Waveform view
88-08A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
tak
si
na
piš
dnešní
za
tu
že
je
patnácti
ho
ne
patnáct
tého
dubna
osmdesát
osm
a
pokračuje
tak
jak
je
to
možné
ne
že
by
to
nebylo
ji
východisko
ale
že
rozumem
nestačíme
oživit
sobě
to
co
je
poznáním
poznáním
je
vědomost
vědění
které
není
člověka
které
je
obecně
platné
které
tu
prostě
je
které
nezačne
až
se
člověk
do
toho
dostane
nýbrž
když
se
do
toho
dostane
tak
zjistí
že
v
tom
odliv
byl
svaté
terezie
tomu
moc
vleze
měla
ře
říká
ale
to
tam
říká
no
mezi
dávky
a
toto
jsem
překladatel
nepochopil
že
je
to
sebe
a
já
jsem
si
přeci
to
ona
a
tady
mám
k
nám
to
přešlo
abyste
věděli
že
překládám
poctivě
ona
říká
já
jsem
do
toho
stavu.
Touhy
po
bohu
přišla
bez
svého
přičinění
a
já
taky
já
dokonaleji
než
on
protože
ona
věřila
já
jsem
a
nevěřil
jak
jsem
se
to
teď
a
slova
prosím
vás
já
to
teďka
podobná
promiňte
mi
to
on
si
to
musí
taky
člověk
nějak
zasloužit
přeci
jenom
něco
dycky
o
se
to
musí
vložit
ale
si
představte
moje
rodina
byla
silně
katolicky
založená
a
je
pokud
se
ještě
naživu
nich
a
nutili
mě
k
tomu
ani
nepotřebovali
moc
abych
chodil
do
kostela
abych
se
modlil
abych
konal
všechno
co
katolík
vykonává
a
já
jsem
všechno
vykonávat.
Já
jsem
se
modlil
podle
ho
mládí
nikdy
se
modlitbu
ne
vynechám
a
dělal
jsem
všechny
úkoly
které
katolík
má
dělat
ještě
možná
to
přeháněl
proč
protože
jsem
byl
poddán
rodině
a
ne
bohu
já
tomu
nevěřím
a
babička
jednoho
dne
si
tam
latu
scénu
řekla
výš
z
toho
tvého
kluka
nikdy
nic
nebude
protože
tento
s
náma
všechno
hraje
maminka
oponoval
a
říká
to
nehraje
já
sem
nedavno
si
zjistil
jsem
modlí
já
jsem
se
modlil
každý
den
když
je
sám
daleko
lépe
než
když
na
něj
dáváme
pozor
každé
slovy
slova
zvlášť
pomalinku
a.
Že
nikdo
na
ně
nevěděl
že
jako
někdo
nejde
na
dveřmi
a
posloucháme
proč
se
to
dělá
protože
já
jsem
měl
na
mysli
poslušnost
rodině
a
je
zajímavý
že
jsem
vlastně
do
té
já
nevím
po
kolikáté
ho
roku
pořád
dbal
na
rodinu
a
ještě
jsem
nevěřil
na
ježíše
krista
že
neza
jsem
symboliku
jeho
života
když
těch
prvních
to
je
bál
na
rodinu
za
přednost
rodině
například
i
v
tom
že
musel
být
toho
co
jeho
otce
ale
když
ho
odebral
z
toho
kláštera
a
toho
kostela
tak
je
poslechne
a
von
šel
a
tak
zdaleko
sem
šel
i
já
například
dejme
tomu
mně
se
brali
z
toho
gymnázia
protože
nebyly
prachy
teď
ale
teče
budu
zase
dostal
zaměstnání
a
říkal
prachy
jsou
na
tu
vysokou
školu
pudeš
nějakým
zpožděním
se
na
tom
vysokoškolské
a
šel
jsem
na
tom
řekou
školu
ale
já
jsem
mu
říkal
stisku
já
sem
se
kočku
už
nechci
to
je
ten
velice
má
obecně
zajímavá
kapitola
já
nemám
vůbec
žádný
zájem
být
konáme
a
on
říkal
no
jo
ale
já
jsem
zavinil
že
se
nedostane
tisku
školu
tak
prosím
tě
na
to
ti
uli
ně
jsem
říkal
no
kvůli
tobě
já
jsem
věděl
co
je
správné
že
správné
být
poddán
dně.
A
tak
jsem
mu
říkal
mně
to
sice
vůbec
nebude
bavit
já
to
udělat
proti
vlastní
vůli
ale
kvůli
tobě
na
tu
školu
budu
a
šel
sem
samozřejmě
strejček
říkal
podívej
se
když
teď
já
mám
trvale
zaměstnání
do
zástupcem
nějaké
veliké
filmy
velkory
léčil
atakdále
teď
já
mám
stále
zaměstnání
tak
už
nemusíš
pospíchat
přitom
si
tom
studiu
klidně
soud
na
zkoušku
kdy
chce
než
já
to
všechno
platí
to
musí
vědom
na
plány
byla
klademe
žtak
nesl
na
tom
sem
tam
na
to
koupil
ňáký
když.
No
ale
my
jsme
to
se
dobře
jenomže
s
tak
dobře
že
já
budu
vím
toho
pomalého
studia
se
nepropadal
ale
se
se
s
kudy
jsem
chtěl
ještě
nedostal
zase
další
kapitolu
třebas
z
tý
lidský
hodinu
něco
kovaný
a
zkoušku
až
jsem
měl
na
to
čas
který
to
takhle
šlo
a
bylo
tak
nešlo
že
jo
a
tato
platí
tak
tam
to
byla
skromnost
no
tak
teď
ale
s
rozumem
že
já
sem
se
ztopil
vemem
vono
případně
voda
možná
obor
a
dostal
se
do
koncentráku
kdybych
se
byl
nespojil
tak
se
neosvo
dostat
sice
kdyby
se
byl
vocas
co
ze
mě
zbylo
ten
koncentrák
mě
naučil
být
ničím
a
tím
tedy
něco
znamenat
v
tomto
oboru.
