@UTF8
@Begin
@Languages: ces
@Participants: CHI Viktor Target_Child, MOT Mother
@ID: ces|Chroma_earlyfamily|CHI|3;1.29||||Target_Child|||
@ID: ces|Chroma_earlyfamily|MOT|||||Mother|||
@Date: 16-JUL-2015
@Transcriber: KATBEL
@Situation: MOT a CHI si na táboře prohlíží v týpí knihu o pirátech a lepí do ní samolepky.
*CHI: ten kufřík.
%pho: ten kufsík.
*MOT: kufřík jsi dal do postele?
%pho: kufřík si dal do postele.
*CHI: jo.
*CHI: xxx.
*MOT: co tam ještě nalepíš?
*CHI: &em.
*MOT: co to je?
*CHI: co?
*MOT: co to je?
*CHI: nevím.
%pho: nevim.
*CHI: nevím, co to je.
%pho: nevim, co to je.
%com: mění hlas.
*CHI: to je kouzelná voda.
*MOT: to je kouzelná voda?
*CHI: jo.
*MOT: na co je taková kouzelná voda?
*CHI: na to, aby někomu prolít [//] [//] a on se změní [/] na hnědou barvu.
%pho: na to, aby někomu plolít a on se zkouzelní tou a von se bude a von bude takovej a von a von se změní na na hnědou ba@vu.
*MOT: ten pirát nebo ten nepřítel?
*CHI: ten nepřítel.
%pho: ten nepsítel.
*MOT: ajo@i.
*MOT: se zkouzelní@n a změní na hnědou barvu, jo?
*CHI: jo.
*CHI: a nikdo ji &nepro neprokousne.
%pho: a nikdo jí neplo neplokousne.
*MOT: koho?
*CHI: tam nikdo, žádnej pirát.
%pho: tam nikdo, žádnej piját.
*MOT: neprokousne co?
*CHI: [/] tuhle kouzelnou vodu.
%pho: tuhle tuhle kouzelnou vodu.
*MOT: aha@i.
*MOT: ta dlaha tam nějak nedrží <čo> [//] co?
%pho: ta dlaha tam nějak nedrží čo co.
*CHI: +< co?
*MOT: se už nějak odlepuje ta dlaha.
*MOT: už má špatný lepidlo, už je opatlaná asi.
*CHI: patlaná@c?
*MOT: tak, tohle už jsou vypoužívaný xxx.
%pho: tak, tohle už sou vypoužívaný xxx.
*CHI: co?
*MOT: tady ty dvě dlahy by se ještě daly použít, ne?
*CHI: jaká?
*MOT: tady jsou ještě dvě dlahy.
%pho: tady sou ještě dvě dlahy.
*CHI: dvě dlahy?
*MOT: mhm.
*CHI: tady jsou dvě dlahy.
%pho: tady sou dvě dlahy.
*MOT: a tady ještě jedna.
*CHI: aha@i.
*MOT: tak víš co, tady tu, co se odlepí, dáme pryč, ne?
*MOT: nebo je to moc velký do tohohle košíku?
%pho: nebo je to moc velký do tohodle košíku.
*MOT: nedáš to spíš do skladu s dřevem?
*CHI: s dřevem.
%pho: s dzevem.
%com: potichu.
*MOT: asi to nedávej přes spoj té knížky.
*MOT: aby to ti piráti mohli používat.
*MOT: tahle by se vlezla do košíku.
*CHI: tahle?
*MOT: ta malá.
*CHI: tahle by se +...
*CHI: a tohle?
*CHI: kam ji dám?
%pho: kam jí dám.
*MOT: taky asi do skladu se dřevem, ne?
*MOT: Viktore, nedávej to přes spoj té knížky no, to by se totiž tam špatně lepilo.
*MOT: super, pěkný, maj sklad se dřevem.
*MOT: maj tam hodně dřeva.
*MOT: a kdo bude ještě tady na té pirátské lodi?
%pho: a kdo bude eště tady na té pirátské lodi.
