@Font: Win95::-13:0 @UTF8 @Begin @Languages: ces @Participants: CHI Julie Target_Child, MOT Mother @ID: ces|Chroma_earlyfamily|CHI|3;5.24||||Target_Child||| @ID: ces|Chroma_earlyfamily|MOT|||||Mother||| @Transcriber: DENSEB @Situation: skládání puzzle. *MOT: umíš to nahoře? *MOT: to je těžký puzzle, viď? *CHI: 0. %com: broukání. *MOT: hm, teď tam budem mít tu spodní řadu skoro tady úplně hotovou. *CHI: já neumím. %pho: já něumim. *MOT: jak to? *MOT: hele@i, to bude ale velký puzzle, viď? *MOT: protože koukej, jak už to je velký. *CHI: to jo. *MOT: jak už to je velký. *MOT: zkusíš tady? *CHI: +< [=! zpěv]. %pho: jede jede uášek, kouzí se ji z komínka. *MOT: &=smích. *MOT: není to [=! zpěv]? *CHI: [=! zpěv]. %pho: jede, jede mašinka, kouzí se jí z komínka. *CHI: [=! zpěv]. %pho: jede, jede do dáui, veze samý ožjalý. *MOT: hm, to není moc hezká písnička. *MOT: tak na@i. *CHI: +< tahle je hezká. %pho: tadle je hezká. *CHI: +< [/] to +/. *MOT: +< postav to ještě, koukej, doděláme tu spodní řadu. *CHI: +< a proč neříkáš [*], že to není legrace? %pho: a poš nezikáš, ze to není legjace. %err: neříkáš = říkáš. *MOT: co není legrace? *CHI: ta [=! básnička]. *MOT: mně to moc legrace nepřijde. *MOT: ale mně se ta písnička nelíbí a to nevadí. *MOT: tak tobě se líbí, mně se nelíbí, a to je v pořádku, víš? *CHI: a tátovi se asi líbí. %pho: a tátovi se asi líbí. *MOT: mhm. *CHI: i Žofce se líbí. %pho: i zofce se uíbí. *MOT: mhm. *CHI: mamince se nějak &nelí +/. %pho: mamince se ňák nelí. %com: volá, trochu smutně. *MOT: +< ale tak každýmu se líbí něco jinýho. *MOT: to nevadí, víš, to je dobře. *MOT: hele@i, koukej. *CHI: +< mamince se líbí kalamajka, viď? %pho: majince se uíbí kauamajka, viď. *MOT: kalamajka, no. *MOT: to je moje oblíbený. *CHI: to je moje taky oblíbený. %pho: to je moje taky obuebný. *MOT: jo? *MOT: tak postavíme tady? *CHI: hele@i, už to yyy +... %pho: heje, uš to mas. *MOT: hele@i, já myslím, že spodní řadu budeme mít úplně hotovou. *MOT: no, zkus dál. *CHI: no, i tadyto budou yyy. %pho: no, i tadyto buďou mopa. *CHI: to umím. %pho: to umim. *MOT: já vím, že to umíš, no. %pho: já vim, že to umíš, no. *CHI: hele@i, to je [=! zpěv]. %pho: hee to je, jede, jede mašinka, kouzí se jí z komínka. *MOT: &=smích. *MOT: to je hodně dílků. *MOT: kolik jich tam je, těch dílků? *CHI: jeden, dva, tři, čtyři, pět, šest. %pho: jede, dva, či, štyži, pět, šest. *MOT: aha@i, já myslím, že víc, to zkus ještě. *CHI: jeden, dva, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm, devět, deset, sedmnáct, osmnáct. %pho: jeden, dva, či, štiži, pět, šest, seďum, osum, devět, deset, sedumnást, osumnást. *MOT: to ne, tady je jedenáct. *MOT: nejdřív po desítce je jedenáctka. *CHI: +< jedenáct, dvanáct a +... %pho: jedenást, vanást a. *MOT: třináct. *CHI: třináct. %pho: štináct. *MOT: čtrnáct. *CHI: čtrnáct, osmnáct. %pho: čt@nást, osumnác. *MOT: to ne, ještě patnáct potom. %pho: to ne, eště patnáct potom. *CHI: patnáct, a? %pho: patnás, a. *MOT: a? *CHI: šestnáct a? %pho: šesnást a. *MOT: co je po šestnáctce? *CHI: tady? %pho: tadi. *MOT: no? *CHI: jeden. *MOT: sedmnáct. *CHI: sedumnáct, &o +... %pho: sedunást, o- *CHI: sedmnáct. %pho: sedunást. *MOT: osmnáct. *CHI: osmnáct, a? %pho: osumnást a. *MOT: devatenáct. *CHI: devatenáct. %pho: devatenác. *MOT: a poslední? *CHI: a je osmnáct. %pho: a je osumnác. *MOT: ne, dvacet. *CHI: dvacet. %pho: vaset. *MOT: +< osmnáct už bylo tady. *MOT: devatenáct, dvacet. *MOT: tak to je dvacet dílků takhle na šířku. *CHI: a to je nějakej drobek. %pho: a to je nákej dobe. *CHI: to je asi nějakej +... %pho: to je asi nákej. *MOT: jo, to je nějakej drobek. *MOT: hodíš to do koše, prosím tě? *MOT: [//] asi tady kousek jabka někde spadnul. *MOT: tak zkusíme tady postavit teďka takhle do vejšky? *CHI: jo, tak jo. *MOT: no:, a to musíme nejdřív najít ty správný dílky. *CHI: +< xxx. *MOT: hele@i, tak [//] zkus najít tadyty dílky s tím okrajem. *CHI: to tenhle, jo? %pho: to těndle jo. *MOT: +< jo, takhle to odhrneme. %pho: jo, takhle to vodhrneme. *MOT: a chceme tadyten bílej proužek, jo? *CHI: tyhle bílý, jo? %pho: tidle bíuý, jo. *MOT: s bílým proužkem si takhle dáme na jednu hromádku. *MOT: a pak mrknem na to, co kam patří. *CHI: tohle asi. %pho: toje asi. *MOT: myslíš? *MOT: ty_jo@i, ty máš oči. %pho: tyjo, ty máš voči. *MOT: no jo, dobrý. *CHI: +< no to mám. *CHI: 0. %com: nádech - leknutí. *MOT: jé@i, piráta. %com: úlek, vzpomněla si na okluzor - CHI musí nosit po určitou dobu okluzor na oko, říkají tomu pirát. *MOT: uděláme piráta? *CHI: tak jo:. %com: není nadšená. *MOT: jsme zapomněly na piráta, viď? *CHI: já chci modrýho. %pho: ja ši modýho. *MOT: modrýho? *MOT: já se kouknu, jestli tu je, už nám docházej. *MOT: hele@i, on už je tady jenom žlutej. %pho: hele, von už je tady jenom žlutej. *CHI: jen žlutej. %pho: je žutej. *MOT: no, tak to nevadí, žlutej je taky dobrej. *MOT: chceš to odlepit? *CHI: to asi já sama. *MOT: no <žlutej> [//] modrej teďka není. *MOT: to je žlutej, jo. *MOT: tak ten je taky dobrej. *CHI: to je žlutej, jo. %pho: tě žlutej, jo. *CHI: a tady ten je modrej. %pho: a tajiten je modej. *MOT: až odlepíš, tak řekni. %pho: až vodlepíš, tak řekni. *MOT: já ti to nalepím na očíčko. %pho: já ti to nalepim na očíčko. *CHI: xxx. %com: CHI sloupává ochrannou nálepku z okluzoru. *MOT: je to dobrý? *MOT: jé@i, pozor, ať se to neslepí. *MOT: hm, super. *CHI: prosím. %pho: pjosím. *MOT: &=smích. *MOT: není zač. *MOT: pozor na ofinu. %com: pozor, aby