A
já
bych
se
byl
dobrovolně
ničí
nestal
už
v
těch
dvou
až
čtyř
letech
svého
mladí
svého
věku
a
tak
teď
těch
šestadvaceti
zase
bych
byl
sám
osobně
se
takhle
dokonale
nevzal
sama
sebe
vzdal
a
takže
já
sem
měl
tohleto
privilegium
vedle
svatý
terezie
že
já
jsem
se
před
tím
než
jsem
tam
vstoupil
vzdal
celého
života
když
to
von
se
vzdala
jenom
těžkých
lehkých
a
všech
hříchů
to
to
je
málo
a
celá
křesťanská
tradice
tímhletím
trpí
že
s
tíha
jí
jenom
ctnosti
nebo
nectnosti
a
snaží
se
dosáhnout
nutností
a
to
není
celý
život
celý
život
není
ani
ctnostný
ani
nectnostný
ten
je
jak
já
tomu
dycky
říkám
neutrální
ale
není
to
pravda
to
jsou
události
který
by
to
stíhá
ctnosti
a
nectnosti
se
vůbec
nedostane
k
pochopení
těhletěch
věcí
a
není
událostmi
vede
a
von
tak
dalo
se
mi
vite
nebyla.
A
to
je
nejvyšší
dotek
je
jeho
síla
a
taky
toho
jejího
velkého
utrpení
proč
ho
trpěla
v
tom
vězení
neboť
toto
poslední
do
psala
ve
vězení
inkvizičním
to
víte
to
nebylo
román
veze
toho
to
to
to
bylo
rána
a
týrání
proč
to
na
to
udělal
za
pět
měsíců
přes
to
to
byla
velká
odvozeno
a
s
tím
to
násilnice
způsobem
dostala
k
tomu
že
se
vzdala
svýho
života
ale
neznala
se
z
tý
práce
že
kterou
pro
tu
duchovní
změna
udělat
tak
ono
to
šlo
k
oklikou
protože
ona
věřila
tradici
nebo
jí
donutili
aby
tady
civěli
a
tradice
bylo
na
špatné
stezce
a
jedno
pomalinku
se
z
toho
vymaňuje
a
dej
to
velice
pomalu
potom
bude
mít
čas
během
toho
týdne
se
s
tím
vypořádat
protože
bude
muset
s
ní
pořádat
no.
Takže
jsem
chtěl
říci
že
každé
zlo
v
rámci
dualismu
má
se
dobro
ale
dokonce
toho
jí
tak
daleko
že
když
se
zdá
člověk
toho
koukolu
dobra
a
zla
které
je
osobně
vtělo
do
jeho
tělesnosti
a
do
události
okolo
toho
tak
pak
se
vymkne
buď
na
čas
nebo
natrvalo
já
na
těch
pět
měsíců
a
vůbec
událostí
ty
budovat
pro
něho
nejsou
to
víte
když
jsem
koncentráku
kde
trpěl
ne
tak
a
tam
trpěl
v
do
neměl
jsem
a
a
tak
dále
neměl
jsem
strach
tak
mohu
právem
by
vám
říkat
že
jsem
se
vymanil
z
dualismu
a
co
nebylo
my
musí
si
mě
nim.
Co
nebýt
toho
esesmana
tak
se
to
nestalo
dycky
někdo
to
musí
způsobit
vedle
toho
člověka
aby
neměli
dojem
že
to
že
si
to
já
zasloužil
to
víte
já
možná
jsem
se
vzdal
toho
života
snáze
by
se
dal
kdokoliv
z
vás
ale
to
je
není
zaviněno
tím
že
jsem
měl
jisto
i
z
totu
že
zemřu
nýbrž
to
způsobeno
tím
že
jsem
mockrát
už
předtím
se
vzdával
svých
vůle
když
jsem
poznal
například
to
správné
ano
čili
trénoval
kdyby
to
bylo
bývalo
na
to
nová
no
tak
jsem
to
najednou
neshodl.
To
to
e
terezie
to
poznání
základní
tedy
ne
celé
to
je
proces
poznávací
co
šesti
letech
dejme
tomu
na
přesně
datum
neznáma
ale
bylo
to
tak
asi
a
jak
to
že
to
unesla
protože
to
bylo
oděno
do
obrazu
a
já
tomu
říkám
že
obraz
je
vždycky
modlete
umírat
čem
jo
mírové
tak
aby
to
to
člověk
unesl
že
vona
v
tom
poznání
a
tím
že
našla
ten
obrázek
u
studny
na
kterém
ježíš
kristus
nabízí
že
ně
pěti
mužů
věčný
život
a
vona
nabyla
jistotu
živou
jistotu
že
když
to
věnoval
té
ženě
takže
je
to
také
pro
ni
a
pro
každého
člověka.
Přes
obraz
kdežto
takže
ona
to
přestane
obraz
mohla
unést
neunesl
no
to
třebas
i
mez
která
na
to
přes
obraz
nešla
že
nás
ti
letech
no
to
zahyne
ale
když
na
to
slast
rozebrat
tak
ona
už
potom
v
té
obrazové
nebo
v
tom
rozumem
způsobu
chápání
věci
dá
pokračovala
jak
se
světit
z
toho
co
vám
budu
číst
já
vám
tu
terezii
budu
totiž
jíst
ona
všechno
chápala
obrazně
nebo
přednášel
a
to
obrazně
a
bylo
jí
to
vlastní
ten
obraz
ale
ono
mezi
tím
prozrazuje
že
je
za
tím
obrazem
už
dávno
jo
to
tam
ten
překladatel
vůbec
na
to
nestačil
překládal
bezvadně
a
kdyby
měl
tu
atman
ty
jako
tak
by
skákal
roste
se
to
platný
bylo
je
to
mrtvé
ten
překlad
je
mrtvý
živ
onen
překladatel
překládal
živou
osobu
svou
mrtvi
bych
tak
řekl
a
tím
tam
mnoho
věcí
splachuje
země.
