Waveform view
86-15B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Učinit
velkého
já
objekt
pod
ku
to
objekt
jeho
vlastního
poznání
a
bylo
ji
dříve
řečeno
že
já
poznává
to
velké
já
poznává
sebe
bezprostředně
a
subjektivně
nikoliv
zprostředkovat
a
objektivně
to
by
možná
i
logicky
šlo
pochopit
nemůže
se
vědět
toho
kdo
zrakem
ví
nemůžeš
slyšet
toho
kdo
sluchem
poslouchá
ani
vnímat
vnímat
tele
vjemu
ani
poznat
toho
kdo
poznává.
Poznává
do
poznává
pozná
poznáním
ze
mému
to
si
musím
přečíst
je
to
bratra
nějaká
upanišad
stejná
myšlenka
si
představte
když
já
jsem
na
této
přišel
jak
to
je
pro
mě
potíže
to
angličtině
má
velkou
potíž
se
musím
zvali
k
nějakého
vyššího
tomu
do
tomu
rozumí
a
stejná
myšlenka
je
vyjádřena
v
jednom
z
základních
textu
zenbuddhismu
napsané
si
janem
vším
tedy
právě
tím
že
o
to
usiluje
vytváření
opačný
úsvit
a
ztrácí
to
neboť
to
znamená
používat
buddhu
hledání
buddhy
a
užívat
mysli
velkého
já
k
pochopení
mysli
máli
se
za
to
že
se
má
radit
či
dosáhnout
něco
co
je
mimo
mysl
a
pak
se
používá
mysli
aby
to
vypátrat
znamená
to
nepochopil.
Že
mysl
a
předmět
jejího
hledání
jsou
jedno
tou
myslí
nelze
použít
k
tomu
a
byli
nedala
něco
co
nedala
něco
v
mysli
neboť
ani
po
plnění
milionů
karta
nesmírných
tedy
věků
den
úspěchu
by
nikdy
nepřišel.
Druhá
absurdní
nelogičnost
plyne
bezprostředně
s
první
že
totiž
představa
o
velkém
já
věčném
já
které
hledá
velké
já
obsahuje
a
stále
udržuje
právě
ono
směrování
a
zmatení
velkého
já
s
malým
já
které
zatemňuje
realizaci
tedy
ještě
znovu
právě
hledání
boha
či
velkého
já
jako
předmětu
poznání
předem
předpokládá
oddělovat
boha
od
poznávajícího
a
hledající
ho
subjektivní
což
je
předpoklad
který
potírá
smysl
hledání
třetí
nelogičnost
je
domněnky
že
velké
já
nesmrtelné
potřebuje
dělat
něco
jiného.
Či
být
něčím
jiným
než
co
právě
nyní
chce
nebo
právě
je
viděli
jsme
že
ztotožňování
velkého
já
s
malým
já
je
stavem
který
si
velké
já
dobrovolně
a
svobodně
přeje
takže
jsme
ve
stádiu
vědomí
malého
já
protože
v
něm
velké
já
tedy
bůh
atman
nás
chce
být
nic
méně
musíme
připomenout
že
ve
všem
co
zde
říkáme
a
co
ještě
řekneme
přepisujete
velké
já.
Při
by
se
mi
tomu
velkému
já
a
vůle
jako
analogie
není
slov
která
by
vyjádřila
přesný
způsob
jak
velké
já
projevuje
různé
stavy
konečného
vědomí
protože
se
to
děje
bez
způsobů
to
je
beze
všech
prostředků
ctností
obsahující
nějaké
úsilí
či
zabředne
do
času
ze
strany
já
ze
strany
velkého
já
já
vstupuje
do
stavu
vědomí
velkého
já.
Tehdy
když
to
chce
učinit
a
ne
dříve
není
podrobena
žádné
nutnost
realizovat
právě
jako
je
žádoucí
nutnost
žádná
nutnost
nevede
k
tomu
aby
opustil
sebe
pro
konečný
řád
aby
se
to
ztotožnil
s
omezení
způsobem
vědomí
jinými
slovy
velké
já
nekonečná
realita
se
dává
do
područí
nevědomosti
aby
ta
a
přijímá
hledisko
malého
já
zcela
svobodně
a
bez
nejmenší
ztrácí
své
podstatné
nekonečnosti
prosím
vás
tady
si
dovolím
už
přestat
číst
protože
nejenom
že
by
toho
bylo
moc
že
to
absurdní
se
domnívat
že
velké
já
by
mělo
být
v
nějakém
jiném
stavu
vědomí
než
ve
kterém
chce
být
že
by
mělo
chtít
realizaci
na
místo
současném
stavu
soustředění
na.
