@UTF8 @Begin @Languages: ces @Participants: CHI Viktor Target_Child, MOT Mother @ID: ces|Chroma_earlyfamily|CHI|3;1.29||||Target_Child||| @ID: ces|Chroma_earlyfamily|MOT|||||Mother||| @Date: 16-JUL-2015 @Transcriber: KATBEL @Situation: MOT a CHI si na táboře prohlíží v týpí knihu o pirátech a lepí do ní samolepky. *CHI: ten kufřík. %pho: ten kufsík. *MOT: kufřík jsi dal do postele? %pho: kufřík si dal do postele. *CHI: jo. *CHI: xxx. *MOT: co tam ještě nalepíš? *CHI: &em. *MOT: co to je? *CHI: co? *MOT: co to je? *CHI: nevím. %pho: nevim. *CHI: nevím, co to je. %pho: nevim, co to je. %com: mění hlas. *CHI: to je kouzelná voda. *MOT: to je kouzelná voda? *CHI: jo. *MOT: na co je taková kouzelná voda? *CHI: na to, aby někomu prolít [//] [//] a on se změní [/] na hnědou barvu. %pho: na to, aby někomu plolít a on se zkouzelní tou a von se bude a von bude takovej a von a von se změní na na hnědou ba@vu. *MOT: ten pirát nebo ten nepřítel? *CHI: ten nepřítel. %pho: ten nepsítel. *MOT: ajo@i. *MOT: se zkouzelní@n a změní na hnědou barvu, jo? *CHI: jo. *CHI: a nikdo ji &nepro neprokousne. %pho: a nikdo jí neplo neplokousne. *MOT: koho? *CHI: tam nikdo, žádnej pirát. %pho: tam nikdo, žádnej piját. *MOT: neprokousne co? *CHI: [/] tuhle kouzelnou vodu. %pho: tuhle tuhle kouzelnou vodu. *MOT: aha@i. *MOT: ta dlaha tam nějak nedrží <čo> [//] co? %pho: ta dlaha tam nějak nedrží čo co. *CHI: +< co? *MOT: se už nějak odlepuje ta dlaha. *MOT: už má špatný lepidlo, už je opatlaná asi. *CHI: patlaná@c? *MOT: tak, tohle už jsou vypoužívaný xxx. %pho: tak, tohle už sou vypoužívaný xxx. *CHI: co? *MOT: tady ty dvě dlahy by se ještě daly použít, ne? *CHI: jaká? *MOT: tady jsou ještě dvě dlahy. %pho: tady sou ještě dvě dlahy. *CHI: dvě dlahy? *MOT: mhm. *CHI: tady jsou dvě dlahy. %pho: tady sou dvě dlahy. *MOT: a tady ještě jedna. *CHI: aha@i. *MOT: tak víš co, tady tu, co se odlepí, dáme pryč, ne? *MOT: nebo je to moc velký do tohohle košíku? %pho: nebo je to moc velký do tohodle košíku. *MOT: nedáš to spíš do skladu s dřevem? *CHI: s dřevem. %pho: s dzevem. %com: potichu. *MOT: asi to nedávej přes spoj té knížky. *MOT: aby to ti piráti mohli používat. *MOT: tahle by se vlezla do košíku. *CHI: tahle? *MOT: ta malá. *CHI: tahle by se +... *CHI: a tohle? *CHI: kam ji dám? %pho: kam jí dám. *MOT: taky asi do skladu se dřevem, ne? *MOT: Viktore, nedávej to přes spoj té knížky no, to by se totiž tam špatně lepilo. *MOT: super, pěkný, maj sklad se dřevem. *MOT: maj tam hodně dřeva. *MOT: a kdo bude ještě tady na té pirátské lodi? %pho: a kdo bude eště tady na té pirátské lodi. *CHI: &em, tenhle? *MOT: nechybí tam nějakej pirát třeba? *CHI: jo:, hodně pirátů. %pho: jó, hodně pijátů. %com: pískavě. *CHI: hodně. %com: šeptem. *MOT: jé@i, pozor, ať se neopatlá. *CHI: neopatlá? *MOT: kam ho dáš? *CHI: sem. *MOT: co tam dělá? *CHI: on tam spinká. *MOT: aha@i. *CHI: takhle spinká. %pho: takle spinká. *MOT: a co to je za loď tohleto? *CHI: &em, &náku, &em, hladová. *MOT: jaká? *CHI: hladová. *MOT: jaká? *CHI: hladová. *MOT: hladová loď? *CHI: hladová. *MOT: a co to znamená hladová loď? *CHI: <že má tak> [//] že to je loď Podbaba. %pho: ze má tak, ze to je lod Podbaba. *MOT: cože to je? *CHI: to je loď Podbaba. *MOT: Podbaba? *CHI: jo. *MOT: jako chodíš do školky? *MOT: ten přívoz? *CHI: jo. *CHI: loď Podbaba. *MOT: mhm. *CHI: to je loď &Pod +... *MOT: co to je? *CHI: loď &Podba +... *MOT: ale to, co odlepuješ teďka. *CHI: &em, &em, pošta. %pho: em, em, posta. *MOT: co to je? *MOT: pošta? *CHI: jo. *CHI: tohle je pošta. %pho: tohle je posta. *MOT: mhm. *MOT: a komu přišla pošta? *CHI: &em, jemu. *CHI: jemu, mami. *CHI: a bude ji mít na noze. %pho: a bude jí mít na noze. *MOT: na noze? *CHI: jo. *MOT: a co mu píšou? *CHI: milý piráte, děkuju ti, od Zuzanky. %pho: milý pijáte, děkuju ti, od Zuzanky. *MOT: aha@i. *CHI: pirátské. %pho: pijátské. *MOT: pirátské, mhm. *CHI: tak už tam není nic. %pho: tak uz tam není nic. *MOT: tak komu dáš tuhle poštu? *CHI: jemu. *MOT: taky jemu? *CHI: jo. *MOT: to mu chodí hodně pošty teda. *CHI: jojo. *MOT: a co je tady v té druhé poště napsaný? %pho: a co je taji v té druhé poště napsaný. *CHI: &em, v které? %pho: em, v kejé. *MOT: tady v té druhé poště, cos [: co jsi] mu teďka nalepil. *MOT: tam je napsaný co? *CHI: mladý hezký piráte, děkuju ti od pirátské Zuzanky. %pho: mladý hezký pijáte, děkuju ti od pijátské Zuzanky. *MOT: mhm. *CHI: taky. *MOT: taky. *CHI: [/] a teď ještě tohle. %pho: a a a teď estě tohle. *MOT: co to je? *MOT: to je dřevo, myslím, ne? %pho: to je dřevo, myslim, ne. *CHI: +< jo, to je dřevo. %pho: jo, to je dzevo. *MOT: to jsou polínka. %pho: to sou polínka. *MOT: to dáš ještě do skladu nebo někam jinam? *CHI: do skladu [x 2]. *CHI: kde jsou malý dřeva? %pho: kde sou malý dzeva. *MOT: můžou bejt klidně tady nebo v košíku. *CHI: tady? *MOT: hm. *CHI: ne, tam už je ta. %pho: ne, tam uz je ta. *MOT: tak na nějakou jinou loď to dáme? *MOT: co? *CHI: jo, aby někdo mohl zatopit. %com: zpěvavě. *MOT: hele@i, tady třeba. *CHI: jo, to je malý. *CHI: malinký. *MOT: no vidíš, už je to zase opatlaný, co? *MOT: dáme to vedle? *CHI: jo. *MOT: nebo na to? *CHI: na to. *CHI: a to tam lepí? *MOT: mhm. *CHI: ono to bylo upatlaný, ale za to +... %pho: vono to bylo upatlaný, ale za to. *MOT: +< jé@i, co to je? *CHI: to je stůl. *MOT: to je stůl. *MOT: tak na něj musíme někde najít místo ale na nějaké lodi. *MOT: je tady na nějaké lodi místo na stůl ještě? %pho: je tady na nějaké lodi místo na stůl eště. *MOT: tady (.) je celá kajuta prázdná. *CHI: kajuta? *CHI: já chci ozdobit kajutu. *CHI: to bude jako jídelna. *MOT: mhm, to je dobrej nápad. *MOT: to je jako ta jídelna tady máme na táboře, viď? *CHI: [/] a ještě nějaký stolce@n. %pho: a estě nějaký a estě nějaký stolce. %com: stolce = stoly. *CHI: třeba nějakej xxx. %pho: ceba nějakej xxx. *MOT: a stoleček už tam není potřeba, spíš nějaký piráty bych tam usadila, ne? *MOT: něco jim dej na stůl, třeba lahev. *CHI: lahev. *MOT: nebo co bys jim tak dal na stůl? *CHI: třeba &beta betadin. %pho: ceba beta betadin. %com: betadin = desinfekce. *CHI: betadin. *MOT: betadin? *CHI: jo, betadin. *MOT: tohle vypadá jako láhev s betadinem? %pho: todle vypadá jako láhev s betadinem. *MOT: no tu by neměli pít v jídelně, ne? *CHI: ne, to je zelňák@n. %com: zelňák = zeleňák. *MOT: to je zeleňák? *CHI: jo. *CHI: to je zelňák@n. *CHI: to je zeleňák@n, mami. *MOT: ten zeleňák, co ti dávala Sagyta na oko? *CHI: jo. *MOT: a na co to je? *CHI: ne:, nene, mami. %pho: né, nene, mami. %com: nesouhlasí s jejím výkladem, co je zeleňák. *MOT: hm, tak co? *CHI: &em. *MOT: tak já nevím, kterej zeleňák@n myslíš. %pho: tak já nevim, kerej zeleňák myslíš. *CHI: takovej ten velkej. *CHI: ten velkej, takovej [/] ten, kterej měl malou tyčku. %pho: ten velkej, takovej ten, ten, ten, ten, ten, kelej měl malou tycku. *MOT: kdože ho měl? *CHI: [/] místo kápnutí tyčku. %pho: místo, místo, místo, místo kapnutí tycku. *MOT: místo kápnutí tyčkou? @Comment: CHI mumlá. *CHI: koukej. *MOT: tomu moc nerozumím. %pho: tomu moc nerozumim. *CHI: koukej, jakou bednu jsem pomaloval. %pho: koukej, jakou bednu sem pomaloval. *MOT: hm, ta je hodně pomalovaná. *CHI: to se asi Barunka bude zlobit. %pho: to se asi Balunka bude zlobit. *MOT: to se Baruška bude zlobit no, žes [: že jsi] jí pomaloval bednu. @Comment: vystřihují z papíru. *MOT: a co jste dělali v tom skladu s klukama? %pho: a co ste dělali v tom skladu s klukama. *CHI: skladu? *MOT: jste byli ve yyy, ne? %pho: ste byli ve vudsáku, ne. *MOT: a co jste tam dělali? %pho: a co ste tam dělali. *CHI: &em, stříhali. %pho: em, stíhali. *MOT: stříhali? *CHI: jo. *MOT: co jste stříhali? %pho: co ste stříhali. *CHI: &em, sebe. *MOT: sebe? *CHI: jenom jako. *MOT: jo aha@i. *MOT: a čím? *CHI: &em, nůžkama. %pho: em, nuzkama. *MOT: nůžkama? *CHI: jo, &těm těma, &jaký jakýma se vytahujou hřebíky z dřeva. %pho: jo, těm těma, jaký jakýma se vytahujou hzebíky z dzeva. *MOT: to jsou kleště. %pho: to sou kleště. *CHI: kleště. %pho: klestě. *CHI: kleštěma jsme stříhali. %pho: klestěma sme stíhali. *MOT: +< mhm. *CHI: do sebe jenom jako. *CHI: a Jindra měl moc veliký nůžky. %pho: a Jindla měl moc veliký nůzky. *MOT: Jindra měl veliký nůžky, veliký kleště? *CHI: jo a Mikuláš malý, Jonáš malý, Markétka malý a já taky malý. %pho: jo a Mikulás malý, Jonás malý, Malkétka malý a já taky malý. *MOT: mhm. *CHI: a můžeš dělat +... %pho: a můzes dělat. *MOT: co? *CHI: mlíčko? %pho: mlícko. *MOT: tak jo, ale nejdřív musíme uklidit ty pirátský nálepky, aby se ti tady nepoztrácely, jo? *CHI: jo:. %pho: jó. *MOT: tak je dáme do té knihy? *MOT: tady na začátek, ať se neztratěj? *CHI: začátek. %pho: zacátek. %com: šeptem. *MOT: nebo na konec spíš? *CHI: ne:, na začátek. %pho: né, na zacátek. *MOT: tak jo, tak je takhle všechny poskládáme. %pho: tak jo, tak je takle všechny poskládáme. *CHI: jo. *CHI: ne ještě sklad s pitím někam nalepit. %pho: ne estě sklad s pitím někam nalepit. *MOT: sklad s pitím ještě nalepit, mhm. %pho: sklad s pitím eště nalepit, mhm. *MOT: tak najdeme, kde je na něho místo. *CHI: já ho budu lepit. *MOT: +< tak já ti to budu otáčet a můžeš říkat, jo? *MOT: kam se ti to bude líbit. *MOT: tady? *MOT: by šel sklad s