Přešel
no
a
teď
mě
poraďte
samozřejmě
já
předstírám
že
mě
budete
radit
já
si
nenechám
radit
ale
poraďte
mě
udělej
to
přesto
protože
tím
chci
říct
že
nebudete
zavázáni
tím
co
poradit
mám
to
je
to
stavu
terezy
přeložit
znovu
a
komentovat
co
jste
ji
znamená
dílo
to
je
v
české
jsi
asi
dvě
stě
padesát
nebo
jestli
je
šedesát
stránek
tiše
neo
malinkého
formátu
a
u
mě
to
bude
zvali
a
asi
zrovna
tolik
a
ona
se
ještě
něco
víc
to
bude
komentáře
bude
to
cesta
oddanosti
neboť
křesťani
jsou
třetí
oddanosti
maří
to
jsou
odborníci
jo
na
světě
není
takovým
kovaný
odborníkem
křesťani
když
sem
ještě
mystikové
tedy
ona
byla
taky.
Tak
mám
to
udělat
to
znamená
půl
roku
se
budu
tím
muset
zaměstnat
on
musel
odložit
toho
konce
on
říká
to
že
ano
a
děkuju
z
vaše
rozhodnutí
já
to
udělám
i
bez
vašeho
rozhodnutí
ale
jsem
vláčen
je
přitakávat
jak
já
budu
říkat
jenom
do
toho
jak
anička
tak
alenka
nebudu
nikoho
menoval
dál
jo
na
té
cestě
uvedly
strachem.
A
já
se
jim
nedivím
protože
indové
říkají
že
ne
nějaký
těžký
hřích
ale
strach
že
je
největší
překážkou
na
duchovní
cestě
a
mají
asi
pravdu
ono
těch
překážek
je
víc
a
u
každého
nějaká
jiná
ale
dejme
tomu
těchto
dvou
byla
překážka
zde
protože
já
jsem
například
tu
aničku
chtěl
za
doby
kdy
jsem
tady
žil
sem
se
ještě
vůbec
neznali
měl
k
tomu
aby
tento
strach
překonal.
Ona
říkala
já
vím
jeho
jako
překonat
já
se
pustím
do
práce
a
ono
ho
to
na
mě
neleze
to
tedy
já
vám
řeknu
to
je
překonávání
strachu
tkví
takový
je
nejlépe
zaškrtit
že
voni
se
voni
přerušil
to
praví
poznání
pro
se
svým
no
vono
totiž
když
se
kouká
když
se
kouká
zblízka
na
mě
tak
mile
se
taky
pramení
to
pravda
vůbec
ne
já
jsem
lajdák
a
línej
chlap
no
to
se
vám
nezdá.
Protože
já
to
nedělám
kdežto
oni
to
chtěli
dělat
té
ten
rozdíl
když
dva
dělají
totéž
není
to
totéž
voni
se
chtěli
let
přátelé
představte
si
to
a
ono
se
jim
to
podařilo
všechna
čest
to
svou
machři
oni
dovedou
unikal
pánu
bohu
to
já
vám
řeknu
to
já
taky
dovedl
jenomže
uměli
události
byly
tak
silné
že
ať
jsem
chtěl
nebo
nechal
se
jenom
neptal
a
pro
to
začlo
sat
přeškolním
věku
je
operacích
tak
se
mi
neptal
nikdo
stali
mě
prostě
život
já
jsem
měl
dojem
že
mě
o
sebrali
a
pryč
a
maminka
měla
ta
úkol
jaký
lékaři
k
tomu
pověřil
aby
mně
se
života
se
vrátil
aby
mě
vrátila
do
života
to
na
škodu
vykládal
já
to
jenom
ostatním
ještě
musím
říct
a
vono
opravdu
někdy
ský
o
toho
života
vrátila
takže
lékařských
řekl
po
první
operaci
podívejte
se
matkou
kdy
to
na
vás
nevím
jak
matku
to
dítě
kde
pokárán
se
ta
lékař
doktorka
v
a
to
sem
koukal
a
co
jsme
my
si
teďka
dělali
koukal
sem
nepoznával
jsem
své
ty
rady
a.
Ten
lékař
řikal
tak
tomu
dítěti
nebude
chutnat
jíst
tomu
děti
nebude
chutnat
spát
to
dítě
není
v
tomto
světě
to
je
my
jsme
ho
my
jsme
nemohli
jinak
než
za
vědomí
o
operovat
ale
my
jsme
ho
vymanili
někam
kam
sami
ne
trpme
a
jestliže
vodtamtud
nedostanete
nazpátek
tak
prostě
není
schopnost
života
říkal
vám
na
pravdu
matkou
už
myslím
ani
nechoďte
jestliže
on
vás
nepozná
jako
matku
a
jestliže
nás
nepozná
jako
své
mučitele
a
maminka
řekl
a
jak
to
mám
udělat
a
ten
moudrý
doktor
je
vede
to
sebral
řekl
ať
ho
mají
nenapadne
mu
vnucovat
myšlenku
že
ste
jeho
matka.
