@Font: Win95::-13:0 @UTF8 @Begin @Languages: ces @Participants: CHI Viktor Target_Child, MOT Mother @ID: ces|Chroma_earlyfamily|CHI|3;5.12||||Target_Child||| @ID: ces|Chroma_earlyfamily|MOT|||||Mother||| @Transcriber: KATBEL @Situation: MOT a CHI si před spaním v pokoji povídají a hrají si se stavebnicí. *MOT: Viktore, nevypínej mi ten diktafon, když jsem ti to nedovolila, sakrblé@i. %pho: Viktore, nevypínej mi ten diktafon, dyž sem ti to nedovolila, sakrblé. *CHI: a proč? %pho: a ploc. *MOT: protože ho chci mít zapnutej. *MOT: nahrajem něco Aničce. %com: Anička = EXP. *CHI: a co? *MOT: něco, co říkáš. %pho: něco, co řikáš. *MOT: třeba bys jí mohl povědět o tom snu, jak za tebou chodí ten obr. *CHI: obr. %pho: obl. *CHI: obr? %pho: obl. *MOT: hm. *MOT: zdálo se ti o něm zase? @Comment: sourozenec CHI v pozadí začíná plakat. *CHI: ne, nezdálo. *MOT: a minule se ti o něm ale zdálo. *MOT: co se ti o něm minule zdálo? *CHI: že přišel do metra a zapálil ho. %pho: ze psisel do metla a zapálil ho. *MOT: zapálil metro? *CHI: jo. *MOT: a co jsi dělal? %pho: a co si dělal. *CHI: nic. *CHI: &roz, [/] ale mířil rovnou sem. %pho: roz,ale alemízil lovnou sem. *MOT: mířil ti takhle do ruky? %pho: mízil ti takle do ruky. *MOT: pistolí? *CHI: jo, pistolí. *MOT: tyjo@i. *CHI: pářivou@n. %pho: pázivou. *MOT: jakou? *CHI: pářivou@n. %pho: pázivou. *MOT: pářivou? *CHI: jo, pářivou@n. %pho: jo, pázivou. *MOT: co to je pářivá@n pistole? *CHI: pářivou@n [/] a plynovou. %pho: pázivou a a plynovou. *MOT: a co to je pářivá@n? *CHI: [/] to [/] když tak z té pistole takhle zatáhl, takhle &udě +... %pho: to, to, to, to, to, to dyz, dyz, dyz tak z té pistole takle zatáhl, takle udě. *CHI: je [/] tam takovej háček. %pho: je tam, tam takovej hácek. *MOT: mhm. *CHI: ten se [/] vlevo k sobě zatáhne a z té pistole vyskočej takový špice. %pho: ten se vlevo, vlevo k sobě zatáhne a z té pistole vyskocej takový spice. *MOT: špice? *MOT: a to je pářivá@n pistole? *CHI: jo, to je &pá +... %com: šeptá. *MOT: a proč se jmenuje pářivá@n? %pho: a proč se menuje pářivá. *MOT: Viktore, proč se jmenuje pářivá@n? %pho: Viktore, proč se menuje pářivá. *CHI: protože páří@n. %pho: potoze pází. *MOT: aha@i, a co páří@n? *CHI: plyny. *MOT: mhm, aha@i. *CHI: plyny, my +... *MOT: no, a cos [: co jsi] potom s tím obrem udělal? %pho: no, a cos potom s tim obrem udělal. *MOT: zastřelil tě? *CHI: ne, nezastřelil. %pho: ne, nezascelil. *MOT: a jaks [: jak jsi] to dokázal, že tě nezastřelil? %pho: a jaks to dokázal, že tě nezastřelil. *CHI: já měl pak [/] jenom [/] ještě jsem měl xxx spálenou, břicho nebo ruku. %pho: já měl pak jenom, jenom estě, estě sem měl xxx spálenou, bzicho nebo luku. *MOT: mhm. *MOT: a jak ses zachránil? *MOT: co jsi udělal? %pho: co si udělal. *CHI: &vy vyrobím si teď pistolku [/] jaká mě zachrání před obrem. %pho: vy vylobim si teď pistolku jaká, jaká, jaká, jaká, jaká mě zachlání psed oblem. *MOT: před čím? *CHI: před obrem. %pho: psed oblem. *MOT: jé@i, a víš co? *MOT: mám zapálit toho strašidláka našeho? *CHI: jo. *CHI: na obra? %pho: na obla. *MOT: na obra. *MOT: myslíš, že bude proti obrovi fungovat? *CHI: jo. *MOT: co myslíš, že udělá s obrem? *CHI: myslím, že +... %pho: myslim, ze. *CHI: mami, vzduch a páru [/] bude mít stroječek můj. %pho: mami, vzduch a pálu bude, bude, bude mít stlojecek můj. *CHI: moje pistolka dávat. *CHI: vzduch a páru. %pho: vzduch a pálu. *CHI: mami. *CHI: ještě si vemu koukátko@n. %pho: estě si vemu koukátko. *MOT: a to je zase co? %com: z dálky. *CHI: co? *MOT: a to je co? *CHI: to je pistolka to, co jsem postavil. %pho: to je pistolka to, co sem postavil. *MOT: a koukátko@n je co? *CHI: co? *MOT: co to je koukátko@n? *CHI: [//] tím se kouká. %pho: to, to tim se kouká. *CHI: a mami, tady je koukátko@n, tady to střílí a tady je +... %pho: a mami, tady je koukátko, tady to scílí a tady je. *MOT: jako na té pistoli koukátko@n, jo? *CHI: tady. *CHI: [//] takhle se to tu zmáčkne, tam se kouká a +... %pho: tady se, takle se to tu zmáckne, tam se kouká a. *CHI: a tady bude střílenka@n. %pho: a tady bude scílenka. *MOT: tak. *CHI: jo takhle, aha@i. *CHI: mami, takhle to je, takováhle pistole. %pho: mami, takhle to je, takovádle pistole. *MOT: mhm. *CHI: a na co je? *MOT: jo takhle máš koukátko@n, aha@i. %pho: jo takle máš koukátko, aha. *MOT: tomu se nějak říká, já nevím jak. %pho: tomu se nějak řiká, já nevim jak. *CHI: tím se kouká. %pho: tim se kouká. *MOT: tím se míří no. %pho: tim se míří no. *MOT: do toho se kouká a tím se míří. %pho: do toho se kouká a tim se míří. *CHI: ne, tím se kouká [//] a jestli míříš dobře do oka nebo rovnou [//] do toho samýho kolečka nebo do pusy. %pho: ne, tim se kouká a mí jeslimízísdobze do oka nebo lovnou do té, do toho samýhokolecka nebo do pusy. *MOT: do toho černýho kolečka v oku myslíš? *CHI: +< jo. *MOT: víš, jak se jmenuje? %pho: víš, jak se menuje. *CHI: &em, ne. %pho: em, ne. *MOT: jak myslíš, že se jmenuje? %pho: jak mysíš, že se menuje. *CHI: nevím. %pho: nevim. *MOT: jak by se tak mohlo jmenovat takový kolečko v oku? %pho: jak by se tak mohlo menovat takový kolečko v oku. *CHI: pářivavka@n. %pho: pázivavka. *MOT: pářivavka@n? *CHI: jo. *MOT: [//] proč by se to jmenovalo pářivavka@n? %pho: a na co by se to, proč by se to menovalo pářivavka. *CHI: protože kdyby se tím zapálilo míň pistolí, tak by se to rozpářilo@n. %pho: potoze dyby se tim zapálilo míň pistolí, tak by se to lozpázilo. *MOT: a jak by se to rozpařilo@n? *MOT: kdyby se