Waveform view
77-07B-78-01B-obrac
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Tady
je
otázka
paměti
na
jedné
straně
říkám
že
paměť
překáží
poznání
a
velice
okolní
ty
neodstoupím
poznání
nemůže
vy
dočkat
koupit
a
na
druhé
straně
tu
paměť
vlastně
ne
vás
soustavně
pěstuje
protože
pořádně
co
píšu
a
cukání
pamět
a
po
jeho
nějak
na
tom.
Že
že
si
to
vezmete
do
hlavy
a
ne
podle
toho
zařídí
se
ne
jenom
věc
paměti
to
si
to
nebudete
pořád
číst
znovu
a
znovu
to
budete
pamatovat
a
to
že
je
to
poznal
správné
tak
se
nebudete
řídit
jak
tuhleti
dvě
věci
srovnat
dohromady
v
okamžiku
vstupu
do
domu
otcova
paměť
o
tom
co
jsem
dělal
den
a
to
znamená
pocit
zásluhy.
Taky
z
toho
vyplývající
musí
jít
stranou
protože
tam
mám
jiné
úkoly
tam
na
tom
v
tom
domě
maminky
tam
na
tom
poli
jsem
pracoval
pro
hospodáře
nepřímo
že
jsem
obdělával
jeho
pole
jeho
nástroje
a
podobně
a
tady
v
tom
domě
sloužím
přímo
jemu
ano
tento
jiného
ne
nepřímo
na
jeho
poli
nýbrž
jemu
jestliže
mám
sloužit
na
jeho
poli
potřebuju
k
tomu
paměti
že
musím
vědět
jak
mám
vít
následek
do
ruky
ne
co
musím
si
boha
stát
v
tom
mě
nařídil
to
všechno
otázka
paměti
a
jak
přijde
jeho
domu
musím
jenom
vědět.
Že
jsem
jeho
služebník
jeho
služebník
který
jemu
má
sloužit
a
co
ode
mě
bude
chtít
to
udělám
přímo
ode
mě
chce
na
čem
můžu
už
pamětně
taky
vědět
že
aby
aby
udál
najít
k
tomu
o
taky
že
toho
svým
čili
počáteční
nějaká
paměť
tam
hraje
nějakou
roli
ale
není
to
pro
mě
toho
druhého
já
si
tam
je
pane
bylo
zbytečné
si
dopátrat
co
jsem
před
ten
dělal
dělat
s
vědomí
ty
nebo
spisovatelem
jsem
to
správně
dělal
to
musí
dělat
ne
tam
lidu
je
tam
vejdu
sami
nepřítelem
i
mnou
a
podaří
nýbrž
já
musím
přímočaře
sloužit
hospodáře
a
to
tím
způsobem
že
se
mu
odevzdám
a
ee
názorně
jak
dramaticky
že
mu
dávám
najíst
ale
to
je
vlastně
že
se
mu
odevzdám
že
odstupuju
od
sebe.
A
přistupuju
k
němu
takovou
měrou
jak
odstupuju
otec
budu
k
němu
kdybych
zůstal
sám
se
sebou
tak
bych
k
němu
nese
přistoupil
žil
v
tomto
smyslu
do
jaké
míry
odstoupí
od
paměti
čili
od
zapamatovali
sama
sebe
tak
do
takové
míry
se
spojuju
syn
hospodářem
ale
to
by
nebyla
si
celá
odpověď
proč
jsem
proti
paměti
protože
tady
se
v
tomto
momentu
když
já
se
ba
byla
nějaké
duchovní
cvičení
dejme
tomu
já
si
pomůžeme
naším
způsobem
dělám
cvičení
písmenová
neopakuju
jméno
boží.
Tak
samozřejmě
to
jméno
boží
opakuji
to
věc
paměti
já
se
opakuju
a
že
ho
znám
jak
ho
mám
paměti
a
vy
jakou
technikou
co
mám
dělat
omítka
na
techniku
a
zmínka
na
to
jméno
způsobuje
že
já
to
jméno
opakuji
třebas
boha
dejme
tomu
čili
až
do
té
míry
dokud
to
dělám
takhle
je
to
otázka
paměti
a
dokud
tato
paměť
neodpadne
tak
já
se
pomocí
tohoto
cvičení
s
bohem
nespojím
tak
jsem
to
myslel
čili
ta
paměť
je
zapotřebí
když
nastupují
toto
cvičení
a
kdybych
na
ní
lpět
a
držel
se
jí
a
chtěl
pořád
to
jméno
říkat
protože
to
mám
paměti.
Tak
si
znemožním
to
spojení
já
jsem
dlouho
bojoval
jim
že
mně
to
nešlo
dál
říkat
že
prostě
jsem
byl
unášel
za
to
jméno
že
jsem
ztrácel
schopnost
ho
vyslovit
rozumíte
nastával
prudce
spojovací
stav
potože
se
nic
neříkal
to
mě
jako
začal
o
tom
že
se
nikdy
spojovací
stav
nezažil
přeci
tak
hluboký
tak
mě
přes
třeba
o
tom
že
to
byl
nějaká
špatná
cesta
tak
jakmile
se
moh
jsem
tam
zase
vnutil
to
mého
boží
to
postál
jsem
vylomeniny
a
z
toho
vidím
že
jsem
tady
paměť
tam
kam
nepatřila.
