Waveform view
86-21B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
to
nebylo
třikrát
po
malých
mě
to
mně
se
míchal
daleko
pomalej
a
tak
jsem
měl
osvícenosti
sem
to
poradit
byl
že
a
klidně
si
z
vody
choval
tak
se
mu
to
bethesda
tak
sem
byl
eště
tu
ví
a
tak
jsem
to
tohle
pořádně
šla
mluvil
jsem
to
bude
teprve
si
uvědomil
že
na
tobě
mluvil
a
říkal
si
co
co
co
co
ode
pak
si
byl
mě
říkal
jsem
říkal
no
dyť
jsem
tady
byl
vedle
tebe
nebyl
já
jsem
dal
ten
pryč
zase
nazpátek
takže
vím
že
potři
no
to
si
prosím
musí
být
odpuštění
podle
tu
uchem
a
tam
si
taky
nebyl
a
tak
co
podpoře
se
nestačil
schovat
tak
jsem
mu
říkal
výšku
děkuju
ti
mockrát
já.
Jsem
asi
při
soustředění
nevíte
a
proto
se
asi
moje
maminka
musela
ode
mě
nebo
stěhovat
aby
nebyla
toho
svědkem
než
jsem
začal
být
nemyslel
to
mě
naučit
hathajogin
přátele
a
já
jsem
na
to
nepotřeboval
vůbec
přijít
že
mě
to
naučil
voni
tak
ty
mistři
nás
učiním
na
co
mě
ani
nepřejdeme
že
nás
tomu
naučili
ten
bůh
nás
něčemu
učí
že
nás
převádí
z
jednoho
stupně
na
druhýho
on
nás
tam
převádí
on
je
tím
spasitelem
on
není
jenom
stvořitelem
o
jen
tak
tím
spasitelem
to
nás
vede
k
sobě
čili
z
jedné
úrovně
i
ty
víry
vás
převádí
na
jinou
úroveň
víry
věřte
tomu
to
je
jeho
moc
a
vy
vo
tom
nevíte
a
nevadí
panna
maria
taky
nevěděla
porodila
syna
a
tak
to
je
asi
mysli
dopovězeno
já
vám
o
těch
věřících
o
víře
prověřit
my
no
protože
bych
chtěl
abyste
si
svou
víru
zle
organizaci
tak
aby
tam
nebyly
to
už
jsem
říkal
dopoledne
a
tam
jsem
skončil..jsem
návod
žádný
eště
nedal
si
zabránil
těm
hlubokým
propast
jak
jsem
říkal
dopoledne
jak
si
pamatuju
těch
nocí
smyslů
a
nocí
ducha
já
odůvodním
napřed
ty
noci
co
je
když
to
když
vám
to
nebudu
definovat
tak
nemůžete
pochopit
k
tomu
ten
další
výklad
tak
podívejte
se
jestliže
člověk
vstupuje
na
tento
svět
tak
jsou
mu
do
vínku
dány
smysly
a
jemu
do
vínku
dán
rozum
smysly
jako
pro
pusť
vědomí
božího
už
pro
set
a
z
umenšeno
patřičně
do
podoby
poprskal.
Které
dosáhnu
jenom
do
oblasti
rozumu
a
tam
se
vjemy
smyslové
zpracovával
takže
latiny
správně
říkali
že
nemůže
být
v
rozumu
co
napřed
nebylo
ve
smyslech
a
tak
byli
moudří
čili
oni
říkali
jste
zaplatí
v
tomto
rámci
vědomí
úzkém
rámci
vědomím
mezi
smysly
jako
vjemem
mezi
vstupem
a
mezi
vstupem
a
ten
výstup
má
povahu
obou
stranou
jednak
konto
stoupá
do
hlavy
ne
to
je
jeden
výstup
a
za
druhým
pomocí
toho
muže
nic
co
udělat
teď
protože
potřebujeme
pro
vnímání
tohoto
světa
jedině
smyslů
a
rozumu
abychom
si
z
toho
upředli
celistvý
obraz
Abychom
měli
pevnou
půdu
pod
nohama
tak
to
potřebuje
právě
jenom
pro
vnímání
tohoto
světa
pro
nic
jiného
a
protože
jsme
takhle
dobře
zařízený
na
vnímání
tohoto
světa
nemůže
se
nám
vůbec
objevit
něco
jiného
než
ten
a
ten
svět
to
je
uzavřená
kapitola
pro
a
až
do
smrti
do
přeháním
protože
byste
mě
potom
za
skočili
já
to
mám
šel
jaké
takové
lidí
dobře
informovaný
že
když
usnu
tak
se
vymyká
z
tohoto
úzkého
rámce
ab
já
mu
říkám
a
posun
poslo
vám
se
na
straně
a
i
na
straně
be
jednou
na
straně
b
to
znamená
rozumu
a
jenom
na
straně
a
smyslů
posouvá
mi
se
na
straně
a
smyslové
tak
upadá
do
tranzu
který.
Asi
znám
z
vás
jedině
já
to
bylo
tom
ráji
těch
zvířat
a
když
s
rozšiřuju
vědomí
tam
nahoru
tak
za
ten
rozum
tak
mám
naději
otevřít
čakrami
že
ano
a
dostal
se
třebas
přes
všechny
úrovně
až
nahoru
tak
chtěl
jsem
říct
mystice
tady
jenom
proto
abychom
to
s
vnímali
ale
jsou
tady
ne
proto
ale
jsou
tady
mají
tyhlety
následky
že
já
se
nemohu
z
toho
vězení
vidění
tohoto
světa
vnímání
tohoto
světa
dostat
za
ten
jemu
všemu
jenom
věřit
protože
zatím
vjemem
musím
všemu
jenom
věřit
protože
křest
smysly
mi
to
nepřizpůsobíme
se
mi
to
nezprostředkuj
smysly
tak
mi
to
nezprostředkuj
ani
o.
