Waveform view
82-20
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ta
je
že
takhle
připravená
mysl
nebo
soustředění
mysl
jestli
se
soustředěn
ale
zůstane
v
té
své
soustředěnosti
oddělen
od
boha
není
tedy
takzvané
dokonale
soustředění
že
se
mi
tam
nic
jiného
neplete
než
předmět
mého
soustředění
mám
před
sebou
není
zárukou
toho
že
mě
to
spojí
s
bohem
a
totéž
platí
o
jiném
například
o
relaxaci
ztráta
pocitu
tělesnosti
není
mi
zárukou
že
když
se
necítím
být
tělem
že
se
budu
cítit
něčím
vyšším.
A
takže
baterie
když
to
vezmeme
ztráta
pocitu
tělesnosti
který
jim
můžu
do
svých
dosáhnout
znám
za
mým
postupem
relaxaci
že
se
odpoutává
svoji
pozornosti
údů
než
odpoutal
se
o
celé
to
těla
není
ještě
mystickým
procesem
to
je
prostě
jenom
odpočinek
mohu
si
hluboce
odpočinou
v
tomto
stavu
ale
nesetkám
se
s
bohem
na
to
relaxaci
musí
být
než
člověk
usne
navštěvováni
obsah.
Předmět
soustředění
který
mě
poutá
a
teprve
pak
to
může
vést
v
tom
kladném
případě
že
to
správně
stanoven
a
dost
dost
pouta
víc
může
být
ty
způsobeno
že
se
tam
s
bohem
teď
bych
vám
chtěl
říci
o
některých
vedlejších
průvodních
zjevů
správné
koncentrace
protože
podle
těchto
zjevů
průvodních
si
sami
z
kontrolujeme
jestli
se
koncentroval
nebo
ne
a
jak
hluboko
se
odešli
od
sama
sebe
tak
především
jestli
moje
poutanost
předmětem
koncentrační
mi
dostal
k
tak
nejenom
že
ztratím
pocit
le
nosti
ale
já
ztratím
potřebu
všechny
potřeby
které
souvisí
s
živou
tělesnosti
to
znamená
když
se
to
řekne
lidově
tak
bych
umřel.
Protože
jsem
ztratil
třeba
s
potřebu
dýchat
a
tak
dále
potřebu
toho
aby
ve
mně
té
vnitřní
se
potřeboval
které
nevím
probíhal
všechny
ty
procesy
přeci
proměn
chemické
které
ve
mně
probíhají
ale
je
zajímavé
na
tom
tohleto
jestli
tyto
procesy
stanou
tak
jsou
okamžitě
na
ražení
proces
jinými
které
zastoupí
dokonale
tyto
původní
procesy
které
kterých
už
nemám
zapotřebí
a
které
staly.
Tak
dejme
tomu
kde
který
ustane
je
okamžitě
zastoupen
pranickým
dechem
přičemž
se
nedýchá
to
vy
ale
prana
probíhá
přes
nějaký
čakramy
do
mši
do
páteře
do
mýho
z
hlavy
do
mozku
a
do
všech
orgánů
je
rozdělování
sice
opačným
způsobem
než
normálně
ale
do
nás
nemůže
zajímat
proč
to
rozdělení
probíhá
opačně
ale
tentokrát
zhora
dolů
je
o
vhodno
tělo
než
to
předtím
bylo
ze
středu
nově
dvě
strany
hospod
darovaný
pranou
čili
normální
stav
my
si
soustředění.
Spočívá
v
tom
že
dechem
potravou
a
tak
dále
se
dostává
prana
se
soustřeďuje
pravé
vkládáním
plexu
toto
se
rozděluje
na
všechny
strany
kdežto
soustředěním
třebas
na
boha
dosti
důkazný
a
dosti
intenzivní
do
s
tím
nutkavým
a
naléhavým
se
prana
rozděluje.
Z
místa
mého
soustředění
pokud
toto
soustředění
je
v
těle
a
pokud
je
mimo
tělo
tak
z
místa
soustředění
mimo
tělo
takže
dejme
tomu
když
křesťanští
si
se
modlit
do
nebe
to
jsem
dlouho
nemohl
pochopit
tak
odtamtud
celým
to
znalo
čím
se
na
sebe
v
té
prostory
nad
sebe
nebo
z
toho
místa
nad
sebe
sebou
bylo
jejich
tělo
oživovat.
Takže
podle
výpověď
blahoslavené
a
ne
české
jim
připadalo
jako
by
z
tříbí
než
na
ně
presuru
a
dodávali
jim
stravu
oživovat
ně
oni
se
jak
si
koukali
tiše
v
tomto
tříbí
deště
který
napřed
je
nepronikl
po
nich
z
té
král
a
pak
pronikl
čím
dál
hlouběji
že
bych
tak
řekl
a
prolnula
člověkem
to
je
systém
který
znala
blahoslavená
a
česká
že
jim
ví
že
to
byl
systém
který
se
nesoustřeďoval
do
člověka
nýbrž
nad
něj
a
dosáhl
těch
že
výsledku
zvláště
člověk
oslabený
daleko
lepší
výsledky
než
při
koncentraci
do
těla.
Při
koncentraci
do
těla
stává
nebezpečí
naše
písmenové
cvičení
je
takové
nebo
tichá
koncentrace
do
nitra
stává
nebezpečí
že
ten
člověk
se
bude
opravdu
soustřeďovat
jenom
do
toho
těla
on
zapomene
že
to
tělo
jemu
prostředkem
jemu
sítem
toho
vědomí
lidského
a
sítem
toho
druhu
že
prosí
je
přes
sebe
jenom
vědomí
a
to
tělesné
na
něm
zůstane
v
těle
a
to
ne
tělesné
se
může
volně
ubírat
k
bohu
a
protože
to
jeden
a
jediný
proud
vědomí
který
z
mé
vůle
ne
do
boha
tak
konkrétní
povaha
mého
soustředění
spojená
s
tělesností
nějakým
způsobem
nebudeme
vysvětlovat
nebo
moc
lou
he
nerozpojí
od
tohoto
proudu
to
znamená
zůstane
v
tom
těle.
A
člověk
se
dostane
mimo
své
tělo
to
neznamená
v
prostoru
a
času
nýbrž
mimo
čas
a
prostor
protože
všechno
prostorová
a
časové
zůstalo
na
tom
cením
u
tělesném
ano
nic
se
neprosí
je
dál
to
je
ohromná
vlastnost
lidského
těla
toto
zaplaceno
že
například
tímto
způsobem
koncentrace
písmenová
může
působit
takže
když
já
v
těch
písmene
spatřuji
slovo
boží
které
má
moc
mě
k
sobě
při
poutat
já
jsem
totiž
do
té
míry
jim
poután
že
mě
poutá
nemusím
studovat
ale
já
se
jsem
poután
svou
vírou
a
svým
zaujetím
nebo
jenom
jedním
z
toho
to
je
jedno
nebo
oběma
dohromady.
Tak
já
se
třeba
soustřeďuju
do
nohou
ale
to
konkrétní
to
česky
vysloveny
jméno
boží
tam
zůstane
a
ta
moje
poutanost
k
bohu
projde
a
protože
ta
už
představuje
něco
čistého
nelidské
ho
ta
představuje
tu
sílu
k
o
tou
jsem
si
od
bohu
které
k
tomu
soustředění
bez
ho
vědomí
vzal
tak
je
to
něco
božského
ničím
nepřibere
něho
nic
za
tíže
mého
pozemskou
tak
to
přejde
do
toho
boha
takže
písmenová
koncentrace
vypadá
takhle
napřed
na
tom
cení
ku
lidském
zůstává
to
jméno
boží
a
zůstává
tam
tak
dlouho
až
se
jim
úplně
plní.
Jakým
začnu
být
úplně
plný
ty
způsoby
jak
se
to
jeví
nebudu
tady
vykládat
tak
potom
už
nemohu
dále
lidsky
to
říkat
já
se
v
tom
utopí
mě
to
už
nejde
záležito
přeříkávat
je
nemožno
něco
vyslovovat
a
to
je
moment
kdy
se
spojuju
vědomě
s
bohem
se
vedle
nové
konc
kamene
koncentrace
odění
slovy
to
je
s
představou
lidskou
může
existovat
koncentrace
která
je
oděná
představu
obrazovou
nebo
s
ukovat
to
může
být
taky
za
slovní
koncentrace
a
nebo
je
oděna
jenom
touhou.
Ta
touha
je
také
lidský
oděv
touha
po
bohu
je
také
lidské
věc
já
to
seno
u
tohoto
nejzazším
bodu
u
té
touhy
ano
že
se
k
touží
po
tom
spojení
s
bohem
a
nemá
o
něm
žádnou
představu
jenom
si
myslí
že
v
lidském
těle
jsou
nějaká
střediska
přes
které
se
tam
dá
pro
proud
do
toho
boha
tak
v
jeho
představ
je
je
jenom
ten
bod
toho
střediska
je
to
taky
nějaká
představa
indové
tedy
říkají
například
uvnitř
uvnitř
toho
těla
tady
prostřed
bindu
ne
od
který
nemám
prostor
a
přes
který
se
mohu
dostat
k
bohu.
Tento
bod
přes
který
se
dostává
k
bohu
je
obrazem
představou
musí
být
zrušena
na
to
představa
když
se
dostanu
za
ten
bod
do
ten
bod
já
se
nedostanu
totiž
jinak
než
že
to
cesta
zruším
jestliže
totiž
du
tím
bodem
věta
prsou
tak
zase
narážím
na
lidské
si
to
přes
toto
si
to
neprojde
a
to
představa
není
možné
aby
prošli
takže
když
já
jsem
vám
radil
přes
toto
si
to
přestat
před
lidského
těla
pro
prsou
dete
dál
jako
by
do
nekonečna
ale
procházejí
pořád
tímto
středem
tak
jsem
vám
radil
prosíte
svou
představu
rozumíte
prosím
tedy
tak
aby
už
cestou
představu
nešli
dál
aby
za
muž
nepřekážela
to
je
to
klepání
a
to
otvírání
druhé
strany
ta
představa
sama
vám
neotevře
to
je
to
vaše
klepání
to
je
konkrétní
způsob
klepání
ale
to
co
je
za
tím
ten
smysl
ten
význam.
Ten
podnět
ta
touha
se
kterou
klepáte
a
dám
bylo
otevřeno
ta
projde
dveřmi
a
spojí
se
s
bohem
a
bude
vám
otevřeno
ano
pro
toto
spojení
tuto
schopnost
projít
tím
celník
lidským
projde
proto
že
sama
o
sobě
není
konkrétní
žádnou
představou
toho
schopni
abyste
takhle
dělali
tak
bych
jako
závěrem
chtěli
že
tichá
koncentrace
má
tehdy
schopnost
člověka
převést
do
vědomého
spojení
s
bohem
když
ten
člověk
nepotřebuje.