se CHI nepřilepila ofina. *MOT: tak. *CHI: já takhle musím yyy. %pho: já takue musim zaknou. *MOT: hm, hm. *MOT: a je to. *CHI: děkujeme. *MOT: &=smích. *MOT: to nemáš zač. *CHI: &ta takhle se podíkuje@n. %pho: ta takue se podíkuje. %com: podíkuje = poděkuje. *MOT: aha@i. *CHI: [//] to dělám, jo. %pho: to u, to děuám, jo. %com: vážně, důležitě. *MOT: já vím, no. %pho: já vim, no. *CHI: to dělám. %pho: to děuám. *CHI: kdybysem nepoděkuju [*], tak nic [*]. %pho: dybysem nepoděkuju, tak nis nebudu dostat. %err: nepoděkovala, nedostanu. *MOT: no. *CHI: xxx. *MOT: vždycky je dobrý poděkovat, no. *CHI: hele@i [x 2]. %pho: heue, heue. *MOT: +< hele@i, Juli, koukej, já jsem pravděpodobně našla, koukej. *CHI: +< jé@i. *MOT: +< ten xxx. *MOT: tady je kousek tý fialový kytičky. *CHI: +< tak já to tam dám. *MOT: +< bezva. *CHI: dobrý. %pho: dobý. *CHI: a [?] já něco najdu, jo? %pho: a take já něso najdu, jo. *MOT: hm. *CHI: nějaký tadyty hnědý. %pho: ňáký tajity nědý. *MOT: hnědý, no. *CHI: tak já to tady asi mám. %pho: tak já to taji asi mám. *CHI: to já umím, já yyy. %pho: to já umim já bích. *CHI: &kuik kolik je dílků? %pho: kuik, kouik je dílků. *CHI: kolik je? %pho: kouik je. *CHI: kolik je to? %pho: kouik je to. *MOT: &em, dvě stě. *CHI: jeden, dva, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm. %pho: jeden dva či šiži pět šes sedum osum. *MOT: +< jo, dohromady jich je dvě stě. *MOT: takže takhle jich bude dvacet a takhle jich bude deset nahoru. *CHI: nahoru bude deset, jo? %pho: nahou bue deset, jo. *CHI: yyy velký. %pho: ahou veuký. *MOT: hele@i, ale kdybysi chtěla, tak můžeme třeba postavit mezitím tady medvěda. %pho: hele, ale dybysi chtěla, tak můžeme třeba postavit mezitim tady medvěda. *MOT: ukaž, kolik je tam těch medvědů, abysme si to nepopletly. *MOT: aha@i, on tam je medvěd, pak je tam tygr a lev. %com: dívá se na obrázek – předlohu. *CHI: [?] +... %pho: veue. *MOT: tak to sem přines, já ti to ukážu. @Comment: CHI přináší puzzle. *CHI: [?] lev. %pho: tetě uef. *MOT: tadyto, ne? %pho: tajito, ne. *MOT: nebo co to je, ukaž. *MOT: no, to je lev. *CHI: todle? *MOT: hm, hele@i, koukej, vidíš? *MOT: to je on, tady. %pho: to je von, tady. *CHI: tohle je lev. %pho: todue je uef. *MOT: +< to je ten dílek se lvem. *CHI: a tadyto? %pho: a tajito. *MOT: kdo, co, kde? *CHI: tadyto. %pho: tajito. *MOT: to je &kroko krokodýl, ne? *CHI: krokodýl. %pho: kokodíl. *CHI: a tadyto je slon. %pho: a taji ťo je slon. *MOT: mhm. *CHI: a tady je? %pho: a taji je. *CHI: [//] to je asi ptáček. %pho: ťo je m, ťo je asi ptášek. *MOT: no, to je ptáček. *MOT: a stojí na zádech plaměňákovi a ten potápí hlavu. *CHI: a tady, a tadyto? %pho: a tadi, a tajito. *MOT: nějakej pes, ne, nebo co to je? %pho: ňákej pes, ne, nebo co to je. *CHI: pes? *MOT: hm. *CHI: a yyy, a tadyto? %pho: a bumí, a ťajito? *MOT: &em tygr. *CHI: tygr:. %pho: tig@. *CHI: yyy, a yyy yyy. %pho: plám, a sto nějďo. *MOT: aha@i, to je zvláštnípuzzle. *MOT: hm. *MOT: co co co co? *MOT: to víš, ne? *MOT: kdo to je, no? *CHI: +< to je hroch. %pho: to je hjoch. *MOT: správně. *CHI: hroch je to. %pho: hjoch je to. *MOT: [!]. *MOT: tak hele@i, koukej, jdem stavět dál, ne? *CHI: tak jo. *MOT: tak jo. *CHI: mami, koukej, jsem od toho našla pásek. %pho: bami, onke, sem voťoho našua pásek. *MOT: +< jo, tady. *CHI: to se nemůže, víš? %pho: ťo se němůže, víš. *MOT: aha@i. *CHI: +< to by Mikuláš se zlobil. %pho: ťo by mikuáš se zuobiu. *MOT: myslíš, že by se Mikuláš zlobil? *MOT: aha@i. *CHI: +< Mikuláš tohle všechno vidí. %pho: mikuáš tohue všechno vidí. *MOT: no jo, ten to všechno vidí. *CHI: +< yyy já to taky vidím. %pho: motě, já to taky vidim. *MOT: aha@i. *CHI: mámo, mami, yyy do toho šlápnu. %pho: mamo, mami, ški do toho šuápnu. *MOT: no, to nebylo naschvál. *CHI: +< by se zničilo, víš? %pho: by se zničiuo, víš. *MOT: aha@i, pomůžeš mi najít tadyty &okrajík okrajíčky? %pho: aha@i, pomůžeš mi najít tadyty vokrajík vokrajíčky. *MOT: &ne nepůjde to tam, zkusíš to? *CHI: yyy asi jo. %pho: otó asi jo. *MOT: jo? *MOT: tak tam zkus tohle. *CHI: jde to. %pho: di to. *CHI: hele@i, jsem zkusila. %pho: heue, sem skusiua. *CHI: koukej, je to. *MOT: co tohle? *MOT: ne, to tam nepůjde. %pho: ne, to tam nepude. *CHI: +< xxx. *MOT: +< to asi nepůjde, to jsem se teď spletla. %pho: to asi nepude, to jsem se teď spletla. *CHI: ses spletla. %pho: ses spuetla. *CHI: mamka je popleta. *MOT: ale prosím tě. *CHI: spletla ses. *MOT: +< no to se snad můžu jednou splíst. *CHI: +< ty ses spletla. *MOT: helele@i, dáme takhle tadyto, aby tam byl okrajíček. *MOT: a zároveň tady bude nějaká fialová kytička. *CHI: +< yyy támhle yyy. %pho: éuos tále suouau. *CHI: xxx. *MOT: co tohle? *CHI: yyy tohle? %pho: bi todue. *MOT: a já furt nemůžu najít, co by pasovalo sem. *MOT: ty to vidíš? *CHI: no já to nevidím. %pho: no já to nevidim. *MOT: hm, ani já. *MOT: tak pomáhej. *CHI: yyy yyy nevidím. %pho: játoui, aš nevidim. *CHI: já to nemůžu najít. *MOT: hm, já taky ne. *CHI: yyy nějakou yyy. %pho: jákí ňákou čoko. *CHI: my bude:m to lepit, až bude velká [?]