Waveform view
84-21A-kaly
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Já
bych
chtěl
ve
vzbudit
aspoň
touhu
po
požehnaném
životě
líbí
uspokojoval
nejenom
vás
ale
vaše
okolí
já
bych
si
přál
abyste
se
stali
pro
ně
proto
okolí
světlem
a
když
vám
to
nastoupí
do
hlavy
když
jsme
zpychneme
tak
si
buďte
jist
tím
že
to
vede
nakonec
k
tomu
trvalému
osvobození
pout
kterým
je
člověk
spoután
deme
své
tělesnosti
vlivem
toho
že
nese
v
sobě
to
nejcennější
co
má
univerzální
transformátor
se
musí
platit
a
to
se
starat
tvrdě
platí
že
já
jenom
tam
kde
v
tom
transformace
to
mám
zapnutý
tak
to
chápu
za
jinou
skutečnost
tvrdý
to
tvrdá
to
je
tedy
plat.
My
sebe
zapomene
jinde
tak
to
to
jiné
do
se
budu
považovat
skutečnost
a
protože
indičtí
jogini
zapnutou
někde
na
vysokém
stupni
uvědomění
si
sebe
sebe
sama
nebo
vzestupu
duchovního
tak
všechno
ostatní
považovali
za
máju
to
je
veliký
omyl
pochopitelně
že
kde
to
mám
za
půl
co
to
považuje
za
skutečnost
a
ostatní
považuju
se
za
všechno
kladeno
tak
ten
není
to
pravda
když
jsem
zapnutý
svou
svým
sou
spolku
vesmírovou
silou
muladhaře
a
toto
považovat
za
něho
než
to
tak
je
to
pokud
tento
považuju
za
skutečnost
a
ona
o
to
skutečnost
je
takže
nade
straně
je
to
řek
bych
záležitost
že
to
považuju
za
to
že
no
s
toho
aby
vypadalo
že
skutečnost
není
to
jenom
považuju
a
druhé
jsem
to
skutečnost
je
neboť
tato
úroveň
existuje
tento
úsek
vědomí
se
vším
co
tady
vidíte
existuje.
Tak
mohu
vám
jedině
poradí
pamě
má
abyste
rozsvítil
světlo
svého
vědomí
někde
jinde
než
na
této
úrovni
jed
vás
má
pořád
tomu
je
nám
abych
se
do
srovnali
světlo
tady
aby
se
světlem
svého
rozumu
svých
citů
svých
schopností
lidských
působily
na
své
okolí
se
mi
lékařem
chtěl
na
mě
abych
léčil
se
deníkem
chceme
abych
ji
nehezký
hrál
a
tak
dále
a
tak
dále
se
jim
druhem
abych
jim
dělal
stoly
a
cení
si
mě
pro
ten
sůl
který
jsem
pro
ně
vyrobil
a
ne
není
si
mě
pro
mě
kvůli
mně.
To
je
sice
nezávidím
ho
záviděníhodné
pro
toho
to
umře
ale
je
to
správné
protože
on
by
mohl
si
o
sobě
moc
myslet
ohradil
by
se
v
sobě
říkal
já
jsem
tuhá
do
výs
než
já
že
člověk
to
neumí
ale
co
je
to
rozsvítí
světlo
na
jiné
úrovni
jakých
okolností
se
sice
tamto
svět
já
se
prosím
vás
nechytli
k
tomu
zapři
sám
sebe
ne
mohl
bych
ale
to
řeknu
trošičku
jinými
slovy
konkrétněji
nebo
taky
abstraktně
jak
chcete
rozsvítí
světlo.
Na
jiném
úseku
vědomí
znamená
povýšit
své
jednání
do
té
úrovně
jesiže
já
něco
dělám
kvůli
sobě
tak
nikde
jinde
nesvítí
světlo
než
u
mě
mim
rozumu
kterým
říká
udělal
tyto
chlapce
dobře
myslel
si
dobře
na
sebe
a
bude
z
toho
něco
mít
ale
když
já
něco
dělám
půli
někomu
o
kterém
vím
že
mi
za
to
nebude
vděčen
že
to
vůbec
se
otce.
Tak
prostě
že
jsem
světlo
někde
jinde
někde
výš
já
tady
z
jedině
z
vás
a
na
něj
ukážu
tohleto
ustavičně
zkouší
protože
on
mě
tvrdí
že
to
neumí
rozšířit
světlo
na
vyšší
úrovni
tak
já
ho
nutím
k
tomu
co
se
umí
rozdávat
to
vidíte
že
jo
tady
on
umi
a
něco
mu
nejde
při
tom
rozdávání
a
to
je
ta
okolnost
že.
To
to
to
a
já
ho
učím
překonat
tuhletu
těžkost
kterou
se
sebou
má
jak
on
protože
člověk
milujícím
člověkem
vděčný
za
maličkost
ze
kterou
by
nikdo
jiný
v
něčem
nebyl
na
toho
stačí
sem
smát
vono
že
to
je
nesen
tak
já
a
paní
kamenická
to
děláme
s
tím
takhle
přinesli
nám
dar
opravdu
nejlepší
dobrou
vůli
mi
za
to
nemít
a
jenom
aby
nám
udělal
radost
tak
mi
ho
hodím
do
koupat
ne
mu
to
dokonce
vkládáte
bohu
bůh
že
nám
to
přenes
víte
v
pamatujete
si
to
překonává
to
co
následek
potom
že
co
si
každý
do
tento
po
svém
protože
já
to
nechci
vyslovit
aby
on
si
to
taky
po
po
vašem
neprodlužovalo
to
bych
nerad
ale
vzpomeňte
si
znovu
a
vím
že
je
to
třeba
na
fáze
na
milarepu
nám
reptat
dělá
že
mu
nechal
stavět
domu
jasně
mu
řekl
kde
ten
dům
postavit
a
jak
ho
má
posteli
a
ono
tam
postavou
to
nebylo
vhod.
