Waveform view
89-11A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ty
satana
s
tím
ježíšem
tak
tohleto
mějte
na
vědomí
že
my
jsme
této
třetí
kategorie
a
že
potom
platí
ježíšův
život
že
si
musíme
počínat
jako
ježíš
abychom
to
napravili
když
se
narodil
na
tomto
světě
jako
dítě
nevědomé
který
nevěděl
nic
o
nesmrtelným
životě
nebe
duši
vůbec
nic
do
takové
jako
je
normální
člověk
jenom
když
se
narodilo
tak
slyšeli
zpívat
pastýři
anděli
sláva
lidem
a
tak
dále
sama
bohu
dávali
dem
pokojem
dobré
vůle
tak
ta
bohu
na
výsostech
spojil
dobré
vůle
že
jo
a
do
tohle
prosím
vás
tady
to
je
stav
přeci
co
si
šli
pasiš
proto
že
si
čili
ostatní
lidé
by
tam
bylo
lidí
to
byl
vnitřní
stav
ch
pasívně
vnitřní
stav
těch.
Říkal
že
tedy
se
živ
byl
černý
tak
šel
z
jhu
no
a
viděl
tu
před
sebou
tu
větu
která
ho
vedla
na
sever
tam
ten
šel
východ
viděl
před
sebou
tak
de
to
viděl
marně
se
do
hadem
který
astronoma
že
to
byla
nějaká
svou
to
nebyla
tak
podle
toho
se
nemohu
dohodnout
viďte
kristus
se
narodil
kojení
aspoň
to
bylo
horko
podložený
že
to
jako
nic
tak
to
je
doby
dobře
historicky
položil
není
jako
tohleto
to
už
aspoň
todleto
slevil
no
ale
trvale
jim
to
nebo
ještě
ní
to
bude
trvat
ale
to
je
málo
vy
z
toho
nebyla
historii
nýbrž
jak
svatá
terezie
chce
musíme
jít
aktualizovat
musí
to
být
stole
naše
my
jsme
padli
z
a
každý
znás
padl
z
ráje
my
jsme
z
jedli
ve
chvíli
narození
na
tento
svět
nesmrtelnou
duši
do
vínku
a
ta
vedla
naší
smrtelnou
k
tomu
aby
rozvinul
tento
život
a
chrání
nás
od
těžkosti
a
tak
dále
to
všechno
je
vám
jasné
to
budu
muset
ještě
do
kani
rozvést
až
budu
mluvit
o
ježíš
v
životě
detailně
to
si
musím
jednou
s
tím
skoncovat
a.
Takže
dosud
církev
podle
komentáře
ježíšova
usuzuješ
co
člověk
má
dělat
a
nemá
dělat
to
znamená
slova
ježíšova
tou
komentáře
k
jeho
životě
to
tu
jednotu
události
ze
stavem
nepochopili
za
svou
a
to
se
musí
pochopit
aspoň
jednou
si
tě
svatá
terezie
vaší
malé
radosti
říká
za
dvě
stě
až
tři
sta
let
a
proto
si
tě
pozvaly
aby
z
toho
radoval
protože
eště
to
dostane
to
stojí
za
tu
do
těch
vysvětlí
stane
ale
pak
to
nebude
zdařit
stát
co
příšera
že
si
musíme
smiřovat
přijdou
lepší
a
bude
mít
větší
zkušenosti.
Ta
třetí
kategorie
není
tak
bez
nadějná
jelikož
pro
ni
platí
podobenství
o
hřivnách
a
marnotratném
synu
a
pro
práci
na
poli
a
všechna
ta
podobenstí
nám
vysvětlím
to
komentář
se
vám
podal
a
práci
v
domě
jenom
si
pamatujte
já
skončím
tuhletu
původní
kapitolu
tím
pamatujte
si
že
jestliže
by
se
člověk
choval
v
domě
hospodářově
jako
na
poli
tak
je
služebníkem
neužitečným
a
na
poli
byl
velmi
užitečným
ale
jenom
na
poli
že
dělal
pro
toho
hospodáře
co
mohl
ale
dělal
to
za
mzdu
kdežto
v
tom
domě
hospodářově
už
se
za
mzdu
nedělá
tam
se
to
dělá
z
lásky
a
tento
přechod
z
událostí
na
stav
k
tomu
vás
chci
naučit
protože
berete
za
na
tom
du
to
je
událost
ale
dáte
z
lásky
to
je
stav.
Totiž
vy
tam
něco
vyvedli
do
toho
snad
te
peníze
to
je
odchod
odchod
je
pořád
ještě
událostí
ty
a
já
ti
něco
uděláš
a
já
na
to
udělám
takový
něco
že
jo
tak
to
vypadá
zapři
zaměstnání
kdežto
když
ten
služebník
přijde
do
hospodářova
domu
tak
se
řekne
umyje
a
slouží
tomu
hospodáři
ale
nevstane
ruku
nechce
od
něj
nic
vůbec
nic
tam
není
o
tom
ani
slovo
že
by
něco
chtěl
a
když
mu
po
slouží
a
neřekne
že
něco
chce
tak
hospodařilo
vybídne
aby
taky
po
posled
s
ním
a
poteče
do
se
takhle
nemodlíte
návod
modlitbě
není
lepšího
návodu
modlitby
o
se
takhle
nemodlí
nemá
jeho
modlitba
spojovací
účinek
prosím
berte
to
já
to
říkám
může
ani
podle
stát
to
jedno
nemějte
mi
to
za
zlé
protože
říkáte
návod
návod
jak
na
to
tady
je
návod.
Kdybych
byl
ze
začátku
dejme
tomu
to
dělal
tak
jako
třebas
radil
weinfurter
a
to
je
k
nepoznání
jinak
že
jsem
přeříkáv
méno
boží
abych
za
to
měl
království
boží
já
bych
se
přiblížil
k
bohu
tak
jsem
se
tam
nedostal
to
byl
kšeft
takhle
se
do
hospodáři
za
spala
domu
nejde
když
jsem
to
řekl
těm
svým
uče
citem
lidským
cení
paní
otci
přečti
tak
řek
ale
to
tam
není
tohleto
ty
máš
právo
na
mzdu
každý
dělník
má
pravdám
o
to
má
pokud
zase
na
poli
pokud
pracuje
v
domě
nemá
právo
na
za
má
být
laskavý
má
milovat
ne.
