Waveform view
85-38A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
vypadá
tak
je
další
rada
vedle
té
první
nevlastnění
vypadá
tak
vypadá
dialekticky
ty
musíš
na
každém
kroku
na
každém
novém
kroku
obměnu
prostředky
zásadě
prostředky
zásadně
platí
že
ať
dojde
k
jakékoliv
výměna
prostředků
dycky
to
musí
být
upřímné
odevzdání
sebe
celého
tomu
duchovnímu
cíli
jak
to
není
upřímné
odevzdání
tak
si
buď
nevystihuje
anebo
to
nemyslíš
upřímně
sedí
na
dvou
židlích
a
této
nejhorší
sama
tu
cestě
může
udělat.
Takže
prosím
vás
druhé
obecné
pravidlo
pro
úspěch
na
to
co
chtěně
v
se
s
nikdy
s
tím
co
právě
dělám
nepovažovat
to
za
maximum
toho
co
mohu
provést
přestože
já
nemohu
víc
provést
nevadí
to
neznamená
to
že
bych
nemohl
víc
provést
protože
je
tady
někdo
jiný
kdo
mě
k
tomu
na
víc
pomůže
a
co
je
toto
navíc
zase
iniciativa
musí
vyjít
od
člověka.
Bez
mě
to
už
teďka
jenom
od
panny
marie
dycky
iniciativa
vypadá
jako
rozhodnutí
jako
nové
rozhodnutí
najít
nový
a
vyšší
smysl
života
nespokojit
se
s
dosavadním
smyslem
života
a
všechno
obětovat
pro
ten
nový
smysl
života
který
jsem
našel
k
tomu
jsem
byl
pomalinku
pomalinku
vychováván
od
toho
třech
a
půl
let
jak
je
ti
lékaři
pustili
z
té
uzdy
a
ve
skal
do
mě
myšlenku
jednat
správně
tedy
já
jsem
po
nápovědu
jiných
lidí
poznával
že
toto
co
mně
říkají
právě
správné
a
tam
to
ne
tak
to
je
byl
dal
z
mého
rozumu
tento
výběr
byl
za
rozumem
a
tedy
byla
v
tom
ta
realizací
schopnost
prachprostě
rozlišovací
a
byla
v
tom
taky
moc
za
tím
slyším
jít.
Vy
kteří
nejde
cestou
poznání
jako
já
kdybych
se
s
tou
víry
máte
stalo
snazší
možnost
jít
za
tím
co
je
správné
protože
vám
je
to
jasně
obecně
přikázáno
příkazech
církevních
třebas
nebo
čemu
prostě
věříte
tam
je
dokonale
se
se
scho
se
směrování
jenomže
z
vnějšku
a
říkal
dostanete
se
potřebujete
tam
dovnitř
věci
nesmíte
působit
jenom
z
vnějšku
snáze
se
být
ctnostným
to
je
málo
já
vám
to
není
to
špatné
ale
je
to
málo
já
vám
to
zase
ozřejmí
příkladem
ježíšovým.
Nebo
podobenství
ježíšovým
tak
on
mluví
na
jednom
místě
a
já
se
často
toho
všímám
a
ono
se
to
dotýkám
a
co
to
znovu
vysvětluju
neko
to
zase
s
tím
poněkud
jinak
než
předtím
totiž
z
jiné
stránky
trošku
i
čest
mluví
o
služebníků
který
pracuje
prostě
hospodáři
na
poli
a
potom
pro
něho
pracuje
potom
v
tom
při
té
večeři
pro
toho
hospodáře
a
když
ten
sluha
na
tom
poli
celý
den
pracuje
nikoliv
si
mi
prostředky
nástroje
má
od
hospodáře
pole
má
od
hospodáře
který
von
nevlastní
ani
to
pole
ani
ty
prostředky
to
vypadá
jako
že
splnil
to
první
nevlastnění
že
ano
přichází
večer
po
práci
k
tomu
hospodáři
a
ani
ho
napadli
si
za
sednout
a
pojíst
nýbrž
se
umyje.
A
oblečen
do
lepší
šatů
a
de
sloužit
tomu
hospodáři
a
teprve
a
tam
je
řečeno
sluha
neužitečný
ten
kdo
ještě
jenom
chápe
všechno
jako
nevlastnění
to
ještě
pořád
a
jedná
z
toho
této
pozice
je
neužitečný
v
tom
smyslu
že
přímo
neslouží
nýbrž
jenom
nepřímo
musí
ještě
přímo
sloužit
a
to
se
dá
jedině
ve
vnitřním
stavu
modlitby
a
to
co
je
tam
řečeno
potom
v
tom
večeřadla
co
se
tam
čili
moc
s
tím
hospodářem
to
je
stav
vnitřní
modlitba
je
tam
pěkně
rozebral
jak
to
vypadá
když
totiž
někdo
já
protože
patrně
to
vidím
že
to
nestačím
všecko
tak
já
vysvětlím
hned
ten
příkaz
který
vnitřní
modlitby
jak
je
tady
v
tom
takhle
že
totiž
je
tam
řečeno
když
že
ty
máš
nějakou
míní
modlitbu
kterou
znáš
které
se
chápeš
a
kterou
se
snaží
dostat
do
věčného
života
vědomého
soužití
s
bohem
tak
věc
jednu
věc
jestliže
tam
jde
proto
aby
se
tam
něčeho
najedl
aby
z
to
měl
pro
sebe.
Tak
to
není
vůbec
to
začla
být
ještě
vnitřní
modlitba
správná
vnitřní
modlitba
je
sloužit
tomu
komu
není
třeba
sloužit
který
to
vůbec
nepotřebuje
ale
který
to
od
tebe
chce
aby
měl
právo
a
možnost
se
k
němu
dostat
proto
to
od
tebe
chce
ne
protože
to
potřebuje
ale
že
tyto
potřebuješ
jemu
sloužit
o
tom
my
nechápeme
to
bohužel
ani
církev
nechápe
do
dneška
ale
už
to
dva
tisíce
by
to
mohlo
dojít
a
tedy
když
ten
slova
tam
přichází.
