Waveform view
84-26B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Jo
tak
jestliže
vstoupí
do
anahaty
též
to
tý
lotos
tak
tam
zažívá
extazi
citovou
ne
a
z
toho
je
zase
vyveden
nazpátek
k
tomu
se
říká
satori
to
menším
mysl
a
když
jsem
dostane
do
vyššího
stavu
než
anahata
šlo
všudy
a
dž
na
sahasrára
tak
pořád
jsou
to
extaze
ze
kterých
zase
padá
dolů
a
to
vlivem
toho
že
se
dostal
k
bohu
nýbrž
od
představy
jeho
určité
úrovně
vědomí
ovšem
to
vědomí
pochází
od
boha
jako
tohleto
naše
to
je
pochopitelné
o
něčeho
co
od
boha
pochází
ale
co
je
stvořeno
nebo
co
je
tvořen
anebo
celé
nově
podporováno
nějakou
jeho
představou
a
tomu
zastírá
dokonale.
Schopnost
poznat
přímo
boha
a
jestliže
potom
on
to
všechno
vodhodí
v
indii
to
představy
a
soustřeďuje
se
bez
představ
tak
devadesát
devět
procent
až
v
této
fázi
nejen
dříve
všech
těch
jogin
zde
zkrachuje
a
nejsou
schopni
se
na
to
nic
soustřeďovat
oni
se
soustřeďuje
opravdu
na
nic
protože
dlouho
se
vláčit
s
těmi
představami
a
teďka
jim
to
bez
představ
neskýtá
zaujatost
a
protože
nejsou
zaujati
tak
je
to
něco
mechanického
a
mechanické
soustředění
na
nic
jiným
na
nic
čili
tohleto
se
nestane
například
křesťanskou
mystiku
když
na
to
je
správné
jako
třebas
pan
mistr
karta
ne
o
začátku
ale
dostane
brzo
bez
představy
proniká
do
toho
nic
se
zajetí
se
zaujetím
sem
vrcholným
zaujetí.
Dejme
tomu
když
jsem
já
ho
následoval
v
tom
smyslu
vod
těch
sedmnácti
let
tak
já
jsem
měl
žádnou
představu
o
bohu
já
jsem
mu
nevěřil
já
jsem
nevěřil
nireka
neřekl
na
boha
já
jsem
věděl
že
je
v
té
víc
než
věřit
že
ano
a
neměl
nepoznal
jsem
k
tomu
žádnou
představu
že
jsem
věděl
že
to
vnitřně
věděl
jako
jsem
předtím
věděl
že
je
to
správné
že
je
něco
nesprávné
nebo
nestane
a
teďka
věděl
že
je
bůh
to
jsem
vás
to
byla
to
byl
to
byla
řada
to
byla
tě
z
ale
akce
a
to
nebylo
nic
extrémy
to
bylo
stupňovitě
kvalitativně
co
jiného
ne
kvalita
nová
ale
pro
to
totéž
jako
posázená
jenom
řeka
už
jsem
si
byl
vědom
že
je
to
bůh
který
se
vůbec
citovat
nevědělo
jo.
A
a
bylo
to
dokonalejší
a
bylo
to
soustavnější
a
tak
dále
takže
já
jsem
nikdy
nezačal
mít
představu
o
bohu
nikdy
jsem
si
nepředstavoval
písmeno
i
nohách
a
dělal
jsem
mantrická
cvičení
ví
se
si
nepředstavoval
v
tom
nějakou
karmu
nic
takovou
žádnou
představu
taktně
vínku
zvuku
zvukově
jsem
si
to
představoval
jsem
si
neuvědomoval
že
je
to
je
to
představy
používám
kdybych
byl
já
jsem
byl
patrně
byli
takový
bude
ní
typ
nepotácí
od
mládí
zpíval
a
já
jsem
ten
nutně
tak
na
vozem
v
sobě
že
kdybych
si
byl
zvukově
v
sobě
to
neříkal
tak
jsem
ta
mantram
nikam
jsem
to
s
nima
nedotahl
a
je
zajímavo
že
já
jsem
to
říkal
v
tom
těle
a
já
jsem
brzo
nebyl
schopen
to
dále
říkat.
To
kam
jsem
se
dostal
ta
skutečno
kam
se
do
té
byla
mocnější
než
to
moje
přeříkávání
a
když
jsem
to
neříkal
tak
se
dostal
za
představu
z
rukou
taky
čili
záhy
se
se
ho
zrovna
i
na
zvuku
představu
tak
jsem
taky
ni
nemohl
nemohl
stát
nebyl
někde
ke
mně
pán
bůh
mluvil
to
má
blahý
následky
v
tom
smyslu
že
se
mohu
čím
dál
lépe
samovolněji
stýkat
s
pravdou
která
nemá
osobní
lidský
tvar.
Není
to
nějaká
napovídá
vod
nějakýho
pane
ježíše
krista
který
přede
mnou
sestoupí
nýbrž
a
nebo
že
se
legitimaci
nějaký
si
aurobindo
ghos
není
třeba
nýbrž
je
to
vědění
jako
takové
které
přichází
a
já
vím
že
je
správné
a
poznám
ho
od
toho
že
si
to
třebas
vymyslím
stál
seznam
co
si
přitom
musím
vymyslet
abych
to
ilustroval
to
a
dobře
vím
a
rozenává
to
od
toho
jádra
kteří
že
si
nevymyslel
kterému
se
ustavičně
podivuje
a
které
je
tady
samo.
