Waveform view
84-31A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Pozor
která
nejsou
racionální
která
prostě
jsou
jaksi
přirozená
to
jsou
sice
náboženství
která
my
hluboce
podceňujeme
přírodní
náboženství
a
tak
dále
ale
ty
mají
pravdu
neporušenou
protože
k
tomu
nebyla
žádná
filozofie
přidána
která
změnila
původní
smysl
tak
to
je
taky
neudržitelné
tohleto
já
se
k
tomu
potom
později
dostanu
až
to
budu
komentovat
o
to
že
vyčkej
času
z
toho
pana
watse
moc
toho
nezůstane
živého
ale
mám
jediné
svou
příležitost
se
dotknout
věcí
otázek
který
mě
neklade
nikdo
ale
klade
si
je
va
a
té
od
něho
hezké
to
je
člověk
takového
druhu
že
a
do
takové
hloubky
se
dostávají
že
se
krve
otázky
které
si
jiný
člověk
kromě.
Jeho
nemůže
klást
ani
já
umět
si
krást
otázky
to
je
nejtěžší
vůbec
takže
tady
mám
svědka
že
když
někdo
jiný
klade
otázky
tak
to
má
k
jinak
to
být
z
ní
že
to
je
umění
veliké
a
toto
umění
ovládá
vlas
bezvadně
on
se
dostává
do
hloubek
třebas
to
řeší
špatně
ale
von
se
do
toho
pouští
s
odvahu
ne
a
dokumentuje
to
jako
to
dali
třebas
někteří
církevní
cítí
jedno
takže
člověk
by
mu
málem
věřit
ale
on
nestojím
o
to
abych
abychom
mu
věřili
on
to
předkládá
jako
vědec
pro
smýšlení
a
kdybychom
se
setkali
tak
se
velice
dobře
pobavíme
a
velice
se
budeme
dobře
doplňovat
nebudeme
proti
sobě
stát
v
žádném
případě
o
ně
sta
po
smrti
takže
není
tak
těžké
se
s
ním
setkat
dokud
je
člověk
živ
tak.
A
je
to
těžké
protože
musí
se
za
ním
někam
je
e
ten
za
ním
někam
kde
se
nemusí
o
mně
vědomí
tady
například
a
říká
že
ego
nemůže
udělat
nic
k
tomu
aby
přerostlo
přes
sama
sebe
odkázán
to
aby
se
tam
prostě
by
tam
usnulo
tak
to
nemá
pravdu
rozvinuté
ego
dospělý
člověk
v
tomto
studiu
má
velice
snadnou
možnost
se
dostat
za
sebe
za
lidství
že
on
nepochopil
vůbec
nebo
neví
vo
tom
kdo
mu
to
neřekl
křesťanství
za
ne
napověděl
jenom
ty
činnému
to
aby
mu
to
lovili
dobře
a
on
to
taky
je
cituju
ale
on
si
to
nedával
dohromady
ježíš
kristus
zrovna
jako
ty
činění
vede
člověka
za
lidství
který
že
to
ego
musí
zemřít
ne
v
tom
smyslu
že
by
zahynulo
jak
tak
napovídá
to
dokud
zono
nezahyne
že
nýbrž
zároveň
jak
jiné
tak
se
zro.
To
znovu
zrozuje
ten
člověk
tak
to
ego
vlastně
se
vrozuje
do
nesmrtelného
já
a
proto
ego
může
udělat
všecko
a
bez
ega
by
se
nemohlo
udělat
nic
k
tomu
aby
připravilo
půdu
do
toho
nesmrtelného
vědomí
věčného
neohraničenou
za
ohraničeno
svou
se
může
dostat
tím
že
sebe
vzdává
tím
že
se
v
sobě
umírá
já
se
divím
že
se
na
to
zapomněl
při
této
větě
právě
kterou
se
tam
citoval
no
tak
ta
vo
se
takovýhle
stávají
i
vědci
jinde
na
to
vzpomíná
a
říká
opak
no
při
tom
je
to
opravdu
hlava
otevřená
jenomže
je
vidět
že
váhá
a
že
že
prostě
si
neví
rady
sám
se
sebou
a
to
je
proto
dělá
že
jak
ty
experimenty
a
tak
dále
kam
to
všechno
povede.
My
se
mu
zvířata
nebo
květiny
nemohou
se
svým
egem
jít
dál
to
je
pravda
tam
protože
je
to
já
tam
se
u
nich
vlivem
organismu
který
mají
k
dispozici
ne
vyvine
do
takové
míry
jako
u
člověka
může
kam
vývoj
toho
já
do
takové
míry
jak
se
tam
na
vyvinout
je
způsoben
tím
že
má
k
dispozici
úplný
transformátor
že
všech
sil
i
všech
vjemů
které
k
němu
přicházejí
takže
nakonec
třebas
to
dopadá
tak
že
ze
začátku
je
závislý
na
věcech
smyslových
a
tak
už
na
ně
vůbec
závislí
není
že
a
takzvané
mimo
smyslové
vnímání
a
tam
potom
se
dostane
k
těm
věcem
božím
a
ale
musel
to
začít
ego
a
bez
ega
by
to
nešlo
zvíře
které
nemá
dospělé
ego
bych
tak
řekl
toho
to
dělat
nemůže
mít
na
to
nepomyslet.