Lidskou
představu
k
tomu
aby
rozdělil
svoji
poutanost
a
když
tato
představa
pokud
má
nesměřuje
poutanost
ona
vždycky
poutanost
snižuje
ale
nes
aby
ji
s
ní
žal
tolik
že
by
už
po
tom
průchodu
nezbylo
nic
to
se
dá
snadno
prověřit
koncentruju
se
do
nitra
a
nikam
to
nevede
k
žádnému
rozšíření
vědomí
to
znamená
kromě
představy
ve
mně
nebylo
nic
já
jsem
jenom
představu
o
bohu
ale
nebyla
tam
touha
nebyla
tam
taková
touha
po
bohu
aby
po
zrušení
představy
tím
ředním
lidského
těla
ještě
něco
zbylo
co
mě
dál
dovedlo.
Že
tady
mám
otázku
jak
se
liší
koncentrace
na
střed
prsou
od
koncentrace
na
pupek
od
koncentrace
je
na
tře
čela
od
koncentrace
na
vrchol
hlavy
ty
se
liší
v
ničem
od
sebe
to
je
všechno
na
nic
jestliže
je
to
pouhé
soustředění
si
na
tento
bod
to
není
pro
mystická
se
v
ní
soustředění
na
bod
nýbrž
na
boha.
Ten
bod
je
průchodícím
řekl
jsem
tomu
cením
průchodicím
místem
to
je
ještě
není
bůh
to
není
ani
s
kro
to
je
pokud
je
to
prostorově
případ
místo
na
hlavě
místo
prostředek
pro
slova
tak
dále
tak
se
tam
nemohu
setkat
s
bohem
pravá
koncentrace
není
soustředění
na
tělo
nebo
nýbrž
skrz
tělo
ale
musí
tam
být
v
té
představě
nebo
v
tom
soustředění
něco
co
není
jenom
představou
toho
bodu.
Je
co
navíc
a
to
musí
být
podstatné
třebas
touha
po
bohu
dejme
tomu
a
já
používám
toho
bodu
pletou
abych
tou
touhou
prošel
já
jenom
tu
touhu
nějak
směru
ju
ano
ale
když
nemám
co
směřoval
a
přestal
m
si
jenom
od
nebo
z
k
výměna
bodě
tak
to
je
rčení
civění
já
nevím
co
všechno
uspává
ní
sama
sebe
ale
zaručeně
to
není
mystická
koncentrace
je
tomu
rozumět
jestliže
třebas
soustřeďuju
mám
písmenovou
koncentraci
soustřeďujou
tak
du
k
tomu
bohu
prostřednictvím
toho
jména
božího
to
opakuju
s
tím
jménem
božím
který
od
toho
si
totiž
slibuju
o
toho
jména
božího
že
má
mocně
převést
k
bohu.
Jestliže
ale
zjistím
a
zjistím
to
že
mě
tam
převádí
leda
za
podmínky
že
z
něho
nic
nezbyde
a
přesto
mě
někam
dále
vede
tak
tomu
se
říká
správná
koncentrace
já
už
potom
ničím
lidským
co
sem
do
toho
vložil
té
představa
třebas
jména
božího
dál
nepokračuje
přes
ten
celník
abych
tak
řekl
nýbrž
dál
pokračuje
nic
jím
co
nemohu
požívači
za
své.
To
je
síla
od
boha
vzata
kterou
jsem
použil
svou
vůlí
a
do
boha
se
vracejí
ta
moje
lidská
vůle
musela
být
dycky
něčím
řek
bych
obklopena
nebo
něčím
obaleno
abych
já
ji
mohl
postřehnout
nebo
abych
ji
mohl
dát
směr
nebo
abych
se
mohl
nějak
vládnout
ale
vůle
kterou
se
dá
takhle
vládnout
není
ještě
čistá
vůle
boží
není
to
jenom
ta
síla
která
po
tou
mou
volní
představu
existuje.
A
jestliže
ale
po
tomhletom
procesí
třebas
tou
nohou
zbyde
ještě
touha
a
pak
ta
touha
není
neuskutečni
pak
ta
touha
není
už
mou
touhou
nýbrž
představuje
tok
boží
vůle
už
oproštěna
od
představy
kterou
jsem
zanechal
v
těch
nohách
ano.
A
teď
v
tomto
momentu
se
stane
že
já
se
stanu
ničím
proč
protože
já
jsem
byl
tou
představou
jestliže
se
soustřeďoval
totiž
tak
platí
patandžaliho
mysl
lidská
bere
na
sebe
takový
tvar
na
co
myslíš
toho
na
co
myslíš
tvar
toho
na
co
myslíš
jestliže
myslím
na
jméno
boží
bere
ta
mysl
tvar
na
božího
nemyslím
psaný
tvar
a
třebas
zvukově
tvar
nebo
tvar
úcty
tak
to
projevování
nebo
tvar
oběti
sama
sebe
ale
tento
tvar
na
sebe
bere
a
jestliže
tento
tvar
já
zanechám
v
těch
nohách
tak
jak
si
za
nimi
po
tomto
průchodu.
Jsem
se
dokážu
ocitnout
čistou
vůlí
bez
představy
už
u
boha
s
bohem
se
spojuje
jenom
to
co
je
božské
moje
lidská
představa
není
božská
když
já
tedy
projdu
tím
sítem
zbyde
no
božský
obsah
jestliže
se
opravdu
spojím
vědomě
s
bohem
tak
odtamtud
ten
obsah
vyslaným
ode
mě
se
spojí
s
obsahem
božího
poznání
neustále
použitím
do
pro
duchu
do
stvoření
a
obrátí
se
světlo.
A
já
se
s
tou
svou
vůlí
takle
abstrahováno
vrátím
k
sobě
a
mám
jasný
pocit
vědomí
o
bohu
ano
a
dokonce
moc
od
boha
sem
vám
to
předváděl
řikal
když
si
potřeboval
se
nikdy
vědět
jestli
soustřeďování
má
by
kontinuální
nebo
chvilkové
nebo
tak
nového
já
jsem
si
myslel
mylně
že
soustředit
na
boha
sem
mohu
až
na
to
bude
čas
to
znamená
až
si
provedu
denní
život
tak
si
večer
lehne
o
sednu
e
koncentrace
a
budu
koncentrovat
to
byl
omyl
a
takže
jsem
vlivem
toho
omylu
se
poprvně
setkal
s
bohem
jenom
v
koncentraci
nikde
jinde
a
ne
v
běžném
životě
a
tím
se
můj
běžný
život
začal
vrcholně
vzdalovat
od
boha.
A
totéž
se
dělo
evropský
mystikům
ženou
že
život
se
diametrálně
lišil
a
vypadal
jako
překáží
té
koncentraci
té
modlitbě
lišil
se
od
té
modlitby
které
ta
člen
a
ten
život
čeho
nebo
stavem
se
proti
té
koncentrace
salle
proti
modlitbě
že
byl
rušen
modlitbě
tím
životem
tím
co
prožíval
během
dne
já
jsem
měl
jenom
to
štěstí
že
moje
touha
vlivem
to
bylo
vlitá
ne
moje
že
byla
daleko
silnější
než
lidská
touha
a
tam
mě
zachránilo
od
tohoto.
Rozporu
že
já
jsem
sice
nechápal
smysl
tohoto
života
to
ne
ale
zbylo
mě
mnohem
více
touhy
po
průchodu
tělem
než
kolik
k
té
touhy
jsem
pociťoval
nebo
kolik
jsem
si
ji
byl
vědom
dokud
byla
oděna
představu
třebas
slova
božího
zajímavé
za
prosazení
té
představy
byla
ta
touha
silnější
takže
mě
strhovala
tím
se
to
soustředění
prohlubovala
násobil
tak
dále
já
bych
vám
potřebovali
jenom
sice
dnu
věc
nesnažte
se
ode
mě
znát
recept
jak
na
to
mytí
je
jak
tu
touhu
získat.
Protože
jak
tu
touhu
potom
už
sedíte
my
to
neřekl
tady
a
moderně
říkám
to
už
není
tak
důležité
radil
bych
vám
mojí
řídit
přes
tělo
to
je
buď
středem
prsou
nebo
těmi
nohami
to
ano
protože
tělo
lidské
by
nemělo
být
vynecháván
tě
lidské
je
transformátorem
bez
kterého
se
neobejdeme
ano
si
se
potom
se
stane
že
nevíme
co
se
to
tam
děje
kde
to
je
s
je
to
v
těle
nebo
mimo
ně
jak
říkal
svatý
pavel
a
to
už
se
nezáleží
v
jsme
prošli
tím
tělem
když
to
neděláme
tak
jsme
nepochopili
smysl
toho
transformátoru.
A
jestliže
třebas
křesťanští
mysli
se
nesoustřeďoval
do
těla
nýbrž
nad
sebe
do
nebe
tak
to
zdánlivě
odporuje
mému
povídání
když
poprvně
jsem
se
dověděl
o
svýho
při
které
že
mu
blahoslavená
ka
získá
radila
nesoustřeďuji
se
do
těla
nýbrž
nad
sebe
to
se
říkal
co
je
to
za
pořádek
jak
se
ta
svatá
mohla
setkat
vůbec
s
bohem
když
neužíval
lidského
celník
dyť
nepochopila
smysl
lidského
těla
že
to
transformátor
který
transformuje
moje
vůli
moji
vůli
na
něco
sou
svou
vůli
nemůžu
nazvat.
A
co
už
je
vůli
boží
a
to
podobě
se
mi
to
vrať
já
že
když
jsem
si
vyslechl
toho
svýho
přítele
jakmi
na
tom
vykládal
jak
mu
to
unikala
a
že
jsem
to
potom
zkoušel
tak
jsem
si
zjiš
zjistil
jednu
věc
že
ta
blahoslavená
nešika
škála
ten
soustřeďoval
do
nebe
a
ne
do
těla
se
síla
nebo
pouště
mentálně
tuto
synu
na
tělo
ona
ta
ona
si
představovala
že
na
sebe
přitahuje
milost
boží
volat
žádala
o
milost
boží
z
nebe
aby
na
ní
sestoupila
asi
tak.
A
měla
vidění
mohla
být
představa
prosím
že
ta
síla
na
ní
kafe
nebo
je
se
nevede
se
do
ní
celá
obalu
je
nakonec
že
jí
proniká
a
tak
ta
její
představa
protože
jako
bylo
představa
jména
božího
prošla
tělem
ne
procedil
se
a
bylo
to
spojení
s
bohem
takže
dneska
vím
že
v
tom
není
žádný
rozdíl
když
se
soustřeďuje
mimo
tělo
ale
působí
tím
na
tělo
že
to
také
procent
a
výsledek
je
stejný
výslednice
je
vůle
boží
já
poznávám
vůli
boží
já
poznávám
vědomí
boží
to
někdo
nevysvětlí
že
to
že
že
by
to
sta
že
bych
se
mohl
mýlit
co
jsem
ji
nemohu
protože
když
jsem
do
toho
vložil
jedna.
To
je
hodnota
tak
se
vyvrací
tisíc
kde
se
to
vzalo
no
tak
myslím
že
to
asi
dokonaleji
nevysvětlím
já
nevím
taky
nevím
proč
by
to
nedokonalé
vysvětloval
návod
je
dán
neříkám
vám
kdyby
se
teď
toto
kterýkoliv
způsobem
zkoušeli
tak
usnete
že
po
vědě
že
musí
trápit
a
spotřebuje
tento
všechnu
sílu
to
taky
pravda
ale
že
jste
nebudiž
touhu.