. %pho: mi buém to uepi az bué veuká na dlouma. %com: ukazuje na ručičky u hodin a mluví o okluzoru. *CHI: [/] malá bude na devítce. %pho: a mauá bue, mauá bue na devísce. *MOT: kdy odlepíme piráta? %pho: kdy vodlepíme piráta. *MOT: až bude velká na osmičce a malá na trojce. %pho: až bude velká na vosmičce a malá na trojce. %com: ukazují si, v kolik hodin budou moci sundat CHI okluzor. *CHI: malá bude +/. %pho: mauá bue. *MOT: +< nebo mezi dvojkou a trojkou. *CHI: +< [?] na osmičce. %pho: posi na osmišce. *MOT: to jo, ale [//] teprv tam startuje, jo, tak za hodinu. *CHI: +< [//] malá je [/] na trojce. %pho: veuká, mauá je, na na tojce. *MOT: no, tak až bude malá mezi dvojkou a trojkou a velká na osmičce, tak sundáme piráta. *CHI: tak jo. *MOT: tak domluveno. *CHI: a [/] ona je velká ta &mamin +... *CHI: mamka se spletla, je yyy &vel velká yyy. %pho: mamka se spletla je nebe veu velká veme. *CHI: už je na [?], už to můžem sundat? %pho: už je maduejzám, už to můžem sundat. *MOT: ne, ještě ne. %pho: ne, eště ne. *CHI: až bude zase na trojce, víš. %pho: až be zase na tjojce, víš. *MOT: jo. *CHI: yyy. %pho: usi. *MOT: +< hele@i, tak horní řadu máme už taky. *CHI: hele@i. *MOT: ale ty boky vypadaj nějak náročně +/. *CHI: +< [=! zpěv]. *MOT: ještě to není spojený, hele@i, tak Juli +... *CHI: +< [=! zpěv]. %pho: kouzí se jí s komínka. *MOT: ono to ještě nejde spojit. %pho: vono to ještě nejde spojit. *MOT: tak ještě počkáme. *CHI: +< [=! zpěv]. *MOT: hele@i, koukej, už jsem to našla. *MOT: ten dílek, [/] co tady chyběl. *MOT: tak dobrý. *CHI: to bude yyy. %pho: to bue stali. *MOT: no, to bude fakt krásný, to je moc hezkej obrázek. *CHI: +< jé@i. *MOT: to jsem hele@i ráda, že ho babička Zuzanka našla. *CHI: já jsem to spojila. %pho: já sem to spojiua. *MOT: jo? *MOT: supr. *MOT: ta:k, zírej na to. %com: údiv. *CHI: tohle je lev? %pho: tohue je uef. *MOT: no, tak zkus najít kus dalšího lva a postav. *CHI: kolik je? %pho: kouik je. *CHI: kolik je +/. %pho: kouik je. *MOT: +< Juli, já mám takový tušení, že tady už to ale spojit budeme moct. *MOT: koukej na to, jo. *CHI: to je moc. %pho: tě moc. *MOT: koukej, [x 2]. *CHI: co to bude? %pho: so to bue. *MOT: +< koukej, tady. *MOT: hele@i, už to jde. *MOT: dost dobrý, ne? *MOT: supe:r. %pho: supér. *CHI: +< tady bude nějaká holka a kluk. %pho: taji bude náká houka a kuk. *MOT: jaká holka a kluk? *MOT: no, jo, to jenom držej to puzzle na tý fotce, víš, na tom obalu. *MOT: holka a kluk na tom obalu. *MOT: tady už jsou ty zvířátka, který tady máme. *MOT: xxx. *CHI: +< [//] to je kluk a to je holka, jo? %pho: to je ta houk, to je kuk, a to je houka, jo. *MOT: tak bezva. *CHI: to je holka, to je kluk, hele@i. %pho: to je houk, to je kuk, heue. *MOT: jo. *MOT: hele@i, Julčo, budeme stavět puzzle, nebo co? *CHI: [x 2] +/. *MOT: +< tak pomáhej. *CHI: +< tadyto, hele@i, to už tam půjde. %pho: tajito, heue, to us tam pude. *CHI: yyy můžeme. %pho: emuto mužeme. *MOT: no, a ještě nám chybí jeden dílek, jeden okrajíček. %pho: no, a eště nám chybí jeden dílek, jeden vokrajíček. *MOT: doufám, že ho najdem. *CHI: jo:, musíme najdem [*]. %pho: jó, musíme najdem. %err: najít. *MOT: no, ale já ho fakt nevidím. *MOT: neschoval se nějakej dílek ještě někam? *MOT: anebo v tý tašce? *MOT: kde je ta taška? *MOT: ajaj@i, to je škoda, zrovna ten okrajovej je hloupej. %pho: ajaj, to je škoda, zrovna ten vokrajovej je hloupej. *MOT: počkej, nesedíš na tom? *MOT: tak třeba ještě někde vyplave, viď? *CHI: tak až to všechno uklidí se. %pho: tak až to všechno ukjidí se. *MOT: no. *CHI: [x 2] tu mikinu. %pho: támue, támué tu mikinu. *CHI: támhle ta yyy yyy. %pho: támue ta věfasi kuetí. *CHI: a pak někde i támhle yyy včera táta tam yyy. %pho: a pak nigue ve i támue batames čea táta tam madý. *CHI: a pak řek ještě tadyto puzzle. %pho: a pak šek eške tajito pucue. *MOT: hele@i, tady je nějaký +... *MOT: kam to patří? *CHI: tady. %pho: tadi. *MOT: jo aha@i, to totiž není okrajíček, to je tam nějaký +... %pho: jo aha@i, to totiž neni vokrajíček, to je tam ňáký. *MOT: to tam nepatří, Juli, to tam nepůjde. %pho: to tam nepatří, juli, to tam nepude. *CHI: &nepa &em +... %pho: nepa &em. %com: rozmrzele. *CHI: yyy, to je škoda. %pho: tves, to je skoda. *MOT: to je škoda, no. *MOT: ale tak třeba ho ještě najdeme. *MOT: já doufám, že jo. *CHI: to asi bude takhle. %pho: to asi bue takue. *CHI: to je nějakej malej dílek, víš. %pho: tje nákej mauej díuek, víš. *MOT: mhm. *CHI: tak to yyy yyy. %pho: ta to ubezem nád. *CHI: až to všechno uklidíme, jo? %pho: az to vsechno ukuidíme, jo. *CHI: co je uklizený, tak to můžem mít takhle. %pho: se ukuizený, tak to můžem mít takue. *CHI: někde vyplavou. %pho: něgdě vypuavou. *MOT: tak čím budem pokračovat? *CHI: &em ta holčička. %pho: &em, ta holčiška. *CHI: a když takhle tam +... %pho: a dis takue tam. *MOT: +< hele@i, tak musíš xxx xxx +... *CHI: tam. *MOT: +< tak třeba ten krokodýl +... *MOT: ale takhle po tom nelez, jo. *CHI: tak jo. *CHI: a proč ne? %pho: a poš ne. *MOT: hele@i, tady vezmu takhle krokodýla a zkusíme postavit krokodýla, jo? *MOT: tady máš všechno s krokodýlem. *CHI: všechno s &kroko +... %pho: šechno s koko. *MOT: a postavíme ho. *CHI: tak já yyy. %pho: tak já pe. *MOT: takhle postavíme ty jednotlivý zvířátka, a pak je zkusíme propojit, jo? *MOT: tak nějaký zubáky. %com: hledá dílky se zuby pro krokodýla. *MOT: si čistí zuby, viď, krokodýl. *CHI: čistí si, a proč si je čistí? %pho: ciští si, a poč se sčití. *MOT: proč si je čistí, protože je [//] měl špinavý. *MOT: tak aby je měl čistý. *CHI: tak +/. *MOT: asi je po snídani, tak si čistí zuby. *CHI: asi je po snídani, taky. %pho: afi se po snídani, taky. *CHI: asi je po +... %pho: asi je po. *MOT: hm. *MOT: tadyhlety zubáky mu tam dej. *CHI: já mu takhle to +... %pho: já mu tahue to. *MOT: to nejde, protože tam ještě chybí dílek. *MOT: třeba ho ještě najdeme. *MOT: dej tam