s-101
| Napsali jsme novou urgenci. |
s-102
| Poté se dostavili jiní zástupci inkriminované firmy a žádali, abychom dali pokoj, že dluh bude určitě uhražen, jakmile budou k dispozici prostředky. |
s-103
| Budeme-li otravovat, může se stát, že náš podnik vyhoří, nebo dokonce dojde k újmě na zdraví či životě. |
s-104
| Od té doby uplynulo již několik měsíců, ale zaplacení dlužné částky se neodvažujeme znovu urgovat. |
s-105
| Přitom jen za materiál pro uvedenou zakázku jsme vynaložili přes 150 tisíc korun. |
s-106
| Abychom mohli v práci pokračovat, museli jsme si vzít úvěr. |
s-107
| Pokud nezískáme dlužné peníze zpět, hrozí nám bankrot. |
s-108
| Poučení: |
s-109
| * Při větších zakázkách požadovat od zákazníka složení zálohy předem. |
s-110
| * Firmy, které nejsou ochotny uvádět svou celou adresu, ale jen P.O.Box, raději jako obchodní partnery nebrat. |
s-111
| Když už ano, tak s maximální opatrností. |
s-112
| * Nedat na první dojem, jakým na nás zákazník působí a pokusit se zjistit o něm něco víc. |
s-113
| F. V., střední Čechy |
s-114
| Příspěvek zařazený do této rubriky - pojednávající o konkrétních chybách podnikatelů - je běžně honorován a navíc zhodnocen prémií 100 Kč. |
s-115
| Bude také zařazen do čtvrtletního slosování o 3000 korun. |
s-116
| Pište nám o tom, jaké chyby jste se při podnikání dopustili a jaké z toho plyne poučení. |
s-117
| Štoček: Náš obchodní partner |
s-118
| Kanada |
s-119
| Obchodní vztahy mezi Českou republikou a Kanadou patřily v minulosti v porovnání k ostatním průmyslově vyspělým zemím k okrajovým. |
s-120
| Například kanadský vývoz do ČSSR se pohyboval kolem 15 milionů dolarů ročně, ale v posledních 2 - 3 letech se několikanásobně zvýšil. |
s-121
| Loni přesáhla vzájemná výměna 120 milionů dolarů, když kanadský vývoz převýšil dovoz. |
s-122
| Hlavní položky kanadského exportu tvořily letouny, vrtulníky a výpočetní technika. |
s-123
| Z české strany to byly zejména stroje, potraviny a textil. |
s-124
| Na rozdíl od kanadského měl český vývoz v minulých dvou - třech letech klesající tendenci. |
s-125
| Investice |
s-126
| Kanadské společnosti začaly v ČR více investovat od léta loňského roku. |
s-127
| Doposud bylo vytvořeno více než sto - především menších joint ventures. |
s-128
| Nejvýznamnější investice se pohybují kolem 10 milionů dolarů. |
s-129
| Nejaktivnější je zatím Tomáš Baťa ve výrobě a prodeji bot. |
s-130
| Další spolupráce se rozvíjí ve výstavbě hotelů, při rozšiřování a modernizaci pražského letiště a v oblasti služeb, například právního poradenství. |
s-131
| Do budoucnosti se očekávají mj. kanadské investice do strojírenské výroby s cílem využít místní levnější pracovní sílu. |
s-132
| Služby |
s-133
| Hlavním úkolem obchodního oddělení je podpora kanadského vývozu a investic. |
s-134
| Kromě toho poskytuje služby také českým firmám, které mají vážný zájem o vývoz do Kanady, nebo o společné investice. |
s-135
| Zprostředkuje například spojení s kanadským Úřadem pro zjednodušení obchodu, který pořádá mj. semináře o možnostech obchodování v Kanadě. |
s-136
| Úřad rovněž posuzuje dotazníky se žádostmi zahraničních výrobců o vývoz nových výrobků do Kanady. |
s-137
| V případě, že úřad usoudí, že má výrobek na kanadském trhu šanci, informuje o tom v odborném bulletinu, který je rozesílán 3000 kanadských dovozců. |
s-138
| V Praze rovněž působí kancelář pro podporu rozvoje spolupráce mezi ČR a provincií Québec, která usiluje o posílení obchodních a výrobních vztahů s touto francouzsky mluvící provincií. |
s-139
| Doklady |
s-140
| Ke krátkodobé návštěvě Kanady potřebuje občan ČR platný cestovní pas a vizum. |
s-141
| Základem pro získání pracovního povolení je potvrzení kanadské společnosti o tom, že konkrétního cizince zaměstná. |
s-142
| O každém případu rozhoduje ministerstvo pro imigraci. |
s-143
| Posuzování je nyní poměrně přísné, protože míra nezaměstnanosti v Kanadě přesáhla 11 %. |
s-144