Takže
tato
cesta
která
o
kterém
můžeme
říct
že
v
evropě
téměř
opuštěná
a
v
indii
rovněž
tak
cesta
poznání
ta
je
to
je
cesta
podle
mého
názoru
budoucnosti
a
jestliže
já
sloužím
v
tomto
případě
jako
zkušený
králík
moc
toho
na
té
cestě
dokážu
ale
jestli
se
vám
zdá
že
se
moudřejší
než
normální
mystik
který
těmto
věcem
nerozuměl
tak
se
vám
to
nezdá
a
to
není
závislé
na
mě
nýbrž
na
tom
že
jsem
se
bez
představy
dokonce
by
šel
bez
představy
a
zůstala
mu
zaujatost
tak
ho
tohoto
nemine
toto
ho
nemine
to
je
zákonité
ano
jinak
když
jde
představou
tak
prostě
ta
představa
chopí
a
hříčka
ho
a
tím
ho
dostává
do
stavu
který
kterým
se
přibližuje
k
té
v
podobě
boží
dejme
tomu
matka
káli
tímto
způsobem
hříčka
svýho
syna
ramakrišnu
ne.
Oni
se
měli
rádi
podstatě
a
ono
tak
se
má
rád
mystik
s
pánem
ježíšem
dopadnout
marii
že
jo
to
je
stejně
no
a
to
je
sice
hezké
ale
on
musí
zažít
ja
nevím
kolik
extazí
aby
se
za
tohleto
dostal
protože
jsem
já
měl
také
nějakou
představu
o
o
světu
jsem
si
mezi
tím
vytvořil
tak
já
jsem
také
musel
přes
extaze
projít
nebavil
jsem
se
toho
ale
do
před
sem
věděl
že
to
je
nepatřičný
stav
že
v
budoucnosti
to
bude
muset
jít
bez
extazi
ovšem
tomu
sem
já
je
doroste
neska
už
ano
poznání
které
mám
o
těchto
věcech
na
to
nepotřebuju
upadlo
nějakého
transu
kdyby
do
něho
upadl
tak
to
považuju
za
neřest
to
přeci
mám
za
sebou.
A
říká
přirozené
je
to
co
je
samovolné
to
co
samo
přichází
nevíme
odkud
a
taky
to
nedá
potom
definovat
to
tady
prostě
je
a
je
zbytečné
spekulovat
na
tom
vo
tom
odkud
to
přišlo
ne
nebo
kam
se
to
ztrácí
to
jako
ten
duch
o
kterém
mluví
ježíš
kristus
že
nevíme
odkud
má
nějaká
matko
považuje
vada
přirozené
a
takhle
za
přirozené
všechno
považují
dejme
tomu
to
pravé
přirozené
považuji
to
tao
pravou
přirozenost
ne
to
je
nedefinoval
celé
to
se
samozřejmou
sebou
rozumí
ale
miláčci
zapomíná
nu
věc.
Že
tohleto
ta
které
absolutně
nedefinoval
temné
a
samovolně
ze
sebe
vypouští
po
znamená
soustavně
tvoří
skutečnost
kterou
my
už
jsme
schopni
vnímat
tak
ji
nějak
definovat
ne
jak
říkala
to
ne
to
niko
samovolně
ale
jsme
schopni
definovat
nějak
už
takovou
jaká
je
výslednici
tato
skutečnost
se
ustavičně
vytváří
z
té
skutečnosti
ne
definovat
temné
čili
z
toho
pevného
zdroje
který
se
nemění
poprvně
jsem
tyhlety
věci
vysvětlil
když
jsem
vykládal
třebas
podobenství
nebo
zázrak
který
provedl
ježíš
kristus
na
rozmnožovat
chlebů
a
chlebíček.
Tam
dokázal
jak
je
to
s
tou
ne
definovat
nosti
a
do
jaké
míry
je
to
nedefinoval
né
jenom
v
tom
smyslu
lidského
způsobu
chápání
že
když
se
odněkud
něco
odebírám
tak
to
tam
ubývá
ne
a
když
se
k
něčemu
něco
přidává
tak
to
tam
přibývá
toto
o
principu
ta
neplatí
neboť
jestliže
má
být
nějaký
stvořitel
který
něco
tvoří.
A
tak
on
jest
on
se
nestává
a
co
tvoří
se
stává
z
toho
co
jest
a
protože
to
jest
tak
jsem
na
tom
nemůže
nic
není
protože
to
jest
a
z
toho
se
může
cokoliv
stát
ustavičně
se
může
cokoliv
stávat
na
tom
vědec
nemění
ale
tím
je
to
definováno
dáte
to
když
rovnat
nedá
ježíš
kristus
to
definoval
podobenstvím
v
tom
že
ubíral
tak
dlouho
z
těch
několika
málo
chlebů
a
několika
málo
rybiček
dokud
se
všimně
na
chytili
do
bude
vesmír
časoprostorový
potřebovat
tohoto
nasycení
bude
potřebovat
existovat
tak
se
z
této
podstaty
stvořitele
může
pořád
brát
a
nikdy
tam
nebude
umírat
ubývat
nebude
třeba
žádného
třesk
kde
se
to
všechno
narodí
nebude
třeba
žádného
zase
nějaké
víry
šest
na
všechno
zmizí
vůbec
ne.
Prostě
odtamtud
všechno
jde
a
tam
se
všechno
vrací
a
tím
že
se
tam
všechno
vrací
a
pořád
odtamtud
něco
jde
tak
tam
nebývá
vidíme
jednu
stránku
jenom
věci
ale
je
tu
druhou
tam
taky
ustavičně
všechno
v
krku
sesouvá
tam
ustavičně
se
nahražuje
to
co
se
vydalo
to
je
bere
tu
mo
bili
prosimvás
a
to
je
snadno
vysvětlitelný
všecko
ovšem
když
sem
se
díváme
jenom
křesťansky
na
boha
jako
stvořitele
to
je
veliká
chyba
to
indové
jsou
dál
matka
káli
která
je
stvořitelka
je
taky
zároveň
než
výčitkou
to
je
správné
a
pak
už
to
logické
a
pak
už
to
všechno
přímo
ale
zo
taky
k
to
v
oblasti
stvoření
v
oblasti
tedy
existence
tak
je
to
v
oblasti
poznání
a
tak
je
to
v
oblasti
lásky
prosím
já
se
odvolám
nějakýho
karla
makoně
který
toto
poznal.