Na
malé
já
takže
by
se
zdálo
že
bůh
je
proti
tomu
abychom
se
s
ním
setkali
že
jo
ve
vědomí
z
tohoto
zatím
to
tý
vlá
není
to
pravda
to
z
toho
nevyplývá
pro
mě
ne
bůh
si
přeje
abychom
se
ti
setkali
jenomže
ve
stavu
v
jakém
si
jsme
ten
stav
nesmí
považovat
za
řek
bych
něco
špatného
nýbrž
za
něco
čím
bůh
souhlasí
von
souhlasí
s
touto
omezenosti
aby
se
pomocí
ní
se
člověk
dostal
do
té
omezenosti
takže
v
tom
smyslu
von
netouží
po
tom
setkání
toho
malého
jáství
velkým
a
ono
taky
není
možné
dokud
se
nezapřel
a
tak
dále
a
to
si
budem
muset
vysvětlit
detailně.
Jsou
časného
stavu
soustředění
malého
já
a
to
jsem
to
četl
tu
větu
to
je
velké
já
se
nalézt
ve
stavu
ve
kterém
v
jednotě
se
svrchovaný
skutečností
chce
být
malé
já
to
je.
Řečeno
nábožensky
je
nemožné
získat
mystickou
viz
po
určitou
bůh
nepřeje
a
jak
malé
já
nemůže
činit
učinit
absolutně
nic
aby
jí
dosáhlo
tečka
ale
já
řeknu
ještě
tudleto
dokonce
na
proti
tomu
velké
já
nemá
žádnou
potřebu
realizovat
protože
ve
své
přirozenosti
není
nikdy
omezen
ani
vázáno
ale
prosím
vás
to
je
prostředku
čtení
tady
se
praví
že
malé
já
nemůže
absolutně
nic
učinit
aby
dosáhlo
té
realizace
toho
nekonečného.
Může
učinit
když
odstoupí
od
sebe
čili
vlastně
říkal
že
nemůže
nic
musí
mít
tak
je
to
totéž
se
musí
sebe
vzdát
že
musí
sebe
zapřít
takže
tak
to
myslí
ano
prosím
si
ji
nestačí
boha
se
porozumí
pouze
v
té
míře
jak
on
si
to
přeje
z
pomocí
milosti
ne
vždy
silách
mé
vůle
na
něho
myslit
což
je
obyčejná
modlitba
ale
je
zřejmé
že
když
si
přeji
vejít
s
ním
ve
skutečné
spojení
pak
tato
vůle
již.
Se
když
k
tomu
nestačí
musí
být
odstraněna
překážka
a
pouze
ruka
boží
má
sílu
ji
do
cit
víte
já
jsem
ty
koncentrace
v
tom
předškolním
věku
nedělala
tím
že
jsem
se
vzdával
vůle
tak
to
tak
tak
to
mělo
tento
následek
nebo
slovy
slo
té
terezie
jestliže
bůh
vy
jevu
jaké
místo
má
každý
zastávat
byla
by
to
podívá
pokora
kdybyste
si
vybíraly
sami
pro
sebe
ponechte
to
pánu
bohu
on
je
moudrý
on
je
mocný
on
více
nejlepší
provaz
a
pro
něho
jeho
úsudku
jsou
jen
jeho
nemáme
žádné
právo
jim
odporovat
je
dobře
že
rozhodnutí
nezůstává
na
nás
neboť
kdybychom.
Protože
on
je
v
klidu
přemýšleli
všichni
bychom
se
ihned
staly
velkými
kontemplativní
to
znamená
poznávajícím
boha
o
jak
mnoho
získáváme
když
z
obavy
že
bychom
tím
ztratili
nechceme
získat
to
o
čem
si
sami
myslíme
že
to
nejlepší
to
je
ta
vaše
perfection
cesta
dokonalosti
překlad
si
máma.
Na
první
pohled
se
může
vzdát
že
zde
že
jde
o
velice
horní
závěr
zdá
se
že
nemůžeme
udělat
nic
co
by
spíše
příchod
realizace
a
že
tedy
nezbývá
než
sedět
a
čekat
či
jen
žít
dál
obvyklý
způsobem
na
druhý
pohled
není
závěr
možná
ani
tak
možný
jako
provokuje
neboť
je
zjevné
že
také
se
zen
a
čekání
se
mý
účinkem
ať
se
snažíme
pro
realizace
dělat
něco
něco
dělat
či
nedělat
nic
z
obou
případech.