A
tohleto
svatá
terezie
podškrtávám
říká
když
tam
ta
maří
magdalena
mu
smáčela
nohy
slzami
stav
říkal
a
oni
byli
proti
ní
založeni
tak
říkal
a
co
myslíš
šimone
šel
sem
do
toho
domu
a
ty
s
mě
nedal
nohy
nedal
s
ně
vodu
na
nohy
a
ta
mě
smáčela
mé
nohy
slzami
no
ne
z
vás
ne
tím
je
usadil
velice
rychle
tak
tohleto
mějte
na
vědomí
že
to
je
stav
vona
prožívala
stav
lásky
a
ten
ji
spasil
nemyslete
že
vona
tam
jako
velice
špatná
že
na
přišla
s
nějakou
nadějí
ona
prostě
se
vzdala
svýho
života
a
bylo
to
poměrně
snazší
než
víte
ří
jste
poměrně
dobří
proti.
Já
jsem
měl
velikou
práci
než
ji
prací
a
z
moji
matkou
která
byla
opravdu
poměrně
dobrá
když
mě
obětovala
tomu
bohu
to
přece
byla
veliká
dobrota
vo
tom
svatá
terezie
nepokročili
nebyl
by
jsi
ničím
kdybys
neměl
svou
matku
partnera
potřebujete
v
tom
životě
a
partnerem
je
ten
život
náš
celý
nemyslete
že
musíte
nějakého
zváště
partnera
ten
život
je
tím
partnerem
skvělým
nejlepším
a
neboť
i
události
vnímají
vychovávat
nebo
já
jsem
vám
nemám
být
tvrdý
aby
se
nedalo
vychovávat
tolikrát
bože
ště
trpět
říkal
jsem
kolikrát
svým
přátelům
než
tě
to
vychová
než
to
vychová
aby
nemusel
trpět
ne
proto
abys
nemusel
trpět
a
abys
netrpěl
protože
nejsi
vychován
proto
trpí
a
ne
proto
že
to
pán
bůh
tebou
tak
myslí
aby
byl
pořád
kříska
já
jsem
prosím
vás
byl
přistál
vodu
do
čtyř
let
ale
potom
už
ne
vono
to
bolí
pořád
ale
ne
tolik
abych
a
to
musel
pořád
myslet.
Když
jsem
myslel
na
něco
lepšího
tak
ten
to
vůbec
necítil
zapomněl
jsem
ne
ale
co
tam
nastupoval
ten
stereotyp
který
neznáte
vyprázdnit
svou
mysl
předtím
se
sjednotit
a
potom
do
toho
vložit
svůj
vlastní
kříž
u
vlastní
vůli
čili
sjednotit
se
ke
ten
lese
dokonalý
si
nějaké
vlastnosti
se
sjednotit
jak
to
nejde
tak
to
ostatní
nemáte
účinek
spojovací
potom
se
vyprázdnit
při
tom
sino
cení
to
znamená
uznat
že
by
to
sjednocení
z
bytostí
já
nedosáhnu
nic
tak
se
toho
zdát.
A
potom
jakmile
se
dovídám
z
této
prázdnoty
něco
z
té
moudrosti
boží
tak
do
toho
vložit
svou
vlastní
vůli
svou
vlastní
vůli
pak
ta
vlastní
vůle
má
nové
postavení
které
předtím
neměla
posvěcené
postavení
neboť
je
to
už
vůle
boží
a
ne
moje
a
to
poznám
podle
moci
která
mě
položen
na
které
zakotvena
takže
já
z
moci
boží
potom
jsem
to
vždycky
konal
a
když
když
jsem
to
nevěděl
že
to
boží
o
tato
nezáleží
když
jsem
nevěřil
na
tom
nezáleží
hlavně
že
se
vyprázdnil
jak
jsem
byl
ochoten
když
jsem
poznal
tu
moc
za
to
mocí
a
uskutečnit
to
co
to
velice
jednoduché
recepty
no
podle
mého
názoru
a
jejich
několika
ne
není
jenom
jeden
te
si
vybrat
se
který
jsem
vám
nebo
že
jeho
dít.
Takže
bych
to
jako
to
můžu
ale
když
to
vezmete
jak
to
tady
vykládám
tak
to
není
všechno
tak
je
to
domě
správně
vyložena
metoda
ta
je
nutná
ale
s
ní
to
nejde
až
do
konce
pak
musí
nastat
sedmnáctý
rok
u
mě
kdy
mě
kdy
totiž
aniž
jsem
věděl
to
občas
né
odříkání
se
sama
sebe
ve
mně
navrhlo
něco
čemu
se
říká
financím
zásluhy
ani
se
o
tom
věděl
to
znamená
navršení
stav
do
rostl
sem
do
stavu
poznání
boha.
Ale
to
nebylo
také
poznání
řek
bych
jednorázové
já
jsem
věděl
že
je
moc
ta
moje
podstata
nesmrtelná
pro
sem
věděl
a
to
mě
nikdo
nemohl
vzít
protože
tam
nestane
podstata
vědomí
o
nesmrtelné
protože
mělo
účinky
jasné
účinky
že
jsem
nemohl
nic
jiného
dělat
než
co
na
si
přála
že
jsem
litoval
hrozně
toho
života
předešlého
jako
ničem
léto
no
ten
svůj
kněz
se
mohl
vina
divit
že
to
považuje
za
ničem
st
což
tolik
pláče
teď
to
říkal
mně
čku
obcházel
protože
bylo
to
byli
exercicie
tak
okolo
nás
o
tom
chodil
já
jsem
pořád
plakal
dva
nebo
tři
dni
jsem
plakal
a
já
jsem
na
tom
vůbec
neodpověděl
nebo
jsem
řekl
bylo
to
strašné.