Rozum
přátelé
čili
kde
je
ta
moje
víra
o
to
se
to
se
o
smysly
se
nemůže
opřít
jestli
se
bohužel
katolická
církev
tolik
opírá
o
smysly
myslím
tím
pozlátkem
v
kostelích
a
tak
dále
tak
to
je
jejich
slabina
dlouho
to
byla
síla
se
to
prohlédl
a
protože
by
ho
to
brzdí
a
co
se
týče
toho
rozumu
takže
ještě
to
řeknu
takže
na
té
cestě
duchovní
křesťanské
mystické
aby
člověk
se
setkal
s
bohem
prvně
je
třeba
odstranit
ta
vrátka
která
při
víra
jí
vědomí
pocházející
smysly
rozumíte
a
tomu
se
říká
ten
ná
noc
smyslů
se
ty
smysly
za
ten
ten
případ.
To
k
tomu
bohu
tomu
se
ta
vrátka
neotevřou
tak
ten
přístup
k
tomu
bohu
tady
není
že
jsem
vůbec
staročesky
to
se
občas
stane
ale
když
se
toto
stane
tak
při
té
ká
do
toho
úseku
vědomí
ab
daleko
větší
množství
vjemů
mimo
smyslových
takže
se
začnou
dít
zázraky
tam
tomu
říkají
křesťani
charisma
milosti
zdarma
rada
né
duchovní
smysly
se
objeví
místo
smyslů
hmotných
nebo
v
takových
obyčejných
přirozených
a
to
znamená
ta
vrátka
se
všelijak
modifikovat
a
to
a
nebudu
to
rozvádět
protože
to
se
asi
ani
netroufal
ani
v
tom
spisu
který
máte
v
ra
možná
že
máte
spis
mystika
čtyři
manit
někdo
ho
a.
Cože
přestane
a
tam
je
to
se
ještě
kam
jsem
taky
to
citoval
z
těch
své
všech
pramenů
křesťanských
katolických
tedy
no
a
teď
ale
co
se
děje
při
té
ká
a
dál
nahoru
od
té
k
táám
nastává
v
tom
úseku
a-b
vědomí
strašné
přehuštění
to
znamená
říkají
kam
si
dvě
sta
pro
blesk
to
ten
člověk
má
úžasná
pokušení
protože
ty
síly
které
jsou
se
tam
nadržuje
protože
tam
přitéká
pořád
nikam
nevy
ústí
tak
jednou
má
pokušení
satana
podruhý
nějaké
a
pokušení
smyslná
já
nevím
co
všecko
a
dělal
všechny
možné
lotroviny
ale
není
tím
vinen
jenom
vina
je
v
tom
že
neumí
otevřít
ty
dvířka
nahoře
rozumu
to
naráží
na
rozum
od
se
naopak
o
to
dělal
jenom
tím
způsobem
primitivním
že
rozumu
se
bojí
že
ho
právem
považuje
za
neschopný
ho
aby
pojal
do
sebe
tyhlety
boží
věci
říká
já
věřím
protože
je
to
nesmyslné
říká
rozum
svatýmu
augustin
ví
že
to
nesmysl
že
to
nemá
roz
není
rozumné
nevěří
přesto
věří
tak
definuje
víru
to
je
něco
co
je
posvátného
ale
je
to
nesrozumitelné
pro
mě
tak
až
já
tomu
přesto
věřím
aby
ho
z
toho
doteky
tak
to
je
pravá
víra
které
se
mi
sem
augustina
velice
hezká
jenomže
znaky
augustin
si
nevěděl
že
to
tím
rady
nevěděl
si
nevím
s
tím
protože
on
on
totiž
augustin
prostě
nevěděl
rady
to
bylo
takovýho
letý
světec
proto.
Že
augustin
než
začal
být
uznávaný
křesťanským
světcem
tak
dokonale
se
studoval
novo
platon
ten
je
znal
nazpaměť
já
řeknu
jenom
jeden
jeho
výrok
on
říká
já
si
nemohu
pomoci
ale
když
tak
vstupy
novo
platón
tak
to
bylo
samo
sebou
hnutí
které
tak
si
to
a
tak
prstem
tak
já
si
myslím
že
to
byli
převtělení
co
je
svatý
augustin
převtěleni
platón
a
jeho
druzí
že
mluví
jako
ten
platón
taky
že
říkají
novou
platón
přes
opírají
o
dílo
jako
by
to
opisovali
ale
voni
byli
převtělený
tak
z
toho
musel
samozřejmě
slevit
protože
ono
tady
ještě
nebylo
zakázáno
nevěřit
na
převtělování
ale
už
tak.
Celkem
se
to
jenom
tolerovalo
protože
origenes
který
žil
ještě
před
tím
svatým
augustinem
eště
plynule
na
převtělování
věřil
antoníne
a
ještě
je
svatým
otcem
a
měl
už
sám
za
života
veliké
potíže
protože
propagoval
převtělování
ne
origenes
otec
církve
že
to
ještě
potom
napřed
museli
mučit
ty
hlavní
zastánce
to
se
dělalo
velice
šikovně
ty
se
odborně
a
teprve
pak
se
na
to
svolal
konci
aby
tam
neměly
zastánce
který
by
mohl
vůbec
odporovat
a
tento
potom
odhazoval
když
tam
ty
byli
popraven
né
velice
jednohlasně
jedno
jedno
mysl
ně
tak
pardon
a
tak
tak
se
taky
dociluje
jedno
mysl
ost
jo.
