Waveform view
85-22B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
V
tom
předškolním
věku
když
jsem
se
řídil
tím
co
bylo
správné
co
jsem
poznával
jako
správné
se
neměl
ani
nejmenší
představu
o
bohu
ani
nejmenší
a
takže
jsem
nikdy
nepotřeboval
tuto
přesto
ta
by
mě
byla
překážela
tak
mně
musíte
prozřel
sem
nepotřeboval
ani
v
předškolním
věku
že
jsem
jako
do
z
vaši
zastával
názor
že
to
bez
představy
je
lepší
ne
ale
promiňte
mně
tuto
mojich
protože
to
je
cesta
člověka
který
byl
násilím
vytržen
z
kontinuity
těch
mrak.
Vlivem
lékařů
se
potrhlý
a
bylo
vět
kousíček
nebe
kousíček
nebe
v
podobě
toto
je
správné
a
kousíček
moci
z
toho
pocházející
kterou
se
to
mohlo
uskutečnit
to
správné
ano
to
sám
nestalo
a
buďte
rádi
že
jsem
vám
to
nestalo
že
to
je
normální
to
by
se
taky
nemuseli
přežít
to
nic
nestojí
vám
toto
s
vámi
lékaři
udělali
nebo
něco
jinýho
to
způsobilo
samo
taky
jen
hlavě
a
ale
vaše
cesta
je
jiná
ta
nejde.
S
tím
ad
astra
že
a
v
tom
je
že
se
říká
správ
astra
jak
to
říká
latinské
slov
strmou
k
bohu
ta
cesta
jde
to
je
přirozená
cesta
pro
vás
celý
život
musí
mít
význam
nejenom
to
co
je
správné
i
o
čem
nemáte
vůbec
páru
jestli
je
to
správné
nebo
nesprávné
kde
bloudí
te
do
váháte
to
jsou
vaše
prostředky
vývojové
to
váhání
to
bloudění
to
zoufá.
Já
bych
si
to
na
se
že
se
nevážil
pochopitelně
protože
tam
to
nepatří
dost
ale
do
vaší
cesty
to
patří
to
zoufalství
to
litovat
to
váhání
to
všecko
jsem
patřil
ale
musíte
znát
proti
látky
proti
jed
když
se
co
chvíli
něčím
nakaženi
a
co
chvíli
musíte
brát
proti
jet
aby
se
na
nakazit
zrušila
musíte
se
dát
očko
at
bych
tak
řekl
a
ale
my
sino
než
toto
očko
ní.
A
dneska
už
bych
se
nedopustil
svaté
chyby
jako
původně
před
těmi
patnácti
lety
snadné
já
už
dneska
jsem
dalek
to
aby
považoval
v
té
země
správnou
a
ostatní
co
všichni
břídilové
protože
jim
nerozumím
protože
nevím
že
ty
prostředky
zoufalost
lito
a
tak
dále
že
jsou
adekvátní
jejich
cestě
že
to
je
jsou
patřičné
prostředky
a
ten
to
ty
nejlepší
prostředky
kterými
jsou
vychovávány
ní
kupředu
že
já
ji
nepotřebuju
to
neznamená
se
nepotřebuju
mých
prostředků
který
zase
oni
nemohou
potřebovat
já
vám
noci
prostředky
které
proto
tak
široké
mluvím
o
této
cestě
jako
bych
byl
proto
abyste
těchto
postupovali
já
vím
že
to
nepoužije
nebo
v
té
míře
jak
já
bych
si
přál
protože
máte
jiné
prostředky
k
dispozici.
Tak
já
vám
to
řeknu
příkladem
ježíše
krista
že
do
života
například
jo
přebírám
například
to
co
dobře
znáte
svých
povídání
ten
chromý
u
rybníka
bethesdy
moc
to
tam
ležel
a
čím
byl
tam
ležel
a
čekal
až
první
vstoupí
při
třesení
vody
do
toho
rybníka
a
bude
uzdraven
jak
se
říkalo
že
anděl
tam
vstupuje
když
se
čte
voda
a
tam
první
vstoupí
tak
je
uzdraven
on
čím
dál
tím
více
byl
přesvědčen
že
to
nenastane
to
že
byl
čím
dál
chromější
a
jiní
ho
dycky
předešli
ale
on
tam
přesto
setrvává
ve
vaší
vaší
s
vaším
způsobu
jednání
průběhu
života
je
mi
si
nejlepší
ctností
vytrvalost
vytrvá
i
když
to
vůbec
nejde.
A
to
vás
prudce
učí
odosobňovací
to
já
jsem
z
nechápal
protože
já
jsem
nikdy
takovou
já
jsem
měl
míru
trpělivosti
ale
v
tom
sami
a
šlo
to
je
něco
jinýho
to
je
snadná
trpělivost
je
to
cvičení
duchovní
člo
tak
jsem
tam
zůstával
ale
byl
nevěděl
jsem
že
už
jsem
pokraji
propasti
to
jsem
nevěděl
že
vod
eště
nějaký
jo
vešlo
tak
jsem
zůstává
marně
mě
napomínali
ji
přátel
si
vás
já
vynechá
ostatní
ctnosti
který
byste
měli
při
té
přínosy
vy
produkovat
ale
kdybyste
jakoukoliv
snad
o
kterou
nestojíte
vyprodukovali
ze
své
cesty
tak
je
to
dobré
protože
vás
to
nejde
odosobnění
cesty
vedou
jenom
o
osoby
nepřímo
k
cíli
ale
vedou
určité
míry
míře
ztráty
sebe
pokud
se
jí
nekráčíte
já
jsem
takový
a
takový
já
jsem
trpěli
nebo
tak
dál
já
sebe
nelituju.