Podívejte
se
cest
teče
junga
s
kolektivní
jáství
e
patřím
stádu
tyto
tendence
mají
i
lidé
patřit
nějakému
stádu
kdy
pan
švajcra
veliký
potíže
tam
v
africe
přiměřených
a
jednoho
kmen
aby
se
všímal
vůbec
všeho
do
velké
jemu
pomáhal
při
léčení
že
to
nebyl
jeho
člověk
to
je
prostě
jenom
nevyspělý
já
a
způsob
byli
ten
nebyli
zlosti
způsob
vlastnění
on
vlastní
takovým
přízemním
způsobem
může
vlastními
vznešeném
způsobem
ale
před
se
to
je
veliká
chyba
to
vlastnictví
ale
chyba
rámcová
takle
nás
aříká
taky
dovede
to
je
jasné
ale
u
toho
zvířete
nejde
jenom
o
nějaký
stádový
pud
nebo
o
stádový
ja.
A
to
ať
si
nikdo
nemyslí
protože
ten
kdo
si
to
myslí
ten
se
nesměl
setkat
se
zvířaty
kterém
tedy
by
byl
rozuměl
ale
já
bych
jsem
třeba
s
porozuměl
těm
zvířatům
těm
husím
které
vytváření
dokonale
stádo
a
jedno
stádo
bojuje
proti
druhému
kromě
toho
tak
každá
husama
své
individuum
se
individuální
lásky
které
ne
že
by
stálo
proti
tomu
kolektivu
to
ne
to
si
neodvažuju
to
je
ještě
příliš
slabé
ale
klepaří
si
že
jo
pro
sebe
namlouvali
si
vzájemně
ne
a
von
ten
do
ty
nebo
a
začne
si
sebe
vybíral
takže
to
je
úplně
lidské
jako
lidské
já
jedná
von
najde
sympatické
husí
dívku
že
a
napřed
se
jí
tvoří
a
potom
a
tak.
Ale
a
to
je
dlouhý
proces
kolikrát
řeší
než
u
člověka
to
nejrychleji
o
toho
tvoření
k
tomu
v
tom
faktu
než
jak
u
člověka
takže
tam
některé
věci
toho
já
se
vyvíjí
proč
do
určité
míry
to
já
může
jednat
daleko
hrdě
než
lidské
já
dokonce
například
reakce
rostliny
na
prostředí
toho
já
víte
rostlin
na
to
prostředí
na
kolem
stojící
nebo
kolem
rostoucího
rostliny
to
je
už
dotalo
velice
známá
věc
některé
se
snáší
které
se
nesnášejí
že
ano
a
koneckonců
plnili
my
na
toho
důkazem
že
jiné
takové
houby
no
tak
ať
mi
ji
v
neříká
že
tam
je
jenom
nějaké
kolektivní
a
tam
si
taky
to
já
dří
své
že
kdybych
šel
až
ke
kameni.
Tak
nebylo
by
tak
těžké
zdůvodnit
protože
to
všichni
olovo
znají
že
nerost
se
objevují
ve
společenství
jeden
vedle
druhého
a
ne
z
téhož
druhu
ale
příbuzný
se
hledají
ta
je
dokonce
příbuznosti
olovo
ze
tříbí
a
s
úroneň
to
jsou
příbuzný
a
oni
se
dívej
sebe
člověka
napadá
že
se
třebas
jeden
zdržovat
ne
prosím
no
nebudu
řešit
nejsem
geolog
a
nejsem
nech
ale
ať
nikdo
nemyslí
že
na
to
dívá
bez
z
těchto
zkušeností
biolog
ž
že
má
pravdu
že
si
myslí
tam
nějaký
individuum
není
tam
je
individualita
a
já
jsem
měl
to
štěstí
že
jsem
sice
to
věci
neznal
ale
že
si
bral
na
jazyk
třebas
kámen
vltavy
a
stýkal
sem
se
svým
kamenem
jako
s
já.
Jo
oku
nával
jsem
ho
pozoroval
sem
ho
život
a
ten
den
kámen
ještě
doba
chování
protože
s
tím
jsem
si
zvlášť
dobře
na
jazyku
po
hrál
dycky
ten
měl
nějaké
záření
které
mě
vyhovovalo
jeho
jáčko
vyhovovalo
mému
takže
vono
to
nakonec
je
záření
to
já
vyzařuje
a
je
tedy
aktivní
v
tom
smyslu
například
dejme
tomu
jakápak
je
to
snaha
nějak
kolektivní
nebo
kolektivního
já
když
jeden
motýl
na
vzdálenost
taky
lotr
v
ticho
maří
jak
máme
zkušenosti
pro
vědecké
letí
za
druhým
motýlem
druhého
pohlaví
jak
ho
cítí
necítí
co
se
tam
nejde
vítr
tvým
směrem
ale
záření
přesahuje
přes
těch
tři
sta
po
boty
sta
kilometrů
takže
von
to
záření
toho
druhému
síla
chtěl
oni
se
najdou
takže
ten
rok
nemůže
vymřít
třebas
že.
Na
daném
ostrov
žije
partner
oni
se
najdou
a
tak
vidím
že
to
já
tam
má
veliké
vlastnosti
které
lidské
já
už
ani
nemá
že
má
jiné
vlastnosti
protože
si
vlasti
jsou
přizpůsobení
tomu
životu
to
rostliny
nebo
toho
motýl
nebo
toho
zvířete
nebo
toho
kamene
a
tak
dále
jak
to
ta
příroda
udělala
aby
to
pasovali
k
tomu
stavu
toho
kamene
rostlin
ví
žete
ano
stádo
nýbrž
schopnost
záření
svého
doma
pociťovat
to
je
zcela
individuální
a
vyhraněně
individuální
záležitost
ho
který
byl
vypuštěn
z
jiného
hnízda
a
voni
nám
vod
veze
zase
ke
svému
nezůs
se
vrací
ano
protože
jeho
individualita
tam
vznikla
ne
a
tam
zase
tíhne
rozumíte
mně
tak
by
se
o
tom
nepotřebujeme
vědět.