takhle zubáky. *CHI: tak, zuby. %pho: tá, suby. *MOT: tady to taky vypadá, že to je kus krokodýla. *CHI: ne. *MOT: &=smích. *MOT: jé@i, tenhleten dílek je nějakej trošku zničenej. *MOT: postavíme, tak. *MOT: jé@i, Juli, já mám hlad. *MOT: já si pak musím sníst ten oběd, co jsem nestihla. %pho: já si pak musim sníst ten voběd, co jsem nestihla. *MOT: jo, až dostavíme puzzle. *MOT: co, nepůjde to spojit? *MOT: asi ještě ne, viď. *MOT: počkej, já se kouknu na ten obrázek. *CHI: +< jo. *MOT: kde je ten krokodýl vlastně je. *MOT: ale bude tady někde nahoře, tak za chvíli. *MOT: ale ještě musíme počkat, ještě to nejde. %pho: ale eště musíme počkat, eště to nejde. *MOT: ještě to nepasuje. %pho: eště to nepasuje. *MOT: tak, co tady máš za další zvířátko. *MOT: pak bude ten slon. *MOT: hele@i, ta žába má bejt tady někde nahoře. *CHI: kde je žába? %pho: ně i žába. *MOT: +< už to vidím. *MOT: xxx. *CHI: +< žába. *MOT: koukej, tady by mohla bejt. *CHI: yyy yyy, víš. %pho: dovu ževu víš. *CHI: žába:, yyy není furt. %pho: žábá, mato neni fujt. *CHI: xxx. *CHI: a yyy yyy, tak to zkus, to můžeš. %pho: á, jasto spou, tak to skus, to můžeš. *MOT: +< vidím. *MOT: koukej, tadyhle ta žába tady má malinký žabičky. %pho: koukej, tajihle ta žába tajy má malinký žabičky. *MOT: a když tady ještě najdeme tadyty kytičky. *MOT: tak potom to půjde propojit s tím krokodýlem, viď? *CHI: to bude tady dole a to bude nějaký takhle nahoře. %pho: to bude tadi doue a to bue ňáký takle nahoze. *MOT: tak s tím takhle nešoupej, ať se to nerozbije. *CHI: já se yyy sednout, víš? %pho: já se kojcem senout, víš. *MOT: hm. *CHI: jé@i, ono se to rozbilo. %pho: jé, ono se to jozbiuo. *MOT: no jo, no. *MOT: tak. *MOT: tak opatrně na to, tak. *CHI: já jsem na to vůbec, yyy takhle. %pho: ase na to úbec, naniš takue. *MOT: podívej se, jestli tady nezahlídneš kousek krokodýla. *MOT: vidíš, tady někde mezi těmahle dílkama. *MOT: hele@i, našly jsme to, nic nechybí, koukej. *CHI: krokodýl. %pho: kodí. *MOT: koukej, tak si to spoj. *MOT: hurá@i, tak to spoj. *MOT: tak, bezva. *MOT: tak zatím žádnej dílek nechybí. *MOT: a hledáme kousek krokodýla, jo? *MOT: tady někde. *CHI: jé@i, tam. *MOT: kde, kde? *CHI: tady. %com: šeptem. *MOT: kde, kde, kde? %com: nadšeně. *CHI: xxx. *MOT: &=smích. *MOT: sis vymyslela, viď, že vidíš. *CHI: tohle je ono. %pho: todue je vono. *MOT: kde? *CHI: hele@i, já jsem našla kousek, tohle. %pho: heue, já sem našua kousek, todue. *MOT: ukaž. *MOT: kde? *CHI: tohle. %pho: todue. *MOT: aha@i. *CHI: to bude tady. %pho: to bue tadi. *MOT: jejda@i. *MOT: tak ještě asi ne. *MOT: tam je asi víc ptáčků, tak to není on. %pho: tam je asi víc ptáčků, tak to neni von. *CHI: no, &em tak to pak. *MOT: no je to těžký puzzle, to není takový snadný, jak to +... *CHI: +< tadyto to tohle nepatří. %pho: to tajito to tole nepačí. *MOT: +< hele@i. *CHI: +< tohle tady. %pho: todle tady. *CHI: to tam. %pho: to tam. *MOT: koukej, tady má v ruce kartáček. *MOT: tak to bude asi on. %pho: tak to bude asi von. *MOT: tak to zkus někam dát. *MOT: kam to patří? *CHI: tady. %pho: tadi. *MOT: to asi ne, když má tady kus zubu. *MOT: a tady má v ruce kartáček. *MOT: tady to možná bude, ne? *MOT: jo, paráda. *CHI: jé@i, tady. *MOT: co jsi našla? *MOT: jo to nic zatím. %pho: jo to nic zatim. *CHI: my jsme našli tenhle. %pho: myšme našui tendue. *CHI: yyy ty budeš [/] maminka malá. %pho: máo ty belneš maminka, maminka malá. *CHI: xxx, ta. *CHI: [//] maminka je malá. %pho: to bya maminka je mauá. *CHI: ne:, teďkon je velká. %pho: né, těkom je velká. *MOT: &=smích. *CHI: když takhle nebude papat, tak bude malá. %pho: diš takle nebue papat, tak bue mauá. *CHI: když taky já nebudu papat, tak budu taky malá. %pho: di taky já nebuu papat, tak buu taky maá. *CHI: když [//] táta taky nebude papat, tak bude taky malej. %pho: di bue táta taky něbue papat, tak bue taky mauej. %com: errsyn. *CHI: [/] když bude Žofka málo papat, tak bude mimino. %pho: biš di bue zofka máo papat, tak bue mimino. *MOT: no, ale vy jíte hodně, viď. *MOT: tak asi už jenom porostete. *CHI: yyy má malinký Žofinka yyy. %pho: ake má majinký zofínka mochošky. *MOT: co má malýho? *CHI: Žofinka má malý nohičky@n. %pho: zofinka má mají nochišky. *MOT: nožičky. *MOT: no jo, ale už běhá hezky po nich, viď? *CHI: ale [//] ona pak spadne. %pho: ae oma má má oma pak spane. *MOT: no jo, no, to se stane. *CHI: +< ale to se [?] stává. %pho: ae to se musi stává. *MOT: hm. *CHI: hele@i, tohle je strom. %pho: heue, tdue je stuom. *MOT: +< budem potřebovat nějaký tyhlety kytičky. *MOT: zkus najít tadyty kytičky. *CHI: kytičky. %pho: kytišky. %com: šeptem. *MOT: tyhlety malý kytičky. *MOT: ty by nám moc pomohly. *CHI: tady jedna kytička. %pho: taji jena kytiška. *MOT: to není ona, ty malý. *MOT: hele@i, koukej, tyhlety. *CHI: jo, a jaký? *MOT: tadyty modrou, bílou a modrou. *MOT: jo? *MOT: tadyty malý kytičky zkusíme najít. *CHI: malý kytičky. *MOT: +< pozor. *CHI: +< a tahle je velká. %pho: a tadle je velká. *MOT: no, ta je moc velká, má jinou barvu. *MOT: jé@i, to je těžký. *CHI: ale my to &u +/. %pho: ae my to u. *MOT: hele@i [x 3]. *CHI: xxx. *MOT: tak ji tam zkus dát, koukej. *CHI: támhle je malá. %pho: támhue je mauá. *MOT: tak to tam zkusíš dát? *MOT: počkej. *MOT: kam to patří? *MOT: takhle, viď? *MOT: a už je to propojený s krokodýlem. *MOT: supr. *CHI: jo, a tadyto ještě. %pho: jo, a tajito eški. *CHI: malá, tohle je malá. %pho: mauá, todle je mauá. *MOT: ta mi přijde teda docela