Waveform view
84-29A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Jak
se
dostat
se
začarovaném
kruhu
párů
dvojic
dobrozlo
těch
párů
dvojic
je
tolik
že
to
způsobuje
dohromady
život
odděleni
od
boha
a
něco
co
může
a
advaita
čili
život
pomíjející
jak
se
vymanit
z
toho
a
oni
říkají
když
indové
a
budeme
zatím
do
indii
když
někdo
se
snaží
o
to
aby
byl
ctnostný
jako
vy
křesťané.
Tak
ví
takže
ať
si
uvědomí
že
se
snaží
o
relativní
dobro
protože
ta
ctnost
té
relativní
záležito
strany
všeobecně
platná
kam
všude
se
považuje
za
ctnost
něco
jiného
ale
ať
se
smíří
také
se
situací
která
nastane
že
když
jde
za
ctností
relativní
tak
se
objeví
je
relativní
zlo
takže
on
vyvolá
hned
relativní
co
co
jsem
mu
o
tom
včera
o
tom
nebudu
se
dneska
šířit
ano
čili
vy
křesťani
jednáte
správně
nesprávně
když
se
bijete
prsa
říkáte
já
by
jí
říše
takhle
my
indové
na
to
nejdeme
protože
my
nevíme
že
jsme
nesmrtelné
podstaty
a
my
nerušme
zlo
relativní
zlo
relativním
dobrem
nýbrž
my
jdeme
za
páry
dvojic
ne
a
tím
je
ruším
my
známe
že
každá
cesta
a
to
vykřesat
se
se
k
tomu
nedostali
vůbec
říkají
indové
já
tím
mluvím
jako
intonovali
ku
je
strhá.
Že
já
to
říkám
proto
abyste
věděli
že
na
to
polovičku
vy
jste
proti
nám
velice
zaostalé
prože
se
nepochopili
že
vy
se
teprve
na
té
nižší
fázi
cesty
která
kterou
my
u
nás
nazýváme
cesta
s
gunami
to
znamená
se
ctnostmi
a
nectnostný
nebo
tamas
radžas
satvas
na
to
nazvu
indicky
a
v
této
oblasti
zůstáváte
a
ze
smrti
a
nejste
nikdy
tedy
spasení
v
žádných
křesťanech
spasen
pokud
takhle
si
počíná
než
to
my
které
známe
cestu
za
gunami
nad
gunami
nad
tím
satvas
ta
ta
satvas
radžas
a
tamas
my
se
dostáváme
konečně
ke
spáse
a
vin.
Tak
tolik
indové
ano
teďka
je
konto
se
řeknu
prosím
vás
já
nejsem
proti
indům
nestavte
mě
proti
indům
já
jenom
chci
tím
říct
že
ježíš
kristus
přinese
něco
nového
a
to
mu
živit
tím
že
je
zdánlivě
potř
bude
touto
cestou
indickou
totiž
ne
se
také
můžete
at
ke
spáse
ale
musí
pracně
procházet
tamasu
přes
radžas
do
satvas
to
znamená
ze
zabedněnosti
kde
mu
o
nic
nejde
kde
je
tupí
jako
kámen
a
kterého
ježíš
kristus
odsuzuje
jako
že
buď
horký
nebo
studené
nebuď
takový
ve
vlažní
ne
ten
se
musí
dostat
do
radžas
to
znamená
do
oblasti
kde
je
činný
a
přes
tu
činnost
se
dostanete
pode
do
sahat
znamená
ke
ctnostem
se
stane
ctnostný
teprve
až
překoná
v
sobě
nosti
všecky
až
se
to
stane
nad
ně
tak
jsem
nastane
tu
vyšší
prema
cesty
a
tam
najde
svoji
spásu.
Tak
potu
pořád
ještě
indové
mají
pravdu
to
se
takhle
dá
indicky
dělat
takže
já
proti
tomu
nejsem
dá
se
to
taky
takhle
dělat
jenomže
toto
je
cesta
individuální
pro
jednotlivce
to
nemohou
dělat
dva
vedle
sebe
to
musí
dělat
každý
sám
pro
sebe
kdežto
ježíš
kristus
už
na
ká
ukázal
cestu
kde
to
nedělají
jenom
dva
vedle
sebe
nýbrž
celé
národy
to
mohou
dělat
oni
nemohou
například
pochopit
protože
to
nezažili
že
například
apoštolové
páně
ve
skutcích
apoštolská
je
to
napsáno
když
křtili
nebo
než
křtili
tak
kázali
a
když
ty
dovy
které
poslouchali
nadchl
pro
věci
boží
nebo
po
krista
tak
viděli
sestupovat
ducha
svatého
na
ty
zástupy
a
křtili
přesně
jenom
ty
na
které
jsem
duch
svatý
sestupoval
bez
tohoto
si
to
byl
žit
nebo
pohan
na
které
nesestoupil
svatý
toho
nepokřtil.