Nýbrž
na
určitou
hrát
nejde
si
hračky
které
mělo
rádo
dítě
a
e
se
znovu
naučí
s
nimi
hrát
a
jak
se
naučí
hrát
sladkým
tak
vás
také
pozná
jako
matku
víte
a
to
mně
připomíná
že
tak
úplně
neměli
nepravdu
ti
indové
když
říkají
že
celý
ten
vesmír
se
veselý
dění
že
je
to
hra
a
ta
hraje
nejblíž
tomu
malinkej
ště
v
ní
v
té
hře
vesmírové
a
není
ještě
v
té
individuální
řek
jednotlivce
a
oni
mě
dostali
do
té
hry
vesmíru
ty
lékaři
která
není
zřetelné
pro
člověka
který
už
si
hraje
individuálně
ale
s
individuální
lese
do
té
hry
vesmír
dá
nado
přejít
on
je
tam
dostali
takže
když
jsem
příště
přišel
maminka
napít
co
nejdřív
například
si
za
čtrnáct
dní
až
protože
já
jsem
se
nedostával
pořád
k
tomu
abych
ji
poznával
a
tak
dále
konečně
přišla
a
lékaři
hned
z
pustili
kdo
je
ta
paní.
A
ona
a
já
jsem
říkal
mám
a
kdo
jsme
my
a
on
ten
podíl
nedo
toho
ne
do
toho
nedo
to
a
křičel
že
nechte
dostal
ani
vidět
říkal
matko
děláte
to
dobře
měla
by
se
dostat
metodu
koukejte
s
mise
za
dveře
mi
to
bude
znovu
operovat
než
si
to
a
to
dítě
rozmýšlí
že
se
to
nerozlišovat
malo
za
čtrnáct
dní
se
vrátilo
k
té
vědomí
tohoto
světa
a
k
tomu
pocitu
oddělenosti
od
té
vesmírové
hry
to
si
to
jak
je
to
jáčko
v
tom
věku
ještě
labilní
než
se
vás
nado
přeplavit
na
druhý
břeh.
U
když
za
čtrnáct
dní
dalších
přišla
nebo
já
nevím
jak
to
to
na
tom
mě
neřekl
maminka
ale
po
příští
operaci
se
stalo
totéž
já
jsem
matku
nepoznával
já
sem
nepoznával
jako
své
ty
rady
tak
on
říkal
tak
matkou
víte
jak
na
to
je
to
čínou
když
jsme
už
ani
ne
sdělí
do
plzně
my
se
zůstali
v
praze
a
to
u
nějakých
sedlák
a
tady
byla
jedna
zajímavá
věc
kterou
jsem
nikdy
ještě
neříkal
že
ty
se
náčiní
doma
klavír
hra
a
já
jsem
si
tou
jednou
rukou
se
sádře
takhle
bral
na
tom
klavíru
já
jsem
tam
pociťoval
barvu
těch
to.
Takže
já
dneska
stejně
jako
neschopen
rozlišuju
očko
modré
a
tak
dále
všechny
barvy
přikládám
jakobe
tom
příklad
je
to
markétky
já
stejný
překlad
on
ne
nebudete
jsem
to
to
je
to
nově
ani
čárku
nic
toho
sebou
tam
jako
toto
je
říkám
druhé
straně
nemůže
být
třebas
krebs
to
je
kerning
taky
tytéž
toneříká
bará
no
víte
tohleto
způsobilo
že
já
jsem
tady
vůbec
mezi
vámi
protože
když
ti.
Ty
husy
mně
vzdali
do
svého
tranzu
tak
já
jsem
je
tam
viděl
ve
žluté
barvy
je
sem
tam
neviděl
těla
jejich
sem
neviděl
já
sem
viděl
u
nechtí
hlavou
ale
jasnou
zlu
neslo
vo
tak
ale
v
těle
ale
neusadil
a
s
po
sobě
jsem
se
díval
v
tom
transu
já
sem
tam
byl
mockrát
minimálně
stokrát
po
sobě
se
díval
a
tak
jsem
sebe
nevěděl
tam
se
neměl
tělo
bolet
bych
se
tam
měl
tělo
v
tom
stavu
do
které
on
mě
dostali
už
tělo
nemáme
já
jsem
přesvědčil
že
tělo
je
jenom
prostředek
k
tomu
aby
viděl
tento
svět
to
splněno
čili
sy
ale
to
je
vedlejší
hlavní
je
že
naučil
odevzdávat
barvy.
A
já
jsem
poznal
že
žluté
barvy
je
proti
ho
lehce
to
mě
naučili
si
oni
nemají
žádného
lékaře
promiňte
mně
lékař
tvoje
laská
věd
a
že
nemají
a
přesto
musí
mít
lékaře
a
mají
tu
schopnost
z
toho
že
není
nejsou
jenom
tělesný
a
ví
že
nejsou
jenom
tělesní
a
dovedou
do
stavu
nedělo
ctnosti
a
musí
se
dostat
do
toho
do
těch
se
nosti
denně
v
tom
spánku
ne
a
tím
si
obnovuje
to
vědomí
netělesnosti
a
sounáležitosti
s
s
tou
netělesnosti
a
tam
v
té
netělesnosti
dokonce
jsou
dokonaleji
obsaženy
než
té
tělesnosti
když
tam
s
je
tělesná
tak
se
čínou
se
teta
za
sou
sebou
ale
tam
se
vzájemně
nevštípí
vůbec.
Já
když
ji
leta
nevyznal
ze
sebe
tam
se
nevědomou
mají
nějakou
přidali
za
cíl
tam
se
cítí
jako
celek
to
stádo
se
cítí
jako
celek
jako
jednota
takže
když
potom
vyjdou
z
tohoto
stavu
tak
se
cítí
být
tím
dotyčném
stále
čili
ten
stádový
prvek
se
mých
pěstuje
právě
pomocí
toho
tranzu
a
já
vám
řeknu
to
velice
pomohlo
na
dvě
straně
že
já
jsem
se
nemohl
tak
odděleně
tvářit
třebas
k
ostatním
lidem
jako
ostatní
lidé
já
jsem
je
považoval
přeci
jenom
trošičku
za
sebe
sama
trošičku
malinko
si
husy
jsou
po
této
stránce
dál
ne
člověk
smět
se
s
tím
že
rostlina
a
zvíře
je
dále
člověk
po
té
stránce
odtělen
dělení.
