Waveform view
78-Kaly-CD06-tr02
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Domnívám
se
že
v
tom
spisu
sladké
jho
nebylo
jasně
ukázáno
jaký
je
rozdíl
ve
východiscích
na
cestě
činnosti
a
na
cestě
lásky
tím
méně
samozřejmě
na
cestě
poznání
protože
tam
nese
svým
spisováním
ještě
nedostaly
a
tak
doplňuji
text
o
pojednání
o
východiscích
rozdílnosti
východiska
kdyby
totiž
bylo
východisko
stejné
na
obou
dvou
cestách
tak
by
byli
zbytečné
dvě
cesty
protože
je
ale
různé
tak
se
hodí
pro
dva
různé
typy
lidí
některý
člověk
je
za.
Že
spíše
činorodě
a
některý
člověk
je
založen
spíš
tří
s
láskyplně
ale
citově
a
si
tu
pochází
nebo
citového
založení
citového
zaujetí
pochází
jeho
činnost
kdežto
činného
člověka
synovství
může
vzejít
láska
činnosti
může
vzejít
cit
a
tak
dále
znáte
že
lidi
někteří
nejsou
schopni
dělat
něco
k
čemu
nemají
citový
poměr
to
jsou
vyložení
lidé
jsou
lidé
kteří
to
pro
ty
věi
se
hodilo
vyloženě
to
východisko
cesty
lásky
a
kdežto
jsou
zase
lidé
kteří
se
dovedou
tak
zapřít
že
i
když
tomu
nemají
osobní
poměr
a
k
tomu
nás
vychovává
dnešní
společnost.
Tedy
se
dobře
tak
to
dělají
bez
reptání
a
nepotřebujou
si
vytvořit
k
tomu
citový
poměr
je
celá
řada
povolání
kde
není
vůbec
možno
a
není
třeba
si
vytvářet
citový
poměr
k
tomu
co
dělám
budu
li
třebas
plánovačem
nemusím
mít
k
tomu
citový
poměr
budu
ale
učitelem
nebo
lékařem
není
na
závadu
když
ten
citový
poměr
budu
mít
nebo
když
budu
když
se
budu
snažit
stát
se
třebas
lékařem
nebo
stát
se
učitelem
stát
se
knězem
pro
svůj
citový
poměr
k
tomuto
povolání
ano
nejenom
rozumový
čili
tady
vidíte
že
můžeme
rozlišovat
školsky
dva
typy
lidí
jedni
kteří
se
bez
citu.
Nevychneobejdou
protože
je
to
východisko
i
pro
jejich
činnost
a
druzí
kteří
se
obejdou
protože
činnost
je
jim
daleko
pro
ně
důležitější
než
ten
cit
který
potom
třebas
někdy
z
toho
vyplývá
nebo
ta
láska
která
z
toho
vyplývá
oni
potom
třebas
chci
do
této
druzí
milují
daleko
dokonaleji
než
tamti
první
protože
ty
na
to
šli
jenom
citem
a
ten
je
prchavá
a
tuhleti
na
to
šli
ze
zásady
že
je
to
správné
toto
dělat
a
tamto
nedělat
do
se
nedo
na
cit
a
to
je
taková
konstanta
která
je
trvalejší
než
tamta
citová
no
ale
já
se
vrátím
k
tomu
východisku
který
východiskem
na
cestě
činnosti
je
chtít
něco
dělat.
Kvůli
bohu
tedy
jako
služba
bohu
nebo
jako
otrok
boží
a
když
už
je
to
jako
přítel
boží
tak
už
to
zavání
láskou
čili
jestliže
já
můžu
zvolit
a
mohu
to
udělat
na
této
cestě
východisko
přítele
božího
to
dost
odvážné
ale
mohlo
by
se
to
stát
tak
pak
už
od
začátku
ta
moje
cesta
činnosti
činnosti
toho
přítele
který
se
pro
něho
něco
udělat
toto
východisko
už
je
zamícháno
s
východiskem
na
cestě
lásky
nevadí
my
se
nemusím
bát
že
to
není
jednoznačně
cesta
činnosti
nebo
jenom
se
lásky
potom
se
všichni
míchal
typy.