Tak
byly
dva
důvody
o
tom
jednom
pořád
mu
vím
proč
se
tak
dělal
o
tom
tím
sem
ještě
dosud
kdy
nemluvil
o
tom
promluvim
dneska
jeden
důvod
proč
to
tak
dělal
že
z
něho
chtěl
mít
velký
ho
svatýho
že
chtěl
aby
se
hodně
osobně
protože
když
někomu
nechte
postavit
v
himalájích
dům
ve
výši
pěti
více
metrů
a
potom
ukáže
aby
to
zvolal
ne
aby
to
tam
nechal
stát
aby
to
zboural
a
všechny
ty
součásti
toho
domu
přenesl
někam
jinam.
Tam
že
to
chce
mít
tam
postaví
tak
mu
ne
ten
ne
ale
vnitřní
pozice
špatná
bolet
znovu
ne
a
poslal
to
jinde
a
a
jinak
je
to
tam
postaví
jinak
tak
ho
do
toho
domu
pozve
a
vyhodí
ho
z
prvního
patra
nad
lžu
aniž
on
si
zlámal
nebo
ruce
to
už
nevím
takže
manželka
toho
mistra
ho
sebere
polem
tvého
dál
mu
tu
ruku
doly
a
s
pravým
mu
to
a
říká
mu
tak
tady
už
se
prosím
tě
ne
objevují
ví
že
my
to
je
proti
to
by
zaujat
nepoznal
že
ti
to
je
to
zvláštní
ale
to
si
nevím
každý
mi
udělá
svě
cení
jak
do
chce.
A
co
by
to
nechce
dát
je
zaujat
vyvo
sousedky
a
on
říkal
ne
já
bych
rád
řekl
co
bych
mohl
udělat
abych
se
mu
za
vidět
čoby
mě
konečně
přijal
ona
řekla
proti
vy
se
on
má
rád
tohleto
a
tohleto
já
to
tady
mám
přines
mu
to
to
ti
zaručen
neodbytný
tak
von
si
to
vhodný
vzal
on
ten
mistr
o
tom
nevěděl
že
to
má
vod
tý
manželky
jeho
přišel
a
on
říkal
slovy
ty
podfukář
jeden
z
mi
a
už
se
mi
tady
neobjeví
vyhodil
ho
vy
to
není
tvoje
no
to
nebylo
jeho
to
bezvadný
odhad.
A
tak
když
to
není
tvoje
tak
já
to
nechci
on
chtěl
něco
vzít
od
toho
milarepy
že
ten
milarepa
to
považoval
za
své
aby
už
nevlastnil
ten
berete
aby
už
to
neměl
on
chtěl
totálně
odnaučit
schopnosti
nebo
neschopnosti
jaký
se
jakou
své
máří
všechno
hned
popadne
a
všechno
je
chopí
a
všechno
vlastní
od
času
až
po
obyčejnou
pivíčko.
A
teď
ale
až
to
dopovídat
o
tu
argumentace
a
potom
řeknu
teprve
ten
ten
druhý
roce
ten
se
nikdy
nevyslovil
proč
ho
taky
také
trápil
ale
teď
on
říkal
tak
já
když
to
musí
být
mé
vlastní
tak
já
si
to
pouto
světa
vydělat
a
tehdy
mě
byla
vzácná
věc
vydělal
si
na
svou
prací
poctivou
takový
kotlík
měděný
a
přinesl
tomu
mistrovi
a
říkal
mu
mistře
to
je
opravdu
moje
to
sem
si
vydělali
to
je
nebudeš
vyhmát
milovali
svou
manžel
ote
pravda
ale
tohleto
moje
a
to
je
tvoje
tak
si
to
prosím
tě
nech
že
je
to
tvoje
ale
když
si
takovými
trvalý
já
tě
zasvětím
při
pozítří
tuhletu
dobu
a
bude
zasvěcen
přišel
pozítří
a
mistr
byl
oželí
jako
tao.
Jako
dřevo
byl
seděl
tam
a
ty
se
sice
tak
počkej
já
bych
ti
zlo
a
on
to
přišel
záva
té
ho
meze
by
nebo
ale
a
manželka
mu
řekla
konce
neplní
to
s
udělal
z
asketou
co
je
z
lásky
k
tobě
se
se
vožral
no
to
zvlastní
pojem
lásky
no
je
jen
počkej
von
asi
když
ví
při
na
se
k
němu
a
ten
to
měl
rá
jakmile
on
se
dověděl
že
vystřízlivěl
mistr
přišel
ale
našel
mistra
plačící.