Tak
ho
ten
hospodář
jí
a
teprve
když
pojí
tak
by
ji
být
nesluž
aby
taky
pojedl
ten
při
se
dá
a
pojí
ne
proto
že
se
sápe
po
té
večeři
ale
že
vybídnout
že
tady
iniciativa
vychází
z
toho
hospodáře
a
ne
z
toho
dodo
chce
z
vůle
toho
člověka
nýbrž
z
vůle
hospodina
hospodáře
ne
boha
tak
teď
du
kousek
dál
jestliže
člověk
vstupuje
do
vnitřní
modlitby
tam
jako.
Po
dojme
že
ten
den
jsem
nepatřil
bohu
jak
jsem
měl
patřit
ale
teď
konečně
nastává
moment
kdy
se
nebudu
zabývat
krumpáče
že
se
mu
zabývat
polem
nýbrž
přímo
tím
hospodářem
jemu
budu
patřit
jemu
se
odevzdám
když
to
budete
jako
sebou
odevzdání
bohu
tak
je
to
správně
projednal
ta
je
nerozhodný
se
při
tom
stavíte
hlavu
a
nebo
nevíte
jako
mrtvola
anebo
co
při
tom
říkáte
té
nerozhodný
důležitý
je
tento
vnitřní
postoj
když
ho
nezachová
tak
všechno
ostatní
je
pro
kočku
tak
prosím
vás
vnitřní
modlitba
musí
vypadat
jako
sebevzdání
stoprocentní
sebevzdání
a
ono
to
není
sice
tak
těžké
ale.
I
když
má
dojem
člověk
že
se
cele
sebe
vzdává
tak
se
fakticky
sebe
celého
nevdává
z
toho
důvodu
že
sebe
nezná
on
se
může
zdát
jenom
toho
nebo
té
části
svého
já
o
které
ví
že
existuje
a
co
on
o
sobě
ví
čím
je
ho
zná
kůži
svoji
jenom
a
nezná
co
je
pod
tou
ulice
v
tom
lidském
nitru
to
vůbec
neví
to
není
ani
ještě
podvědomí
je
něco
víc
než
pod
vědom
a
my
už
i
do
podvědomí
těžkost
veme
a
co
pak
ještě
celé
nadvědomí
co
nám
španělsku
vesnici.
Proč
řikám
španělsku
vesnici
protože
jste
to
přirovnání
mě
velice
hodí
je
španělska
i
se
nemá
podobu
evropský
a
nebo
jiné
vesnice
to
je
osamoceně
statek
který
slouží
jedna
k
tomu
setkali
a
jednak
těm
kdo
tam
na
tom
statku
pracuji
či
není
to
vesnice
pravého
smyslu
to
je
ten
statek
jeden
statek
či
to
není
vesnice
v
našem
svazovalo
obklopen
rány
les
hájí
vším
možným
a
zase
další
statek
že
se
vládne
někdo
jiný
ano.
Takhle
jako
španělska
sice
je
v
nás
osamoceně
tou
vnitřní
království
protože
to
pro
nás
španělska
vesnice
že
se
tam
ono
ničím
jiným
než
námi
že
ještě
pořád
ta
je
strašná
mezera
potom
potom
když
mi
deme
do
toho
nitra
tak
se
setkáme
prostora
obrovský
poslem
kterým
které
musíme
překonat
než
se
dne
tomu
jádru
věci
pro
ztrá
my
v
pravém
slova
smyslu
prostory
to
chápeme
jako
vě
o
nějakých
prostá
ovšem
jak
se
praví
správně
v
tom
jesudian
vi.
Pokud
dědíme
při
tom
tak
se
nesetkáme
s
tím
bohem
tam
je
krásná
legenda
že
že
hadí
nepřítel
který
ho
nikdy
buddha
ne
měl
s
tíha
budu
a
chce
ho
zabít
s
otcem
ruce
tí
a
nemůže
o
pořád
chytnout
a
ten
buddha
si
toho
všímá
a
ten
co
chtěl
zabít
mu
říká
za
stav
se
na
chvilinku
gotamo
já
těch
si
zabit
a
on
říká
ty
mě
nectíš
protože
ty
utíkáš
a
já
stojím.
Za
stav
se
ocitneš
mě
hned
jenomže
on
nebyl
schopen
se
dostavit
a
pro
toho
budu
nechytla
protoho
taky
nezabil
jo
tak
to
je
ta
vnitřní
moudrost
tem
vy
se
musíte
zastavit
proto
indové
poli
dbají
na
to
aby
se
stal
do
se
měla
myslícího
principu
a
to
všecko
ovšem
sou
prostředky
které
nejsou
ještě
nevidělo
všechno
ale
to
slibný
začátek
oni
moc
toho
věděli
a
vědí
ty
mudrci
jdu
štěští.
Ale
upozorňuju
vás
že
je
to
pří
nadá
kultura
aby
věděla
toho
tolik
co
věděla
tak
ta
eště
před
ním
a
tam
existující
o
po
kterých
je
dneska
jenom
malinký
zbytek
tam
v
jižní
indii
a
do
dneška
ty
tam
byly
před
indii
do
dneška
se
z
nich
nenutí
už
dneska
indové
nejlepší
mudrci
pořád
to
děti
ta
příklad
maharišim
a
všichni
ostatní
byli
jižní
indie
že
ano
tam
ji
let
ten
mluvil
tam
byly
ten
nemohl
jindy.
