Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - PDT

LanguageCzech
ProjectPDT
Corpus Parttest

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 10146 • previousnext

s-101 Napsali jsme novou urgenci.
s-102 Poté se dostavili jiní zástupci inkriminované firmy a žádali, abychom dali pokoj, že dluh bude určitě uhražen, jakmile budou k dispozici prostředky.
s-103 Budeme-li otravovat, může se stát, že náš podnik vyhoří, nebo dokonce dojde k újmě na zdraví či životě.
s-104 Od doby uplynulo již několik měsíců, ale zaplacení dlužné částky se neodvažujeme znovu urgovat.
s-105 Přitom jen za materiál pro uvedenou zakázku jsme vynaložili přes 150 tisíc korun.
s-106 Abychom mohli v práci pokračovat, museli jsme si vzít úvěr.
s-107 Pokud nezískáme dlužné peníze zpět, hrozí nám bankrot.
s-108 Poučení:
s-109 * Při větších zakázkách požadovat od zákazníka složení zálohy předem.
s-110 * Firmy, které nejsou ochotny uvádět svou celou adresu, ale jen P.O.Box, raději jako obchodní partnery nebrat.
s-111 Když ano, tak s maximální opatrností.
s-112 * Nedat na první dojem, jakým na nás zákazník působí a pokusit se zjistit o něm něco víc.
s-113 F. V., střední Čechy
s-114 Příspěvek zařazený do této rubriky - pojednávající o konkrétních chybách podnikatelů - je běžně honorován a navíc zhodnocen prémií 100 .
s-115 Bude také zařazen do čtvrtletního slosování o 3000 korun.
s-116 Pište nám o tom, jaké chyby jste se při podnikání dopustili a jaké z toho plyne poučení.
s-117 Štoček: Náš obchodní partner
s-118 Kanada
s-119 Obchodní vztahy mezi Českou republikou a Kanadou patřily v minulosti v porovnání k ostatním průmyslově vyspělým zemím k okrajovým.
s-120 Například kanadský vývoz do ČSSR se pohyboval kolem 15 milionů dolarů ročně, ale v posledních 2 - 3 letech se několikanásobně zvýšil.
s-121 Loni přesáhla vzájemná výměna 120 milionů dolarů, když kanadský vývoz převýšil dovoz.
s-122 Hlavní položky kanadského exportu tvořily letouny, vrtulníky a výpočetní technika.
s-123 Z české strany to byly zejména stroje, potraviny a textil.
s-124 Na rozdíl od kanadského měl český vývoz v minulých dvou - třech letech klesající tendenci.
s-125 Investice
s-126 Kanadské společnosti začaly v ČR více investovat od léta loňského roku.
s-127 Doposud bylo vytvořeno více než sto - především menších joint ventures.
s-128 Nejvýznamnější investice se pohybují kolem 10 milionů dolarů.
s-129 Nejaktivnější je zatím Tomáš Baťa ve výrobě a prodeji bot.
s-130 Další spolupráce se rozvíjí ve výstavbě hotelů, při rozšiřování a modernizaci pražského letiště a v oblasti služeb, například právního poradenství.
s-131 Do budoucnosti se očekávají mj. kanadské investice do strojírenské výroby s cílem využít místní levnější pracovní sílu.
s-132 Služby
s-133 Hlavním úkolem obchodního oddělení je podpora kanadského vývozu a investic.
s-134 Kromě toho poskytuje služby také českým firmám, které mají vážný zájem o vývoz do Kanady, nebo o společné investice.
s-135 Zprostředkuje například spojení s kanadským Úřadem pro zjednodušení obchodu, který pořádá mj. semináře o možnostech obchodování v Kanadě.
s-136 Úřad rovněž posuzuje dotazníky se žádostmi zahraničních výrobců o vývoz nových výrobků do Kanady.
s-137 V případě, že úřad usoudí, že výrobek na kanadském trhu šanci, informuje o tom v odborném bulletinu, který je rozesílán 3000 kanadských dovozců.
s-138 V Praze rovněž působí kancelář pro podporu rozvoje spolupráce mezi ČR a provincií Québec, která usiluje o posílení obchodních a výrobních vztahů s touto francouzsky mluvící provincií.
s-139 Doklady
s-140 Ke krátkodobé návštěvě Kanady potřebuje občan ČR platný cestovní pas a vizum.
s-141 Základem pro získání pracovního povolení je potvrzení kanadské společnosti o tom, že konkrétního cizince zaměstná.
s-142 O každém případu rozhoduje ministerstvo pro imigraci.