Popravě
člověk
nebo
plus
a
je
to
jedno
mysle
to
je
moc
stará
záležitost
tudleto
deme
dál
tak
tihleti
svatí
jako
by
tý
augustin
s
tím
nevěděl
rady
samo
sebou
nevěděl
se
dělají
a
ne
stá
terezie
ani
svatý
jan
křížem
měli
s
tím
veliké
potíže
a
ještě
si
s
tím
nevěděl
rady
ani
v
nové
době
ten
prema
svatý
páter
pio
neviděl
to
honil
ďábel
povede
a
a
povalovali
no
prostě
bylo
zle
a
já
mám
jednoho
oblíkat
ho
a
to
je
ja
vy
nej
ř
arský
mě
je
proto
tak
milý
že
si
myslel
že
je
to
poslední
svatý
který
ho
dělá
byl
honil
okolo
farizeje
ne
moc
dobře
informován
ne
bezpečně
si
paty
že
se
několikrát
se
obecnou.
A
toto
našem
okolo
hlad
okolo
ale
a
bylo
to
vidět
všichni
to
viděl
jak
o
ten
satanáš
tam
honí
ochot
variant
odolal
a
taky
nebyl
popraven
ale
má
pověst
velikého
svatého
já
se
jednou
ocitl
v
té
komůrce
přípravě
té
těch
léků
a
oběma
de
la
všeho
možného
sestry
zdravotních
tak
to
jeptišky
dobroslavy
a
ta
vám
já
jsem
k
ní
přišel
martou
a
ta
řekl
já
vás
jenom
tak
nepustím
od
sebe
viděl
se
mnou
poprvně
a
naposled
já
vás
nepustím
od
sebe
jenom
tak
já
vám
najdu
vašeho
svatého
vašeho
patra
neopakuju
to
obrázku
dlouho
nehledal
a
vytáhla
mně.
Ráje
ského
jana
z
vane
a
říkala
mně
to
je
váš
já
vám
v
tom
říkal
to
by
to
to
je
můj
svatý
ale
pojem
se
na
horní
pravý
okraj
ten
obraz
a
musím
někdy
až
se
dost
ukázat
tam
takovém
jako
zjevení
v
takovém
oblaku
je
svatá
je
nové
a
že
pro
napaří
že
a
to
tam
připojila
na
kladně
ze
velkou
a
pak
se
stala
patron
kou
paříži
a
jiný
zase
se
tam
do
popravit
a
hlavu
odnesli
si
mu
biskupy
sedni
že
ano
to
voni
mi
takový
zásnub
zvláštní
a
svatý
jeden
z
citoval
pod
paží
a
to
připlula
roste
faktu
tak
dopadli
váží
co
řík
ona
odhadla
to
a
řekla
mi
ale
taky
se
modlete.
K
té
svaté
je
nové
sem
to
překládám
češtiny
protože
von
zase
když
byl
v
úzkých
až
do
ten
ďábel
moc
honil
tak
se
obrátil
na
svatou
jinou
vé
s
a
ta
ho
uchránil
před
tím
ďábel
tak
že
von
před
ním
neutekl
a
před
co
tou
jenom
u
to
měl
vítr
a
utekl
já
jsem
nepotřeboval
toto
použít
pro
se
mě
ještě
ďábel
mé
malé
žalostný
nikdy
nehodil
a
asi
patrně
se
jsme
pobratřili
že
ano
a
takže
že
jo
protože
ten
je
nazývám
taky
arcilháři
to
jeho
hlavní
přítomen
pyšní
lehla
tak
si
to
otřepete
si
mě
tak
v
domě
a
nebude
to
moc
daleko
od
toho
co
máte
no
to
se
to
tam
nedá
tak
teď
jak
odbourat
tu
překážku
těch
smyslů
a
máme
máme
nedovoloval
překážku
smyslů.
Tak
je
další
otázka
a
jak
od
boha
to
tu
překážku
na
druhé
straně
toho
rozumu
a
ne
neníli
třeba
začít
s
tím
rozumem
a
teprve
potom
si
myslili
a
tak
dále
a
tak
dále
víte
na
to
není
jeden
recept
na
to
je
recept
pro
každého
člověka
jiný
a
kromě
toho
postupně
vždy
jiný
to
je
při
těchto
receptech
na
znovu
budování
víry
živé
víry
tak
těžké
protože
církev
měla
ve
zvyku
všechno
na
deklarovat
to
nejde
to
se
dá
pár
kroků
velice
snadno
protože
má
v
ruce
člověk
dere
ale
ten
to
síla
pomine
brzo
až
se
přejde
přes
hranice
působnosti
toho
dere.
By
bylo
dobré
něco
občas
vysvětlit
to
co
já
vám
tady
tu
je
strašně
málo
z
toho
by
to
by
se
mělo
vysvětlit
kdy
to
už
to
hoří
staletí
a
tisíciletí
a
za
tím
všichni
kdo
tyto
reformu
přede
mnou
dělali
nejsem
první
pochopitelně
tak
ty
vod
byly
upálen
jako
savonarola
a
nebo
byli
před
koncem
jako
třebas
nějaký
pan
eckhart
anebo
museli
se
uchýlit
ze
své
vlasti
například
z
říma
svatý
tomáš
akvinský
do
silu
a
asi
dostal
až
ve
francii
to
bylo
dost
daleko
a
že
by
to
byl
neudělal
tak
to
s
ním
dopadlo
špatně
a
to
je
jejich
církevní
otec
a
církevní
učitel
neskácel
tak
se
poměry
mě
a
otčenáš
té
století
že
jo
tak
proto
církvi
dost.
