
pro
mě
velice
důležité
tato
řeč
vám
to
řeknu
proč
protože
jestliže
jsem
trpěl
touhou
po
bohu
a
tato
utrpení
se
stupňovalo
neboť
já
jsem
se
těšil
to
byl
by
utrpení
u
mě
mně
to
nebyla
slast
bylo
utrpení
že
tě
se
nemohu
modlit
a
že
se
nemohu
s
ní
že
až
večer.
To
byla
nedočkavost
viďte
ty
chudáci
drží
toto
takhle
za
zuby
takovou
ho
aby
dítě
to
víte
já
jsem
byl
to
nedočkavý
velice
ale
dovídám
se
tady
co
je
pro
mě
celkem
novinkou
takle
správně
definováno
že
než
na
stanete
duchovní
statek
uvádí
bůh
duši
do
své
komnaty
která
je
tou
sedmou
čili
být
uveden
do
sedmé
konali
nejvyššího
stupně
to
znamená
do
sahasraru
není
duchovní
statek
to
je
velice
přesně
definováno
tady.
Nýbrž
to
ještě
určitá
úroveň
po
tímto
statkem
tak
až
sem
proti
tomu
nemusí
nic
mít
naopak
je
to
velice
objev
pro
sebrán
jejich
víry
nechali
tak
ležet
jak
ležela
ta
ležela
vopravdu
hodně
nízko
nebe
by
ho
místo
peklo
bylo
místo
a
všecko
bylo
místo
že
ano
a
bůh
miloval
bůh
taky
nenáviděl
měl
něčem
někom
zalíbení
kom
neměl
zalíbení
u
někoho
si
to
rozmyslel
a
změnil
názor
o
té
hrozně
lidský
bůh
u
toho
saulem
ustanovil
sám
králem
a
pak
si
to
rozmyslel
a
odvrátil
zase
jeho
milost
osla
no
a.
Bylo
zle
to
tak
takhle
to
není
jak
se
to
mohlo
do
toho
staro
zákona
dostat
protože
velice
nevědomí
lidé
psali
a
psali
ho
ze
své
nevědomosti
tak
aby
si
nevědomí
tomu
rozuměli
to
bylo
výborně
doporučen
bohem
a
v
té
době
když
nebyla
stal
výše
lidského
ducha
tak
by
se
k
jako
dneska
tak
to
šlo
a
opsal
tak
v
tomto
případě
už
je
to
za
námi
a
my
takhle
nemůžeme
věřit
když
člověk
věří
ne
ve
dvacátém
století
podle
starého
zákona
jako
třebas
jeho
vytk
to
už
jenom
kdyby
měli
tenhleten
program
ve
své
víře
tak
už
je
to
znehodnocuji
protože
to
se
nedá
oni
říkají
mně
jeho
vy
si
to
my
se
na
toho
krista
ještě
nedostali
protože
my
jsme
ještě
ve
starým
zákoně
to
je
chyba.
Tak
já
nevím
co
je
to
zodpověděl
ne
to
je
dostanou
třebas
méně
než
eště
do
třetího
stupně
vinou
třebas
si
vína
prvním
stupni
protože
víra
není
živá
je
jenom
uznávána
nemůžete
nikoho
přesvědčit
o
tom
když
to
uznává
že
bůh
je
že
by
nevěřil
to
nepřesvědčí
jenomže
to
úroveň
na
prvním
stupni
eště
něco
to
hezky
řekl
potom
a
potom
je
na
druhém
stupni
že
totiž
občas
to
nejenom
uznává
ale
také
se
podle
toho
řídí
ale
občas
když
se
mu
to
hodí
a
na
předtím
stupni
to
už
je
učedníkem
páně
že
bez
ohledu
na
sebe
dělá
dobro
ano
v
rámci
víry
a
poznání
které
má
z
té
víry
pocházející
poznání.
Tak
prosím
tak
je
to
s
tou
vírou
jo
protože
ježíš
kristus
šel
cestou
shora
dolů
a
byl
to
od
začátku
poznávající
tak
toto
doslova
platí
o
kristu
o
ježíši
kristu
ale
doslova
to
neplatí
o
člověku
protože
ten
nikdy
nejde
vyhraněně
nějakou
cestou
třebas
jak
já
se
říkám
někdy
cestou
poznání
to
není
pravda
přeci
já
musím
mít
taky
cestou
činnosti
kdybych
se
se
se
jenom
cestou
poznání
šel
tak
nehnu
prstem
to
já
nepotřebuju
a
ježíš
kristus
nejenom
cestou
poznání
zase.
V
ten
tady
vstoupil
jsem
do
toho
světa
vědomě
celým
vesmírem
tak
je
to
poznání
bylo
ohromné
ale
šel
s
takovým
ohromnými
poznáním
že
se
to
dá
srovnat
s
s
tou
poznání
člověka
ale
byla
to
cesta
poznání
pána
ex
ne
to
naše
taková
přízemí
že
taky
člověk
přednostně
poznává
než
to
ostatní
co
se
s
ním
děje
například
láska
a
tak
dále
čili
jestliže
u
někoho
překládá
to
poznání
na
lásku
a
tím
ostatním
jsou
v
tom
je
tak
že
si
o
sobě
říkat
že
jsem
to
poznal
takže
mám
právo
to
říkat
ale
berte
to
takhle
s
rezervou
protože
není
to
jenom
cesta
poznání
že
už
kdyby
to
nebyla
cesta
poznání
jenom
cesta
poznání
tak
bych
neměl
s
vámi
tu
trpělivost
aby
vám
to
vykládal
co
je
mi
do
vás
kde
by
bylo
milosrdenství
kdyby
byla
láska
takže
to
je
po
míchat
všecko
dohromady.
