PML View

ln95048_017

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-4/ln95048_017.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95048_017.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95048_017.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95048_017.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95048_017.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-4/ln95048_017.treex.gz

s-1 Ohlasy oper českých

s-2 Ačkoli řada snímků českých oper na různých značkách - reedic i prvých vydání vůbec - byla v LN recenzována, jistě nebude na škodu pohled "zvnějšku".

s-3 Začněme Ančerlovou "rozhlasovou" Prodanou nevěstou, vydanou Multisonikem.

s-4 Recenzent Alan Blyth oceňuje její "objev", a to především kvůli výkonu Beno Blachuta.

s-5 Píše: "Jak se dalo čekat, naplňuje roli nejen zvučným tónem, ale také lyrickým cítěním, a jeho hlas právě tu závažnost, po které part volá."

s-6 Chválí také Karla Kalaše jako Kecala i Rudolfa Vonáska coby Vaška, za nedostatek nahrávky naproti tomu považuje příliš zralou Mařenku Ludmily Červinkové.

s-7 Zní mu víc jako Jeníkova matka než jako jeho nevěsta.

s-8 I když Blyth tento snímek vítá, anglický trh prý volá po Voglově nahrávce z roku 1952, kde je mladý Ivo Žídek rovnocenný Blachutovu Jeníkovi a Milada Musilová je svěží a dojemnou Mařenkou.

s-9 Na světovém trhu jsou v současnosti dvě nahrávky Dvou vdov, Krombholcova (Praga) a Jílkova (Supraphon).

s-10 Zatímco ostatní sólisté jsou na obou snímcích hodnoceni obdobně (Marcela Machotková zpívá Anežku dokonce na obou z nich), Jiří Zahradníček se údajně nemůže měřit se svěžím zápalem Miroslava Švejdy a jeho elegantní tónovou linkou.

s-11 Jak britský Gramophone, tak francouzský Diapason dávají přednost nahrávce série Praga, také ovšem kvůli Krombhol.

s-12 Pozornost kritiků vzbudila nahrávka Fibichovy Nevěsty messinské.

s-13 César (Ivo Žídek) a Manuel (Václav Zítek) se jeví dostatečně kontrastní a hodnocen je zejména jejich duet.

s-14 Z obou basistů si recenzenti více cení Karla Hanuše (Diego), vyzdvižen je také výkon Libuše Márové (Isabella).

s-15 Gabriela Beňačková (Beatrice) prý střídá skvělé okamžiky se slabšími.

s-16 Ten, kdo si pamatuje, s jakým nadšením byl přijat při uvedení na LP deskách Dvořákův Jakobín, je poněkud zklamán dnešní reakcí kritiků na tuto reedici.

s-17 Dílo neztratilo svou hodnotu - a v tomto smyslu je komplet i doporučován, zklamáním jsou však s odstupem let pěvecké výkony.

s-18 Olivier Rouviere vyzvedává jen orchestr a Reného Tučka jako Adolfa, John Warrack je milosrdnější, všímá si výkonu zralého Beno Blachuta (Benda) a příjemného hlasu Václava Zítka (Bohuš).

s-19 Velké chvály se naproti tomu dostalo v Diapasonu Dvořákově Armidě: Symfonickému orchestru a sboru Českého rozhlasu pod vzletným vedením Václava Jiráčka.

s-20 "Ale především zde slyšíme 'duo snů' Miladu Šubrtovou a Ivo Žídka, kteří byli o šest let později protagonisty Chalabalovy Rusalky (Supraphon by ji měl bezpodmínečně vydat!): zpěv sopranistky, stále zamlžený tajemným rozechvěním;

s-21 tenoristův neskutečný témbr, průsvitný i pevný, jímavý i rozhodný...


dependency treetext view