to trefilo pistolí? *CHI: do toho. *MOT: ne, tak víš, jak se to jmenuje? %pho: ne, tak víš, jak se to menuje. *MOT: chceš to vědět? *CHI: jo. *MOT: panenka. *CHI: panenka? *CHI: já taky mám tu panenku? *MOT: všichni mají panenku. *MOT: tou panenkou právě koukáme. @Comment: sourozenec CHI se rozpláče. *CHI: mami, takhle se střílí. %pho: mami, takhle se scílí. %com: šeptá. *MOT: cože? *CHI: tímhle se střílí. %pho: timhle se scílí. *MOT: tímhle se střílí? %pho: timhle se střílí. *CHI: co? *MOT: na co to máš pistoli? *MOT: na toho obra? *CHI: jo, na toho obra. %pho: jo, na toho obla. *MOT: myslíš, že zase přijde? %pho: mysíš, že zase přijde. *CHI: jo. *MOT: já se trochu bojím. *CHI: ne, jenom do metra přišel. %pho: ne, jenom do metla psisel. *MOT: jenom do metra. *CHI: jo. *MOT: [/] když nejsme v metru, tak se nemusíme bát, ne? %pho: tak se, dyž nejsme v metru, tak se nemusíme bát, ne. *CHI: ne. *CHI: mami a hrad v té pistoli ještě. %pho: mami a hlad v té pistoli estě. *MOT: hrad? *CHI: jo, hrad. %pho: jo, hlad. *MOT: hlad nebo hrad? *CHI: hrad. %pho: hlad. *CHI: hrad. %pho: hlad. *CHI: hrad. %pho: hlad. %com: důrazně. *MOT: hlad? *CHI: hrad. %pho: hlad. *MOT: hlad? *CHI: hrad. %pho: hlad. *MOT: jako že má někdo hlad? *CHI: ne. *CHI: hrad, normální hrad pro rytíře. %pho: hlad, nolmální hlad plo lytíze. *MOT: normální hrad [/] pro rytíře? %pho: normální hrad pro, pro rytíře. *CHI: jo, hrad. %pho: jo, hlad. *CHI: do stropu. %pho: do stlopu. *MOT: jako když maj rytíři hlad? *CHI: co? *MOT: jako když maj rytíři hlad? *CHI: ne. *MOT: tak to potřebujou brambory. *CHI: ne. %com: křičí. *CHI: já myslím hrad, jejich dům. %pho: já myslim hlad, jejich dům. *MOT: jejich dům. %com: chápavě. *MOT: a v tom domě, když maj hlad, tak jdou [//] do jídelny a najedí se tam. %pho: a v tom domě, dyžmaj hlad, tak dou do lo, do jídelny a najedí se tam. *CHI: jo, normálního jídla. %pho: jo, nolmálního jídla. *MOT: takže přece jenom budeš stavět pro rytíře na hlad něco. *CHI: ne. %com: rozzlobeně. @Comment: CHI se zlobí a MOT se směje. *CHI: ne, jeho dům budu stavět. *MOT: mhm, a jak se jmenuje ten dům? %pho: mhm, a jak se menuje ten dům. *CHI: &Bronislav Bronislavka@c E C. %pho: Blonislav Blonislavka é cé. *MOT: Bořislavka e_c? %pho: Bořislavka é cé. %com: RC letadla. *CHI: létací. *MOT: létací. %com: překvapeně. *CHI: létací Bořislavka e_c. %pho: létací Bozislavka écé. %com: RC letadla. *MOT: +< co to je [/] létací Bořislavka? %pho: co to je létací, létací Bořislavka. *CHI: e_c. %pho: é cé. *CHI: řekni &Bo létací Bořislavka e_c. %pho: zekni bo létací Bozislavka é cé. %com: myslí RC. *MOT: co to je létací Bořislavka e_c? *CHI: měj to. *MOT: mám si to vzít? *CHI: jo. *MOT: co to je za příkazy, měj to? *CHI: moje pirátská pistole. %pho: moje pilátská pistole. *MOT: mhm. *CHI: to je pirátská pistole? %pho: to je pilátská pistole. *MOT: hm. *MOT: co budem dělat zítra? *CHI: mami, pirátská pistole je teď připojená k týhle. %pho: mami, pilátská pistole je teď psipojená k týhle. *MOT: +< jo, ale já se ptám, co budem dělat zítra. *MOT: máš nějakej nápad? *CHI: budem jíst bonbony a vitamíny. %com: zkroušeně. *MOT: +< budem jíst bonbony? *MOT: a vitamíny? *MOT: Melichare, ty to taky nech, to není na hraní. %add: sourozenec CHI. %com: sourozenec CHI sahá na diktafon. *MOT: pusť to. %add: sourozenec CHI. *CHI: co má nechat? *MOT: no ten diktafon. *CHI: už to vypnu? %pho: uz to vypnu. *MOT: ne, já mu to nedovolím vypnout. %pho: ne, já mu to nedovolim vypnout. @Comment: sourozenec CHI se zase rozbrečí. *MOT: a Viktore, ty to taky nevypínej. *MOT: no nevypínejte to, kluci. *MOT: Viktore, to není legrace. *CHI: já jsem miminko, já jsem Melichárek. %pho: já sem miminko, já sem Melichálek. *MOT: ty nejseš žádný miminko anejseš žádnej Melichárek a nevypínej to. @Comment: CHI se rozesměje, až začne kašlat. *MOT: jsi z toho začal kašlat. %pho: si z toho začal kašlat. *MOT: jak tady zlobíš. @Comment: CHI se pravděpodobně z legrace skácí k zemi. *MOT: ty jsi umřel. %pho: ty si umřel. *CHI: ne. *MOT: ty jsi z toho kašlání umřel, poslouchej. %pho: ty si z toho kašlání umřel, poslouchej. *CHI: ne. *MOT: ne? *MOT: ukaž. *MOT: hm, jak se to pozná, že žiješ? *CHI: [//] protože se mi hýbaj nohy. %pho: potoze umim, potoze se mi hýbaj nohy. *MOT: aha@i. *MOT: tak jsi umřel, ale hýbaj se ti nohy. %pho: tak si umřel, ale hýbaj se ti nohy. *CHI: ne. *CHI: ale hýbá se mi i hlava, i ruce. %pho: ale hýbá se mi i hlava, i luce. *MOT: no tak to seš asi živej no. *CHI: i ramena. %pho: i lamena. *MOT: jo, tak to seš určitě živej. *MOT: co se ti ještě hýbá? *CHI: oči. %pho: oci. *MOT: oči. *CHI: taky se mi zavírají. %pho: taky se mi zavílají. *MOT: mhm. *MOT: a co ještě umíš? *CHI: ještě se mi hýbaj prsty. %pho: estě se mi hýbaj plsty. *MOT: tak teda to toho je hodně. *CHI: co? *MOT: to toho je hodně, to musím uznat. %pho: to toho je hodně, to musim uznat. @Comment: CHI zakašle a sourozenec CHI piští. *CHI: mami? *MOT: no? *CHI: [/] já ti udělám pistolku. %pho: já ti, já ti udělám pistolku. *MOT: už zase? *MOT: ty mi pořád dáváš nějaký pistolky, člověče. %pho: ty mi pořád dáváš nějaký pistolky, čoveče. *CHI: ne, já ti ji postavím. %pho: ne, já ti jí postavim. *CHI: mami, mám ti postavit, jakou mám já? *MOT: hm, nejlépe. *CHI: mami, bylo to takhlenc? *MOT: já nevím. %pho: já nevim. *MOT: já se v pistolkách ale vůbec nevyznám. *CHI: nevím. %pho: nevim. @Comment: CHI opět kašle a jeho sourozenec stále pláče. *MOT: ale já z pistolky neumím