Ho
se
platí
to
mělo
opač
s
si
mimo
mysle
teďka
protože
ten
milarepa
si
to
zasluhuje
za
to
jak
byl
vytrvalý
a
říkal
promiň
mně
že
pláču
já
tě
nemohu
zasvětit
protože
hořce
pláču
ale
až
se
vypáčí
hned
sám
přijdu
počkej
jenom
v
předsíni
a
já
ti
zasvětím
a
při
tom
sice
ním
řekl
bude
tebe
zakladatel
tibetskými
nosti
a
kdybych
toto
to
nedělal
tak
se
to
byl
obyčejný
svatý
nepřál
já
se
tě
vítě
tuhlety
až
jsem
jsem
to
do
říkal
dycky
ale
teď
jsem
řík
čemu
dělal
něco
teď
jsem
totiž
do
pode
nebo
úmysl
neříkal
něco
co
se
mi
do
tohoto
krámu
nehodilo
ale
to
teďka
musím
říct.
Ten
milarepa
mládí
toto
se
podnikat
měl
strýce
a
ten
svý
zbyl
tak
s
tomu
dneska
u
nás
říká
černý
má
škodil
lidem
a
přivlastňoval
si
to
co
nabral
vod
těch
lidí
který
zabil
to
sou
černý
magie
to
ty
tu
není
tak
nic
těžký
ho
takhle
vraždit
jakou
magickou
cestou
a
milarepa
se
od
něho
tohleto
mu
tomuto
naučil
a
taky
jednou
jednoho
člověka
tímto
způsobem
zabila
zjistil
že
se
to
dá
vůbec
ho
se
nedostane
nešlo
ne
to
jediného
omlouvá
jakmile
ho
zabil
tak
se
mu
to
příčilo
a
měla
to
dál
počkat
odešel
už
to
vy
vane
už
nešel
a
hledal
tvýho
mistra
a
našel
teoretikové
kdyby
byl
říkal
mu
ten
mistr
kdyby
si
byl
nezabil
člověka
tak
jsem
ti
tímto
způsobem
se
s
tebou
zacházel
udělal
bych
s
tebou
sebe
malého
svatého
nikdy
ne
zakladatel
dynastii
moudrosti
ty
bez
ale
protože
si
zabil
člověka.
Tak
si
hoden
toho
abys
byl
takovým
velikánem
protože
bude
v
sebe
považovat
za
nic
pro
tuhletu
vraždu
kterou
si
udělal
podívejte
se
na
na
svatýho
pavla
jak
ten
jediný
se
považoval
za
opravdu
za
nic
ten
petr
chtě
ne
i
potom
se
stane
ducha
svatého
ale
ten
pavel
ano
říkal
čas
se
nic
já
jsem
vlil
křesťani
jak
jak
já
jsem
k
tomu
přišel
tak
by
byl
že
ničím
ale
vůbec
ničím
žádným
cvičením
danou
extazí
gamaliela
kterou
prodělal
před
tím
si
to
nezasluhuje
a
teprve
to
dost
my
vraždami
těch
křesťanů
pochopitelně
a
proto
byl
tím
největším
mezi
žáky
ježíšovými.
Tak
v
této
sem
vám
je
a
potřeboval
říct
abyste
pochopili
za
jakých
okolností
se
všechny
ty
věci
výdeji
že
jestli
já
jsem
si
vadí
myslel
to
jsem
byl
mladý
mladší
než
vy
dva
než
tady
oliver
a
měl
jsem
za
sebou
extazi
a
poznával
jsem
věci
daleko
líp
než
kdokoli
z
nich
vlivem
toho
a
vlivem
toho
co
bylo
před
tou
tichou
dobou
v
tom
od
toho
útlého
mládí
že
jsem
se
na
ni
dělat
správně
říkal
jak
je
to
možné
že
se
o
to
takový
tupí
že
já
po
takové
krátké
době
v
té
cesty
a
jsem
byl
na
ní
asi
teprve
tři
neděle
znám
daleko
více
oni
ten
to
to
deset
let
nebo
ještě
déle
otce
a
oni
začne
dokud
dvacet
čtyři
no
tak
by
na
tom
šest
to
už
by
byli
mě
někam
to
dotáhnout
všichni
tam
byli
takle
staří
že
dvacátý
setak
byl
u
nich
rozhodujícím
na
ten
vedeno
to
jednadvacátý
rok
se
ten
závan
totalně
a
dovede
se
to
před
tím
před
tím
ještě
než
to
von
napsal
anebo
to
četl
tiché
a
vy
tam
to
bylo
napsáno
stránky
článek
taky
ho
duchovní
cvičení
tak
oni
nedosahoval
této
výše
to
sem
si
o
sobě
moc
myslel.
A
tohleto
mně
stalo
hodně
duchovních
peněz
tedy
protože
já
jsem
si
nebyl
vědom
toho
takhle
jsem
to
neuměl
ještě
rozebrat
tak
sem
to
nemohl
sebepoznání
na
to
při
že
lékaři
způsobili
že
jsem
se
stal
tehdy
v
předškolním
věku
ničím
to
to
ještě
nedošlo
jako
je
dostupná
sle
nedošlo
že
mě
vede
pán
bůh
a
že
jsem
poslušen
bohu
když
dělá
něco
co
sám
nepoznávám
rozum
že
je
správné
nedo
to
mně
to
napovídá
že
jo
to
to
se
se
divný
do
sedmnácti
teče
na
to
nepřijde
vydrží
být
nevěřícím
vědomě
nevěřícím
projít
že
jsem
nevědomí
že
jsem
nevěřící
a
tak
jsem
se
čím
dal
cítil
být
větším
svatým
pochopitelně
potom
roku
třicátém
až
jsem
dost
do
takové
velikosti
svatosti.
