Waveform view
78-Kaly-CD10-tr02
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Přejeme
na
otázku
deset
kdy
může
být
sobě
řečen
kosti
se
také
dá
vzdělávat
otcem
to
je
totiž
ctnost
také
jedna
křesťanských
cnostní
která
méně
kázala
proto
se
jim
se
stane
nevěnujete
ale
být
vděčný
za
to
co
mně
zdánlivě
škodí
na
co
bych
mohl
jít
je
že
to
pro
mě
to
milující
třeba
nebo
degradujícího
nebo
škodlivé
může
to
vděčen
já
vám
řeknu
to
jakých
důvodů
potom
to
je
to
přináší
velikou
míru
sebezáporu
a
je
to
velice
už
dřina
proto
vlastnost
měst
je
jako
taková
naučená
věčnost
je
užitečná
protože.
Ona
nejdokonaleji
vede
k
sebezáporu
a
nejrychleji
spojuje
s
bohem
celkem
velice
vědomě
protože
nepochází
člověku
to
co
patří
bohu
a
bohu
patřit
vděčnost
za
všechno
co
von
nejenom
dopustil
nýbrž
co
i
dopustil
to
znamená
měl
by
být
člověk
vděčen
dycky
bohu
za
všechno
se
s
ním
děje
ale
neměl
by
být
vděčen
člověku
který
špatně
jednal
přitom
by
měl
být
vděčen
ale
bohu
i
když
někdo
špatně
jedná
vůči
tomu
člověku
i
za
to
co
se
špatného
na
něm
dělo
na
tom
člověku
je
být
vděčen
bohu
bez
svého
je
to
pro
něho
bylo
špatné
rozumíte
mi.
A
todleto
vyžaduje
obrovskou
obrovský
sebezápor
ano
toto
se
může
dělat
v
době
kdy
člověk
z
tě
vůbec
není
poznalý
k
tomu
se
může
sám
přimět
k
tomu
svému
že
nutit
který
může
sebe
zapřít
neboť
jestliže
na
vás
chci
abyste
na
cestě
lásky
celý
život
jak
mám
přichází
nebrali
z
rukou
těch
kteří
jsou
nástroj
nýbrž
z
rukou
božích
pak
ovšem
mluvíte
být
za
všechno
bohu
vděčni
těm
nástrojů
ale
jemu
bohu
čili
když
jsem
s
je
nutná
za
všech
okolností
vůči
bohu
podívejte
se.
Tady
s
tou
smrtelnou
duší
říkáte
že
ona
to
je
to
vlastně
vědomí
tohoto
světa
které
začíná
a
taky
pomíjí
a
že
tedy
mou
smrtí
patrně
toto
všechno
skončí
musíte
si
myslet
že
toto
já
je
také
svědkem
tentokrát
je
svědkem
tohoto
života
tohoto
z
tohoto
světa
a
tento
svět
ek
tento
svědek
jestliže
přejde
do
svědectví
o
bohu
nezahyne
jestliže
zůstane
být
svědkem
jenom
nic
čím
víc
než
svědkem
tohoto
světa
zahyne
umíte
čili
je
třeba
abych
toho
svědka
který
je
smrtelný
po
té
stránce
a
tehdy
jenom
když
vnímá
jenom
tento
svět
a
nepřejde.
Vnímání
tohoto
světa
dál
tak
jestliže
tento
světe
svede
zůstane
jenom
tímto
svědkem
tohoto
světa
tak
musí
zahynout
jestliže
ale
tento
svědek
se
stane
svědkem
boha
věčnosti
a
to
právě
je
ta
veliká
vymoženost
kterou
máme
k
dispozici
tak
nezemře
na
věky
a
z
té
smrtelné
duše
se
vykřesat
svědek
se
oděli
od
smrtelné
duši
rozumíte
přejdeme
smrtelné
jinak
ten
svědek
který
tady
je
svědkem
tohoto
světa
musí
svědčit
beztak
při
nějakém
soudu
jakoby
to
je
tak
symbolicky
řečeno
v
okamžiku
smrti
aby
vydal
svědectví
o
tomto
životě
to
znamená
aby
se
učil
záznam
o
tomto
životě
v
nesmrtelné
duši
a
z
tohoto
záznamu
on
se
potom
zase
vtěluje
jo
a
duše
zase
dává
povel
v
novém.