*CHI: &em, tenhle?
*MOT: nechybí tam nějakej pirát třeba?
*CHI: jo:, hodně pirátů.
%pho: jó, hodně pijátů.
%com: pískavě.
*CHI: hodně.
%com: šeptem.
*MOT: jé@i, pozor, ať se neopatlá.
*CHI: neopatlá?
*MOT: kam ho dáš?
*CHI: sem.
*MOT: co tam dělá?
*CHI: on tam spinká.
*MOT: aha@i.
*CHI: takhle spinká.
%pho: takle spinká.
*MOT: a co to je za loď tohleto?
*CHI: &em, &náku, &em, hladová.
*MOT: jaká?
*CHI: hladová.
*MOT: jaká?
*CHI: hladová.
*MOT: hladová loď?
*CHI: hladová.
*MOT: a co to znamená hladová loď?
*CHI: <že má tak> [//] že to je loď Podbaba.
%pho: ze má tak, ze to je lod Podbaba.
*MOT: cože to je?
*CHI: to je loď Podbaba.
*MOT: Podbaba?
*CHI: jo.
*MOT: jako chodíš do školky?
*MOT: ten přívoz?
*CHI: jo.
*CHI: loď Podbaba.
*MOT: mhm.
*CHI: to je loď &Pod +...
*MOT: co to je?
*CHI: loď &Podba +...
*MOT: ale to, co odlepuješ teďka.
*CHI: &em, &em, pošta.
%pho: em, em, posta.
*MOT: co to je?
*MOT: pošta?
*CHI: jo.
*CHI: tohle je pošta.
%pho: tohle je posta.
*MOT: mhm.
*MOT: a komu přišla pošta?
*CHI: &em, jemu.
*CHI: jemu, mami.
*CHI: a bude ji mít na noze.
%pho: a bude jí mít na noze.
*MOT: na noze?
*CHI: jo.
*MOT: a co mu píšou?
*CHI: milý piráte, děkuju ti, od Zuzanky.
%pho: milý pijáte, děkuju ti, od Zuzanky.
*MOT: aha@i.
*CHI: pirátské.
%pho: pijátské.
*MOT: pirátské, mhm.
*CHI: tak už tam není nic.
%pho: tak uz tam není nic.
*MOT: tak komu dáš tuhle poštu?
*CHI: jemu.
*MOT: taky jemu?
*CHI: jo.
*MOT: to mu chodí hodně pošty teda.
*CHI: jojo.
*MOT: a co je tady v té druhé poště napsaný?
%pho: a co je taji v té druhé poště napsaný.
*CHI: &em, v které?
%pho: em, v kejé.
*MOT: tady v té druhé poště, cos [: co jsi] mu teďka nalepil.
*MOT: tam je napsaný co?
*CHI: mladý hezký piráte, děkuju ti od pirátské Zuzanky.
%pho: mladý hezký pijáte, děkuju ti od pijátské Zuzanky.
*MOT: mhm.
*CHI: taky.
*MOT: taky.
*CHI: [/] a teď ještě tohle.
%pho: a a a teď estě tohle.
*MOT: co to je?
*MOT: to je dřevo, myslím, ne?
%pho: to je dřevo, myslim, ne.
*CHI: +< jo, to je dřevo.
%pho: jo, to je dzevo.
*MOT: to jsou polínka.
%pho: to sou polínka.
*MOT: to dáš ještě do skladu nebo někam jinam?
*CHI: do skladu [x 2].
*CHI: kde jsou malý dřeva?
%pho: kde sou malý dzeva.
*MOT: můžou bejt klidně tady nebo v košíku.
*CHI: tady?
*MOT: hm.
*CHI: ne, tam už je ta.
%pho: ne, tam uz je ta.
*MOT: tak na nějakou jinou loď to dáme?
*MOT: co?
*CHI: jo, aby někdo mohl zatopit.
%com: zpěvavě.
*MOT: hele@i, tady třeba.
*CHI: jo, to je malý.
