PML View

ln94210_110

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-8/ln94210_110.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94210_110.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94210_110.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94210_110.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94210_110.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-8/ln94210_110.treex.gz

s-1 Tři divadla se příznivě tváří na čtvrté

s-2 Karola Štěpánová

s-3 Novým ředitelem Městských divadel pražských (MDP) se koncem minulé sezony stal PAVEL LINHART (1944).

s-4 V minulosti kromě vedení Branického divadla spolupracoval s Radimem Vašinkou či s agenturním souborem Brak, vedeným Josefem Morávkem. o

s-5 S jakou koncepcí jste šel do konkurzu?

s-6 Moje představa je velmi podobná koncepci mého předchůdce Jana Vedrala.

s-7 Určité změny spočívají v dalším prohloubení autonomie jednotlivých souborů v ekonomické oblasti.

s-8 Šéfové budou do budoucna sami hospodařit s předem daným ročním rozpočtem, pochopitelně v rámci určitých pravidel, vyplývajících z regulí závazných pro celá MDP.

s-9 S větší samostatností získají samozřejmě i větší zodpovědnost.

s-10 o Co zůstane centru?

s-11 Poskytovat společný servis.

s-12 Starostí jednotlivých scén je mít plný dům, vše ostatní by mělo zajišťovat centrum.

s-13 S tím také souvisí zájezdová činnost, která by se měla zmnohonásobit.

s-14 V konečné fázi by se na zájezdech měla odehrát třetina domácího repertoáru, a ne pouhých dvacet třicet představení jako v minulé sezo.

s-15 Obchodní oddělení by se časem mělo stát i uměleckou agenturou, produkovat vlastní projekty, postupně proniknout i do castingu a podobně.

s-16 o Spojnice scén MDP by však měla být i v něčem jiném...

s-17 To je právě to, co teď všichni společně hledáme.

s-18 Víme velmi přesně, co nás rozděluje, a musíme najít to, co nás spojuje- kromě právní vazby a činností, daných provozem.

s-19 Budeme hledat další styčné body, a to i s vědomím, že po umělecké stránce je akční rádius našich tří scén velmi široký.

s-20 Zcela obecně řečeno by nás mělo spojovat dobré divadlo, musíme se však dohodnout na tom, co toto kritérium pro každého z nás znamená.

s-21 Je to záležitost na dlouhá sezení a diskuse.

s-22 Měla by nám v tom pomoci i nově zřízená Rada MDP, což není žádný statutární orgán, ale měl by to být- podobně jako u dalších institucí- poradní sbor, do jisté míry předjímající správní radu neziskové organizace. o

s-23 Podle jakého klíče budete dělit peníze pro jednotlivé scény?

s-24 Všichni šéfové si mají připravit dramaturgický výhled na příští rok, s tím, že by měli mít hrubou představu, co všechno budou pro dané inscenace potřebovat a kolik by to tak asi mohlo stát.

s-25 Půjde samozřejmě o hrubý odhad, který však bude jistým vodítkem.

s-26 Pak nás nejspíš čeká těžké dohodovací řízení, protože vedle jasně daných a spočitatelných nákladů na provoz nastane boj o umění. o

s-27 MDP zůstávají pohromadě také kvůli právní ochraně nájemních smluv, která platí do roku 2001...

s-28 Myslím si, že v roce 2001 tu budou normální poměry a že se také majitelé objektů začnou chovat víceméně normálně.

s-29 To, že ve svém domě mají divadlo, by mohli brát ne jako snížení příjmů, ale jako zvýšení prestiže. o

s-30 Čtvrtou scénou MDP se prý stát Divadlo za branou II Otomara Krejči...

s-31 Ze strany magistrátu byl vznesen neoficiální dotaz, jak bychom se na to tvářili, a my bychom se tvářili příznivě.

s-32 Budova Adrie je majetkem města, my bychom obhospodařovali prostor, soubor by žil patrně z grantu ministerstva kultury.

s-33 Žádné oficiální jednání se mnou však zatím neproběhlo.


dependency treetext view