velká, tadyta kytička. *MOT: tak asi tady ne. *MOT: možná tady? *MOT: jo. *MOT: supr. *CHI: a to je nějaký hromádka velká. %pho: a tě ňáký chjomátka veuká. *MOT: no, hele@i, ta velká hromádka, u toho je takováhle kytička. *MOT: vidíš ji, taková růžová kytička s ptáčkem. *CHI: hromádka. %pho: hemátka. *CHI: hele@i, jsou tadyty malý ptáčky [*], jo? %pho: hele, sou tajity malý tášky, jo? %err: ptáčci. *CHI: jsou malý ptáčky [*]. %pho: sou malý tášky. %err: ptáčci. *MOT: počkej, tady bude růžová kytička. *MOT: ještě chybí dílek s kytičkou a tím ptáčkem. *MOT: nějakej malej ptáček na kytičce. *CHI: yyy. %pho: heuky. *CHI: hele@i, jsou &pes +... *MOT: ne. *CHI: pes^mínka@c, &pes, jsou písmenka. %pho: pes mínka, pes, sou písmenka. *MOT: písmenka, no. *CHI: písmen:ka. %pho: písmenka. *MOT: koukej, tady je. *MOT: Juli, pozor, koukej, cos [: co jsi] tady vyvedla. *CHI: nechtěla. %pho: netěja. *MOT: no jo. *CHI: [//] to bylo omylem. %pho: já to, to byuo omeuem. *MOT: já vím, že to bylo omylem, vždyť já nic neříkám. *CHI: hele@i, tady. %pho: heje taji. *CHI: já neříkám. %pho: á nezíkám. %com: opakuje po MOT. *MOT: koukej, tak tady už je to taky hotový. *CHI: jo:. %com: radost. *MOT: hele@i, víš co teďka uděláš? *MOT: takhle si tady vem medvěda. *MOT: a zkus postavit [?] s medvědem. *CHI: já to neumím. %pho: já to neumim. *MOT: no tak se to nauč. *CHI: já si [?] takhle. %pho: já šiš znezích takue. *CHI: 0. %com: broukání. *MOT: jde to? *CHI: nejde to. %pho: nějdě to. *MOT: jak to? *CHI: nevím. %pho: nevim. *CHI: tak [?] takhle yyy. %pho: ťak můš ťakue bo. *CHI: ten obličej nějak nejde to tam +... %pho: těn obuičej ňák nějdě ťo tam. *MOT: jo takhle, ono to tam nedrží. *MOT: on to je takový zvláštní dílek, že to tam nemá +... *MOT: jak to říct. *MOT: prostě to je &to +... *MOT: to zvládneme. *MOT: takhle. *CHI: takhle to bude. *MOT: musíme to ještě tím spojit, pak to bude držet. *MOT: počkej, co takhle? *MOT: no, bezva. *MOT: to tam takhle nech zatím, a pak to tam něčím připevníme. *MOT: hele@i, tady má asi ucho, ne? *MOT: a už to bude držet, jo? *MOT: tak, bezvadný. *MOT: to je zvláštní dílek, viď. *MOT: <že tady má takovou, že to tam nemá> [//] že to tam do sebe nezapadá jakoby. *CHI: jo. *MOT: hele@i, tady má v ruce &tu nějakou tu nádobku. *MOT: nevím přesně, jak by to mohlo bejt. *MOT: koukej, tak se na to koukni. *MOT: vidíš? *MOT: on takhle totiž polejvá tygrovi hlavu. *CHI: jé@i, fuj@i. *MOT: +< já si dám aspoň dvě lžíce jídla, jo? @Comment: MOT si připravuje oběd. *CHI: a proč to polejvá tomu tygrovi? %pho: a poš to pouejvá tomu tigjovi. *MOT: aby byl čistej, tygr. *CHI: tygr:. %pho: tyg@. *CHI: malej teďko a velkej +... %pho: mauej teko a veukej. *CHI: musí hodně velký. %pho: musí honě veuký. *CHI: takhle to yyy a je to velký, viď. %pho: take to stá a je to veuký, vid. *CHI: takhle [?]. %pho: takue vi to vo. *CHI: tak to yyy takhle bejt velký. %pho: tak to mi takue bejt veuký. *MOT: co vymejšlíš? *CHI: co? *MOT: co děláš? *CHI: [/] tak to připravuju. %pho: takhle to, tak to pčipavuju. *MOT: aha@i. *CHI: yyy, já chci pomoct. %pho: hé ja si pomóc. *MOT: vždyť jo. *MOT: já si fakt jenom potřebuju tady dát dvě lžíce jídla. %com: MOT jí. *MOT: já jsem se nestihla naobědvat, když jste byly ve školce, víš. *MOT: jsem měla nějaký běhání. *CHI: a už to tam patří. %pho: a už to ťam pačí. %com: hlasitě. *MOT: mhm, super. *CHI: ale xxx. %pho: aue xxx. *MOT: hm. *CHI: ne, to asi je někde nahoru. %pho: ne, to asi je nědě nahoju. *CHI: to asi bude takhle. %pho: to asi be takle. @Comment: MOT dojedla, odkládá jídlo. *MOT: jé@i, pročs [: proč jsi] to rozebrala? *MOT: proč je tady +... *CHI: [x 2], hele@i, [/] já ti to +... %pho: nebój, nebój, heje, já ti to, já ti to. *CHI: hele@i, jo. *CHI: nepatří, ale já to pak zkusím, pak to bude drží [*]. %pho: nepačí, ale já to pak zkusim, pak to bue d@ží. %err: držet. *CHI: maminko. *MOT: mhm. *CHI: mi yyy bude asi yyy holka. %pho: mi šo bude asi šamá houka. *CHI: yyy yyy. %pho: honi bizohaji. *CHI: když budeš takhle papat hodně, tak pak vyrosteš. %pho: diš bueš takue papa honě, tak pak vyjosteš. *CHI: a když nebudeš papat, tak [/] budeš ostuda. %pho: ajiš nebueš papat, tak bueš bueš ostuda. *CHI: yyy hodně papá, teďkon. %pho: aje honě papá, tekon. *CHI: já taky hodně papám, a pak vyrostu. %pho: já taky choně papam, a pak vyjostu. *CHI: hm. *CHI: takhle jsem vyrostla a papám. %pho: takje se vyjosta a papá. *CHI: už to tam bude, tam yyy. %pho: už to tam bue ťam děši. *MOT: hm. *MOT: už to tam dej. *CHI: a tadyto ještě. %pho: a tajito eště. *MOT: já myslím, že medvěd taky půjde brzo tady takhle dát. %pho: já myslim, že medvěd taky půjde brzo taji takhle dát. *CHI: yyy nahoru, víš? %pho: smímu nahou, víš. *MOT: mhm, to je ten tygr. *CHI: tohle bude tygr. %pho: todle bue tygj. *MOT: hm. *CHI: hele@i, už to tady to patří. %pho: heje, už to taji to pačí. %com: radost. *MOT: myslíš? *MOT: počkej. *CHI: bude asi takhle. %pho: bue asi takue. *MOT: no jo. *MOT: tys [: ty jsi] na to přišla. *CHI: &em, on takhle polejvá. %pho: &em, on takue pouejvá. *CHI: podívej. %pho: podiuej. *MOT: +< koukej, koukej, koukej. *CHI: +< ten, takhle polejvá. %pho: ten, takue pouejvá. *MOT: tady máš toho tygra. *CHI: jo:, to bude tygr. %pho: jó, ťo be tygj. *MOT: to můžeš pospojovat. *CHI: a ještě to tam nepatří, to bude asi tak. %pho: a eški to tam nepačí, to bue asi tak. *CHI: [x 2]. %pho: tigj, tygr. %com: podruhé vyslovuje s r jako v angličtině. *CHI: &=smích. *MOT: &=smích. *CHI: xxx. *CHI: ale to už asi nepatří. %pho: ae to už asi nepačí. *CHI: jé@i, já jsem to rozpojila. %pho: jé, já sem to uospijiua. *CHI: ale [/] já se teď yyy. %pho: ae to je to já se teď dijové. *CHI: he:le@i. %pho: héue. *CHI: kdo to přišel, yyy? %pho: ďo ťo pšišeu, maní. *MOT: &=smích. *CHI: a nikdo nepřišel. %pho: a nido něpšišeu. *MOT: hm, to asi ne. *CHI: asi nějaký yyy. %pho: asi ňáký uko. *MOT: takhle, hm. *CHI: já to umím, [x 2]. %pho: ja to umim, heue, heue. *MOT: ještě myslím, že tady je další tygr asi. %pho: eště myslim že tady je další tygr asi. *CHI: &=smích. *CHI: je tam tygr. %pho: je tam tygj. *CHI: jé@i, yyy. %pho: jé, asivo. *MOT: já bych řekla, že to je tygrův ocásek, nebo ne? *CHI: [//] takhle to patří? %pho: já bych takle to pačí. *MOT: ne. *MOT: kde to má tu nohu, tady? *MOT: jo aha@i. *MOT: xxx. *MOT: bude takhle asi níž. *MOT: to teďka asi ještě nejde. %pho: to teďka asi eště nejde. *MOT: to ještě musíme počkat. %pho: to eště musíme počkat. *CHI: já jsem tadyto dala, tu tam patří yyy. %pho: já sem tajito daua, tu tam pačí fousám. *MOT: mhm. *CHI: a takhle polejvá, to by neměl, viď. %pho: a takue pouejá, tu by neměl, viď. *MOT: proč? *MOT: tygr je rád, že mu někdo polejvá hlavu. *CHI: yyy jsem já [?] yyy. %pho: ísem já poueua vosta. *CHI: [/] to bysme neměli, viď. %pho: to be, to bysme neměui, viď. *CHI: Žofinka se ráda meje. %pho: osinka se jáda meje. *MOT: tygr to má rád. *CHI: co? *MOT: tygr je rád, když mu poleje někdo hlavu. *CHI: ale já taky. *MOT: jo? *CHI: já mám ráda, hlavičku si meju. %pho: já mam jáda uavišku fi meju. *CHI: i táta, i ty. *MOT: no, já si meju ráda hlavičku, no. *CHI: já si taky meju &rá ráda hlavičku. %pho: já si taky meju já uáda javišku. *MOT: hele@i, vybírej. *MOT: koukej. *CHI: jé@i, &=smích. *CHI: hele@i, to bude asi takhle. %pho: heue, to bue asi takue. *CHI: yyy to patří. %pho: vi to pačí. *CHI: tak nebude tadyhle. %pho: tak nebue tajihle. *CHI: může se dupat venku anebo ve školce. %pho: muže se dupa venku anebo ve škouce. *MOT: no, nebo na hřišti. *CHI: &em, na &hřiš +... %pho: &em, na viš. *CHI: na [?] ne:. %pho: na kouešku né. *CHI: ne, ani yyy yyy dupat. %pho: ne, ani cele tamu dupat. @Comment: CHI zřejmě začne mluvit na postavu na obrázku. *CHI: ani Emilka, ani Anežka, Barunka ne, ani Žofka nedupe. %pho: ani emilka, ani aleška, baunka ne, ani Vofka nedupe. *CHI: tak proč taky [*] dupeš? %pho: tak poš taky dupeš. %err: –bez taky. *CHI: [*], ani děti, ani yyy. %pho: šechni nědupou, ani děti, ani kufe. %err: nikdo nedupe. *CHI: proč takhle dupeš ty? %pho: poš take dupeš ty. *CHI: yyy yyy najdu, jo:. %pho: nako zasešti najdu, jó. *CHI: [x 2], tak jo. %pho: na písek na písek, tak jo. *MOT: tak Juli, stavíš se mnou? *CHI: jo:. *MOT: zkusíme najít ještě zbytek tygra. *MOT: já nevidím další dílky tygra. *CHI: +< 0. %com: výkřik. *CHI: tady. %pho: tadi. *MOT: koukej, tady už je lev. *CHI: to bude lev asi. %pho: to bue uéf asi. *CHI: tygr:. %pho: tygj:. *MOT: [//] lev bude tady někde pod tím &em krokodýlem. *MOT: [x 4]. *MOT: jupí@i. *CHI: já se podívám. %pho: já se pojívám. *CHI: jo@i, jupí@i. %com: radost. *CHI: tygr. %pho: tig@r. *CHI: [x 3]. %pho: tyg@, tyg@, tyngen. %com: zpěvavě. *MOT: 0. %com: zívnutí. *CHI: [x 2] &tyg. %pho: tygen, tygen, tyg. *MOT: tak co máš tady za dílek, co postavíš? *CHI: mami, já chci pomoct. %pho: mami, já si pomóc. *MOT: vždyť já ti pomáhám teď celou dobu. *CHI: tak mi pomáhej. *MOT: no. *CHI: maminka není ostuda:. *CHI: to nemůžeme říkat, víš. %pho: to nemůžeme zíkat, víš. *CHI: hele@i, já jsem našla tadyto, ten. %pho: eue, já sem našua tajito, ten. *MOT: jé@i, no jo, paráda. *CHI: &=smích. *MOT: hele@i, Juli, čí myslíš, že jsou tadyty nohy? *MOT: čí budou tadyty nohy, koukni se tam na ten obrázek. *CHI: +< xxx. *CHI: ty budou nohy tyhle. %pho: ti budou nohy tydue. *MOT: ukaž. *CHI: [/] nohy lev [*]. %pho: nohy, nohy uef. %err: lva/lví. @Comment: CHI ještě nezná skloňování slova lev. *MOT: +< to budou, toho lva budou? *MOT: asi jo, viď? *CHI: asi jo. *MOT: +< tam je ta žába. *MOT: to tam asi ještě nejde, viď. %pho: to tam asi eště nejde viď. *MOT: ještě musíme počkat. %pho: eště musíme počkat. *CHI: yyy musíme. %pho: ato musime. *CHI: to je něaký dílek. %pho: toe ňáký dílek. *CHI: víš, ty nohy tygra. %pho: víš, ty nohy tigja. *CHI: &emem, lev, leva@n. %pho: &emem, uef, leva. *MOT: [!]. *CHI: leva@n. %pho: ueva. *MOT: lva, ne leva@n. *CHI: lva. %pho: uva. *CHI: to je lev, [!]. %pho: to je uef, uef. %com: dohaduje se s MOT, že tvar lva je špatný. *CHI: to není lva. %pho: to neni uva. *MOT: lev, bez lva. *CHI: [x 2]. %pho: vla, vua. *MOT: [!]. *CHI: va@c. %pho: va. *MOT: [!]. *CHI: [!]. %pho: va. *CHI: &=smích. *MOT: jé@i, tak my už +... *MOT: aha@i, tak my už jdem spojit celou dobu i tygra s medvědem. %com: postavy na puzzle. *MOT: hele@i, a víš ty co? *MOT: koukej, no tak to je grandiózní. *MOT: my můžeme spojit i toho psa už. *MOT: to je, co? *MOT: to nám to hezky jde. *CHI: yyy, ani ne ostudy nejsme. %pho: uaní aní ne ostudy nejsme. *CHI: jsme hodný. %pho: sme choní. *MOT: +< hele@i, tak postav tady hrocha, koukej. *CHI: hrocha postavím. %pho: jochá ostavim. *MOT: jo? *CHI: já [?], yyy. %pho: já fo fo smi to dá, uj. *CHI: můžem i do yyy. %pho: můžem i do peči. *MOT: ale nemůžeme nic. *CHI: do [?] yyy yyy jenom. %pho: do pečise ádí mešni jenom. *CHI: jo? *CHI: [?]> [x 2] chodí se. %pho: do pečise, do pečise chodí se. *CHI: do [?]