Že
jsem
potřeboval
dostat
a
do
koncentráku
kde
mně
pán
bůh
ukázal
že
nejsem
ničím
že
když
bude
chtít
tak
nebudu
mít
té
svatosti
ale
vůbec
nic
že
nestačí
při
tom
dělat
dobře
sekat
dobrotu
poslouchat
ale
že
člověk
musí
být
taky
ničím
že
se
mám
strašně
přitom
rád
a
že
moje
láska
ke
mně
narůstá
místo
aby
se
vyrovnávala
lásce
bližnímu
lásce
k
bohu
to
není
na
ni
rodit
než
kvůli
aby
napřed
láska
k
tomu
fík
se
že
svatý
je
hadí
na
svou
svatost
a
na
to
a
hyne
tak
něco
podobného
se
dělo
mnou
tak
neska
se
na
tyhlety
paty
dneska
už
paty.
Dívám
tak
jako
na
řídili
nýbrž
jako
na
lidi
kteří
jsou
vychováváni
k
dokonalejší
k
větší
velikosti
než
jak
za
mých
okolností
při
mé
osobě
je
to
možné
a
tak
si
jich
začínám
pomalinku
vážit
a
jestli
si
myslí
že
to
trpělivost
jak
kterou
vám
to
říkám
tak
ne
je
to
nějaké
vědění
o
vás
které
vám
nebudu
říkat
tak
jak
jsem
nedopověděl
větu
která
začínala
tím
že
to
není
padnu
ska
tví
bych
to
pomoc
která
je
po
vás
připravena
protože
kdybyste
o
sobě
věděli
co
nevíte.
A
co
nemáte
vědět
tak
byste
nebyli
schopni
se
s
tě
udělat
vůbec
ani
jeden
krok
to
věděl
že
ano
to
řeknu
obecně
dověděli
byste
nemám
co
dosahovat
všechno
jsem
dosáhl
buddha
kristus
že
věk
ananda
a
já
jsme
vlny
na
oceánu
božství.
A
byli
by
v
té
vyřízeni
po
té
já
boji
proti
lidem
kteří
takhle
myslí
obecně
to
pravda
ale
my
jsme
věčná
individualita
přátel
a
po
této
stránce
to
pravda
není
my
jako
individualita
do
toho
příbytku
musíme
vědomě
vstupovat
co
pak
je
to
za
vlnou
na
oceánu
boží
se
taky
mocí
a
není
si
vědoma
té
sounáležitosti
s
tou
největší
hloubkou
v
tou
otce
v
tom
oceánu
že
se
do
toho
vmýšlí
to
nestačí
na
musí
tu
spojitost
ti
a
kdyby
ji
cítila
ta
vem
ka
tak
by
ji
nic
nedělo
že
se
chvěje
jako
váš
ka
když
ví
že
kořen
její
je
v
absolutním
hloubce
a
klidu
ovšem
aby
to
měla
vědět
o
aby
to
měla
poznávat.
Tam
je
v
té
bibli
že
když
ježíš
stoupala
na
kalvárii
že
okolo
něho
plakal
ženy
kterým
zřejmě
přerostl
srdci
nebo
jejich
syn
třebas
uzdravil
a
šel
jakým
způsobem
té
rodině
prospěl
a
matka
je
za
to
nejvíc
vděčná
že
se
rodině
prostě
je
daleko
víc
než
ten
muž
tak
ty
ženy
prostě
okolo
něho
plakal
jedna
z
nich
a
podle
pověsti
známo
mu
dala
osudu
aby
si
opřel
svoji
pod
a
von
to
byla
svatá
draka
a
on
se
do
toho
košili
a
tu
louku
dneska
chovají
jak
se
říká
v
miláně
já
ten
dále
že
ano
a
ukazuju
ji
jako
že
to
pravé
pravá
tvář
bere
hygiena
pravá
tváře
živa.
A
e
tradování
jsme
viděli
někde
tady
muka
sou
spisu
celá
ta
stěžovat
nebo
tak
nějak
nebeské
plán
pardon
zase
taky
v
tom
tu
dně
vedle
vedle
oni
v
na
to
mají
prase
celý
obličej
ježíšova
těla
jak
byl
za
vinu
do
těch
za
vynáší
v
tom
hrobě
asi
to
nějak
tak
říkají
že
to
je
on
který
tu
a
tu
velikost
a
tak
a
tak
vypadal
a
podobně
no
tak
to
necháme
stanou
to
je
ty
páskách
nemusíme
tady
živit
ale
něco
jiného
je
důležité
jestliže
ne
ním
plakal
takoví
řekl
neplačte
nade
mnou
nýbrž
začne
nad
sebou.
Svými
dětmi
a
nějaká
paní
s
trati
slovy
mě
psala
chodím
do
katolického
kostela
a
pan
farář
když
jsem
se
ho
ptal
po
kázání
na
smysl
k
této
věty
řekl
nezabíjej
se
tím
to
byla
záležitost
která
se
týkala
tehdejších
že.
I
té
dobře
jak
to
dopadlo
že
jejich
národem
a
tak
dále
je
to
tak
pravé
já
cítím
že
tak
pravda
není
ze
mě
odbyl
mohl
byste
mi
to
vysvětlit
líp
nebo
jinak
že
v
tom
nějaký
jiný
smysl
já
jsem
říkal
aspoň
pro
sebe
si
vemte
do
hlavy
jednu
zásadu
že
nic
z
toho
co
se
dělo
s
ježíšem
kristem
nepovažujte
za
do
bot
pro
jenom
pro
tu
dobu
nějací
protože
nic
takového
nebylo
domově
jsou
lidé
kteří
věří
že
se
to
nikdy
nestalo
že
to
všechno
vymyšleno.