A
taky
to
staro
nepovažujme
nikdy
za
něco
nějaké
slepé
společenství
v
tom
stádu
existuje
hierarchie
stupňoval
podle
nějakých
míříte
které
my
dost
dobře
eště
neovládáte
takže
tam
třebas
ve
stádu
slepice
první
slepice
druhá
slepice
a
tak
dále
a
strany
i
pozdější
to
jde
tak
daleko
že
jenom
tam
nejspodnější
slepice
nám
dokazuje
že
ji
individualita
je
tak
slabá
že
ona
se
okamžitě
odevzdá
do
osudu
smrti
se
připraví
když
ta
první
slepice
klove
se
nechá
klovat
já
jsem
musel
kolikrát
za
zakročit
že
jsem
měl
rozuměl
tam
ta
vrní
zasáhla
že
ten
koho
bere
tak
na
tu
mladici
že
ano
řádově
daleko
nižší
postavení
no
tak
se
na
ni
vrhl.
A
z
důvodů
sobeckých
jáčko
bezvadné
vlastní
ci
toho
kohouta
a
já
jsem
ji
hnal
seřezal
sem
ji
a
už
se
netroufal
já
jsem
práskal
opravdu
k
holý
ona
by
byla
tajíte
ces
to
je
to
mladici
a
vona
se
dělal
a
trpěla
co
chudinka
a
víte
že
tam
ladislava
vztah
že
se
mě
držela
že
věděla
že
vode
mě
něco
dostane
dobrých
vody
nějaký
doby
dostala
protože
jsem
jí
držel
palce
a
ta
stará
slepice
nebo
ta
první
slepice
se
mě
mála
oni
mají
paměť
prosím
vás
to
už
je
záležitost
eminentně
individuální
proč
měla
tamta
tuto
paměť
věc
individua
ne
to
stádo
tého
ale
to
stádu
existuje
řád
a
to
není
nějaký
celek
uspořádaný
no.
Tom
náhodně
nýbrž
to
je
přírodní
zákonitost
že
se
vytvoří
velice
záhy
po
u
tvoření
toho
stála
tam
si
rozdělí
úlohy
poslal
bych
tam
se
dá
nesledoval
protože
jsem
se
celý
se
metodou
a
nebo
měl
i
někdo
vem
potravu
že
ale
husy
tam
jsem
tomu
rozuměl
to
dobře
že
tam
já
tak
podívejte
se
bylo
mně
tady
řečeno
že
indické
učení
o
budí
a
atman
s
podobně
né
s
křesťanským
učení
o
panně
marii
a
ježíši
se
dá
přiblížit
tím
že
se
vysvětlí
jak
ta
paralela
vlastně
v
životě
člověka
funguje
a
takže
k
tomu
by
se
dalo
říct
asi
ve
sol
někde
říkal
asi
tohleto.
Člověk
pochází
od
boha
od
boha
přichází
jenom
že
si
na
rozdíl
od
ježíše
krista
není
toho
vědom
že
od
boha
pochází
vůbec
ne
a
to
je
součást
toho
mnohoznačného
velkého
pokušení
proti
němu
se
ohrožuje
v
modlitbě
otčenáš
neuveď
nás
v
pokušení
protože
si
myslíme
to
by
to
je
jenom
malinká
část
toho
velkého
pokušení
že
nás
porodila
matka
že
že
nás
podíl
rodiče
což
točí
se
mu
se
nedá
nic
namítat
ale
je
to
odpověď
prostředka
co
bylo
předtím
když
mě
třebas
dítě
touto
otázkou
obdařit
a
já
začnu
tady
a
já
vám
taková
vnoučata
která
se
takhle
zvedl
a
řekne.
Tak
jak
to
vzniklo
s
tím
lidem
nebo
kde
kde
to
dobro
co
bylo
napřed
nebo
tak
nějak
tak
jim
prostě
říkám
podívej
se
to
je
jako
z
vltavou
oni
jsou
prací
u
které
vy
by
lite
vy
jste
vltavy
která
se
nám
jeví
jako
tok
který
odněkud
teče
ani
někam
teče
i
možná
víte
že
teče
do
moře
ale
teče
pořád
odněkud
a
to
je
v
tomto
případě
se
šumavy
já
jsem
tam
jednou
na
té
šumavy
byl
a
předržel
jsem
rukou
tam
je
takový
betonového
ze
které
to
jako
pramení
ruka
vyveden
do
toho
hezky
přestože
jsem
na
tom
vývod
ruku
a
tak
to
asi
a
s
má
sem
se
a
říkal.
Ten
to
asi
vltava
teďka
nepo
teče
že
tam
nastanou
pramen
do
tam
i
já
jsem
ho
při
držel
a
tekla
pořád
vltava
protože
ta
vltava
má
moc
takových
pramenů
nejenom
tamto
označen
jako
oficiální
pramen
dotáhli
a
tak
je
to
lidským
životem
že
pramení
odněkud
jako
tam
vltava
ze
stálého
pramene
ze
kterého
vůbec
se
ubývá
to
je
zdroj
života
který
nezačal
a
který
také
nekončí
to
je
ten
život
o
kterém
bychom
mohli
říct
že
jest
kdežto
tohleto
co
před
tebou
teče
jako
vltava
to
je
symbol
života
který
se
pořád
stává
nově
něčím
co
my
na
děláme
třebas
vltavou
to
znamená
ani
chvíli
tam
neteče
tatáž
řeka.