To
není
správné
to
co
se
pokračujete
třebas
jenom
komu
to
neříkáte
ale
vnitřně
se
dokazujete
tou
jsoucností
ta
cos
bez
hodnocení
se
používá
a
čím
menší
odnoží
při
tom
dělá
tedy
víte
že
to
správné
být
trpělivý
jako
že
dneska
myslel
od
dneška
byste
to
měli
vědět
tak
by
možná
samotná
tahleta
ctností
a
k
tomu
abyste
nebyli
neklidný
abyste
nebyli
zoufalý.
Abyste
nebyli
malo
myslí
a
tak
dále
kdyby
pro
vypravoval
to
celou
řadu
dalších
prostředků
odosobnění
o
které
byste
se
nemuseli
osobně
ztratím
se
dbát
na
tyto
prostředky
další
krize
menoval
a
to
bylo
sama
by
je
vynes
na
povaha
udělala
by
z
vás
tak
vedle
lidi
takže
začal
by
vás
naši
nejenom
trpělivé
ho
ale
našli
vy
vás
také
odražené
těmi
ostatními
nosti
které
jsem
potom
menoval
trest.
Tu
stojí
prostředky
samovolně
z
toho
prostředku
který
je
ústřední
odosobňovací
prostředkem
to
je
na
cestě
víry
tak
tomu
tak
je
musíte
dát
průchod
jenom
jsem
nesmíte
jim
zapřít
ano
já
jsem
vám
vyjmenoval
kolik
prostředků
to
se
mně
asi
vznikne
své
vytrvalosti
to
znamená
vy
které
vytrvalosti
přidáte
ty
další
tři
pět
a
více
prostředků
zase
te
jich
používat
a
tím
se
nedostanete
do
krize
to
je
prostředek
kterým
se
rodí
že
se
má
na
této
cestě
vládnout.
To
je
ovládání
cesty
jinak
se
to
nedá
tam
se
nedostáváte
k
dalším
prostředkům
nějakou
nápovědou
cesta
víry
totiž
na
cestě
víře
něž
pokulhává
poznání
mocně
i
když
to
je
cesta
veškerou
myslí
svou
tak
pokulhává
poznání
tak
mocně
že
člověk
který
se
dostane
třebas
až
ke
konečné
fázi
ještě
pořád
tvrdý
z
těch
základních
poznatků.
Bohu
a
v
časoprostoru
a
od
těch
se
zatím
a
proto
takže
my
se
nedovím
až
na
malinké
výjimky
křesťanským
mystiků
nic
protože
šli
cestou
víry
o
tom
co
třebas
u
lidí
kteří
nešli
to
cestou
jako
třebas
eckhart
se
dovídáme
na
prvním
kroku
jejich
cesty
oblečen
já
nevím
jestli
tam
ste
víme
přesně
do
toho
místa
ale
vystavte
snadno
co
bylo
řečeno
o
tom
že
máme
jít
celou
myslí.
Tak
já
říkám
když
člověk
studuje
snaží
se
všemi
zevními
prostředky
i
soustředěním
já
nevím
čím
može
to
znamená
meditaci
od
čeho
se
sousedem
toti
ale
meditací
jsem
říkal
patrně
rozjímáním
rozumovou
úvahou
dospět
k
nějakému
tomu
spojení
tak
čím
víc
se
o
to
tím
to
se
snaží
tím
méně
se
mu
to
daří
on
si
to
způsobem
nemůže
dojít
jo
já
jsem
strašně
za
sme
to
řekl
protože
fakt
je
to
že
nemůže
ale
ti
bože
se
to
zdá
že
to
že
tady
nějak
křivdim
k
tomu
člověku
že
potírám
toho
člověka
v
tom
nejlepším
co
dělá.
Toto
zaručen
nechci
a
on
nedělá
špatně
jenomže
jestliže
nezapomeňte
na
ten
začátek
celých
celého
toho
scelily
těch
přednášek
a
já
to
musím
opakovat
protože
on
se
na
to
může
zapomenout
kde
jsem
řekl
jestliže
člověk
má
se
řídit
podle
toho
co
ježíš
kristus
na
něm
chce
aby
z
celého
srdce
z
celé
duše
z
celé
mysli
veškerou
silou
miloval
boha
tak
to
nemůže
uskutečnit
v
činném
životě
nýbrž
jenom
v
trpném
životě
trpné
modlitby
nikde
jinde
neboť
nikde
jinde
není
prakticky
možné
být
ucelený
a
různým
způsobem
jsem
to
odůvodňoval
takže
když
byste
si
postavili
hlavu
a
chtěli
zevní
prostředky
nosti
meditací
rozjímáním
úvahou.
Jenom
dobrými
činy
dosáhnout
jenom
dobrými
činy
dosáhnout
spojení
s
bohem
tak
nedosáhnete
ale
se
možná
zastavíte
utect
do
bych
činnou
tam
přeci
ježíš
kristus
ukazoval
při
posledním
soudu
že
těmi
dobrými
ži
se
dosahuje
že
jo
prosím
vás
to
to
musí
ještě
vrátím
já
s
tím
říkám
ani
dobrými
činy
jo
zatím
říkám
ani
dobrými
činy
se
nedostane
k
tomu
spojení
s
bohem
nebude
spasen
protože
on
řekl
z
celého
srdce
z
celé
mysli
z
celé
duše
z
celé
síly
a
to
já
vím
podle
zkušenosti
a
tím
se
dovolit
že
tu
zkušenost
mám
vím
že
to
je
možné
jenom
při
vnitřní
trpné
modlitbě
při
té
protože
tam
jedině
člověk
je
celý.