Takže
máte
představy
jste
schopni
představy
jste
schopni
ale
nejste
schopni
touhy
takže
my
tu
představu
potřebujete
na
tom
celník
no
a
za
tím
nejde
žádné
vědomí
nýbrž
bez
vědomí
o
povede
potřebujete
všechnu
svoji
sestava
na
celník
těle
lidském
a
tělo
si
klidně
se
uložit
do
spánku
neříkám
věčného
a
do
časného
že
ano
já
se
zatím
projdu
venku
protože
my
jsme
se
neučil
prosím
vás
budování
touhy
a
proč
mě
tomu
učili
přes
to
každý
musí
dělat
po
svém
někdo
to
dělá
četbou
duchovních
věcí
mělo
dělá
střelnou
modlitbou
někdo
to
dělá
vzpomínkou
já
to
dělám
vzpomínkou
protože
jsou
dvojí
druhy
vzpomínky
já
vím
jak
na
to
já
vím
jak
to
vyprazdňovat
té
věc
pomíjí
u
mě
já
se
vyprázdním
a
nepotřebuju
na
to
představu
ně
žádná
představa
nic
nesežere
nic
nesebere
nic
na
sednu
nezůstává
rozumíte
mi.
Před
koncentrací
bychom
měli
vždycky
dbát
na
to
abychom
vzbudili
touhu
jestliže
nejsme
nutkání
k
tomu
samovolně
už
abychom
koncentroval
když
si
vzpomene
teď
budeme
koncentrovat
to
je
něco
co
ramakrišna
nemohl
pochopit
ke
san
der
sen
když
k
němu
přišli
na
návštěvu
to
byl
veliký
mystik
jogin
indický
té
době
zakladatel
blaho
sama
že
měl
ru
žáků
pozval
si
ramakrišnu
jako
velice
pověstný
mistra
k
sobě
návštěvu
nebyli
daleko
toho
za
křesla
tak
ho
tam
pozval
a
on
přišel
se
svými
žáky
ony
nebylo
moc
těch
milovali
dvacet
tě
bylo
asi
pětatřicet
a
když
se
jako
pozdravil
za
ně
představili
tak
ten.
Že
tak
ke
času
verze
tykal
bratře
měli
bychom
spojit
svoje
síly
v
koncentraci
na
boha
a
on
říkal
na
na
se
že
spojit
svuj
se
kosti
na
boha
jeho
děláte
no
sedneme
si
každý
do
pozice
kterou
uznáme
za
vhodnou
a
soustřeďujeme
jak
umíme
na
boha
já
něco
předtím
řeknu
abych
je
navodil
a
podo
té
naladit
oni
se
soustřeďoval
a
my
se
všichni
soustředěn
můžeš
tu
národu
budit
ty
on
říkal
ne
a
to
nechat
na
tobě
a.
Budeme
se
soustřeďovat
soustřeďovali
se
tak
asi
mnozí
usnuly
a
věnoval
než
ale
na
to
to
nebyl
zvyklý
takže
ty
z
toho
neměli
nikdo
nic
i
ty
ke
saduceové
ty
to
opravdu
ty
tam
seděli
a
předstírali
koncentraci
a
taky
to
k
ničemu
nebylo
ale
neusnul
a
když
jako
ten
kecal
nese
z
toho
měl
dost
tak
to
zrušil
a
říkal
tak
bratři
to
skončím
a
říkal
ramakrišnovi
no
a
jak
se
koncentroval
s
nám
že
vám
to
šlo
líp
a
on
říkal
no
já
nevím
já
tedy
se
dovedu
počítám
soustřeďovat
ale
stokrát
se
mi
to
vůbec
nedařilo
a
on
říká
jak
je
to
možné
no
protože
to
byla
nařízeno
a
koncentrace.
To
nemůže
být
na
živ
se
nakonec
to
musí
vyplývat
z
potřeby
toho
člověka
jak
ta
potřeba
najednou
může
vot
u
mě
když
řeknete
budeme
se
soustřeďovat
tohleto
se
měl
nejvíc
za
zlý
plzeňský
mystik
nic
se
teď
se
budeme
soustavně
představu
o
takovém
shromáždění
tak
že
se
něco
říká
že
ho
pak
se
probírali
se
na
zážitky
odpovídá
se
na
to
až
to
všechno
vyřídí
se
přečte
nějaké
svaté
písmo
a
na
základě
toho
pro
co
z
toho
se
přejde
do
koncentrace
nebo
se
to
ještě
vysvětlí
a
že
dokonce
zase
tak
já
jsem
s
nimi
dělal
všecko
co
voni
dělali
přede
do
koncentrace
a
nakonec
se
mě
ptali
tak
ty
ze
nenávisti
u
nás
sami
poprvně
panu
po
tkví
kam
nějak
mě
takhle.
Slavil
to
byli
jich
velitel
tam
vojensky
to
byla
potom
muselo
pykat
kdo
brali
tam
nalezne
vlastně
na
ten
dům
si
pamatuju
a
on
říká
tak
jak
se
ti
za
nesoustřeďoval
jsem
říkal
mně
se
tady
vůbec
nesoustřeďoval
jak
je
to
možné
no
zaprvé
někteří
jste
chápali
to
bych
byl
neměl
zase
by
se
byl
soustředit
soustřeďoval
pořádně
ale
někteří
maska
li
někteří
se
po
pohybovali
zkrátka
mně
to
všechno
překáželo
ste
dali
a
překáželo
mě
nejvíc
tože
každý
si
myslel
na
své
a
nebylo
to
vůbec
soustředění
a
proč
myslí
že
to
nebylo
soustředění
protože
vám
chyběla
touha
po
bohu
vy
ste
vůbec
se
vzbudili
jak
se
může
zařídit
aby
někdo
koncentroval
sem
si
nezařídil
to
je
přeci
ví
koncentrace
na
boha
jsou
je
výslednici
touhy
po
bohu
to
je
přirozený
přechod
do
koncentrace
že
my
to
nestačí
s
bohem
se
stýkat
jenom
tak
že
po
něm
třebas
toužim.
A
musím
se
k
němu
víc
přiblížit
když
se
potřebuju
k
němu
přiblížit
no
tak
potom
ta
koncentrace
vypadá
jinak
než
ta
naše
ale
co
jste
udělali
pro
to
abyste
se
aby
se
zatoužili
na
tolik
po
bohu
že
byste
jedině
soustředěním
na
ni
to
mohli
vyřešit
to
chety
svaté
písmo
jsem
říkal
no
a
toto
potom
dopadlo
takhle
s
vámi
i
se
mnou
on
říkal
no
kdy
si
touhu
nemůžeme
mít
účast
prosto
jsem
říkal
tak
to
jste
na
velkým
ho
minut.
A
já
vám
to
dám
písemně
paní
vel
co
vá
to
má
je
to
jenom
jedna
stránka
a
pak
milován
to
maje
ke
vycucat
postupu
a
ta
řekla
to
syn
to
ten
dostal
do
tehdy
dal
já
dodneška
si
to
přechá
protože
taky
nevím
jak
na
to
ne
jaký
je
to
na
o
a
už
nevím
co
jsem
tehdy
podle
potřeby
to
by
mu
za
paní
velkou
to
revizi
co
jsem
jim
to
radil
ale
v
podstatě
asi
tohleto.
Jestliže
já
považuju
za
svou
povinnost
denně
soustřeďovat
na
boha
to
znamená
pokoušet
se
o
přiblížení
se
k
bohu
jestliže
mám
potřebu
toho
abych
denně
se
bohu
přibližoval
jenom
v
tom
případě
když
tu
potřebu
mám
tak
to
budu
dělat
tak
to
budu
dělat
soustavně
i
tehdy
kdy
tu
potřebu
nepociťuju
pochopitelně
jakmile
ji
ale
nepotřebuju
tak
to
musím
tuto
hodit
když
tu
potřebu
mám
když
se
na
tu
koncentraci
těžím
jako
já
zase
na
ni
dycky
těšil
ne
tak
to
je
něco
jiného
ale
když
se
třeba
otci
tak
ji
musíte
tak
dlouho
vzbuzovat
až
tady
ta
touha
je
a
to
se
vzbuzuje
tím
způsobem
nejsnazší
nejsnazším
způsobem
tak
že
člověk
se
snaží
od
sebe
odstoupit
Že
totiž
snaží
se
ztratit
pocit
tělesnosti
snaží
se
s
ztratit
myšlenky
aby
mohl
dát
průchod
té
myšlence
na
boha
jestli
samozřejmě
je
slabá
jeho
to
a
po
bohu
tak
to
bude
dělat
velice
dlouho
ta
příprava
bude
větší
část
jeho
snahy
tak
zaujme
vlastně
největší
část
jeho
snahy
a
co
krmeno
samo
soustředění
se
vůbec
nedostane
nebude
o
nějakou
kteří
ale
to
vám
to
slovně
když
budíte
malou
touhu
tak
vás
jenom
malý
malinkou
krátkou
dobu
povede
k
tomu
bohu
jenom
po
to
záleží
na
i
intenzitě
té
touhy
když
budete
malou
intenzitou
tak
vás
povede
celá
všechno
vteřinu
za
vteřinu
nebo
za
několik
kteří
mě
po
ní
můžete
jít
vzbudit
znovu.
To
znamená
třeba
ramakrišna
i
zbudoval
tímto
způsobem
ovšem
toto
neradím
on
měl
totiž
matku
káli
ne
a
pro
něho
bylo
snadné
měl
m
poměr
když
se
opřel
o
tento
poměr
k
matce
tak
se
vědomě
s
ní
začal
stýkat
ale
když
mu
tento
tabule
navrhl
aby
se
soustředil
třeba
sem
doprostřed
těch
obočí
nedal
mu
k
dispozici
žádnou
představu
jenom
u
nařídil
sem
se
musíš
koncentrovat
tak
on
se
chudák
napřed
několik
hodí
snažil
o
to
ono
mu
to
vůbec
nešlo
on
se
pořád
odebírali
ke
své
matce
káli
a
a
to
ta
půl
to
věděl
tak
mu
jenom
nadával
přitom
a
říkal
už
se
zase
u
matky.
To
nesmíš
a
tak
von
si
vzal
s
klička
střed
a
tady
si
ho
vil
do
tohoto
místa
aby
ho
to
hodně
bolelo
a
pokud
ta
bolest
byla
tak
tam
byl
do
toho
místa
soustře
a
zvítězil
a
soustřeďuje
se
na
nic
ne
a
na
bolest
vlastně
přes
tu
bolest
ne
když
ta
bolest
nebyla
už
cítit
protože
už
přes
ní
přes
ten
se
dní
svého
těla
přešel
tak
už
byl
v
tom
soustředění
na
ni
ale
musel
přes
něco
jít
jo
a
tak
taky
kdyby
mně
to
nešlo
tak
nejenom
způsobem
třebas
při
koncentraci
do
nitra
bych
se
tadyhle
pýchy.