Tak
toto
nezažili
voni
to
je
novinka
která
byla
umožněno
vstoupení
ježíše
krista
na
kříž
a
sesláním
ducha
svatého
tohleto
se
u
nich
nestalo
to
se
stalo
ve
v
lidské
vědomím
se
to
stá
stane
ale
v
lidské
vědomí
to
nebylo
do
lidského
vedení
to
nepřešlo
a
tady
křesťanům
to
přešlo
lidského
vědomí
že
ten
duch
svatý
najednou
sestupuje
na
celé
zástupy
a
oni
ty
zástupy
aspoň
tehdejší
získával
tak
silnou
víru
k
tou
chvílí
že
je
ní
obsažena
i
síla
uskutečnění
toho
co
věří
a
to
tak
nebývá
z
každou
naší
vírou
a
nebylo
to
ani
víru
třebas
svatýho
petra
který
se
báli
o
svůj
život
když
ježíš
kristus
byl
popraven
ale
bylo
to
v
síle
těch
křesťanů
protože
se
po
tisícovky
dávali
popravovat
že
a
s
úsměvem
té
v
té
vět
že
tohleto
opravdu
měli
v
sobě
a
že
se
dostali
někam
dál
než
normální
věřící
člověk
které
mu
jde
především
o
něj
o
sebe
Tak
a
jestliže
by
byl
ježíš
kristus
neudělal
to
co
se
stalo
na
kříži
tak
byl
ani
nemohl
poslat
ducha
svatého
jak
se
sám
vyjádřil
tak
by
se
bylo
ani
ne
tohoto
nemohlo
stát
tak
by
si
ani
ne
vyskytovalo
kolektivní
cesta
k
bohu
čili
by
se
pořád
to
po
jednotlivých
a
v
indii
například
ten
zasvěcenec
vede
svých
třicet
žáků
třebas
ale
na
víc
nestačí
a
podívejme
se
na
ty
indické
poměry
jsou
zoufale
i
po
stránce
náboženské
to
je
hrozná
s
mě
sice
my
to
dobije
kterou
jsme
u
dáno
v
evropě
překonali.
Takže
ti
osvícenější
indové
se
mnou
spolupracuji
a
říkají
toto
musí
být
napsáno
to
musí
být
srovnán
to
indické
s
tím
křesťanským
třemi
víme
dobře
že
ten
kristus
něco
nového
přinesl
to
my
víme
co
lidé
nevěděli
co
je
ale
co
lidé
věděli
a
proto
má
smysl
jeho
vstup
na
kříž
zmrtvýchvstání
a
tak
dále
jo
mně
nešlo
a
nejde
jim
dosud
do
hlavy
to
letí
osvícení
ci
už
toto
přijímají
ale
já
jsem
zatím
se
nepoznání
s
jedním
který
by
byl
přijal
za
správné
že
ježíš
dělal
zázraky
protože
u
nich
zázraky
dělá
každý
obyčejný
fakira
to
je
podle
nich
člověk
zvrhlý
který
se
zastavil
na
poloviční
cestě
a
dál
nešel
pod
pro
ty
zázraky
které
dělá.
Jenomže
ježíš
kristus
nedělal
zázraky
z
toho
čemu
indové
říkají
sidhis
z
těch
sil
které
se
probouzí
v
člověku
a
způsobí
že
se
dějou
takzvané
zázračné
věci
když
on
ty
zázraky
dělal
z
moci
boží
to
znamená
dělajíli
dva
totéž
není
to
totéž
toto
by
bylo
třeba
eště
aby
pochopili
já
nevím
jestli
se
dostanu
k
tomu
že
bych
napsal
poženu
mystiky
kde
toto
by
chtěl
rozebrat
já
vám
to
jenom
měl
napsané
jsem
to
zrušil
a
jejich
dem
ale
jisto
je
že
ti
indové
potírají
ježíše
krista
jenomže
jim
něco
není
jasno
eště
oni
rozumí
kristu
daleko
lépe
než
normální
katolík
o
tom
není
pochyby
taky
se
na
to
právem
hrdě
kdypak
ví
křesťani
budete
tomu
kristu
rozumět
aspoň
jako
my.
A
to
se
dočkají
ne
tak
katolík
normální
ale
jakýkoliv
křesťan
normální
nerozumí
kristu
tak
jako
ind
trošku
zasvěcený
ale
má
to
své
meze
protože
ten
inda
se
na
určitém
stupni
vývojovém
se
zastavuje
a
nejde
dál
nechcete
křesťan
vlivem
toho
že
prodělává
smrt
na
kříži
s
ježíšem
zmrtvýchvstání
ježíšem
to
už
bez
něho
nejde
pokoj
dostávalo
ježíše
a
ducha
svatého
od
ježíše
tak
je
schopen
daleko
za
běžného
indického
jogina.
Tak
já
odpověd
napřed
já
tady
máme
přeci
říct
otázku
že
tam
nebyla
jak
a
proč
se
děl
dělo
to
že
bůh
něco
stvořil
vsunul
to
nebo
dostal
to
do
rámce
dali
tím
způsobil
veliké
utrpení
tam
kde
už
se
míchal
vědomí
s
hmotou
čím
větší
míra
vědomí
se
zamíchal
do
hmoty
tím
stoupala
utrpení
že
a
když
se
to
utrpení
se
tam
pořádně
vyvalí
celý
to
stvoření
v
tom
utrpení
že
ano
hrozným
krutým
řešením
a
bolesti
tak
to
klidně
zase
vezme
milostivě
k
sobě
ale
tam
si
řekl
slovo
které
musím
napřed
vyvrátit
proč
to
udělal.
Já
bych
to
opravil
v
tom
smyslu
proč
to
dělá
proč
to
stvořil
já
bych
to
opravil
proč
to
tvoří
tak
tak
měla
znít
otázka
tak
otázka
byl
jenom
po
této
stránce
špatně
kladená
se
zapomínáš
že
pán
bůh
nestvořil
nic
a
neodešel
si
od
toho
nýbrž
pán
bůh
ustavičně
tvoří
a
neodchází
od
toho
ano
tak
po
této
opravy
si
s
mysl
hlas
můžeme
odpovídat
je
to
možné.