Nebo
ustání
nebo
mentální
nebo
to
takovýho
to
by
tam
mi
let
může
v
něm
toto
dětství
ještě
je
a
je
tam
rada
šli
rada
napřed
veliký
světec
hodní
do
odbýt
taky
sem
ho
přeložil
do
češtiny
tak
je
to
mysim
jasné
že
musí
to
přestat
být
také
ho
nik
za
bohem
nýbrž
musí
to
být
zastavení
a
té
další
princip
že
když
se
vám
sjednotit
s
tím
co
je
ustálení
je
pevné
nehnutá
musím
sám
být
té
hnutí
a
ustálenosti
že
ten
hospodář
velí
tomu
sluhovi
a
buď
přestal
posluhovat
nýbrž
aby
si
sám
za
sedl
a
pojedl
tak
je
to
zbavení
se.
Té
touhy
sloužit
i
tomu
bohu
rozumíte
tomu
musí
taky
přestat
to
je
velice
těžký
okamžik
té
vnitřní
modlitbě
se
člověk
byl
veden
do
daleko
tou
touhu
k
tomu
bohu
patřit
pro
něho
všechno
dělat
najednou
se
chce
aby
to
něho
vůbec
nic
nedělal
aby
dělal
pro
sebe
neboť
ono
už
to
není
nebezpečné
v
této
fázi
vývoje
aby
pro
sebe
něco
dělá
že
tím
by
to
bylo
smrtelnou
né
teď
je
to
spásen
i
to
je
ta
dialekticky
těch
prostředků
než
jsem
já
tohleto
pochopil
to
je
trvalo
já
jsem
taky
zatím
pánem
bohem
běžel
pochopitelně
všemi
silami
a
on
si
mě
bral.
Já
jsem
ale
nepochopil
že
když
si
mě
bere
takže
já
při
tom
musím
si
sednout
nemohu
běžet
sednout
na
vysvětlím
ten
symbol
znamená
přestat
mluvit
přestat
změny
myslícího
principu
zajmout
nebo
zaplašit
nebo
odstranit
paměť
a
tak
dále
ztratit
paměť
například
co
je
strašně
obtížné
pro
člověka
který
je
zvyklý
že
bez
paměti
to
nejde
a
tak
dále
já
nebudu
tady
liší
protože
bych
musel
líčit
stav
ničí
modlitby
a
na
to
bych
nestačil
ani
za
několik
dní
a
nebylo
by
to
možná
ani
užitečné
protože
do
toho
se
třeba
vstoupit
aby
to
člověk
pochopil
tento
stav
vnitřní
modlitby
spojovací
stanicí
modlitby
ne
hledající
ale
spojovací
stavy
tří
modlitby.
Tak
já
jdu
zase
k
tomu
ježíši
kristu
řekl
jsem
vám
že
dalším
principem
na
té
cestě
je
řada
rozhodnutí
přičemž
jedno
rozhodnutí
se
liší
od
dalšího
tím
že
je
založeno
na
větším
sebepoznání
že
míra
přiblížení
k
bohu
je
závislá
přímočaře
přímo
úměrně
míře
sebepoznání
říká
svatá
terezie
z
avily
aby
se
mě
nepoužíval
z
toho
mě.
A
dokud
sebe
sám
člověk
nezná
tak
nemůže
se
s
bohem
setkat
říká
konec
a
co
je
to
zná
sama
sebe
že
jsem
chrámem
božím
to
je
to
znalost
sama
sebe
to
se
strachují
když
ve
mně
chrám
boží
stačí
se
do
něho
uchýlit
a
jsem
absolutně
bezpečen
ovšem
jak
tam
že
jo
tam
se
neh
a
se
prostě
počinem
a
to
je
ta
určitý
klid
nebo
se
k
němu
přimět
tomu
klidu.
Tak
já
vypadal
rozhodnutí
panny
marie
a
jak
vypadal
dalšího
hnutí
která
nám
tam
líčí
ježíš
kristus
já
to
teďka
budu
bát
a
po
princip
rozhodnutí
ale
mohl
by
to
brát
ještě
po
jiný
dalších
vyšších
principech
které
jsou
taky
tam
v
tom
ježíše
kristu
vypovědět
ale
chce
se
asi
dneska
nedostanu
protože
celá
ta
série
rozhodnutí
by
mě
stát
strašně
moc
času
panna
maria
chození
udělala
ona
byla
živou
a
v
tom
židovském
národě
už
od
právě
ku
byli
v
živé
zásady.
Způsob
soužití
mezi
lidmi
tak
dokonale
s
vázán
že
s
jeho
nebylo
vyhnutí
že
na
svobodná
které
se
narodilo
dítě
nesměla
už
se
stát
manželkou
pravo
pro
to
manželkou
kohokoliv
e
židů
mohla
být
otrokyní
maximálně
otrokyní
v
rodině
takže
byla
otrokyní
snís
děje
ten
který
měla
při
sobě
mu
i
o
to
k
ní
tam
bylo
celá
řada
teď
najednou
přichází
k
panně
marii
gabriel
anděl
gabriel
přívlastky
boží
to
co
je
před
tím
je
vysvětlen
ten
přívlastky
boží
a
tam
je
barvu
muž
boží
přišel
ji
oplodnil
bůh
ji
přišel
o
plodí
pro
toto
gabriel
ní
to
michael
nebo
nějaké
jiné
tento
přívlastky
takže
ona
počítal
z
ducha
svatého
opravdu
a
ne
z
moci
lidské
ale
věděla
že
se
jí
vyhraženo
jako
svobodná
dívka
bude
mít
dítě.
A
říká
ano
já
bych
já
jenom
nemůžu
pochopit
jak
je
to
možnost
že
já
se
se
tento
narodí
když
já
muže
nepoznávám
a
ten
zabil
říká
nevadí
že
nepoznáváš
duch
boží
ty
za
zastíní
a
ty
počne
z
ducha
svatého
ona
řekla
no
jeli
tomu
tak
tak
já
hodin
přes
palubu
to
své
postavení
v
tomto
židovském
národě
jako
kapat
ní
člověk
já
v
něm
začnu
být
otrokyní
prosím
takhle
rezignovala
na
svůj
život
on
na
rezignovala
na
svůj
život
právoplatným
život
v
tomto
světě.