pitím třeba? *MOT: nebo na nějakou jinou loď? *CHI: ne +... *MOT: Viktore, neopatlávej si to, nepůjde to nalepit. *MOT: tady by šel sklad s pitím? *CHI: s pitím? *MOT: co? *CHI: jo, s pitím. *MOT: tam ne, tam už je jeden sklad. *MOT: tak sem třeba? *CHI: jo, tam není žádnej sklad. %pho: jo, tam není zádnej sklad. *CHI: ale tam je šipka. %pho: ale tam je sipka. *MOT: hm, to nevadí. *MOT: můžem to dát takhle. %pho: můžem to dát takle. *MOT: tak. *CHI: někam se nalepil. *MOT: +< jé@i. %com: mladší sourozenec CHI se pozvracel. *CHI: co Melichar udělal? %pho: co Melichal udělal. *MOT: poblinkal se. *CHI: poblinkal. *MOT: hm. *CHI: můžu si hrát? %pho: můzu si hját. *MOT: jo, ale až uklidíme ty pirátský nálepky. *CHI: jo. *MOT: počkej, dáme je sem na začátek všecky. *MOT: ať se nám nepoztrácej. *CHI: jo:, všechny [x 4]. %pho: jó, vsechny, vsechny, vsechny, vsechny. *CHI: [/] ještě +... %pho: estě ňáký, estě. *MOT: ještě křesílka? %pho: eště křesílka. *CHI: jo:. %pho: jó. *MOT: a kam přijdou? %pho: a kam přídou. *CHI: &em, někam. *MOT: tak já ti budu otáčet. *MOT: co je tohle za loď? %pho: co je todle za loď. *CHI: &em, [/] není tam žádný křesílko. %pho: em, nejsou tam, není tam zádný ksesílko. *MOT: chtěl bysi sem křesílka? *CHI: jo. *MOT: počkej, takhle nestojí křesílka. *CHI: tak? *MOT: takhle jsou nožičky no. %pho: takle sou nožičky no. *CHI: nožičky. %pho: nozicky. %com: potichu. *MOT: a nebo možná by bylo lepší, kdyby se koukaly +... *MOT: no tak jo. *MOT: co to je za loď, že tady potřebujou křesílka? *CHI: &em, na to, aby si mohli prohlížet nějaký &kni knihy. %pho: em, na to, aby si mohli plohlízet nějaký kni knihy. *MOT: co si tam budou prohlížet? *CHI: &em, knihy. *MOT: jo knihy. *MOT: a maj tam nějaký knihy? *CHI: ne, nemaj. *CHI: ale my máme tady takovýhle. *MOT: my máme knihy. *CHI: my máme opravdický? %pho: my máme opavdický. *MOT: mhm. *CHI: ale my potřebujem nějaký +... %pho: ale my pocebujem ňáký. *MOT: tady. *CHI: [/] my jsme potřebovali nějaký jako nálepky knihy. %pho: my, my, my sme pocebovali nějaký jako nálepky knihy. *CHI: my jsme potřebovali tam dát jako nálepky. %pho: my sme pocebovali tam dát jako nálepky. @Comment: v pozadí hluk a smích. *CHI: polička s poličkou. %pho: policka s polickou. *MOT: mhm, to je hezký. *CHI: ještě nějaký dveře. %pho: estě nějaký dveze. *MOT: ještě dveře? %pho: eště dveře. *MOT: a kam chceš dávat dveře? *CHI: &em. %com: dlouze přemýšlí. *MOT: [x 2]. %pho: tam už dveře sou, tam už dveře sou. *CHI: +< to dáme sem. *MOT: aha@i. *CHI: tohle dáme sem. @Comment: vřískot v pozadí. *CHI: a kam dáme dveře? %pho: a kam dáme dveze. %com: rozverně. *MOT: tak sem. *CHI: xxx. *MOT: tak jo. *MOT: tak už jdeme spinkat? %pho: tak už deme spinkat. *CHI: ne, ještě tyhle. %pho: ne, estě tyhle. *MOT: ještě dveře jedny? *MOT: Mikuláš chce už spát, Viktore. %com: Mikuláš = kamarád/spolubydlící v týpí. *CHI: to tohle jsou +... %pho: to tohle sou. *MOT: +< pšt@i. *MOT: kam je dáme? *CHI: &em, &em, tam do bohatý lodě. *MOT: aha@i. *MOT: která to je? %pho: kerá to je. *CHI: tahle [x 2]. *MOT: mhm. *CHI: tahle je bohatá loď. %com: šeptem. *MOT: +< tak je tam někam dej. *CHI: tak, k námořníkovi. %pho: tak, k námozníkovi. *MOT: mhm. *MOT: vedou do jídelny ty dveře? *CHI: co? *MOT: jdou do jídelny tyhle dveře. %pho: dou do jídelny ty dveře. *CHI: kdyby někdo byl v jídelně a potřeboval by projít, [/] tak přeskočí poličku [/] a otevře si dveře a vejde [/] a bude [/] u námořníka. %pho: kdyby někdo byl v jídelně a poceboval by plojít, tak, tak pseskocí policku a a otevze si dveze a vejde a bude a bude a bude u u námozníka. @Comment: pokračují ve vystřihování. *MOT: tak jo, jdeme spinkat, jo? %pho: tak jo, deme spinkat, jo. %com: šeptem. *MOT: tohle nalepíme potom, až se probudíš, jo? %pho: todle nalepíme potom, až se probudíš, jo. *CHI: vlož mi to [/] na začátek. %pho: vloz mi to na na zacátek. *MOT: dobře. *MOT: tak, sem? *CHI: jo, sem. *CHI: tady &zahá +... *MOT: mhm. *MOT: zaháčkujem to, uklidíme to. *CHI: a taky musíme uklidit xxx. *CHI: já je uklidím. *MOT: dobře, tak je ukliď. *CHI: a kdyby +... *MOT: klidně je hoď tady do té tašky tátovi. %pho: klidně je hoď taji do té tašky tátovi. *CHI: dám je sem. *MOT: dobře. *MOT: jé@i. %com: MOT pravděpodobně omylem narazí do CHI. *CHI: auvajs@i. *MOT: no. *MOT: pozor na to, to jsou moc malý dírky. %pho: pozor na to, to sou moc malý dírky. *MOT: teda moc velký dírky. *CHI: a tahle? *MOT: taky moc velká. *MOT: no tak dobrý. @Comment: CHI si zpívá. *MOT: tak pojď, jdem spinkat, jo? %pho: tak poď, dem spinkat, jo. @Comment: CHI mumlá. *MOT: Viktore, jdem spinkat. %pho: Viktore, dem spinkat. *CHI: můžu si něco namalovat? %pho: můzu si něco namalovat. *MOT: teď už ne, teď už jdem spinkat. %pho: teď už ne, teď už dem spinkat. *CHI: jo. *MOT: tak si pojď honem něco namalovat a pojď spinkat. *MOT: [/] tady je papír. %pho: tady, tady je papír. *CHI: díky, díky za papír. %pho: díky, díky za papíl. *MOT: co namaluješ? *CHI: &em, vymaluju tuhle kostičku. %pho: em, vymaluju tuhle kostičku. *MOT: tuhle kostičku. %com: šeptá. *CHI: nejde to. *MOT: tak asi už dopsala ta tužka. *CHI: co? *MOT: asi už dopsala [/] ta tužka. %pho: asi už dopsala ta ta tužka. *CHI: xxx, nedopsala. *CHI: mami. *CHI: Mikoldo, chceš taky malovat? %pho: Mikoldo, chces taky malovat. %add: kamarád CHI v týpí. *MOT: ne, Mikolda chce spát. *CHI: co? *CHI: a proč, mami? %pho: a ploc, mami. *CHI: proč, mami? %pho: ploc, mami. *CHI: co? *CHI: Mikoldo, ty chceš spát? %pho: Mikoldo, ty chces spát. %add: kamarád CHI. *CHI: mami, musíš +... %pho: mami, musís. @Comment: CHI mumlá. *CHI: kostičky. %pho: kosticky. *CHI: namaluju nějaké kostičky. %pho: namaluju nějaké kosticky. @Comment: CHI mumlá a zpívá si. *CHI: mami, kde to ještě mám vyzdobit? %pho: mami, kde to estě mám vyzdobit. *MOT: Viktore, už nic nevyzdobuj, už půjdem spinkat, ať může Mikuláš taky spát, jo? %pho: Viktore, už nic nevyzdobuj, už pudem spinkat, ať může Mikuláš taky spát, jo. *CHI: jo. *MOT: tak pojď. *MOT: tak pojď. *CHI: tak. *CHI: mami, až to uklidíš +... %pho: mami, az to uklidís. *MOT: dej si pod hlavičku tu plínku, ono ti to bude příjemnější jak na té dece. @End