střílet. %pho: ale já z pistolky neumim střílet. *CHI: a já umím. %pho: a já umim. *MOT: no jo ale +... *CHI: +< já umím dobře. %pho: já umim dobze. *MOT: no tak máš pistolku a můžeš střílet, ale já [/] neumím střílet, tak bych asi neměla dostávat pistolky. %pho: no tak máš pistolku a můžeš střílet, ale já nemám, neumim střílet, tak bych asi neměla dostávat pistolky. *CHI: ale já ti ukážu jak. %pho: ale já ti ukázu jak. *CHI: [/] až uvidím, jakej čas je na to, aby vykousl. %pho: az, az uvidim, jakej cas je na to, aby vykousl. %com: smysl je nejasný. *CHI: mami, toto [*] hrad se může zbořit. %pho: mami, toto hlad se můze zbozit. %err: toto = tento. *MOT: tento hrad se může zbořit? *CHI: jo, tento hrad se může zbořit. %pho: jo, tento hlad se můze zbozit. @Comment: sourozenec CHI opět pláče. *CHI: zlatohlávek, kokohlávek@n, krutihlávek@n. %pho: zlatohlávek, kokohlávek, klutihlávek. %com: rýmuje. *MOT: co chce Melichar, nevíš? *CHI: nevím. %pho: nevim. *CHI: asi ten diktafon. *MOT: myslíš? *MOT: co by s ním dělal? %pho: co by s nim dělal. *CHI: nevím. %pho: nevim. *CHI: nahrával by. %pho: nahlával by. *CHI: +< ne +... *MOT: a co by nahrával? *CHI: Aničku. %pho: Anicku. *MOT: Aničku? *CHI: normálně normální Aničku. %pho: normálně nolmální Anicku. *MOT: normální Aničku by nahrával? *CHI: já myslím, že xxx. %pho: já myslim, ze. *MOT: myslíš, že Aničku zajímá, jak mluví Melichar? *CHI: ne, nezajímá. *MOT: a co ji zajímá? %pho: a co jí zajímá. *CHI: nic. *MOT: nic? *CHI: naše jo, mluvení mě. %pho: nase jo, mluvení mě. %com: pravděpodobně 'naše mluvení ji zajímá, moje mluvení'. *MOT: cože? *CHI: naše nahrávání jo. %pho: nasenahlávání jo. *MOT: naše nahrávání jo? *MOT: a Melichar ne? *CHI: co? *MOT: a Melichar ji nezajímá? %pho: a Melichar jí nezajímá. *CHI: mami. *MOT: tak ji prej nezajímáš, Melichare. %add: sourozenec CHI. *MOT: no, Viktore, copak? *CHI: létající spodky [/] na pistolu@n. %pho: létající spodky na pi, na pistolu. *MOT: cože? *CHI: [/] na pistolku. %pho: na, na pistolku. *MOT: létající spodky? *CHI: jo, létající spodky. *CHI: tadyty spodky. *MOT: na co má pistolka létající spodky, prosím tě? %pho: na co má pistolka létající spodky, prosim tě. *CHI: aby mohla létat. *MOT: no, to dá rozum. *CHI: co? *MOT: to dá rozum. *CHI: to dá rozum. %pho: to dá lozum. *MOT: takže tady bude létat sama pistolka okolo a bude sama střílet nebo co? *CHI: ne. *MOT: tak jak to bude? *CHI: bude tady pistolka. %pho: bude taji pistolka. *MOT: mhm. *CHI: [/] a když se s ní střílí, tak vyletí. %pho: a, a, a dyz se s ní scílí, tak vyletí. *MOT: aha@i. *CHI: mami, já dělám teď lodě. *CHI: velkou loď pirátskou. %pho: velkou loď pilátskou. %com: mumlá. *MOT: Viktore, tak mi aspoň řekni, o čem byl ten Požárník_Sam, na kterýho ses dneska koukal. %com: Požárník Sam = pohádka. @Comment: sourozenec CHI hodně brečí. *CHI: nudnej. *MOT: cože? *CHI: [/] byl tam takovej nudnej. %pho: byl, byl, byl, byl, byl tam takovej nudnej. *MOT: cože tam dělal? *CHI: takovej nudnej. %com: křičí. *MOT: nudnej? *CHI: jo, nudnej. *CHI: nudnej tam byl. *MOT: jo nudnej jo? *MOT: a co se tam dělo? *CHI: nic. *MOT: nic. *CHI: ale nudil jsem se. %pho: ale nudil sem se. *MOT: ty ses nudil? *MOT: a proč ses na to koukal, tos [: to jsi] mi měl říct, ať to vypnu. %pho: a proč ses na to koukal, tos mi měl říct, ať to vypnu. *CHI: mami, je suprovej, když je dlouhej? %pho: mami, je suplovej, dyz je dlouhej. @Comment: sourozenec CHI řve a CHI kašle. *CHI: mami, je suprovej, když má takhle kostek? %pho: mami, je suplovej, dyz má takhle kostek. %com: volá na matku. *MOT: kdo? *MOT: kanón? *CHI: jo, [/] jestli je dobrý, [/] když má tutu kostku [x 6] a tutu šipku [/] na těch kostkách, jo? %pho: jo, esi, esi je do, esli je doblý, dyz, dyz má tutu kostku, tutu kostku, tutu kostku, tutu kostku, tutu kostku a tutu kostku a tutusipku na, na těch kostkách, jo. *MOT: tutu šipku a tutu kostku? *MOT: no ta je nejlepší. *MOT: je to pěkný. *MOT: to můžeme i střílet. *CHI: +< a dlouhý je to pěkný? *MOT: cože? *CHI: dlouhý je to +... *MOT: +< je to krásně dlouhý. *MOT: ale to vypadá jako xxx. *CHI: a můžu to zkrátit? %pho: a můzu to sklátit. *MOT: no můžeš no, ale mně se líbí takovej dlouhej. *MOT: ale i kratší bude hezkej. *CHI: [/] tak jo. %pho: tak, tak jo. *MOT: ty potřebuješ kostky? *CHI: já potřebuju kostky. %pho: já pocebuju kostky. *MOT: aha@i. *CHI: a +... *MOT: Melichare, nekřič pořád. %add: sourozenec CHI. @Comment: sourozenec CHI křičí a CHI kašle. *MOT: nekřič pořád, ty jeden. *CHI: ty jeden kňouro. %pho: ty jeden kňoulo. %add: sourozenec CHI. *MOT: ty jeden kňouro. *MOT: říkal brácha, že seš kňoura. %pho: řikal brácha, že seš kňoura. %add: sourozenec CHI. *CHI: kňoura jsi. %pho: kňoula si. %add: sourozenec CHI. *CHI: &kři křičínek@n jsi. %pho: ksiksicínek si. *MOT: křičínek@n, jo? *MOT: Melichare, seš prej křičínek@n. *CHI: protože křičí. %pho: potoze ksicí. *MOT: protože křičíš. %add: sourozenec CHI. *MOT: jo, protože křičíš, víš? %add: sourozenec CHI. *CHI: mami, zelený patří na zelený. %pho: mami, zelený patsí na zelený. *MOT: aha@i. *MOT: to jsem se tě ještě chtěla zeptat, Viktore, co jste minule dělali s Bořkem, když jsem tady nebyla? %pho: to sem se tě ještě chtěla zeptat, Viktore, co ste minule dělali s Bořkem, když sem tady nebyla. *MOT: jak jsem šla minulej týden vyřizovat ty věci a tys [: ty jsi] tady byl sám s Bořkem, tak co jste dělali? %pho: jak sem šla minulej týden vyřizovat ty věci a tys tady byl sám s Bořkem, tak co