Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 171 • previous

s-101 Kritika to někdy srovnávala s Viktorem Dykem, ale myslím, že neprávem.
s-102 Řekl bych, že celá atmosféra je jiná než u Dyka a mně i bližší.
s-103 Když jste narazil na literaturu, patří Dyk k vašim oblíbeným autorům?
s-104 Dalo by se to říct, mám ho docela rád.
s-105 Jenže pro je v něm trochu moc nostalgie a chmurnosti, asi víc, než kolik je přiměřené povaze a mému typu.
s-106 Spíš bych si představoval něco jasnějšího a veselejšího, ale pozor, rozhodně ne něco jako pana Poláčka, prostě něco mezi tím.
s-107 Z literatury mám třeba rád Hemingwaye, to je asi tak typ, který nejspíš odpovídá mému vkusu.
s-108 A co tak odpovídá vašemu vkusu v hudbě, kterou si vybíráte pro poslech?
s-109 vždycky zajímali nejvíc dobří kytaristé.
s-110 Mám doma tři desky s Manitasem de Platou a pouštím to přátelům a známým, aby přestali mít mindráky.
s-111 To je vlastně geniální švindlíř.
s-112 Když si to pustíte na menší rychlost, slyšíte najednou, jak ty prstíky potřebujou pořádně klepnout a kolikrát v těch efektních laufech šmátnou vedle, ale přitom je to pořád muzika.
s-113 Když vedle toho postavíte klasickou kytaru, tak vás naopak úplně omráčí takovou dokonalou precizností.
s-114 Tak dokonalou, že tam nechám běžet tak dva tři kousky a potom radši zase rychle od toho, protože to je na moc.
s-115 Těchto kytarových záležitostí jsem nasbíral dost, třeba i podobné skupiny, jako jsou naši KTO.
s-116 Ale když chci zapomenout na to, co všechno bych měl dělat a co zajímá profesionálně, tak si vždycky nejspíš vezmu knížku.
s-117 Vidíte, tuhle v rohu, vedle květinové stěny, to je moje myslící křeslo.
s-118 Tam si zalezu, schovám se za kytky, popíjím čaj, pokuřuju a čtu.
s-119 Ne, že bych měl proč od něčeho utíkat, a vůbec taky nemám čas od * utíkat, ale někdy člověk potřebuje vypadnout z toho běžného provozu.
s-120 Z muziky jsem si za tímhle účelem pouštěl rád třeba ruskou klasiku, Rimského-Korsakovanebo Borodina.
s-121 To je oblast, kterou pochopitelně vůbec nemůžu dělat, tomu se můžu jen obdivovat.
s-122 To máte, jako když někdo dělá malé figurky z hlíny a chodí se někam dívat na Štursu.
s-123 S tím se člověk dostane do styku jen výjimečně.
s-124 Což mi připomíná, jakpak jste se asi cítil, když jste vystupoval v Národním divadle?
s-125 Tam jsem šel opravdu s posvátnou úctou a hrůzou a musím vám říct, že na několik málo výjimek se ke mně všichni chovali víc než kolegiálně a přátelsky.
s-126 A hlavně ovšem lidi, kteří opravdu něco jsou.
s-127 A tak jsem měl pocit, že tam ani nijak zvlášť nepřekážím.
s-128 A potom, pro je to vždycky ohromný zážitek, když vystupuju někde, kde mají oponu.
s-129 se s dostanu do styku jen hrozně vzácně.
s-130 A to ještě říkal pan Filipovský, že je tam opon víc a že u vody, tam je jich asi dvanáct.
s-131 Tak toho si hrozně považuju.
s-132 z toho mám někdy takovou hrůzu, jako že bych se třeba postavil, opona se za mnou zavřela a nenašel, kudy se prolízá zpátky.
s-133 To bych asi musel padnout na zem a nějak to zkusit se pod podkutálet.
s-134 Není to náhodou dávné dědictví z legendy, která vypráví, jak jste spával v Semaforu na jevišti a oponou se přikrýval?
s-135 No jo, ale to byla opona složená a ten hřejivý pocit, který mi dávala, byl naprosto konkrétní.
s-136 Ale pravá divadelní opona, a ještě k tomu třeba padací, to je něco docela jiného než revuálka nebo takový lehký hadýrek, co se s ním našinec nejspíš dostane do styku.
s-137 Ve vašem věku je pochopitelně ještě moc času na nějaké bilancování, ale kus práce máte nepochybně za sebou.
s-138 Takže se snad můžete podívat trochu zpátky a říci si, čeho jste si za tu dobu asi tak nejvíc vážil.
s-139 Myslím, že jednoho, že totiž lidi dokázali vymyslet takový zázračný druh komunikace, jako je právě muzika a zpívání, že se tak s každým dohodnete bez textů a bez cizích jazyků.
s-140 Možná, že je to škoda, že nezpívám jinak než česky, ale tím spíš můžu ocenit, když mi lidi jinde i bez toho rozumějí.
s-141 Takže ten, kdo tohle dokázal vymyslet, by asi měl mít někde ten největší pomník a kolem něho pořád spoustu krásnejch kytek.
s-142 Protože z tohohle všeho pramení ta řetězová reakce, kterou pořád cítím.
s-143 dávám lidem něco z toho, co oni zase dávají mně, a tak to jde kolem dokola.
s-144 Člověk , že nemůže mít všechno a nemůže se líbit všem.