Eště
něco
ta
byla
navozena
v
jejím
školním
nebo
předškolním
věku
to
já
nevím
přesně
kdy
se
to
stavu
ty
studni
ne
tou
si
vobrázky
m
jsem
se
dověděl
že
ten
obrazech
měli
u
nich
taky
na
stěně
tak
na
že
ho
vy
neviděla
ty
sny
poprvně
nebo
si
ho
tam
potom
pan
otec
na
tu
stěnu
dál
to
taky
možný
tak
z
lásky
které
se
ři
že
jí
ctil
a
v
tom
jejím
poznání
ale
vona
poznávala
milosrdenství
boží
poznávala
milosrdenství
boží
v
tom
tak
bylo
to
věc
poznání
ale
poznání
milosrdenství
čili
to
poznání
má
také
stupně
a
má
taky
kvalitu
kvalitou
že
by
to
poznání
milosrdenství
poznání
lásky
poznání
existence
no
a
u
mě
to
šlo
přes
poznání
existence
a
ne
před
poznání
lásky
já
jsem
nepoznával
ačkoliv
mě
bůh
miloval
že
mě
miluje.
Já
jsem
si
myslel
že
mám
touhu
patřit
tomu
bohu
jsem
si
špatně
vykládal
že
mě
miluje
ta
touha
já
jsem
ji
bral
jako
touha
moje
byla
láska
boží
která
se
mě
poletovat
z
toho
jsem
věděl
až
po
jedna
svatý
jan
ty
třicet
devět
za
devět
let
po
té
eště
víc
o
nějaký
to
si
může
člověk
špatně
interpretace
nezáleží
na
tom
ba
naopak
bych
řekl
že
ta
chybná
interpretace
způsobila
že
jsem
neupadl
zbytečně
do
nějakých
těžkostí
na
jedné
straně
a
nepoval
sem
se
do
výsostech
bych.
Ve
kterých
bych
nedokázal
být
živ
vůbec
do
strašně
vznešené
eště
něco
prosím
to
umí
že
vědí
o
těch
sedmi
stupni
osmi
nevím
a
o
kterým
poprvně
tady
svatá
terezie
pořádně
že
jo
a
vykládá
je
dost
dost
dobře
proti
indům
velice
dobře
ale
těch
sedm
stupňů
indických
má
jinou
funkci
než
sedm
stupňů
svaté
terezii
z
avily
těch
sedm
stupňů
to
to
jsou
stupně
které
míří
k
postupnému
spojování
se
vědomému
spojování
se
s
bohem
kdežto
u
indů
to
míří
k
dokonalosti
lidské
tak
velké
že
vláda
těmi
sedmi
čakramy
veškerých
vesmír
od
setam
se
na
prahu
božství
bez
dál
na
prahu
božství
to
znamená
oni
překonávání
hranice
vesmíru
v
sobě
to
je
nesmírný
pokrok
v
této
náboženské
vědě
že
hranice
vesmíru
jsou
v
nás.
A
dneska
ještě
pořád
nedají
hranice
posunuje
ty
daleko
hody
udělali
lepší
že
ano
a
to
je
takové
daleko
věřili
několik
milionů
světelných
let
a
tak
to
prosím
vás
je
to
se
na
ně
chodí
a
že
to
nejsou
miliony
ale
dobře
děkuji
a
já
to
někdy
přeháním
ale
vona
nešla
za
tím
jenom
se
dokonale
ale
ona
se
zatím
poznávat
boha
na
boha
milovat
ho
nadevše
jo
velebit
ho
chválit
ho
aby
prospěšná
stejnou
měrou
tomu
bližnímu
to
znamená
láska
k
bohu
se
u
ní
mířila
vopravdu
lásku
k
bližnímu
a
to
u
indický
hodina
vůbec
až
na
bhakti
vůbec
neexistuje.
Indický
jogin
na
té
nejvyšší
příst
sedmého
stupně
se
nepohlídnem
po
nemocném
nebo
ne
že
by
to
neuměl
anebo
postrádají
nebo
o
někom
kdo
je
s
tím
písmem
stavu
ve
stavu
tísně
nebezpečí
nějakého
vůbec
ne
se
mi
do
tebe
ty
máš
před
sebou
ještě
karmu
kdysi
poután
tímto
světem
a
až
překoná
toto
karmu
tak
potom
s
tebou
bude
vůbec
pán
bůh
ale
já
nemám
do
toho
co
mluvit
tobě
pro
svou
ještě
dvěstě
není
pro
tebe
tolik
vtělení
kolik
je
listů
na
tomhletom
stromě
že
ano
a
jde
dál.
To
je
soud
který
vykonává
proto
že
má
svůj
úkol
z
osobní
spásy
a
ježíš
kristus
nejde
za
ačkoliv
učedníci
ho
šly
až
do
třeti
do
stupně
nejde
pro
osobní
spásu
člověka
nýbrž
to
je
spasitel
světa
že
jo
ne
jedno
jedné
jednotlivce
nýbrž
celého
světa
s
ní
máš
hříchy
světa
a
ne
jednotlivce
tak
že
člověk
se
tady
modlí
odpuštění
hříchu
ale
nejde
tím
přesně
podle
ježíše
krista
ono
totiž
musí
být
napřed
puštěn
hříchy
vlastně
aby
mohl
jít
kousek
dál
ale
tam
se
nesmí
u
toho
odpuštění
vlastní
hříchů
zůstat
to
by
byla
cesta
k
sebespáse
a
proti
té
jest
terezie
a
řekla
milost
den
sví
milosrdenství
je
nutné
čili
jak
říká
jiná
verze
milosrdenství
a
láska.
Text view •
Help