Že
paměť
je
tady
proto
abych
mohl
komunikovat
svým
po
světem
není
k
tomu
vůbec
stalo
že
je
na
abych
mohl
žít
ve
věčném
světem
není
protože
já
jsem
nikdy
jenom
stát
bohem
který
by
ovšem
věděl
já
mám
prostě
být
jakém
po
věčným
svědkem
jeho
otčím.
Tam
by
neměl
koukat
čili
z
toho
důvodu
nebudu
potřebovat
paměti
ano
dotaz
když
se
složení
vstoupí
do
otcova
domu
a
sloužit
tomu
hospodáři
a
ví
jak
kde
tady
má
jakou
cenu
tady
má
strach
protože
měl
strach
před
to
udělal
třeba
špatně
když
ví
jak
má
to
poznání
pocit
tady
opravdu
ježíš
všude
stanoví
ideální
postup
ideální
postup
v
tomto
ideálním
postupu
ani
na
cestě
činnosti
nemá
žádná
krize
místo
nemá
ani
na
k
si
činnosti
ani
na
cestě
poznání
ale
prakticky
to
dopadá
tak
že
kromě
na
cestě
lásky
dycky
krizím
dochází
protože.
Člověk
ideálně
nepoznává
člověk
ideálně
se
taky
nemiluje
ano
a
člověk
ideálně
neslouží
neposlouchá
ideální
a
proto
dochází
těch
krizí
a
a
proto
dokáže
v
ke
těch
strachu
protože
podívejte
se
třeba
vraťme
se
k
tomu
jakobovi
jak
se
přátel
předtím
setkáním
se
svým
bratrem
nezavrhl
neměl
čisté
svědomí
že
si
přál
to
vrozené
tím
taky
přání
tomu
splnil
a
on
se
stal
toho
rozeným
uměle.
Podívejte
se
tohleto
nečisté
svědomí
má
každý
z
nás
protože
nikdy
o
svém
díle
které
se
přesunout
z
rukou
božích
do
našich
lidských
není
dokonalé
protože
bylo
prováděno
přetlumočením
lidským
ano
ne
jako
moje
řeč
kdybych
třebas
duchovně
velice
dobře
poznával
nedokonalé
tlumočil
seco
co
poznávám
to
je
nutné
a
tak
taky
v
jiných
oborech
už
bych
pracoval
jinak
než
tlumočil
neboť
je
to
taky
jiné
práci
než
to
mocen
tak
bych
to
dělal
velice
nedokonalé
a
proto
to
nedokonalost
neznalost
a
nepoznání
tady
existuje
také
strach.
Ono
to
tohleto
ježíš
kristus
říkal
jinde
a
my
nesmíme
vytrhnout
z
jeho
učení
vůbec
nic
vy
to
musíme
vzít
jako
celek
ho
kdybychom
byli
služebníky
soustavy
služebníky
na
poli
a
v
domě
praha
nemám
to
prosím
modlitbu
toho
ale
jestliže
se
blížíme
ke
konci
světa
tak
jak
to
líčí
ježíš
kristus
bez
toho
že
bychom
byli
klacky
myslí
že
je
a
že
nic
jako
moc
chabým
a
co
se
nám
může
stát
má
naopak
to
stane
že
to
může
stát
to
právě
postaveno
to
se
stane
vždycky
tak
pak
budou
probíhat
tyto
změny
velice
dramaticky
jak
jsem
to
dneska
několikrát
říkal
to
znamená
půjde
z
toho
strach.
Ten
jakob
měl
strach
ze
svého
bratra
ezaua
a
tam
si
se
o
tom
není
zmínka
ale
zaručeně
mu
to
ho
to
nezbavilo
takovým
bojoval
neznámý
člověk
který
ani
neviděl
že
to
mě
tomuto
být
ještě
horší
než
ta
se
svým
bratrem
ten
jo
strach
že
setkání
svatém
byl
zastoupen
řek
bych
vyšším
řádem
strachu
tak
to
zlomilo
jeho
já
ten
strach
nemá
jenom
jsem
to
dosud
cíl
strach
má
taky
funkci
velice
pozitivní
to
je
to
co
píše
a
lama
ovšem
já
sem
to
nepřekážel
toto
píše
v
tom
vydobyli
že
si
moudrosti
i
v
té
nejistoty
taky
velká
moudrosti
že
já
tady
ale
nevykládal
protože
já
si
netroufám
tolik
jako
pan
alana
ale
jakmile
si
to
přečtu
od
toho
wattse
projevem
by.
Tak
si
budu
troufat
toto
to
dneska
jenom
říkám
také
na
já
se
musím
na
se
poučit
od
něj
jakým
způsobem
se
toho
posílí
to
mě
jako
si
být
protože
já
bych
to
chtěl
stejným
směrem
zaměřit
abych
se
ne
nezrodí
žil
duchu
možnostech
možností
která
nestavte
etakže
pracuje
také
něco
nového
to
obrana
věc
o
jako
bolest
že
ano
když
jako
lékař
je
velice
dobrá
záležitost
ne
že
bych
bolest
schvalovat
toho
mě
je
chápe.