s-145 Ale vím taky, že mám svoje obecenstvo a to si zvyklo na a si zvykl na .
s-146 se známe tak dobře, že jsme se navzájem pár věcí naučili.
s-147 Všiml jsem si třeba, že na mých koncertech lidi skoro nepískají.
s-148 A když je to potřeba, ledacos si s nimi navzájem odpustíme, ledacos si tolerujeme a jsme na sebe co hodný a máme se rádi.
s-149 A to je vlastně všechno.
s-150 Politická a společensky angažovaná píseň je produktem své doby, prostředí, společenské třídy a osobnosti jejího tvůrce.
s-151 Je ideálním prostředníkem při výchově socialistického člověka, schopným říkat politické pravdy bez velkých slov a frází, aktivně působit při formování jeho myšlení v boji proti buržoazní ideologii, pomáhat mu při prohlubování jeho znalostí pokrokových tradic mezinárodního proletariátu a revoluční historie dělnického hnutí i při uskutečňování politického programu komunistické strany, společenskou angažovanost nelze v této souvislosti chápat jako nějaký módní požadavek dneška, ale jako postoj, který vyplývá z pochopení určujících tendencí historie dělnické třídy.
s-152 Je uvědomělou účastí umělce, autora a interpreta, na revoluční přeměně světa.
s-153 S tímto postulátem politické angažovanosti vstoupil do svého prvního ročníku Festival politické písně v Sokolově uspořádaný z iniciativy Ústředního výboru Socialistického svazu mládeže v březnu tohoto roku, jehož vyvrcholením bude Světový festival mládeže a studentstva v Berlíně, který si dal do vínku heslo Za antiimperialistickou solidaritu, mír a přátelství.
s-154 Ve čtyřech festivalových koncertech se představilo sokolovskému publiku a prostřednictvím televize a rozhlasu také # miliónům diváků a posluchačů u nás doma i v zahraničí několik desítek amatérských a profesionálních interpretů, kteří svými politickými a společensky angažovanými písněmi dali nepokrytě najevo, že nechtějí stát stranou zápasu, v němž se rozhoduje o příštím osudu lidstva.
s-155 Jejich mladé umění se stalo radostnou přehlídkou současné angažované písničky.
s-156 Zatímco u nás sokolovská přehlídka angažované tvorby teprve započala tradici, jež se bude pravidelně každoročně rozvíjet, mohou se v socialistických zemích, především v Německé demokratické republice a v Polsku, pochlubit několikaletými zkušenostmi a nespornými úspěchy v této oblasti.
s-157 V Berlíně byl vloni uspořádán třetí ročník Festivalu politické písně, v Zabrze v katovickém kraji dokonce čtvrtý ročník.
s-158 Oba tyto festivaly svým způsobem ovlivnily zrod i ideový záměr sokolovského festivalu.
s-159 Berlínský festival byl v posledních dvou letech především dostaveníčkem zahraničních skupin a sólistů, kteří v duchu hesla Mládí světa žaluje imperialismus v praxi dokumentovali sílu a solidaritu sjednocené dělnické třídy a revolučního proletariátu.
s-160 Polský Celostátní festival angažované písničky, kterého se účastní takřka výhradně domácí interpreti, je pojímán v poněkud širším žánrovém záběru.
s-161 Významnou roli zde hrají velké smíšené vokální sbory a pěvecká tělesa stejně jako beatové a folkové skupiny.
s-162 Sokolovský festival se v mnohém poučil u našich přátel, vyšel z domácí situace v populární a zábavné hudbě a přivedl na jeviště Hornického domu kultury a techniky amatéry společně s profesionálními zpěváky a skupinami.
s-163 Začnu jinou, říká Vendulka v Hubičce mezi dvěma ukolébavkami, a něco podobného si řekli asi i v Semaforu, když pro svůj nejnovější pořad zkusili zkombinovat zbrusu novou trojici sestávající z Miloslava Šimka, Luďka Soboty a Petra Nárožného.
s-164 Tradice Třetího nejlepšího představení na světě aneb Zázraku je ovšem přitom spíš semaforská než smetanovská.
s-165 To znamená, že po tematické stránce jde vlastně o pořad o ničem, o volně sestavený koncert z hereckých a hudebních čísel.
s-166 Prioritu mají zatím čísla herecká.
s-167 Osobitý typ trochu utlačovaného prosťáčka, který vytváří Luděk Sobota, potvrzuje to, co poznali pražští návštěvníci pohostinských představení liberecké Ypsilonky, podobně jako v případě jiné nedávné semaforské akvizice, Josefa Dvořáka, jde o herecké etudy sice nepříliš širokého výrazového rejstříku, ale velmi působivé komiky, jaká je na našem jevišti vzácná.
s-168 Velmi příjemným překvapením je herecký debut Petra Nárožného, takto konferenciéra Plavců, který v roli nápovědy povyšuje do zcela jiné roviny dřívější typ semaforských inspicientů.
s-169 A dalším překvapením je, že civilní projev Miloslava Šimka nepůsobí v tomto vysloveně nehereckém triu, zkušeně stylizovaném režisérem Jánem Roháčem, ani tak nesourodě, jako by se dalo očekávat.
s-170 Takže i když se zdařilejší okamžiky střídají se slabšími, je téměř po celou dobu na co se dívat.
s-171 Jedním z hlavních problémů takových představení bývá ovšem gradace a závěr.

Text viewDownload CoNNL-U