Dlouho
no
a
sto
let
než
po
světla
a
všem
ona
by
ho
tak
brzo
bývala
nepostavil
mezi
svaté
kdyby
se
byl
nevyskytl
nějaký
algela
původem
španěl
velice
řízný
nich
a
ten
všechny
ty
poznámky
toho
svatého
tomáše
akvinský
ho
sebíral
srovnal
zařadil
a
vlastně
vydal
tu
smut
logika
takže
to
co
máme
v
smět
teologie
to
už
je
zkonfiskovali
asi
tak
z
dobré
prý
poloviny
toho
co
řekl
svatý
tomáš
akvinský
a
je
to
uspořádáno
to
je
další
vlastně
druh
modifikovat
valnou
už
byl
španěl
to
víte
ty
byly
ostří
to
byla
inkvizice
takže
to
už
prošlo
rukama
albertova
to
už
s
ní
v
církvi
exist.
Na
do
smrti
a
taky
to
existuje
takže
by
tam
mělo
být
napsáno
tomáš
akvinský
pomlčka
algela
že
aby
to
bylo
správné
ale
toto
se
neříká
přesto
jsou
klepy
ne
tak
jak
víte
vode
mě
už
dříve
tak
ten
svý
tomáš
to
chtěl
spálil
na
to
že
víra
se
nedá
na
deklarovat
takže
celá
vám
tady
všechno
budu
říkat
tak
to
stojí
všechno
proti
tomu
co
nám
tady
řekl
jeden
doktor
jak
vypadá
víra
jako
poslušnost
tomu
co
hlásá
svatá
církev
takhle
víra
vypadat
může
a
my
to
účinné
když
má
ta
církev
takovou
moc
aby
si
to
prosadil
ale
jakmile
tu
moc
nemá.
Tak
toto
není
účinné
protože
postavou
lotrovi
a
jiní
a
budou
to
hlásit
jinak
no
prosím
pro
něho
tento
svět
nebyl
něčím
co
by
stálo
po
boku
boha
a
čemu
my
pán
bůh
anděl
a
co
by
podporoval
a
co
by
měl
rád
nýbrž
byl
ve
zlu
postaven
satana
řádí
od
hora
až
dolů
v
každém
patře
i
v
podzemí
a
běda
když
člověk
stvořenému
horu
je
a
to
je
tedy
špatné
pojetí
tohoto
světa
protože
se
ty
mi
nebudeš
mít
říkat
už
máš
břicho
jako
já
ale
podívej
se
to
tam
bude
to
tam
doufám
ty
nevymazal
ne
no
to
eště
to
dovoluje
to
jsem
rád.
Kdežto
bůh
plní
za
svým
stvořením
bůh
miluje
přestože
v
tom
stvoření
vidíš
takové
neplechy
toto
tady
vás
víra
nesmí
nechat
na
horách
tady
vám
to
musí
víra
umět
vysvětlit
proč
je
takové
velké
utrpení
člo
jak
to
pán
bůh
může
dovolit
protože
ti
všichni
věřící
aby
to
vysokoškoláci
je
nevede
druhýho
na
tomto
zkrachli
před
víme
roky
se
svou
vírou
v
koncentráku
za
pouhý
jeden
den
jak
je
to
možný
de
násl
pán
bůh
nechal
ten
si
svět
stvořil
a
vodešel
vod
toho
jinak
bych
ty
esesmani
nás
tady
nemoh
jak
trápit
a
to
ještě
by
to
říkají
prutem
ale
předtím
jenom
říkali
bůh
není
protože
toto
by
nemoh
trpět
tak
tak
to
dopadlo
s
tou
vírou
za
tři
dni
ale
u
mě
jako
nevěřícího
to
takhle
dopadnout
nemohlo
já
jsem
na
nová
a
boha
nenadáváš
že
jsem
ty
se
už
věděl
o
něm
že
je
a
nevěřil.
A
věděl
jsem
že
je
jenom
se
nechápal
proč
tak
taky
trpím
jo
že
to
z
věřte
je
tam
se
mnou
o
tom
ty
vysokoškoláka
si
promiňte
mně
sem
a
jak
někdo
abyste
z
dělání
ta
zvěst
tam
je
se
mnou
že
trpí
tej
no
měrou
jako
já
to
jsem
nemoh
pochopit
čím
já
jsem
se
provinil
s
ten
mělo
jako
tato
věř
která
horuju
tomuto
světu
a
životu
to
jsem
nevěděl
jenomže
pán
bůh
miluje
nestranně
kvantita
rovnou
šos
stejnou
dost
rovnou
všechno
a
je
to
velice
těžko
pochopitelné
pro
člověka
hlavně
pro
věřícího
že
miluje
stejně
vraha
jako
vražděného
a
až
si
teďka
přečtete
a
to
si
chtě
přečtěte
kapitolu
vod
toho
panna
bacil.