A
takže
má
celou
duši
všechny
všechny
tušení
schopnosti
shromážděni
do
je
dojel
do
něho
jejich
stroje
všechnu
sílu
má
hromadně
do
jejího
zdroje
všechno
všechen
cit
má
shromážděný
do
jeho
zdroje
a
tak
dále
čili
teprve
pak
může
maje
toto
shromáždění
třebaže
ne
svou
mocí
v
tom
původním
zdroji
jenom
pak
může
dosáhnout
toho
vědomého
spojení
to
znamená
svobody
a
možná
na
chvilku
napřed
a
potom
třebas
na
trvalo
vás
tohoto
nemohu
slevit
protože
to
by
bylo
všechno
pro
kočku
to
bych
nemoh
rozlišovat
to
jak
ježíš
kristus
stojí
nebo
to
ji
za
tím
abychom
milovali
bližního
jako
sebe
samého
zrovna
nedokonale.
A
za
tím
že
že
jeho
máme
malovat
milovat
dokonale
dokonale
ho
nemůžeme
lidskými
prostředky
milovat
my
se
musíme
dopracovat
prostředků
božskýho
těmi
můžeme
protože
v
těch
te
ti
jsme
pravý
a
jediný
a
sjednocení
a
jedině
těmi
můžeme
ho
milovat
ano
dietu
lásky
když
jdeme
na
cestě
lásky
dětí
to
způsobem
se
můžeme
k
němu
dopracovat
protože
já
jsem
se
k
němu
nedostal
třebas
přes
jsem
jednal
správně
nebo
snažil
na
správně
se
s
tím
nedostal
že
to
bylo
jenom
jednání
správné
bez
ohledu
na
sebe
jsem
to
dělal
jsem
kolikrát
musel
po
sebe
tvrdě
šlapat
přibližovalo
mě
to
disponoval
mě
to
ale
nespojovací
to
tak
já
trvám
na
tom
že
opravdu
v
zevním
práce
na
pole
na
poli
ten
život
ať
už
je
to
myšlenkově
činný
pohyb
myšlenkový
anebo
pohyb
fyzický.
Když
jsem
ko
v
totiž
život
činný
život
v
zevním
žije
i
vot
na
poli
a
jestliže
to
všecko
dělám
tak
je
to
ještě
v
tom
smyslu
spojovacím
neužitečná
záležitost
je
to
dobrá
dispozice
ale
neužitečné
co
do
spojení
tím
se
ještě
ani
nejmenším
nespojili
teprve
když
přijdu
tak
to
neužitečný
služebník
ale
z
vědomím
že
mám
oprávnění
do
toho
večeře
za
vstoupit
jo
to
s
jako
myslím
že
jsem
celý
den
pracoval
na
poli
hospodářově
oprávněni
já
se
jenom
spoutanými
jenom
oprávnění
ale
jsem
přitom
ještě
nejsem
si
ale
hodným
hoden.
Já
musím
tam
sloužit
k
tomu
bohu
nesmím
na
něm
nit
ctít
a
musí
čekat
až
mě
vy
zve
no
promiňte
že
mluvil
tak
osobně
abych
si
se
s
ním
posled
a
pojedl
ano
jsem
moc
a
jsme
to
řekl
protože
já
můžu
vysvětlit
no
já
jsem
si
tam
už
že
se
toho
patrno
já
to
řeknu
bohužel
jenom
jednou
a
ne
špatné
a
to
musím
říkat
víckrát
já
nevím
je
jsem
to
jako
toto
zahradě
tuhletu
mezeru
nezačli
kdyby
se
tý
ale
stalo
při
tom
ten
studiu
duchovních
věcí
že
by
najednou
byl.
Nějakým
způsobem
nevíš
jak
na
tom
nezáleží
že
nevíš
a
nucen
se
nad
tím
zastavit
a
pociťovat
ránu
té
velikosti
danou
tou
velikostí
toho
co
si
právě
přečetl
vznešenosti
nad
lidskosti
takže
by
se
ti
zastavil
dech
stavem
nebe
se
rozum
kdyby
začal
nazírat
na
věc
představy
by
si
od
ní
rozjímat
začal
by
si
nazírat
na
ní
údivu
jo
tak
potom
samozřejmě
máš
pravdu
pak
to
není
to
co
já
jsem
ale
říkal
tak
je
to
něco
navíc
co
už
je
vnitřní
modlitbou
co
je
to
s
tím
z
celého
srdce
nebo
z
něčeho
jiného
celého
co
tam
bylo
jmenováno
a
tím
se
dosahuje
toho
spojení.
Vopravdu
z
té
maří
magdaleny
nebyla
špetka
maří
magdaleny
ona
celá
se
odevzdala
to
se
ti
nestane
při
normálním
studiu
ani
tě
to
nesmí
napadnout
proto
máří
proto
fakta
tedy
v
s
aby
nemohla
dávat
jako
příklad
dobrýho
študia
nemohla
co
by
se
byla
netrefil
to
je
nepravděpodobné
že
tam
nastane
tento
okamžik
co
nastal
maří
pány
ale
když
vona
celý
život
řešil
až
do
té
doby
tak
ona
mohla
nabýt
vrcholný
odpor
vůči
sobě
to
mohla
vy
to
sem
byla
před
popadne
že
se
jí
ta
maří
magdalena
protivila.
A
dokud
se
jenom
protivila
tak
to
nebylo
možné
vykonat
ten
zázrak
obrácení
ale
když
se
jí
nejenom
protivila
ale
když
vona
věděla
nebo
si
předpokládá
že
to
ví
kam
s
tou
protivu
zajít
kde
na
tu
protivu
šváb
šlape
někdo
šlápnout
tedy
aby
už
dále
nemohla
tím
svým
způsobem
žít
vy
byla
rozhodnutí
se
zmařit.