*CHI: malinký.
*MOT: no vidíš, už je to zase opatlaný, co?
*MOT: dáme to vedle?
*CHI: jo.
*MOT: nebo na to?
*CHI: na to.
*CHI: a to tam lepí?
*MOT: mhm.
*CHI: ono to bylo upatlaný, ale za to +...
%pho: vono to bylo upatlaný, ale za to.
*MOT: +< jé@i, co to je?
*CHI: to je stůl.
*MOT: to je stůl.
*MOT: tak na něj musíme někde najít místo ale na nějaké lodi.
*MOT: je tady na nějaké lodi místo na stůl ještě?
%pho: je tady na nějaké lodi místo na stůl eště.
*MOT: tady (.) je celá kajuta prázdná.
*CHI: kajuta?
*CHI: já chci ozdobit kajutu.
*CHI: to bude jako jídelna.
*MOT: mhm, to je dobrej nápad.
*MOT: to je jako ta jídelna tady máme na táboře, viď?
*CHI: [/] a ještě nějaký stolce@n.
%pho: a estě nějaký a estě nějaký stolce.
%com: stolce = stoly.
*CHI: třeba nějakej xxx.
%pho: ceba nějakej xxx.
*MOT: a stoleček už tam není potřeba, spíš nějaký piráty bych tam usadila, ne?
*MOT: něco jim dej na stůl, třeba lahev.
*CHI: lahev.
*MOT: nebo co bys jim tak dal na stůl?
*CHI: třeba &beta betadin.
%pho: ceba beta betadin.
%com: betadin = desinfekce.
*CHI: betadin.
*MOT: betadin?
*CHI: jo, betadin.
*MOT: tohle vypadá jako láhev s betadinem?
%pho: todle vypadá jako láhev s betadinem.
*MOT: no tu by neměli pít v jídelně, ne?
*CHI: ne, to je zelňák@n.
%com: zelňák = zeleňák.
*MOT: to je zeleňák?
*CHI: jo.
*CHI: to je zelňák@n.
*CHI: to je zeleňák@n, mami.
*MOT: ten zeleňák, co ti dávala Sagyta na oko?
*CHI: jo.
*MOT: a na co to je?
*CHI: ne:, nene, mami.
%pho: né, nene, mami.
%com: nesouhlasí s jejím výkladem, co je zeleňák.
*MOT: hm, tak co?
*CHI: &em.
*MOT: tak já nevím, kterej zeleňák@n myslíš.
%pho: tak já nevim, kerej zeleňák myslíš.
*CHI: takovej ten velkej.
*CHI: ten velkej, takovej [/] ten, kterej měl malou tyčku.
%pho: ten velkej, takovej ten, ten, ten, ten, ten, kelej měl malou tycku.
*MOT: kdože ho měl?
*CHI: [/] místo kápnutí tyčku.
%pho: místo, místo, místo, místo kapnutí tycku.
*MOT: místo kápnutí tyčkou?
@Comment: CHI mumlá.
*CHI: koukej.
*MOT: tomu moc nerozumím.
%pho: tomu moc nerozumim.
*CHI: koukej, jakou bednu jsem pomaloval.
%pho: koukej, jakou bednu sem pomaloval.
*MOT: hm, ta je hodně pomalovaná.
*CHI: to se asi Barunka bude zlobit.
%pho: to se asi Balunka bude zlobit.
*MOT: to se Baruška bude zlobit no, žes [: že jsi] jí pomaloval bednu.
@Comment: vystřihují z papíru.
*MOT: a co jste dělali v tom skladu s klukama?
%pho: a co ste dělali v tom skladu s klukama.
*CHI: skladu?
*MOT: jste byli ve yyy, ne?
%pho: ste byli ve vudsáku, ne.
*MOT: a co jste tam dělali?
%pho: a co ste tam dělali.
*CHI: &em, stříhali.
%pho: em, stíhali.
*MOT: stříhali?
*CHI: jo.
*MOT: co jste stříhali?