Že
totiž
dovede
žít
netělesně
a
já
si
myslím
že
to
zvlášť
dobře
dovede
rostina
pokud
se
zase
nemožnost
to
vůbec
sledovat
to
vám
nebudu
líčit
to
boha
několik
hodin
já
přednáška
v
se
zajímavá
pro
přírodovědce
a
já
jsem
proto
že
jsem
takhle
vnikl
do
přírodní
vědy
zezadu
studenty
tak
jsem
chtěl
jít
řece
víte
to
taky
způsobil
s
by
byl
nikdy
tak
se
nezaujala
silnou
no
zkrátka
sme
jednota
veškeré
stvoření
do
posledního
a
tomu
vesmíru
sme
jednota
takže
dejme
tomu
už
před
tím
neseslal
do
koncentráku
tak
jsem
tu
jednotu
té
vnitřní
modlitbě
poznával
poznával
živě
poznával
já
jsem
samo
sebou
myslel.
Že
sem
na
vrcholu
věcí
to
není
pravda
já
jsem
na
na
začátku
a
jestliže
například
svatá
terezie
bojuje
proti
těžkým
hříchům
ale
ctím
hříchům
a
myslí
si
že
to
je
jako
všechno
co
stačí
udělat
tak
tento
věci
se
mýlí
protože
povětří
stránce
to
stačí
ale
pak
je
třeba
se
osvědčit
ještě
v
zevním
životě
a
to
vona
teprve
dodatečně
se
musela
osvědčit
osvědčil
se
pochopitelně
já
jsem
vám
neřekl
a
také
vám
sem
to
dlužen
mám
oni
říct
že
ona
nebyla
takovou
nějakou.
Nutnou
svatou
že
vona
byla
velice
radostná
osoba
a
radost
rozjímala
všude
kolem
sebe
protože
byla
původem
všech
ty
na
po
otci
tak
chodila
do
všecky
rodin
vona
až
jednadvacátém
roku
se
dostal
do
konce
do
toho
kláštera
do
tý
doby
živa
společenským
životem
četla
tedy
vety
nebyli
četla
takový
ty
román
jako
o
neklam
os
dneska
že
a
tak
něco
to
to
je
úplně
drželo
takže
ono
například
ve
třinácti
letech
chtěla
uteče
si
bratříkem.
Do
zevním
malou
toho
sou
klepy
bych
měl
říkat
na
nic
nerozdělil
víte
aby
jako
mohla
zemřít
pro
krista
pro
víru
v
krista
a
to
vypadá
velice
román
a
zřejmě
to
bylo
navozeno
to
hromadit
četbou
ale
nebylo
to
jenom
ono
on
toužila
po
tom
poznání
chudý
studny
tomu
kristu
dokonale
patřit
bez
ohledu
na
tuto
tělesnost
který
to
bylo
jedinečné
už
ji
no
tu
úroveň
dělal
se
tam
školit
mu
může
ji
tam
prostě
zabijou
a
za
tím
chtěla
jít
o
se
jí
a
nepodařilo
oni
tam
doma
nepustili
převtěale
technikou
takový
dě
nepouští
ale
další
zajímavá
věc
že
tehdejším
dívám
se
dopřávalo
studiu.
Jejím
bratřík
vi
dali
studiu
ale
jiné
naučili
číst
a
psát
a
vona
ta
ženská
četla
bibli
latině
a
dokazuje
jak
ji
podrobně
rozumí
ale
nejenom
zevně
a
ne
vnitřně
tomu
smyslu
těch
biblickým
věcí
a
já
se
vám
to
budu
jednou
vykládat
to
nebude
tento
týden
možná
že
něco
z
toho
ano
tak
žasnete
co
vona
věděla
jak
to
dovedla
tají
před
inkvizicí
že
kdyby
tohleto
byla
řekla
tak
potřebovat
celou
toti
v
tom
stavu
jak
se
tehdy
nacházel
a
ještě
se
dneska
nachází
v
tom
stavu
dali.
No
a
vona
se
tomu
se
la
vyhnout
a
to
se
dělá
škrt
stačit
já
sem
musel
zachovat
naživu
aby
se
dostala
až
tomu
co
já
úkol
udělat
takže
ono
to
píše
řádový
sestrám
toto
všecko
a
ty
řádově
sestry
neměli
možnost
si
to
provést
životě
se
žili
opravdu
přísně
klášterním
životem
a
ona
ještě
k
přísnost
přidala
ale
já
jsem
tady
mluvil
o
nějaké
a
o
nějaké
další
a
že
a
abych
to
do
říkal
tyhlety
dvě
samozřejmě
nežili
v
klášteře.
Ale
měli
a
mají
schopnosti
se
dostat
modlitbou
tak
řeknu
jako
my
si
to
neřeknu
k
životu
vědomě
žitému
životu
ovšem
já
je
musím
tuhlety
v
a
o
ničem
ujistit
jestliže
se
někdo
má
k
tomu
životu
dostat.
Tak
se
musíme
představí
napřed
se
musí
mrtvi
toto
svatá
terezie
nedělal
dobře
napřed
musí
být
ničím
musel
smířit
s
tím
že
je
to
strašně
bolestivé
protože
pořád
byl
aspoň
něčím
maličký
ale
něčím
byla
člověk
je
pořád
ještě
něčím
a
musí
být
ničím
aby
mohl
být
něčím
takže
já
bych
to
obrátil
na
svůj
příklad
to
mě
jde
nejsnáz
když
jsem
když
ten
esesman
mě
ujistit
že
mě
zabije
popel
z
toho
života
nezbylo
nic
v
mé
mysli
vidíte
a
tím
jsem
se
mohl
s
tím
životem
rozloučit
ven
stav
vám
chybí
byli
to
si
se
rozloučit
se
sebou.