Tak
v
tom
momentu
to
není
ze
studií
obsaženo
nikde
tak
v
tom
momentu
se
zmařil
zmařil
máří
magdalénu
a
postál
někdo
kde
za
každým
z
nás
to
věčné
já
ta
věčná
individua
která
touží
aby
se
tento
zevní
jak
vrátilo
to
zevní
já
opuštěné
od
maří
magdalény
ale
existující
se
vrátilo
spojilo
se
s
tím
vnitřním
já
to
je
velice
hezký
jsme
dal
podnět
k
velice
hezké
přirovnání
nesmí
teďka
s
tím
souhlasí
abych
tě
viděl
ne
to
nesmíš
souhlasit
že
studiem
se
nedá
k
tomu
dojít
péčí
sebe
lepší
sebelepší
sebelepší
vůlí
prosazovaná
tomto
poli
se
nedá
podle
se
ať
je
to
znovu
vylíčím
hathajogických
ona
že
i
jo
a
to
jsem
několikrát
říkal
vono
by
byste
do
spojitosti
třebas
nedali
když
třebas
já
bych
otevřel
narada
jo
se.
Ten
čtyř
látková
červený
lotos
muladhary
opakováním
těch
mantram
který
jsou
tam
na
těch
pracích
kdybych
já
tu
představu
udržel
patřičnou
dobu
a
v
patřičné
intenzitě
tak
bych
cítil
vnitřní
řek
bych
bolest
neboť
tento
lotos
by
se
mně
otevírá
já
bych
tu
nesmírnou
bolest
cítil
v
konci
páteře
vo
tom
vědí
mnozí
věci
kteří
běžel
otevřeli
muladharu
strašnou
bude
konci
při
že
jsem
cítil
říká
a
proč
to
s
prostřednosti
se
tak
krásně
běžel
otevřel
muladharu
nevěděl
o
tom.
To
je
záležitost
která
z
dost
se
dostavila
automaticky
tím
že
jak
běžel
vyčerpal
se
nějakým
způsobem
navodil
ten
stav
a
tak
dále
nemusel
jenom
tou
představou
že
splátkového
to
se
není
jediný
způsob
já
se
taky
otevřel
to
to
si
bez
bez
představy
jak
já
jsem
moh
se
stavu
že
jsem
se
o
představu
neměl
a
otevřel
jsem
ale
takže
já
vím
že
ty
hadí
mají
svou
pravdu
ale
nemají
jedinou
pravdu
není
to
jediný
způsob
dosahování
a
tak
jestliže
on
teďka
cítí
tuto
bolest
tak
on
tato
bolest
je
mu
pomůckou
aby
nemohl
dále
vidět
ten
lotos
svou
představou
on
se
mu
pro
tu
bolest
zruší
představa
a
protože
se
mu
zrušila
představa
o
to
se
otevře
se
s.
Takže
on
bez
představy
otevírá
ten
od
ona
mu
pomohla
až
k
té
bolest
ale
pak
už
dál
ne
kdyby
se
dráha
a
kdyby
jako
přestup
pole
se
nutil
vidět
ten
lotos
tak
se
nebo
neotevře
ta
bolest
se
nebude
ani
vstupuje
a
ta
z
ta
smrt
bude
muset
znovu
začít
a
přijde
k
mistrovi
a
řekne
já
jsem
zažíval
bolest
tak
jsem
zkrátka
se
snažil
to
jsem
vím
že
s
mě
říkal
buď
vytrvalý
znovu
vidět
no
to
se
všechno
bolest
nesmírnou
jsem
se
snažil
vidět
ty
čtyři
prát
o
mu
řekne
psem
blíž
dá
mu
takový
pohled
sem
za
točí
hlava
a
řekne
co
s
to
dělal
dyť
já
jsem
ti
neříkal
nic
oborech
zacházel
vraťte
nazpátek
a
ty
se
za
sebe
až
budeš
pocit
tu
bolest
pociťuje
jenom
bolest
mistře
to
s
ním
zapomněl
říct
a
mistr
mu
řekne
nezapomněl
ale
já
jsem
nechtěl
abys
měl
později
dojem
dyž
nějakou
ato
sugescí
si
přivolal
otevření
lotos.
To
já
si
nepřeju
a
ty
by
si
moh
auto
sugescí
tu
bolest
vy
modlit
v
konci
páteři
já
si
můžu
vymodlit
bolest
kterýmkoliv
místu
dete
já
moh
tak
předvést
na
že
mě
to
nemusí
dověřit
a
dybyste
toho
místa
dotkl
tak
by
se
to
bude
přinesli
na
sebe
aby
se
mi
potom
věřili
já
si
můžu
zvláště
tady
ve
stigmat
dovolit
zprostředkovat
pocit
bolesti
intenzivní
pocit
bude
si
během
několika
vteřin
a
můžete
si
ho
přenést
na
sebe
ale
to
není
to
auto
sugesci
navozená
bolest
to
ne
žádná
to
nejsou
žádná
stigmata
s
těmi
následky
stigmaty
to
není
to
že
mě
rodiči
naučili
přenášet
vědomí
kamkoliv
tři
ale
celé
vědomí
ne
nějaká
jeho
částka.
A
takže
jestliže
tam
platí
že
ten
jogin
musí
zastavit
se
stavu
tak
on
pomocí
představit
den
do
určité
fáze
a
pak
musí
zabít
od
třeba
tady
pomocí
bolesti
nepodobá
se
to
na
vlas
k
tomu
co
zažívali
učedníci
páně
tři
roky
chodili
ježíšem
a
vírou
svou
dělali
zázraky
že
a
se
strašné
bolesti.