To
je
to
čemu
mně
učili
lékaři
v
předškolním
věku
rezignovat
na
tento
život
vždycky
mělo
znovu
a
znovu
brali
já
jsem
on
tak
dlouho
měl
její
pane
a
já
jsem
přestal
vnímat
bolest
a
jsem
přestal
měla
tento
svět
protože
to
dělali
při
vědomí
totiž
říkají
někde
s
ní
ustat
čtrnáctkrát
sebou
to
je
tak
by
to
naučili
opakovaně
mi
to
tomu
naučili
že
já
jsem
rezignoval
na
tento
svět
obdobně
ne
stejně
jako
panna
maria
obdobně
jako
panna
maria
a
tím
se
ve
mně
zrodilo
něco
co
je
tam
líčeno
potom
jako.
Vnuknutí
které
se
dostalo
svatému
josefu
česky
osvícené
mu
rozumu
bohem
osvíceného
rozumu
takže
on
občas
věděl
co
má
udělat
a
točilo
to
k
tomu
aby
šel
dál
aby
se
dostal
toho
ježíše
nebezpečí
toho
herodesa
aby
se
dostal
do
egypta
bezpečně
se
chová
a
vy
ho
připravuje
pro
ten
úkol
a
tímto
způsobem
já
jsem
byl
do
sedmnácti
let
veden
že
vždycky
bezpečně
jsem
byl
převeden
přes
úskalí
které
mě
mělo
odvést
od
mého
úkolu
když
jsem
poslechl
jako
ten
svatý
josef
poslechl
ten
rozum
ve
mně
byl
zaplašil
rozumíte
a
podo
pochopil
nebo
poslechl
něco
co
nebylo
rozumné
co
nepocházelo
z
rozumu
vůbec
na
odcházel
se
rozum.
Vychovali
tedy
toho
ježíše
já
se
nebudu
všímat
moc
toho
života
do
třeti
let
tak
se
nám
málo
zachovalo
ale
je
to
pro
nás
velice
důležité
období
protože
ono
se
to
v
něčem
podobá
našemu
životu
v
něčem
se
to
nepodobá
a
my
to
klidně
můžeme
rozlišit
a
můžeme
zachovat
v
tom
smyslu
jak
se
to
našemu
že
o
tu
podobá
a
jenom
v
tom
smysle
jak
se
to
podobá
přičemž
říct
na
vědomí
že
i
v
tom
se
to
nepodobá
je
pro
nás
strašně
důležité
abychom
aspoň
vírou
pochopili
že
to
tak
je
vírou
kteří
musíme
pochopit
a
ne
vědění
jako
ježíš
kristus
ve
dvanácti
letech
když
se
ztratil
chrámu
poslouchají
tamty
mudrce
a
dali
ho
rodiče
nenašli
ho
až
ho
konečně
hledali
našli
a
listí
tady
mu
tam
pozdě
že
mají
o
něj
strach
a
říkal
copak
nevíte
nemusí
být
v
tom
co
je
mého
otce
on
jasně
věděl
kdo
jeho
otec
a
že
tím
není
nějaký
svatý
joba
maria
není
jeho
matkou
nýbrž
že
jeho
otcem
matkou
je
bůh
v
nebesích.
A
neměl
jim
to
za
zlý
šel
s
nimi
a
byli
oddán
čili
i
když
to
člověk
ví
a
ježíš
kristus
to
věděl
když
to
my
to
jenom
věříme
když
tomu
jenom
věříme
že
jsme
od
boha
posláni
na
tento
svět
a
že
bohu
patříme
že
on
je
náš
otec
tam
musíme
klidně
se
dát
lidově
světem
s
je
mu
být
poddáni
jako
byl
ježíš
poddán
tomu
světu
musíme
se
vyučí
k
tomu
svému
tesařství
jména
musíme
zvládnout
povolání
které
nás
uživí
v
tomto
světě
a
který
nám
s
jedná
čest
před
lidmi
to
nesmíme
opomíjet
a
teprve
až
nám
to
půjde
tao
číně
samovolně
tak
se
stane
něco
co
já
ten
to
světě
je
dalším
pravidlem
velice
důležité.
Já
řeknu
napřed
podle
toho
co
vím
že
z
oblasti
samovolnosti
přicházíme
my
říkáme
od
boha
pro
mě
je
to
oblast
samovolnosti
a
do
oblasti
samovolnosti
se
vracíme
a
jestliže
my
tím
že
správně
jednáme
jako
se
to
stalo
u
mě
sem
občas
správně
jednal
rozšiřuje
oblast
samovolnosti
tak
se
v
sedmnácti
letech
už
tak
rozšířila
že
je
přeje
mnou
stá
moje
nesmrtelná
individualita
jo
a
s
takovou
obrovskou
mocí
že
mě
absolutně
přemohla
tak
dokonale
mě
přemohla
že
kněz
který
mě
zpovídal
mě
podruhé
zpovídat
nemohl
já
jsem
začal
generální
zpovědí
a
podruhý
jsem
mu
říkal
když
jsem
šel
do
zpovědi
ptže
mě
tam
zval
do
tý
zpovědnice
stojí
pane
já
nemohu
věřit
řešit
mně
to
nejde.
A
von
říkal
no
to
přeci
nemyslíš
vážně
no
jak
můžu
v
přítomnosti
někoho
kdo
toto
všechno
vlastní
i
vlastní
být
zlo
dějem
zloději
neklade
před
tím
komu
něco
klade
nýbrž
za
jeho
zády
a
já
se
za
jeho
zády
ne
ocitám
on
říkal
měli
tomu
tak
tak
začne
věřit
až
se
ocitne
že
jeho
zády
že
to
nemůže
být
definitivní
stav
já
si
na
to
počkám
a
tak
jsem
k
němu
chodil
ke
zpovědi
a
vůbec
sem
nebyl
nikdy
zpovídá
vždycky
jako
před
lidmi
dává
absolutorium
a
nikdy
mě
žádný
absolutorium.