A
kdybych
už
to
necítil
tak
to
bude
buď
protože
jsem
to
tamtudy
prošel
to
vy
poznal
nebo
když
jsem
neprošel
tak
bych
se
tých
znovu
ještě
bolestivý
ji
prosím
vás
abych
se
tam
mohl
soustředit
tou
svou
představou
tím
svým
poměrem
k
bohu
protože
přes
bez
toho
setník
se
neobejde
té
nejužší
princip
jak
se
soustřeďovat
něco
jiného
je
do
nohou
pochopit
to
co
vám
nemohl
tady
říct
jak
se
to
dělá
ale
to
by
se
museli
něco
jiného
provést
ale
to
neruší
způsob
neradím
vám
soustřeďovat
se
sem
nebo
soustřeďovat
se
do
vyšší
části
než
je
lidí
ale
tohleto
je
soustředění
bezpečné.
A
upoutá
z
to
aspoň
podobu
bolesti
na
tom
místo
ale
vy
tím
místem
svou
myslí
procházejí
te
vy
svou
mysl
veďte
tou
bolestí
on
se
mít
nemusíte
m
si
v
tom
žádnou
představu
o
bohu
jenom
chcete
jít
k
bohu
dete
se
odebrat
bohu
se
te
se
sebou
jít
k
bohu
tak
pomocí
tý
bolesti
se
sebou
k
tomu
bohu
jet
jestli
já
si
to
říkám
jasně
dost
ale
to
je
nejjednodušší
návod
jak
se
podat
to
točí
to.
Nejbezpečnější
způsob
který
indové
sami
ne
pěstovali
ten
se
naposled
pěstoval
egyptě
je
soustřeďovat
se
do
nohou
například
písmenová
koncentrace
do
nohou
zauzlit
dole
šla
padla
tím
že
je
naplním
pranou
do
takové
míry
takže
tam
tak
zahuštění
tam
je
tak
silný
náboj
že
už
tamtudy
nestačí
unikal
ven
nohou
ven
a
to
při
pořádné
koncentrace
to
takhle
dopadne
že
tam
je
silný
náboj
a
říká
já
jsem
jednou
dotekl
ten
člověk
tak
dostal
krutou
ránu
to
tam
bylo
zahuštění.
Jak
se
to
ex
tam
je
za
ušlo
tak
se
vytvoří
tam
záda
a
se
to
zase
a
dokonce
to
vůbec
těch
nohou
nejde
ven
ačkoli
normálně
to
znovu
přebytek
pro
ni
pořád
proudí
tak
že
se
vytí
my
člověk
vás
vidí
že
se
někudy
šli
a
vidí
vaše
vaše
kapky
jo
uniká
totiž
prana
přebytek
je
tak
na
nás
zařízeno
že
pořád
tý
prahy
nabýváte
víc
když
kolik
ti
potřebujete
a
ten
zbytek
přebytek
těmi
těma
nohama.
Když
potom
takhle
zauzlí
te
to
znamená
za
blokuje
te
nebo
přepněte
nebo
vy
betonu
je
te
to
pranou
abych
se
tak
asi
nejí
se
nejlíp
jejích
podstatu
věci
tak
šlapal
až
po
ty
kotníku
tak
při
další
koncentraci
také
tam
už
stoupá
hladina
prany
výše
a
způsobuje
obyčejně
my
neumíme
otevřít
ty
kanály
přímo
v
slušně
to
znamená
v
páteři
otevře
průchod
idou
a
pingalou
nahoru
do
vyšších
centra
to
znamená
okruhem
takhle.
Ten
okuh
první
svíčky
má
pupku
a
do
smím
prsou
a
totiž
má
tady
a
potom
se
to
ještě
půl
ho
tři
a
půl
ne
na
těch
průsečík
se
střetávám
záporná
a
kladná
nebo
záporn
a
kladný
náboj
této
světlo
že
vona
se
člověku
individualitu
ta
síla
tímhletím
a
vytváří
se
kladný
a
záporn
její
pol
a
když
se
potom
předává
třebas
v
pupku
nebo
uprostřed
prsou
tak
se
předává
tam
kladný
a
zápor
pol
a
vzájemně
se
vyrovnával
vyrovnávání
se
za
cenu
otevření
toho
lotosu
že
tam
vzniká
opravdu.
Proud
potřebný
pro
svíce
ní
které
nároky
ta
ne
kaina
záporn
po
asi
tak
a
když
se
tam
mezi
tím
lotos
tak
se
to
nevybídne
to
vejde
do
toho
toto
svaté
se
otevře
protože
se
jenom
na
tak
dlouhou
dobu
jak
se
koncentruje
te
protože
není
to
slušně
otevřeno
pod
tím
kdyby
to
bylo
slušně
otevřeno
tak
bude
použit
vesmírová
si
síla
slušnou
z
muladhary
do
tý
anahaty
a
třebas
idou
a
pingalou
tam
individualizovaná
zase
ne
a
vono
to
potom
vše
všechno
bude
probíhat
úplně
jinak
to
umí
jak
jenom
indové
to
do
toho
se
nemusíme
vůbec
o
to
se
nemusí
ne
snažit
ono
je
není
to
tak
úplně
jakého
ta
říkám
individualizace
pokračuje
i
tom
že
to
jde
tou
uši
nahoru
a
už
to
nabývá
jiný
charakter
než
o
než
však
ty.
A
tahle
to
zase
protože
to
jde
jinými
centra
tak
to
má
jiné
zbarvení
a
toto
dvojí
zabarvena
tvoří
jakou
si
univerzálnosti
inda
takže
ta
technika
dopadá
tak
dokonale
že
on
zcela
bezpečně
udržuje
hadí
sílu
v
anahatě
a
to
oni
považujou
ne
za
vrchol
ale
za
bezpečnou
základnu
pro
duchovní
život
ten
člověk
nemůže
spadnout
ten
nemůže
padnout
ten
nemůže
padnout
po
čtvrtý
lotos
on
se
může
pozměnit
dostat
do
ráje
to
pravda
je
si
vydrží
jenom
v
tom
lotosu
čtvrtém.
Ale
nemůže
padnout
na
zem
bych
tak
řekl
nemůže
spadnout
do
toho
původního
stavu
ve
kterém
vůbec
ničím
ještě
na
té
duchovní
cestě
nebyl
tedy
řekli
byste
že
tato
technika
má
indická
má
přednost
před
naším
ale
tohleto
náhradní
té
prany
směrem
zdola
nahoru
má
tu
velkou
výhodu
proti
indům
že
neopomíjím
spodní
část
těla
když
oni
udělají
padmasanu
tak
oni
zauzlí
tu
sílu
tu
pranu
daleko
výše
oni
zauzlí
tady
v
muladhaře.
Protože
toto
překročení
nohou
nedovolí
aby
se
to
dostalo
až
do
šlape
k
jsem
to
se
zauzlí
ten
náboj
se
zvyšuje
tady
v
těch
stech
a
odtamtud
to
stoupá
nahoru
a
zůstane
v
tou
v
muladhaře
čili
oni
si
usnadníte
cestu
otevírání
lotosů
oni
by
silnici
tak
sem
ani
ne
novinami
padmasanu
že
snažit
pozice
ale
na
druhé
straně
neživí
celé
tělo
to
je
velice
špatné
protože
jenom
komplexní
celé
tělo
nám
umožňuje
správně
manipulovat
s
těmito
silami
na
úrovni
cesty.
Jí
říkám
obyčejně
existenční
že
to
taky
tak
budu
jmenovat
existenční
cesta
je
sice
u
nich
známá
ale
oni
na
ni
nedosahuju
ani
zdaleka
těch
výšek
jako
třebas
křesťanští
světci
nebo
zralí
světci
to
tedy
není
mi
známo
že
by
něco
takového
dosáhli
oni
se
dejme
tomu
stýkají
na
úrovni
svadhistany
do
tou
druhého
ale
na
vyšší
úrovni
se
nestýkají
ani
s
námi
ani
se
sebou
takže
když
takový
duchovní
vůdce
cením
pomoc
tak
on
je
to
pro
těžkopádné.
Kdežto
když
pomáhá
evropský
vůdce
někomu
jinému
tak
je
to
pomoc
daleko
vydatnější
on
totiž
nemusí
a
to
nebudu
vysvětlovat
o
nemusí
dbát
tak
úzkostlivě
na
ten
výběr
který
si
pořizuje
indičtí
jogini
u
svých
žáků
on
nemusí
ani
zdaleka
tolik
žáků
odmítat
protože
do
na
to
odjinud
ano
jak
to
nebudu
vysvětlit
ale
je
to
tak
proto
například
dejme
tomu
když
se
dostavil
petr
z
alkantary
ke
svaté
terezie
z
terezii
z
avily
za
jedno
jediné
setkání
ji
uvedl
ze
všech
potíží
vyvedli
ze
všech
potíží
které
na
cestě
měla.
A
převedl
její
řek
bych
sílu
vnitřní
tak
vysoko
že
potíže
které
byly
způsobovali
tím
že
pořád
ta
síla
v
klesla
a
stoupala
že
byla
nerovná
odložena
přestali
přestala
dokonce
choroba
přestala
být
se
zemí
zánět
nervů
to
všechno
přestalo
po
jednoho
zásahu
toho
petra
z
alkantary
dále
bylo
to.
Na
tom
petrovi
vidět
že
ovládá
spodek
těla
proto
že
on
třebas
dovedl
chodit
s
pobo
proze
přece
aniž
se
na
oči
a
tady
by
neměl
ten
spodek
oživený
tímto
způsobem
tak
by
se
tam
ponořil
až
po
tu
muladharu
nebo
by
musel
si
sednout
do
lotově
pozice
a
tak
klusat
jako
klouzá
ovoce
potom
by
to
šlo
možná
já
nevím
ale
jak
vám
známo
vo
petrovi
z
alkantary.
Přišel
že
se
rozhodnu
ne
a
přešel
po
ní
aniž
si
toho
všiml
i
on
nevěděla
přesto
stalo
se
potom
sám
divil
ale
on
měl
oživen
spodek
těla
ti
křesťanští
mystici
maximálně
si
k
lekli
a
tím
nikdy
nepřerušili
ten
proud
dolů
jako
když
udělají
padmasanu
rozumíte.
No
tak
každá
cesta
má
své
přednosti
a
potom
technika
sama
není
všecko
tohleto
technika
technika
vyžadují
ještě
abyste
si
a
teďka
teprv
odpovídám
na
to
co
mi
ptal
tadyhle
vít
teď
teprv
začal
odpovídat
já
pořád
k
tomu
mířím
technika
ještě
vyžaduje
aby
byla
komplexní
aby
si
člověk
každém
místě
do
kterého
se
soustřeďuje
představoval
všechno
co
podle
jejich
názoru
je
rozvinutí
toho
centra
to
znamená
příslušnou
barvu
přísun
slabiny
a
tím
teprve
natrvalo
to
centrum
rozvine
nebo
daleko
lépe
než
bez
toho.