V
tom
v
těch
zanech
pět
tisíc
koncentráku
že
protože
miloval
vědomě
pro
mě
vědomě
bůh
ve
mně
já
jsem
nepotřeboval
nic
do
toho
vkládat
ze
sebe
a
tý
lásky
nebýval
ani
mně
při
tom
nic
nechybělo
ani
jsem
při
tom
nebyl
vysledovat
jsem
k
tomu
prostředku
který
ostatní
potřebujou
k
tomu
aby
nebyl
vyslaným
například
voni
se
potřebovali
najít
a
říkali
tady
se
nezajímá
jako
bychom
možná
to
to
děláš
ty
protože
není
možné
tak
takový
výkon
etika
že
po
všech
pavla
nech
a
de
na
to
bere
síly
jako
jsem
nebral
síly.
Protože
ta
síla
prostě
já
jsem
byl
průchodicím
domem
k
ně
procházel
a
k
bohu
se
se
vracela
jelikož
já
to
si
to
nepřivlastňoval
tak
se
okamžitě
k
bohu
vracela
a
dokonce
se
mi
lidmi
se
tam
vracela
tě
jiří
došel
se
vracel
okamžitě
k
bohu
touto
silou
lásky
kterou
jsem
ho
já
objevil
ano
pásky
boží
když
krz
ně
miloval
bůh
k
ně
poznával
bůh
a
trní
existoval
bůh
tak
nemohl
být
žádné
újmy
na
mé
existenci
nemohlo
být
žádné
utrpení
nemohlo
být
žádného
konce
tam
kde
existence
vznikala
tam
se
zanikla
a.
Byla
ve
zbroji
a
za
druhé
vlastně
nevycházela
já
jsem
tehdy
si
říkal
dyť
to
není
cesta
po
které
se
kráčí
dyť
já
teďka
z
toho
ba
nevycházím
já
v
tom
bohu
se
a
on
tady
děláte
ty
věci
rozumíš
nikam
sta
nepotřeboval
vodejít
za
se
nepotřeboval
jít
do
nějakého
pavel
jiného
tak
kdybych
tam
byl
šel
tak
by
zastřelili
já
jsem
tam
šel
jako
se
tam
nešel
a
zrovna
tak
nejsem
tady
že
jo
dál
nechcete
věřit
že
byste
že
nám
nějakou
oběť
když
někdo
prahy.
Ta
pravda
ani
jo
čínský
a
tomu
bohužel
ani
pan
vam
nerozumí
ne
tomu
uchází
a
takhle
ho
budu
opravovat
protože
von
důsledně
žito
tam
říct
joba
nezná
nebo
důsledně
nepěstuju
nebo
důsledně
uznává
emanační
teorie
súfijů
ta
je
jediná
práva
z
toho
poznání
které
jsem
poznal
to
znamená
že
jsem
nabyl
to
znamená
ze
zdroje
ne
ubývá
do
protože
se
do
všechno
pořád
vrací
není
něco
vypuštěn
ze
zdroje
aby
si
to
dělalo
všechno
po
se
nýbrž
to
zase
se
vrací
nazpátek
všechno
to
je
koloběh
a
tím
jsme
povídá.
A
tady
se
mi
odporuje
v
tom
smyslu
že
taky
ne
duch
není
ono
něčeho
třebas
ubývá
ve
skutečnosti
je
mění
se
něco
třebas
energii
a
bude
třebas
hmoty
a
přibyde
energie
nebo
tak
nějak
se
sprá
vysvětlit
ale
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
to
tak
jednoduché
je
protože
tyto
proměny
už
dávno
objevila
kniha
pro
mě
ve
staré
činy
já
si
tak
třicítce
před
naším
letopočtem
že
prosím
vás
pojem
se
na
ten
osmi
body
nebo
osmi
zna
kokr
čínským
a
to
někdy
namalován
jak
ty
proměny
probíhají
nejsou
se
taky
je
hluché
jak
já
to
tady
líčím
důvodu
praktický
ale
jsou
to
pro
nitrem
nakonec
vrací
původnímu
stavu
a
je
to
asi
tak
že.
Cesta
kterou
se
to
ubírá
je
smyslově
nevnímat
el
ná
kdyby
existovala
jenom
sledoval
ten
energie
nebo
se
dovíte
ná
hmota
smyslově
a
rozumově
jako
že
je
to
tak
tak
to
děláme
tak
by
to
bylo
velice
těžkopádné
ale
on
existuje
jiná
úroveň
e
jemná
a
na
to
se
indové
říkali
že
jich
sedm
ne
kromě
toho
co
je
na
úrovni
a
tam
se
děje
obdobně
totéž
co
jste
takže
dejme
tomu
má
tedy
dojem
že
umírá
ubývání
hmoty
a
přibývá
někde
energie
nebo
nějaký
jinak
tak
se
to
děje.
Tak
možná
že
se
mýlíte
protože
vidíte
jenom
to
z
jednoho
z
hlediska
ze
hlediska
rozumového
a
smyslového
a
rozumového
nebo
pomocí
aparátu
pře
jakých
na
stavech
eště
že
ří
rozumem
se
doplňuje
a
si
sice
doplňuje
a
tak
dále
a
to
všechno
je
klaní
se
na
nějakém
stanovisku
které
nemůže
být
nikdy
všestranné
to
my
přepadl
připadá
jako
když
by
se
jepice
dívala.
Třebas
na
člověku
člověka
sama
zahyne
za
chvilinku
a
vy
vo
tom
třeba
ale
tak
by
člověka
považoval
za
věčného
ženě
protože
ten
žil
před
ní
žije
po
ní
a
on
nevidí
ho
začátku
nevidí
jeho
konce
tak
je
to
představu
lidskou
o
bohu
každá
představa
lidská
o
bohu
je
apriorně
chybná
protože
je
lidská
a
ten
i
my
takhle
lidsky
na
to
nemůžeme
jít
to
jediná
moje
omluva
že
na
to
jdeš
lidsky
a
že
jinak
než
lidsky
si
na
to
nechceme
jít.