No
a
zaručeně
to
nějak
přebral
protože
to
byl
urban
osvícen
kněz
už
na
to
nic
netvrdil
a
mě
nechal
plakat
já
sem
potřeboval
vyprat
já
jsem
ale
neplakalo
nad
sebou
že
jsem
pak
a
na
celý
ten
který
se
ty
ani
neví
to
co
já
jsem
věděl
ale
že
ale
metodu
vůbec
jsem
neznal
metodu
jak
se
vrátit
do
toho
stavu
který
jsem
zažil
předtím
než
se
na
to
šel
ale
věděl
jsem
že
tu
metodu
najdu
a
našel
jsem
metodu
jenom
částečně
správnou
že
metoda
se
dá
najít.
Je
taková
že
bych
se
dovedla
člověka
kousek
dál
ale
ne
až
do
konce
jiná
metoda
neexistuje
že
jsem
zase
opakoval
nějaké
jméno
boží
ale
tak
že
jsem
věděl
o
něm
že
má
tu
sílu
která
je
už
předtím
vedla
v
sobě
a
že
tam
je
celého
odvede
k
bohu
ta
síla
toho
jména
tak
já
jsem
tou
silou
toho
jména
to
si
ho
opakovat
to
jméno
opakovalo
v
nohách
zase
jako
na
to
tradice
ale
to
opakoval
že
jsem
věděl
že
nohou
musím
si
do
toho
boha
že
přes
nohy
že
to
jinak
než
přes
nalitý
nejde
nebudou
li
tvoje
nohy
čisté
nebudeš
vůbec
šesti
a
budu
ji
přistál
jsem
věděl
že
přes
nohy
protože
pochopil
tento
symbolizoval
života
ze
života
se
to
pochopil
a
nikoliv
jenom
z
toho
komentáře
to
se
stalo
a
takže.
Jsem
upadal
potom
extaze
ta
sem
to
to
byla
to
by
se
svatá
terezie
nad
tím
pozastavil
a
řekl
aby
to
byla
tvoje
slabost
já
to
taky
proč
slabost
kterou
výtečná
věc
ale
je
to
projev
slabosti
lidské
že
to
to
neudržíte
stav
spojení
nedrží
to
je
slabost
a
padá
a
když
je
padne
tak
je
to
zlé
ale
je
to
dobré
po
té
stránce
že
už
tady
když
padne
není
to
jako
padnout
z
ráje
že
je
to
úpadek
do
vyhnanství
vědomého
vyhnanství
kteří
je
si
neuvědomovali
dost
dobře
dejte
jako
svatá
terezie
ta
pořád
mluví
vo
vyhnanství
se
ve
vyhnanství
která
jsem
tak
cítil
silně
že
se
tu
necítil
nikdy
už
tak
spokojen
jako
třebas
vy
tam
to
nevadí
jste
vynadám
tady
všecko
co
potřebujeme
tak
co
bychom
se
na
to.
Když
tedy
stačí
já
jsem
moc
nechlubím
že
sem
neměl
při
tom
těžkosti
ta
nerad
říkám
protože
by
to
by
nebylo
příkladem
něco
za
ten
zimě
je
vadu
je
před
tím
abych
na
sobě
ho
neprozradil
já
jsem
měl
nesmírné
těžkosti
po
tomhletom
takzvaném
pochopení
to
znamená
poznání
že
nesmrtelné
podstaty
že
jsem
podceňoval
všechno
světské
ne
školu
jenom
to
je
maličko
ale
jídlo
dotýkaly
je
ta
maminka
poslala
já
jsem
věděl
teho
budu
vyvolané
dokonce
a
já
jsem
kolikrát
nebyl
schopen
to
přečet
ročně
poda
vite
bhagavdgitu
se
tak
ta
byla
přednější
ne
ale.
To
takový
jsem
předtím
nebyl
na
tom
světě
je
záleželo
ale
teďka
mě
vůbec
na
nic
ne
nezáleželo
to
byly
veliké
těžkosti
ta
moje
babička
říkala
taky
ne
proto
že
z
toho
syna
nic
nebude
ale
protože
se
najednou
ne
přestal
prostého
ve
škole
mně
musel
do
tý
školy
nutit
chodit
ne
musela
mě
živit
musela
mě
mít
všechno
musela
za
mě
dělat
osm
dní
to
trvalo
tato
extáze
no
a
pro
tyto
lidi
by
měl
být
opravdu
nekonáš
které
ale
satori
kde
bych
tichu
si
to
mohl
vodsloužit
tudleto
a
já
jsem
ale
co
se
tady
stalo
za
chybu
že
jsem
nebyl
schopen
celým
životem
k
tomu
bohu
jít
proto
nastávají
extaze
já
jsem
schopen
jenom
tou
modlitbou
a
kdybys
kdybyste
pochopili
že
to
je
nesprávné
kdybyste
pochopil
co
vám
pořád
říkám
celým
životem
to
je
to
pravé
vedení
všemi
událostmi
to
vám
všechno
napovídá
ne
tak
byste
nemuseli
takhle
trpět
jako
jsem
trpěl
já
vůbec
ne
protože
nejde
o
to
abyste
si
to
vytrpěli
de
o
to
abyste
byli
disciplinovaní
abyste
nechodili
hru
vokolo
události
který
se
ve
vrátili.
To
je
stav
potopy
jenom
symbolem
nějaké
etapy
malé
taky
ve
vývoji
člověka
ne
a
co
jsem
zažíval
v
sedmnáctým
roce
byl
také
byla
jenom
jedna
malinká
etapa
ve
vývoj
člověka
samo
sebou
já
jsem
si
to
nemyslel
já
jsem
nebyl
poučen
napři
já
jsem
nikdy
nepředvídal
teprve
dneska
vím
že
tomu
tak
je
a
když
jsem
potom
za
devět
let
už
se
považoval
svatý
ho
tak
jsem
to
považovat
za
dokonalou
věcné
taky
to
byla
se
další
etapa
že
člověk
je
ochoten
si
přivlastnit
všecko
i
to
nejlepší
ačkoliv
jsem
předtím
věděl
že
to
jsem
novodobou
ne
najednou
to
bylo
moje
lesa
a
tak
to
prosím
vás
nedělejte
tak
bych
se
měl
víc
se
všímat
těchto
negativních
prvků
ve
svém
životě
abyste
pochopili
co
je
na
tom
nehezkého
my
si
nesmíte
dovolit
napodobovat
někoho
jiného
než
ježíše
krista
a
to
můžete
napodobovat
stoprocentně
že
na
podle
sto
procent
někoho
jinýho
tak
dycky
padnete
do
jámy
A
aber
teď
už
to
snad
nepolevuje
na
mě
pozor
obětoval
zvíře
ne
jestliže
člověk
obětuje
zvířecí
tak
obětuje
víc
než
když
obětuje
něco
málo
z
nějakých
žít
živých
lodi
jo
ten
symboly
jasný
po
té
stránce
že
jde
o
to
především
se
zbavit
zvířete
a
když
on
měl
třebas
stát
do
ovcí
a
nej
pořád
víc
tak
se
tady
pravý
do
tam
nebylo
sté
bibli
složeno
ale
von
to
veta
vyslovuji
to
hodí
tak
to
říká
že
mě
pořád
víc
otci
to
třebas
není
pravda
ale.