Jak
má
potíže
s
tím
svatý
tomáš
akvinský
aby
to
dostal
nějakou
úroveň
aby
křesťan
ne
odpadl
když
vidí
to
zlo
to
budete
ruka
tomuto
dá
za
práci
eště
více
budete
koukat
jak
to
bravurně
vysvětlím
nes
abych
odůvodnil
proč
to
zlo
tady
e
a
že
se
nemusel
mít
vůbec
žádné
potíže
nějakýho
svatýho
augustina
nebo
svatýho
tomáše
a
ského
protože
jsem
nešel
přes
představy
to
je
to
že
člověk
který
začne
s
představa
mý
těžko
rozezná
kdy
pře
ještě
řídí
představou
a
i
už
se
jim
neřídí
a
protože
si
neodejdeme
zvláště
syn
poslušný
církve
všechny
představy
z
o
její
toho
tradice
zbourat
tak
některé
ponechán
a
tím
že
některé
ponechán.
Takhle
toho
ale
vnese
úplný
z
matek
svatý
tomáš
akvinský
to
k
této
kapitole
zlo
a
dobro
zmatení
ostatní
svou
výborné
kapitoly
ale
todleto
to
jsem
u
nepovede
já
jsem
rád
se
s
tou
kapitolu
znovu
seznámil
ačkoliv
ne
s
celou
já
možná
svému
znovu
smut
logiky
až
to
budu
komentovat
tak
tuto
kapitolu
vozu
a
dobru
možná
celou
napřed
přednesu
slovy
svatýho
tomáš
akvinský
ho
a
teprve
potom
ji
budu
komentovat
ne
abych
ho
potřel
ale
abych
dostal
tam
kam
on
se
už
dostal
když
to
chtěl
spálit
jenomže
voni
ho
hrozily
smrtí
když
to
spálí
že
to
považuje
za
nejlepší
lo
na
obranu
církve
a
tak
radši
utekl
to
jak
se
ztratila
kdy
jsem
byl
nebo.
Úspěšné
a
tám
je
to
hlavou
a
neúspěch
tady
je
a
nemohl
se
z
toho
vymanit
není
jednoduchý
protože
já
bych
musel
jet
jak
ten
neúspěch
vypadal
jaké
byl
kvality
ale
něco
obecného
se
přeci
dá
říct
že
totiž
nepovažujte
to
já
se
musím
bohužel
něco
vložit
toho
zla
a
dobra
kdybychom
byli
podněcováni
k
dobru
jenom
dobrem
tak
bychom
ani
to
dobro
nerozeznal
takže
bychom
nemohli
být
ani
podněcováni
světlo
bez
mi
by
neexistovalo
musí
tam
být
obojí
a
proto
je
tady
zlo
abychom
se
mohli
za
dobrem
vůbec
ubírat
z
relativním
dobrem
se
můžeme
ubírat
jenom
tehdy
když
poznáme
a
stýkáme
se
velice
tvrdě
z
relativním
zlem
něco
jiného
ho
jo
u
absolutní.
O
dobra
vedle
toho
nemusí
být
žádný
stín
a
taky
není
že
ano
ale
třetí
če
relativní
dober
a
relativní
vzal
tam
musí
stát
ruku
v
ruce
obnovovat
tak
si
řekněte
mámli
nějaký
neúspěch
která
říkám
no
obecně
nevíte
recept
není
všeho
všestranně
ta
uplatní
tak
je
to
proto
abych
si
uměla
vážit
lépe
relativního
dobra
protože
teď
je
na
řadě
úspěch
a
já
kdybych
předtím
neměla
neúspěch
tak
mně
to
bylo
samozřejmé
a
já
mám
to
řeknu
jiným
způsobem
zdá
za
lidi
z
cesty
řídit
nově
vyškolený
z
auto
školy
méně
krát
udělá
havarií
než
o
trní
protože
si
už
příliš
věří.
Nebo
předčasně
věří
takže
vy
když
pro
jdete
tou
školou
utrpení
nebo
neúspěchů
tak
buďte
bez
starosti
že
po
tom
bude
následovat
úspěch
brilantně
a
všimněte
si
to
že
už
tomu
tak
bylo
a
bude
tomu
i
nadále
a
když
se
zatím
neobejde
te
bez
toho
to
neúspěchu
proto
že
byste
si
nevážila
toho
úspěchu
a
toho
dobra
tak
to
za
tím
půjde
touto
cestou
ale
když
budete
si
vědoma
toho
článek
tak
už
to
bude
snazší
a
že
na
se
z
toho
se
sebete
jo
překážkou
víry
v
některých
případech
mezi
je
jmenoval
o
své
kam
nebudu
varovat
a
budu
muset
jít
a
bez
pozvu
opakovat
detailně
tak
pak
můžeme
dělat
dvojí
buď
můžeme
odstranit
jeho
řeč
řekne
řekne
mu
už
m
a
do
toho
nemáš
co
mluvit.
A
to
nepůjde
vždycky
protože
ono
se
bude
ukazovat
že
ta
racionální
je
taky
k
něčemu
dobrá
toho
se
mám
nepovažuje
odbourat
anebo
to
děláme
inteligencí
způsobem
že
ho
oděje
me
lepší
kvalitou
že
jo
uděláme
kvalitně
jí
že
ho
s
kvalitní
m
tu
činnost
rozumovou
ať
je
to
studium
a
nebo
bádání
nebo
rozjímání
cokoliv
ale
spalte
a
když
ho
spona
učíme
poslušnější
než
je
dosud
ta
mě
ta
poslušnost
ta
mraku
roli
aby
ten
rozum
sem
nevynikal
zašli
kontroly
tak
pak
navodíme
proces
který
bude
na
kraj
se
pohybovat
na
kraji
mentální
dospěl
ty
říkal
nebude
to
na
mentální
dospět
ale
bude
se
podívat
na
kraji
mentální
zpěli
a
tam
platí
já
to
řeknu
jenom
přirovnáním
to
že.