Ale
přizval
při
zveme
si
poznání
to
znamená
ztrať
sama
sebe
toho
který
takhle
lidsky
myslí
a
ejhle
objeví
tam
někdo
tak
lidsky
nemyslí
do
vyšli
nadlidsky
ten
do
se
u
mě
objevuje
třech
a
půl
letech
nemyslel
lidsky
přátelé
už
ten
nemysleli
ten
to
matka
považoval
za
to
do
hlava
nebo
nebo
za
nějak
náladovost
ne
ale
byla
to
nadlidský
způsob
myšlení
nerozumný
iracionální
ho
a
tam
jsou
kořeny
té
pravdy
v
tomto
na
lidském
způsobu
který
už
není
myšlení
to
je
né
mysl
bůh
je
nemysl
bůh
je
ne
záměr
jo
to
není
nic
nic
tak
plánovaná
lidského
to
je
to
je
řízení
té
systém
řízení.
Organické
ho
a
ono
není
té
organickým
nerozumím
jenom
hmotné
nebo
tak
hrubě
přírodní
a
organický
myslím
rozumím
všechno
co
se
na
kterékoliv
úrovni
vědomí
odehrává
všude
takže
dejme
tomu
říkat
že
to
se
má
přiblížit
přírodě
a
že
tedy
má
být
tím
přirozenější
to
je
chyba
protože
my
nemůžeme
napojovalo
zvířata
dost
lidé
a
tak
dále
v
jejich
způsobu.
Jakým
zažívají
tu
přírodu
mi
zažíváme
jinak
protože
máme
lidské
já
které
je
vychováván
k
tomu
aby
překročil
samo
sebe
aby
se
dostal
do
věčnosti
dalších
chyba
která
při
tom
to
myšlení
existuje
ta
sme
si
minulo
vykládal
se
stáňou
že
se
pořád
praví
zrno
které
nezemře
nevdá
nového
nové
úrovni
že
nebo
ztratí
svůj
život
na
jedné
a
podobně
vypadá
jako
že
se
něco
zahodí
se
něco
zničí
a
pak
se
znovu
obnovím
na
jiné
úrovni
ale
z
něčeho
jiného
ní
to
pravda
toto
já
hyne
do
té
míry
do
jaké
míry
se
znovu
zrozuje.
Ruku
v
ruce
s
vnitřní
smrtí
ne
znovuzrozování
téhož
já
někde
jinde
na
úrovni
vyššího
poznání
ovšem
nectili
neměli
vůbec
žádné
poznání
na
to
nebo
strašně
my
zen
poznání
po
této
nebo
niko
protože
co
to
voni
to
oděli
nějaký
obraz
a
ty
jsou
hroznou
příčí
ale
toto
já
prostě
vychází
z
obrazů
toho
co
tady
vidí
a
už
se
k
nim
nevrací
takže
má
dojem
že
umřelo
a
když
kristus
to
nemůže
nijak
vysvětlit
nikomu
jinak
než
takhle
že
to
zemřelo
ale
prosím
vás
jakým
způsobem
uvědomte
si
dobře
zemřelo
zrno
kdyby
zemřelo
zrovna
tak
že
by
opravdu
zemřelo
kdybyste
nic
zároveň
nerodí
nový
život
tak
by
nová
uvede
vznikla
to
nikdy
nezavřel
a
předtím
zemřel
potom
znám
není
památka
že
ano.
Ale
teď
si
ještě
k
tomu
spěte
tuhletu
v
plete
fakt
že
ta
individualita
je
věčná
i
když
sestupuje
do
toho
těla
lidského
tak
už
se
tím
věčně
žila
ne
jenom
vytváří
život
kterým
se
oboje
obohacen
zkušenost
této
individuality
a
s
tou
obohacen
to
si
zase
se
vrací
nazpátek
je
to
tedy
obohacení
rostou
bych
tak
řekl
nějakou
láskou
že
tak
až
to
vydrží
kam
až
to
nese
a
je
to
systém
který
se
od
boje
bez
těchto
obrazů
který
já
tady
říkám
to
je
jenom
tak
že
tam
abys
by
to
ilustroval
ale
ježíš
kristus
nemohl
to
bez
těch
obrazů
bez
vyjádřit
upozorňuju
vás
že
těmi
obrazy
to
vyjadřoval
synteticky.
Kdežto
s
tím
co
ukazoval
svým
životem
to
vyjadřoval
analyticky
a
teprve
když
dáte
jeho
analýzu
to
znamená
jeho
život
kus
po
kuse
za
sebou
od
toho
jak
přišel
od
boha
a
si
bohu
vrátil
s
tím
co
říkal
tak
teprve
poznáte
že
ta
syntéza
vedle
analýzy
má
svou
platnost
že
jedno
bez
druhé
jeho
je
nepochopitelné
a
že
si
musíme
nesmíme
vystačí
jenom
z
něho
řeči
jako
to
se
dost
čili
když
si
musíme
taky
pomoci
z
jeho
symbolikou
života
o
najdeme
v
tom
symboliku
vlastního
života
na
pasuje
to
na
to
a
už
to
běží
jo
a
pak
se
bohužel
se
osobně
přesvědčit
že
tomu
tak
je
a
ne
jenom
argumentovat
otce
sama
o
sobě
není
průkazný
protože
musí
být
podepřena
zážitkem
zkušenost
já
můžu
říct
že
to
co
tady
říkám
všechno
jsem
zažil
čili.
A
kdybyste
mě
příteli
za
slovo
jak
jsem
to
že
když
jsem
schopen
vám
to
vysvětlit
a
protože
jsem
schopen
vám
to
vysvěl
místo
toho
by
vám
sto
lžu
život
a
bylo
by
to
totéž
řek
bych
kam
jsem
v
něm
došel
lidsky
obtíže
to
úplně
odpovídá
tomu
předpisu
ježíšova
života
čili
co
je
tomu
vy
říkáte
režie
ne
to
není
režie
to
je
vnitřní
zákonitost
věcí
vnitřní
zákonitost
duševního
vývoje
vývoje
lidského
já
systému
smrtelná
nesmrtelná
duše
to
je
režie
nýbrž
si
jste
vnitřní
systém
to
je
ta
vnitřní
zákonitosti
jo.