Ale
je
to
ochrana
že
ano
proč
je
horší
věcem
horečka
není
nic
tě
dobrá
věc
a
je
to
lékař
kolika
výš
velice
užitečná
záležitost
do
určitý
míry
a
ten
se
ano
a
tak
dále
a
takže
bych
opravdu
mohl
jako
to
ukončit
tím
způsobem
že
já
nemluvím
o
tom
ještě
nějak
celistvě
rozumíte
protože
jsem
se
dostal
nakonec
že
si
ale
tohleto
mám
na
mysli
pořád
že
to
neříkám
celý
se
já
to
vůbec
nikdy
celistvě
neřeknu
protože
řeč
lidská
to
může
vykonal
jenom
z
jedné
strany
vždycky
zásad
stany
a
bych
musel
zase
ji
obrátit
a
z
druhé
strany
to
říkal
jako
toho
se
říkal
strach
je
nejhorší
překážkou
a
ty
říkám
odvedla
zlý
přesto
si
to
vedle
sebe
to
říkám
ne
a
obojí
je
pravda
a
oni
bez
něho
se
na
určitém.
To
si
ten
druhu
cesty
člověk
vůbec
neobejde
na
konci
by
byl
například
nepoznal
ten
strach
a
než
byli
utíkal
tolikrát
tak
jsem
se
po
považoval
za
doví
jakého
ne
ale
protože
jsem
nikdy
vlastní
asii
strach
nepřekonal
takový
já
sem
nýbrž
ho
za
mě
překonal
jak
do
jiný
tak
se
dověděl
závažnou
věc
že
člověk
sám
věci
nikdy
neudělá
nepotřebuje
ty
ty
někoho
druhého
druhým
ovšem
nemusí
být
dycky
člověk
druhým
že
být
prostředek
kterého
on
užíváte
potopen
druh
kdo
by
smím
prostředkem
přenesl
že
to
nejsem
já
to
je
protože
se
nýbrž
dál
se
někdo
druhý
ale
sám
o
sobě
nemohlo
tratě
taky
někdo
druhý
který
mě
přepadl
jako
tam
ten
neznámým.
Člověk
který
přepadl
toho
jakoba
ano
a
víte
tak
bude
něho
zlobil
on
se
jako
zvítězil
na
jedné
straně
na
data
opustil
jakoba
stal
se
izraelem
to
bylo
výtečné
to
byli
se
zápas
strachem
celou
nos
kdy
to
rupa
a
když
to
jako
prohraje
musel
být
krutý
západ
trval
celou
noc
mluvil
k
lidem
o
tom
jak
se
mají
lidmi
setkával
a
že
na
tom
velice
záleží
příliš
duchovním
pokroku
tak
jim
říkal
něco
čemu
němci
říkají.
Obchodní
dopis
ech
že
se
máme
postavit
na
stanovisko
toho
cíli
kterým
debaklem
ano
i
ten
to
znamená
to
jsem
já
ke
kterému
tam
mluvím
já
jako
si
nějak
to
vě
záleží
vedle
nikoho
nechodim
jako
když
je
to
kus
dřeva
i
když
nepotřebuje
mojí
pomoci
já
se
mu
nebudu
nikdy
vnucovat
pochopitelně
tak
je
to
pro
mě
člověk
který
není
méně
mnou
nese
já
a
méně
člověkem
nejsem
já
má
stejnou
lidskou
stojí
a
je
sem
od
boha
poslán
na
ten
svět
je
jeho
zástupcem
ve
já
se
nemohu
dneska
vůbec
stýkat
s
bohem
jenom
přes
božího
to
dokážu
si
musím
si
být
každého
setkání
velice
vděčen
boží
za
něj
velice
těšení.
On
takhle
nemluvil
martin
buber
já
jenom
vám
to
vysvětluji
jako
detailněji
jak
na
to
asi
šel
tak
on
tam
například
říkal
přátelé
dobře
si
myslete
do
do
tohoto
vám
si
napovědět
setká
dejte
se
se
svými
přáteli
a
se
všemi
lidmi
tak
že
byste
cítili
že
k
nim
přicházíte.
A
teďka
říkal
několikrát
dům
ty
ty
ty
ty
nic
jak
to
neví
že
to
je
slovem
ty
ale
o
mantry
museli
vidět
a
to
říká
takovým
způsobem
že
já
se
o
tom
měl
dojem
že
on
domě
proniká
to
bytosti
ten
řek
ačkoliv
to
bylo
na
to
černý
před
deseti
lety
nebo
to
nedonu
padesát
devět
to
už
je
menší
tohoto
etika
poslaná
tedy
umění
setkávat
považuju
za
přípravný
krok
na
cestě
lásky
upozorňuju
vás
že
todleto
neumíme.
A
že
jsem
proto
považoval
za
nutné
do
tohoto
vtělit
přes
ty
ostatní
kroky
které
jsem
na
to
té
byste
koncentraci
ale
ještě
pro
vás
něco
jiného
co
také
mám
jako
nejde
že
totiž
musíme
rozlišovat
ten
způsob
dosahování
jsem
do
toho
už
odešel
jedno
že
tam
se
nedosahuje
je
tím
že
se
dosahuje
nebo
tím
že
nám
záleží
na
tom
abychom
dosáhli
nýbrž.