Nižší
stupeň
to
mentální
dospělost
se
naplnil
vodou
poznání
které
existuje
na
této
úrovni
a
my
jsme
my
na
tom
plave
e
se
svým
vědomím
ne
že
se
ocitli
na
úrovni
vyššího
stupně
nebylo
třebas
skákat
nýbrž
jenom
přejít
na
břeh
rozumíte
čili
já
to
říkám
jinak
člověk
má
rozvinout
svůj
život
samo
sebou
ji
rozumově
vše
straně
rozvinout
aby
měl
usnadnění
přístup
k
těm
vyšším
věcem
to
není
věc
tak
exkluzivní
jako
třeba
u
toho
prosťáčci
váš
kam
se
nemůžeme
stát
ale
vzdělání
mi
se
můžeme
stát
ten
svatý
dominik
radoval
jednu
skvělou
věc
nepovažujte
se
někomu
předávat
duchovní
vědomosti
které
jste
sami
nezažili.
Vámi
zažití
ale
tradice
jiným
předávati
říká
to
byla
jeho
zásada
to
se
mi
na
něm
moc
líbí
na
tom
dominikovi
předává
něco
co
protože
to
když
to
přidáte
a
máte
to
mě
s
to
předali
a
nemáte
to
zkušenost
nemáte
z
toho
zkušenost
tak
to
není
závazný
závažné
pro
ty
ostatní
tedy
to
ten
fa
sám
nezažil
toto
může
tvrdit
a
já
se
může
to
postavit
sem
zažil
a
my
to
nebudete
věřit
pojďte
se
mnou
a
já
vás
zabiju
a
pak
to
mu
budete
věřit
protože
kdybych
to
na
vás
pustil
tak
vás
to
zabije
jak
tady
jste
jeden
z
vedle
dvo
a
tak
byste
potom
věřili
na
té
věčnosti
a
uvěřil
bych
všichni
okolo
vás
protože
von
by
byl
mrtvý
on
by
vodešel
vode
mě
mrtví
to
bych
ovšem
napřed
musel
zavolat
sami
a
pak
si
udělat
tu
veden
pokud
že
nábožensky
život
a
čivo
víry
je
život
nábožensky.
Vyžaduje
také
pravidelnost
že
se
duše
musí
sytit
jako
se
svítí
tělo
a
tedy
musí
se
sytit
dvojím
způsobem
činností
a
modlitbou
činnost
nesmí
odporovat
modlitby
a
modlitba
jestli
podle
činnosti
to
bohužel
křesťanství
se
ne
pěstuje
vůbec
o
tom
neví
a
z
činnosti
která
odporuje
modlitbě
se
zpovídám
a
tím
se
to
se
napravit
což
není
pravda
ta
činnost
byla
provedena
tak
se
neměla
provést
tak
že
to
je
nenábožensky
a
modlitba
zase
se
modlí
bezhlavě
bez
toho
že
kdybychom
věděli
co
tam
se
modlíme
tak
o
to
otčenáš
mechanicky
a
tím
zase
je
modlitba
oddělená
od
činnosti
de
musíme
do
toho
investovat
svoje.
Vědomí
takže
sedíme
na
dvou
židlích
neexistuje
rovnováha
prosím
vás
alenko
by
ta
dobrá
rovnováha
mezi
modlitbou
a
činností
ať
to
zítra
ještě
také
pořádně
abych
nezapomněl
na
za
ty
bolí
který
si
pořád
schváleno
kapsy
a
já
to
dneska
nechci
už
řikat
protože
to
jsou
takový
základní
vody
a
není
to
tak
jednoduché
jak
jsem
to
psal
svých
spisech
protože
má
to
taky
stupně
a
byl
bych
a
by
mezi
modlitbou
a
činností
jak
tam
totiž
ta
rovnováha
není
to
aspoň
si
můžeme
říct
tak
z
toho
vznikají
další
potíže
jenom
ta
temná
noc
smyslů
a
ducha
to
je
něco
jiného
ale
v
tom
v
této
nerovnováhy
mezi
modlitbou
a
činnosti
vznikají
ještě
větší
potíže
než
těch
nocí
ano
protože
lidská
bytost
je
jednota
a.
Jak
ta
jednota
se
nezachová
tak
zní
začínají
na
těžko
k
technicky
mířit
proudy
náboje
které
směřuje
proti
sobě
zájmy
se
střádají
ztráty
tak
musí
tam
mělo
by
tam
vejít
a
oslabení
toho
následuje
protože
si
to
vzájemně
vybídka
mi
říká
třebas
je
nařídil
jedné
pražské
střední
školy
vrcholný
komunista
e
výborný
mystik
mě
říká
prosím
tě
jak
je
to
možný
já
ráno
než
té
práce
tak
já
mezi
tu
nebo
soustřeďuju
poctivě
a
vyjdu
tak
si
zbroji
že
si
říkám.
Že
ten
den
nezapomenu
na
to
své
duchovní
poslání
až
se
podle
toho
budu
tak
jednat
jako
řídil
nebo
jako
pracují
v
té
škole
ale
během
dvou
nese
to
vykouřilo
se
na
nastanou
situace
kde
já
musím
řešit
třebas
konfliktním
situace
já
v
klidu
to
nemohu
řešit
a
je
po
všem
je
po
pohodě
vysvětlím
laskavě
jak
to
mám
udělat
aby
se
dobré
předsevzetí
za
dvě
hodiny
ne
vykouřilo
já
za
tím
se
mu
leda
odpověď
to
do
že
teprve
přepi
věty
mi
to
říkal
a
já
vám
někdy
dost
času
já
ho
nechám
krizi
ve
vlastní
stále
já
jsem
mu
dal
jenom
své
spisy
k
dispozici
a
se
s
se
sem
si
pro
ně
vyvolá
že
další
a
tak
tenhleten
člověk
to
vám
to
říkám
za
di
hodin
je
vyřízen.