Jestliže
bůh
věčně
tvoří
neboť
on
je
věčným
stvořitelem
tak
to
jeho
tvoření
trvá
věčně
nikdy
nezačlo
nikdy
nekončí
jestliže
bůh
někoho
osvěcuje
nebo
někoho
pasuje
spasí
tak
ne
až
vstoupil
na
kříž
nebo
ne
až
se
stal
ducha
svatého
neboť
věčně
té
voni
taky
věčně
spasitelem
ne
taky
věčně
osvětitelem
duchem
svatým
on
toto
dělá
pořád.
Takže
kdybyste
se
dostali
by
ho
to
přál
do
toho
dojmu
o
tom
jeho
stvoření
to
znamená
kdybyste
ten
rozvinutý
děj
v
sobě
hrnuli
nějaký
bezčasový
dojem
tak
byste
řekli
s
tím
číňané
nebo
ne
s
tím
buddhou
symbolismem
všudy
maminka
ano
byste
řekli.
Je
cesta
ale
není
nikoho
kdo
by
po
ní
kráčel
je
utrpení
ale
není
nikoho
kdo
by
trpěl
takhle
z
hlediska
toho
nejvyššího
poznání
vypadá
to
ustavičné
tvoření
ustavičné
milováni
a
ustavičné
pasován
člověka
já
vím
že
tohleto
vás
nespokojí
protože
co
je
mi
to
platný
že
my
tady
někdo
z
toho
svého
vysokého
duchovního
postavení
říká
že
není
trpícího
když
je
tady
vedle
sebe
vidím
a
že
není
nikoho
kdo
by
kráčel
po
cestě
že
jenom
cesta
když
já
vidím
jak
lidí
kráčí
a
někdy
velice
bolestně
a
tak
dále
a
tak
dále
to
bych
mohl
říkat
do
všech
těchto.
Tak
bych
to
nějakým
způsobem
chtěl
roz
lid
je
dáno
kaž
na
každého
je
dáno
každém
člověku
aby
se
dostal
za
toho
který
trpí
který
kráčí
už
samotné
kráčí
je
velice
namáhavé
záležitost
a
únava
záležitost
může
to
dělat
primitivním
způsobem
anebo
velice
dokonalým
způsobem
ne
primitivním
já
to
napřed
řeknu
primitivním
způsobem
ale
to
dělat
tím
primitivním
způsobem
tak
se
dostává
z
tohoto
velkého
utrpení
už
není
u
něho
nikoho
kdo
by
trpěl.
Nýbrž
je
jenom
utrpení
takže
jestliže
svatý
antonín
poustevník
na
kterého
často
ukazuju
který
žil
od
roku
dvě
stě
padesát
jedna
do
roku
tři
sta
šest
po
kristu
na
poušti
tam
někde
v
egyptě
tak
já
jsem
ho
zatím
ukazoval
dycky
jenom
po
té
stránce
primitivního
zacházení
s
tou
jednou
bolesti
jak
von
si
ji
odbourávat
jak
von
nebo
jak
on
netrpěl
tou
bolestí
že
to
je
se
ukazoval
že
každý
den
začínal
znovu
byl
sto
pět
let
živ
jak
jsem
si
počtu
se
stalo
jenom
tato
ní
a
on
dovedl
každý
den
začínat
znovu
jako
by
byl
před
tím
místem
udělal
toho
zbavilo
především
vzpomínky
na
jeho
minulé
utrpení.
Kdybych
ho
bylo
zbavilo
aspoň
tohoto
tak
je
to
velké
vytknut
celkového
rámce
utrpení
ale
vono
to
nezbavilo
utrpení
budoucího
kterého
teprve
čekalo
a
to
je
teďka
věc
kterou
se
vám
neříkal
protože
se
mi
to
nehodilo
do
krámu
ale
teď
vám
to
řeknu
von
tento
a
to
nic
poustevník
bylo
honěn
vokolo
chalupa
a
po
poušti
a
po
poli
satanem
a
ten
ho
prováděl
takovým
způsobem
že
neznáme
většího
pokušení
než
jaké
měl
antonín
poustevník
o
toho
satanáše
převádí
mu
nějaké
obrazy
a
tak
dále
to
všechno
nebudu
dítě
protože
jde
o
to
že
trpěl
velice
tím
že
nechtěl
podlehnout
tomu
satanovi
že
nechtěl
mu
sloužit
ten
stav
nutil
aby
mu
sloužil
aby
se
těm
obrazů
oda.
Takže
tohleto
neuměl
odbourat
než
mám
tady
na
po
napovídám
že
podstata
v
utrpení
spočívá
v
tom
že
věříme
těm
obrazů
ve
kterým
žijeme
a
tím
jedním
hlavním
obrazem
je
časoprostorové
zažívání
života
jako
by
to
byla
skutečnost
vycho
tomuto
nevěřili
a
vyvodili
z
toho
žádné
důsledky
taky
tak
bude
sice
utrpení
ale
já
nebudu
tím
trpící
já
o
tom
utrpení
budu
vědět
ale
nebudu
tím
topícím.
Tak
například
křesťané
kteří
šli
na
popravu
a
nebyli
někdy
popravováni
jenom
tak
že
by
byli
při
vedeni
ke
kříži
a
ukřižování
věčnou
byli
přivádí
ale
mnozí
z
nich
byly
popravováni
po
dlouhém
týrání
já
jsem
byl
v
těch
a
tak
pach
a
před
sem
si
tam
na
těch
narodí
jak
se
za
zahynuly
ne
ji
na
zahynuli
po
velkém
týrání
já
jsem
viděl
jenom
takových
asi
dva
tisíce
hrobu
a
jenom
tak
na
padesáti
je
to
napsáno
jakým
zemřeli
způsobem
ale
všichni
zemřeli.