Tak
ujišťuji
vás
že
to
to
nebyla
moje
moc
když
boží
moc
ke
které
se
člověk
ve
ke
te
se
upravuje
nebo
to
kterou
nechává
v
sobě
místo
popřávají
místo
v
sobě
tím
že
sám
sebe
se
vzdává
a
já
jsem
se
ovšem
sebe
vzdal
nedobrovolně
a
potom
už
dobrovolně
že
jsem
poslouchal
to
co
nebylo
rozumné
co
nebylo
z
rozumu
takže
co
je
to
spása
já
ani
budu
nově
definovat
to
je
přechod
do
samovolnosti
toho
svatého
který
je
u
boha
v
příbytku
u
boha
to
nenapadne
jednat
jinak
než
jak
mu
samovolně
přichází
do
vědomí
že
má
jednat
samovolně
musela
toho
nepřemluví
te
aby
vás
vyslyšel
když
to
neodpovídá
te
samovolnosti
pocházející
od
boha.
Takže
on
má
ty
slyší
třebas
není
to
špatné
se
modliteb
ke
svatému
ale
potom
si
musíte
být
vědomi
toho
že
je
to
vůle
boží
který
které
se
si
pomohli
k
jejímu
pojem
svět
pomohli
že
se
obrátit
konkrétně
nějakého
svatého
prosím
je
to
možné
ale
nemyslí
žádný
svatý
ten
přepych
dopřát
aby
poslechl
prosebníka
nemůže
o
poslouchá
v
lidské
jenom
boha
až
se
shoduje
ta
vůle
boží
vstou
vůlí
toho
prostředníka
tak
taky
může
vyslyšela
může
tomu
mnohé
přidat
pochopitelně
může
to
urychlilo
to
všechno
je
v
moci
toho
svatého
a
to
je
úkol
jeho
na
věčnosti
tam
se
nezahálí
on
se
to
je
urychlovače
svatý
urychlovat
těch
vnitřních
pochodu
v
tom
celistvý
v
celém
vesmíru
ano
v
tom
návratu
k
bohu.
Tak
to
je
definice
svatého
na
nebi
nebo
v
příbytku
a
také
pozice
jeho
vedle
boha
jenom
pouhý
urychlovat
více
nemůže
být
nikdy
není
a
to
nezažívá
jenom
jako
někdo
kdo
rychle
někomu
něco
nýbrž
co
tím
že
u
rychle
také
v
sobě
u
rychle
ustavičné
přibližování
se
k
nekonečné
moudrosti
existenci
pravdě
lásce
boží
takže
on
protože
bůh
je
nekonečný
se
ustavičně
přibližuje
toto
ustavičné
přibližování
tak
konvergence
to
je
život
na
věčnosti
ano
protože
je
to
nekonečné
přibližování
o
ně
nekonečný
veliký
takhle
takovým
způsobem
vše
všemu
odsoudí
rozumíte
ale
to
se
nejeví
tady
to
se
jeví
teprve
tomu
svatýmu
takhle
to
bude
ten
pochopí
jak
to
je
no
to
lidské
pochopení
to
vázne
kulhá
ale
já
jsem
se
nedostal
mu
daleko
v
těch
rozhodnutích
toho
ježíše
krista
jenom
jsem
vám
definoval
spásu
tak
jak
si
jak
nejste
schopni
nebo
asi
jsem
se
si
ne
definovali
já
vám
to
ani
církev
ne
definuje.
Tak
já
jdu
k
dalšímu
teď
když
člověk
se
vychová
k
tomu
že
určitá
míra
samovolnosti
se
vtělí
do
jeho
života
tak
že
to
čemu
byl
poddán
vůlí
svou
musel
vůlí
být
tomu
poddán
to
se
stalo
tak
samovolné
že
už
vůbec
nemusí
vůli
a
varovat
milovat
aby
to
šlo
jemu
ta
poddanost
té
společnosti
k
té
rodině
už
šla
sama
od
ruky
už
věděl
co
má
udělat
co
jde
má
udělat
samovolně
to
věděl
nemusel
vo
tom
přemýšlet
už
té
moment
kdy
je
nebezpečné
začít
přešlapovat
na
místě
no
je
to
hezké
ono
to
de
člověku
samo
ale
v
nás
upozorňuje
že
to
nesmí
člověk
udělat
tuto
chybu
této
chybě
chyby
se
nesmí
dopustit
on
musí
se
o
točit
na
vel
na
na
podpatku
ani
se
s
nikým
nerozloučil
a
jít
si
do
jordánu
a
prosím
vás
co
to
ten
ježíš
kristus
dělal
já
to
řeknu
už
více
vě.
Že
když
potom
za
ním
jednou
přišla
ta
matka
a
jeho
bratři
tedy
rodina
byla
strašně
rozrostla
jeho
bratři
byli
všichni
i
bližší
in
zdání
příbuzný
toho
ještě
platilo
i
v
řecku
když
ží
mně
jo
ta
rodina
měla
minimálně
dvě
stě
padesát
lidí
v
řecku
tři
třicet
tisíc
lidí
my
a
rodina
ano
takže
to
nebyly
bratři
to
byl
taky
poddaní
a
otroc
my
ti
jako
sobce
stal
otroka
proto
člověkem
že
ano
pro
své
umění
mají
také
tak
takže
chápete
že
tam
jednoho
dne
se
děje
to
že
jsou
tady
tý
bratři
a
tvoje
matka
a
volají
tě
a
on
říká
ježíš
kristus
a
kdo
je
má
matka
kdo
jsou
mí
bratři
a
nejde
za
hlasem
té
své
matky
a
těch
vybrat
a
nevyhovuje
nýbrž
dál
pokračuje
v
tomto
tam
dělá
pro
všechny
nebo
to
jsou
jeho
bratři
který
ho
potřebujou
daleko
aktuálně
ji
než
ten
kde
si
ho
teďka
momentálně
za
volá
tak
ten
převod
k
tomuto.