Se
uzavřela
tato
fáze
dosahování
neboť
oni
to
velice
těžce
nesli
jistě
to
vidíte
na
tom
pláči
toho
petra
se
zapřel
toho
svýho
mistra
viďte
a
velice
byli
smutný
z
toho
i
když
nezapřeli
že
ten
mistr
takhle
byl
potupně
popraven
jak
se
mi
zdálo
on
nevěděl
že
se
zmařil
ale
von
se
ten
bůh
dycky
zmaří
sám
za
snížit
to
nezavazuje
tu
bolest
člověk
se
děje
shora
to
je
pomůcka
zhora
asi
tak
bych
to
řekl
obrazně
samosebou
obraz
který
bude
kulhat
na
jednu
nohu
když
klepáte
tak
je
nám
otevřeno
tím
způsobem
že
z
druhé
strany
někdo
ty
dveře
vedly
třískám
do
nic
k
skryto
z
toho
vaše
dveře
ve
vašem
ve
vaším
ladem
nebo
nějakými
neotočím.
To
džungle
povinností
jak
mi
tady
líčí
třebas
miloš
ta
neexistuje
vůbec
to
je
teorie
pustá
každý
se
chápe
toho
co
má
k
dispozici
to
já
jsem
tady
říkal
že
máte
to
někde
moc
silný
mě
naráží
já
jsem
tady
říkal
to
je
silný
že.
Lékaři
způsobili
že
vyřadili
smyslovou
slon
zábran
a
že
tedy
když
něco
není
ve
smyslech
nemůžete
to
dojít
ani
do
rozumu
protože
to
je
úsek
který
spolu
souvisí
rozum
je
tady
také
založen
k
tomu
nebo
stvořen
k
tomu
aby
smyslové
vjemy
zpracovával
a
že
tedy
když
to
prošlo
onou
smyslovou
tak
to
nemohlo
přijít
ani
přejít
ani
do
rozumu
ne
že
se
tedy
samočinně
ocitl
za
rozumem
čili
širším
vědomím
ale
pak
a
teď
si
řekne
něco
velice
rozhodující
ale
pak
tedy
a
to
já
to
teďka
řeknu
svými
slovy
to
nehraje
protože
neměl
si
zábran.
Neměl
si
slony
nemělo
dojít
já
to
říkám
jinam
já
to
říkám
už
by
už
domýšlí
ano
nemělo
dojít
vůbec
k
nějakému
omezené
výsledku
k
poznávání
relativní
pravý
jenom
relativní
prana
jeho
dojít
k
porád
absolutní
pravdy
a
já
jsem
rád
že
si
tohleto
řekl
protože
byla
tady
moje
tělesnost
ta
tu
zůstalo
to
vědomí
procházelo
mou
tělesností
přestože
ne
procházelo
smysly
scházelo
nesčetný
mi
centra
jo
živými
centra
tělesnými
kdyby
byli
umrtvil
toho
člověka
zničili
ho
tak
by
to
nenastalo
to
co
tady
dneska
ví
samého
pilně
a
ty
to
byli
řek
bych
náhradní
si
temnou
není
to
pravda
zůstali
si
ten
živým
sítem.
Takže
sice
se
neřadil
ne
řeči
úsek
vědomí
uvědomovací
síly
tak
jako
u
normálního
stavu
když
se
prosívá
všechno
ještě
to
my
smysly
čili
ten
úsek
to
vědomí
ab
nebyl
tak
řídké
v
uvědomovací
síle
se
ty
mou
uvědomit
je
něco
co
je
za
rozumem
n
a
nemoh
je
si
uvědomit
absolutního
protože
tělesnost
ani
absolutní
a
přestu
tělesnost
toho
procházelo
proto
dochází
k
jenom
vidění
nebo
poznávání
relativní
pravá
to
spojeno.
Z
toho
ovšem
nevyplývá
že
ten
ty
smysly
a
to
je
rozum
tady
zbytečný
protože
ty
smysly
a
ten
rozum
je
tady
za
tím
účelem
nebo
k
tomu
aby
nás
přidržovat
v
této
základně
aby
v
nás
způsoboval
to
velké
pokušení
které
pochází
od
boha
to
se
modlíme
neuveď
nás
v
pokušení
že
toto
je
jediná
skutečnost
a
že
nám
to
že
nás
kuje
že
na
takhle
mrtev
na
takové
přidržuje
v
tomto
malinkém
úseku
vědomí
celého
možného
vědomí
jako
než
něho
to
způsobuje
že
můžeme
vůbec
odstartovat
a
nekonečna
kdyby
totiž
jsme
neměli
pevnou
půdu
pod
nohama
kdybychom
věřili
s
indy
že
toto
je
má
je
že
je
to
klam
tak
to
nejde
jeden
z
největších
nedostatků
lidského
učení
je
že
to
co
je
odvozené
považuji
za
neskutečné
to
co
je
částečné
považuji
za
neskutečné
považuji
za
malost
není
pravda
já
myslím
že
jenom
někteří
indové
všichni
ne
ty
co
já
znám
ani
jeden.
Zatímco
to
co
je
odvozené
to
co
je
částečně
taky
skutečné
jenomže
je
to
jenom
částečné
jenom
že
je
to
jenom
odvozené
jenom
dočasné
ale
tím
to
není
neskutečné
to
má
jenom
jinou
funkci
a
o
této
jiné
funkci
teď
mluvím
že
totiž
je
to
k
tomu
abych
já
z
tohoto
vězení
časoprostoru
té
celý
vesmír
mohl
odejít
do
bezčasovosti
a
přitom
si
zachoval
dekorum
dyž
jaké
dekorum
příbytku
u
otce
to
znamená
dekorum.