A
dokonce
platí
že
nikdy
nemáme
stejné
východisko
k
tomu
co
děláme
i
když
se
na
světě
činnosti
protože
něco
se
také
dělá
z
lásky
už
od
začátku
na
cestě
činnosti
a
jestliže
se
něco
dělá
otrocky
to
znamená
bez
ohledu
na
výsledek
bez
ohledu
na
užitek
osobní
no
tak
to
je
velice
vznešené
hledisko
na
cestě
činnosti
které
zaujímal
například
svatá
terezie
z
avily
že
totiž
řekla
pravá
činnost
je
taková
která
si
pro
sebe
vůbec
nic
nežádá
pořád
činnost
a
terezie
to
bylo
do
stejné
míry
zamícháno
s
láskou
že
ona.
I
když
si
předstírala
že
nic
nežádá
uspokojovalo
to
její
potřebu
milovat
boha
rozumíte
mně
neboť
ona
tím
dávala
najevo
že
koho
miluje
od
toho
nic
nechce
nebudeme
jí
sahat
do
svědomí
ale
patrně
tomu
tak
je
na
cestě
lásky
je
naopak
východiskem
cíl
nebo
představuji
si
při
tom
výchozím
bodě
že
cílem
toho
co
budu
dělat
bude
milovat
boha
na
věky
k
tomu
se
nějak
chci
dopracovat
obyčejně
to
neumím
jinak
udělat
nemám
představu
o
to
že
bych
to
tak
udělal
než
zase.
To
že
se
budu
cvičit
v
lásce
že
se
budu
učit
milovat
a
zase
nejlépe
se
učí
té
lásce
skutky
tak
že
to
je
to
to
cesta
lásky
vždycky
má
povahu
cesty
činnosti
ovšem
podnětem
k
tomu
je
láska
k
té
činnosti
ne
podnětem
je
láska
že
je
tam
primárním
pro
ně
ten
bylo
potřeba
být
činný
já
jsem
mu
východisku
o
různost
východisko
na
cestě
činnosti
a
na
cestě
lásky
samo
sebou
že
různost
východiska
nese
náš.
Taky
tak
na
tom
co
se
potom
dělá
v
domě
jak
na
poli
tak
v
domě
tak
dejme
tomu
člověk
který
jde
cestou
lásky
a
je
čemu
my
říkáme
na
poli
hospodářově
to
znamená
ne
hospodaří
pro
sebe
nýbrž
hospodaří
tak
aby
plnil
vůli
boží
a
to
řeknu
jemně
ne
tak
naplno
jak
jsem
to
říkal
to
svém
spisování
to
si
tam
potom
doplníte
tak
tenhleten
člověk
jeli
na
cestě
činnosti
může
to
dělat
jenom
proto
aby
plnil
vůli
boží
nemusí
dělat
z
lásky
k
němu
to
všechno
víte
a
když
teďka
přichází.
Do
domu
otcova
to
znamená
modlí
se
ten
člověk
a
to
se
od
něho
také
chce
to
znamená
modlí
se
za
účelem
aby
se
s
bohem
vědomě
spojil
ne
aby
se
modlil
tak
to
znamená
že
kdyby
zjistil
že
ta
jeho
modlitba
je
jenom
modlitbou
a
nespojuje
ho
s
bohem
tak
jeli
správně
na
cestě
postaven
na
cestě
činnosti
tak
s
tím
není
spokojen
a
takovou
modlitbu
nekoná
ani
den
ani
den
ani
hodinu
ani
minutu
protože
jeho
modlitba
je
tady
k
tomu
aby
ho
vedla
do
domu
na
ke
spojení
s
bohem
ano
a
co.
Nevede
to
vyloučí
to
neznamená
že
by
měl
zanechat
modlitbu
nýbrž
že
by
měl
zkvalitnit
tak
aby
tam
vedla
a
že
by
neměl
být
ani
chvilinku
spokojen
když
to
tam
nevede
a
to
by
měla
být
ta
nutkavost
a
to
by
mělo
způsobit
že
by
modlitba
nebyla
mechanická
na
tom
by
mělo
záležet
protože
buď
si
předstírá
že
jde
k
bohu
nebo
si
nepředstíral
a
když
si
nepředstírá
tak
musí
komplexně
jít
k
bohu
i
na
poli
i
v
domě
a
do
domu
se
nedostane
jestliže
nemá
během
dne
možnost
dělat.
Činnost
ohledem
na
spojení
s
bohem
jako
službu
jemu
tam
víc
nemůže
udělat
a
když
potom
při
modlitbě
tvorby
nedělá
přímo
tak
aby
se
s
ním
spojil
samozřejmě
když
činorodý
člověk
přijde
do
mu
tak
tam
zase
něco
dělá
to
znamená
on
i
při
té
modlitby
je
čím
převažuje
v
té
modlitbě
činná
stránka
aktivní
stránka
to
znamená
takové
činorodá
povaze
nebo
takové
cestě
činnosti
odpovídá
spíše
třebas
koncentrace
písmenová
než
tichá
ta
písmena
noze
výrazem
činorodosti
neboť
tam.