Od
té
oddanosti
té
rodině
tomu
uší
mu
kruhu
ten
nastal
pomocí
jordánu
a
pomocí
toho
co
se
stalo
na
poušti
já
to
zase
budu
vysvětlovat
nikoliv
jako
zevním
události
jako
kdyby
se
to
nestalo
nýbrž
jako
že
to
je
jako
že
to
fakt
vnitřní
jo
nesmíte
si
myslet
že
já
proto
třebas
zavrhuje
to
co
se
tam
dělo
že
si
myslí
že
je
to
nestalo
pro
mě
je
to
nerozhodující
pro
mě
je
absolutně
nedovolí
jestli
ježíš
existoval
nebo
neexistoval
je
to
pravda
že
to
je
to
je
že
to
je
nádherně
srovnané
řada
požadavků
na
duchovní
cestu
a
kdo
si
to
tedy
vymyslel
tak
by
mudrc
na
oceanu
to
nepravděpodobné
se
to
člověk
také
dovede
vymyslet
že
se
to
patrně
také
na
povrchu
muselo
dít.
Ale
ve
věř
už
to
je
tam
může
to
všechno
připraveno
od
věku
je
to
pro
člověka
připravena
takže
teď
se
ještě
všimnu
vysvětlení
toho
křtu
v
jordánu
tam
totiž
jde
o
jednu
věc
aby
člověk
vyšel
z
toho
pojetí
a
to
udělali
jíš
kristus
hlavně
kvůli
nám
že
je
synem
těchto
lidí
té
konkrétní
matky
a
otce
a
nebo
té
společnosti.
A
nýbrž
že
synem
božím
a
proto
ten
svatý
jan
křtitel
ne
ježíš
svatý
jan
křtitel
slyšel
v
tom
jordánu
prosím
berte
tak
tak
jak
vám
to
říkám
to
je
já
jsem
to
zažil
daleko
podrobněji
než
jak
je
to
napsáno
slyšel
hlas
nebe
ten
to
je
syn
můj
mý
než
se
mi
zalíbilo
toto
je
svatý
jan
v
křitel
a
řekl
to
svému
žáku
žáku
janovi
a
tento
potom
napsal
do
evangelia
a
rozumíte
když
kristus
kdyby
to
byl
takhle
slyšel
to
by
byl
na
tom
strašně
býval
dle
to
by
nebyl
vtěleným
bohem
on
o
tom
věděl
a
on
nám
zkazí
tímto
touto
události
nebo
vám
to
všechno
přetváření
tyto
události
mě
tvůrcem
celého
toho
dění
tam
prostě
také
stvořitelem.
To
není
oddělen
od
stvořitele
v
tomto
smyslu
on
tímto
způsobem
ukázal
co
jsem
musí
v
člověku
stát
aby
mohl
jít
dál
po
té
cestě
a
ono
se
musí
stát
toto
že
se
setká
se
svou
nesmrtelnou
podstatu
a
ta
mu
řekne
si
synem
božím
já
jsem
se
stal
v
sedmnácti
letech
a
neřekla
že
jsem
si
ne
božím
nýbrž
jsem
to
věděl
že
my
jsme
svou
vnitřní
podstatou
nesmrtelný
že
který
jsme
dětmi
božími.
A
jako
by
byl
prošel
jordánem
vidíte
jak
to
má
nemá
to
tu
podobu
toho
děje
to
nebyl
vůbec
umět
žádný
děj
a
taky
to
u
nikoho
žádný
dějí
není
a
kdo
ve
snu
vidí
jak
vstupuje
třebas
do
jordánu
tak
je
těm
tak
to
je
všechno
jenom
parazita
vnitřního
stavu
a
ten
k
tomu
třebas
vůbec
nedojde
tak
je
rozdíl
mezi
s
nemáme
diskusi
skutečností
na
to
vás
upozorňuju
veškeré
duchovní
takzvané
smyslu
jenom
nějakým
zaslíbení
nejlepším
případě
to
takhle
dopadne
ale
ve
skutečnosti
nejsou
ještě
tím
pravým
k
čemu
má
dojít
nebo
k
čemu
už
dávno
došlo
co
se
má
povalil
do
zevního
vědomí
a
takže
ten
ježíš
potřeboval
k
tomu
aby
si
uvědoměl
aby
si
uvědomil.
A
půl
nám
dokonaleji
než
předtím
že
on
to
uvědomoval
i
těch
dvaceti
letech
říkal
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
aby
se
to
tak
dokonale
uvědomil
aby
moh
potom
páchal
to
co
páchal
ty
tři
roky
rozumíte
to
bude
třeba
daleko
větší
míra
uvědomění
tady
jsou
stupně
v
tom
růst
do
věčnosti
nám
ukazuje
na
stupňovitosti
tohoto
procesu
že
to
není
hotového
že
člověk
stoupá
po
žebříku
stále
většího
uvnitřnění
a
stále
většího
přenášení
toho
vnitřního
pokladu
do
zevní
okolností.
Teď
už
šlo
o
to
aby
ježíš
nebyl
jenom
pouhým
tesařem
nýbrž
aby
pomáhal
bližnímu
širším
měřítku
dokonce
takzvaným
zázračným
způsobem
a
než
zase
se
dostal
k
jinému
ještě
vyššímu
způsobu
po
tom
kříži
já
budu
muset
vysvětlit
ten
závažný
způsoboval
než
se
k
tomu
dostanu
že
to
není
to
daný
za
začne
způsob
že
to
zase
vnitřní
stav
a
tak
dále
já
musím
vysvětlit
něco
jiného
a
já
musím
vysvětlit
co
je
tam
v
tom
jordánu
vlastně
dělo
to
je
rozbor
dokud
tu
analýzu
ne
uděláme
z
nich
syntézu
tak
pochopení
nebude
dostatečné
já
se
pokusím
aby
scho
abychom
si
ten
spravedlivá
analýza
tak
vstupuje
k
tomu
jordánu
a
nachází
tam
svýho
dávno
přítele
z
mládí
jana
křtitele.