A
to
je
pořád
nová
a
nová
voda
tak
je
to
s
pánem
bohem
a
vy
tomu
ale
pronikám
je
stejně
vltava
to
nás
mýlí
že
my
to
vidíme
jinak
staticky
než
jak
fakticky
to
vypadá
ve
skutečnosti
že
totiž
toto
naše
existence
je
něco
co
plyne
co
je
v
pohybu
ale
že
to
z
něčeho
co
v
pohybu
není
vycházet
z
něčeho
co
v
pohybu
není
a
kdyby
něco
takového
nebylo
stále
ho
z
čeho
by
to
vycházelo
tak
by
dotekl
náš
život
neexistoval
by
ani
vyneslo
ta
vltava
své
olovo
sečte
pokud
ty
budeš
stát
na
břehu
vltavy
říkám
tomu
vnoučeti
nedostane
se
nikdy
pramení
tak
nebude
to
ho
to
zajímat
odkud
to
teče
tak
budeš
mít
dojem
že
to
je
prostě
vltava
a
nic
jiného
neexistuje
než
tam
vtav.
Ale
jako
řeka
kdežto
ve
skutečnosti
ten
kdo
se
dostane
ke
zdroji
ví
že
ta
vltavě
nemohla
existovat
bez
těch
pramen
a
tak
tak
lidský
život
nemůže
existovat
bez
pramene
věčného
čili
žádný
tvůj
otec
žádná
tvoje
matka
není
tím
pravým
tvým
rodiče
každá
tvoje
tvoje
pravá
matka
a
tvůj
pravý
otec
je
bůh
stálý
zdroj
život
který
jest
který
nezačal
a
svatý
pavel
o
tom
říká
že
je
od
věčnosti
pro
člověka
připraveno
co
kolik
nevidělo
a
co
u
holi
ké
neslyšelo
říká
od
věčnosti
to
znamená
ten
příbytek
u
boha
který
máme
od
věčnosti
ten
nezačal
tam
být
my
se
my
jsme
nezačli
být
teprve
tady
narozením
nýbrž.
Už
jako
věčná
podstata
která
je
naše
nitru
sme
věční
a
budeme
věční
smrtí
to
nemůže
končit
fyzickou
smrtí
tak
mu
to
asi
vykládám
tak
teďka
už
přestanu
takle
dětsky
mluvit
já
považuju
sem
považoval
za
vhodné
to
říci
takhle
dětinské
protože
třeba
ve
zem
přede
to
s
to
takhle
vykládat
s
malým
dětem
a
ono
by
se
mělo
začít
u
malý
dětí
protože
ti
jsou
schopni
k
tomuto
rozumět
dětsky
bez
předsudků
daleko
snáze
než
dospělý
člověk
aby
to
převedeme
do
našich
pojmů
nesmrtelná
duše
stvořitel
a
tak
dále
především
bych
chtěl
podotknout
že
těmto
věcem
by
se
špatně
rozumělo
kdyby
člověk
nepřijal.
Hypotézu
mohamedán
svých
sufijů
že
bůh
je
je
stvořitelem
že
nestvořil
nýbrž
že
pořád
tvoří
a
že
tedy
stvoření
je
proces
který
pořád
pokračuje
a
který
nikdy
nekončí
a
teď
pozor
to
jsou
manželé
ba
janovi
ano
tvůrce
věčně
tvoří
a
je
věčný
tak
můžeme
dát
za
pravdu
materialismu
že
taky
vesmír
je
věčný
tedy
něco
takového
nebo
celá
hmota
nebo
všecko
tak
že
to
je
věčné
proti
v
tom
svou
veliké
rozpory
mezi
teologie
a
m.
Syst
ale
já
bych
je
nepovažoval
za
vůbec
rozumné
tyto
rozpory
protože
nábožensky
založený
člověk
by
si
měl
uvědomit
že
bůh
pro
jediný
tedy
je
tvůrce
spasitel
zároveň
osvětitel
do
svatým
ale
že
je
to
věčná
záležitost
a
ne
že
začal
být
spasitelem
teprve
jedna
kříži
nebo
že
začal
někdy
tvořit
jak
se
nám
to
říká
v
bibli
v
genezi
nic
takového
nezačlo
to
se
muselo
lidem
takhle
říct
aby
pochopili
že
že
je
to
pomíjející
tak
se
jim
přibližovala
pomíjejícnost
všech
věcí
my
to
byste
řekli
všechno
nepomine
tak
sem
řekl
začlo
to
a
teď
to
také
končí
od
to
je
vodbyto
velice
lehce
velice
snadno
ale
je
tomu
dáno
do
vínku
veliké
nepochopení
noha
věcí
no
tak
to
nevadí
aspoň
to
někdo.
Takhle
chápe
ale
jestliže
je
pravda
jako
mysli
ty
súfiové
že
bůh
je
věčný
bez
své
stvořitelské
práci
a
protože
je
věčně
stvořitelem
nezačal
být
stvořitele
někde
podle
genese
ale
je
věčný
tak
taky
ho
stvoření
je
věčné
on
ustavičně
věčně
tvoří
já
bych
se
teďka
narazil
na
kopyto
indické
ty
říkají
že
celý
ten
proces
tvůrce
tvůrčí
má
dvě
fáze
manvantára
a
pole
vesmírná
noc
a
vesmírná
den
nebo
voni
to
říkají
ještě
jiným
symbolem
to
je
pořád
jenom
symbol
té
obraz
nemyslet
si
že
to
skutečnost
to
je
z
obrazné
znázornění
podobné
jako
třebas
u
ježíše
krista
když
říkal
království
nebeské
podobnou
to
si
na
to
není
žádný
klas
to
království.