Nedělat
nic
asi
tady
nemá
být
a
čárku
obou
případech
přeložím
pravdu
že
jak
činnost
tak
nečinnost
vychází
z
silného
předpokladu
že
realizace
něco
co
má
být
dosaženo
v
budoucnosti
protože
je
však
obsah
realizace
je
věčný
musí
být
v
jistém
smyslu
přítomní
v
tomto
okamžiku
čekat
na
ni
tedy
potírání
jí
přítomnost
právě
tak
jako
aktivní
hledání
zdá
se
tedy
že
musíme
prostě
se
naučit
víře
že
velké
já
je
zajedno
s
nekonečnem
a
že
náš
přitom
stav
vědomí
je
vůlí
toho
velkého
já
a
proto
dokonalým
vyjádření
nekonečna
ať
je
právě
poznáváme
činné
buďte
s
tím
obyčejným
malým
já.
Přijmete
sebe
takového
jakým
jste
v
tomto
okamžiku
to
je
vůle
nekonečna
a
nic
víc
se
od
vás
nechce
sou
však
k
tomu
přinejmenším
dvě
námitky
první
z
nich
je
že
sama
snaha
věřit
v
tonou
totožný
s
nekonečnem
či
přijímat
přítomný
okamžik
vědomí
takový
jaký
právě
je
stále
sebou
nese
myšlenku
že
se
proto
má
něco
dělat
snaha
věřit
znamená
že
ve
skutečnosti
pohybujeme
usilovat
o
realizaci
pomocí
představy
jejíž
že
je
zde
již
přítomna
je
stále
usilovat
neboť
kdyby
zde
realizace
byla
nebylo
by
třeba
si
něco
představovat
nebo
věřit.
Druhou
námitku
je
že
takové
přijetí
přítomnosti
takové
zastavení
všeho
hledání
a
snažení
a
disciplíny
by
člověka
udělalo
nanejvýš
hlupáka
matku
jiný
představitel
zenu
vyjadřuje
problém
takto
v
tao
není
nic
do
čeho
se
je
se
máme
přivádět
disciplínou
měli
v
něm
nějaká
disciplína
plat
její
dovršení
znamená
zničení
ta
když
ale
v
toho
není
když
to
není
vůbec
žádná
disciplína
zůstaneme
ignáci
nevědomí.
On
i
když
tedy
to
on
budu
muset
ještě
vysvětlit
protože
voni
sami
mají
ohromnou
disciplínu
taoisté
tak
to
neodpovídá
skutečnosti
získat
dvojka
druhá
druhá
kapitola
i
když
z
jednoho
hlediska
je
pravda
že
nelze
ní
z
učinit
proto
aby
došlo
k
realizaci
zůstává
skutečností
že
ti
kteří
mají
k
realizaci
nějakou
bezprostřední
schopnost
nesmějí
sedět
a
čekat
neboť
jakmile
velké
já
začne
chtít
aby
aby
stádium
vědomí
malého
já
skončilo
za
ní
tím
se
ega
na
jem
já
touha
po
bohu
či
po
metafyzickém
poznání
oni
se.
Oni
se
do
mívá
že
si
samo
vyvolil
bezprostřední
motýl
této
touhy
je
přirozeně
ekologické
ale
rozhodnete
rozhodný
motýlem
je
vůle
velkého
já
samotný
fakt
že
se
nikdo
že
se
někdo
začne
zajímat
o
duchovní
život
o
realizaci
o
spojení
s
bohem
její
tým
znamením
že
proces
probuzení
začal
že
nastoupil
fáze
vole
řekli
jsme
jiš
že
veškerá
láska
a
je
jakkoliv
sobecké
je
nakonec
motivována
láskou
boží
neboť
ať
se
velké
já
nachází
kterékoliv
kterémkoliv
místě.
Intuicí
ho
cyklu
a
indovi
ního
a
evou
ního
cyklu
vždy
si
přeje
tedy
kterékoliv
my
si
intuice
toho
cyklu
kdy
si
přeje
aby
se
pohyboval
be
směru
svého
cíle
a
naplnění
lidský
život
je
proto
řízen
a
směrování
k
realizaci
jako
ke
svému
vlastnímu
síly
a
jakkoliv
daleko
od
tohoto
cíle
může
člověk
právě
být.
Boží
vůle
ho
vytrvale
k
němu
vede
když
třeba
prochází
ně
obtížnější
mi
a
zlem
zatíženi
pasáže
mi
vědomí
ega
ve
spodní
části
cyklu
v
tomto
pohybu
ovšem
není
nic
pouze
mechanickou
neboť
i
když
zbavujeme
cyklus
invoni
ruce
jako
pravidelným
jde
ve
skutečnosti
o
křivě
krajně
složi
tou
která
se
ve
svém
průběhu
stále
kloubí
začí
a
vrací.