Obětoval
zvíře
a
tím
obětoval
sebe
jo
takže
když
ho
kain
zabil
tak
to
nebyla
jenom
vražda
která
se
stala
nýbrž
dovětek
toho
že
obětoval
zvíře
já
nevím
jestli
je
to
jasný
a
to
je
to
ten
to
ještě
vysvětlit
dál
vy
se
k
tomu
dostaneme
tak
ještě
další
o
to
budu
vykládat
ale
vono
taky
v
jednom
povídání
není
všecko
obsaženo
v
té
vlas
eště
to
musím
přidat
něco
nového
něco
jiného
nějaký
král
stal.
Kde
občas
posedán
zlý
duchem
od
hospodina
se
tam
tady
od
hospodina
sem
vás
bůh
poslal
zlýho
ducha
bůh
zlýho
ducha
na
stavu
vlastní
takže
on
při
tom
vraždil
nejednal
dobře
zkrátka
ale
von
to
nechtěl
dělat
ten
stav
jenže
bude
bezmocen
vůči
tomu
zvířeti
které
nezabil
a
tak
si
zavolal
davida
který
byl
daleko
lepší
byl
mladý
sice
ale
byl
daleko
ve
předešlo
neměl
toto
posled
dosti
my
měl
toho
zlého
ducha
hospodina
a
ten
musel
držet
ruku
a
dokud
byl
s
ním
david
tak
dělal
saulem
jenomže
voni
tito
lidé
všimli
že
dokud
je
s
ním
david
tak
tauler
a
kdysi
david
není
tak
saje
zlý
tak
případy
všechno
dobro
co
se
v
tom
národě
stalo
tomu
david
už
taky
že
vítězem
nad
tím
gloriam
ne
což
nebyl
nikdo
ochoten
ani
ten
stal
udělat
ani
nikdo
jiný
z
národa
tak
ho
nakonec
chtěli
udělat
králem
jak
se
to
dověděl
s
tak
za
po
ště
pa
prosti
poradili
aby
ho
zabil
ne
david
hnulo
a
ten
ště
se
vrazil
do
těn
ale
přestat
si
to
ten
david
nezačal
nenávidět
toho
saul.
To
on
věděl
že
je
to
zlý
duch
od
hospodina
tak
tady
něco
podobného
je
v
tom
a
bylo
vi
a
kainově
té
zlý
duch
od
hospodina
voni
jsou
v
dualismu
a
tam
to
relativní
zlo
je
rovnocenný
partnerem
zelené
dobrem
ne
aby
se
se
chápali
relativního
zla
protože
to
rovnováze
vy
musíte
mít
schopnost
rozlišovací
v
té
se
musel
trčet
ale
nevadí
to
tomu
že
tady
to
zlo
je
mně
nevadí
se
to
zlo
potom
po
těch
čtyřech
dnech
ně
nevadilo
fakticky
že
v
tom
koncentráku
že
to
co
tady
je
že
vono
tady
pro
mě
nebylo.
A
vono
tady
pro
ono
tady
nebylo
jenom
pro
mě
ale
pro
všechny
to
tam
byly
vraždění
a
mučení
tají
to
zlo
nebylo
to
těžko
vysvětlit
a
já
jsem
věděl
že
žijou
v
dualismu
na
té
úrovni
kde
to
zlo
eště
má
stejné
právo
jako
to
dobro
jak
rozumíte
a
když
to
tělo
se
odloučil
od
toho
relativního
zla
tak
taky
nemohl
naivní
dobro
na
mě
působit
jako
předtím
všechno
působilo
jinak
působil
tady
bůh
a
ne
jeho
relativním
vlastní
bylo
to
v
jenom
povalují
vlastnosti
vane
můžu
říkat
ale
jako
zákon
který
on
tady
ustanovil
zákon
už
neměl
na
mě
platnost
nezruším
se
zákona
nýbrž
na
zákonem
rozumíte
prosím
je
tam
je
tam
orat
jsem
naše
a
takhle.
Protože
ono
to
má
všechno
spojitost
se
vším
tam
v
tom
zákoně
a
když
ty
lidi
si
to
vykládají
událost
po
dále
tak
na
tomu
nepřímo
na
kloub
a
to
je
taky
předobrazem
ježíše
krista
nikdo
dělají
do
porušuje
rovnováha
mezi
relativním
zamanete
dobra
se
vymykala
jí
z
toho
dualistického
řádu
dělejte
dobro
relativní
jenom
a
budete
mít
za
následek
že
se
ocitne
mimo
dualismus
že
ne
na
to
utrpení
na
vás
nebude
tak
doléhá
jako
to
co.
Výklad
od
stvoření
světa
až
do
ježíše
jakýpak
před
betlém
a
jestliže
tam
ti
proroci
vykládají
něco
o
ježíšově
životě
tak
je
to
proto
že
věděli
kam
ten
starý
zákon
s
tou
stylizací
života
vede
že
stylizuješ
svůj
život
svůj
život
to
znamená
si
lidi
si
plno
ani
a
když
si
pro
není
děje
děláš
to
co
tě
zákon
předpisuje
tak
to
není
jako
když
konal
vlastní
vůli
že
tě
přes
se
se
zákon
to
není
to
tvoje
vůle
to
je
zákon
vůle
zákona
čili
ty
se
podvoluji
svou
vůlí
zá
vůli
zákona
té
vyšší
cesta
než
vlastní
podle
vlastní
vůle
se
něco
dělat
rozumíš.