%pho: co ste stříhali.
*CHI: &em, sebe.
*MOT: sebe?
*CHI: jenom jako.
*MOT: jo aha@i.
*MOT: a čím?
*CHI: &em, nůžkama.
%pho: em, nuzkama.
*MOT: nůžkama?
*CHI: jo, &těm těma, &jaký jakýma se vytahujou hřebíky z dřeva.
%pho: jo, těm těma, jaký jakýma se vytahujou hzebíky z dzeva.
*MOT: to jsou kleště.
%pho: to sou kleště.
*CHI: kleště.
%pho: klestě.
*CHI: kleštěma jsme stříhali.
%pho: klestěma sme stíhali.
*MOT: +< mhm.
*CHI: do sebe jenom jako.
*CHI: a Jindra měl moc veliký nůžky.
%pho: a Jindla měl moc veliký nůzky.
*MOT: Jindra měl veliký nůžky, veliký kleště?
*CHI: jo a Mikuláš malý, Jonáš malý, Markétka malý a já taky malý.
%pho: jo a Mikulás malý, Jonás malý, Malkétka malý a já taky malý.
*MOT: mhm.
*CHI: a můžeš dělat +...
%pho: a můzes dělat.
*MOT: co?
*CHI: mlíčko?
%pho: mlícko.
*MOT: tak jo, ale nejdřív musíme uklidit ty pirátský nálepky, aby se ti tady nepoztrácely, jo?
*CHI: jo:.
%pho: jó.
*MOT: tak je dáme do té knihy?
*MOT: tady na začátek, ať se neztratěj?
*CHI: začátek.
%pho: zacátek.
%com: šeptem.
*MOT: nebo na konec spíš?
*CHI: ne:, na začátek.
%pho: né, na zacátek.
*MOT: tak jo, tak je takhle všechny poskládáme.
%pho: tak jo, tak je takle všechny poskládáme.
*CHI: jo.
*CHI: ne ještě sklad s pitím někam nalepit.
%pho: ne estě sklad s pitím někam nalepit.
*MOT: sklad s pitím ještě nalepit, mhm.
%pho: sklad s pitím eště nalepit, mhm.
*MOT: tak najdeme, kde je na něho místo.
*CHI: já ho budu lepit.
*MOT: +< tak já ti to budu otáčet a můžeš říkat, jo?
*MOT: kam se ti to bude líbit.
*MOT: tady?
*MOT: by šel sklad s pitím třeba?
*MOT: nebo na nějakou jinou loď?
*CHI: ne +...
*MOT: Viktore, neopatlávej si to, nepůjde to nalepit.
*MOT: tady by šel sklad s pitím?
*CHI: s pitím?
*MOT: co?
*CHI: jo, s pitím.
*MOT: tam ne, tam už je jeden sklad.
*MOT: tak sem třeba?
*CHI: jo, tam není žádnej sklad.
%pho: jo, tam není zádnej sklad.
*CHI: ale tam je šipka.
%pho: ale tam je sipka.
*MOT: hm, to nevadí.
*MOT: můžem to dát takhle.
%pho: můžem to dát takle.
*MOT: tak.
*CHI: někam se nalepil.
*MOT: +< jé@i.
%com: mladší sourozenec CHI se pozvracel.
*CHI: co Melichar udělal?
%pho: co Melichal udělal.
*MOT: poblinkal se.
*CHI: poblinkal.
*MOT: hm.
*CHI: můžu si hrát?
%pho: můzu si hját.
*MOT: jo, ale až uklidíme ty pirátský nálepky.
*CHI: jo.
*MOT: počkej, dáme je sem na začátek všecky.
*MOT: ať se nám nepoztrácej.
*CHI: jo:, všechny [x 4].
%pho: jó, vsechny, vsechny, vsechny, vsechny.
*CHI: [/] ještě +...
%pho: estě ňáký, estě.
*MOT: ještě křesílka?
%pho: eště křesílka.
*CHI: jo:.
%pho: jó.