Krutým
způsobem
je
ještě
dobré
že
ti
římani
za
nimi
nešel
toho
podzemí
oni
tam
někdy
velké
město
obrovské
město
rozvětvená
pro
mnoho
tisíc
lidí
se
tam
mohlo
s
krýt
tam
se
taky
ke
své
síly
protože
oni
si
mysleli
že
podzemí
patří
hadu
římané
a
že
tedy
tam
nesmí
vstoupit
nebo
ten
házet
by
si
je
mohl
vzít
a
tak
například
voni
nebyli
schopni
sami
pracovat
dole
římané
protože
tu
po
věrně
tam
musel
nechat
pracovat
pohany
nebo
jiné
národy
než
sebe
to
bylo
to
se
divím
že
takový
vědomosti
měli
nebo
si
mysleli
že
takhle
primitivně
mysleli
takže
křesťani
si
zachoval
jenom
proto
že
římani
za
nimi
nešli
do
toho
podzemí.
Nebýt
toho
nevíte
co
poměry
tak
se
nezachovali
více
ani
se
nezachovalo
ale
to
je
to
kdyby
kdyby
kdyby
no
to
nebylo
prostě
římani
nebyli
schopni
tam
do
toho
podzemí
za
ním
jít
takže
kdokoliv
když
odtáhne
například
ti
ří
ti
ty
katolíci
nosti
jeho
budete
katolíci
už
nebo
nebyl
ještě
ještě
ne
až
do
roku
tři
sta
dvacet
čtyři
nebyli
a
když
ti
křesťani
vod
tahaly
toho
mrtvýho
do
toho
spoután
tak
už
za
ním
se
nešlo
pořád
to
takhle
dlouze
říkám
protože
ti
křesťani.
Nerozeznávali
bolest
o
radosti
a
největší
radost
pro
ně
bylo
umírat
za
ježíše
krista
takže
nikdo
z
nich
neumíral
z
velkým
předem
a
velkým
trápením
nýbrž
úsměvem
na
tech
prosím
vás
já
jsem
taky
v
koncentráku
viděl
pje
člověka
katolíka
bije
ho
esesmanem
ten
člověk
viděl
jak
ten
člověk
se
modlí
že
ten
esesman
viděl
že
ten
člověk
modlí
a
on
ho
schválně
byl
tak
dlouho
až
ho
úplně
kloub
ten
člověk
se
nepřestával
modlit
a
nebylo
na
něm
vidět
ani
stopa
utrpení
taky
že
netrpěl
on
byl
nesmírně
blažený
přitom
jak
byl
úbytě
jak
byl
ukamenovat.
Víte
křesťanství
začíná
ukamenovali
svatého
ště
pána
při
kterém
eště
přistupoval
svatý
pavel
a
to
se
stalo
velice
brzo
to
o
takovou
předtím
toho
zrušení
toho
utrpení
ono
se
to
velice
těžko
vysvětluje
a
říkáte
tak
utrpení
že
by
zrušeno
tehdy
když
člověk
stane
tupí
nástrojem
u
kou
božích
a
necítí
že
jo
tluče
že
ho
ubíjeli
vůbec
ne.
Mnozí
z
těchto
svatých
učedníků
měli
tu
možnost
se
vyslovovat
o
tom
co
vidí
nebo
co
zažívají
a
všichni
jednohlasně
říkali
řím
nebe
otevřené
a
nějak
to
všelijak
eště
doplňovali
básnicky
možná
nebo
oni
při
tom
na
vás
není
samo
sebou
nemysleli
a
to
způsobilo
v
nich
takovou
blaženost
že
vůbec
nepociťoval
nejmenší
bolest
takže
se
o
nich
dá
o
všech
ne
jenom
o
některých
říci
o
těch
pravých
svatých
učednících
že
zrušili
trpícího
a
utrpení
tady
bylo
jak
se
zdálo
těm
katany
utrpení
voni
způsobovali
ale
nebylo
trpícího
a
vona
se
kolikrát
ukázalo
a
takové
příklady
tam
máme.
Že
ten
kdo
tu
mučil
toho
křesťana
a
viděl
ho
jako
radostí
na
to
jde
tak
se
tam
stal
křesťanem
a
sám
se
dal
mučit
no
a
kupodivu
se
dal
sám
u
mučit
tak
taky
nepociťoval
žádnou
bude
tak
že
vono
nemyslete
si
že
se
tak
něco
záhadného
co
vám
tady
říkám
tady
nějaký
karel
makoň
nevěřil
vůbec
na
pána
boha
ale
když
to
utrpení
přesto
přes
určitou
míru
v
tom
předškolním
věku
kdy
jsem
byl
při
vědomí
operoval
čtrnáctkrát
tak
už
jsem
to
nevnímal
žádná
bolest
už
nebyla
nevěřte
se
lidský
rovnou
to
bolesti
nese
aby
to
mohl
tak
zažívat
jak
my
si
to
představujeme
to
jste
to
nezažili
já
jsem
to
zažil
tak
mně
promiňte
že
vám
u
mluvit
do
těchto
věcí.
Pro
mě
potom
nebylo
už
trpícího
ale
utrpení
bylo
že
kdyby
totiž
nebylo
tak
já
jsem
se
z
toho
dostal
nazpátek
do
vědomí
tohoto
světa
to
ben
muselo
být
abych
se
udržovalo
ve
stavu
ve
kterém
jsem
sice
utrpení
nepociťoval
ale
ve
kterém
utrpení
bylo
utrpení
mě
pořád
způsobovali
udržovali
mě
ve
stavu
kde
ten
rozumu
to
nemohl
snést
a
proto
to
nevnímá
proto
jsem
od
toho
distancoval
rozumíte
mě
kdyby
li
malinko
přestali
jenom
oni
dělali
velice
rychle
říkala
matka.