Ovšem
byli
tam
lidi
v
tom
starým
zákoně
kteří
to
brali
daleko
primitivně
ji
než
jak
já
to
vykládám
a
mezi
nimi
byl
ten
eliáš
ne
ten
to
vzal
tak
jak
já
jsem
to
vzdal
k
těm
sedmnáctým
roce
když
si
byl
stvořen
od
pána
boha
a
když
všecko
máš
od
něho
tak
musíš
chou
musí
odevzdat
to
bylo
jedno
to
byl
taky
jeden
z
jednoduchý
se
demě
tuhý
recept
čili
musíš
u
vodevzdat
všechny
nástroje
který
ti
dal
dispozici
ty
jsou
jeho
nástrojem
hlavním
nástrojem
který
měli
stezce
je
lidské
tělo.
A
s
ním
všechny
jeho
vlastnosti
to
jsou
nástroje
z
jeho
rukou
za
té
takhle
jsem
to
bral
čili
tomu
všechno
patří
když
pláče
nad
sebou
k
tomu
patří
to
je
mu
patří
ten
pláč
když
se
raduje
nad
něčím
jemu
patří
ta
radost
když
si
živ
na
tom
světě
jemu
patří
ten
život
a
tak
dále
takhle
totálně
jsem
to
bral
a
takhle
totálně
jsem
šel
za
tím
bohem
ale
na
stojíte
za
pět
let
asi
tak
přibližně
za
pět
let
přibližně.
Jsem
byl
vybídnout
a
ne
tedy
jednou
abych
tuto
cestu
existenční
jak
ji
říkám
toho
eliáše
za
nechal
neboť
bych
odešel
z
tohoto
světa
bez
u
své
ke
říká
česky
nebylo
by
z
toho
žádná
panny
ka
hledal
mě
tři
dni
policajti
a
pak
mě
nenašla
řekl
jsem
někde
skočil
někam
se
nemůžou
najít
ne
neby
z
toho
nebylo
žádná
žádná
sláva
jako
u
toho
svýho
tento
cestou
šel
žádná
slova
z
toho
není
proto
si
takže
o
stavu
člověku
na
ni
nemělo
jít
ale
když
bych
tímto
způsobem
při
počinu
jako
eliáš
a
neměl
za
sebou
ten
úkol
který
on
měl
splněn
na
tom
světě
tak
bych
dělal
špatně
a
já
jsem
ten
mu
ko
neznal
ale
bylo
řečeno
že
ho
poznám.
Tak
dejme
tomu
dokud
si
na
to
sedmého
v
červenci
jsem
byl
v
paříži
jak
jsem
říkal
často
a
tam
jsem
hledal
dílo
si
julinko
se
protože
jsem
si
to
vyčetl
z
roven
radím
ský
a
život
život
dnešní
indie
ne
a
tam
bylo
že
dosud
žije
s
největší
zasvěcenec
indie
a
to
si
robindo
ghos
a
jaká
jsem
vzal
ramakrišnu
na
sem
i
v
leknu
z
toho
spisu
roven
ananda
neza
jsem
to
tam
nebylo
vo
něm
než
tohleto
tak
jsem
za
toužil
se
s
ním
setkat
já
jsem
šel
do
vize
je
orientální
ho
muzea
paříži
a
toho
kusou
má
nějaký
spis
protože
to
je
na
to
skála
byla
to
ska
už
není
takže
tam
se
mluvilo
francouzsky
tak
by
to
mohli
mít
a
oni
neměli
nic
a
v
tom
jak
jsem
ti
říkal
často
krát
přišel
ke
mně
muž
a
řekl
já
jsem
žal
za
není
domu
to
neřekl
já
sem
mu
slovem
nenapověděl
a
on
věděl
že
mám
něho
spisy
přeložit
a
já
a
hned
se
vodporoučí
a
vodešel
já
jsem
lva
ani
adresu
ani
jméno
a
vod
klid
petra
svý
mě
přišlo
všechny
spisy
při
argumentovat
todleto
se
musel
pochopit
i
při
své
tvrdost
že
to
je
nějaký
úkol
ne.
Tak
jsem
se
ho
chopil
a
vidíte
já
jsem
si
myslel
no
a
teď
když
mě
ten
si
aurobindo
osla
pokoj
protože
po
devatenáct
set
padesát
let
ale
pak
osmdesát
dva
nějaký
inženýr
ráček
nebo
a
jsem
rád
v
praze
nás
mrtev
loži
si
zamanu
že
karel
makoň
bude
překládat
syntézu
jógy
já
jsem
té
vylomeniny
to
devadesáti
let
říkal
prosím
vás
paní
o
to
vá
já
nejsem
tak
mladý
abych
moh
takové
veliké
ono
štyři
takový
tu
mi
dal
se
viděl
né
ale
doruky
a
abych
to
moh
přeložit
to
bych
musel
prodloužit
život
tak
vám
ho
prodloužíš
to
buďte
bez
dorostli
protože
ten
ráček
věděl
co
dělá
tak
mě
ho
prodloužil
no.
Jenom
a
robindo
ghos
není
toho
názoru
že
by
to
měl
ne
přeložit
tento
chce
komentovat
a
ten
se
smířit
všechna
náboženství
na
té
náročný
pán
pro
sem
tam
zařadil
například
mohamedánství
v
podobě
sou
vyu
a
teďka
říkal
my
té
cestě
oddanosti
nerozumíme
dobře
indové
to
on
kriticky
uzná
takže
než
se
pustí
do
toho
mýho
výkladu
vy
nějakýho
zasvěcence
evropskému
nějakého
mystika
a
nejlépe
svatou
terezii
no
tak
sem
tam
na
to
terezy
za
terezie
se
říkal
ne
komentuj
mi
tu
konec
šestý
a
začátek
sedmý
kapitoly
protože
ty
bys
to
kdybys
mě
sešel
toho
věděla
dobře.
