# newdoc id = cs-pdt-train-lnd91303-075 # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-1 # text = UČITEL JAKO POSTRACH 1 UČITEL učitel NOUN NNMS1-----A---- Animacy=Anim|Case=Nom|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 0 root _ _ 2 JAKO jako SCONJ J,------------- _ 3 mark _ _ 3 POSTRACH postrach NOUN NNMS1-----A---- Animacy=Anim|Case=Nom|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 1 xcomp _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-2 # text = (LN č. 262, 282) 1 ( ( PUNCT Z:------------- _ 2 punct _ _ 2 LN LN PROPN NNFPX-----A---8 Abbr=Yes|Gender=Fem|NameType=Pro|Number=Plur|Polarity=Pos 0 root _ _ 3 č číslo NOUN NNNXX-----A---8 Abbr=Yes|Gender=Neut|Polarity=Pos 2 nmod _ _ 4 . . PUNCT Z:------------- _ 3 punct _ _ 5 262 262 NUM C=------------- NumForm=Digit|NumType=Card 3 nummod _ _ 6 , , PUNCT Z:------------- _ 7 punct _ _ 7 282 282 NUM C=------------- NumForm=Digit|NumType=Card 5 conj _ _ 8 ) ) PUNCT Z:------------- _ 2 punct _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-3 # text = Článek kriticky hodnotí naše střední školy očima anglosaských studentů, kteří v naší zemi absolvovali rok studia na gymnáziu, které podle mého názoru reprezentuje jen určitou část našeho středního školství. 1 Článek článek NOUN NNIS1-----A---- Animacy=Inan|Case=Nom|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 3 nsubj _ _ 2 kriticky kriticky ADV Dg-------1A---- Degree=Pos|Polarity=Pos 3 advmod _ _ 3 hodnotí hodnotit VERB VB-S---3P-AA--- Aspect=Imp|Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 0 root _ _ 4 naše můj DET PSXP4-P1------- Case=Acc|Number=Plur|Number[psor]=Plur|Person=1|Poss=Yes|PronType=Prs 6 det _ _ 5 střední střední ADJ AAFP4----1A---- Case=Acc|Degree=Pos|Gender=Fem|Number=Plur|Polarity=Pos 6 amod _ _ 6 školy škola NOUN NNFP4-----A---- Case=Acc|Gender=Fem|Number=Plur|Polarity=Pos 3 obj _ _ 7 očima oko NOUN NNFD7-----A---- Case=Ins|Gender=Fem|Number=Dual|Polarity=Pos 3 obl _ _ 8 anglosaských anglosaský ADJ AAMP2----1A---- Animacy=Anim|Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 9 amod _ _ 9 studentů student NOUN NNMP2-----A---- Animacy=Anim|Case=Gen|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 7 nmod _ _ 10 , , PUNCT Z:------------- _ 15 punct _ _ 11 kteří který DET P4MP1---------- Animacy=Anim|Case=Nom|Gender=Masc|Number=Plur|PronType=Int,Rel 15 nsubj _ _ 12 v v ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 14 case _ _ 13 naší můj DET PSFS6-P1------- Case=Loc|Gender=Fem|Number=Sing|Number[psor]=Plur|Person=1|Poss=Yes|PronType=Prs 14 det _ _ 14 zemi země NOUN NNFS6-----A---- Case=Loc|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 15 obl _ _ 15 absolvovali absolvovat VERB VpMP---XR-AA--- Animacy=Anim|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos|Tense=Past|VerbForm=Part|Voice=Act 9 acl:relcl _ _ 16 rok rok NOUN NNIS4-----A---- Animacy=Inan|Case=Acc|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 15 obj _ _ 17 studia studium NOUN NNNS2-----A---- Case=Gen|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 16 nmod _ _ 18 na na ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 19 case _ _ 19 gymnáziu gymnázium NOUN NNNS6-----A---- Case=Loc|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 15 obl _ _ 20 , , PUNCT Z:------------- _ 25 punct _ _ 21 které který DET P4NS1---------- Case=Nom|Gender=Neut|Number=Sing|PronType=Int,Rel 25 nsubj _ _ 22 podle podle ADP RR--2---------- AdpType=Prep|Case=Gen 24 case _ _ 23 mého můj DET PSZS2-S1------- Case=Gen|Gender=Masc,Neut|Number=Sing|Number[psor]=Sing|Person=1|Poss=Yes|PronType=Prs 24 det _ _ 24 názoru názor NOUN NNIS2-----A---- Animacy=Inan|Case=Gen|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 25 obl _ _ 25 reprezentuje