Tadyhle
vám
ukážu
obrázek
mezi
tomu
patří
až
vám
ten
obrázek
kolik
ego
nemůže
vykonat
nic
aby
pomohlo
či
zabránilo
dobrovolné
probuzení
velkého
já
do
jeho
pravé
přirozenosti
ukazuje
přítomnost
touhy
po
realizaci
v
malém
já
že
se
nemusíme
ptát
jak
milovat
boha
jež
ho
milujeme
slovy
svatého
bernard
mě
není
schopen
tě
hledat
jestliže
tě
nepršelo.
Kde
byli
ende
milování
boha
i
když
se
může
zdát
že
hledající
a
hledali
sou
oddělenými
poli
ukazuje
sama
existence
hledání
na
jejich
řízně
ost
když
takto
někdo
z
jakékoliv
zjevné
pohnutky
začne
na
boha
myslit
provádět
nějaké
duchovní
cvičení
čili
toužit
po
realizaci
vyjadřuje
vůli
velkého
já
kdyby
tomu
tak
nebylo
nemohl
by
to
ani
chtít
ani
by
to
nebyl
schopen
schopen
dělat
co.
Z
tohoto
důvodu
katolická
nauka
vždycky
hájil
názor
že
pravá
modlitba
není
prostě
vztah
který
člověk
navazuje
k
bohu
ale
spíše
něc
něco
co
k
člověku
a
skrze
něho
působí
bůh
modlitba
má
svůj
původ
nikoliv
duši
ale
v
duchu
svatém
který
v
ní
přebývá
a
tak
to
je
modlitba
součástí
člověka
na
vnitřním
životě
svaté
trojice
i
když
nejméně
do
koná
dokonalé.
A
pro
počáteční
vývojové
formě
mu
jednou
charakteristikou
křesťanského
hlediska
bylo
i
a
je
že
člověk
sám
se
nemůže
vůbec
modlit
že
žádné
hnutí
touhy
ze
strany
přirozeného
člověka
nemůže
vytvořit
pravou
modlitbu
je
to
bůh
v
nás
kdo
se
modlí
je
to
jediné
na
se
na
jediná
naše
přirozenost
proniknutí
duchem
božím
která
je
za
přispěním
boží
milosti
schopna
modlitby
v
plném
křesťanském
smyslu.
Je
to
důvod
proč
křesťanská
boha
služba
představuje
činnost
boháčovi
krista
oslabuje
jeho
uka
listina
hostii
čímž
církev
naznačuje
že
se
modlí
jako
kristus
a
ne
jako
pouhé
shromáždění
nezávislý
lidských
jáství.
Na
přítomnost
realizaci
než
ce
tedy
ukazuje
způsob
objeví
se
duchovního
cvičení
či
povaha
duchovního
vědomí
které
velké
já
člověku
dovoluje
provádět
a
prožívat
anebo
k
nímž
vede
lidskou
touhu
prvním
stádium
vývoje
se
velké
já
do
si
ten
pevně
ztotožní
s
já
malým
promítá
ho
do
boha
který
je
chápání
jako
vnější
objekt.
Ale
jeli
tak
já
vedeno
k
modlitbě
a
uctívání
v
běžném
smyslu
při
meditaci
o
boží
přirozenosti
či
prostě
ke
kontemplaci
boha
jako
velikého
jiného
tichou
a
doručí
uctívání
pak
je
jasné
že
člověk
vstoupil
do
prvního
stádia
tento
stav
je
však
zvlášť
a
podstatně
náboženským
protože
se
na
boha
pohlíží
jako
na
obě
poznání
a
lásky
což
ukazuje
na
to
že
člověk
je
v
oblasti
a
na
logického
poznání
kde
pracuje
s
rozumem
city
a
smysly
další
stádium
začíná
přijímat
určitý
metafyzické
charakter
neboť
v
sobě
za
hrnuli
rozlišování
velkého
já
od
malého
já
a
snažení.
A
stěhování
přítomné
promítne
panu
promítne
představy
boha
zpět
do
poznávajícího
subjektivní
dost
těžce
mluví
ale
jak
tomu
rozumíme
to
že
budu
třebas
to
asi
budu
muset
komentovat
projevuje
se
to
jako
sklon
a
schopnost
vzdát
se
svého
já
malého
a
všeho
co
s
ním
souvisí
což
je
a
který
se
může
provádět
různými
způsoby
poší
něm
si
dvou
z
nich
které
mají
širokou.
Že
ho
to
není
to
je
co
by
to
mít
na
to
různými
způsoby
pití
a
význam
a
když
v
první
z
nich
ne
se
sebou
jisté
neznáz
které
její
činní
těžko
proveditelné
pro
lidí
žijící
v
moderní
ci
velice
první
způsob
spočívá
tedy
ve
schopnosti
provádět
zvláštní
tenten
formu
koncentrace
jakou
praktikuje
intuici
joga.