A
říkám
jen
do
pokřtím
ně
jen
tak
ší
říká
tebe
nebudu
dyť
já
vím
kdo
si
já
nejsem
hoden
abych
ti
rozvázal
třebas
jenom
opánky
nebo
svázal
nebo
u
třetí
o
bitvě
prah
neskutečný
má
větší
moc
než
já
a
von
říkal
prosím
tě
nedělej
takový
brilantně.
Na
této
cestě
sám
člověk
nic
neudělá
tato
cesta
vede
od
člověka
k
širším
pojetí
života
člověk
se
k
sobě
nevrací
člověk
je
závislý
na
prostředí
ve
kterém
žije
a
čím
dál
vědomě
ji
závislý
na
svém
nitru
to
znamená
na
bohu
na
věčném
na
nej
nesmrtelné
podstatě
a
já
potřebuju
vlivem
okolností
a
vlivem
úkolu
který
má
před
sebou
se
dostat
do
další
fáze
tohoto
uskutečnění
mého
úkolu
a
k
tomu
mě
může
dopomoci
jenom
někdo
druhý
to
znamená
ten
kterému
mám
pomáhat
ten
mě
musí
pomoci
největším
pomocníkem
mým
na
tomto
světě
byl
esesman
který
mě
chtěl
zabít.
Já
neznám
většího
lidskýho
pomocníka
než
tohoto
že
ten
mě
vodnaučil
pět
na
sobě
a
tisíc
zachovat
svůj
život
já
jsem
ten
život
bez
toti
vzdal
a
nebýt
jeho
tak
se
ho
nevzdal
pochopitelně
takže
kdybyste
náhodou
špekuloval
o
mém
životě
já
jsem
o
tom
moc
říkal
najdete
mi
tam
nějakého
většího
pomocníka
ale
já
mám
obavu
že
nenajdete
může
se
špatně
znam
ale
nebo
jsem
špatně
za
svůj
život
ale
než
těžko
by
sta
našli
většího
pomocníka
než
tohoto
jestli
my
sama
a
tak
taky
ten
svatý
jan
chytl
byl
velkým
pomocníkem
ježíše
a
je
nám
ukázáno
že
my
i
když
se
ocitneme
na
nějaké
vyšší
úrovni
poznání
se
nesmíme
štítit
pomoci
odkudkoli
přicházející.
Já
jsem
možná
byl
na
nějaké
úrovni
poznání
už
před
tím
že
se
se
zkoncentruje
se
nesmí
štítit
toho
esesmana
já
jsem
v
něm
nesměl
vidět
nepřítele
já
se
mě
nemusel
vidět
pomocníka
který
udělal
měl
udělat
podle
mýho
názoru
mylné
názoru
mimo
názoru
a
se
mu
dalšího
omylem
být
veden
to
potom
řeknu
připomeňte
kdy
jsem
zapomněl
že
totiž
musíme
být
závislí
na
druhém
ano
v
každém
případě
a
této
závislosti
se
nesmíme
vzdávat
když
je
to
někdo
zdánlivě
nehodný
nám
pomoci.
Já
bych
z
této
příležitosti
mohl
mluvit
o
tom
jak
mně
pomáhali
třebas
lidé
kteří
vůbec
o
tom
nevěděli
že
mě
pomáhají
a
vůbec
nebyly
jako
to
hodně
nebo
tak
nějak
jiný
než
tam
ten
dokonalý
esesman
že
ano
ale
musím
jít
dál
všeho
nechám
co
jsem
napověděl
a
jdu
dál
tak
co
se
teďka
stalo
konečně
ten
svatý
jan
si
síla
z
nebe
při
tom
křtí
tento
je
syn
můj
boží
v
něm
se
mi
zalíbilo
čehož
poznal
pro
tu
chvíli
on
to
byl
člověk
víry.
Že
je
to
tak
že
že
křtí
syna
božího
přesto
si
to
že
tentýž
jan
za
nějaký
čas
a
za
melou
ho
posílá
své
učedníky
když
je
v
žaláři
z
dotazem
ježíši
kdo
jsi
ty
jak
ta
víra
když
člověk
de
vírou
potřebuje
ustavičnou
vzpruhu
ono
toho
záře
kde
mu
hrozila
smrt
potřeboval
citu
vědět
od
že
je
za
ním
z
ježíš
kristus
že
ano
za
ním
stojí
a
ježíš
mu
zaujme
řekněte
svému
mistrovi
že
mrtvý
stávají
na
smrt
nemocní
se
uzdravuje
on
pochopí
do
sem
já.
Tak
po
taky
kázali
ale
nepomohlo
to
tomu
člověku
víry
svatému
janu
od
násilné
smrti
s
těší
že
neboť
víra
musí
být
tato
tak
dlouhou
dobu
slouží
ale
nakonec
musí
být
sťati
pra
prostě
v
kasta
nemilosrdně
z
jako
jako
byl
nemilosrdně
pohřben
u
mučen
ježíš
kristus
velice
nemohl
straně
takhle
se
jedná
vírou
která
tak
slušně
slouží
a
tak
je
nutná
na
cestě
každého
z
vás
že
a
ona
nakonec
musí
takhle
zahynout
potupnou
smrtí.
Tak
ježíš
kristus
potom
slyšel
ale
zažíval
to
synovství
a
zažíval
ho
daleko
dokonalejším
způsobem
než
já
v
těch
sedmnácti
letech
že
člověk
není
vtěleným
bohem
pochopitelně
takže
já
jsem
zažil
tak
že
to
jako
byla
obrovská
moc
která
mě
přemáhat
a
já
jsem
nebyl
časem
ani
schopen
třebas
řešit
protože
jsem
byl
tři
čím
byl
přítomnosti
někoho
kdo
na
mě
ohlíží
a
odívá
mně
obrovskou
mocí
tu
moje
sobě
pociťoval.