Ani
k
těm
to
nemám
za
zlé
ale
výs
mám
za
zlé
těm
to
si
říkají
toto
je
přežitek
toto
už
je
doba
ve
toto
už
nemůžeme
sledovat
ti
vodkrouhnou
to
učení
ježíše
krista
na
takové
minimum
že
je
to
použitelné
když
o
učení
je
použitelné
jenom
jako
celek
kdo
celku
utrhne
jednu
větu
tak
je
kacíř
ovšem
může
ji
být
vědomě
anebo
nevědomě
když
to
škatulku
je
třebas
jedno
vedle
druhého
pořád
se
ptá
je
to
sou
související
věta
z
ničím
jiným
na
to
tak
jak
kacířsky
ale
není
to
jaký
asi
v
tom.
Takovým
a
ta
genetickým
způsobu
nýbrž
je
to
míru
milovaný
kacířství
spočívají
se
na
tom
že
lineárně
myslí
ne
takových
asi
zůstaly
máme
dost
já
se
musím
ukázány
takhle
a
potom
takhle
aby
se
necítili
ukřivděn
a
takže
ani
ta
to
není
věc
dobou
nýbrž
to
je
věčně
platná
pravda.
Předvedu
vám
to
paní
ú
a
se
tak
jmenovala
na
tom
co
křesťani
po
dva
tisíce
let
dělají
chybně
se
staň
opakoval
smrt
a
učení
páně
a
protože
opakovali
učení
a
smrt
ježíše
krista
nejsou
schopni
plakat
nad
sebou
kdyby
plakal
nad
sebou
našimi
dětmi
že
je
nevychovávají
tak
jak
si
jí
kristus
přál
v
jeho
duchu
tak
to
by
udělali
dobře
kdyby
tedy
dokázali
takhle
plakat
tak
by
možná
zjednali
nějakou
nápravu
a
tak
jsem
to
chtěl
říct
ano
ale
když
nad
sebou
nepláču
nejednání
nápravu
by
měli
si
zoufale
přát
se
napravit
tomto
smyslu
po
plakat
je
třebas
že
k
tomu
kristu
nejdou
že
ho
nepoznával
semeno
spojení
a
pak
z
toho
velice
mu
se
yase
i
pro
své
děti
to
by
byl
správný
pláč
nad
sebou
a
na
svými
dětmi
konk
paní
mu
neplačte
už
nad
sebou
ruce
všechno
aby
se
už
nepotřeboval
sebou
plakat.
Aby
se
zatím
kristem
šla
už
bez
pláče
radostně
protože
ty
ženy
kteří
který
tehdy
viděli
ježíše
života
defilovat
aspoň
třemi
roky
jeho
života
před
sebou
nesčetný
zázraky
nepochopili
smysl
těm
zázrakům
nepochopili
smysl
jeho
života
pochopili
možná
smyslně
kterých
ho
výroků
a
to
je
strašně
málo
ty
ukázka
než
četné
těch
zázraků
a
to
těch
propojí
podobné
království
nebeské
já
nevím
co
všechno
ty
měli
stačit
k
tomu
aby
pochopili
koho
před
sebou
mají
se
tím
dá
řídit
že
s
tím
má
se
má
se
stačí
se
s
nějakou
řečí
jako
teď
se
třebas
já
tady
říkám
nýbrž
tím
životem
toho
ježíše
krista
který
byl
příklad
že
to
je
tak
mapa
vážit
odtud
tam
a
až
kam
má
jít.
Proto
ti
učedníci
páně
byly
na
tom
trošku
líp
než
ty
ženy
plačící
ačkoli
jistě
i
o
ni
plakal
jelikož
se
dali
poučit
aspoň
do
té
míry
že
mohli
dělat
zázraky
to
už
bylo
to
už
byla
určitá
míra
má
míra
ale
určitá
míra
poučenost
musím
něco
z
něho
života
vzali
pane
ty
máš
sílu
ze
které
se
tohleto
dá
dělat
a
to
není
síla
rozumu
té
síla
boží
a
z
té
my
patrně
žijeme
neboť
on
říkal
přeji
si
abyste
byli
mém
otci
jako
já
jsem
v
něm
abysme
byli
vně
abyste
i
uvnitř.
No
a
když
to
že
všichni
přitakávali
že
to
tak
mělo
být
tak
že
doufám
že
to
pochopili
tak
o
to
byly
dál
než
ty
plačící
ženy
jestliže
ježíš
kristus
jim
říkal
těm
ženám
važte
nad
sebou
a
na
tvými
dětmi
což
je
nenabádal
k
sobectví
sebe
lásce
aby
si
všímali
sebe
ano
sobecký
a
sebe
lásce
nabádá
já
jsem
totéž
opakoval
po
něm
si
vás
bral
každého
vzdáš
a
každému
se
ukázal
princip
ukazoval
principy
jak
se
dostal
z
toho
království
nebeskýho
prosím
to
že
doma
člověka
dlouho
abyste
se
na
to
nepamatoval
a
to
je
o
vás
jsem
na
vaše
sobecký.