Pořád
něco
člověk
dělá
on
mluví
té
činnost
prosím
vás
jiného
druhu
než
mlácení
lopatou
ne
a
kdežto
ten
člověk
který
jde
cestou
lásky
a
který
na
poli
nepracoval
v
tom
našem
slova
smyslu
to
tě
o
tom
vysvětlím
jak
jsme
zvyklý
že
pracujeme
aktivně
nýbrž
on
tam
pracoval
také
trpně
ta
druh
činný
trpně
být
činný
trpně
to
těžko
vysvětlit
to
já
jsem
to
dělal
a
to
je
marii
ne
ale
to
není
dostatečné
vysvětlení
já
to
vyspím
ještě
později
dokonalý
připomeňte
mně
já
teďka
mě
den
jenom
o
tom
o
ten
dům
ti
tak
jsem
myslím
byl
dotázán.
Nechci
to
rozplýtvávat
na
všechny
strany
tak
jestliže
potom
on
jde
do
toho
domu
ten
člověk
to
znamená
začne
se
modlit
ten
člověk
který
z
jedno
cestě
lásky
tak
už
nedělá
nic
jiného
než
se
odevzdává
o
cestě
lásky
opravdu
všechno
co
předcházelo
ho
musí
nést
tak
aby
při
tom
odevzdání
necivěl
jestli
je
to
dostatečně
nenese
tak
se
musí
vrátit
k
láskyplné
činnosti
o
to
vrátit
se
k
láskyplné
činnosti
v
modlitbě
že
on
rozjímavá
plně
o
bohu
všeho
se
jenom
neodevzdává
čili.
Modlitba
na
cestě
lásky
pořád
se
pohybuje
mezi
rozjímáním
já
to
zjednodušuji
mezi
rozjímáním
a
odevzdáním
rozjímáním
a
odevzdáním
mezi
tím
je
nějaké
rozhodnutí
nějaké
předsevzetí
vždycky
totéž
patřit
bohu
když
a
potom
to
rozhodnutí
hned
se
mu
odevzdá
čili
rozjímání
dycky
končí
okruh
rozjímací
končí
touhou
se
odevzdat
bohu
rozhodnutím
já
se
mu
odevzdám
a
odevzdá
se
a
protože
je
tam
v
této
cestě
obsaženo
v
soulad
aktivní
stránka
spasí
proto
nemusí
dojít
ke
křižování
tam
by
to
mělo
být
harmonické
rozumíte
kdežto
v
té
cestě
činnosti
to
harmonické
není
už
z
toho
důvodu.
Že
tedy
v
čistokrevné
se
před
činnosti
že
tam
nemůže
člověk
činný
ustavičně
sloužit
to
by
ho
strhalo
on
slouží
jenom
svou
činností
ničím
jiným
když
je
na
poli
ale
nemůže
být
pořád
činný
on
si
musí
odpočívat
a
pak
vlastně
přetrhuje
tu
svou
službu
nabírá
jenom
sil
což
je
nutné
aby
dělal
na
cestě
lásky
se
nenabírají
síly
to
je
přesta
plynulá
od
začátku
se
jenom
se
liší
začátek
od
konce
tím
že
začátku
miluje
málo
a
potom
víc
to
být
cesta
lásky
všechno
má
být
podmíněno
láskou
všechno
ať
je
to
činnost.
Nebo
nečinnost
je
to
odpočívání
nebo
mlácení
rukama
všechno
musí
být
prostoupeno
láskou
všechno
musí
být
z
lásky
k
bohu
děláno
prováděno
a
protože
o
tomhletom
ježíš
kristus
věděl
a
se
vracím
k
té
marii
věděl
u
té
marie
že
ho
miluje
a
proto
ji
neměl
za
zlý
že
ta
její
láska
jí
nedovolila
aby
se
z
ní
vytrhovala
v
tom
je
dovoleno
potom
nic
nedělat
protože
kdyby
byla
chodila
po
kuchyni
nebo
něco
vařila
tak
by
byla
z
toho
stavu
lásky
vytrhována
a
protože
ona
žila
v
tom
stavu
lásky
ježíš
kristus
jí
musel
dopřát
a
ukázat
že
je
lépe
aby
z
něho
nevycházela
že
zvolila
lepší
úděl
sobě.
Text view •
Help