Nesmrtelné
a
přesto
individuální
křest
individuality
rozumíte
a
nesmrtelné
a
přesto
individuality
já
vím
že
to
nebe
a
vysvětlit
to
ode
mě
nechtějí
ale
opravdu
máme
příbytek
u
boha
toto
jak
to
tam
je
napsáno
v
té
bibli
to
znamená
máme
tam
svou
individualitu
od
věčnosti
a
máme
li
k
tomu
dojít
abychom
ji
objevili
abychom
ji
spojili
s
tímto
nes
nepravým
já
musíme
dát
k
tomu
nepravdu
já
patřičnou
základnu
omezen
vůbec
nebo
smysly
na
jedné
straně
je
rozumem
to
ze
strany
tělesnosti
taky
vším
tím
ostatním
aby
tam
mohl
vykročit
neboť
kdyby
toto
já
nemělo
zákon
ani
by
nevzniklo
a
tedy
kdyby
nevzniklo
tak
by
nemohlo
ani
dojít
přes
tělesnost
přes
časoprostor
tomu
bohu
by
řekl
on
by
se
nestalo
byl
by
ten
vesmír
vešlo
viď
ale
byl
by
ten
vesmí
nešlo
a
promiňte
tolik
myslím
od
spojuje.
Tolik
si
ho
cením
tak
by
ani
ten
celý
vesmír
se
nemohl
vrátit
k
bohu
že
my
jsme
ve
spojitosti
s
celým
vesmírem
a
takový
buňky
v
tom
vesmíru
jako
je
člověk
ty
vyvrací
vesmír
čas
a
prostor
kořenu
tím
že
se
spojují
s
tím
co
je
za
tím
vesmírem
kdy
ho
vrací
ty
dobrou
ty
nejširším
okruh
jaký
je
možný
ano
čili
je
to
ten
důvod
tenhleten
proč
to
omezení
tady
je
a
přesto
není
nesmyslné
má
smysl
ano.
Mosty
malých
a
velkých
kruzích
tomu
malému
okruhu
jsem
vytkl
to
že
člověk
od
sebe
sice
odchází
k
něčemu
co
řeší
a
ne
se
k
sobě
vrací
například
tím
že
uspokojen
z
toho
ne
nebo
že
z
toho
něco
má
že
sbírá
med
vé
činnosti
říkají
tomu
indové
madhu
tím
si
vytváří
karmu
říkají
nekouše
neuznávám
sice
ale
to
příjemno
je
to
příčina
určitých
následků
to
uznávám
to
tedy
rozeznám
okruhy
velké
tedy
nebo
větší
kde
člověk
například
dejme
tomu
miluje
bližního
to
už
je
větší
okruh.
Bez
ohledu
na
sebe
to
znamená
má
na
mysli
jenom
prospěch
toho
bližního
to
už
je
velký
okolo
to
svým
a
je
velkorysost
žije
tedy
velkorysý
způsobem
to
se
doporučuje
na
duchovní
cestě
ale
nakonec
hrůza
strašně
skončit
zase
u
sebe
tím
že
má
s
tou
uspokojení
že
chce
být
tato
pochválen
ne
tak
dále
a
tak
dále
tím
se
vrací
k
sobě
ano
ale
tento
větší
okruh
protože
nazývám
vůbec
větším
okruhem
tento
v
tomto
oko
už
tkví
nebo
hrozí
nebezpečí
tam
že
člověk
se
vymkne
to
okruhu
a
nevrací
se
k
sobě
nýbrž
se
vrací
k
tomu
z
domu
uskutečnil
jakýkoliv
okruh
dělat
a
to
je
bůh
čili
to
už
je
potom
velký
okruh
takže
když
například
dejme
tomu
někdo
něco
vykoná.
Kvůli
bližnímu
ale
nemyslí
přitom
vůbec
na
sebe
a
ukazuje
správně
třebas
ježíš
v
tom
kdoví
o
samaritána
který
léčí
ze
omezeného
nebo
bez
vědomí
jsoucí
ho
nepřítele
ne
čili
řeknem
z
toho
nic
protože
ten
ne
toho
nevidí
nemůže
a
taky
si
nějak
na
tom
zakládá
nýbrž
pro
to
samozřejmost
pomoci
takovému
bližnímu
tak
to
je
velký
okruh
ukazuje
ježíš
kristus
na
tomto
případu
to
je
váž
bližní
to
je
člověk
tedy
a
doplním
to
je
člověk
který
se
mi
líbí
který
jde
k
bohu
jo
člověk
dorůstá
z
těch
malých
okruhů
do
těch
vel
nebo
větší
nebo
velkých
tím
způsobem
že
postupně.
Když
dělá
třebas
dobro
pro
jiného
tak
mu
ani
nepřijde
aby
si
to
přivlastnil
aby
při
tom
skončil
u
sebe
někdo
naopak
čím
dále
pyšní
na
to
co
dělá
že
o
a
kdy
má
to
nedosáhl
to
svou
různý
poměr
to
žábu
tady
rozlišovat
opravdu
velký
tedy
ne
ten
větší
ale
velký
rozrostla
okruhu
je
ten
když
člověk
opravdu
bez
ohledu
na
vlastní
spásu
dělá
něco
třebas
pro
bližního.
Aby
prokázal
svou
lásku
k
bohu
to
znamená
on
pro
slova
sku
bohu
nepostí
žádnou
úlevu
o
nic
takového
ale
mrtvý
v
byl
tenhleten
a
ten
motýl
tedy
opravdu
stvoření
proč
je
to
člověk
děláte
na
tom
nejdůležitější
naši
no
motivace
dycky
nejdůležitější
to
motivace
dělá
z
malého
okruhu
velký
čili
dejme
tomu
s
z
doma
která
dala
malinký
peníz
ne
ale
dělá
ho
přímo
vaše
tady
byla
velice
dobrá
dala
víc
než
boháč
ano.
To
je
to
asi
prosím
je
tady
otázka
je
důležité
aby
člověk
když
se
zapírá
věděl
že
se
za
k
já
tak
ta
otázka
má
vytažena
nebude
důležité
nebo
je
to
nene
van
jak
se
říká
česky
nepodstatné
že
to
neví
když
to
neví
já
bych
říkal
čím
více
se
zapírá
a
čím
méně
o
tom
ví
tím
je
to
lepší
tak
bych
to
asi
vod
platí
to
má
větší
účinek
tak
věčností
a
asi
tak
čili
nevědět
vůbec
co
je
to
za
ten
zápor
a
zapírat
se
dobře
to
je
výborné
to
nejlepší
co
se
může
při
tom
stát
většina
lidí
sebe
zapírá
vrcholně
se
přije
matka
sebe
zapírat
při
ošetřování
dítěte
a
neví
o
tom
že
je
to
nejlepší
co
dělá.