Vyprá
to
jako
neši
samosebou
toho
pytel
ně
to
proti
tomu
já
se
mají
vám
taky
proti
tomu
už
nebudu
dál
bude
a
to
si
vyklučili
to
to
je
velice
povrchní
pohled
já
proti
tomu
že
se
mám
když
máte
poprvně
boha
ho
máte
tak
si
myslet
že
to
nežije
o
to
vychází
to
žije
vůbec
není
my
nevíte
že
buddha
řekl
žádný
bůh
neexistuje
jenom
zákon
si
tedy
zákonitost
a
on
o
ní
dobře
věděl
to
už
je
lepší
vyjádření
boha
než
pán
bůh
sou
sama
to
je
opravdu
skvělým
vyjádření
boha
je
tady
zákon
a
ten
vládne
ve
všem
jednotě
a
né
politicky
to
znamená
nařizovat
to
ne
nýbrž
organicky
o
to
plyne
ani
nevíme
jak
odkud
kam
ale
vono
to
cestou
vrcholně
zákonité
ano
a
nikdo
se
z
toho
nevím
k
ne
a
je
to
tak
je
mně
oné
vedení
že
člověk
žasne
nad
tou
režie.
No
prosím
prosím
vás
když
to
zrno
je
mi
tady
dotazován
zemře
nebo
zdánlivě
zemře
a
vyro
se
z
něho
klas
na
tom
pracuje
sto
další
rok
stejných
jako
tamto
původní
které
takzvaně
zemřelo
a
tamto
zrno
bylo
individualitou
ne
vzniklo
tady
s
to
nových
individualit
anebo
to
jedna
a
tatáž
individua
jordán
z
to
malinkých
takových
částečka
nebo
jak
k
tomu
je
napřed
odpově
čínský
s
tím
nevede
spokojeni.
Máteli
dojem
že
se
něco
dělí
a
ono
se
to
neděli
má
tedy
dojem
že
se
něco
spojuje
ono
se
to
mu
protože
to
co
se
zdánlivě
spojuje
dávno
spojeno
a
to
co
se
dělí
je
dávno
rozdělenosti
točí
skok
poď
ovšem
to
asi
mě
pro
kladete
celým
celou
čínou
vite
tak
takhle
na
to
jde
číňan
a
neptá
ze
rozumíš
nerozumíš
protože
to
a
já
to
takhle
nebudu
říkat
tím
já
se
také
říkat
nebudete
říkat
to
mu
říkat
takže
to
bude
přijatelné
jo
jenom
chci
říci
že
existuje
jedna
jediná
nesmrtelná
duše.
Ale
existuje
mnoho
příbytků
u
boha
proč
by
měla
mít
jedna
duše
mnoho
příbytků
u
boha
ne
pro
toho
rozdělena
ty
příbytky
nebo
já
to
je
to
je
ta
otázka
kterou
my
a
nemůže
to
není
jenom
v
tom
zenu
jak
se
že
se
jednoho
stane
tohoto
ne
ale
že
už
od
věčnosti
je
tady
stanoven
nějaké
omezení
pro
stovky
který
projde
časoprostorem
pro
člověka
je
určeno
že
bude
jenom
v
příbytku
u
boha
a
nebude
nikdy
bohem
že
není
pravda
co
říkají
indové
že
by
řekl
splynul
s
bohem
nic
nic
jí
se
to
nestane
nýbrž
člověk
obe
ustavičně
dosahovat
ano.
A
jestliže
vidíš
je
že
jedno
semeno
se
převedlo
ve
sto
jiných
sebe
tak
to
je
jenom
výraz
toho
že
je
to
systém
kterým
se
dosahuje
jediné
rozdělení
nebo
spojováním
já
bych
to
vylíčil
radši
přízemní
a
řekl
bych.
Buňky
se
mnozí
dělení
je
to
tak
to
je
bez
pohlavní
způsob
dělení
ne
a
buňky
když
se
rozmnoží
v
nějakém
organizmu
tak
vytváří
organizmus
který
se
chová
jinak
než
kterákoliv
buňka
která
ho
vytvořila
je
to
tak
jako
celek
se
choval
úplně
jinak
takže
nikdo
doby
nevěděl
že
složen
buněk
by
neřekl
že
to
je
souhrn
buněk
který
tahnout
za
jeden
pro
vás
nebýt
se
méně
za
jeden
provaz
voni
si
taky
za
jiné
pobíjejí
ale
prosím
vás
je
tomu
tak
že
jsou
závislí
na
tom
organismu
který
vy
budovali
a
ten
osum
má
j
jiný
úkol.
Takže
dejme
tomu
že
mě
řekneš
z
jednoho
semene
jedné
budu
vyroste
z
to
bude
to
semeno
a
tak
vytvoří
nový
organismus
prosím
vás
a
ten
rod
z
tomu
říkáme
klas
a
ne
to
se
mimo
v
tom
klas
te
ten
nový
organismus
který
je
složen
ze
sto
se
to
se
mentálně
tohleto
di
pochopíte
protože
ona
musí
dycky
daleko
vozit
než
takle
než
takový
klást
ne
ale
je
to
obdobné
a
pak
je
to
jenom
schopnost
toto
dělení
přináší
na
svět
schopnost
dojít
když
úkolu
a
ne
k
nové
individualitě.
Musí
si
uvědomovat
jednu
věc
že
jestliže
člověk
se
rodí
na
tomto
světě
a
umíral
na
tomto
světě
tak
se
to
vůbec
nesrovnává
s
tím
že
že
semeno
umírá
to
není
umírání
semena
že
tady
třebas
umře
to
s
tím
nemá
nic
společného
jo
když
se
tady
narodí
někdo
to
nemá
nic
společného
že
co
se
s
ní
semene
to
prosím
tě
nesměřuje
to
je
úplně
jiná
kategorie
pojí.