Protože
také
ježíš
apeloval
na
sobectví
svých
posluchačů
respektive
svých
učedníků
když
je
nechal
v
tom
bludu
že
se
blíž
konec
světa
který
se
trvala
váma
že
bude
konec
světa
a
ježíš
kristus
do
dokonce
kázal
amen
pravím
vás
o
mezi
námi
někteří
kteří
zažijou
ten
konec
světa
čili
nechával
je
přitom
a
nemluvil
lež
v
těch
apoštolů
mezi
těmi
posluchače
byl
někteří
ten
konec
světa
v
sobě
zažili
vy
kteří
byli
na
převtělování
vy
ste
řekli
konec
potřeby
se
znovu
převtělovat
že
jo
setkat
se
za
sednout
je
báječně
uděláno
ta
indická
nauka
za
porozumění
na
to
lineární
programování
ale
na
víc
ne
tak
to
zadrhne
potom.
Ale
jestliže
tedy
o
apeloval
na
sobectví
tak
s
tím
řekl
sobectví
je
nejpřirozenější
lidská
vlastnost
toho
po
vlastní
je
nejpřirozenější
teplo
vlastnění
je
nejpřirozenější
lidská
vlastnost
musí
se
z
této
skutečnosti
vycházet
nejenom
pro
tomu
bojovat
jako
nějaký
karel
makoň
tímto
nebudeš
protože
ten
člověk
sebe
pořád
rád
a
když
se
bude
vlastnit
to
bude
vlastnit
tvou
touhu
zase
po
tom
bohu
a
tak
vůbec
a
se
držím
tví
jenom
jemnější
a
které
ve
kterém
si
dokonce
omluví
všechno
to
sobectví
protože
to
bude
tak
jemné
že
už
před
dokonale
pomoc
že
už
tam
sebevíc
nepozná.
Čili
jestliže
to
v
tom
vývoji
vesmír
no
tak
daleko
že
se
tady
objevil
člověk
a
ten
kobce
že
si
troufal
celou
přírodu
si
pod
manit
aby
sloužila
jemu
a
ne
on
přírodě
ala
to
časem
doplatí
protože
přede
no
mu
taky
přestane
sloužit
tedy
proč
by
kolik
bude
takhle
pokračovat
ale
za
tím
mu
to
jde
sobecký
narůstá
a
dokonce
to
došlo
tak
daleko
že
člověk
zaměňuje
množství
věcí
za
štěstí
čím
věcí
v
štěstí
se
věcí
člověk
má
s
tím
by
měl
být
častěji
on
se
dobře
svuj
tomu
tak
není
chvilinku
je
jako
když
to
latiníci
nebo
hračku
ale
tak
není
protože
doznat
že
si
které
s
máte
dispozici
není
štěstí.
Ale
jestliže
je
faktem
že
člověk
je
sobcem
tak
každý
duchovní
vůdce
musí
s
tím
počítat
a
kdy
ducho
ježíš
kristus
byl
vrcholným
duchovním
vůdcem
a
dokonalým
on
tak
věděl
že
musí
začít
tam
kde
ten
člověk
je
a
ten
byl
až
po
hlavu
ve
svém
sobectví
zabořen
a
tak
si
šel
pro
něj
a
řečen
se
mi
to
dělal
zásadně
když
ten
člověk
byl
hospod
se
za
ním
do
hospody
pro
toho
považoval
za
žráč
a
pana
co
ví
ten
žráč
copak
my
ho
blesk
když
to
je
žráč
a
pan
chodí
za
celníky
do
hospoda
nimi
chlastám
a
tam
s
nimi
vyřvávat
a
tak
dále
to
oni
dobře
vědět
že
tak
dělal
ž
se
nemohlo
nic
stát
ale
on
si
šel
pro
toho
ink
tam
kde
ten
hříšník
byl
tak
řekne
jenom
krátký
příklad
života
jednoho
svatého
o
mezemi.
Jeden
z
nich
ne
nějaké
peníze
že
jednoho
kláštera
do
druhého
byl
přepadena
v
lese
lupič
a
ty
mu
řeky
ty
sice
mých
to
myšlení
nemají
já
jsem
a
tady
v
tom
tam
mám
peníze
který
nesu
z
to
to
je
ten
napsáno
ty
peníze
nám
dej
jinak
tě
zabijeme
a
říkal
ty
peníze
vám
nedá
protože
ty
mají
sloužit
jiným
úkolům
účelem
než
aby
vy
jste
se
měli
dobře
vy
laskavé
lupič
a
v
ražení
si
ale
já
jsem
ochoten
si
ty
peníze
vysloužit
jako
by
nebyly
moje
jak
si
to
přestavuje.
No
zahraje
si
v
karty
když
vytěžíte
vy
jsou
vaše
srdce
ne
já
jsou
peníze
moje
k
klášterní
že
by
si
se
znal
tatáž
než
my
mě
rádi
přistupujeme
na
to
podmínku
dali
se
do
toho
a
kolikrát
hrál
tolikrát
prohráli
takže
všichni
se
obrátili
na
víru
asi
do
kláštera
a
nechali
lupič
že
on
nejenom
přinesl
ten
poklad
malý
říkal
vedu
té
dvanáct
loupežník
velikou
ale
dost
to
lásce
ne
chtějí
či
pokání
protože
ono
jim
už
nejde
ani
ta
hra
týkaly
vítězit.