s-143 Posuzování je nyní poměrně přísné, protože míra nezaměstnanosti v Kanadě přesáhla 11 %.
s-144 Kontakt: Kanadské velvyslanectví, Obchodní oddělení, Na Petynce 120, 169 00 Praha 6, tel.: (02) 35 79662 , FAX: (02) 35 54 76.
s-145 Byznys století (str.3)
s-146 Krádeže a nelegální vývoz starožitných předmětů, to je dobře zorganizovaný obchod.
s-147 Kdo , o kolik jsme chudší.
s-148 Koupete se rádi?
s-149 (str.8)
s-150 Hygiena je samozřejmá, koupání ve vaně - pohoda - nás přijde ročně na slušné peníze.
s-151 Pokračujeme v cyklu Domácnosti spoří.
s-152 Rozpad ČSFR
s-153 Očima francouzského týdeníku L'Expansion nahlížíme na ekonomickou situaci v ČR a SR rok po rozdělení.
s-154 Profit Rádce
s-155 Vůně v obchodě
s-156 Využití, případně zneužití vůní v obchodování.
s-157 Vůně jako nástroj podnikatele.
s-158 Profit Speciál
s-159 Pobočkové
s-160 Jaké služby nabízejí.
s-161 Dělení podle kapacity.
s-162 Sledování provozních nákladů.
s-163 Postup při výstavbě.
s-164 Vítězům blahopřejeme
s-165 V závěru loňského roku vyhlásil Profit společně s fondem YSE soutěž pro druhou vlnu kuponové privatizace.
s-166 Šlo o to tipnout, kolik procent diků vloží své investiční body do investičních fondů.
s-167 Jak nám potvrdili v Centru kuponové privatizace, oficiální údaje uvádějí, že 64.3 procenta diků investovalo do fondů.
s-168 Jakmile jsme se dozvěděli toto číslo, zasedli jsme nad redakční stůl zasypaný dopisy a korespondenčními lístky s vašimi tipy.
s-169 Známe tedy vítěze naší soutěže.
s-170 V prvním kole, kdy se hrálo o 20 tisíc korun a které bylo limitováno tím, že váš odhad dostaneme do redakce do 17. ledna, správně hádali tři naši čtenáři - Z. Roháček z Ivančic, I. Argaláš z Mariánských Lázní a O. Báša z Nymburka.
s-171 Tito tři pánové se tedy podělí o 20000 a každý dostane 6667 .
s-172 Ve druhém kole, které jsme uzavřeli 31.ledna, správně tipovali čtyři naši čtenáři - L. Perutková z Hranic, I. Argaláš z Mariánských Lázní (poslal do obou kol soutěže stejný tip), V.Prajzler z Moravského Krumlova a M.Adami ze Šumperka.
s-173 Čtyři výherci se tedy podělí o 10000 .
s-174 Na každého připadá 2500 .
s-175 Všem blahopřejeme a věříme, že zůstanou našimi věrnými čtenáři.
s-176 Vesnice jiná měřítka
s-177 Dvouměsíční zkušenost mladého podnikatele*
s-178 Domácí zboží přednost
s-179 Otevřít obchod se zdá být jednoduché.
s-180 Jenže ten, kdo dobře prodával ve městě, nemusí mít úspěch na vesnici.
s-181 Každý trh svá specifika.
s-182 Zboží, které ve městě 'letí', je na vesnici často neprodejným ležákem, a naopak.
s-183 Bohuslav Zajkr
s-184 V prodejně potravin v obci Karlík nedaleko Prahy se vystřídalo několik podnikatelů.
s-185 se zdálo, že vše běží jako na drátkách, nakonec se vždy krám zavřel.
s-186 Posledního majitele obchodu, Martina Zemana , jsme se zeptali na jeho zkušenosti.
s-187 Je neděle odpoledne, obchod otevřeno.
s-188 Během našeho asi hodinového rozhovoru přišli tři zákazníci.
s-189 V sobotu je obvykle asi dvojnásobně větší obrat než ve všední dny.
s-190 Neděle se rovná všedním dnům, ale návštěvnost obchodu to zvedá.
s-191 Když někdo přijde v neděli, naučí se chodit i ve všední den.
s-192 Pondělky a úterky jsou slabé, středa a čtvrtek se rovnají průměru a v pátek je asi o patnáct procent větší obrat, sděluje nám své dvouměsíční poznatky Martin Zeman.
s-193 Otevírací dobu přizpůsobuje zákazníkům.
s-194 Oficiálně otevřeno od 7 do 19 hodin, ale nezřídka se stane, že můžete nakoupit ještě v půl osmé .
s-195 * Vyplatí se vám mít otevřeno v neděli?
s-196 Svítí tu dvě sady zářivek, topí se stejně, jako kdyby bylo zavřeno, i mrazáky by běžely stejně.
s-197 Jde tedy jen o můj čas a moji práci.
s-198 * Pracoval jste v Praze, teď podnikáte na vesnici.
s-199 Je v tom nějaký rozdíl?
s-200 V Praze patří k velmi prodejným věcem Dobrá voda, chipsy západní výroby, lepší konzervy a podobně.

Text viewDownload CoNNL-U