Tam
dosahujeme
tím
že
deme
za
tím
a
k
tomu
ke
komu
chceme
jí
bez
ohledu
na
to
že
nám
to
něco
poskytuje
opravdu
vcházím
účelově
se
te
proto
se
ba
dost
toho
gotvaldova
že
si
mysíte
že
vám
to
něco
o
to
nemám
za
zlé
že
to
v
pořádku
ale
to
je
lidský
způsob
setkávání
kdežto
ten
který
navrhoval
martin
buber
který
se
mi
modlí
a
to
vám
teď
navrhnu
já
to
je
na
rozdíl
od
zážitku
oblast
a.
My
můžeme
jít
k
bohu
abychom
ho
zažívali
a
nemůžeme
také
k
bohu
abychom
k
němu
nabyli
lepšího
stavu
a
zásadně
ti
kteří
šli
k
bohu
tím
způsobem
že
ho
chtěli
zažívat
nikdy
se
neosvobodí
li
nikdy
nedošli
spasení
nikdo
z
nich
měli
třebas
je
extaze
ale
tam
to
končilo
byli
velice
vystřízlivěl
z
toho
vždycky
vyšli
a
z
roku
mo
to
líčí
v
hlavě
a
dokonce
nemocný
protože
nebylo
tady
zázemí
toho
správného
stavu
nýbrž
jenom
touha
dosahovat
zážitku
ano
já
jsem
byl
naštěstí
tohoto
způsobu
myšlení
ušetřeno
to
lže
jsem
nevěděl
to
se
stane
ani
při
prvním
v
tom
zážitku
ani
při
tom
to
znali
si
o
tom
koncentráku
ani
mezi
tím
nikdy
jsem
neměl
tušení
a
taky
se
to
nedá
dost
dobře
předvídat
se
se
mnou
stane
jaký
zážitek
budu
mít.
Víte
dobře
ježíš
kristus
účel
učil
tomu
přístavu
k
tomu
stavu
klidem
od
prvního
momentu
neučil
ty
svoje
učedníky
ničemu
jinému
než
mít
správný
stav
klidem
oni
definoval
bližního
tak
řeknou
se
znovu
dělat
definoval
pomoc
bližnímu
oni
definoval
sílu
která
tu
pravou
moc
přináší
po
té
ty
tři
věci
bych
ty
první
vězení
třeba
rozvádět
ale
tato
poslední
bouře
bude
třeba
vám
ještě
vysvětlit
jednou
že
to
že
to
víte
ale
přesto
to
připomenout
jenom
že
totiž
člověk
si
myslí
že
k
tomu
bližnímu
přistupuje
on
kdežto
měl
by
vědět.
Že
kdyby
chtěl
sám
člověk
bližnímu
nemoc
někomu
živém
přistoupit
že
už
by
nepřistoupila
neboť
by
k
tomu
neměl
sílu
nebyl
by
živ
on
tam
přistupuje
životem
který
má
od
boha
on
tam
přistupuje
uvědomte
sílu
kterou
má
od
boha
a
on
tam
přistupuje
láskou
který
má
od
boha
čili
kdo
to
přistupuje
k
tomu
lidí
on
mu
se
za
ním
jenom
mohu
všelijak
trati
a
takže
ten
který
přichází
je
on
a
ten
který
je
navštěvováni
ke
kterému
kazí
je
zase
on
to
si
ty
bože
říká
martin
buber
tady
totiž
jde
mně
o
jednu
věc
že
jako
kterákoliv
nějak
se
ta.
I
tato
má
přivést
pojem
a
stojí
na
cestě
lásky
něco
jiného
než
spojen
to
tě
poznání
nebo
nečinnosti
když
já
třebas
se
snažím
spojit
s
bohem
na
cestě
činnosti
se
snažím
dělat
věci
právě
vy
poslušen
jedna
tak
ten
by
nám
místě
jednal
správně
hospodářství
kolik
pro
sebe
nýbrž
pro
hospodáře
pořád
při
tom
mohu
mít
ve
své
duši
zrak
že
budu
za
to
trestáni
to
neudělal
pocit
lásky
nebo
tak
lásky
nemusím
já
uspěju
a
cestě
činnosti
a
po
se
na
to
napřed
protože
to
snazší
tehdy
když
vůbec
orání
nevím
když
tvrdě
vykonává
jako
o
to
platí
pro
svého
pánu
bezvadně
to
víte
prosím
ale
na
cestě
lásky.
By
to
bez
snahu
k
bohu
vůbec
nešlo
tam
první
řadě
je
vztah
a
všem
jak
na
cestě
činnosti
tak
se
lásky
je
ježíš
kristus
maxima
mě
ten
se
aby
ten
služebník
byl
buď
na
poli
a
nebo
kdo
mě
ale
někde
jinde
ne
to
je
maximální
požadavek
to
je
každou
chvilinku
nic
ne
ježíše
ne
na
poli
a
ne
v
době
mužem
se
pro
cestu
činnosti
nechci
říct
vyřízení
ale
proti
to
činost
jsme
slabý
jsme
si
uvědomovat
že
na
ní
nestačí
a
že
musíme
nějak
na
kaina
že
taky
vysvětlit
ale
mi
to
ale
na
cestě
lásky
tam
je
maxima
sto
úplně
sino
hlediska.