*MOT: a kam přijdou?
%pho: a kam přídou.
*CHI: &em, někam.
*MOT: tak já ti budu otáčet.
*MOT: co je tohle za loď?
%pho: co je todle za loď.
*CHI: &em, [/] není tam žádný křesílko.
%pho: em, nejsou tam, není tam zádný ksesílko.
*MOT: chtěl bysi sem křesílka?
*CHI: jo.
*MOT: počkej, takhle nestojí křesílka.
*CHI: tak?
*MOT: takhle jsou nožičky no.
%pho: takle sou nožičky no.
*CHI: nožičky.
%pho: nozicky.
%com: potichu.
*MOT: a nebo možná by bylo lepší, kdyby se koukaly +...
*MOT: no tak jo.
*MOT: co to je za loď, že tady potřebujou křesílka?
*CHI: &em, na to, aby si mohli prohlížet nějaký &kni knihy.
%pho: em, na to, aby si mohli plohlízet nějaký kni knihy.
*MOT: co si tam budou prohlížet?
*CHI: &em, knihy.
*MOT: jo knihy.
*MOT: a maj tam nějaký knihy?
*CHI: ne, nemaj.
*CHI: ale my máme tady takovýhle.
*MOT: my máme knihy.
*CHI: my máme opravdický?
%pho: my máme opavdický.
*MOT: mhm.
*CHI: ale my potřebujem nějaký +...
%pho: ale my pocebujem ňáký.
*MOT: tady.
*CHI: [/] my jsme potřebovali nějaký jako nálepky knihy.
%pho: my, my, my sme pocebovali nějaký jako nálepky knihy.
*CHI: my jsme potřebovali tam dát jako nálepky.
%pho: my sme pocebovali tam dát jako nálepky.
@Comment: v pozadí hluk a smích.
*CHI: polička s poličkou.
%pho: policka s polickou.
*MOT: mhm, to je hezký.
*CHI: ještě nějaký dveře.
%pho: estě nějaký dveze.
*MOT: ještě dveře?
%pho: eště dveře.
*MOT: a kam chceš dávat dveře?
*CHI: &em.
%com: dlouze přemýšlí.
*MOT: [x 2].
%pho: tam už dveře sou, tam už dveře sou.
*CHI: +< to dáme sem.
*MOT: aha@i.
*CHI: tohle dáme sem.
@Comment: vřískot v pozadí.
*CHI: a kam dáme dveře?
%pho: a kam dáme dveze.
%com: rozverně.
*MOT: tak sem.
*CHI: xxx.
*MOT: tak jo.
*MOT: tak už jdeme spinkat?
%pho: tak už deme spinkat.
*CHI: ne, ještě tyhle.
%pho: ne, estě tyhle.
*MOT: ještě dveře jedny?
*MOT: Mikuláš chce už spát, Viktore.
%com: Mikuláš = kamarád/spolubydlící v týpí.
*CHI: to tohle jsou +...
%pho: to tohle sou.
*MOT: +< pšt@i.
*MOT: kam je dáme?
*CHI: &em, &em, tam do bohatý lodě.
*MOT: aha@i.
*MOT: která to je?
%pho: kerá to je.
*CHI: tahle [x 2].
*MOT: mhm.
*CHI: tahle je bohatá loď.
%com: šeptem.
*MOT: +< tak je tam někam dej.
*CHI: tak, k námořníkovi.
%pho: tak, k námozníkovi.
*MOT: mhm.
*MOT: vedou do jídelny ty dveře?
*CHI: co?
*MOT: jdou do jídelny tyhle dveře.
%pho: dou do jídelny ty dveře.
*CHI: kdyby někdo byl v jídelně a potřeboval by projít, [/] tak přeskočí poličku [/] a otevře si dveře a vejde [/] a bude [/] u námořníka.
%pho: kdyby někdo byl v jídelně a poceboval by plojít, tak, tak pseskocí policku a a otevze si dveze a vejde a bude a bude a bude u u námozníka.