reprezentovat VERB VB-S---3P-AA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 19 acl:relcl _ _ 26 jen jen PART TT------------- _ 28 advmod:emph _ _ 27 určitou určitý ADJ AAFS4----1A---- Case=Acc|Degree=Pos|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 28 amod _ _ 28 část část NOUN NNFS4-----A---- Case=Acc|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 25 obj _ _ 29 našeho můj DET PSZS2-P1------- Case=Gen|Gender=Masc,Neut|Number=Sing|Number[psor]=Plur|Person=1|Poss=Yes|PronType=Prs 31 det _ _ 30 středního střední ADJ AANS2----1A---- Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 31 amod _ _ 31 školství školství NOUN NNNS2-----A---- Case=Gen|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 28 nmod _ _ 32 . . PUNCT Z:------------- _ 3 punct _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-4 # text = Zdá se mi, že jen z tohoto zúženého pohledu nelze činit obecnější závěry. 1 Zdá zdát VERB VB-S---3P-AA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 0 root _ _ 2 se se PRON P7-X4---------- Case=Acc|PronType=Prs|Reflex=Yes|Variant=Short 1 expl:pv _ _ 3 mi já PRON PH-S3--1------- Case=Dat|Number=Sing|Person=1|PronType=Prs|Variant=Short 1 obl:arg _ _ 4 , , PUNCT Z:------------- _ 11 punct _ _ 5 že že SCONJ J,------------- _ 11 mark _ _ 6 jen jen PART TT------------- _ 10 advmod:emph _ _ 7 z z ADP RR--2---------- AdpType=Prep|Case=Gen 10 case _ _ 8 tohoto tento DET PDZS2---------- Case=Gen|Gender=Masc,Neut|Number=Sing|PronType=Dem 10 det _ _ 9 zúženého zúžený ADJ AAIS2----1A---- Animacy=Inan|Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos|VerbForm=Part|Voice=Pass 10 amod _ _ 10 pohledu pohled NOUN NNIS2-----A---- Animacy=Inan|Case=Gen|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 11 obl _ _ 11 nelze lze VERB VB-S---3P-NA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Neg|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 1 csubj _ _ 12 činit činit VERB Vf--------A---- Aspect=Imp|Polarity=Pos|VerbForm=Inf 11 csubj _ _ 13 obecnější obecný ADJ AAIP4----2A---- Animacy=Inan|Case=Acc|Degree=Cmp|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 14 amod _ _ 14 závěry závěr NOUN NNIP4-----A---- Animacy=Inan|Case=Acc|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 12 obj _ _ 15 . . PUNCT Z:------------- _ 1 punct _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-5 # text = Zejména proto, že kritika je zaměřena na práci státní školy, která je dosud svázána s oficiálním školským systémem. 1 Zejména zejména ADV Db------------- _ 2 advmod:emph _ _ 2 proto proto ADV Db------------- PronType=Dem 0 root _ _ 3 , , PUNCT Z:------------- _ 7 punct _ _ 4 že že SCONJ J,------------- _ 7 mark _ _ 5 kritika kritika NOUN NNFS1-----A---- Case=Nom|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 7 nsubj _ _ 6 je být AUX VB-S---3P-AA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 7 cop _ _ 7 zaměřena zaměřený ADJ VsQW---XX-AP--- Aspect=Perf|Gender=Fem,Neut|Number=Plur,Sing|Polarity=Pos|Variant=Short|VerbForm=Part|Voice=Pass 2 dep _ _ 8 na na ADP RR--4---------- AdpType=Prep|Case=Acc 9 case _ _ 9 práci práce NOUN NNFS4-----A---- Case=Acc|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 7 obl _ _ 10 státní státní ADJ AAFS2----1A---- Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 11 amod _ _ 11 školy škola NOUN NNFS2-----A---- Case=Gen|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 9 nmod _ _ 12 , , PUNCT Z:------------- _ 16 punct _ _ 13 která který DET P4FS1---------- Case=Nom|Gender=Fem|Number=Sing|PronType=Int,Rel 16 nsubj _ _ 14 je být AUX VB-S---3P-AA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 16 cop _ _ 15 dosud dosud ADV Db------------- PronType=Dem 16 advmod _ _ 16 svázána svázaný ADJ VsQW---XX-AP--- Aspect=Perf|Gender=Fem,Neut|Number=Plur,Sing|Polarity=Pos|Variant=Short|VerbForm=Part|Voice=Pass 11 acl:relcl _ _ 17 s s ADP RR--7---------- AdpType=Prep|Case=Ins 20 case _ _ 18 oficiálním oficiální ADJ AAIS7----1A---- Animacy=Inan|Case=Ins|Degree=Pos|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 20 amod _ _ 19 školským školský ADJ AAIS7----1A---- Animacy=Inan|Case=Ins|Degree=Pos|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 20 amod _ _ 20 systémem systém NOUN NNIS7-----A---- Animacy=Inan|Case=Ins|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 16 obl:arg _ _ 21 . . PUNCT Z:------------- _ 2 punct _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-6 # text = Zde je třeba připomenout, že během dvou let od listopadu 1989 u nás nelze očekávat převratné změny ani v systému, ani v přístupu pedagogických pracovníků. 1 Zde zde ADV Db------------- PronType=Dem 3 advmod _ _ 2 je být AUX VB-S---3P-AA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 3 cop _ _ 3 třeba třeba ADJ ACNS------A---- Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos|Variant=Short 0 root _ _ 4 připomenout připomenout VERB Vf--------A---- Polarity=Pos|VerbForm=Inf 3 csubj _ _ 5 , , PUNCT Z:------------- _ 15 punct _ _ 6 že že SCONJ J,------------- _ 15 mark _ _ 7 během během ADP RR--2---------- AdpType=Prep|Case=Gen 9 case _ _ 8 dvou dva NUM ClXP2---------- Case=Gen|Number=Plur|NumForm=Word|NumType=Card|NumValue=1,2,3 9 nummod _ _ 9 let rok NOUN NNNP2-----A---- Case=Gen|Gender=Neut|Number=Plur|Polarity=Pos 15 obl _ _ 10 od od ADP RR--2---------- AdpType=Prep|Case=Gen 11 case _ _ 11 listopadu listopad NOUN NNIS2-----A---- Animacy=Inan|Case=Gen|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 9 nmod _ _ 12 1989 1989 NUM C=------------- NumForm=Digit|NumType=Card 11 nummod _ _ 13 u u ADP RR--2---------- AdpType=Prep|Case=Gen 14 case _ _ 14 nás já PRON PP-P2--1------- Case=Gen|Number=Plur|Person=1|PronType=Prs 15 obl _ _ 15 nelze lze VERB VB-S---3P-NA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Neg|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 4 ccomp _ _ 16 očekávat očekávat VERB Vf--------A---- Aspect=Imp|Polarity=Pos|VerbForm=Inf 15 csubj _ _ 17 převratné převratný ADJ AAFP4----1A---- Case=Acc|Degree=Pos|Gender=Fem|Number=Plur|Polarity=Pos 18 amod _ _ 18 změny změna NOUN NNFP4-----A---- Case=Acc|Gender=Fem|Number=Plur|Polarity=Pos 16 obj _ _ 19 ani ani CCONJ J^------------- _ 21 cc _ _ 20 v v ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 21 case _ _ 21 systému systém NOUN NNIS6-----A---- Animacy=Inan|Case=Loc|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 15 obl _ _ 22 , , PUNCT Z:------------- _ 25 punct _ _ 23 ani ani CCONJ J^------------- _ 25 cc _ _ 24 v v ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 25 case _ _ 25 přístupu přístup NOUN NNIS6-----A---- Animacy=Inan|Case=Loc|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 21 conj _ _ 26 pedagogických pedagogický ADJ AAMP2----1A---- Animacy=Anim|Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 27 amod _ _ 27 pracovníků pracovník NOUN NNMP2-----A---- Animacy=Anim|Case=Gen|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 25 nmod _ _ 28 . . PUNCT Z:------------- _ 3 punct _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-7 # text = Zvlášť tady se teprve postupně budeme přibližovat demokratickému myšlení hledáním jiných forem, obsahu a metod školského vzdělávání. 