E
to
je
podobnost
to
je
obraz
ano
tak
to
taky
kdy
jsem
řeknem
vesmírový
procesy
tvorby
boží
je
de
vychází
boží
on
vydechuje
vesmír
se
rozvíjí
a
potom
vdechuje
a
vesmír
se
zabíjí
já
vám
řeknu
tuhletomu
dojmu
indického
náboženství
podle
hlad
dnešní
našem
moderní
a
strom
je
a
proto
mluví
o
velkém
řeku
ne
a
ty
hlupák
se
s
tímto
obrazem
opíjí
a
myslí
si
že
něco
vynalezl
a
nebo
že
je
to
skutečnost
to
je
obraz
velký
cesta
obraz
já
neříkám
že
je
nastal
já
neříkám
že
neobjevili
někde
tam
na
pokraji
třebas
persii
a
mezopotámii
tam
tehdy
první
lidé
takže
jestliže
ten
s
A
to
starého
zákona
se
opíral
jenom
o
zkušenosti
tamních
lidí
a
on
se
jenom
o
ně
opíral
toho
ještě
odůvodním
tak
to
všechno
narazil
na
obraz
na
kopyto
tehdejších
národů
které
znal
takže
on
třebas
říká
adam
a
já
vám
měli
různé
syny
a
to
už
potom
je
nedomyšlené
protože
oni
si
byla
nějaké
celou
de
to
je
vidět
že
to
je
míra
jako
obraz
a
ne
jako
skutečnost
a
ty
syny
nazývají
jmény
tehdejších
národů
takže
dejme
tomu
tehdy
známých
národů
a
je
jeden
syn
to
sou
hamy
to
jsou
arabové
se
to
jsou
semiti
to
jsou
dnešní
židé
a
bývalý
asyřané
a
tak
dále
to
už
dneska
vymřeli
ale
za
dob
vzniku
ida.
Ale
to
byl
soudnější
stát
než
izrael
sám
a
tak
dále
ch
byli
chety
té
ty
už
taky
vymřeli
zkrátka
například
náš
bez
ří
rozum
který
mi
o
tom
poprvně
říkal
to
byl
náš
archeologii
rozluštil
pít
moh
etické
říkal
nebýt
starého
zákona
a
kdybych
ho
byl
považoval
za
balíku
tak
jsem
nepřišel
na
to
kde
byli
chety
té
a
nedostal
jsem
jejich
písmo
ale
protože
v
tom
starém
zákoně
zapsáno
kam
se
odebírali
z
toho
ráje
a
předpokládá
se
že
se
víme
kde
ten
ráj
ve
protože
to
označen
čtyřmi
řekami
které
tam
opravdu
takou
jejich
starověkými
názvy
tak
to
třeba
tam
na
pat
někde
alana
nebo
tam
okolo
že
ten
ráj
byl
jako
by
o
totiž
odtamtud
se
stěhoval
ta
skupiny
lidí
která
osobě
psala
jako
o
prvních
lidech
ano
a
byla
to
jenom
skupiny
lidí
a
vývojem
voni
nešlo
protože
beztak
se
nestýkali
jinými
národy
tak
toto
oni
obrazně
považovali
za.
Celé
lidstvo
chápete
to
v
tom
není
žádná
lež
v
tom
jenom
do
mystika
co
tedy
z
domnění
nějakého
širšího
dění
ano
to
je
musíme
psát
každý
se
takový
místní
patrioty
oni
byli
takový
mezopotámii
smí
patrný
a
té
tak
si
to
takhle
všechno
v
přítomni
a
převedli
to
do
své
oblasti
tak
na
tom
není
chybného
jenomže
jenomže
je
to
obrazné
a
jak
to
nevíme
obrazně
tak
se
dopouštíme
velkého
hříchu
proti
mohamedánskou
že
mohamed
říká
a
já
to
bych
to
považoval
o
sebe
za
velký
hřích
kdybych
se
proti
mohamedovi
v
tomto
smyslu
provinil
největším
hříchem
není
jiného
než
brát
doslova
písmo
svaté
je
to
všechno
obrazné
který
to
měl
velikou
pravdu
a
bohužel
to
není
mohamedáni
nevědí
oni.
To
když
se
odcházejí
tuhletu
s
jako
by
tam
ta
úr
nebyla
a
doslova
to
vykládají
někde
někde
ne
to
se
jim
to
hodí
jako
u
nás
to
je
to
stejné
ale
já
jsem
chtěl
toto
říct
jenom
proto
abych
se
mohl
dostat
k
tomu
jak
to
s
tím
stvořením
a
jak
to
s
tím
člověkem
je
tak
jestliže
člověk
od
věků
má
nějaký
příbytek
u
boha
nehledejte
ho
někde
na
nebesích
to
není
místní
časoprostorová
záležitost
jestli
je
to
věčné
tak
to
není
časoprostorové
čas
a
prostor
co
co
vzniká
co
zaniká
ale
je
to
tedy
součást
našeho
bytí
my
jsme
uvnitř
té
nejhlubší
duši
tím
co
by
se
dalo
nazvat
příbytkem
u
boha.
Indové
tomu
říkají
atman
příbytek
u
boha
to
je
individualita
věčná
individualita
která
se
nikdy
neztrácí
prosím
vás
já
bych
tady
za
tím
zase
ještě
maličkou
od
končil
do
indie
protože
z
toho
co
nám
tady
besantová
líčí
o
indii
to
neříkají
indové
ale
ona
byste
měli
dojem
že
člověk
vlastně
abych
jim
o
nedomlouval
je
takovým
tvorem
že
se
tady
objevil
teprve
nějaké
fázi
kdy
už
všecko
ostatní
bylo
připraven
jak
se
to
v
genezi
říká
a
tedy
za
pět
mu
dvanáct
že
je
to
moderní
výkřikem
ve
vesmíru
a
kdo
ví
kde
jinde
vyskytuje
se
ale
že
to
bylo
už
někde
zapsáno
takže
je
to
předurčeno
že
se
to
tak
má
dít.