O
své
jestli
jsem
tady
je
to
tam
pořád
dál
i
tam
toto
bude
slyšet
co
říkal
milost
tak
je
to
mohu
opakovat
když
matka
miluje
dítě
a
dává
napřed
němu
a
potom
podo
zbyde
sobě
dá
se
o
takovém
případě
říct
že
je
to
taky
sebezápor
když
vona
sobecky
miluje
to
dítě
jako
vlastní
že
ho
při
tom
vlastní
to
dítě
tak
to
v
těle
říct
no
no
tak
sebezápor
musí
vycházet
odtamtud
jde
ten
člověk
je
ten
člověk
je
schopen
jenom
vlastnit
ze
začátku
a
není
schopen
čeho
vyššího
než
vlastnění
čili
sebezáporu
začne
v
oblasti
sebe
vlast
vlastnění
tedy
vlasti
vlastním
a
odtamtud
teprve
vyjde
dál
ona
to
když
ta
matka
každá
když
začne
jenom
u
toho
dítěte
tohoto
vlastní
nakonec
a
do
zam
brzo.
Dojde
ke
zkušenosti
že
to
dítě
v
mnohých
případech
a
tam
dej
k
té
matce
a
to
nejí
záleží
aby
poslechl
jí
zrovna
to
dítě
neposlechne
a
nakonec
z
toho
hnízda
letí
jako
otáček
a
na
matku
si
nevzpomene
a
dokonce
třebas
bude
mít
něco
za
zlé
to
není
podstatné
a
nebo
se
postavit
proti
ní
ne
tím
se
musí
setkat
a
to
je
velice
výchovna
pro
ni
a
jestliže
teďka
se
obrátí
láska
k
nenávist
tak
to
udělal
velkou
chybu
si
že
ale
pokračuje
v
tom
sebezáporu
tak
stoupá
její
sebe
ze
sebe
poznání.
Že
planety
přednášky
tak
zřejmě
mířím
k
tomu
abyste
měli
návod
pro
příští
ni
abyste
měli
na
od
probíhající
život
třebas
pro
celý
rok
nebo
prostředí
život
abyste
podle
potřeby
sahaly
po
prostředků
který
je
toho
času
vám
nedostupný
ší
nedostaneš
je
te
cestou
dycky
nenásilnou
cestou
nejmenšího
odporu
a
to
platí
o
každé
joze
a
toto
je
svým
způsobem
integra.
Kdybyste
si
dělali
příliš
velké
násilí
tak
byste
se
unavili
a
ve
vás
by
vznikl
odpor
vůči
tomu
co
děláte
to
by
se
mohlo
stát
kdyby
se
například
každý
den
po
každém
v
té
přednášce
začli
pěstovat
právě
to
co
jsem
ten
den
navrhoval
jenom
si
dělejte
zatím
představu
o
tom
jak
široké
možnosti
má
člověk
o
víc
ně
nejde
že
má
opravdu
daleko
širší
ještě
možnosti
než
je
tohleto
to
je
to
první
přikázání
milovati
budeš
pána
boha
a
bližního.
Že
totiž
ježíš
kristus
neříkal
jenom
tohleto
já
za
to
nemohu
že
to
učení
který
je
postaveno
na
jednoduchém
principu
chcešli
dohodnou
přijíti
zapři
sama
sebe
a
následuj
mě
že
toto
tento
jednoduchý
základní
ice
von
potom
smí
životem
a
svými
řeči
svým
příkladem
a
řeč
mi
zpracoval
zřejmě
mě
přitom
nějaký
úmysl
abychom
si
věděli
jak
se
vymanit
jestli
ta
do
které
se
se
zalezli
z
kterékoliv
situace
do
které
jsme
se
za
pletl
to
znamená
abychom
se
vyznal
v
celém
svém
životě
v
celé
jeho
rozmanitých
já
dneska
mluvím
třebas
o
lásce
jenom
tak
tady
modlím
východisko
které
se
mi
zdá
být
toho
času
nejvíc
z
důležité
z
toho
důvodu
že.
Vo
se
právě
kterou
jsem
mnozí
z
vás
obíráte
toto
východisko
není
dost
jako
forzíruje
totiž
mnohým
velice
dobrým
jogín
toto
chybí
a
chyb
když
to
chybí
i
takovým
totapuri
může
ta
láska
on
například
když
mu
tam
ten
zapálil
sto
fajfku
do
toho
poslat
mimo
ohně
tak
měl
kdyby
byl
měl
lásku
reagovat
bratře
měl
taková
takhle
bratře
ty
sice
neví
si
za
padlo
posvátného
ohně
buď
tak
dobrý
při
sedni
a
podívej
se
na
tom
posvátným
okamžiku
tou
zapálení
fajfku
to
neudělal
ono
na
hnusným
způsobem
pryč
to
nebyl
projev
lásky
a.
No
tak
tím
jsem
jako
ne
tím
má
mnohým
jiným
ničím
nebo
jsem
nabyl
dojmu
že
joga
je
specialně
obyčejně
nad
ano
nebo
rad
a
nebo
jakoukoliv
jinou
ty
čtyry
roky
jogy
velké
znáte
karma
a
že
když
jde
tato
tou
jogou
nějak
člověk
jako
specializace
že
vynechává
ty
ostatní
složky
já
když
dneska
mluvím
o
lásce
tak
samo
sebou
byste
řekli
tak
tady
dávám
přednost
bhakti
ne
a
já
vám
tu
lásku
líčím
schválně
tak
aby
jste
v
tom
neviděli
tu
běžnou
lásku
kterou
v
tom
vidí
tak
ty
svůj
osobní
poměr
jenom
k
bohu
se
to
viděli
celý
život
svůj
jak
ho
máte
uspořádat
aby
byl
láskyplný.