Tam
nechce
buď
jenom
na
poli
a
tomu
do
mě
vůbec
nic
takového
nechce
tam
říká
miluj
pána
boha
svého
z
celého
srdce
které
my
si
které
duše
celé
síly
své
se
vás
totálně
úplně
se
to
znamená
celé
jak
tohleto
vůbec
možné
to
je
stejný
maxima
ismus
jako
tam
v
té
činnosti
tam
se
vyvede
to
mě
já
jak
trvá
není
viďte
a
tady
není
se
jiná
alternativ
než
miluj
miluji
tak
si
dobře
řeknete
jak
já
mohu
milovat
celá
k
boha
když
ho
nevidím
když
ho
neznám.
Když
se
na
něm
tolik
nezáleží
když
mě
to
chvíli
záleží
na
čemkoliv
jiném
více
a
já
to
musím
vyřešit
a
kdyby
na
tom
nezáleželo
tak
bych
to
nevyřešil
takové
mám
jevy
a
jsou
správné
lidové
loví
jak
na
to
tedy
zase
tím
buber
svým
systémem
setkání
já
musím
opravdu
vyspat
první
pro
toto
cestě
trpělivě
čekat
na
moment
vy
mám
příležitost
se
setkat
s
bližním
a
vy
si
napří
tichu
se
na
mají
te
byli
jste
uměl
násilí
tak
je
já
jsem
byl
obal
že
se
budete
učit
setkat
s
proto
tě
dispozice
ve
se
vám
dál
bližní.
Jakmile
se
s
ním
jednou
celobytostně
setká
jako
se
setkáváte
sami
se
sebou
dosud
třeba
někdy
celobytostně
neříkám
že
dycky
se
to
mi
sebou
trávení
taky
že
ano
tak
opravdu
se
stanete
tím
svým
kdo
já
vám
ještě
něco
poradí
víte
že
je
tím
člověk
který
uměl
správně
milovat
ježíše
to
ta
jan
li
se
od
něho
nevzdaloval
jsme
si
šli
jak
se
na
to
do
upozorněn
jedním
člověkem
že
letím
osoba
ten
kdo
adresu
na
jednu
věc
to
tim
to
je
ta
jednu
věc
ne
přečet
na
tohleto
nemyslete
si
o
sobě.
Že
máte
k
dispozici
jenom
tělo
že
vidí
se
někam
k
někomu
vý
aby
se
s
nimi
setkal
to
je
promítnu
ty
bys
dyby
na
tom
bylo
závislé
setkání
to
by
bylo
velice
těžko
pád
já
se
setkávám
jenom
tím
komu
se
dobré
se
ten
to
není
ve
svobodní
já
bych
neřekl
že
by
to
bylo
úplně
správné
protože
se
to
je
ta
formální
či
víckrát
se
to
opakuje
tím
je
to
římani
ke.
Jako
já
se
modlím
něco
vrata
a
neví
vůbec
to
modlím
to
poctivě
za
přeci
od
ní
není
ale
on
o
tom
neví
já
o
tom
také
už
tedy
kdyby
se
měl
za
přípravě
říkal
tak
to
ani
nemohu
vysvětlit
říkal
jak
to
mechanicky
říkám
a
tak
to
dopadá
posednou
modlitbou
za
bližního
a
ale
tohleto
setkání
se
duše
duší
to
je
něco
jiného
nám
to
věku
nějaký
obraz
nějakou
představu
každý
člověk
je
svůj
a
řekl
není
takový
jaký
jsem
já
edouška
to
vedení
vyšší
velikou
předci
šel.
Když
ta
ani
tam
že
on
byl
to
jenom
fyzicky
ale
i
duševně
hlavně
řešení
já
jsem
si
dneska
já
opakuju
svatou
něco
z
toho
dopoledne
já
jsem
dneska
doplňuje
přísnost
rozebírat
a
tuto
myšlenku
svatého
pavla
a
se
byste
ve
výrocích
svatého
pavla
on
říkal
já
to
řeknu
lidově
jenom
obecně
tak
ne
přesně
jak
on
nebudu
přip
to
tady
v
tom
vašem
napsáno
určeno
pro
teďka
to
ho
tady
ruky.
Vy
mě
máte
za
zlé
říká
svatý
pavel
že
když
já
mluvím
te
židy
že
mluvím
jako
žit
jako
člověk
který
martou
zákon
na
zákona
je
poslušen
protože
kdybych
nemluvil
v
židům
jako
žit
oni
by
mě
nevěřili
a
já
bych
je
nemohl
ke
kristu
přivést
tak
já
mluvím
on
to
neříká
jako
žit
nýbrž
jako
se
zákona
ale
musíte
mi
věřit
že
já
už
nejsem
že
zákona.