A
nechali
mě
klovat
ne
regenerovat
káni
nervovou
tak
jsem
zase
zase
zase
křičet
a
zase
bych
byl
cítil
tu
bolest
ale
oni
věděli
že
musí
pospíchat
tak
roli
hlava
nehlava
že
až
na
ko
vybíraly
mockrát
ten
nic
že
se
tvořil
znovu
neměli
a
ty
děti
a
nic
no
ale
zkrátka
a
je
to
zkušenost
která
mě
opravňuje
k
tomu
bych
říkal
von
nejvyššího
hlediska
samozřejmě
ale
u
toho
dítěte
bylo
to
nejvyšší
hledisko
těžko
říct
bylo
to
byl
to
ne
to
relativní
si
říkají
intuici
a
nedos
nedostatečné
neschopnost
toho
organismu
snášet
větší
míru
utrpení
ano
tak
to
bylo
za
tím
řečeno
takového
nejvyššího
hlediska
ale
proč
tedy
to
utrpení
vůbec
je.
Proč
tedy
to
utrpení
pořád
bůh
lidstvo
nebo
všemu
tvoru
způsobuje
když
nakonec
to
má
vést
k
tomu
spojení
s
ním
nešlo
by
to
bez
toho
na
to
mám
odpověď
velice
jasno
já
vím
že
to
bez
toho
nejde
ale
a
vím
taky
proč
to
bez
toho
nejde
ale
slovy
to
neumím
vyjádřit
promiňte
mně
já
jsem
abych
mohl
nějakýho
obrazu
užít
ono
vás
to
možná
uspokojilo
ale
možná
že
mě
prominete
když
ne
tak
ten
obraz
použiju
když
se
bez
toho
obrazu
obejdu
a
řeknu
vám
není
v
moci
lidské
nebo
není
v
síle
lidského
ducha
nebo
není
v
rozumových
schopnostech
člověka
zakotveno
aby
pochopil
proč
to
je
vy
jste
ježíše
krista
na
kříži
teď
už
se
obracím
k
těm
obrazů
jak
on
tam
křičí
bože
pro
svě
opustil
člověk
jako
vtělený
bůh
byl
opuštěn
od
boha
a
von
nevěděl
proč
v
tom
okamžiku.
Tak
prosím
vás
promiňte
mně
když
to
nevěděl
proč
ani
ježíš
kristus
tak
kříži
ne
tě
to
vod
karla
makoně
buďte
tak
dobrý
nebo
začnu
střílet
ale
přesto
protože
ježíš
kristus
se
dostal
přes
ten
kříž
zase
nazpátek
do
toho
my
říkáme
chybně
blaženého
stavu
věčného
zažívání
věčnosti
tak
když
si
toho
všimnete
a
my
dneska
ovládám
symboliku
ježíšova
života
víme
že
kdokoliv
se
vzdá
sama
sebe
a
on
se
sebe
vzdal
protože
potom
jak
vykřičel
bože
pročs
mě
opustil
tak
řekl
ještě
další
věc
poslední
odevzdávám
ti
svého
ducha
když
odevzdal
toho
svého
ducha
bohu
tak
rázem
vynechal
naposled
to
znamená
přestalo
všechno
utrpení
ano
a
tak
se
od
nás
chce
abychom
my
dříve
než
umřel
umřeme
taky
naposled
by
dech
li
to
se
mně
stalo
tam
v
tom
koncentráku
a
já
jsem
tam
potom
pět
měsíců
tak
jsem
to
promrhal
pět
měsíců
jsem
necítil
žádnou
bolest
ačkoliv
tam
byla
veliká
neděje
bolest
pociťovat
že.
K
tomu
jenom
proto
že
jsem
překročil
přes
tu
mez
bolesti
která
zase
na
jiné
úrovni
než
to
dítě
které
je
takhle
operovali
při
vědomí
ano
proč
vy
a
zaniká
vesmír
proč
to
jaký
to
má
smysl
podívejte
se
já
bych
vám
radil
abyste
si
uvědomovali
proč
máte
rozum
rozum
máte
proto
abyste
tady
v
tom
životě
mohli
rozvinout
své
světské
já
svou
smrtelnou
duši
a
abyste
ji
mohli
přivést
ke
spasení
tím
že
jí
převedete
nazpátek
do
nesmrtelné
duše
odkud
vznikla
a
jestliže
máte
rozum
tak
úkol
rozumu
končí
tam
kde
toto
provedete.
Kde
ten
rozum
vám
umožní
abyste
tomu
bohu
patřili
celobytostně
to
mám
rozum
může
dopřát
jestli
vám
to
rozum
dopřeje
tak
udělal
pro
vás
všecko
co
mohl
dělat
než
nepřekáží
když
nepřekáží
všechno
udělal
pro
vás
co
mohl
udělat
ale
upozorňuju
vás
že
je
taky
zapotřebí
se
vyznat
symbolice
ježíš
života
ježíše
krista
a
ten
ukazuje
na
kříži
že
je
třeba
se
toho
rozumu
zbavit
nejdéle
na
kříži
když
tam
totiž
říká
odevzdávám
tě
svýho
do
sám
co
je
to
duch
co
je
to
co
rozumíte
vy
například
německy
slovem
zas
to
není
jiného
než
mysl
přátelé
to
je
mysl
a
já
si
von
se
zbaví
jestli
on
chá
mysli
která
ho
prováděla
roz
řekni
vzorné
nebo
řek
bych
názorně
těžko
říct
ale
to
někdy
není
vzorné
ale
poctivě
a
do
všech
podrobností
v
tomto
životě
tak
tam
na
rozhraní
věčnosti
se
musí
svého
ducha
vzdát
vzdejte
se
laskavě
svého
ducha
který
toto
nemůže
zodpovědět
nemůže
protože
to
není
v
jeho
kompetenci.