Čili
se
silou
kterou
nabral
modlitbě
modlitba
zřejmě
stojí
proti
činnost
to
se
nesmí
stát
takzvané
konfliktním
situace
se
musí
řešit
jako
modlitba
přeci
modlitba
ani
kompletní
situace
a
najednou
činnost
je
konfliktním
jak
je
to
možné
protože
to
setká
věc
ne
to
je
jedna
stránka
je
jenom
ztracené
věci
to
je
rub
a
jít
jedné
mince
to
se
nemůže
rozdělit
to
nemůžete
si
oddělit
rub
otce
to
zkusil
by
to
museli
rolí
proti
nějak
polovina
to
by
to
se
představa
být
to
minci
byla
znehodnocení
onen
život
lidský
když
je
na
prostoru
modlitba
činnosti
tak
to
vám
říkám
jako
abyste
věděli
o
čem
co
nám
už
tam
máte
něco
napsáno
tak
nedělo
co
mě
všechno
ještě
zbývá
udělat
a
on
to
ještě
víc
a
tak
chtěli
byste
eště
bych
mohl
něco
od
té
tak
rozporem
osvobodit.
To
je
protože
jsme
to
mockrát
opakovali
a
ani
nemusí
být
protože
to
neslyšel
jenom
někteří
z
vás
a
spor
mezi
modlitbou
totiž
rozpor
samotné
modlitbě
spočívá
v
tom
že
se
obyčejně
prosebně
modlím
a
prosím
za
věci
které
třebas
modlitbou
přivolám
ale
protože
nejsou
ve
vůli
boží
a
voni
se
splní
z
jaké
moci
se
splní
že
já
jsem
modlím
a
vono
se
to
splní
a
není
to
vůli
boží
je
to
splnění
proti
vůli
boží
to
by
se
kam
to
nej
naše
na
odpověď
ale
meškat
nebudu
totiž
a
nedě
nehraje
z
odpovídat
všechno
by
bylo
špatně
je
to
magie
je
to
magie
a
většina
katolík
se
modlím
magicky
magicky
způsobem.
Protože
nedbá
na
vůli
boží
a
říká
toto
bože
udělej
tamto
nedělej
předpisuje
mu
panečku
to
je
pěkný
hlupák
jak
kterému
se
modlí
když
mu
obyčejný
věřící
musí
takhle
napovídat
prosím
vás
tohleto
přemohl
tobě
nedělejte
mě
nejsem
proti
prosebné
modlitbě
ale
musíte
ji
zreorganizovat
to
je
křehká
hada
tu
musíte
opravdu
chránit
před
náraz
takových
ve
hlouposti
jak
by
se
s
ní
museli
radši
skončit
já
si
netroufal
plný
devět
nezaslouží
své
cesty
se
modlit
už
jsem
nevěděl
že
pán
bůh
sem
měl
přeci
modlit
modlit
jinak
než
bože
dej
mě
větší
lásku
k
sobě
než
čemukoliv
jinému
protože
jsem
tu
lásku
postrádá
víte
a
on
mě
za
devět
let
vyslyšel
a
tak
ze
město
ho
bylo
z
čili
kdybych
se
byl
nemodlil
ten
taky
jeden
z
důvodů
takhle
tak
jsem
dostal
do
koncentráku
ho
mě
chtěl
ukázat
se
to
láska
božích.
Ti
co
je
to
učit
člověka
ce
boží
když
naučí
člověka
se
boží
tak
ho
odnaučí
si
myslet
že
je
to
ten
člověk
který
miluje
ne
tak
že
ten
člověk
pozná
že
se
to
nedá
naučit
že
se
dá
jenom
připojit
k
kráse
boží
a
tou
láskou
boží
působit
neboť
jinak
by
nebylo
možno
milovat
z
celého
srdce
z
celé
duše
z
celé
síly
a
tak
dále
protože
když
se
do
toho
vloží
pán
bůh
tak
je
to
to
snadno
možné
ale
jinak
byste
z
vlastní
vůle
tak
to
nejde
to
byla
extaze
nikoliv
poznat
vaší
nýbrž
extaze
citová
ze
pěti
a
když
se
ten
cit
rozboří
v
té
extazi
tak
bylo
těžko
ho
zastavit
takže
on
potom
překypovala
citem
vůči
všem
nejenom
to
ale
přitahovat.
A
tou
září
druhé
pohlaví
tak
mocně
že
pokud
to
byl
muž
tak
se
na
něho
ženy
lety
jak
to
bude
no
a
tak
jsem
muži
ti
například
dejme
tomu
svatá
terezie
měla
co
dělat
po
tomto
světlo
mysím
zpovědním
který
soustavně
chtěl
sváděl
a
ona
sice
modlo
a
ale
prosím
vás
to
byl
pěkný
zpovědník
ne
ale
kdyby
byla
neprošli
tak
voni
nestali
a
nebyla
moc
hezká
tý
znám
noe
prostě
měla
v
sobě
aur
velikou
že
jo
řešena
voni
sice
neviděl
ale
cítil
jí
a
ta
ho
přitahovat
citové
extaze
dovádí
nebo
přivádí
nebo
povyšuji
ten
cit
že
na
vyšší
úroveň
on
ten
kanálem
je
otevřený
takže
ten
člověk
je
citu
plný
vůči
lidem.