Já
už
jsem
nad
tím
zákon
já
už
ten
zákon
nepotřebuju
protože
že
je
ne
některé
zákon
já
dokud
neznám
zákonodárce
musím
se
spokojit
se
zákonem
ale
jakmile
jdou
poznám
zákonodárství
ti
s
tím
zákonodárcem
než
si
připomenout
zákon
ví
jako
to
dá
potíž
přivedli
existenci
božího
vám
to
jako
děláte
když
prostě
se
dneska
se
zákona
tak
já
vás
chci
přimět
k
tomu
aby
se
setkali
třebas
bližním
ale
nakonec
zákonodárcem
a
říkal
jim
tam
dál
to
tý
pavel.
Jak
bych
já
by
pak
já
mluvím
třebas
pohany
tak
vidím
máte
zase
za
zlé
žádnému
jako
člověk
se
zákona
nýbrž
já
mluvím
jako
pohan
já
musím
mluvit
jako
pohani
jinak
by
mě
ty
pohané
nevěřili
a
já
bych
je
nezískal
někde
přeci
o
to
abych
je
získal
pro
krista
se
tedy
snažím
být
vším
každým
abych
moh
každému
posloužit
vtažen
kori
abych
mohl
každému
posloužit
nebýt
nikdy
sám
sebou
já
myslím
že
svatý
provedou
dobře
rozuměl
a
že
když
potom
u
svatýho
pavla
čtete
třebas
něco
jako
předurčení
ze
kterého
zákona
což.
Hrubě
napadá
ty
lásku
tak
musí
židům
kteří
věřil
napřed
určený
na
druhé
straně
když
mluví
si
koryty
kteří
byli
pohané
o
lásce
jako
prvním
příkazu
a
na
předurčení
vůbec
nepomyslet
tak
zase
výkon
před
sebou
má
a
ne
že
ani
v
jednom
ani
druhém
případě
on
si
duševně
šel
ne
tělesně
duševně
šel
tím
že
nastal
ten
dopis
pro
toho
komu
píše
a
tu
ví
já
byl
rád
kdybyste
příští
moje
spisy
až
vám
přijdou
třeba
toleto
že
teďka
to
zvlášť
potřebu
a
se
vrátit
mám
mohl
dostat.
Abyste
pochopili
že
já
jsem
to
psal
jako
jsem
setkání
s
vámi
každým
s
vámi
ne
jako
cestu
činnosti
jsem
se
nepotřeboval
sami
vidět
a
že
jsem
se
nepotřeboval
vás
zajímat
nepotřeboval
protože
na
se
vyčistí
ta
láska
je
druhořadě
záležitostí
i
ten
kdo
měl
strach
a
já
myslím
že
si
služebníci
kteří
hospodařili
s
těmi
hřivnami
byli
přesvědčeni
o
tom
že
jejich
hospodáře
a
velice
přísným
jak
ten
jeden
z
nich
prozradí
já
vím
že
jsi
přísný
a
že.
Že
by
že
ten
nou
tam
kde
jsi
nezasel
říká
mu
přímo
a
proto
jsem
to
radši
zakopal
ne
se
ovšem
stalo
on
s
tím
mělo
podařit
to
nebyla
správně
pochopená
činnost
a
ti
ostatní
tí
tam
nemluví
o
tom
že
milovali
toho
pána
a
tak
je
nechal
za
to
že
milovali
toho
hospodáře
nýbrž
jenom
že
dobře
hospodařili
prosím
vás
na
té
cestě
činnosti
stačilo
dobře
hospodařit
tady
na
na
tuto
cestu
na
sledován
uvádím
nemůžete
jenom
tuhletím
arzenál
vstoupit
ani
tam
jemu
se
topit
na
cestě
lásky
musíte
úplně
z
jiné
strany
na
to
jít
té
strany
setkání
té
první
krok
myslíme.
Že
mám
za
to
že
je
pozdě
by
pán
ty
to
ta
vidím
že
se
jí
dokázat
bokem
na
to
řeka
přípravka
cizí
vy
to
za
odlučuje
abyste
se
na
setkání
mocí
připravil
protože
nehřešit
to
tak
jako
předtím
nikdy
že
ten
a
nově
jako
by
to
první
je
život
je
na
tom
to
nové
vám
že
by
bitím
tak
lidi
které
nám
a
celý
to
mi
přátelství
nakloněn
tím
tak
nenebolelo.
Sání
protože
bysme
opsal
tak
kolem
případě
že
je
přítelem
copak
a
byla
to
stav
jako
byla
v
tom
moc
ta
tam
potkáte
ne
ale
jestli
by
začnu
přítele
kterého
znám
tak
to
neznamená
že
bych
nemohl
stopa
jak
jsem
se
s
tím
římská
a
tak
jak
ho
znám
nejsem
že
to
setkání
které
proto
mu
nebylo
to
čekání
ještě
bohem
ani
zdaleka
ne
to
setkání
jenom
člověkem
masa
a
skočí
které
proběhlo
na
úrovni
čistě
ani
ve
mně
ani
v
něm
nezanechali
to.