1 Zvlášť zvlášť ADV Db------------- _ 2 advmod:emph _ _ 2 tady tady ADV Db------------- PronType=Dem 7 advmod _ _ 3 se se PRON P7-X4---------- Case=Acc|PronType=Prs|Reflex=Yes|Variant=Short 7 expl:pv _ _ 4 teprve teprve ADV Db------------- _ 7 advmod _ _ 5 postupně postupně ADV Dg-------1A---- Degree=Pos|Polarity=Pos 7 advmod _ _ 6 budeme být AUX VB-P---1F-AA--- Mood=Ind|Number=Plur|Person=1|Polarity=Pos|Tense=Fut|VerbForm=Fin|Voice=Act 7 aux _ _ 7 přibližovat přibližovat VERB Vf--------A---- Aspect=Imp|Polarity=Pos|VerbForm=Inf 0 root _ _ 8 demokratickému demokratický ADJ AANS3----1A---- Case=Dat|Degree=Pos|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 9 amod _ _ 9 myšlení myšlení NOUN NNNS3-----A---- Case=Dat|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos|VerbForm=Vnoun 7 obl:arg _ _ 10 hledáním hledání NOUN NNNS7-----A---- Case=Ins|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos|VerbForm=Vnoun 7 obl _ _ 11 jiných jiný ADJ AAFP2----1A---- Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Fem|Number=Plur|Polarity=Pos 12 amod _ _ 12 forem forma NOUN NNFP2-----A---- Case=Gen|Gender=Fem|Number=Plur|Polarity=Pos 10 nmod _ _ 13 , , PUNCT Z:------------- _ 14 punct _ _ 14 obsahu obsah NOUN NNIS2-----A---- Animacy=Inan|Case=Gen|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 12 conj _ _ 15 a a CCONJ J^------------- _ 16 cc _ _ 16 metod metoda NOUN NNFP2-----A---- Case=Gen|Gender=Fem|Number=Plur|Polarity=Pos 12 conj _ _ 17 školského školský ADJ AANS2----1A---- Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 18 amod _ _ 18 vzdělávání vzdělávání NOUN NNNS2-----A---- Case=Gen|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos|VerbForm=Vnoun 16 nmod _ _ 19 . . PUNCT Z:------------- _ 7 punct _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-8 # text = Dále se domnívám, že kritický pohled článku není dostatečně vyvážen klady našeho gymnaziálního studia, které na rozdíl od zejména anglosaského školství, poskytuje našim středoškolákům ucelené poznatky v takovém rozsahu, že při studiu v zahraničí jsou kladeny na úroveň vysokoškolskou, tak, jak o tom článek hovoří v závěru. 1 Dále daleko ADV Dg-------2A---1 Degree=Cmp|Polarity=Pos 3 advmod _ _ 2 se se PRON P7-X4---------- Case=Acc|PronType=Prs|Reflex=Yes|Variant=Short 3 expl:pv _ _ 3 domnívám domnívat VERB VB-S---1P-AA--- Aspect=Imp|Mood=Ind|Number=Sing|Person=1|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 0 root _ _ 4 , , PUNCT Z:------------- _ 11 punct _ _ 5 že že SCONJ J,------------- _ 11 mark _ _ 6 kritický kritický ADJ AAIS1----1A---- Animacy=Inan|Case=Nom|Degree=Pos|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 7 amod _ _ 7 pohled pohled NOUN NNIS1-----A---- Animacy=Inan|Case=Nom|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 11 nsubj _ _ 8 článku článek NOUN NNIS2-----A---- Animacy=Inan|Case=Gen|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 7 nmod _ _ 9 není být AUX VB-S---3P-NA--- Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Neg|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 11 cop _ _ 10 dostatečně dostatečně ADV Dg-------1A---- Degree=Pos|Polarity=Pos 11 advmod _ _ 11 vyvážen vyvážený ADJ VsYS---XX-AP--- Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos|Variant=Short|VerbForm=Part|Voice=Pass 3 ccomp _ _ 12 klady klad NOUN NNIP7-----A---- Animacy=Inan|Case=Ins|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 11 obl:arg _ _ 13 našeho můj DET PSZS2-P1------- Case=Gen|Gender=Masc,Neut|Number=Sing|Number[psor]=Plur|Person=1|Poss=Yes|PronType=Prs 15 det _ _ 14 gymnaziálního gymnaziální ADJ AANS2----1A---- Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 15 amod _ _ 15 studia studium NOUN NNNS2-----A---- Case=Gen|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 12 nmod _ _ 16 , , PUNCT Z:------------- _ 25 punct _ _ 17 které který DET P4NS1---------- Case=Nom|Gender=Neut|Number=Sing|PronType=Int,Rel 25 nsubj _ _ 18 na na ADP RR--4---------- AdpType=Prep|Case=Acc 23 case _ _ 19 rozdíl rozdíl NOUN