Ne
a
když
ale
protože
člověk
není
všemohoucí
otevře
ňáký
jiný
karle
kterým
se
dostal
extaze
například
toho
poznání
ne
tak
zase
lépe
a
snáze
poznává
takže
eště
myslí
že
takhle
se
zlepšuje
a
on
totiž
nemusí
být
také
schopen
to
poznání
zvládnout
nebo
ho
správně
použít
protože
v
tom
je
obrovská
moc
a
ono
ho
to
může
svádí
sváděl
aby
to
poznání
zneužil
my
jsme
například
před
eminence
která
zneužívá
tohleto
to
byla
ten
byl
třeba
cestě
poznání
ale
zneužíval
a
vydržel
při
tom
francouzsky
nacionalismus
že
ano
a
krve
žízní
o
velikou
šedá
eminence
do
toho
extatik.
Bernard
z
klervó
zakladatel
citem
a
ského
řádu
vznešená
postava
skvělé
myslící
nechci
musela
do
svědomí
ale
měl
te
extazi
tolik
že
byl
jmenován
doktorem
extatickým
všeobecně
už
za
svýho
života
von
rozpoutal
druhou
křížovou
válku
prosím
vás
po
tolika
extazí
si
dovolil
myslet
že
francouzi
jsou
na
tom
cestou
tur
křesťanskou
ta
zdaleko
že
mohou
převracet
východ
a
mohamedány
a
todleto
tak
teď
se
kterou
budou
se
poučoval
rozpoutal
jsem
jiný
po
sou
tu
dobu
napřed
né
napřed
ta
první
extaze
mě
tak
kosti
a
že
jsem
nebyl
schopen
žádného
hříchu.
Ale
pak
bych
si
to
podle
vila
extaze
obyčejně
potom
polevit
a
už
není
že
ano
tak
potom
úžasem
jsem
byl
přístupen
všelijakým
špatnost
em
ano
myšlenky
všelijak
a
tak
dále
ale
musím
říct
že
po
tu
dobu
devíti
je
pěti
měsíců
v
koncentráku
jsem
vůbec
neměl
ani
jednu
nečistu
myšlenku
nebo
neměl
jsem
nenávidí
učí
těm
co
tam
tak
zle
dělali
a
to
bylo
kumšt
který
nemít
a
to
z
toho
důvodu
že
já
jsem
nežil
já
jsem
byl
ve
vleku
boží
ne
tak
že
si
myslím
že
teprve
když
je
člověk
v
tom
stavu
řek
bych
totálního
spojení
trvalého
spojení
neextatické
o
spojení
s
bohem
neextatické
o
spojení
s
bohem
tak
dělá
dobře
upozorňuju
vás.
Že
proti
tomu
abyste
to
vnímali
stojí
nejvíce
vašem
představa
že
bůh
je
něco
mimo
vás
že
je
to
obě
a
to
je
vrcholně
spojeno
s
představou
objektivního
světa
vedle
vás
takže
vy
spojujete
boha
objektivní
světem
jenže
je
v
tom
malinká
a
objektivní
světě
je
pro
vás
ví
ten
a
bůh
který
s
tím
omylem
spojujete
je
neviditelný
takže
neučíme
ho
neviditelný
když
od
tam
zasazuji
te
a
von
je
subjektivně
je
nemá
čili
je
to
záležitost
chybných
představa
kam
se
to
takhle
že
a
teď
se
říká
pocit
tak
je
to
pro
mě
celí
je
to
záležitost
chybí
se
stav
musí
napřed
odbourat
to
chybné
představy
no
a
tedy
chybné
přeříkáv.
V
tom
věčné
napřed
vědecky
jevy
za
ti
pohádka
mi
ho
máme
sobě
to
je
ovšem
další
chybou
proč
nemůžeme
boha
v
sobě
vnímat
je
teta
že
vnímáme
své
já
a
já
je
odvozeno
od
věčného
já
takže
my
zatím
vnímáme
jenom
odvozenina
z
tou
jste
to
tože
to
sem
já
za
tím
co
já
jsem
vnitřně
tím
nesmrtelným
bohem
šetřit
a
takže
je
to
to
to
hlavní
věc
překážku
ale
já
se
a
vrátím
k
té
představě
tak
představa
která
se
vytvoří.
Já
tam
to
světě
postupně
mi
to
ní
nespadne
nespadne
tak
ta
je
tak
silná
že
ví
nejsou
mezery
tak
bychom
mohli
zapnout
těch
představ
nejlépe
si
zpřítomnit
nebo
zpřístupnit
tím
nebo
prostě
si
odůvodnit
nebo
i
porozumět
tím
že
si
představujeme
jako
zásluhu
mraků
plynulý
bez
mezer
mezi
obnovou
čímž
je
bůh
a
mezi
sebou
číst
čí
sme
my
ovšem
to
je
představa
věčná
toto
jenomže
je
chybná
v
tom
smyslu
že
my
boha
starý
ve
vedle
sebe
a
čili
kdybychom
rozvinuli
tu
zákonu
těch
oblaku
tak
tam
za
tím
bude
jenom
ta
obloha
a
ne
ten
pán
bůh
na
projevíte
ta
boha
nemůžeme
ani
v
největší
hloubka
vesmíru
ve
uvnitř
všeho.
A
ne
někde
daleko
vod
nás
to
je
naše
veliká
naděje
že
není
daleko
od
nás
čili
když
někdo
provádí
uklidnění
mysli
zastavení
mysli
od
u
je
tyhlety.
Text view •
Help