Kdežto
setkání
s
bližním
na
nové
vyšší
úrovní
a
to
je
jako
skok
každá
se
skokem
té
sou
ten
které
tam
při
vkládal
viset
na
tom
spisu
vlivem
dokonalou
přípravu
to
řikám
v
tom
že
se
snažím
chycené
to
setká
jako
by
to
byl
takzvaná
kdyby
sám
sobě
k
sobě
měl
při
kdyby
sebe
měl
tam
na
v
po
strašně
dlouhé
době
to
nejsme
my
cizí
abych
to
setkání
s
mým
bližním
bylo
stejně
důkladný
stejně
dobře
míněné
jako
že
bych
sám
se
sebou
se
takhle
měl
se
zkazil
totiž
do
mě
tady
úzkou
poučení
je
tady
ježíš
kristus
říká
miluji
se
ho
byly
jako
sebeláska
někde
musí
za
a
ono
taky
ná
setkání
jestliže
já
setkání
už
neměli
toho
by
že
jako
sebe
ne
víc
jako
sebe
tak
už
nenabádal
nikdy.
Ten
tak
když
mu
který
má
spojovací
účinek
a
který
je
přeci
o
tom
že
existuje
bůh
prosím
vás
opravdu
se
ten
by
domýšliví
nelhal
a
říkají
navštívil
nějaký
ho
nemocného
a
nějakého
vzali
a
a
to
se
to
že
se
setkal
s
vím
že
to
učinil
pro
dnešního
z
bratří
jeho
jemu
učinili
tak
my
smysl
tím
že
obratem
prověřil
za
tím
průměrně
to
je
nejsnazší
dejme
mu
nejenom
chtěl
pomoci
že
jsem
si
chtěl
opravdu
kaž
ono
totiž
počátku
těžko
můžete
od
člověka
vít
aby
udělal
nesprávný
stav
já
vím
že
jako
strašně
pomalu
ale
pro
vás
mu
nikdy
ze
začátku.
To
setkání
zážitkem
já
jsem
zásadně
proti
tomu
ne
budoucnosti
potom
na
podíleli
ale
ze
začátku
musí
být
zážitkem
to
znamená
vy
musíte
toho
druhého
překonávat
zažívat
a
protože
si
nemůžete
být
vyplýval
jestli
vás
vyvodí
anebo
jestli
vás
přijme
milostivě
tak
to
to
setkání
provedete
ten
zážitek
setkání
si
provedete
tam
by
soukromé
na.
Já
se
s
ním
setkal
tak
se
vám
tady
vykládal
třeba
pak
velice
a
budí
zdánlivě
ne
se
dva
setkali
boj
rodina
tom
boji
se
setkali
napřed
vstala
to
nebo
tady
by
se
to
vy
to
listem
líto
o
touha
to
co
v
tom
vlastně
bylo
že
to
mou
ale
a
kdyby
se
byli
nesetkali
napřed
ve
stavu
asi
ten
boje
tak
potom
ten
boj
dobrota
jinak
to
že
se
napřed
čekali
výše
stavu
naši.
Ne
je
zase
spolu
bojovat
mělo
za
následek
určitý
tě
to
tak
si
to
práce
který
uměl
setkávat
to
je
umění
praví
setkání
a
tomu
vás
se
naučit
do
toto
umění
vládne
ten
se
opravdu
žádoucím
novém
setká
se
svým
bližním
žádoucím
psem
pro
oběti
strany
že
opo
obětuje
to
je
to
pojem
někde
který
napřed
je
to
umět
nit
zážitek
já
sem
setkávám
a
on
mi
neodporuje
tam
já
sem
kráva
poté
jak
chci
jak
si
to
představuji
ideálně
postím
setkám
ne
a
proto
se
setkám.
Jedním
těle
a
možná
že
víc
pivě
během
toho
setkání
ale
že
se
už
se
tím
setkal
svým
duševně
tak
už
to
nikdy
nebude
tak
strašné
rozčarování
jako
by
to
bylo
kdybych
to
byl
napřed
nepřipravil
titul
ac
to
je
jedna
věc
kterou
bych
trošičku
já
bych
to
odbočim
říkali
jiným
mnozí
lidé
my
například
zrovna
nějaký
antonín
dí
který
to
není
tenhleten
ten
tykal
já
jsem
poctivě
se
připravoval
na
soustředění
na
boha
dělal
jsem
koncentraci
do
nohou
a
měl
jsem
opravdu
touhu
vysokost
udělat
správně
ale
čím
déle
se
mi
dělal
i
méně
sem
se
na
toho
boha.
Tím
méně
jsem
byl
nadšen
tím
svým
počínáním
a
tím
více
jsem
prováděl
nějakou
techniku
až
k
úplnému
zmechanizovaně
vysvětlili
prosím
tě
říkal
mě
čili
je
to
no
tak
já
teď
nebudu
vysvětlovat
ale
je
tady
bývá
té
přípravě
ta
příprava
nebyla
dokonalá
si
žil
během
toho
dne
na
se
jiné
úrovni
než
na
kterou
se
snažil
vstoupit
i
když
se
na
to
těšil
se
nějaký
zážitek
tao
nenastal
toho
dlužen
odtamtud
vyvržen
pět
ten
člověk
který
tam
nepatřil
svým
způsobem
života
takže.