Mu
vtělení
a
část
toho
svědectví
uplatňuje
ale
že
to
svědectví
s
tam
prosí
jedno
za
druhým
z
různých
vtělení
takže
podle
okolností
ona
si
vybere
to
co
se
odkud
hodí
takže
tímto
způsobem
i
když
ztrácíme
vědomí
toho
čím
byli
že
jsme
se
u
převtělovali
i
tímto
způsobem
poněkud
jaksi
sme
nesmrtelný
takže
ani
ta
smrtelná
duše
není
tak
úplně
nesmrtelná
protože
ten
svědek
musí
vydat
ze
sebe
svědectví
před
bohem
v
okamžiku
smrti
a
to
z
něho
zůstane
na
věky
ale
smaže
se
to
všecko
jakmile
se
vyrovná
zvaná
karma
to
znamená
jak
se
to
všechno
od
posloužit
jak
už
na
to
nelpím
takže
nelze
opravdu
v
pravém
pánem
sat
smyslu
o
o
věčném
životě
tohoto
smrtelného
toho
všechno
hasne
no
ale
já
jako
svědek.
Musím
zůstat
na
věky
jestli
to
dokážu
ne
nebo
se
stanu
jenom
předmětem
záznamu
a
to
je
špatné
jako
se
ke
stupni
musí
být
člověk
aby
už
byl
tím
pohádkovým
honzu
který
hledá
cenu
upozorňuju
vás
že
nemusí
být
na
nějak
v
vysokém
stupni
protože
my
hledáme
aniž
ještě
víme
ani
ještě
mi
jde
ta
princezna
je
i
tam
ten
fa
von
za
různých
fázích
ne
tedy
vono
jakmile
pojmem
úmysl
k
bohu
tak
se
stáváme
honzo
esiže
někdo
nevědomě
plní
podmínky.
Které
vedou
ke
spojení
s
bohem
jedné
rozpojení
s
bohem
že
říkáte
tak
už
je
to
vlastně
milost
že
to
je
schopen
nevědomě
plnit
no
tak
to
je
tak
celý
náš
život
je
takovou
milosti
ten
je
nemůžeme
říct
kde
to
začíná
ne
to
je
těžko
říct
a
jestliže
člověk
nevědomě
plní
podmínky
tak
je
to
vina
je
to
vinen
on
sám
v
tom
smyslu
že
vnitřně
dorostl
do
toho
nevědomého
způsobu
plnění
podmínek
to
znamená
někdo
je
třebas
eticky
založen
lite
a
někdo
je
darem
mák
no
bezpáteřní
nebo
zase
na
leta
ne
kam
by
tam
plášť
já
nevím
jak
to
šlo.
Nazval
to
tak
tito
lidé
neplní
ani
nevědomě
podmínky
vstup
ale
když
někdo
už
je
založen
tak
že
je
eticky
založené
a
podobně
opačně
než
tuhlety
daleci
tak
už
vytváří
kolem
sebe
i
zevní
podmínky
které
k
němu
zdali
je
přistupuju
směju
pro
to
aby
se
s
ním
ta
věčnost
vědomě
spojila
čili
zase
nejde
o
milost
v
tom
smyslu
jako
je
to
nějaká
zvláštní
volba
nýbrž
třebas
vlivem
výchovy
se
mu
dostane
lepší
příležitosti
a
podobně
masky
toho.