Už
jsem
na
to
chystá
tedy
neši
lupič
prosím
ten
ježíš
nechtěl
využít
sobě
si
ten
těch
tnout
celé
člověka
protože
věděl
že
když
nechytneš
člověka
když
mě
něco
malinko
nechá
zahálet
mimo
to
dílo
takže
ho
vůbec
nechytla
za
drápek
chytnut
někde
jinde
bude
za
ten
drápek
myslel
čili
on
neděle
že
ten
člověk
je
celý
sobec
tak
tam
sebete
obejít
vyhnáni
bude
konec
světa
že
o
pokryto
se
spasit
mysli
nic
jinýho
nemůžete
udělat
než
letět
za
mnou
protože
já
jsem
vás
spasitel
a
tak
dále
vy
projde
to
bez
těžkostí
tím
koncem
světa
no
čili
on
je
učil
napřed
dokonalého
sobectví
vy
učil
měm
velice
krátce
že
podnikl
a
takhle
podníceni
je
vzal
potom
do
svého
učednictví
kdyby
je
byl
našel
svatými
nebo
milující
mi
tak
by
je
byl
sytil
za
tu
lásku
ale
těch
deset
chytil
zaručeně
za
to
sobectví
to
jana
a
ani
chytil
asi
za
jejich
lásku.
Takže
když
to
byly
ve
skrze
milující
lidé
kteří
pomáhali
tomu
svatému
janu
křtiteli
a
by
lidé
získal
veli
sílu
k
pokání
čeho
to
sám
nemohl
dělat
co
od
učení
drží
mu
v
tom
pomáhali
tak
si
je
vzal
jako
milující
ne
a
odtamtud
začal
vždycky
začal
podle
znalosti
toho
člověka
jaké
vlastnosti
měl
ten
člověk
takové
v
něm
podporoval
a
to
by
nám
mělo
napovědět
něco
o
tom
že
člověk
má
jít
celý
k
bohu
a
ne
jenom
si
mi
dobrými
vlastnosti
to
sebe
svými
tak
příliš
dobro
vlastnost
a
ono
se
podařilo
se
co
tím
sobectvím
dostali
až
pod
kříž
to
je
to
daleko.
A
jenomže
jsou
vlastnosti
jako
ta
láska
kterou
se
člověk
dostane
dál
než
pod
kříž
to
je
taky
pravda
jenže
já
nevím
jestli
my
jsme
takového
těsta
abychom
nebyli
sobci
já
myslím
že
to
nás
se
třeba
jak
té
víry
tak
toho
sobectví
abychom
se
dostali
dala
buďte
sobectví
buďte
věřící
ale
buďte
se
bez
tý
vypočítavý
největší
obecně
přát
si
království
boží
ne
pro
sebe
ve
obecnou
sobečtější
už
nemůžete
být
nic
ideálního
sy
nemůže
totiž
pro
sebe
přát
že
opomene
si
něco
poklady
pobíjejí
a
to
to
má
být
na
věky
no
to
je
nádherné
sobectví
to
pěstovat
nic
ježíš
kristus
při
tom
nenápadně
nechal
dělat
dobro.
Takže
neměli
čas
ani
na
tuhletu
myšlenku
ale
věřil
je
mu
že
dotáhne
do
toho
království
nebeskýho
tak
při
pro
to
museli
okamžiku
smrti
že
přijít
o
tu
víru
nerostu
odpadal
prostředky
které
už
dohrály
svou
roli
v
těch
žáků
se
až
k
tomu
něco
a
že
když
není
člověk
v
něčem
jaksi
dokonalý
že
měla
dokonale
takže
nemá
nejmenší
naději
a
když
se
v
tom
neosvědčí
v
tom
malým
dělal
dokonale
nemá
nejmenší
naději
posvěť
se
ve
velkém
tak
do
se
neosvědčí
v
sobectví
těžko
by
se
ta
se
osvědčí
třeba
lásce
to.
Jenže
pole
to
takhle
ty
učedníci
páně
se
zaručeně
osvědčili
v
sobecký
to
už
nebylo
co
doplňovat
protože
si
mysleli
o
tom
ostatním
nalžu
upad
že
nejdou
za
kristem
protože
my
budeme
spaseni
my
nepřejdeme
vo
život
si
tom
konci
světa
a
voni
přijdou
tak
jestli
voni
kázali
já
nevím
jestli
kázal
a
doufám
že
tak
říkali
nebuďte
hloupý
ty
budete
ten
za
ti
letím
tak
nepřijdete
vo
krk
budete
věčně
živi
ale
konec
světa
když
on
to
řekne
podívejte
to
co
dělá
zázraků
to
musí
být
pravda
pojď
taky
s
námi
a
tak
s
ním
chodili
zástupkyní
kteří
tomu
uvěřili
taky
zástupy
sobce
opětné.
Ježíš
kristus
byl
trpělivě
od
věděl
v
čem
jsou
dokonalý
například
věděl
že
maří
magdalena
dokonale
dokonale
ve
svém
prosit
city
to
dobře
věděl
věděl
že
by
už
těžko
kdyby
s
ní
něco
měl
k
tomu
něco
ještě
přidal
tak
s
ní
nic
neměl
nýbrž
jí
nechal
nad
sebou
plakat.