Já
vám
řeknu
případ
a
podle
také
to
asi
přitažené
dokdy
bych
já
jsem
měl
setkat
s
nějakým
lotrem
nebo
já
to
řeknu
jinak
já
se
v
podělí
se
setkám
s
vládneme
ano
kterého
se
rodina
bojí
a
bojí
se
ho
odvezu
z
toho
vlády
více
že
bys
to
eště
vyváděl
paličkou
za
tím
nemohou
pozvat
protože
on
prý
nevadí
do
té
míry
aby
a
tím
do
koho
tam
toho
odvezu
ale
upozorňuju
vás
na
to
že
toho
člověka
jako
beránka
vod
vedu
na
tu
ticha
ti
vůbec
nebude
odporovat.
Protože
se
na
to
už
několik
dní
připravuje
které
rodině
jsem
to
řekl
a
přesně
už
nám
situaci
za
jakým
za
které
my
se
dostaneme
na
tu
vysvětli
už
dneska
znám
jako
tam
ten
pole
starý
budoval
nevedou
a
to
je
protože
mám
nějakou
zkušenost
připraveno
ale
vám
musím
prozradit
že
když
jsem
byl
kdysi
ze
své
konstelaci
tažen
popravu
předem
o
toho
pána
boha
němu
tak
jsem
mu
oponoval
nebyl
jsem
připravoval
ten
ta
nebudete
se
na
do
té
míry
aby
se
zbavil
sebelásky
jednu
je
být
ještě
v
té
stravě
doporučoval
veli
o
nějaké
důležité
setkání
někde
si
přejete
to
na
druhou
proto
věku
neobrátil
ale
dostat
na
cestu
na
které
si
díte
by
měl
být
tak
prosím
vás
znaky
naše
odbourat
tu
vlastnost
ve
svém
života.
Kterou
u
něho
se
se
odbourat
nebo
na
kterou
u
něho
se
petrovu
jeli
tuhleto
neudělá
tak
on
bez
vás
vás
pozná
spolu
viním
kain
ví
a
vůbec
na
něho
nebudete
mít
li
že
ale
ve
vás
pozná
někoho
jiného
to
setkání
před
vaším
vnitřním
bych
tem
který
vůbec
navrch
nakolik
ta
vypad
tohleto
je
při
té
přípravě
velice
důležité
ježíš
dobře
své
učedníky
také
připravit.
Nás
setkání
vidím
neboť
oni
napřed
dával
případ
a
tím
že
jim
dal
příklad
a
říkal
etika
vůli
dám
dal
jsem
vám
měl
napolovic
zajištěno
dobrou
přípravu
žáky
k
tomu
aby
ji
setkání
nemusím
dopadlo
uzdravení
mimo
antonín
pojato
byl
člověk
který
každý
den
ten
podíl
za
tím
dal
znovu
dlouhou
abysme
oběma
by
byl
vytvořil.
To
na
to
že
už
tolik
let
sloužil
mohlo
by
se
stát
že
by
se
sebe
že
by
si
sebe
vážil
že
by
například
ty
sebe
neměl
že
by
si
říkal
tak
já
musím
do
čili
a
po
zítra
udělám
něco
lepšího
totiž
on
neřeklo
dát
pět
let
a
to
to
bože
to
znovu
aby
na
poušti
berou
proměnil
na
pokraji
tahali
kterou
plnil
ste
to
upírá
ji
to
nebo
moc
potopa
dokázal
daleko
širokou
nemodli
podivoval
minulá
a
ne
věci
a
dobytka
cesty
tam
na
pěstovat
to
byl
velice
fakticky
svatých
řezali
pláče
to
byl
jeden
z
první
hermes.
To
vniká
kterým
by
založil
řekla
která
někde
ale
každý
den
začínat
to
totu
ne
že
bych
neměl
a
těm
lidem
kteří
svým
žili
ten
tak
už
stupni
ale
on
začíná
ten
tak
znovu
budovat
znovu
ne
že
by
nebyl
že
by
neznal
toho
dost
ho
říkal
do
si
to
přichází
tak
daleko
to
nemohlo
jít
ale
ten
člověk
se
kterým
jednal
den
předtím
a
teď
nově
s
ním
jednal
na
druhý
ten
to
byl
nově
k
němu
přicházející
vyvo
přicházejí
ten
a
nově
kajícím
asi
ž
nově
přicházející
vých
nová
návštěvu
boží
já
si
vzpomínám
to
my
na
byste
přednost
že
obvykle
tomuto
ve
starém
zákoně
učili
tak.
Že
ukazovaly
na
příchod
nějakýho
do
domu
to
heslo
které
my
říkáme
učilo
domu
toho
domu
budo
domu
ne
to
je
ze
starého
zákona
abrahama
nebo
abraham
získal
takovou
jenom
nástavbu
dvou
andělům
a
kteří
k
němu
vysvětlit
a
on
je
přijal
cením
ho
sodomu
bude
mu
a
když
se
rozumíme
tady
ne
na
to
se
dá
ambrozie
tak
sme
jakou
milostí
byl
tím
že
je
přijal
nadán
spojit
to
o
toho
nesliboval
to
nepomůže
to
to
podílet
jako
bohu
nebo
tisíci
nic
nejsemli
to
je
znovu
jako
bo
a
znovu
a
svou
prože
o
těch
tisíckrát
třeba
zklame
tak
vy
znovu
zatím
to
je
ta
trpělivost
svatá.
Text view •
Help