Voni
dvě
a
o
vědě
a
a
proto
jste
z
toho
utekli
je
to
tam
tohleto
to
je
výborný
a
tyto
pětkrát
přečtou
ono
to
nepomůže
protože
ten
strach
je
tak
velký
že
člověka
zase
přemůže
jenom
je
si
potěšit
tato
dvě
a
že
pán
bůh
neztrácí
nikdy
trpělivost
jako
trpělivost
musel
se
mnou
mít
když
mě
lékaři
bez
mi
vůle
pochopitelně
sebrali
z
vědomí
tohoto
světa
vědomím
ponechali
ale
vědomí
čisté
a
to
nebylo
vědomý
životnost
je
ta
to
se
to
dneska
vím
jak
je
si
pán
bůh
tohoto
světa
vědomí
přede
si
to
jinak
než
my
jsme
si
vědomi
konkrétně
když
by
se
konkrétně
vědomí
něčeho
takhle
tady
jsou
například
ve
vadí
šaty
nebo
něco
ve
větru
přede
mnou
tak
to
to
vidění
těch
velikých
útěk
mně
brání
aby
pronikl
krve
vědomí
jako
takové
konkrétní
vědomí
je
mrtvé
vědomí
neboť
je
to
vědomí
v
rozsahu
ab
to
je
malinký
úseček
kdežto
toto
vědomí
je
bez
mezer
a
bez
konce
a
bez
začátku
takže
když
se
esesman
mě
řekl
že
mě
zabije
tak
já
to
bral.
Jako
že
to
je
jste
že
je
mu
nebylo
vyhnutí
a
tím
jsem
se
dověděl
to
co
vám
ska
říkal
prodělal
jsem
konec
je
ta
napřed
a
plus
a
konec
jet
a
teprve
potom
stvoření
světa
a
teprve
potom
všecko
co
je
mezi
tím
a
nový
konec
světa
protože
tahleta
nebo
tenhleten
proces
není
něčím
jednorázový
jak
jsem
vám
to
líčí
třebas
kristu
to
se
tak
nedá
znázorněno
to
musel
znázornit
jednorázově
ale
je
to
proces
který
je
na
pokračování
o
například
dejme
tomu
když
se
narodil
tento
svět
musel
se
vzdát
vědomého
soužití
s
otcem
to
se
vzdal
tak
se
narodil
stejně
hloupý
jako
každý
dítě.
A
pak
mu
ti
svatí
tři
králové
vzali
dali
zase
nazpátek
to
vědomí
že
od
otce
pochází
to
je
dost
brzo
že
jo
vtělený
bůh
to
ne
to
on
to
potřeboval
za
jeden
život
všechno
ukázat
do
všech
detailů
tak
se
musel
všechno
přihrává
velice
včas
no
a
potom
se
znovu
vzdal
postem
řeci
letech
a
znovu
se
dal
na
kříži
tak
to
nebudu
dál
rozvádět
to
se
vám
všechno
odcházel
ale
vždycky
byl
znovu
ničím.
Takže
minimálně
třikrát
a
já
vám
řeknu
já
jsem
byl
čtrnáctkrát
ničím
v
předškolním
věku
přechodech
ale
jak
kdy
jsem
se
dostal
k
tobě
zase
za
čtrnáct
dní
nebo
ještě
za
míní
že
ano
totiž
nemůžeme
zabránit
těm
smyslům
aby
nepřijímal
nějaké
zkazí
ze
zevního
světa
a
tím
zase
zbudují
dojem
že
to
je
skutečnost
která
je
jediná
rozumovou
to
zpracovává
to
všechno
je
kolotoč
začarovaný
kruh
tak
já
bych
chtěl
za
ty
dvě
a
aspoň
tu
jednu
upozornit
na
jednu
věc.
Že
totiž
pán
bůh
není
jenom
trpělivý
ale
jestliže
se
duše
lidská
ocitá
v
situaci
že
už
je
schopna
vlivem
toho
co
předcházelo
do
tohoto
stavu
z
nico
vtělí
bych
tak
se
dostávat
tak
on
netrpěli
vě
to
je
obraz
stojí
za
dveřmi
a
klepám
z
druhé
strany
za
nás
to
klepání
se
začli
z
druhý
strany
na
nás
a
nejsme
li
se
do
našeho
vědomí
dostat
ovšem
má
li
se
tam
dostat
musí
ty
hranice
porazit
tohoto
vědomí
protože
toto
do
toto
vědomí
dokud
nemá
poradit
hranice
a
smysly
a
be
rozum
cit
tak
nemůže
komunikovat
s
ty
vyšším
vědomím
protože
to
vědomí
te
přes
hranice
tak
já
bych
chtěl
tyhlety
dvě
a
ujistit
že
se
nemínil
deptat
ale
že
se
jim
chtěl
dodat
naději
že
oni
se
aniž
ví
já
vím
jak
oni
se
dostali
do
takového
vývojově
do
stádia
že
jsou
vnitřně
připraveni
vnitřně
ne
zevně
nic
mě
připraven
na
to
sebe
se
vzdát.
Ale
to
co
se
v
nich
děje
to
oni
posuzuje
když
jako
to
odplývá
ten
život
to
není
pouhou
zevními
známkami
a
ne
vnitřní
mi
ty
nepomohu
postřehnout
takže
voni
třebas
jako
říká
ta
druhá
a
za
to
že
se
že
srdce
a
nevím
co
všecko
a
to
je
satori
nemůže
to
mně
straší
a
no
tak
to
jsou
zevní
známky
kdežto
vnitřní
známky
jsou
něčím
na
i
kdybyste
překonali
ty
ni
stránky
věci.