Tato
peklo
byli
se
třeba
že
jo
strašit
takle
to
když
je
to
tam
nebo
nesměl
ani
slovo
říct
a
to
na
to
budu
číst
tak
jak
je
to
to
si
vydržel
no
to
mě
dalo
práci
abych
to
vydržel
nota
všechno
napsal
že
ona
měla
má
do
dneška
právo
to
takhle
říká
vám
to
potom
vysvětlím
tam
taky
bude
v
tom
potom
potom
až
bude
konec
já
si
dneska
můžu
pustit
posmrtný
nebo
sne
komentář
zorat
který
se
měl
napsat
že
nebylo
řečeno
že
to
nesmí
já
to
zatím
k
tomu
napsat
a
proč
to
nesmím
tomu
napsat
to
taky
vím
že
to
bude
vydáno
v
katolickým
tu
bez
ty
a
aby
to
tam
mohlo
být
nám
tam
nesmí
být
žádná
indie
a
žádný
takovýhle
věci
reminiscence
mimo
křesťanské
nebo
co
by
přijíti.
Když
už
dneska
voni
dají
prim
tur
to
znamená
povolení
tisku
pojednání
o
savonarola
který
ho
dal
napřed
upálil
no
a
když
si
dneska
učitelkou
církve
považuju
svatou
terezii
tak
je
možný
že
i
spis
který
vydám
já
ne
ale
po
mně
někdo
že
už
dostane
taky
imperativ
ale
prosím
vás
o
něco
já
už
to
dávno
nebudu
až
to
je
vydáno
kdyby
mě
chtěl
udělat
svatým
tak
já
si
to
zakazují
protože
ať
odějte
se
na
to
co
psal
v
indii
a
jak
jak
prodělal
dobře
a
jak
si
to
přečtou
tak
svatým
nebudu
to
je
výborný.
A
co
ta
terezie
jeho
překládal
svatou
terezii
a
komentoval
to
i
to
je
to
je
ne
snadná
věc
ne
protože
bych
to
nedokázal
už
pan
ší
ho
trošičku
vláda
ale
ona
říká
jo
tamto
jsem
zkonfiskovali
tam
já
no
to
to
já
vím
ale
proto
abys
abys
mě
nezabil
prostě
nezavrhl
pro
jednu
věc
ta
vrhnou
všechno
dobrý
co
tam
to
peklo
nelíbí
a
naše
taky
neví
být
to
já
by
jim
dobře
proč
no
ale
prosím
tě
jak
mi
zavrhneš
tak
oni
zase
zavrhnout
se
ten
spis
ji
a
to
já
nechci
já
té
byl
pravověrný
tak
to
co
je
pravou
věrný
ten
co
ten
můj
komentář
a
bude
až
do
konce
ale
jak
to
utne
tam
jak
tam
bude
konec
například
toho
a
už
i
ten
rod
pro
já
ho
vykládám
poslem
ne
ale
já
vám
to
tam
do
druhé
do
dvojí
závorky
kdybyste
to
někdy
chtěli
vydat
tak
tu
druhou
závoru
tam
vy
nech
to
je
jenom
to
ruisbroeka
no
a
to
vona
si
strašně
váží
a
opravdu
považuje
ho
za
většího
než
je
sama
ona
je
velice
pokorná
ale
považuje
za
lepšího
on
totiž
mohl
mluvit
víc
než
ona
protože
dvěstě
před
mě
nebyla
ještě
inkvizice
tak
rozdal
jako
ta
ní.
Takže
svatá
terezie
je
zase
náročná
jako
ten
silami
do
on
říká
já
sama
ne
já
to
sama
nemůžu
vyložit
výše
jsem
to
nechtěl
abyste
to
vyložil
a
de
tam
toho
rozborem
to
vyložím
až
vám
dokonale
se
na
to
dostaneme
na
to
tady
mám
toho
listem
předčítat
nebo
se
o
tom
starém
zákoně
které
nahrává
tomu
životu
ježíše
krista
on
si
nevzpomínám
náhodou
ježíš
kristus
dříve
než
abraham
byl
já
sem
proč
ne
neza
abrahama.
Protože
byl
při
tom
abrahamovi
jeho
síla
odříkání
stála
za
abrahamem
jak
bych
byl
nebyl
ochoten
obětovat
pro
nic
za
nic
svého
prvorozeného
syna
pro
rozený
syn
něco
znamenal
ale
to
byla
moc
boží
která
moc
ježíšova
která
už
stala
za
ním
a
k
témuž
se
přiznává
david
některých
svých
pasážích
že
bere
to
z
krista
a
ezechiel
a
za
já
a
jiní
proc
každý
některou
pasáž
jsou
kris
ježíše
krista
života
tak
dokonale
dokonale
ovládají
jako
by
před
nimi
žil
jako
by
žil
v
nich
taky
zevní
žil
čili
já
bych
byl
rád
kdybyste
aspoň
pro
dnešek
vzali
za
správné
jestli
ne
tak
mi
to
v
vyšlete
já
vám
to
vyložím
tak
abych
vyhrál
ne
že
totiž
ten
ježíš
kristus
nezačal
být
spasitelem
až
se
narodil
to
je
veliký
omyl
církve
nýbrž
mě
věčným
spasitelem
to
jako
je
věčný
stvořitel
i
před
tím
je
stvořil.
Tak
je
věčný
spasitel
tak
je
věčný
duchu
utěšiteli
že
ano
a
osvětitel
duch
svatý
to
je
nedílná
trojjedinost
já
jsem
to
vysvětlil
na
tom
atomu
ten
nedílná
trojjedinost
boží
od
věčnosti
je
to
takhle
a
vědí
vo
tom
i
indové
tohleto
je
jediný
co
nám
přiznávají
z
toho
křesťanství
že
je
správný
že
si
říkal
ale
málokteří
z
vás
jak
tomu
dostali
svatá
terezie
ano
ale
ten
váš
ekhart
ten
toho
nebereme
všechno
ne
protože
ten
vynechává
trojici
a
my
to
uznáme
tu
trojici
tam
musí
být
stvořitel
káli
ničitelka
a
někdo
kdo
ještě
je
víc
než
todleto.