Takže
je
říká
se
mi
ptáte
se
libovolně
zvolit
nebo
ze
bezpečně
s
volit
libovolně
jakýkoliv
centrum
jak
to
udělat
aby
tam
člověk
byl
aby
to
nešlo
trošku
vedle
ne
to
nelze
protože
nemáme
představu
toho
centra
a
to
tedy
je
přednost
indů
že
oni
tu
představu
udělali
a
tou
představu
centru
jí
svoji
vůli
na
centru
ji
přesně
do
toho
centra
protože
ona
ji
on
jim
ty
barvička
a
ty
slabika
to
všecko
chrání
tu
představu
nebo
lkal
na
určité
místo
upozorňuji
vás
ale
že
tato
představa
přestože
odpovídá
nějakým
způsobem
chvění
které
v
tom
to
sou
ty
balit
chvění
a
ty
zvuk
které
tam
převádí
a
které
způsobuje
že
ten
lotos
je
otevřen
že
to
centru
otevřeno
že
to
nervovými
otevřeno
přesto
je
nutno
vědět
že
to
nejsou
látky
hotové
že
to
nejsou
jenom
slabika
nýbrž
že
je
to
těmito
způsoby
vystižení
chvění
v
těch
lotosech
vybrat
se.
A
tak
jsem
se
já
osobně
přesvědčil
že
stoupajícím
jemností
koncentrace
vznikají
v
lidském
těle
tytéž
vibrace
průběžně
všechny
vibrace
které
voni
pracně
umísťuje
nějakou
technikou
do
lotosů
a
tím
se
zdvihá
sama
hadí
síla
otevírá
lotosy.
A
dostavuje
se
totéž
poznání
jako
u
těch
indů
tím
pomalým
sice
technicky
dokonalým
vystižení
brali
a
slabý
kam
toho
chvění
co
tam
je
člověk
nemusí
znát
ty
barvička
nemusí
znát
ty
slabý
který
se
tam
mají
říkat
a
vono
to
přesto
stejně
funguje
otevře
se
to
protože
se
navodí
v
lidském
těle
chvění
které
odpovídá
otevření
toho
lotosu
já
vám
řeknu
proč
protože.
Se
otevřeli
pro
to
že
se
to
nežli
i
centra
která
jsou
v
nohách
a
která
kompletuji
toto
chvění
dříve
než
se
dostane
do
to
chm
do
ostatního
těle
tak
že
to
už
je
technicky
připraveno
ne
jakmile
naplní
te
nohy
k
tomu
aby
správně
působila
působilo
podle
potřeby
v
těch
lotosech
vyšších
těch
centrech
honí
vyšších
a
teď
si
dovolím
vám
vysvětlit
v
jakém
duchu
se
musí
dělat
písmenová
koncentrace
aby
vedla.
K
zharmonizována
strukturu
lidského
organizmu
buněčný
ch
káni
abych
ráně
člověka
před
infekční
mi
chorobami
a
rakovinou
se
takový
maličkostmi
ale
přitom
je
důležité
dbá
na
to
aby
se
kvůli
tomu
ta
koncentrace
nedělal
i
tehdy
v
době
sedmdesát
let
když
jsem
já
byl
po
to
operaci
a
ve
jsem
zachováte
bude
ním
jako
viním
tak
jsem
to
nedělal
proto
že
bych
se
to
byl
nějak
dověděl
sám
ze
sebe
nýbrž
že
mně
to
bylo
napovězeno
a
že
jsem
byl
k
tomu
vybídnout
abych
to
udělal
a
proto
se
to
podařilo
je
teďka
ale
to
nechci
říkat
já
chci
říkat
za
jakých
okolností
tak
koncentrace
má
spojovací
účinek
a
jako
vedlejší
samo
sebou
tyto
účinky
o
kterých
jsem
teďka
mluvil
to
je
ale
vedlejší
za
tím
nemá
člověk
mířit
jakém
duchu
se
má
tato
koncentrace
provádět.
Jestliže
nemám
k
tomu
slovu
jménu
božímu
které
vyslovuju
ten
poměr
který
vám
teďka
řeknu
nemá
to
ten
účinek
já
jsem
k
tomu
slovu
božímu
tomu
jménu
božímu
měl
ten
poměr
že
jsem
ho
považoval
za
výraz
své
osobnosti
za
symbol
své
osobnosti
protože
člověk
je
odvozen
od
svého
stvořitele
a
nejvnitřnější
výraz
jeho
osobnosti
je
toto
boží
méno.
Tak
ne
jsem
na
to
šel
ne
takhle
hluboce
jako
to
vám
to
teďka
vysvětluju
já
jsem
spontánně
to
za
tohleto
považoval
a
toto
jméno
jsem
vyslovoval
nohách
proto
že
jsem
se
pomocí
tohoto
jména
božího
v
těch
nohách
přišel
pokon
bohu
to
není
do
česky
řečeno
ono
se
to
dá
těžko
všechny
překládat
já
jsem
přišel
udělat
to
co
udělal
ta
prostitutka
když
se
složila
k
nohám
kristovým
rozumíte
já
jsem
tam
při
každé
koncentraci
praštil
pomocí
tohoto
jména
sám
se
sebou.
Ona
tam
také
nemohla
se
prostí
před
nohama
ježíšovými
jenom
ze
svým
tělem
a
tam
se
pít
také
že
jsou
nesmrtelnou
podstatou
a
já
jsem
tam
s
tím
co
bylo
ve
mně
řek
bych
odrazem
nesmrtelnosti
jméno
boží
vstupoval
a
tamtudy
jsem
vychoval
ze
svého
těla
do
já
jsem
tehdy
tělo
nepovažoval
za
tak
důležité
jako
dneska
jen
si
myslel
že
z
těla
musím
vejít
ví
do
toho
boha
že
to
to
v
těle
neděje
tělo
proto
není
určeno
ten
omyl
byl
šťastný
ten
mě
umožnil
že
jsem
že
moje
představa
tady
nevadila.
Že
de
ne
tvořil
nepřekonatelnou
překážku
takže
já
jsem
tam
celý
v
těch
nohách
se
odevzdával
bohu
zkrátka
celý
pomocí
tohoto
jména
kdybych
tomu
jménu
božímu
neměl
tento
poměr
tak
jsem
se
tam
celý
nemoh
pomocí
něho
odevzdat
ano
a
proto
se
to
tam
celý
odevzdal
tak
jsem
nebyl
v
těle
byl
jsem
u
toho
boha
to
znamená
mimo
velice
zájem
se
ocitl
mimo
čas
a
prostor.
Protože
to
ale
procházelo
tělem
tak
v
tom
cení
ku
zůstalo
všechno
co
bylo
v
tom
tělesného
co
v
tom
bylo
tělesného
zvukově
představa
prožil
kočka
potichu
přesto
byla
zvukově
představ
si
proti
či
taky
mohu
zpívat
ne
to
byla
zvyková
představa
toho
jména
a
to
zůstalo
v
těle
na
to
zvukově
kvůli
s
způsobila
že
to
co
na
tom
bylo
lidského
v
podobě
náboje
stoupala
potom
tělem
naplnil
tělo
a
způsobilo
to
tam
ty
organické
změny
ne
to
vyrovnání
těch
mezi
buňka
harmonie
a
tak
dále
m
tvořilo
baterku
takže
mělo
to
dvojí
účinky
spojovací
s
bohem
a
účinky
v
těle
které
jsem
dlouho
považoval
za
nějaký
mystický
je
což
tedy
mystický
vůbec
není
to
jsou
pouhé
následky
toho
že
já
k
bohu
jdu
a
že
se
to
sedí
v
těle
a
že
to
moje
představa
k
bohu
nejde
tak
zůstává
v
těle
a
nějak
se
transponoval
tyto
síly
protože
vono
mi
ty
si
v
tom
jsou.
Nemyslel
že
nějaké
vlnění
a
mravenčení
po
těle
a
v
nohách
a
a
teplo
uvnitř
prsou
když
se
soustředit
se
do
prsou
že
to
mystický
stav
vůbec
ne
to
jsou
vedlejší
následky
vašeho
soustředění
čili
cítíte
horko
v
nitru
třebas
při
soustředění
do
nitra
tak
je
to
způsobeno
tím
že
se
tam
soustřeďuje
krev
že
se
tam
v
protože
tam
soustřeďujete
sebe
svou
myslí
a
potil
tam
horko
a
taky
za
otevírá
třebas
tento
do
toku
taky
to
je
způsobeno
tím
ale
kdyby
to
bylo
opravdové
otevření
lotosu
tak
by
z
toho
vyplýval
láska.
Že
například
z
pohybu
hadí
síly
třebas
světelnou
faktu
nemáte
poznání
té
vidět
že
to
nešlo
o
že
tady
nešlo
o
pravý
vzestup
hadí
síly
protože
to
dycky
má
za
názor
poznání
když
to
stoupne
jenom
to
svatý
stany
nebo
jenom
do
manipury
nebo
trošku
dál
tak
je
to
vždycky
svého
druhu
poznání
specifické
poznání
podle
tohoto
lotosu
kdežto
za
jiných
okolností
tomu
tak
není
poznání
se
nedostavuje
tak
to
nemá
opravdu
s
pravým
vzestupu
nadis
nic
společného
když
se
vám
jeví
třebas
obrovské
světlo
ve
vašich
očích
a
nemá
to
za
následek
poznání
tak
a
vidí
tuto
až
v
hlavě
s
je
to
až
hlavě.
Tak
je
to
zaviněno
tím
že
ta
hadí
si
a
jsem
malinko
dole
hýbe
řek
bych
hle
hlavičku
já
to
řeknu
tak
symbolicky
a
ten
přebytek
té
síly
uniká
idou
a
pingalou
ono
se
to
krutý
až
do
hlavy
ale
páteří
to
nejde
kdyby
to
šlo
páteří
tak
by
to
mělo
za
následek
vzestup
poznání
postupně
po
různých
úrovních
si
úrovně
byste
všechny
poznávali
ano
úroveň
lásky
tak
jak
to
je
to
důležitý
v
to
sice
ta
i
napil
se
taky
tady
setkává
ale
jenom
se
oživuje
na
toto
z
a
dosa
když
se
soustřeďujete
jak
mi
za
přestane
soustřeďovat
tak
to
zase
zavře
a
je
po
lásce.
Si
měli
křesťanští
mystici
velikou
potíže
pociťovali
obrovskou
ničím
netušíce
nemusíš
temnou
lásku
ale
jakmile
skončili
svou
modlitbu
tak
bylo
po
lásce
a
cítil
se
opuštění
touto
láskou
neměl
ji
dal
postrádali
protože
už
bez
ní
nedokázali
žít
si
že
to
patří
ji
život
už
si
mysleli
jak
jsem
vysvětlil
doufám
v
ducha
té
koncentrace
se
vám
teď
promluvil
o
tom
duchu
toho
cvičení
písmenovému
opakovaně
na
božího
tak
vás
upozornil
hned
že
to
je
tak
obecně
řečeno
jenom
může
nastat
a
nastává
u
jednoho
a
téhož
člověka
že
je
v
různém
postavení
na
různé
výši.