Ty
vnitřní
znaky
tohoto
stavu
tak
ještě
to
o
ně
vrcholné
vítězství
nýbrž
to
je
jenom
vnitřní
vítězství
a
má
být
že
doplněno
tím
zevním
proto
se
staráte
režie
musel
do
toho
vězení
a
tak
dále
upozorňuju
vás
že
ona
velice
snadno
zakládat
kláštery
ale
musel
si
je
všechny
vydat
vy
modlitby
upad
musela
prostě
jít
hlava
nehlava
na
to
jinak
bych
se
jí
to
po
nepodařilo
že
mě
a
hodně
odporu
tomu
zakládá
ní
oni
nebyli
proto
abyste
tak
spříznili
všecko
no
tak
je
otázka
jestli
ta
přísnost
kterou
na
navrhoval
když
by
byla
bývala
nebyla
přitom
ona
to
byla
taky
je
to
jako
se
omlouvá
i
ta
se
samo
by
stačilo
na
to
aby
se
někdo
někam
dostal
kdybyste
byli
vy
a
se
nepřesně
jí
na
sebe
to
není
způsob
jak
jsem
na
to
dostat.
To
si
všimněte
ježíše
krista
jak
jednal
se
svými
učedníky
v
ničem
nebyl
na
ně
přísný
v
ničem
na
ní
nebyl
při
zní
nebuďte
na
sebe
přísný
i
dvě
přísné
pojďte
ve
všem
si
plete
ho
na
ste
te
už
to
já
vím
co
všechno
můžete
dělat
zabijete
manželům
nebo
že
to
co
prosím
vás
on
tady
doufám
není
aby
to
dneska
me
mezitím
a
očima
všechno
to
je
to
nic
se
nestane
ani
žádnému
styku
se
mi
opustíte
ale
nesmíte
se
starat
přátelé
jakmile
se
staráte
konat
jak
máte
strach
o
svůj
život.
Ta
svatá
terezie
byla
v
takovém
stádiu
že
sedla
na
koně
ovládal
bezvadně
koně
každý
člověk
ti
musel
badat
hodně
tehdy
ona
měla
neměla
studium
za
sebou
ale
ovládání
koleno
se
musela
učit
před
už
né
nepřešlo
ale
školním
věku
se
a
rajtovala
bezvadně
na
koni
a
tak
i
přes
kruté
proudy
rozhodný
řek
ona
sito
mazal
že
se
sedí
těžká
boha
tu
nic
že
si
to
takhle
mašíruje
na
koni
přes
řeku
a
modlí
se
aby
to
přemohla
ten
proud
přemohla
a
ty
kláštery
založila
přes
odpor
těch
proudu
a
přes
odpor
ne
z
těch
kteří
proti
tomu
byli
samotném
řádu
já
mám
k
dispozici
komentář
ale
krátký
jenom
sou
matka
ké
poznámky
to
od
jednoho
karmelitánka
který
nyní
žije
a
který
vydal
tu
svatou
terezii
nezměnil
na
ni
ani
slovo
pochopitelně
doplňuje
to
poznámka
mi
takový
malými
že
to
je
odvolán
na
to
a
to
nebo
to
a
to
na
ten
a
ten
žák
nebo
tak
nějak
a
to
je
velice
užitečné
takže
vy
to
potom
když
to
doplním
aspoň
v
tomto
smyslu
cit
snadno
už
přeberete
které
tam
samozřejmě
velice
snadno
uvádí
ten
koník
vydavatele
takové
řádu
karmelitánek.
Ty
von
si
snadno
prověřil
bibli
ale
jak
ona
musela
tu
číst
bibli
tu
jaký
vodešel
a
to
to
je
podivuhodné
že
to
nedělá
o
takových
věcech
který
si
tam
člověk
nevšimne
při
normální
četbě
to
je
nemožné
například
dejme
tomu
toho
si
všiml
jediný
na
jednom
místě
ten
český
překladatel
že
říká
milosrdný
boží
je
tak
velká
že
že
si
ho
to
nemůžeme
udělat
ani
představu
a
český
překladatel
do
dal
něco
co
tam
je
svaté
terezie
není
se
smiloval
nad
malou
a
na
lotrem
na
kříži
to
tam
nepsal
a
on
to
věděl
no
tak
to
není
takový
zázračného
ale
byl
dal
to
tam
a
vydává
to
za
slovo
svatý
terezie
to
vona
neřekla
ale
zase
na
druhé
straně
daleko
věcí
víc
věcí
zrušil
no
to
nevadí
on
to
překládáte
on
nerozlišuje
například
mezi
porád
komnat
mezi
posedlo
ale
už
vám
napřed
si
říct
že
je
velice
důležité
pro
nás
že
ona
věděla
že
ty
příbytky
u
boha
nejsou
mimo
člověka
že
jsou
uvnitř
jeho
vlastním
nitru.
Takže
vy
a
nebojte
se
to
ve
vás
už
je
jenomže
je
to
něco
jiného
co
neznáte
takže
vás
to
lék
proto
že
je
to
tak
mocné
že
to
zruší
všecko
čím
jste
dosud
žili
a
po
co
jste
se
starali
nemyslete
že
budete
bezstarostný
něco
jiného
nastoupí
na
místo
starosti
daleko
duší
ho
daleko
lepšího
já
si
vzpomínám
zase
že
když
jsem
byl
překvapen
tou
milostí
boží
že
jsem
najednou
poznával
bez
jeho
přičinění
bez
své
vůle
že
on
je
ve
mně
moji
vlastní
nesmrtelnou
podstatou.
A
tak
jsem
zkrátka
nemohl
mít
starosti
nemohl
jsem
řešit
takže
já
vás
mohu
klidně
odkázat
nám
hříchy
těžké
jenom
za
šest
šiku
dělal
já
jsem
nic
že
kdybyste
pánu
bohu
dovolili
do
vás
vstoupit
tak
byste
mohli
chtít
řeči
a
nechtěli
bys
a
nemohli
byste
já
jsem
nemohl
řešit
to
nebylo
mým
přičiněním
to
byla
moc
boží
která
do
město
pia
a
kterou
nepochopil
ani
ten
bezvadný
páter
urban
prosím
tě
ty
sem
de
do
té
spojeni
a
říká
že
ti
to
nejde
řešit
to
není
možné
to
mě
dosud
nikdo
neřekl
já
se
a
nejde
to
nejde
to
protože
když
je
přítomen
majiteli.