@Comment: pokračují ve vystřihování.
*MOT: tak jo, jdeme spinkat, jo?
%pho: tak jo, deme spinkat, jo.
%com: šeptem.
*MOT: tohle nalepíme potom, až se probudíš, jo?
%pho: todle nalepíme potom, až se probudíš, jo.
*CHI: vlož mi to [/] na začátek.
%pho: vloz mi to na na zacátek.
*MOT: dobře.
*MOT: tak, sem?
*CHI: jo, sem.
*CHI: tady &zahá +...
*MOT: mhm.
*MOT: zaháčkujem to, uklidíme to.
*CHI: a taky musíme uklidit xxx.
*CHI: já je uklidím.
*MOT: dobře, tak je ukliď.
*CHI: a kdyby +...
*MOT: klidně je hoď tady do té tašky tátovi.
%pho: klidně je hoď taji do té tašky tátovi.
*CHI: dám je sem.
*MOT: dobře.
*MOT: jé@i.
%com: MOT pravděpodobně omylem narazí do CHI.
*CHI: auvajs@i.
*MOT: no.
*MOT: pozor na to, to jsou moc malý dírky.
%pho: pozor na to, to sou moc malý dírky.
*MOT: teda moc velký dírky.
*CHI: a tahle?
*MOT: taky moc velká.
*MOT: no tak dobrý.
@Comment: CHI si zpívá.
*MOT: tak pojď, jdem spinkat, jo?
%pho: tak poď, dem spinkat, jo.
@Comment: CHI mumlá.
*MOT: Viktore, jdem spinkat.
%pho: Viktore, dem spinkat.
*CHI: můžu si něco namalovat?
%pho: můzu si něco namalovat.
*MOT: teď už ne, teď už jdem spinkat.
%pho: teď už ne, teď už dem spinkat.
*CHI: jo.
*MOT: tak si pojď honem něco namalovat a pojď spinkat.
*MOT: [/] tady je papír.
%pho: tady, tady je papír.
*CHI: díky, díky za papír.
%pho: díky, díky za papíl.
*MOT: co namaluješ?
*CHI: &em, vymaluju tuhle kostičku.
%pho: em, vymaluju tuhle kostičku.
*MOT: tuhle kostičku.
%com: šeptá.
*CHI: nejde to.
*MOT: tak asi už dopsala ta tužka.
*CHI: co?
*MOT: asi už dopsala [/] ta tužka.
%pho: asi už dopsala ta ta tužka.
*CHI: xxx, nedopsala.
*CHI: mami.
*CHI: Mikoldo, chceš taky malovat?
%pho: Mikoldo, chces taky malovat.
%add: kamarád CHI v týpí.
*MOT: ne, Mikolda chce spát.
*CHI: co?
*CHI: a proč, mami?
%pho: a ploc, mami.
*CHI: proč, mami?
%pho: ploc, mami.
*CHI: co?
*CHI: Mikoldo, ty chceš spát?
%pho: Mikoldo, ty chces spát.
%add: kamarád CHI.
*CHI: mami, musíš +...
%pho: mami, musís.
@Comment: CHI mumlá.
*CHI: kostičky.
%pho: kosticky.
*CHI: namaluju nějaké kostičky.
%pho: namaluju nějaké kosticky.
@Comment: CHI mumlá a zpívá si.
*CHI: mami, kde to ještě mám vyzdobit?
%pho: mami, kde to estě mám vyzdobit.
*MOT: Viktore, už nic nevyzdobuj, už půjdem spinkat, ať může Mikuláš taky spát, jo?
%pho: Viktore, už nic nevyzdobuj, už pudem spinkat, ať může Mikuláš taky spát, jo.
*CHI: jo.
*MOT: tak pojď.
*MOT: tak pojď.
*CHI: tak.
*CHI: mami, až to uklidíš +...
%pho: mami, az to uklidís.
*MOT: dej si pod hlavičku tu plínku, ono ti to bude příjemnější jak na té dece.
@End