Berte
na
vědomí
že
není
v
lidské
kompetenci
aby
toto
nebylo
pro
něho
tajemství
to
je
pro
něho
tajemství
už
to
je
tajemné
že
je
stvoření
boží
věčné
co
tady
bylo
háček
deismus
teismus
já
nevím
všechno
ne
všech
nesmyslné
protože
jestliže
je
bůh
tvůrcem
a
je
věčným
a
neměnný
tak
tvoří
pořád
tak
nikdy
nezačal
jak
mi
tady
opětné
říkáte
něco
tvořit
někdy
to
znovu
k
sobě
nebral
nýbrž
on
pořád
v
sobě
bere
a
pořád
tvoří
ano
tak
má
to
ne
vymykat
se
z
této
pravdy
a
pokud
se
týče
těch
vlastností
lidských
které
jsou
odnoží
té
božské
velikosti
tak
oni
by
bylo
nutné
říci
že
jsou
to
služby
nic
víc
a
jako
bych
si
se
mají
chovat.
A
služebník
a
to
se
teďka
vys
měla
té
tuto
otázku
který
přichází
do
po
práci
na
poli
do
domu
hospodáře
ten
by
všechno
zkazil
kdyby
přišel
převést
se
a
šel
se
najíst
on
musí
vstoupit
do
domu
otcova
a
tam
se
bibli
praví
a
musí
se
mít
přelít
a
sloužit
tomu
hospodáři
když
se
takhle
dělá
tak
to
nezdá
to
platí
i
o
obyčejném
člověku.
Já
jsem
to
symbolicky
vyjádřil
v
té
pohádce
o
dobrem
a
zlem
bratru
kterou
si
tu
všichni
znáte
takže
mám
připomenu
na
nejednou
malinkou
pasáž
ten
bratr
který
dělá
všechno
dobře
relativně
dobře
má
za
sebou
pomoc
těm
těch
kterým
pomáhal
takže
ta
babička
to
je
symbol
moudrosti
věčné
mu
říká
víš
ty
nebudeš
mít
těžkost
udělat
všechno
co
ten
čaroděj
ote
bude
chtít
ten
tě
nebude
mít
právo
přeměnit
v
kámen
ale
jako
svého
bratra
přeměnil
ale
čeká
tě
větší
nebezpečí
než
že
udělat
neuděláš
tyhlety
úkoly
že
ti
ten
čaroděj
bude
nabízet.
Co
bude
velice
cenné
pro
tebe
jakmile
sito
vezmeš
tak
tě
vyhne
proudem
a
bude
ste
e
kámen
tak
až
ti
bude
něco
nabízet
potom
až
ho
překoná
až
ho
překoná
tak
neber
od
něho
nic
nýbrž
mu
umi
ten
pro
utek
pomocí
něhož
dělá
z
lidí
kameni
takle
totiž
vypadá
lidský
život
člověk
chce
od
života
pořád
něco
strhnout
třeba
ještě
v
okamžiku
smrti
se
snaží
ho
nějak
prodloužit
nebo
já
nevím
co
dělat
na
jsem
mu
nedivím
ale
pak
se
promění
v
kámen
není
mu
pomoci
jestliže
všechny
úkoly
lidské
třebas
modlitební
a
dobrý
skutky
udělá
v
tom
životě
ale
něco
chce
pro
sebe
tak
se
vymyká
učení
ježíše
krista
nakonec
nakonec
ze
začátku
svý
prostředek
chtít
třebas
všecko
ale
nakonec
už
ne
nakonec
musí
hospodařit
jenom
pro
hospodáře
ano.
Tak
podívejte
se
jestliže
jsme
jako
nesmrtelná
duše
u
boha
a
potom
přicházíme
sem
a
chtěl
jdeme
se
tady
podobně
jako
ježíš
kristus
byl
u
boha
a
potom
vstoupil
jsem
on
to
nevzal
on
to
nebral
jako
trest
samo
se
o
to
za
jako
možnost
spasit
ty
ostatní
a
já
mám
dojem
že
nejvyšší
úkol
člověka
je
taky
takové
přisluhovat
při
tomto
pas
pasení
člověka
nebo
bytostí
a
když
se
dostanete
moment
si
na
to
jednou
do
toho
věčného
života
a
uvidíte
že
tam
nebudete
odpočívat
nýbrž
že
budete
tvrdě
spolupracovat
na
díle
božím
a
bude
se
všímat
každýho
kde
to
bude
ve
vůli
boží
abyste
mu
pomohla
na
té
cestě.
Takže
tam
byl
jenom
malinká
chybička
v
té
otázce
když
jsme
byli
tou
nesmrtelnou
duši
dříve
a
dostaneme
se
zase
s
vod
tý
jsem
jestlipak
to
není
trest
vypadá
to
tak
ale
my
jsme
jak
se
známe
u
tý
nesmrtelné
duše
vůbec
nebyly
nikdy
nebyli
to
toho
kterého
znáte
nějakou
iš
například
si
znáte
já
ne
tak
ta
nikdy
v
nesmrtelné
duši
nebyla
ano
já
taky
ne
před
narozením
nebyl.