Tak
zloději
nemůže
krást
jeho
poklady
tomu
přeci
tak
drzí
přeci
není
a
já
taky
bych
musel
pod
věž
pece
krást
kdybych
dělal
hříchy
no
ale
on
nejde
o
dělání
hříchu
vodejde
o
střelím
styl
života
ten
celý
styl
života
se
obrátil
samozřejmě
já
jsem
byl
mládě
takže
vidí
a
se
nemusíte
bát
vy
máte
sebou
ku
života
který
já
jsem
neměl
za
sebou
takže
já
jsem
okamžitě
jakou
zahodil
všecko
jídlo
pití
matku
zase
znovu
jako
při
té
jako
těch
operacích
to
sám
se
stát
před
nemáte
tuto
předlohu
a
ona
mě
musela
krmit
chodit
vodit
mě
do
školy
navodit
ne
ale
posílat
je
tam
a
tak
dále
no
a
já
v
té
škole
dostala
já
sem
například
dejme
tomu
předto
bible
ne
z
bhagavdgitu
jednu
jedinou
větu
jestli
se
jim
tam
citoval
už
tak
nenechte
mě
od
to
říkat
znovu
já
jsem
síla
koncentrační
říká
krišna
jsem
to
necivěl.
Ještě
je
jo
v
té
ještě
ne
já
jsem
vám
to
podle
sí
při
země
psů
tam
se
mohlo
dělat
co
se
chtělo
on
si
byla
své
on
byl
do
zeptal
kovaný
ten
doktor
kabát
a
nebo
na
nás
ležet
mu
říkáme
takže
my
jsme
dejme
tomu
si
tam
stali
úlohy
by
další
kte
a
další
hodiny
a
já
jsem
četl
tato
bytu
podle
vidí
já
si
přečetl
tuhletu
větu
já
jsem
síla
koncentrační
a
jestli
byste
nezačli
to
co
já
tak
se
to
vůbec
nepřečetl
přečetli
nejsem
to
přečtěte
že
je
to
světlo
právě
přečti
a
já
jsem
to
přečetl
takže
jak
jsem
to
přetlak
přestal
vnímat
hodinu
jako
takovou
a
já
jsem
věděl
které
pozor
tady
je
můj
domov.
O
to
nesouvisí
vite
tady
je
můj
domov
z
této
síly
je
můj
domov
a
není
to
síla
má
je
to
síla
boží
samo
sebou
takových
momentů
bylo
daleko
více
já
sem
tam
vybral
v
tom
kázání
v
té
v
tom
textu
tedy
nemáte
zřejmě
u
sebe
a
se
už
to
nedostanete
se
byla
jenom
namátkou
něco
ne
ale
když
mi
to
takle
vod
neslo
do
toho
světa
neohraničená
smysly
a
rozumem
to
z
rozumu
nemohlo
by
se
ci
to
je
můj
domov
to
nic
sestrou
tak
vám
chci
ti
říci
že
takhle
poznáte
že
ste
živý.
A
byl
živým
z
počátku
je
pro
okolí
velice
obtížné
protože
mně
to
maminka
musela
nevíte
začátku
ale
pak
jsem
si
se
do
podle
za
sem
studoval
dále
víte
sem
to
dokonce
vystudoval
no
ale
ty
první
momenty
jsou
velice
obtížné
u
vás
vy
a
a
to
nebude
tak
ze
jak
si
představujete
protože
už
máte
zkušenosti
z
tohoto
světa.
Nepotřebuje
zkušenosti
je
tohoto
světa
ty
stojí
za
vámi
jako
za
mnou
stal
zkušenosti
s
tou
s
těmi
operacemi
tak
za
vámi
stojí
ten
dosavadní
váš
život
a
to
jsou
také
operace
to
je
soustava
operací
to
své
do
vás
něco
v
operoval
neboť
není
cennější
ho
prostředku
a
to
právě
svatá
terezie
z
avily
dost
dobře
nechápe
není
se
nižšího
prostředku
na
cestě
k
bohu
a
cestě
oddanosti
než
tenhleten
život
se
všemi
trablí
se
všemi
radosti
a
tak
dále
proto
že
kristus
začátku
jsem
neštítí
ani
radostí
ani
bolestí
obojím
bohu
vedl
sám
sebe
samosebou
a
ostatní
pokud
se
dali.
Tak
to
je
asi
všecko
je
té
modlitby
já
budu
teďka
vlastně
vás
provádět
celý
ten
týden
a
by
to
byl
ten
napsáno
ne
u
vás
provázal
vlastně
stupni
modlitby
ale
prakticky
to
letý
jak
to
taková
neleze
u
svých
sester
řádový
pěstoval
takže
vy
se
dovíte
o
každém
stupni
modlitby
prakticky
jak
to
tam
u
ní
zažívali
protože
vona
s
nimi
vlastně
šla
a
ta
modlitba
je
rušena
jenom
tím
a
to
se
musí
odstranit
co
nejdřív
o
čem
vona
mluví
takhle
já
to
potom
budu
citovat
originálu
dneska
to
řeknu
jenom
ta
usnuli
ty
člověče
se
ztotožňuje
s
tímhletím
tělem
a
považuješ
to
tělo
za
sebe.
Tak
se
chová
jako
zvíře
ovšem
toto
neměla
pravdu
protože
si
víře
se
nepovažuje
jenom
za
tělo
ho
váš
se
jako
prostě
nižší
tvor
ale
ty
nejsi
jenom
tělem
to
jenom
obal
toho
toho
nitra
a
když
tedy
se
modlí.
Text view •
Help