V
různém
rozpoložení
duševním
a
pak
musí
zvolit
podle
tohoto
pokud
to
dovede
samozřejmě
podle
tohoto
svého
postoje
duševního
jiný
začátek
je
jiný
vstup
ji
řek
bych
jinak
za
jiného
zabarvena
nemusíte
špekulovat
o
tom
jakého
protože
stačí
toto
obecné
jenomže
jenom
že
když
nevíte
o
těch
ostatních
vstup
ech
způsobech
tak
jakmile
se
dostanete
na
jinou
úroveň
než
která
vyhovuje
tomuto
obecnému
předpisu
tak
vám
to
ten
den
nejde
rozumíte
co
draze
nejde
ani
tak
se
záhadně
důvodů
zase
jde
že
se
dostali
na
to
tu
běžnou
úroveň
při
které
člověk
má
touhu
po
bohu
to
je
ta
běžná
úroveň
takovou
že
se
na
tu
koncentraci
těžší
a
to
je
znak
toho
že
je
připraven
tím
dnem
který
prožil
kdežto
jindy
přichází
třebas
unaven
a
to
je
důkaz
že
není
dnem
připraven.
A
pak
se
musí
zvolit
to
východisko
trošku
jinak
pak
se
musí
napřed
člověk
radit
a
to
by
bylo
dobře
kdybychom
aspoň
řekl
je
v
tom
případě
musí
z
té
únavy
vít
tím
způsobem
že
se
že
svůj
myšlenkový
svět
usměrnit
jinak
odvede
ho
od
té
příčiny
na
vy
že
třebas
řekne
nějakou
slovní
modlitbu
předtím
ano.
Ta
prosebnou
že
prosí
aby
mu
bůh
pomohl
k
nápravě
vnitřní
situace
to
je
prosím
možné
to
jako
by
pro
sebou
vlásku
to
vše
to
by
týkají
se
duchovní
oblasti
můžete
klidně
všechny
konat
tím
nic
ne
zkazí
te
a
ono
to
začne
potom
jít
já
jsem
si
když
mi
to
nešlo
přečetl
třebas
kousek
kempenský
ně
tak
ste
si
namátkou
to
jenom
otevřel
ne.
A
dostal
jsem
podnět
nebo
s
pozadí
ti
to
jsem
se
podnět
který
mě
napravil
téměř
rázem
moji
vnitřní
situaci
a
jsem
potom
mohl
radosti
zase
přistoupit
kvete
a
tak
taky
to
v
tom
obecné
co
jsem
vám
tady
říkal
tak
to
je
nejsnazší
z
návod
abych
neříkal
několik
speciální
přístup
které
znám
ale
které
nevím
jestli
se
hodí
protože
to
je
možná
moje
založení
které
způsobuje
že
tak
na
tom
mohu
jít
ale
tak
jak
jsem
vám
říkal
že
napřed
pravím
cestu
k
té
koncentraci
na
nižší
úrovni
takže
se
dostanu
ještě
z
nižší
úrovně
na
poněkud
vyšší
a
pak
už
ten
skok
do
té
koncentrace
snazší.
A
poledne
když
jsem
vám
radil
hromadně
koncentraci
prosím
vás
radil
aby
se
dotkl
se
prsou
třebas
ukazovat
tak
aby
to
bylo
cítit
a
jakmile
nebudete
mít
i
tože
jste
tam
jste
v
tom
bodě
znovu
se
do
tekly
aby
se
to
znovu
cítili
aby
se
tamtudy
vstupovali
svou
soustředěností
tamtudy
dovnitř
aby
se
tamtudy
procházeli
tělem
o
to
mi
šlo
aby
totiž
se
jeden
druhého
podporoval
při
té
koncentraci
o
nic
jiného
mě
nešlo
abyste
násobil
sílu
protože
z
té
tím
vytvořili
pokud
se
toto
dělali
stejné
okruhy
v
každém
z
vás.
A
takže
tady
bylo
šest
baterka
stejně
naladěn
ch
a
indů
k
ce
mezi
nimi
měla
napomáhat
ke
zvýšením
koncentrační
schopnosti
no
tak
to
mělo
být
tak
to
bylo
myslet
že
já
jsem
nepokládal
že
když
se
něco
nařídíte
se
bere
koncentraci
to
bude
mít
nějaký
daleko
sáli
důsledek
ale
že
když
se
to
propojí
mezi
sebou
takže
to
přeci
trošičku
bude
silnější
než
když
to
dělá
člověk
dobrovolně
bez
nařízení
to
by
mělo
být
lepší
když
to
dělá
člověk
bez
nařízení
š
zase
iniciativy
si
na
vodnáře
ty
pro
ten
před
prsou
a
tam
jde
protože
má
tu
vnitřní
potřebu
tamtudy
se
odebrat
bohu
to
je
i
v
tě
účinnější.
Ale
ne
spoléhal
jsem
se
na
to
že
by
to
o
nějaký
dalekosáhlý
důsledek
protože
jsem
si
vědom
za
jakých
okolností
se
to
děje
já
jsem
jenom
zvolil
třetí
hodinu
v
pátek
to
je
z
hodina
smrti
ježíše
krista
přesně
na
hodinách
jsem
si
to
pro
se
si
za
hodinky
no
to
napřed
neříkal
ne
ale
ze
si
hodinky
ale
jak
bylo
tři
tak
jsem
řekl
teď
jsem
zapomněl
že
máme
jiný
čas
než
světový
nedá
se
nic
dělat
už
jsem
to
tak
udělal
kali
desátého
července
devatenáct
set
osmdesát
dva.
Jestliže
se
nějaké
obřadu
zachovali
ze
starověku
jako
je
třebas
katolická
mše
svatá
máme
to
štěstí
že
se
nám
zachoval
jeden
z
obřadu
který
měl
spojovací
smysl
ty
obřadu
ze
starověku
který
bylo
daleko
více
a
které
se
nezachovali
a
neměli
tento
smysl
ty
opravdu
neměli
tak
tu
životnost
protože
nebyly
posvěcení
tím
smyslem
který
kterým
je
člověk
veden
od
sebe
k
bohu
takže
my
si
budeme
vysvětlovat
teď
svatou
jako
obřadu
který
jsme
převzali
v
křesťanství
ze
starověku
a
který
už
tehdy
ve
starověku
bychom
byli
mohli
nazvat
obecně
jako
do
fáze
nebo
cele
pojídáním
boha.
Protože
tehdejší
lidé
to
bylo
to
byl
obvod
běžně
rozšíření
po
celém
středním
východě
protože
tehdejší
lidi
neměli
abstraktně
myslet
a
já
myslím
že
většina
jí
ani
dneska
to
neumí
tak
se
jim
musel
ten
bůh
přiblížit
tím
způsobem
aby
ho
mohli
vůbec
tu
ideu
tu
představu
přijmout
musel
být
přizpůsobit
jsem
působení
ch
představivosti
jich
schopnosti
vnímání
jejich
přízemní
mu
pochopení
věcí
a
proto
se
ve
starověku
vyskytovalo
něco
co
jako
pojídáním
boha
když
jsem
člověk
si
představili
že
boha
pojídá
tak
se
mohl
do
toho
vmyslet
do
té
míry
pokud
tomu
věřil
a
je
víra
byla
velice
důležitá
že
z
pouhé
sugesci
že
to
tak
dělá
nebo
auto
sugesci
se
tak
děje
se
mohla
stát
potřeba.
To
znamená
potřeba
být
nositelem
boha
ses
toho
mohla
stát
pomocí
té
představy
soudu
se
o
to
se
se
mohla
stát
tato
potřeba
k
tomuto
mířil
totiž
aby
ten
člověk
nebyl
jenom
sám
sebou
nýbrž
aby
se
naplnil
ideu
třebaže
ji
chápal
čistě
hmotně
že
on
je
nositelem
boha
na
tom
trval
i
svatý
pavel
aby
to
takhle
člověkem
dopadalo
protože
říkal
zdali
nevíte
že
jste
chrámem
ži
živého
boha
a
že
bůh
ve
vás
přebývá
to
znamená
trval
na
tom
aby
toto
starověké
chápání
přijímání
boha
do
sebe
bylo
zachováno
i
v
křesťanství.
Teď
byla
jenom
otázka
kterou
si
jistě
kladli
první
křesťani
jak
to
zařídit
vzhledem
k
tomu
jak
chápali
oběť
ježíše
krista
oběti
vše
krista
na
kříži
byla
samotně
ním
úkolu
který
má
člověk
před
sebou
že
totiž
má
k
bohu
se
vrátit
do
otcova
domu
a
on
to
ukazoval
hodně
toho
sice
mnoho
lidí
z
mátlo
a
chtěli
to
stejně
hmotně
napodobovat
což
nemělo
být
oni
v
tom
měli
vidět
symbol
a
proto
se
křižovali
proto
jsem
mu
čili
a
proto
dělali
askezi
což
ježíš
nedělal
a
to
jeho
učení
netrvalo
dlouho
to
byla
jenom
epizoda
přestože
velice
důležitá
a
dokonale
připravená
to
kladu
na
to
du
dokonale
připravená
ne
v
třista
jasna
z
nebe
spadl.
O
tom
co
se
s
ním
stane
ježíš
věděl
a
mířil
k
tomu
protože
ono
to
nebylo
předurčeno
on
si
on
se
sám
sebe
zmařil
ono
tím
záměrně
šel
jak
prorokovali
a
proto
nepřisuzovali
pro
nějaké
předurčení
nýbrž
že
znali
cestu
ježíšovu
už
napřed
jelikož
samý
prošli
se
mockrát
opakoval
jenom
opakuji
tyto
základní
body
abyste
se
nedostali
z
mého
výklad
někam
na
scestí
aby
si
nemysli
tak
to
je
všechno
předurčeno
to
se
zády
se
to
nemuselo
stát
říkal
ježíš
kristus
těm
co
šli
s
ním
do
emauz
copak
se
nepochopili
že
všechno
už
prorok
prorokovali
a
že
to
co
se
starosti
ježíšem
nazare
že
se
všechno
muselo
stát
z
toho
by
bylo
jasné
že
to
bylo
předurčeno.
Předurčenost
spočívá
v
tomto
smyslu
jenom
v
tom
že
nelze
jiným
způsobem
k
bohu
přijít
než
odchodem
od
sebe
a
že
to
má
své
fáze
a
ty
fáze
jsou
zákonité
na
každé
cestě
ať
to
dělá
ind
nebo
indián
nebo
křesťan
a
když
neví
jen
od
druhém
a
když
neví
ani
jedno
třebas
nebo
mnozí
z
nich
neví
o
kristu
nevadí
fáze
vývojové
zůstávají
stejné
mít
jenom
jinými
mohl
být
jenom
jinými
prostředky
prováděna
to
znamená
z
jiné
strany
z
jiného
východiska
tak
by
těm
prvním
křesťanům
kteří
stanovili
nějaký
obřadu
a
to
stanovili
brzo
protože
ve
skutcích
apoštolů
se
praví
že
už
se
scházelo
den
po
sobotu
a
slavil
hody
lásky.