Toto
zrození
vnitřní
a
vnitřní
ničení
tedy
to
je
systém
který
funguje
na
jiné
úrovni
než
na
hmotné
zrození
a
umírání
ano
ten
přerůst
tuhletu
úroveň
čili
jestliže
si
ježíš
kristus
pomáhá
takovým
to
přízemním
způsobem
tak
on
si
byl
dobře
vědom
toho
že
celou
pravdu
tím
ne
vystihne
že
tím
vy
s
tím
jenom
tu
část
pravdy
kterou
on
potřeboval
aby
tehdejší
člověk
pochopil
a
von
potřeboval
pochopit
ten
člověk
že
ten
prosté
vaší
je
zvláštním
způsobem
všemohoucí.
Že
jedno
dno
zrno
padne
na
cestu
ptáci
ho
se
žerou
jedno
trní
a
tam
zahyne
pro
dostatek
světla
jeho
na
skálu
pro
toto
tak
váhy
a
teprve
nějaké
kolikáté
já
nevím
pane
do
uvede
země
a
a
to
co
nás
vím
v
těch
ano
to
chtěl
ukázat
protože
lidé
by
nemuseli
pochopit
co
je
to
všemohoucnost
boží
museli
bych
si
musel
mysleli
by
si
že
co
on
dělá
že
on
všechno
může
udělat
tak
nevypadá
všeho
co
prosím
to
je
přirozené
řízení
věcí
to
je
všemohoucnost
boží
a
ta
vypadá
jako
celá
řada
za
sebou
celou
se
opakují
omylů
a
sedne
se
opakují
relativní
pravda
tak
to
vypadá
celý
příjemný
cit
a
těch
to
vypadá
přednést
tak
to
vypadá
také
na
všech
těch
sedmi
úrovních
o
kterém
se
tady
mluvil.
Ale
nevypadá
to
takhle
nad
úrovně
neboť
tyto
úrovně
pořád
vycházejí
z
toho
nic
přirozenosti
boží
a
do
toho
nic
ustavičně
vracejí
tak
se
tam
to
neplatí
tohleto
jo
no
ale
myslím
že
sem
to
moc
málo
vysvětlil
na
totiž
opravdu
mně
schází
slova
a
vcházel
hada
dokonce
ježíši
kristu
on
to
nemohl
vysvětlit
jinak
než
takhle
přízemním
dvacátým
století
a
o
něco
by
se
to
mohlo
vysvětlit
srozumitelněji
to
je
jasné
taky
jsme
soto
snažili
ale
přece
jenom
rozum
si
musí
být
vědom
toho
že
kdyby
nezahynul.
Tak
by
se
z
něho
nemohla
zrodit
nemysl
která
se
může
bohem
setkat
jestliže
já
jsem
se
snažil
z
přeříkal
nějakém
mantram
a
já
sem
ho
nemohl
říkat
tak
tak
uvažující
a
povídat
mysl
musela
zahynout
v
tom
chvíli
zahynu
a
pro
ten
okamžik
zahynul
pro
ten
případ
zahynul
a
tam
se
narodila
nemysl
která
bez
přemýšlení
bez
uvažování
se
stýkala
s
tím
co
je
nad
myslí
že
se
je
za
myslí
co
je
za
tím
úvah
tato
úvahou
zatím
lidským
plánovaná.
Takže
berte
ty
události
z
tohoto
světa
jako
zrozování
lidí
na
světě
nebo
rozvádět
za
ní
na
poli
nebude
to
jako
šablonovitá
se
na
ožil
se
zrozuje
tolik
a
tolik
nových
individualit
nýbrž
berte
to
jenom
jako
úkoly
jedné
a
téže
individuality
která
která
má
povinnost
má
povinnost
zvládnout
za
daných
okolností
víc
úkolů
než
za
okolností
dřívějších
ano
a
proto
jsem
rozděluje
na
více
sebe
jedna
a
tatáž
individualita
nikdy
nebude
mít
protože
se
ale
rozdělí
na
víc
semene
tak
zase
se
z
toho
zrodí
další
rostliny
a
tak
dále
že
ano
tak
to
na
jedné
straně
říká
a
to
je
prosím
věc
kterou
těžko
vysvětlit
jedna
jediná
individualita
ale
mnoho
příbytků.
Protože
ta
jedna
jediná
individualita
je
atman
a
ty
mnohé
příbytky
to
je
bude
to
je
prostě
nesmrtelná
duše
která
se
vrací
nazpátek
k
bohu
když
udělal
ty
svoje
přemety
tady
na
tom
světě
a
se
stal
nastat
vrací
já
myslím
že
jsem
ocitáme
na
poli
velice
těžko
porozumíte
né
a
že
bude
třeba
si
to
doma
uvážit
abych
si
to
já
jsem
rady
mi
to
řekl
to
bych
třeba
na
to
nepřišel
že
je
to
nejasné
protože
já
osobně
vím
že
je
to
jako
husa
na
krámu
ale
jak
je
to
takhle
že
to
sobě
neodporuje
dospě
neprotiřečí
to
neumím
žádným
obrazem
vysvětlit
jestli
to
podle
nějaký
obrazem
aspoň
přiblížit
budu
moct
ale
nepochopili
se
vo
to
ani
číňani
aby
dost
vysoko
ani
buddha
ani
ježíš
kristus
prostě
zad
na
určité
úrovni
a
řekl
podobno
jest.