A
koncentrace
která
se
dá
křesťanské
modlitbě
navozovat
nebo
navodit
krajní
oddaností
a
soustředěním
na
vnější
podobu
boha
tím
se
dociluje
vyprázdnění
pole
vědomí
od
jiných
objektu
svým
tou
předmětu
koncentrace
takže
uvědomování
si
malého
já
prostě
vymi
tedy
tímto
způsobem
byla
vedle
na
příklad
svatá
marie
markéta
ala
kok
někdy
sedmnáctým
století
která
které
se
ukázalo
nemá
soustředit
na
své
vnitřní
duchovní
srdce.
Ale
upozorňuju
vás
že
když
toto
dělá
člověk
normální
jesi
vzpomenete
to
bude
dělat
tak
to
není
to
to
jak
to
dělal
svatá
terezie
vede
za
svatá
markéta
ala
kok
protože
ta
to
byla
přivedena
z
milosti
boží
než
to
my
si
to
u
madam
nekoncentruje
obyčejně
se
mýlí
cílem
je
zajímavý
že
já
jsem
si
já
jsem
to
o
tom
že
možná
říkal
odvedl
před
dvěma
roky
svýho
staršího
vnučku
do
chrámu
panny
marie
ne
ne
svatýho
a
ne
pomůcky
v
plzni
který
je
pěkně
nově
opravený
se
tam
o
slíbil
všechny
všechno
se
to
tam
vysvětlit
všechna
ta.
Ten
postup
umře
páně
a
tak
dále
a
nakonec
se
ho
posadil
před
na
životní
velikost
sochy
ježíše
krista
který
má
uvnitř
tady
srdce
bytí
a
živé
a
pramene
a
já
jsem
on
říkal
pavlíku
copak
si
myslí
že
je
to
správné
to
srdce
to
mám
no
a
co
těle
no
tak
to
je
sprác
říkal
si
že
má
ve
prostředek
ne
mám
ho
tady
na
levo
tak
to
je
tam
chyba
nějaká
neo
říkal
se
tam
voba
jak
to
že
udělali
takovou
chybu
a
takový
velké
se
že
se
tady
trošku
pozor
říká
protože
maloval
jiné
srdce
ty
máš
taky
nějaký
duchovní
středu
které
dosud
neví
a
tak
jsme
se
o
tom
pěkně
bavili
tak
takový
tě
ale
to
přijala
jako
že
ještě
jiné
se
to
nám
dává
potíž
dělá
potíže
a
to
mu
děti
to
nedělalo
potíž
v
těch
v
těch
osmi
letech
se
setra
není
ani
tak
udržován
úsilím
jako
hlubokým
uvolnění
první
co
je
vono
teďka
už
konečně
dostává
ke
já
jsem
se
zbavoval
sám
sebe
já
jsem
se
uvolňoval
od
sebe
jsem
soustřeďoval
třebas
nějak
že
ano
to
bylo
uvolnění
to
bylo
osvobozování
do.
To
první
pokusy
o
soustředění
jsou
vždy
mořeni
nesčetný
mi
ruší
vymi
myšlenkami
když
se
však
pokoušíme
jak
je
to
obvyklé
zbavit
se
jich
násilím
tím
že
je
vytlačit
z
mysli
vede
to
jen
k
větší
vřavě.
Je
to
jako
bychom
se
pokoušeli
uhradit
neklidu
vodu
že
kličkou
vyučování
však
ustane
když
se
mysl
zcela
uvolní
přičemž
takové
uvolnění
je
předmětem
různých
necho
vých
cvičení
které
se
v
joze
provádějí
jako
spolu
se
speciálním
pozice
mi
tělesnými
určený
udržení
uvolněné
a
bdělé
mysli
aniž
by
usíná
je
to
veliká
pomoc
to
o
tom
nepochybuju
ale
vzhledem
k
tomu
že
jsem
na
to
rád
taky
ještě
ji
jinak
je
to
pomoc
malá
totiž
ono
tadyhle
bych
mohl
říci
tohleto
k
tomu
a
proč
pak
ně
od
začátku
se
nehodili
myšlenky
a
proti
jsem
vám
ty
myšlenky
honí
se
to
s
tou
vyjde
tak
je
to
nutné.