Protože
tu
duši
kterou
znám
se
ta
je
smrtelná
tak
se
tady
teprve
začlo
vyvíjet
berou
pro
svůj
život
látku
z
té
smrtelné
duše
tak
ovšem
bere
tu
látku
be
svého
vědomí
tak
si
to
není
vědoma
že
si
je
závislá
na
nesmrtelné
duši
čili
my
můžeme
mesměly
bohové
ježíš
kristus
věděl
že
od
boha
my
to
nevíme
neuvědomujeme
si
na
to
to
takže
nemůžeme
říct
že
by
to
byl
trest
nýbrž
pro
nás
je
to
cesta
kupředu
že
mi
z
nevědomosti
se
dostáváme
k
vědění
ne
tak
bych
to
sledu
set
by
ten
bezstarostnost
nebudu.
Podívejte
se
je
to
tak
už
tady
říkáte
není
správné
říkal
že
všechno
pochází
od
boha
dyť
mnohé
utrpení
si
člověk
způsobuje
sám
jednak
svou
nevědomostí
a
jednak
špatným
jednáním
chybným
jednáním
a
chybným
jednáním
sebelásku
ale
odpověď
totiž
moje
generalizovat
pochází
do
boha
platí
jenomže
musím
říct
za
jakých
okolností
ano
je
pravda
je
si
člověk
způsobuje
mnohé
utrpení
sám.
A
pak
by
o
tom
utrpení
mohl
říct
že
od
boha
nepochází
že
pochází
z
jeho
špatností
kdyby
kdyby
kdyby
byl
člověk
nějakou
oddělenou
bytostí
od
všech
ostatních
bytostí
a
kdyby
mě
by
byl
odděleným
od
všech
bytostí
přírodních
mnoho
utrpení
je
totiž
způsobovány
tím
a
i
nakonec
to
že
on
sám
dělá
chyby
ten
člověk
je
na
ten
že
přírodním
tvorem.
Vod
boha
by
stvořeným
nikde
není
více
utrpením
vidět
než
v
oblasti
zvířeti
já
vidím
často
filmy
vo
třebas
v
životě
v
moři
vy
se
a
taky
třebas
radíte
jak
se
to
tam
všechno
požírá
vzájemně
tak
je
to
nejsnáze
patrno
se
tam
utrpení
hrozného
že
tam
honí
jak
silnější
pronásleduje
slabšího
nemilosrdně
až
ho
uvolní
a
sebere
a
sebere
mu
život
tam
je
vidět
ten
smrtelný
zápas
v
těch
zvířat
já
jsem
viděl
smrtelný
zápas
třebas
zvířete
kterého
vedly
na
popraviště
jana
ne
dobyli
nebral
na
to
elektrická
takový
devět
si
to
bylo
velice
kruté.
Takže
způsobilo
si
toho
zvíře
nějakou
neplech
ou
to
obrovské
utrpení
kterého
tam
potkalo
že
ho
například
lidi
vraždí
no
na
miliony
kusů
vraždíme
trávě
a
prasata
tohleto
ze
stavíte
dyť
to
zvíře
i
ta
husa
mám
o
hloupá
a
ví
že
o
tom
kdo
se
k
ní
příliš
e
to
s
ní
si
dobře
nebo
jestli
se
zabít
i
tato
ví
a
jak
je
utrpení
vona
zažívá
už
v
době
kdy
to
pociťuje
že
jí
vedou
vzatí
si
to
představit
ona
mě
prosila
kolikrát
abych
ji
z
toho
zbavil
já
jsem
říkal
na
mě
prosim
já
nemohu
se
o
to
radši
utekl
ne
i
když
jsem
nebyl
přitom
jak
zabíjeli
husu
a
tak
se
mi
taky
nikdy
nejed
protože
jsem
rozuměl
tomu
jak
se
toho
bojí
tak
tady
ta
otá
toto
odporováno
není
tedy
na
místě
protože
já
bych
mohl
dovolit
že
všechno
utrpení
které
si
způsobil
člověk
svou
chybou.
Je
koneckonců
způsobeno
také
tím
nebo
především
němž
že
nedokonalým
tvorem
že
stvořen
dokonale
jako
dokonalý
člověk
kde
by
dokonalý
nestarat
se
to
jak
se
to
mohlo
pánu
bohu
vrhnout
byste
mohli
říct
spíš
to
nebyla
správná
otázka
že
on
to
stvořil
svému
obrazu
a
ono
se
to
zvrhl
protože
měli
svobodnou
vůli
a
voni
znemožní
zneužil
a
začli
trpět
vždyť
tam
zpočátku
jak
se
říká
ten
člověk
netrpěl
žil
v
ráji
a
teprve
když
se
zvrhl
když
neposlechl
toho
boha
který
ho
stvořil
tak
začal
trpět
tak
prosím
já
bych
vám
kladl
tento
otázky
jak
mi
na
to
odpovíte.
Takle
sem
tu
svou
odpověď
nemyslel
když
jsem
říkal
že
všechno
pochází
od
boha
tak
bych
tam
měl
dodat
koneckonců
všechno
jo
v
tom
konkrétním
případu
v
každém
klaním
případu
to
pochází
od
toho
kdo
do
toho
konkrétně
způsobil
neboť
bůh
konkrétně
nepůsobí
to
působí
člověk
člověk
konkrétně
se
dopouští
hříchu
konkrétně
dělá
špatně
konkrétně
nenávidí
a
tak
dále
a
to
je
jeho
záležitost
a
ne
záležitost
boží
pochopitelně
takže
závislí
nepřichází
od
boha
ně
nepřichází
do
bo
jak
si
to
ve
starým
zákoně
mysleli
a
tak
dále
nýbrž
to
přichází
od
člověka
ale
já
přesto
tvrdím
že
všechno
pochází
od
boha
ale
ne
v
tom
konkrétním
slova
smyslu
to
jsem
se
měl
takle
vyjádřit
nýbrž
to
abstraktní
slova
smyslu
že
von
k
tomu
musí
dát
sílu
takže
on
musí
on
musí
držet
ruku
i
nad
tím
kdo
vraždí
neprávem
kdyby
mu
vzal
tu
sílu
protože
tam
ten
vraždí
on
by
nikdy
se
ne
nezavraždil
si
ale
pán
bůh
to
nedělá.