Čili
není
to
totéž
čili
když
řekl
podobné
království
boží
se
rozsev
ří
který
k
jenom
podobno
není
to
totéž
není
to
ono
je
to
jenom
podobnost
a
podobnost
usuzovat
na
toto
ost
je
velice
obtížné
prosím
vás
vás
upozorňuju
a
je
to
možné
za
jedné
okolnosti
že
by
do
toho
podobenství
pronikne
te
za
ten
obraz
za
ten
obrat
a
to
je
pro
mě
velice
snadné
protože
jsem
z
obrazem
do
toho
nešel
se
setkal
s
obrazem
v
tom
podobenství
a
mně
se
okamžitě
objeví
to
za
tím
obrazem
je
vy
jste
mohli
na
to
už
přijít
mých
přečtený
výkladech
začínají
třebas
eva
milostiv
a
že
jsem
za
obrazem
našel
něco
co
by
tam
normální
ten
nenašel
prosím
to
co
by
tam
bylo
many
žena
nenašel
to
je
částečně
vyjádřeno
slovně
vyjádřeno
prosím
to
měl
to
málo
to
je
taky
obraz
eště
slovně
vyjádřeno
co
není
přímo
v
tom
obrazu
ne
co
je
za
ní.
Tak
prosím
vás
jenom
o
jednu
věc
rozlišujte
přesně
podobnost
a
toto
st
ano
proto
se
velice
těší
na
to
nejvyšší
ztotožnění
které
píše
nebo
psal
teďka
bude
ty
muže
přeloženo
ten
va
tam
se
budu
moci
snad
s
těmi
pořádat
tak
že
to
bude
tak
přijatelné
nesrozumitelné
a
lidskému
rozum
přijatelné
to
je
ta
ten
rozdíl
aby
se
mohl
toho
chopit
se
zaujetím
někde
o
to
aby
se
neztratilo
zaujetí
oni
no
nejde
vysvětlit
to
o
tom
mně
nejde
věřte
mi
to
někde
o
to
abyste
neztratil
jak
se
říká
česky
glat
abyste
se
zažili
zaujetí
neboť
při
tom
že
já
vidím
za
obrazy
neztrácím
založ
na
nadšení
moje
se
stupňuje
při
například
klade
takovou
otázka
jako
sem
udělal
ty
ráje
rozumově
neodpověděl
ná
ve
mně
to
z
budí
veliké
nadšení
protože
znám
odpověď
bezeslovně.
Upozorňuju
vás
že
například
když
třebas
něco
pře
ne
to
vykládám
tak
já
to
vím
v
okamžiku
kdy
se
k
tomu
podávám
to
napsat
já
to
vím
ale
bezeslovně
ale
když
to
potom
převracím
do
slov
tak
to
samosebou
pokroutil
chopte
ně
dělám
to
zase
nějakou
makoňovi
nu
že
jo
že
není
vono
ale
přeci
on
tam
něco
z
toho
co
za
tím
obrazem
slovním
je
zůstal
asi
přeci
jenom
takže
možná
že
nemá
se
neprávem
dojem
že
když
jsem
se
o
vyložil
evangelium
svatýho
jana
ani
co
no
ještě
jiného
že
jsem
přece
jenom
v
že
se
než
se
něco
v
tom
dalšího
objevilo
co
tam
předtím
objevím
nebylo
a
to
je
to
že
jsem
na
to
šel
bez
obrazu
napřed.
To
vědění
bylo
bez
obrazné
neboť
když
jsem
psal
například
vane
svatýho
jana
v
padesátých
letech
tak
už
je
tak
se
pokon
centrálně
by
se
bez
obrazu
to
všechno
viděl
to
bylo
bez
obrazné
vidění
věcí
správné
káli
věcí
o
poznávání
pravdy
do
obrazné
protože
jak
byl
by
se
mohlo
v
okamžiku
poznat
dít
s
to
než
co
je
ve
všech
nijak
napsáno
když
se
to
nečetl
jedno
za
druhým
čili
tady
správně
masem
takzvané
lineární
chápání
věcí
o
kterém
se
vyjadřuje
nepokračovali
zdlouhavé
nejenom
zdlouhavé
ale
neschopné
něco
ze
sebe
pořádného
vyvést
ano
a
potom
zná
ist
ne
vhled
do
věci.
Což
považuje
za
chápání
daleko
dokonalejší
ano
než
tohleto
a
tento
vhled
do
věci
doufám
že
se
to
pochopili
jsem
měl
z
něho
ké
budeme
plním
stavu
od
těch
třech
a
půl
let
že
se
chápal
to
správné
ne
nebo
rozumné
to
nebylo
rozumové
to
má
matka
jasně
pozná
že
to
rozumné
není
to
co
dělám
ani
to
že
jsme
se
za
to
trestal
nebylo
těch
očích
rozumné
nebylo
to
ve
ale
bylo
to
správné
čili
není
všechno
co
je
rozumné
není
všechno
správné
není
všechno
co
je
logické
nejevíš
ho
správné
logikou
zvláště
abys
to
tebou
moc
daleko
se
nedostaneme
to
je
logika
špatně
opsané
s
od
indů
a
vynechal
tam
tu
třetí
složku
logiky
kterou
která
idea
běžná
že
věci
zároveň
sou
a
zároveň
nejsou.
To
teologie
není
obsaženo
tady
v
té
jsou
tady
a
to
nám
chybí
že
když
někdo
řekne
třebas
že
celý
tento
vesmír
je
klam
že
to
báj
a
druhý
řekne
že
je
to
skutečnost
tedy
že
to
není
má
já
a
třetí
řekne
že
je
to
i
skutečnost
i
kam
dohromady
takže
ten
třetí
je
nepoctivě
háček
který
to
tak
kulminoval
aby
nikoho
syn
nedos
hněvá
není
to
pravda.