Proč
vlastně
děláte
dvojí
věc
honíte
myšlenky
a
soustřeďujete
se
na
boha
čili
máte
ro
dvojnou
mysl
a
je
to
je
z
důvodů
proč
se
nemohl
nesetkáte
protože
s
polovičně
honíte
myšlenky
a
polovičně
nechce
za
tím
bohem
tak
tohleto
se
mně
nedělo
protože
já
jsem
do
té
koncentrace
dospěl
vývojově
tím
byste
se
vzdával
vlastní
vůle
a
že
jsem
do
toho
nemluvil
a
to
pán
pánubohu
do
toho
mluvíme
o
té
koncentrace
to
jsou
třiceti
myšlenky
že
jsem
nesčetněkrát
před
tím
nese
sedmnácti
letech
začal
věci
dělat
jsem
si
netroufal
už
mluvit
do
toho
ticha
ze
kterého
se
rodila
dělat
a
obrovská
moc
realizací.
Ustane
se
mysl
zcela
volný
tak
předmětem
koncentrace
může
být
fyzický
či
mentální
obraz
nebo
slovo
či
věta
opakovaná
znovu
a
znovu
jako
otčenáš
zdrávas
maria
či
prostě
jméno
boží
my
i
vo
tom
všem
budeme
mluvit
a
teďka
nebo
komentovat
rukou.
Meditací
ty
pivní
modlitbou
pane
ješi
kriste
synu
boží
s
nebo
se
stále
používá
jí
to
dní
mnichové
přesně
stejným
způsobem
jako
žáci
jogu
používají
slabika
on
což
je
prana
neboli
svrchovaný
jméno
probrat
provádí
li
se
dosti
dlouho
stává
se
soustředění
k
téměř
automatický
a
zcela
zaujme
vědomí
jinými
slovy
velké
já
se
ztotožní
s
předmětem
koncentrace
na
místo
s
malým
já
přestane
být
oko
utne
smyslovými
vjemy
city
a
myšlenkami.
A
místo
toho
se
zcela
pohrou
do
jediného
a
jednoduchého
objektu
během
této
doby
pokračují
tělesné
činnosti
více
čím
méně
automaticky
to
jako
chodíme
ve
spánku
a
dnes
nás
celého
tohoto
cvičení
a
v
tom
že
je
velmi
nebezpečné
dostat
do
tak
hluboké
ho
ohrožení
pokud
k
němu
nedochází
pod
dohledem
zkušené
vedení
a
s
chráněn
prostředí
kláštera.
Tak
já
myslím
že
je
na
stál
doba
kdybych
měl
to
tím
představím
čtení
otec
unavující
a
kdybych
tomu
měl
podat
nějaké
vysvětlení
protože
ta
koncentrace
mně
přivádí
my
myšlenkám
že
třebas
vím
jak
na
to
líp
nebo
jak
to
vysvětlit
lépe
nebo
dokonaleji
nebo
podrobněji
a
že
by
měl
být
člověk
v
dohledu
nějakého
zkušené
člověka
nebo
prostředí
kláštera
to
je
sice
hezké
ale
já
myslím
že
záleží
na
povolanosti
toho
kdo
byl
jak
je
to
člověk
který
se
sám
přihlásíte
z
vlastní
vůle
nebo
já
si
ho
vedl
tak
to
nepovede
tam
kam
si
myslí
tento
auto
že
by
to
mělo
vést.
Ale
jestliže
je
to
člověk
který
jako
jak
k
tomu
povolání
bohem
tak
pak
to
samozřejmě
může
velice
prospět
to
nebezpečí
jak
je
tady
existuje
spočívá
v
tom
že
totiž
jednak
přeháním
třebas
dobu
toho
se
zní
což
působí
špatně
na
srdce
a
za
druhé
že
jsme
mí
přemíru.
Trpný
a
že
potom
pro
tu
přílišnou
teplo
se
stává
médiem
mediální
ano
se
průchodícím
domem
cizích
myšlenek
a
obrazu
máme
dojem
že
je
to
nějaká
milost
to
je
těžko
rozeznat
kdy
je
to
milost
a
kde
to
obraz
který
stav
bloudili
odněkud
odjinud
než
od
boha
většina
spiritismu
je
tvrdí
do
tyto
zážitky
mají
ne
všichni
je
mají
pokoji
říká
vzta
spisů
že
oni
jdou
správně
k
bohu
a
že
se
to
mystika
že
to
vidění
které
mají
vnitřní
že
to
je
vidění
boha
a
tak
dále
těžko
je
z
toho
dostat
protože
já
vidím
že
se
mýlí
ale
je
těžko
je
z
toho
dostat
protože
po
ní
jsou
zatím
přesvědčení
nebo
dlouhou
dobu
přesvědčení
že
je
to
správné.
