PML View
wsj1531.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1531.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1531.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1531.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1531.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1531.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1531.cz.treex.gz |
---|
s-1
Podle
lidí
blízkých
této
skupině
připravuje
skupina
vedená
zaměstnanci
přepracovanou
nabídku
na
odkup
společnosti
UAL
Corp.,
mateřské
společnosti
společnosti
United
Airlines,
která
by
převedla
většinové
vlastnictví
na
zaměstnance
a
zároveň
by
nějaké
akcie
ponechala
ve
veřejném
vlastnictví.
s-2
Skupina
projednávala
nabídku
o
hodnotě
v
rozsahu
od
225
do
240
dolarů
na
akcii,
neboli
5,09
až
5,42
miliardy
dolarů.
s-3
Aby
se
však
vyhnula
nebezpečí
odmítnutí,
nemá
skupina
v
úmyslu
tento
plán
formálně
předložit
na
dnešním
zasedání
správní
rady
společnosti
UAL.
s-4
Místo
toho
skupina
návrh
vznáší
neformálně,
aby
otestovala
reakce
rady.
s-5
Lidé
blízcí
společnosti
uvádějí,
že
rada
pravděpodobně
nedá
rychlý
souhlas
s
žádnou
nabídkou,
která
bude
podstatně
nižší,
než
byla
nabídka
k
odkupu
ve
výši
300
dolarů
na
akcii,
neboli
6,79
miliardy
dolarů,
která
minulý
týden
zkrachovala
poté,
co
banky
nezískaly
potřebné
úvěry
a
po
odstoupení
klíčového
partnera,
společnosti
British
Airways
PLC.
s-6
Při
pátečním
kompozitním
obchodování
na
Newyorské
burze
cenných
papírů
společnost
UAL
uzavřela
na
168,50
dolaru
na
akcii,
což
je
pokles
o
21,625
dolaru.
s-7
Zdá
se
však,
že
odborový
svaz
pilotů,
který
o
převzetí
společnosti
usiluje
už
od
roku
1987,
bude
pokračovat
s
revidovanou
nabídko,
aby
nedošlo
k
dalšímu
zastavení
spádu
událostí,
i
když
nenašel
partnera,
který
by
nahradil
společnost
British
Air.
s-8
Přestože
tato
nabízející
skupina
neměla
čas
na
plné
rozvinutí
svého
nejnovějšího
plánu
ani
na
jeho
projednání
s
bankami,
věří,
že
může
bankovního
financování
dosáhnout.
s-9
Po
krachu
předešlé
snahy
nemá
skupina
v
úmyslu
podat
žádný
formální
návrh
bez
závazného
slibu
bank
na
pokrytí
celé
částky,
kterou
si
chce
půjčit.
s-10
Podle
typu
projednávané
transakce
by
si
tato
skupina
vedená
piloty
vypůjčila
od
bank
několik
miliard
dolarů,
které
by
pak
mohly
být
použity
ke
krytí
hotovostní
platby
současným
držitelům.
s-11
Tito
současní
držitelé
by
rovněž
obdrželi
minoritní
podíly
v
nové
společnosti.
s-12
Skupina
by
například
mohla
nabídnout
200
dolarů
na
akcii
v
hotovosti
plus
akcie
oceněné
na
30
dolarů
na
akcii.
s-13
Společnost
UAL
má
v
současnosti
22,6
milionu
plně
rozředěných
akcií.
s-14
Nová
struktura
by
byla
podobná
rekapitalizaci,
ve
které
držitelé
dostanou
zvláštní
dividendy,
a
přesto
si
ponechají
rozhodující
vlastnický
podíl.
s-15
Rozdíl
je
v
tom,
že
současní
držitelé
by
si
neponechali
majoritní
vlastnictví
či
vedení.
s-16
Neúspěšně
skončený
pokus
o
převzetí
měl
dát
zaměstnancům
společnosti
UAL
75%
volební
kontrolu
nad
druhými
největšími
aerolinkami
v
zemi
s
tím,
že
vedení
by
dostalo
10%
a
společnost
British
Air
15%
kontrolu.
s-17
Nebylo
jasné,
jak
by
tato
vlastnictví
byla
poskládána
v
rámci
nového
plánu,
ale
zaměstnanci
by
si
podrželi
více
než
50
%.
s-18
Celkový
podíl
vedení
by
mohl
být
snížen
a
veřejnost
by
mohla
dostat
více
než
15%
kontrolu,
která
byla
vyčleněna
pro
společnost
British
Air.
