PML View

wsj1531.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1531.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1531.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1531.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1531.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1531.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1531.cz.treex.gz

s-1 Podle lidí blízkých této skupině připravuje skupina vedená zaměstnanci přepracovanou nabídku na odkup společnosti UAL Corp., mateřské společnosti společnosti United Airlines, která by převedla většinové vlastnictví na zaměstnance a zároveň by nějaké akcie ponechala ve veřejném vlastnictví.

s-2 Skupina projednávala nabídku o hodnotě v rozsahu od 225 do 240 dolarů na akcii, neboli 5,09 5,42 miliardy dolarů.

s-3 Aby se však vyhnula nebezpečí odmítnutí, nemá skupina v úmyslu tento plán formálně předložit na dnešním zasedání správní rady společnosti UAL.

s-4 Místo toho skupina návrh vznáší neformálně, aby otestovala reakce rady.

s-5 Lidé blízcí společnosti uvádějí, že rada pravděpodobně nedá rychlý souhlas s žádnou nabídkou, která bude podstatně nižší, než byla nabídka k odkupu ve výši 300 dolarů na akcii, neboli 6,79 miliardy dolarů, která minulý týden zkrachovala poté, co banky nezískaly potřebné úvěry a po odstoupení klíčového partnera, společnosti British Airways PLC.

s-6 Při pátečním kompozitním obchodování na Newyorské burze cenných papírů společnost UAL uzavřela na 168,50 dolaru na akcii, což je pokles o 21,625 dolaru.

s-7 Zdá se však, že odborový svaz pilotů, který o převzetí společnosti usiluje od roku 1987, bude pokračovat s revidovanou nabídko, aby nedošlo k dalšímu zastavení spádu událostí, i když nenašel partnera, který by nahradil společnost British Air.

s-8 Přestože tato nabízející skupina neměla čas na plné rozvinutí svého nejnovějšího plánu ani na jeho projednání s bankami, věří, že může bankovního financování dosáhnout.

s-9 Po krachu předešlé snahy nemá skupina v úmyslu podat žádný formální návrh bez závazného slibu bank na pokrytí celé částky, kterou si chce půjčit.

s-10 Podle typu projednávané transakce by si tato skupina vedená piloty vypůjčila od bank několik miliard dolarů, které by pak mohly být použity ke krytí hotovostní platby současným držitelům.

s-11 Tito současní držitelé by rovněž obdrželi minoritní podíly v nové společnosti.

s-12 Skupina by například mohla nabídnout 200 dolarů na akcii v hotovosti plus akcie oceněné na 30 dolarů na akcii.

s-13 Společnost UAL v současnosti 22,6 milionu plně rozředěných akcií.

s-14 Nová struktura by byla podobná rekapitalizaci, ve které držitelé dostanou zvláštní dividendy, a přesto si ponechají rozhodující vlastnický podíl.

s-15 Rozdíl je v tom, že současní držitelé by si neponechali majoritní vlastnictví či vedení.

s-16 Neúspěšně skončený pokus o převzetí měl dát zaměstnancům společnosti UAL 75% volební kontrolu nad druhými největšími aerolinkami v zemi s tím, že vedení by dostalo 10% a společnost British Air 15% kontrolu.

s-17 Nebylo jasné, jak by tato vlastnictví byla poskládána v rámci nového plánu, ale zaměstnanci by si podrželi více než 50 %.

s-18 Celkový podíl vedení by mohl být snížen a veřejnost by mohla dostat více než 15% kontrolu, která byla vyčleněna pro společnost British Air.

s-19 Jednou z možností, kterou bude dnes zvažovat správní rada, je jakési období ochlazování.

s-20 I když se očekává, že piloti budou i nadále předkládat nabídku, může být předseda správní rady společnosti UAL Stephen Wolf vyzván, aby úsilí o odkup alespoň dočasně zanechal a vrátil se k plnému řízení společnosti.

s-21 Rada by se nakonec mohla dostat pod jistý tlak, aby společnost prodala, protože její členy může vytlačit hlas majoritního akcionáře, zejména proto, že třetinu akcií společnosti UAL drží spekulanti s akciemi pro převzetí, kteří upřednostňují prodej.

s-22 Skupina pro odkup vedená zaměstnanci v úmyslu ponechat svoji nabídku na stole v jasné snaze o udržení své vyjednávací pozice vzhledem k radě.

s-23 Jediný outsider, který se vynořil, aby takový hlas akcionářů vedl, investor Marvin Davis z Los Angeles, který tento odkup počátkem srpna spustil nabídkou ceny 5,4 miliardy dolarů, se však drží stranou - zřejmě proto, aby se vyhnul obvinění z toho, že přispěl ke krachu této dohody.

s-24 Tři Davisovi špičkoví poradci navštívili koncem minulého týdne New York, alespoň zčásti proto, aby jednali s vedoucími pracovníky společnosti Citicorp.

s-25 Za to, že společnost Citicorp jeho poslední nabídku podpoří, zaplatil Davis 6 milionů dolarů.

s-26 Společnost Citicorp ale část věrohodnosti ztratila, protože zároveň vedla neúspěšnou snahu o získání bankovních úvěrů pro skupinu vedenou zaměstnanci.

s-27 V pátek společnost British Air vydala prohlášení, ve kterém stojí, že "v dohledné době nemá v úmyslu zúčastnit se žádné nové dohody ohledně akvizice společnosti UAL".

s-28 Někteří lidé ale uvedli, že se společnost British Air přesto může k nabízející skupině připojit a že tento přepravce vydal prohlášení, aby odpověděl na otázky britských regulátorů o tom, jak zamýšlí využít zisk z nabídky cenných papírů, původně určených pro odkup společnosti UAL.

s-29 Koncem minulého týdne také stewardi společnosti UAL souhlasili s tím, že společně s piloty vytvoří novou nabídku.

s-30 Odbory mechaniků, jejichž opozice pomohla zničit první cenovou nabídku na odkup, ale pravděpodobně upřednostní rekapitalizaci s nějakým spřáteleným investorem jakožto třetí stranou.

s-31 Jednou výhodou, kterou hodlá tato skupina pro odkup tlačit na radu je to, že piloti souhlasili vyčlenit z ročních nákladů 200 milionů dolarů na pomoc financování nabídky.

s-32 Objevily se rovněž spekulace, že se finanční ředitel John Pope, vedoucí pracovník společnosti UAL, který je nejtěsněji spojován s neúspěšným získáním bankovního financování, může dostat pod tlak, aby odstoupil.

s-33 Lidé blízcí skupině pro odkup však uvedli, že odchod Popa by v kritické chvíli oslabil vedení aerolinek.

s-34 I přes neúspěch skupiny pro odkup ohledně získávání financování je společnost UAL stále povinna poradcům skupiny, společnostem Lazard Freres & Co., Salomon Brothers Inc. a Paul Weiss Rifkind Wharton & Garrison, zaplatit 26,7 milionu dolarů na poplatcích z investičního bankovnictví a právních poplatcích.


dependency treetext view