ste dělali. *MOT: řekneš mi to? *MOT: vzpomínáš si na to? *CHI: mami, [//] červený patří na modrý [/] a spojuje se to s modrým na modrý. %pho: mami, modlý patsí na celvený patsí na modlý a, a, a spojuje se to s modlým na modlý. *MOT: mhm, tak jo. *MOT: takže mi &neře neřekneš, co jste dělali s Bořkem, viď? %pho: takže mi neře neřekneš, co ste dělali s Bořkem, viď. *CHI: nevím. %pho: nevim. *CHI: mami, podáš mi tamtu modrou kostku? %pho: mami, podás mi tamtu modlou kostku. *MOT: +< a co tak obvykle děláte s Bořkem? *CHI: mami, modrá kostka teď patří, modrá kostka ti patří sem. %pho: mami, modlá kostka teď patsí, modlá kostka ti patsí sem. *CHI: z tohohle +... %pho: z tohodle. *MOT: ty mi to nechceš říct. *CHI: [/] mami, [//] [/] v tomhle bude bar, tady se bude koukat, [/] tady bude chodit vzduch, tady budou dveře pro &pal ven. %pho: mami, mami, taji bude, tady, tady bude v tomhle, v tomhle bude bal, tady se bude koukat, tady bude, tady, tady bude chodit vzduch, tady budou dveze plo pal ven. *MOT: dveře pro pal? *CHI: jo, [/] a tady bude čudlík. %pho: jo a taji bude, a taji bude cudlík. *MOT: mhm. *CHI: [//] já se podívám, jestli +... %pho: más ty, más ty, já se podívám, jesi. @Comment: sourozenec CHI pořád pláče, CHI si staví a MOT zíve. *MOT: tak cos [: co jsi] vymyslel? %pho: tak cos vymyslel. *CHI: co? *MOT: cos [: co jsi] tam vymyslel za úpravy? %pho: cos tam vymyslel za úpravy. *CHI: takhlenc je ta pistolka. *MOT: mhm. *CHI: já se podívám. *CHI: mami. *MOT: hm. *CHI: mami, proč tohle nemá víc barev? %pho: mami, ploc tohle nemá víc balev. *CHI: kdybych měl ještě červenou, modrou, tak by to bylo víc barev. %pho: dybych měl estě celvenou, modlou, tak by to bylo víc balev. *MOT: hm, to jo. *CHI: ještě modrou. %pho: eště modlou. *CHI: modrou jsem říkal [x 2]? %pho: modlou sem zikal, modlou sem zikal. *MOT: hm. *MOT: červenou a modrou jsi říkal. %pho: červenou a modrou si říkal. *CHI: červenou? %pho: celvenou. *CHI: mami, kdybysme měli černou. %pho: mami, kdybysme měli celnou. *CHI: mami, kdybysme měli [//] těhle kostek víc klidně. %pho: mami, kdybysme měli těch, těhle kostek víc klidně. *CHI: mami. *CHI: je to kanón, protože se to točí takhle [x 5]. %pho: je to kanón, potoze se to tocí takhle, takhle, takhle, takhle, takhle. *CHI: [/] a když to jede, tak se točí toto kolečko i toto kolečko a toto jede. %pho: a a dyz to jede, tak se tocí toto kolecko i toto kolecko a toto jede. *MOT: to je paráda. *CHI: [/] a [/] dál takhle [x 5] a tak. %pho: jenom a, a, a dál, dál takhle, takhle, takhle, takhle, takhle a tak. *MOT: to se mi opravdu moc líbí. *CHI: mami, odtud tady spadlo to &od odtud. %pho: mami, odtud tady spadlo to od odtud. *CHI: mami, takhle. *CHI: mami, bylo to takhle takový? *MOT: mhm. *CHI: mami? *MOT: ještě to mělo tu špičku, kterou jsi sundal. %pho: eště to mělo tu špičku, kerou si sundal. *CHI: a kde je? *MOT: nevím, ale můžeš tomu dát takovouhle, anebo tak. %pho: nevim, ale můžeš tomu dát takovoudle, anebo tak. *MOT: bylo to ještě o jednu kostku delší. *CHI: [/] a jaká kostka byla? %pho: a, a, a jaká kostka byla. *MOT: no byla tam ta, jaks [: jak jsi] to sundal z toho. %pho: no byla tam ta, jaks to sundal z toho. *CHI: a na čem byla? %pho: a na cem byla. *MOT: byla to tahle taková ta malá. *MOT: au@i. *CHI: takováhle? %pho: takovádle. *MOT: takováhle dvojitá. *MOT: [/] tadyta to byla. %pho: tadyta, tadyta to byla. @Comment: sourozenec CHI neustálé vydává zvuky. *MOT: a tady už nemáme dvojitý, tady jsou trojitý, čtverytý a &jed jedničky, ale dvojitá už není. %pho: a tady už nemáme dvojitý, tady sou trojitý, čtverytý a jed jedničky, ale dvojitá už neni. *MOT: dvojitá je jenom támhle na tom, to nevím, co je. %pho: dvojitá je jenom támhle na tom, to nevim, co je. *MOT: a na tom štítě taky. *CHI: a na té pistolce. *MOT: to je pistol? *CHI: co? *MOT: tamto velký je taky pistol? *CHI: jo. *MOT: tady máme už tři pistole? *MOT: a tohle je co? %pho: a todle je co. *CHI: tohle je +... %pho: todle je. %com: šeptá. *CHI: [/] tohle je můstek, ale ještě není &připrav dostavěnej. %pho: todle je mu, todle je můstek, ale eště není psiplav, dostavenej. *MOT: a tohle? *CHI: [/] to je ještě hodně nedostavěnej. %pho: to je, to je eště hodně nedostavenej. *MOT: aha@i. *CHI: tamto už je tak. %pho: tamto uz je tak. *MOT: a toto? *CHI: to je skokanskej dům. *MOT: mhm. *CHI: ale to nepatří na můstek. %pho: ale to nepatsí na můstek. *CHI: tak, mami, ty když to chceš tam &při zapnout, tak to musí být vysoko. %pho: tak, mami, ty dyz to chceš tam psi zapnout, tak to musí být vysoko. *CHI: a vysoko se to dělá tak, že máš tady takhle kostku +... %pho: a vysoko se to dělá tak, ze más tady takle kostku. @Comment: CHI kašle a jeho sourozenec piští. *CHI: máš ještě jednu takovouhle, ale červenou? %pho: más eště jednu takovouhle, ale celvenou. *MOT: mám. *CHI: nebo modrou? %pho: nebo modlou. *CHI: ne [x 2]. %pho: ne, ne. *MOT: ne? *CHI: ne. *CHI: tak jo, klidně. %com: posmrkuje. *CHI: máš ještě nějakou? %pho: más estě ňákou. *MOT: mám. *CHI: tak jo. *CHI: tahle mi stačí. %pho: tadle mi stací. *CHI: takovej kornoutek. %pho: takovej kolnoutek. *MOT: jo to je zmrzlina, jo? *CHI: ne, to je pitíčko. %pho: ne, to je pitícko. *MOT: aha@i. @Comment: sourozenec CHI nepřestává plakat. *MOT: Melichare. %add: sourozenec CHI. *CHI: ne vlastně. *CHI: ne vlastně, takhlenc. *CHI: mami [x 2], zmáčkni to a přemázni to. %pho: mami, mami, zmáckni to a psemázni to. *MOT: musíš tam nedělat chyby. %com: potichu. *CHI: [/] máš ještě jednu? %pho: más, más, más estě jednu. *MOT: tady. *CHI: ne, to nemůžeš oddělávat. %pho: ne, to nemůzes oddělávat. %com: vyděšeně. *CHI: to nemůžeš oddělávat. %pho: to nemůzes oddělávat. %com: šeptá. *MOT: hm. *MOT: tak nemám další. *CHI: třeba z tohohle. %pho: tseba z tohodle. *CHI: třeba z tohohle, mami. %pho: tseba z tohodle, mami. *MOT: co to je teďka? *CHI: teďka +... *MOT: no co to je teďka? *CHI: a mami +... *MOT: cos [: co jsi] to postavil? %pho: cos to postavil. *MOT: cos [: co jsi] to postavil? %pho: cos to postavil. %com: šeptem. *MOT: co to je? *CHI: +< dům. *MOT: dům? *CHI: skokanskej. *MOT: skokanskej dům? *CHI: jo, skokanskej dům. *MOT: +< a co je skokanskej dům? *CHI: pro skokany. %pho: plo skokany. *MOT: aha@i. *CHI: lidi skákaj do moře [x 3]. %pho: lidi skákaj do moze a do bazénu, do bazé a do bazénu. %com: melodicky. *MOT: a oni maj speciální dům takový skokani? *CHI: jo, speciální. *MOT: a proč maj speciální dům? *CHI: [/] protože aby mohli plavat. %pho: potoze aby, aby, potoze aby mohli plavat. *MOT: v tom domě? *CHI: co? *MOT: v tom domě? *CHI: ne. *CHI: v tom bazénu, aby se jako potopil. *MOT: oni maj u toho domu bazén? *CHI: ne, skákaj do toho bazénu +... *MOT: z toho domu. *CHI: jo, z toho domu. *MOT: takže to je skokanskej dům, jako je třeba skokanskej můstek, jo? *CHI: jo. *CHI: [/] já jsem udělal ledový letadlo, [/] jaký umí létat a stříkat vodu. %pho: já sem u, já sem udělal ledový letadlo, jaký, jaký umí létat a scíkat vodu. *MOT: a na co je takový letadlo, který umí létat a stříkat vodu? *CHI: [/] to je speciální letadlo, který umí hasit a stříká. %pho: to je takový speciální, to je speciální, to je speciální letadlo, kelý umí hasit a scíká. *MOT: co umí hasit? *CHI: co? *MOT: a co umí hasit? *CHI: požár. %pho: pozál. *MOT: aha@i. *CHI: požáry opravdický. %pho: pozály oplavdický. *MOT: aha@i. *CHI: byl to takovej filmík. *MOT: film? *CHI: co? *MOT: film nebo co jsi říkal? %pho: film nebo co si řikal. *CHI: film. *MOT: že o tom byl film? *CHI: mami, to je normální film. %pho: mami, to je nolmální film. *MOT: je to normální film? *CHI: jo, jenom takovej filmík. *MOT: aha@i. *CHI: filmík pilník. %com: rýmuje. *CHI: mami, to byl filmík pilník. *CHI: mami? *MOT: no. *CHI: tadyten řídí, tadyten panák řídí. %pho: tamten zídí, tadyten panák zídí. *CHI: mami? *MOT: hm. *CHI: mám půjčovat Mikulášovi a Jonášovi věci? %pho: mám pucovat Mikulásovi a Jonásovi věci. *MOT: co jestli budem? %pho: co jesi budem. *CHI: jestli budeme Mikulášovi nebo Jonášovi <&puč> [/] půjčívat@n věci? %pho: jesi budeme Mikulásovi nebo Jonásovi puc, pucívat věci. %com: půjčívat = půjčovat. *MOT: půjčívat@n věci? %pho: pučívat věci. %com: opakuje po CHI. *CHI: no sem. *MOT: asi jo, ne? *CHI: co? *MOT: oni nám taky půjčujou věci. %pho: voni nám taky pučujou věci. *CHI: jo? *CHI: můžeme být takový kamarádi. %pho: můzeme být takový kamaládi. *MOT: hm, to je dobrej nápad. *MOT: navíc vy si odjakživa půjčujete věci. %pho: navíc vy si odjakživa pučujete věci. *MOT: když jste byli ještě malý, tak jste si půjčovali věci. %pho: dyžste byli ještě malý, tak ste si pučovali věci. *CHI: já jsem jim půjčoval a oni mně půjčovali? %pho: já sem jim pučoval a voni mně pučovali? *CHI: nebo ne? *CHI: mami, tato loďka bude patřit tomuhle <&vůz tomu &leta> [/] letadlu [/] a jakože bude zdaleka a bude nepřátelská [/] a půjdou [//] pryč a ten zloděj poveze krabici s dortem [/] a bude sedět takhle [//] a popluje a bude mít rychlý motory, [/] aby mohlo odjet pěkně. %pho: mami, tato loďka bude patsit tomuhle vůz tomu leta letadlu a, a, a jakoze bude zdaleka a bude nepsátelská a, apudou a, a, a, a, a ten plyc a ten zloděj poveze klabici s doltem a, a bude sedět takhle a, a, a policajti a popluje a bude mít lychlýmotoly, aby, aby mohlo odjet pěkně. @Comment: sourozenec CHI vydává zvuky a CHI mumlá. *CHI: mami? *CHI: mami, [/] tu bude <&vy> [//] vycházet a tady v té krabici [/] a v tom celým žlutým bude mít motory. %pho: mami, tu, tu bude vy vycházet a tady v té klabici a, a, a, a v tom celym zlutym bude mít motoly. *CHI: [/] a to hnědý a tohle [/] bude jeho sedačka. %pho: a, a to hnědý a tohle bude, bude jeho sedacka. *MOT: jo. *CHI: toho pána, jakej to řídí. %pho: toho pána, jakej to zídí. *CHI: sedačka. %pho: sedacka. %com: šeptá. *CHI: a bude tam loď [/] a poveze ho [/] a bude to nepřátelská. %pho: a bude tam loď a, a, a, a poveze ho a, a bude to nepsátelská. *CHI: [/] a bude tam mít výhled [//] on na téhle lodi to [/] bude mít krásný výhled. %pho: a, a bude tam mít výhled a budou mít a bu, a bu, on na téhle lodi to bude, bude mít klásný výhled. *CHI: mami, toto bude mít křídla nebo to bude mít plaváky. %pho: mami, toto bude mít ksídla nebo to bude mít plaváky. *CHI: [/] já už vím. %pho: já, já uz vim. *CHI: e_c letadlo postavím. %pho: écé letadlo postavim. %com: křičí a myslí RC letadlo. *CHI: e_c letadlo. %pho: écé letadlo. *CHI: postavím e_c letadlo. %pho: postavim écé letadlo. %com: vesele. *MOT: co to je? *CHI: [/] to je taková písnička, [/] jaká byla ve filmu. %pho: to je, to je taková písnicka, jaká, jaká, jaká byla ve filmu. *MOT: jo no. *CHI: víš? %pho: vis. *CHI: říkám ti různý písničky za sebou, aby jsem ti řekl tutu poprvé. %pho: zikám ti lůzný písnicky za sebou, aby sem ti zekl tutu pop@vé. *CHI: [/] tak ty musíš mě pochopit, jakej [/] jsem hodnej. %pho: tak, tak ty musís mě pochopit, jakej sem, sem hodnej. *MOT: jakej seš co? *CHI: <že že> [/] že já jsem hodnej. %pho: ze, ze, ze já sem hodnej. *MOT: aha@i. *CHI: jsem na tebe hodnej. %pho: sem na tebe hodnej. *MOT: to musím pochopit? %pho: to musim pochopit. *CHI: co? *MOT: to musím pochopit? %pho: to musim pochopit. *CHI: abysi to věděla. %pho: aby si to věděla. *MOT: dobře, já to zkusím pochopit. %pho: dobře, já to zkusim pochopit. *CHI: plaváky, ale toto bude mít za chvilku křídla. %pho: plaváky, ale toto bude mít za chvilku ksídla. @Comment: sourozenec CHI pokračuje ve vydávání zvuků. *MOT: tak co to děláš? *CHI: co? *MOT: co to děláš teďka? *CHI: teď [/] dělám letadlo. %pho: teď dělám letad, dělám letadlo. *CHI: letadlo normální. %pho: letadlo nolmální. *MOT: normální? *CHI: jo, normální letadlo. %pho: jo, nolmální letadlo. %com: huhlá. *MOT: a co je tamta věc s tou lodičkou nahoře? *CHI: [//] ta věc už je. %pho: to je, to je, to, to, to, to, to, to, to, ta věc uz je. *MOT: ta stavba s tou lodičkou s tím kapitánem. %pho: ta stavba s tou lodičkou s tim kapitánem. *MOT: co to je? *CHI: to je kamarád těch různých věcí, který jsem postavil xxx. %pho: to je kamalád těch lůzných věcí, kelý sem postavil xxx. *CHI: [/] a toto je [/] super schod a toto budou moje superschody@n a z tohohle postavím [/] super +... %pho: a toto je, a toto je supel, supel, supel schod a toto budou moje supelschody a z tohohle postavim supel, supel. *CHI: to je super schodek [/] na můj strojec@n. %pho: to je supel schodek na můj, na, na můj stlojec. *CHI: a výsledek ten vám předvádím. %pho: a výsledek ten vám psedvádím. @Comment: sourozenec CHI neustále pláče a CHI pokračuje ve hře s duplem a mumlá. *MOT: tak Viktore, co to stavíš? *MOT: to není normální letadlo. %pho: to neni normální letadlo. *CHI: co? *MOT: to vůbec není normální letadlo, co to je? %pho: to vůbec neni normální letadlo, co to je. *MOT: nějaký zvláštní letadlo. *CHI: ne, to bude starý letadlo. %pho: ne, to bude stalý letadlo. *MOT: starý? *CHI: jo, starý. %pho: jo, stalý. *CHI: nebo starý nebo indický. %pho: nebo stalý nebo indický. *CHI: to je z Indie, proto říkám indický. %pho: to je z Indie, ploto zikám indický. *CHI: mami, já mám Indy, proto říkám indický. %pho: mami, já mám Indy, ploto zikám indický. *CHI: mami? *MOT: no? %com: z dálky. *CHI: jenom [/] já stavím totiž starý [/] [/] a bylo nový od dneska. %pho: jenom já, já stavim totiž stalý a, a, a, a bylo, a bylo nový od dneska. *CHI: velkou hroudu kostek potřebuju udělat. %pho: velkou hloudu kostek potsebuju udělat. *MOT: chceš čůrat? *MOT: co to je tohle? %pho: co to je todle. *MOT: můžeš mi to popsat, co kde je? *CHI: co? *MOT: jestli mi to můžeš popsat, co kde je. *CHI: co kde je popsat? *MOT: hm. *MOT: takhle, jestli bys mně to popsal. *MOT: jako vysvětlil, [/] co co je. %pho: jako vysvětlil, co, co, co je. *CHI: jo, popsal. *CHI: ale nějakou fixou +... *MOT: ne [x 3] popsat fixou. *MOT: já jsem myslela popsat slovy, jestli bys mi to jako vysvětlil, víš? %pho: já sem myslela popsat slovy, jestli bys mi to jako vysvětlil, víš. *MOT: to se říká popsat, ale myslí se jako vysvětlit. %pho: to se řiká popsat, ale myslí se jako vysvětlit. *MOT: když se řekne můžeš mi to popsat, tak to se nemyslí vzít tužku a psát, víš? *MOT: to se myslí jenom vysvětlit. *CHI: já si chci napsat, co [/] co je co. *CHI: já to třeba natočím někomu, koho neznám. %pho: já to tseba natocím někomu, koho neznám. *CHI: chci to dát mý babičce. %pho: chci to dát mý babicce. *MOT: tvý babičce, která to nezná? *CHI: +< [/] jaká bydlí v Brně přece. %pho: jaká, jaká bydlí v Blně psece. *MOT: mhm. *MOT: tý bys to chtěl dát to letadlo? *CHI: ne. *MOT: tak ten popis? *CHI: co? %com: nevnímá. *MOT: nebo co bys chtěl dát? *CHI: já pak udělám popis [/] a ten jí dám. %pho: já pak udělám popis a, a, a ten jí dám. *MOT: jo takhle. *CHI: a tam napíšu, letadlo jsem, letadlo od Viktora jsem, Viktor ho postavil, od Viktora je. %pho: a tam napísu, letadlo sem, letadlo od Viktora sem, Viktor ho postavil, od Viktora je. *CHI: [/] a baví tě to, babičko, měj se ráda, [/] a že to nechceme, jak se má. %pho: a, a, a baví tě to, babicko, měj se láda, a, a ze to nechceme, jak se má. %com: asi myslí 'měj se dobře'. *MOT: babičko, měj se ráda, jí tam napíšeš? *CHI: [/] a taky jak se máš. %pho: a taky, a taky jak se más. *MOT: taky, jak se máš, jí tam napíšeš. *CHI: [/] a napíšu to rovnou +... %pho: a, a napísu to lovnou. %com: z dálky. *MOT: +< pojď mi to říct sem, já to neslyším. %pho: poď mi to říct sem, já to neslyšim. *CHI: co? *MOT: abys mi to šel říct sem, co budeš ještě psát. *MOT: že to neslyším, když to říkáš vedle. %pho: že to neslyšim, dyž to řikáš vedle. *MOT: tak mi to pojď říct ještě. %pho: tak mi to poď říct eště. *CHI: mami? %com: přibíhá. *MOT: no? *CHI: já budu malovat a až budu malovat, tak namaluju super obrázek [/] a bude bombovej. %pho: já budu malovat a az budu malovat, tak namaluju supel oblázek a bude, a bude bombovej. *MOT: namaluješ super obrázek a bude bombovej? *CHI: jo a namaluju to na to letadlo [/] a na ty +... %pho: jo a namaluju to na to letadlo a na, a na ty. *MOT: na to letadlo ne, já jsem opravdu, když jsem říkala, ať mi ho popíšeš, tak jsem nemyslela, ať na něj píšeš. %pho: na to letadlo ne, já sem opravdu, dyž sem říkala, ať mi ho popíšeš, tak sem nemyslela, ať na něj píšeš. *MOT: to se tak říká. %pho: to se tak řiká. *CHI: [/] ale já jsem přinesl fixy a papír. %pho: ale, ale já sem psinesl fixy a papíl. *CHI: mami, můžu tenhle papír? %pho: mami, já můzu tenle papíl. *MOT: můžeš no. *CHI: takovejhle? %pho: takovejdle. *MOT: ukaž? *MOT: jestlis [: jestli jsi] ho vzal z toho šuplíku, tak můžeš. %pho: jesis ho vzal z toho šuplíku, tak můžeš. *CHI: vzal jsem si ho z toho šuplíku, kde je ta magnetka modrá. %pho: vzal sem si ho z toho suplíku, kde je ta magnetka modlá. *CHI: mami? *CHI: vzal jsem si ho z toho šuplíku, kde je <&magne> [/] magnetka modrá. %pho: vzal sem si ho z toho suplíku, kde je magne, magnetka modlá. *MOT: tak jo, tos [: to jsi] udělal dobře. %pho: tak jo, tos udělal dobře. *CHI: [//] a ani jsem si nevzal cédéčko. %pho: a ne, a ne, a ani sem si nevzal cédécko. *CHI: aby se ti to xxx, tak tohle a přinesu si je. %pho: aby se ti to xxx, tak tohle a psinesu si je. *CHI: ty fixy jsou na zemi. %pho: ty fixy sou na zemi. @Comment: sourozenec CHI opět pláče. *MOT: Viktore, představ si, že jaks [: jak jsi] ten kanál udělal kratší, jo? %pho: Viktore, představ si, že jaks ten kanál udělal kratší, jo. *MOT: tak líp drží, nepřeklápí se. *MOT: jak byl dlouhej, tak se pořád překlápěl na čumák. *MOT: teďka jaks [: jak jsi] ho udělal kratší, [/] tak je to stabilnější a lepší. %pho: teďka jaks ho udělal kratší, tak je, tak je to stabilnější a lepší. *MOT: hele [x 3], touhle fixou ne ale. %pho: hele, hele, hele, touhle fixou ne ale. *MOT: Viktore, to ne, touhle fixou jsem říkala, že ty nemůžeš malovat. *MOT: to je černá permanentní fixa, která se opravdu z ničeho nedá vyprat a já fakt nechci, aby jsi s ní maloval. *CHI: ale na papír. %pho: ale na papíl. *MOT: Viktore, ani na papír. *MOT: ty s ní tak hrozně čmrkáš a ona se propíše z toho papíru na podlahu. *MOT: to já fakt nechci. *MOT: já nechci, abys maloval fixama. *MOT: máš pastelky, jo? *CHI: [/] ale ty jsou na tenhle papír [/] a potřebuju nějakou, jaká se hodí na tenhle papír. %pho: ale, ale ty sou na tenle papíl a, a, a potsebuju nějakou, jaká se hodí na tenle papíl. *CHI: tady na tenhle papír je &permanen +... %pho: taji na tenle papíl je permanen. *MOT: +< ty máš ty svoje voskovky, který krásně píšou, podívej. %pho: ty máš ty svoje voskovky, který krásně píšou, podivej. *MOT: tyhlety přece krásně píšou. *MOT: tyhle třeba krásně malujou. *MOT: krásně tmavě malujou tyhlety voskovky. *CHI: [/] ale tohle není na papír, [//] ale na permanentní fixu [/] a tyhle jsou [/] na tenhle papír a tyhle špičatý jsou na tenhle papír. %pho: ale, ale tohle neni na papíl, ale na, ale na permaní, ale na pelmanentní fixu a, a, a to, a tyhle sou na tenle, na tenle papíl a tyhle spicatý sou na tenle papíl. *CHI: takže +... %pho: takze. *CHI: teď jenom, mami? *MOT: no? *CHI: aby bylo vidět, <že že> [/] že jí namaluju na papír a maloval jsem já, [/] tak se počmárá. %pho: aby bylo vidět, ze, ze, ze jí namaluju na papíl a maloval sem já, tak, tak, tak se pocmálá. *CHI: pastelkou, jako že jsem to byl já, aby všichni věděli, <že> [/] že jsem to byl já. %pho: pastelkou, jako ze sem to byl já, aby vsichni věděli, ze, ze sem to byl já. *CHI: [//] a tady kroužek namaluju a přes to kříž namaluju. %pho: a ze sem a tady klouzek namaluju a pses to ksíz namaluju. @Comment: CHI bouchá pravděpodobně pastelkami do podlahy. *CHI: mami? *CHI: [//] já se namaluju potom, aby to bylo jasný, aby všichni viděli, od koho je to dopis a od koho to je. %pho: já namaluju, já se namaluju potom, aby to bylo jasný, aby vsichni viděli, od koho je to dopis a od koho to je. *CHI: hezkej dopis a od koho to je. *CHI: [/] mami, &to tohle je na stroječek@n a tohle je na letadlo. %pho: mami, mami, to, tohle je na stlojecek a tohle je na letadlo. *CHI: [/] a xxx [/] a toto byl znak. %pho: a, a, a, a xxx a, a, a, a toto byl znak. *CHI: toto byl znak vzduchu u letadla jako. *CHI: u takovýho letadla. %com: šeptá. *CHI: mami, tady mám +... *CHI: mami, namaluješ se mnou čepici toho panáka, jak je na té kostce? %pho: mami, namalujes se mnou cepici toho panáka, jak je na té kostce. *CHI: jo? *MOT: mhm. *CHI: jo. *MOT: mám namalovat tu čepici? *CHI: jo, tu čepici. %pho: jo, tu cepici. *CHI: červeně. %pho: celveně. *MOT: mhm. *MOT: [/] a kde má tu hlavu? %pho: a, a kde má tu hlavu. *MOT: tohle je ta hlava? *CHI: ne. *MOT: namalovat jenom čepici jo? *CHI: jo. *CHI: a taky <&oč> [//] oko. %pho: a taky oc, oko. *CHI: taky oko a čepici. %pho: taky oko a cepici. *CHI: mami, ty už to malováš@n? %pho: mami, ty uz to malovás. %com: malováš = maluješ. *MOT: mhm. *CHI: a jdem to nalepit někam. %pho: a dem to nalepit někam. *CHI: a půjdem to pak vystřihnout [/] a nalepit to, a pak to vymalovat. %pho: a pudem to pak vyscihnout a, a, a nalepit to, a pak to vymalovat. *CHI: [//] mami, můžem to udělat tak, abysme [//] měli dírku takhle na hlavu a udělali si takovou čepici. %pho: mami, můzem to, můzem, mami, můzem to udělat tak, abychom vyscihlivysci, měli dílku takhle na hlavu a udělali si takovou cepici. *MOT: tak, je to on? *CHI: je to on. *CHI: co to &ma maluješ? %pho: co to mamalujes. *CHI: celýho? *CHI: ty ho maluješ celýho? %pho: ty ho malujes celýho. *MOT: hm. *MOT: maluju mu tělo, ruce +... *CHI: ale takhle jsem to nemyslel celý. %pho: ale takle sem to nemyslel celý. *MOT: má takový zvláštní ruce, viď? *MOT: takový kleštičky jenom jakoby. *CHI: jo. *MOT: protože to je paňák legovej. *CHI: a co to je legovej panák? *CHI: a je to přesně tenhle. %pho: a je to psesně tenhle. *CHI: mami? *CHI: [x 2]? %pho: a celnou, a celnou. *MOT: černou nemám, tak jsem to udělala oranžovou. %pho: celnou nemám, tak sem to udělala oranžovou. *MOT: teda fialovou, jo? *CHI: [//] ale mělo se to udělat touhle, měla jsi tady