Velice
brzo
už
z
vaši
ta
prvních
následovníků
ježíše
krista
za
za
apoštolu
přímý
ch
světů
ježíšova
života
se
to
stanovilo
a
stanovila
se
to
velice
zjednodušený
způsobem
protože
oni
měli
před
sebou
jednoduchý
obraz
té
cesty
neboť
se
v
jejich
očích
po
seslání
ducha
svatého
se
všechno
tak
zjednodušená
minimum
na
geniální
minimum
že
se
jim
to
jevilo
zrovna
tak
jako
ta
to
na
podobní
toho
jevu
a
to
je
jako
hodila
ský
to
že
ježíš
přišel
na
svět.
Od
boha
a
k
bohu
se
vracel
bylo
podobno
tomu
že
je
pozval
na
svatbu
ho
dům
kde
měli
se
podílet
na
jeho
pokrm
kterým
překonal
ne
kteří
které
na
tom
pokon
který
sami
předložil
nebo
sami
utekli
on
byl
hostitele
který
po
chápat
ježíše
krista
jako
hostitele
jako
někoho
kdo
od
boha
přichází
na
hostinu
s
lidmi
z
ve
je
na
tu
hostinu
a
činí
je
blažený
mi
na
věky
tedy
já
to
řeknu
lidově.
To
byl
zjednodušený
smysly
k
va
života
a
aby
se
mohlo
toto
správně
pochopit
tak
do
toho
muselo
být
pomocí
obřadu
potom
dodatečně
vmontoval
no
pojídáním
boha
to
znamená
pojí
dání
toho
co
od
boha
pochází
řečeno
trošičku
složitějším
způsobem
to
velice
jednoduché
to
navozovalo
na
tu
minulost
před
křesťanskou.
Ale
ne
pojídat
to
co
od
boha
nepochází
mýbrž
co
od
boha
pochází
čili
smysl
té
mše
je
mylně
až
tím
svatým
přímá
pojídáním
toho
co
od
boha
pochází
jenomže
jak
to
udělat
ti
první
křesťani
přeci
neměli
nic
od
boha
měli
své
vlastní
věci
které
si
vydobyli
třebas
svou
prací
tak
bylo
třeba
je
přinést
učinit
s
nimi
proměnu
takovou
aby
věci
hmotné
se
proměnil
na
věci
boží
to
je
to
proměňování
té
mši
a
potom
takhle
proměněný
lidské
věci
na
věci
boží
pojíst.
Rozumíte
to
je
ten
původní
smysl
še
neříkám
že
to
jako
tehdy
vycházelo
moc
dlouho
ono
se
to
zvrhl
a
oni
tam
potom
nosili
schválně
hodně
silný
chlast
ne
a
hodně
jídla
aby
se
mohli
pít
a
přeje
jíst
aby
se
přitom
dobře
měli
a
už
je
vůbec
do
toho
pána
boha
nešlo
takže
tento
způsob
hodování
počáteční
ho
po
tu
pokud
víme
musel
být
z
ruplo
zrušen
jako
nesprávný
asi
tak
roku
sto
padesát
po
kristu
sto
padesát
až
to
šedesát
přesně
to
nevíme
máme
vo
tom
nějaké
zprávy
ale
není
to
tak
přesně
do
to
áno
a
tom
záleží
neboť
my
malicherně.
A
pak
se
tedy
ohlížel
kolem
sebe
protože
věděli
oba
by
byl
správný
jenomže
lidi
ho
zneužil
olejem
se
kolem
sebe
aby
ho
dostali
do
jiných
kolejí
a
nemohlo
jim
ujít
že
obdobný
oba
se
konal
my
trasu
který
přešel
do
itálii
a
do
řecká
a
dokonce
do
nápadní
evropy
skrze
přes
co
vás
ismus
ne.
A
tak
mluvil
za
ustrašen
na
tebe
spis
od
ničeho
tam
odsud
vzali
obřadu
zdánlivě
nový
daleko
tedy
v
tom
pevnější
než
byl
ten
první
ale
bylo
při
něm
vyloučeno
že
by
se
někdo
opět
že
by
se
to
bylo
v
mohlo
z
vrhnout
protože
se
jedla
jenom
symbolicky
něco
málo
z
toho
boha
a
bylo
to
nařízeno
že
to
má
být
málo
aby
se
předešlo
tomuto
opíjí
a
k
tomu
obe
tví
No
a
ten
obřadu
my
ta
etické
nebyl
sice
na
vlast
podobný
křesťanskému
ale
kdybyste
ho
znali
tak
byste
řekli
je
to
ono
to
co
dneska
nebo
do
dneška
téměř
e
e
e
e
tou
změnou
vlivem
té
ekumenicky
snahy
ale
co
se
téměř
dodneška
slavil
křesťanských
rámec
a
voni
katolických
to
byl
my
rajský
ku
my
hra
tam
sice
nebyl
to
znamená
ten
hodina
přemáhá
jací
být
zabíjejí
ho
danou
do
tý
la
ne
už
tam
nebyl
ale
na
tom
oltáři
nebyl
ani
kristus
první
cesta
ani
dbali
na
to
aby
na
oltáři
nebyl
znázorňován
kristus.
Tam
mohl
být
třebas
kříž
symbol
toho
sebezničení
ale
zaručeně
tam
nebyl
obraz
ani
svatého
ani
k
ježíše
krista
teprve
později
bylo
dovoleno
aby
tam
byl
obraz
nad
tím
aby
trůn
obraz
některého
svatého
a
nebo
panny
marie
ale
pořád
ještě
ne
ježíše
krista.
Tak
například
takové
chrámy
jako
takle
ke
chrám
svatého
srdce
páně
v
paříži
který
vznikl
osmnáct
let
šedesát
šest
to
jsou
novinka
naše
né
do
boha
služby
protože
záleží
na
tom
prostředí
ve
kterém
se
to
dělá
takové
chrámy
předtím
nevznikaly
v
žádném
chrámu
předtím
na
otáz
nebyl
kristus
který
by
ukazoval
na
své
srdce.
To
byla
specificky
francouzka
neboť
francouzi
měli
na
mysli
svatou
marii
markétě
a
co
které
ježíš
kristus
ukázal
na
své
srdce
a
protože
ona
chtěla
milovat
boha
nevěděl
jak
to
udělat
protože
neměla
představu
vadilo
ji
že
nemá
představu
o
bohu
jak
má
milovat
někdo
ho
kon
konec
a
přesto
chtěla
ale
milovat
to
stačilo
k
tomu
aby
se
jí
zjevil
kristus
a
tu
představují
vnukl
oni
tu
svoji
oni
ukázala
své
srdce
a
eto
v
té
extazi
do
její
hrudi.
A
od
tý
doby
vona
chodila
s
tímto
co
sem
páně
uvnitř
lé
hrudi
čili
ona
se
tam
neklaněl
nějakému
obrazu
který
byl
namalován
nýbrž
obrazu
který
byl
zažil
rozumíte
tomu
a
to
je
ten
velký
rozdíl
jejího
počne
z
jejím
počínáním
mezi
počínání
mystika
který
si
namaluje
něco
nebo
podle
obrazu
se
ne
něco
soustřeďuje
a
vono
to
nemá
obsah
ono
to
nemá
tu
sílu
a
vono
to
nemá
taky
ten
dopad
a
ten
účinek
ale
já
se
vrátím
nazpátek
k
té
mši.
Tak
ví
že
ten
vývoj
čili
vono
to
vypadá
jako
že
to
stále
jako
my
tady
stane
vono
to
také
ještě
potom
prodělával
svůj
vývoj
co
zůstal
celkem
stejné
to
jsou
ty
orat
to
oblečen
těch
nežít
to
je
starověké
oblečen
jestliže
například
biskup
a
vyšší
še
postavení
kněz
má
na
hlavě
něco
jiného
než
obyčejný
kněz
tak
co
to
znamená
podívejte
se
na
ten
je
na
ten
jeho
čapek
na
to
ty
jeho
káru
to
představuje
ryb
to
je
to
co
jak
si
představovali
nebo
jak
si
obrazové
jak
si
směli
obrazové
při
tom
víte
vývojové
řadě
o
které
tady
mluvím
v
prvních
dobách
u
ježíše
krista
to
byl
jednak
křesťan
jednak
rybář
a
jednak
ryba.
A
ten
velet
ně
tedy
to
je
diskusi
papež
má
být
touto
idou
má
být
zároveň
chycené
chytají
a
tak
dále
má
být
spojení
s
bohem
nedokonale
abyste
rozuměli
tomuto
symbolu
protože
všechno
by
se
vám
dalo
krásně
vysvětlit
oni
to
dneska
už
katolictví
nevědí
ale
karet
na
vysvětlit
když
se
tomu
globálně
rozumí
když
se
nemusí
padat
co
to
nebo
ono
není.
Nýbrž
když
se
to
najednou
víc
no
ale
to
zase
kousek
dál
než
ale
přijdu
k
vlastní
ši
svaté
tak
bych
vás
prosil
aby
se
vyjádřili
k
tomu
co
jsem
dosud
řekl
kriticky
nebo
doplnili
to
nebo
se
ptali
co
vám
tam
nejasného
tady
je
to
v
dobré
poznámky
jedna
věc
zní
že
tady
byla
znakem
který
si
maloval
do
písku
před
sebe
křesťani
když
se
ptali.
A
byli
poučeni
o
tom
že
kdo
tu
ryb
malou
je
že
je
taky
křesťan
ne
aby
se
poznali
že
bylo
velice
nebezpečné
byl
křesťanem
ale
mohli
mít
tajné
symboly
které
znamenaly
prostě
křesťana
a
proč
zrovna
ta
ryba
protože
latinsky
ryba
z
ní
zrovna
na
řecky
pardon
promiňte
než
už
se
spolu
k
bohu
řecky
z
míry
ba
zrovna
tak
počáteční
písmen
jich
jako
ježíškem
který
se
přiznával
ježíši
kristu
a
proto
ta
ryba
byla
také
symbolem
ježíše
krista
nejenom
toho
křesťana
ta
měla
být
jednota
mezi
kristem
a
mezi
jež
bez
jeho
Prosím
to
je
jedna
věc
a
druhá
věc
se
týče
té
my
ty
slovo
mi
ta
pochází
opravdu
s
nitra
jemu
to
není
ani
řecké
slovo
marně
by
se
to
hledali
ani
latinské
slova
to
je
prostě
zbytek
odění
které
už
existovalo
před
kristem
a
který
které
oni
přijali
protože
ono
to
nějak
souvisí
ještě
s
jiným
starověkým
že
totiž
na
hlavu
si
taky
dávali
něco
modlit
se
židé
ne
a
o
to
mělo
ne
sice
s
rostou
podobu
nitra
mělo
to
podobu
takových
šplhá
které
je
zastupovalo
to
věc.