My
se
často
se
i
toho
že
ten
člověk
nemá
výchovu
ale
přirozeně
je
dobrý
bychom
tam
řekli
že
takových
je
hodně
například
dejme
tomu
umělecký
život
některých
lidí
je
právě
vzorem
takového
přirozeného
správného
přístupu
vlivem
toho
že
ten
člověk
se
ubírá
třeba
krásou
a
tím
se
zjemňuje
výchovu
jinak
nemá
než
ta
krása
toho
umění
ho
přibližuje
k
bohu
a
někdy
velice
aut
ně
noha
která
stoupá
z
jednoho
schodu
na
druhý
musí
se
sice
vyhnout
ale
musí
mít
dispozici
druhou
nohu
která
ještě
stojí
na
tom
minulém
to
že
jsme
omezení
zákonitostí
této
hmoty
stát
pevně
na
této
půdě
této
hmoty
to
je.
Ta
vymoženost
že
můžeme
druhou
rohu
zdvihnout
rozumíte
čili
na
jedné
straně
to
vypadá
jako
omezení
že
já
tam
tou
jednou
nohou
tím
a
na
druhé
straně
je
to
velká
vymoženost
že
mohu
tu
druhou
zdvihnout
a
nakonec
i
ta
která
tam
musela
být
a
ta
nemě
se
a
podporovat
až
to
nebude
zapotřebí
tak
také
se
zbyde
za
tou
první
ní
devatenáct
set
sedmdesát
osm
tak
já
bych
chtěl
říct
něco
jak
přistupovat
utrpení
své
svém
no
a
jiných
lidí
že
totiž
my
pochopitelně
snažíme
se
o
lásku
k
bližnímu
a
tak
se
tedy
také
snažíme
o
to
abychom
jim
pomohli
tím
způsobem
že
prosíme
boha
za
pomoc
pro
toho
bližního.
S
jesti
že
nám
to
bůh
nemá
za
zlé
ale
my
si
nikdy
nesmí
hrát
na
pozici
někoho
kdo
by
pánu
bohu
radil
a
teď
vysvětlím
proč
protože
se
měli
se
stát
pomocníkem
božím
a
to
obyčejně
tak
bývá
že
kdybychom
chtěli
od
boha
něco
v
těm
bychom
nechtěli
být
napomoct
přeci
nemáme
ani
právo
to
od
boha
chtít
my
musíme
napřed
dokázat
svou
dobrou
vůli
že
ze
sebe
jsme
ochotni
vydat
všecko
co
v
klidu
vydatný
že
jestliže
ze
sebe
proto.
A
o
bližního
třeba
tak
kterého
prosíme
uděláme
všecko
co
lidsky
v
klidu
můžeme
udělat
tak
tam
teprve
začíná
naše
právo
na
pomoc
boží
jestliže
z
nějakých
důvodů
nechci
říct
v
ní
vlasti
z
pohodlnou
ale
třebas
i
z
nevědomosti
neuděláme
to
co
můžeme
udělat
pro
bližního
sami
nemá
právo
říct
pane
bože
uměle
to
za
mě
abych
tak
řekl
lidově
nic
se
nestane
nebudeme
by
slyšen
ale
nebudeme
kolikrát
vysvětlit
ani
tehdy
když
prosíme
za
něco
co
nevíme
jestli
je
správné
když
se
stane
podle
naší
vůle
protože
my
častokráte
nevidí
ne
se
poučeni
o
tom
ty
jak
pomáhat
to
v
tom
smyslu
že.