Tak
chtěli
byste
k
této
koncentraci
nebo
k
tomuto
způsobu
modlitby
tak
jestliže
koncentrace
nevede
ke
spojení
mám
to
ho
zanechat
mazat
jenom
metodu
jo
tak
nikam
otázka
a
odpověď
by
měla
že
totiž
koncentrace
prováděná
z
vlastní
vůle
nemůže
vést
ke
spojení
takže
bych
mohl
donekonečna
měnit
koncentraci
z
vlastní
vůle
prováděnou
a
nikdy
a
žádnou
metodou
bych
se
k
tomu
spojení
nedostal
že
to
bylo
dost
věčná
námaha
měnit
pořád
ten
systém
koncentrační
tak.
Jak
tu
koncentraci
mám
provádět
aby
vedla
k
tomu
spojení
přípravou
já
nevím
jestli
se
to
četl
a
napsal
jsem
tu
přípravu
ke
koncentraci
a
sem
tam
je
o
tom
detailně
popis
a
na
všechno
takže
jestliže
člověk
svým
životem
předtím
se
nepřipravuje
na
tu
koncentraci
tak
ta
koncentrace
potom
vychází
z
jeho
vlastní
vůle
teď
se
budu
koncentrovat.
Ale
já
jsem
ze
začátku
byl
tak
nevědomý
když
se
na
to
vstoupil
že
se
nevěděl
že
život
může
být
také
soustředěním
že
může
být
také
cestou
mohu
ten
běžný
život
a
když
jsem
celý
den
vlastně
rozjímala
o
bohu
protože
jsem
nebyl
schopen
pro
tu
moc
která
ve
mně
vládla
o
naje
co
jiného
myslet
i
když
bylo
třebas
vyučovat
jak
jsem
poda
vzít
že
mámeli
tu
tak
jsem
tak
byl
dokonale
připraven
že
do
té
koncentrace
jsem
plul
samovolně
že
to
byl
jenom
určitá
to
byla
jenom
ta
změna
v
kvalitě
bych
tak
řekl
jestliže
diametrálně
se
liší
běžný
život
se
svými
starosti
a
těžkostmi
od
toho
vnitřního
po
pudu
ke
koncentraci
tak
ta
koncentrace
nikam
nevede
ale.
Jak
tedy
se
disponovat
k
tomu
aby
vedla
nikam
nejlepší
způsob
dispozice
je
umět
nebo
nejsnazší
pardon
je
umět
citově
se
zaujmout
zaujmout
takže
já
bych
vám
každému
radil
nikoli
si
tě
zaujmout
proto
spojení
s
bohem
tak
ho
začnete
provádět
nějakou
koncentrací
nečisté
až
bude
večer
nebo
nějak
nýbrž
odejděte
nějak
dost
straní
a
nějakou
vteřinku
se
soustředí
vteřinku
nemusí
to
být
minuta
stačí
dvanácti
to
nikdo
ani
nepoznal
že
to
děláte
kam
jsem
postavíte
a
sami
ste
se
jako
by
na
tím
ale
ve
složi
budete
soustředění
ano
to
je
jedna
metoda
druhá
metoda
je
nečekat
až
přijde
tento
popud
nýbrž
hledat
ho
vně
sebe.
Četbou
se
inspirován
upozorňuju
vás
že
mě
ta
síla
nikde
není
ale
v
tom
co
si
čtete
a
co
vás
může
inspirovali
je
něco
vnitřního
co
tam
do
toho
někdo
vložil
a
tak
to
vnitřní
co
v
tom
je
není
vnější
nýbrž
je
to
vnitřní
a
měl
jsem
zřejmě
že
to
tam
vyčetli
a
ve
skutečnosti
z
té
si
vzali
něco
z
toho
ducha
který
tam
se
nedal
vyčíst
příkladem
jemu
případ
kdy
jsem
začal
dělat
my
skoušce
trati
která
nebyla
v
době
napsáno
já
se
dušoval
že
tam
je
ano
to
je
příklad
je
vám
dobře
znám
a
byla
to
koncentrace
tak
mocně
účinná
že
okamžitě
učinkovalo
tak
bych
vás
na
to
upozorňoval
že
bylo
by
dobré
si
uvědomit
že
jestliže
má
člověk
touhu
potom
spojení
s
bohem
tak
tato
má
pochází
od
boha
je
to
dobrý
příznak
toho
že
nastala
doba
když
jste
zralí.