NNIS4-----A---- Animacy=Inan|Case=Acc|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 18 fixed _ _ 20 od od ADP RR--2---------- AdpType=Prep|Case=Gen 18 fixed _ _ 21 zejména zejména ADV Db------------- _ 22 advmod:emph _ _ 22 anglosaského anglosaský ADJ AANS2----1A---- Case=Gen|Degree=Pos|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 23 amod _ _ 23 školství školství NOUN NNNS2-----A---- Case=Gen|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 25 obl _ _ 24 , , PUNCT Z:------------- _ 23 punct _ _ 25 poskytuje poskytovat VERB VB-S---3P-AA--- Aspect=Imp|Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 15 acl:relcl _ _ 26 našim můj DET PSXP3-P1------- Case=Dat|Number=Plur|Number[psor]=Plur|Person=1|Poss=Yes|PronType=Prs 27 det _ _ 27 středoškolákům středoškolák NOUN NNMP3-----A---- Animacy=Anim|Case=Dat|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 25 obl:arg _ _ 28 ucelené ucelený ADJ AAIP4----1A---- Animacy=Inan|Case=Acc|Degree=Pos|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos|VerbForm=Part|Voice=Pass 29 amod _ _ 29 poznatky poznatek NOUN NNIP4-----A---- Animacy=Inan|Case=Acc|Gender=Masc|Number=Plur|Polarity=Pos 25 obj _ _ 30 v v ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 32 case _ _ 31 takovém takový DET PDZS6---------- Case=Loc|Gender=Masc,Neut|Number=Sing|PronType=Dem 32 det _ _ 32 rozsahu rozsah NOUN NNIS6-----A---- Animacy=Inan|Case=Loc|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 25 obl _ _ 33 , , PUNCT Z:------------- _ 40 punct _ _ 34 že že SCONJ J,------------- _ 40 mark _ _ 35 při při ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 36 case _ _ 36 studiu studium NOUN NNNS6-----A---- Case=Loc|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 40 obl _ _ 37 v v ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 38 case _ _ 38 zahraničí zahraničí NOUN NNNS6-----A---- Case=Loc|Gender=Neut|Number=Sing|Polarity=Pos 36 nmod _ _ 39 jsou být AUX VB-P---3P-AA--- Mood=Ind|Number=Plur|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 40 cop _ _ 40 kladeny kladený ADJ VsTP---XX-AP--- Animacy=Inan|Gender=Fem,Masc|Number=Plur|Polarity=Pos|Variant=Short|VerbForm=Part|Voice=Pass 31 acl _ _ 41 na na ADP RR--4---------- AdpType=Prep|Case=Acc 42 case _ _ 42 úroveň úroveň NOUN NNFS4-----A---- Case=Acc|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 40 obl _ _ 43 vysokoškolskou vysokoškolský ADJ AAFS4----1A---- Case=Acc|Degree=Pos|Gender=Fem|Number=Sing|Polarity=Pos 42 amod _ _ 44 , , PUNCT Z:------------- _ 40 punct _ _ 45 tak tak ADV Db------------- PronType=Dem 25 advmod _ _ 46 , , PUNCT Z:------------- _ 51 punct _ _ 47 jak jak ADV Db------------- PronType=Int,Rel 51 advmod _ _ 48 o o ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 49 case _ _ 49 tom ten DET PDZS6---------- Case=Loc|Gender=Masc,Neut|Number=Sing|PronType=Dem 51 obl:arg _ _ 50 článek článek NOUN NNIS1-----A---- Animacy=Inan|Case=Nom|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 51 nsubj _ _ 51 hovoří hovořit VERB VB-S---3P-AA--- Aspect=Imp|Mood=Ind|Number=Sing|Person=3|Polarity=Pos|Tense=Pres|VerbForm=Fin|Voice=Act 25 advcl _ _ 52 v v ADP RR--6---------- AdpType=Prep|Case=Loc 53 case _ _ 53 závěru závěr NOUN NNIS6-----A---- Animacy=Inan|Case=Loc|Gender=Masc|Number=Sing|Polarity=Pos 51 obl _ _ 54 . . PUNCT Z:------------- _ 3 punct _ _ # sent_id = cs-pdt-train-lnd91303-075:s-9 # text = ŠÁRKA HARREROVÁ, Praha 1 ŠÁRKA Šárka PROPN NNFS1-----A---- Case=Nom|Gender=Fem|NameType=Giv|Number=Sing|Polarity=Pos 0 root _ _ 2 HARREROVÁ Harrerová PROPN NNFS1-----A---- Case=Nom|Gender=Fem|NameType=Sur|Number=Sing|Polarity=Pos 1 flat _ _ 3 , , PUNCT Z:------------- _ 1 punct _ _ 4 Praha Praha PROPN NNFS1-----A---- Case=Nom|Gender=Fem|NameType=Geo|Number=Sing|Polarity=Pos 1 dep _ _