Dává
svítí
svým
sluncem
na
špinavou
louži
jako
na
její
studánky
tak
je
to
ve
skutečnosti
vypadá
čili
v
tomto
smyslu
bůh
miluje
jinak
než
lidsky
a
jinak
se
chová
než
i
třebas
nejdokonalejší
lidská
bytost
v
tomto
smyslu
také
jenom
všechno
pochází
od
boha
jenom
v
tomto
smyslu
ale
to
nás
nijak
nezbavuje
zodpovědnosti
tvrdé
zodpovědnosti
za
to
co
děláme
ta
zodpovědnost
za
to
sta
dělá
tím
se
neumenšuje
protože
ten
člověk
má
možnost
na
tom
svém
místě
jednat
víc
správně
nebo
nesprávně
a
jestliže
mu.
Nic
nedělá
že
jedná
nesprávně
tak
opravdu
je
to
jenom
jeho
vina
neomlouvá
ho
ani
jeho
nevědomost
ani
jednoho
tu
post
já
bych
ho
za
ní
neomluvil
kdo
šlape
třebas
na
květinu
kterou
nepotřebuje
na
kterou
nepotřebuje
šlapat
tak
je
pro
mě
vrah
kdo
jí
sek
pro
dobytek
protože
ten
to
potřebuje
žák
tak
není
vrahem
jo
takhle
bych
na
to
asi
šel
čili
že
to
bez
účelné
jenom
samo
libido
každé
sobecké
samo
lidé
jednání
je
hříšné
až
špatné
zodpovědně
je
za
to
ten
člověk
neboť
bůh
hříšní
není
takže
nemůžeme
tahat.
Tu
vinu
na
boha
to
jsem
nechtěl
a
to
bylo
protože
jsem
rád
že
to
tam
můžu
k
tomu
dodat
když
přesto
říkám
že
všechno
přichází
od
boha
tak
to
myslím
takhle
že
my
se
nemůžeme
dostat
do
stavu
lidství
bez
vůle
boží
nemůžeme
se
dostat
do
stavu
lidství
se
všemi
následky
které
z
toho
vyplývají
i
naše
špatnost
bez
svolení
bez
dopuštění
božího
bez
jeho
pomoci.
My
oba
dva
jsme
například
těžce
nesli
existenci
hitlera
že
na
své
vlastní
kůži
že
a
nemohli
jsme
si
žádnou
modlitbu
ho
vo
odčinit
on
prostě
měl
určitou
moc
od
boha
aby
tohleto
dělal
a
stalo
to
padesát
miliónů
lidí
obě
se
to
za
pána
boha
cele
to
za
dobro
tak
by
to
říkali
všichni
věřící
v
koncentráku
katolíci
a
evangelíci
jednohlasně
říkali
karle
kde
ten
pán
bůh
když
to
to
dovolí
tady
se
s
námi
jedná
hůře
ze
z
věří
tady
jste
do
nás
třídi
jako
do
do
zvíře
a
kromě
toho
protože
ví
ty
esesmani
že
máme
cit
tak
na
eště
močí
aby
to
bylo
pro
nás
těžší
kde
je
pán
bůh
odpovědně.
A
já
jsem
říkal
přátelé
jestliže
věříte
jenom
v
boha
dobrotivá
tak
v
něho
věříte
lidským
způsobem
a
to
není
nejdokonalejší
způsob
jakým
můžeme
se
k
bohu
přibližovat
bude
asi
nutno
k
této
vaší
víře
něco
ještě
přidat
a
to
co
od
vás
ježíš
kristus
chtěl
zapři
sama
sebe
když
to
neuděláte
tak
pak
jste
viním
veškerým
svým
utrpením
ano
které
přichází
od
boha
protože
neděláte
to
co
vů
od
vás
chce
ale
on
musí
dát
těm
vašim
lidem
těm
trní
kterým
také
moc
k
tomu
aby
tu
boží
vůli
prosadili.
Protože
ono
to
u
vás
nejde
jinak
než
podlým
no
já
jsem
to
dlouho
takle
neříkal
protože
voni
mě
dycky
vy
písni
ale
když
jsem
tam
vymyslím
co
jsem
vzdal
to
tělo
odevzdal
svůj
život
žil
bez
rány
bez
strachu
bez
bolesti
bez
hlad
bez
žízní
ačkoliv
to
ta
stejný
příděl
jako
oni
tak
jeden
za
druhým
přicházel
aspoň
ty
nejbližší
a
říkali
máš
pravdu
ty
se
dostal
nějak
s
té
viny
kterou
my
nevíme
jak
na
sobě
neseme
že
on
na
nás
má
právo
ten
esesman
a
na
tebe
ne.
No
tak
já
bych
jenom
chtěl
říct
že
v
životě
ježíše
krista
existovali
nějaké
stupně
vývojové
naznačené
jejím
abychom
mohli
se
podle
toho
řídit
a
ten
stupeň
který
já
tady
líčím
je
středním
stupněm
kdyby
chodil
se
svými
učedníky
tři
roky
a
nic
zlého
se
jim
nestalo
nikdo
ne
nehrozilo
a
měli
všechno
co
potřebovali
to
je
přechodná
fáze
která
se
u
mě
projevila
v
tom
koncentráku
taky
přechodná
fáze
vývojová
která
končila
taky
po
konci
toho
koncentrák.
Text view •
Help