Protože
jestli
to
ten
třetí
pochopil
že
to
jest
i
není
pak
si
uvědomoval
že
se
právem
modlíme
už
je
to
tady
v
otčenáši
neuveď
nás
v
pokušení
to
že
si
myslíme
že
toto
je
jediná
skutečnost
který
že
to
skutečnost
je
to
je
to
největší
pokušení
od
pána
boha
které
způsobuje
že
na
takové
na
boha
nevěříme
za
ním
nejdeme
nebo
když
si
myslíme
že
je
za
ním
že
že
mě
ho
věříme
to
radím
nejdeme
celým
si
životem
nýbrž
jenom
třebas
nějakou
koncentrací
to
si
podle
méno
za
den
což
jest
se
de
na
dvou
židlích
nic
víc
a
jedno
neutralizuje
druhé
jenom
paralyzuji
druhé
ten
den
život
který
jde
čela
to
to
jde
ho
to
se
vzájemně
pobýt
to
vede
k
větší
utrpení
jenom
dál
to
nevede
zatím
utrpení
se
člověk
možná
vytříbí
to
je
pravda
jediní
se
může
stát
ale
to
boha
má
cesta.
Ale
je
to
pokušení
toto
považovat
jedinou
skutečnost
je
to
pro
nás
které
nemáme
vyšší
poznání
dělá
se
na
to
je
a
kdybychom
na
tom
netrval
že
to
není
nás
budeš
nést
tak
bychom
z
této
smyslností
nemohli
odstartovat
dál
my
musíme
se
toho
druhý
takový
jediné
skutečnosti
to
je
správné
a
musíme
se
snažit
o
to
abychom
rozšířili
to
svoje
vědomí
a
ne
tohleto
rušili
jenom
to
je
to
je
to
to
ta
kladná
smrt
lite
já
jsem
tady
bojoval
ten
život
toho
jednoho
sebe
nese
rozšířil
do
života
ta
semeno
ne
s
tím
nějaká
pauza
který
mi
kterou
můžeme
nazvat
smrtí
jako
dejme
tomu
se
to
viděli
užít
že
byl
tři
dni
vono
to
smrt
byla
to
smrt
a
to
smrt
se
jednou
stál
a
jednou
jsem
říkal
že
jo
to
jsem
ta
vede
že.
Jenom
to
nebyla
zdání
vás
smrt
to
byla
skutečná
smrt
ale
nebyla
to
smrt
protože
on
potřeboval
dokázat
svým
životem
co
je
to
že
semeno
hyne
a
že
se
zároveň
rodí
on
taky
jiné
marně
a
ne
náhodou
se
ukázal
v
těch
třech
dnech
kdyby
v
tom
hrobě
nějaké
zahradnici
a
říkal
jí
nedotýká
se
mně
neboť
já
kráčím
k
otci.
To
znamená
tam
se
něco
zrodilo
ten
stav
to
absolutního
klidu
v
tom
hrobě
byl
stav
rozený
se
nového
semene
že
když
ho
tak
dále
takže
jestliže
pán
bůh
dopouští
abychom
my
podlehli
tomuto
klamu
tak
ho
musíme
prosit
a
máme
na
to
právo
protože
nám
to
tam
v
tom
otčenáši
vykládá
že
to
je
správné
on
nám
dává
právo
prosit
o
to
abych
toto
pokušení
se
nebyli
trvale
uvádění
abychom
toto
nepovažoval
jeho
temnost
a
teď
jestliže
já
jednou
vyjdu
z
této
zkušenosti
že
toto
jediný
svět.
A
při
no
s
možnosti
jiného
světa
neříkám
boha
ale
jiného
světa
tak
to
nemoh
dopadne
jako
s
mou
manželkou
před
smrtí
říká
když
to
co
jsem
teďka
zažívala
při
projednal
delším
dechu
dyť
to
je
skutečnost
jak
to
že
to
teď
tady
není
se
jim
říkal
tu
vod
jednoduchý
protože
třikrát
tady
chechtal
dýchal
se
citát
pomaleji
samovolně
říkám
pomalý
kdyby
si
z
toho
při
vodila
uměle
tak
to
má
následek
jenom
indický
jogin
radžajógy
a
to
tě
ne
nevíme
jde
do
toho
stavu
tak
konkrétně
jako
si
bral
doveden
ale
prosím
jestliže
je
to
závislost
dva
jenom
na
dechu
co
člověk
ví
na
tomto
světě
může
si
myslet
o
tom
že
to
není
pravá
skutečnost
protože
to
závislo
na
velikost
na
vycho
dechu.
Já
ve
snu
dýchám
jinak
a
proto
se
mohu
stýkat
s
jiným
světem
kdyby
dýchal
jako
teď
tak
se
s
tím
světem
nemohu
setkat
manželka
teďka
konečně
před
smrtí
spala
vedle
mě
na
na
postoj
vedle
mě
před
tím
tam
nesprávným
že
tam
spala
která
a
tak
mě
poslouchala
noci
pře
třebas
nespal
a
já
jsem
přestávali
vest
o
tak
slova
na
hodina
a
si
osvítil
díval
se
na
to
trním
se
dýchal
a
že
to
bylo
to
oni
tak
mě
probudil
a
říkal
si
tak
bys
umřel
no
tak
víte
já
se
soustřeďoval
a
tím
se
tím
jsem
ztrácel
dech
a
nestát
jsem
toto
život
byl
jsem
nějaké
jiné
skutečnost
která
jestli
má
být
uvědomována
jestli
je
váš
vědomovat
tak
nesmí
cha.
Je
to
proto
neskutečné
toto
je
tam
to
skutečnější
není
ale
nedivím
se
někomu
kdo
zažívá
extaze
že
tamto
považuje
za
jeho
skutečnost
co
tam
v
té
extazi
zažil
a
toto
neskutečné
protože
tam
to
zažíval
daleko
byste
jím
a
rozšířeným
vědomím
než
tohleto
tato
považovat
za
směrodatnější
než
tohleto
to
mohl
nazvat
má
jo
ale
že
nám
to
není
žádný
klam
které
jenom
skutečnost
na
jiné
úrovni
tak
já
bych
to
vyřešil
tím
způsobem
že
skutečnosti
na
jiné
úrovni
vypadali
jako
klam
a
dokonce
nás
klamou
tím
způsobem
že
se
toho
chopíme
a
nemůžeme
se
z
to
tohoto
omylu
bavit
a
držíme
se
toho
a
třebas
i
zemřeme
no
a
to
je
pravda
ale.
Text view •
Help