A
že
tedy
je
třeba
jenom
tomu
vyhovět
to
znamená
tomu
bohu
se
oddat
a
čím
dokonale
se
oddán
od
od
dát
te
té
jeho
touze
po
vás
tak
tím
ta
koncentrace
se
snáze
podaří
já
jsem
se
vlastně
od
začátku
jenom
té
touze
podával
a
to
jsem
měl
předehru
v
tom
že
jsem
jednal
správně
podle
něčeho
co
nebylo
z
mé
vůle
ano
asi
tak
to
taky
není
lidské
vůle
ta
touha
potom
bohu
není
si
říct
to
chybně
že
je
není
a
pane
proto
se
oddat
této
vůli
znamená
oddat
se
bohu
a
už
vlastně
navodit
toto
spojení
nikdy
není
lidské
vůle
dycky
když
například
dejme
tomu
na
to
přejete
nějakou
četbou
třebas
já
se
zná
že
jste
se
se
vzdát
se
že
to
přečetla
tím
se
do
toho
vnikla
tak
to
není
lidské
vůle
neboť
není
náhodou
jestli
je
to
dostal
do
ruky
a
takže
vždycky
je
to
soudu
božího
ale
já
teďka
na
někoho
ukážu
neříkej
to
nepustím.
A
jsou
tady
lidé
kteří
mají
velice
dobrou
vůli
a
tak
dále
ne
na
mocí
ale
na
tyto
dva
zvlášť
kteří
pro
tu
moc
dobrou
se
nikam
nemohou
dohrabat
že
ta
lidská
vůle
ruší
tu
pravou
a
jedině
mocný
vůli
boží
kdybych
já
anebo
dokud
já
to
vemu
podle
své
zkušenosti
dokud
já
jsem
svou
vlastní
vůlí
chtěl
něco
provést
už
v
předškolním
věku
a
ono
mě
to
nešlo.
Protože
jsem
k
tomu
jako
dítě
neměl
dispozice
ne
aby
to
šlo
a
neodstoupil
jsem
o
to
tak
se
žádná
vůle
boží
neprojevila
ale
jakmile
jsem
od
té
své
vlastní
vůle
odstoupil
už
tu
byl
pán
bůh
se
svou
mocně
vůlí
a
na
na
té
moci
té
jeho
bude
sem
poznal
že
je
to
jeho
vůle
měl
jsem
to
poznat
to
nepoznal
jsem
se
z
co
co
tady
je
co
mně
přemáhá
to
jsem
poznával
že
jo
ale
že
to
pán
bůh
to
jsem
nevěděl
taky
na
kdyby
se
byl
s
tím
přiznal
masem
tomu
nerozuměl
ale
nějakýmu
kněží
že
mě
by
řekl
že
tady
působí
mi
rozboří
možná
že
mě
to
by
řekla
jsem
ani
předchozí
ko
neměl
možnost
se
s
nějakým
věcem
setkat
a
pak
už
jsem
se
k
tomu
nikdy
nedostal
takže
vlastní
vůle
ruší
v
tom
smyslu
a
jenom
tehdy
když
já
se
jím
nedovedu
včas
zříci
já
ji
musím
používat
do
krajnosti
to
znamená
kam
až
ne
ta
vůle
může
dovést
nebo
nedoved
tamní
musím
používat
o
a
jakmile
už
mě
dál
nevede
nenechat
se
zneklidnit
nenechal
se
z
malo
myslit
nenechat.
Nepovažovat
se
za
prvého
nebo
neschopného
nýbrž
zkonstatovat
že
ta
vůle
nestačí
odstoupit
od
ní
a
pak
ta
vlastní
vůle
člověku
velice
prospělo
neboť
umožnila
aby
se
od
ní
odpoutal
ale
jenom
takovýmto
takovouto
kvalitou
odpoutání
se
dostanete
vůli
boží
jinak
ne
a
jestliže
si
ještě
přeje
aby
tam
bude
nastoupit
a
tak
se
taky
je
dost
neni
to
si
nesmí
přát
to
mě
taky
pořád
lidská
vůle
neboť
to
je
boží
vůle
aby
se
von
moh
projevit
a
ne
moje
vůle
ano
upozorňuju
na
tom
di
ramakrišna
který
my
tady.
Jako
odporujete
vyhrožoval
dokonce
matce
káli
když
se
mu
nejeví
se
spáchá
sebevraždu
ty
práce
jako
jeho
vlastní
vůle
ale
zatím
to
byla
vrcholná
vůle
tý
matky
se
s
ním
spojit
a
protože
on
měl
nějaké
představy
on
také
nešel
bez
představ
jako
já
tohleto
sebevraždu
úmyslu
mnoho
protože
jsem
nešel
se
stavu
jako
ramakrišna
se
na
to
opačně
ale
on
protože
s
představou
o
matce
káli
kterou
měl
naučenou
z
té
ideologická
indického
tak
on
se
musel
toho
této
představy
zbavit
tak
on
se
musel
zbavit
představy
že
ta
matka
káli
je
někým
kdo
se
nad
ním
nechce
milovat
a
toho
se
mohl
zbavit
jenom
tím.
Text view •
Help