No
tak
to
je
důvod
proč
se
mluvil
o
té
lásce
celou
tu
dobu
ačkoliv
jsem
slíbil
že
budu
rozebírat
jak
správně
manipulace
vůlí
dočkáte
se
ještě
se
k
tomu
dostaneme
ale
už
vám
říkám
po
druhý
napřed
že
láska
je
projev
vůle
čili
když
já
potom
budu
mluvit
o
lásce
o
vůli
pardon
opakovali
pravdou
se
tak
se
opře
o
všechno
co
jsem
dosud
řekl
a
budu
se
ohánět
té
mi
to
příklady
z
těchto
čtyř
dnů
to
té
otče
nemáme
za
sebou
ale
z
těch
ty
mu
se
budu
honit
příklady
aby
vám
dokázal
tak
prosím
tam
to
jak
jsem
ukázal
v
oblasti
lásky
to
je
správná
manipulace
s
vůlí
v
oblasti
lásky
ale
ono
se
s
ním
musí
manipulovat
správně
tou
vůlí
i
v
oblasti
jiné
než
kladné
než
pozitivním
i
v
oblasti
negativní.
A
to
tady
jako
dost
dobře
nebylo
vysvětleno
totiž
kdyby
nebylo
to
vysvětleno
tak
já
nějakým
způsobem
podcenil
zlo
a
to
je
rovnoprávné
partner
dobra
v
dualismu
rovnoprávné
partnera
a
nemůže
být
potřen
dříve
než
se
dostane
člověk
pod
kříž
tam
to
opa
teprve
sebevraždu
v
podobě
jidáše
ale
ne
dřív
předtím
musí
vykonávat
svou
moc
protože
by
se
celý
ten
proces
vývojový
nedostal
až
pod
kříž
na
tady
trošku
předbíhám
jenom
abyste
viděli
že
nezapomíná
na
na
co
mířím
na
to
co
na
co
mířím
nýbrž
že
to
mám
na
mysli
a
ty
si
připravuju
půdu
pro
to
toho
univerzálně
jí
vysvětlení
jak
manipulovat
s
vůlí
kdyby
však
byla
duchovní
cesta
jenom
manipulací
s
vůlí
nebo
jenom
manipulací
s
vědomím
jak
to
jindy
zase
říkám
tak
by
to
nebylo
nikdy
celé
vysvětlení
cesty
jenom
ten
učitel
hlediska.
Tak
jenom
mě
prosím
vás
dovolte
podotknout
my
jsme
byli
zklamání
že
já
bych
týden
nemohu
obsáhnout
celou
jógu
z
toho
důvodu
nebo
celou
cestu
k
bohu
z
toho
důvodu
překládám
a
dopracuje
komentuj
širokou
neboť
ten
to
probírám
všech
stránkách
celý
život
tento
takhle
bere
nebere
jogu
jako
nějakou
soud
nějaké
soustředění
nebo
za
tažení
se
do
ústraní
nýbrž
říká
jasně
kdo
odejde
ze
světa
do
ústraní
a
žije
dokonale
podle
všech
pravidel
jógina
nepochopil
se
to
integrovaná
celým
životem
a
ten
výsledek
bude
jenom
zlým
obrazem
svobody
to
je
názor
široké
správný
ten
co
dostala
postrádáte
že
neděláme
praktik.
A
já
jsem
řekl
že
to
praví
kaž
jsem
tady
prováděl
větším
nebo
menším
úspěchem
roku
sedmdesát
tři
a
že
jsem
došel
k
tomu
že
názoru
že
když
že
nemůže
se
v
joze
praktikovat
jinak
než
každým
zvlášť
že
když
se
nám
tady
sedm
tak
musím
šest
nechat
ležet
a
jedním
to
mohu
dělat
a
ty
opravdu
budou
ležet
protože
není
správné
je
vychovávat
tak
aby
opravdu
jakmile
opustím
silného
že
kdyby
tady
něco
vlivem
si
individuálních
praktik
získali
tak
to
časem
promrhají
že
je
lépe
je
připravit
tak
aby
nepromrhat
dělám
z
této
rodička
možné
abych
jim
zabránil
pro
mrhání
a
říkám
všechny.
Případy
jak
se
to
promrhá
ne
jmenuju
je
tak
latině
jmenoval
všechny
případy
jak
se
to
dá
promrhat
aby
se
by
se
toho
vyvaroval
kdyby
si
to
provedli
ještě
jednou
tak
to
a
aspoň
jednou
tak
by
promrhali
z
toho
tak
by
tě
se
chytl
za
nos
to
je
jedna
věc
která
mě
vede
k
tomu
abych
ta
praktik
neprováděl
mimochodem
já
jsem
ochoten
ska
živý
zvláště
promluvit
prosím
vás
to
tomu
toho
se
nezříkám
každým
zvláště
jedna
toho
se
neříkám
když
tomu
ostatní
dovolí
a
když
se
například
se
dneska
mluvil
zvlášť
víte
tak
jsem
se
ostatní
dovolil
si
se
si
náhodou
čili
a
tak
bych
si
dovolil
v
každém
případě
kdyby
s
kýmkoliv
z
vás
mluvil
soukromě
aby
se
to
dělal
bez
dovolení
já
jsem
tady
vázán
na
kolektiv
a
tak
nejsem
pro
jedno
ty
ve
jsem
tady
vázán
na
konec
ty
a
druhý
důvod.
Text view •
Help