O
tom
vás
tak
tohleto
trošičku
z
reziduum
protože
ten
vývoj
člověka
i
tak
jak
je
líčený
genezi
není
vývojem
který
začíná
po
stránce
hmotné
po
stránce
toho
se
s
čím
se
člověk
stává
ne
čím
je
vnitřně
nezačíná
někde
bez
opatrní
nebo
s
opic
a
nápad
nýbrž
ten
začíná
někde
co
bychom
nemohli
nazvat
hmotou
existuje
totiž
dost
jasné
se
do
ten
připomínku
v
genezi
že
napřed
ten
adam
neměl
k
sobě
družkou
že
to
byl
člověk
který
ještě
nežil
tak
plně
dualisticky.
A
to
plácám
z
hlíny
to
je
velice
názorně
řečeno
že
ten
duch
kterého
vdechl
bůh
do
člověka
existoval
napřed
u
boha
protože
on
si
ho
nevytvořil
tam
všechno
bylo
vytvořena
ten
duch
ne
ten
byl
vdechnuta
ten
všimnete
maličkostí
tam
jemných
čili
to
je
věčná
záležitost
a
jestliže
byl
ten
duch
vdechnuta
tak
musíme
si
přiznat
že
nebyl
tělesný
pochopitelně
to
je
nepravděpodobné
že
to
byl
duch
tak
až
se
díváme
potom
na
ta
sportem
málo
říkají
místa
v
genezi
tak
poznáváme
je
to
dost
hlásit.
V
pozná
jak
křičím
plně
poznáváme
že
ten
dualismus
ve
kterém
nyní
žijeme
se
teprve
tím
procesem
tvůrčím
nastavoval
že
opravdu
ze
začátku
na
čadu
toho
vývoje
ten
dualismus
neexistoval
jako
dneska
proto
ježíš
kristus
říkal
že
mu
tam
něco
říkali
komu
bude
patřit
žena
na
nebi
nebo
v
ráji
když
jako
měla
sedm
mužů
tady
von
se
usmál
a
říkal
tam
se
nežení
člověk
ani
nevdává
buďte
bez
starosti
takže
tam
byla
asi
oblast
než
se
tam
objevila
žena
a
konečně
než
se
i
objevil
ten
adam
kde
se
lidé
nedávali
ale
že
je
dnes
nešli
také
dvojče
té
dali
tě
plně
do
té
dualismu
se
ve
dostávali
a
tam.
A
je
době
kdy
se
to
tak
můžeme
říct
oni
si
žili
na
úrovni
která
je
dneska
indy
označování
jako
anahata
pokud
je
to
individualizována
v
těle
ale
ta
individualizovaná
oblast
anahaty
uprostřed
prsou
lotos
anahata
má
svou
obdobu
nebo
svůj
původ
v
celé
oblasti
vědomí
které
my
nazýváme
ráj
a
to
je
ta
oblast
vedou
vědomí
ve
kterém
žili
lidé
než
s
něho
spadli
a
teď
dál
z
toho
je
patrno
že
v
tom
ráji
neměli
tělo
v
našem
slova
smyslu
a
proto
se
tam
neumíral
kdyby
měli
tělo
v
našem
smyslu.
Tak
by
museli
umřít
i
tam
tam
s
nebyla
známá
čili
smrt
je
taky
do
klesne
dualismu
ten
pád
z
ráje
který
jsem
vám
tam
liší
velice
dramaticky
je
tak
skvěle
dramaticky
lícem
proto
abychom
vůbec
pochopili
co
se
to
vlastně
stalo
se
stalo
že
se
ten
dualismus
dostal
do
takové
fáze
kde
musel
probíhat
spánek
dvojic
zlo
dobro
a
všechny
páry
dvojic
to
před
tím
neexistovalo
tak
ten
člověk
neměl
ten
úkol
který
má
dnes
takže
i
ten
úkol
člověka
byl
v
ráji
než
je
dneska
a
já
bych
silně
pohyboval
že
by
byl
někdy
už
v
budoucnosti
nějaký
jiný
než
je
dneska.
Protože
správného
vyjádřil
ježíš
kristus
že
od
boha
přicházíme
a
k
bohu
se
máme
vracet
a
že
kvůli
tomu
přišel
abychom
byli
jedno
s
otcem
jako
on
čili
vyšší
cíl
asi
nemůže
být
ale
důležité
vědět
že
ten
příbytek
věčný
který
máme
od
věčnosti
u
boha
ten
nebyl
vydán
ještě
stejným
způsobem
do
člověka
v
ráji
jako
je
do
nás
u
nás
nebyl
přístupen
tím
způsobem
jako
je
přístupen
nám
já
bych
se
snažil
to
nějakým
způsobem
zdůvodnit
jestliže
někdo
žije
svým
vědomím
na
kterékoliv
úrovni
jejich
sedm
jsou
označena
z
individualizovaná
například
indy
jako
muladhara
svadhistana
manipura
anahata
že
jo
a
tak
dále.
Bych
sedm
až
na
poslal
radu
tak
to
jsou
oblasti
že
když
se
do
nich
ten
ind
dostane
v
té
radžas
tak
není
v
těle
přátelé
není
v
těle
v
tom
ráji
opět
je
bez
toho
hmotného
těla
a
je
spíše
v
nebezpečí
že
se
zvrhle
když
z
toho
ráje
zase
spadne
že
se
zrno
ulity
než
že
by
tam
duální
žil
tedy
já
bych
teďka
do
to
byla
pomlouvat
tady
aby
to
nebylo
veřejně
tak
co
si
zapamatujete
se
za
pamatuje
se
nezapomenout
nedovede
to
je
výborný
a
i
to
všechno
zapomene
když
mě
když
jsem
se
snažil
manželku
dostat
do
toho
ráje
do
té
oblasti
která
je
u
nás
symbolizováno
a.