sednout do toho [/] a vzít tohleto. %pho: a, a, a, a, a, a, ale, ale mělo se to udělat touhle, měla si tady sednou do toho a vzít, a vzít tohleto. *MOT: hnědou? *MOT: hnědá je podle tebe podobnější černé než fialová? *CHI: jo. *MOT: aha@i. *CHI: a navíc černá je malá [x 2] a krátká. %pho: a navíc celná je malá, malá a klátká. *MOT: cože? *CHI: že černá je malá a krátká. %pho: ze celná je malá a klátká. *MOT: to není černá, to je hnědá. *CHI: [/] mami, proč je hnědá silná a černá +... %pho: mami, ploc je, mami, ploc je hnědá silná a celná. *CHI: mami. *MOT: černou vůbec nemáme. *CHI: mami, koupíme si černou? %pho: mami, koupíme si celnou. *MOT: můžem. *CHI: mami? *MOT: hm. *CHI: ještě jsem nenapísal@n co a co. %pho: ještě sem nenapísal co a co. *CHI: a chtěl jsem ještě namalovat [//] to superletadlo@n. %pho: a chtěl sem estě namalovat to leta, to superletadlo. *MOT: maluj, co budeš chtít. *MOT: já jdu uspat Melichárka, jo? %pho: já du uspat Melichárka, jo. *CHI: co? *MOT: že jdu uspávat Melichárka. %pho: že du uspávat Melichárka. *CHI: a mami, můžu malovat? %pho: a mami, můzu malovat. *MOT: můžeš malovat. *CHI: [x 2]? %pho: na lego, na lego. *MOT: na lego ne. *CHI: a proč na lego ne? %pho: a ploc na lego ne. %com: šeptá. *MOT: jé@i, Melichare, s tebou tu dneska zůstanu. *CHI: co? *MOT: nic [x 2]. %pho: nic, nic. *MOT: Melichárek zas nemůže usnout, víš? *CHI: mami, ty budeš uspávat schody do dneška? %pho: mami, ty budes uspávat schody do dneska. *MOT: cože? *CHI: že ty budeš &u uspávat schody [/] do dneška. %pho: ze ty budes u uspávat schody do, do dneska. *MOT: schody do dnes? *CHI: do dneska. *MOT: schody do dneška? *CHI: jo, schody do dneška. *MOT: proč bych měla uspávat schody? *CHI: [x 2]. %pho: schody sou schody, schody sou schody. *MOT: co to je za moudra, prosím tě? %pho: co to je za moudra, prosim tě. *CHI: to jsou divný moudra. %pho: to sou divný moudla. *CHI: mami? *MOT: mhm. *MOT: no? *MOT: copak? *CHI: takovýhle schody. %pho: takovýdle schody. *CHI: mami, koukni. *CHI: takovýhle. %pho: takovýdle. *MOT: mhm. *MOT: jsou teda vysoký. %pho: sou teda vysoký. *CHI: jsou xxx, protože se na to &ská skáče na tenhle schod, [x 4] a jsi tady, a pak můžeš ťapi_ťapi_ťapi@i a jsi na krajíčku. %pho: souxxx, potoze se na to ská, skác na tenhle schod, pak na tenhle schod, pak na tenhle schod, pak na tenhle schod, pak na tenhle chod a si tady, a pak můzes ťapiťapiťapi a si na klajícku. *MOT: paráda. *CHI: a jsi u výhledu. %pho: a si u výhledu. *MOT: mhm. *CHI: mami, jsi u výhledu, protože +... %pho: mami, si u výhledu,potoze. *CHI: [//] aby se to nezbouralo, [//] a nerozcáklo se to, tak jsem dal takovejhle sloup [//] a chci, [//] abysme tam udělali kříž. %pho: a, a je to, a, a, aby se to nezbou@alo, tak a nezbou@alo se tadyto ale a neloz, a neloz a nelozcáklo se to, tak sem dal takovejhle sloup a, a chci, aby to bylo a chci, abysme tohleto sli, abychom tam udělali ksíz. *CHI: [//] a namalovat kříž a [//] nejdřív udělat kroužek s vlajkou rytířskou nebo s vikingskou nebo +... %pho: a vedle něj a namalovat ksíz a udělat, nejdzív udělat klouzek s vlajkou lytískou nebo s vikingskou nebo. *CHI: mami? *MOT: mhm? *CHI: uděláme si dneska pečenou dýni? %pho: uděláme si neska pecenou dýni. *CHI: jo. *MOT: emem [x 2]. @Comment: CHI se vzteká. *CHI: a co to je pečená dýně, mami? %pho: a co to je pecená dýně, mami. *MOT: to je dýně, která se nakrájí, dá se do trouby, a pak je pečená. *MOT: a peče se xxxv troubě. *CHI: co? *MOT: upeče se v troubě. *CHI: a v horku a se svíčkou by +... %pho: a v holku a se svíckou by. *CHI: mami? *CHI: a proč tohle mi nechutná a [/] je dobrý z těhletěch udělat strašidla? %pho: a ploc tohle mi nechutná a je doblý, je doblý z těhletěch udělat stlasidla. %com: asi mluví o halloweenské dýňové výzdobě. *MOT: protože to je dýně mexická, ta na jídlo není dobrá moc. %pho: protože to je dýně mexická, ta na jídlo neni dobrá moc. *CHI: a proč je dobrá na strašidláka? %pho: a ploc je doblá na stlasidláka. *MOT: protože je velká a hodně rychle vydlabaná, dobře se krájí, má měkkou kůži. *CHI: [/] a ta na jídlo [/] je tvrdá hrozně moc. %pho: a, a, a ta na jídlo je, je tv@ dáhlozně moc. *MOT: +< mhm, ta, co je hokkaidó na jídlo, tak [//] ta je maličká, zadruhé se špatně vydlabává, má hodně tlustou tu dužinu a navíc má hrozně tuhou kůži, tak se špatně vykrajuje. %pho: mhm, ta, co je hokkaidó na jídlo, tak ta má, ta je maličká, zadruhé se špatně vydlabává, má hodně tlustou tu dužinu a navíc má hrozně tuhou kůži, tak se špatně vykrajuje. *CHI: mami, já už chci spát. %pho: mami, já uz chci spát. *CHI: tak se vyčůrám [//] a ještě si +... %pho: tak se vyculám a, a ty mě dás a estě si. %com: odchází z pokoje a konec mumlá. *CHI: a umeju si ruce, vyčůrám se, mami, naberu si kalhoty a je to. %pho: a umeju si luce, vyculám se, mami, nabelu si kalhoty a je to. *CHI: a ještě +... %pho: a estě. *CHI: mami, měli jsme ještě mou dlouhou čáru. %pho: mami, měli smeestě mou dlouhou cálu. *CHI: mami, měli jsme ještě jednu žlutou legovou čáru, [/] jako je +... %pho: mami, měli sme estě jednu zlutou legovou cálu jako, jako, jako je. *CHI: mami, já jsem chtěl postavit garáž. %pho: mami, já sem chtěl postavit galáz. *CHI: mami, toto je garáž. %pho: mami, toto je galáz. *CHI: mami, toto je plynová garáž. %pho: mami, toto je plynová galáz. *CHI: čůrat. %pho: cůlat. %com: šeptá. @Comment: zvuky v pozadí. *CHI: mami? *MOT: tichoučko, Melichárek už spí, už to tady vypni. %com: šeptá. *MOT: ahoj@i. @End