Neznáme
jeho
záměru
a
obvykle
neznáme
semena
nevíme
proč
se
děje
to
a
proto
je
ono
pod
on
dělá
to
a
nedělá
tamto
o
to
už
ve
starověku
jak
ježíš
ukazuje
se
tohleto
nevědělo
ne
to
nikdy
nikdo
neví
čili
kdybychom
měli
pokud
se
mi
navíc
udělat
něco
co
sami
nedokážeme
ze
svých
vlastních
sil
kdybychom
nabízl
to
udělat
tak
musíme
se
vytýkají
o
znalost
vůle
boží
a
měli
bychom
napřed
si
dát
líbit
to
aby
nám
pán
bůh
ukázal
jestli
chceme
pomáhat
co
máme
dělat
a
ne
už
s
vlastní
cti
si
dělat
co
chceme
tak
dejme
tomu
se
vám
ne
ukazoval
svatého
josefa
že
on
si
dal
poradit
ten
si
pannu
marii
utečeš
komu
egypta
a
jak
mu
bylo
poraděno.
Tak
tak
jednal
neříkám
že
každý
mu
s
ní
ohlas
nějaký
boží
nebo
anděl
musí
k
němu
promluvit
to
není
pravda
ale
rozumově
napřed
můžeme
posoudit
jestli
je
to
správné
nebo
nesprávné
to
je
první
světlo
a
za
druhé
máme
tady
řízení
okolnostmi
které
nám
bezpečně
poradit
co
máme
dělat
já
si
myslím
že
v
tomto
ohledu
velice
jako
podceňujeme
možnost
vedení
protože
my
si
myslíme
že
okolnosti
a
události
které
k
nám
přístupovou
jsou
něco
co
my
nemůžeme
ovlivňovat
to
naopak
my
v
každém
případě
ovlivňuje
a
nic
se
nám
neděje
co
si
sami
nezažíváme
nebo
nepůsobím
nebo
já
vy
to
bylo
asi
ještě
do
způsobem
co
si
nádobím
když
si
myslíme
že
to
zdánlivě
přišlo
z
nich
ku
že
to.
Někdo
způsobil
to
jsem
se
na
omylu
my
jsme
vždycky
vším
vinni
a
jestliže
se
máme
z
té
viny
dostat
mimo
oblast
viny
tak
musíme
tu
vinu
mazat
napřed
upozorňuji
vás
a
teprve
pak
může
přestat
ten
účinek
který
na
sobě
za
zažíváme
účinek
naší
viny
a
tohleto
my
neděláme
čím
viním
napřed
vyčistil
vlastním
domě
než
zase
čistí
těch
kde
jinde
a
my
bychom
o
ale
tolikrát
považuješ
vyčistil
jde
jinde
jenom
kdybychom
nemuseli
u
sebe
tohleto
sou
chyby
které
jste
jí
mnoho
utrpení
protože
vzniká
nerovnováha
mezi
vlastním
vlastní
cestou
a
přáním
po
nějaké
nápravě
nemůžeme
pánu
bohu
po.
A
když
nejdeme
jí
tak
z
jaké
strany
to
vzít
když
nerozumíme
jeho
záměru
když
nevíme
co
on
si
přeje
takže
že
máme
být
doz
a
ctí
přát
vědět
co
on
si
přeje
va
že
případě
to
není
zapotřebí
to
by
ná
záva
znalo
to
je
závazné
vědomost
ale
jestliže
s
rozhodnutí
někomu
pomoci
tam
kde
nikdo
jinak
nemůže
pomoci
než
jak
si
říkáme
pán
bůh
tak
pak
musíme
se
opřít
o
vůli
boží
jakmile
toto
neuděláme
tak
se
proviňujeme
i
proti
tomu
komu
chceme
pomoci
i
proti
sobě
na
oba
nabyde
strany
na
uvalila
veliké
nebezpečí
utrpení
protože
jsme
se
postavili
možná
proti
vůli
a
říkám
možná
musí
to
vždycky
být
proti
vůli
boží
a
hraje
me
na
studna
které
hádám
chtěl
jsem
nic
si
že
jak
rozumně
jak
máme
porozumět
nebo
do
jaké
míry
máme
se
to
žit
porozumět
vůli.