Já
si
myslím
že
k
této
fázi
dojde
u
každého
z
nás
sem
to
aspoň
tady
v
kalech
roku
sedmdesátého
třetího
viděl
a
viděl
jsem
to
na
sebe
na
sobě
minimálně
patnáctkrát
za
svůj
život
šestnáct
krát
že
jsem
nad
sebou
pak
a
proto
že
jsem
dělal
pochopitelně
jak
to
že
jsem
plakal
nad
sebou
v
sedmnácti
letech
když
jsem
se
přesvědčil
že
jsem
do
té
doby
nýbrž
jsem
nevěřil
v
boha
žil
planým
životem
kteří
se
posouvat
proti
bohu
to
že
jsem
jeho
má
přeci
věřit
když
jsem
si
kapituluje
že
je
to
skutečnost
nad
ní
není
a
podle
silně
indického
který
jsem
jenom
se
té
věřil
co
to
je
málo
jak
tedy
proč
jsem
plakal
tehdy
Já
jsem
neplakalo
jenom
z
lásky
k
bohu
že
tak
já
jsem
plakal
nad
tím
jak
jsem
se
měl
rád
eště
v
té
chvíli
kdy
jsem
plakal
jsem
se
měl
rád
novým
způsobem
jsem
se
měl
rád
to
nelze
přejít
z
jednoho
sobectví
do
lásky
nebo
nejenom
k
sobě
svým
vyššího
ražení
já
jsem
v
té
chvíli
když
jsem
odešel
od
nevíry
od
ateismu
k
víře
a
se
to
nazvu
nevíme
to
nazvali
třebas
vírou
bylo
to
k
poznání
určitému
ne
ze
kterého
pramení
a
nějaká
víra
tak
si
nesměl
říct
tak
v
té
chvíli
jsem
přeci
byl
sobecký
protože
jsem
chtěl.
To
sebe
asi
ne
nebo
chtěl
jsem
se
před
sebou
vypořádat
s
tím
abych
už
aspoň
to
bylo
součástí
tam
to
bylo
špatně
kladená
napověděl
že
se
před
sebou
pořád
se
s
ním
svědomím
to
mysl
že
jsem
chtěl
utek
jednat
správně
se
chtěl
mít
klidné
svědomí
ne
a
tak
jsem
byl
taky
sobcem
no
ale
to
jsou
jemu
si
plakal
jsem
ho
cena
sebou
jako
plakal
otce
třebas
svatý
petr
když
zapřel
ježíše
krista
třikrát
neško
ho
zakokrhá
a
já
jsem
ho
zapíral
sedmnáct
let
ne
no
tak
to
jsem
měl
právo
na
hoře
pak.
A
čím
plakal
ten
svatý
petr
no
jistě
nad
sebou
jakým
poradí
kdyby
mu
bylo
na
sobě
nezáleželo
tak
by
nad
sebou
naplakal
ale
že
byl
sobcem
tak
něco
plakal
to
sebe
si
vyššího
a
že
rýmu
vyneslo
pravé
poznání
nakonec
ale
bylo
to
sobecký
kristus
nerušil
hned
to
sobectví
těch
ne
a
dokonce
počítal
s
tím
že
i
ten
svatý
jan
miláček
páně
je
svým
způsobem
sobec
o
to
se
třemi
o
jako
asi
jiný
podklad
hlubší
ze
kterého
vypršel
veškerá
stopa
po
sobectví
ale
když
tam
přišel
pod
ten
kříž
tou
pannou
marií.
Tak
a
měl
ho
rád
toho
jana
tak
říkal
tohleto
je
tvá
matka
a
jí
říkal
toto
je
tvůj
syn
tím
vlastně
posloužil
sobectví
obou
že
voni
tu
ztrátu
nemohli
tak
brát
a
měli
zase
koho
mít
rádi
že
mohli
mít
se
někoho
dalšího
rádi
vzájemně
se
mohli
mít
rádi
tak
takhle
je
to
asi
s
tím
sobectvím
řadím
co
obětí
se
odbourává
mírou
sebepoznání
a
kde
to
jenom
pomalu
pravá
láska
se
odvolal
také
mírou
sebepoznání
ale
obyčejně
to
de
okam.
Tak
to
snad
by
bylo
důkaz
ukazu
byl
u
ježíše
nemusím
to
mu
opakovat
jak
je
tomu
až
nebo
konk
a
tak
se
na
té
duchovní
se
nejtěžší
přejít
z
jedné
relativní
pravdu
která
dosloužila
k
druhé
relativní
která
tak
nastupuje
a
poznat
to
jde
lidskou
žila
to
de
ale
vzdát
se
jí
to
nejde
a
kdybych
tuhletu
schopnost
býval
měl
že
bych
se
včas
vzdával
relativní
pravdy
která
už
dohrála
tady
sama
vůbec
nebavím
tak
to
se
nám
vůbec
nejsem
takle
mile
a
lépe
si
že
jo
ale
bohužel
tohleto
schopnost
nemá
a
já
myslím
že
to
není
jenom
moje
nectnost
nýbrž
že
to
necnostni
a
vy
se
hadí
ve
svých
vědomost
ech
ve
svém
eses
úrovni
a
naše
shlížím
někam
dolů
to
ne
ale
že
si
myslí
že
to
je
ne
absolutní
pravda
ale
prasete
si
vystačí
a
to
vede
člověka
do
pekla
nesto
va
smyslu
do
pekla
ke
stavu
degradace
toho
stupně
tam
tam
se
jako
člověk
zvrhle
například
dejme
tomu
když
si
ji
pochopili
aspoň
ta
část
rozhodující
pochop.
Text view •
Help