Kdežto
ten
ježíš
ten
na
toho
čekal
ještě
přemožen
já
a
to
u
mě
nenastalo
těch
sedmnácti
letech
a
takže
to
tam
vadilo
on
se
ocitl
na
poušti
byl
veden
duchem
na
poušť
to
sám
nechtěl
on
tam
nešel
vlastní
iniciativy
tam
už
už
nejednal
z
vlastní
vůle
to
je
ten
rozdíl
oproti
tomu
jak
člověk
nebo
já
nebo
vůbec
člověk
jedná
pořád
je
se
zachoval
svou
vlastní
vůli
a
sedí
na
dvou
židlích
ježíš
kristus
neseděl
o
té
chvíli
na
dvou
židlích
on
jenom
vůli
boží
plnil.
A
bez
ohledu
na
sebe
takže
mohl
říci
kdybych
cokoliv
dal
pro
sebe
nevěřte
mně
to
samozřejmě
nemůže
platit
o
mně
a
nikoliv
on
nikomu
z
lidí
protože
tak
daleko
nejsme
ale
máme
se
ještě
pořád
rádi
a
pořád
jsme
sví
a
nejsme
jenom
boží
to
je
sedění
na
dvou
židlích
a
že
ta
delší
nedostatečnost
naší
cesty
že
se
k
tomu
ještě
budu
přejete
vrátit
tak
teď
bůh
od
něho
chtěl
aby
se
vypořádal
se
svým
já.
On
jako
vtělený
bůh
se
vypořádal
se
svým
já
za
svý
učedníky
napřed
začí
učedníky
aby
moh
pro
ně
být
světlem
který
už
by
nemuselo
zápasit
sám
se
sebou
se
svým
jáčkem
a
to
by
bylo
špatně
libosti
tím
ještě
po
otce
satanem
to
nešlo
ten
satan
pokorně
vedle
něho
chodil
v
podobě
jidáše
a
pokorně
mu
sloužil
a
do
smrti
mu
sloužil
krásným
slovo
život
je
už
nebyl
jeho
nepřítelem
vůbec
ne
a.
Ten
ježíš
se
potkává
se
svým
já
k
tomu
se
říká
satan
tam
v
tom
písmo
která
bych
přidal
to
není
satana
arcisatanáš
tam
se
hrabouši
satanáš
je
proti
tomu
našemu
já
to
nás
totiž
zbavuje
možnosti
se
setkat
se
svým
pravým
já
se
svou
nesmrtelnou
podstatou
to
je
satanskou
vrcholný
já
neznám
lepší
to
nikomu
se
to
nemůže
podařit
tak
dobře
jako
my
mu
vlastní
mu
já
on
si
to
s
ní
musí
vypořádat
k
čemu
to
já
ho
má
mně
se
klaní
mě
služ
pro
mě
nebo.
Jeli
zázraky
abych
já
to
viděl
abych
já
byl
já
toto
zevní
já
byl
svědkem
toho
že
ty
zázraky
schopen
udělat
on
ve
všem
odvolává
a
proto
ho
toto
své
já
nedělání
takže
to
já
odchází
s
tím
co
my
spisu
říkal
bohu
je
třeba
sloužit
těch
a
ne
tobě
ne
odchází
znechucen
protože
od
tý
chvíle
odkázán
do
pozice
trpné
služ
to
v
tom
v
té
chvíli
naše
já
nepadá
nýbrž
slouží
to
je
fáze
kde
slouží
tak
dokonale.
Nebo
by
mělo
složitá
dokonale
pro
mě
tak
dokonale
bože
tu
fázi
nedosahujeme
my
to
vždycky
dosáhne
na
zpátky
nás
ten
proces
je
rozdělen
na
menší
taky
jak
to
mit
nejste
schopni
tak
velká
soustá
ježíše
život
že
je
těžší
kristus
načetl
poli
potřít
bych
moh
se
zahalit
my
jedno
svou
to
třebas
jako
vstupuje
jordánu
používáme
na
desetkrát
na
dvacetkrát
já
jsem
ten
vstup
jordánu
potom
zažíval
ještě
sedm
let
ne
a
pořád
se
to
dokonalou
prohlubovala
ještě
toho
nebylo
dost
kdy
se
to
byl
jenom
vnitřní
uskutečnění
takže
v
koncentráku
se
musela
se
že
je
to
vnitř
to
vnitřní
uskutečníte
vni
a
tak
dále
ale
to
by
vás
dneska
nezajímal
já
bych
taky
odplatu
takže
teď
v
tomto
momentu
ježíš
je
připraven
k
tomu
přímo
učedníky.
Chápejte
životě
ježíše
krista
jako
interní
záležitost
každého
zas
že
my
máme
v
sobě
vesmír
v
malém
to
je
těch
dvanáct
učedníků
ano
celý
ten
vesmír
v
malém
máme
v
sobě
nic
nám
tam
nechybí
a
to
učedníci
páně
dobře
věděli
a
když
jim
byl
ten
jidáš
tak
tam
přizvali
dalšího
ne
svatýho
pavla
už
hned
přizvali
jak
tam
to
sem
popravil
tak
ni
přizvali
z
dalšího
učedníka
pořád
jich
muselo
být
dvanáct
oni
dobře
věděl
že
jsou
lépe
že
tam
ti
celého
vesmíru
nebo
překonání
časoprostoru.
A
museli
to
dodržovat
protože
byli
k
tomu
vedení
vnitřním
hlasem
nebo
vnitřním
povědomí
čili
dvanáct
učedníků
to
není
dvanáct
našich
vlastností
nýbrž
to
je
symbol
transformační
schopnosti
lidské
bytosti
nejenom
těla
ale
lidské
bytosti
ká
bytost
má
schopnost
transformovat
všechny
vesmírové
síly
a
jedna
nesmí
chybět
tak
aby
po
té
transformaci
z
toho
veš
se
dostala
na
po
na
vědomě
domů
vzešlo
tedy
poznání
boha
nesmrtelnosti
že
ano
a
to
tedy.
Text view •
Help