A
to
ale
je
to
fakticky
oblast
která
se
nedá
srovnávat
často
prostorově
s
vesmírem
je
to
oblast
mnohem
svobodnější
širším
ráj
to
je
stav
který
není
omezen
hranicemi
vesmíru
přátelé
vůbec
ne
tak
když
mně
když
jsem
tam
se
snažil
to
po
smrti
manželky
manželku
do
této
oblasti
dostat
tak
ona
klopýtala
nemohla
se
tam
dostat
řekla
mě
potom
podruhé
při
další
chůze
lidem
marné
i
mrtvými
řekla
mně
prosím
tě
děláš
to
špatně
všimni
se
když
si
v
tom
žlutém
světle
to
je
ten
v
této
toto
rajský
stav
že
tam
nejsi
tělesně
jak
mi
tam
může.
Když
dotáhnout
vem
astrálním
těle
jako
se
tam
člověk
nedostane
v
hmotném
těle
to
musí
z
toho
těla
vy
musí
být
vytržen
z
toho
té
vytržení
to
s
extáze
nastane
dostaneme
ani
teďka
v
tom
spánku
ty
se
musíš
pro
budit
v
tom
spánku
ty
musíš
se
stát
duší
a
z
duší
ně
jako
duši
tam
dotáhnout
a
opravdu
já
jsem
v
tom
ráji
byl
poprvně
husami
to
už
tam
mohu
říct
předškolním
věku
jakmile
mi
ty
husy
tam
dotáhli
do
toho
ráje
do
toho
svého
žlutého
světla
oni
zradili
proč
by
měli
spadnout
že
si
člověk
nějak
provinil
tak
potom
nebudu
padat
zvířata
kdy
o
to
mohla
ne
už
tam
mají
kdykoliv
vstup
voni
si
jednou
na
břeh
řeky
a
tam
nějakou
s
jakou
si
akupunkturu
se
dostanou
do
toho
svého
ráje
on
je
tam
na
to
taky
to
akupunkturu
dostali
já
bych
se
tam
normálně
jako
člověk
nedostal
ale
protekční
husou
jsem
se
tam
dostal
opravu.
To
dělal
jenom
jedna
husa
protekční
ta
nejstarší
nezkušení
jí
usa
to
dělá
na
mě
akupunkturu
a
velice
dobře
takže
já
jsem
za
deset
minut
byl
v
tranzu
a
byl
jsem
v
tom
že
tím
světlem
se
všemi
husami
sem
se
tam
setkal
ale
ani
jedno
tělo
jejich
sem
tam
neviděl
tam
jsou
ty
husy
netělesně
a
tak
já
z
toho
dneska
usuzuju
protože
jsem
mezitím
taky
ještě
něco
jiného
prodělal
to
jsem
tam
nechtěl
dát
protože
bych
to
musel
vykládat
tolik
že
bychom
se
bych
musel
v
brně
zůstat
delší
dobu
tak
protože
tam
jsme
neměli
ještě
tělo
našem
smyslu
a
nebyli
jsme
s
tímto
způsobem
jako
zde
vázán
na
čas
a
prostor
nebyli
jsme
ani
tak
dualistický
jako
jsme
zde
tak
platí
o
této
oblasti
že
ona.
Poskytuje
člověku
daleko
větší
svobodu
než
tento
svět
po
bys
tomto
světě
tělo
je
strašně
tuhle
to
člověku
nedovoluje
se
z
něho
dostat
aniž
by
se
ta
ti
vědomí
už
je
to
v
astrálu
tak
tam
už
jako
to
tělo
je
méně
tuhleto
už
je
jemnější
tam
už
to
de
snáze
a
když
se
člověk
v
ráji
a
nemá
ani
astrální
tělo
a
to
právě
manželka
chtěla
tam
jako
duše
tak
tam
se
dít
tak
dokonale
svobodná
že
já
nemám
žádnému
křesťanskému
mystiku
za
zlé
že
si
myslel
že
je
spasen
když
v
tom
naje
se
ocitl
a
proto
křesťani
zásadně
pletou
ráji
z
nebe
e
to
je
rozdíl
ve
stavu
nebe
in
rozdílný
a
to
je
tedy
propastný
rozdílná
věc
ráj
z
toho
se
padá
a
ty
jsem
se
dostal
k
dalšímu
bodu
jak
se
padlo
z
ráje
a
jak
ta
nesmrtelná
duše
buddhy
se
na.
A
s
ujala
a
tak
dále
a
tak
dále
tam
ta
nesmrtelná
duše
neměla
jinou
funkci
v
ráji
než
já
to
řeknu
lidově
vono
to
tak
není
ale
je
to
obraz
prosím
je
to
obraz
než
čekat
až
ten
člověk
z
toho
ráje
v
padne
před
ten
svůj
úkol
nemohla
provést
ke
kterému
je
dnes
tady
v
člověku
povolání
ano
mohla
toto
provést
teprve
tehdy
a
může
to
považuje
podle
to
ale
je
to
dej
to
velice
pomalu
od
ruky
to
znamená
do
vést
nás
a
pátek
do
věčného
života
vědomého
věčného
života
to
tam
z
ráje
to
nejde
tak
tato
nesmrtelná
duše
poprvně
začala
fungovat
tehdy.