| Kontakt: Kanadské velvyslanectví, Obchodní oddělení, Na Petynce 120, 169 00 Praha 6, tel.: (02) 35 79662 , FAX: (02) 35 54 76. |
s-145
| Byznys století (str.3) |
s-146
| Krádeže a nelegální vývoz starožitných předmětů, to je dobře zorganizovaný obchod. |
s-147
| Kdo ví, o kolik jsme chudší. |
s-148
| Koupete se rádi? |
s-149
| (str.8) |
s-150
| Hygiena je samozřejmá, koupání ve vaně - pohoda - nás přijde ročně na slušné peníze. |
s-151
| Pokračujeme v cyklu Domácnosti spoří. |
s-152
| Rozpad ČSFR |
s-153
| Očima francouzského týdeníku L'Expansion nahlížíme na ekonomickou situaci v ČR a SR rok po rozdělení. |
s-154
| Profit Rádce |
s-155
| Vůně v obchodě |
s-156
| Využití, případně zneužití vůní v obchodování. |
s-157
| Vůně jako nástroj podnikatele. |
s-158
| Profit Speciál |
s-159
| Pobočkové TÚ |
s-160
| Jaké služby nabízejí. |
s-161
| Dělení podle kapacity. |
s-162
| Sledování provozních nákladů. |
s-163
| Postup při výstavbě. |
s-164
| Vítězům blahopřejeme |
s-165
| V závěru loňského roku vyhlásil Profit společně s fondem YSE soutěž pro druhou vlnu kuponové privatizace. |
s-166
| Šlo o to tipnout, kolik procent diků vloží své investiční body do investičních fondů. |
s-167
| Jak nám potvrdili v Centru kuponové privatizace, oficiální údaje uvádějí, že 64.3 procenta diků investovalo do fondů. |
s-168
| Jakmile jsme se dozvěděli toto číslo, zasedli jsme nad redakční stůl zasypaný dopisy a korespondenčními lístky s vašimi tipy. |
s-169
| Známe tedy vítěze naší soutěže. |
s-170
| V prvním kole, kdy se hrálo o 20 tisíc korun a které bylo limitováno tím, že váš odhad dostaneme do redakce do 17. ledna, správně hádali tři naši čtenáři - Z. Roháček z Ivančic, I. Argaláš z Mariánských Lázní a O. Báša z Nymburka. |
s-171
| Tito tři pánové se tedy podělí o 20000 Kč a každý dostane 6667 Kč. |
s-172
| Ve druhém kole, které jsme uzavřeli 31.ledna, správně tipovali čtyři naši čtenáři - L. Perutková z Hranic, I. Argaláš z Mariánských Lázní (poslal do obou kol soutěže stejný tip), V.Prajzler z Moravského Krumlova a M.Adami ze Šumperka. |
s-173
| Čtyři výherci se tedy podělí o 10000 Kč. |
s-174
| Na každého připadá 2500 Kč. |
s-175
| Všem blahopřejeme a věříme, že zůstanou našimi věrnými čtenáři. |
s-176
| Vesnice má jiná měřítka |
s-177
| Dvouměsíční zkušenost mladého podnikatele* |
s-178
| Domácí zboží má přednost |
s-179
| Otevřít obchod se zdá být jednoduché. |
s-180
| Jenže ten, kdo dobře prodával ve městě, nemusí mít úspěch na vesnici. |
s-181
| Každý trh má svá specifika. |
s-182
| Zboží, které ve městě 'letí', je na vesnici často neprodejným ležákem, a naopak. |
s-183
| Bohuslav Zajkr |
s-184
| V prodejně potravin v obci Karlík nedaleko Prahy se vystřídalo už několik podnikatelů. |
s-185
| Ač se zdálo, že vše běží jako na drátkách, nakonec se vždy krám zavřel. |
s-186
| Posledního majitele obchodu, Martina Zemana , jsme se zeptali na jeho zkušenosti. |
s-187
| Je neděle odpoledne, obchod má otevřeno. |
s-188
| Během našeho asi hodinového rozhovoru přišli tři zákazníci. |
s-189
| V sobotu je obvykle asi dvojnásobně větší obrat než ve všední dny. |
s-190
| Neděle se rovná všedním dnům, ale návštěvnost obchodu to zvedá. |
s-191
| Když někdo přijde v neděli, naučí se chodit i ve všední den. |
s-192
| Pondělky a úterky jsou slabé, středa a čtvrtek se rovnají průměru a v pátek je asi o patnáct procent větší obrat, sděluje nám své dvouměsíční poznatky Martin Zeman. |
s-193
| Otevírací dobu přizpůsobuje zákazníkům. |
s-194
| Oficiálně má otevřeno od 7 do 19 hodin, ale nezřídka se stane, že můžete nakoupit ještě v půl osmé . |
s-195
| * Vyplatí se vám mít otevřeno v neděli? |
s-196
| Svítí tu dvě sady zářivek, topí se stejně, jako kdyby bylo zavřeno, i mrazáky by běžely stejně. |
s-197
| Jde tedy jen o můj čas a moji práci. |
s-198
| * Pracoval jste v Praze, teď podnikáte na vesnici. |
s-199
| Je v tom nějaký rozdíl? |
s-200
| V Praze patří k velmi prodejným věcem Dobrá voda, chipsy západní výroby, lepší konzervy a podobně. |