Když
to
že
nikdo
tento
obřadu
stanovili
už
ve
starověku
dáno
třeba
před
kristem
museli
znát
jeho
smysl
protože
to
výtečně
vyhovuje
domu
křesťanskému
smyslu
svoji
vo
námi
a
já
bych
si
to
nerozváděl
dalo
by
se
tohleto
malým
a
by
tohoto
uměle
totiž
ten
my
ta
je
znázorňován
jako
bojovníci
jako
přeložil
bych
ka
ano.
Kterého
zabíjí
a
tím
je
řečeno
jakým
prostředkem
se
tehdy
šlo
k
bohu
že
ina
člověk
má
být
takovým
hodin
aby
zabil
své
vášně
nebo
to
málo
na
to
za
křesťané
jenom
toto
si
vzali
z
toho
cesta
ne
ale
mě
liší
v
tom
výměna
vidět
svoji
tělesnost
svůj
pocit
oddělenosti
od
boha
a
svoji
zvířecí
podstatu
vůbec
aby
ji
překonali
aby
se
neztotožňovali
se
svým
aby
ji
zabili
tuto
představu
že
oni
jsou
tím
zvířetem
kterému
říkáme
člověk
to
byla
hluboká
znalostí.
A
my
se
modlíme
v
otčenáši
neuveď
nás
pokušení
že
prosím
vás
se
to
za
pořádek
že
nás
pán
bůh
uvádí
v
pokušení
jestliže
se
modlíme
neuveď
nás
v
pokušení
tak
nás
opravdu
pokušení
můžeme
a
pokušení
nás
uvádí
a
ne
právo
se
modlit
za
to
aby
nás
neuvedl
v
pokušení
kdyby
totiž
nebyla
kdyby
to
kdyby
nehrozilo
nebezpečí
že
nástavbu
uvádí
pokud
je
jenom
něco
nalhává
ta
a
pomocí
našich
smyslů
našeho
rozumu
našeho
chápání
věcí
co
je
to
pochází
konečně
odvozeno
od
něho
tak
bychom
se
takhle
modlit
nemuseli
vůbec
ale
já
bych
řekl
jestli
nám
tímto
způsobem
že
pán
bůh
a
my
ho
můžeme
prosit
aby
už
to
nedělal.
Tak
se
nějak
neopakujte
a
používejte
těchto
prostředků
živých
tomu
abyste
tedy
sebe
obaly
opačným
způsobem
já
to
řeknu
ještě
srozumitelněji
třebas
napřed
na
nějakém
příkladu
já
znám
třebas
tuhletu
pravdu
že
dokud
ne
zabiju
svoje
já.
Tak
nezvítězí
nad
sebou
a
nesetkám
se
s
bohem
dokud
ne
zabiju
svou
to
s
tím
já
myslím
to
smyslu
nikoliv
zničení
toho
já
nýbrž
jeho
sklony
do
to
zabije
ho
přirozené
sklony
jak
se
mi
ono
jevil
a
já
jako
já
poznávám
dokud
ho
dokud
tyhlety
neodstranil
tak
to
já
pořád
bude
mít
zalíbení
jenom
v
tomto
světě
nebude
mít
zalíbení
v
bohu
a
nikdy
o
to
nebude
ani
stát
a
nikdy
bohu
nepůjde.
Čili
já
vím
na
jedné
straně
já
si
nepřeju
boha
poznat
to
je
přirozený
stav
věcí
že
si
nepřeju
boha
poznat
že
že
si
nepřeju
musel
dostat
nic
nechybí
nic
je
ve
sedmnácti
let
a
to
dobře
znám
nic
nechybělo
byl
jsem
obešel
jsem
sebe
pána
boha
zdánlivě
samosebou
nepoznával
jsem
že
to
není
tak
že
tomu
tak
není
jak
s
takovým
člověkem
zacházet
který
má
takhle
zalíbení
v
tom
co
vidí
jako
jedinou
skutečnost
a
přitom
ví
že
to
není
správné.
Věřte
mi
to
že
není
jinak
možného
dostat
z
tohoto
rozporu
vnitřního
že
na
né
straně
ví
co
má
dělat
nedělá
to
protože
má
zdali
by
něčem
jiném
než
ho
oblast
a
já
jsem
ho
obávali
soustavně
já
jsem
ží
proti
němu
pracoval
já
vím
proti
komu
smím
ží
pracovat
že
to
může
být
to
já
které
mě
svou
přirozeností
obává
já
lžu
jenom
hlásit
nikoliv
pánu
bohu
rozumíte
to
bych
nikdy
přes
své
svědomí
nepřenesl
ale
tomu
u
dokonalost
tedy
například
dejme
tomu
přišla
mi
nějaký
pokušení
přesto
si
nějaké
veliké
pokušení
jakékoliv.
Třebas
já
vám
to
řeknu
na
nějakém
příkladu
já
jsem
velikou
chuť
na
nějaký
zkus
alkohol
ano
a
to
bylo
velice
brzo
to
bylo
ve
těch
mých
třech
letech
nebo
v
třech
a
půl
letech
by
se
ještě
měl
tou
alkoholu
kdy
je
to
chutnalo
my
to
sládlo
to
pozemské
pivo
a
já
jsem
si
udělal
přeci
předsevzetí
že
pít
nebudu
alkohol
že
to
škodlivé
a
tedy
nesprávné
tak
to
jsem
dělal
já
jsem
říkal
tomu
svému
já
rozloučení
mu
po
alkoholu
napiju
se
ale
teď
ne
až
za
chvíli.
A
opakoval
sem
mamince
to
co
jsem
dělal
ten
první
den
když
jsem
se
zřekl
alkoholu
po
jejím
po
strašení
že
on
na
mě
nelhal
něco
říkala
když
budeš
být
algoritmem
byl
už
druhou
skleničku
bez
její
vůle
tak
ji
vleze
svatému
sku
dobře
znáte
tuto
jestli
zrozeno
života
a
já
jsem
měl
strach
že
když
ten
svazku
vleze
že
já
zemřu
to
jsem
nechtěl
a
to
se
mě
rád
tak
jsem
říkal
honem
ustat
že
jsem
si
jeho
našel
aby
ten
má
ze
mě
nevylezl.
Druhý
den
samozřejmě
netušili
že
já
budu
mít
že
si
to
budu
pamatovat
z
toho
minulého
dne
se
to
prožila
do
mé
paměti
předložil
přede
mně
to
malinké
pivíčko
zase
tu
dávku
kterou
lékař
předepsal
abych
ji
denně
vypil
země
věděl
o
by
to
mi
ba
nebo
já
nevím
co
si
pod
tím
myslel
dojem
že
to
potřebuju
ke
své
výši
mého
toho
ji
a
tak
nějak
a
já
jsem
si
hned
poměl
na
toho
šváb
tak
místo
abych
vypil
tu
skleničku
já
jsem
nepotřeboval
že
sou
bojovat.
Já
jsem
říkal
nesmím
to
píti
měl
jsem
chuť
ne
nesmím
topí
ale
já
to
teďka
říkám
daleko
složitě
ji
než
jak
to
jí
dělalo
to
to
to
to
šlo
daleko
prudčeji
na
to
o
sebe
ovládání
lépe
než
jak
teď
tomu
rozumové
vysvětlit
maminko
nebo
sekal
mamičko
ústně
pivo
bylo
na
stole
maminka
netušil
že
nebudu
mít
pivo
ne
ustala
já
jsem
sil
lehl
na
čelo
a
usnul
a
pivo
tam
zůstalo.
Takže
třetí
země
vyčítala
proč
si
včera
nevy
proto
já
jsem
říkal
možná
že
jsem
říkal
nic
nebo
ne
ale
prostě
jak
mi
mluva
pivě
hned
sem
si
šel
lehnout
a
mladičký
o
tom
mluvila
až
na
noc
to
se
dělo
asi
čtrnáct
dní
já
ne
je
se
chcete
nepsal
denní
ve
třech
a
půl
letech
pochopitelně
nemohou
více
si
v
té
pravda
přesně
na
dám
ale
stalo
se
potom
že
po
čtrnácti
nejsem
konečně
měl
už
tak
velkou
uď
po
pivo
že
jsem
vztah
po
něm
ruku
a
dál
jsem
si.
A
ono
to
pivo
hořklo
už
nebylo
tak
snadný
jak
sladké
jako
pro
toho
chlast
tou
na
ne
a
tak
já
jsem
řekl
pro
moje
to
přeci
jenom
špatné
to
pivo
tak
kromě
toho
že
to
bylo
nesprávné
tak
to
bylo
ještě
špatné
a
tak
už
jsem
po
něm
víckrát
ne
sahl
od
tý
doby
jak
to
obává
které
tehdy
začlo
skvěle
fungovalo
a
do
dneška
skvěle
funguje
vlastním
se
svatá
tak
především
ten
kněz
přistupuje
k
oltáři
dříve
přistupoval
k
oltáři
tím
způsobem
to
je
intuice
vstup.
Vstupuji
k
oltáři
božímu
přistupuje
dokáži
boží
v
tom
smyslu
že
on
teď
bude
manipulovat
s
něčím
co
je
tělo
páně
zásadně
se
celá
še
svatá
týká
těla
páně
ničeho
jiného
on
bude
chtít
to
tělo
páně
nakonec
pravý
do
těch
věřících
někde
to
musí
jít
začít
když
to
někde
má
začít
tak
jak
jedině
tím
že
sám
odejde
od
sebe
k
tomu
koho
chce
do
toho
do
těch
víc
dostat
kdyby
totiž
zůstal
u
sebe
tak
by
nebyl
u
toho
ježíše
krista
a
nemohl
by
tedy
její
dál
zase
těm
věřícím.
Proto
je
tam
znázorněno
aspoň
ve
starém
si
teďka
třebas
ne
že
on
stoupá
a
na
sstupně
to
bylo
dřív
předepsáno
že
oltáři
se
muselo
potřebný
vystoupit
to
znamená
on
musel
překonat
tyhlety
dimenze
vnitřně
on
se
musel
vzdálit
stvořeného
to
co
má
čas
a
prostor
to
co
není
kristus
přímo
nýbrž
to
co
je
třeba
jenom
skrze
něho
stvořeného
nebo
tak
nějak
ne
té
málo
on
ty
potřebuje
příměji
patřit
krista
přímý
být
u
něho
že
od
sebe
který
stojí
dole
stoupá
k
oltáři
božím
ke
kristu
intonovali
kde
ji
to
znamená
přistoupím
k
oltáři
božímu
a
teď
už
od
té
chvíle
není
u
sebe
sem
si
pomáhá
představu
jak
vidíte
on
se
obelhávat
nýbrž
je
u
boha
A
všechno
ostatní
co
tam
potom
dělá
mu
umožňuje
aby
se
o
této
své
představě
přesvědčoval
že
je
správná
nebo
je
aby
sobě
udržovala
ze
všech
možných
stran
a
jestliže
ovšem
von
se
obává
pochopitelně
o
to
to
je
všechno
postaveno
na
takové
odhání
někoho
já
nějakého
já
kdo
nedokáže
to
přímo
udělat
tak
sebe
musí
obrat
nedá
se
jí
a
to
po
a
tak
dlouho
dokud
se
nebude
muset
až
se
nebo
jednou.
Text view •
Help