. %pho: do pečice. *MOT: už stačí, jo, Juli. *CHI: jo, tak to [/] jenom málo, jo. %pho: jo, tak to jenom, jenom máuo, jo. *CHI: xxx. *CHI: my jsme 0se koupali. %pho: my šme koupaui. *CHI: [/] rádi jsme, rádi. %pho: jádi jádi sme jádi. *CHI: já se koupám, já se yyy tadyto. %pho: já se koupám, já se be tajito. *CHI: já jsem malinká, já jsem měla +/. %pho: jási malijtá, já sem měla. *MOT: +< xxx už máš? *CHI: jé@i. *MOT: hele@i, tady je ještě kus hrocha. *CHI: to je růžovej. %pho: to je úžovej. *CHI: jo, hrocha. %pho: jo, hjocha. *MOT: najdi tadyty žáby, kam patřej. *CHI: [//] už tam asi nepatří, víš? %pho: ae já us se, už tam asi nepačí, víš. *CHI: jo:, takhle yyy patří. %pho: jó, takhe he pačí. *MOT: bezva. *CHI: ty_jo@i, hele@i, už to tam patří, hele@i. %pho: tejo, heue, už to tam pačí, hele. %com: míchá celou dobu konstrukce se slovesy pasuje a patří. *MOT: kam to patří? *CHI: tady. %pho: tadi. *MOT: fakt? *MOT: no jo. *MOT: 0. %com: překvapení. *MOT: asi jo, viď, asi jo. *MOT: tak pojď, tak opatrně to přeneseme. *CHI: to se asi takhle, víš. %pho: to se asi takle víš. *MOT: tak, to nevadí. *MOT: pak to zase opravíme, jo? *MOT: tak si to tam dej, kam to patří. *CHI: takhle. %com: šeptem. *MOT: no jo, tos [: to jsi] viděla hezky, teda. *MOT: a pak to tam takhle dostav, jo? *CHI: tadyto nepatří. %pho: tajito nepačí. *CHI: tady [/] tady to, co to je? %pho: taji tajito so to je. *MOT: co? *CHI: to se podívám na ten obrázek. %pho: to se pojivám na ten obuásek. *MOT: hm. *CHI: xxx. *CHI: [/], to je: +... %com: přemýšlí, kam dílek patří. *CHI: xxx. *CHI: a tam ne, je tohle yyy. %pho: a tam ne, je tochue máka. *MOT: hele@i, koukej. *CHI: to je +... *MOT: už tam jde i tygr. %com: MOT pomáhá. *CHI: to jseš hodná, děkujeme. %pho: to seš honá, děkujeme. *MOT: &=smích. *CHI: 0. %com: broukání. *CHI: xxx. *CHI: &housen +... %pho: houfen. *CHI: housenka je: +... %pho: houfenka jé. *CHI: slona ještě. %pho: suona eške. *MOT: mhm. *MOT: tak postav slona zatím. %pho: tak postav slona zatim. *CHI: slona neumím. %pho: suona memim. *MOT: jak to? *CHI: tady mám, hele@i. %pho: taji mam, heue. *MOT: no, ukaž to. *CHI: mám, to je slon. %pho: mam, to je suon. *CHI: tohle je slon, jo. %pho: todue je suon, jo. *CHI: to je slon. %pho: to je suon. *CHI: a ještě jeho bříško. %pho: a oški jeho bžíško. *CHI: a to já se yyy a yyy, podívej. %pho: a to já se nikoua a siuáua, podivej. *CHI: tadyhleto tam &emem +... %pho: tajideto tam emem. *MOT: tak postav slona. *MOT: nech ty žáby a postav slona. *CHI: žáby. *CHI: xxx. *MOT: hele@i, to taky asi bude od slona všechno. *MOT: na@i. *MOT: Jul, Juli. *CHI: ano. *CHI: &jeme já mám tady xxx. %pho: jeme, jámam taji xxx. *MOT: koukej, slon je velkej, takže to je hodně dílků. *CHI: xxx. *MOT: tady má pupek. *CHI: tak. *MOT: kousek nohy. *CHI: nohy. %pho: nochi. *CHI: taky &no +... %pho: taky no. *CHI: xxx. *CHI: maminko, já to neumím. %pho: maminko, já to neumim. *MOT: tak to zkus. *CHI: +< já to neumím, [*]. %pho: já to neumim, todle je češkej. %err: ten je těžkej/tohle je těžký. *MOT: +< tak se to nauč. *MOT: hm, tak ty jsi taky šikovná. @Comment: MOT zvoní telefon. *CHI: xxx. *MOT: prosím. @Comment: telefonuje. *MOT: prosím, haló@i. *MOT: ano. *MOT: jo, [/] ještě čekám na odpověď muže. *MOT: protože on je v práci, tak taky nemůže reagovat takhle jako tady v tu dobu hned. *MOT: tak jsem mu psala jak to je, kvůli tomu dopoledni. *MOT: no, to určitě, to určitě. *MOT: já to chápu, já [/] snažila jsem se mu i jako volat, psát, víte co. *MOT: to prostě když on má nějakou poradu, tak to není úplně hned, no. *MOT: jo? *MOT: bezva. *MOT: jasně, jasně. *MOT: dobrý, tak jo, tak já vám dám potom vědět. *MOT: nashle, zatím. @Comment: konec telefonátu. *CHI: co to bylo? %pho: co to byjo. *CHI: hele@i, co to bylo? %pho: heue, co to byuo. *MOT: taková paní, která si bude kupovat tu starodávnou skříň [//] po prababičce. *MOT: a pořád je nějaká taková, xxx volá za sebou. *CHI: +< babička Zuzanka? %pho: babiška zuzanka. *CHI: to byla babička Zuzanka? %pho: to byua babiška zuzanka. *CHI: hele@i, to byla babička Zuzanka? %pho: heue, to byua babiška zuzanka. *MOT: nene, to byla taková paní. *CHI: a jaká paní? %pho: a jaká paní. *CHI: jaká paní? %pho: jaká paní. *MOT: co si bude kupovat takovou [/] skříň v [?]. *CHI: a pro:č? %pho: a plóč. *CHI: a pro:č? %pho: a pjóč. *MOT: Juli, prosím tě, vydrž, jo? *MOT: stav puzzle. @Comment: MOT asi píše sms. *CHI: 0. %com: ublíženě mumlá. *CHI: já to neumím. %pho: já to neumim. *MOT: +< tak. *MOT: tak co stavíš, slona? *CHI: hele@i, yyy. %pho: heue, počí. *CHI: ale ten je hodně těžkej. *MOT: no, tak to nevadí. *CHI: +< nejde to. *CHI: ale podívej takhle. %pho: aue podíe takue. *MOT: +< nám to půjde. %pho: nám to pude. *MOT: určitě. *CHI: půjde, takhle, celej, jo? %pho: pudě, takle, ceuej, jo. *CHI: já ti pomůžu. *CHI: tak. *CHI: on i to yyy umí. %pho: on i to sae umí. *CHI: tak ten to umí sám. %pho: tak ten to umí sám. *CHI: ten už je velkej, šikovnej. %pho: ten už je veukej, šikoméj. *CHI: je šikovnej. %pho: je šikomé. *CHI: <úžasně> [?]