s-19
Jednou
z
možností,
kterou
bude
dnes
zvažovat
správní
rada,
je
jakési
období
ochlazování.
s-20
I
když
se
očekává,
že
piloti
budou
i
nadále
předkládat
nabídku,
může
být
předseda
správní
rady
společnosti
UAL
Stephen
Wolf
vyzván,
aby
úsilí
o
odkup
alespoň
dočasně
zanechal
a
vrátil
se
k
plnému
řízení
společnosti.
s-21
Rada
by
se
nakonec
mohla
dostat
pod
jistý
tlak,
aby
společnost
prodala,
protože
její
členy
může
vytlačit
hlas
majoritního
akcionáře,
zejména
proto,
že
třetinu
akcií
společnosti
UAL
drží
spekulanti
s
akciemi
pro
převzetí,
kteří
upřednostňují
prodej.
s-22
Skupina
pro
odkup
vedená
zaměstnanci
má
v
úmyslu
ponechat
svoji
nabídku
na
stole
v
jasné
snaze
o
udržení
své
vyjednávací
pozice
vzhledem
k
radě.
s-23
Jediný
outsider,
který
se
vynořil,
aby
takový
hlas
akcionářů
vedl,
investor
Marvin
Davis
z
Los
Angeles,
který
tento
odkup
počátkem
srpna
spustil
nabídkou
ceny
5,4
miliardy
dolarů,
se
však
drží
stranou
-
zřejmě
proto,
aby
se
vyhnul
obvinění
z
toho,
že
přispěl
ke
krachu
této
dohody.
s-24
Tři
Davisovi
špičkoví
poradci
navštívili
koncem
minulého
týdne
New
York,
alespoň
zčásti
proto,
aby
jednali
s
vedoucími
pracovníky
společnosti
Citicorp.
s-25
Za
to,
že
společnost
Citicorp
jeho
poslední
nabídku
podpoří,
zaplatil
Davis
6
milionů
dolarů.
s-26
Společnost
Citicorp
ale
část
věrohodnosti
ztratila,
protože
zároveň
vedla
neúspěšnou
snahu
o
získání
bankovních
úvěrů
pro
skupinu
vedenou
zaměstnanci.
s-27
V
pátek
společnost
British
Air
vydala
prohlášení,
ve
kterém
stojí,
že
"v
dohledné
době
nemá
v
úmyslu
zúčastnit
se
žádné
nové
dohody
ohledně
akvizice
společnosti
UAL".
s-28
Někteří
lidé
ale
uvedli,
že
se
společnost
British
Air
přesto
může
k
nabízející
skupině
připojit
a
že
tento
přepravce
vydal
prohlášení,
aby
odpověděl
na
otázky
britských
regulátorů
o
tom,
jak
zamýšlí
využít
zisk
z
nabídky
cenných
papírů,
původně
určených
pro
odkup
společnosti
UAL.
s-29
Koncem
minulého
týdne
také
stewardi
společnosti
UAL
souhlasili
s
tím,
že
společně
s
piloty
vytvoří
novou
nabídku.
s-30
Odbory
mechaniků,
jejichž
opozice
pomohla
zničit
první
cenovou
nabídku
na
odkup,
ale
pravděpodobně
upřednostní
rekapitalizaci
s
nějakým
spřáteleným
investorem
jakožto
třetí
stranou.
s-31
Jednou
výhodou,
kterou
hodlá
tato
skupina
pro
odkup
tlačit
na
radu
je
to,
že
piloti
souhlasili
vyčlenit
z
ročních
nákladů
200
milionů
dolarů
na
pomoc
financování
nabídky.
s-32
Objevily
se
rovněž
spekulace,
že
se
finanční
ředitel
John
Pope,
vedoucí
pracovník
společnosti
UAL,
který
je
nejtěsněji
spojován
s
neúspěšným
získáním
bankovního
financování,
může
dostat
pod
tlak,
aby
odstoupil.
s-33
Lidé
blízcí
skupině
pro
odkup
však
uvedli,
že
odchod
Popa
by
v
kritické
chvíli
oslabil
vedení
aerolinek.
s-34
I
přes
neúspěch
skupiny
pro
odkup
ohledně
získávání
financování
je
společnost
UAL
stále
povinna
poradcům
skupiny,
společnostem
Lazard
Freres
&
Co.,
Salomon
Brothers
Inc.
a
Paul
Weiss
Rifkind
Wharton
&
Garrison,
zaplatit
26,7
milionu
dolarů
na
poplatcích
z
investičního
bankovnictví
a
právních
poplatcích.
dependency tree
•
text view