Boží
když
někomu
pomáháme
v
žádném
případě
se
nemusíme
starat
o
vůli
boží
vůbec
když
nám
někdo
kdo
potřebu
nějakou
má
jako
potřebou
dop
potřebuje
naší
po
přichází
z
dobrou
vůlí
že
aby
nás
vykořisťovat
nýbrž
aby
prostě
se
třeba
zachránil
nebo
abych
něco
se
životě
vylepšit
tak
jak
mu
náleží
tomu
člověku
v
tomto
případě
můžeme
bez
velkého
brát
jako
posla
božího
a
to
co
chce
to
není
nemravné
pochopitelně
považujeme
za
vůli
boží
a
nesplete
me
se
nikdy
nebo
téměř
nikdy
o
nás
teď
mi
taky
na
rozenává
ale
to
už
není
naše
záležitost
obrat
nás
může
ale
jestliže
jde
o
jinou
věc
pomoci
někomu
v
tom
pří.
Anděl
když
lidsky
se
už
mu
pomoci
nedá
když
jenom
vyšším
zásahem
se
mu
může
pomoci
tady
museli
opatrný
v
tom
smyslu
že
neznáme
li
vůli
boží
tak
by
bylo
lépe
u
dál
na
pokračování
pomáhat
zase
jenom
lidsky
a
ne
nějak
na
dycky
ne
přivolávat
pomoc
boží
svou
vůlí
tam
kde
ta
pomoc
boží
vůlí
boží
na
svou
vůle
v
tom
musíme
vidět
nějakou
moudrost
ze
strany
boží
ho
mít
jenom
v
tomto
se
můžeme
mýlit
tam
v
tom
obyčejných
věcech
nikoliv
a
tady
můžeme
udělat
chybu
protože
jestliže
potom
nevíme
pánu
bohu
do
toho
co
on
dopouští
jak
tomu
říká
křesťansky
a.
A
živíme
se
aby
to
pán
bůh
opravil
protože
patrně
tomu
dobře
nerozumí
nebo
nemá
tak
krát
asi
jak
se
nám
zdá
tak
to
za
pojem
vidíme
no
to
on
si
z
toho
nic
nedělá
ale
my
především
řídíme
tomu
člověku
i
sobě
protože
jdeme
jinou
cestou
ne
se
cesta
boží
může
se
stát
že
i
když
máme
nějaké
netuší
že
mu
špatně
porozumíme
je
to
možné
pak
není
naše
vina
že
jsme
tomu
špatně
porozuměli
protože
sme
nedorostli
tomu
vnitřnímu
pochopení
věcí
lukáše
ale
vždycky
že
třeba
svatý
nadšen
na
pokračování
chybně
rozuměl
svým
vnuknutím
ne
chybně
v
tom
přelití
úplně
špatně
ale
na
takové
nízké
úrovni
tomu
porozumí
ono
se
všemu
dá
porozumět
na
různých
úrovních
já
sem
to
mezích
spisech
často
ukazoval
že
na
různé
úrovni
věci
vykládá
A
stávalo
že
že
není
špatný
výklad
zcela
nejnižší
úrovni
není
špatný
ale
nevím
ne
živ
nevloží
všechno
jiný
výklad
vyložím
více
kdyby
se
na
vyšší
úrovni
to
dělalo
ještě
víc
a
tak
dále
jenomže
čím
bych
více
tomu
a
hlouběji
porozuměl
tím
má
zodpovědnost
je
mnohostrannějších
a
já
si
myslím
že
je
takový
svatý
venek
napřed
třebas
porozuměl
tomu
že
obraz
kristu
v
těm
promluvil
obnovím
to
chrám
když
tomu
porozuměl
jenom
lidsky
na
té
nejnižší
úrovni
že
se
nic
nestalo
se
to
že
mu
to
stálo
mnoho
utrpení
protože
on
zřejmě
v
té
době
ještě
nedorostlo
toho
vnitřního
budování
chrámu
když
tomu
byl
vybídnout
on
byl
vlastně
vybídnout
ani
si
to
uvědomoval
to
pochopil
mnohem
později
že
má
nazírat
síly
k
tomu
aby
se
osvědčil
v
tom
budování
vnitřního
chrámu.