. %pho: užasně. *CHI: jo, yyy yyy koupil, asi krtečka. %pho: jo, ki su koupil, asi krteška. *CHI: ale tenhle velkej, víš, ten umí. %pho: ae tende veukej, víš, ten umí. *CHI: chm chm. *MOT: tak. *CHI: to patří takhle hodně velkej, jo? %pho: to pačí takle honě vejkej, jo. *CHI: takhle. %pho: takue. @Comment: MOT přichází sms. *CHI: [?] hlavy, to by neměl. %pho: um pouévá huavi, to by neměu. *CHI: ale měl by. %pho: aue měu by. *MOT: hele@i, Juli. *CHI: +< xxx. *MOT: +< pomáhej stavět. *CHI: +< &=smích. *CHI: jé@i. *MOT: no [x 3]. *MOT: já potřebuju od tebe pomoct. *CHI: jé@i. *MOT: co tady, ty žáby? *CHI: +< yyy to, yyy tady. %pho: debe to, debe tadi. *MOT: +< co je na tom těžkýho? *CHI: holka a kluk. %pho: hojka a kuk. *CHI: tady. %pho: taji. *MOT: ty tam jsou jenom vyfocený s tím puzzlíkem, víš? *MOT: ty nejsou tady na obrázku na puzzlíkovi@n. *CHI: a proč nejsou? %pho: a poč nejsou. *MOT: protože by se tam nevešli, už tam je moc zvířátek a kytiček. *MOT: tak, hele@i, kdo má tady ten džbán? *MOT: najdi ten džbán, [/] kdo s tím co vylejvá. *MOT: a dej to tam někam, na@i. *CHI: kde to je? %pho: dě to je. *MOT: nevím, podívej se na obrázek, pak to tam dej. *CHI: +< xxx. %com: rozmrzele. *CHI: tady. %pho: tadi. *MOT: no to asi ne. *MOT: to je džbán, tak ten bude spíš tady, ne? *CHI: [?] pomoct. %pho: ato se pomoc. *CHI: a takhle:. %pho: a takué. *CHI: a ještě s tím yyy. %pho: a eště s tem dau. *CHI: to neumíme, viď? %pho: to neumime vid. *MOT: tak co slon? *MOT: je to těžký, viď? *MOT: slon je těžkej. *CHI: já neumím to. %pho: já neumim to. *MOT: ale vždyť je to krásný. *CHI: já to neumím, pomoct. %pho: já to neumim, pomoct. *MOT: tak to zkusíme spolu. *CHI: tak to zkus. *CHI: hele@i, takhle, podívej se na obrázek. %pho: heue, takue, podíej se na obásek. *MOT: hele@i, tadyhle pupík už je hotovej. *CHI: pupík, pupík, pupíček. %pho: upik, pupik, pupiček. *MOT: no, ten slon je nějakej velkej a tlustej, no, tak to bude těžký. *CHI: bude to těžký. %pho: bue to těšký. *CHI: xxx xxx. *CHI: těžký bude. %pho: teukí bdě. *MOT: hele@i [x 2] koukej na to. *CHI: &=smích. *MOT: supr. *MOT: tak už tam možná i půjde dát. *MOT: tak si ho přeneseme sem, abysme to potom nemusely +... *MOT: počkej, až bude velkej, tak by to pak nešlo tolik. *MOT: dáme to sem. *MOT: a zjistíme, jak to je. *MOT: jestli už by to nešlo jinde spojit. *MOT: to víš že jo, tady už by to šlo. *CHI: tady kousek slona. %pho: taji kousek šlou. *MOT: co to je? *MOT: to je nějaký břicho jeho nebo co. *CHI: to je asi támhle. %pho: to je asi támue. *MOT: tady, jo? *CHI: jo, tam asi yyy. %pho: jo, tam asi vi. *MOT: myslíš? *MOT: to nějak nejde. *CHI: to zvládneš. %pho: to zvádneš. *CHI: určitě zvládneš. %pho: čitě zuádneš. *CHI: já ti &pomů +... *MOT: hele@i, jde to, paráda. *CHI: hele@i. *MOT: počkej. *MOT: jo takhle to +... *CHI: +< xxx. *MOT: tak co? *CHI: my to neumíme, viď? *MOT: no, se to naučíme. *CHI: se to musím naučit. %pho: se to musim naučí. *CHI: to [?], a já jsem menší +... %pho: to umí, a já sem metmí. *MOT: +< to [x 2]. *CHI: než ty. *CHI: [/] jsem větší než ty. %pho: jsem větší ne, jsem větší než ty. *MOT: ty jseš větší než já, nebo co? *CHI: jo. %com: tiše. *MOT: aha@i, jsem nevěděla. *MOT: ježiš@i, to je těžký teda, pozor. *CHI: to chápu. *CHI: ještě nechodím do školy. %pho: eště nechodim do škouy. *MOT: mhm. *CHI: yyy, se musím takhle yyy. %pho: apu, se musim takue stá. *CHI: já si takhle sednu. %pho: já si takue senu. *CHI: já si takhle +... %pho: já si take. *CHI: takhle si dáme na zadek, yyy si takhle yyy yyy. %pho: takue si dáme na zadek uiste si takue nepo nety. *CHI: [/] na ty &ky dílky nesedla, tak jsem takhle bez toho. %pho: na ty naty ky ty díjky si nesedua tak sem takue puštoho. *CHI: [/] takhle dílky, takhle, víš. %pho: bez takue dílky takle vis. *CHI: [/] takhle toho. %pho: takue takue toho. *CHI: xxx tak dám. *CHI: yyy to nešlo. %pho: tom to nešuo. *CHI: takhle se yyy, takhle to yyy. %pho: takue ce satus, take to četo. *MOT: víš co tam taky, Juli, chybí? *CHI: co? *MOT: tady tvářička toho hrocha ještě, nebo brada. *CHI: +< xxx. *MOT: +< kousek prostě hlavy hrocha. *MOT: ty zase děláš ptákoviny místo stavění, jo. *CHI: já si takhle yyy, aby nikdo tam neseděl na tom dílku. %pho: já si takue čeke, aby niko tam neseděl na tom dílku. *MOT: mhm. *CHI: jsem třeba nepočůrala. %pho: šem čeba něpočujaua. *MOT: nepočůrala? *CHI: &nepoč, ne. *CHI: abysem tam na tom neseděla. %pho: by sem tam na tom neseděua. *MOT: aha@i. *CHI: abysem na to +... *CHI: kdybysem seděla na yyy jsem si yyy. %pho: dyby sem seděua na pak sem si čekej. *MOT: mhm. *MOT: hele@i, tadyto nevím, kam patří. *MOT: přijdeš na to? *CHI: xxx +/. *MOT: +< asi nějaký ucho to je, nebo co to je, viď? *CHI: asi tam. %pho: achi tam. *MOT: +< [x 2]. *MOT: tak co tady ještě je? *MOT: hele@i, slon už je skoro hotovej. *CHI: slon bude hotovej. %pho: slon bue hotovej. *CHI: oni tam nejsou. %pho: on tam nějsou. %com: děti z obrázku nejsou na puzzlích. *CHI: a proč tam nejsou? %pho: a poš tam nějsou. %com: zklamaně. *MOT: co kde není, ty děti? *CHI: jo. *MOT: no jsou tam vyfocený s tím puzzlíkem. *CHI: a proč tam ne? %pho: a poš tam ne. *MOT: protože to jsou děti, který postavily to puzzle. *MOT: pak se s tím vyfotily, a pak se to vytisklo na tu krabici. *MOT: ty tam taky nejseš přece, i když to stavíš. *MOT: no. *CHI: a proč tady nejsou? %pho: a poč taji nejsou. *MOT: no, nejsou. *MOT: [/] prostě to nešlo. *MOT: tak. *MOT: kam patří tady ta noha? *CHI: oni jsou tady ty zvířátka. %pho: oni sou tady ty zvízátka. *MOT: no, je tam hodně zvířátek, tak už se nevešly děti. *CHI: yyy tam se yyy děti, jo. %pho: něsi tam se ch děti jo. *CHI: yyy yyy. %pho: ma jí. *MOT: tak co tam ještě chybí, to už se taky dá spojit? *CHI: oni to postavili a pak se vyfotili. %pho: oni to postaviui a pak se vyfotiui. *MOT: jo. *CHI: pak tam šli. %pho: pak tam šui. *MOT: no, tak už za chvíli máme hotovo. *CHI: yyy. %pho: cék. @End