Po
kterém
ta
durga
a
ta
káli
rajtuje
bych
tak
řekl
to
znamená
česky
řečeno
jejím
nese
na
ano
když
je
na
jeho
se
názorně
a
na
nás
tě
toho
šivy
to
znamená
je
je
nese
na
tou
vůlí
která
po
tim
je
ale
to
nebudeme
se
týkat
teďka
nebo
že
se
dotýkat
indické
mytologie
toto
ona
nic
není
on
na
ještě
toho
moc
řekne
silami
dos
prosím
tě
něco
neříká
jenom
celého
srdce
nýbrž
z
celé
duše
z
celé
mysli
a
zeši
veškeré
síly
ale
když
já
jsem
šel
vlivem
lékařů
by
prevíti
je
ni
o
to
nám
tak
od
něch.
To
ne
ne
víc
než
a
tím
čem
a
když
mě
tak
trnitá
krát
tak
mě
naučili
stě
levici
ne
já
jsem
ji
za
to
velice
vděčen
když
takle
nadávám
musím
si
být
normální
já
kdybych
byl
kterýmkoliv
vás
tak
tady
nesedí
když
tomu
výkladem
makoň
protože
já
bych
nebyl
schopen
té
víry
jaké
se
schopni
jít
na
se
nikdy
ji
neměl
už
nikdy
minebo.
A
to
ní
ne
to
je
i
pro
tebe
nevysvětlují
si
to
co
já
říkám
doslova
nýbrž
že
se
snaží
pochopit
smysl
vnitřní
smysl
těch
mých
do
smrti
zapomenu
že
si
říkal
když
jsem
napsal
evangelium
svatýho
jana
no
to
už
z
toho
napsal
tolik
bych
si
moh
přestat
a
to
bylo
to
je
v
pořádku
to
si
nesmírně
vážím
toto
výroku
to
bylo
v
padesátých
letech
tohoto
století
že
jsem
ještě
vůbec
nepomýšlel
na
plzeň
jsem
byl
zakotven
to
ten
muž
mě
ještě
neznal
aby
činna
z
nich
se
mnou
ještě
nekone
nekomu
litoval.
Proč
si
ho
to
za
to
vážím
protože
jsem
pochopil
že
na
každé
stránce
našel
něco
nového
to
bylo
jedinečný
a
že
už
toho
bylo
tolik
že
mě
řekl
kdybych
to
uskutečnil
co
sem
tam
našel
byl
bych
blahoslavený
no
tak
už
nebylo
třeba
nic
dalšího
psán
věřte
mi
to
nebo
ne
ale
kdyby
napsal
jenom
to
dílo
tak
to
pro
křesťana
normálního
mělo
stačit
to
byl
odhalil
bude
to
nejsem
prostě
to
jsem
na
tom
jako
ten
svatý
františek
strašně
zle
kdyby
se
zachoval
ta
jedna
stránka
po
které
smál
a
moje
dcera
když
se
dělá
v
tom
stole
a
neviděla
mně
a
že
třebas
marné
po
té
volné
stránce
nýbrž
po
té
napsané
o
té
deptal
takže
bychom
našli
společně
se
stáňou
tuto
stránku
neboť
tatínkovi
a
ta
by
možná
stála
za
všichni
moje
spisy
šestnáct
tu
no
devatenácet
osmdesát
devět
druhý
den
neděle
moc
brzo
začátku
osm
i
ten
jo
zítra
osm
prosim
vás
no
nenechává
tak
dlouho
trčet
to
chce
všechno
zdržuje
budete
polámal
beztak
podívejte
se
nebo
svý
te
dřív.
Dneska
je
s
tím
šestnáctého
čtvrtý
osmdesát
devět
čeřínek
chceme
provést
napřed
úvod
k
pochopení
předělu
výkladu
mezi
šestý
stupněm
a
sedmý
tomu
říká
mezi
šestou
a
sedmou
komnatu
hradu
nitra
takže
mámeli
tomu
porozumět
po
křtu
mu
rozumět
dá
tak
musíme
se
smířit
s
tím
co
je
tam
napřed
řečeno
nejenom
smířit
ale
vědět
co
od
těch
svěch
nový
sek
ona
chce
nebo
sester
chce
a
pak
teprve
můžeme
mít
naději
že
se
neztratíte
během
výkladu
a
jakmile
se
budete
ztrácet
tak
mi
to
řekněte
já
ztracené
duše
mám
strašně
nerad
během
výkladu.
To
je
tomu
ne
do
prázdna
takže
já
na
volovi
ste
vším
budu
chtít
abyste
přijali
jako
hlavní
pojem
víry
simulace
simulace
je
něco
co
dělá
každý
z
nás
a
ježíš
kristus
se
o
tom
vyjádřil
slovy
nechať
mrtví
pochovají
mrtvé
my
si
bujeme
život
nežijeme
ještě
do
ale
simuluje
me
a
z
této
simulace
vydržím
až
do
smrti
a
svatá
terezie
se
svými
sestrám
taky
jenomže
tu
simulace
vzala
za
jiný
konec
a
o
tom
vám
chci
teď
něco.
Především
proč
musíme
životu
jak
to
že
si
mluvíme
život
před
si
se
cítíme
žijícími
ale
jak
jsme
si
už
vysvětlili
ale
vy
taky
dobře
víte
z
pokroku
vědy
že
totiž
my
devadesáti
devíti
procent
to
možná
ještě
z
více
procent
žijeme
z
toho
co
v
nás
funguje
samovolně
čili
do
toho
neskládám
sebe
svůj
vlastní
život
nýbrž
život
je
nám
předán
takový
jaký
už
je
opravdu
životem
ale
s
tím
nemáme
nic
společného
takže
to
procentíčko
dané
to
je
hotová
nula
to
je
ještě
jako
kdybchom
nežili
a
nedá
se
k
tomu
zatím
přidat
víc
ale
se
nebudu
takle
rozptylovat
těmito
reminiscence
o
dnešní
pokroku
tyhleti
a
vrátím
se
svaté
terezii.