A
ty
síly
mohl
na
sbírat
jenom
nějakým
trním
em
tak
on
napřed
klaněl
na
stavbě
normálních
hlavu
což
tedy
s
našeho
lidské
se
nemělo
dít
měl
budovat
vnitřní
chrám
jak
jste
si
jak
jsem
později
sám
a
ježíše
dověděl
ale
vůbec
nebyl
spokojen
s
tím
že
je
to
kolikrát
chrám
už
do
budoval
pořád
ho
zlém
že
ještě
jich
neopravil
dost
když
mu
ježíš
kristus
řekl
tento
chrám
postav
znovu
ne
a
nesim
si
že
ukazoval
na
ně
na
svatýho
františka
a
nebyl
spokojen
protože
vnitřně
byl
veden
správně
bohem
i
když
to
nevedl
vysvětlit
správně
ještě
že
to
co
všechno
postavil
není
ještě
všechno
schází
to
postavení
toho
vnitřního
chrámu
a
teprve
když
se
sal
doba
vnitřní
chrám
tak
mě
najednou
to
je
že
dělá
to
pravé
a
říkal
si
jak
jsem
tak
dlouho
mohl
to
pochopit
ne
že
tak
je
to.
Roste
ale
e
bylo
to
správně
protože
on
se
musel
v
tom
svým
vnitřním
stavu
nespokojenosti
stále
hlouběji
a
více
do
základu
odpoutat
od
sebe
sebezapírat
a
ta
míra
sebezáporu
stále
rostla
a
tím
taky
ho
ta
svatost
svatýho
františka
protože
jeho
platí
víc
než
na
kohokoliv
jiného
žije
si
že
slabý
pramen
je
napaden
větrem
tak
hasne
si
že
ale
silní
pramen
a
to
byl
svatý
františek
je
napaden
větrem
taky
ještě
víc
rozumím
a
von
tím
že
názor
na
překážky
tak
jeho
plamenný
ní
se
rozdmychávání
se
milý
hořela
už
to
nebylo
hlavní.
Až
do
smrti
a
kdyby
se
byl
jaksi
jak
my
tomu
říkáme
teprve
nová
kdyby
byli
by
bylo
nasoukal
řečeno
symbolicky
tak
se
to
nerozsel
tak
je
mi
kolikrát
to
co
se
děje
s
tím
bližním
nebo
s
námi
musíme
považovat
jako
o
se
tady
někde
souká
do
plamenem
možná
nebo
o
něco
jiného
co
co
mu
nerozumíme
ale
zaručeně
nemáme
radit
pánu
bohu
máme
se
smířit
s
tím
že
lidským
musel
dělat
co
chceme
a
pak
klidně
od
toho
umět
odstoupit
a
to
že
jsme
lidsky
udělali
co
jste
mohli
zase
řezali
na
konec
svých
možností
na
vrchol
lidství
rozvinuli
jsme
své
lidství
tak
daleko
že
odtamtud
u
dosažitelné
vyš
vyšší
úroveň
dokud
neuděláme
ze
sebe
všecko
ten
vůbec
ani
právo
aby
nám
pán
bůh.
Pomohl
nějak
nadlidsky
nemůže
nemůže
protože
my
jsme
se
k
němu
nepřiblížil
když
jsme
my
chceme
aby
za
nás
něco
dělal
a
to
ne
tomu
tady
nejsme
my
jsme
tady
proto
abychom
vyšli
tady
z
toho
omezení
z
té
klece
které
se
říká
vesmír
tím
že
se
dostaneme
až
jeho
výuce
tam
nedostaneme
dokud
sme
někde
na
ně
tak
v
té
klesaly
vybředneme.
Text view •
Help