V
té
své
dnešní
funkci
když
člověk
pojedl
ze
stromu
poznání
a
když
byl
vyvržen
z
ráje
tam
je
to
rozložením
dějově
ono
se
časoprostorové
to
ne
probíhalo
ale
tak
je
to
mistrně
líčení
převedení
do
časoprostoru
toho
co
se
v
časoprostoru
neděje
se
děje
mimo
čas
a
prostor
ale
je
to
proces
který
probíhá
vnitřně
nějak
tak
zkrátka
tento
proces
probíhá
v
každém
člověku
který
po
této
cestě
jde
a
většina
z
nich
z
těch
lidí
kteří
prostě
se
dostanu
na
úroveň
ráje
čtvrtého
lotosu
tak
tam
uvíznu
je
to
je
extáze
a
v
tom
se
otce
ji
a
končí
jenom
v
ráji
a
z
toho
zase
spadnu
ale
jsou
lidé
kteří
jako
například
evropě
ekhart
který
se
dostal
o
svatá
terezie
z
avily
který
dostali
za
tuletu
úroveň
za
úroveň
a.
Je
na
a
ti
by
nám
asi
řekli
o
tomto
dalším
procesu
vyhovím
tohleto
nesmrtelná
duše
tedy
tam
není
žádné
rozdělení
že
nestálo
že
dva
něco
jiného
než
pán
bůh
ale
nebo
že
bych
bylo
víc
je
nesen
duších
než
jedna
jako
jenom
jeden
pán
bůh
ale
ta
nese
na
duše
má
úkoly
a
těch
úkolů
je
nes
četné
množství
a
proto
je
tolik
lidí
a
proto
tolik
smrtelný
duši
ek
odvozený
z
jedné
jediné
nesmrtelné
duše
rozumíte
mně
tato
nesmrtelná
duše
indové
říkají
buddhy
to
je
aspekt
boží
jednoho
a
téhož
boha
který
je
z
kolovat
který
má
úkol
lidsky
ti
se
člověka
a
dovést
ho
nazpátek
do
vědomého
soužití
s
bohem
koho
koho
tu.
Smrtelnou
duši
která
se
vyvolat
teprve
tady
od
začátku
tohoto
vtělení
vytvořil
asi
své
já
a
toto
já
má
pochopit
že
patří
k
bohu
a
má
se
všemožně
snažit
o
to
aby
se
do
boha
dostalo
to
se
tomu
člověku
jeví
jako
vnitřní
umírání
takže
nakonec
přijde
k
názoru
že
sám
sebe
ztratil
tak
se
to
jeví
že
se
taky
tak
jeví
do
stratí
svůj
život
nalezne
že
on
prostě
dbal
ježíš
na
to
aby
v
těch
obrazech
to
jsou
obrazy
mluvil
tak
aby
tomu
rozuměl
ten
kdo
to
prožívá
a
ten
toto
prožívá
ten
ví
že
je
to
ztráta
toho
já
ale
on
to
nemohl
říct
jinak
než
dalším
podobenstvím
se
to
rozdělit
analyticky
dál
a
řekl
to
zrno
které
pak
ne
do
půdy
a
zahyne
vydá
ze
sebe
po
větou
úrovni
vy
dále
bez
to
násobí
užitek.
Čili
tím
řekl
zároveň
současně
jak
se
umírá
tak
se
znovu
zrozuje
a
to
zase
jinde
řekl
to
se
musí
to
podá
dohromady
to
bohužel
křesťani
to
rozpitvával
ale
dohromady
někdo
dává
i
bije
zážitek
sebevzdání
tak
dokonalého
aby
se
jim
to
v
hlavě
samo
spojilo
bez
účastí
člověka
a
teď
jestliže
ta
duše
se
znovu
zrozuje
zároveň
s
tím
jak
umírá
tak
to
je
asi
zase
proces
ne
asi
a
zaručeně
který
ježíš
označil
jako
nebudešli
nouze
z
vody
a
z
ducha
nevejde
do
království
nebeského
to
znamená
celý
ten
proces
znovuzrozování.
Začíná
křtem
vodou
a
končí
křtem
nebo
znovuzrozením
z
ducha
v
životě
ježíšově
je
to
znázorněno
křtem
v
jordánu
od
křtu
v
jordánu
až
po
zmrtvýchvstání
a
potom
seslání
ducha
svatého
nebe
vzetí
na
asi
s
ducha
svatého
prosím
vás
toto
berte
všechno
jako
skvěle
vyšší
mě
po
dané
obrazy
neříkám
že
se
to
nestalo
ale
chyba
je
na
tom
historickým
nebo
historickým
pojetí
těchto
věcí
tak
že
se
to
že
mám
za
to
jednou
stalo
vila
to
nestane
to
se
permanentní
děje
tohleto
permanentní
spadat
lidé
z
ráje
permanentní
se
vrací.
K
bohu
permanentní
umírají
na
kříži
to
u
to
ten
smrt
na
kříži
sice
historicky
nastal
době
kristovi
ale
je
věčná
je
to
věčná
záležitost
kristus
nenezačal
existovat
někde
narozením
v
betlémě
nýbrž
to
je
prostě
syn
boží
to
je
věčná
bytost
nestvořená
čili
taky
jeho
úkol
jako
syna
to
znamená
jako
vykupitele
je
také
věčný
jako
je
věčný
stvořitel
tak
je
věčný
vykupitel
voni
méně
a
tak
je
ani
věčný
taky
duch
svatý
jenomže
mohou
působit
teprve
tehdy
například
člověku
až
ten
člověk
dostane
do
té
fáze
vývojové
kde
to
unese
vůbec
kde
pod
tím
nepadne....
Text view •
Help