Ke
komu
vo
to
na
tomu
vy
a
o
čem
ona
to
mluví
ona
mluví
o
modlitbě
celý
ten
spis
je
věnována
jenom
modlitbě
ničemu
jinému
takže
neberte
pje
knížku
ty
knížku
jako
návod
k
celému
životu
nýbrž
návod
k
modlitbě
neboť
život
v
klášteře
karmelitánské
se
zredukoval
na
dva
termíny
na
dva
úkoly
a
to
je
modlit
se
a
být
milosrdný
no
a
my
potom
to
bude
muset
převést
na
náš
život
teprve
potom
až
to
převede
náš
život
z
toho
života
karmelitánského
tak
si
můžeme
dovolit
rozumět
konci
šesté
a
začátku
sedmé
komnaty
v
tom
hradu
nitra.
Tak
především
ke
komu
mluví
mluví
sestrám
řádu
karmelitánského
které
vstoupili
po
slavný
ch
slibem
nebo
při
slavný
slechu
do
toho
kláštera
co
to
slibovali
slibovali
já
se
budu
celý
život
modlit
stejnou
měrou
za
sebe
jako
za
své
bližní
ne
za
sebe
víc
kdybyste
to
nepochopili
tuhletu
věc
a
modlil
se
především
za
sebe
tak
nemůžete
pochopit
to
co
vona
říká
na
předělu
šestého
a
sedmého
stupně
já
už
nebudu
mluvit
komnat
mluvit
stupních
modlitby.
Tak
ona
ta
jeptiška
když
vstupuje
toho
řádu
tak
se
zříká
té
simulace
života
kterou
předtím
žila
ve
které
žijeme
my
dosud
ve
prospěch
nové
simulace
kde
si
je
si
mu
je
život
panny
marie
a
začne
tím
že
se
odívá
do
jeho
roucha
jejího
roucha
každá
jeptiška
když
vstupuje
do
toho
řádu
bere
na
sebe
roucho
panny
marie
a
ne
nechci
se
to
u
toho
roucha
nýbrž
chce
v
tom
roucha
žít
podle
panny
marie
samosebou
to
může
jenom
simulovat
to
je
není
pannu
marii
a
dávno
ještě
ji
nebude
dlouho
to
bude
trvat
takže
ona
musí
především
simulovat
první
věc
a
to
je
modlitbu.
Ona
se
ještě
nemodlí
na
se
neumí
modlit
ona
se
snaží
o
modlitbu
ale
že
se
snaží
o
modlit
to
poctivě
se
snaží
o
modlit
bůh
té
simulace
pže
nemyslete
že
se
někdo
modlí
když
to
nemá
spojovací
účinek
když
to
nemá
spojovací
účinek
se
ještě
nezačal
modlit
tak
se
pokouší
aby
se
modlil
o
to
aby
se
modlil
takže
kdokoliv
z
vás
se
modlí
jakkoliv
ste
a
nemá
to
spojovací
účinek
vědomí
spojovací
účinek
s
bohem
tak
se
ještě
nezačal
modlit
nýbrž
se
pokouší
o
modlitbu
do
to
ty
jeptišky
dobře
věděli
takže
jejím
dovoleno
aby
do
takzvaného
třetího
stupně
do
řeky
komnaty
se
o
to
pokoušeli
svou
vlastní
vůlí.
Kdyby
se
pokoušeli
svou
vlastní
vůlí
a
s
veškerou
svou
vlastní
vůli
především
od
tuhletu
svýmu
asi
tak
by
to
mělo
za
následek
že
by
nikdy
nemohli
přejít
přestože
třetí
stupeň
do
čtvrtého
ale
jelikož
oni
znají
tuhletu
podmínku
simulace
oni
tomu
neříkal
sem
zatím
a
to
nezáleží
vědí
že
se
nemoc
eště
neumí
modlit
tak
káli
ho
to
bylo
sebe
celé
ne
polovičně
nebo
čtvrtě
oni
se
modlí
všemi
svými
silami
veškerou
svou
vůlí
když
se
napřed
nemodlí
člověk
veškerou
svou
vůlí
tak
se
nikdy
nedostane
za
ní
za
tu
vůli
to
je
zajímavá
e
to
je
zákon
dualismu
kde
toto
platí
ve
všech
směrem
na
každém
stupni
a
berte
to
na
vědomí
že
bez
toho
ne
začnete
nikdy
žít
mystickým
životem
to
znamená
životem
vědomě
spojení
s
bohem
ský
život
rovná
se
život
vědomě
spojeni
s
bohem
musím
ty
věci
definovat
začátku
abyste
viděli
skočím
vlastně
ve.
A
když
tedy
chce
tím
stupni
začne
pozorovat
že
další
veškerou
svou
pílí
se
dá
nemůže
dostat
takhle
je
pro
ni
důkaz
že
musí
postupně
svou
vůli
odevzdávat
vůli
boží
že
se
musí
smířit
s
tím
že
když
se
neumí
modlit
že
musí
počkat
ale
chtěně
už
se
chtít
dál
modlit
musí
si
počkat
na
to
a
to
pán
bůh
naučí.
A
vnitřní
modlitbu
čili
mystickou
jim
nás
učí
bůh
té
se
neučíme
my
podle
nějakého
receptu
to
nejde
podle
žádného
ne
se
to
ať
je
to
velikou
tu
nebo
jakýkoliv
chcete
nebo
mystický
jiný
jak
takzvaným
sice
to
není
mystický
princip
to
je
prostě
působení
vlastní
vůle
a
ta
musí
být
postupně
přeměněna
na
vůli
boží
ta
přeměna
je
velice
těžká
protože
na
tom
přechodu
nesmí
se
opustit
rovnou
vůle
když
musíte
přejít
do
oddanosti
tyto
lidské
vůle
do
vůle
boží
přes
tu
oddanost
toto
neumí
přes
tu
oddanost
přejít
tak
marně
se
hledá
na
druhém
břehu
se
tam
nenajde
to
to
jsme
to
všechno
vysvětlili
v
těch
šest
komnat
ch
a
to
jsem
si
to
nepoval
z
mého
toho
komentáře
tak
jsem
to
dělal
špatně.
Text view •
Help